Kirjoittaja Aihe: Star Wars  (Luettu 27309 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Star Wars
« Vastaus #150 : Kesäkuu 09, 2005, 16:01:54 »
Luultavasti on käynyt niin, että Leia muistaa adoptioäidistään vain vähän. Mutta Leia on oikeasti kuningatar-sukua (joku täällä sitä mietti), Padmehan oli alunperin kuningatar, ja sittemmin senaattori. Myös ilmeisesti (en muista enää niin tarkkaan) Leian adoptio-äiti oli kuningatar.

Poissa Salazar Slytherin

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Star Wars
« Vastaus #151 : Kesäkuu 10, 2005, 17:25:25 »
SPOILAA Sithin kostoa (erityisesti kirjaa) ja sarjista The Best Blades

Lainaus käyttäjältä: "tgn"

Mace Windun kuolema oli ainut asia mikä ärsytti minua tarinassa. Palpatine olisi hävinnyt 6-0 :)

Jos Yodakaan ei voinut Palapatinelle mitään, niin tuskin Windukaan olisi voinut :(. Mutta Windu olisi kyllä todellakin ansainnut paljon paremman kuoleman. :(

Lainaus käyttäjältä: "Lugija"

1. Mihin Valorum katosi?

Niissä englanninkielisissä Kloonisota sarjisalbumeissa (Volume 5: The Best Blades) aihetta käsiteltiin vähäsen.

TPM:n jälkeen hän vietti pari vuotta yksin nuolemassa haavojaan, jonka jälkeen hän käytti aikaansa kirjoittamalla Autobiography ja työskentelemällä Refugee Relief Movementin parissa. Hän seurasi kuitenkin politiikkaa tarkasti ja vakuuttui Palpatinen "pahuudesta". Kloonisotien aikana hän kertoi Coruscantilla epäilyistään Bail Organalle (ja tämä Mon Monthmalle), ja sai nämä vakuuttuneeksi. Kun hän oli palaamassa takaisin Rimille, häntä kuljettanut alus räjähti.

(Kursiivilla ne mitä en osannut kääntää.)

Lainaus käyttäjältä: "Rhiannon"

1. Miksi jedit eivät aikaisemmin huomanneet, että Palpatine oli Sithlordi?
2.Miksi Yoda epäonnistui taistelussa Palpatinen kanssa? Ja ennen kaikkea, miksi Voiman pimeä puoli vaikuttaa niin paljon vahvemmalta??

1. Sithin kosto -kirjassa (muistaakseni) joku neuvoston jäsen sanoi, että ainoa syy miksi Palpatine ei voi olla Sithlordi, on se, että hän hallitsee jo koko galaksia. (Eli onnetonta päättelyä.)

2. Siinä kirjassa sanottiin myös, että Sithit olivat sopeutuneet ja tutkineet Voimaa (myös jeditaitoja), kun taas jedit olivat valmistautuneet käymään sen vanhan sodan uudestaan ->  katastrofi

Lainaus käyttäjältä: "Peetuli"
Mutta Leia on oikeasti kuningatar-sukua (joku täällä sitä mietti), Padmehan oli alunperin kuningatar, ja sittemmin senaattori. Myös ilmeisesti (en muista enää niin tarkkaan) Leian adoptio-äiti oli kuningatar.

Naboon hallitsija valitaan mielestäni vaaleilla, joten ei oikeastaan voida sanoa, että Leia olisi kuningatarsukua. Sithin kosto -kirjan mukaan Leian adoptioäiti on Alderaanin kuningatar (ja Bail vain prinssipuoliso (*järkyttynyt* luulin aina sen olleen toisinpäin)).

Tietääkö joku kuinka paljon elokuvasta tehdyt kirjat ovat canonia ja kuinka paljon EU:ta?
 - EU = Expanded Universe = kirjat, jotka ei ole Lucasin maailmaa eli canonia
 - pilvikaupunki.netissä elokuvien kirjaversiot ovat canonia, mutta niissä kirjoissa on minusta jonkin verran eroa elokuviin (esim. Anakin nauttii saparatistijohtajien tappamisesta)

Uudesta trilogiasta Episodi I on minusta paras, koska siinä oli se upea Maul/Obi/Qui-taistelu + se loppu oli synkkä minun pitämälläni tavalla. (Muuten aika keskinkertainen.)

Ep2 ei ollut minusta kovin hyvä, mutta ficceihin se on tuonut paljon.

Sithin kostosta en pidä sen takia, että lähes jokainen ennen tätä elokuvaa kirjoittu Ep3-ficci on ollut parempi kuin elokuva (tosin tekstin ja elokuvan vertaaminen on aika epäreilua). En pitänyt juonen kulusta (liian hätäinen ja liikaa turhaa), mutta paljon plussaa tulee Obi-Wanin sanoista siellä Mustafarilla ("Rakastin sinua"). Fanfiction.nettiin on tuon ansiosta alkanut tulla erittäin paljon Ani/Obi-slashia :) .
Jaa-a

Poissa Grainne

• Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #152 : Kesäkuu 10, 2005, 19:03:44 »
Minusta taas Padmé ei ollut ainoa syy miksi kävi niinkuin kävi. Halu suojella on ilman muuta ehkä tärkein syy, mutta uskoisin - ja mielestäni se  on käynyt aika hyvin ilmi tarinasta tähän saakka - että kyllä Anakinia kalvoi ihan puhdas vallanhalu, tai kiltisti sanottuna kunnianhimo. Eihän hän muuta halunnut kuin arvostusta. Minkä takia kunnianhimo on niin paha asia, muuten kuin että se on jedien arvojen vastaista ? Rakkaudesta Padméenko hän julisti galaksin ja imperiumin omakseen? Jo tässä vaiheessa hän uskoo syrjäyttävänsä Pälpättimen! Pelko kouraisi siinä vaiheessa kun Anakin sanoi ettei hän tunne olevansa sellainen jedi kuin on aina uskonut olevansa. Palpatine ja sithit antaa hänelle sitä arvostusta mitä hän ei jedeiltä saa.
 Minä haluan ajatella että aikeet olivat aluksi hyvät, mutta ehkä hän vain toistelee Padmén pelastamista vakuuttaakseen itsensä tekojensa jaloudesta, ja kun hän luulee Padmén ja Obi-Wanin pettäneen hänet, ottaa viha ja vallanhalu lopulta vallan - eihän hänellä muuta enää ole. (aika sekopäinenhän Anakin on jo siinä vaiheessa..)
 Sitä suuremmalla syyllä Obi-Wan on aika kärkäs kohtelemaan häntä "vihollisena"! Luulisi että Kenobi selväjärkisenä yrittäisi....

Jännä juttu tosiaan, toisin kuin kirjassa, elokuvassa Anakin suorittaa petoksensa aika tuskaisena eikä mitenkään nautiskelevana. Itkun kanssahan siinä pahuutta tehdään. Unohtaa ei sovi että Anakin kuitenkin todella uskoo tekevänsä oikein.

