Kirjoittaja Aihe: Mitä lehtiä luet?  (Luettu 2535 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
  • Tupa: Luihuinen
Mitä lehtiä luet?
« : Elokuu 13, 2012, 14:35:56 »
En löytänyt topicia tälle, ja vaikka lehdet eivät kai varsinaisesti kirjallisuutta olekaan, niin lukemista kylläkin. Elikkäs:

Mitä lehtiä luet ja/tai tilaat? Oletko jonkun lehden vannoutunut kestotilaaja, vai nappaatko suosikkilukemisesi lehtihyllystä? Suositko aikakauslehtiä, sanomalehtiä vai jotain muuta? Entä leikkaatko lehdistä joitain tiettyjä artikkeleita ja laitat jemmaan/seinälle? Kopioitko kaikki reseptit vai luetko vain sarjakuvia?

Itse tilaan vain sarjakuva-klassikkoa, Aku Ankkaa, jota en nyt lähde hirveästi perustelemaan, sillä kun on jo oma topicinsa, mutta voin sanoa, että "uudet piirtäjät" eivät pärjää Carl Barksille ja Don Rosalle.
 Empirestä ( The World's Biggest Movie Magazine) löydän aina kiinnostavia faktoja elokuvista ja näyttelijöistä, siinä on tulevien leffojen arvostelut ja tarinoita kulissien takaa. Empire on myös julkaissut noin vuosi sitten Potter-ekstran, jonka tajusin hankkia itselleni lehden ansiosta. Englanninkielisyys ei haittaa, Suomella tällaista lehteä ei ole (Episodi on siihen verrattuna ohut läpyskä.)
 Luen myös Demiä, nuorten, pääsääntöisesti tyttöjen lehteä, josta katson tositarinoita, mokia ja elämänohjeita. Demi keskittyy ahdistavan paljon muotiin ja ulkonäköön... - minun mielestäni. Siskoni tilaa tätä lehteä, joten saan sen sitä kautta käsiini.
 Sanomalehdistä kulutuksessa ovat kotkalaisille paikallinen Kymen Sanomat, ja koko Suomen Helsingin Sanomat. Leikkaan talteen Potteria ja Lontoota koskevat artikkelit.

Estradi on teidän, arvon vuotislaiset! :D
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mitä lehtiä luet?
« Vastaus #1 : Elokuu 13, 2012, 15:24:24 »
Katkaisin juuri pitkäaikaisen tilaussuhteeni Anime-lehteen, joka on tasaisin välein kolahtanut postilaatikkoon siitä asti, kun lehden ihka ensimmäistä numeroa taittamassa ollut opiskelukaveri esitteli sen graafisen suunnittelun tunnilla. Anime on vuosien varrella kokenut monenlaisia muutoksia, mm. melkein koko alkuperäisen toimituskunnan irtisanoutumisen H-Townin sisäisten ongelmien vuoksi vuonna 2007, mutta uusimman linjan mukainen keskittyminen pelkkään animeen, mangaan ja j-poppiin onnistui vihdoin tappamaan kiinnostukseni lehteen.

Onneksi on Japan Pop, Animen alkuperäisen toimituskunnan perustama lehti, joka kertoo paitsi animesta ja mangasta, myös liudasta muita mielenkiintoisia japanilaisen kulttuurin ilmiöitä. Omia suosikkejani lehden artikkelien joukossa ovat japanilaisia sanoja ja sanontoja ruotivat jutut, matkakertomukset ja muut jokapäiväistä japanilaista elämää valottavat kirjoitukset. Toki lukaisen hyvien tärppien toivossa läpi myös anime- ja mangaesittelyt, mutta ei niiden varaan minun mielestäni kokonaista lehteä voi pystyttää. Onneksi sellaisen yrittämisestä ei tämän lehden kohdalla taida olla pelkoa =)

Japan Pop (joka sekin on tullut minulle ykkösnumerosta asti) on ainoa varsinaisesti tilaamani lehti. Muut nimelläni tulevat aviisit ovat jäsenlehtiä: Legolas, Hobittilan sanomat ja PAM, joista kaksi ensin mainittua ovat Suomen Tolkien-seura Kontu ry:n jäsenlehtiä (tai no, HobSan on tätä nykyä kutistunut A4-kokoiseksi tiedotuslehdykäksi), kolmas puolestaan palvelualojen ammattiliitto Pamin jäsenaviisi. Nämä tulee kyllä kaikki luettua läpi ja Tolkien-lehtien osalta myös laitettua talteen.

Lisäksi lueskelen mieheni tilaamia Suomen kuvalehteä ja Aku Ankkaa (molemmat mainiota vessaluettavaa), hänen ammattiliittonsa jäsenlehteä Superia ja satunnaisesti myös työpaikalle tulevia Helsingin Sanomia ja Hufvudstadsbladetia (epätoivoiselta haiskahtava yritys ylläpitää edes jonkinlaista ruotsintaitoa) sekä työmatkoilla bussita löytyviä Metro-lehtiä, joiden ristikoita on kiva ratkoa matkan ratoksi. En siis ole varsinaisesti katsottavissa lehtien suurkuluttajaksi, mutta eipä siitä mitään vahinkoa liene. Paitsi tietysti lehtimyyjien mielestä, he kun tuntuvat olevan aina ihan vakuuttuneita, että joku naistenlehti jokaisen täysi-ikäisen naispuolisen kansalaisen pitäisi itselleen tilata ;D
Constantem decorat honor

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #2 : Elokuu 13, 2012, 21:49:58 »
Juu.. Eli itse en tällä hetkellä tilaa mitään.. Ei ole rahaa, lol. Mutta mummoni tilaa minulle Aku Ankkaa.. On tilannut vuodesta 1999, kun olin n.vuoden. (Mitä ideaa, enhän mie osannut edes lukea!) Sitten pienempänä jotain tyyliin 'barbie ja winx -lehtiä', mutten enää;D Joskus ostelen ihan lehtihyllyistä lehtiä, tosi harvoin kylläkin.. Yleensä ostelen mangaa ja animea pokkareina (offia!).. Viime vuonna ostin säännöllisesti Inez-lehteä, joka oli ihan kiva, mutta sen pääyhtiö (mikälie) joutui ulkomailla konkkaan ja siihen se sitten loppu.. Demiä, enkä sitä toista lehteä, mikä se nyt onkaan, ole koskaan ostanut/tilannut, kun pelkään "vähän" äitini reaktiota niihin:/// Muuten kyllä voisin..
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Lokakuu 02, 2012, 16:40:13 »
Minulle tulee Suosikki, joka tosin on muuttunut todella paljon huonommaksi kuin muutama vuosi sitten, mutta kyllä siellä hyviäkin juttuja välillä on. Tosin Suosikkihan lopetetaan joulukuussa joten saa nyt nähä rupeenko tilaamaan jotakin muuta. Suosikkia oon tilannut suunnilleen puolitoista vuotta. Sitä ennen mulle tuli Koululainen josta tykkäsin pienempänä tosi paljon.

Lisäksi vaari tilaa minulle ja sisaruksilleni Aku Ankkaa, jonka luen aina välillä. Sitä on tullut meille tosi monta vuotta, ja yleensä minä olen sitä eniten lukenut. Nyt myös pikkuveli :D

Ostan myös Kerrang!-lehden aina välillä. Se on tosin englanniksi mutta siinä on loistavia musiikkijuttuja, paljon lempibändejäni jne. Ja englannin taitoa tulee harjoitettua lukemisen lomassa :D Demiä ja Miss Mixiäkin luen aina joskus kirjastossa, ja joskus pitkälle automatkalle ostan Demin lukemiseksi. Miss Mixistä en kovin paljoa välitä. Demi taas on ihan hyvä lehti :)

En yleensä viitsi ruveta leikkelemään lehtiäni, oon jotenkin kauheen suojelevainen niitä kohtaan :D Hyvät julisteet nappaan talteen ja joskus kirjoittelen reseptejä ylös (:
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #4 : Lokakuu 05, 2012, 15:09:48 »
Minusta ei ole melkein mitään niin mukavaa tapaa viettää sadepäivää kuin vanhojen aikakauslehtien lukeminen. Sen sijaan sanomalehtiä luen nykyään enää vain harvoin, koska uutiset löytyvät helposti netistä tai televisiosta - aikoinaan huomasin sanomalehtitilauksen aiheuttavan minulle lähinnä valtavan määrän jätepaperia, jota piti sitten kantaa selkä vääränä keräysastiaan. Aikakauslehdillä on yleensä paljon enemmän säilytys- ja uudelleenlukuarvoa.

Tällä hetkellä tilaan kahta lehteä, Imagea itselleni ja lisäksi Pelit-lehteä puoliksi minulle ja poikaystävälleni. Imagessa minua kiinnostavat enemmän sen yhteiskunnalliset aiheet, sen sijaan henkilökuvista ja vastaavista en ole niin hirveän innoissani. Mutta satuin törmäämään hyvään tarjoukseen, joten ihan sillä tuli se itselleen tilattua. Pelit taas on minusta suomalaisista peliaiheisista lehdistä paras - joskin kyllä siitäkin löytyisi paljon parantamisen varaa. Huomaa kyllä, että se on tehty yhä aika pitkälle mieslukijoiden ehdoilla, vaikka lehden päätoimittajakin on nykyään nainen.

Minulle tuli tosi pitkään myös Ruoka & Viini, jonka tilauksen jätin kesken joku aika sitten. Syynä se, että lehden linja tuntuu lipuneen aika kauas siitä, mitä itse tykkään (ja on varaa) kokata. Lisäksi minulla on jo vino pino kyseisen lehden vuosikertoja, joista etsiä ohjeita, ennen kuin uusille on edes tarvetta. Mondon Ruoka & Matka sen sijaan on aivan ihana lehti, jonka tilaisin aivan heti, jos se olisi mahdollista - harmi vain, että se ilmestyy toistaiseksi vain kerran vuodessa.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordVine3373
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #5 : Lokakuu 06, 2012, 20:00:20 »
Luen lehtiä aika paljon, mutta eivät ne ihan "vakiolukemistani" ole.

Itse tilaan tällä hetkellä Karvinen-lehteä. En kyllä tiedä, miksi. Ja sitten, Aku Ankka on niin ihana lehti!! Sitä on nyt tilattu jo aika monta vuotta, mutta se on edelleen tosi hyvä.

Näistä nuortenlehdistä luen Miss Mixiä. Siinä vaan on jotenkin hyviä juttuja. Ja ihania julisteita. Ja no, sellasia vanhoja lehtiä, mitä olen ostanut varmaan neljä tai viisi vuotta sitten, kuten Iines-lehti, tulee luettua.

No, juuri nyt en ainakaan keksi paljon enempää lehtiä, kun pääasiassa luen enemmän kirjoja.:D

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #6 : Tammikuu 17, 2013, 14:30:22 »
Välillä olisi kiva lukea sanomalehtiä, että tietäisi enemmän maailman menosta, mutta harvemmin viitsin, koska kaikki huonot uutiset saavat minut huonolle tuulelle.

Nykyään en lue mitään säännöllisesti, ennen tuli luettua brittiläisiä musiikkilehtiä paljon (koska kaikki vähät suomalaiset musalehdet ovat aika tosi huonoja) esimerkiksi Kerrang, Rock Sound ja Big Cheese tai jotain kitara-aiheisia lehtiä esimerkiksi Guitar World, Total Guitar ja Guitar Player. Nykyään noita musiikkilehtiä tulee luettua silloin tällöin, koska ei ole varaa ostaa säännöllisesti. Niitä on kyllä todella kiva lukea. Mielenkiintoisia juttuja hyvästä musiikista ja löytää paljon uusia bändejä.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Heinäkuu 28, 2013, 16:31:00 »
Demiä tilaan.
Ja veljen Aku Ankkoja tulee joskus luettua.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2014, 16:36:46 kirjoittanut Kystisnap »

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Toukokuu 30, 2014, 20:47:50 »
Itse tilaan vain sarjakuva-klassikkoa, Aku Ankkaa, jota en nyt lähde hirveästi perustelemaan, sillä kun on jo oma topicinsa, mutta voin sanoa, että "uudet piirtäjät" eivät pärjää Carl Barksille ja Don Rosalle.

Aku Ankka on minullekin tullut ekaluokalta lähtien, jolloin nyt jo kultareunaisen pilven päältä meitä katseleva ukkini (isän isä) tilasi Akkarin minulle, ja Akkari on siitä pitäen minulle ja veljelle tullut. Ja voin aihetta sivuten sanoa, että opin lukemaan juurikin Akkarin avulla, ja että se, joka vertaa Carl Barksia johonkin uuteen piirtäjään, ei ole elämässään lukenut kunnon Ankkatarinoita, anteeksi vain. :D

Ja Helsingin sanomia luen satunnaisesti, ja pienenä tilasin Villivarsa-lehteä. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #9 : Heinäkuu 22, 2016, 23:17:27 »
Mikään lehtien suuri kuluttaja en ole, sillä meille ei tule mitään tilattavia lehtiä. Kun olin nuorempi, meille tuli monille jossakin vaiheessa elämää tuleva Aku Ankka, ja aika ajoin selailen ja lueskelen noita vanhoja lehtiä läpi. Jokin aika sitten meille tuli vielä paikallinen sanomalehti, mutta päätimme lopettaa sen tilaamisen – samat uutiset löytyvät tosiaan helposti ja nopeasti, kuten Marygold sanoi, myös netistä tai televisiosta. Aamuisiin sanomalehtihetkiin aamupalapöydässä liittyy kuitenkin muistoja: kun äiti luki sanomalehteä, minä luin samaista lehteä pöydän toiselta puolelta väärinpäin, eikä tarvinnut odottaa omaa lukuvuoroa :D Toki omalla vuorollanikin luin läpi, ja lueskelin etenkin sarjakuvat ja itseäni muutoin kiinnostavat jutut. Sanomalehtijutuista oli sekin hyöty, että niitä tuli leikattua ja käytettyä erilaisiin kouluprojekteihin.

Meille tulee paikalliset ilmaisjakelun viikkolehdet. Niissä on todella paljon mainoksia, mutta myös muutamia artikkeleita. Usein luen kaikki artikkelit näistä lehdistä läpi, kun niitä ei ole niin montaa, vaikkakin artikkelien aihealueet eivät niin kiinnostaisikaan. Artikkelien aiheet liittyvät usein kuitenkin omaan asuinalueen lähiseutuun ja sen tapahtumiin, ihmisiin ja ilmiöihin, joten ainakin pysyn vähän kartalla mitä paikkakunnalla tapahtuu.

aikoinaan huomasin sanomalehtitilauksen aiheuttavan minulle lähinnä valtavan määrän jätepaperia, jota piti sitten kantaa selkä vääränä keräysastiaan.

Joopa, tuo lehtien (ja postin mukana tulevien mainoslehtisten) raahaaminen kierrätykseen on aina yhtä lystikästä. Toki olen sitä mieltä, että paperi on hyvä kierrättää, mutta olen pohtinut myös tähän liittyvää seikkaa: jos henkilöllä X on postilaatikossaan/postiluukussaan ”ei mainoksia eikä ilmaisjakelua” -teksti, tekeekö hän ekoteon? Hänelle ei jaeta paperia kuormittamaan hänen hiilijalanjälkeään yms. ekologisia mittareita, mutta tuikkaako postinjakaja hänen mainoslehtisensä sitten seuraavalle? Perimmäinen kysymys taitaakin olla, että painetaanko näitä mainosjuttuja hurrrrjan paljon ja tungetaan mahdollisimman monelle, vai vähennetäänkö mainosjuttujen painamista jos niiden menekki pienenee kun ihmisillä alkaa olemaan noita ”ei mainoksia eikä ilmaisjakelua” -kieltoja? Itselläni on ollut moinen kaunis pyyntö postilaatikossa, mutta usein laatikkoon on kuitenkin tullut niin mainoksia kuin ilmaisjakelujuttuja.

Tuosta kierrätysasiasta vielä. Moni suomalainen mökkeilee etenkin näin kesäisin, ja onhan sanomalehdet ihan kelpo sytykkeitä käytettäväksi esimerkiksi saunan uuniin tai nuotioon.

Aikakausilehdistä olen lukenut etenkin Seura-nimistä lehteä. Ajoittain siinä on ollut ihan mielenkiintoisia henkilötarinoita sekä historiaan liittyviä juttuja, jotka ovat vieneet mennessään. Kyseisestä lehdestä olen täytellyt myös ristikoita – voi tuota aivojumpan ihanuutta! Seuran ohella muita ns. naistenlehtiä en ole sen enempää lukenut, selaillut jos jollakin sukulaisella on ollut taikka jos jollakin yleisellä paikalla, kuten hammaslääkärin odotushuoneessa, on ollut.

En siis ole varsinaisesti katsottavissa lehtien suurkuluttajaksi, mutta eipä siitä mitään vahinkoa liene. Paitsi tietysti lehtimyyjien mielestä, he kun tuntuvat olevan aina ihan vakuuttuneita, että joku naistenlehti jokaisen täysi-ikäisen naispuolisen kansalaisen pitäisi itselleen tilata ;D

Lehtimyyjät… ”Nyt meillä olisi tällainen tarjous, josta et voi kieltäytyä!” ”Kiitos ei.” ”Kaupan päälle saisit kolme numeroa ilmaiseksi!” ”Kiitos ei.” ”Eikä tässä vielä kaikki…!” ”Kiitos ei.” Kun ei uskota millään :D Työtäänhän he vain tekevät, mutta välillä käy heitä sääliksi – paljonkohan he oikeasti saavat myytyä?

Itse en myöskään ostele lehtiä, sillä lehtimaailmassa ei oikein ole sellaista lehteä, joka niin kiinnostaisi. Ns. nuorten lehdistä olen kasvanut ulos, eivätkä esim. ruokaan, viiniin tai peleihin liittyvät ns. teemalehdet oikein ole minua varten. Mutta hyvähän näitäkin on olla olemassa, moni varmasti saa mielekkäitä lukukokemuksia ja vaikkapa mukavia reseptejä kokeiltavaksi.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #10 : Heinäkuu 22, 2016, 23:28:00 »
En tilaa mitään lehtiä, mutta käyn kirjastolla lukemassa aina Tieteen Kuvalehden, Tieteen Kuvalehti Historian, Maailman Historian ja Episodin. Demiäkin yleensä vilkaisen jos on tullut uusi mutten lue yhtä tarkkaan kuin muita. National Geographic lehteäkin vilkuilen aina, kun on tullut uusi numero. Aku Ankkaakin vilkaisen, mutta koska ainoat sarjat mitkä Aku Ankassa kiinnostavat ovat Don Rosan käsialaa, niin sen vilkuilu jää usein pintapuoliseksi.

Poissa Sirkka

• Vuotislainen
  • Sirkka is free.
« Vastaus #11 : Elokuu 01, 2016, 13:54:02 »
Luen Hevoshullua, sekä harvoin Villi Varsaa. Aku Ankkaakin tulee luettua jonkun verran, kun isoveli tilaa sitä. Tilaamisesta puheen ollen Hevoshullua tilataan kanssa.
Vaellan siellä, missä sinä et. Jos joskus satut löytämään minut, älä päästä minua helpolla.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #12 : Elokuu 22, 2016, 12:03:06 »
Joopa, tuo lehtien (ja postin mukana tulevien mainoslehtisten) raahaaminen kierrätykseen on aina yhtä lystikästä. Toki olen sitä mieltä, että paperi on hyvä kierrättää, mutta olen pohtinut myös tähän liittyvää seikkaa: jos henkilöllä X on postilaatikossaan/postiluukussaan ”ei mainoksia eikä ilmaisjakelua” -teksti, tekeekö hän ekoteon? Hänelle ei jaeta paperia kuormittamaan hänen hiilijalanjälkeään yms. ekologisia mittareita, mutta tuikkaako postinjakaja hänen mainoslehtisensä sitten seuraavalle? Perimmäinen kysymys taitaakin olla, että painetaanko näitä mainosjuttuja hurrrrjan paljon ja tungetaan mahdollisimman monelle, vai vähennetäänkö mainosjuttujen painamista jos niiden menekki pienenee kun ihmisillä alkaa olemaan noita ”ei mainoksia eikä ilmaisjakelua” -kieltoja? Itselläni on ollut moinen kaunis pyyntö postilaatikossa, mutta usein laatikkoon on kuitenkin tullut niin mainoksia kuin ilmaisjakelujuttuja.

Olen itse miettinyt paljon  samaa ja haluan uskoa, että kun yhä useammalla on tuo ei ilmaisjakeluita kiitos, niin sitten niitä kansssa painetaan vähemmän kun uskotaan, ettei himiset niitä todellakaan halua. Itse tykkään lukea paikallislehteä, mutta voin napata sen hyvin vaikka keskustasat mukaani, kuine ttä se jawtaan postilaatikkooni, luen sen kerran ja heitän kierrätykseen.

Lehtimyyjät… ”Nyt meillä olisi tällainen tarjous, josta et voi kieltäytyä!” ”Kiitos ei.” ”Kaupan päälle saisit kolme numeroa ilmaiseksi!” ”Kiitos ei.” ”Eikä tässä vielä kaikki…!” ”Kiitos ei.” Kun ei uskota millään :D Työtäänhän he vain tekevät, mutta välillä käy heitä sääliksi – paljonkohan he oikeasti saavat myytyä?

Olen pienen hetken toiminut lehtimyyjänä ja siin ätyössä opetettiin ns. väsytystaktiikka. Koko litannia pitää lukea ja pitää asiakas puhelimessa aina niin kauan kunnes hän joko ostaa tuotteen tai lyö luurin kiinni. Se ei ole uskosta kiinni, se on pomon määräys että sanaa "Ei" ei saa kuunnella. Sain itse myytyä ehkä 3-5 lehteä päivässä, ja tein noin 5 tunnin päiviä. Ei siis todellakaan paljon ja rahaahan siitä työstä ei kummoisesti saanut. Siksi lopetinkins en hyvin nopeasti. Lehtien ostajat olivat yleensä poikkeuksetta (myin Me Naisia) 40-60 vuotiaita joko yksinhuoktajaäitejä tai eläkeläisiä.

Ite aiheeseen, tykkään lukea lehtiä, mutta valitettavasti sellaista lehteä ei julkaista jossa olisi paljon minua kiinnostavia juttuja. Elämäni aikana on tullut tilattua Nalle Puhia, Karvista, Barbieta, W.I.T.C.H.:iä, Suosikkia, Demiä ja Episodia. COsmopilotania ja Aku Ankkaa lainasin siskoltani ja kavereiltani. Äitini Me Naiset ja Annat on myös tullut luettua. Joka lehdessä on jotain hyvää, muttei mikään ole se ns. unelmalehti.
Nykyään saan suurta nautintoa kun löydän kirppiskeltä/ divarista 90-luvun Suosikkeja, Demiä tai Barbielehtiä. Näitävanhoja lehtiä lukemalla pääsen jotenkin sellaiseen hurmokseen, mitä kaipailen kovastikkin. 

Poissa Hopeakettu

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Elokuu 30, 2017, 18:18:08 »
Itse luen tällä hetkellä sanomalehtien lisäksi ainoastaan kirjastossa Demiä (vaikken kohderyhmää enää olekaan :P) ja Animea, sukulaisilla vieraillessa Seuraa ja silloin tällöin Kodin Kuvalehteä (joka on yllättävän hyvä! :D) ja no, siinäpä ne olivatkin. Tieteen Kuvalehti on alkanut myös kiinnostaa! Silloin tällöin tulee ostettua kirpputorilta joitain yksittäisiä lehtiä, jos niissä on joku mielenkiintoinen juttu, mutta yleensä käyn lukemassa haluamiani lehtiä kirjastossa. Tällä hetkellä en tilaa kotiin mitään lehteä.

Tietääkö kukaan, onko olemassa mitään aikuisille suunnattua, suomenkielistä eläinaiheista lehteä? Olen yrittänyt etsiä sellaista kirjakauppojen lehtihyllyiltä, mutta ei ole ainakaan osunut silmään. Tarjolla on jotain hevos-, kissa- ja koiralehtiä, mutta minä haluaisin kokeilla sellaista joka käsittelisi eläimiä ja lemmikkejä laajemmin. Ainakin joskus oli sellainen lehti kuin Lemmikki, mutta se taisi olla enemmän lapsille ja varhaisnuorille suunnattu..?