Kirjoittaja Aihe: Olipa kerran - Once upon a time  (Luettu 18183 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Cheo

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Olipa kerran - Once upon a time
« Vastaus #75 : Marraskuu 30, 2013, 18:01:21 »
3. kaudesta!

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #76 : Joulukuu 02, 2013, 19:46:08 »
Pahoittelen, minäkin jatkan 3. kauden hehkuttamista ja lainaan Cheoa:

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2013, 19:50:23 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Chiyo

• U-oppilas
  • Vuotislainen
  • Potterhead? - Always.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #77 : Joulukuu 10, 2013, 18:58:35 »
Haluaisin kysyä että mistä oikein katsotte noita kolmannen kauden jaksoja? :o
Vanhojen kirjojen tuoksu, joka lumoaa minut ja kutsuu nimeäni... Nuo kirjat odottavat löytäjäänsä, ja minä aion olla se henkilö.

Suklaasammakko -> Chiyo

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #78 : Joulukuu 16, 2013, 17:28:36 »
Voivoi, mitähän tässä nyt oikein tekisi? Jäisikö odottamaan että kolmoskausi joskus ilmaantuu tänne meillekin, vai pitäisikö korkata se netistä. Mua vaan arveluttaa suuresti, että jääkö sitten älyttömästi harmittamaan jos ei ymmärräkään kaikkea oleellista. Puhutun englannin ymmärtäminen ei ole koskaan ollut mun suurimpia vahvuuksia. Sitten pitäisi kelailla eestaas ja pinnistellä ihan hulluna. Vai löytyykö jostain tekstitettyjä versioita, siis englanninkielisellä tekstillä, suomesta nyt on tietty turha haaveilla ennenkuin tulevat ohjelmistoon.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #79 : Joulukuu 16, 2013, 22:56:58 »
Voi apua tuo kolmoskauden mid-season finale!!

// sekoitin, muut seuraamani sarjat kyllä jatkuvat tammikuussa, mutta tämä vasta maaliskuussa!!! Eihän tätä jännitystä siihen asti voi kestää!!!!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2013, 20:53:51 kirjoittanut Raparperi »
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Joulukuu 17, 2013, 16:17:31 »
En kyllä millään malta odottaa tammikuuhun!
Ai jatkuuko kolmonen jo tammikuussa? Minä kuvittelin mainosten perusteella, että vasta maaliskuussa! Huh.

Spoilaa mid-season finalea myös:

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Joulukuu 18, 2013, 17:11:55 »
MID-SEASON FINALEEE:

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2013, 17:17:44 kirjoittanut Cheo »
"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #82 : Huhtikuu 03, 2014, 17:48:04 »
OON IHAN JÄRKYTYNY VIIMEISIMMÄSTÄ JAKSOSTA (USAn mukaa)

"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Huhtikuu 03, 2014, 19:42:28 »
Parista uusimmasta Jenkeissä näytetystä jaksosta

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #84 : Huhtikuu 10, 2014, 21:38:14 »
Olen useassa asiassa hyvin samaa mieltä kuin Raparperi. Varsinkin Koukun kohdalla taotaan nyt kuumaa tulta! Tuskin maltan odottaa seuraavaa jaksoa...

Täytyy kyllä sanoa, että olen tästä kolmannesta kaudesta erittäin ylpeä: juonessa ja hahmoissa on useampia tasoja kuin koskaan aikaisemmin. Ei ihme, että sarjan arvio on IMDB:ssä jo 8.1. Edellinen jakso sai jopa 8.7 ja oma suosikkini tähän astisista, "Good form", sai 8.5. Toivoisin, että kolmoskausi näytettäisiin mahdollisimman pian Suomen telkussa. Saisinpahan muutaman epäselvän asian omalla äidinkielellä + ei tarvitsisi varoa spoilaamista. Toivottavasti sarjasta on tulossa myös 4. kausi. Keskustelupalstoilla moni tuntuu olevan tästä varma.

3.16:

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Huhtikuu 13, 2014, 20:44:24 »
Katselin tässä maratoonina vanhempia jaksoja ja ihan mielenkiinnosta kyselisin, missä vaiheessa Suomessa sarjan näyttäminen on? (en ole seurannut Suomen jaksojen tilannetta pitkään pitkään aikaan.) Toinen asia mitä mietin on tekstitykset, millainen suomennosten laatu hahmojen nimien ja taikaesineitten ym. kohdalla on ollut? Koska välillä englanniksi katsellessa mietin, että saduissa tämä ja tämä juttu on usein suomennettu samalla sanalla, vaikka englanniksi onkin käytetty kahta eri sanaa.
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Huhtikuu 14, 2014, 22:34:01 »
missä vaiheessa Suomessa sarjan näyttäminen on? -- millainen suomennosten laatu hahmojen nimien ja taikaesineitten ym. kohdalla on ollut?
2 kausi on näytetty, kolmannesta ei toistaiseksi ole tietoa. Seuraan sarjaa jenkkitahtiin, mutta välillä olen sattumalta eksynyt telkun ääreen suomennosten kohdalla. Ja suomennosten laatu on välistä aika dragikoomista; esim. Dark One = Pimeä Olento, Charming: Prinssi Uljas... Jopa "Lumikki" kuulostaa mielestäni sarjassa vähän tyhmältä, kun puhutaan pelkästä "Snowsta". Mary Margarettia ei sentään ole suomennettu Maria Magdalenaksi :D Niin ja "Tittelintuuren tikari" kuulostaa myös aika hassulta, mutta eipäs noille muinaisille satukäännöksille mitään voi.

Lukaisin muuten juuri, että sarjassa on myös viittauksia Lost -televisiosarjaan. Linkittymiä nähdään muun muassa erilaisissa numeroissa ja numeosarjassa sekä joissakin tuotteissa kuten Oceanic Airlines, Ajira Airways ja MacCutcheon Whisky, jotka esiintyvät kummassakin sarjassa. (Wikipedia.) Seurasin itse Lostia parin kauden ajan aktiivisesti, mutta enpäs ole laittanut tätä linkkiä merkille! Tilasin eilen 2. kauden boksin itselle, minkä jälkeen olen varmaan taas viisaampi..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2014, 22:38:48 kirjoittanut Röhkö »

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #87 : Huhtikuu 16, 2014, 13:09:00 »
OIH JA VOIH

3.17
Wait till my father hears about this!

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Huhtikuu 16, 2014, 15:28:27 »
Lukaisin muuten juuri, että sarjassa on myös viittauksia Lost -televisiosarjaan. Linkittymiä nähdään muun muassa erilaisissa numeroissa ja numeosarjassa sekä joissakin tuotteissa kuten Oceanic Airlines, Ajira Airways ja MacCutcheon Whisky, jotka esiintyvät kummassakin sarjassa. (Wikipedia.) Seurasin itse Lostia parin kauden ajan aktiivisesti, mutta enpäs ole laittanut tätä linkkiä merkille! Tilasin eilen 2. kauden boksin itselle, minkä jälkeen olen varmaan taas viisaampi..

Joo näin on, koska sarjan luojat Eddy Kitsis ja Adam Horowitz olivat Lostinkin peräsimessä (siitä johtuu myös entisten Lost-näyttelijöiden suuri määrä Ouatissa). Etenkin ekalla kaudella oli paljon Lost-viittauksia, mutta nyt niitä on enää silloin tällöin. Myös paljon Disney-linkittymiä on, onhan sarjan tuottaja tv-kanava ABC joka on Disneyn omistuksessa. Ilmiselvien hahmojen ja esineiden ym. lisäksi on pieniä juttuja kuten ihan ensimmäisessä jaksossa Emma puhaltaa sinisen tähden muotoisen kynttilän ja toivoo (vrt. kuinka Pinokkio toivoo tähdeltä ja sininen haltiatar ilmaantuu).
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Toukokuu 18, 2014, 15:13:36 »
KOLMOSKAUDEN PÄÄTÖSJAKSOSTA!

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #90 : Toukokuu 30, 2014, 16:35:13 »
Olen ensimmäisestä jaksosta asti seurannut Olipa kerran -sarjaa. Odotan ihan kärsivällisesti, että se kolmas kausi tulee tänne Suomeen, koska englanninkielen taitoni ovat aika vähäiset.
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #91 : Elokuu 30, 2014, 12:23:23 »
Ja tänäänhän se sitten alkaa! Kolmoskausi kaikille meille suomenkielisten tekstitysten ystäville ;)

Mä olen valmistautunut tähän päivään katsomalla pari viimeisintä jaksoa uudelleen muistin virkistämiseksi, sekä tietysti sen eilisen koostejakson. Uudelta kaudelta odotan tietysti yhtä huikeita ja nerokkaita oivalluksia kuin tähänkin asti on nähty. Uusia hahmoja odotan toki myös innolla mukaan, ja nythän tiedetään että ainakin Peter Pan on tulossa. Hieman vaan hämmentää tuo mitä käsikirjoittajat tuossa koostejaksossa sanoivat, kun käskivät unohtamaan kaiken mitä tiedämme Peter Panista. Hmm, mielenkiintoista. Olen innokas saamaan selville minkälainen hahmo hän on, kun kaikki tuntuvat hieman pelkäävän häntä. Ja miksi ihmeessä Peter tahtoo Henryn?

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Lokakuu 12, 2014, 13:05:04 »
Osuin eilen telkkarin ääreen sopivasti kun Olipa kerran tuli. Näköjään kolmostuottarin kuudes jakso, mitäs mieltä täällä ollaan kolmannesta kaudesta tähän mennessä?