On muuten aika uskomatonta ettei jedineuvosto näe kuinka vaarallinen juuri Anakin on syrjäytettynä!
 Kyllähän tässä spekuloitavaa riittää...
"Tiedätkö, mitä koirat tekevät susille?"

Poissa Rhiannon

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #153 : Kesäkuu 15, 2005, 08:34:56 »
Grainne, sinulla on hyvä pointti tuon Anakinin vallan/kunnianhimon suhteen. En haluaisi uskoa sellaista hänestä, mutta toisaalta...Joissakin lukemissani ficeissä Anakinin turhautuminen tulee hyvin esille. Hän tuntee, että hän on ollut orja koko elämänsä, ensin kotonaan Tatooinella, sitten jedien alaisuudessa ("Yes, master", "No, master"). Orjuudella on luultavasti paljonkin tekemistä Anakinin vallanhimon kanssa - hän ei halua kenenkään olevan hänen herransa. Ensimmäisessä elokuvassa (siis Phantom Menace) en oikeastaan kiinnittänyt paljonkaan huomiota Yodan sanoihin, että Anakinissa on paljon vihaa. Nyt ymmärrän sen paljon paremmin, hänessä tosiaan oli paljon vihaa. Ja myös sitä vallanhimoa, mutta kuten Grainne sanoi, hänhän uskoi tekevänsä oikein.

Todella kieroutunut ja paha juttu on sitten se, että Anakinista tulee orja sanan pahimmassa merkityksessa. Keisari orjuuttaa Anakinin täysin ja lukitsee hänet ruumiseen, jota hän inhoaa yli kaiken. Kamalaa.

Hiljalleen minua alkaa myös ärsyttää jedien...argh, miksi kutsuisin sitä? Seesteisyys? Tunteettomuus? Rauhallinen mielenlaatu? Äh, en tiedä, mutta siis haloo, jedi ei saa tuntea kiintymystä, ei saa omistaa eikä rakastaa, vai mitenkä se meni. Millaisia ihmisiä he nyt sitten ovat? Miten kukaan voi elää sellaista elämää? Menetyksen pelko kai on inhimillistä? Ja Anakinin ongelmahan on juuri se, että hän ei kestä ajatusta menettää äitiään tai Padméa.

Olen myös miettinyt tätä "Chosen One"-juttua. Millä tavalla Anakin oikein tuo tasapainon Voimaan? Ja sitten se midi-chlorian-juttu meni kyllä minulta ihan ohi...Lisäksi on minunkin mielestäni outoa, etteivet jedit oikein käsittäneet miten vaarallinen Anakin oli. Yoda ehkä käsitti. Mutta entä Obi-Wan? Joissakin ficeissa mietiskellään sitä, miten Anakinin olisi käynyt, jos Qui-Gon olisi opettanut häntä. Tekikö Obi-Wan jotakin väärin ja jos teki, niin mitä?

Huh huh, tämä viimeinen elokuva tosiaan mietityttää...En pääse yli sen traagisuudesta :).
Sirius Black; in a sack; I would like to pack; and thus take him back.

Uene

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #154 : Kesäkuu 15, 2005, 19:57:04 »
Koetan vastata minkä nyt omassa päässäni osaan ymmärtää, minua saa (ja pitää!!!) korjata.

Lainaus
Olen myös miettinyt tätä "Chosen One"-juttua. Millä tavalla Anakin oikein tuo tasapainon Voimaan?

Oletko nähnyt episodeja 4-6?

Tämä SPOILAA niitä, tai no Jedin paluuta ainakin.

Jedin paluussahan Vader tavallaan kääntyy takaisin Valoon, kun ei nähtävästi kestä katsoa poikansa tuskaa ja kuolemaa. Kun hän tekee Palpatinesta selvää, ja itse on ilmeisesti jälleen Jedi (siihen oletan elokuvan nimen viittaavan, ja siinä lopussa kun se on Obi-Wanin ja Yodan kanssa). Sithejä ei näin  enää ole ja ilmeisesti tämä oli se tasapaino, oletan. Ainakin minä ymmärsin sen näin (joku viisaampi saa toki valaista asiaa). Tästä herää tietysti mielenkiintoinen kysymys, että oliko sen tarkoituskin mennä näin, olisiko Anakin pystynyt "palauttamaan tasapainon" muulla keinoin, kokematta tätä kohtaloaan. Ja jos Sithien häviäminen merkitsi tasapainoa, olisiko Jedien tuho merkinnyt samaa??? Tämä on hiukan ihmetyttänyt minua, osaisiko joku selittää? Sehän tarkoittaisi, että ennustus olisi täyttynyt myös silloin, mutta jos näin olisi, miksi Jedit eivät olleet ottaneet asiaa huomioon?? Tätä juttua en ole ihan ymmärtänyt.

Minusta Jedit on hiukan erilaisia alkuperäsissä leffoissa (ottaneet opikseen Anakinin tapauksesta?), tai no, käskeehän Obi-Wan ja Yoda periaatteessa Luken tappamaan oman isänsä ja varoittelee Pimeään johtavista tunteista. Mutta silti ne ei ole musta ihan niin piittaamattomia... Ja Lukehan on aika tunteikas yksilö, vaikka hiukan rauhallisempi kuin isänsä. Mutta onhan tuo aika arvelluttavaa, tuo Jedien käyttäytyminen uudemmissa episodeissa, etenkin tietty III:ssa. Ne kuvataan paljon ristiriitaisemmin kuin vanhoissa, joissa ne on enemmänkin... noh, täydellisiä ja oikeassa (no siis ei, ei ollenkaan... mutta....ehkä joku tajusi) Kai se on parempi ja todenmukaisempi tämä uusi kuvakulma, mutta minä kun pidän Jedi-touhusta niin paljon... Nimen omaan noiden alkuperäisten, että en oikein taida tykätä moisesta realistisuudesta tässä asiassa :) (mutta olihan se tavallaan aika pakko, kun sitä käytettiin yhtenä syynä Anakinin kääntymiselle) Kai se on sitä mihin on ehtinyt tottua... Ja muutenkin niin erilaista se jediys niissä, tietysti kun ne on vielä suuri systeemi. Mutta se kaikki, öh, tyylittömyys ja hyppiminen kuin pleikkapelissä (kiitos 70/80 luvun huonot tekniikat!)

