Kirjoittaja Aihe: Apulanta  (Luettu 21311 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Magic eyes

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #50 : Heinäkuu 21, 2005, 18:03:35 »
Apulanta on ihan ok bändi mun mielestäni. Heidän uuden levynsä Kiila:n olen ostanut ja siinä ehdottomasti paras biisi on Pahempi toistaan. Se kuvaa vähän ehkä mun tämän hetkistä tilannetta omassa elämässäni. Lisäksi mulla on Apulannalta se muutama vuosi sitten ilmestynyt kokoelma tuplalevy. Siinä on pari hyvää biisiä, joita mä kuuntelen aina välillä.

Mila

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #51 : Heinäkuu 24, 2005, 12:31:51 »
Mm. Mikä aihe. Pidän joo.

Olen kuunnellut Apulantaa 11 vuotta, ekaluokasta, seitsemänvuotiaasta asti, ennen ataccia, tuttu TV:stä asti. Olen nyt 18 enkä ole vieläkään lakannut rakastamasta kyseistä pändiä.

ei, minä en fanita. minulla ei todellakaan ole edes kaikkia levyjä, vaikka ne haluaisinkin. Pienenä sitä osteli karkkia ja kuunteli siskon apulantaa ja vanhempana sitä tuli monia muita hetkellisiä bändejä joiden levyt oli pakko saada. Apulanta on ollut uskollinen minulle silti koko musiikillisen elämäni ajan. Se on aina auttanut, joka ikisessä tilanteessa. Mikä ikinä onkaan fiilis, löydän apulannalta varmasti oikean biisin siihen kohtaan. tällä hetkellä kundille raivoissani päässäni soi

hei herra mister täydellinen,
kun aina oot niin tärkee,
miten sä voit ollakkaan noin khuul.

katsot kohtaloosi silmiin
kuinka oikein luulet
et se suhun rakastuu

mm, aina löytyy laulu.

ja sitten tuohon 'tää musiikki menee huonompaan suuntaan'-juttuun.

Voi herranjumala, Toni on tehnyt biisejä ja kirjoittanut niitä yli kymmenen vuotta! c'moon! kuka ihminen pysyy samanlaisena kymmenen vuotta? kuinka moni ihminen tekee samanlaisia lauluja kaksi ja kolmikymppisenä, ajatusmaailmat muttuu. ja piru vie, eri elemänvaiheissa toiset asiat on tärkeämpiä kuin toiset.

ja yleensä iän myötä punk karsiutuu pois, vaikken haluaisikaan sitä tapahtuvan itselleni.

En edes piru vie itse luokittele apulantaa mihinkään kategoriaan, vaikka muutoin musamakuni rajottuu pitkälti punkrokkiin. sitä tuo apulantakin ennen oli, nykyään en enää tiedä mitä, enkä välitä. se menee kategoriaan APULANTA ja se riittää minulle.

ja huonoja levyjä ei ole olemassakaan, on olemass vain erilaisia ihmisiä jotka pitävät erilaisista musiikeista, joku tykkää eniten hiekasta, joku attacista. se on makuasia.

(okei okei, aforismi: erilaiset musiikkimaut on vain huono tekosyy tehdä paskaa musiikkia. tuo tuli joskus tuon punkkaripojan kanssa kännipäissämme keksittyä.)

Jokatapauksessa, pojat on tehny hienon uran, pysyny pinnalla pitkään, pirun pitkään ja aikovat pysyä vielä jatkossakin.

Apulanta on musaa joka ei petä mua ikinä, se on aina siellä kun sitä tarvitsen ja se on ainut joka pystyy auttamaan mua joka tilanteessa.

rakastan. se auttaa mut vaikeiden aikojen yli, ja on tehnyt niin yli vuosikymmenen.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Apulanta
« Vastaus #52 : Lokakuu 18, 2005, 17:21:22 »
Mitä hemmettiä? Missä minun viestini on? Vai enkö minä muka ole käynyt tänne vielä kommentoimassa? Jaa...

No, asiaan. Apulanta on ollut yksi minun lempibändeistäni jo noin kymmenisen vuotta. Eli toisin sanoen vartuin Apulannan musiikin soidessa. En kuitenkaan minäkään kutsu itseäni faniksi, kun on pitänyt jostain asiasta melkein kymmenen vuotta, siitä alkaa tulla jo elämäntapa. Ja siltikin aina kun kuuntelen jotain levyä, pidän Apulannasta silti yhtä paljon.

Tosiaan, tuo koskee niitä aikaisempia levyjä. Se uusin... Enpä taida sanoa siitä mitään. Tai no, Armo ja Routa(ko se nyt oli?) ovat ihan hyviä ja nättejä, mutta tiedän Apulannan pystyvän parempaankin ja ehkä jo kokeneen tähtihetkensä.

Lainaus käyttäjältä: "Mila"
Voi herranjumala, Toni on tehnyt biisejä ja kirjoittanut niitä yli kymmenen vuotta! c'moon! kuka ihminen pysyy samanlaisena kymmenen vuotta? kuinka moni ihminen tekee samanlaisia lauluja kaksi ja kolmikymppisenä, ajatusmaailmat muttuu. ja piru vie, eri elemänvaiheissa toiset asiat on tärkeämpiä kuin toiset.
Niinpä. Mutta minä en niinkään välitä herra Wirtasen elämänvaiheista ja ajatusmaailman muutoksista, vaan musiikista. Ja juuri se musiikki on mielestäni huonontunut herra Wirtasen ajatuksien mukana.

Tietenkään, en syytä herra Wirtasta synkistymisestä. Ei sille mitään voi. Ja eihän hän sitä musiikkia faneilleen tee.

Lainaus käyttäjältä: "Kroko"
moi!
mikä teistä on paras apulannan musavideo?
tiiättäkö te minkä ikäsii sipe, tuukka ja toni on? missä päin he asuvat? ja mikä teistä on paras biisi? toni on mun mielest kaikkein paras! vastakkaa!
No heipä hei. Toni ainakin on 30 vuotias, samoin taitaa olla Tuukka (en vanno) ja Sipe on joitain vuosia nuorempi. Anteeksi, en pysty antamaan tarkkaa tietoa. (Nyt menee huonosti. Joskus ennen tiesin heidän ikänsä tasan tarkkaan.) Ja Toni asuu Helsingissä, muista en tiedä.

Musiikkivideoista mielestäni paras on... Hmm. Ainakin Hallaa on mainitsemisen arvoinen. Minun mielestäni se on legendaarinen. Kerran ystävieni kanssa puhuimme kaikista hyvistä musiikkivideoista, ja minä rupesin puhumaan Hallaasta. Sitten kävi ilmi, ettei kukaan muu ollut nähnyt sitä. En voinut uskoa sitä.

Lempikappaletta Apulannalta ei minulla ole. Se aina vähän riippuu, millä tuulella on. Kuitenkin pidän lähes kaikista. Tällä hetkellä soi Tulva. Tulvasta tulikin mieleeni, tänään kirjoirin äidinkielen vihkooni Tulvan sanat, ja kaverini katsoi hetken kysyvästi. Sitten selostin hänelle, mikä kappale se on. Sitten hän vain kertoi, ettei vieläkään voi sulattaa, että minä pidän Apulannasta. En kuulemma näytä sellaiselta. Kysymys onkin, millaiselta Apulannasta pitävän pitäisi näyttää?

Ja lisäksi Apulanta on mielestäni yksi Suomen parhaimmista live-bändeistä, ellei jopa paras. Tietenkään, en ole nähnyt elämäni aikana kovin montaa bändiä livenä, ja Apulannankin vain kerran, mutta mitä nyt on telkkarista kaikkia konsertteja tullut. Erityisesti nämä kaikki lavasteet ja muutkin esiintymiseen kuuluvat jutut. Lisäksi Apulannan musiikki on erittäin hyvää myöskin livenä soitettuna, bändi osaa ottaa yleisön mukaan. Eikä Apulanta soita keikoillaan playbackinä.

Ah. Ja nyt vaihtui kappale. Hidas-demo (kuuntelen sinkkukokoelmaa). Itse en henk.koht. voi ollenkaan sietää Jumala-kappaletta, koska minun mielestäni tämä demo-versio on niin paljon parempi.

Hmm. Ei kai minulla sitten muuta ollut mielessä. Apulanta kuitenkin on mielestäni yksi parhasita bändeistä, ja mahtava sellainen.

AnnA

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #53 : Lokakuu 23, 2005, 12:48:24 »
Apulanta on ehdoton lempibändini, ollut jo monen vuoden ajan. Keikoillakin olen käynyt melko paljon (asun kauheessa takapajulassa..), tänä vuonna viidellä.
Mielestäni Toni on aivan mahtava biisin tekijä ja sanoittaja. Omistan kaikki Apulannan levyt. Musiikki videot ovat loistavia teoksia, erityisesti pidän Odotus videosta.
Bändin heputkin ovat erittäin mukavia. Toni on äärimmmäisen fiksu ja hauska, Sipe taas mukava rauallinen ja Sami veikeä hassuttelija. Tuukka oli myös erityisen mukava, harmi kun lähti, mutta parempi näin...

Lempikappaleeni Lannalta ovat Odotus, Ei Tänään, Elli, Pala siitä, Pirun morsian, Maanantai, Viivakoodit, Kalamiehen toveri, Valon juuri, Valas, Timantit, Ruhtinaat, Muistajäljet, 006, Hallaa.... Ääh.. Näitä tulisi niin paljon, ettei ole mitään järkeä luetella kaikkia.

Mikä on muuten paras Apulannan keikka, joilla olette olleet?

Minulla se on vuonna 2003 Heinolassa pidetty Apulanta&Heinola sinfonietta. Se oli lyhyessti sanotuna Upeaa.

Nerdie

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #54 : Lokakuu 24, 2005, 14:14:57 »
Kuten kaikki täällä hokevat, on Apulanta loistava, ihana, hauska, syvällinen ja kaikkea muuta yhtä mukavaa. Mutta onhan jokaisessa bändissä myös heikkoutensa. Kun kuuntelee Apiksen ensimmäistä tuotantoa, huomaa kuinka ns. "lapsellisempi" se on ollut. Sanat ovat sitä tiettyä teinirokkia. Nykyään, se  on syvällistä ja kaunista. Mutta silti, tykkään jotenkin vanhemmasta tuotannosta.
Onko muita jotka ovat samaa mieltä kanssani? :DD

Ja vaikka Apis onkin ehkä yksi Suomen suosituimmista bändeistä, ei kovin moni voi lakata kuuntelemasta tätä vain sen takia kun "kaikki muutkin kuuntelee, haluan olla erilainen" Kerran fani, aina fani. Niin se ainakin minun kohdallani on.

Pidän Kiilasta, joka onkin ainoa levyni. Mutta tässä tietokoneella olen imuroinut netistä monia kymmeniä vanhoja biisejäkin. Rakastan kappaleita Maanantai, Teit meistä kauniin, Armo, Laululintu ja Heihei mitä kuuluu.

Tonia rakastan. Hänessä on sitä jotain, perussuomalainen, omaperäinen ja upeaääninen miekkonen. Hervottoman hauskakin, kaiken lisäksi.

velhotar

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #55 : Joulukuu 20, 2005, 21:42:05 »
Apulannan olemassaolon taisin kunnolla tajuta vasta kun Pahempi toistaan alkoi soida radioissa. En vieläkään pidä siitä biisistä, varsinkin kun sen on kuullut liian monta kertaa. Pidän kuitenkin vanhemmista levyistä, niistä muutamista jotka olen löytänyt divarista. :) Plastikilta olen kuunnellut eniten Maanantaita ja Ei yhtään todistajaa-biisiä. Molemmat on aivan ihania, sellaisia joita mä kuuntelen mielelläni kun en oo kovin pirteällä päällä. :) Heinola 10 on jäänyt vähän vähille viime aikoina, enkä osaa siitä sanoa mitään lempparibiisejä, eikä Hiekaltakaan ole mikään erityisemmin mieleen jäänyt. Kiilaa en siis ole vielä ostanut, osin koska se maksaa niin paljon ja osin koska en oo niin kiinnostunut siitä, vaikka Armokin on aika ihana biisi. :) Uudenuutukainen fani olen vielä, enkä edes niin kovin innokas fani, mutta jotkut biisit siis on aivan ihania.

Mila

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #56 : Tammikuu 06, 2006, 16:09:26 »
vanha apulanta kertoo siitä hullusta neroudesta, joka kaikessa sekopäisydessän on täydellistä taidetta.

Minä vajoon teidän lattiaan tänä aamuna
Minä haluan tuottaa hedelmää teidän kotona
minä kiroon kaikki jotka yrittää meitä verottaa
minä tulen taas yhä uudestaan ja uudestaan

jeejeejee
olen sinun kilpikonna sinun kilpikonna
olen sinun klpikonna sinun kilpikonna

Ja niin minut kasvatettiin, ja ne vielä jaksaa ihmetellä miten musta on tullut tällänen kun oon.

acoustic

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #57 : Tammikuu 06, 2006, 17:19:28 »
Minä kun luulin että olin jo kirjoittanut tänne, mutta näköjään en.

Olen tykännyt Apulannasta muutaman vuoden, ensimmäisen kerran innostus taisi lähteä biisistä 'Reunalla' tai 'Viivakoodit'. Sellaista musiikkia, että joka päivälle löytyy oma biisi, enkä ole mihinkään Apiksen kappaleeseen ole vielä kyllästynyt. Rakastan bändissä sitä, että vaikka ovatkin yksi Suomen suositummista yhtyeistä, ei kenelläkään ole mielestäni noussut 'kusi päähän', eikä ole mennyt kaupalliseksi - Apulanta tekee vielä omaa musiikkiaan, vaikka se onkin muuttunut mielestäni hieman syvällisemmäksi Mato-rallatuksien jälkeen. Mukavaa nähdä, että vaikka bändi onkin kehittynyt, ja jäsenet kasvaneet aikuisimmaksi, niin bändillä on vieläkin periaatteessa sama meininki, ja yhtä hyvää musiikkia. Niin kuin todettiinkin jo, tuo Wirtanen osaa kyllä kirjoittaa biisejä, niin kauniita ja kekseliäitä useat noista sanoituksista ovat olleet.

Lempibiisejä on tällä hetkellä vaikea sanoa, kun en ole vielä tavannut yhtäkään Apiksen biisiä, josta en ole tykännyt. Tässä muutama esimerkki hyvistä biiseistä - Maanantai, Maailmanpyörä, Hallaa, Käännä se pois, Viivakoodit, Kadut, PVC-Unelmia...listaa jatkuu loputtomiin.

Asun ulkomailla, joten keikalle en ole vielä päässyt, ja ei noita levyjäkään täällä myydä, joten Singlet-kokoelman olen ostanut [siinä oli eniten biisejä]. Tarkoituksena olisi ostaa lisää levyjä ensi kesänä, ja yrittää saada liput edes yhdelle keikalle, niin loistava tuo bändi on, että olisi mahtavaa nähdä livenä.

Torkku

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #58 : Tammikuu 14, 2006, 13:33:38 »
Apulanta siis.

Itse olen ollut Apulanta fani kolmisen vuotta. En muista tarkalleen mistä innostus Apulantaan lähti mutta tässä sitä nyt edelleen ollaan ja levysoittimessa soi saman bändin materiaali.
Rakastan Wirtasen sanoituksia ja lempikappale kulkee nimellä Routa. Keikoille haluttaa ja menossa ollaan kunhan bändi eksyy tännekkin päin Suomea.

Koko aamupäivän olen yrittänyt metsästää internetistä HIENOA APULANTA HUPPARIA. Onko kellään tiedossa mistä löytäisi tälläisen?

Vicious Mistress

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #59 : Tammikuu 14, 2006, 22:04:45 »
Apulanta on sellanen bändi, jonka kautta mä opin kuuntelemaan musiikkia ja löysin ns. oman juttuni. En voi sanoa itseäni "faniksi" (vihaan muutenkin koko sanaa), koska en ole käynyt keikoilla tai edes tavannut kyseisiä hemmoja, mutta musaa kuuntelen kotona aika ahkerasti. Levyjä omistan noin kahdeksan, pari niistä kokoelmalevyjä ja muutaman singlen. Täytyy nyt myöntää, että itse diggaan enemmän vanhasta musasta. Siinä on sitä punkkia ja rähinää.  Myös Lannan keskivaiheen tuotanto on hyvää, mutta uudemmasta en kauheasti välitä. Se vaan jotenkin tuntuu jo kertaalleen tehdyltä ja kaavoihin kangistuneelta, ei siinä ole enää sitä samaa alkuaikojen fiilistä ja spontaaniutta. Suosikkibiisejä ja -levyjä on monta, mutta joitain biisejä mainitakseni; Maanantai, Minä olen voittaja, Maailmanpyörä, Mato, Kilpikonna, Mitä vaan, Ihmemaa, Poistuisitko mun elämästäni jne. jne. Levyistä pidän ehkä eniten Ehjästä ja Plastikista. Mulle Lanta on kuitenkin sellasta kausiluontosta, että joskus tulee kuunneltua paljon, joskus taas ei ollenkaan ja biisitkin merkitsee eri asioita eri elämäntilanteissa.

Se on rautaa, kun joskus ottaa turpaan.

Dotzz

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #60 : Tammikuu 15, 2006, 11:31:45 »
Rakastan <3
Olen kuunnellut Apulantaa jo monta vuotta, enkä edes muista mitä musiikkia kuuntelin ennen kuin veljeni avustuksella löysin sen.
Tässä syksyllä kävimme kavereiden kanssa Apulantaa livenä katsomassa, kun yhden kaverin äidiltä saimme vapaaliput sinne (liput oli muka myyty loppuun). Nyt mulla on niiden nimmaritkin =D
Vanhat biisit ovat ehdottomasti parempia. Jotkut uusista ovat... Liian väkisin tehtyjä tai jotain. Paras levy on Singlet 1998- 2003. Siinä on kaikki parhaimmat kappaleet (paitsi, että Ruhtinaat, Muistijäljet ja Kristalliprinsessa puuttuvat xD)...
Parhaimpia kappaleita; Mitä kuuluu, Ruhtinaat, Muistijäljet, Voimaa, Kristalliprinsessa, Hallaa, Unenkansa, Laululintu... Armo oli hyvä siihen asti kunnes sitä alettiin soittaa radiossa aivan liikaa. Olen aina inhonnut Matoa... En vain älyä sitä x)

Torkku

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #61 : Tammikuu 15, 2006, 13:00:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Vicious Mistress"
Torkku, Levy-yhtiön kaupasta saa kaikenlaista Lanta-aiheista sälää, myös huppareita "muut asusteet" -osiosta >> http://www.levy-yhtio.com/index.php

Olen tuonkin jo katsastanut mutta kun hupparin kuvakin on niin tajuttoman pieni ettei siitä tahdo saada minkäänlaista selvää.

Ei keltään sattuisi löytyymään kyseistä hupparia ja mahdollisuutta ottaa siitä isompaa kuvaa?

Muita Apiksen huppariosoiteitta tiedossa kellään?

menwendine

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #62 : Tammikuu 16, 2006, 14:29:28 »
Joskus nuorempana sain kuunnella siskon kanssa huoneen jakaessa Apulantaa niin paljon, että kyllästyin siihen. Oli yhtä tuskaa kuunnella tuota musiikkia päivästä toiseen ja siinä sitten sitä oppi inhoamaan, mutta kuitenkin löytyi muutama hassu kappale, josta pidin.

Nyt myöhemmällä iällä on tullut löydettyä kyseinen bändi jälleen. Kuuntelen heidän vanhempaa tuotosta enemmän kuin tätä uutta. Se vain vaikuttaa paremmalta kuin uusi materiaali ja kuulostaa korvissani paremmalta. Levyjä kyllä pitäisi ostaa pikkuhiljaa, jotta pääsee uppoutumaan tuohon musiikkimaailmaan. Enemmän pitäisi kyllä päästä kuuntelemaan, jotta voisi lähteä täältä päin mitenkään erikoisemmin arvostelemaan. Osa kappaleista koskettaa minua aivan henkilökohtaisesti ja osa taas vaan auttaa huonoon fiilikseen. Monipuolista.

Poissa Ms Dearborn

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Apulanta
« Vastaus #63 : Helmikuu 11, 2006, 17:06:11 »
Ensimmäinen cd-levyni, Movetronin jälkeen, on Apulannan single kokoelma. Opin kuuntelemaan Apulantaa serkkuni ja ystäväni isosveljen kautta.

Nykyään Apulanta soittaa hunompaa musiikkia kuin ennen. Minne ovat kadonneet rämpytkset Esko Ahosta ja Silmämunasta ? Radioissa, kesäisin, sioivat Apulannan klassikko kappaleet ja uutuudet on kulutettu loppun. Apulannan vanhoilta levyiltä löytää helmiä ja tunnelmaa, mutta uusimmilta levyiltä löydän vain saman kuuloista musiikkia.

Olen hieman pettynyt Apulannan nykyiseen musiikki tarjontaan. Kyseinen bändi on muutaman vuoden aikana siirtynyt rajusti uuden musiikin suuntaan. kehitys on mainittavaa, mutta onko se siirtynyt oikeaan suuntamaan ?

Ms Dearborn

Pollexia

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #64 : Maaliskuu 03, 2006, 02:58:32 »
Lainaus
Olen hieman pettynyt Apulannan nykyiseen musiikki tarjontaan. Kyseinen bändi on muutaman vuoden aikana siirtynyt rajusti uuden musiikin suuntaan. Kehitys on mainittavaa, mutta onko se siirtynyt oikeaan suuntamaan?

Olen samaa mieltä. Musiikki on muuttunut paljon ja hiukan ihmettelen musiikin uutta suuntaa. Vanhoista kappaleista tykkäsin lähes kaikista, mutta uusimmalla Kiila-levyllä on monia jotka eivät iske. Tietysti ne tietyt ovat loistavia ja ovat ehkä enemmän sitä "vanhaa kunnon" apulantaa, mutta silti vanhempi tuotanto iskee paremmin. Niillä levyillä, on jotenkin selvemmät erot kappaleissa kuin tällä uudella.

No niin, tykkään siis Apulannasta. On se uskomatonta miten niinkin yksinkertainen ja helposti soitettava musiikki kuulostaa niin hyvältä. Usein se alkaa tökkimään omalla haasteettomuudellaan, mutta sitä ei ole Apulannan kohdalla. Myös sanoituksista tykkään, etenkin tämä useiden teinien suosikki Ilona, Ruhtinaat, Hallaa ja 0010 ovat suosikkejani. Näistä ehkä eniten iskee Ruhtinaat tai Hallaa kappale. Molemmissa on nätit sanat ja jotain niin salaperäistä. Hallaa tuossa bassollakin soittelin päivällä.

Mutta toivon, että Apulanta löytää tiensä takaisin omaksi itsekseen.

Ruda

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #65 : Maaliskuu 06, 2006, 22:39:03 »
Apulannasta on tullut kaupallista paskaa suosion kasvaessa.
Vanha materiaali kyllä on yhä mieleeni, biisit olivat hauskempia ja paljon kekseliäämpiä. Hyviä esimerkkejä Anna Mulle Piiskaa, Silmämuna, Paha Paha Asia, ja oma henkilökohtainen suosikkini MATO, sekä moni muukin.
Ja kun Tuukka lähti niin siinä meni koko bändi.

Poissa Ms Dearborn

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Apulanta
« Vastaus #66 : Maaliskuu 07, 2006, 08:41:09 »
Lainaus
Ja kun Tuukka lähti niin siinä meni koko bändi

Apulannan alamäki oli varmaankin alkanut jo aikasemmin; uusi musiikki suunta, erilaiset mielipiteet juuri musiikista ja bändin jäsenten kasvaminen hieman, ulos bändistä. Tuukan lähteminen oli vain ehkä loppu tälle kiristyneelle tilanteelle.

Pitää vain tosiaan toivoa, että kyseisen bändin jäsenet ja tuottaja ymmärtäisivät, että sitä hienoa "vanhaa" musiikkiakin voisi aina pistää muutaman raidan verran uusille levyille. En kuitenkaan halua boikotoida Apulantaa uuden suunnan takia, vaan kyllä minunkin koneeni joitain raitoja silloin tällöin. Voihan Apulanta nykyisin olla aika "paskaa", mutta osaan kuitenkin arvostaa herrojen menneitä pitkäsoittoja. Onhan Apulanta sentään melkein "klassikko".

-Ms

Poissa Jents

• hapankorpputyttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Apulanta
« Vastaus #67 : Maaliskuu 08, 2006, 10:57:18 »
No, pitipä heti hakea tämä Mato, kun sitä on niin moni kehunut. No, itseen pitänyt. Pyh.

Apulanta. Jaa että pidänkö? Tottakai! En tietenkään kaikista biiseistä, mutta suurimmasta osasta. Lempibiisejäni on ...Silti onnellinen, Armo, Ilona?, Itkeväthän Enkelitkin, Lupasit mulle (<3), Vasten mun kasvojani. Ainakin nämä, muitakin on.

Itselläni on ainakin tämä Kiila -levy koneella, sekä muita satunnaisia. Pidän Tonin äänestä, se sopii näihin kaikkiin lauluihin, sekä herkkiin että vähän semmoisiin.. rokimpiin? En osaa sanoa mitä tarkoitan :p

Mistäköhän tutustuin tähän bändiin.. Olisikohan ollut siskon mp3 -listalta. Ensimmäinen minkä kuulin oli Ilona?, pidin heti.  Tykkään tästä musiikista eniten<3
Hän on kuin sade tai pimeys, tai kivi joka täytyy kiertää, että pääsisi eteenpäin.

Larde

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #68 : Toukokuu 16, 2006, 22:32:32 »
Apulanta on ollut mun lempibändi sitten vuodesta -98. Bändin näin livenä ensimmäisen kerran v.-99 (olin silloin vain 11-vuotias :> ).
Nyt olen nähnyt Apulannan yhteensä 30 kertaa. Tänä kesänä pitäis nähdä ainakin 5 kertaa. On se vaan niin mahtava bändi.
Omistan lähes kaikki Apulannan tuotannostakin.
Tykkään Tonin äänestä todella paljon, ja Tonin biiseissä on vaan sitä jotain.<3 Sipe ja Sami ovat kans jotain aivan mahtavaa. :)
Ja pojat jaksaa olla aina mukavia faneille ! Sipe on maailman rauhallisin ihminen.
Luulisin että tuo Tuukan lähteminen bändistä pelasti Apulannan. 'Syynä miehistönvaihdokseen ovat Temosen omat kiireet TV- ja kuvapuolella, ja näistä seuranneet aikataululliset ongelmat.' Näin lukee Apulannan sivuilla.
Olihan tuo Tuukka kuulemma aika ahdistunutkin bändissä. Jos Tuukan kanssa olisi vaan rämmitty ja rämmitty niin ehkä Apulantaa ei enää olisi.
'Tuukan omat unelmathan ovat jo kauan olleet yksinomaan tuolla filmipuolella, eikä musiikissa. Meistä Sipen kanssa puolestaan tuntui, että haluaisimme puskea enemmän panosta Apulantaan, keikkailla ja treenata enemmän ja pusata kaikkea, mitä tähän bändihommaan nyt liittyykään. Pähkäiltyämme aikamme tilannetta päädyimme siihen loogiseen johtopäätökseen, että tekemällä kukin niitä asioita, joista eniten nautimme, ja joissa olemme hyviä, annamme kaikki parhaan panoksemme Apulantaan. Eli eihän Tuukka ole häviämässä mihinkään tästä Apulanta-yhteisöstä, hän vaan siirtyy basson varresta hiukan toisiin hommiin, eli juuri niihin, joissa hän parhaiten loistaa. Meillä on nyt pirun tiukka kolmen jätkän rockbändi, joka todella uskoo asiaansa. Apulanta on iskussa, halukas ja motivoitunut tulittamaan verta, hikeä ja rokkia niin kovaa, ettei ole tottakaan. Tässä bändissä on hyvä olla.'
Näin vielä Tonin sanoin. :)

Shannon

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #69 : Kesäkuu 15, 2006, 22:15:42 »
Sen verran olen kuunnellu mitä radiosta soi. Eli yhtään levyä en omista.
Voisinpa harkita hankkivani, sillä ihan hyvää musaahan Apis on.
Anna mulle piiskaa, Vasten mun kasvojani ja Armo on suosikkeja mitä oon kuullut. Ja tietenkin Ilona! Aivan loistava kipale!
Arvostan Tonia suuresti muusikkona. Sanoituksissa on sitä jotakin ja muutenkin herra on suhteellisen sanavalmiin oloinen.
Loistavaksi live bändiksi on kehuttu. Ties vaikka tänä kesänä pääsisi sitäkin herkkua katsastamaan.
Pari kaveriani fanittaa Apulantaa, tai no, ainakin kovasti tykkää musiikista. Musiikinopettajanikin suosikki suomalais bändi. ;) Ei huono todellakaan.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #70 : Elokuu 15, 2006, 20:46:45 »
Siis minä en ole mikään suuri Apulanta-fani. Ihan hyviä biisejä on, mutta muuten mielestäni biisi ei ole hyvä. Inhoan vain jotenkin Apulantaa ja mieluiten jätän biisin kokonaan väliin, vaikka sammutan telkan...
Ehkä paras biisi on Apulannalta Armo. Pidän Armo-biisin sanoista ja musiikki sointuu hyvin yhteen.

-Carm
xD

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Apulanta
« Vastaus #71 : Elokuu 15, 2006, 21:16:57 »
En ole fani, mutta koetan hillitä itseni.

Apulanta ei ole koskaan kuulunut bäni listani kärkeen. Koskaan en ole omistanut yhtään levyä tai oikeastaan en ole koskaan fanittanut bändiä. Toisaalta en ole koskaan suoranaisesti vihannut bändiä niin, että olisin systemaattisesti koettanut vältellä jokaista Apulanta aiheista juttua. Pakko kai se on tunnustaa, että kun joskus Reunalla (vai mikä ikinä onkaa...) oli kova sana minulla oli se soittoäänenä ja pidin kappaleesta jonkin verran.  Olen "sortunut" näihin perus lanta vitseihin joita on tullut kylvettyä (mikä sana valinta) ja sitä rataa.

Apulannan musiikki on vaan sellaista, että se ei oikein iske. Se on liian, liian, liia... Apulantaa. Minä en vain ole koskaan saanut kappaleitten sanoista sitä omaa juttua irti. Kappaleet ovat olleet minulle aina jotenkin kaukaisia ja ei omia. Tonin äänikään ei ole koskaan ollut minun mieleen.

Jos pitäisi jokin lempparikappale sanoa, niin sanoisin Jumala (vai mikä ikinä onkaan..). Armo oli aluksi ihan hyvä, mutta sitten se alkoi tuntumaan liian hehkutetulta ja teennäiseltä. Se oli jotenkin ihan erilainen kuin muut ns. vanhat Apulannan kappaleet.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Less

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #72 : Syyskuu 07, 2006, 17:03:02 »
Minä en pidä, en ole ikinä pitänyt. Jotenkin ei vain kolahda. Tietenkin Apulannalla on muutama hyvä kappale, mutta siihen se sitten minun kohdallani jääkin. Ja ne hyvät kappaleet ovat Maanantai (sekin vain siksi että sitä soitetaan aina diskoissa ja siitä tulee heti ne kaikki diskot mieleen) ja Odotus, ja Ilona aina välillä. Myös Armo kolahtaa silloin tällöin.

Yksi ystäväni on hirveä Apulanta-fani, ja minä aina ihmettelen miksi. Se ei edes jää minulla sillälailla erityisesti mieleen, vaan se hukkuu Yön, Kwanin, Uniklubin sun muiden joukkoon. Ja kaikenlisäksi inhoan Tonia, ja sitten sitä rumpalia.

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Tomaatti
Apulanta
« Vastaus #73 : Syyskuu 07, 2006, 17:14:07 »
Nyt kun tässä on ollut monta peräkkäistä "ei iske"- viestiä, niin meikän on pakko tulla hehkuttamaan ^-^

Olen tykännyt aina Apulannasta. Juuri sopivan angstista. Tykkään paljon Tonin äänestä, mutta eniten bändissä iskee ne melodiat. Ja suomenkielistä musiikkia on mukava kuunnella vaihteeksi.

Syitä ja seurauksia - kokoelmalevy(t) on aivan loistava, ei yhtään huonoa kappaletta. Noita voin kuunnella vaikka kuinka paljon putkeen kyllästymättä. Aivan vanha ja aivan uusi Apulanta ei khyl iske liiaksi, mutta siltä väliltä, se on sitä, mistä pidän.

Lempiakappaleita lienee tällä hetkellä ainakin Hallaa, PVC- unelmia, Reunalla, Odotus, Maanantai, Liikaa, Kadut, Muistijäljet, Ruhtinaat, Lupaus, Ota minut mukaan  (en tiedä tuon kappaleen oikeaa nimeä ;<), Mato, Mitä kuuluu, Käännä se pois, ei yhtään todistajaa....Öö, turha näitä on luetella kun pidän niin monesta. Mutta bändi minun makuuni. Livenäkin olen jopa kerran nähnyt, ja pidin ^.^
"Hehe, I wonder about that..."

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Apulanta
« Vastaus #74 : Syyskuu 08, 2006, 23:43:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Larde"
Lainaus käyttäjältä: "tamina"
Lempiakappaleita lienee tällä hetkellä ainakin Ota minut mukaan (en tiedä tuon kappaleen oikeaa nimeä ;<)

Sitä voi sanoa ihan tuolla nimellä, myöskin nimeä 3/13 ilmenee jossain. :)

Kuunnelkaapas muuten huviksenne Weezerin Pink Triangle-niminen biisi, löytyy Pinkerton-levyltä. Toni on monessa haastattelussa maininnnut olevansa kova Weezer-fani, mutta tuo biisi on jopa faniuden nimissä aivan törkeä pastissi tai kopio kyseisestä Weezerin biisistä. Sävellaji on melkein sama, melodia melkein kokonaan ripattu, samoin kuin breikki ennen C-osaa (siinä kohdassa missä lauletaan "enkä tyhmä poika tajunnut...") ja lyriikoissakin on samanlainen vire kuin alkuperäisbiisissä. Mälsää!

(Toni on btw myös tokaissut, että hän joskus kääntää jonkun Oasiksen biisin komppilapun väärinpäin ja tekee biisit siltä pohjalta. Tosin voi olla että tuo Oasis-juttu oli taas yksi Tonin monista keiroista läpänheitoista... tai sitten ei.)
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan