Kirjoittaja Aihe: Warner Bros studio tour - The making of Harry Potter  (Luettu 13402 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Warner Bros studio tour - The making of Harry Potter
« Vastaus #25 : Elokuu 08, 2013, 16:28:35 »
Kiitos paljon molemmille : )

Poissa Mäkimeerami

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: BloodLumos24876
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #26 : Joulukuu 08, 2013, 15:19:47 »
Itse kävin siellä viime kesänä ja oli kyllä mahtava paikka. Sitten se kauppa, HUHHU! Otin 60 puntaa studiolle mukaan (rahat loppui kesken sielä). Olen menossa nyt seuraavalla talvilomalla sinne toista kertaa! Rahaa pitää ottaa kunnolla mukaan, että voi sitten ostaa Hunajaherttuan karkkeja, siepin ja muita juttuja. Pitää myös maistaa kermakaljaa, jota myydään studion ulko-osissa (paikka jossa on mm. poimittaislinja ja Valedron hauta). Tuli myös otettua varmaan miljoona valokuvaa.

Harry Potter Studio Touriin on kaikkien potteristien päästävä, jos ovat Lontoossa. Jos sinne siis menee bussilla (mikä on ehkä ainoa vaihtoehto), bussi on hieno Harry Potter-bussi, saattaa ehkä hieman muistuttaa poimittaislinjaa.

Ruoka ei tosin ollut kovinkan hyvää studiolla, joten syökää ravitseva aamiainen ja ottakaa vaikkapa evästä mukaan! Siis jos menette joskus sinne.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist...

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #27 : Joulukuu 08, 2013, 22:00:43 »
Hei, vinkkinä muille: Jos saatte tilaisuuden, käykää studioilla joulukaudella. Kävin toista kertaa studioilla marraskuun loppupuolella, odottaen samankaltaista kokemusta kuin ensimmäisellä kerralla, mutta miten paljon yllätyinkään: studiot olivat täydessä joulukuosissa, aivan upeat. Joulukuusia Suuressa salissa, koristeita ja kortteja pitkin lavasteita, tekolunta.... Tekolumi varmaan pysyy koko talven, mutta olettaisin, että joulukoristeet poistetaan joulun jälkeen. Anyhow, joulun alla aivan upeaa! Tahdon päästä käymään studioilla vielä kerran, juuri halloweenin/kurpitsajuhlan alla, ihan vain tsekatakseni ovatko studiot silloin kurpitsajuhlalookissa ^^
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa sanpe hpf

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Laiturilla 9 3/4 tavataan!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Tammikuu 06, 2014, 18:32:21 »
Kävimme syksyllä. Ostimme kaupasta L hansikkaat, L kravatin (olisin halunnu kaavun, tilataan netistä, koska kokoja ei tarpeeksi pieniä, ees ensiluokkalaisille!) Suklaasammakoita, jokamaunrakeita, seljasauva (Kalkaroksen sauva jo ennestään) ja isosiskolle L huppari. Mahtava paikka. Varsinkin Viistokuja. Olin sekasin, jäin kattoo kaikkee. N. 15 min.

Ihana Tylypahka!
Täällä ollaan.

Poissa Ira

• Vuotislainen
  • the only way is rebellion.
« Vastaus #29 : Maaliskuu 18, 2014, 16:33:05 »
Kävin viime kesänä tuolla, ja oli todella uskomaton kokemus. Voisin mennä milloin tahansa uudestaan kulkemaan se kierros läpi ja ihastelemaan.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Meticulous

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Maaliskuu 29, 2014, 18:01:19 »
Kaipaisin matkaseuraa studiokierrokselle. :) Aion matkustaa toukokuun alussa ensin moikkaamaan ystävääni Ranskaan ja siitä sitten matkan lopuksi piipahtaa Lontoossa 6.5. ihan vain tämän studion takia. Olen fanittanut Pottereita alakoululaisesta, mutta nyt 24-vuotiaana en yllättäen omista sellaisia ystäviä, joita huvittaisi lähteä reissuun ihan vain tämän nähtävyyden takia.

Jos siis suunnittelet keväistä matkaa Lontooseen yksin tai yhdessä kaverisi kanssa, niin ota ihmeessä yhteyttä! Olisi hauskaa päästä jakamaan kokemus jonkun sellaisen kanssa, joka voisi jakaa innostuksen ja ilon. Kielitaitoni on myös varsin heikkoa, joten senkään puolesta seura ei haittaisi. Toisaalta en ole moksiskaan, vaikka olisit englannin kanssa yhtä tumpelo. :D Voit myös olla yhtä hyvin perheesi kanssa matkustava 10-vuotias kuin eläkeläinenkin, kaikki käy.

Niin joo ja vieraisiin nettituttavuuksiin kannattaa aina suhtautua tietyllä varauksella, joten voisimme tavata jo Suomessa jossakin julkisella paikalla ennen kohtaamista Lontoossa / lyöttäytyä kavereiksi Facebookissa tms. :)

Poissa Ampiainen

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Toukokuu 01, 2014, 22:05:00 »
Noniin.. Tästä lähtee. Eka viesti siis :)
Elikkäs, olisin tuonne kesällä menossa, joten, voisiko joku ystävällisesti kertoa, että paljonko taikasauva, ajankääntäjä ja tupatarvikkeet maksavat suurin piirtein? Että osaan varata rahaa. Ja sitten, paljonko muut jutut maksavat tuolla?
Kiitos etukäteen jo!
-Amppari

"Honestly, don't you two read?"
-Hermione Granger

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #32 : Toukokuu 02, 2014, 12:05:36 »
Noniin.. Tästä lähtee. Eka viesti siis :)
Elikkäs, olisin tuonne kesällä menossa, joten, voisiko joku ystävällisesti kertoa, että paljonko taikasauva, ajankääntäjä ja tupatarvikkeet maksavat suurin piirtein? Että osaan varata rahaa. Ja sitten, paljonko muut jutut maksavat tuolla?
Kiitos etukäteen jo!
-Amppari

No, itse kun ostin taikasauvan niin se maksoi muistaakseni n. 20-30 puntaa, saattoi olla enemmänkin. Muista en tiedä/muista.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #33 : Toukokuu 02, 2014, 21:18:52 »
Itse olen menossa ensi heinäkuussa studioille ja pitäisi nyt lippuja alkaa ostelemaan, ettei vaan pääse loppumaan :'D Kysyisinkin että mitä kokemuksia muilla on ollut nuista Digital Guide ja Paperback Souvenir Guide -jutuista, jotka saa halutessaan lisähintaan lippuun mukaan... Mitä ne oikein sisältää? Tiedän vain että Digital Guide on joku juttu että saa kuulokkeet ja Tom Felton siellä sitten höpisee juttuja näytteillä olevista jutuista. Mutta onko nuo hintansa väärtejä? Viiden yön Lontoon reissu on jo valmiiksi niin hintava (kuten ulkomaanreissailu aina on), ettei huvittaisi maksaa turhia :s Onko sitä digital guidea mahdollista vaihdella henkilöiden kesken vai onko se henkilökohtainen?

//edit: Jos joku miettii tätä samaa niin digital guide on ehdottomasti rahan arvoinen. Tuli ihanat vibat suoraan leffoista kun pystyi kuuntelemaan Tom Feltonin tarinointia! Jos studioille asti vaivautuu niin viiden punnan lisähinta tästä ei ole mitään, sillä lisää tietoa kulissien takaa saa paljon. Paperback guide on kans tosi kiva, se on käytännössä tiivistelmä kuvineen studiokierroksen sisällöstä. Tosi kätevä muisto, jos vaikka unohtuu ottaa kuva jostain kohteesta niin se löytyy todennäköisesti tästä kirjasesta. :) Ilmankin pystyy elämään, mutta jos olet fani niin suosittelen! Sen pystyi ostamaan myös kymmenellä punnalla jälkikäteen jos ei etukäteen ottanut kymmenen punnan paperback+digital guide pakettia (jossa siis säästää viisi puntaa).
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2014, 07:03:49 kirjoittanut Akai »
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Ampiainen

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Toukokuu 03, 2014, 09:27:48 »
Iso kiitos, witchie !
Mietiskelen silti, muistaisko joku muu niitä hintoja? Olis melko tärkeää tietää nuo
-Ampiainen
"Honestly, don't you two read?"
-Hermione Granger

Poissa Witchie

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Toukokuu 04, 2014, 08:45:27 »
Tajusin että hinta löytyy sauvalootan pohjasta, joten tarkistin. Hinta on 25 puntaa :)

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #36 : Elokuu 03, 2014, 19:42:57 »
Kävin täällä viime kuun alussa. Oli ihan törkeän upea paikka. Ja tämän ketjun ohjeilla löysin helposti perille :) Joten kiitos siitä.

Tässä vielä blogipostaukseni paikasta:
http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/2014/07/lontoo-12-harry-potter-matka.html
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Maria Mufasa

• Musta
  • Vuotislainen
  • Toujours pur.
« Vastaus #37 : Syyskuu 23, 2014, 21:10:47 »
Olemme parin viikon päästä lähdössä Lontooseen ja studiokierros on myös varattuna. Tuskin maltan odottaa!
Kysyisin teiltä ketkä olette käyneet siellä, että minkä hintainen studiolla oleva kahvila on, ja minkälaista sapuskaa siellä on tarjolla. Meillä on pieniä lapsia mukana ja jotain täytyy varmaan syödä ennen kierrosta että jaksavat.  Mietin vain että jos se on ihan törkeän kallis olisiko parempi vaihtoehto ottaa eväät. :)

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
« Vastaus #38 : Syyskuu 29, 2014, 23:19:15 »
Olemme parin viikon päästä lähdössä Lontooseen ja studiokierros on myös varattuna. Tuskin maltan odottaa!
Kysyisin teiltä ketkä olette käyneet siellä, että minkä hintainen studiolla oleva kahvila on, ja minkälaista sapuskaa siellä on tarjolla. Meillä on pieniä lapsia mukana ja jotain täytyy varmaan syödä ennen kierrosta että jaksavat.  Mietin vain että jos se on ihan törkeän kallis olisiko parempi vaihtoehto ottaa eväät. :)

Ei se kahvila nyt ollut mitenkään superkallis, mutta valikoima oli mielestäni huono. Sai sieltä jotain lämpimiäkin ruokia jne. mutta ei löytynyt oikein mitään mieleistä. Jotain leipää sitten nakersin nälissäni joka vastasi täysin kotona tehtyä paahtoleipää jonka välissä voita ja kinkkua: ei ollut rahan arvoinen. Eväitä siis suosittelisin ehdottomasti mutta. Itse kierrokselle ei saa viedä ruokaa. Kierroksen ulkotiloissa on pieni kioski josta sai kyllä hyviä hodareita (ja kermakaljaa toki!). Eli ellei ole jotain mihin voitte eväät jättää kierroksen ajaksi niin muuten niitä on turha ottaa. Minun mielestäni ruokailu oli vähän kehno koko studioilla, sillä siellä menee auttamatta aikaa ja nälkä kyllä tulee, mutta ruokailumahdollisuudet ovat aika niukat. :( Starbucks sieltä löytyy kans, että hyvää kaffeeta ainakin saa! Mutta tankatkaa ehdottomasti ennen kierrosta niin ei kierroksen aikana ainakaan yllätä hirmu nälkä. :)

Poissa Ninni

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Lokakuu 01, 2014, 22:14:28 »
Olen menossa sinne nyt lokakuussa siskoni kanssa, enkä malta odottaa!
Uskon että reissusta tulee ikimuistoinen!
Books! And cleverness! There are more important things – friendship and bravery

Poissa Maria Mufasa

• Musta
  • Vuotislainen
  • Toujours pur.
« Vastaus #40 : Lokakuu 03, 2014, 21:20:16 »
Kiitos Akai, olikin tärkeä tieto tuo ettei eväitä saa ottaa kierrokselle. Täytyy sitten nassuttaa ne ennen kierroksen alkua. :)
Vielä muutama päivä, ei millään malttaisi odottaa!

EDIT:
Reissu on tehty ja oli kyllä ikimuistoinen. Aivan huikea paikka!
Vinkiksi niille jotka suunnittelevat studiolla käyntiä: Jos menette junalla Eustonin asemalta niin varatkaa todella reilusti aikaa matkustamiseen. Junat ovat siellä näköjään yhtä luotettavia kuin Suomessa. Me oltiin varattu mielestäni ihan reilusti aikaa että ollaan ajoissa, mutta junat oli niin pahasti myöhässä (ensimmäinen ei tullut lainkaan) että lopulta myöhästyimme lippuihimme merkitystä ajasta. Onneksi kuitenkin päästiin silti kierrokselle ilman ongelmia.
Ja koko vierailuun kannattaa varata ihan koko päivä. Studion nettisivuilla sanotaan että kierros kestää noin 3 ja puoli tuntia, mutta meillä meni siihen viisi ja vieläkin olisi kauemmin voinut olla. :D Katsottavaa ja koettavaa on niin valtavasti että siellä voi olla vaikka kuinka kauan.

Parhaat oli mielestäni Suuri sali ja Viistokuja. Ei sieltä olisi malttanut lähteä ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2014, 20:15:50 kirjoittanut Maria Mufasa »

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
« Vastaus #41 : Marraskuu 07, 2014, 07:46:23 »
Kävin tuolla pari vuotta sitten ja ostin Hermionen taikasauvan ja Rohkelikon tupamerkin.

En ole varma onko joku jo laittanut, mutta samalla kannattaa käydä King's Crossin asemalla katsomassa laituria 9 3/4. Siinä voi ottaa itsestään valokuvan kärryjen kanssa ja vieressä on fanitavarakauppa. Asemalle pääsee helposti metrolla niin kuin joka paikkaan Lontoossa :)
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa libero

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Marraskuu 21, 2014, 09:33:32 »
Mä aion lähteä mun siskon kanssa ensi kesänä tuonne, en malta odottaa! Olen ihan ykkösluokkalaisesta, eli reilut 12 vuotta fanittanut Pottereita, ja nyt olen pikkusiskostanikin saanut fanin. Onko kesä parasta aikaa lähteä, vai kannattaako läteä johonkin muuhun aikaan? Voisin kuvitella, että kesä on kaikkein ruuhkaisin, ja ihmisiä on eniten. Minkäslainen hintataso tuola on? Paljon kannattaa varata käyttörahaa studioille?

Poissa Maria Mufasa

• Musta
  • Vuotislainen
  • Toujours pur.
« Vastaus #43 : Marraskuu 21, 2014, 14:40:17 »
Täältä voi katsoa suurinpiirtein kaupan hintatasoa: http://shop.wbstudiotour.co.uk/

Poissa Witchie

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Marraskuu 26, 2014, 15:23:35 »
Mä aion lähteä mun siskon kanssa ensi kesänä tuonne, en malta odottaa! Olen ihan ykkösluokkalaisesta, eli reilut 12 vuotta fanittanut Pottereita, ja nyt olen pikkusiskostanikin saanut fanin. Onko kesä parasta aikaa lähteä, vai kannattaako läteä johonkin muuhun aikaan? Voisin kuvitella, että kesä on kaikkein ruuhkaisin, ja ihmisiä on eniten. Minkäslainen hintataso tuola on? Paljon kannattaa varata käyttörahaa studioille?

Siellä on siis vissiin vähän erilaista riippuen vuodenajasta. Itse kävin tuossa joulukuussa, niin oli joulukoristeet ja sellaiset, niin voi myös sen mukaan miettiä. Ei siellä muistaakseni mitenkään hirmuisesti porukkaa ollut, mutta tiettyihin juttuihin piti jonottaa aika kauan.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
« Vastaus #45 : Joulukuu 06, 2014, 00:08:25 »

Siellä on siis vissiin vähän erilaista riippuen vuodenajasta. Itse kävin tuossa joulukuussa, niin oli joulukoristeet ja sellaiset, niin voi myös sen mukaan miettiä. Ei siellä muistaakseni mitenkään hirmuisesti porukkaa ollut, mutta tiettyihin juttuihin piti jonottaa aika kauan.

Itse kävin heinäkuussa, ja tuolloin Lontoo ylipäänsä vilisi turisteista ja porukkaa riitti (sillä heinäkuussa itse briteilläkin on jo lomaa). Mutta studioilla oli kyllä tilaa ihan tarpeeksi, sillä liput ovat aikataulutettuja eikä sinne päästetä kuin vain se tietty määrä porukkaa kerralla. Maksimikävijoissä varmasti mentiin tuolloin kesällä, mutta ei ollut porukkaa liikaa. :)

Hintataso on aika kova, sillä briteissä on muutenkin kalliimpaa kuin Suomessa, tai ainakin Lontoossa oli.. Ruokaan menee äkkiä kymppi (siis 10 puntaa, ei euroa) per hlö, jos haluaa syödä kunnolla, sillä tuolla on vielä turistilisä hinnoissa, kun on ihmisten pakko syödä. Mutta ei siellä ihan mahdottomissa hinnoissa kuitenkaan pyöritä. Gift shoppi olikin sitten toinen juttu, eipä sitä voi muuta odottaakaan kuin kipeitä hintoja. Vahingossa minultakin meni varmaan 40 puntaa vaikken ostanut kuin pari juttua... Esimerkkinä nämä Bertie Bottin Every Flavour Beans, jotka maksoivat yhdeksän puntaa, ja sisältävät 170 grammaa karkkeja joista osa jää helposti syömättä pahan/oudon makunsa takia.. :D Ja ne suklaasammakotkin taisivat olla kahdeksan puntaa. Mutta ne ovat sentään kokonaan suklaata, eivätkä onttoja.

Apua, tulipa jotenkin negatiivinen viesti... Älkää ymmärtäkö väärin, reissu studioille oli ihan mahtava, ja kun kerran sinne asti oli päässyt, niin pitäähän siitä nyt ottaa kaikki irti! :) Tyhmää alkaa säästelemään jotain sentturoita kun itse lennot ja hotellit Lontoossa maksaneet jo monta sataa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2014, 00:18:13 kirjoittanut Akai »

Poissa Ropsus

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunCastle25757
« Vastaus #46 : Huhtikuu 26, 2015, 23:05:15 »
Oih, haluan takaisin tonne! Kävin siis Studioilla edellisviikon perjantaina ja ai että oli hieno kokemus. Harmittaa vaan, kun ostin bussikuljetuksen Lontoosta tuonne ja takaisin Golden Toursin kautta, niin itse kierrokselle jäi aikaa vain noin 3½ tuntia, mikä oli aivan liian vähän.

Tuolla on nyt uutuutena tullut Tylypahkan pikajuna ja Laituri 9 3/4 (aukesivat maaliskuun puolessa välissä muistaakseni) ja molemmat oli kyllä näkemisen arvoiset. Olisin halunnut ottaa myös audio kierroksen ja tehtävävihkosen, mutta aika ei olisi millään riittänyt, jos niiden kanssa olisin vielä kiertänyt. Pitänee joskus mennä uudelleen omalla kyydillä, niin ei tartte bussin aikatauluista välittää.

Kaupasta tarttu mukaan Siriuksen taikasauva, Fawkes t-paita, suklaasammakko ja sokerisulkakynä. Enemmänkin ois varmaan mukaan tarttunut, jos hintataso olisi ollut hieman alhaisempi. Mahtava reissu oli kuitenkin, ei voi muuta sanoa!
Let's go poke it with a stick!

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #47 : Toukokuu 24, 2015, 10:21:21 »
Ensi viikolla Lontooseen ja kolmatta kertaa studioille. Edellisestä kerrasta on 1,5 vuotta. Millainen kauppa siinä studioiden laituri 9 3/4  vieressä on? Siihen kuulema sellainen tuli.
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Ropsus

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunCastle25757
« Vastaus #48 : Toukokuu 25, 2015, 17:59:06 »
Joo siinä laiturin vieressä on pienehkö putiikki, missä ainakin suurin osa tuotteista oli samoja kuin siinä kierroksen jälkeisessä kaupassa. Itse en kauhean tarkkaan siinä tavaroita katsellut, mutta siinä ei ainakaan niin paljon porukkaa pyörinyt ja suurin osa ihmisistä tuntu ohittavan sen kokonaan.
Let's go poke it with a stick!

Poissa Carafiina

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Heinäkuu 08, 2015, 22:12:54 »
Kävin Potter Studioilla kesäkuun alussa, oli kyllä mahtava ja ainutlaatuinen kokemus! Olin siellä äitini ja mummini kanssa ja hekin tykkäsivät, vaikka eivät erityisemmin Pottereista välitäkään (mummi jopa sanoi aloittavansa kirjojen lukemisen!). Päädyimme tosiaan menomatkalla siihen pidempään junavuoroon, onneksi olimme varanneet paljon aikaa. Ei ihme että siellä oli niin vähän ihmisiä...
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Ja kauppa oli i-h-a-n-a, jäi kyllä harmittamaan että niin moni asia jäi ostamatta! Ostin korpinkynnen T-paidan ja Harry Potter and Philosophere's Stone-elokuvajulisteen. Lisäksi äitini osti minulle Dumbledore-figuurin. Houkuttelisi kyllä mennä tuonne uudestaan joskus, ainakin sinne kauppaan. ;)
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only to remembers to turn on the light."
-Albus Dumbledore