Kirjoittaja Aihe: Apulanta  (Luettu 20017 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Apulanta
« Vastaus #100 : Kesäkuu 02, 2008, 09:37:59 »
RadioRock soittaa Kesä-EP:n edellisenä päivänä Jone Nikulan johdolla. Biisejä on kommentoimassa kukas muu kuin itse Toni Wirtanen. Stay tuned!

Itse aion hommata kesä-EP:n nettikaupan kautta heti, kun se tulee. Pitää tehdä ennakkotilaus. Sitten on pari päivää aikaa opetella biisit Provinssia varten. :) Levy hommataan totta kai, ei missään vaiheessa ole tullut mieleenkään, etten hankkisi sitä. Viimeiset kaksi levyä sekä Kesäaine- DVD:n olen hommannut heti niiden ilmestymispäivänä, joten tulevan plätyn kanssa toimimme luultavasti samoin.
Pakko on paras muusa.

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #101 : Kesäkuu 05, 2008, 02:25:28 »
Itse en ole vielä muodostanut lopullista mielipidettäni tuon uuden biisin suhteen. Tarkoitan siis Pahaa ihmistä - en oikeasti tajua, miksi kutsun sitä aina nimellä "se uusi biisi" tai "tuo uusi biisi".
Joka tapauksessa, uusi biisi onnistui kyllä tällä erää yllättämään minut ihan täysin. Kuten joku sanoikin, se eroaa aika radikaalisti EVOEI:n soundimaailmasta ja itse asiassa Apiksen tuotannosta yleensäkin. Ehkä juuri sen vuoksi en ole vielä päässyt aivan sinuiksi sen kanssa.

No okei, kertsi on kyllä ihan taattua Apiksen laatua ja hittikamaa. "Ota valta pois..." jäi oitis päähän kummittelemaan. Näen jo sieluni silmin yleisön huutavan sitä kesäyössä Tonden mukana.

Mutta mutta... säkeistöissä onkin sitten enemmän sulateltavaa. Aluksi tuntui vähän siltä, että ne ovat hakkaavat ja aiheuttavat tuotapikaa päänsäryn minulle. No, eivät sitten aiheuttaneetkaan, mutta vieläkin nuo tuntuvat hiukan omituiselta.

Ja sitten lyriikka; kyllähän nuo kaikki avaruusromujutut yms. ovat vähän kummallisia, mutta eivät pahalla tavalla. Persoonallisuus on hyvä asia! Olin jo rakastumassa kappaleen sanoitukseen, se on niin raju ja hyökkäävä, härski suorastaan (eli juuri sellainen, millaisista yleensä pidän), mutta sitten... Äh, satuin kuulemaan siitä yhden itselleni epämieluisan tulkinnan, ja nyt se kummittelee alati mielessäni. Hitto, pitää yrittää päästä siitä ongelmasta yli ja sovittaa sanat omaan elämääni, niin kyllä siitä hyvä tulee. Oikeasti arvelen vakaasti, että tuosta sanoituksesta tulee ajan myötä todella tärkeä minulle. Eikä vaistoni yleensä petä.
Kertsin alku osuu ja uppoaa todenteolla:

Ota valta pois niiden käsistä
Jotka kuitenkaan eivät ymmärrä

Kuitenkin, pitää kuunnella tuo uusi biisi vielä useampaan otteeseen; sitten tiedän kunnolla, mitä mieltä olen siitä. Kyllä ks. biisiä tuli huudatettua varmaan sata kertaa peräkkäin silloin pari viikkoa sitten, mutta sitten se jotenkin jäi lähinnä koulun ynnä muun paskan ansiosta. Kappale tuntuu siis vieläkin vähän, tai oikeastaan melko paljonkin, vieraalta.

Vastaus AIV:n kysymykseen: c)
Totta hitossa. En minä tiedä, onko hyvä levy tulossa vai ei, mutta pakko siitä on ottaa selvää. Ja luulen kyllä, että on. Niin paljon pidän bändistä ja luotan siihen.

Ja lisää Apisasiaa: haa, näen bändin livenä tänä lauantaina. Ellei jotain ihmeitä tapahdu tässä ennen sitä, ja luultavasti/toivottavasti ei tapahdu.
Mitenkäs te muut? Aiotteko mennä monillekin festareille Apista katsomaan?

Mutta no niin, nyt lopetan tämän hiton viestin ja menen taas kuuntelemaan tuota uutta biisiä. Pahaa ihmistä.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #102 : Kesäkuu 08, 2008, 21:04:17 »
Provinssiin olen tulossa Apulantaa katsomaan. Pakkohan sen keikalle on päästä kesällä pitkästä aikaa. Viimeksi olin joskus syksyllä keikalla. Ruisrockiinkaan en pääse, vaikka se olisi paljon lähempänä. Sinne kauas sitten lähdetään. Kyyditsijä on samaa mieltä, että pakko mun on jonnekin päästä A-lautaa katsomaan. Innolla odottelen ensi lauantaita. Toivottavasti ei sada. Ei se sade tosin tunnelmaa pystynyt viime vuonna Ruisrockissa pilaamaan, joten ei se sitä tälläkään kertaa tee.

