Kirjoittaja Aihe: Olipa kerran - Once upon a time  (Luettu 17051 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Elli

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Olipa kerran - Once upon a time
« Vastaus #50 : Toukokuu 20, 2013, 19:58:11 »
Luulen että Tittelintuure viittasi sillä kuolleella keijulla siihen Tuhkimon haltiatarkummitätiin, jonka hän aikoinaan posautti ilmaan ja varasti sen taikasauvan. Eikös se ollut tuo sama sauva joka hänellä nyt oli kädessä niitä kristalleja pölliessä.

Hmm, nyt tosiaan selvisi mihin se taikapeili Coran passitti. Herttakuningatarpa tietenkin! Ilmankos hän keräilee sydämiä.

Mun täytyy katsoa tämäkin jakso vielä uudestaan, että päässä pyörivät ajatukset asettuisi aloilleen. Jatkan pohdintaa sen jälkeen.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #51 : Toukokuu 21, 2013, 15:38:46 »
Katselen tätä aivan loistavan aiheen sisältävää sarjaa jenkkien tahtiin. Piilotan kuitenkin spoilaavat kohdat.

Lempihahmoni on ehdottomasti Kapteeni Koukku. Toinen kausi on hänen saapumisensa lisäksi ollut muutenkin parempi kuin ensimmäinen kausi. Tarinassa on enemmän särmää, tosin sitä saisi olla enemmänkin. Välillä käsikirjoitus tuntuu kuitenkin ontuvan pahasti. Juoni jää, ehkä lapsikatsojia ajatellen, paikoin liian kesyksi. Tarinassa pyöritellään liikaa "we´ll always find each other"-teemaa Lumikin ja Charmingin (voi luoja niitä suomennoksia) välillä. Niin ärsyttävältä kuin se tuntuukin nykymaailman menoa katsellessa sanoa, niin kaipaisin sarjaan lisää seksiä ja väkivaltaa. Ehkä olen seurannut liikaa Game of thronesia, mutta jotenkin kaipaisin kaikenkaikkiaan karua todellisuutta tähän fantasiasarjaan. Satuhahmot ovat lähtökohtaisesti niin lapsellinen aihe, että sarja tarvitsisi lisää kypsyyttä. Voisi se olla jotain muutakin kuin raakaa veristä taistelua tai poskiapunottavia akteja, mutta edes jotain... kuten kipinää Koukun ja Emman välille ;)

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa velhotar

• haaveilija
  • Vuotislainen
  • Kalkaroksen kannoilla ja Kelmien jalanjäljillä
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #52 : Toukokuu 25, 2013, 19:50:11 »
Mä olen myös rakastunut tähän sarjaan ja seurannut sitä alusta saakka. Sarja on eritoten siksi niin mahtava ja kiinnostava, kun kaikilla hahmoilla on syvyyttä ja oma tarinansa. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja kaikista myös paljastuu koko ajan jotain uutta. Kukaan ei ole täysin paha tai hyvä ja kaikilla on myös syynsä toimia tietyllä tavalla. Ihan uskomatonta, että tv-sarjan hahmoista saadaan noin moniulotteisia!

Omat suosikkihahmoni ovat Mr. Gold ja August (Pinokkio) mutta satumaailman Rumplestiltskinista en niin kauheasti pidä. Storybrooken Gold on niin salaperäinen ja juonikas mutta myös kohtelias ja mukava. Ihmettelen vaan, miten Gold ja Rumplestiltskin ovat niin erilaisia, aivan kuin eri ihmisiä. Muut hahmot kuitenkin ovat satumaassa ja Storybrookessa suunnilleen samanlaisia. Voisiko olla, että Rumplestiltskin muuttui jossain vaiheessa sellaiseksi niin kuin Gold on, mutta jaksoissa ei ole vielä näytetty tätä mahdollista muutosta ja siihen johtaneita syitä? Vai onko, en vaan enää muista, millainen Rumplestiltskin oli, kun Regina langetti kirouksen! Goldilla joka tapauksessa on jokin pitkälle viety suunnitelma eikä hänestä tiedä, kenen puolella hän loppujen lopuksi on, hän kun juonii sekä Reginan että Emman kanssa. Veikkaan, että Gold on järjestänyt aikoinaan esimerkiksi sen, että Henry päätyy Reginan adoptiopojaksi, joka lopulta johtaisi siihen, että Lumikin ja Charmingin tytär palaisi Storybrookeen täyttämään tehtävänsä. Luulisin myös, että Gold on loppupeleissä Emman puolella ja juonii Reginaa vastaan. Joka kerta kun Gold ja Emma keskustelevat, Gold näyttää katsovan Emmaa jotenkin jännästi ja myhäilee tyytyväisenä, kun Emma selvittelee asioita. Siinä taustalla voi olla jotain erityistä, mitä me emme tiedä. Jotenkin ajattelin myös, että Emman eksä (Henryn isä?) olisi tosiaan Rumplestiltskinin poika ja Gold olisi täten Henryn isoisä. Tämä voisi selittää sen miksi Gold tuntuu pitävän Henrystä ja haluavan auttaa tätä. Se selittäisi myös Emman eksän reaktion Augustin näyttäessä tälle jotain laatikosta, jonka jälkeen Neal(?) jätti Emman rauhaan. Olisiko laatikossa voinut olla Rumpelstilskinin miekka? Kun eikö se miekka ollut Augustilla silloin, kun tämä teeskenteli Baelfirea vai oliko se sittenkin sinne maahan haudattuna? En muista enää mitä missäkin jaksossa tapahtui :D Jossain välissä on kuitenkin pakko selvitä tuo Baelfiren henkilöllisyys.
Muoks. Joo, eli miekka oli sinne maahan haudattuna, katsoin tuon eilen uudestaan. Joten se tuskin oli siellä Augustin laatikossa :D Luultavasti kyseessä sitten oli jokin muu merkityksellinen kapistus.

Ja miksi Mr. Gold on koko ajan muistanut satumaailman ja oman henkilöllisyytensä, eikö kirous pyyhkinyt hänen muistiaan? Ja jos muistan oikein, niin hän kyllä auttoi Reginaa luomaan kirouksen ja satumaailmasta pois lähteminen sopi Rumplestiltskinille, ilmeisesti hänen poikansa takia? Pitäisi varmaan katsella tuo ykköskausi uudelleen, kun tällaiset tärkeätkin yksityiskohdat ovat päässeet unohtumaan, huoh.

Sarja on kuitenkin loistava ja huomennahan on taas uusi jakso, jipii! Innolla odotan mitä seuraavaksi paljastuu :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2013, 11:36:08 kirjoittanut velhotar »
- Severus, Sirius... After all this time?
- Always <3

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #53 : Toukokuu 26, 2013, 22:41:42 »
Tänpäivänen jakso jäi mielenkiintoseen kohtaan ja on harmi että tähän tulee nyt katko.

Arvasin heti että Cora lavasti Reginan Hopperin tappajaksi se oli jotenkin niin ilmiselvää. Nyt vaan jäi vaivaamaan kerta Hopper oli elossa niin kenetkä Cora tappoikaan. Mitäköhän Regina tekee kun saa tietää oikean tappajan olleenkin äitinsä. Minusta Regina luovutti liian helposti Henristä ja siitä että hän oli oikeasti syytön mutta hyväksyi tosta vaan muiden syytökset.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #54 : Toukokuu 27, 2013, 15:06:53 »
Olipa Kerran:n tauko tulikin ihan yllättäen, mutta koska 1. kausi uusitaan heti kesäkuun alusta, ei tauko niin haittaa. Ja nyt kun näkee vanhoja jaksoja uudestaan, voi sieltä löytyä jotain mikä on aiemmin jäänyt huomaamatta.

Sen kyllä arvasi nopeasti, että Cora esitti Reginaa mennessään Hopperille. Mutta jos Cora naamioi jonkun toisen ruumiin näyttämään Hopperilta, eikö sekin olisi näkynyt Pongon muistossa? Vai eikö Emma vain katsonut tarpeeksi kauan? Corahan uskoo voivansa kuulustella Hopperilta tietoja Goldista, mutta enpä usko että Gold on hänen luonaan käynyt puhumassa.

Regina varmaan luovutti niin helpolla taistelun syytöksiään kohtaan, sillä hän tietää/luulee, ettei häntä uskottaisi vaikka hän kuinka vakuuttelisi.

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #55 : Toukokuu 27, 2013, 20:01:06 »
^Emma ei kestänyt katsoa sitä muistoa tarpeeksi pitkälle, jotta totuus olisi paljastunut. Aika tavanomainen kikka näissä mysteeri/fantasiasarjoissa itse asiassa. Niillä luodaan mahdollisimman koukuttava ilmapiiri, erityisesti jos kikkaa käytetään juuri kauden viimeisessä jaksossa, jotta ihmiset palaavat varmasti sarjan pariin seuraavalle kaudelle. :3

Ja mitä minuun tulee niin vannoutunut fani olen. Olen seurannut ensimmäisestä jaksosta saakka, koska trailerit oli liian hyviä ja herättivät mielenkiinnon. Ja jäinkin sitten saman tien koukkuun ensimmäisen jakson ensimmäisen vartin aikana. Juttu lähti niin lennokkaasti käyntiin, että oli pakko jäädä katsomaan ja katsoa seuraava ja sitä seuraava osa. Tunti ei riitä tälle sarjalle. Jaksojen pitäisi olla parin tunnin pituisia, jotta olisi oikeasti tyytyväinen. Tähän sarjaan vain jää niin pahasti koukkuun, että viikon odottelu seuraavaa jaksoa varten on tuskallista. Sama minulla on myös aina Merlinin ja Gossip Girlin kohdallakin ollut, joten eipä siinä. :3

Tähän mennessä sarjassa vastaan tulleista hahmoista olen inhonnut vain Auroraa ja Mulania. He ovat niin rasittavia molemmat eivätkä yhtään sellaisia kuin piirretyissä. Ja minä pidän piirettyversioista kovasti, joten tämän sarjan versiot olivat minulle suuri pettymys. Muuta miinusta en sitten sarjasta osaa juuri nyt löytääkään seuraavan jakson liian pitkän odottelun lisäksi. :3 Rakastan Tittelintuurea ihan täysillä. Taitaa olla paras Tittelintuure ikinä. :D Hänen lisäkseen fanitan kovasti Lumikkia ja hänen hurmuriprinssiään ja Reginaa. Minusta Regina on ihailtava bad ass, vaikka onkin viime aikoina ollutkin rauhallisempi. Uskon kuitenkin, että hän skitsoilee taas kolmannella kaudella kovasti, erityisesti Coralle♥

Olen iloinen uusinnoista. Minä olenkin halunnut katsoa ensimmäisen kauden jaksot uudelleen ilman, että joudun lataamaan niitä tai etsimään Ruudusta. Niitä odotellessa voin tuskailla sitä etten pysty katsomaan kolmatta tuotantokautta vielä. :3
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #56 : Toukokuu 28, 2013, 14:31:40 »
Minulla jäi ensimmäisellä kierroksella joitain ensimmäisen kauden jaksoja väliin, joten nyt minäkin saan aikaiseksi katsoa ne. En ollut edes nähnyt Tuhkimon haltijakummin karua kohtaloa, koska unohdin aikoinaan katsoa kyseisen jakson.

Ei Regina varmaan ole lopullisesti luovuttanut, mutta hänen oli melko turha yrittää inttää vastaan Emmalle. Ei kukaan olisi uskonut, että asialla onkin hänen vielä pahismaisempi äitinsä. Luulen myös, että jossain vaiheessa Emma palaa katsomaan Pongon muiston kokonaan.

Ihan kiva, että joitakin juonen aukkoja on paikkailtu kauden loppupuolella, kuten se miksi osa Taikamaailmasta ei kadonnutkaan kirouksen voimasta.

Gold todella tuntuu hyvin erilaiselta hahmolta Storybrookessa ja Taikamaailmassa. Taikamaailmassa hänellä oli tietysti ongelmana koston- ja vallanhimon lisäksi se, että siellä rakkaus olisi tehnyt hänestä heikon. Hän menetti vaimonsa, koska oli niin raukka ja sitten Baelfiren ja Bellen yrittäessään pitää kiinni saamistaan taikavoimista. Storybrookessa hän voi olla taas ihminen ja jopa rakastaa, mutta silti ohjailla asioita. En tiedä, vaikkuttiko se kirous, joka teki hänestä pimeän olennon hänen käytökseensä, koska Taikamaailmassa hän vaikuttaa todella pahalta ilman lieventäviä asianhaaroja (exän sydämen repiminen irti rinnasta oli melko vertahyytävää). Storybrooken Gold on yhä hirviö, mutta jotenkin sympaattisemmalla tavalla.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Toukokuu 28, 2013, 21:15:40 »
Ykköskauden saa muuten jo dvd:llä, vink vink ;)

Mutta joo, siis mulle tuli ainakin täytenä yllätyksenä että toi laitetaan nyt tauolle, kesken kauden! No, niin suomalainen tapa, pysäytetään kaikki kivat sarjat kesäksi jotta ihmisparat saa kärvistellä koko kesän ja pohtia lisää kummia teorioita.

Mua vaivaa oikeasti ihan älyttömästi tuo, että kenet Cora tappoi? Ja senhän olisi pitänyt selvitä siitä Pongon muistosta, jos Emma vain olisi katsonut tarpeeksi pitkälle. Mitähän Cora oikein juonii, kun hän sanoi että nyt hänen tyttärensä on oikeasti menettänyt kaiken? Että mä inhoan sitä naista, siis Coraa, tuollainen häijyys saa aina kylmät väreet aikaan. Mun mielestä Cora on oikeasti paha ja sydämetön. Niinkuin onkin, hänellähän ei ole sydäntä kuten Koukku joutui huomaamaan pari jaksoa sitten. Missähän se muuten on, siis Coran sydän? Kuka sen on vienyt? Tosin siinä herttakuningatar jaksossahan hän sanoi säilyttävänsä sydäntään eri paikassa kuin muut, joten se siis ilmeisesti on kuitenkin Coran itsensä hallussa.

Niin, eikös juuri se pimeän olennon kirous muuttanut Tittelintuuren luonteen, koska sitä ennen hän ei olisi tehnyt pahaa kenellekään, mutta välittömästi sen jälkeen murhasi koko sen sotilasjoukon pihallaan. Mun mielestäni Mr. Gold on hurmaava sekoitus siitä vanhasta itsestään, sekä pimeän olennon aikaisesta itsestään. Goldhan on toisinaan, no ei mikään pelkuri, mutta sellainen lempeä ja ystävällinen, ja toisinaan taas äärimmäisen häijy ja laskelmoiva. Mä olen edelleen vakaasti sitä mieltä, että Tittelintuure/Gold on ihan samanlainen kuin Kalkaros, näyttää pahikselta mutta on pohjimmiltaan kuitenkin hyvä.

