Kirjoittaja Aihe: Hobitti-leffat  (Luettu 9240 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Hobitti-leffat
« Vastaus #25 : Joulukuu 12, 2012, 17:57:45 »
Uskon että se on hyvä koska Peter Jackson ja J.R.R Tolkienin kirja :))

Minun mielestäni se oli aikas hyvä Jacksonista Huolimatta. Hän oli taas tehnyt kaikenlaisia turhia muutoksia ja lisäyksiä, muttei tällä kertaa onnistunut sotkemaan alkuperäistä tarinaa liian pahasti. Iso osansa onnistumisessa on imo myös LotR-leffoja huomattavasti paremmalla näyttelijäkaartilla. Varsinkin Martin Freeman on nappivalinta hobitiksi, noin sata kertaa parempi kuin yhden ilmeen kiiltokuvapoju Elijah Wood.
Constantem decorat honor

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
  • Boldly going through space and time
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #26 : Joulukuu 13, 2012, 16:28:02 »
Eilen kävin kaverin kanssa katsomassa Hobitin. Vihdoin ja viimein... Sitä olikin jo odotettu melkein vuosi.

Alussa oli ihanaa, ku näki TSH-leffoista tutun Repunpään, Konnun, Bilbon ja Frodon. Koko elokuvan ajan oli myös mukavaa nähdä vanhoja tuttuja paikkoja ja henkilöitä; Elrond, Galadriel, Saruman...

Radagastin hahmo oli yllättävän mukava. Itse ajattelin hänet kovin erilaiseksi. Kääpiöitä jahtaava jättiörkki Azog oli taas kammottava ilmestys. Martin Freeman oli kuin syntynyt Bilboksi. Kaikki ne ihanat ilmeet ja eleet. ^.^

Leffan yksi parhaimpia kohtia oli Bilbon ja Klonkun arvuuttelu ja mieleen jäi erityisen vahvasti kohta, jossa Bilbo säästi Klonkun hengen ja pakeni sitten Sumuvuorilta.

Leffan ansiosta olen alkanut myös arvostaa kääpiöitäkin. Ennen en ole oikein välittänyt heistä, mutta nyt kun näki Yksinäisen vuoren valtakunnan ja pääsi kunnolla tutustumaana kääpiöihin, mielipiteet on vähän muuttuneet.
"There's no point in growing up if you can't be childish sometimes!"

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #27 : Joulukuu 13, 2012, 19:44:15 »
Itse olin eilen myös katsomassa Hobitin ensi-illassa ja ihan ensin on kyllä pakko sanoa että yllätin ihan itsenikin miten reagoin kun elokuva alkoi.  Heti nimittäin kun tuttu musiikki ja keski-maa tuli ruutuun niin kyyneleet vain valuivat :D Ihan nolona yritin sieltä rillien alta sitten pyyhkiä silmiäni, kun kaikki muut istuivat tyynen rauhallisina paikallaan. Ehkä se kertoi vaan sen miten valtava tunneside minulla on Sormusten Herroihin ja oikeastaan koko Tolkienin maailmaan. Onneksi sitten jossain kohtaa rauhoittelin itseni ja pystyin taas keskittymään leffaan. Lopussa meinasi taas tulla vähän samaa kyynelehdintää, muutaman ihanan kohdan myötä.

Noin muuten tykkäsin elokuvasta kyllä älyttömästi! Mielestäni se eteni juuri oivallista vauhtia, tarina ei vaan edennyt järkyttävällä vauhdilla eteenpäin vaan hahmot oikeasti saivat syvyyttä. Näyttelijävalinnat olivat passeleita, itselläni ei edes kääpiöistä ollut valittamista. Jotenkin vain ajattelin että kai niitäkin on vähän eri ruumiinrakenteisia ;) Martin Freeman oli kyllä loistava, Ian Mckelleniä ei koskaan voi hehkuttaa tarpeeksi, jos jossain näyttelijässä on karismaa niin hänessä.

Lainaus käyttäjältä: Sieppi
jäi erityisen vahvasti kohta, jossa Bilbo säästi Klonkun hengen ja pakeni sitten Sumuvuorilta.

Tämä oli todella pysäyttävä kohtaus, varsinkin kun tietää mitä kaikkea se Klonkun hengen säästäminen tulevaisuudessa merkitsee. Hieno kohtaus kertakaikkiaan!

Ja musiikki. Howard Shore ei vaan koskaan petä, taas aivan täydellinen suoritus. :) Pää on vielä ihan pyörryksissä mutta odotukset kyllä täyttyivät ja ylittyivät!
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #28 : Joulukuu 13, 2012, 19:53:21 »
Martin ylitti odotukseni. Hän toi todella paljon elokuvaan. Ja ne siniset silmät... <3 Hänen Bilbonsa oli täydellinen. Bilbo on kautta aikojen yksi lempihahmoistani, joten rima on aika korkealla. Ja hän veti nappisuorituksen, aww...

Leffa oli tosi upea ja tunteethan siinä nousi pintaan. Jotenkin en saanut tarpeeksi - eikä onneksi tarvinnutkaan, kun kaksi leffaa lymyää horisontissa. >D Kirjan fanina kaikki muutokset tietty on vähän ampiaispesään sohimista, mutta olin jo etukäteen päättänyt katsoa niiden ohi ja vain nauttia siitä mitä minulle tarjotaan. Ei leffojen tarvitse tai kuulu olla kirjojen pilkkutarkkaa 'jäljennöstä' - nekin ovat omaa taidettaan ja voivat tuoda oman näkökantansa pöytään.

Musiikki oli tosiaan yksi semmoinen juttu joka herätti heti tunteet. Ja päätös oli ihan loistava... Yksinäinen Vuori ja Smaugin silmä... Rastas joka rikkoi etanan kuorta vuoren seinää vasten... ah ja voih.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Joulukuu 13, 2012, 22:37:56 »
Kävin kattomassa tänään Hobitin ja pidin siitä paljon. Jotkut kohdat olivat vähän että jaa mutta muuten hyvä leffa. Katoin Hobitin 3D näytöksenä enkä saanut siitä minkäänlaista päänsärkyä, huonoa oloa tai muutakaan mitä kai jotkut on siitä saanu. Välillä vaan tuntu että jotkut liikkeet meni liian nopeasti sen nopeamman fpr luvun takia, mutta se ei ollut yhtään huono.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Voisin harkita meneväni kattomaan uudestaan.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #30 : Joulukuu 13, 2012, 23:15:42 »
Kävin myös katsomassa tänään ja hyvähän se odotetusti oli. Tuli välillä vaan sellainen olo, että huumoria viljeltiin ehkä liikaakin -  toisaalta minä saatoin nauraa myös kohdille, joita ei ollut edes tarkoitettu hauskoiksi. Itse kirjakaan ei ole niin raskasta luettavaa kuin TSH-trilogia, joten kaipa se on ihan sopivaa että elokuvakin on vähän "kevyempi".

Kieltämättä paljon vaikuttavia kohtauksia ja kauniita maisemia ja hienoa musiikkia. Ja onhan tietysti myös nostalgia, joka toi oman pikku lisänsä elokuvaan. :)
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Tatti

• monikirjoinen ilmestys
  • Vuotislainen
  • Nauru pidentää ikää!
  • Pottermore: RoseKey750
« Vastaus #31 : Joulukuu 16, 2012, 12:20:09 »
Kävin katsomassa Hobitin eilen ja on pakko sanoa, että se alitti odotukseni.
Itse en ole lukenut kyseistä kirjaa, mutta olisin kuitenkin odottanut leffalta enemmän.

Ensin hyvät jutut: Musiikki, aaaw ihanaa ja ne maisemat! Martin Freeman oli mahtava ja Klonkku myös :) Alku oli aivan ihana. Mukana oli minusta mukavaa vitsikkyyttä ja tunnelma oli letkeämpi kuin Taru sormusten herrasta-leffoissa. Pidin siitä.

Mutta arvon Hobitti-fanit ja muut, älkää vihatko minua, tämä on vain oma mielipiteeni :)
PS! Se pupukelkka oli just mahtava!

Tatti

//Lisäsin kunnon spoileritagit, kaiken varalta :) -Zenz
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2012, 19:23:49 kirjoittanut Tatti »
"Aah, niinpä tietysti", Ron sanoi ja läimäytti otsaansa, "Unohdin, että me jahdataan Voldemortia kirjastoautolla." :)

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Joulukuu 16, 2012, 13:14:10 »
Katsoin tuon, viimeinkin, eilen. Kovasti pidin. Paljon oli sellaista, jota olisi ehkä voinut viilailla, mutta kokonaisuus oli todella miellyttävä; mytologiaa on hyödynnetty yllättävän hyvin ja ilman isompia kömmähdyksiä ja Radagast on kaikessa Jar-Jar Binkseilyssään tosi symppis ja tavallaan on ihan hyvä, että hänestä voitiin tehdä... no, outo.

Mutta joo... kasaan ehkä jossain vaiheessa ajatukseni vähän johdonmukaisempaan muotoon, vaatinee toisen katsomiskerran. Joka tapaukessa, jotain mietteitä:

Joo, eli kovasti pidin. Koska pelivaraa oli enemmän ja lähdemateriaali tarjoaa laajempia mahdollisuuksia hyvään elokuvakerrontaan ja LOTRien pohjustukseen, pidin tästä jollain tapaa enemmän kuin LOTR-leffoista. Elokuvan huiput eivät olleet aivan yhtä sykähdyttäviä (tosin jatko-osat ehtivät vielä muuttaa tämän), mutta toisaalta perusmeno lämmitti niin kovasti mieltäni, että hymyilin vain tyytyväistä hymyä leffan ajan. Tolkienista vähemmän innostuneet voivat katsoa minua vaivanneita asioita, esimerkiksi
läpi sormien, mutta toisaalta taas elokuva pitkästyttää heitä varmasti enemmän, ainakin noin yleensä. Joka tapauksessa: hieno ja vivahteikas satuseikkailu, joka lataa jatko-osille hiton kovat panokset piippuun.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Pottermore: WildWave21968
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #33 : Joulukuu 16, 2012, 17:36:16 »
Osaan edelleen olla kyllä ihan fiiliksissä, vaikka näin vasta torstaina elokuvan! Näyttelijät olivat kyllä ehdottomasti hyviä. Martin Freeman onnistui mielestäni hyvin roolissaan, vaikka aina välillä minulle tuli ihan fiilis, että tuossa on Uuden Sherlockin tohtori John Watson. Ja on se kumma, kun tiesin Uuden Sherlockin itse Sherlockin näyttelijän Benedict Cumberbatchin näyttelevän pariakin roolia Hobitissa, ja tuli katsottua molempien perään sillein hyvin fanimaisesti - vaikka Benedict antaakin niille hahmoille vain äänet. Outoa.

Ja sitten tänään ehdin lukaista Helsingin Sanomissa ja Nyt-liitteessä olevat jutut, jotka avarsivat mukavasti taustaa tähän juttuun, että todellakin kolme elokuvaa Hobitista.
Jos ei ole lukaissut juttuja eikä jostain syystä kykenekään, niin lyhyesti näistä jutuista, että Jackson kertoi näissä teksteissä, että Tolkienilla on ollut paljon suunnitelmia Hobitti-kirjaa varten jo, mutta oli karsinut ne pois. Varmasti suunnitelmat ja nämä lisäjuonet, joista Jackson mainitsi, niin on päätynyt Jacksonin korville, helposti varmaan Christopher Tolkienin kautta, joka oli kiinnostunut isänsä työstä, ja tästä on saatu lisämateriaalia elokuvaankin - tietenkin varmasti jotain on turhaa, mutta kun kyseessä on elokuva, niin kannattaa tehdä selkeästi saman tien.

Ja mitä nyt, kun jotkut täällä on valitelleet että elokuva olisi ollut jotenkin itsestään selvä ja arvattavissa tapahtumat, niin kirjanlukeneille tietenkin elokuva on aika arvattavissa. Ja jos on yhtään lukenut tai nähnyt TSH-trilogian ja sattuu huomanneen Jacksonin jotain erityisiä piirteitä elokuvaohjaajana voivat myös arvata helposti tapahtumia.
Pidän myös siitä, että Jackson on kuuliainen Tolkienille ja ei ala muokata ehdoin tahdoin muokkaamaan tarinaa - tarinahan muuttuu väkisinkin mukana, jos hahmot, jotka kuolevat jäävät henkiin tai hahmot, jotka eivät kuole kirjassa, tapetaan elokuvassa.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jenaminya)

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Joulukuu 16, 2012, 20:21:34 »
Ja on se kumma, kun tiesin Uuden Sherlockin itse Sherlockin näyttelijän Benedict Cumberbatchin näyttelevän pariakin roolia Hobitissa, ja tuli katsottua molempien perään sillein hyvin fanimaisesti - vaikka Benedict antaakin niille hahmoille vain äänet. Outoa.

Benny teki myös Smaugin motioncapturen + äänen ja Necromancerin motioncapturen miinus äänen, jonka teki joku muu.

Rantsulla oli muuten hyviä pointteja, joista osasta olin täysin samaa mieltä. Radagastin jänisrekeen minulla ei tosin ole mitään mielipidettä! XD

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Joulukuu 16, 2012, 21:14:01 »
Täytyy vielä erikseen hehkuttaa Sir Ian McKellenin Gandalfia. Hahmo loistaa kenties vieläkin enemmän kuin LOTR-leffoissa, ehkäpä siksi, että siinä missä LOTReissa piti karsia kaikesta, on Hobittiin voitu lisätä vähän kaikenlaista ja näin ollen hahmolla on tilaa loistaa. Gandalf on samalla Hobitin sanavalmis ja toimelias velho ja suuria huolia koko Keski-Maan kohtalosta kantava istarin jäsen, joka uupumatta tekee voitavansa Sauronin pysäyttämiseksi.

Olkoonkin, että käsikirjoitus ottaa (kuten LOTReisakin) vapauksia, niin onhan tämä mahtava repliikki (en usko tämän spoilaavan liikaa, joten olkoon ihan noin):

“Saruman believes it is only great power that can hold evil in check, but that is not what I have found. I found it is the small everyday deeds of ordinary folk that keep the darkness at bay. Small acts of kindness and love."

Siinä Gandalfin ja Galadrielin kohtauksessa oli jotain tosi kaunista. Snif.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2012, 21:18:07 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Ultimate Muumi

• Vuotislainen
  • Like a Boss
« Vastaus #36 : Joulukuu 17, 2012, 19:26:26 »
Juups, kävin muutama päivä sitten tsekkaamassa hobitti-leffan. En ollut Sormusten herroista kiinnostunut, no neloselta kuitenkin tuli se "sormusten vartiat" leffa ja katsoin sen. Joku varmaan arvaakin reaktioni; Se oli tosi hyvä!
Sitten menin katsomaan Hobitin j sekin oli ihan kiva. Alussa en oikein jaksanut katsoa, Repunpääkohta kesti liikaa. Mutta sitten  kun päästiin actioniin niin kiinnostuin. Esim. Kohta jossa Gandalf ampuu tulisia käpyjä oli hauska, samoin kun Frodo meni sinne örkkien leirille. Leffa loppui jotenkin tylysti mutta eikös siitä tullut 3 osaa? se taitaa selittää syyn.
Leffa oli arvioinnissa noin 9puol/10.
Eli melkein täydellinen, odotellen toista osaa :)
"May the odds be ever in your favor!"

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #37 : Joulukuu 19, 2012, 17:02:22 »
Yönäytöksessä 12.12.12. klo "12:12" kävin katsomassa i Åbo.

Noo, tykkäsin ihan. Vähän olen yleisesti tuota pitkittämistä vastaan, pakko oli ensin jakaa kolmeen osaan ja sitten yhden osan pituudeksi lähes kolme tuntia.. mitäh. Saman rainan olisi saanut alle kahteen. Samaten oli lisätty jotain mukahauskoja huumorikohtauksia - tuli ihan Potterit mieleen - kuten Radagastin pelleilyt ja sientensyönnit. Muutoin itseäni eivät häirinneet lisätyt kohtaukset, kuten esimerkiksi juuri Sarumanin näkyminen tm.

Ihanasti oltiin saatu kyllä 10 vuotta vanhemmista näyttelijöistä jopa nuoremman näköisiä kuin LotRissa! Upeaa. Poikkeuksena Sir Ian McKellen, hän näytti vain entistä rähjäisemmältä ja näin... onneksi suoritus pelasti senkin. Innolla odotan myös näkeväni Legolasin taas. Saa tosin nähdä milloin ehdin ensi vuonna leffan käydä katsomassa, kun inttiin minut määräsivät ensi kesästä lähtien.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Joulukuu 19, 2012, 21:18:37 »
Ah, olen niin fiiliksissä tästä!

Vietin laatuaikaa pikkuveljen kanssa ja vein sen kattomaan Hobittia. Enkä kyllä pettynyt!

Jossain vaiheessa tuli Star Wars -vibat, kun tässäkin on tavallaan alkuperäinen trilogia ja nyt tulee uusi, joka sijoittuu aikaan ennen alkuperäistä. Kaikenkaikkiaan elokuva kokonaisuutena paikkasi pienenpienet heikkoutensa enemmän kuin hyvin, jään malttamattomana odottamaan seuraavia osia. Suosittelen ehdottomasti katsomista!
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Joulukuu 20, 2012, 19:45:53 »
Vähän olen yleisesti tuota pitkittämistä vastaan, pakko oli ensin jakaa kolmeen osaan ja sitten yhden osan pituudeksi lähes kolme tuntia.. mitäh. Saman rainan olisi saanut alle kahteen. Samaten oli lisätty jotain mukahauskoja huumorikohtauksia - tuli ihan Potterit mieleen - kuten Radagastin pelleilyt ja sientensyönnit. Muutoin itseäni eivät häirinneet lisätyt kohtaukset, kuten esimerkiksi juuri Sarumanin näkyminen tm.

Makuasioitahan nämä, mutta itse olen taas tuon kolmeen osaan ajamisen kannalla; tarinan kliimaksit jakautuvat näin järkevämmin, sillä vain kahteen osaan jakaessa olisi kakkosesta tullut melkoista mättöä. Ja minusta on vain hienoa, että isomman skaalan tapahtumia on otettu mukaan, kuten Valkoisen neuvoston kokous, vaikka ylimysten määrää onkin karsittu ja muutenkin toki asioita hieman yksinkertaistettu. Ylipääätään pidin elokuvan viipyilevästä tahdista ja siitä, miten se lataa kovat panokset piippuun kahdelle jatko-osalle.

Ihanasti oltiin saatu kyllä 10 vuotta vanhemmista näyttelijöistä jopa nuoremman näköisiä kuin LotRissa! Upeaa. Poikkeuksena Sir Ian McKellen, hän näytti vain entistä rähjäisemmältä ja näin... onneksi suoritus pelasti senkin.

McKellenin suoritus oli tosiaan upea, mutta minä taas pidin hahmon ulkonäöstäkin. Hän ei varsinaisesti näyttänyt paljoa vanhemmalta, mutta elokuva on toki kuvanlaadultaan huomattavasti LOTReja tarkempi... Muutenkin Gandalf, kuten ylempänä olen jo hehkuttanut, oli minusta aikailailla parhautta.

Minusta Elrond oli yllättävän kiva. Hahmo ei ollut aivan yhtä "mulkero" kuin LOTReissa. :) Galadriel oli jotenkin "lämpimämpi" ja sitä on varmaan haettukin.

Pakko vielä todeta, että Sarumanin pilkka Radagastia kohtaan oli minusta todella hienoa saada elokuvaan, vaikka sitten sienikommentin muodossa. Jos ei muuta, niin repliikki linkittyy hienosti Sarumanin kuuluisaan kommenttiin Gandalfin kessunkäytöstä:
"Your love of the halflings' leaf has clearly slowed your mind."
*Tumblr
Instagram

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #40 : Joulukuu 21, 2012, 11:16:04 »
Ajattelin ihan samaa, se oli ihana! <3
Awawa rakastin<3
Mutta jotain mun omia mielipiteitäni:

En vaan osaa sanoa mitään pahaa. Mun mielestä leffa oli ihana. No, ehkä aavistuksen liikaa taistelua, mutta... Ei sekään siinä niin haitannut. Se oli täydellisyys. Oon vieläkin ihan fiiliksissä ja eilen pompinkin pitkin Turun kaupungin katuja ja kaverin kanssa siteerattiin leffaa koko ajan. Eli jos joku näki teinitytön joka selitti koko ajan jotain ja hyppeli ja pomppi eikä pysynyt hiljaa, se olin minä. :)

// En tiedä miks tähän tuli ikäänkuin kaksi lainausta...?

//Muokkasin oikeannäköiseksi :) -Zenz
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2012, 22:15:58 kirjoittanut Zenzibar »
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Joulukuu 22, 2012, 05:46:07 »
Ja on se kumma, kun tiesin Uuden Sherlockin itse Sherlockin näyttelijän Benedict Cumberbatchin näyttelevän pariakin roolia Hobitissa, ja tuli katsottua molempien perään sillein hyvin fanimaisesti - vaikka Benedict antaakin niille hahmoille vain äänet. Outoa.

Benny teki myös Smaugin motioncapturen + äänen ja Necromancerin motioncapturen miinus äänen, jonka teki joku muu.

Juu, juuri niiden perään katsoinkin sillein, että ah! Ihan fiiliksissä olin, ja elouvissa kaverini toisella puolella oleva paljastui Sherlock-faniksi, joka ei ollut tiennyt Necromancerin ääni-jutusta - tosin olin kyllä saanut kuvan, että Benny olisi tehnyt sen äänen myös...

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Joulukuu 22, 2012, 10:05:52 »

Juu, juuri niiden perään katsoinkin sillein, että ah! Ihan fiiliksissä olin, ja elouvissa kaverini toisella puolella oleva paljastui Sherlock-faniksi, joka ei ollut tiennyt Necromancerin ääni-jutusta - tosin olin kyllä saanut kuvan, että Benny olisi tehnyt sen äänen myös...

Jos niin on niin enempi parempi... ;)

Poissa Impendimenda

• Haltijaprinsessa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletNewt17286
« Vastaus #43 : Joulukuu 22, 2012, 12:27:55 »
Kävin katsomassa tuon ensimmäisen Hobitin viime lauantaina Ilta / yö näytöksessä, joka loppui vähän yli kahdentoista yöllä. Olen vieläkin ihan fiilareissa ja ihkutan koko elokuvaa tuon tuostakin. Opettelin jopa seuraavana päivänä soittamaan tämän Misty Mountais Cold- laulun, mitä kääpiöt siinä aika alussa laulavat. Edelleen sitä soittelen ihan innoissani.

Minusta on ihan hyvä, että elokuvat on laitettu kolmeen osaan, niin ei tarvitse jättää mitään pois. Kolme tuntia ensimmäisessä osassa on juuri siinä hyvän ja huonon pituuden rajamailla. Pahaa sanottavaa minulla ei oikeastaan ole.

Londonholic.

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Tammikuu 03, 2013, 03:12:32 »

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
Hobitti-leffat
« Vastaus #45 : Tammikuu 05, 2013, 16:08:54 »
Uiui.. :)

Kävin kattoo tossa äsken (okei, kauan aikaa sitte..)
sen Hobitin ja on MAHTAVA!! oikeesti..

Haluisin nähä uuestaa muttaku en tiiä et onkse enää ees elokuvissa ja näi..

Ihmettelen ku Hobitti kirjasta on saatu tehtyä kolme jotai 9 tunnin elokuvaa ku
Hobitti kirja on kuiteki paljo lyhyenmpi ku mikää Lorteista... :D

Ja Peter Jacksonin kaikki elokuvat (mitä oon nähny) ni on tosi hyviä ni se on vähä hyvä :D
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Tammikuu 05, 2013, 22:35:14 »

Ihmettelen ku Hobitti kirjasta on saatu tehtyä kolme jotai 9 tunnin elokuvaa ku
Hobitti kirja on kuiteki paljo lyhyenmpi ku mikää Lorteista... :D

Kolme noin kolmen tunnin elokuvaa, koko trilogian kesto on varmaan lähellä sitä yhdeksää tuntia. :D Ja noissa leffoissa on paljon materiaalia Sormusten herran liiteteksteistä, eli elokuvissa kerrotaan muista saman aikaisista tapahtumista Keski-Maassa. Tulevissa elokuvissa "isoa kuvaa" hyödynnetään varmaan vielä lisää. :) Hahmot tarvitsevat myös aikaa, joten pituutta tulee jo siitä. Kirjassahan kääpiöt ovat aika onttoja ja merkittäviäkin tapahtumia kuitataan muutamalla lauseella, joten elokuva paisuu väkisinkin. :)
*Tumblr
Instagram

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #47 : Huhtikuu 12, 2013, 22:41:06 »
Olin katsomassa ensi-illassa, mutta teatteri, jossa olin, oli varsin tyhjä. Lipunmyyjäkin ihmetteli, kun minulla oli lippu valmiina ostettuna.

Olen lukenut kirjasta noin puolet, pidemmälle, kuin mihin elokuva jää, mutta en muista kirjassa olleen Radagastia tai Azogia. Onko Radagastia ja Azogia ollenkaan kirjassa?

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Huhtikuu 13, 2013, 00:09:07 »
Olen lukenut kirjasta noin puolet, pidemmälle, kuin mihin elokuva jää, mutta en muista kirjassa olleen Radagastia tai Azogia. Onko Radagastia ja Azogia ollenkaan kirjassa?

Molemmat mainitaan, mutta kumpikaan ei esiinny. Radagastin osuudet on sovellettu Lord of the Rings -kirjoista, niiden liitemateriaalista ja tietysti käsikirjoitustrion päästä. Azog-juonen idea tulee myös liitteistä, kääpiöiden historiasta, mutta juttua on muunneltu aika rajusti elokuviin. Kirjojen mukaanhan Dain, joka astuu mukaan seuraavissa elokuvissa, tappoi Azogin Morian porteilla.
*Tumblr
Instagram

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Huhtikuu 13, 2013, 10:44:02 »

Molemmat mainitaan, mutta kumpikaan ei esiinny. Radagastin osuudet on sovellettu Lord of the Rings -kirjoista, niiden liitemateriaalista ja tietysti käsikirjoitustrion päästä. Azog-juonen idea tulee myös liitteistä, kääpiöiden historiasta, mutta juttua on muunneltu aika rajusti elokuviin. Kirjojen mukaanhan Dain, joka astuu mukaan seuraavissa elokuvissa, tappoi Azogin Morian porteilla.

Dain on suosikkikääpiöni! Tälläisinä hetkinä nämä muutokset ottavat vähän pannuun :D Muttaah...