Kirjoittaja Aihe: Olipa kerran - Once upon a time  (Luettu 18881 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Olipa kerran - Once upon a time
« Vastaus #25 : Maaliskuu 01, 2013, 20:59:12 »
Olisitte nähneet mun reaktion kun selvisi ettei August ollutkaan Baelfire! Se olisi ollut täydellinen juonenkäänne, Mr. Gold/Tittelintuure vaikutti niin onnelliselta mutta ei. Jotenkin tuntuu, että joka kerta kun jokin asia selviää, tulee tilalle uusi, vielä vaikeampi ongelma...

Reginan menneisyys oli tosin mielenkiintoinen! Nyt ymmärtää, miksi hän on paha ja on tehnyt sen mitä on tehnyt. Paljon parempi näin, läpimätä perinteinen pahis olisi ollut kamalan tylsä.

// Uusi jakso ja uutta sanottavaa, mutta en halua tuplapostata joten:

Vihdoinkin jotain alkaa selvitä! Mainiota tietää vihdoin kuka August on. Koko kaappijuttu selittää senkin, miksi August oli Emman tapaan Storybrooken ulkopuolella, vaikka tiesi silti koko kirouksesta.

(Pinokkiokin on hirmu söpö lapsi ihan niinkuin Henry, mä vannon että kaikki lapset tuossa sarjassa on älyttömän söpöjä)

Niin siis, mainiota että Augustin tarina selvisi ja että löysi isänsä, mutta asiasta kukkaruukkuun mitäs kettua Emma? Mistä vetoa että tuosta tulee vielä kamalia ongelmia, Emmahan aika lailla sieppaa Henryn. Plus lähtee Storybrookesta, mikä on pelastumisen kannalta paha.

Ainiin, ja Reginasta ilmenee koko ajan uusia, inhimillisiä puolia! Voiko olla että hänellä tosissaan on jotain tunteita Davidiä/Hurmuriprinssiä kohtaan? Sehän selittäisi loputkin siitä, miksi hän haluaa niin kovasti tuhota tämän ja Lumikin suhteen. Ja peilin rikkominen ilmensi aikamoista turhautumista sen jälkeen kun David kieltäytyi suudelmasta (löytyyhän siltä mieheltä edes jotain älyä!)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2013, 21:42:29 kirjoittanut Wanamo »
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Maaliskuu 10, 2013, 09:02:06 »
Jes! Suomen kielistä keskustelua tästä sarjasta. Itse olen ollut ekasta jaksosta lähtien niin koukussa etten varmaan sitten lapsuus aikojen lastensrajojen jälkeen ole ollut mihinkään tv-sarjaan yhtä koukussa. Alunperin lähdin tätä sarjaa seuraamaan koska tiesin sen olevan Disneyltä ja ekasta jaksosta lähtein olenkin sitten ollut koukussa enkä suostu jättämään yhtään jaksoa väliin. Aina tulee katsottua joko telkasta tai jälkikäteen Ruudusta. Tämä sarja on kuin lukisi hyvää kirjaa. Joka jakso, niin kuin kirjoissa luvut, jättää lopussa jotain niin avoimeksi että seuraavaa jaksoa ei millään malttaisi odottaa. Esimerkiksi juuri tuo viimejakson loppu. Olin kyllä iloinen kun Emma päätti silloin jossain vaiheessa että ottaa Henryn luokseen mutta en olisi ikinä arvannut että hän sortuisi kidnappaukseen. Sillä sehän tuo viimejakson lopun teko käytännössä oli vaikka Henry lähtikin vapaaehtoisesti Emman mukaan koska haluaa elä oikean äitinsä kanssa. Mutta Regina on kuitnekin Henryn laillinen huoltaja joten tästä tempusta voi koitua Emmalle reilusti ongelmia.

Mahtaakohan Mr. Gold saada tietoonsa että Belleä pidetään vankina jossain sairaalan kellarissa, ja jos saa niin mitä siitä seuraa? Epäilen Reginalle tukalia paikkoja...
Samaa epäilen minakin. En vain näe muuta mahdollisuutta kuin sen että Tittelintuure/herra Gold raivostuu tosissaan jos/kun saa selville että hänen rakasta Belleään pidetään vankina Sairaalan kellarissa eristyksissä kaikesta ja kaikesta. Itse olin aika järkyttynyt nähdessäni kuinka surkealta Belle näytti tuon kyseisen jakson lopussa. Hän oli niin elämänilonsa ja -halunsa menettäneen näköinen että kipeää teki. Ei tosin mikään ihme. Itse varamaan olisin samankaltiasessta tilanteessa ihna yhtä masentunut.