Lainaan tähän aikaisemmin spoilerissa olleita mielipiteitäni, jotka nyt jo ovat Suomen tahtiinkin nähtyjä:
Lainaus
Hook!! Sitä karisman määrää!! Olen aina ihan myyty kun Koukku edes vilahtaa ruudussa, voisiko joku esitellä minut Koukulle?? Tosin minusta se Koukun oma jakso oli vähän lässy, Koukku on parempi nimenomaan merirosvona ja harmaampana hahmona. En tiedä mitä mieltä olen Captain Swan parituksesta, lähinnä koska Emma on ollut niin tylsä tällä kaudella. Siinä mielessä Emma ja Neil sopivat toisilleen, molemmat vähän vaisuhkoiksi jääneitä hahmoja. Charming ja Snow taas... joka kerta kun se kaksikko pyörii ruudussa tulee lähinnä kakomisrefleksi, en niitä herranterttuja yhtään!

Peter Panin hahmoon oleen tiettyyn rajaan tyytyväinen, mutta siitä puuttuu pari olennaista juttua. Minun lapsuuteni Disney-Pan on ilkikurinen, mitä tämä Pan ei ole, ja Disneyn Pan lennähtelee ympäriinsä koko ajan!!!! Se jos mikä tekee Peter Panista Panin, ei pan-huilu tai kadonneet pojat. Hyväksyn tämän vain, jos taikuus on kadonnut Mikä-mikä-maasta eikä Pan pysty siksi enää lentämään. Tästä päästään Henryn rooliin ja miksi Pan sieppasi Henryn, eli ilmeisesti palauttamaan taikuuden. Tahtoisin eniten nähdä Panin backstoryn, mielellään Baelfiren fiittaamana, koska siinä missä Neil ei oikein sytytä, nuori Baelfire on symppis, ja haluan tietää miten Panista tuli noin synkkä poju.

Eiliseen jaksoon vielä: olipa outoa katsoa tätä tekstityksillä ja lukea henkilöiden ja asioiden suomennoksia. Dreamshade=UNIKOISO????? Repesin todella pahasti tuolle, miten myrkylle on annettu nimeksi KOISO? :DD

Lana Parilla oli mahtava hetkellisenä Ursulana, ihanasti ottanut Pienen merenneidon Ursulan maneereja. Regina on muutenkin kolmoskaudella aina vain hauskempi kaikessa pisteliäisyydessään. Arielin ja Ericin näyttelijät ilmensivät esikuviaan ihan mukiinmenevästi. Helinä-keijun näyttelijästä pidän.
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #93 : Lokakuu 12, 2014, 16:34:13 »
Kolmos- ja neloskaudesta vähän (ei, en todellakaan jaksa katsoa Suomen esitysten mukaan kun Nelonen laahaa vuoden myöhässä ja esittää sarjaa vielä ihan omituiseen aikaan):

To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Lokakuu 13, 2014, 18:02:54 »
Stargazerin ajatuksia myötäillen:

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #95 : Elokuu 10, 2015, 20:27:48 »
Ihmiset hei! Muistakaa nyt HERO kanava sunnuntai-iltana auki! Tai mahdollisesti pistäkää äänitysnappulat valmiuteen! Uusin kausi meinaan alkaa sillon sunnuntaina! Muistaakseni sitä tulee vielä joku erikoisjakso ja sen perään vielä tuplajakso (eli kokonaisuudessaan 3 jaksoa) putkeen! Ai että pitää varmaan varata paperia oikeen kunnon paketti mukaan kun katsoo. Olen jonkin verran spoilannut itseäni tuben kautta, mut en todellakaan tiedä kaikkea. Ai että ♥ mun silmät lyö sydämiä ja kuola valuu kun pääsen katsomaan lempipariani Rumbelleä ♥, täydellisintä mitä Disney on ikinä osannut luoda, olen aina rakastanut kaunotarta ja hirviötä ja samaistunut Bellen hahmoon ja ei todellakaan ole tuottanut tässäkään sarjassa pettymystä tuo pari. Rumpel on ihan lempihahmojani ollut alusta saakka (kuten Hook ;D). Ainoa negatiivinen asia on se et Bae ei ole enää mukana :'(
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa MariKok

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Marraskuu 23, 2015, 10:53:28 »
Hei onko joku nähnyt jo viidennen kauden jaksoja? :)

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Marraskuu 23, 2015, 22:30:58 »
Hei onko joku nähnyt jo viidennen kauden jaksoja? :)
Olenhan minä :D Ihan kuin pystyisin pysymään erossa niistä :D

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #98 : Helmikuu 01, 2016, 22:37:55 »
Tottakai on katsottu joka jakso (tai ne mitä ei ole ni ne odottaa boxilla :)). No mä nyt en tiedä oikeen onko idea täs vitoskaudella hyvä vai huono... hmm no mielenkiintoinen joo mut jotenkin vähän sellanen et mä nyt en oikein tiedä suoriutuuko tuo Emman näyttelijä nyt niin loistavasti tästä pimeän olennon hahmosta ihan niinku niin täydellisesti kuin toivoisin. Ja luojan kiitos Rumpel on mukana (nii no sehän nyt on koko sarjan paras hahmo!!) Ja nii no Regina/Robin ja Rumbelle vain on suloista (sit kun saatas se SwanFire vielä henkiin ni awot!!) Hook ja David sopis yhteen ;D
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