Ai niin, vielä piti hehkuttaa, luin uutisen että tästä sarjasta tehtäisiin myös kirja!

Poissa velhotar

• haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Toukokuu 29, 2013, 10:08:09 »
Mä veikkaan, että se Coran tappama henkilö oli vaan joku melko turhanpäiväinen heppu, siis sellainen jolla ei juonen kannalta mitään merkitystä. Kun mielestäni Storybrookessa on paljonkin asukkaita, joista ei ole kerrottu yhtään mitään, lienevätkö koko satumaailman asukkaita alun perin. Eli Cora saattoi tappaa vain jonkun kohdalle osuneen tyypin ja naamioida tämän Archieksi. Mä en vaan ymmärrä, että miten ruumiin todellinen henkilöllisyys olisi voinut paljastua siitä Pongon muistosta. Ehkä ihan alussa olisikin voinut, kun ruumis muutettiin Archien näköiseksi ja jos koira oli silloin paikalla, mutta ei kai enää sen jälkeen? Koska ruumishan oli tietysti tappohetkellä Archien näköinen ja myös sen jälkeen, kun ruumis löytyi. Tai sitten en vaan tajua jotain :D

Tuosta Corasta... Jotenkin musta tuntuu, että Corakin on joskus ehkä rakastanut jotakuta ja tullut petetyksi tmv. Kun tässä sarjassa rakkaudella on hyvin suuri osuus melkein kaikkien hahmojen elämässä ja se on taikuudesta vahvinta (kuten Pottereissa). Ihmettelen myös sitä, että kuinka vanha Tittelintuuren tai Goldin pitää olla, jos tämä on opettanut aikoinaan myös Coralle taikuuden käyttöä? Muistaakseni jossain jaksossa sanottiin niin.

Ja olen samaa mieltä tuosta Gold/Kalkaros-jutusta... Hyvinkin samanlaisia ja siksi niin kiehtovia! :)
- Always <3

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Kesäkuu 12, 2013, 14:23:23 »
Silloin kun tämä alkoi Suomessa, en vakuuttunut trailereista enkä edes harkinnut että aloittaisin seuraamaan. Kumminkin tosi monet kehuivat tätä, joten aloitimpa torstaiaamuna ekan tuottarin ja eilen aamulla tuli katsottua kakkostuottarin viimeinen jakso (6 päivää, 44 jaksoa, reilu 7 per päivä, huolestuttavaako?). Olenkohan koska ollut näin Koukussa mihinkään?

Disney-friikille tämä sarja on kuin karkkikauppa lapselle, tuttuja hahmoja tulvii koko ajan ruutuun. Tykkään Emmasta, koska hän ei pelkää vastustaa Reginaa tai Mr. Goldia ja oli ykköstuottarin niin jalat maassa vaikka Henry yritti sepittää tarinoitaan (tuliko kellekään muulle mieleen Tehiksen Sam Taggart? Linda Cardellini olisi ollut täydellinen Emman rooliin!). Kakkostuottarissa asetelma vähän vaihtuu, mutta Emma pysyy edellee hardassina :D

Mary Margaret on minun makuuni liian lälly Davidinsä kanssa, mutta kakkostuottarin 10. jaksossa kun Emma ja Henry paukkaavat sisään kesken heidän hempeilyjen... Nauroin ääneen, suorastaan kierin lattialla koko kohtauksen ajan (repeilen nytkin kun muistelen Emman ilmeitä ja reaktioita:DDDD). Lumikki satumaassa on voimallisempi kuin Mary Margaret ja hänen menneisyytensä paljastuminen pala palalta oli ihan mielenkiintoista seurattavaa.

Regina ja Tittelintuure ovat mahtavia pahiksia. Alkuun vaikutti, että Regina on se joka myllyä pyörittää, mutta pikkuhiljaa on selvinnyt, että kaiken takana loppujen lopuksi onkin ehkä Tittelintuure. Kun Reginan menneisyys satumaailmassa paljastui, aloin oikeasti sääliä häntä. Cora on kamala, mutta ah Koukku! Tähän asti olen tykännyt vain yhdestä tietystä merirosvosta, mutta hän sai tehdä tilaa kyllä Koukulle. Toivottavasti Koukku saa jatkossakin mahdollisimman ison roolin :D Punahilkasta tykkään myös, harmi ettei hänellä ole sen suurempaa merkitystä juonelle kuin yksittäinen jäljitys.

Jotkut pienempään osaan jätetyt hahmot on toteutettu niin nerokkaasti, että jään välillä vain ällistelemään käsikirjoittajien kekseliäisyyttä. Esimerkiksi miten Hatuntekijästä tuli Hatuntekijä, tosi lyhyt välähdys vain kun hän istuu ja yrittää Ihmemaassa väsätä itselleen uutta taikahattua hulluuteen asti, mutta ai että se sykähdytti. Samoin Baelfiren kohtalo oli muotoiltu mainiosti, koska sen logiikkaa mietin pitkään ennen kuin se paljastui.

