Kirjoittaja Aihe: Olipa kerran - Once upon a time  (Luettu 13092 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Elli

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Olipa kerran - Once upon a time
« : Tammikuu 13, 2013, 21:53:32 »
Kokeillaanpa. Onko kukaan muu haksahtanut tähän sarjaan?

Itse olen seurannut alusta asti silmä kovana joka ikisen jakson, ja olen niin koukussa ;) Tämä onkin ensimmäinen asia joka kolahtaa oikein kunnolla Potterin jälkeen. Ja koska pahanlaatuinen riippuvuus aiheuttaa aina tiettyjä sivureaktioita, olen tietenkin kahlannut netin läpi ja imenyt kaikki pikku nippelitiedot ja teoriat. Suomenkielistä keskustelua en pettymyksekseni ole kuitenkaan löytänyt juuri mistään, mutta josko täällä olisi muitakin...

Rakastan sitä, miten joka jaksossa selviää jotain uutta hahmojen taustasta, joka samalla vaikuttaa heidän nykyiseen elämäänsä. Samoin joka jakson jälkeen jää jotain avoimeksi niin että seuraavaa odottaa kuin kuuta nousevaa, ja pohtii koko viikon mihin mikäkin johtaa.

Hahmoista sydämeni on totaalisesti vienyt Tittelintuure. Hänestä tulee muuten väkisin mieleen Kalkaros, kummastakaan ei tiedä onko hän pohjimmiltaan hyvä vai paha...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2013, 22:14:50 kirjoittanut Elli »

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Olipa kerran - Once upon a time
« Vastaus #1 : Tammikuu 13, 2013, 22:02:30 »
Kyllääh :D mietin yksi päivä josko itsekin aloittaisin topicin aiheesta mutta en sitten uskaltanut xd

Jo ensimmäisistä mainoksista silloin alkusyksystä päätin että tätä on pakko ruveta seuraamaan ja niinhän mä olen uskollisesti tehnyt. Sarja on koukuttava (osittain koska cliffhangerit), ja se muuttuu koko ajan ja uusia hahmoja tulee lisää ja lisää ja tavalla tai toisella kietoutuvat yhteiseen juoneen - juuri sitä mitä tv-sarjalta toivon (;
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #2 : Tammikuu 13, 2013, 22:14:21 »
Itse olen seurannut ensimmäisestä jaksosta lähtien, vaikka muutama jakso jäi väliin välillä.

Tykkään siitä, että Storybrooken juoni tuntuu usein menevän hieman niin kuin satumaailmassa,vaikkeivät hahmot muista keitä ovat. Myös satumaailma tarjoaa välillä yllätyksiä, vaikka sadut ovat tuttuja ja eri sadut punoutuvat vähitellen yhteen. Mukavaa on myös se, että esimerkiksi Lumikki on melko aktiivinen hahmo sen sijaan, että vain joutuisi odottamaan pelastajaa. Tittelintuure on melko monimutkainen hahmo, vaikka silti selkeästi pahis.

Hetken luulin jo, että Paha Äitipuoli olisi saanut hieman lisää sävyjä, kun kävi ilmi että hänen miehensä kohteli häntä huonosti ja hän tunsi olevansa loukussa. Sitten kuitenkin selvisi, että kaikki oli koko ajan juonta. Hän on jotenkin liian yksiviivaisesti paha. Näyttelijästä kyllä pidän. Hän on kiehtova.

Odotan mielenkiinnolla, kuka se kirjailija on ja mitä hän tekee Storybrookessa.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Tammikuu 13, 2013, 22:36:22 »
Jipii, muitakin hurahtaneita!

No nytpä voinkin kysyä mitä muut ovat mieltä päivänpolttavista kysymyksistä ;)

Jos kerran aika on pysähtynyt Storybrookessa (tai siis oli, kunnes Emma saapui) miksi Henry on silti vanhentunut? (Hänethän adoptoitiin vauvana.) Koska hän ei ole tullut Storybrookeen kirouksen takia? Entä muut lapset koulussa, onko Henry ainoa joka siirtyy luokalta toiselle? Jotenkin en usko, koska se jos mikä mahtaisi tuntua oudolta ja hän olisi taatusti ihmetellyt asiaa. Kuitenkin kaikki aikuiset ovat samassa pisteessä jossa olivat 28 vuotta sitten satumaailmassa. Ja itseasiassa myös Hannu ja Kerttu, jotka nähtiin yhdessä jaksossa.

Toisekseen, miten Henry on päätynyt Storybrookeen? Tiedämme että Tittelintuure on järjestänyt asian, mutta miten? Hänhän ei voi poistua kaupungista.

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #4 : Tammikuu 13, 2013, 23:29:09 »
Jep, minäkin olen koukussa tähän sarjaan.
Öö mä en keksi mitään lisättävää, kun kaikki on jo mainittu. Mahtava tarina ja juonenkäänteet ja niin :).
Ainoa juttu, mistä en pidä on se, että ne satumaailman tarinat ei mene ihan aikajärjestyksessä. Siis jossain jaksossa Lumikki on prinsessa tai jotain ja seuraavassa hän asuu mökissä ja juoksentelee metsässä.

Parhaat hahmot ovat Emma, Regina ja Tittelintuure. Eipä sitä voi selittää miksi juuri he. Heidän tarinoitaan on mukavampi katsoa kuin Maryn, Kathrynin (kai se oli hänen nimensä) ja Davidin kuviota. Plus Tittelintuuresta tuli entistä parempi hahmo hänen rakkaus-jaksonsa jälkeen.

Mun mielestä aika ei ollu ihan pysähtynyt Storybrookissa, vaan se oli sellanen kuvainnollinen paikalla pysyminen. Tai en mä osaa selittää sitä kunnolla. Aika ei pysähtynyt, vaan kaikki eli samaa elämää joka päivä ja sitten kun Emma saapui, alkoi myös Storybrookin ihmisten elämät rullaamaan eteenpäin.

Miten Henry päätyi Storybrookiin? No eikös Emma antanut hänet adoptoitavaksi ja sitten Tittelintuure teki mitä teki ja sitten Henry päätyi Reginalle :D. Tarpeeksi epäselvästi selitetty? :)
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #5 : Tammikuu 13, 2013, 23:34:53 »
Minäkin olen kattonut tätä alusta asti. Sarja on tosiaankin mielenkiintonen. Pidän sarjasta mutta Regina/paha äitipuoli hahmo on minusta liian yksioikosen paha ja kiero.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #6 : Tammikuu 14, 2013, 17:43:11 »
Tittelintuure tuntuu päätellen jostain mitä hän sanoi Reginalle muistavan jotain elämästään satumaailmassa, mikä varmaan selittää, miten hän tiesi etsiä Henryä (jonka varmaankin tietää/muistaa/arvaa olevan Lumikin ja Prinssi Uljaan lapsenlapsi). Sitä en tiedä, miten hän junaili Henryn Reginan adoptiolapseksi, mutta Reginan on täytynyt etsiä lasta Storybrooken ulkopuolelta. Tittelintuure oletettavasti sai sen jotenkin selville ja hän tuntuu saavan Storybrookessa kaikenlaista aikaiseksi.

Minä tavallaan pidän siitä, että satumaailman tapahtumat eivät ole aikajärjestyksessä. Tulee aivoille lisää töitä, kun pitää miettiä mihin kohti aikajanalle tämä satu sijoittuu. Ilmeisesti Lumikki lähti juoksentelemaan metsään, koska luuli Prinssi Uljaan menevän naimisiin Abigailin kanssa. Niin minä sen ajattelin.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Tammikuu 14, 2013, 18:56:20 »
Aivotyötä tosiaan teettää, kun yrittää rakentaa aikajanaa päänsä sisälle. Toisaalta se lisää entisestään mielenkiintoa kun se on jätettykin katsojan tehtäväksi, eikä tarjoilla kaikkia tapahtumia tiukasti kronologisessa järjestyksessä.

Minun mielestäni tuo Lumikin "metsäjuoksu" menee niin, että hän pakeni alunperin sinne isänsä kuoleman jälkeen kun Regina/äitipuoli yritti metsästäjän avulla murhata hänetkin. Aluksi Lumikki asui yksin (muistattehan sen piilopaikan, josta hän lähti ja astui suoraan prinssin virittämään ansaan sen jälkeen kun oli varastanut ne jalokivet prinssin ja Abigailin vaunuista). Kääpiöihin Lumikki tutustui vasta myöhemmin, kun kohtasi Jörön (eikö Grumpy ole suomeksi Jörö?) siellä tyrmässä.

Noniin, Tittelintuuresta pitikin kirjoittamani seuraavaksi. Hän siis selvästi muistaa entisen elämänsä satumaassa, sehän selvisi edellisessä jaksossa kun hän kertoi Reginalle oikean nimensä. Tosin, mielestäni tämä muistaminen on näkynyt aika selkeästi jo alusta asti. Mutta, onko hän muistanut koko ajan Storybrookessa ollessaan, vai alkoiko hän muistaa kun kuuli Emman nimen ensi kertaa siellä majatalossa? Satumaassahan Tittelintuurelle oli tärkeää saada tietää Lumikin ja prinssin tulevan lapsen nimi, enkä usko että hän sitä huvikseen kyseli. Toisaalta Henryn hankkiminen Storybrookeen puhuu mielestäni sen puolesta, että Tittelintuure on koko ajan tiennyt identiteettinsä ja koko homman juonen. Ilmeisesti Regina on myös koko ajan tiennyt itsestään, mikä sinänsä tuntuukin luonnolliselta koska hän langetti sen kirouksen (joka tosin oli Tittelintuuren tekemä), ja uhosi että vain hän tulee olemaan onnellinen. Reginan ilme Tittelintuuren kertoessa nimensä oli muuten näkemisen arvoinen :)

Ja olet oikeassa Undef, Tittelintuuren hahmo senkun parani tuon Belle-jutun jälkeen! Mahtaakohan Mr. Gold saada tietoonsa että Belleä pidetään vankina jossain sairaalan kellarissa, ja jos saa niin mitä siitä seuraa? Epäilen Reginalle tukalia paikkoja...

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #8 : Tammikuu 14, 2013, 19:22:37 »
Asdfghjkl, Tittelintuure. <2 "All magic comes with a price!" Hahmo jota olen rakastanut alusta lähtien, ihan alkuun vain sen yleisen asenteen ja naurun ja kaikkitietävyyden vuoksi, nyt vain koko tyypin ansiota. Parhaita televisiosarjahahmoja ikinä! Niin loistava todiste siitä kuinka totaalisen ja täydellisen creepy henkilö voi silti olla mitä ihanin ja mahtavin.

Ja sarjasta sitten yleisesti, ihana sarja. Joudun aina taistellen pitämään itseni erossa Once Upon a Time Wikistä josta saisi tietää kaiken mahdollisen kaikista, muttapa tuopa pilaisi jopa yllätyksiä. Pienten tuolla sivustolla tekemieni seikkailuiden vuoksi kuitenkin tiedän esimerkiksi kuka tuo mysteerinen kirjailija on ja tiesin myös etukäteen Tittelintuuren ja Bellen kuviosta (joka on vain niin kamalan traaginen ja aasgdjkhgkjsdhgjkdfgk). Moi, rakastan Tittelintuurea, siitä en pääse ylitse.
Katson tätä sarjaa tosiaan porukoiden kanssa ja olen yllättynyt, että käyn välillä kunnon syväpohdintoja äidin kanssa tästä. Merkki siitä, että hänkin tykkää ja hänkin on koukussa. Kiivaasti pohdimme juuri tuota Mr. Goldin muistamis -juttua ja sitä tiesikö Regina tätä ennen sitä nimenkertomisjaksoa jne. Taitaa olla selkeää ettei tiennyt? Tai siis että Mr. Gold/Tittelintuure tiesi kuka/mikä oikeasti oli, mutta Regina ei tiennyt tätä sitten. Minulla meni pitkään äidille tämän selittämisessä.

Ja Henry on tosi hämäävä hahmo. Oli myös creepyä tietää mistä hänen nimensä Henry tietää ja siksi minulla on niin kamala aavistus miten kirous mahdettaisiinkaan purkaa mutten uskalla ajatellakaan sitä koska feeels. Henry on niin suloinen kirjansa kanssa. Mutta on todella hämäävää, että miten tuo Storybrooken kirous tosiaan on toiminut Henryn kohdalla, koska se kirous on kuitenkin kirjaimellisesti pitänyt ajan paikoillaan, eikä kukaan ole ikääntynyt tai mitään - paitsi sitten Henry? Henry on muutenkin kyllä hämy tyyppi, hän kuitenkin tietää kirouksesta ja haki Emman paikalle...

Once Upon a Time on ihana sarja seurata näin kerran viikossa synkkänä vuodenaikana, varsinkin kun Doctor Whon ilmaantumista televisioon joutuu odottamaan kesään asti... :3

Ei muuten kellään olisi ehdottaa minkäänlaista symbolia, joka kuvaisi tätä sarjaa tai kuuluisi tähän? Ihan vain fandomkenkiäni ajatellen, joita kaveri siis koristelee kaikilla fandomjutuilla, ja tästä olisi ihana saada sinne jokin pieni juttu.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa emmz

• feltonsexual
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #9 : Tammikuu 14, 2013, 23:15:58 »
oooh miten te kestätte odottaa kokonaisen viikon aina uutta jaksoa :oo
Olin yllättynyt kun löysin tän keskustelun täältä, hehee. Itsehän voisin ruveta katsomaan netistä viikko sitten jenkeissä ilmestynyttä jaksoa, se on jo ties mones toisesta tuokkarista :D Oli sivumennensanoen julmaa pilaa jättää sarja tauolle jouluksi, sekä suomessa että jenkeissä. Ehdin nimittäin katsoa kaikki ilmestyneet toisen tuokkarin jaksotkin netistä, ja jouduin odottamaan yhtälailla seuraavaa jaksoa.. voih. Samperin koukuttavuus.
Aivan ihana, ihana sarja!
Finin emmöö.
Rowling on jumala.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Tammikuu 16, 2013, 12:34:45 »
YouTube helpottaa vähän odottelua. Erityisesti "All the Rumplestiltskins" ja vastaavat on just mun makuun :D

No, tottapuhuakseni, oon mäkin vilkuillut vähän turhan paljon noita ameriikan sivustoja tästä aiheesta. Tiedän toki että siellä on menossa jo toinen tuotantokausi, olen muutaman jakson katsonutkin. Perustelin sen itselleni niin, että siihen mennessä kun toinen tuokkari saadaan Suomeen, oon jo ehtinyt sopivasti unohtaa näkemäni :P

Tänne halusin kuitenkin virittää keskustelua ilman spoilauksia jotta olis reilua kaikille :) Enkä ole tosiaan ennakkotsekannut yhtään ykköskauden jaksoa, jotta niistä voisi nauttia täysillä.

