Kirjoittaja Aihe: Apulanta  (Luettu 28094 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Draco's bitch

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #25 : Huhtikuu 14, 2003, 19:21:27 »
No kyllä se myönnettäköön, että Apulanta on aivan helv-etin kova bändi. Apulantaa ala-asteelta asti. Vuodesta 1997. Kyllä se on myönnettävä, että Kauko-setä (herra Wirtanen) on lahjakas kaveri sanoittaja, laulajana sekä kitaristina.  
Ketkä täällä omistavat tämän uusimman levyn (Viper Spank)? Siis Tonihan on nero. Katsokaa niitä sanoituksia. Minä olen löytänyt tänä vuonna oikeasti Apulannan uudelleen tuollaisen puolen vuoden tauon jälkeen, joka oli tuossa vuoden 2002 puolivälistä, samaisen vuoden loppuun. Minä en edes tiedä miksi olen jättänyt näin loistavan bändin vähemmälle huomiolle.
Apulanta kokonaisuudessaan on kehittynyt kokoajan parempaan suuntaan: sanoitukset ovat entistä kauniimpia(?), syvällisempiä, koskettavampia jos vertaa vaikka levyyn nimeltä Kolme. Hiekka levyhän on mitä loistavin, on hiljaista ja rauhallista laulantaa, on runttua ja on myös sitä välimaastoa.
Jos pitäisi Apulannan huonoin levy valita kokonaisuuden kannalta (vaikka kaikilla levyillähän on omat helmensä) niin se olisi kyllä Kolme ja Attack of the A.L. people.
Toki Apulannalta löytyy myös kappaleita mitä ei jaksa kuunnella, mutta eiväthän ne kuitenkaan huonoja ole minkä olen monen kappaleen kohdalla huomannut.
Apulannasta ei ole muuta huonoa sanottavaa kuin heidän teinibändi-imagonsa. Minua ärsyttää yli kaiken muun nämä 12-14-vuotiaat (suurinosa ainakin, en haluaisi yleistää, mutta kun sellaisiahan ne kaikki jotka minä olen tavannut valitettavasti ovat) fanit jotka kiljuu keikoilla sitä kuinka ihana Kauko on ja hehkuttavat sitä kuinka IIIII-HANA biisi onkaan Ilona? Ja jotka tykkäävät näistä "pakollisista" hiteistä.  
Kaikki Hiekka-levyn parhaat biisit äänestettiin Apulannan sivuilla huonoimmiksi lauluiksi levyltä, mutta tottahan toki "Hiekka" ja "Saasta" olivat hyvin korkealla koska ovathan ne ne suurimmat hitit. Kyllä sylettää. Miettikää ihmiset omilla aivoilla mikä biisi iskee, ei sen aina tarvitse se suurin hitti olla.
"Joo, mä tykkään Apulannasta. Ilona ja Hiekka on parhaat biisit.. En mä niitä muista oikeastaan tiedäkään.."
"Ai, mun mielestä toi Ilona ja Viivakoodit on parhaat.." Argh.

Ei mitään henkilökohtaista..  :lol:

Schitzo Clown

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #26 : Huhtikuu 15, 2003, 15:18:32 »
Joo. Mullakin on Viper Spank.
Mutta drago´s bitch tiesikin sen jo..

Nonniin.. Eli minä olen ollut tollaset vähän vajaat 9.v kyseisen Apulanta-yhdistyksen fani. Ja joka paikassa olen törmännyt ihmisiin, jotka selittävät "mä olen Apis fani. Ai mikäkö tön basistin nimi on?Emmä tiiä. Eiks se oo Sipe?
Ai se on Tuukka vai.Aijaa.Mä luulin, että Tuukka on tuo kitaristi tossaTonin vieressä.Joo tulin tänne, koska mä oon niin iso fani. Mä osaan Ilonan sanatkin.(ja sitten se lauloi mulle jonkun juustopäiden biisin.)

Tuollainenko siis on faniutta?Ei. Ei voi olla.