Kun kerran sarja on tauolla Suomessa, heitänpä kysymyksen että ketä satuhahmoja vuotislaiset haluaisivat sarjassa nähdä ja miksi? Tein itse blogiini kattavan listan perusteluineen (linkki allekirjoituksessa kiinnostuneille), mutta teksti spoilaa kakkostuottarin loppua, joten laitan tähän sensuroidun ja lyhennetyn version.

Ensinnäkin, koska hurmaava Koukku on jo mukana, Peter Pan ja Helinä-keiju on pakko liittää juoneen jossain vaiheessa! Sitten haluaisin ehkä Quasimodon remmiin, joko hyvien tai pahojen joukoissa tai yksinäisenä sutena kivipatsaiden kanssa. Hahmosta saisi monta mahtavaa juonikuviota riippuen miten häntä olisi kohdeltu ja kenen toimesta.

Pahiksia ei voi koskaan olla liikaa, joten lisäisin soppaan Cruella de Vilin, koska joka sarjassa pitää olla pari seinähullua. Vaikka Cruella olisi pahiksien puolella, esimerkiksi Reginan tai Tittelintuuren kätyrinä, hänellä olisi omat päämäärät ja niitä tavoitellessaan hän sotkisi sekä hyvien että pahojen suunnitelmat. Täyspäisistä pahiksista Ursula pitäisi ehdottamasti saada ruutuun! Nettiä selatessa Ariel on yksi toivotuimmista hahmoista, joten jos Ariel tulisi, niin silloin Ursulakin on pakko kirjoittaa sarjaan!

Kehittelin jo mielessäni kohtauksen, missä Pillipiipari löytää pillinsä Mr. Goldin puodista ja keksii keinon johdattaa soitollaan kaikki satuhahmot takaisin satumaahan. Tai Saapasjalkakissa voisi omistaa seitsemän peninkulman saappaat, joilla voi hyppiä maailmasta toiseen. Tosin tässä tulee vastaan oikeudet hahmoihin ja esineisiin, Dreamworks on aika vahvasti ominut Saapasjalkakisun.

Mitä en haluaisi sarjaan, on kaiken maailman kirjallisuudesta revityt hahmot. En tykännyt Frankenstein-kuviosta ollenkaan, ja Mulankin oli siinä rajalla että siedin sen. Mulan ei ole mikään satuhahmo vaan kiinalaisen kansantaruston sankari, mutta annan sen anteeksi koska Disneyn Mulan-elokuva on niin hyvä :D. Mutta jos sarjaan aletaan kirjoittamaan hahmoja ties mistä opuksista, pian käy niin että Bella ja Edward säteilevät Storybrooken auringossa, mikä olisi jotakuinkin pahinta mitä sarjalle voisi tapahtua. Pitäydytään klassisissa satuhahmoissa, kiitos, niin minä olen tyytyväinen. Ainakin näennäisesti, kunnes sarjan kolmostuottari alkaa Jenkeissä syksyllä ;)
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Kesäkuu 19, 2013, 14:22:20 »
Olen tässä aikani kuluksi katsellut hieman noita viimeisimpiä jaksoja uusiksi, ja saanut muutamista jutuista mahtavia ahaa-elämyksiä jotka jäi ekalla katsomalla lähes huomaamatta. Ei voi muuta kuin ihailla näiden käsikirjoittajien nerokkuutta! Odotan todellakin innolla jatkoa tälle tarinalle, ja aivan mahtavaa että tulemme saamaan myös sen kolmannen kauden! Sattuuko muuten kukaan tietämään milloin tämä jatkuu taas? Nelosen nettisivuilla nyt ei tee muutenkaan yhtään mitään, enkä ainakaan mä löydä sieltä nytkään mitään käyttökelpoista informaatiota.

velhotar pohti Tittelintuuren ikää. Niin minäkin. Luin jostain joskus kauan sitten, että hän olisi jotain 300 vuotta vanha. Pimeällä olennollahan on ikuinen elämä, joten miksipä ei. Kuitenkin suurin osa satumaailman tapahtumista on tapahtunut suht lähellä kirouksen langettamista, ja muilla hahmoillahan ei tuota ikuista elämää ole vaan he vanhenevat ihan normaalisti. Mietin vaan sitä, että mitä Tittelintuure on tehnyt ne vuosisadat ennen tuota koko kiroushässäkkää. No, ilmeisesti ainakin laatinut suurta suunnitelmaa poikansa löytämiseksi ja järjestellyt Reginan elämää.  Tässä on kuitenkin mun mielestäni yksi valtava aukko, nimittäin Baelfiren kohtalo. Itse sijoitan hänen katoamisensa sinne suht alkuaikaan sen jälkeen kun Tittelintuuresta tuli se pimeä olento. Eli siis vuosisatoja sitten. Jos hän silloin tipahti meidän maailmaamme, hänhän olisi jo aikapäiviä sitten kuollut koska olisi tietenkin vanhentunut normaalissa tahdissa kuten Emma ja Augustkin saavuttuaan. Kuitenkin Tittelintuure on varma, että voi löytää poikansa juuri tästä meidän maailmastamme. Miten muka? Ja siis, jos se Emman ex-poikaystävä on Baelfire, hän ei tosiaan ole mitenkään epäilyttävän vanha. No, tästä voin jatkaa tätä pohdintaa pitemmälle, miten hän voi olla "normaalin ikäinen" tässä maailmassa, miten välttyä vanhenemiselta? Onhan tietysti yksi keino, nimittäin Mikä-mikä-maa... Sieltä ilmeisesti pääsee jollain keinolla pois, koska Koukkukin on päässyt.

Kapteeni Koukku, siinä muuten hahmo josta en aluksi pahemmin välittänyt, mutta joka on sittemmin muuttunut vaan kiinnostavammaksi. Ja mitäpä olisi Koukku ilman Peter Pania, joten vastauksena siihen ketä haluaisin nähdä, niin ainakin Peterin. Myös Ariel olisi kiinnostavaa saada sarjaan, merenneitoihin kun on jo viitattukin pari kertaa. Mukanahan on jo valtavan paljon hahmoja, mutta jos nyt jotain haluaa keksiä, niin itse olen tykännyt kovasti Tähkäpäästä ja Pocahontasista. Mietin vaan voisivatko he antaa tälle sarjalle jotain erityisen kiinnostavaa lisäelementtiä?

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #61 : Kesäkuu 19, 2013, 18:40:54 »
No, ilmeisesti ainakin laatinut suurta suunnitelmaa poikansa löytämiseksi ja järjestellyt Reginan elämää.  Tässä on kuitenkin mun mielestäni yksi valtava aukko, nimittäin Baelfiren kohtalo. Itse sijoitan hänen katoamisensa sinne suht alkuaikaan sen jälkeen kun Tittelintuuresta tuli se pimeä olento. Eli siis vuosisatoja sitten. Jos hän silloin tipahti meidän maailmaamme, hänhän olisi jo aikapäiviä sitten kuollut koska olisi tietenkin vanhentunut normaalissa tahdissa kuten Emma ja Augustkin saavuttuaan. Kuitenkin Tittelintuure on varma, että voi löytää poikansa juuri tästä meidän maailmastamme. Miten muka? Ja siis, jos se Emman ex-poikaystävä on Baelfire, hän ei tosiaan ole mitenkään epäilyttävän vanha.

Mutta eihän sitä ole sanottu, että mihin aikakauteen Baelfire päätyi, kun päätyi sinne? Itse ainakin kuvittelen, että satumaailman ja meidän maailman ajat kulkevat eri tahtia, jolloin olisi mahdollista että kun Tittelintuuresta tuntuisi siltä, että Bael katosi 300 vuotta sitten, niin Baelfire olisi tullut tähän maailmaan omasta maailmastaan vaikka 20 vuotta sitten.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Elokuu 19, 2013, 12:57:19 »
Kohta tämä taas jatkuu! Luin jostain että torstaina 5.9. jatkuisi siitä mihin keväällä jäi. Ja 23.10. ilmestyy sitten kakkoskauden dvd :) Tuosta dvd:stä olen erityisen onnellinen, koska mun kaikki kakkoskauden tallennukseni hävisivät kun oli pakko vaihtaa digiboksi :/

Poissa velhotar

• haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Syyskuu 05, 2013, 22:35:32 »
Jee, tänään se jatkui taas!

Oli oikein hyvä jakso, ei valittamista. :) Mahtavaa, kun Tittelintuure ei tappanutkaan Koukkua Bellen pyynnöstä, hänessä tosiaan on vielä hyvää. Toki Tittelintuure ei halunnut myöskään menettää Belleä ja siksi säästi Koukun. Oli kamala ja yllättävä käänne, kun lopussa Koukku ampui Belleä niin että tämä ylitti Storybrooken rajan. Odotinkin kyllä, että milloin se Belle horjahtaa sen rajan yli. Nythän Belle menetti muistinsa, saas nähdä, palautuuko se ennalleen. Luulen kyllä, että palautuu jossain välissä, mutta olisipa traagisen upeaa, jos niin ei kävisikään, eivätkä Belle ja Tittelintuure saisikaan onnellista loppua.

Koukku se jäi sitten lopussa auton alle, mutta tuskinpa kuoli. Ehkä hän kuolee viimeistään Tittelintuuren käsittelyssä. :D Kysymys kuuluu, että kuka autoa ajoi, kuka saapui Storybrookeen?

Onneksi Archie muuten pelastui, yllättävän äkkiä se kyllä tapahtui, mutta oikeastaan ihan hyvä vaan. Eipähän tarvitse Henryllä ja Pongolla enää ikävöidä tätä.
- Always <3

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Syyskuu 10, 2013, 21:06:10 »
Voi Belle!

