Kirjoittaja Aihe: Pottermore (SPOILAA NELOSKIRJAA!)  (Luettu 79831 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pottermore
« Vastaus #75 : Huhtikuu 18, 2012, 16:49:38 »
Käykö kellekään muulle kaksintaistellessa tällä tavalla: ehdin vain valita haastettavan tuvan, ja sitten ruutuun pamahtaa jo tulokset, ennen kuin olen edes valinnut loitsua! Noista tuloksista ei kuitenkaan tule pisteitä, vaikka siinä lukisi että olen voittanut ja ansainnut viisi pistettä. Välillä taas taistelu toimii ihan normaalisti. :D

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #76 : Huhtikuu 18, 2012, 17:29:18 »
Käykö kellekään muulle kaksintaistellessa tällä tavalla: ehdin vain valita haastettavan tuvan, ja sitten ruutuun pamahtaa jo tulokset, ennen kuin olen edes valinnut loitsua! Noista tuloksista ei kuitenkaan tule pisteitä, vaikka siinä lukisi että olen voittanut ja ansainnut viisi pistettä. Välillä taas taistelu toimii ihan normaalisti. :D

Kyllä vain! Olen miettinyt, olisiko välimuistilla tekemistä asian kanssa.. mutta en sitten tiiä. Ehkä se on joku väliaikainen bugi o_O
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #77 : Huhtikuu 18, 2012, 17:56:45 »
En nyt jaksa vielä kommentoida Pottermorea, mutta minulla olisi yksi kysymys.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #78 : Huhtikuu 18, 2012, 18:06:51 »

Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #79 : Huhtikuu 18, 2012, 19:26:06 »
Noniin nyt pääsin laijitteluun ja täältä löytyy yksi uusi Luihuinen! Olen tavallaan vieläkin vähän hämmentynyt, enkä oikeastaan tiedä miksi, koska en sinänsä odottanut yhtään mitään enkä itsekään tiedä mikä sitten olisi ollut sopiva : D  Täytyy vaan uskoa tervetulotoivotusta että emme me pahoja ihmisiä ole ;)

Liemiongelmia on minullakin täällä!

/ Ja nimellä JinxLeviosa1205 seikkailen ja kaveripyynnöillä saa heittää : >

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #80 : Huhtikuu 18, 2012, 19:33:33 »

haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #81 : Huhtikuu 18, 2012, 19:47:18 »
Liemiongelmia on minullakin täällä!

Hämmennyslaskuri.... Kai minä sitten teen jotain väärin vai miksei se toimi.

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #82 : Huhtikuu 18, 2012, 20:41:05 »
Ohhoh nyt se onnistuikin! : O
Luulin kyllä tehteeni koko ajan sillä tavalla, mutta nyt kun ohjeittesi jälkeen kokeilin uusiksi niin heti onnistui! Kiitos :)

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #83 : Huhtikuu 18, 2012, 20:53:47 »
Tietääkö joku, säädelläänkö tupien jäsenmääriä (siis käytännössä lajitteluhatun alttiutta sijoittaa joku tiettyyn tupaan) mitenkään? Betatestauksen alussa korpinkynsiä oli käsittääkseni eniten, mutta onko missään kerrottu, muutettiinko tupatestiä tuottamaan vähemmän korpinkynsiä? Nythän rohkelikkoja on lähes 30000 enemmän kuin korpinkynsiä, kun taas luihuiset ja puuskupuhit ovat siinä välimaastossa. Rohkelikko meni tämän vuorokauden sisällä tupapisteissä Korpinkynnen ohi, mikä ei ole kovin yllättävää, kun ottaa huomioon, että korppareita on tällä tahdilla pian 10 prosenttia vähemmän kuin rohkelikkoja.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #84 : Huhtikuu 18, 2012, 21:10:51 »
En nyt jaksa vielä kommentoida Pottermorea, mutta minulla olisi yksi kysymys.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Notus

• Vuotislainen
  • I solemnly swear that I am up to no good.
  • Pottermore: DawnSeeker18718
« Vastaus #85 : Huhtikuu 19, 2012, 15:40:43 »
Toista päivää Pottermoressa ja hirmuisan mielenkiintoinen kokemus ollut! :) Harmi että ekan kirjan pian mennyt läpi kun tahtois jatkaa loputtomiin tutkailua ^^ Tietääkö kukaan millon Salaisuuksien kammio aukeaa tuolla?

Parhaimmat hetket minullakin ollut nuo taikasauvan saaminen ja tupaan lajittelu, vaikka suuri järkytys olikin Luihuisiin "joutuminen". Olen aina ajatellut että sinne joutuu vaan pahat velhot ja noidat, enkä pidä itseäni yhtään minään pahiksena :P mutta pahimmasta järkytyksestä on toivuttu ja koitan totuttautua ajatukseen että olen Luihuinen. Lisäilkää toki minut kaveriksi!

Yksi kysymys mulla olisi liittyen liemien tekoon.
"After all this time?"
"Always" said Snape.

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
« Vastaus #86 : Huhtikuu 19, 2012, 15:42:16 »

On holy soil

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Huhtikuu 19, 2012, 16:15:59 »
Lainaus käyttäjältä: aivokas
Lainaus käyttäjältä: Notus

Poissa Crepsley

• Puliseva pölisevä paviaani poppoo
  • Vuotislainen
  • Live together, die alone.
  • Pottermore: ScarletHallow12220
« Vastaus #88 : Huhtikuu 20, 2012, 13:01:08 »
Woah, paljon hälinää on syntynyt Pottermoresta, jonne tämäkin tyttö rekisteröityi tämän viikon alussa. Itse pidän kyseisestä sivustosta, varsinkin sen grafiikoista, ja ainoa asia mikä harmittaakin on ettei kakkoskirja ole vielä avautunut.

Itselläni oli alussa samanmoisia ongelmia mitä teilläkin, mutta nyt on kaikista selvitty! Mietinkin, että olisiko järkevämpää listata johonkin näitä kysymyksiä ja niihin vastauksia, ettei tarvitsisi selata kaikkia näitä sivuja läpi ja etsiä, että onko joku kysynyt sen sun mielessä olevan kysymyksen aikaisemmin ja onko siihen jo vastattu.
Siitä miten asiat ovat, ei voi päätellä, miten niiden pitäisi olla. -David Hume

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #89 : Huhtikuu 20, 2012, 13:52:43 »
Voitaisiinko sopia että Pottermoresta löytyvät uudet tiedot esim. hahmoista voidaan merkitä spoilerilla, mutta käytännön ohjeita ei?
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
« Vastaus #90 : Huhtikuu 20, 2012, 15:54:15 »
En muuten tiedä häiritseekö ketään muuta se, että Viisasten kivessä ei kauheasti näkynyt hahmojen kasvoja. Siinä olisi varsinainen parannusidea Salaisuuksien kammiota varten. Itse ainakin haluan nähdä kasvotkin kunnolla, ei vain selkämyksiä. Hmm...

Olen muuten hieman siivoillut kaverilistaani sellaisten nimimerkkien kohdalta, joita en täältä Vuotiksesta haun avulla löytänyt. Eli älkää ihmetelkö, jos juuri teidän nimimerkin olen poistanut kavereistani - en vain tykkää pitää "tuntemattomia" listalla :) Kaveriksi saa pyytää tottakai, mutta yhä pyytelisin teitä laittamaan yksärillä tietoa kuka vuotislainen siellä hiiviskelee, jos Pottermoren nickiä ei täältä löydä. :')
On holy soil

Poissa KiertoVoltin Poika

• Vuotislainen
  • Pottermore: CrimsonOwl3178
« Vastaus #91 : Huhtikuu 20, 2012, 16:50:55 »
Yhyy meinasi itku päästä kun hattu lajitteli minut Korpinkynteen vaikka kaikki nämä vuodet olen kokenut samaistuvani paremmin Luihuisten kanssa D: toivon tosiaan ettei kyseessä ole edellä mainittuna "tupien jäsenmäärien säätely"

Eka kirja selattu läpi, nyt vaan parhaan mukaan yritän haalia pisteitä tuvalle - saa lisätä kaveriksi~

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
  • Pottermore: PixieDraconis24786
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #92 : Huhtikuu 20, 2012, 17:53:44 »
Rekkasin toissapäivänä ja nyt on jo koko Viisasten Kivi koluttu läpi - ja minä idiootti jotenkin olin ajatellut, että ne kaikki kirjat olisivat siellä jo, joten tuli pienenä shokkina kun selvisi että tuohon se sitten tältä erää jäi. Olin positiivisesti yllättynyt koko Pottermoresta ja nyt ei millään malttaisi odottaa jatkoa. Onko siitä mitään tietoa vielä, milloin mahtaisi SK aueta...?

Tupaan lajittelu ja taikasauvan saaminen olivat kyllä lemppareitani - olen vähän turhankin ylpeä Korpinkynteen pääsemisestäni, jos totta puhutaan.... ja minusta varsinkin se tervetulopuhe oli ihana, kun Harryn näkökulmasta on jäänyt selviämättä aika monia puolia varmaankin kaikista tuvista Rohkelikkoa lukuun ottamatta. (Kiinnostaisi kovasti lukea muidenkin tupien vastaavat.)

Se "pelimäisyys" tuli vähän yllätyksenä, ja aluksi koko ulkoasu ja varsinkin äänet hämmensi rankasti, mutta opin siitä tykkäämään aika nopeasti. Itse tykkäsin kovasti siitä, ettei kenenkään kasvoja näkynyt, jotenkin oudosti se sopi asiaan. Edes siinä harjoitustaikajuomassa en kyllä onnistunut.... jokin siinä aina mätti, vaikka yritin ties kuinka monta kertaa ja tein aivan varmasti kaiken oikein mutta mutta. :D

Nimi on tosiaan PixieDraconis24786 ja kaveriksi saa pyytää :)
Gilraen -> Iiri

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #93 : Huhtikuu 20, 2012, 18:57:06 »
Tää on varmaa kysytty jo, mut en haluu spoilautuu, joten... miks en pääse toiseen kirjaan? Pitääks odottaa joku tietty aika, ja jos, niin kuinka pitkä?

Ja miten voi ansaita tupapisteit? Ku mul on 40 enkä tiedä mitä oon tehny, mut haluisin tietenki anasaita niit lisää...
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #94 : Huhtikuu 20, 2012, 19:16:36 »
Tää on varmaa kysytty jo, mut en haluu spoilautuu, joten... miks en pääse toiseen kirjaan? Pitääks odottaa joku tietty aika, ja jos, niin kuinka pitkä?

Ja miten voi ansaita tupapisteit? Ku mul on 40 enkä tiedä mitä oon tehny, mut haluisin tietenki anasaita niit lisää...

Kakkoskirja kirja ei ole vielä avautunut, siitä syystä sinne ei pääse. Huhupuheiden mukaan se aukeaisi toukokuussa, mutta koska kyseessä on huhu, en alkaisi odottamaan mitään ihmellistä.

Ja lisää tupapisteitä saa tekemällä liemiä ja kaksintaisteluilla.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
« Vastaus #95 : Huhtikuu 20, 2012, 19:24:43 »

Kakkoskirja kirja ei ole vielä avautunut, siitä syystä sinne ei pääse. Huhupuheiden mukaan se aukeaisi toukokuussa, mutta koska kyseessä on huhu, en alkaisi odottamaan mitään ihmellistä.

Ja lisää tupapisteitä saa tekemällä liemiä ja kaksintaisteluilla.

Hui! Vasta silloin....

Mutta en kyllä ymmärrä tupapistejuttua... Tai siis saiko siitä harjoitusliemestäkin? koska muuten en ole liemiätehnyt enkä voittanut kaksintaisteluja...
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #96 : Huhtikuu 20, 2012, 19:28:19 »
Tupapisteitä saa myös keräämistään tavaroista lajittelun jälkeen.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #97 : Huhtikuu 20, 2012, 19:29:12 »
Itse pidän pottermoresta, mutta liemenkeittoa en hallitse. Olen siis koko ykköskirjan käynyt läpi...

Itse pidin eniten tuosta viistokujalla käynnistä, kun sai oman taikasauvan, ja lajittelusta. Olen ihan oikeassa tuvassa, eli Luihuisessa.
Harjoitusliemikin on erittäin hankala, joka kerta teen ohjeen mukaan, mutta joka kerta siinä on jotain vikaa, ärsyttävää..

Mutta nimimerkillä DreamFlight25004 siellä kuljeskelen, kaveripyynnöllä saa pommittaa. :)
Hey! You just lost The Game.

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
« Vastaus #98 : Huhtikuu 20, 2012, 19:57:02 »
Ai niin, ja minun oli sanottava vielä muutakin  kuin kysymyksiä :)

Minäkin pidän paljon sivustosta, vaikka nyt tuntuukin vähän tyhjältä, kun olen ykköskirjan mennyt läpi. Ehkä pitäisi olla jotain muutakin kuin liemet (joissa olen harjoituslientä lukuunottamatta surkea, joten lopetin niiden teon, kun vain tuhlasin vain ainekseni....) ja kaksintaistelu... Vaikka jotain huispausjuttuja tai kokeita tmv. Kun minulle eivät edes Rowlingin tekstit kovin paljoa anna, kun enkuntaitoni ei ole parhaita. Olöen kyllä välillä yrittänyt niitä lueskella.

Se mitä kaipaisin enemmän (ja ilmeisesti niitä ei kirjan lopussakaan ole sen enempää) ovat nuo lajittelut ja sauvanvalinnat. Ehkä se johtuu siitä että pidän niin paljon testeistä, mutta kysymykset olivat hyviä ja niihin oli hauska vastata. Tosin kaverini oli saanut lajittelussa eri kysymyksiä kuin minä. Sen vuoksi ajattelinkin että olisi kiva tehdä lajittelu uudestaan niin ettei tupa silti vaihtuisi, mutta kysymyksiin oli hauska vastata, pohdiskella itseään, mutta se ei kai ole mahdollista. Sellaisia testi/valinta/lajittelujuttuja voisi olla lisää. Kaikki olisi voitu esim laittaa huispausjoukkueeseen ja siinä valinta olisi tapahtunut näin...

En vaihtaisi omaa tupaani Rohkelikkoa mistään hinnasta ja se ei suinkaan johdu siitä että se on kirjassa niin esillä vaan siitä, että keneltä vaan tuttavaltani kysyisi hän laittaisi minut sinne.

Minuakin ärsyttää tuo, että viestit voivat olla noin lyhyitä ja niiden kirjoittamista on  rajoitettu hirveästi...

Ja yhdestä virheestä haluan nyt teille kertoa spoilerin takana.

Mitä mieltä olette tuosta spoilerin alla olevasta. pahoittelen sekavuutta ja outoja lauserakenteita.

muoks// Olin ymmärtänyt ensimmäisen vihjeen väärin. Hirmu selittää suraavalla sivulla miten juttu toimii.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2012, 21:56:24 kirjoittanut Gemmssy »

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #99 : Huhtikuu 20, 2012, 21:20:57 »
Juu...
Kun menin ensimmäisen kirjan läpi, en jaksanut harjoitella alohomoraa vai mikä olikaan päästäkseni Pörrön luokse. Nyt sitten haluaisin sinne, mutten enää pysty yrittämäänkään avata ovea ;____; Onko kellekään muulle käynyt näin?
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.