Kirjoittaja Aihe: Warner Bros studio tour - The making of Harry Potter  (Luettu 14732 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Impendimenda

• Haltijaprinsessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ScarletNewt17286
  • Tupa: Luihuinen
Warner Bros studio tour - The making of Harry Potter
« : Joulukuu 17, 2012, 16:35:02 »
En ole varma siitä, että onko tällainen aihe jo, mutta ainakin yritin katsoa, ettei samankaltaisia topiceja löydy.

Eli Keskustelua pohjois-Lontoossa sijaitsevasta Warner Brosin studiosta. Kyseisestä paikasta löytyy osa lavasteista, kuten Suuri Sali, Ministeriö, Likusteritie, Poimittaislinjan bussi, Harryn ja kumppaneiden makuusali, komero portaiden alla sekä omasta mielestä vaikuttavin Tylypahkan pienoismalli, joka on se oikea Tylypahka. Toki studioilta löytyy paljon muitakin lavasteita, mutta tuossa oli nyt ne, jotka tuli mieleen.
Lavasteiden lisäksi studioilta löytyy v-a-l-t-a-v-a kauppa, josta löytyy kaikenlaista mukavaa suklaasammakoista ja taikasauvoista kaapuihuin ja puhpalleroihin. Minä ostin sieltä luihuisen kaavun, luihuisen valvojaoppilasmerkin, suklaasammakon, suklaasauvoja, sekä paljon tikkareita. Veljeni osti puhpalluran, Puuskupuhin pipon, sellaisen puuskupuhin huispausmerkin sekä paljon herkkuja.

Liput studiolle pitää varata etukäteen netin kautta ja lunastaa sitten studioilla.
Itse olen käynyt tuolla, ja joka ikiselle tätä lukevalle suosittelen käyntiä. Oli kerrassaan mahtava kokemus kävellä suuren salin läpi ja juoda kupillinen lämmintä kermakaljaa. En toki väitä, että tuo olisi halpaa, mutta kyllä rahan arvoista. Itse Menin lontooseen tämän studioreissun perässä, mutta samalla olin muutaman päivän Lontoon keskustassa. Vaikka nyt vähän aiheesta poikkeaakin, sielläkin kannattaa käydä. itse ihastuin kaupunkiin niin rajusti, että nyt on palava halu asua siellä jossain vaiheessa elämääni.
Londonholic.

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Warner Bros studio tour - The making of Harry Potter
« Vastaus #1 : Joulukuu 17, 2012, 20:38:50 »
Olen jo vuoden haavellut Leavesden Studioilla käymisestä. Itseäni kiinnostaa eniten
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Toivon todella, että ensi vuonna minulla olisi mahdollisuus käydä tuolla ja samalla Lontoossa 3. kerran. Olen kuullut, että Lontoosta on todella helppo matkustaa Watfordiin. Miten itse matkustit Studioille?
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Impendimenda

• Haltijaprinsessa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletNewt17286
« Vastaus #2 : Joulukuu 18, 2012, 08:23:35 »
Matkustin ensin metrolla (tai toki voi ihan miten vaan mennä) Eustonin juna-asemalle. Sieltä piti ostaa menopaluujunaliput lyhyelle (n. 20 min) tai pitemmälle (n. 45 min) junamatkalle Watford Junctioniin. Sieltä juna-asemalta sitten lähti bussi, joka kulki suoraa studioille. Samaisella bussilla sieltä tultiin takaisin juna-asemalle, ja sieltä junalla eustoniin. Saattaa kuulostaa aika monimutkaiselta, mutta ei se oikeastaan edes ole. Jos menet tuolla samalla tavalla, kannattaa ottaa se lyhyempi matka, sillä me otimme vahingossa sen pitkän matkan...

Londonholic.

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Joulukuu 18, 2012, 10:56:53 »
Mä oon menossa tänne huhtikuussa siskon ja iskän kanssa ja me ollaan kaikki tosi innoissamme! En malta odottaa, että pääsen astumaan ihan oikeisiin Potter lavasteisiin! Huisia!
Wait till my father hears about this!

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #4 : Joulukuu 29, 2012, 22:23:19 »
Itse pääsin käymään studioilla viime kesäkuussa, oli aika komeaa. Omaa kokemustani latisti kuitenkin se, että olin Briteissä liikkeellä äitini kanssa, ja vaikka hän onkin joskus lukenut ainakin suurimman osan pottereista, ei hän oikein ymmärtänyt, miksi olin niin innoissani, joten se oli tylsää. Toisen potterfanin kanssa reissu olisikin varmaan ollut vielä upeampi!

Matkustimme myös ensin metrolla juna-asemalle, tosin en enää muista mille, ostimme menopaluuliput Watford Junctioniin, ja sieltä bussilla studioille, ja päinvastoin. Missään ei jouduttu odottelemaankaan kauan, satuimme vielä hyvään aikaan junaankin, joka lähti melkein heti, kun hyppäsimme sen kyytiin Lontoossa, ja uskoisin, että matka oli noin parikymmentä minuuttia. Watford Junctionissa bussin löytämistä helpotti huomattavasti se, että ne oltiin maalattu Potter-tyyliin, joten pitäisi löytyä aika helposti.

Kierroksesta..
Olimme studioilla Jubileen aikaan, ja päivä sattui olemaan Bank holiday, kesäkuun ensimmäisellä viikolla, joten porukkaa oli paljon, ja vaikka kuinka Suuressa salissa sanottiin 'ottakaa niin paljon kuvia kuin sielu sietää', hoputettiin minuutin jälkeen jatkamaan salista, joten aikaa ei ollut tutkia salia sen tarkemmin. Onneksi ohjattu osuus päättyikin siihen, ja muita lavasteita saikin tutkia ihan rauhassa.

Minä suosittelen kierrosta täysillä. Kannattaa kuitenkin muistaa varata liput hyvissä ajoin, etenkin jos on menossa kesäkuun alussa tai heinäkuussa. Itse satuin bongaamaan kierroksen vähäsen myöhään, ja oli aika lähellä, etten päässyt ollenkaan, kun lippuja ei enää ollut vapaana matkamme aikana. Jos näin käy, kannattaa kuitenkin tsekkailla myöhemmin, sillä varauksia on saatettu perua, ja näin me saimme lippumme, kun en vain suostunut unohtamaan ja kävin melkein päivittäin tutkimassa ja toivomassa peruutuspaikkoja, jotka sitten löytyikin.
Kannattaa myös varata rahaa kierrokselle, koska studion kaupassa on hienoa Potter-'krääsää', mitä haluaisi, itseäni jäi harmittamaan, etten ostanut ajankäännin- tai kuoleman varjelus-merkki-avaimenperää, sillä olivat sen verran kalliita, etten malttanut, koska en ollut varannut matkarahoistani sinne. Ainut, mitä itse ostin, olivat velhoaiheiset pelikortit, pari postikorttia ja kaksi suklaasammakkoa, joista toisen annoin veljelleni, ja toista söin itse pari viikkoa, sillä 150g täyssuklainen sammakko oli aikast paljon syötävää sellaiselle, joka ei edes kauheasti pidä tavallisesta maitosuklaasta ^^

//Edit
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2013, 22:09:13 kirjoittanut pilvenpiirtäjä »
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #5 : Tammikuu 06, 2013, 13:17:29 »
Ah, ihana paikka! Potteristin unelmien täyttymys!

Minä kävin tuolla syyslomalla , kun olin siskon, tädin, tädin  iehen ja isovanhempieni kanssa Lontoossa. Minä siskoni oltiin aivan fiiliksissä viikkoja etukäteen, emmekä todellakaan pettyneet!