Mä kulutan pari tunia JOKA PÄIVÄ katsomalla Apis aiheisia videoita ja tutkailemalla kaikkia hassuja juttuja, joita moni ei edes huomaisi.(Kaukon äänenpainotukset..)
Niistäkin huomaa jo paljon kaikkea.

Mulla on kaikki levyt/sinkut/ep:t paitsi Mikä ihmeen Apulanta?. Mukaan lukien Sipen soololevy ja sinkut. Enimmillään olen maksanut yhdestä levystä 80 euroa ja toisekai kallein on 60 ekiä. Ja tottakai ostan levyt HETI kun ne ilmestyvät, eli soitan läheiseen tavarataloon edellisviikolla ja tiedustelen tarkan kellonajan milloin levyt laitetaan hyllyihin. Ja sitten odotan kaupassa sitä hetkeä, jolloin myyjä rahtaa levyt hyllyyn.
Eli näin.

Uskallan väittää, että minä olen maailman suurin Apis fani.
Ja siihen ei todellakaan ole niillä 10-13 vuotiailla "olen niin fani" hepuilla sanomista. Silti mä uskon, että tapaan vielä joskus kunnon faneja, jotka eivät ole keikoilla kännissä.. ELI KIITOKSIA SINULLE HIRMU PALJON, JOKA MURSIT KYLKILUUNI 8.11 NOSTURISSA.

On niitä kunnollisiakin 10-13-vuotiaita, jotka oikeasti ymmärtää.

Kertokaas muuten joku mistä saan jonkin sorttisia riimuja tahi jotain fantasia henkistä kirjoitusta. Olen näet menossa ottamaan Apulanta tatuointia ja mietin, josko sen kirjoittaisi riimuilla.

Amon Karnak

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #27 : Huhtikuu 15, 2003, 16:09:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Schitzo Clown"
Uskallan väittää, että minä olen maailman suurin Apis fani.
Ja siihen ei todellakaan ole niillä 10-13 vuotiailla "olen niin fani" hepuilla sanomista. Silti mä uskon, että tapaan vielä joskus kunnon faneja, jotka eivät ole keikoilla kännissä.. ELI KIITOKSIA SINULLE HIRMU PALJON, JOKA MURSIT KYLKILUUNI 8.11 NOSTURISSA.

Kuulostaa siltä kuin se olisi joku kilpailu sinulle, että kuka on MAAILMAN SUURIN APIS-FANI! (vältä liiallista capslockin käyttöä)
Ihan kivaa jos on jotain fanitettavaa, mutta tuo menee jo pakkomielteen puolelle ja luulisi siitä aiheutuvan sinullekin ongelmia, mm. taloudellisia tai sosiaalisia, lisäksi koulunkäynnin luulisi kärsivän moisesta. Mutta mikäs siinä, jokainen tallaa tavallaan (minä en henkilökohtaisesti haluaisi kankkuuni mitään apupaska-tekstiä vaikka se olisikin sitten viikinkikielellä)

(ja muistetaan että vuotis ei ole leikkikenttä, jos se on tiedossa niin ei sitten mitään) :)

Schitzo Clown

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #28 : Huhtikuu 16, 2003, 16:05:08 »
Just joo..
En ole tätä miksikään leikkikentäksi luullutkaan.
Ei Apis faneus ole mulle mikään kilpailu.
Mä arvasin, että tästä tulee jotain sanomista mulle.
Eipä tuosta Apiksesta ole mulle ollut mitään haittaa, siis koulu ei ole kärsinyt, saman verran mulla on frendejä kuin joskus pienenäkin.
Pakkomielle?Tuskin olet psykiatri tahi psykologi. No.. Siihen en ota kantaa. Sanon vain, että en ole sen sairaampi kuin muutkaan. Luulenpa, että Apulannan ansiosta olen vielä järjissäni ja hengissä.
Ja se, että rahaa menee on periaatteessa hyvä asia. Mielummin rahat kannattaa tuhlata musiikkiin kuin esimerkiksi viinaan.
Musta tuntuu, että moni käsitti mun tarkoitukseni ihan väärin.
Siis no..kyllähän mäkintietty teen paaaljon muutakin.
Eli siis Apulanta ei ole minun koko elämä.

turme

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #29 : Huhtikuu 17, 2003, 23:32:56 »
apulanta on hyvä bändi, vaikka vähän rappeutunut tähän uudempaan tuotokseen mennessä.
henkilökohtaisesti pidän enemmän vanhemmasta tuotannosta. omistan silti hiekka- levyn.
pidän kovasti, ja mankassa se soi, mitä vanhempaa, sitä parempaa.
kiitos ja kumarrus.

Natuski

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #30 : Huhtikuu 19, 2003, 23:39:44 »
Ou jee apista...
Musiikki on mahtavaa sant on loistavia ja kertosäkeet ovat parhait!
Noh Tonihan on itse sanonut että pitää eniten biisien kertosanoista joten biisien kertosanoista tulee myös hyviä!
Olen jo kauan aikaa apiksesat tykännyt, mutta en suoranaisesti mikään fani ole...
Pakko kehuskella!
Kummisetäni sattuu tuntemaan Rumpalin sipen tod hyvin he ovat perhe tuttuja...
Niin eipä kummalisempaa bändi on loistava!

Poissa Lapinkulta

• muodonmuutosten magister
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
Apulanta
« Vastaus #31 : Huhtikuu 21, 2003, 19:12:28 »
En pitänyt Apulannan ensimmäisistä tuotoksista. Heinolan jälkeen "ihastuin" ikihyväksi.
Sain just lahjaksi sen Hiekan. Ihania lauluja.

Sanoituksen ovat todella... omaperäiset, koskettavat. ja kappaleen nimestä ei todellakaan voi välttämättä päätellä mitään itse kappaleesta esim. Valas/hippo jne.
Musiikki sopii aina sanoituksiin.

Suomen paras "rock-bändi" tunnelmallisin ja Toni on yksi parhaimmista sanoittajista mitä tiedän.
Niinhän se on, että jokaista maailmassa joku toinen voi pitää omituisena<br />-Rölli-

ankeuttaja

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #32 : Toukokuu 07, 2003, 11:55:47 »
Jooh.. Olin ennen kovakin apis fani. Minulla oli muinoin kaikki sinkut, levyt ja myyntivideot. Olen kuitenkin myynyt enimmän osan kamoista, vain parhaat levyt olen jättänyt. Mielestäni paras on Aivan niin kuin kaikki muutikin ja Kolme. Myös heinola 10 on hyvä. Paras kappale koko apulannan tuotannossa on 0010. Hyvät sanat ja muutenkin huippu. Keikalla olen ollut... hmmm.... jotain 5-6 kertaa ja valokuviakin bändistä on paljon. Myös kaikkien nimmarit löytyi. nekin on jo tainnut tulla myytyä (Olen hiukan rahan ahne XD). Hyvä bändi, vaikkei olekaan viime aikoina oikein tullut seurailtua lähemmin. Mutta silti ostin uusimman levyn, joka on ihan Ok. Ei ole kuitenkaan AL enää entisen veroinen... *muistelee haikeana vanhoja hyviä aikoja...*

Poissa Bambi

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #33 : Toukokuu 07, 2003, 15:22:29 »
Mun mielestä Apulanta on yksinkertaisesti loistava bändi.
Tosin Hiekka levy oli aikamoinen pettymys.

En oo Apulannan jäsenien fani vaan niiden musiikin.
Tiedän yhen pikku tytön joka tietää kaiken mahdollisen Tonista, Sipestä ja Tuukasta ja omistaa kaikki levyt, mutta ei kuuntele niitä koskaan. Apulanta on kuulemma hänen mielestään hyvä mutta musiikki on perseestä.

Vanhempi materiaali on paljon parempaa kuin uudempi.  

Hallaa on ehdottomasti paras biisi.
All you ever wanted was love
But you never looked hard enough

Natuski

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #34 : Kesäkuu 10, 2003, 16:56:58 »
1.6 apiksen keikka heinolasa jyrää..
Meikä pääs tapamaan apista.. ja keikan sai katsoa lavn reunalta ja käväisimpä keikka busissa muutman kerran... Kuvia oteltiin
filmin täydeltä tonin kainalossa niinkuin sipenkin...
Toni on todella mukava ja ystävällinen heppu ja sipe kanssa..
Bändi on huippu olen alkanut taas pitkän tauon jälkeen kuuntelemaan apista ja nyt en siitä aijo luopua millään...

Vanhempi tuotanti alkuvuosilta ei ole mitään parasta mutta
kyllä sieltäkin löytyy erittäin paljon hyviä kappaleita kanssa!
se on selvä asia että APULANTA ruuls.. vai? en omista kuin kaksi cd:tä heinola 10 ja hiekka ja yksi single jumal mutta koitan parhaani mukaan etsiä kaikkialta vanhempaa matskua ja jos ei löydy poltan kavereilta lainaan ottamani cd:t.. tietysti luvalla..

[Ei tuollaisia kamalia luetteloita parhaista biiseistä. Onko se niin vaikea uskoa?]
-Amon

Angie

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #35 : Kesäkuu 11, 2003, 17:38:32 »
Apulanta. Rakastin tuon bändin musiikkia joskus niin kovasti, että ... aijai, päähän sattuu. Minun pieneen elämääni ei silloin muuta mahtunutkaan, kun Apulanta (ei apis vaan ApuLaNta) oli vielä maailman paras bändi. :)

Apulannassa rakastin sitä, että se oli niin räkäinen punkkirokkiräminäbändi jolla oli asennetta vaikka muille jakaa.
Nyt ne otukset ovat sitten oppineet soittamaan ja en ole enää pitänyt heidän musiikkistaan pahemmin Plastikin jälkeen.
Ihailuni kohteena on Apulanta Ehjästä Plastikkiin.

Tässä vielä pähkäilen sitä että viitsiikö sitä uutta ultracoolia kaikkien suosikki Apulantaa mennä katsomaan huomenna Kaivariin...
Haluaisin nähdä sen oikean Apulannan joka soittaa Silmämunaa ja meininki on katossa! *sniif*

myrkkyleppis

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #36 : Kesäkuu 11, 2003, 20:47:27 »
plaah. En diggaa. En.
Uudempi on täyttä huttua, enkä löydä lyriikoista "sitä omaa", minkä löysin muutama vuosi sitten.

Vanhasta tykkään, mutta en minä sitä kuuntele, vaikka levyjä omistan.
Vanhempi on oikeesti rok, ja eikä niin "pelleä", miltä ne nyt näyttää.

Ja niistä lyriikoista. Ne on liian tuskaa, tuskaa, tuskaa. Ainakin uudemmassa. Shittiä.

panksu

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #37 : Heinäkuu 19, 2003, 00:05:58 »
Minä! Minä olen suuri fani :D Apulanta yksinkertaisesti on paras, no ehkä jos sanoisin jotain perustelujakin. Elikkäs minusta Toni luo mahtavia lyriikoita ja kertosäkeet jää mukavasti päähän soimaan. Sipe ja Tuukka osaa soittaa hyvin, tietenkin. Lauluista löytyy joka tilanteeseen jotain, melkein. Löytyy hidasta ja nopeaa ja sitten siitä keskivaiheilta. Täytyy kai mainita vielä se että omistan kaikki levyt [singlejä ei lasketa] paitsi heinola 10 [se tosin löytyy siskoni levy hyllystä], lavuaarista ja se netistä tilattava "harvinaisuus"

Ayasha

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #38 : Heinäkuu 19, 2003, 15:17:29 »
Tykkään mä Apulannasta vieläkin.. Mua harmittaa koska en ole kuullut paljon ollenkaan heinola10 ennen olevaa musiikkia, muutakuin ne mitä on Syitä ja seurauksia kokoelmalevyllä. Ei siinä kokoelmassa siis mun mielestä ole mitään pahaa, tuskin mä olisin sitten kuullu puoliakaan noista biiseistä saati sitten ruvennut pitämään niistä.

Hiekka levy oli mulle pettymys. Mä en sitä kovinkaan montaa kertaa jaksanut kuunnella, mielummin pistin sitten jotain vanhempaa Apulannalta mitä mullakin oli. Nyt se levy on johonkin kadonnukkin.. :/

Englanniksi en ole Apulantaa kuullut ollenkaan. Enkä ole bändiä ikinä livenä nähnyt, olisi kyl kiva joskus nähä.. :)

Ginia

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #39 : Heinäkuu 20, 2003, 12:38:05 »
Jos multa kysytään lempibändejä, niin apulanta on ainoa on ainoa joka on pysynyt *laskee sormillaan* noin 4-5 vuoden ajan. Muita bändejä menee ja tulee, mutta vanha kunnon apis on ja pysyy.

Aluksi (joskus neljännellä luokalla) vihasin Apulantaa, vaikken ollut yhtäkään biisiä kuullut. En tiedä miksi. Joskus siinä kuudennella aloin oikeen tosissani kuunnella sitä, ja siitä lähtien olen rakastanut apiksen musaa.

Sanoitukset, sävellykset ja kaikki. Ihanan synkkää musaa minusta. Ettei kaikki ole sellaista "Ihanaa uusi päivä tänään ja trallalllaaa..". Jotkut biisit tuntuvat tulevan kuin suoraan mun suustani..

Hmm. Missä menee tosifanin raja? En ole käynyt yhdelläkään keikalla, enkä omista muita levyjä kuin Syitä ja Seurauksia (joka on l_o_i_s_t_a_v_a!!) ja Hiekka. ja olen vasta 14 vuotta. Entäs sitten? Diggailen Apulantaa SILTI aivan mielettömästi ja voin sanoa itseäni faniksi. Minusta on typerää yleistää tyyliin "10-14 vuotiaat teinikana fanit eivät tiedä mistään mitään ja tykkäävät vain Tonin ulkonäöstä". Kröh. Minusta Toni ei ole edes hyvännäköinen! Minkäs sitä ihminen iälleen voi? Ja ärsyttää muutenkin tuollainen jatkuva teinijankatus. Kaikki on niin teiniä ja teiniä. Antakaa niitten/meidän olla. Nekin on ihmisiä ja persoonia ja ilman niitä maailma olisi varmasti paljon tylsempi ja värikkäämpi. Antakaa kaikkien kukkien kukkia.

Sori. Meni ihan offtopiciksi.

Shona

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #40 : Heinäkuu 22, 2003, 13:01:52 »
Olen ollut Apulannan fani jotain 2 tai 3 vuotta. Tykkään ihan kamalasti Apulannasta, eli Aloitin joskus nelosella Apulannan kuuntelemisen. Tai en ole varma että laskinko oikein.

Ensimmäinen biisi jonka Apulannalta kuulin, oli viivakoodit, ja se oli ihan hyvä. Sen jälkeen aloin kuunnella Apulantaa, ensin lainailin kavereiden levyjä, ja sitten sain synttärilahjaksi syitä ja seurauksia. (Ja jos saa sanoa, silloin kun ihastuin Apulannan musiikkiin, en tiennyt että minkä näköisiä bändin jäsenet olivat, ja minä fanitan juuri sitä MUSIIKKIA, en ulkonäköä.)
   Apulannan musiikki on vain sellaista joka iskee minuun. Tonilla on upea ääni, biiseissä on hyvät sanat ja soundi. :)

Lils

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #41 : Syyskuu 07, 2003, 17:55:32 »
Ennen en pitänyt lainkaan Apulannasta. Sitten eräänä kauniina päivänä musiikintunnilla asia muuttui tyystin. ^^ Lauloimme iki-ihanaa Ilona?-kappaletta ja ihastuin siihen ikihyviksi. Erittäin kaunis ja surullinen kappale... Myöhemmin lauloimme myös ihanaa Päivästä toiseen. Siihenkin olin umpi-ihastunut.

Kesälomalla sitten sain ostettua ensimmäisen Apulannan levyn, nimeltäänhän se on Attack of The A. L People. Tältä levyltähän löytyvätkin edellämainitut kipaleet. Nyt myöhemmin olen ihastunut muihinkin Apulannan kappaleisiin, mm. Hetki ja Maanantai ovat aivan ihania.

Pidän todella Apulannan kappaleiden sanoituksista. Ne ovat kauniita, koskettavia, surullisiakin toisinaan. Useimmissa on "se jokin".

Kiitos ja kumarrus Apulannalle upeasta musiikista. ^^

Vilja

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #42 : Syyskuu 26, 2003, 17:59:29 »
Hyvä. Parempi. Paras.

Apulantaa olen kuunnellut ehkäpä semmoisen vuoden. Tutuistin siihen veljeni mp3listalta, eli kiitos kuuluu hänelle.

Apulannan musiikki on niin mahtavaa. Siinä on jokin, joka tekee siitä vain niin ihanan. Tonin lauluäänen lisäksi tietty. Laulujen sanatkin on niin... herkkiä? Semmoisia jänniä, Ilonakin on aivan ihana, kaunis mutta niin koskettava.

Tonin lauluääni on myöskin semmoinen ihana ja jännä. Se laulaa niin koskettavasti.
Ja miten niin toistan itseäni?

Mutta ne ihmiset jotka kutsuvat itseään bändin faniksi vain Tonin ulkonäön takia. Se on jotenkin niin "lapsellista".
Eikös bändeissä yleensä kuunnella sitä biisiä, eikä katsota bändiläisten ulkonäköä?

Reunalla ja Ruhtinaat. Kaksi parhainta biisiä.
Niin ihania.

Rakastan Apulannan musiikkia. Lempibändejäni.

maniac

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #43 : Marraskuu 21, 2003, 21:42:04 »
Pakko vastata, koska kuuntelin just Hiekka ja Syitä ja seurauksia levyt pitkästä aikaa läpi. Eli tykkäilen Apulannasta, olen kuunnellut joku kolme-neljä vuotta. Joskus olin suurikin fani, mutta nykyisin kuuntelen enää aika harvoin. Hyvää musiikkia kuitenkin, ehkä yksi parhaista kotimaisista. Ja niinkuin joku jo sanoi, Apulanta on mullekin sellainen bändi, mikä on pysynyt yhtenä suosikkinani jo pitkään, muut bändit on usein ohimeneviä ihastuksia, mutta Apulanta on ja pysyy.

En osaa sanoa pidänkö enemmän uudemmasta vai vanhemmasta tuotannosta, koska Hiekassa ja vanhemmilla levyillä on kaikissa paljon hyviä biisejä. Hiekassa varsinkin sanoitukset on parempia ja syvällisempiä, lempibiisejäni siltä levyltä on ehkä jumala, Kolmiolääke ja Hiekka. Onttosydän on jotain mistä en pidä. En tiedä mikä siinä se on, se ei kai vaan kulje mitenkään eteenpäin tai jotain.

Hiekan lisäksi omistan vain kokoelman Syitä ja seurauksia. Lempibiisiä en osaa sanoa, se riippuu ihan mielialasta jne. Vanhemmat biisit on jotenkin yksinkertaisempia kuin uudet, mutta paljon iskevämpiä. Niitä jaksaa kuunnella enemmän. Varsinkin kertosäkeet on yleensä ihan mahtavia.

Tonin lauluääni on aika monipuolinen, ja sanoitukset mielettömän hyviä, mutta jotenkin mulle on tullut Tonista vähän vastenmielinen kuva. Ehkäpä suosio noussut vähän päähän. No onhan se periaatteessa ihan ymmärrettävää mutta kuitenkin... Sipe ja Tuukka vaikuttaa tosi mukavilta, ja ovat tietysti hyviä soittajia. Tykkäilen :)

aratfalasiel

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #44 : Tammikuu 30, 2004, 11:17:54 »
Ihkua. Apulantateini. Mietein tätä juuri eilen illalla. Kun olin ekaluokalla, siskoni (joka oli silloin minun ikäiseni, eli 14) oli ostanut Apulannan cd:n Ehjä. Levy näytti kivalta ja halusin kuunnella sitä. Tykästyin kappaleeseen 'Minä olen voittaja'. Sitten selitin kaikille koulussa kuuntelevani Apulantaa. Kukaan kavereisteni ei tietenkään tiennyt mikä se on, koska olimme ekalla ^^. Siitä asti olen kuunnellut Apulantaa. Ei tietenkään sen ikäinen siitä mitään ymmärtänyt, mutta nyt ajat ovat muuttuneet. Tietysti silloin joskus tokalla tulivat ne pakolliset Aqua, Daze, Alexia ym kehiin. Kolmannella minua haukuttiin, koska tykkäsin Apulannasta.Yläluokalla jo muutkin kuuntelivat sitä.

Eli, olen kuunnellut Apulantaa seitsemän vuotta. Ja kuuntelen juuri tälläkin hetkellä. Omistan kai kaikki albumit, ja sinkkujakin löytyy kiitettävästi. Parasta biisiä tuskin osaan nimetä, mutta sanotaan vaikka että Lupaus.

Olen monet kerrat itkenyt Apulantaa kuunnellessani. Olen vain maannut sängyllä ja antanut itkun tulla. Se on terapiaa.

Selviytyjä

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #45 : Huhtikuu 13, 2004, 14:28:48 »
Pidän Apulannasta paljon. Aiemmin inhosin sitä mutta viime kesänä vaivauduin serkkuni lähtemään Heinolaan, missä myös Apulanta esiintyi. Lisäksi siellä oli Viikate ja Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus. Sitten yllättäen aloin pitämään tosi paljon Apulannasta, sen keikan jälkeen ja levyhän oli sitten ihan must juttu. Veikkaanpa etten vieläkään pitäisi Apulannasta jos en olisi ollut silloin niiden keikalla. Toni on ihana!
Tosin muita levyjä en aio ostaa... Parhaat biisit on ehdottomasti Syitä ja seurauksia - 20 parasta -levyllä.
Ai niin, muistinpa tässä että kuulin joskus kauan sitten Ilona-biisin (silloin kun en vielä pitänyt Apulannasta) ja rakastuin siihen ihan hirveästi.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Apulanta
« Vastaus #46 : Huhtikuu 15, 2004, 20:03:43 »
AAAAAAH! Apulanta on ehdoton suosikkibändini, olen kuullut koko tuotannon! *egoilee*

Pojat soittavat mielettömän hyvin, ja biiseissä on usein käytetty jotain erikoisia soittimia tuomaan lisäväriä. Pidän todella paljon myös Tonin äänestä, se on mukavan pelkistetty. Hän ei yritä laulaa paremmin kuin mitä osaa, ja se riittää mainiosti.

Ja entäs biisit sitten. Lyriikat ovat aivan mielettömiä, niissä on valtavasti symboliikkaa ja kielikuvia. Mitäs tähän hätään keksisin... Hallaa:ssa esimerkiksi sanotaan pimeä kulkee sinun vaatteissas - aivan selvästi henkilöllä on mustat vaatteet. Kuulostaa paljon kiehtovammalta noin. :}

Melodiat toimivat myös erittäin hyvin. Kertosäkeisiin Toni on satsannut eniten, ne ovat tarttuvia ja niissä on aina mahtava riffi, joka jää mieleen. Hiekassa esimerkiksi on mahtava intro.

Jokainen levy on värikäs kokonaisuus jonka jaksaa kuunnella putkeen vaikka kuinka monta kertaa. Yksikään biisi ei ole samanlainen, ja sille nostan hattua. Usein hyvänkin bändin levyt lässähtävät siihen, että levy on yhtä puuduttavaa massaa. Apulannan musiikki auttaa huonoon fiilikseen tai siitä saa kicksejä, tilanteen mukaan. Eli sitä voi kuunnella milloin vain.

En ole syväksi harmikseni nähnyt Apista vielä kertaakaan livenä, mutta tarkoitus olisi tänä kesänä kaivautua vaikka Kaivarin kesäkonserttiin, jos ei muuta. Kaikki mahdolliset konserttitaltioinnit olen kyllä katsonut. Ja tietysti Mustahevonen ja Mustin hevonen -videot. Suosittelen lämpimästi kaikille, Mustahevonen on kyllä parempi. ;P Toni Wirtanen Undercoveria katson myös. (ylläri...)

Toivottavasti ei mennyt ihkutuksen puolelle. Kovasti kyllä kamppailin sitä vastaan. "^^
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Ixion

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #47 : Huhtikuu 17, 2004, 16:11:39 »
Minä olen kuunnellut Apulantaa noin viidesluokkalaisesta asti, ja olen nyt siis lukion ekalla. Se tekee aika monta vuotta apista...no okei, viisi.. Jotenkin siihen on niin kiinni kasvanut, että olisi vaikea kuvitella elämää ilman sitä. Omistan laajalti apiksen tuotantoa, mutta niinkuin Seireenikin, niin en ole nähnyt sitä vielä livenä. Kesällä olis tarkoitus mennä Ilosaarirokkiin. :) Tässä voisi sortua "Toni Wirtanen on jumala"-tyylisiin ihqutuksiin, mutta en tee niin, koska olen arvoni tunteva ja teinix-iän ohittanut kypsä nuori aikuinen. ;)

Lainaus
Kertosäkeisiin Toni on satsannut eniten, ne ovat tarttuvia ja niissä on aina mahtava riffi, joka jää mieleen.

Toni onkin tunnustanut olevansa kertsinikkari. :)

Lainaus
Toni Wirtanen Undercoveria katson myös.

*katkeraa tilitystä* katsoisin, jos näkyis nelonen.. vaan kun ei niin ei.. :P

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
Apulanta
« Vastaus #48 : Maaliskuu 30, 2005, 19:52:06 »
Apulanta. Mä rakastan sitä bändiä. En ole fanittanut sitä kauaa, vähän päälle neljä vuotta, ja onhan se aika vähän kun ottaa huomioon että Apulanta on ollut pinnalla jo yli kymmenen vuotta.

Rakastan Apulannan musiikkia. Päiväni alkaa Apulannalla, se siivittää minut läpi koulupäivän ja auttaa saamaan illalla unta.
Apulannan biisit ovat omalaatuisia ja vaikeasti ymmärrettäviä. Niissä on kuitenkin sanoma ja kun kuulen ihan minkä tahansa Apulannan kappaleista kulkevat kylmät väreet selkääni pitkin.

On monta kappaletta, joista pidän. Maanantai, Odotus, Ilona?, Itkeväthän enkelitkin, Pala siitä, Syöpä... onhan niitä enemmänkin, mutta nämä ovat ehdottomat ykköset.

Olen nähnyt Apulannan kerran livenä. Se oli viime kesänä Provinssirockiassa. Lavashow oli upea ja Tonin laulu sai kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin. Oli seuraavana päivänä kurkku vähän käheänä, kun lauloin (tai siis huusin) niitä kappaleita muiden kanssa. Parhaiten mieleen jäi se, kun koko yleisö lauloi Matoa.
Pakko on paras muusa.

Cata

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #49 : Maaliskuu 31, 2005, 17:58:48 »
Pidän. Erityisesti Tonin puhuttelevat ja koskettavat sanoitukset miellyttävät. Ilona on edelleen se mun suosikkibiisi Apulannalta, uusimmista kappaleista. Jumala. Levyistä omistan ainoastaan kokoelma levyn sekä Plastikin poltettuna.

Livenä oon Apiksen nähnyt kerran muutama vuosi sitten.  Hieno keikka, pojat soittivat hyvin ja Tonin lauluääni soi päässä koko loppuillan.