Kirjoittaja Aihe: Finnit  (Luettu 557 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
  • Tupa: Luihuinen
Finnit
« : Elokuu 21, 2012, 22:17:04 »
En tiedä onko tällaista aihetta vuotiksessa, enkä tiedä onko tämä oikea osasto, mutta tämän saa poistaa tai siirtää jne.
Eli siis yleistä keskustelua finneistä ja niiden hoidosta. Finnithän tulevat murrosiässä ja useilla aikuisillakin niitä ilmestyy joskus. Onko itsellänne paljon vai vähän? Mitä kaikkia 'tököttejä' käytätte? Onko kukaan koskaan sanonut finneistänne mitään? Onko teidän mielestä noloa, jos on finnejä? Jne jne. Olen huono keksimään kysymyksiä, mutta..
Minulla itselläni on omasta mielestäni aivan liikaa finnejä.. Kenelläkään meidän luokasta ei ole, kuin satunnaisia finnejä. Paitsi minulla ja yhdellä lätkäossilla. Me ollaan perjaatteessa ainoat ja se on ärsyttävää.. Tuntuu, kuin olisin ainoa koko maailmassa ja, että kaikki nauravat minulle. Pikkusiskoni ja -veljeni naureskelevat ja haukkuvat minua yhtenään ja se syö minun itsetuntoa. Kukaan muu ei ole kyllä niistä mitään sanonut, mutta.. En oikeasti tiedä mikä tähän mun naamaan auttaa, kun ollaan kokeiltu kaikenmaailman rasvat ja putelit. Mitä te käytätte?
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Finnit
« Vastaus #1 : Elokuu 22, 2012, 09:14:31 »
Liityn kerhoon, minullakin aivan liikaa finnejä, varsinkin nenän ja otsan seutuvilla. Enpä osaa sanoa, nauretaanko minun vielä melko lievälle aknelle, muutenkin saan joskus koulussa kuulla kuittailua, että olen hikari tms. (Ja tämä kuittailu tulee esimerkiksi yhdeltä pojalta, joka itse vetää kokeista kymppejä ja on ihan samanlainen akne-naama.) Äiti yrittää joskus ylipuhua joihinkin "syvähoitoihin", mutta ei kiitos. Käytän usein Sebamedia, se ei varsinaisesti mitään finniainetta ole, mutta tuntuu auttavan edes vähän. Olen yleensä kaikkia tököttejä vastaan, haluan elää mahdollisimman ekologisesti jne, mutta täytyy kyllä alkaa käyttää jotain finniaineita, jos tilanne ei tästä parane. (eikä varmasti paranekaan) :/ Eli minäkin olisin tyytyväinen "finniaine- suositteluihin".
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Elokuu 22, 2012, 14:33:56 »
Olen selvinnyt koko teini-ikäni ilman suurempia finniongelmia, mutta voi taivas jos joskus on yksikin ilmestynyt! Puhumattakaan useammasta. En ole oikeastaan uhrannut ajatustakaan muiden ihmisten "hei kato tolla on finni keskellä naamaa" -ajatuksille, vaan se finni on ongelma koska minä tunnen sen. Olen aina näpelöimässä naamaani ja jo finnin alku saa mut raapimaan sen pois. En halua ajatellakaan miltä kasvoni näyttäisivät jos olisin joskus kärsinyt pahasta aknesta... Toisaalta silloin olisin ehkä oppinut tottumaan finneihin ja jättänyt ne aina rauhaan niinkuin pitäisi.
Yleensä saan finnejä ainoastaan stressistä kun se vahvistaa hormonitoimintaa ja nyt on viimeaikoina stressannut... Tällä hetkellä mun otsani on täynnä finnejä. Niitä on varmaan sata ja voitte uskoa miten kiivaasti yritän saada ne pois! Revin, raatelen, käytän meikinpuhdistusaineita, kasvonaamioita, kuorinta-aineita ja jotain mikä kuivattaa finnejä plus otan aurinkoa. Syvähoito kuulostaa ihanaltra, mutta kun tämä on täysin stressipohjaista niin ei auta...
Yleensä mun finnit lähtee pois suunnilleen yhdessä yössä, mutta näitä tulee jatkuvasti lisää.
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Kinder

• Takavasemmalta
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneDragon24
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Elokuu 22, 2012, 16:13:50 »
Olen itse kärsinyt aivan hirveästä aknesta (kiitti, iskä ...) toistakymmentä vuotta. Valitettavasti en koskaan osannut jättää finnejäni rauhaan; ne kun olivat aivan kamalan näköisiä. Naamani, erityisesti posket, on nyt niin täynnä arpia, etten kehtaa lähteä minnekään ilman meikkiä. Älkää rutistelko niitä finnejä, siitä ihan oikeasti jää jäljet! Olen todella katkera pikkuveljelleni, joka ei aknetta perinyt. Lisäksi kaikilla luokkatovereillani oli/on edelleen niin täydellinen iho, että! Se oli tosi kurjaa, kun aknesta tuli taas yksi lisäsyy sille, miksi mua kiusattiin koulussa. :( Olin omaan ihooni niin tottunut, etten itse edes oikein ymmärtänyt kuinka kamalilta ne valtavat patit otsassa, leuassa ja poskissani tosiasiassa näyttivät. Nykyään kun katselen yläasteaikaisia valokuvia itsestäni, niin en voi kuin kauhistella. Naamani näytti todella vastenmieliseltä ja ällöttävältä.

Akneni puhkesi muistaakseni kun olin noin 11-vuotias. Alussa käytin joitain onnettomia Clearasil-tököttejä, mutta niillä ei ollut minkäänlaista vaikutusta. Akneni oli pahimmillaan yläasteikäisenä, ja kahdeksannella luokalla vihdoin raahasin itseni lääkäriin ja sain lääkevoidetta. Kyseinen lääke oli muistaakseni Avitcid-merkkinen emulsiovoide, joka omalla kohdallani ainakin ensin parin päivän ajan pahensi tilannetta, mutta sen jälkeen se auttoi tosi nopeasti ja tehokkaasti. Valitettavasti se kuitenkin kuivatti ihoani sen verran pahasti, etten voinut sitä kovin pitkää aikaa käyttää. Käytin muutamaan otteeseen myös tetrasykliini-tabletteja ja oikein ällistyin siitä, kuinka hyvin ne tehosi. Se oli ehdottomasti suosikkini kaikista niistä aineista, mitä vuosien saatossa olen kokeillut. Lääkkeillä sainkin lopulta aknen suurimmaksi osaksi kuriin. Sitten kun ikää alkoi olla yli 20, niin akne alkoi vähitellen hellittää, enkä jaksanut enää ravata lääkärissä.

Nykyään käytän pelkästään kaupoista ostettavia puhdistus- ja kosteusvoiteita sekä kasvovesiä. Finnejä saan edelleen silloin tällöin, yleensä kun olen syönyt jotakin, mitä ei saisi syödä (suklaa, perunalastut ja lauantaimakkara ovat ne pahimmat). Eräs vanhempieni tuttu, jolla on myös ollut kaamea akneiho, suositteli timanttihiontaa arvista eroon pääsemiseksi, mutta se on aivan liian kallista meikäläiselle (min. 50 €/kk). Ihan omin silmin olen kyllä nähnyt, että se tosiaankin toimii. Ehkä joskus on varaa kokeilla. *haaveilee arvettomasta ja tasaisesta kasvojen ihosta*