Tuolta kaupasta ostin Korpinkynnen tupahuispaushuivin, solmion, hanskat, Luna Lovekivan sauvan, postikortteja, Bertie Bottin jokamaunrakeita, tupamerkkipinssejä ja tupamerkin. Kaapua katselin kaihoisasti, mutta oli liian kallis, mutta onneksi mummoni teki minulle tuollaisen!!! Yhteensä tuhlasin n. (80 puntaa, tarkkaa määrää en muista, mutta toiset samanverran olisin saanut menemää. Noiden lisäksi ostin vielä Hamleysiltä reguluksen medaljongin ja siskon
kanssa puoliksi hirnyrkki kirjanmerkit.

Suosittelen reissua kaikille, oli ihan mahtavaa ja hinnan arvoinen. Koko systeemi toimi paikan päällä loistavasti!!!! Lontoosta pääsi junalla kaupunkiin helposti, jonka rautatieasemalta lähti busseja puolentunnin välein studiolle.

Olisin valmis menemään uudestaan!

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
« Vastaus #6 : Huhtikuu 10, 2013, 22:04:36 »
Mä olin tuolla viime viikolla ja täytyy sanoa, että paikka ylitti odotukset mennen tullen! Oli aivan mahtavaa päästä hetkeksi astumaan taikamaailmaan! Voivoi miten mä itkinkään siellä :D

Jos joku haluaa nähdä kuvia niin blogi on pullollaan niitä :D http://fasciner.blogspot.fi/2013/04/london-city-where-my-dreams-came-true.html

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #7 : Huhtikuu 10, 2013, 22:12:23 »
Löysin itseni tuolta aprillipäivänä ja voi vitsit oli mahtavaa! Kaikki lavasteet, puvut, propit, pienoismallit... aivan mielettömän upeaa nähdä ne oikeasti ja olla niin lähellä paikkoja, jotka on nähnyt elokuvissa. Rakastamani maailma heräsi uudelleen henkiin ihan uudella tavalla, vaivaisen 30 punnan hintaan. Kaveri ei ehkä ollut ihan niin innoissaan kuin minä, mutta kyllä sekin tykkäsi. Selitin varmaan jok'ikisestä propista hänelle erikseen ja innostuin aina vaan uudelleen näkemistämme asioista.

Parasta oli kyllä, kun tultiin Tylypahkan pienoismallin kohdalle. Hyvä etten alkanut itkeä, niin upeaa se oli! <3 Menisin uudestaankin :D

Kaupasta en loppujen lopuksi ostanut paljon mitään, koska kaikki oli niin hirveän kallista, mutta kaiholla jäin kyllä muistelemaan Luihuisen tupakravattia ja Kalkaroksen taikasauvaa <3

Suosittelen lämpimästi kaikille Potterfaneille, on todellakin vaivan arvoista! :)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #8 : Huhtikuu 19, 2013, 20:40:56 »
Oijoi, ensi kuun lopulla minäkin pääsen studiolla käymään! Vielä en ole asiaa oikein sisäistänyt, että oikeasti ollaan menossa, mutta kyllä se sieltä tulee sanoinkuvailemattoman innostuksen saattelemana. Teiltä, jotka olette jo siellä käyneet, kysyisin paljonko suunnilleen maksoi matka Lontoon keskusta-alueelta studiolle ja kuinka paljon kannattaa varata aikaa matkustamiseen? :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #9 : Huhtikuu 19, 2013, 21:14:21 »
Oijoi, ensi kuun lopulla minäkin pääsen studiolla käymään! Vielä en ole asiaa oikein sisäistänyt, että oikeasti ollaan menossa, mutta kyllä se sieltä tulee sanoinkuvailemattoman innostuksen saattelemana. Teiltä, jotka olette jo siellä käyneet, kysyisin paljonko suunnilleen maksoi matka Lontoon keskusta-alueelta studiolle ja kuinka paljon kannattaa varata aikaa matkustamiseen? :)

Riippuu vähän. Jos sulla on jonkinlainen metrokortti, niin pääset juna-asemalle tosi halvalla (apua ku oon unohtanu sen aseman nimen, mut se lukee kyllä WB:n nettisivulla). Jos ei oo metrokorttia, kerta metrossa maksaa vajaat viisi puntaa. Edestakainen junamatka maksoi about 15 puntaa ja bussi studiolle (ja sieltä takaisin samaan hintaan) 2 puntaa kun näyttää lippua.

Aikaa kannattaa varata niin, että on juna-asemalla n. 45 minuuttia ennen näytöksen alkua (ota sellainen juna, mikä ei pysähdy kuin parilla pysäkillä, niin olet nopeammin perillä). Busseja meni muistaakseni vartin välein tai jotain siihen suuntaan sitä juna-aseman edessä ja bussimatka kesti ehkä 15-20min (?).

Pidä hauskaa! :)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
« Vastaus #10 : Huhtikuu 19, 2013, 21:49:21 »

Riippuu vähän. Jos sulla on jonkinlainen metrokortti, niin pääset juna-asemalle tosi halvalla (apua ku oon unohtanu sen aseman nimen, mut se lukee kyllä WB:n nettisivulla). Jos ei oo metrokorttia, kerta metrossa maksaa vajaat viisi puntaa. Edestakainen junamatka maksoi about 15 puntaa ja bussi studiolle (ja sieltä takaisin samaan hintaan) 2 puntaa kun näyttää lippua.

Aikaa kannattaa varata niin, että on juna-asemalla n. 45 minuuttia ennen näytöksen alkua (ota sellainen juna, mikä ei pysähdy kuin parilla pysäkillä, niin olet nopeammin perillä). Busseja meni muistaakseni vartin välein tai jotain siihen suuntaan sitä juna-aseman edessä ja bussimatka kesti ehkä 15-20min (?).

Pidä hauskaa! :)

Eustonin juna-asemalta suunta kohti Watford Junctionia, josta lähtee sitten se bussi sinne studioille :). Tulee varmasti olemaan todella upea matka. Nauti :)!

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #11 : Huhtikuu 19, 2013, 23:02:59 »
Kiitoksia Zenzibar ja Grazygrand! Tämmöisestä matkasta ei voi olla nauttimatta ja ottamatta kaikkea irti! :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #12 : Huhtikuu 21, 2013, 15:32:57 »
Minäkin olin tuolla joulukuussa kummitätini kanssa, oli muuten unohtumaton matka.
Myymälästäkin tuli ostettua kaikenlaista :)

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #13 : Huhtikuu 21, 2013, 17:28:45 »
Voi että kun iski kauhea halu päästä tuonne paikan päälle itsekin, kun luin teidän tekstejä ja katselin kuvia!:) Mutta tuskin tulen pääsemään sinne ennenkuin joskus kolmen vuoden päästä.:( Onko jollakulla tietoa kuinka kauan tuo paikka on pystyssä? Pelottaa vaan ajatella, että mitä jos en pääse sinne..
Haluaisin vielä kysyä, että kun siellä katseltiin niitä paikkoja, lavasteita, esineitä jne. niin onko siellä kamala tungos vai päästäänkö niihin huoneisiin jotenkin ryhmissä? Ja kuinka kauan siellä sai viipyä katselemassa ja kuinka kauan kierros kestää yhteensä?

//Kiitos Zenzibarille vastauksista.:) Nyt voin hyvillä mielin haaveilla tulevasta matkasta.:)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2013, 17:53:18 kirjoittanut Greenfinch »

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #14 : Huhtikuu 21, 2013, 17:49:06 »
Voi että kun iski kauhea halu päästä tuonne paikan päälle itsekin, kun luin teidän tekstejä ja katselin kuvia!:) Mutta tuskin tulen pääsemään sinne ennenkuin joskus kolmen vuoden päästä.:( Onko jollakulla tietoa kuinka kauan tuo paikka on pystyssä? Pelottaa vaan ajatella, että mitä jos en pääse sinne..
Haluaisin vielä kysyä, että kun siellä katseltiin niitä paikkoja, lavasteita, esineitä jne. niin onko siellä kamala tungos vai päästäänkö niihin huoneisiin jotenkin ryhmissä? Ja kuinka kauan siellä sai viipyä katselemassa ja kuinka kauan kierros kestää yhteensä?

Eiköhän paikka oo pystyssä kymmenisen vuottakin vielä, sen verran on suosittu ja uusia Potterfaneja syntyy koko ajan :)

Alussa tuntui siltä, että on ihan hirveä ryysis, mutta sitten kun päästään itse asiaan, eli studion puolelle, niin kyllä siellä on ihan tarpeeksi tilaa jokaiselle ja hyvin ehtii katsella ja ottaa kuvia kaikesta :) Ryhmissä mennään, aina kellon mukaisesti ja uusia ryhmiä tulee koko ajan sisälle, samalla kun vanhoja lähtee. Periaatteessa saat viettää kierroksella aikaa niin kauan kuin haluat, mutta semmoinen hyvä arvio on n. 3 tuntia. Kukaan ei kuitenkaan ole häätämässä ihmisiä pois ton arviointiajan jälkeen :D

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Huhtikuu 25, 2013, 02:42:55 »
Minä taas arvelisin että kyseessä olisi ihan kiinteä, pysyvä juttu. Varma en tietenkään ole, mutta miksi eliminoida moinen ikivihreä rahastuskeino?

Osallistuin viime kesäkuussa Bonevent Finlandin Harry Potter -ryhmämatkalle, ja yhtenä kohteena oli tietysti Leavesdenin studio. En tiedä miten minun pitäisi studiokierrosta kuvailla, totta kai kaikki oli hienoa edes ajatuksen tasolla. Masennukseni esti minua nauttimasta mistään siinä määrin kuin fanille olisi suotavaa ja tuntuukin että mukana ollut äitini oli kaikesta enemmän innoissaan kuin minä. Kokemus oli kuitenkin sellainen jonka tulen muistamaan, ja ties vaikka kävisin tulevaisuudessa korjaamassa talteen paikan arvoisia muistoja.

Ostin myymälästä korpinkynnen ja luihuisen solmiot, Lunan sauvan, erään t-paidan, ministeriö-pinssin sekä sisäisen lapseni nostettua päätään myös paristokäyttöiset muistipallon ja Rohkelikon miekan. Myös Anglialla- ja luudallalentämiskuvat tuli haalittua mukaan.

Poissa Jezebel

• Kelmitär
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Toukokuu 06, 2013, 09:51:24 »
Olen niin kauna unelmoinut pääseväni tuonne ja heinäkuussa se unelma vihdoin toteutuu! Mä odotan sitä niin innolla ja meinasi tulla kyyneleet silmiin jo ihan pelkästään kuvia katsellessa ja teidän kommentteja lukiessa. Mä en malta odottaa että pääsen tonne, mutta hyvää kannattaa odottaa nyt kun vihdoin tiedän että sinne pääsen, kun ollaan liput ja kaikki jo varattu helmikuussa. :D

Poissa Lovepotion

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Heinäkuu 08, 2013, 14:14:57 »
Lontoon matkalla kävimme tuolla ja pakko sanoo et oli kyllä yks mieleenpainuvimmista kokemuksista ikinä! Ja kun sattui olemaan vieläpä syntymäpäiväni, sain avata suuren salin ovet ja kävellä ensimmäisenä sinne sisälle :) Suosittelen kohdetta kaikille lämpimästi ♥
  Kaupasta ostin itselleni korpinkynsityynyn, Hunajaherttuan makeisia ja muutaman pienen tuliaisen Potterfaniystävilleni. Kauppa oli hyvin kallis, mutta oikeastaan jälkeenpäin vähän harmittaa etten ostanut mitään kaapua tai sauvaa.. Mutta kaiken kaikkiaan ihana paikka ja ihana kaupunki :D

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Heinäkuu 10, 2013, 10:08:40 »
Olen myös unelmoinut piiiiitkään pääseväni tonne. Mennään ehkä syksyllä Lontooseen, joten, ööh, pakotan, muut sinne. Muttakun on pakko! Yks tutun tuttu kävi siellä, ja kuulin että oli ottanut sellasen 2000 kuvaa... Pitääkin ostaa isompi muistikortti : ) Kaiken haluan nähdä, mutta eniten odotan varmaankin sitä pienoismallia.

Poissa Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #19 : Heinäkuu 26, 2013, 15:21:08 »
Isäni lähetti tässä yksi päivä linkin Google Mapsiin. Ihmettelin hetken aikaa, että mitä hän oli sieltä löytänyt niin jännää, että piti lähettää minullekin. Linkin takaa paljastui Viistokuja. <3___<3

// Isä kertoi löytäneensä tuon jostain tietokonelehdestä. :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2013, 12:01:21 kirjoittanut Taru »
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #20 : Heinäkuu 26, 2013, 18:25:54 »
Isäni lähetti tässä yksi päivä linkin Google Mapsiin. Ihmettelin hetken aikaa, että mitä hän oli sieltä löytänyt niin jännää, että piti lähettää minullekin. Linkin takaa paljastui Viistokuja. <3___<3

Itsekin luin Iltalehdestä tuosta muutama viikko sitten :)
"Googlen kartat eivät ehkä vastaa Harry Potter -kirjoista tuttua Kelmien karttaa, mutta ainakin niiden kautta pääsee nyt mukaan taianomaiseen tunnelmaan." http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013070917243926_ul.shtml
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Narksu

• Vuotislainen
  • Pottermore: KeyWalnut25567
« Vastaus #21 : Heinäkuu 30, 2013, 16:57:18 »
Täällä jälleen yksi rontti joka kävi taivastelemassa ko. studiota! Tämä on kyllä se "pakollinen" potteristin Lontoon -pysäkki. Kaikki on koettava itse, joten en hehkuta liikaa (vaikka pääsinkin ottamaan kuvan poimittaislinjan bussissa ja Hagridin pyörän selässä ja juomaan kermakaljaa ja ostamaan kaukokorvia) äää!
Itse kierroksen hinta oli 29 puntaa aikuiselta plus matkakulut (London Eustonin asemalta Watford Junctioniin junalla, sieltä studion omalla huomiota herättävällä kaksikerroksisella HP-bussilla suoraan studion pihalle, meno-paluu yhteensä 8 puntaa kun on oyster card jo itsellä olemassa).

... Huomattavasti enemmän rahaa kuluikin sitten F A N I K A  U P P A A N.
Bruce Banner: I don't think we should be focusing on Loki. That guy's brain is a bag full of cats. You can smell crazy on him.
Thor: Have a care how you speak! Loki is beyond reason, but he is of Asgard and he is my brother!
Natasha Romanoff: He killed eighty people in two days.
Thor: He's adopted.

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Elokuu 04, 2013, 22:27:18 »
Voisiko joku kertoa minulle YKSITYISKOHTAISESTI miten sinne pääsee vaikka Covent Gardenilta tai Big Beniltä tms..?

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #23 : Elokuu 05, 2013, 14:52:50 »
Hahaa, pääsen marraskuussa uudelleen tuolle kierrokselle. Nyt luultavasti nautin enemmän, kun matkaseuralainen on myös täysi potterholisti, viimeksi seurani ei oikein ymmärtänyt innostustani, mikä sen seurauksena latistui.

Voisiko joku kertoa minulle YKSITYISKOHTAISESTI miten sinne pääsee vaikka Covent Gardenilta tai Big Beniltä tms..?
Mahtaisikohan tämä auttaa, en tiedä Lontoon maantiedosta juurikaan, mutta google mapsin avulla autetaan ^^
Covent Gardenilta kannattaa kävellä Charing Crossin metroasemalle, josta ottaa Northen Linen metro (musta linja mielestäni) London Euston -rautatieasemalle. Tällä pätkällä metroa ei pitäisi joutua vaihtamaan, katsoo vain, että lähtee oikeaan suuntaan. Eustonilta taas ostaa junalipun (myös metrolla pääsee, junalla vain mukavammin) Watford Junctioniin, matka kestää parisenkymmentä minuuttia, ja Watford Junctionista taas pääsee bussilla studioille, ja bussi on maalattu (tai viime vuonna ainakin oli) potter-tyyliin, joten siitä ei voi erehtyä.

Big beniltä taas pääsee Eustonin rautatieasemalle menemällä Westminsterin metroasemalle, josta Jubilee-linen (harmaa) metrolla menee yhden pysäkinvälin Greenparkin asemalle, jossa joutuu käsittääkseni kävelemään pienen matkaa vaihtaessaan metrolinjaa. Greenparkissa vaihdetaan Victoria linelle (sininen linja), ja sillä metrolla noin kolme pysäkinväliä Eustonin rautatieasemalle, josta pääsee taas junalla Watford Junctioniin.

Lontoon metrokartat ovat käteviä, niistä voi etsiä nopeimman reitin Eustonille siltä asemalta, millä satut olemaan. Metrolla kulkeminen on muutenkin helppoa, sillä ei tarvitse miettiä muuta liikennettä, täytyy ainoastaan osua oikealle linjalle, oikeaan suuntaan menevään
metroon. Enkä mene vannomaan noiden metrolinjojen väreistä, tai siitä, että kaikki toimivat täsmälleen näin, sen pystyy varmistamaan ainoastaan paikan päältä, sillä jotkut linjoista saattavat jotkut pätkät olla poissa käytöstä tai muuten vain kulkeakin eri tavalla.

En tiedä, oliko tästä yhtään apua, vai menitkö vain enemmän sekaisin, mutta parhaani yritin ^^
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Narksu

• Vuotislainen
  • Pottermore: KeyWalnut25567
« Vastaus #24 : Elokuu 08, 2013, 15:13:57 »

here we go: (metrokartta auttaa pysymään perässä) rautalankamalli

-> Covent Gardenin metroasemalta Piccadilly linella itään (Eastbound) kolme pysäkinväliä -> King's Cross St. Pancras
-> Northern linellä yksi pysäkinväli länteen (Westbound) Eustonin asemalle
-> Eustonin asemalla seurataan juna-aseman/London Overground -viitoitusta (Overground kartassa raitaisella oranssilla)
-> juna/metro Watford Junctioniin, menee n. 20 minuutin välein
          -> mikäli Oystercard (bussikortin tapainen metrokortti, kätevä) toimii vain 1 & 2 -vyöhykkeillä, saatat tarvita junalipun (6-8 puntaa menopaluu jos muistan yhtään oikein) metroportin vieressä olevalta tiskiltä
-> Watford Junctionin aseman etupihan parkkipaikalta kaksikerroksisella Shuttle bussilla studion pihaan (2 puntaa menopaluu). Bussia ei ainakaan voi olla missaamatta, huutaa potterfania puoleensa :D

//Edit: tästä http://www.tfl.gov.uk/voi olla apua
Bruce Banner: I don't think we should be focusing on Loki. That guy's brain is a bag full of cats. You can smell crazy on him.
Thor: Have a care how you speak! Loki is beyond reason, but he is of Asgard and he is my brother!
Natasha Romanoff: He killed eighty people in two days.
Thor: He's adopted.