Minäkin luin yhestä paikasta erään tulkinnan Pahasta ihmisestä. Se on ihan erilainen, kuin oma tulkinnan kyhäelmäni. Nyt se toinen tulkinta häiritsee, kun en saa sillä tavalla tulkitsemalla kappaleesta - miten sen nyt sanoisi - itselleni tärkeää kappaletta. Oma tulkintani tekee kappaleesta itselleni läheisemmän. Sisimmässäni kuitenkin on tunne, että se toinen tulkinta on lähempänä sitä mitä Toni on kappaleella yrittänyt sanoa. En pidä kyseisestä tulkinnasta yhtään. Pidän joka tapauksessa kiinni omasta tulkinnastani, vaikka itse Wirtanen tulisi kertomaan kappaleen kertovan jostain ihan muusta. Tulkitsen kappaleen miten tulkitsen ja se on itselleni se oikea tulkinta (ja silti se toinen tulkinta kummittelee mielessäni).

Paha ihminen ei muuten jostain syystä jää ollenkaan päähäni soimaan. En pysty muistamaan sanoja, vaikka haluaisinkin. En taida pystyä kiduttamaan muita provinssissa laulamalla sitä, sitten kun A-lauta sen esittää. Ja uskon että esittää, kun se kerran on kesä-EP:n julkaisu konsertti.

Muoks. En saanut unta, joten katselin youtubessa Apulannan keikkoja. Nyt ei ainakaan nukuta ja on kauhea hinku keikalle. Tulisi jo ensi lauantai ja provinssi!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2008, 02:18:18 kirjoittanut AIV rehu »
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Kesäkuu 09, 2008, 21:47:00 »
Minäkin luin yhestä paikasta erään tulkinnan Pahasta ihmisestä. Se on ihan erilainen, kuin oma tulkinnan kyhäelmäni. Nyt se toinen tulkinta häiritsee, kun en saa sillä tavalla tulkitsemalla kappaleesta - miten sen nyt sanoisi - itselleni tärkeää kappaletta. Oma tulkintani tekee kappaleesta itselleni läheisemmän. Sisimmässäni kuitenkin on tunne, että se toinen tulkinta on lähempänä sitä mitä Toni on kappaleella yrittänyt sanoa. En pidä kyseisestä tulkinnasta yhtään. Pidän joka tapauksessa kiinni omasta tulkinnastani, vaikka itse Wirtanen tulisi kertomaan kappaleen kertovan jostain ihan muusta. Tulkitsen kappaleen miten tulkitsen ja se on itselleni se oikea tulkinta (ja silti se toinen tulkinta kummittelee mielessäni).

Eli sulla on juuri täsmälleen samanlainen tilanne kuin minulla! :) Olikohan peräti sama tulkinta kyseessä? Mistäs luit sen?

Ärsyttävää tällainen... Yritän epätoivoisesti unohtaa sen itselleni epämieluisan tulkinnan ja kehitellä tilalle paremman. Kyllä se vielä jonakin päivänä onnistuu, ainakin toivon niin.

Nyt Kauko on näköjään ajanut viiksensäkin. Luultavasti se kasvattaa ne takasin, ennen kun näen tai saan lukea jonkun muun nähneen sen.

Joo, lauantaina sillä oli taas viikset. Oikein paksut ja muhkeat vieläpä, melkein kuin Hitlerillä! Vaikka toisaalta ne ovat kyllä erittäin vaaleat väriltään, eli eivät kunnolla edes näy huonossa valaistuksessa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2008, 22:00:56 kirjoittanut Kuupposen päivä »

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #104 : Kesäkuu 09, 2008, 22:43:45 »

Eli sulla on juuri täsmälleen samanlainen tilanne kuin minulla! :) Olikohan peräti sama tulkinta kyseessä? Mistäs luit sen?

Ärsyttävää tällainen... Yritän epätoivoisesti unohtaa sen itselleni epämieluisan tulkinnan ja kehitellä tilalle paremman. Kyllä se vielä jonakin päivänä onnistuu, ainakin toivon niin.

Luin sen tulkinnan levy-yhtiön foorumilta. Muistaakseni Apulanta keskusteluista tulkintoja sanoituksista topicista. Saattoihan se ollakin sama tulkinta. Mistäs sä luit sen? Tosiaan ärsyttävää... Olen päättänyt unohtaa kyseisen tulkinnan ja pitää omasta (epämääräisestä) tulkinnastani kiinni.

Nyt Kauko on näköjään ajanut viiksensäkin. Luultavasti se kasvattaa ne takasin, ennen kun näen tai saan lukea jonkun muun nähneen sen.

Joo, lauantaina sillä oli taas viikset. Oikein paksut ja muhkeat vieläpä, melkein kuin Hitlerillä! Vaikka toisaalta ne ovat kyllä erittäin vaaleat väriltään, eli eivät kunnolla edes näy huonossa valaistuksessa.

Toivottavasti se ei mene ajamaan niitä viiksiä ennen lauantaita... Mäkin haluan nähdä ne, jos ne nyt näkyy sieltä lavalta yleisöön. Täytyy yrittää änkeä eturiviin (jonka kyllä tekisin joka tapauksessa). On mulla halvat huvit - Wirtasen viiksien näkeminen:) Vaikkei tää kyllä niin halpaa ole...

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Kesäkuu 09, 2008, 23:40:17 »
Luin sen tulkinnan levy-yhtiön foorumilta. Muistaakseni Apulanta keskusteluista tulkintoja sanoituksista topicista. Saattoihan se ollakin sama tulkinta. Mistäs sä luit sen? Tosiaan ärsyttävää... Olen päättänyt unohtaa kyseisen tulkinnan ja pitää omasta (epämääräisestä) tulkinnastani kiinni.

Joo, kuten arvelinkin! Sieltä minäkin luin sen, joten taitaapa tosiaankin olla sama tulkinta. Toivoisin, etten koskaan olisi nähnytkään sitä, mutta minkäs tuolle nyt enää mahtaa. Varmaan ihan hyvä tulkinta, ei siinä mitään, jotain tuon tyylistä Tonden kaljussa päässä on jopa saattanutkin liikahdella hänen kirjoittaessaan kyseistä lyriikkaa. Itse vain en pidä yhtään tuollaisesta aiheesta enkä kykene mitenkään samaistumaan siihen.

Toivottavasti se ei mene ajamaan niitä viiksiä ennen lauantaita... Mäkin haluan nähdä ne, jos ne nyt näkyy sieltä lavalta yleisöön. Täytyy yrittää änkeä eturiviin (jonka kyllä tekisin joka tapauksessa). On mulla halvat huvit - Wirtasen viiksien näkeminen:) Vaikkei tää kyllä niin halpaa ole...

Heh, en usko että ajaa. Jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että jätkälle on nyt tullut joku ihmeen pakkomielle keikka-viiksistä. Tarkoitan, että keikkojen aikana on kertakaikkiaan pakko pitää viiksiä, mutta silloin kun ei ole keikkoja vähään aikaan, se sitten ajaa ne hittoon.

Mutta kyllä ne varmaankin näkyy yleisöön asti, eivät ne nyt niin vaaleat sentään ole. Varsinkin jos pääset eturiviin. :)

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #106 : Kesäkuu 11, 2008, 13:43:48 »
Tänään löytyi tuo Kesä-EP postilaatiokosta. On kyllä pirun kovaa kamaa!

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
« Vastaus #107 : Kesäkuu 11, 2008, 15:48:31 »
Tänään löytyi tuo Kesä-EP postilaatiokosta. On kyllä pirun kovaa kamaa!
Ääh, vääntäkää veistä haavassa. Itse katsoin englantilaisen seinäkalenterini takia (viikon ensimmäinen päivä on sunnuntai), että levyn ilmestymispäivä on torstai ja jos tilaan sen viimeistään keskiviikkona, saan sen ilmetysmispäivänä. Vaan vielä mitä, virallinen ilmestymispäivä on tänään ja Levykauppa Äx on toimittanut tilaukset jo eilen. Voi tätä, onneksi saan oman levyni huomenna.

Mitä tulee Paha ihminen - tulkintaan, olen kehitellyt omaa tulkintaan biisistä enkä ole nähnyt niitä vaihtoehtoisuuksia. Tavallaan minä en edes jaksa biisejä niinkään tulkita, koska keskitän oman tulkintakykyni enemmän kirjallisuuden ja runouden puolelle. Musiikkia vain kuunnellaan. ^^
Pakko on paras muusa.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #108 : Kesäkuu 11, 2008, 19:25:59 »
Ääh, vääntäkää veistä haavassa. Itse katsoin englantilaisen seinäkalenterini takia (viikon ensimmäinen päivä on sunnuntai), että levyn ilmestymispäivä on torstai ja jos tilaan sen viimeistään keskiviikkona, saan sen ilmetysmispäivänä. Vaan vielä mitä, virallinen ilmestymispäivä on tänään ja Levykauppa Äx on toimittanut tilaukset jo eilen. Voi tätä, onneksi saan oman levyni huomenna.

Olen pahoillani Blue Ice. Mulla menisi hermot, jos joutuisin odottamaan huomiseen... Itse olen poistanut ep:n jo kaupan hyllyltä ja kuunnellut muutaman kerran läpi. Näitä kappaleita on tosi vaikee arvioida muutaman kuuntelu kerran jälkeen. Yritän nyt kuitenkin saada aikaiseksi jotain järkevää kommenttia.

Älkää lukeko kommentteja kappaleista, jos ette ole vielä kuulleet niitä, ettekä halua tietää etukäteen millaisia ne on.

Paha ihminen: Tämän olenkin kuullut jo useampaan kertaan (radiosta ja netistä). Tykkään edelleen. Sanoitus on taattua Apulantaa ja muutenkin Apulannan hittikamaa. Eli tätä ne varmaan soittaa kohta radiossa kyllästymiseen asti.

Näkysi muotoinen: Tällä hetkellä lempi kappaleeni levyltä. Aika erilainen, kuin se tavallinen Apulanta. Toisaalta ei "tavallista Apulantaa" voi oikein määrittää, kun niiden musiikki on niin monimuotoista. Alku on hämmentävä. Kun kuulin kappaleen ensimmäistä kertaa eilen radiosta, en tajunnut sen olevan Apulannan, ennen kuin Toni alkoi laulaa ja tunnistin äänen. Varsinkin kertosäe on Apulannan totuttua sanoitusta.

Höyryksi ilmassa: Rauhallisempi kappale. Klarinetti osuudet tuntuivat ensin hämmentäviltä. Nyt olen alkanut tottua siihen. Tykkään tästäkin. Mukavan melankolinen tai jotain sellaista. Kappaleen kuulleet ehkä ymmärtää mitä tarkoitan...

Sellaiset kuin itse olen: Ihan hyvä tämäkin kappale. Tosin ehkä tällä hetkellä huonoin kesä-ep:ltä. Jotenkin siinä on jotain PMMP:mäistä, joka häiritsee. Vaikka tykkäänkin PMMP:stäkin, en tykkää kuulla Tonin suusta PMMP:mäistä laulua. Ehkä kappale on Apulannaksi liian ööh... pop? Ehkä tää kappale vaatii useamman kuuntelu kerran, ennen kun siitä rupeaa kunnolla pitämään. Toivottavasti joku tajusi mitä tarkoitan. Lauluttomat soitto osuudet pelastaa paljon ja ne kaksi lyhyttä kohtaa juuri ennen kertosäettä.
..."Näkemättä jää
se kaikki itsessään
mitä ei voi sietää"...
..."Mitä arvoa
pitkällä kaarella
kun ei aisti mitään"...

Tästä eteenpäin uskaltaa kaikki lukea ei enempää spoilausta

Kannet on tyylikkäät.

Muoksis. Tuli kiire, joten viesti jäi vähän kesken.

Kansista vielä sen verran, että sisäpuolella oleva kuva on Loistava. en viitsi spoilata ja kertoa mikä kuva:). Levy on loistava kokonaisuus ja aika kauakana eikä vielä ole edes illasta.

Anteeksi pyyntö Blue Icelle, kun hehkutan tällä tavalla levyä. Toivottavasti viesti ei kamalasti satuta...

Lisää muokkailua. Mitä muut Kesä-ep:n hankkineet on mieltä levystä?
Mun täällä hyppiminen johtuu vissiin siitä, että mulla on tylsää (ja olen armottomasti koukussa Apulantaan). Ei mulla mitään tärkeempää asiaa ollu. Halusin vaan kysyä teiän mielipidettä siitä ep:stä...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2008, 00:17:55 kirjoittanut AIV rehu »

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
« Vastaus #109 : Kesäkuu 12, 2008, 14:17:05 »
Se tuli. Viimein. Olin eilisen kuin tulisilla hiilillä ja lähes tulkoon asuin postilaatikon nurkilla tämän aamun. Olin lähellä hermoromahdusta, kun en aluksi huomannut pakettia muun postin seasta: miksi juuri tänään tuli tukko kirjeitä, joiden sekaan levykaupan pieni levypaketti katosi. No, levy on kotona ja täyden kulutuksen alla. Tämä on taas niitä Apulannan levyjä, jotka eivät aukea ensimmäisellä eivätkä edes toisella kuuntelukerralla. Tässä levyssä on paljon yhteyksiä Pudota EP:lle (hitiksi noussut aloitusbiisi, päästelevä toinen raita, melankoliaa ja irrottelua) mutta kuitenkin se on kokonaisuus, jollaista Apulanta ei ole vielä ennen tuottanut. Silti on kuitenkin todettava rehellisyyden nimissä, ettei tämä ole yhtä kova tuotos kuin Pudota EP, vaan tässä on rauhallisempi, melodisempi tunnelma. Mutta huonoa musiikkia tämä ei ole.

Paha ihminen " -- vaikka ne rakastaa tirkistellä ja tuntea ylemmyydentunnetta --"
Oma suosikkini. Tätä jaksaa todellakin kuunnella. En osaa yhdistää tätä oikein muihin Apulannan kappaleisiin, ellei lasketa Koneeseen kadonnut - biisin tapaista muiluttelua biisin keskikohdan jälkeen. Lyyrisesti tämä on vahvin kappale tällä kappaleella, tässä on minusta kaikkein yhtenäisin tarina, joka sopii minun omaan tulkintaani biisin esittämästä tarinasta. Ainoa asia, joka vihloo sydäntäni,on että tässä on kaikki ne poppibiisin ainekset, jotka saavat taas armoteinit nousemaan kuopistaan ja ihkuttamaan kaljua miestä, joka "on siitä ihanasta bändix, jonka biisin just kuulin Voicelt. Eiks ne oo ihan uusi juttu?"

Näkysi muotoinen " -- en tee tahallani pilkkaa, se on kirjoitettu minuun --"
Toinen vahva kappale, vaikka jättää jotenkin tyhjän olen vahvan PI:sen jälkeen. Alku alkaa todella vahvasti, mutta soitto on ehkä hitusen verran liian pitkä. Kertosäkeessä on jälleen vahva ote ja se pelastaa tämän biisin monelta. Useamman kuuntelukerran jälkeen tästä kappaleesta alkaa jo pitää. ^^

Höyryksi ilmassa "-- vastarintaa kohtaamatta päätin antautua --"
Tästä tulee mieleen heti ensimmäisenä Kaukaa lähellä, Kiilan lopetuskappale, jota ei kuulemma Tonin mukaan voi edes lukea biisiksi. En tiedä, mitä tästä pitää ajatella, tykätä vai ei. Klarinettiosuus tuo kivaa vivahdetta, mutta yhteys KL kappaleeseen on häiritsevän huomattava. Vahvinta on sanaleikittely, joka kuitenkin tekee kappaleesta vaikean ymmärtää. Karjalaan viittaaminen oli jotenkin todella "hei, mitä tässä lauletaan" tunteen aiheuttava. Kaunis, muttei iskevä.

Sellaiset kuin itse olen " -- ei kukaan halua olla taistelukenttä."
Yhteys tällekin: Ylijäämävaluma. Viimeinen biisi on rempseää irrottelua, jossa annetaan positiivinen kuva asiasta, joka saattaisi olla tuskallinen. Tämä jättää biisistä hyvän kuvan eikä tästä oikein löydy muutta sanottavaa: tautisen hyvää Apulantaa.
Pakko on paras muusa.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #110 : Helmikuu 24, 2010, 16:56:06 »
*hihkuu riemusta* Apulannalta ilmestyy singlekokoelma vuosilta 2004-2009. Ilmestymispäiväksi on ilmoitettu 3.3. Vihdoin saan Pudota EP:n sen myötä näppeihini. Sitä kun en ole mistään saanut. Vihdoin pääsee kuuntelemaan Vasten mun kasvojani:a (joka on tällä hetkellä yksi lempikappaleista) ja muita ko. EP:n kappaleita levyltä :) Tuo kokoelma on pakko ostos Pudotan takia.

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #111 : Kesäkuu 25, 2010, 00:15:00 »
Apulanta<333 Rakastan sitä<33 Paras biiseistä on joko Ilona tai Viisaus Ei Asu Meissä tai Hiekka. En muuten ole kuunnellut paljoakaan uusia hittejä, muita kuin Käännä se pois kai se edes on uusi?
 Oli miten oli olen ollut Apulanta-fani viimeiset kaksi vuotta, ja se alkoi siitä kun tein Apulannasta musiikintunnilla esitelmän (mistä sivumennen sanoen sain 8-:kan) sen jälkeen sitten aloin kuunnella Apulantaa... Oletteko lukeneet Maalin alta- kirjaa? Se kertoo Apulannasta kaikki tarkasti. Itse lainasin sen kyllä kirjastosta mutta se oli niin pitkäveenteinen etten jaksanut lukea kuin muutaman sivun.
 Minulla on tätä nykyä Apulannan kolme levy mutta isälläni on melkein kaikki Apiksen levyt. Onko teillä muuten Apulannan karaokea? Se on sairaan hyvä levy!!!.. Harmi vain ettei minun äänelläni sitä paljoa lauleta. Minulla on myös Apulannan musiikkivideo ja huoneeni seinältä löytyy yksi Apiksen juliste- toinen meni rikki. Mutta Apulanta on sairaan ihana bändi<33 Mä varmaan kuolisin jos näkisin Sipen<33 se on ihana, mutta ettei tämä mene pelkästään Sipen ihailuuni niin sanon et Toni laulaa toooooooooooosi hyvin.
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #112 : Kesäkuu 27, 2010, 23:40:09 »
Olen lainannut kirjastosta ja lukenut Maalin alta -kirjan. Tuosta on aika paljon aikaa eli en muista enää kunnolla millainen se oli. Muistaakseni se oli hyvä ja kiinnostava. Oli kiva saada lisätietoa Apulannan alkuvaiheista ja sen ajan ajatuksista. Asiaan tosin voi vaikuttaa se, että varsinkin silloin ahmin kaiken Apulannasta saamani tiedon innolla (ja edelleenkin, mutta ehkä vähän vaimeammalla sykkeellä). 0:) Suosittelen lukemaan sen kokonaan vaikka alku tuntuisi pitkäveteiseltä (väittäisin, että se muuttuu vähemmän pitkäveteiseksi pidemmälle päästessä, mutta kun en muista muuttuuko, en voi sanoa mitään. :D ). Asiasta tulikin mieleen, että kyseisin kirjasen voisi lainata ja lukea vielä lähiaikoina uudestaan. Karaoke-julkaisua en omista, vaikka useasti sen hankkimista olen miettinyt. Ehkä sen vielä hankinkin, mutta toistaiseksi se on tuntunut hieman turhalta, kun siinä ei kai ole mitään uusia kappaleita. Onko siinä jotain mitä ei levyiltä löydy (videoiden lisäksi)? Luultavasti kuitenkin hankin sen, jos/kun sen saa jostain vähän halvemmalla.

Käännä se pois on julkaistu vuonna 1999. Ei siis ihan uusi hitti. Viisaus ei asu meissä:n sen sijaan mielestäni voi laskea uusiin hitteihin. Onhan tuo tietysti mielipide asia, minkä laskee uudeksi ja minkä ei. VEAM on toiseksi uusimman levyn kappale ja ilmestynyt vuonna 2007. Muutaman vuoden vanha siis sekin, mutta ajattelutavasta riippuen kuitenkin aika uutta materiaalia. Muistaakseni myös aika paljon radiossa ja keikoilla soitettu eli menee myös kategoriaan "hitti". :)

Ja kun tänne kirjoitin... Mitä mieltä muut on ainakin tämän vuoden kestävästä keikkailutauosta? Minusta se on täysin ymmärrettävää ja oikeutettua, kun ovat viimevuodet keikkailleet ja muutenkin puuhailleet musiikin parissa niin intensiivisesti. Tuntuihan se vähän tyhjältä aluksi, kun ei pääse keikoille (juuri kun täytti 18, eikä enää olisi k-18 rajoituksia). Eniten siinä aluksi häiritsi se, että ei yhtään tiennyt onko tauko puoli vuotta, vuoden, kymmenen vuotta vai "tauko" eli lopettaminen. Viimeinen vaihtoehto aiheutti pientä hätää. Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että ensi vuonna taas keikkailevat eli paniikki ohi. :)

Poissa Kettutyttö

• Sivullinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Heinäkuu 22, 2010, 18:20:14 »
Apparit on yksi lempibändeistäni. Ehkä kakkonen.
No, isäni on pitänyt kauan Apulannasta, ja osti joskus kaksi vuotta sitten viimeisimmän levyn, Kuutio (kuinka aurinko voitettiin):n ja rakastuin bändiin. Sanoituksiin, ennen kaikkea, siihen miten ufoja ne ovat. Toni Wirtanen osaa asiansa. Ja vaikuttaa hyvältä tyypiltä!
Kuten useat muutkin tässä topicissa ovat sanoneet, Apulanta on loistavaa masentelumusaa. Raivoni häviää, kun kuuntelen Freestylemeikkejä, Kirousta ja Kuution palasia.
Rakastaako kukaan muu sitä kohtaa Kuution palasissa, ihan lopussa, jossa tulee se
"Eivät juurikaan kosketa
mitkään seinän toisen puolen sattumukset" jne?
Aina välillä on pakko laulaa/huutaa tuo kohta täysillä.

Joskus isäni osti myös kokoelmalevyn Syitä ja Seurauksia - 30 parasta.
Pakko sanoa, että pidän vähän enemmän uudesta Apulannasta, vaikka kaikki hakkaisikin mut. Pitäisi saada enemmän levyjä käsiin.
Eniten pidän silti näistä kappaleista (plus nuo edelliset): Mato, Amerika, Hiekka, Trauma, Odotus, Tulva, Vauriot ja Ravistettava ennen käyttöä (jossa on muuten todella mielenkiintoiset sanoitukset!)

Eli Apulanta jää nyt tauolle? Jään innolla odottamaan uusia kuvioita!
Kaikki olennot kuolevat yksin.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #114 : Heinäkuu 22, 2010, 21:35:55 »
Eli Apulanta jää nyt tauolle? Jään innolla odottamaan uusia kuvioita!

Apulanta on ollut tämän koko vuoden tauolla. Meni joulukuussa... Suosittelen että tutustut enemmän vanhaan tuotantoon uusia kujeita odotellessa. :) Näin vinkkinä sen käsiin saamiseksi: Kirjasto on kiva paikka. Turun kirjastoihin en ole tutustunut, mutta voisin olettaa että sieltäkin voi lainata Apulannan levyjä. Levykauppojen alennushyllyiltä (sekä tavallisilta hyllyiltä mahdollisesti) ja ihan maitokaupan levyhyllyiltä pitäisi myös löytyä, jos haluaa ostaa omaksi. Kaikkia sieltä ei kuitenkaan löydy. Siksi nettikaupat ja Apulannan sivujen (Apulanta.fi) kauppa on kivoja.

Tuo mainitsemasi kohta on kiva. Kappaleen parhaimmistoa, mutta silti joidenkin muiden levyjen jotkut muut kohdat ovat vieneet sydämeni totaalisemmin. En rakasta, mutta tykkään kovasti. :)

Poissa Kettutyttö

• Sivullinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #115 : Heinäkuu 22, 2010, 22:49:20 »
Joo, niin, siis, näinhän se oli. Faktat vähän sählään aina.

Tiedän! Pitäis mennä sinne kirjastoon! Mutta ne levyt on usein aika huonolaatuisia
SKKKRIIIIKSCRÄCHHHHHH
(Tekosyitä)
No juu. Mutta koitan perehtyä vanhaan, hehheh.
Kaikki olennot kuolevat yksin.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #116 : Heinäkuu 23, 2010, 20:34:06 »
Tuossa uutisoidaan Kaija Koon ei Apulannan uudesta levystä. Apulannan levy-yhtiö vain on levyn julkaisija. Vai tarkoititko tätä kohtaa?

Lainaus
Kokonainen albumi julkaistaan loppusyksystä. Kesän Kaija Koo viettää keikoilla ja studiossa. Apulanta aloittelee oman, uuden albuminsa tekoa kun Kaijan levy on valmis.

Loppusyksyllä siis aloittavat seuraavan levyn tekoa. \o/ Mutta tuskinpa se tämän vuoden puolella valmiiksi ehtii. Saisivat tehdä aika tolkuttoman nopeesti. Ainakin jos silloin alottavat vasta kappaleiden tekemisen. Niinkuin uskoisin aloittavan.. Tuohon sävellys, sanotus, sovitus, harjottelu työhön menee varmasti paljon aikaa. Ainakin uskoisin niin. Jos taas kappaleet ovat valmiina ja pitää vaan levyttää no... Ehkä voi tullakin tänä vuonna. Tosin saa levyttämiseenkin varmaan aika paljon aikaa uppoamaan.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #117 : Elokuu 14, 2010, 16:30:08 »
Olin aika järkyttynyt kun tajusin etten vielä tähän topiciin ole mitään kirjoittanut O.o

Apulanta on kuulunut elämääni siitä asti kun pystyn muistamaan. Vanhempani olivat apulannan faneja jo silloin kun Apulanta oli vielä melko pieni ja aloitteleva yhtye. Tuolloin Apulannalla ei ollut vielä kotisivuja, joten isäni pyysi artisteilta luvan alkaa tehdä niitä. Ja sitten he tutustuivat, minkä johdosta olen päässyt tapaamaan artisteja. En oikein pienenä osannut ajatella Apulantaa samalla tavalla kuin muita bändejä. Se on vähän sama kuin pienenä ajattelee että opettajat asuvat koulussa eikä heillä ole muuta elämää. Samalla tavalla sitä ajattelee muusikoista. Paitsi minä Apulannasta. Se oli enemmän toisinpäin. Oli ihan hassua että siellä ne nyt soittavat parin sadan fanin edessä ja ovat juuri pari tuntia sitten olleet meillä kahvilla... Artistit ovat kuitenkin enemmän vanhempieni kavereita kuin minun, joten aika usein sain jäädä siskojeni kanssa kotiin soittamaan Apulannan levyjä (joista meillä on kaikki paitsi pari tosi vanhaa singleä), kun vanhemmat lähtivät katsomaan keikkaa.

No, sen johdosta että olen kasvanut Apulannan soidessa taustalla, siitä väkisinkin pitää. Se tuo muistoja vielä nytkin kun olen siirtynyt kuuntelemaan raskaampaa musiikkia. Ja kyllä sitä vielä ihan mielellään lähtee keikoille kuuntelemaan, ettei ihan turhaan niitä kaikkia lauluja ole ulkoa opetellut :) Apulanta on tuonut minun elämääni niin paljon jännittävyyttä, että en tiedä miten heitä siitä voisin kiittää.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #118 : Syyskuu 01, 2010, 17:43:49 »
*hyppii riemusta ylösalas* Apulanta palaa ensi keväänä keikkailemaan. ^^ Niiden sivulle on ilmestynyt uutinen, jonka mukaan aloittavat jälleen maaliskuussa 2011 keikkailun. Kevään keikkakalenteri toki löytyy myös sieltä. Ensimmäinen keikka on 12.2. Radiorock risteilyllä. Varsinainen kevätkiertue starttaa 10.3. Nilsiältä. Eksyvät näemmä yhtenä päivänä Turkuunkin Caribialle. ^^ Sinne saatan suunnata tai vaihtoehtoisesti hyväksi todetulla Sibeliustalolle Lahteen. Miten muut? Onko jotain suunnitelmia, minne aiotte mahdollisesti suunnata katsomaan heitä?

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #119 : Syyskuu 19, 2010, 16:56:30 »
Tämäpäs mahtavaa että aloittavat taas keikkailun. ^^ Tampereen Pakkahuone olisi tuossa sopivan lähellä ja olisin vielä silloin maisemissakin. Täytyypä varata lippu sinne, jos rahaa irtoaa siihenkin. :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #120 : Maaliskuu 17, 2011, 20:18:56 »
Wihii!!! Uusi levy on tulossa syksyllä! Siihen asti ei sentään tarvitse odottaa uutta materiaalia. Huhtikuussa tulee nimittäin uusi single. ^^ Singlen nimi on Vääryyttä!!1! (nuo huutomerkit voi kuulemma jättää sen nimen perästä pois). Uutinen aiheesta. Uutisesta löytyy lisätietoja. Keikatkin nuo ovat taas aloittaneet. n__n Omalla pöydälläni on jo lippu Caribialle. Ui ui, ei malttaisi odottaa tuota sinkkua ja keikkaa.

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #121 : Maaliskuu 18, 2011, 22:22:59 »
Voi jumpe! (Aivan palaan taas) Uusi levy?!!?!?! Se on kyllä pakkopakkopakkopakkopakko saada! Ja meikä saa myös varmaan huomenna Apulannan hupparin <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<33<3<3<3
 Mutta joo. Sipe on ihanaihanaihana <3<3<3 Edelleen täysillä Sipee fanitan. Ja tykkään muutenkin Apulannan musiikista, koska ne osaa kaikki kolme soittaa ihan sairaan hyvin ja Toni laulaa tosi hyvin. Harmi, et niitä biisejä on tosi vaikee laulaa Karaokella. Vaikee uskoo, et miten hyvin Toni osaa laulaa ja Sipe soittaa rumpuja. Sairaan hyviä itseasiassa kaikki kolme ja ens kuussa meen Apulannan keikalle ja nään Apiksen livenä <3<3<3<3<3<3<3<3 *miljoona sydäntä* eli on Apulanta-kevättä luvassa. (Suunnittelin kirjoittavani jonkin kaltaisen ficin Apulannalla, mutta saa nähdä jääkö se vain suunnitelmaksi...)
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #122 : Maaliskuu 18, 2011, 22:48:09 »
Omalla pöydälläni on jo lippu Caribialle. Ui ui, ei malttaisi odottaa tuota sinkkua ja keikkaa.

Mulla on samanlaiset fiilikset. En kylläkään ole menossa Caribialle vaan Nosturiin ja yhdelle tai useammalle Sibeliustalon keikalle. Toisaalta nyt on ollut niin pitkä tauko, että himottaisi käydä vielä jossain muuallakin. Tavastiaa voisi harkita, mutta K18-keikat on vähän ahdistavia. En tosin ole käynyt kuin yhdellä, ja siellä jotkut känniset vanhukset pilasivat tunnelmaa keskittymällä musiikista nauttimisen sijaan viattomien ihmisten tönimiseen. Tietysti tuo oli yksittäistapaus, ja onhan niitä tönijöitä ikärajattomillakin keikoilla.

Myös sinkkua ja levyä odotan innoilla. Harmittaa vain, kun se Kauko Starrin biisi tulee vain vinyylisinkulle. Ei minulla ainakaan mitään vinyylisoitinta ole, enkä pelkästään yhden julkaisun takia sitä ole hankkimassakaan. Mielestäni CD-sinkullekin voitu laittaa b-puoleksi Jos soitan sulle matkalta -biisi eikä mitään musiikkivideota (vaikka onhan se videokin tyhjää parempi). Luulen ainakin, että suurin osa kuulijoista olisi halunnut mieluummin sen biisin kuin videon, vaikka mistäs minä sen voisin tietää, puhun vain omasta puolestani.

Musiikkivideon suhteen odotukseni ovat aika nollassa, koska viimeisimmät Apiksen videot ovat olleet aika surkeita. Vauriot-videon tunnelma oli täysin päinvastainen itse kappaleen tunnelman kanssa, ja Ravistus-videossa ei ollut tunnelmaa ollenkaan. En sitten tiedä, ohjaako tämän uusimmaisen Toni Virhiä vai kuka. Ainakin video tehdään yhteystyössä Vares-elokuvan kanssa, joten ehkä sen sitten ohjaa Lauri Törhönen (vai olikohan se uusimman Vares-elokuvan ohjaaja edes sen niminen?). Tai eihän sitä tiedä, mitä se yhteistyö käytännössä tarkoittaa.

Joka tapauksessa on todella hienoa, että Apis is back.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #123 : Maaliskuu 16, 2012, 10:25:31 »
Kaikki kolmesta pahasta <3 Pakko tulla tänne hihkumaan tuosta uudesta levystä. Taattua sydämen vievää Apulanta laatua jälleen kerran. <3 Ilmestymispäivänä tuo piti kaupan hyllyltä hakea ja kuuntelen sitä parhaillani.

Systeemi kusee tyylistä aggressiivisempaa Apulantaa jäi ehkä hieman kaipaamaan. Toisaalta on tässäkin omalla tavallaan sitä esimerkiksi Aggressio ja Kahdesta pahasta molemmat kappaleissa. Ja muutenkin sävellys ja soitto on jotain ihan parhautta. Se aggressio on enemmän siellä päässä kuin laulussa. Ja lauluunkin se on tuotu vähän toisenlaisilla konsteilla kuin alkupään levyissä. Mutta jotenkin tämä on umm.. ehkä aikuisempi levy. Paju kappaleesta on vähän kahdenlaiset fiilikset. PMMP ja Apulanta ei mielestäni ole oikein toimiva yhdistelmä. En halua että Apulanta menee PMMP:mäiseen suuntaan, vaikka sekin on ihan hyvä bändi. Mutta on tässä simmonen tunnelataus että kylmät väreet tulee väkisin. Ei siis voi olla tykkäämättä. Yhdestoista marssi aiheuttaa lähinnä simmosen "wath???" fiiliksen. Ohan se hieno sävellys, mut mut mut. EpäApulantamainen. Haluan kuulla Tonin laulua!

Sanoitukset on vaihtelevia. Hienoja kaikki toki. Osan sanoma on niin selkeä ja piilottelematon kuin vain mahdollista (esim. Kahdesta pahasta molemmat). Osassa sitten on sanoma piilotetumpi kuten Tonin sanoituksissa aika usein (esim. Zombeja. En jaksa uskoa että kyse on zombeista sanan varsinaisessa tarkoituksessa.) Systeemi kusee meininki puuttuu myös sanoituksista (tosin niinhän se on puuttunut jo pitkään). Näistä tulee lähinnä mieleen että onkos Tonilla sydänsuruja.

Tulkaas muutkin kertomaan fiiliksistänne uusistanne. Ja jos ette ole vielä hankkineet niin heti paikalla ostamaan jos vain pidätte Apulannasta!

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #124 : Heinäkuu 07, 2012, 01:12:45 »
EDIT// Tuukka-juttuun, eihän se mies ole Apulantaa täysin hylännyt. Taisi häneltä tulla musiikkivideoitakin ohjattua + muistaakseni vieraili Apulannan juhlakeikallakin.

Miten oon missannu tän aiheen? Aijaijai. Mut siis joo. Apulanta on ollu jo jonkinaikaa mun suosikkibändi. Tonin sanotukset ja biisien melodiat - mm. Meidän perheessä iskä on kuunteluttanu mulle 'Lantaa jo aika pienestä. Oisko Käännä se Pois ollu eka biisi. Sitten se oli sellasta et randomilta kuuntelin, ja kun alko tulla teini-ikä tässä pari vuotta sitten, alko bändi kiinnostaa enemmän pikkuhiljaa. Ja nythän se sit on niin et lämpibändiksi vaan noussu.
Albumeista paras on kaiketi Hiekka. Mutta muutkin levyt on täyttä rautaa!
Tyksin Apulannassa myös sitä jatkuvaa vaihtelevuutta. Jokasella levyllä on ollu omia kikkojaan ja kokeilujaan, eikä ole sellaista "välilevyä". Apulanta ottaa jatkuvasti uusia tuulia mukaansa - esim. Aivan Kuin Kaikki Muutkin-albumi oli yhtyeen kokeellisempia ja äkkinäinen muutos tyylisuunnassa räväkästä punkista rauhallisempaan alt-rockiin. Muita esimerkkejä ovat esimerkiksi Heinola 10-albumin Nu-metal-vivahde, Eikä Vielä Ole Edes Ilta-levyn painostava ja angstinen metallisoundi ja Kuutio-levyn koneteemat. Uusin levy on sekin aika kovaa kamaa. Aggressio on tarttuva rallattelu hiukan rasittavia säkeistöjä lukuunottamatta, ja muut sinkkubiisit (Zombeja, Pihtiote ja Vääryyttä!!1!) ovat aika sellasta samanlaista kastia, ilman sitä rasittavuutta. Zompparit on tosi kiva ja melko harmiton rokkiralli, Pihtiote mahtavan eeppinen ja melankolinen (tykkään muuten sinkkuversiosta enemmän) ja Väärryytä on mahtavan aggressiivinen biisi jota tekisi mieli vain karjua tunteja putkeen. Muista biiseistä ei hirveästi sanottavaa, vaikkakin Nimet ja Päivämäärät on ihan liian aliarvostettu kappale. Paaso taas ansaitsee sen kunnian, mitä sille ovat monet fanit antaneet. Meinasin kuolla kun keikalla aloittivat Paasolla <3 

Vanhaa Apulantaa on kiva kuunnella, mut uudempi iskee vähän enemmän. Suosikkibiisejäni ovat ehdottomasti Faarao, Valas, Muistijäljet, Ruhtinaat, Tervetuloa, Odotus, Ei yhtään todistajaa, Maanantai, 001, Kuution palaset, Usko, Armo, Väistö ja pakko sanoa, että jopa Vihollinen yltää kaikessa hauskuudessaan listoilleni : D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2012, 01:41:59 kirjoittanut Surkimus »
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"