Anakinista vielä, minä koko ajan itse asiassa odotin häneltä hiukkasen enemmän kunnianhimoa ja voimakkaita tunteita ja vihaa ja sellasta, ja Anakin oli minusta jotenkin hiukan lapsellisempi ja itsekkäämpi kuin odotin, ainakin Kloonien hyökkäyksessä. Olihan noitakin, ja ei minusta Padmén menettämisen pelko ollut suurin syy kääntymiseen, enemmänkin viimeinen pisara, mutta minusta Anakinin kääntyminen olisi saanut olla hiukan dramaattisempi. Tai siis enemmän tunteita peliin. Tai siis niitä olisi saanut näyttää elokuvassa enemmän. Minusta suuri syy oli se, kuinka Anakin tuntee itsensä aliarvostetuksi, väärinkohdelluksi, huijatuksi ja niin edelleen. Se kai saa kenet tahansa suuttumaan, tai Jedihän ei saisi, ehkä Neuvosto luotti liikaa Anakinin jediyteen. Minusta viha ja väärinymmärretyksi tulemisen tunne ovat Anakinin suurimmat ongelmat, kauhea pelko rakastettunsa puolesta enemmänkin... Noh, niin kuin taisin sanoa aikaisemmin, viimeinen pisara joka saa kaiken tulvimaan valloilleen. Kun kaiken Anakinin tuskan päälle tulee vielä sekin, hän ei vaan enää kestä. Näin minä sen näen. Minulle Anakin oli jotenkin koko uusien episodien ajan enemmänkin "tulevadarthvader" kuin päähenkilö ja sankari, ja ehkä minä kyttäsinkin niitä kielteisiä tunteita koko ajan, mutta kyllä Anakin minusta näyttää aika paljon merkkejä siitä, että hän olisi hiukan altis Pimeälle Puolelle.

Mutta joo, ehkä joku fiksumpi tai joku joka tietää enemmän voisi selittää noita kysymyksiäsi tarkemmin.

Lainaus
Ja sitten se midi-chlorian-juttu meni kyllä minulta ihan ohi...
Mikä niistä? :) Tarkoitatko ylipäätänsä vai sitä mitä Palpy sanoo Anakinille Sithin kostossa?

Muoks/ Letizia, tuo on oikein totta, minäkin koen sen niin, että Luke on se jonka ansiota se on, mutta kyllä se minusta Vader sen sittenkin konkreettisesti toteuttaa. Luke voittaa Sithin Vaderin sydämessä (kuulostaapa dramaattiselta :)), mutta Vaderhan on lopulta kuitenkin se joka tekee asioista selvää. Se on toki aivan eri asia kenelle kunnia asiasta kuuluu... :) Tosin ehkä myös Keisarille voi antaa osan kunniasta, jos Palpy ei olisi tullut mielipuolisesti hähättelemään siihen ja näin palauttamaan Luken järkiinsä, voihan se olla että Luke olisi raivossaan ottanut isänsä hengiltä.

Poissa Letizia

• Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #155 : Kesäkuu 15, 2005, 22:27:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Rhiannon"
Olen myös miettinyt tätä "Chosen One"-juttua. Millä tavalla Anakin oikein tuo tasapainon Voimaan?

Lainaus käyttäjältä: "Uene"
Jedin paluussahan Vader tavallaan kääntyy takaisin Valoon, kun ei nähtävästi kestä katsoa poikansa tuskaa ja kuolemaa. Kun hän tekee Palpatinesta selvää, ja itse on ilmeisesti jälleen Jedi (siihen oletan elokuvan nimen viittaavan, ja siinä lopussa kun se on Obi-Wanin ja Yodan kanssa). Sithejä ei näin enää ole ja ilmeisesti tämä oli se tasapaino, oletan.

Näinkin, mutta älkäämme taas unohtako tarinan alkuperäistä päähenkilöä. Lukella oli toki muutakin tehtävää kuin vaikeroida kuoleman kielissä. Minä olen tulkinnut niin, että lopullinen tasapainontuoja oli Luke, jonka olemassaoloon toki tarvittiin Anakin. Vader myös kääntyi takaisin hyväksi poikansa takia. Kenties koko jedi-instituutio oli niin suuressa kriisissä, että tarvittiin kaksi Skywalkeria: tuhooja ja jälleenrakentaja.

Tuosta 6. episodin nimestä vielä. Olettaisin, että Return of the Jedi on tarkoituksellisesti monitulkintainen, eikä sen ole pakko viitata nimenomaan jedeihin monikossa tai Anakiniin tai Lukeen, vaan se viittaa näihin kaikkiin.
The number you've dialed is imaginary. Please rotate your phone 90 degrees and try again.

Poissa Rhiannon

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
Star Wars
« Vastaus #156 : Kesäkuu 25, 2005, 13:15:22 »
Olenko nyt ihan hakoteillä, vai olenko nähnyt unta? Mielestäni tämä aihe jatkui monella viestillä, ja mielestäni luinkin ne kerran, mutta nyt ne ovat hävinneet, mistäköhän asia johtuu? Siinä oli aika paljon kaikkea todella kiinnostavaa, harmi jos nämä viestit ovat hävinneet internetin pohjattomaan avaruuteen...Tämä nyt ei ehkä koske tätä Star wars-aihetta, mutta asia ihmetyttää. Eli olenko nähnyt unta vai onko tästä hävinnyt viestejä?
Sirius Black; in a sack; I would like to pack; and thus take him back.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
Star Wars
« Vastaus #157 : Kesäkuu 25, 2005, 18:36:34 »
Se oli se aikahyppy, muutama viesti katosi.
Shaken, not stirred.

Verhontanko

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #158 : Kesäkuu 28, 2005, 21:53:53 »
Voi, kyllä ne on nähty. Kaikki. Jopa episodi III. En niistä paljoa muista, koska sattuneista syistä (*kiroaa Anttilan ja muut kaupat suohon*) en ole niitä saanut käsiini. Ensin hölötän nyt näistä leffoista, missä on Han, Luke, Leia sekä muut kumppanit.

Näyttelijöistä, muut kyllä menevät, Han Solo voittaa kaikki, mutta Luke. Hyi. En tiedä, hänen naamansaKIN inhottaa jo, enkä tiedä miksi.. Luen parhaillaan kirjaa Tuhonmiekka, ja kun Han ja Luke erkanevat Tuskeneista (hups, eihän tämä ollutkaan kirja-arvosteluille tarkoitettu.. no menkööt) ja siirtyvät Jabba Huttin tuhoutuneeseen palatsiin, Luken ärsyttävä, piilotettu ylimielisyys ("Jedit ovat valmistautuneita kaikkeen".) ärsyttää suuresti. Sitten eteenpäin, nämä uudet leffat. Myönnän, pidän niistä enemmän kuin näistä muista, episodi I ylittää kaikki. Obi-Wan on paras, myönnettäköön se, enkä voi sanoa miksi ensin inhosin Padmén näyttelijää, eli Natalie Portmania. Myöhemmin ei se enää ollutkaan niin epämiellyttävä hahmo.
Rohkaistun myös sanomaan, että Anakinin näyttelijän ääni ensimmäisessä leffassa on aivan suunnattoman ärsyttävä. Enkä sitäkään osaa perustella. Vielä Kloonien hyökkäyksestä, joissain kohtauksissa Anakinin/Haydenin äänestä on suunnattoman vaikea saada selvää. Esim. siinä kohtauksessa, kun Anakin ja Padmé istuvat nurmikolla, Padmé nauraa jotain että "Teet minusta pilaa", tai "Yritätkö minuun jotain jedien mielenlumetta?" (en olisi tästäkään saanut selvää ilman tekstitystä, kun Padmé nauroi kokoajan), niin Anakin vastaa hekottaen jotain että "en, se tepsii vain heikkomielisiin", tmstmstms., en saanut Anakinin puheesta mitään selvää. Sitten toinen kohtaus oli, kun Padmé sanoi Anakinille "Älä katso minua tuolla tavalla", ja Anakin kysyy "Miksi en?", Padmé vastaa "Koska tunnen oloni epämukavaksi", Anakin sanoo jotain enkä saanut siitäkään yhtikäs mitään selvää. Olin aivan pihalla, tajusin että se sanoi yes, mutta siitäkään ei voinut olla varma. XD

Sitten Obi-Wan. Hän on huippu, varsinkin kun on vielä padawan. Qui-Gon ei välitä neuvoston määräyksistä ja Obi-Wan padawanina yrittää oikaista Qui-Gonia neuvoillaan. :D Hmm.. Episodi II oli ihmeellisen tylsä. Tai, okei, ei suoranaisen tylsä, vaan liiallista hömpötystä ja lepertelyä sun muuta. >____< Sitten  spoilaan.

Tämä Episodi III oli jopa huonompi kuin ykkönen, se ei edes vastannut odotuksiani. Olin aivan pihalla, kun Obi-Wan ja Anakin lentelivät siellä avaruudessa väistellen lasersäteitä, kunnes tajusin että ne menevät pelastamaan Palpatinea Kreivi Dookun kynsistä. Sitten minua ihmetytti, miten Anakinista oli tullut niin lojaali jedineuvoston säännöille? Olihan hän rikkonut niitä jo menemällä naimisiin Padmén kanssa, mutta Kreivi Dookun päätä hän ei olisi halunnut katkaista koska oli lyönyt tämän kädet irti, joten Dooku oli aseeton. Palpatine istui paholaisena siellä tuolissa, olisi jättänyt Obi-Waninkin sinne, sika. ;________;

Hohooh, aivan tyhmää, mihin ne Anin jalat lensivät kun Obi-Wan katkaisi ne? Kaikki katkaistut raajat sun muut eivät näy siellä missään. Ja mikä sytytti Anakinin palamaan? Siis kyllä tajusin, että laava, mutta mikä sillä osu sinne laavaan? Pöksyt, vai? No kuitenkin, sillä oli nahkaliivi, sulasiko se liivi sen ihoon kiinni, vai häh mitä? Ja Anakinin ajatukset olivat jo hiukan oudot, kun Padmé tuli sinne paikalle. Obi-Wan näkyi kauempana, Anakin hölötti Padmélle ettei Padmé kuole kun hän pelastaa sen voimillansa, mutta silti se kuitenkin kuristi sitä -.-'
Miksi, voi miksi ei näytetty kun Anakin surmasi ne lapset? Olisin niin halunnut nähdä sen. ;< [Spoilaus loppuu]

Btw, unohdin sanoa, että Darth Maul on myös yksi lempihahmoistani. Niin armoton tappaja :D Darth Maulista huippu kuva 8D

Niin, ja tätä voi pitää spoilauksena, eli laitan tähän pienoisen spoilausmerkin. Eli, spoilaan hiukan.
Tiedättekö, mistä tunnistin Palpatinen Sithlordiksi? (en muista sen nimeä! Yritin koko päivän muistella enkä vieläkään muista .__.) Sillähän näkyy hupun alta suu ja leuka. No, Palpatinen suu roikkuu, samoin sithlordin, ja sillä on myöskin kuoppa leuassa. Siitä tiesin heti XD No jaa :D Miksei muuten Obi-Wanin ja Qui-Gonin seikkailuista ole tehty leffaa, Jedioppilas kirjasarjan perusteella? Minä ainakin olisin innokas ostaja :D Entä voiko joku neuvoa paikan, josta voisin ostaa Episodit I ja II itselleni dvd: nä? :D

Salmakia

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #159 : Kesäkuu 29, 2005, 12:46:12 »
Ei ihan heti arvaisi että RotS:in tapahtumia on jonkun ikärajan puitteissa olevan katsojan vaikea käsittää.
Obi-Wanin ja Anakinin pelastusmissio mainitaan alkuscrollissa, se on se hassu kirjainrykelmä siinä ihan alussa.
Aseettoman vangin tappaminen on varmasti jopa Anakinin mielestä vakavampi juttu kuin salarakas, jonka kanssa hän ei edes ihan tuosta vain naimisiin mennyt.
Anakinin sytytti palamaan laava, hän kun valui sinne noin metrin päähän siitä jolloin jo tulikuuma hiekkakin riittäisi vaatteiden syttymiseen. Oikeastihan laava on niin kuumaa, ettei The Duelia olisi ollut mahdollista edes käydä ilman että molemmat miekkoset olisivat roihahtaneet jo hyvin aikaisessa vaiheessa(muistaakseni kymmenen metrin päässä laavasta voi jo syttyä tms.), mutta tämä onkin GFFA jossa vallitsee Star Wars-fysiikka.

Episodi 1 ja 2 DVD:itä on myynnissä ainakin Filmifriikin nettikaupassa, tosin molemmat "tulossa varastoon, varaa omasi". Ep. 1 on minulla tilauksessa sieltä Clone Wars DVD:n ohella.

[off-topic]#¤%& viestejä nielevä aikahyppy! Kirjoitan ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen pari pitkää viestiä ja heti ne katoavat. No, ehkä jonain päivänä reipastun ja näpyttelen mietteeni uudestaan ainakin suurinpiirtein.[/off-topic]

Verhontanko

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #160 : Kesäkuu 29, 2005, 16:53:54 »
Eieiei, kyllä minä sen käsitin ja hyvä leffa olikin, en sitä sano. Mutta kun ei ole Star Wars leffoja pitkään aikaan kattonut, kun niitä ei omista, niin voi olla hiukan sekaisin siinä alussa. Ja muutenkin.. se hassu kirjainrykelmä, en minä niitä lue.. juttelin kaverin kanssa. :P Enkä edes tiennyt että tuollainen Filmfriikin nettikauppa on olemassa >__< Eikä hän todella mennytkään tuosta noin vaan naimisiin Padmén kanssa, kai sen nyt tietää jokainen joka on leffan ja kirjan nähnyt sekä lukenut (kirjassa he jopa lupasivat ettei heidän välilleen tule mitään, mutta kun he joutuivat kirjan loppuvaiheilla sinne areenalle, Padmé myönsi rakastavansa Anakinia ja he menivät naimisiin "Epilogi" osassa, jne.).