No siinähän tuo tulikin jo kaikki oleellinen sanottua :P Musta se Bellen "soturimenneisyys" oli vähän paksua, vaikka toisaalta eihän hän mikään soturi ollut, onneksi. Jos Belle olisi heilunut sen Mulanin miekan kanssa niin en kyllä tiedä mitä oisin tehnyt. Oikeastaan aika hienoa miten hän pystyi näkemään ettei se tulileijonakaan mikään hirviö ollut, Belle tuntuu aina näkevän suoraan kuoren alle. Ihanan liikuttavaa miten hän huusi kuningattarelle, ettei koskaan lakkaa taistelemasta Tittelintuuren puolesta, mä niin rakastan tuota romanssia <3 Mutta voi hirvitys mitä siinä lopussa tapahtuikaan! Bellen on pakko saada muistinsa takaisin, ihan pakko! Joku keino siihen on oltava, ja Tittelintuuren on pakko keksiä se, koska hän ei vaan voi menettää tosirakkauttaan ja onnellista loppua. Ehkä taikuus jotenkin auttaa, pystyyhän sen kaupungin rajankin nyt ylittämään. Vai onko Bellen muisti se hinta minkä hän joutuu maksamaan rajan ylityksestä? "Magic allways comes with a price."

Mitähän Koukulle tapahtui? Jos hän ei kuollut, niin nyt ainakin henki on vaarassa kun Tittelintuure on tunnetusti melko kostonhimoinen heppu. Niin ja se auto. Kukaan ei koskaan tule Storybrookeen sattumalta, joten jotain kiintoisaa tästä varmaan seuraa. Ensin ajattelin että se hurjastelija on Regina, mutta se autohan tuli tosiaan sieltä kaupungin ulkopuolelta.

Yllättävän äkkiä selvisi tosiaan tuo Archien juttu. Mä oletin että kaikki räytyisivät surussa vähän pitempään. Mahtaakohan koskaan selvitä kenet haudattiin Archien sijasta?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2013, 19:39:33 kirjoittanut Elli »

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #65 : Syyskuu 27, 2013, 17:40:23 »
Eilen olikin taas mielenkiintoinen jakso, siinä kun selvisi kaikenlaista. Ja arvasin oikein sen Baelfire = Neal -jutun. Oli jotenkin outoa, kun kerrankin arvasin oikein jonkin juonikuvion.:P Tosin se lopussa ollut, kun Näkijä sanoi Tittelintuurelle: "Nuori poika johtaa sinut poikasi luokse, mutta hän koituu kohtaloksesi." johon Tittelintuure vastasi hankkiutuvansa hänestä eroon.. Ja kun selvisi, että tuo nuori poika onkin Baelfiren lapsi.. Eli Tittelintuure menetää henkensä tai Baelfiren taas? Tai sitten siihen löytyy jokin ratkaisu. No, eiköhän se joskus selviä.

Nyt odotankin jo seuraavaa jaksoa, lähteeköhän Baelfire/Neal Storybrookeen? Mutta siellä onkin sitten Regina ja Cora odottamassa Emmaa ja Henrya. Tosin Koukku saattaa taas vaihtaa puolta ja auttaa vaihteeksi Emmaa, sillä Cora huijasi tätä.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #66 : Syyskuu 27, 2013, 18:29:03 »
Eilinen jakso oli jännä kun sai tietää tosta Balfiresta. Tieto että Baelfire olikin Neal oli itseasiassa aika ilmiselvä. Se näkijä juttu oli aika jännä, kun saatiin tietää miten Tittelintuuresta tuli rampa ja myös se ennustus Henrysta. Uskosin ton Henry jutun olevan jotenkin kytköksissä Reginan ja Coran juonen kanssa saada Tittelintuuren tikari itselleen. Se ittesä rampauttamis juttu anto kyllä uutta ajateltavaa Tittelintuuresta sillä minä tavallaan nään sen teon sekä raukkamaisena että jollain tapaa rohkeena, raukkamaisena siksi koska teki sen vain siksi ettei joutuisi sotimaan, mutta rohkeutta siinä oli se että uskals rampauttaa ittesä.

Koukku tosiaan on aika ailahtelevainen ton uskollisuutensa suhteen, kun vaihtelee avustettavaa kohdettaan sen minkä kerkee riippuen siitä kumpi tuntuu sillä hetkellä järkevältä. Toisaalta tollanen kieroilu on omiaan merirosvo kapteenille. Tulevat jaksot on kyllä mielenkiintosia ton Regina, Cora ja Tittelintuure akselin kanssa. Se ulkopuolelta tullut mies ja Belle sotkevat varmasti vielä jotenkin pasmoja.

Poissa Isilme

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Marraskuu 03, 2013, 23:20:51 »
Aivan ihana sarja, ehdottomasti suurimmat tunnekokemukset telkkarin kautta saa Oncesta! On suorastaan tuskaa odottaa aina se viikko ennen seuraavaa jaksoa, mutta en jotenkin vaan halua "huijata" ja seurata netistä kolmatta tuokkaria - siinähän joutuu joka tapauksessa myös odottamaan lopulta.

Rumple nous jo ekoista jaksoista asti mun absolute lempparihahmoksi, se kun vaan on niiiin ihana!<3 (joku mieletön drive mulla on pahiksia kohtaan, mistä ehkä se luettujen H/D-ficcien määrä kielii myös :D) Belle on toinen lemppari, naturally, ja jotenkin rakastan sitä Tukholman syndrooma -rakkaussuhdetta mikä niillä lähti käyntiin ja siitä kehittyi vielä suuremmaks. Hook ois varmaan sellanen hahmo jota fanittaisin, mutta tunteet vaan viileni liikaa siinä vaiheessa ku joutu kattomaan mitä kaikkea se teki Rumplelle :D ): (btw. viime jakso oli aivan ihana! En tiedä olisko siinä lopussa ollu tarkotus kauhistua että "voi ei nyt rumplesta tuli paha taas ja belle vaan yllyttää" mutta mä olin siitä aivan liekeissä :D nyt tulee ainakin vielä vähän kiehtovampia suhdekoukeroita)

Mut joo toi koko I am your father -tyyppinen paljastus oli ihan jäätävä. En tiiä onko niitä vielä tulossa lisää, ihan varmasti jotakin :D sitäkin rakastan tässä sarjassa kun kaikki vaan kietoutuu yhteen niin saumattomasti ihan palapelin tavoin. On ollu käsikirjottajilla iso homma, pisteet heille!
"It's just life, so keep dancing through."
- WICKED the musical

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Marraskuu 04, 2013, 18:53:51 »
HAhaha voi että se viime viikon Rumbelle-jakso :D En muistanutkaan kuinka sairaan hauska se oli. Minä ja mun sisko kikatettiin koko ajan, Rumple on niin helvetin hauska. Erityisesti se tyyny-kohtaus!

Muttamutta... katsooko kukaan Amerikan tahtiin? 3. kausi alkoi nimittäin 29. syyskuuta! Itse olen ainakin tykännyt tosi paljon tähän mennessä!

Mistäs parituksista te muuten tykkäätte? :D Itsekin tykkään Islimen tavoin Rumbellestä ja sen lisäksi tykkään Emma/Nealista, Emma/Hookista ja Emma/Reginasta. Aka Swanfire, Captain Swan ja Swan Queen. Ouatin paritusnimet ovat astetta monimutkaisemmat... :D Tykkäsin myös Regina/Danielista mutta kun se loppui ennen kuin ehti alkaakaan. Vähän kaikki paritukset on söpöjä. Paitsi Tamara/Neal. Ja pari muuta.

// HAHA SINNE MENI AUGUST.
// OUAT Crack videot on muuten huippuja! :D Käykää katsomassa Youtubessa!

"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Marraskuu 04, 2013, 19:42:11 »
Joo Jenkkitahtiin mennään, ei pysty odottamaan että jaksot joskus vuoden päästä valuvat Suomeen asti.

Ja kyllä, nyt kaikki katsomaan crack-videoita, olen nauranut joillekin katketakseni. Viihdeteollisuuden mahtavuutta, että se synnyttää tuollaisia ilmiöitä :DD
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Marraskuu 10, 2013, 09:23:54 »
Greg ja Tamara, ketä ne oikein on? Jos ne kerran ei ole tulleet sieltä satumaailmasta vaan ovat tämän maailman kasvatteja, niin mistä ne on päässeet selville kaikesta taikuudesta sun muusta? Tai no Greg tietysti näki silloin pikkupoikana kaikenlaista, mutta entäs se Tamara? En yhtään tykkää tästä hahmosta, koska hän vaikuttaa jotenkin kauhean häikäilemättömältä ja laskelmoivalta. Ja mitä hän oikein loppujenlopuksi haluaa? Neal-parkaa hän ainakin käyttää vain hyväkseen, ja Neal taas ei huomaa itse mitään. Heräisi nyt hyvä mies.

Ihanaa että Tittelintuure ja Belle näyttää taas olevan löytämässä toisensa. Tosin toi Bellen uusi identiteetti on aivan kauhea, mutta niin kai sen on tarkoituskin olla täysin päinvastainen kuin hänen todellinen minänsä. Musta oli niin suloista kun Tittelintuure kyseli taas Prinssiltä niitä neuvoja miten saisi Bellen takaisin. Toivottavasti hän vielä keksii keinon kaivaa se vanha Belle esille sieltä Laceyn kuoren alta.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Marraskuu 21, 2013, 17:51:44 »
Täälläkin katsotaan jenkkitahtiin! Ja voi että, mielestäni tämä kolmas kausi on yltänyt huippusfääreihin; se on jopa sarjan parasta antia! :)

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Marraskuu 21, 2013, 19:52:21 »
Kolmoskaudesta...

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Marraskuu 21, 2013, 21:02:33 »
3. kausi:

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen