Kirjoittaja Aihe: Star Wars  (Luettu 32941 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Akiana Usagi

• Ankeuttaja
Star Wars
« : Marraskuu 12, 2002, 21:08:34 »
Eli, kuka teistä on katsonut Star Warseja? Min olen katsonut kaikki, jotka ovat ilmestyneet. Eli ykkösen, kakkosen, nelosen, vitosen ja kutosen.
Minun mielestäni paras niistä oli kyllä kutonen.

//Apple siivoili tätä topicia suhteellisen rankalla kädellä :p
//Jessie siivoili.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2007, 14:52:34 kirjoittanut Akiana Usagi »

Eileen Malfoy

• Ankeuttaja
Wheeyay!
« Vastaus #1 : Marraskuu 13, 2002, 15:09:06 »
Min olen katsonut ykkösen, nelosen, vitosen ja kutosen. Kakkosta en vain tahtonut mennä katsomaan. Huhu Yodasta, jolla on valomiekka, ja moni muu asia ei vain tuntunut oikealta. Ja ykkösosakin jotenkin soti minun käsitystäni vastaan, vaikka siellä olikin ah-niin-ihana Liam Neeson Qui-Gon-sanina.

Minusta eritoten se 'vanhempi' trilogia on hieno, mutta jotenkin nämä 'uuden sukupolven' elokuvat ovat menettäneet 'sen jonkin'. Lempielokuvani on varmaan vitonen. Ja tuota.. hmm... Qui-Gon-san on kyllä eittämättä klassikko omalla tavallaan. Yoda ja Qui taitavatkin olla lempihahmojani.

Star Warseista on kiva kirjoittaa fan ficcejä, mutta niihin olen huomannut mieluiten/parhaiten kirjoittavani vain Qui-Gon-sania. Vanhat ovat klassikoita, niihin ei ole tullut juurikaan kajottua. Niissä on jotain, josta todella vilpittömästi pidän. Kakkosen ja kolmosen aion kokonaan jättää väliin.

Tähtien sodat ovat muuttuneet liiaksi minun makuani vastaan sotiviksi. Ykkösepisodin paras osa oli Qui-Gonin hahmo, jota pystyi muovaamaan ja kehittämään vaikka miten (siksi se varmaan tapettiinkin...mur.. olisi jättänyt Annien varjoon *eg*).

-Quae-Gon

(Valomiekoilla oli hauska tapella keskellä yötä Kivisaaren rippikoululeirillä. *katuu vieläkin, että Julia-parka kellahti vahingossa nokkospuskaan taistelun tohinassa...*)

Jade

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #2 : Marraskuu 13, 2002, 21:05:30 »
Nyt päästiin asiaan!!!
Eli mä olen nähnyt ne kaikki ja ties kuinka monta kertaa... *osaa melkien kaikki vuorosanat ulkoa*
Mä rakastan sitä maailmaa, nitä henkilöitä ja kaikista eniten Jedi-filosofiaa. Yodasta on tullu mulla opettaja yhdellä lauseella "Do or do not do. There is no try!" :)
Paras leffa... A New Hope (SW4), se on se kaikista alkuperäisin, siitä se kaikki lähtee. the Phantom Menace oli liian kaupallinen, ja Attack of the Clonea liian romanttinen mun makuun. Uusimmat ovat kehnoja näyttelijä valinnoiltaan, käsikirjotukselta ja muutamista muista syistä,
mutta on silti mielenkiintoista nähdä mitkä kaikki asiat ajoivat sotaan, miten joku asia johti toiseen...
*Tahtoo tietää millaisen päätöksen tarina saa*
On kyllä kumma kuinka tietokoneilla saadaan hienoa jälkeä aikaiseksi ja puvustus on aivan ihan.  :D

