Kirjoittaja Aihe: Hellraisers & Cenobites  (Luettu 2776 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Semmé

• Sievä Sivetti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Bumtity Bumtity Bum! My life for you!
  • Tupa: Luihuinen
Hellraisers & Cenobites
« : Marraskuu 06, 2011, 15:48:37 »
En löytänyt ollenkaan tälläistä topaa vaikka kuinka etsin? Joten pystytin uuden. Lukotakaa vain jos tälläinen jo on.

Hellraiser (1987) on Clive Barkerin käsikirjoittama ja ohjaama kauhuelokuva, joka perustuu hänen tarinaansa Hellbound Heart (suom. Helvetilliset). Elokuvan työnimi oli Sadomasochists From Beyond the Grave. Cenobitet ja Doug Bradleyn esittämä Pinhead-hahmo esiintyvät elokuvassa ensimmäista kertaa.

Elokuvalle on tehtailtu useita jatko-osia (suurin osa suoraan videolevitykseen).

-Wikipedia

Eli elokuvat kertovat Leviathanin, Helvetin lordin, käskyläisista, Cenobiteistä, joiden tehtävä on noutaa Lemarchandin laatikon avaaja Helvettiin, jossa häntä kohtaa ennennäkemätön nautinnon ja kivun maailma. Cenobitet ovat vastuussa nautinnon ja kivun tuottamisesta.

Kaikilla Cenobiteilla on silvotut kehot sekä useita lävistyksiä. Jokaisessa kahdeksassa Hellraiser -filmissä esiintyvä Pinhead on kenobiiteista tunnetuin. Elokuvissa häntä esittää näyttelijä Doug Bradley. Pinheadin tunnusmerkkinä ovat naulat, jotka on naulattu kiinni ihon läpi ruudukkomaisesti hänen päähänsä. Hänellä on myös kuusi avointa haavaa alavartalossaan. Muut Cenobitet on silvottu pahemmin.

Cenobeja on Pinheadin lisäksi mm. Chatterer, Butterball, Open Throat(Female Cenobite), Dreamer. Dr. Channard ja Chattering Beast.

Elokuvia on kahdeksan;
Hellraiser (1987)
Hellraiser II: Hellbound (1988)
Hellraiser III: Hell On Earth (1992)
Hellraiser: Bloodline (1996)
Hellraiser: Infermo (2000)
Hellraiser: Hellseeker (2002)
Hellraiser: Deader (2005)
Hellraiser: Hellworld (2006)

Ja nyt on tekeillä yhdeksäs Hellraiser: Revelations.

Eli mitäs mieltä olette näistä leffoista? Pidättekö vain sairaina ja sadistisina vai oletteko vannoutuneita faneja? Mitä mieltä olette tuosta yhdeksännestä, tekeillä olevasta Hellraiserista? Onko Doug Bradley mielestänne ainoa oikea Pinhead? Lempihahmosi? Mitä mieltä olet Cenobiteistä?

Itse kiinnostuin Hellraisereista kun näin pari pätkää youtubesta. Aloin etsimään tietoa ja katselemaan lisää pätkiä, ja latasin ykkösen koneelleni. Olen suuri kauhuleffojen fani, varsinkin vanhemmat leffat iskevät(ja esmes Sawit ovat suuria suosikkejani, ehkä pientä sadistin vikaa? ;D), joten se oli ihan simppeli leffa makuuni. Nyt latailen kakkososaa ahkerasti koneelleni ja odotan innolla miltä se näyttää.

Mutta kertokaapas omat mielipiteenne(: Rohkeasti vain , areena on teidän!

Tässä vielä kuva Cenobitien kärkinelikosta:

(Lueteltuna vasemmalta oikealle: Butterbal, Pinhead, Open Throat(Female Cenobite) ja (oma suosikkini) Chatterer.)

Ja videopätkä, jonka takia alunperin kiinnostuin Hellraisereista :D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2011, 16:00:58 kirjoittanut Semmé »
”Teidän lakinne ja oikeutenne, ha, ha, ha, ha.  Niitähän minun pitikin ampua.”
-Homsantuu

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Hellraisers & Cenobites
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2011, 19:42:14 »
Minulla on menossa tällä hetkellä, täysin selittämätön, vanhojen kauhuklassikoitten keräily vimma. Hyllyyn on tullut hankkittua mm. Painajainen Elm Streetillä-leffat, kuin myös George A. Romeron zombieklassikot. Ainakin (ensi alkuun) ensimmäinen Hellraiser löytyy hankittavien listalta, mutta ongelma on se, että sitä on mahdotonta löytää mistään. Kaikista luottamista nettikaupoista tämä on loppu, "oikeista" kaupoista myös, huutonetissä kukaan ei ole valmis myymään postiennakolla ja jopa muutama paikallinen elokuva-divari kumisee tyhjyyttään. Miten on mahdollista, että kaikki tunnetut/suositut leffat vedetään heti myynnistä (minulla oli vastaava tilanne mm. Evil Dead - ja yllämainittujen Romeron-leffojen kanssa), mutta kaikkia never heard suoraan dvd:lle/televisioon tuotetut pökäleet pysyvät hyllyssä vuosikymmeniä?
Eikä minua oikein innosta kattoa tätä netistä. Englantia osaan tarpeeksi pysyäkseni kärryillä, enkä koe leffojen katsomista netistä mitenkään moraallisesti vääränä (vaikka pitäisi), mutta minusta on paljon mukavampi ottaa hyvä asento sohvalla, pistää kiekko soittimeen ja nauttia leffasta suomiteksteillä.
Hellraiser-fanit, älkää missään nimessä tukeko Hellraiser: Revelations-leffaa millään tavalla. Kyseessä on kahdessa viikossa kuvattu ja 300 000 dollarin budjektilla varustettu pökäle, joka tehtiin vain siksi, koska studio olisi menettäny oikeudet tehdä lisää Hellraiser-elokuvia, jos uutta elokuvaa ei oltaisi tehty tähän mennessä.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Hellraisers & Cenobites
« Vastaus #2 : Marraskuu 07, 2011, 18:03:17 »
Olen nähnyt vain ensimmäisen Hellraiserin, koska kartan lähes kaikkien elokuvien jatko-osia. En halua pilata ensimmäisen elokuvan hyvyyttä sillä, että katson jonkun sen surkean jatko-osan. Olen suuri kauhuelokuva-fani, varsinkin 80-luvun, joten tuli tämäkin sitten katsottua joskus.

Tämä ensimmäinen Hellraiser on mielestäni hyvä ja jännittäväkin. En tiedä sitten miten tuo tarina jatkuu, toisaalta se ehkä kiinnostaisikin. Pinhead on ainakin aika järkyn näköinen (no on ne kaikki... Chatterer on aika komia) ja varmasti yksi parhaista kauhuelokuvien pahiksista. :D "We'll tear your soul apart!!!"
Juoni oli mielenkiintoinen (Clive Barker, hieno mies) ja erikoistehosteet aika hyviä. (Frankin muodonmuutos...)

Muuten Hämppyli, cdon.fi:ssä olisi Hellraiser dvd (http://cdon.fi/elokuvat/hellraiser_i_(import_-_suom.teksti)-134890) suom. teksteillä, mutta siinä on vaan ruotsinkieliset kannet. En tiedä haittaako se sinua, mutta minä ainakin haluan aina joko suomen tai englanninkieliset kannet. Cdon.fi on luotettava nettikauppa, olen sieltä ostanut itsekin monia kertoja. Menikö nyt vähän aiheen ohi, mutta juuu.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2011, 19:50:54 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please