Ja entäs sitten tuo Pinocchion ja Gepetton tapaus. Pinocchio tottakai muistaa isänsä sillä hänhän pääsi Emman kanssa pakoon kirousta isänsä tekemässä taikakaapissa. Mutta Gepetto (en nyt muista mikä hänen nimensä on Storybrookessa) ei tietenkään muista poikaansa.

Tämä sarja sisältää niin paljon niin koukuttavgia juttuja että ei tästä osaa pysyä erossa ihan vain siksi että jotkut asiat saattavat jädä avoimiksi useamman jakson ajaksi. Esimerkiksi juuri tuo Reginan syy vihata Lumikkia vaikka Lumikki/Mary Margareth ei sitä tietenkän nykyisessä elämäntilanteessaan kykene muistamaan. Ragina ei siis ole vain yksiselitteisesti joku läpimätä pahis joka on vain yksinkertaisesti paha eikä mitään muuta. Sellaisest ykisulotteiset yhden luonteenpiirteen hahmot jäävät aika ohuiksi ja tylsiski mutta tässä sarjassa ei ole onneksi sorruttu siihen. Kaikilla hahmoilla on oma menneisyytensaä jota valotetaan pitkin sarjaa ja nautin siitä miten satumaailma ja todellisuus (en nyt keksinyt parempaa sanaa tähän kohtaan) nivoutuvat yhteen. Emma on todella mielenkiintoinen hahmo. Onnistunut päähenkilö ja Henry on myös yksi suosikeistani. Suloinen, rohkea ja sisukas lapsi. Tosin luulen että aisa on juuri niin kuin täällä jo joku mainitsikin niin ei taida täsät sarjasta yhtään lasta löytyä joka ei olisi tavalla tai toisella suloinen. Lisäksi pidän siitä miten Henry selvästi tietää enemmän kuin kertoo. Salaperäinen poika.

Jotkin hahmot kuten Tittelintuure herättävät minussa hieman risitiriitaisia ajatuksia ja tuntemuksia. Selvästi vallasta juopunut ja kierokin tyyppi mutta selvästi etsii kuitenkin mahdollisuutta korjata menneisyydessä tekemänsä virheet. Mutta juuri tuollaiset hahmothan vain lisäävät mielenkiintoa itse sarjaa kohtaan. Mutta nyt lopetan tämän viestin kirjoittamisen ennen kuin voisin yhtä hyvin kirjoittaa jonkin esseen aiheesta :D
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa Elli

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Maaliskuu 10, 2013, 19:55:36 »
Onpa mukavaa kun näin moni jakaa tämän koukuttumisen kanssani :)

Tuo Pinokkion tarina oli tosi mielenkiintoinen. Jäin pohtimaan sitä, miksi hänellä on puujalka, mutta sitten tajusin ja luulen keksineeni syyn... Sininen keijuhan sanoi silloin kun muutti Pinokkion oikeaksi pojaksi, että "pysy aina urheana, epäitsekkäänä ja rehellisenä, niin pysyt oikeana poikana". No pysyikö Pinokkio? Ei, koska jätti Emman lastenkotiin ja rikkoi samalla lupauksensa huolehtia hänestä. Olettamukseni on siis se, että August on muuttumassa takaisin puiseksi. Mutta onko teoria oikea, no, se jää varmaan nähtäväksi.

Mutta nyt täytyy linnottautua TV:n ääreen, kohtahan se alkaa taas! Toiseksi viimeinen jakso tältä kaudelta, mä en oikeasti kestä jos lisää tulee joskus vuoden päästä...

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
« Vastaus #28 : Maaliskuu 10, 2013, 21:31:59 »
Siis sanoitko sä Elli että tää tän päivänen jakso on toiseksi viimeinen tältä kaudelta. Ääk! Toivottavasti ne on jo saanu sen tokan kauden siihen pisteeseen että sitä voi alkaa näyttämään. Hullukshan tässä tulee jos tarttee kuukausikaupalla odottaa. Mutta täytyy kai nyt nauttia tästä tän päiväisestä jaksosta sitten kunnolla. Kunhan se nyt tonne Ruutuun tulee. En nimittäin ehtiny kattoo sita telkasta.

Mutta joo oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa tossa Pinocchion tapauksessa. Ilmeisesti juuri tuosta Emman jättämisestä alkoi hänen "alamäkensä". Ja hänhän on jo muutamassa aikaisemmassa jaksossa kärsinyt ilemisen kovia tuskia juuri sen vuoksi että hän alkaa muuttua takaisin puunukeksi.
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #29 : Maaliskuu 12, 2013, 13:51:36 »
August taisi mainita olleensa rilluttelemassa Thaimaassa silloin kun Emma täytti 28 ja hänen piti alkaa pelastaa Storybrookea ja se liittyi siihen, miksi hän oli alkanut muuttua puiseksi. Hän on myös melko kova laskemaan luikuria ja valehteleminenhan oli hänen heikkouksiaan jo nukkena.

Näyttäisi, että Jenkeissä on jo kakkoskausi pitkällä, mutta on melko tyypillistä, että Suomessa näytetään jenkkisarjoja yksi kausi/vuosi, eli en ihmettelisi jos joutuisimme odottamaan ensi syksyyn. Mitään tietoa minulla ei aiheesta ole.

Milläköhän Henryn saa nyt herätettyä kirouksesta, kun ei meidän maailmassamme ole taikuutta? Ehkä rakkaus (muukin kuin romanttinen) toimii täälläkin.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #30 : Maaliskuu 13, 2013, 10:56:59 »
Ah <3 sarja todellakin vei mennessään <3 en ole oikeastaan koukussa vaan utelias. Sarja on poikkeuksellisen moniulotteinen, mikä osaltaan saa ihailemaan tekijöiden kättenjälkeä. Selkeän pääjuonen lisäksi ympärillä risteilee ilahduttavan paljon sivujuonia, jotka liittyvät tarinan kulkuun. Tavallaan myös kahden maailman rinnastaminen toisiinsa on nerokas ja toimii hyvin. Negatiivisena puolena voisin sanoa sen, että jaksot on pakko järjestyksessä ja kaikesta putoaa nopeasti kärryiltä jos joku jää näkemättä.
Löysin tän sarjan jokunen viikko sitten kun kaveri käski katsoa, joten oon nyt kattonu netistä tokan tuottarin alkuun asti. Ihan hauska lukea teiän spekulaatioita ja hykerrellä kun tietää mitä tapahtuu :D
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #31 : Maaliskuu 13, 2013, 22:00:40 »
Ihan hauska lukea teiän spekulaatioita ja hykerrellä kun tietää mitä tapahtuu :D
Niinpä!: D
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #32 : Maaliskuu 17, 2013, 21:08:41 »
OMG! Onneks toinen tuotantokausi alkaa jo ensi sunnuntaina. Aikamoinen lopetus jakso! Ja se Reginan ilme siinä lopussa D:. Se tietää, että sillä ei oo sittenkään mitää hätää (tai jotain :D), koska se taikuus on tulossa.
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 17, 2013, 21:25:37 »
Aivan mahtava jakso jälleen kerran! Ja paras osa tuli lopputekstien aikana, tokan tuotantokauden jaksot alkaa heti perään! Aivan mieletöntä, ette usko miten täpinöissäni mä olen :D

Ja Emma uskoi viimeinkin! Mä olin kyllä edellisen jakson jälkeen aika kauhuissani kun Henry uhrasi itsensä sen eteen, että Emma uskoisi. Mutta tosirakkaus onneksi pelasti tilanteen, aivan kuten Lumikinkin aikanaan.

Tittelintuure ja Belle <3 He löysivät lopulta toisensa! Odotan innolla näkeväni miten heidän suhteensa tuosta kehittyy. Oli mielenkiintoinen käänne tämäkin että Jefferson kävi päästämässä Bellen pois. Hän ilmeisesti ajatteli että Gold järjestää Reginalle soman koston itsensäkin puolesta.

Mutta mitä kaikki hahmot tekevät nyt kun tietävät totuuden? Pääsevätkö he palaamaan "kotiin"? Vai jäävät Storybrookeen? Loppukohtauksesta päätellen jäävät, koska miksi muuten Tittelintuure olisi halunnut tuoda taikuuden Storybrookeen. Mitähän hän aikoo sillä tehdä? Kaikkihan on tähdännyt siihen että hän löytäisi poikansa, ehkä hän katsoo tarvitsevansa taikuutta avukseen. Tosin juuri siksihän hän menetti Baelfiren. Monimutkaista.

Myös tuo Reginan ilme oli aika mielenkiintoinen siinä lopussa, suorastaan pirullinen. Hänen kannaltaan taikuuden palaamisessa tuskin on mitään pahaa, hän todennäköisesti pelastaa nahkansa sen avulla.

Taas paljon kysymyksiä, mutta onneksi pian tulee myös lisää vastauksia!

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #34 : Maaliskuu 17, 2013, 21:35:56 »
Jaaaaa että sellainen jakso. Kyllä oli jo aikakin muutamien asioiden selvitä, onhan niitä koko tämä tuotantokausi kelattu. Minä en ainakaan enää olisi jaksanut seurata Mary Margaretin ja Davidin "Oh I just can't"-jahkailuja pitempään :F

Mä tiesin koko ajan että Henry selviää! Olisi ollut kerta kaikkiaan liian traagista antaa sen kuolla. Ja tosirakkaus tietysti, kun eihän sen välttämättä tarvitse romanttista olla.

Ja Tittelintuure ja Belle on hyvin aww :3 Tittelintuure ja valta sen sijaan ei ole aw, joten jään seuraamaan tilanteen kehittymistä. Uusia ongelmia selvästi tulee, joten enää ei tarvitse miettiä mitä seuraavalle tuottarille jää...
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #35 : Maaliskuu 21, 2013, 14:20:58 »
Jes täältä löytykin keskustelu tästä lumoavasta sarjasta ja joukko koukuttuneita :D En siis ole ainoa!

Toi päätösjakso oli kyllä aika iso BOOM ja se avasi kyllä tosi paljon asioita! Ihanaa, että Belle ja Tittelintuure löysivät toisensa taas. Sitä kyllä hieman ihmettelen, että luulusi Tittelintuuren haluavan kostaa Reginalle sen, että tämä piti Belleä vankina, mutta nythän Reginakin saa voimansa takaisin? Noh kohtahan se selviää ja voi vitsi kun olin ilonen kuullessani seuraavan kauden alkavan suoraan! Waude harvoin Suomessa käy näin :D
Wait till my father hears about this!

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Maaliskuu 22, 2013, 10:26:06 »
Niin, Regina toki saa voimansa takaisin taikuuden myötä, kuten Tittelintuurekin. Ehkä hän katsoo kuitenkin olevansa edelleen vahvempi ja vaikutusvaltaisempi, ja pitävänsä Reginan "kurissa". Sitäpaitsi en alkuunkaan usko että hän päästää Reginan kuin koiran veräjästä, Bellen vangitseminen ei taatusti ole vielä loppuunkäsitelty. Ja entäs sitten muut kaupunkilaiset, tuossa taannoinhan Gold varoitteli että kun kaikki "heräävät" he tulevat vaatimaan Reginan päätä vadille.

Asiasta kolmanteen, huomasitteko kenen nimi oli Bellen naapurisellissä siellä kellarissa? Regina ilmeisesti päätti lukita Sidneynkin pois tieltä kun ei enää tarvinnut häntä. Ketähän muita sieltä kellarista löytyy?

Poissa erised

• Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoon3
« Vastaus #37 : Maaliskuu 24, 2013, 21:19:59 »
En ole katsonut sarjaa moneen viikkoon ja oln ihan pihalla tapahtumista. Tänään kumminkin ehdin avata telkun ja katsoa jakson osittain. Hämästyksekseni ruudussa nököttikin juuri erehdyttävän paljon ankeuttajaa muistuttava ölliäinen, jota nimitettiinkin vielä sielunsyöjä aaveeksi. Tuli kyllä aika epäilyttävän paljon mieleen Harry Potterit.

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #38 : Maaliskuu 25, 2013, 15:37:39 »
Katoin äsken sen eilisen jakson ja niin... siitä jäi paljon mieleen. Uusi tuotantokausi ja uudet aukot tarinassa :).

Ensinnäkin, huomasiko muutkin kuin kultapieni, että se aave oli suoraan Harry Pottereista? Siis leijuva sieluja imevä olio, jota ei voi tappaa ja joka pukeutuu mustiin rääsyihin ja jolla on limainen ''kuollut'' iho. Ankeuttajahan se siinä.

Sitte, Mulankin pääsi tarinaan mukaan. Miksi kirous ei vaikuttanut sitä aluetta? Mitä siellä mahtaa olla, joka voisi suojella kyseistä aluetta kiroukselta?

Ööö. Sitte miks Regina ei saanu Hattua toimimaan vaikka kuinka yritti, mutta Emman kosketus aktivoi Hatun. Voiko olla mahdollista, että Tittelintuuren tuomaa ''uutta taikuutta'' voi vain Emma käyttää. Vai onko Emma ''avain'' taikuuteen? Mutta toisaalta käyttihän Regina sitä lopussa kun sitoi Davidin seinään, eli saiko Emma Reginaa koskiessaan Reginan pystymään käyttämään taikuutta (sori toi tönkkö lause, en osaa kirjottaa :D).

Niin ja mitenköhän David aikoo päästä Satumaailmaan ilman Hattua. Se Hattu näytti nimittäin aika rikkinäiseltä. Pitäähän Davidin nyt jotenkin pelastaa Emma ja Mary Margaret.

Ainiin ja jeeeee Belle päätti sittenkin palata Goldin luokse ja jäädä :). Toivottavasti Belle saa sen hirviömäisyyden pois Goldista.

Mitä Satumaailman ihmiset aikovat tehdä Emmalle ja Mary Margaretille? Kai satumaailmalaiset ovat vihaisia, kun kaksikko toi Aaveen mukanaan ja aiheuttivat prinssin (jonka nimeä en muista, joku Phi... se tais olla) kuoleman. Ensi jaksoa odotellessa...
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #39 : Maaliskuu 25, 2013, 21:31:48 »
Tosiaan toi tokan kauden eka jakso jätti paljon avoimia kysymyksiä.

Kukakohan se alun mies oli joka sai kyyhkyspostia? Joku satuhahmo ehkä. Tosiaan toi Sielunsyöjä/aave oli aika pahasti lainannut Ankeuttajalta. Tuleekohan tämän kauden ideaksi sitten saada Mary Margareth ja Emma pois tuolta satumaasta. Mulanin puheista sai sen käsityksen että satumaassa voisi olla vielä lisää satuhahmoja.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Maaliskuu 27, 2013, 18:58:54 »
Mun täytyy katsoa tuo jakso kyllä uudestaan, koska siinä hämäsi niin hirveästi se että satumaailma onkin olemassa. Tai lähinnä se, että miten se aika siellä nyt kulkee. Ehkä uusi katsominen selkeyttäisi vähän, että miten se sielunsyöjä oli sekä Storybrookessa että satumaailmassa, tapahtuiko se yhtä aikaa? Makasivatko Emma ja Mary Margaret siellä romukasassa koko sen ajan kun Ruusunen ja Mulan ja se Philip juoksentelivat metsässä? Niin ja tosiaan, sehän oli ihan samanlainen kuin ankeuttaja :o

Mua kanssa kiinnostaa ketä muita hahmoja siellä satumaailmassa on. Ja miksi ihmeessä se kirous ei sitten vaikuttanutkaan joka paikkaan?

Se alun mies oli kanssa kiinnostava, tuli väkisin mieleen että hän on myös joku satuhahmoista. Josta tietty päästään kummastelemaan sitä miten hän on Storybrooken ulkopuolella. Ja kuka sen kortin lähetti, Gold?

Eiköhän tästä saada hieno toinen kausikin, ainakin osattiin jo ekaan jaksoon tehdä niin paljon uusia mielenkiintoisia kysymyksiä.