Salmakia

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #3 : Marraskuu 14, 2002, 22:48:52 »
Vanhasta trilogiasta pidän erinomaisen paljon, vaikka olenkin erittäin uusi fani, ikävä myöntää, mutta näin nuo leffat vasta viime kesänä.  :roll:
Erittäin tyylikkäitä elokuvia, hienoja henkilöitä, ja kulisseiltaan ynnä tehosteiltaan todella hienoja. Näyttävät minusta paljon aidommilta kuin nykyajan tietokonerakennelmat. Puhdasverisiä klassikoita nuo, hassua miten minulla saattokaan olla niin suuri aukko sivistyksessä.:)
Uudet nyt ovat mitä ovat. Liikaa toimintaa, liikaa romantiikkaa, liikaa tietokonemaisemia, liikaa rymistelyä.. Erottuvathan ne nykyleffojen joukosta mutta vanhaan trilogiaan verrattuna ne ovat, hohhoijaa, aivan surkeita.

Wampire

• Ankeuttaja
Re: star wars.
« Vastaus #4 : Marraskuu 15, 2002, 16:50:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Arghulus Mendor"

Why the h. Onko  teidän ihan pakko sanoa noita uusia elokuvia ykköseksi ja kakkoseksi?
Minun mielestä 1. on Tähtien Sota, 2. on Imperiumin vastaisku, 3. Jedin paluu and so on.

Teksti sisältää spoilereita, lue harkiten.

Saattaa johtua että Star Wars tarina etenee näin:

Episodet 1-3: Anakinin elämän vaiheet
Episodet 4-6: Uuden Tasavallan synty ja Luken nousu Jedimestariksi
Episodet 7-9: Uuden Tasavallan taistelu imperiumin jäljellä olijoita vastaan, Luken aloittama uusien jedien koulutus.

Itse suurin kiinnostukseni on uudessa tasavallassa. Jedien lapset, Kyle Katarn, Mara Jade kaikki elämää suuremat henkilöt, tarina myös parantuu kirjoissa omasta mielestäni jonkin verran, mutta silti elokuvat ovat se "one and the only".

1-3 episodeina ei ole kiinnostanut minua muussa kuin Klooni sodissa joten 3. tulee olemaan luultavimmin paras tästä "Anakin Trilogystä"

4-6. The suuret ja mahtavat joista kaikki alkoi, juoni nyt on mitä on, varsinkin ensimmäisessä, mutta silti visuaalinen toteutus siihen aikaan oli silmiä hipovaa. Kyllä nämä tulee tasaisin väliajoin tahkottua läpi.

7-9. ehdottamasti paras trilogia joka on vasta suunniteltu, silti kaiken kirjallisuuden joka tätä ajanjaksoa käsittelee luettuani voin sanoa pitäväni siitä eniten, sen henkilö hahmot ovat kiintoisampia, otetaan esimerkiksi...
Kyle Katarn:

Keski-ikäinen palkkasoturi jonka muutamat tietokonepeli fanit ovatkin pelanneet Jediksi asti. kuitenkin, aikoinaan kun Kyle oli valmistunut Jedi akatemiasta ja suorittanut tehtäviä, sai hän komennuksen Walley of Jediin, paikkaan jossa voima oli niin vahva että pelkästään siellä käyminen riitti antamaan kävijälle kyvyn hallita voimaa. Minulle on hämärän peitossa mitä Kylelle siellä kävi mutta heti sen jälkeen luovutti hän Lukelle valosapelinsa ja ryhtyi palkkasoturiksi luvaten olla käyttämättä voimaa enään koskaan

Jade

• Ankeuttaja
Re: star wars.
« Vastaus #5 : Marraskuu 15, 2002, 18:29:57 »
Lainaus

Saattaa johtua että Star Wars tarina etenee näin:

Episodet 1-3: Anakinin elämän vaiheet
Episodet 4-6: Uuden Tasavallan synty ja Luken nousu Jedimestariksi
Episodet 7-9: Uuden Tasavallan taistelu imperiumin jäljellä olijoita vastaan, Luken aloittama uusien jedien koulutus.