Takaisin viime jaksoon ja siihen kirjailijaan. Mitä arvelette että hän teki Henryn kirjalle? Siis oliko hän korjaamassa sitä, vai lisäsikö hän siihen sivuja? Vai teki kopiota itselleen? Mua hämää se. Jotenkin tuli mieleen että hän olisi lisännyt jotain, mutta miksi. Ja eikö Henry ole kuitenkin lukenut sen kirjan jo niin monesti ja huolella, että huomaa heti jos siellä on joku muutos. Ehkä hän sitten vain korjasi sen, jos se oli vahingoittunut. Mutta miten se olisi, sehän oli siellä metalliboksissa?

Sunnuntaihin on pitkä aika!! ;)

Poissa emmz

• feltonsexual
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #11 : Tammikuu 18, 2013, 20:27:03 »
Onko kenelläkään arvauksia koskien tuota salaperäistä kirjailijaa? Tiedän kuka hän on enkä oikein pysty osallistumaan keskusteluun, mutta olis kiva tietää mitä muut veikkaavat hänen henkilöllisyydekseen! :)
Finin emmöö.
Rowling on jumala.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Tammikuu 25, 2013, 22:17:12 »
No, ensimmäisenä mieleeni tuli että se kirjailija voisi olla Baelfire. Tarkemmin ajateltuani en ole enää välttämättä samaa mieltä, mutta uusiakaan ideoita ei ole. Hänhän tuli Storybrooken ulkopuolelta, joten hän ei voi olla kukaan satuhahmoista jotka olivat paikalla kirouksen aikana.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2013, 16:31:12 kirjoittanut Elli »

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Tammikuu 28, 2013, 19:39:26 »
No ohhoh, olipa jakso eilen. Ei kyllä ihan ensimmäisenä olisi tullut mieleeni että Punahilkka on ihmissusi :O Mulle meni ihan täydestä että se poika olisi se susi, olin ihan huuli pyöreänä kun asia selvisi. En silti käsitä miten ne jäljet johti Punahilkan ikkunan alle, koska hänhän oli sisällä kun Peter kävi siinä.

En ole itse nähnyt, mutta eikö sellainen leffa ole olemassa kun "Red Riding Hood"? Wikipedian mukaan siinä on ainakin poika nimeltä Peter.

Ja se sydän. Hui hirveetä. Mitä Kathrynille oikein on tapahtunut? En kyllä mitenkään usko että Mary Margaretilla olisi osuutta tähän, ihan taatusti joku koittaa lavastaa hänet. Melkein lähtisin osoittamaan syyttävällä sormella Reginaa. Hänhän on sitäpaitsi ennenkin puuhaillut sydänten kanssa...

Täytyy katsoa tämäkin jakso uudelleen, josko siitä irtoaisi enemmän toisella kierroksella kuten monesti käy.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2013, 15:46:42 kirjoittanut Elli »

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #14 : Tammikuu 30, 2013, 22:37:27 »
Paha äitipuolihan se tosiaan on, joka halusi Lumikin sydämen laatikkoon, joten kovasti viittaisi Reginaan. Regina oli myös ainoa, jolle Kathryn kertoi olevansa lähdössä, joten Regina tiesi olla väijyksissä.

Ehkä ne jalanjäljet ikkunan alla tulivat vasta myöhemmin yöllä ja peittivät Peterin aiemmin jättämät jäljet. Ihmissudenhan oli täytynyt olla yöllä liikkeellä, kun ne metsästäjät oli raadeltu hengiltä. Ei se juttu kyllä ihan täysin aukoton ollut, mutta ihan hyvä käänne oli silti. Minäkin ajattelin, että Peter oli se susi. Isoäidistä tuli sillä tavalla sama fiilis kuin silloin kun Dumbledore väitti jättäneensä asioita kertomatta suojellakseen Harryä: ei tuo ole oikea tapa suojella ketään.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Helmikuu 12, 2013, 21:48:43 »
Olipa hattutemppu. Täytyy sanoa että oikeastaan tykkäsin aikalailla tästä viimeisimmästä jaksosta, saatiin taas mielenkiintoisia käänteitä. Jefferson on siis tähän mennessä kolmas henkilö joka muistaa menneisyytensä. Mutta miten? Siksikö että hän oli siellä Ihmemaassa kirouksen aikaan? Mutta miten hän sitten ylipäätään päätyi Storybrookeen? Ja mihin ihmeeseen se jätkä katosi sen jälkeen kun Mary Margaret potkaisi hänet ulos ikkunasta. Sinne hattuunko? Huomasitteko muuten että Jeffersonin kaulassa näkyi selvä arpi siinä mistä pää on katkaistu? Kyllä on taas pienelle ihmiselle päänvaivaa...

Lopussakin oli aika kutkuttavaa kun Emma halusi lainata Henryn kirjaa ja huomasi että Jefferson oli puhunut hänelle totta tyttärestään. Olisikohan mahdollista että Emma alkaisi viimeinkin uskoa että koko juttu on kuin onkin totta. Mielenkiinnolla odotan myös mihin Mr. Goldin diilit johtaa, hänhän on selvästi tehnyt päällekkäisiä sopimuksia Emman ja Reginan kanssa.

Ja koska tätä edeltävä jakso jäi käsittelemättä, niin palaan siihen sen verran että yksi asia mietityttää edelleen. Nimittäin se kun Tittelintuure sai myös prinssi Jamesin hiuksen jonka yhdisti Lumikin hiuksen kanssa, ja sai näin vihdoin pullotettua tosirakkautta, mitä niissä hyllyllä olevissa muissa pulloissa oli? Ovatko ne aineksia siihen kiroukseen? Selvästihän tuo tosirakkaus oli viimeinen puuttuva pullo sillä hyllyllä.

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #16 : Helmikuu 13, 2013, 11:23:56 »
Mietin hetken uskallanko lukea kommentteja, koska en edellistä jaksoa vielä ole katsonut, mutta luin kuitenkin ja sitten ihmettelin miks puhutte nii vanhoista jaksoista kunnes tajusin että katotte Suomen mukaan sitä :D Olempa viisas taas. Joo ite seuraan siis USA:n mukaan joten empä taida sanoa yhtään mitään etten spoilaa :D
Mutta siis olen täysin haksahtanut tähän sarjaan!
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #17 : Helmikuu 13, 2013, 23:21:05 »
Hei, minäkin olen koukussa!

Aivan mahtava sarja, tosin juoni on tiheämpää kuin hernesoppa (?), mutta se tietysti lisää mielenkiintoa jollain tavalla. Juoni myös etenee jännällä tavalla, kun jokaisesta hahmosta ja tavallaan koko ideasta selviää pieniä palasia kerrallaan!

Tittelintuure on hurmaava hahmo, samoin tietysti Henry. Ja Punahilkka on myös mainio.

Mary Margaretin ja Kathrynin kuviosta mulla oli ensin vahva käsitys, mutta näin parin jakson jälkeen sekin on tainnut romahtaa. Nyt vain odottelen seuraavaa jaksoa ja sen tuomaa lisäinformaatiota. Minäkin tosiaan katson tuota yhdessä äidin kanssa, on jännää kun on joku jonka kanssa spekuloida tapahtumia samalla kun katsoo.

Siitä on hirmu pitkään kun mä olen viimeksi vuotikseen kirjoitellut, en tiiä tämä on tällanen jännä
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Helmikuu 17, 2013, 21:30:09 »
Wau. Todella hyvä jakso ja oon ihan sanaton.

JOS ET HALUA TIETÄÄ MITÄ JAKSOSSA TAPAHTUI, ÄLÄ KATSO SPOILERIA!
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Helmikuu 18, 2013, 13:14:21 »
Voi että mä sitten rakastan tätä sarjaa!

Olipa kiva vihdoin saada selville miksi Regina vihaa Lumikkia niin paljon, oon niin paljon miettinyt tota. Ja ajatelkaa, Reginakin on ollut ihan "normaali ihminen", siis hyväsydäminen ja avulias ym. joskus ennen. Vasta kun tämä Lumikin "petos" selvisi, Reginan ilme ja ääni muuttui nykyisenkaltaiseksi.

Niin, Reginan äiti, olihan aikamoinen täti :o Mua kanssa hämää miten hän osasi niitä taikoja käyttää. Mutta osaahan Reginakin sitten myöhemmin, eli jostain hänkin sen oppii. Äidiltäänkö? En oikein usko koska jotenkin luulen etteivät he ole kovin hyvissä väleissä etenkään Danielin kohtalon takia. Tuo sydäntemppu tosin oli taas se sama jonka Reginakin myöhemmin osaa. Mä luulen ettei kukaan noista hahmoista osaa käyttää taikaa "syntymälahjana" vaan se on opittava jostain/joltakin.

Muistatteko alkuperäisen sadun Tittelintuuresta, miten hän auttaa myllärin tytärtä kehräämällä oljista kultaa? Ja vaatii palkakseen ensimmäisen lapsen? (Ihan kuin Tuhkimolta tässä sarjassa.) Tuossahan mainittiin että Reginan äiti on myllärin tytär, ja hän itse sanoi joutuneensa tekemään monenlaisia sopimuksia pelastaakseen heidät köyhyydeltä. Musta jotenkin tuntuu että Tittelintuurella on sormensa pelissä tässäkin, kenenkäs muunkaan kanssa niitä sopimuksia on tehty.

No, takaisin Storybrookeen. Ai että olen iloinen että Emmalle vihdoin selvisi että Sidney on niin kaksinaamainen. Tuntuu että tuohon kirjailijaan hän sensijaan voi luottaa. Ja musta tuntuu että se kirjailija tietää jotain enemmän kuin muut.

Kathrynin suhteen oli varsin dramaattinen käänne. Mutta kenen sydän oli siellä rasiassa? Oliko se DNA-testin tulos väärennetty (en yllättyisi sinänsä kun Reginalla on tekemistä asian kanssa) vai voiko muka Kathryn elää ilman sydäntä Storybrookessa? Ja missä hän ylipäätään on ollut koko tämän ajan? Tiesikö Gold tämän, koska hän punoi koko juonen Reginan kanssa, ja kävi vapauttamassa Kathrynin (olettaen siis että hänet oli piilotettu johonkin) sen jälkeen kun sanoi Emmalle lähtevänsä tekemään vähän taikoja. Ja jos näin niin miksi näin? Mua tosiaan kiinnostaa taustat tähän miksi Gold teki diilejä sekä Emman että Reginan kanssa. Miten hän hyötyy tästä?

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #20 : Helmikuu 20, 2013, 23:42:15 »
Ehkä Reginakin sai taikavoimat tekemällä jonkin diilin Tittelintuuren kanssa. Niillä diileillä tuntuu olevan aina jotain sivuvaikutuksia. Jos Lumikki muuttui unohtamisjuoman jälkeen melko ikäväksi ihmiseksi, ehkä erittäin katkera Regina paadutti tarkoituksella sydämensä välttääkseen lisää kipua. Ehkä hänkin halusi eroon rakkaudesta.

Mitä muuten mahtoi tarkoittaa lause "sinähän tiedät, mitä tapahtuu kun joku yrittää lähteä Storybrookesta"? Mitä Mary Margaretille olisi tapahtunut, jos hän olisi päässyt karkuun? Ehkä jokin onnettomuus. Kathrynin auto levisi ennen kuin hän pääsi ulos, joten selvästikään lähteminen ei ole kovin helppoa.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #21 : Helmikuu 22, 2013, 13:28:42 »
Minäkin olen katsonut tätä sarjaa melkein alusta asti, pari ensimmäistä jaksoa taisi jäädä välistä, mutta siitä huolimatta olen ihan hyvin päässyt juoneen mukaan. Tämä onkin ainoa sarja mitä seuraan ja kovasti tykkään minäkin. :)
Hahmoja on mukavan paljon ja tykkään siitä, että monissa jaksoissa niitä tulee lisää tai perehdytään tarkemmin jonkin hahmon tarinaan. Lemppareita ovat varmaankin Tittelintuure ja Punahilkka, onhan Henrykin tosiaan aika söpö sen kirjansa kanssa. Regina vaikutti aluksi vähän tylsältäkin hahmolta noin pahana ja kierona, joten oli kiva nähdä hänet erilaisena menneisyydessään ja saada tietää juurikin syy siihen, miksi hän vihaa Lumikkia niin paljon. Ja tosiaan aika kauhea äiti Reginalla... Itsekin vähän ihmettelin sitä, mistä hän oli nuo taikavoimat saanut.

Välillä tapahtumat tuntuvat vähän sekavilta (osittan se varmaan johtuu siitä ne pari jaksoa jäivät minulta välistä :D), mutta varsinkin tämä Kathrynin murhajuttu tuntuu kiinnostavalta. Viime sunnuntain jaksokin jäi sellaiseen kohtaan, että haluaisin jo pian nähdä seuraavan jakson ja saada tietää, mitä Kathryn tekeee elossa Storybrookessa.

Poissa Tylypahkan pikajuna

• punainen vauhtihurmu
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CentaurSkull9709
« Vastaus #22 : Helmikuu 22, 2013, 16:48:16 »
Minäkin olen alusta asti kyseistä sarjaa seurannut ja koukkuun olen jäänyt. Yhtään jaksoa en ole väliin jättänyt, koska aina olen katsonut ne joko telkkarista tai katsomosta jälkikäteen. Se onkin tällä hetkellä ainoa sarja jota olen aktiivisesti seurannut. Näyttelijät siinä ovat loistavia ja käsikirjoittajaakin saa kovasti kiittää.

Uusia jaksoja odotellen,
Tylypahkan pikajuna kiittää ja katoaa.
"Always..."

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #23 : Helmikuu 27, 2013, 13:30:47 »
Ilahduttavan informatiivinen oli tää viime jakso. Varsinkin kun nyt voin ymmärtää entistä paremmin lempihahmoani Tittelintuurea :) Miksi hän on mikä on, ja miksi hän teki mitä teki.

Mulle meni kyllä ihan täydestä että August olisi Baelfire, mutta sitten kun hän alkoi osoittelemaan sillä tikarilla, olin ihan että what?? Koko kohtaus jätti kuitenkin lisää arvoituksia jälkeensä, kuten edelleen sen kuka tuo kirjailija oikeasti on. Ja miten hän osasi puhutella Goldia "papaksi" kuten Bae oli tehnyt. Tunteeko hän oikean Baelfiren? Jos tuntee, niin missä hän mahtaa olla? Ilmeisesti ei ainakaan Storybrookessa.

Pahoin pelkään ettei tämä eka kausi ehdi tuoda vastauksia kaikkiin kysymyksiin. Jään innolla odottamaan seuraavaa ja toivon tosiaan ettei tarvisi odottaa sataa vuotta. Voisihan sitä tietysti katsoa netistä, mutta tässä on vähän sama juttu kuin miksi en aikanaan halunnut lukea Pottereita englanniksi ennen suomennoksen ilmestymistä; haluan ymmärtää kaiken, en vain puolia tai kolmea neljäsosaa. Eli tarvitsen sen tekstityksen kuuntelun tueksi.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #24 : Maaliskuu 01, 2013, 13:35:26 »
Itselle tuli ajatus, että August olisi tavannut Baelfiren, koska tiesi miltä poika näyttää, mutta tarkkaan ottaen hän olisi voinut lukea sen Henryn satukirjasta. Se on sitten toinen asia, mistä hän tiesi, että kirja on totta ja hahmot ovat Storybrookessa.

Tittelintuure-parka on menettänyt sekä poikansa että Bellen siksi, ettei voi luopua voimiensa tuomasta vallasta. Tässä taisi tulla vastaus siihen, minkä loitsun/kirouksen hän sai valmiiksi pullottamalla tosirakkautta muutama jakso sitten.

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
« Vastaus #25 : Maaliskuu 01, 2013, 20:59:12 »
Olisitte nähneet mun reaktion kun selvisi ettei August ollutkaan Baelfire! Se olisi ollut täydellinen juonenkäänne, Mr. Gold/Tittelintuure vaikutti niin onnelliselta mutta ei. Jotenkin tuntuu, että joka kerta kun jokin asia selviää, tulee tilalle uusi, vielä vaikeampi ongelma...

Reginan menneisyys oli tosin mielenkiintoinen! Nyt ymmärtää, miksi hän on paha ja on tehnyt sen mitä on tehnyt. Paljon parempi näin, läpimätä perinteinen pahis olisi ollut kamalan tylsä.

// Uusi jakso ja uutta sanottavaa, mutta en halua tuplapostata joten:

Vihdoinkin jotain alkaa selvitä! Mainiota tietää vihdoin kuka August on. Koko kaappijuttu selittää senkin, miksi August oli Emman tapaan Storybrooken ulkopuolella, vaikka tiesi silti koko kirouksesta.

(Pinokkiokin on hirmu söpö lapsi ihan niinkuin Henry, mä vannon että kaikki lapset tuossa sarjassa on älyttömän söpöjä)

Niin siis, mainiota että Augustin tarina selvisi ja että löysi isänsä, mutta asiasta kukkaruukkuun mitäs kettua Emma? Mistä vetoa että tuosta tulee vielä kamalia ongelmia, Emmahan aika lailla sieppaa Henryn. Plus lähtee Storybrookesta, mikä on pelastumisen kannalta paha.

Ainiin, ja Reginasta ilmenee koko ajan uusia, inhimillisiä puolia! Voiko olla että hänellä tosissaan on jotain tunteita Davidiä/Hurmuriprinssiä kohtaan? Sehän selittäisi loputkin siitä, miksi hän haluaa niin kovasti tuhota tämän ja Lumikin suhteen. Ja peilin rikkominen ilmensi aikamoista turhautumista sen jälkeen kun David kieltäytyi suudelmasta (löytyyhän siltä mieheltä edes jotain älyä!)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2013, 21:42:29 kirjoittanut Wanamo »

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
« Vastaus #26 : Maaliskuu 10, 2013, 09:02:06 »
Jes! Suomen kielistä keskustelua tästä sarjasta. Itse olen ollut ekasta jaksosta lähtien niin koukussa etten varmaan sitten lapsuus aikojen lastensrajojen jälkeen ole ollut mihinkään tv-sarjaan yhtä koukussa. Alunperin lähdin tätä sarjaa seuraamaan koska tiesin sen olevan Disneyltä ja ekasta jaksosta lähtein olenkin sitten ollut koukussa enkä suostu jättämään yhtään jaksoa väliin. Aina tulee katsottua joko telkasta tai jälkikäteen Ruudusta. Tämä sarja on kuin lukisi hyvää kirjaa. Joka jakso, niin kuin kirjoissa luvut, jättää lopussa jotain niin avoimeksi että seuraavaa jaksoa ei millään malttaisi odottaa. Esimerkiksi juuri tuo viimejakson loppu. Olin kyllä iloinen kun Emma päätti silloin jossain vaiheessa että ottaa Henryn luokseen mutta en olisi ikinä arvannut että hän sortuisi kidnappaukseen. Sillä sehän tuo viimejakson lopun teko käytännössä oli vaikka Henry lähtikin vapaaehtoisesti Emman mukaan koska haluaa elä oikean äitinsä kanssa. Mutta Regina on kuitnekin Henryn laillinen huoltaja joten tästä tempusta voi koitua Emmalle reilusti ongelmia.

Mahtaakohan Mr. Gold saada tietoonsa että Belleä pidetään vankina jossain sairaalan kellarissa, ja jos saa niin mitä siitä seuraa? Epäilen Reginalle tukalia paikkoja...
Samaa epäilen minakin. En vain näe muuta mahdollisuutta kuin sen että Tittelintuure/herra Gold raivostuu tosissaan jos/kun saa selville että hänen rakasta Belleään pidetään vankina Sairaalan kellarissa eristyksissä kaikesta ja kaikesta. Itse olin aika järkyttynyt nähdessäni kuinka surkealta Belle näytti tuon kyseisen jakson lopussa. Hän oli niin elämänilonsa ja -halunsa menettäneen näköinen että kipeää teki. Ei tosin mikään ihme. Itse varamaan olisin samankaltiasessta tilanteessa ihna yhtä masentunut.

Ja entäs sitten tuo Pinocchion ja Gepetton tapaus. Pinocchio tottakai muistaa isänsä sillä hänhän pääsi Emman kanssa pakoon kirousta isänsä tekemässä taikakaapissa. Mutta Gepetto (en nyt muista mikä hänen nimensä on Storybrookessa) ei tietenkään muista poikaansa.

Tämä sarja sisältää niin paljon niin koukuttavgia juttuja että ei tästä osaa pysyä erossa ihan vain siksi että jotkut asiat saattavat jädä avoimiksi useamman jakson ajaksi. Esimerkiksi juuri tuo Reginan syy vihata Lumikkia vaikka Lumikki/Mary Margareth ei sitä tietenkän nykyisessä elämäntilanteessaan kykene muistamaan. Ragina ei siis ole vain yksiselitteisesti joku läpimätä pahis joka on vain yksinkertaisesti paha eikä mitään muuta. Sellaisest ykisulotteiset yhden luonteenpiirteen hahmot jäävät aika ohuiksi ja tylsiski mutta tässä sarjassa ei ole onneksi sorruttu siihen. Kaikilla hahmoilla on oma menneisyytensaä jota valotetaan pitkin sarjaa ja nautin siitä miten satumaailma ja todellisuus (en nyt keksinyt parempaa sanaa tähän kohtaan) nivoutuvat yhteen. Emma on todella mielenkiintoinen hahmo. Onnistunut päähenkilö ja Henry on myös yksi suosikeistani. Suloinen, rohkea ja sisukas lapsi. Tosin luulen että aisa on juuri niin kuin täällä jo joku mainitsikin niin ei taida täsät sarjasta yhtään lasta löytyä joka ei olisi tavalla tai toisella suloinen. Lisäksi pidän siitä miten Henry selvästi tietää enemmän kuin kertoo. Salaperäinen poika.

Jotkin hahmot kuten Tittelintuure herättävät minussa hieman risitiriitaisia ajatuksia ja tuntemuksia. Selvästi vallasta juopunut ja kierokin tyyppi mutta selvästi etsii kuitenkin mahdollisuutta korjata menneisyydessä tekemänsä virheet. Mutta juuri tuollaiset hahmothan vain lisäävät mielenkiintoa itse sarjaa kohtaan. Mutta nyt lopetan tämän viestin kirjoittamisen ennen kuin voisin yhtä hyvin kirjoittaa jonkin esseen aiheesta :D
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Maaliskuu 10, 2013, 19:55:36 »
Onpa mukavaa kun näin moni jakaa tämän koukuttumisen kanssani :)

Tuo Pinokkion tarina oli tosi mielenkiintoinen. Jäin pohtimaan sitä, miksi hänellä on puujalka, mutta sitten tajusin ja luulen keksineeni syyn... Sininen keijuhan sanoi silloin kun muutti Pinokkion oikeaksi pojaksi, että "pysy aina urheana, epäitsekkäänä ja rehellisenä, niin pysyt oikeana poikana". No pysyikö Pinokkio? Ei, koska jätti Emman lastenkotiin ja rikkoi samalla lupauksensa huolehtia hänestä. Olettamukseni on siis se, että August on muuttumassa takaisin puiseksi. Mutta onko teoria oikea, no, se jää varmaan nähtäväksi.

Mutta nyt täytyy linnottautua TV:n ääreen, kohtahan se alkaa taas! Toiseksi viimeinen jakso tältä kaudelta, mä en oikeasti kestä jos lisää tulee joskus vuoden päästä...

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
« Vastaus #28 : Maaliskuu 10, 2013, 21:31:59 »
Siis sanoitko sä Elli että tää tän päivänen jakso on toiseksi viimeinen tältä kaudelta. Ääk! Toivottavasti ne on jo saanu sen tokan kauden siihen pisteeseen että sitä voi alkaa näyttämään. Hullukshan tässä tulee jos tarttee kuukausikaupalla odottaa. Mutta täytyy kai nyt nauttia tästä tän päiväisestä jaksosta sitten kunnolla. Kunhan se nyt tonne Ruutuun tulee. En nimittäin ehtiny kattoo sita telkasta.

Mutta joo oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa tossa Pinocchion tapauksessa. Ilmeisesti juuri tuosta Emman jättämisestä alkoi hänen "alamäkensä". Ja hänhän on jo muutamassa aikaisemmassa jaksossa kärsinyt ilemisen kovia tuskia juuri sen vuoksi että hän alkaa muuttua takaisin puunukeksi.
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #29 : Maaliskuu 12, 2013, 13:51:36 »
August taisi mainita olleensa rilluttelemassa Thaimaassa silloin kun Emma täytti 28 ja hänen piti alkaa pelastaa Storybrookea ja se liittyi siihen, miksi hän oli alkanut muuttua puiseksi. Hän on myös melko kova laskemaan luikuria ja valehteleminenhan oli hänen heikkouksiaan jo nukkena.

Näyttäisi, että Jenkeissä on jo kakkoskausi pitkällä, mutta on melko tyypillistä, että Suomessa näytetään jenkkisarjoja yksi kausi/vuosi, eli en ihmettelisi jos joutuisimme odottamaan ensi syksyyn. Mitään tietoa minulla ei aiheesta ole.

Milläköhän Henryn saa nyt herätettyä kirouksesta, kun ei meidän maailmassamme ole taikuutta? Ehkä rakkaus (muukin kuin romanttinen) toimii täälläkin.

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #30 : Maaliskuu 13, 2013, 10:56:59 »
Ah <3 sarja todellakin vei mennessään <3 en ole oikeastaan koukussa vaan utelias. Sarja on poikkeuksellisen moniulotteinen, mikä osaltaan saa ihailemaan tekijöiden kättenjälkeä. Selkeän pääjuonen lisäksi ympärillä risteilee ilahduttavan paljon sivujuonia, jotka liittyvät tarinan kulkuun. Tavallaan myös kahden maailman rinnastaminen toisiinsa on nerokas ja toimii hyvin. Negatiivisena puolena voisin sanoa sen, että jaksot on pakko järjestyksessä ja kaikesta putoaa nopeasti kärryiltä jos joku jää näkemättä.
Löysin tän sarjan jokunen viikko sitten kun kaveri käski katsoa, joten oon nyt kattonu netistä tokan tuottarin alkuun asti. Ihan hauska lukea teiän spekulaatioita ja hykerrellä kun tietää mitä tapahtuu :D
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Maaliskuu 13, 2013, 22:00:40 »
Ihan hauska lukea teiän spekulaatioita ja hykerrellä kun tietää mitä tapahtuu :D
Niinpä!: D
Without a smile!"

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Maaliskuu 17, 2013, 21:08:41 »
OMG! Onneks toinen tuotantokausi alkaa jo ensi sunnuntaina. Aikamoinen lopetus jakso! Ja se Reginan ilme siinä lopussa D:. Se tietää, että sillä ei oo sittenkään mitää hätää (tai jotain :D), koska se taikuus on tulossa.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 17, 2013, 21:25:37 »
Aivan mahtava jakso jälleen kerran! Ja paras osa tuli lopputekstien aikana, tokan tuotantokauden jaksot alkaa heti perään! Aivan mieletöntä, ette usko miten täpinöissäni mä olen :D

Ja Emma uskoi viimeinkin! Mä olin kyllä edellisen jakson jälkeen aika kauhuissani kun Henry uhrasi itsensä sen eteen, että Emma uskoisi. Mutta tosirakkaus onneksi pelasti tilanteen, aivan kuten Lumikinkin aikanaan.

Tittelintuure ja Belle <3 He löysivät lopulta toisensa! Odotan innolla näkeväni miten heidän suhteensa tuosta kehittyy. Oli mielenkiintoinen käänne tämäkin että Jefferson kävi päästämässä Bellen pois. Hän ilmeisesti ajatteli että Gold järjestää Reginalle soman koston itsensäkin puolesta.

Mutta mitä kaikki hahmot tekevät nyt kun tietävät totuuden? Pääsevätkö he palaamaan "kotiin"? Vai jäävät Storybrookeen? Loppukohtauksesta päätellen jäävät, koska miksi muuten Tittelintuure olisi halunnut tuoda taikuuden Storybrookeen. Mitähän hän aikoo sillä tehdä? Kaikkihan on tähdännyt siihen että hän löytäisi poikansa, ehkä hän katsoo tarvitsevansa taikuutta avukseen. Tosin juuri siksihän hän menetti Baelfiren. Monimutkaista.

Myös tuo Reginan ilme oli aika mielenkiintoinen siinä lopussa, suorastaan pirullinen. Hänen kannaltaan taikuuden palaamisessa tuskin on mitään pahaa, hän todennäköisesti pelastaa nahkansa sen avulla.

Taas paljon kysymyksiä, mutta onneksi pian tulee myös lisää vastauksia!

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
« Vastaus #34 : Maaliskuu 17, 2013, 21:35:56 »
Jaaaaa että sellainen jakso. Kyllä oli jo aikakin muutamien asioiden selvitä, onhan niitä koko tämä tuotantokausi kelattu. Minä en ainakaan enää olisi jaksanut seurata Mary Margaretin ja Davidin "Oh I just can't"-jahkailuja pitempään :F

Mä tiesin koko ajan että Henry selviää! Olisi ollut kerta kaikkiaan liian traagista antaa sen kuolla. Ja tosirakkaus tietysti, kun eihän sen välttämättä tarvitse romanttista olla.

Ja Tittelintuure ja Belle on hyvin aww :3 Tittelintuure ja valta sen sijaan ei ole aw, joten jään seuraamaan tilanteen kehittymistä. Uusia ongelmia selvästi tulee, joten enää ei tarvitse miettiä mitä seuraavalle tuottarille jää...

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #35 : Maaliskuu 21, 2013, 14:20:58 »
Jes täältä löytykin keskustelu tästä lumoavasta sarjasta ja joukko koukuttuneita :D En siis ole ainoa!

Toi päätösjakso oli kyllä aika iso BOOM ja se avasi kyllä tosi paljon asioita! Ihanaa, että Belle ja Tittelintuure löysivät toisensa taas. Sitä kyllä hieman ihmettelen, että luulusi Tittelintuuren haluavan kostaa Reginalle sen, että tämä piti Belleä vankina, mutta nythän Reginakin saa voimansa takaisin? Noh kohtahan se selviää ja voi vitsi kun olin ilonen kuullessani seuraavan kauden alkavan suoraan! Waude harvoin Suomessa käy näin :D
Wait till my father hears about this!

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Maaliskuu 22, 2013, 10:26:06 »
Niin, Regina toki saa voimansa takaisin taikuuden myötä, kuten Tittelintuurekin. Ehkä hän katsoo kuitenkin olevansa edelleen vahvempi ja vaikutusvaltaisempi, ja pitävänsä Reginan "kurissa". Sitäpaitsi en alkuunkaan usko että hän päästää Reginan kuin koiran veräjästä, Bellen vangitseminen ei taatusti ole vielä loppuunkäsitelty. Ja entäs sitten muut kaupunkilaiset, tuossa taannoinhan Gold varoitteli että kun kaikki "heräävät" he tulevat vaatimaan Reginan päätä vadille.

Asiasta kolmanteen, huomasitteko kenen nimi oli Bellen naapurisellissä siellä kellarissa? Regina ilmeisesti päätti lukita Sidneynkin pois tieltä kun ei enää tarvinnut häntä. Ketähän muita sieltä kellarista löytyy?

Poissa erised

• Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoon3
« Vastaus #37 : Maaliskuu 24, 2013, 21:19:59 »
En ole katsonut sarjaa moneen viikkoon ja oln ihan pihalla tapahtumista. Tänään kumminkin ehdin avata telkun ja katsoa jakson osittain. Hämästyksekseni ruudussa nököttikin juuri erehdyttävän paljon ankeuttajaa muistuttava ölliäinen, jota nimitettiinkin vielä sielunsyöjä aaveeksi. Tuli kyllä aika epäilyttävän paljon mieleen Harry Potterit.

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 25, 2013, 15:37:39 »
Katoin äsken sen eilisen jakson ja niin... siitä jäi paljon mieleen. Uusi tuotantokausi ja uudet aukot tarinassa :).

Ensinnäkin, huomasiko muutkin kuin kultapieni, että se aave oli suoraan Harry Pottereista? Siis leijuva sieluja imevä olio, jota ei voi tappaa ja joka pukeutuu mustiin rääsyihin ja jolla on limainen ''kuollut'' iho. Ankeuttajahan se siinä.

Sitte, Mulankin pääsi tarinaan mukaan. Miksi kirous ei vaikuttanut sitä aluetta? Mitä siellä mahtaa olla, joka voisi suojella kyseistä aluetta kiroukselta?

Ööö. Sitte miks Regina ei saanu Hattua toimimaan vaikka kuinka yritti, mutta Emman kosketus aktivoi Hatun. Voiko olla mahdollista, että Tittelintuuren tuomaa ''uutta taikuutta'' voi vain Emma käyttää. Vai onko Emma ''avain'' taikuuteen? Mutta toisaalta käyttihän Regina sitä lopussa kun sitoi Davidin seinään, eli saiko Emma Reginaa koskiessaan Reginan pystymään käyttämään taikuutta (sori toi tönkkö lause, en osaa kirjottaa :D).

Niin ja mitenköhän David aikoo päästä Satumaailmaan ilman Hattua. Se Hattu näytti nimittäin aika rikkinäiseltä. Pitäähän Davidin nyt jotenkin pelastaa Emma ja Mary Margaret.

Ainiin ja jeeeee Belle päätti sittenkin palata Goldin luokse ja jäädä :). Toivottavasti Belle saa sen hirviömäisyyden pois Goldista.

Mitä Satumaailman ihmiset aikovat tehdä Emmalle ja Mary Margaretille? Kai satumaailmalaiset ovat vihaisia, kun kaksikko toi Aaveen mukanaan ja aiheuttivat prinssin (jonka nimeä en muista, joku Phi... se tais olla) kuoleman. Ensi jaksoa odotellessa...

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Maaliskuu 25, 2013, 21:31:48 »
Tosiaan toi tokan kauden eka jakso jätti paljon avoimia kysymyksiä.

Kukakohan se alun mies oli joka sai kyyhkyspostia? Joku satuhahmo ehkä. Tosiaan toi Sielunsyöjä/aave oli aika pahasti lainannut Ankeuttajalta. Tuleekohan tämän kauden ideaksi sitten saada Mary Margareth ja Emma pois tuolta satumaasta. Mulanin puheista sai sen käsityksen että satumaassa voisi olla vielä lisää satuhahmoja.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Maaliskuu 27, 2013, 18:58:54 »
Mun täytyy katsoa tuo jakso kyllä uudestaan, koska siinä hämäsi niin hirveästi se että satumaailma onkin olemassa. Tai lähinnä se, että miten se aika siellä nyt kulkee. Ehkä uusi katsominen selkeyttäisi vähän, että miten se sielunsyöjä oli sekä Storybrookessa että satumaailmassa, tapahtuiko se yhtä aikaa? Makasivatko Emma ja Mary Margaret siellä romukasassa koko sen ajan kun Ruusunen ja Mulan ja se Philip juoksentelivat metsässä? Niin ja tosiaan, sehän oli ihan samanlainen kuin ankeuttaja :o

Mua kanssa kiinnostaa ketä muita hahmoja siellä satumaailmassa on. Ja miksi ihmeessä se kirous ei sitten vaikuttanutkaan joka paikkaan?

Se alun mies oli kanssa kiinnostava, tuli väkisin mieleen että hän on myös joku satuhahmoista. Josta tietty päästään kummastelemaan sitä miten hän on Storybrooken ulkopuolella. Ja kuka sen kortin lähetti, Gold?

Eiköhän tästä saada hieno toinen kausikin, ainakin osattiin jo ekaan jaksoon tehdä niin paljon uusia mielenkiintoisia kysymyksiä.

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Maaliskuu 27, 2013, 21:58:14 »
Minä ainakin jäin sellaseen käsitykseen tosta aikajanasta että nyt ne menee aika samaa tahtia ainakin Mulanin ja prinsessa Ruususen osalta koska jos se Sielunsyöjä tuli Storybrokesta suoraan sinne satumaahan niin se tapahtu aika heti senjälkeen kun Regina oli käyttänyt hattua.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Huhtikuu 24, 2013, 07:04:20 »
Viime jakson jälkeen en voi olla ihmettelemättä, miten Tittelintuure on oikeasti pistänyt näppinsä ihan joka asiaan, ja miten monikerroksisen suunnitelman hän on tehnytkään jotta asiat sujuisivat hänen haluamallaan tavallaan kohti lopullista tavoitetta. Hänhän on suunnitellut suunnilleen koko Reginan elämänkin!

Tuo Frankenstein juttu oli kyllä, no jaa, ehkä vähän kumma. Mä en ole koskaan ollut kauhujuttujen fani, joten alkuperäinen tarina on aika outo mulle. Sitä henkiin herännyttä hirviötä ei kuitenkaan näytetty, kukahan se on? Ja miksi Daniel käyttäytyi kuin hirviö, johtuikohan se siitä sydämestä? Jos se oli jonkun ilkimyksen sydän, joka "tartutti" käytöksensä. Siis jäin ajattelemaan että jos Daniel olisi saanut jonkun hyvän sydämen, niin miksei tuo henkiinherätys olisi voinut onnistuakin, vai oliko tässä ideana että henkiinherätetty on automaattisesti hirviö? Kertokaa joku joka tuntee tuon Frankensteinin tarinan. Toisekseen, miten Regina oli säilyttänyt Danielin ruumiin, kun hän kuitenkin kuoli jo ennen kuin Regina oppi käyttämään taikuutta?

Tämän ja edellisen jakson perusteella aloin myös miettimään, kuinka monta tuollaista rinnakkaismaailmaa onkaan. Meidän maailma, satumaailma, mikä-mikä-maa...? Mistä Tittelintuure voi olla varma, että Baelfire lähti juuri meidän maailmaamme, mistä tietää vaikka olisi muitakin paikkoja joissa ei ole taikuutta, kun kerran noita maailmoja on useita. Vai tietääkö hän kuinka monta ja millaisia niitä on? Ja miten Kapteeni koukku on päässyt sieltä mikä-mikä-maasta takaisin satumaailman puolelle hillumaan Coran kanssa? Mihinköhän Cora muuten joutui sen peilin kautta, johon Regina hänet tönäisi? Taas johonkin eri maailmaan?

Miksi musta tuntuu että joka lause päättyy kysymysmerkkiin ;)

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #43 : Huhtikuu 25, 2013, 13:32:21 »
Olin jotenkin kuvitellut, että Cora joutui peilin kautta Ihmemaahan, koska minusta Herttakuningattarella oli samantapainen ääni kuin hänellä eikä Herttakuningatarta näytetty silloin kun Regina kävi hakemassa isänsä Ihmemaasta ja jätti Hullun hatuntekijän sinne ansaan.  Coralla myös on aika rooliin sopiva "pää poikki" -asenne. :P Saatan olla aivan hakoteillä.

Ehkä noita maailmoja selitetään jossain vaiheessa tarkemmin, edellyttäen että sarjan tekijät itse tietävät, montako niitä on.

Se Viktor Frankenstein taisi olla enemmän elokuva-Frankenstein kuin kirja-Frankenstein. Luin kirjan muutama vuosi sitten ja se hirviö oli tavallista ihmistä suurempi ja tuntui keskittyvän listimään kaikki, joita tohtori oli joskus rakastanut. En muista, olenko nähnyt alkuperäistä Frankenstein-elokuvaa, mutta Frankensteinin morsiamessa hirviöllä oli jopa jotain inhimillisiä ominaisuuksia, vaikka se tuntui käyvän väkivaltaiseksi, jos tyypit alkoivat sen nähdessään kirkua hillittömästi tai juosta karkuun ennen kuin se oli edes tehnyt mitään ikävää. Sitten on Frankenstein Jr. -kauhuparodia, jossa Igor tuhoaa vahingossa oikeat aivot ja ottaa uudet purkista jossa luki "Epänormaali, ei saa käyttää". Hän luuli, että siinä luki "Eppu Normaali" (manserock-bändin nimi tulee tuosta suomennoksesta). Yllättäen, hirviöllä ei ollut ihan kaikki muumit laaksossa. Tässä Olipa Kerran -versiossa ei siirrelty aivoja vaan sydämiä, mutta ehkä tässäkin käytettiin väärää sydäntä. Tai sitten Daniel oli vihainen, koska hänellä oli tuskia. Hänhän sanoi haluavansa kuolla.

Tosiaan tuntuu, että Tittelintuuren suunnitelma muuttuu aivan käsittämättömän monimutkaiseksi. En oikein osaa hahmottaa aikajanaa. Kuinka vanha Baelfiren pitäisi tässä vaiheessa olla? Ainakin 44, jollei enemmänkin.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #44 : Huhtikuu 28, 2013, 21:12:38 »
Joskus aiemmassa jaksossa oli se kohta, jossa joku mies sai kortin 'Greetings from Storybrooke'. Nyt sitten selvisi kortin lähettäjä. Mieleeni tuli jaksoa katsellessa, että onkohan tuo Emman poikaystävä Baelfire. En ymmärrä, kuinka varastettujen kellojen myyminen olisi auttanut Emmaa ja häntä. Mitäköhän August näytti Emman poikaystävälle laatikosta? Ja miksi Emma jätti Koukun? Onhan hän hieman arvelluttava, mutta kuitenkin auttoi muita. Toisaalta hän oli ensin Coran kanssa ja sanoikin jotenkuten, että on sen puolella, joka auttaa hänet Storybrookeen. Henryn ja Ruususen yhteinen painajainen varmasti merkitsee jotain.
Jakso herätti monta kysymystä (kuten tekstistäni varmaan huomaa) ja sai minut odottamaan seuraavaa jaksoa yhä enemmän.:)

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Toukokuu 01, 2013, 21:04:42 »
Minäkin mietin mitä kummaa siellä Augustin laatikossa oli, jota se näytti sille Nealille. Sama laatikkohan hänellä oli kun hän ilmestyi Storybrookeen ja silloin siellä ainakin oli kirjoituskone. Ei kovin kummoinen kapistus aikaansaamaan tuollaista reaktiota, joka nähtiin tässä viime jaksossa, joten jotain muuta sen oli pakko olla. Ainakin Neal totteli sen jälkeen kiltisti, joskaan en ymmärrä miksi oli oleellista että hän jättää Emman, jotta Emma voisi täyttää "kohtalonsa".

Greenfinch: Mielenkiintoinen teoria, siis jos tuo Emman ex onkin Baelfire. Hoo, siinäpä vasta olisikin metka juonenkäänne! Mahtaisikohan se mitä August sanoi, että kasvoimme samassa lapsuudenkodissa tms. olla jokin vinkki tuohon suuntaan? Jos hän tarkoitti sillä että molemmat ovat satumaailmasta, koska jotenkin en usko siihen että hän olisi puhunut siitä orpokodista.

Henry ja Ruusunen siis näkivät samaa unta, jossa näkivät myös toisensa, molemmathan sanoivat että siellä huoneessa oli joku joka tuijotti. Mikähän juttu tämä nyt sitten on? Olen samaa mieltä, että se varmaan merkitsee jotain joka selviää tulevissa jaksoissa, ei kai tuollaista ole keksitty ihan huvin vuoksi.

Tää oli oikeasti tosi hyvä jakso, tykkäsin tosi paljon!

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #46 : Toukokuu 03, 2013, 22:31:48 »
Eivätkö Pinokkio ja Emma olleet tultuaan löydetyiksi samassa kasvattikodissa, josta kaikki muut lapset paitsi Emma-vauva pakenivat? Oletin, että August tarkoitti sillä sitä lapsuudenkotia. Tietty, jos Neal olisi Balfire, hänelle olisi varmaan tarvinnut vain vilauttaa jotain satumaailmaan tai Tittelintuureen liittyvää ja hän olisi heti tajunnut. Baelfire kylläkin tuli meidän maailmaamme ennen kirousta, joten hän ei ehkä tiedä kirouksesta.

//Yhteinen uni oli hyvä ja asiaankuuluvan karmiva yksityiskohta. Kunhan se vain ei vähimmässäkään määrin muistuttaisi Twin Peaksia :P
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2013, 22:41:54 kirjoittanut Valeriana »

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #47 : Toukokuu 11, 2013, 14:02:58 »
ÄLKÄÄ SITTEN TODELLAKAAN LUKEKO SPOILEREJA JOS ETTE TAHDO SPOILAANTUA :D

Että mä olen koukussa tähän sarjaan! Tää on niitä sarjoja joissa on jotain erilaista ja mielenkiintoista verrattuna joihinkin muihin sarjoihin missä käsitellään näitä aihepiirejä mitä nyt jokaisessa sarjassa käsitellään, myös OUAT:ssä. Mutta sen lisäksi on niin paljon muutakin! Ajatellaanpa esim. näitä hauskoja perhesuhteita: ensinnäkin Emmalle selviää että Lumikki ja Prinssi ovat hänen vanhempiaan ja he ovat kuitenkin samanikäisiä ja Regina on Henryn adoptioäiti mutta Regina on myös ollut Lumikin äitipuoli mikä tekisi Reginasta tavallaan myös Henryn isoisoäidin ahahaha. Kunnon Moderni perhe...

Että mä sitten rakastuin rakastuin tohon Neal Cassidyyn! :D Sen ja Emman suhde oli jotenkin tosi suloinen ja tykkäsin ihan liikaa siitä Bonnie & Clyde-asettelusta. Ootteko muuten huomannut että nimi Neal Cassidy on otettu Neal Cassadyltä joka oli Jack Kerouacin Matkalla-romaanin Dean Mortiartyn esikuva? :D Kirjahan oikeasti kertoo Kerouacin ja Cassadyn matkoista Yhdysvalloissa, nimet vaan on muutettu ja itseasiassa pari vuotta sitten ilmestyneessä alkuperäisessä, sensuroimattomassa versiossa käytetään heidän oikeita nimiään. Oon kova Matkalla-fani ja Nealin nimi OUAT:ssä pisti heti silmään! :D Löysinkin yhden fanin kirjoittaman analyysin kaikista Nealin ja Nealin yhtäläisyyksistä. Muut lyttäsivät sen kaukaa haetuksi ja itse olin ihan ihmeissäni koska kaikki hänen kertomat faktansa pitivät täysin paikkaansa! :D Molemmilla oli liikkuva elämäntapa ja Olipa kerran-Neal itseasiassa sanoikin jotain että "I'm tired of living on the road." Ja samankaltaista oli itseasiassa sanonut myös oikea Neal Cassady! Lisäksi molemmat ovat varastaneet auton (tai autoja) ja monia muitakin asioita. Lisäksi molemmilla tuntui olevan joku juttu ajan kanssa mutta sitä en huomannut vielä Olipa kerran-Nealin kanssa (kuulemma hänellä oli paljon kelloja seinillä ja hän asteli kohti Times Squaria, Times Square oli joku juttu myös On the Roadissa muistaakseni) Oi kun löytäisin sen viestin koska se oli niin vakuuttava ja itse ilmaisin asiat enemmän tai vähemmän kökösti.

Lainaus
En oikein osaa hahmottaa aikajanaa. Kuinka vanha Baelfiren pitäisi tässä vaiheessa olla? Ainakin 44, jollei enemmänkin.
Jotkut ovat miettineet että ehkä Baelfire joutui ensin Neverlandiin ja hänestä tuli yksi kadonneista pojista. En kyllä tiedä että pitääkö paikkansa ja Baelfiren piti mennä maahan jossa ei ole taikuutta. En oo varma että onko sellaista Neverlandissa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2013, 22:57:29 kirjoittanut Cheo »
"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Toukokuu 13, 2013, 19:34:12 »
Toi eilinen jakso oli mielenkiintoinen. Arvasin melkein heti että Kapteeni Koukulla oli joku taka-ajatus kun se pelasti prinsessa Ruususen, mutta se sydämen varastaminen oli kyllä aika paha. Charmingin meno manalaan oli odotettavaa omalla tavallaan mutta silti kauheat surullista.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #49 : Toukokuu 20, 2013, 14:09:07 »
Hah! Cora on kuin onkin Herttakuningatar!

Tuleekohan Reginalle jotain seuraamuksia siitä, että hän veti sen kaivoon laitetun kirouksen itseensä? Se olisi melko paha juttu, jos Koukku ja Cora ovat tulossa perässä. Voi olla, ettei Regina pysty silloin olemaan enää "hyvis". Mitäköhän muuten tarkoitti se, että keijupölyn varastamiseen kaivoksesta liittyi "kuollut keiju"?

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #50 : Toukokuu 20, 2013, 19:58:11 »
Luulen että Tittelintuure viittasi sillä kuolleella keijulla siihen Tuhkimon haltiatarkummitätiin, jonka hän aikoinaan posautti ilmaan ja varasti sen taikasauvan. Eikös se ollut tuo sama sauva joka hänellä nyt oli kädessä niitä kristalleja pölliessä.

Hmm, nyt tosiaan selvisi mihin se taikapeili Coran passitti. Herttakuningatarpa tietenkin! Ilmankos hän keräilee sydämiä.

Mun täytyy katsoa tämäkin jakso vielä uudestaan, että päässä pyörivät ajatukset asettuisi aloilleen. Jatkan pohdintaa sen jälkeen.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Toukokuu 21, 2013, 15:38:46 »
Katselen tätä aivan loistavan aiheen sisältävää sarjaa jenkkien tahtiin. Piilotan kuitenkin spoilaavat kohdat.

Lempihahmoni on ehdottomasti Kapteeni Koukku. Toinen kausi on hänen saapumisensa lisäksi ollut muutenkin parempi kuin ensimmäinen kausi. Tarinassa on enemmän särmää, tosin sitä saisi olla enemmänkin. Välillä käsikirjoitus tuntuu kuitenkin ontuvan pahasti. Juoni jää, ehkä lapsikatsojia ajatellen, paikoin liian kesyksi. Tarinassa pyöritellään liikaa "we´ll always find each other"-teemaa Lumikin ja Charmingin (voi luoja niitä suomennoksia) välillä. Niin ärsyttävältä kuin se tuntuukin nykymaailman menoa katsellessa sanoa, niin kaipaisin sarjaan lisää seksiä ja väkivaltaa. Ehkä olen seurannut liikaa Game of thronesia, mutta jotenkin kaipaisin kaikenkaikkiaan karua todellisuutta tähän fantasiasarjaan. Satuhahmot ovat lähtökohtaisesti niin lapsellinen aihe, että sarja tarvitsisi lisää kypsyyttä. Voisi se olla jotain muutakin kuin raakaa veristä taistelua tai poskiapunottavia akteja, mutta edes jotain... kuten kipinää Koukun ja Emman välille ;)

"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa velhotar

• haaveilija
  • Vuotislainen
  • Kalkaroksen kannoilla ja Kelmien jalanjäljillä
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #52 : Toukokuu 25, 2013, 19:50:11 »
Mä olen myös rakastunut tähän sarjaan ja seurannut sitä alusta saakka. Sarja on eritoten siksi niin mahtava ja kiinnostava, kun kaikilla hahmoilla on syvyyttä ja oma tarinansa. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja kaikista myös paljastuu koko ajan jotain uutta. Kukaan ei ole täysin paha tai hyvä ja kaikilla on myös syynsä toimia tietyllä tavalla. Ihan uskomatonta, että tv-sarjan hahmoista saadaan noin moniulotteisia!

Omat suosikkihahmoni ovat Mr. Gold ja August (Pinokkio) mutta satumaailman Rumplestiltskinista en niin kauheasti pidä. Storybrooken Gold on niin salaperäinen ja juonikas mutta myös kohtelias ja mukava. Ihmettelen vaan, miten Gold ja Rumplestiltskin ovat niin erilaisia, aivan kuin eri ihmisiä. Muut hahmot kuitenkin ovat satumaassa ja Storybrookessa suunnilleen samanlaisia. Voisiko olla, että Rumplestiltskin muuttui jossain vaiheessa sellaiseksi niin kuin Gold on, mutta jaksoissa ei ole vielä näytetty tätä mahdollista muutosta ja siihen johtaneita syitä? Vai onko, en vaan enää muista, millainen Rumplestiltskin oli, kun Regina langetti kirouksen! Goldilla joka tapauksessa on jokin pitkälle viety suunnitelma eikä hänestä tiedä, kenen puolella hän loppujen lopuksi on, hän kun juonii sekä Reginan että Emman kanssa. Veikkaan, että Gold on järjestänyt aikoinaan esimerkiksi sen, että Henry päätyy Reginan adoptiopojaksi, joka lopulta johtaisi siihen, että Lumikin ja Charmingin tytär palaisi Storybrookeen täyttämään tehtävänsä. Luulisin myös, että Gold on loppupeleissä Emman puolella ja juonii Reginaa vastaan. Joka kerta kun Gold ja Emma keskustelevat, Gold näyttää katsovan Emmaa jotenkin jännästi ja myhäilee tyytyväisenä, kun Emma selvittelee asioita. Siinä taustalla voi olla jotain erityistä, mitä me emme tiedä. Jotenkin ajattelin myös, että Emman eksä (Henryn isä?) olisi tosiaan Rumplestiltskinin poika ja Gold olisi täten Henryn isoisä. Tämä voisi selittää sen miksi Gold tuntuu pitävän Henrystä ja haluavan auttaa tätä. Se selittäisi myös Emman eksän reaktion Augustin näyttäessä tälle jotain laatikosta, jonka jälkeen Neal(?) jätti Emman rauhaan. Olisiko laatikossa voinut olla Rumpelstilskinin miekka? Kun eikö se miekka ollut Augustilla silloin, kun tämä teeskenteli Baelfirea vai oliko se sittenkin sinne maahan haudattuna? En muista enää mitä missäkin jaksossa tapahtui :D Jossain välissä on kuitenkin pakko selvitä tuo Baelfiren henkilöllisyys.
Muoks. Joo, eli miekka oli sinne maahan haudattuna, katsoin tuon eilen uudestaan. Joten se tuskin oli siellä Augustin laatikossa :D Luultavasti kyseessä sitten oli jokin muu merkityksellinen kapistus.

Ja miksi Mr. Gold on koko ajan muistanut satumaailman ja oman henkilöllisyytensä, eikö kirous pyyhkinyt hänen muistiaan? Ja jos muistan oikein, niin hän kyllä auttoi Reginaa luomaan kirouksen ja satumaailmasta pois lähteminen sopi Rumplestiltskinille, ilmeisesti hänen poikansa takia? Pitäisi varmaan katsella tuo ykköskausi uudelleen, kun tällaiset tärkeätkin yksityiskohdat ovat päässeet unohtumaan, huoh.

Sarja on kuitenkin loistava ja huomennahan on taas uusi jakso, jipii! Innolla odotan mitä seuraavaksi paljastuu :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2013, 11:36:08 kirjoittanut velhotar »
- Severus, Sirius... After all this time?
- Always <3

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Toukokuu 26, 2013, 22:41:42 »
Tänpäivänen jakso jäi mielenkiintoseen kohtaan ja on harmi että tähän tulee nyt katko.

Arvasin heti että Cora lavasti Reginan Hopperin tappajaksi se oli jotenkin niin ilmiselvää. Nyt vaan jäi vaivaamaan kerta Hopper oli elossa niin kenetkä Cora tappoikaan. Mitäköhän Regina tekee kun saa tietää oikean tappajan olleenkin äitinsä. Minusta Regina luovutti liian helposti Henristä ja siitä että hän oli oikeasti syytön mutta hyväksyi tosta vaan muiden syytökset.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Toukokuu 27, 2013, 15:06:53 »
Olipa Kerran:n tauko tulikin ihan yllättäen, mutta koska 1. kausi uusitaan heti kesäkuun alusta, ei tauko niin haittaa. Ja nyt kun näkee vanhoja jaksoja uudestaan, voi sieltä löytyä jotain mikä on aiemmin jäänyt huomaamatta.

Sen kyllä arvasi nopeasti, että Cora esitti Reginaa mennessään Hopperille. Mutta jos Cora naamioi jonkun toisen ruumiin näyttämään Hopperilta, eikö sekin olisi näkynyt Pongon muistossa? Vai eikö Emma vain katsonut tarpeeksi kauan? Corahan uskoo voivansa kuulustella Hopperilta tietoja Goldista, mutta enpä usko että Gold on hänen luonaan käynyt puhumassa.

Regina varmaan luovutti niin helpolla taistelun syytöksiään kohtaan, sillä hän tietää/luulee, ettei häntä uskottaisi vaikka hän kuinka vakuuttelisi.

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #55 : Toukokuu 27, 2013, 20:01:06 »
^Emma ei kestänyt katsoa sitä muistoa tarpeeksi pitkälle, jotta totuus olisi paljastunut. Aika tavanomainen kikka näissä mysteeri/fantasiasarjoissa itse asiassa. Niillä luodaan mahdollisimman koukuttava ilmapiiri, erityisesti jos kikkaa käytetään juuri kauden viimeisessä jaksossa, jotta ihmiset palaavat varmasti sarjan pariin seuraavalle kaudelle. :3

Ja mitä minuun tulee niin vannoutunut fani olen. Olen seurannut ensimmäisestä jaksosta saakka, koska trailerit oli liian hyviä ja herättivät mielenkiinnon. Ja jäinkin sitten saman tien koukkuun ensimmäisen jakson ensimmäisen vartin aikana. Juttu lähti niin lennokkaasti käyntiin, että oli pakko jäädä katsomaan ja katsoa seuraava ja sitä seuraava osa. Tunti ei riitä tälle sarjalle. Jaksojen pitäisi olla parin tunnin pituisia, jotta olisi oikeasti tyytyväinen. Tähän sarjaan vain jää niin pahasti koukkuun, että viikon odottelu seuraavaa jaksoa varten on tuskallista. Sama minulla on myös aina Merlinin ja Gossip Girlin kohdallakin ollut, joten eipä siinä. :3

Tähän mennessä sarjassa vastaan tulleista hahmoista olen inhonnut vain Auroraa ja Mulania. He ovat niin rasittavia molemmat eivätkä yhtään sellaisia kuin piirretyissä. Ja minä pidän piirettyversioista kovasti, joten tämän sarjan versiot olivat minulle suuri pettymys. Muuta miinusta en sitten sarjasta osaa juuri nyt löytääkään seuraavan jakson liian pitkän odottelun lisäksi. :3 Rakastan Tittelintuurea ihan täysillä. Taitaa olla paras Tittelintuure ikinä. :D Hänen lisäkseen fanitan kovasti Lumikkia ja hänen hurmuriprinssiään ja Reginaa. Minusta Regina on ihailtava bad ass, vaikka onkin viime aikoina ollutkin rauhallisempi. Uskon kuitenkin, että hän skitsoilee taas kolmannella kaudella kovasti, erityisesti Coralle♥

Olen iloinen uusinnoista. Minä olenkin halunnut katsoa ensimmäisen kauden jaksot uudelleen ilman, että joudun lataamaan niitä tai etsimään Ruudusta. Niitä odotellessa voin tuskailla sitä etten pysty katsomaan kolmatta tuotantokautta vielä. :3
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #56 : Toukokuu 28, 2013, 14:31:40 »
Minulla jäi ensimmäisellä kierroksella joitain ensimmäisen kauden jaksoja väliin, joten nyt minäkin saan aikaiseksi katsoa ne. En ollut edes nähnyt Tuhkimon haltijakummin karua kohtaloa, koska unohdin aikoinaan katsoa kyseisen jakson.

Ei Regina varmaan ole lopullisesti luovuttanut, mutta hänen oli melko turha yrittää inttää vastaan Emmalle. Ei kukaan olisi uskonut, että asialla onkin hänen vielä pahismaisempi äitinsä. Luulen myös, että jossain vaiheessa Emma palaa katsomaan Pongon muiston kokonaan.

Ihan kiva, että joitakin juonen aukkoja on paikkailtu kauden loppupuolella, kuten se miksi osa Taikamaailmasta ei kadonnutkaan kirouksen voimasta.

Gold todella tuntuu hyvin erilaiselta hahmolta Storybrookessa ja Taikamaailmassa. Taikamaailmassa hänellä oli tietysti ongelmana koston- ja vallanhimon lisäksi se, että siellä rakkaus olisi tehnyt hänestä heikon. Hän menetti vaimonsa, koska oli niin raukka ja sitten Baelfiren ja Bellen yrittäessään pitää kiinni saamistaan taikavoimista. Storybrookessa hän voi olla taas ihminen ja jopa rakastaa, mutta silti ohjailla asioita. En tiedä, vaikkuttiko se kirous, joka teki hänestä pimeän olennon hänen käytökseensä, koska Taikamaailmassa hän vaikuttaa todella pahalta ilman lieventäviä asianhaaroja (exän sydämen repiminen irti rinnasta oli melko vertahyytävää). Storybrooken Gold on yhä hirviö, mutta jotenkin sympaattisemmalla tavalla.

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Toukokuu 28, 2013, 21:15:40 »
Ykköskauden saa muuten jo dvd:llä, vink vink ;)

Mutta joo, siis mulle tuli ainakin täytenä yllätyksenä että toi laitetaan nyt tauolle, kesken kauden! No, niin suomalainen tapa, pysäytetään kaikki kivat sarjat kesäksi jotta ihmisparat saa kärvistellä koko kesän ja pohtia lisää kummia teorioita.

Mua vaivaa oikeasti ihan älyttömästi tuo, että kenet Cora tappoi? Ja senhän olisi pitänyt selvitä siitä Pongon muistosta, jos Emma vain olisi katsonut tarpeeksi pitkälle. Mitähän Cora oikein juonii, kun hän sanoi että nyt hänen tyttärensä on oikeasti menettänyt kaiken? Että mä inhoan sitä naista, siis Coraa, tuollainen häijyys saa aina kylmät väreet aikaan. Mun mielestä Cora on oikeasti paha ja sydämetön. Niinkuin onkin, hänellähän ei ole sydäntä kuten Koukku joutui huomaamaan pari jaksoa sitten. Missähän se muuten on, siis Coran sydän? Kuka sen on vienyt? Tosin siinä herttakuningatar jaksossahan hän sanoi säilyttävänsä sydäntään eri paikassa kuin muut, joten se siis ilmeisesti on kuitenkin Coran itsensä hallussa.

Niin, eikös juuri se pimeän olennon kirous muuttanut Tittelintuuren luonteen, koska sitä ennen hän ei olisi tehnyt pahaa kenellekään, mutta välittömästi sen jälkeen murhasi koko sen sotilasjoukon pihallaan. Mun mielestäni Mr. Gold on hurmaava sekoitus siitä vanhasta itsestään, sekä pimeän olennon aikaisesta itsestään. Goldhan on toisinaan, no ei mikään pelkuri, mutta sellainen lempeä ja ystävällinen, ja toisinaan taas äärimmäisen häijy ja laskelmoiva. Mä olen edelleen vakaasti sitä mieltä, että Tittelintuure/Gold on ihan samanlainen kuin Kalkaros, näyttää pahikselta mutta on pohjimmiltaan kuitenkin hyvä.

Ai niin, vielä piti hehkuttaa, luin uutisen että tästä sarjasta tehtäisiin myös kirja!

Poissa velhotar

• haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Toukokuu 29, 2013, 10:08:09 »
Mä veikkaan, että se Coran tappama henkilö oli vaan joku melko turhanpäiväinen heppu, siis sellainen jolla ei juonen kannalta mitään merkitystä. Kun mielestäni Storybrookessa on paljonkin asukkaita, joista ei ole kerrottu yhtään mitään, lienevätkö koko satumaailman asukkaita alun perin. Eli Cora saattoi tappaa vain jonkun kohdalle osuneen tyypin ja naamioida tämän Archieksi. Mä en vaan ymmärrä, että miten ruumiin todellinen henkilöllisyys olisi voinut paljastua siitä Pongon muistosta. Ehkä ihan alussa olisikin voinut, kun ruumis muutettiin Archien näköiseksi ja jos koira oli silloin paikalla, mutta ei kai enää sen jälkeen? Koska ruumishan oli tietysti tappohetkellä Archien näköinen ja myös sen jälkeen, kun ruumis löytyi. Tai sitten en vaan tajua jotain :D

Tuosta Corasta... Jotenkin musta tuntuu, että Corakin on joskus ehkä rakastanut jotakuta ja tullut petetyksi tmv. Kun tässä sarjassa rakkaudella on hyvin suuri osuus melkein kaikkien hahmojen elämässä ja se on taikuudesta vahvinta (kuten Pottereissa). Ihmettelen myös sitä, että kuinka vanha Tittelintuuren tai Goldin pitää olla, jos tämä on opettanut aikoinaan myös Coralle taikuuden käyttöä? Muistaakseni jossain jaksossa sanottiin niin.

Ja olen samaa mieltä tuosta Gold/Kalkaros-jutusta... Hyvinkin samanlaisia ja siksi niin kiehtovia! :)
- Always <3

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Kesäkuu 12, 2013, 14:23:23 »
Silloin kun tämä alkoi Suomessa, en vakuuttunut trailereista enkä edes harkinnut että aloittaisin seuraamaan. Kumminkin tosi monet kehuivat tätä, joten aloitimpa torstaiaamuna ekan tuottarin ja eilen aamulla tuli katsottua kakkostuottarin viimeinen jakso (6 päivää, 44 jaksoa, reilu 7 per päivä, huolestuttavaako?). Olenkohan koska ollut näin Koukussa mihinkään?

Disney-friikille tämä sarja on kuin karkkikauppa lapselle, tuttuja hahmoja tulvii koko ajan ruutuun. Tykkään Emmasta, koska hän ei pelkää vastustaa Reginaa tai Mr. Goldia ja oli ykköstuottarin niin jalat maassa vaikka Henry yritti sepittää tarinoitaan (tuliko kellekään muulle mieleen Tehiksen Sam Taggart? Linda Cardellini olisi ollut täydellinen Emman rooliin!). Kakkostuottarissa asetelma vähän vaihtuu, mutta Emma pysyy edellee hardassina :D

Mary Margaret on minun makuuni liian lälly Davidinsä kanssa, mutta kakkostuottarin 10. jaksossa kun Emma ja Henry paukkaavat sisään kesken heidän hempeilyjen... Nauroin ääneen, suorastaan kierin lattialla koko kohtauksen ajan (repeilen nytkin kun muistelen Emman ilmeitä ja reaktioita:DDDD). Lumikki satumaassa on voimallisempi kuin Mary Margaret ja hänen menneisyytensä paljastuminen pala palalta oli ihan mielenkiintoista seurattavaa.

Regina ja Tittelintuure ovat mahtavia pahiksia. Alkuun vaikutti, että Regina on se joka myllyä pyörittää, mutta pikkuhiljaa on selvinnyt, että kaiken takana loppujen lopuksi onkin ehkä Tittelintuure. Kun Reginan menneisyys satumaailmassa paljastui, aloin oikeasti sääliä häntä. Cora on kamala, mutta ah Koukku! Tähän asti olen tykännyt vain yhdestä tietystä merirosvosta, mutta hän sai tehdä tilaa kyllä Koukulle. Toivottavasti Koukku saa jatkossakin mahdollisimman ison roolin :D Punahilkasta tykkään myös, harmi ettei hänellä ole sen suurempaa merkitystä juonelle kuin yksittäinen jäljitys.

Jotkut pienempään osaan jätetyt hahmot on toteutettu niin nerokkaasti, että jään välillä vain ällistelemään käsikirjoittajien kekseliäisyyttä. Esimerkiksi miten Hatuntekijästä tuli Hatuntekijä, tosi lyhyt välähdys vain kun hän istuu ja yrittää Ihmemaassa väsätä itselleen uutta taikahattua hulluuteen asti, mutta ai että se sykähdytti. Samoin Baelfiren kohtalo oli muotoiltu mainiosti, koska sen logiikkaa mietin pitkään ennen kuin se paljastui.

Kun kerran sarja on tauolla Suomessa, heitänpä kysymyksen että ketä satuhahmoja vuotislaiset haluaisivat sarjassa nähdä ja miksi? Tein itse blogiini kattavan listan perusteluineen (linkki allekirjoituksessa kiinnostuneille), mutta teksti spoilaa kakkostuottarin loppua, joten laitan tähän sensuroidun ja lyhennetyn version.

Ensinnäkin, koska hurmaava Koukku on jo mukana, Peter Pan ja Helinä-keiju on pakko liittää juoneen jossain vaiheessa! Sitten haluaisin ehkä Quasimodon remmiin, joko hyvien tai pahojen joukoissa tai yksinäisenä sutena kivipatsaiden kanssa. Hahmosta saisi monta mahtavaa juonikuviota riippuen miten häntä olisi kohdeltu ja kenen toimesta.

Pahiksia ei voi koskaan olla liikaa, joten lisäisin soppaan Cruella de Vilin, koska joka sarjassa pitää olla pari seinähullua. Vaikka Cruella olisi pahiksien puolella, esimerkiksi Reginan tai Tittelintuuren kätyrinä, hänellä olisi omat päämäärät ja niitä tavoitellessaan hän sotkisi sekä hyvien että pahojen suunnitelmat. Täyspäisistä pahiksista Ursula pitäisi ehdottamasti saada ruutuun! Nettiä selatessa Ariel on yksi toivotuimmista hahmoista, joten jos Ariel tulisi, niin silloin Ursulakin on pakko kirjoittaa sarjaan!

Kehittelin jo mielessäni kohtauksen, missä Pillipiipari löytää pillinsä Mr. Goldin puodista ja keksii keinon johdattaa soitollaan kaikki satuhahmot takaisin satumaahan. Tai Saapasjalkakissa voisi omistaa seitsemän peninkulman saappaat, joilla voi hyppiä maailmasta toiseen. Tosin tässä tulee vastaan oikeudet hahmoihin ja esineisiin, Dreamworks on aika vahvasti ominut Saapasjalkakisun.

Mitä en haluaisi sarjaan, on kaiken maailman kirjallisuudesta revityt hahmot. En tykännyt Frankenstein-kuviosta ollenkaan, ja Mulankin oli siinä rajalla että siedin sen. Mulan ei ole mikään satuhahmo vaan kiinalaisen kansantaruston sankari, mutta annan sen anteeksi koska Disneyn Mulan-elokuva on niin hyvä :D. Mutta jos sarjaan aletaan kirjoittamaan hahmoja ties mistä opuksista, pian käy niin että Bella ja Edward säteilevät Storybrooken auringossa, mikä olisi jotakuinkin pahinta mitä sarjalle voisi tapahtua. Pitäydytään klassisissa satuhahmoissa, kiitos, niin minä olen tyytyväinen. Ainakin näennäisesti, kunnes sarjan kolmostuottari alkaa Jenkeissä syksyllä ;)
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Kesäkuu 19, 2013, 14:22:20 »
Olen tässä aikani kuluksi katsellut hieman noita viimeisimpiä jaksoja uusiksi, ja saanut muutamista jutuista mahtavia ahaa-elämyksiä jotka jäi ekalla katsomalla lähes huomaamatta. Ei voi muuta kuin ihailla näiden käsikirjoittajien nerokkuutta! Odotan todellakin innolla jatkoa tälle tarinalle, ja aivan mahtavaa että tulemme saamaan myös sen kolmannen kauden! Sattuuko muuten kukaan tietämään milloin tämä jatkuu taas? Nelosen nettisivuilla nyt ei tee muutenkaan yhtään mitään, enkä ainakaan mä löydä sieltä nytkään mitään käyttökelpoista informaatiota.

velhotar pohti Tittelintuuren ikää. Niin minäkin. Luin jostain joskus kauan sitten, että hän olisi jotain 300 vuotta vanha. Pimeällä olennollahan on ikuinen elämä, joten miksipä ei. Kuitenkin suurin osa satumaailman tapahtumista on tapahtunut suht lähellä kirouksen langettamista, ja muilla hahmoillahan ei tuota ikuista elämää ole vaan he vanhenevat ihan normaalisti. Mietin vaan sitä, että mitä Tittelintuure on tehnyt ne vuosisadat ennen tuota koko kiroushässäkkää. No, ilmeisesti ainakin laatinut suurta suunnitelmaa poikansa löytämiseksi ja järjestellyt Reginan elämää.  Tässä on kuitenkin mun mielestäni yksi valtava aukko, nimittäin Baelfiren kohtalo. Itse sijoitan hänen katoamisensa sinne suht alkuaikaan sen jälkeen kun Tittelintuuresta tuli se pimeä olento. Eli siis vuosisatoja sitten. Jos hän silloin tipahti meidän maailmaamme, hänhän olisi jo aikapäiviä sitten kuollut koska olisi tietenkin vanhentunut normaalissa tahdissa kuten Emma ja Augustkin saavuttuaan. Kuitenkin Tittelintuure on varma, että voi löytää poikansa juuri tästä meidän maailmastamme. Miten muka? Ja siis, jos se Emman ex-poikaystävä on Baelfire, hän ei tosiaan ole mitenkään epäilyttävän vanha. No, tästä voin jatkaa tätä pohdintaa pitemmälle, miten hän voi olla "normaalin ikäinen" tässä maailmassa, miten välttyä vanhenemiselta? Onhan tietysti yksi keino, nimittäin Mikä-mikä-maa... Sieltä ilmeisesti pääsee jollain keinolla pois, koska Koukkukin on päässyt.

Kapteeni Koukku, siinä muuten hahmo josta en aluksi pahemmin välittänyt, mutta joka on sittemmin muuttunut vaan kiinnostavammaksi. Ja mitäpä olisi Koukku ilman Peter Pania, joten vastauksena siihen ketä haluaisin nähdä, niin ainakin Peterin. Myös Ariel olisi kiinnostavaa saada sarjaan, merenneitoihin kun on jo viitattukin pari kertaa. Mukanahan on jo valtavan paljon hahmoja, mutta jos nyt jotain haluaa keksiä, niin itse olen tykännyt kovasti Tähkäpäästä ja Pocahontasista. Mietin vaan voisivatko he antaa tälle sarjalle jotain erityisen kiinnostavaa lisäelementtiä?

Poissa Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #61 : Kesäkuu 19, 2013, 18:40:54 »
No, ilmeisesti ainakin laatinut suurta suunnitelmaa poikansa löytämiseksi ja järjestellyt Reginan elämää.  Tässä on kuitenkin mun mielestäni yksi valtava aukko, nimittäin Baelfiren kohtalo. Itse sijoitan hänen katoamisensa sinne suht alkuaikaan sen jälkeen kun Tittelintuuresta tuli se pimeä olento. Eli siis vuosisatoja sitten. Jos hän silloin tipahti meidän maailmaamme, hänhän olisi jo aikapäiviä sitten kuollut koska olisi tietenkin vanhentunut normaalissa tahdissa kuten Emma ja Augustkin saavuttuaan. Kuitenkin Tittelintuure on varma, että voi löytää poikansa juuri tästä meidän maailmastamme. Miten muka? Ja siis, jos se Emman ex-poikaystävä on Baelfire, hän ei tosiaan ole mitenkään epäilyttävän vanha.

Mutta eihän sitä ole sanottu, että mihin aikakauteen Baelfire päätyi, kun päätyi sinne? Itse ainakin kuvittelen, että satumaailman ja meidän maailman ajat kulkevat eri tahtia, jolloin olisi mahdollista että kun Tittelintuuresta tuntuisi siltä, että Bael katosi 300 vuotta sitten, niin Baelfire olisi tullut tähän maailmaan omasta maailmastaan vaikka 20 vuotta sitten.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Elokuu 19, 2013, 12:57:19 »
Kohta tämä taas jatkuu! Luin jostain että torstaina 5.9. jatkuisi siitä mihin keväällä jäi. Ja 23.10. ilmestyy sitten kakkoskauden dvd :) Tuosta dvd:stä olen erityisen onnellinen, koska mun kaikki kakkoskauden tallennukseni hävisivät kun oli pakko vaihtaa digiboksi :/

Poissa velhotar

• haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Syyskuu 05, 2013, 22:35:32 »
Jee, tänään se jatkui taas!

Oli oikein hyvä jakso, ei valittamista. :) Mahtavaa, kun Tittelintuure ei tappanutkaan Koukkua Bellen pyynnöstä, hänessä tosiaan on vielä hyvää. Toki Tittelintuure ei halunnut myöskään menettää Belleä ja siksi säästi Koukun. Oli kamala ja yllättävä käänne, kun lopussa Koukku ampui Belleä niin että tämä ylitti Storybrooken rajan. Odotinkin kyllä, että milloin se Belle horjahtaa sen rajan yli. Nythän Belle menetti muistinsa, saas nähdä, palautuuko se ennalleen. Luulen kyllä, että palautuu jossain välissä, mutta olisipa traagisen upeaa, jos niin ei kävisikään, eivätkä Belle ja Tittelintuure saisikaan onnellista loppua.

Koukku se jäi sitten lopussa auton alle, mutta tuskinpa kuoli. Ehkä hän kuolee viimeistään Tittelintuuren käsittelyssä. :D Kysymys kuuluu, että kuka autoa ajoi, kuka saapui Storybrookeen?

Onneksi Archie muuten pelastui, yllättävän äkkiä se kyllä tapahtui, mutta oikeastaan ihan hyvä vaan. Eipähän tarvitse Henryllä ja Pongolla enää ikävöidä tätä.
- Always <3

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Syyskuu 10, 2013, 21:06:10 »
Voi Belle!

No siinähän tuo tulikin jo kaikki oleellinen sanottua :P Musta se Bellen "soturimenneisyys" oli vähän paksua, vaikka toisaalta eihän hän mikään soturi ollut, onneksi. Jos Belle olisi heilunut sen Mulanin miekan kanssa niin en kyllä tiedä mitä oisin tehnyt. Oikeastaan aika hienoa miten hän pystyi näkemään ettei se tulileijonakaan mikään hirviö ollut, Belle tuntuu aina näkevän suoraan kuoren alle. Ihanan liikuttavaa miten hän huusi kuningattarelle, ettei koskaan lakkaa taistelemasta Tittelintuuren puolesta, mä niin rakastan tuota romanssia <3 Mutta voi hirvitys mitä siinä lopussa tapahtuikaan! Bellen on pakko saada muistinsa takaisin, ihan pakko! Joku keino siihen on oltava, ja Tittelintuuren on pakko keksiä se, koska hän ei vaan voi menettää tosirakkauttaan ja onnellista loppua. Ehkä taikuus jotenkin auttaa, pystyyhän sen kaupungin rajankin nyt ylittämään. Vai onko Bellen muisti se hinta minkä hän joutuu maksamaan rajan ylityksestä? "Magic allways comes with a price."

Mitähän Koukulle tapahtui? Jos hän ei kuollut, niin nyt ainakin henki on vaarassa kun Tittelintuure on tunnetusti melko kostonhimoinen heppu. Niin ja se auto. Kukaan ei koskaan tule Storybrookeen sattumalta, joten jotain kiintoisaa tästä varmaan seuraa. Ensin ajattelin että se hurjastelija on Regina, mutta se autohan tuli tosiaan sieltä kaupungin ulkopuolelta.

Yllättävän äkkiä selvisi tosiaan tuo Archien juttu. Mä oletin että kaikki räytyisivät surussa vähän pitempään. Mahtaakohan koskaan selvitä kenet haudattiin Archien sijasta?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2013, 19:39:33 kirjoittanut Elli »

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Syyskuu 27, 2013, 17:40:23 »
Eilen olikin taas mielenkiintoinen jakso, siinä kun selvisi kaikenlaista. Ja arvasin oikein sen Baelfire = Neal -jutun. Oli jotenkin outoa, kun kerrankin arvasin oikein jonkin juonikuvion.:P Tosin se lopussa ollut, kun Näkijä sanoi Tittelintuurelle: "Nuori poika johtaa sinut poikasi luokse, mutta hän koituu kohtaloksesi." johon Tittelintuure vastasi hankkiutuvansa hänestä eroon.. Ja kun selvisi, että tuo nuori poika onkin Baelfiren lapsi.. Eli Tittelintuure menetää henkensä tai Baelfiren taas? Tai sitten siihen löytyy jokin ratkaisu. No, eiköhän se joskus selviä.

Nyt odotankin jo seuraavaa jaksoa, lähteeköhän Baelfire/Neal Storybrookeen? Mutta siellä onkin sitten Regina ja Cora odottamassa Emmaa ja Henrya. Tosin Koukku saattaa taas vaihtaa puolta ja auttaa vaihteeksi Emmaa, sillä Cora huijasi tätä.

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #66 : Syyskuu 27, 2013, 18:29:03 »
Eilinen jakso oli jännä kun sai tietää tosta Balfiresta. Tieto että Baelfire olikin Neal oli itseasiassa aika ilmiselvä. Se näkijä juttu oli aika jännä, kun saatiin tietää miten Tittelintuuresta tuli rampa ja myös se ennustus Henrysta. Uskosin ton Henry jutun olevan jotenkin kytköksissä Reginan ja Coran juonen kanssa saada Tittelintuuren tikari itselleen. Se ittesä rampauttamis juttu anto kyllä uutta ajateltavaa Tittelintuuresta sillä minä tavallaan nään sen teon sekä raukkamaisena että jollain tapaa rohkeena, raukkamaisena siksi koska teki sen vain siksi ettei joutuisi sotimaan, mutta rohkeutta siinä oli se että uskals rampauttaa ittesä.

Koukku tosiaan on aika ailahtelevainen ton uskollisuutensa suhteen, kun vaihtelee avustettavaa kohdettaan sen minkä kerkee riippuen siitä kumpi tuntuu sillä hetkellä järkevältä. Toisaalta tollanen kieroilu on omiaan merirosvo kapteenille. Tulevat jaksot on kyllä mielenkiintosia ton Regina, Cora ja Tittelintuure akselin kanssa. Se ulkopuolelta tullut mies ja Belle sotkevat varmasti vielä jotenkin pasmoja.

Poissa Isilme

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Marraskuu 03, 2013, 23:20:51 »
Aivan ihana sarja, ehdottomasti suurimmat tunnekokemukset telkkarin kautta saa Oncesta! On suorastaan tuskaa odottaa aina se viikko ennen seuraavaa jaksoa, mutta en jotenkin vaan halua "huijata" ja seurata netistä kolmatta tuokkaria - siinähän joutuu joka tapauksessa myös odottamaan lopulta.

Rumple nous jo ekoista jaksoista asti mun absolute lempparihahmoksi, se kun vaan on niiiin ihana!<3 (joku mieletön drive mulla on pahiksia kohtaan, mistä ehkä se luettujen H/D-ficcien määrä kielii myös :D) Belle on toinen lemppari, naturally, ja jotenkin rakastan sitä Tukholman syndrooma -rakkaussuhdetta mikä niillä lähti käyntiin ja siitä kehittyi vielä suuremmaks. Hook ois varmaan sellanen hahmo jota fanittaisin, mutta tunteet vaan viileni liikaa siinä vaiheessa ku joutu kattomaan mitä kaikkea se teki Rumplelle :D ): (btw. viime jakso oli aivan ihana! En tiedä olisko siinä lopussa ollu tarkotus kauhistua että "voi ei nyt rumplesta tuli paha taas ja belle vaan yllyttää" mutta mä olin siitä aivan liekeissä :D nyt tulee ainakin vielä vähän kiehtovampia suhdekoukeroita)

Mut joo toi koko I am your father -tyyppinen paljastus oli ihan jäätävä. En tiiä onko niitä vielä tulossa lisää, ihan varmasti jotakin :D sitäkin rakastan tässä sarjassa kun kaikki vaan kietoutuu yhteen niin saumattomasti ihan palapelin tavoin. On ollu käsikirjottajilla iso homma, pisteet heille!
"It's just life, so keep dancing through."
- WICKED the musical

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Marraskuu 04, 2013, 18:53:51 »
HAhaha voi että se viime viikon Rumbelle-jakso :D En muistanutkaan kuinka sairaan hauska se oli. Minä ja mun sisko kikatettiin koko ajan, Rumple on niin helvetin hauska. Erityisesti se tyyny-kohtaus!

Muttamutta... katsooko kukaan Amerikan tahtiin? 3. kausi alkoi nimittäin 29. syyskuuta! Itse olen ainakin tykännyt tosi paljon tähän mennessä!

Mistäs parituksista te muuten tykkäätte? :D Itsekin tykkään Islimen tavoin Rumbellestä ja sen lisäksi tykkään Emma/Nealista, Emma/Hookista ja Emma/Reginasta. Aka Swanfire, Captain Swan ja Swan Queen. Ouatin paritusnimet ovat astetta monimutkaisemmat... :D Tykkäsin myös Regina/Danielista mutta kun se loppui ennen kuin ehti alkaakaan. Vähän kaikki paritukset on söpöjä. Paitsi Tamara/Neal. Ja pari muuta.

// HAHA SINNE MENI AUGUST.
// OUAT Crack videot on muuten huippuja! :D Käykää katsomassa Youtubessa!

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Marraskuu 04, 2013, 19:42:11 »
Joo Jenkkitahtiin mennään, ei pysty odottamaan että jaksot joskus vuoden päästä valuvat Suomeen asti.

Ja kyllä, nyt kaikki katsomaan crack-videoita, olen nauranut joillekin katketakseni. Viihdeteollisuuden mahtavuutta, että se synnyttää tuollaisia ilmiöitä :DD
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Marraskuu 10, 2013, 09:23:54 »
Greg ja Tamara, ketä ne oikein on? Jos ne kerran ei ole tulleet sieltä satumaailmasta vaan ovat tämän maailman kasvatteja, niin mistä ne on päässeet selville kaikesta taikuudesta sun muusta? Tai no Greg tietysti näki silloin pikkupoikana kaikenlaista, mutta entäs se Tamara? En yhtään tykkää tästä hahmosta, koska hän vaikuttaa jotenkin kauhean häikäilemättömältä ja laskelmoivalta. Ja mitä hän oikein loppujenlopuksi haluaa? Neal-parkaa hän ainakin käyttää vain hyväkseen, ja Neal taas ei huomaa itse mitään. Heräisi nyt hyvä mies.

Ihanaa että Tittelintuure ja Belle näyttää taas olevan löytämässä toisensa. Tosin toi Bellen uusi identiteetti on aivan kauhea, mutta niin kai sen on tarkoituskin olla täysin päinvastainen kuin hänen todellinen minänsä. Musta oli niin suloista kun Tittelintuure kyseli taas Prinssiltä niitä neuvoja miten saisi Bellen takaisin. Toivottavasti hän vielä keksii keinon kaivaa se vanha Belle esille sieltä Laceyn kuoren alta.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Marraskuu 21, 2013, 17:51:44 »
Täälläkin katsotaan jenkkitahtiin! Ja voi että, mielestäni tämä kolmas kausi on yltänyt huippusfääreihin; se on jopa sarjan parasta antia! :)

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Marraskuu 21, 2013, 19:52:21 »
Kolmoskaudesta...

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Marraskuu 21, 2013, 21:02:33 »
3. kausi:

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
« Vastaus #74 : Marraskuu 27, 2013, 10:54:03 »
Täälläkin seuraillaan kolmoskautta!

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #75 : Marraskuu 30, 2013, 18:01:21 »
3. kaudesta!

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #76 : Joulukuu 02, 2013, 19:46:08 »
Pahoittelen, minäkin jatkan 3. kauden hehkuttamista ja lainaan Cheoa:

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2013, 19:50:23 kirjoittanut Röhkö »

Poissa Chiyo

• U-oppilas
  • Vuotislainen
  • Potterhead? - Always.
« Vastaus #77 : Joulukuu 10, 2013, 18:58:35 »
Haluaisin kysyä että mistä oikein katsotte noita kolmannen kauden jaksoja? :o
Vanhojen kirjojen tuoksu, joka lumoaa minut ja kutsuu nimeäni... Nuo kirjat odottavat löytäjäänsä, ja minä aion olla se henkilö.

Suklaasammakko -> Chiyo

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #78 : Joulukuu 16, 2013, 17:28:36 »
Voivoi, mitähän tässä nyt oikein tekisi? Jäisikö odottamaan että kolmoskausi joskus ilmaantuu tänne meillekin, vai pitäisikö korkata se netistä. Mua vaan arveluttaa suuresti, että jääkö sitten älyttömästi harmittamaan jos ei ymmärräkään kaikkea oleellista. Puhutun englannin ymmärtäminen ei ole koskaan ollut mun suurimpia vahvuuksia. Sitten pitäisi kelailla eestaas ja pinnistellä ihan hulluna. Vai löytyykö jostain tekstitettyjä versioita, siis englanninkielisellä tekstillä, suomesta nyt on tietty turha haaveilla ennenkuin tulevat ohjelmistoon.

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Joulukuu 16, 2013, 22:56:58 »
Voi apua tuo kolmoskauden mid-season finale!!

// sekoitin, muut seuraamani sarjat kyllä jatkuvat tammikuussa, mutta tämä vasta maaliskuussa!!! Eihän tätä jännitystä siihen asti voi kestää!!!!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2013, 20:53:51 kirjoittanut Raparperi »
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Joulukuu 17, 2013, 16:17:31 »
En kyllä millään malta odottaa tammikuuhun!
Ai jatkuuko kolmonen jo tammikuussa? Minä kuvittelin mainosten perusteella, että vasta maaliskuussa! Huh.

Spoilaa mid-season finalea myös:

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Joulukuu 18, 2013, 17:11:55 »
MID-SEASON FINALEEE:

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2013, 17:17:44 kirjoittanut Cheo »

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
« Vastaus #82 : Huhtikuu 03, 2014, 17:48:04 »
OON IHAN JÄRKYTYNY VIIMEISIMMÄSTÄ JAKSOSTA (USAn mukaa)

Without a smile!"

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Huhtikuu 03, 2014, 19:42:28 »
Parista uusimmasta Jenkeissä näytetystä jaksosta

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #84 : Huhtikuu 10, 2014, 21:38:14 »
Olen useassa asiassa hyvin samaa mieltä kuin Raparperi. Varsinkin Koukun kohdalla taotaan nyt kuumaa tulta! Tuskin maltan odottaa seuraavaa jaksoa...

Täytyy kyllä sanoa, että olen tästä kolmannesta kaudesta erittäin ylpeä: juonessa ja hahmoissa on useampia tasoja kuin koskaan aikaisemmin. Ei ihme, että sarjan arvio on IMDB:ssä jo 8.1. Edellinen jakso sai jopa 8.7 ja oma suosikkini tähän astisista, "Good form", sai 8.5. Toivoisin, että kolmoskausi näytettäisiin mahdollisimman pian Suomen telkussa. Saisinpahan muutaman epäselvän asian omalla äidinkielellä + ei tarvitsisi varoa spoilaamista. Toivottavasti sarjasta on tulossa myös 4. kausi. Keskustelupalstoilla moni tuntuu olevan tästä varma.

3.16:

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Huhtikuu 13, 2014, 20:44:24 »
Katselin tässä maratoonina vanhempia jaksoja ja ihan mielenkiinnosta kyselisin, missä vaiheessa Suomessa sarjan näyttäminen on? (en ole seurannut Suomen jaksojen tilannetta pitkään pitkään aikaan.) Toinen asia mitä mietin on tekstitykset, millainen suomennosten laatu hahmojen nimien ja taikaesineitten ym. kohdalla on ollut? Koska välillä englanniksi katsellessa mietin, että saduissa tämä ja tämä juttu on usein suomennettu samalla sanalla, vaikka englanniksi onkin käytetty kahta eri sanaa.
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Huhtikuu 14, 2014, 22:34:01 »
missä vaiheessa Suomessa sarjan näyttäminen on? -- millainen suomennosten laatu hahmojen nimien ja taikaesineitten ym. kohdalla on ollut?
2 kausi on näytetty, kolmannesta ei toistaiseksi ole tietoa. Seuraan sarjaa jenkkitahtiin, mutta välillä olen sattumalta eksynyt telkun ääreen suomennosten kohdalla. Ja suomennosten laatu on välistä aika dragikoomista; esim. Dark One = Pimeä Olento, Charming: Prinssi Uljas... Jopa "Lumikki" kuulostaa mielestäni sarjassa vähän tyhmältä, kun puhutaan pelkästä "Snowsta". Mary Margarettia ei sentään ole suomennettu Maria Magdalenaksi :D Niin ja "Tittelintuuren tikari" kuulostaa myös aika hassulta, mutta eipäs noille muinaisille satukäännöksille mitään voi.

Lukaisin muuten juuri, että sarjassa on myös viittauksia Lost -televisiosarjaan. Linkittymiä nähdään muun muassa erilaisissa numeroissa ja numeosarjassa sekä joissakin tuotteissa kuten Oceanic Airlines, Ajira Airways ja MacCutcheon Whisky, jotka esiintyvät kummassakin sarjassa. (Wikipedia.) Seurasin itse Lostia parin kauden ajan aktiivisesti, mutta enpäs ole laittanut tätä linkkiä merkille! Tilasin eilen 2. kauden boksin itselle, minkä jälkeen olen varmaan taas viisaampi..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2014, 22:38:48 kirjoittanut Röhkö »

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
« Vastaus #87 : Huhtikuu 16, 2014, 13:09:00 »
OIH JA VOIH

3.17

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Huhtikuu 16, 2014, 15:28:27 »
Lukaisin muuten juuri, että sarjassa on myös viittauksia Lost -televisiosarjaan. Linkittymiä nähdään muun muassa erilaisissa numeroissa ja numeosarjassa sekä joissakin tuotteissa kuten Oceanic Airlines, Ajira Airways ja MacCutcheon Whisky, jotka esiintyvät kummassakin sarjassa. (Wikipedia.) Seurasin itse Lostia parin kauden ajan aktiivisesti, mutta enpäs ole laittanut tätä linkkiä merkille! Tilasin eilen 2. kauden boksin itselle, minkä jälkeen olen varmaan taas viisaampi..

Joo näin on, koska sarjan luojat Eddy Kitsis ja Adam Horowitz olivat Lostinkin peräsimessä (siitä johtuu myös entisten Lost-näyttelijöiden suuri määrä Ouatissa). Etenkin ekalla kaudella oli paljon Lost-viittauksia, mutta nyt niitä on enää silloin tällöin. Myös paljon Disney-linkittymiä on, onhan sarjan tuottaja tv-kanava ABC joka on Disneyn omistuksessa. Ilmiselvien hahmojen ja esineiden ym. lisäksi on pieniä juttuja kuten ihan ensimmäisessä jaksossa Emma puhaltaa sinisen tähden muotoisen kynttilän ja toivoo (vrt. kuinka Pinokkio toivoo tähdeltä ja sininen haltiatar ilmaantuu).
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Toukokuu 18, 2014, 15:13:36 »
KOLMOSKAUDEN PÄÄTÖSJAKSOSTA!

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #90 : Toukokuu 30, 2014, 16:35:13 »
Olen ensimmäisestä jaksosta asti seurannut Olipa kerran -sarjaa. Odotan ihan kärsivällisesti, että se kolmas kausi tulee tänne Suomeen, koska englanninkielen taitoni ovat aika vähäiset.
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa Elli

• Vuotislainen
« Vastaus #91 : Elokuu 30, 2014, 12:23:23 »
Ja tänäänhän se sitten alkaa! Kolmoskausi kaikille meille suomenkielisten tekstitysten ystäville ;)

Mä olen valmistautunut tähän päivään katsomalla pari viimeisintä jaksoa uudelleen muistin virkistämiseksi, sekä tietysti sen eilisen koostejakson. Uudelta kaudelta odotan tietysti yhtä huikeita ja nerokkaita oivalluksia kuin tähänkin asti on nähty. Uusia hahmoja odotan toki myös innolla mukaan, ja nythän tiedetään että ainakin Peter Pan on tulossa. Hieman vaan hämmentää tuo mitä käsikirjoittajat tuossa koostejaksossa sanoivat, kun käskivät unohtamaan kaiken mitä tiedämme Peter Panista. Hmm, mielenkiintoista. Olen innokas saamaan selville minkälainen hahmo hän on, kun kaikki tuntuvat hieman pelkäävän häntä. Ja miksi ihmeessä Peter tahtoo Henryn?

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Lokakuu 12, 2014, 13:05:04 »
Osuin eilen telkkarin ääreen sopivasti kun Olipa kerran tuli. Näköjään kolmostuottarin kuudes jakso, mitäs mieltä täällä ollaan kolmannesta kaudesta tähän mennessä?

Lainaan tähän aikaisemmin spoilerissa olleita mielipiteitäni, jotka nyt jo ovat Suomen tahtiinkin nähtyjä:
Lainaus
Hook!! Sitä karisman määrää!! Olen aina ihan myyty kun Koukku edes vilahtaa ruudussa, voisiko joku esitellä minut Koukulle?? Tosin minusta se Koukun oma jakso oli vähän lässy, Koukku on parempi nimenomaan merirosvona ja harmaampana hahmona. En tiedä mitä mieltä olen Captain Swan parituksesta, lähinnä koska Emma on ollut niin tylsä tällä kaudella. Siinä mielessä Emma ja Neil sopivat toisilleen, molemmat vähän vaisuhkoiksi jääneitä hahmoja. Charming ja Snow taas... joka kerta kun se kaksikko pyörii ruudussa tulee lähinnä kakomisrefleksi, en niitä herranterttuja yhtään!

Peter Panin hahmoon oleen tiettyyn rajaan tyytyväinen, mutta siitä puuttuu pari olennaista juttua. Minun lapsuuteni Disney-Pan on ilkikurinen, mitä tämä Pan ei ole, ja Disneyn Pan lennähtelee ympäriinsä koko ajan!!!! Se jos mikä tekee Peter Panista Panin, ei pan-huilu tai kadonneet pojat. Hyväksyn tämän vain, jos taikuus on kadonnut Mikä-mikä-maasta eikä Pan pysty siksi enää lentämään. Tästä päästään Henryn rooliin ja miksi Pan sieppasi Henryn, eli ilmeisesti palauttamaan taikuuden. Tahtoisin eniten nähdä Panin backstoryn, mielellään Baelfiren fiittaamana, koska siinä missä Neil ei oikein sytytä, nuori Baelfire on symppis, ja haluan tietää miten Panista tuli noin synkkä poju.

Eiliseen jaksoon vielä: olipa outoa katsoa tätä tekstityksillä ja lukea henkilöiden ja asioiden suomennoksia. Dreamshade=UNIKOISO????? Repesin todella pahasti tuolle, miten myrkylle on annettu nimeksi KOISO? :DD

Lana Parilla oli mahtava hetkellisenä Ursulana, ihanasti ottanut Pienen merenneidon Ursulan maneereja. Regina on muutenkin kolmoskaudella aina vain hauskempi kaikessa pisteliäisyydessään. Arielin ja Ericin näyttelijät ilmensivät esikuviaan ihan mukiinmenevästi. Helinä-keijun näyttelijästä pidän.
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #93 : Lokakuu 12, 2014, 16:34:13 »
Kolmos- ja neloskaudesta vähän (ei, en todellakaan jaksa katsoa Suomen esitysten mukaan kun Nelonen laahaa vuoden myöhässä ja esittää sarjaa vielä ihan omituiseen aikaan):

To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Lokakuu 13, 2014, 18:02:54 »
Stargazerin ajatuksia myötäillen:

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #95 : Elokuu 10, 2015, 20:27:48 »
Ihmiset hei! Muistakaa nyt HERO kanava sunnuntai-iltana auki! Tai mahdollisesti pistäkää äänitysnappulat valmiuteen! Uusin kausi meinaan alkaa sillon sunnuntaina! Muistaakseni sitä tulee vielä joku erikoisjakso ja sen perään vielä tuplajakso (eli kokonaisuudessaan 3 jaksoa) putkeen! Ai että pitää varmaan varata paperia oikeen kunnon paketti mukaan kun katsoo. Olen jonkin verran spoilannut itseäni tuben kautta, mut en todellakaan tiedä kaikkea. Ai että ♥ mun silmät lyö sydämiä ja kuola valuu kun pääsen katsomaan lempipariani Rumbelleä ♥, täydellisintä mitä Disney on ikinä osannut luoda, olen aina rakastanut kaunotarta ja hirviötä ja samaistunut Bellen hahmoon ja ei todellakaan ole tuottanut tässäkään sarjassa pettymystä tuo pari. Rumpel on ihan lempihahmojani ollut alusta saakka (kuten Hook ;D). Ainoa negatiivinen asia on se et Bae ei ole enää mukana :'(
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa MariKok

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Marraskuu 23, 2015, 10:53:28 »
Hei onko joku nähnyt jo viidennen kauden jaksoja? :)

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Marraskuu 23, 2015, 22:30:58 »
Hei onko joku nähnyt jo viidennen kauden jaksoja? :)
Olenhan minä :D Ihan kuin pystyisin pysymään erossa niistä :D

"Muikkunen, ota airo."

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #98 : Helmikuu 01, 2016, 22:37:55 »
Tottakai on katsottu joka jakso (tai ne mitä ei ole ni ne odottaa boxilla :)). No mä nyt en tiedä oikeen onko idea täs vitoskaudella hyvä vai huono... hmm no mielenkiintoinen joo mut jotenkin vähän sellanen et mä nyt en oikein tiedä suoriutuuko tuo Emman näyttelijä nyt niin loistavasti tästä pimeän olennon hahmosta ihan niinku niin täydellisesti kuin toivoisin. Ja luojan kiitos Rumpel on mukana (nii no sehän nyt on koko sarjan paras hahmo!!) Ja nii no Regina/Robin ja Rumbelle vain on suloista (sit kun saatas se SwanFire vielä henkiin ni awot!!) Hook ja David sopis yhteen ;D
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