Aivan, juuri se minua häiritsi. Jos laittaa kätensä kattilan ylle, jossa on kiehuvaa vettä, alkaa jo pistelemään ja tulee pienimuotoinen kipu käteen, entä sitten laavan kanssa? No, hehän ovatkin jedejä. :D Ja valitettavasti eteeni päätti istua juuri se elokuvan katsojista isoin, joten en kaikkia tapahtumia nähnyt esteettömästi, teksteistä puhumattakaan. ,__,

Aivan varma tuosta ikärajan puitteissa lohkaisusta en ole varma mitä sillä tarkoitit, mutta sen verran voin sanoa että en ole 11-12. Täällä oli nimittäin K-11 ikäraja.

Sen verran vielä, Anakin uskoo oikeuteen/oikeutettuun kuolemaan, eikö tappamisvaiheella pitäisi ottaa huomioon kaikki mitä Dooku oli tehnyt (jopa se, että hän yritti Kloonien hyökkäyksessä tappaa Padmén)? Etenkin se, että hän olisi ollut valmis tappamaan jedit kakkosessa, ne jotka olivat siellä areenalla sekä ne jotka tulivat auttamaan Anakinia ja kumppanuksia (Padmésta puhumattakaan). No, ei muuta, lähden tästä pois höpöttämästä.. :P

Ei muuten sillä, että Padméta ei saisi tappaa, luulen että tekstistäni tulee sellainen vaikutus "Padmésta puhumattakaan", "Jopa se että hän yritti tappaa Padmén", vaan tarkoitan sitä että Anakin oli jo kolmannessa leffassa valmis siirtymään Sidiousin oppipojaksi jotta voisi pelastaa Padmén, hän murhasi jopa Mace Windun (ehkä murhaaminen ei kuitenkaan ole oikea sana, mutta menkööt) jotta Palpatine pelastuisi, sillä Palpatinehan oli ainoa joka tiesi miten Padmén voisi pelastaa. Ironista on se, että Padmé ei lopulta pelastunut. Sain sellaisen kuvan, kun lääkäri sanoi että "hän ei halua elää" tms., että Anakin itse tavallaan Padmén tappoi kun siirtyi Voiman pimeälle puolelle, Darth Vaderiksi. Eikö Palpatine jotain sanonutkin että "Näyttää siltä että omassa vihassasi tuhosit hänet" tai jotain tuon tyylistä?
Nyt siirryn pois häiriköimästä. :)

Sopulihörhöläinen

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #161 : Kesäkuu 30, 2005, 17:01:05 »
Olen katsonut kaikki leffat mitkä ovat ilmestyneet,mutta kirjoja en ole ehtinyt lukea.Minäkin olen sitä mieltä että vanhat leffat ovat huippuja.Ne ON vanhoja ja sen ajan tekniikka ei ole ollut mitenkään huippua mutta tönköt elukat tuovat juuri sen tunnelman mitä ne elokuvat kaipaavat! Koska uusista leffoista puuttuu nuo tönköt hahmot, varmaan juuri siksi en pidäkkään uusista leffoista kovinkaan paljon.Ne on tietenkin tosi hyvin tehtyjä ja näytteliät ovat mahtavia...mutta jotain niistä leffoista puuttuu...en osaa sanoa mitä.Kiva jos joku tajus mitä tarkotan.  :b

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • That last hand... nearly killed me.
Star Wars
« Vastaus #162 : Heinäkuu 05, 2005, 22:31:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Wiz"
Lainaus käyttäjältä: "Tunturipöllö"
Spoilaa Episodeja I-III

Olen törmännyt kiinnostavaan teoriaan netissä. Sen mukaan Sidiousin opettaja, Darth Plaqueis olisi Anakinin isä. Tämä johtaa juurensa Palpatinen(/Sidiousin) repliikkiin, että vain Plaqueis pystyi synnyttämään midichlorianista elämää. Ja tunnetusti Anakinilla on kaikista eniten midichlorianeja soluissaan, 27 700 kappaletta. Vertailun vuoksi itse Darth Sidiousilla midichlorianeja on vain 20 500.

Minäkin ajattelin noin, mutta kaverini tyrmäsi teorian ihan fiksuilla lauseilla, en nyt vain muista millä xD .

----

Olenko ainut joka pitäisi kovasti siitä että nuo vanhemmat Star Warsit tehtäisiin uudelleen? *tykkää niin kovasi upeista efekteistä*

Minut tyrmättiin sillä, että Plaqueis kuoli reilusti ennen Anakinin syntymää, ja itse asiassa Revenge of the Sithin käsikirjoituksesta napsaistiin pois sellainen tieto, että Palpatine on Anakinin isukki.

Vanha trilogiahan tehdään 3D-muotoon tässä parin vuoden sisällä. Siis leffat on samat, mutta kaikki tehosteet ym. on sovitettu hyödyntämään IMAX-teattereiden tekniikkaa. Suomesta ei IMAX:ia löydy. Mutta juu, ei missään nimessä vanhoja leffoja uusilla näyttelijöillä. Mieluummin uusia leffoja uusilla näyttelijöillä. Ja ensi vuonnahan alkaa TV-sarja, joka varmaankin tyydyttää Star Wars-faneja.
Shaken, not stirred.

Salmakia

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #163 : Heinäkuu 05, 2005, 22:32:13 »
Jos nyt kumminkin jaksaisin näpytellä juttuni suurinpiirtein uudestaan.

Eli: nuo midichlorian-luvut ovat täyttä puppua ja peräisin ilmeisesti surullisenkuuluisalta SuperShadow-nettisivulta.

Lucas on mitä ilmeisimmin sitä mieltä että Palpatine on Anakinin "isä". Tässä linkki RotS-kirjasta löytyvään alkuperäiseen käsikirjoitusversioon: http://img157.echo.cx/img157/4106/page429bc.jpg
Kohtaus ei päätynyt leffaan koska sen katsottiin (oikeutetusti) olevan turha toisinto ESB:n "I am your father"-paljastuksesta. Nyt Palpatinen vihjailu oopperakohtauksessa on hyvin hienovaraista eikä Anakin vaikuta tajuavan sitä ollenkaan.
Lucas on sanonut että hän jättää asian jokaisen itsensä päätettäväksi, eli pakko tuota ei ole sulattaa. Mutta jos mitenkään kunnioittaa oikeana SW-kaanonina Lucasin mielipiteitä, niin on aika varmaa että Palpatine sen Anakinin loi.
Plaqueis ei voi yksinkertaisten aikajana-ongelmien takia olla Anakinin luoja, koska Darth Maul oli tiettävästi ollut Palpatinen oppipoika jo parikymmentä vuotta TPM:n aikaan, ja Anakinhan oli kymmenisen vuotta silloin.

Vaikka olenkin ihan tyytyväinen ettei paljastus alkuperäismuodossaan leffaan päätynyt, niin silti pidän tätä yhtenä muutenkin loistavan RotS:in parhaimmista jutuista, ehkä jopa ylipäänsä koko Prequel Trilogyn. Se nyt vaan kertakaikkiaan tekee asioista vielä paljon mielenkiintoisempia.

idemus

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #164 : Heinäkuu 13, 2005, 13:10:13 »
Minä olen katsonut kaikki elokuvat ja kirjoja olen lukemassa. Kolmosesta pidin, niin kuin myös 4 ja kutosesta. Muutkin olivat hyviä, mutta eri tavalla. Ewan McGregor oli aivan loistava Obi-Wan ja Hayden Christensen oli Anakinina loistava myös. En oikein osaa paremmin kuvailla elokuvia, ne oli vaan aivan parhaita!