Asiassa on yksi mutta... nuo osat 7-9 ovat vain kirjoja.
Ne eivät ole Lucasin käsialaa vaikka kulkevat Star Wars-nimen alla, joten se miten tarina todella jatkuu SW-6 jälkeen on vain Lucasin päässä.
Lucas on pitänyt oikeuden muuttaa tarinaa, jos joskus aikoo julkaista aivan alkuperäiset osat 7-9. Koko saagahan oli alunperin suunniteltu 9. osaiseksi.
Olen itsekin lukenut nuo kirjat ja pidän niistä todella paljon, niin kuin niistä monista muista mitä olen kirjastosta löytänyt ja Divareista ostanut. Mutta kun tarina jatkuu vain koko ajan, koko ajan ilmestyy uusia kirjoja englannin kielellä.
Ja tarinan laatu laskee, koska melkein kuka tahansa voi jatkaa tarinaa ja julkaista kirjan.
Toisaalta taas minua ärsyttää Ilkka Äärelän tapaa suomentaa SW-kirjoja. Teki tiukkaa luke Darth Maulia koska se suomennus oli jotain aivan hirveää... ...tai ehkä vika oli jo alkuperäisessä englannin-kielisessä versiossa. En tiedä.
*Mara Jade vaikenee jälleen*

Menegrothwen

• Ankeuttaja
Here are the facts of the dark side.I wanna be a jedi knight
« Vastaus #6 : Marraskuu 25, 2002, 01:19:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Eileen Malfoy"
vaikka siellä olikin ah-niin-ihana Liam Neeson Qui-Gon-sanina.

Qui-Gon Jinn! :evil: *pahanlaatuinen Star Wars-hihhuli* Ja mikä ihmeen san? O_o

Eh, rakastan näitä elokuvia, ja kirjoja. :wink: Tosin Episodi 2, kloonisota, oli jotenkin kökkö. Johtuupi ehkä kököstä Anakinin näyttelijästä... Mielestäni Hayden Christensen oli kammottava Anakin. Argh! Ei ei ei. Vaikka parempi C kuin alkuperäinen huhu, Leonardo di Paprika. *yöks*

Alkuperäiset ovat mielestäni parempia kuin uudet, episodi 1 meni vielä, mutta Kloonisota oli todellakin kökkö ja epähyvä. :roll: Me not like. Se Yoda heilumassa valosapelin kanssa oli todellakin aika näky, mutta kyllähän mahtava jedi osaa valosapelia käyttää, eikai Yoda koko elämäänsä ole rampa ollut? O_o Mutta se oli hassun näköistä, nauroin kuin sekopäinen.

Vanhat ovat kuitenkin aivan ihania, olen katsellut niitä jo ihan pikkuvekarasta. 6-vuotiaana ammattihaaveeni oli jediritari... :wink: Ties vaikka se vielä toteutuisi! :P Olen nähnyt vanhat Tähtien sodat jotain päälle 20 kertaa, olen monesti valvonut yön ja katsonut ne kaikki putkeen... :wink: Episodi 1 on myös nähty jo kymmenisen kertaa. Obi-Wan ja Qui-Gon Jinn ovat suosikkihahmojani, Han Solo ja iiihana Chewbacca tulevat tosin perässä ja Chewie tulee lujaa... Luke Skywalkerista en erityisemmin pidä, hän on liian kiivasluontoinen ja epätasapainoinen, eikä itseasiassa kummoinen jedikään. Mutta hän on ainut jäljellä, joten saanee luvan kelvata... :P Ah, Yoda on tietysti myös aivan ehdoton suosikeistani. "Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering..." Jehna. Tässä vaiheessa tuli niin suuri hinku katsoa Tähtien sodat jälleen kerran, että parasta lopettaa. Aaah.

Neppi

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #7 : Marraskuu 27, 2002, 22:50:29 »
Olen katsonut kaikki Star Warsit jotka ovat ilmestyneet. Parhaimpia ovat ne originaalit kolme, mutta eipä tämä episodi kakkonenkaan mikään huono ollut. Päinvastoin. Star Warsithan kerta kaikkiaan ovat elokuvahistorian ehdotonta eliittiä, jotka aikoinaan ja vielä nykyäänkin ovat suosionsa ansainneet.

Ja Han Solo on lempparihahmoni. Ehdottomasti. *huokaa* (Ei, tässä ei ole mitään yhteyttä sen faktan kanssa, että Ron on lempparini Pottereissa... köh. ;))

Rabastan

• Ankeuttaja
Re: ...
« Vastaus #8 : Marraskuu 28, 2002, 16:03:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Elley"
Suurin osa on mollannut niitä uusia osia. Mutta minä tykkään. Saattaa johtua siitä, että ensimmäinen SW jonka näin oli Episode I, mutta minä pidän siitä kaikkein eniten.

Hienoa, että löytyi joku, joka on kanssani samaa mieltä. Minua on aina arvosteltu siitä, että pidän Episodi 1:stä parhaana Star Wars-elokuvana, mutta minusta se vain on niin hyvä. Eivätkä ne vanhatkaan todellakaan mitään huonoja ole. Kakkonen onkin sitten mielestäni jo hieman massatuote. Siinä kun on mielestäni liikaa juonetonta mättöä ja romantiikkaa. Tämähän on tosin vain oma mielipiteeni, joku voisi sanoa ykkösestä aivan samaa.

Mielestäni sarjan paras hahmo on ehdottomasti sith-lordi Darth Maul. Kyseisessä hahmossa on jotain mystisen kiehtovaa. *g* Sitä paitsi Ray Park näyttelee Maulia hyvin.

Poissa Tionne

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/users/ranilos
Star Wars
« Vastaus #9 : Marraskuu 28, 2002, 18:39:55 »
Juup, Tähtien sodat on tullu katsottua monia, monia kymmeniä kertoja, ^_^ ensimmäisen kerran kauan sitten, kun olin vielä ihan pikkiriikkinen. En kykene muistamaan sitä ensimmäistä katselukokemusta, mutta ilmeisesti pidin kun näinkin kauan fanina olen ollut.

Vanha Trilogia on ylitse muiden. Parhaimmaksi osaksi valitsisin Jedin Paluun tai Uuden Toivon. Jedin Paluu ja Endorin taistelu kyllä vie voiton. Ja Eewokit... suloisia. Mutta pidin myös Episode I:stä ja Ewanista. Jar Jar oli hivenen ärsyttävä, mutta ei haitaksi asti ja luultavasti hän tuotti monta uutta pientä Tähtien Sota-fania, joten annetaan anteeksi. Kloonien hyökkäys oli hivenen... no en nyt sano että suuri pettymys, koska en suuria odottanut, mutta siellä oli kohtia jotka olisi voitu tehdä paljon paremminkin.

Kirjoja on tullut myös luettua paljon ja erityisesti pidän Timothy Zhanin trilogiasta. Hän on aivan mahtava kirjoilija, ja erityisesti pidän Marasta, jonka Zhan loi. Kirjailijoissa on kyllä ollut rimanalituksiakin, kuten B. Hambley. *mutisee* Hänen kirjat olivat kyllä suoraan sanottuna surkeita. Ficcejäkin on tullut kahlattua läpi monia. Eli kyllä voi Star Wars friikiksi kutsua. :)

Henkilöista suosikkini on Mara, mutta jos pitää valita filmeistä, niin Han (you've got to love him), Chewie ja Lando. Landosta pidän paljon, hänestä ja hänen alituisista projekteistaan... Tibannan kaasukaivokset & Besbinin pilvikaupunki, Nomadia, Nkllonissa, Kesselin maustekaivokset.... *virnistää* Karismaa ei häneltä puutu. ^_~

Ja Talon Karrde, ehdottomasti myöskin yksi lempihenkilöistäni... niitä on kyllä niin paljon, että en kaikki voi luetella, enkä todellakaan kykene laittamaan kunnolliseen järjestykseen.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • + The Song of Life +
Star Wars
« Vastaus #10 : Tammikuu 01, 2003, 14:05:46 »
Juu, nähty on kaikki mitä on tullut... Ja kyllä, olen samaa mieltä: vanhat Star Warsit on parempia, mutta vaikka uudet ovatkin hieman...köh... tylsempiä niin eivät ne kuitenkaan mielestäni huonoja ole. Yleensä vain kelaan tylsät kohdat ohi ja jatkan siitä  :wink:  Mutta paremmin ne on kyllä tehty, luonnollisesti kun ne kerta on uudempia. Mutta en silti haluaisi että vanhoja SW:jä mentäisiin jotenkin uudistamaan nykytekniikalla, koska sitten ne eivät olisi enää samoja. Ja uusissa niitä harvoja hyviä puolia on vain ne, että niissä on niin huiput näyttelijät kuten Liam Neeson, Ewan McGregor  :oops:  ja Christopher Lee... Ja Yoda ja Vader on mielestäni parhaat. Siis ei Anakin, vaan nimenomaan Vader. Ei sillä että tykkäisin siitä että siitä tulee paha, mutta en tiedä... minä vain tykkään siitä.  :?  Johtuisiko Jedin paluun loppukärhämästä..?
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Mandy

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #11 : Tammikuu 06, 2003, 16:49:23 »
Katsoin ensimmäisen osan (Pimeä uhka) videolta puoliksi vain sen takia, että siinä oli Ewan McGregor. Eh. Kloonien hyökkäyksen kävin katsomassa elokuvateatterissa. Kesällähän tuli niitä vanhoja osia televisiosta. Katsoin ne kaikki. Ja pidin kovasti! Star Warseissa on paaaaljon kaikkia hienoja erikoistehosteita. Vanhoissa elokuvissa ne tehosteet ovat mitä ovat, mutta eivät ne silti ihan huonoja ole. Kuitenkin kun vertaa esim. Kloonien hyökkäykseen niin ero on iso.

Yoda on kyllä söpö. Minua huvitti suuresti Kloonien hyökkäyksessä kun se alkoi taistelemaan. Ihan uskomattoman ketterä! Chewbacca. Heeh. Sekin on söpö. Mutta Darth Vader on pelottava!

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Star Wars
« Vastaus #12 : Tammikuu 12, 2003, 17:55:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Calatus"

Täytynee kesällä käydä katsomassa elokuvissa se kolmas Episodi.

No E3 tulee vasta vuonna 2005, että ihan seuraavana kesänä et ihan vielä sitä näe. 2005, toukokuussa todennäköisesti, koska jokainen SW -leffa on tullut teattereihin toukokuussa.

Todennäköisenähän pidetään, ettei elokuvina tule E7-9..

Minä pidän aivan yhtä kaikki SW:stä kuin Pottereistakin, vaikka en olekaan aivan yhtä fani siinä suhteessa. Kirjoina olen lukenut hyvinkin paljon, koska jostain syystä tämä maailma kirvoittaa eri kirjailijoilta teoksia hyvin.

Tiamat

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #13 : Maaliskuu 10, 2003, 13:16:44 »
Voih, ihania!

Erityisesti vanha trilogia on se "oikea"...
Nama uudet ovat... *ei keksi sille nimea* ...no, eivat niin hyvia...
Vaikka Pimea uhka onkin ihan mukava, ja Darth Maul niiiin ihuna, niin Kloonien hyokkaus... *paan pudistus* Minen tykkaa...
Yoda, Maul, Sidious ja Kenobi ovat parhaita, mutta myos ne oudot olennot, jotka vilahtelevat aina siella taalla, ovat ihania...
Ja ewokit.. *hymy*

Jedit... *haaveileva ilme* Siis jes! Elokuvien idea on niissa. Ja kun ne osaa kaikkea hienoa... Ja valomiekat...
Lisaksi pukufriikkina silmiin osuu ne hienot asut, joita nayttelijat kantavat paallansa elokuvissa. Ne. Ovat. Hienoja.
*hymyaa*

Ponzo

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #14 : Huhtikuu 14, 2003, 08:49:04 »
Olen katsonut kaikki mitkä on ilmestyny. "vanha trilogia" on huippu, mutta tämä uudenpi ja varsinkin kakkonen eli Kloonien hyökkäys ei ollu mistään kotoisin. Lucasilla ei ensinnäkään luonnistu tuo romantiikka puoli ollenkaan ja se on muutenkin huonompi kun osasin odottaa. Toivottavasti  kolmonen on sitten paljon parempi.

Joda on ehdoton ykkönen! En tunnusta, että lompakossani on kuva Jodasta. Eikä mikään mikä tahansa Joda vaan... No kuitenkin "vähän" tuhmempi kuva siitä. Jos haluatte tietää lisää menkää Googlen kuva haluun ja laittakaa Joda hakusanaksi. Huom! Ei herkkä hermoisille!

Madara

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #15 : Huhtikuu 16, 2003, 21:47:41 »
Elikkä lueskelin alun perin E1 kirjana ja sitten pidin siitä. Paljon. Tätä nykyä kuulun kahteen suomalaiseen SW fanijärjestöön, minulla viisi erilaista versiota alkuperäisestä trilogiasta ja oheistuotteita lähemmäs tuhannen euron arvosta. Tuoreemmatkin on tullut nähtyä ja löytyvät DVD:nä hyllystä. E2 oli kyllä jonkin sorttinen pettymys, romantiikka oli kliseistä ja Hayden tönkkö näyttelijä.
Suosikki elokuvani on Imperiumin vastaisku ja kakkosena tulee Jedin paluu. Hahmoihin taas sukeutuu Darth Vader, Boba Fett, Darth Maul, Obi-Wan, Han Solo ja Lando Carlissian. Minulla on kyllä hassu tapa valita hahmoja, jos valitsen kaksi hahmoa niin ne ovat takuulla ne, jotka vihaavat toisiaan eniten (Sabertooth ja Wolverine, Toad ja Nightcrawler, Boba Fett ja Han Solo, Maul ja Obi-Wan, Vader ja öh, Solo, Lando ja eh, Vader + Solo).
Hedwig: YODA ei JODA.
Lainaus
Ajatelkaa kuinka ne jotkut "vanhat" Star Wars fanit pystyivät odottamaan pari vuotta jatko-osaa Imperiumin vastaiskulle? Eihän silloin voinut lukea tulevaa ratkaisua kirjoistakaan, koska niitä ei oltu tehty. Mä en meinannut kestää odottaa edes viikkoa... :D

Ajattele niitä vanhoja SW faneja, jotka odottivat Episodi 1 parisenkymmentä vuotta.

Poissa Lae

• Dream
  • Henkihörhö
  • Sukupuoli: Noita
  • I'm supposed to be writing right now.
    • Kahvimuki.net
Star Wars
« Vastaus #16 : Syyskuu 25, 2003, 20:21:24 »
Jedin paluu tänään kakkoselta ilmeisesti viisi yli yksitoista.
Kaikki teeveen ääreen :)
Imagine life is just a dream. | ++ | IRCnet #Soinyt | Addiktiovälitys

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
Star Wars
« Vastaus #17 : Syyskuu 28, 2003, 13:05:15 »
Hm, luulin, että olin kirjoittanut tähän joskus, mutta ilmeisesti vietini on poistettu *kjeh* voivoi. No, kuitenkin, otan jälleen kantaa asiaan, yritän pysyä kutakuinkin aiheessa ja tuoda aiheeseen jotain uuta, mutta älkää odotelko liikoja *kih*
Juu, minä rakastan näitä elokuvia, kyllä, minäkin olen niitä, jotka pitävävät näistä vanhoista enemmän, ne eivät tietenkään vedä efekteiltään ja sellaisilta vertoja uusille, mutta juonellisesti mielestäni paljon enemmän minun mieleeni, kunnon seikkailu-juoni, eikä mitään typerää pohjustus-selittely elokuvaa :p, millä voisin nimittää episode I:tä ja melkeimpä kakkostakin. Ne ovat todella hienosti tehty, mutta juonellisesti se on vain tuollaista pohjustusta jotakin suurempaa varten, mitään radikaalia ei tapahtu, vain pohjustetaan, tosiaankin, liikaa räiskintää ja romantiikka, ei juonta niinkään, kuten sanoinkin jo. Kirjat ovat kanssa aiavn mahtavia, kun ne lukee, niin ymmärtää tätä koko juonta hiukan paremmin.
Mielestäni oli todella nerokasta käyttää tällaista käänteistä järjestytsä, että ensin vanhemmat, ja sitten vasta kerrotaan 'miten tähän päsätiin' se on hauskaa, kun palaset hiljalleen loksahtelevat paikoilleen. Aivan loistavia elokuvia, kirjoja ja muuta oheistuotetta, sanotaanko, että loistava ilmiö.
Kävin myös silloin joskus vuonna nakki ja sämpylä tennarissa tuolla Star Wars- näyttelyssä, kahdesti. Se oli todella hieno, kattava ja kaikkea, joskin luokana kanssa siellä oli ekalla keralla vähän tylsää olla, kun ei saanut tehdä mitään rauhassa :), toinen kerta olikin sitten paljon parempi. Aivan mahtava, harmi,e ttei sitä ole enää.

-TLD

Darth Idril

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #18 : Tammikuu 02, 2004, 20:32:36 »
Itsekkin olen kyseiseen elokuva sarjaan hurahtanut täysin (meniköhän sana järjestys päin honkia). Itse taisin ensimmäisenä nähdä pimeän uhan ja sitten minun oli pakko nähdä muutkin. Minäkin voisin laittaa omat mielipiteeni julki:

1.Pimeä uhka: Aluksi oli mielestäni paras, mutta uudemmissa elokuvissa on ehkä liikaa erikoistehosteita. Elokuvan juoni ei kulje hyvin ja minua ärsyttää ne poistetut kohtaukset kun ne pitää etsiä sieltä hevonhornasta. Näyttelijät ovat ihan hyviä. Toisaalta minua ärsyttää jokin näissä uusimmissa tuotoksissa en vain tiedä mikä...

2. Kloonien hyökkäys: Mielestäni ehkä koko elokuva-sarjan surkein tuotos. Aivan liian sekava elokuva minua rupesi ärsyttämään elokuva kun olin katsonut sen useamman kerran. Yli-romanttinen mielestäni tästä syystä en juurikaan ole enää katsellut tätä elokuvaa.

4. Uusi toivo: Tämän elokuvan parissa vietin aika pitkän aikaa kun meillä ei ollut muuta kuin nuo uudemmat tekeleet ja Imperiumin vasta iskua ja Jedin paluuta ei ollut nauhoitettu. Tähän elokuvaan ei koskaan kyllästy, mutta rupesi yhdessä kohtaa ihmetyttämään, että miksi ihmeessä musiikin pitää soida kovaa ja Vaderin hengityslaitteen rahista niin kovaa, että tärykalvot menevät (vitsi vitsinä liioittelin ehkä hiukan).

5. Imperiumin vastaisku: Ehdottomasti paras elokuva. Tässä ei ole liian onnellista loppua. Tästä on muodostunut lempielokuvani ja tämä on todellakin hyvä tekele. Tosin olin lukenut elokuvan vanhasta trilogiasta kertovan kirjan ennen kuin näin tämän. Pilvikaupunki oli upeasti toteutettu. Tosin kuvittelin yhden kuilun pienemmäksi (älkää kysykö mikä en voi mainita koska kunnian arvoisat aurorit voisivat pitää sitä spoilaamisena [tosin se ei nyt kovin paljoa haittaa vaikka kertoisinkin]).

6. Jedin paluu: Toiseksi paras elokuva. Pidän tämän lopusta alku on mielestäni ärsyttävä. Tosin pidän lopusta varmaan siksi, että siellä on kaikki jännitys (taaskin pitää varoa sanoja ettei sitä luulla spoilaamisena).

Pidän myös kirjoista jotka perustuvat kyseiseen elokuva sarjaan (en nyt ihan kaikista).

Minäkin tarvitsisin valomiekan kun nykyään kenkälusikka korvaa sen. Niin ja minulla on aina kun olen suostutellut pikkusiskoni miekkailemaan kenkälusikoilla sormet mustelmilla.

innoscent

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #19 : Tammikuu 02, 2004, 21:58:45 »
Minä(kin) rakastan näitä elokuvia! Miksiköhän en ole löytänyt tätä topiccia aikaisemmin...

Juu siis kaikki alkoi joskus silloin, kun olin siinä yhdeksän ikäinen, kun jostakin sain käsiini New Hopen. Ihastuin täysin ja yhdeksän vuoden aikana olen tuijotellut Star Warseja aina kun mahdollista. Yksi kavereistani on vielä fanaattisempi, hänen huoneensa on täynnä leffoihin liittyviä tuotteita. Vanhemmat antoivat jopa luvan maalata seinälle hienon tähtitaivaan Millenium Falconeineen ja Tie-fightereineen. *kateellinen*
Olin myös katsomassa kakkosta ensi-illassa Tennispalatsilla (ykkössalissa,jossa oli ongelmia itse laffan toimimisen kanssa). Lippuja jonotimme puolitoista päivää. Oli mahtava fiilis, vaikka lämpöä oli aika vähän.. Mutta päätimme tehdä sen uudestaan, kunhan kolmonen ilmestyy. Itse leffasta en niin kovasti pitänyt, olihan siihen tehty selkeästi myönnytyksiä ja liikaa rakkasuhömppää. Mutta miten muuten me tietäisimme miten Luke ja Leia saivat alkunsa?

Ilmoitelkaa, jos joku muukin tahtoo jonottamaan, otan mielelläni seuraa mukaani. Ja olisihan se kiva tuntea etukäteen...

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Star Wars
« Vastaus #20 : Heinäkuu 29, 2004, 12:29:26 »
Revenge Of The Sithiä ei enää niin kauhean kauan tarvitse odotellakaan, tunnetustihan Star Warsit saavat ensi-iltansa aina toukokuussa ja episodi III ei tee tässä poikkeusta. 19.5.2005 päästään taas ihmettelemään. Ja sitten loppuu sekin odotus.

Kun kaikki legendaarinen odotettava loppuu, mitä sitten odotetaan?

Mononoke

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #21 : Elokuu 05, 2004, 16:52:30 »
Juu, iso Star wars intoilija olen ^_^
Ja olen aivan lääpälläni Darth Mauliin. Jos luette kirjan Darth Maul-Varjojen metsästäjä, ymmärrätte (luultavasti) miksi kunniotan häntä niin kovasti. Pimeä uhka-leffassa Maulia vähäteltiin...Oikeasti hän on muutakin, kuin pelkkä pahan oppipoika, joka osaa kivasti käyttää valosapelia.
Odotan innolla vanhan trilogian ilmestymistä DVD:nä ^.^

saattokivi

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #22 : Elokuu 05, 2004, 17:26:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Crestfallen"
Pilivikaupungissa? Siis Bespinissä? Nääh, olen Coruscantista... *hymyilee*
Heh, http://forum.pilvikaupunki.net/ tuo on suomen sw-fanien keskustelupalsta, sitä mie vain tarkoitin ^ ^

Jos uusista episodeista pitäisi sanoa paras hahmo se olisi Qui-Gon Jinn, ooooh! (OT:stä ei voisi edes valita suosikkia ^ ^)

Mara

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #23 : Elokuu 05, 2004, 19:46:06 »
Lainaus käyttäjältä: "saattokivi"
Kuinka moni täällä on pilvikaupungissa?

Minä olen pilvarissa...

Löysin muutaman kuvan episodi 3:sesta

http://www.natalieportman.com/npcom.php?page_number=522

Mara

• Ankeuttaja
Star Wars
« Vastaus #24 : Marraskuu 05, 2004, 09:22:29 »
No niin...nyt episode III traileri on täällä http://koti.mbnet.fi/dukeirot/ep3/teaser/large.mov (klikkaa oikeaa hiirtä ja paina "tallenna kohde nimellä" )

En voi muuta sanoa kuin VAU! Vaikuttaa ettää siitä on tulossa paras prequel episodi.

Pitäisiköhän E III tehdä oma topic?