Kirjoittaja Aihe: Star Wars  (Luettu 24805 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
Star Wars
« Vastaus #25 : Marraskuu 06, 2004, 21:08:24 »
Episode III:n trailerin jälkeen alan nettisaitit ylistivät kilpaa Lucasin tulevaa menestysleffaa. Vaikuttaa siltä, että kahden kalkkunan jälkeen Lucas pystyy luomaan vielä sellaisen superleffan, jota häneltä on odotettu vuosikausia.

Ne harvat ja valitut, jotka ovat nähneet elokuvan ensimmäisen raakaversion(Elokuva on siis(kai?) jo kuvattu, vain tehosteet ja muut editoinnit puuttuu), ovat ylistäneet tämän alkuperäisen trilogian tasolle. Jopa Empire strikes backiakin synkemmäksi tituleeratussa elokuvassa on ylistetty erityisesti näyttelijöiden suoritusta. Hayden Christensen on kuin eri näyttelijä, ja Ewan McGregor tekee vieläkin kovemman suorituksen.
Shaken, not stirred.

Xeemu

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #26 : Marraskuu 07, 2004, 10:57:36 »
Toivotaan, että III tulee hyvä. Odotusket ainakin korkealla. Eihän tuo kakkonenkaan ihan surkea olut, mutta se ykkönen. Eih. Purkki Purkki on kyllä elokuvien historian turhin hahmo. Ja etenkin ärsyttävin.

Alkuperäisestä trilogiasta en nyt jaksa hehkuttaa, koska kaikkihan sen loistavuuden tietää.

Alexiel

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #27 : Marraskuu 07, 2004, 16:41:27 »
itse olen pitänyt ihan pienestä lähtien Star Warsseista, mutta nämä uusimmat eivät ole kyllä vakuuttaneet yhtälailla kuin  vanhat.
Näin juuri neloselta Revenge of the sith trailerin,joka kyllä vaikutti lupaavalta, mutta saa nähdä.

Jen Skywalker

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #28 : Marraskuu 07, 2004, 17:22:34 »
Kyllähän minä taaperosta lähtien Star Warsia olen katsonut ja koukussa olen. Vanha trilogia on.. On jotain. Hypin seinille kun kuulin että se tulee DVDlle. Heti ostamaan säntäsin. ^^

Uudet elokuvat. Hmm... No Star Warsia nekin on, eikä mahda mitään. Kloonien hyökkäys oli... Miten sen sanoisi? Vuosisadan rakkaustarina? No elokuvan pelasti loppu taistelut ja sai nähdä kuinka Yoda käyttää sapelia. Mutta silti...
Pidän koko saagasta. Jotenkin Vanha Tasavalta on kiehtova tai jotain...

Episode kolmonen. Spoilaannuin kun luin juonen. Ei utelias ihminen mitään sille mahda, että menee ja lukee.
 Tovottavasti Obi-Wanin ja Anakinin välinen taistelu ei tuota pettymystä. Luin Pilvikaupungista että se kestää pidempään kuin episode ykkösen sapeli kamppailu. Vai muistanko väärin? o.O

Kyllä minä Star Warsia suosittelen lämpimästi... ^^

sinulle mitaminako... kyllä. muistan jatkossa.

carolina

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #29 : Marraskuu 07, 2004, 21:26:48 »
Tykkääntykkääntykkään.
Ainakin 'vanhoista kunnon' Star Warseista. Episodeista puuttuu jotakin oleellista [Han Solon lisäksi...;)]. Tunnelma on ihan eri tasolla. Ja vaikka episodit ovatkin täynnä kaikkea hienoa tehostetta sun muuta itse elokuva jää jotenkin puutteelliseksi. Onhan niissä toki kaikkea kivaa rakkaushömppää, mutta.

Revenge of the Sithiä odottelen innolla. Olisipa se jotain aivan muuta kuin kaksi edeltäjäänsä. Ja varmasti onkin, kaikki tulevaisuuden kannalta oleellinenhan ilmeisesti nähdään sitten kyseisessä pätkässä.
Traileria en ole vielä nähnyt ja ajattelin jopa yrittää välttää näkemästä ja mennä ns. sokkona katsomaan.

Mara

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #30 : Maaliskuu 18, 2005, 17:21:39 »
Nyt se on täällä! Star Wars episode III Revenge of the Sithin täyspitkä traileri! Katsokaa ja kuolatkaa! http://movies.channel.aol.com/feature/starwars/trailer.adp?type=lrgMinusta tuo on eritttäin vaikuttavan näköinen. Ainoa mikä häiritsee on edelleenkin Hayden Christensen.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #31 : Maaliskuu 18, 2005, 18:04:20 »
Wanha....no ei vaan. Virallisesti traikku taisi tulla vasta tänään, mutta jo viime viikolla tuo oli nähtävissä monilla sivuilla epävirallsesti.
Hayden varmaankin pilaa vaderin hahmon, mutta anakinina jäbä tekee kuulemma todella kovan luokan roolityön.
Shaken, not stirred.

junkie

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #32 : Maaliskuu 18, 2005, 21:12:31 »
Kyllä, olen nähnyt kaikki StarWarsit ja lähes fanitan niitä VANHOJA. Uudet ei ole hyviä..
Aivan liikaa tietokoneella tehtyä, vanhoja perinteisiä nukkehahmoja pitäisi vaalia. Esimerkiksi Yoda ei ole läheskään yhtä symppis, kuin ennen. Nyyh. Toisaalta uusi Yoda on paljon ilmeikkäämpi ja liikkuminen sujuvampaa, mutta siinä vanhassa oli sitä jotakin.. Tyyliä.

Kloonien Hyökkäys oli suuri pettymys, sillä koko leffa näytti ihan ylipitkältä pleikkapelin hillotuskohtaukselta. (Ookoo, pitää myöntää, että tykkäsin Episodi ykkösestä.)
Ihastuin TähtienSotiin jo naperona ja himoitsen kuollakseni DVD- poksia, jossa olisi ne kaikki vanhat pätkät! Mmm.
Ai miksi tykkään? Nooh, StarWarsithan ovat kaikkien scifileffojen esi-isiä, ainakin melkein. Nostalgisia ja hauskoja... Rakastan yli kaiken niitä baarikohtauksia, joissa näkyy kaiken maailman örrimörriäisiä ja lonkeroisia. Impeurumin (hyvä, osaan siis suomea!) Vastaisku on ehdoton suosikkini. Synkkä ja suloinen:D

Tältä uusimmalta odotan tietysti paljon mutta lähes itkin, kun näin kyseisen trailerin. Käperryn siis ensi-iltana sohvani nurkkaan muistelemaan niitä "vanhoja hyviä aikoja" ja katsomaan kaikki kolme vanhaa pätkää putkeen.

Cross

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #33 : Maaliskuu 18, 2005, 22:03:35 »
Pidän näistä leffoista. Impperium hyökkää! Minun pitäisi kylläkin kirjoittaa kunnon viesti eikä mitään soossia eli asiaan.

Olen nähnyt vain 2! Kuulit oikein vain kaksi näistä leffoista. Mutta huomenna tulee kai oliko se 1:seltä se Jedin paluu. Kai se pitää katsoa. Apua!  Nyt rupeat puhumaan kunnolla.

Hoo minä tykkään siitä karva pallosta. Tai mikä sen nimi oli? O_O
Leia rulaa! No joo tykkään yleensä aina pää naisnäyttelijästä.

Näistä uusista minulla ei ole tietoa hölkäsen pöläystä. En ole ikinä edes kuullut. No kun innostuinkin tuosta Star Warssista vähän aikaa sitten.
Ei minulla oikeastaan muuta kommentoitavaa tässä nyt ole.

Exar Kun

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #34 : Maaliskuu 19, 2005, 00:51:24 »
Eipä noihin edellisiin kommentteihin ole paljoa lisättävää, episodit 4-6 muodostavat kokonaisuuden, joka on suosikki leffani. Uudet osat eivät ole niin omasta mielestäni niin huonoja, kuin miksi niitä haukutaan. Todennäköisesti leffoihin kohdistui vain suuria ennakko odotuksia, jotka eivät sitten toteutuneet. Näin leffat tuntuvat huonommilta kuin mitä ne ovatkaan.

Xeemu

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #35 : Maaliskuu 19, 2005, 13:28:06 »
En ole jaksanut vaivautua tuota kolmosen traileria katsoa. Pidetään jännitystä yllä ensi-iltaan (tai siihen, että se traileri näytetään telkkarissa tai elokuvissa.). Alkuperäinen trilogia on kyllä loistava. Eihän I ja II episodeissakaan mitään vikaa ole (paitsi se perhanan Jar Jar Binks, jonka minun puolestani saisi hirttää pää alaspäin puusta, ampua ja hukuttaa)

Kolmosessa pelkään myöskin Hayden Christenseniä, joka jo kakkosessa väläytti surkeuttaan. Toivottavasti poikaan on saatu ryhtiä, sillä Darth Vaderia ei saa pilata millään Christenseneillä. Siinä menisi yksi koko elokuvasarjan hienoimpia hahmoja pilalle. Tänäänhän muuten tulee tuo Jedin paluu. Ewokit ovat mahtavia hakkaamassa AT-ST:tä puukeppeineen.

Poissa Tinde

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Star Wars
« Vastaus #36 : Maaliskuu 19, 2005, 14:03:25 »
Vähän Star Warssit on parhaita.Natalie Portman on lempinäyttelijäni ja juuri oikea valinta tähän elokuvaan.Lempi hahmoni on
siis Padmé Amidala.Hän on fiksu ja tietää mitä tekee ja on rohkea ja uskaltaa lähteä mukaan kaikkeen, myös arveluttavaanki.
Padmé ja Anakin on söpö pari elokuvassa :).Lempi Star Wars on, ehkä tuo uusin Kloonien hyökkäys saa nähdä, että muuttuuko mieli, ku nään ton Sithin koston ;).Onneksi ensi-iltaan ei oo enää ees kauaa joten odotuksen kestää kuitenkin vielä suhtkot hyvin.Star Wars faneus on lähtöisin veljeni kautta.Hän on itse Star Wars fani ja hän tutustutti minut Star Warssiin.Kun hän sai trilogit lahjaksi nii me katottii ne yhdessä ja heti ne tempasi mukaansa.Oli pakko nähä lisää Star Warsseja.Nykyään meillä on kaikki tähän mennessä tuleet Star Warssit videolla.Niitä sitten kattelen tekemisen puutteessa ja muutenkin x).
"There's something beautiful inside you".

Aren

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #37 : Maaliskuu 19, 2005, 17:24:06 »
Lainaus käyttäjältä: "junkie"

Ai miksi tykkään? Nooh, StarWarsithan ovat kaikkien scifileffojen esi-isiä, ainakin melkein.

Paitsi että ne ovat täysin kaukana mistään esi-isän asemasta.

Itse en ole vieläkään vakuuttunut. Traileri oli kieltämättä vaikuttava, mutta tämä nähtiin jo aiemmin Episode ykkösen kanssa. Upea traileri ja hirvittävä määrä hypetystä ja tajuttoman huono elokuva. Kyllähän tämäkin mennään ensi-iltaan katsomaan, mutta en pidä toivoa kovinkaan korkealla.

Maglor

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #38 : Maaliskuu 20, 2005, 11:01:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Tunturipöllö"
Hayden varmaankin pilaa vaderin hahmon, mutta anakinina jäbä tekee kuulemma todella kovan luokan roolityön.

Ei kai Hayden näyttele Vaderia? Muistaakseni hommaan on otettu aito ja alkuperäinen Vader. imdb voisi kertoa tästä lisää....

edit: jaahas, ei näköjään olekaan :(

(1977)James Earl Jones    ....    Darth Vader (voice)

(2005)Hayden Christensen    ....    Anakin Skywalker/Lord Darth Vader

Jen Skywalker

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #39 : Maaliskuu 20, 2005, 11:12:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Maglor"

Ei kai Hayden näyttele Vaderia? Muistaakseni hommaan on otettu aito ja alkuperäinen Vader. imdb voisi kertoa tästä lisää....

Kyllä se vain niin oli, että Hayden tunkeutuu Vaderin haarniskaan. Se tehtiin jopa hänen mitoilleen, muistelen ainakin näin.
 Mutta jos joku tietää minua paremmin, niin annan viisaamman korjata virheeni.

Muoks::
 Thoo... Keritty vastaamaan minua ennemmin... ^^;

Mutta kuitenkin. Toivottavasti Hayden ei pilaa Vaderia, kuten joku jo tuolla sanoikin. Darth Vader on yksi vanhan trilogian mahtavimpia hahmoja.
 Noh. Sen näkee sitten toukokuun 19. päivä.

Xeemu

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #40 : Maaliskuu 20, 2005, 11:17:31 »
Tuli muuten tuosta Kloonien Hyökkäyksestä mieleen, että elokuvissa ärsytti suunnattomasti se, että tekstit olivat valkoiset. Siellä kloonauspaikassa, jonka nimeä en tietenkään muista, oli myös valkoiset seinät (ja lattia ja taisi olla kattokin) jolloin teksti hukkui seiniin. Olisivat laittaneet vaikka keltaiset tekstit, vaikka sekin kyllä olisi ärsyttänyt rumuudellaan. Piti vain olla korva tarkkana ja kuunnella mitäköhän siellä keskusteltiin.

Sharida

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #41 : Maaliskuu 20, 2005, 12:34:50 »
Kotonamme on videolla kaikki vanhat SW:t sekä Pimeän uhka ja DVD:ltä löytyy kaikki vanhat SW:t sekä niiden bonus materiaalit ja Kloonien hyökkäys. Videot ostimme sellaisena boksina ja samoin nuo DVD:t. Tästä kaikesta voi siis päätellä että tykkään SW ihan liikaa ne ovat loistavia leffoja. Eniten pidän Jedin paluusta mutta myös Imperiumin vastaisku on loistava (Vader kuristaa siinä eniten jengiä, siksi niin huippu ja onhan siinä Hothin planeettakin!). SW:t ovat klassikoita joiden veroisia ei löydy. Odotan jo innolla uusinta.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #42 : Maaliskuu 21, 2005, 08:14:49 »
Tuossa Hayden=Vader-yhdistelmässä on yksi vika. Hayden on 177cm pitkä, ja Vader on 190cm vanhan näyttelijän mittojen mukaan. Tämän vuoksi kypärää piti suurentaa jotta Prequel trilogyn ja original trilogyn vaderit muistuttaisivat toisiaan mahdoliisimman paljon.
Shaken, not stirred.

Gilly Bean

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #43 : Huhtikuu 15, 2005, 14:00:03 »
Täältä löytyy yksi Star Wars tiedoton.
Noh, näipä sitten koululaisessa Star Wars aukeaman ja aattelin sitten päästä sisälle näissä Star Wars jutuissa.
Ainoa ongelma on se, että en tiedä yhtikäs mitään niistä.
Ku on niitä kirjoja ja elokuvia ja vielä lisää noita molempia alkaa pää mennä pyöryksiin. Että voisiko joku kiltti vuotislainen opastaa vähäsen.
Missäs järjestyksessä niitä kirjoja kannattaa alkaa lukea ja mites on elokuvien laita? Ja mitäs niissä oikeastaan periaatteessa tapahtuu?
Count me in, please.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #44 : Huhtikuu 15, 2005, 16:06:38 »
Ihan ensiksi katsot elokuvan Star Wars: Episode IV: A New Hope/Uusi toivo. Sitten katsot elokuvan Star Wars: Episode V: Empire Strikes Back/Imperiumin vastaisku.
Kolmantena leffana katsot Star Wars: Episode VI: Return of the Jedi/Jedin paluu.
Nyt voit päättää alatko lukea joitakin kirjoja vaiheista jälkeen Jedin paluun, vai noudattaa keskeistä tarinaa tiukemmin ja katsoa elokuvan Star Wars: Episode I: The Phantom Menace/Pimeä uhka. Jos haluat tämän katsottuasi tietää enemmän Qui-Qonista ja Obi-Wanin Padawan-ajasta, niin lue kirjasarja Jedioppilas, joka kertoo aika hyvin taustatietoa.
Sitten vuorossa Star Wars: Episode II: Attack of the Clones/Kloonien hyökkäys. Ja viimeisenä tietenkin Toukokuun 19 päivä valkokankaat valloittava Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith/Sithin Kosto.

Leffojen välille sijoittuvia kirjojakin on jonkin verran, mutta niitä en jaksa alkaa luettelemaan, ota itse selvää.

Äläkä missään nimessä lue artikkeleita tai muuta Star Warsista ennen kuin olet katsonut Episode V:n, sillä siinä menee oikeastaan koko idea leffoista.
Shaken, not stirred.

Nassu

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #45 : Huhtikuu 15, 2005, 18:39:35 »
Alkuperäiset, vanhat Star Warssit on minun lempielokuvia. Han Solo ja Luke Skywalker on siinä parhaita hahmoja, ja tietysti hyvännäkösiä myös ;). Vanhojen SW:sien juoni ja lavastukset ja tehosteet on tosi hienoja. Samaa ei voi sanoa uusista tekeleistä, jotka on hiottu kuoliaaksi tietokoneilla. Hahmoista varsinkin Jar-Jar Binks on niiiiiiiiiiiiiin ärrsyttävä !! Myös Hayden Christensen oli aika ällö tylsä babyface kakkosessa. Tosin kolmosen kuvissa ( + trailerissa) se on kyllä näyttänyt ihan ylisöpöltä! Jännä kun se on nyt paljon, PALJON paremman näköinen! No mutta säästän teidät nyt ihkutukseltani. Jään odottamaan uutta elokuvaa suurella mielenkiinnolla, hyvin paljon toivoen, mutten kovin paljon uskoen :).

Olen lukenut myös vanhan SW-trilogyn kirjana. Se oli ihan jeis, lukemisen arvoinen kyllä, muttei elokuvakokemuksen voittanutta kuitenkaan. Lisäksi yritin lukea kerran yhtä elokuvien jälkeiseen aikaan sijoittunutta kirjaa, mutta se oli _NIIN_tylsä_ , ettei sellaista sontaa erkkikään jaksaisi varmaan lukea.

Madara

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #46 : Huhtikuu 15, 2005, 23:00:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Maglor"
Ei kai Hayden näyttele Vaderia? Muistaakseni hommaan on otettu aito ja alkuperäinen Vader. imdb voisi kertoa tästä lisää...

Yhtenä syynä tässä on tietysti se, että muistaakseni Vaderin vanha näyttelijä on halvaantunut tai jotain... Ja yksinkertaisesti se, että kaiken pitää olla uutta ja kiiltävää. Blah.

Olen joskus ollut kovakin SW-fani, mutta nyt on innostus laantunut. Episodi 1:stä kiinnostuin, kun luin kirjan ja elokuvaa en koskaan nähnytkään teatterissa. Mikä on oikeastaan hyvä asia, sillä jos olisin nähnyt, fanitus olisi päättynyt siihen.
Pidän vanhasta trilogiasta ja voin sanoa, etten ole uutta katsonut kuin kerran läpi ilman ystäväämme pikakelausnappia. Joitakin hyviä kohtauksia, mutta suurin osa elokuvasta on puuduttavaa. Odotan E3:sta samanlaista floppia kuin aiemmistakin. Eipähän ainakaan pety, kun menee katsomaan sen.

Elokuvat kannattaa katsoa tuossa ilmestymisjärjestyksessä (Uusi toivo, Imperiumin vastaisku, Jedin paluu, Pimeä uhka, Kloonien hyökkäys, Sithin kosto).
Kirjat voi osittain skipata, sillä suurin osa niistä on uskomattoman huonoja, mutta aikajärjestys on:

Jedioppilas (suomennettu muistaakseni osat 1-8)
Darth Maul - Varjojen metsästäjä
Petoksen seitti
Episodi 1
Kulkuriplaneetta
Jeditehtävä (sama tekijä kuin Jeditehtävän kirjoittajalla, suomennettu osaan 6 (?) asti)
Myrskyn merkit
Episodi 2
Uusi toivo
Mustan lordin paluu
Imperiumin vastaisku
Jedin paluu
Imperiumin perillinen
Hämärän laivue
Keisarin käsky
Jedien lapset
Tuhonmiekka
Hämärän planeetta
Kristallitähti

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #47 : Huhtikuu 16, 2005, 12:14:08 »
Tuohon kirjalistaan lisäten, että n.kuukauden päästä ilmestyy(saattaa olla aiemminkin) kirja Episodi 3:sta, joten se siihen Kloonien hyökkäyksen ja Uuden toivon väliin.
Shaken, not stirred.

Ulaire

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #48 : Huhtikuu 16, 2005, 17:37:33 »
Minä olen lukenut van yhden Star Wars-kirjan. Se oli kloonien hyökkäyksestä.
Joskus pienenä isä istutti minut katsomaan Star Warssia. En silloin siitä ymmärtänyt paljoakaan, mutta tykkäsin kuitenkin. Sain jopa joululahjaksi Star Wars-Special Edition-boxin. Nyt se on katsottu moneen kymmeneen kertaan läpi. Paras osa taitaa olla Jedin Paluu.

Kävin elokuvissa katsomassa isän kanssa Pimeyden Uhan ja kaverin kanssa kävin katsomassa Kloonien hyökkäyksen. Odotan kauhulla Sithien kostoa, kun kerta Pimeyden uhka oli moskaa(paitsi musiikki) ja Kloonien hyökkäys oli moskempaa.

Viime jouluna sain joululahjaksi sen Star Wars DVD-boxin. Petyin lievästi, kun huomasin, että Boba Fettin ääni ei ollut entisellään, vaan sen paikalle oli tullut Temuera Morrisonin ääni. Sinänsähän se on ihan hyvä, mutta olin jo tottunut Boba Fettin aikaisempaan ääninäyttelijään.
Ja DVD-versiossa Jedin Paluun loppu on pilattu taitavasti. Miksi ihmeessä vanhan ja aidonnäköisen Anakin Skywalkerin paikalle oli ängetty Hayden Christensen?

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #49 : Huhtikuu 16, 2005, 17:49:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Ulaire"
Miksi ihmeessä vanhan ja aidonnäköisen Anakin Skywalkerin paikalle oli ängetty Hayden Christensen?

Koska £uca$ halusi jotain yhteneväisyyttä Prequel Trilogyn ja Original Trilogyn välille.
Shaken, not stirred.