BlackWolf

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #165 : Elokuu 29, 2005, 20:53:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Suppe"
Minua jäi mietityttämään se, että Padme kuoli heti synnytyksen jälkeen ja Jedin Paluussa Luke kysyy Leialta mitä tämä muistaa oikeasta äidistään. Leiahan vastaa muistavansa hyvin vähän, koska oli hyvin nuori äitinsä kuollessa. Eihän vastasyntynyt voi mitään muistaa...
Puhutaanko tässä nyt Padmesta vai Leian adoptioäidistä? Onko tekijöille sattunut virhe vai pitääkö Leia adoptioäitiään oikeana äitinään?

Olen itse saanut sellaisen käsityksen, että Leia aisti Voiman avulla mm. Padmen surullisuuden yms. Eli siis Leiassahan Voima virtaa "suuresti" niin vastasyntyneenä sitten aisti Padmen mielialan.

AnZuliino

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #166 : Syyskuu 01, 2005, 16:00:34 »
Minä ainakin olen katsonut Star Warseja. (Ja lukenut vielä enemmän!)
  Minä tykkään aika paljon niistä kirjoista, mutta elokuvat ovat kyllä tavattoman hyviä.

Ja kaikki näyttelijät sopivat niihin rooleihin niin tavatoman hyvin, että ei voisi parempaa ollakkaan.

Minusta surullisin näistä elokuvista on ihan varmasti 'Sithin kosto.'
 Minä en yleensä hirveän helposti elokuville itke, mutta sitä katsoessa kyllä itketti. Se on niin väärin! *Polkee jalkaa ja itkee*

Mutta nämä vanhemmat leffat, joissa siis Luke ja Leija 'seikkailevat', ovat minun mielestäni tavattoman hyviä. Olisi kamalaa ajatella, minkälaisia niistä tulisi, jos niihin yritettäisiin hommata uusia näyttelijöitä.
 Mutta jos niitä 'parannellaan' vähän, niin voi kuvitella miten huippuja niistä tulee. *Kuolaa*

En nyt jaksa selitellä tässä muutamia omia teorioitani ja perustelujani joillekkin tapahtumille, kun ovat aivot se verran solmussa. (Miksi ne ovat solmussa aina silloin kun minä yritän kirjoittaa jotain!!!)

Serbeth

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #167 : Syyskuu 02, 2005, 21:29:33 »
Jeps, täällä taas yksi Star warssien parissa vuodesta '94 viihtynyt.
Kolmas leffa oli mielestäni ihan mukiinmenevä. Ei mitään vanhan trilogian rinnalla, mutta varsin kiinnostava ja nykyelokuvan (scifi) kriteereillä hyvä leffa. Pesi kyllä ep. ykkösen ja kakkosen  helposti ja puhtaasti.
Roikuin tuossa kolmosleffan aikaan runsaasti theforce.netin foorumeilla, joten pääni tuli käytännössä täyteen kaiken maailman teorioita ja paljastuksia. Sen takia elokuvakokemus ei kenties ollut niin hieno kuin mitä se oli kun näin Jedin paluun ensimmäisen kerran; henkeäsalpaava ja tuon aikakauden paras elokuva.
Nykyisin pidän oikeastaan Imperiumin vastaiskusta enemmän, koska bashaan (miten se suomennetaan? lyön lakoon?) ewokkien takia. (Myöntäkää, ette tekään niistä karvaturreista hirveämmin viehäty.)
Myös nelososa on ruvennut kiehtomaan minua Alec Guinnessin loistavan roolisuorituksen myötä.
Jotenkin vanha trilogia kantaa sisällään erilaista meininkiä kuin uusin digitaalihiottu plastiikkatrilogia. Veijarimaisia vitsejä, ripaus camp-henkeä ja ajan patinan viehättävyys. Varmaan sen takia sitä jaksaakin (aina silloin tällöin) katsoa uudelleen ja uudelleen..
Tuosta kutososan nimestä vielä.. Näen sen kyllä niin että "The Jedi" merkitsee kaikkia jedejä, yleensäkin koko luokkaa. Tästä varmennuksena voidaan nähdä tökeröt EU-teokset Luken johtamasta jediakatemiasta etc.
Toisaalta isolla kirjoitettu 'The Jedi' merkkaa oikeastaan myös Anakinia, hänestähän koko saagassa on kyse. Tosin näin Luken aina sinä "sankarina", enkä ymmärrä kuinka Hamill saa osakseen niin paljon haukkuja. Ihan kelvostihan tuo minusta näytteli, mitä nyt vähän puumainen uudessa toivossa.

Serbeth

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #168 : Syyskuu 02, 2005, 21:35:24 »
Jeps, täällä taas yksi Star warssien parissa vuodesta '94 viihtynyt.
Kolmas leffa oli mielestäni ihan mukiinmenevä. Ei mitään vanhan trilogian rinnalla, mutta varsin kiinnostava ja nykyelokuvan (scifi) kriteereillä hyvä leffa. Pesi kyllä ep. ykkösen ja kakkosen  helposti ja puhtaasti.
Roikuin tuossa kolmosleffan aikaan runsaasti theforce.netin foorumeilla, joten pääni tuli käytännössä täyteen kaiken maailman teorioita ja paljastuksia. Sen takia elokuvakokemus ei kenties ollut niin hieno kuin mitä se oli kun näin Jedin paluun ensimmäisen kerran; henkeäsalpaava ja tuon aikakauden paras elokuva.
Nykyisin pidän oikeastaan Imperiumin vastaiskusta enemmän, koska bashaan (miten se suomennetaan? lyön lakoon?) ewokkien takia. (Myöntäkää, ette tekään niistä karvaturreista hirveämmin viehäty.)
Myös nelososa on ruvennut kiehtomaan minua Alec Guinnessin loistavan roolisuorituksen myötä.
Jotenkin vanha trilogia kantaa sisällään erilaista meininkiä kuin uusin digitaalihiottu plastiikkatrilogia. Veijarimaisia vitsejä, ripaus camp-henkeä ja ajan patinan viehättävyys. Varmaan sen takia sitä jaksaakin (aina silloin tällöin) katsoa uudelleen ja uudelleen..
Tuosta kutososan nimestä vielä.. Näen sen kyllä niin että "The Jedi" merkitsee kaikkia jedejä, yleensäkin koko luokkaa. Tästä varmennuksena voidaan nähdä tökeröt EU-teokset Luken johtamasta jediakatemiasta etc.
Toisaalta isolla kirjoitettu 'The Jedi' merkkaa oikeastaan myös Anakinia, hänestähän koko saagassa on kyse. Tosin näin Luken aina sinä "sankarina", enkä ymmärrä kuinka Hamill saa osakseen niin paljon haukkuja. Ihan kelvostihan tuo minusta näytteli, mitä nyt vähän puumainen uudessa toivossa.