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Maaliskuu 27, 2013, 21:58:14 »
Minä ainakin jäin sellaseen käsitykseen tosta aikajanasta että nyt ne menee aika samaa tahtia ainakin Mulanin ja prinsessa Ruususen osalta koska jos se Sielunsyöjä tuli Storybrokesta suoraan sinne satumaahan niin se tapahtu aika heti senjälkeen kun Regina oli käyttänyt hattua.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Huhtikuu 24, 2013, 07:04:20 »
Viime jakson jälkeen en voi olla ihmettelemättä, miten Tittelintuure on oikeasti pistänyt näppinsä ihan joka asiaan, ja miten monikerroksisen suunnitelman hän on tehnytkään jotta asiat sujuisivat hänen haluamallaan tavallaan kohti lopullista tavoitetta. Hänhän on suunnitellut suunnilleen koko Reginan elämänkin!

Tuo Frankenstein juttu oli kyllä, no jaa, ehkä vähän kumma. Mä en ole koskaan ollut kauhujuttujen fani, joten alkuperäinen tarina on aika outo mulle. Sitä henkiin herännyttä hirviötä ei kuitenkaan näytetty, kukahan se on? Ja miksi Daniel käyttäytyi kuin hirviö, johtuikohan se siitä sydämestä? Jos se oli jonkun ilkimyksen sydän, joka "tartutti" käytöksensä. Siis jäin ajattelemaan että jos Daniel olisi saanut jonkun hyvän sydämen, niin miksei tuo henkiinherätys olisi voinut onnistuakin, vai oliko tässä ideana että henkiinherätetty on automaattisesti hirviö? Kertokaa joku joka tuntee tuon Frankensteinin tarinan. Toisekseen, miten Regina oli säilyttänyt Danielin ruumiin, kun hän kuitenkin kuoli jo ennen kuin Regina oppi käyttämään taikuutta?

Tämän ja edellisen jakson perusteella aloin myös miettimään, kuinka monta tuollaista rinnakkaismaailmaa onkaan. Meidän maailma, satumaailma, mikä-mikä-maa...? Mistä Tittelintuure voi olla varma, että Baelfire lähti juuri meidän maailmaamme, mistä tietää vaikka olisi muitakin paikkoja joissa ei ole taikuutta, kun kerran noita maailmoja on useita. Vai tietääkö hän kuinka monta ja millaisia niitä on? Ja miten Kapteeni koukku on päässyt sieltä mikä-mikä-maasta takaisin satumaailman puolelle hillumaan Coran kanssa? Mihinköhän Cora muuten joutui sen peilin kautta, johon Regina hänet tönäisi? Taas johonkin eri maailmaan?

Miksi musta tuntuu että joka lause päättyy kysymysmerkkiin ;)

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #43 : Huhtikuu 25, 2013, 13:32:21 »
Olin jotenkin kuvitellut, että Cora joutui peilin kautta Ihmemaahan, koska minusta Herttakuningattarella oli samantapainen ääni kuin hänellä eikä Herttakuningatarta näytetty silloin kun Regina kävi hakemassa isänsä Ihmemaasta ja jätti Hullun hatuntekijän sinne ansaan.  Coralla myös on aika rooliin sopiva "pää poikki" -asenne. :P Saatan olla aivan hakoteillä.

Ehkä noita maailmoja selitetään jossain vaiheessa tarkemmin, edellyttäen että sarjan tekijät itse tietävät, montako niitä on.

Se Viktor Frankenstein taisi olla enemmän elokuva-Frankenstein kuin kirja-Frankenstein. Luin kirjan muutama vuosi sitten ja se hirviö oli tavallista ihmistä suurempi ja tuntui keskittyvän listimään kaikki, joita tohtori oli joskus rakastanut. En muista, olenko nähnyt alkuperäistä Frankenstein-elokuvaa, mutta Frankensteinin morsiamessa hirviöllä oli jopa jotain inhimillisiä ominaisuuksia, vaikka se tuntui käyvän väkivaltaiseksi, jos tyypit alkoivat sen nähdessään kirkua hillittömästi tai juosta karkuun ennen kuin se oli edes tehnyt mitään ikävää. Sitten on Frankenstein Jr. -kauhuparodia, jossa Igor tuhoaa vahingossa oikeat aivot ja ottaa uudet purkista jossa luki "Epänormaali, ei saa käyttää". Hän luuli, että siinä luki "Eppu Normaali" (manserock-bändin nimi tulee tuosta suomennoksesta). Yllättäen, hirviöllä ei ollut ihan kaikki muumit laaksossa. Tässä Olipa Kerran -versiossa ei siirrelty aivoja vaan sydämiä, mutta ehkä tässäkin käytettiin väärää sydäntä. Tai sitten Daniel oli vihainen, koska hänellä oli tuskia. Hänhän sanoi haluavansa kuolla.

Tosiaan tuntuu, että Tittelintuuren suunnitelma muuttuu aivan käsittämättömän monimutkaiseksi. En oikein osaa hahmottaa aikajanaa. Kuinka vanha Baelfiren pitäisi tässä vaiheessa olla? Ainakin 44, jollei enemmänkin.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #44 : Huhtikuu 28, 2013, 21:12:38 »
Joskus aiemmassa jaksossa oli se kohta, jossa joku mies sai kortin 'Greetings from Storybrooke'. Nyt sitten selvisi kortin lähettäjä. Mieleeni tuli jaksoa katsellessa, että onkohan tuo Emman poikaystävä Baelfire. En ymmärrä, kuinka varastettujen kellojen myyminen olisi auttanut Emmaa ja häntä. Mitäköhän August näytti Emman poikaystävälle laatikosta? Ja miksi Emma jätti Koukun? Onhan hän hieman arvelluttava, mutta kuitenkin auttoi muita. Toisaalta hän oli ensin Coran kanssa ja sanoikin jotenkuten, että on sen puolella, joka auttaa hänet Storybrookeen. Henryn ja Ruususen yhteinen painajainen varmasti merkitsee jotain.
Jakso herätti monta kysymystä (kuten tekstistäni varmaan huomaa) ja sai minut odottamaan seuraavaa jaksoa yhä enemmän.:)

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Toukokuu 01, 2013, 21:04:42 »
Minäkin mietin mitä kummaa siellä Augustin laatikossa oli, jota se näytti sille Nealille. Sama laatikkohan hänellä oli kun hän ilmestyi Storybrookeen ja silloin siellä ainakin oli kirjoituskone. Ei kovin kummoinen kapistus aikaansaamaan tuollaista reaktiota, joka nähtiin tässä viime jaksossa, joten jotain muuta sen oli pakko olla. Ainakin Neal totteli sen jälkeen kiltisti, joskaan en ymmärrä miksi oli oleellista että hän jättää Emman, jotta Emma voisi täyttää "kohtalonsa".

Greenfinch: Mielenkiintoinen teoria, siis jos tuo Emman ex onkin Baelfire. Hoo, siinäpä vasta olisikin metka juonenkäänne! Mahtaisikohan se mitä August sanoi, että kasvoimme samassa lapsuudenkodissa tms. olla jokin vinkki tuohon suuntaan? Jos hän tarkoitti sillä että molemmat ovat satumaailmasta, koska jotenkin en usko siihen että hän olisi puhunut siitä orpokodista.

Henry ja Ruusunen siis näkivät samaa unta, jossa näkivät myös toisensa, molemmathan sanoivat että siellä huoneessa oli joku joka tuijotti. Mikähän juttu tämä nyt sitten on? Olen samaa mieltä, että se varmaan merkitsee jotain joka selviää tulevissa jaksoissa, ei kai tuollaista ole keksitty ihan huvin vuoksi.

Tää oli oikeasti tosi hyvä jakso, tykkäsin tosi paljon!

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #46 : Toukokuu 03, 2013, 22:31:48 »
Eivätkö Pinokkio ja Emma olleet tultuaan löydetyiksi samassa kasvattikodissa, josta kaikki muut lapset paitsi Emma-vauva pakenivat? Oletin, että August tarkoitti sillä sitä lapsuudenkotia. Tietty, jos Neal olisi Balfire, hänelle olisi varmaan tarvinnut vain vilauttaa jotain satumaailmaan tai Tittelintuureen liittyvää ja hän olisi heti tajunnut. Baelfire kylläkin tuli meidän maailmaamme ennen kirousta, joten hän ei ehkä tiedä kirouksesta.

//Yhteinen uni oli hyvä ja asiaankuuluvan karmiva yksityiskohta. Kunhan se vain ei vähimmässäkään määrin muistuttaisi Twin Peaksia :P
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2013, 22:41:54 kirjoittanut Valeriana »

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #47 : Toukokuu 11, 2013, 14:02:58 »
ÄLKÄÄ SITTEN TODELLAKAAN LUKEKO SPOILEREJA JOS ETTE TAHDO SPOILAANTUA :D

Että mä olen koukussa tähän sarjaan! Tää on niitä sarjoja joissa on jotain erilaista ja mielenkiintoista verrattuna joihinkin muihin sarjoihin missä käsitellään näitä aihepiirejä mitä nyt jokaisessa sarjassa käsitellään, myös OUAT:ssä. Mutta sen lisäksi on niin paljon muutakin! Ajatellaanpa esim. näitä hauskoja perhesuhteita: ensinnäkin Emmalle selviää että Lumikki ja Prinssi ovat hänen vanhempiaan ja he ovat kuitenkin samanikäisiä ja Regina on Henryn adoptioäiti mutta Regina on myös ollut Lumikin äitipuoli mikä tekisi Reginasta tavallaan myös Henryn isoisoäidin ahahaha. Kunnon Moderni perhe...

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Että mä sitten rakastuin rakastuin tohon Neal Cassidyyn! :D Sen ja Emman suhde oli jotenkin tosi suloinen ja tykkäsin ihan liikaa siitä Bonnie & Clyde-asettelusta. Ootteko muuten huomannut että nimi Neal Cassidy on otettu Neal Cassadyltä joka oli Jack Kerouacin Matkalla-romaanin Dean Mortiartyn esikuva? :D Kirjahan oikeasti kertoo Kerouacin ja Cassadyn matkoista Yhdysvalloissa, nimet vaan on muutettu ja itseasiassa pari vuotta sitten ilmestyneessä alkuperäisessä, sensuroimattomassa versiossa käytetään heidän oikeita nimiään. Oon kova Matkalla-fani ja Nealin nimi OUAT:ssä pisti heti silmään! :D Löysinkin yhden fanin kirjoittaman analyysin kaikista Nealin ja Nealin yhtäläisyyksistä. Muut lyttäsivät sen kaukaa haetuksi ja itse olin ihan ihmeissäni koska kaikki hänen kertomat faktansa pitivät täysin paikkaansa! :D Molemmilla oli liikkuva elämäntapa ja Olipa kerran-Neal itseasiassa sanoikin jotain että "I'm tired of living on the road." Ja samankaltaista oli itseasiassa sanonut myös oikea Neal Cassady! Lisäksi molemmat ovat varastaneet auton (tai autoja) ja monia muitakin asioita. Lisäksi molemmilla tuntui olevan joku juttu ajan kanssa mutta sitä en huomannut vielä Olipa kerran-Nealin kanssa (kuulemma hänellä oli paljon kelloja seinillä ja hän asteli kohti Times Squaria, Times Square oli joku juttu myös On the Roadissa muistaakseni) Oi kun löytäisin sen viestin koska se oli niin vakuuttava ja itse ilmaisin asiat enemmän tai vähemmän kökösti.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Lainaus
En oikein osaa hahmottaa aikajanaa. Kuinka vanha Baelfiren pitäisi tässä vaiheessa olla? Ainakin 44, jollei enemmänkin.
Jotkut ovat miettineet että ehkä Baelfire joutui ensin Neverlandiin ja hänestä tuli yksi kadonneista pojista. En kyllä tiedä että pitääkö paikkansa ja Baelfiren piti mennä maahan jossa ei ole taikuutta. En oo varma että onko sellaista Neverlandissa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2013, 22:57:29 kirjoittanut Cheo »
"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Toukokuu 13, 2013, 19:34:12 »
Toi eilinen jakso oli mielenkiintoinen. Arvasin melkein heti että Kapteeni Koukulla oli joku taka-ajatus kun se pelasti prinsessa Ruususen, mutta se sydämen varastaminen oli kyllä aika paha. Charmingin meno manalaan oli odotettavaa omalla tavallaan mutta silti kauheat surullista.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #49 : Toukokuu 20, 2013, 14:09:07 »
Hah! Cora on kuin onkin Herttakuningatar!

Tuleekohan Reginalle jotain seuraamuksia siitä, että hän veti sen kaivoon laitetun kirouksen itseensä? Se olisi melko paha juttu, jos Koukku ja Cora ovat tulossa perässä. Voi olla, ettei Regina pysty silloin olemaan enää "hyvis". Mitäköhän muuten tarkoitti se, että keijupölyn varastamiseen kaivoksesta liittyi "kuollut keiju"?