Daichi

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #169 : Syyskuu 10, 2005, 10:07:42 »
Ouota, voisin vannoa että olisin tänne jo kirjoittanut. Mutta, asiasta toiseen ja Star Warsiin. Elikäs, täälläkin yksi SW-fani. Kaikki episodit katsottu, eikä lempielokuvasta tietoakaan, enkä näitä upeita elokuvia viitsisi alkaa arvostelemaan. Pitää kyllä sanoa, että vasta Sithin kosto sai minut hullaantumaan Star Warseihin. Aiemmat episodit näkemättä. Ja hauskaa oli leffateatterissa. Mutta, nyt Star Wars on elämäni ja sitä rakastan. Kiitos.

BlackWolf

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #170 : Syyskuu 12, 2005, 10:58:36 »
Star Warsit ovat aivan mahtavia. Olen nähnyt kaikki leffat lukuunottamatta ykköstä. Tosin olen lukenut sen ja monia monia Star Wars -kirjoja. Rakastan Star Warsien maailmaa eli jedi"uskoa", Voimaa, tähtikiitureita, kummallisia lajeja ja planeettoja. Henkilöt ovat mielestäni ihania. Lempihahmoja on tietenkin iki-ihana Anakin ja Padmé. Obi-wan on huippu ja Yoda jyrää ;D. Unohtamatta Mace Windua ja Leiaa, Lukea, Hania ja Landoa. Kaikki ovat mahtavia.

Paras leffa on varmaankin Sithin kosto ja Jedin paluu. Kummatkin olivat surullisia ja kummassakin keskityttiin oikein kunnolla Anakiniin. Jedin paluussa oli ihana loppu ja Anakinin muisto sai "rauhan". Nyt mun pitäisi etsiä käsiini Pimeä Uhka ja katsoa se.

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
  • Tupa: Luihuinen
Star Wars
« Vastaus #171 : Syyskuu 12, 2005, 15:17:15 »
Pakko sanoa taas että kolmosen lopputaistelu ja sitä ennen se keskustelu oli aivan upea. Anakinin ääni on jotain niin upeaa että sitä melkein pyörtyy sitä kuunnellessaan. Anakin on kerrassaan upea hahmo 1-3 osissa, jatkossa aika tönkkö, ikävä kyllä.

Hänen kääntyminen kolmosessa oli tehty minusta ihan päin seiniä. Se olisi pitänyt tehdä hitaammin ja loogisemmin yms. Siitä vain puuttui sitä jotain. Lisäilen myöhemmin lisää.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Star Wars
« Vastaus #172 : Syyskuu 16, 2005, 17:14:47 »
En oo kommentoinu tähän, koska liityin vasta vähän aikaa sitten, joka tapauksessa spoilerivaroitus(vaikka kaikkihan sen ovat jo nähneet kuukausia sitten kuten minä, vielä tennispalatsi 1:sessä ja ensi-illassa!)

Sithin kosto oli sanalla sanoen TÄYDELLINEN. Hurjimmatkaan unelmani eivät olisi ylettyneet tähän asti puoliksikaan. Alku alkaa, kun kyborgikenraali Grievous on kidnapannut kansleri Palpatinen ja Obi-Wan ja Anakin lähtevät pelastamaan hänet. Lopulta he pääsevät alukseen sisään ja paikantavat kanslerin. Toisaalla Grievous suunnittelee heidän tappamistaan köhien(koska mace windu on puristanut hänen keuhkonsa kasaan) ja käskee heitä pysäyttämään hissin, tämä kohtaus on yksi hauskimpia, anakin hyppää hissin katolle ja artoo laittaa hissin menemään alas vahingossa, anakin saa otteen tasanteen reunasta ja taisteludroidit sanovat hänelle: kädet ylös, jedi! (räkätystä) Myöhemmin he löytävät kanslerin ja myös Dookun, ja tämä koko homma oli palpatinen suunnitelmaa saada dooku pois päiviltä, vakka doo´ku(joka tiesi että palpatine on sidious, jota grievous ei tietänyt) luuli että tarkoituksena oli tappaa obi-wan ja saada anakin liittymään heihin. Vauhdikas taistelu alkaa ja dooku heittää obi-wanin seinää vasten, joka menee tajuttomaksi ja jää kaatuvan seinän alle, Anakin hyökkää pidätellen raivoaan, kunnes palpatine kannustaa häntä tappamaan dookun, dooku tajuaa että häntä on petetty ja anakin päästää vihansa valloilleen ja vie sithlordin kummatkin miekkakädet ja asettaa valosapelit kreivin kaulalle kuin jättiläissakset, ja katkaisee armoa-anovan dookun pään kylmästi palpatinen käskystä. Kansleri ja Anakin pakenevat Obi-Wan mukanaan ja joutuvat kohtaamaan Grievousin, joka pääsee kuitenkin pakoon putoavasta komentoaluskesta, Anakin pelastaa päivän ja laskee sen kutakuinkin turvallisesti Coruscantin pinnalle. Sitten he lähtevät senaatinrakennuksen luo jossa he kohtaavat muun muassa hopeadroidi C-3PO:n, Jar jarin ja Mace Windun, sitten Anakin löytää Padme'n ja hopeadroidi C-3PO:sta tulee kultadroidi. Sitten Padme' kertoo olevansa raskaana. Sillä välin Greivous palaa separatistien tukikohtaan Utapaulle ja ottaa Sidioukselta käskyn siirtää neuvoston Mustafariin. Sidious kertoo että pian hänellä on nuorempi ja vahvempi oppilas kuin Dooku. Sitten Anakin näkee unen, jossa Padme' kuolee synnytykseen ja pelästyy, koska on aiemminkin nähnyt enneunia. Hän kertoo tästä Yodalle, josta ei kuitenkaan ole apua, myöhemmin Palpatine julistaa paikallisten kuvernöörien arvot kaikkialle galaksiin, jota eräät senaattorit ja jeineuvosto epäilee vallankaappausyritykseksi ja kun palpatine nimittää anakinin edustjakseen jedineuvostoon, hän pääsee vain edustajaksi, ei emstariksi, jotta hän voisi vakoilla palpatinea. Yoda lähtee Kashyyyk-planeetalle ja Obi-wan Utapauhun, jossa Greivous piileskelee, sillä välin Anakin tapaa kanlerin oopperatalossa, jossa tämä kertoo Darth Plagueisin tarinan, joka pystyi estämään läheisiään kuolemasta ja jonka oppipoika tappoi hänen nukkuessaan. Anakin miettii, voisiko sillä pelastaa Padme'n kuolemalta, Obi-wan löytää Grievousin ja neuvostoon tulee tästä tieto ja he käskevät anakinia kertomaan tästä kanslerille, Palpatine paljastaa että Plagueis oli todellinen ja että hän oli hänen oppilaansa, ennen kuin murhasi hänet, Anakin tajuaa että tämä on Sidious, muttei uskalla satuttaa häntä, koska tarvitsee tämän pelastamaan Padme'n. Hän ilmoittaa neuvostolle ja Mace Windu, Saesee Tiin, Agen Kolar ja Kit Fisto lähtevät pidättämään häntä.

Sillä välin Obi-Wan onnistuu kukistamaan Grievouksen. Palpatine tappaa nopeasti Fiston, Kolarin ja Tiinin, mutta viivyttelee Windun kanssa, koska tietää että Anakin on tulossa, hän antaa windun lyödä sapelin hänwen kädestään ja teeskentelee heikkoa ja pyytää Anakinilta apua, sitten hän lähettää energiasalamoita Winduta kohti, mutta ei täydellä voimalla ja hänen kasvonsa muuttuvat vanhoiksi, sitten hän teeskentelee luovuttavansa, mace uhkaa tappaa tämän, jonka seurauksena Anakin sivaltaa tämän käden poikki. Sidious lähettää salamat täydellä teholla päin Winduta ja hän lentää ikkunasta ulos kuolemaansa. Sidious onnistuu kääntämään Anakinin pimeälle puolelle ja sanoo että hän on tarpeksi voimakas pelastamaan Padme'n, kun hän on tappanut visiiri Gunrayn, muut separatisit ja tuhonnut jeditemppelin. Hän antaa Anakinille nimeksi Darth Vader ja Vader lähtee tappamaan kaikki temppelissä, myös lapset. Sidious ottaa käyttöön käsky 66:n ja monta jediä kuolee, Yoda ja Obi-Wan palaavat Coruscantiin jossa Sidious julistaa itsensä keisariksi ja Inmperiumin syntyneeksi, Obi-Wan katsoo tallenteen, jossa vader tappaa jedejä, myös lapsia, tämä ilmoittaa tästä padme'lle, joka ei kuitenkaan usko Obi-Wania ja lähtee Threepion kanssa Mustafariin, jossa Vader on jo teurastanut separatistit. Obi-Wan piiloutuu Padme'n alukseen ja Yoda kohtaa Sidiouksen mahtavassa miekkataistelussa. Vader suuttuu Padme'lle, koska luul iettä hän toi Obi-Wanin tänne ja kuristaa Padme'n henkihieveriin, Obi-Wan ja Vader aloittavat taistelun, Yoda pääsee pakoon Sidiousta ja päättää lähteä maanpakoon, Kenobi katkaisee sillä välin Vaderin jalat ja toisen käden, Vader luisuu laavan lähelle ja syttyy tuleen, Obi-Wan luulee tämän kuolleen ja lähtee pois surullisena, ja vie Padme'n Polis massan asteroidivyöhykkeelle missä tämä synnyttää Luken ja Leian, Sidious pelastaa pahasti vahingoittuneen Vaderin ja Vaderille rakennetaan haarniska, joka pitää tämän elossa. Sillä välin Padme' kuolee sanottuaan Obi-Wanille että Anakinissa on vielä hyvää, keisari kertoo Vaderille, että tämä itse tappoi Padme'n, Vader suuttuu ja vannoo lopullista uskollisuutta Palpatinelle. Luke viedään Tatooineen Beru ja Owen Larsin kotiin ja Leia Bail Organan ja tämän puolison kotiin Alderaaniin, C-3PO:lta pyyhitään muisti ja Vader, Tarkin ja Sidious katselevat Kuolemantähden rakennustöitä. Sithin kosto on mielestäni paras Star Wars-elokuva!

//Seuraavalla kerralla laitetaan sitten kaikki samaan viestiin vaikka muokkaamalla ja pistetään ne spoilerit ohjeiden mukaisesti punaisella -Thomas
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Kummitusankka

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #173 : Lokakuu 13, 2005, 14:13:04 »
Mä olin varmaan kolmevuotias, kun katoin ekan kerran Star Warseja. Mun isoveli on kunnon Star Wars-friikki, ja se katto niitä usein. Kerran sitten menin kattomaan niitä sen kanssa. Ne kolahti muhun, ja aina kun kuulin sen alkutunnarin, juoksin olkkariin telkkarin ääreen :)
Oon nähny kaikki star wars-leffat, ja mun mielestä Sithin kosto on kaikista paras. Ykkösosasta en tykkää oikeestaan ollenkaan, oon kattonu sen vaan kaks kertaa. Star warseissa on paljon hyviä hahmoja, mun lemppari on Anakin. Obi-Wan, Yoda ja Mace Windu on kans tosi hyviä. nyt oottelen, et Sithin kosto tulee DVD:lle. :D

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Star Wars
« Vastaus #174 : Joulukuu 17, 2005, 10:28:38 »
Elikkäs siis...
Olen nähnyt kaikki Star Warsit. En muista, kuinka vanha olin nähdessäni ensimmäisen Star Warsini, mutta kauan siitä kuitenkin on.
Alkuperäinen trilogia on loistelias. Erityisesti pidin Jedin paluusta ja Uusi toivo-elokuvista, Imperiumin vastaisku ei ole ehkä niin paljoa iskenyt.
Harrison Ford on aivan ihana Han, sellainen pörröpäisen lutuinen hyvis-badboy. Ei ihme, että hänestä on tullut niin suuri tähti.
Carrie Fisher prinsessa Leiana on ainut oikea ratkaisu. Olen lukenut jostain, että jos Fisher olisi kieltäytynyt roolistaan, sitä olisi tarjottu Jodie Fosterille. *värisee* Jedin paluussa Fisher kyllä ylinäytteli, mutta pistetään se huumeiden piikkiin.
Mark Hamillia käy sääliksi. Verrattuna esim. Fordiin hänen näytelijänlahjansa ovat, minusta, melko vähäiset. Lisäksi rooli Lukena leimasi hänet, eikä hän saanut enää muita kunnollisia rooleja. Sääli, Imperiumin vastaiskussa hän oli ehdottomasti parhaimmillaan.

Star Warsin koko maailma on rakennettu ihailtavan tarkasti kuin Lucas tuntisi jok'ikisen hahmon, joka ruudussa vilahtaa. Päätähuimaavat juonenkäänteet ("Luke, I am your father" *khhh*) ja *öh* mielenkiintoiset dialogit (joita en sanatarkasti muista, joten en esimerkkiä pistä vihaisten Star Wars-fanien haukkujen pelossa) tekivät episodeista IV-VI elokuvien terävintä kärkeä.

Nämä uudet Star Warsit sitten... No, ne ovat sinänsä ihan katsottaviakin, mutta paikkapaikoin sellaista erikoistehostemässäilyä, jossa yritetään niin todistella, niin todistella mitä osataan. Se tietynlainen herkkyys puuttuu, eivätkä elokuvat säväytä yhtä paljon kuin ensimmäiset aikanaan.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti