Kirjoittaja Aihe: Apulanta  (Luettu 22392 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Wampire

• Ankeuttaja
Apulanta
« : Marraskuu 12, 2002, 19:17:31 »
Kun täällä nyt on topic tuosta levystä, niin päätin ottaa bändin itsensä aiheeksi.

Musiikki on kappaleesta riippuen kaunista, surullista, vahvaa, hentoa etc...

Bändistä itsestään en tiedä paljonkaan mutta täytyy myöntää solistila on hieno tapa toteuttaa itseään.

Kiinnostukseni heräsi jokin aika sitten, ja satuin huomaamaan että Apulanta lähtee hyvin maailmalle, HouseMarguen uusin peli Transworld Snowboarding joka on ensimmäinen suomalainen konsoli peli, sisältää paljon musiikkia Apulannalta,

*ei keksi muuta sanottavaa* the floor is yours

Draco's bitch

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #1 : Marraskuu 13, 2002, 23:11:53 »
Hmm.. Niinpä niin. "Ilona on ihq!!111" Ärsyttää. Tuskin koko tyttöä ollut olemassakaan. Ei vaan Tonin nuoruudenajan kihlattu joka mystisesti riisti hengen itseltään ja Toni ei vain voi kertoa kuka hän on, koska sattuu niin, mutta biisi tehdään missä nimikin on ja kaikkea. "Mikä sun mielest on nätein tytön nimi? -Ilona ja ehkä Elli." Okeiokei. Meni vähän off-topiciksi.

Pidän nykyään huomattavasti vähemmän kuin ennen. Tai no nuorempana olin hurjan monta vuotta hurja Apulanta-diggari. No kolme-neljä vuotta. Ei se niin paljoa ollutkaan. Nykyään menee pienissä annoksissa harvoin.
Apulannalla ei oikeastaan ole ensimmäistäkään levyä oikein mitä voisi kutsua hyväksi. Aina löytyy jotain. Tai no. Apulannan parhaat levyt: Ehjä ja AKKM. Mutta niissäkin on miinuksensa. Nykyinen Apulanta.. Njaa. En ole paljoa kuullut, mutta Saasta on fiasko. Kokoelmalevy? Rahastusta.
Ei vaan pidä. Ei iske enää. Jotenkin vaan.. Äh. Se musiikki toistaa itseään.

Ihan lempparibiisejä on Paha, paha asia, 001 ja 006. Plastik taas on sellainen levy mitä ei voi sanoa huonoksi sen takia, kun siinä on niin paljon muistoja. Kolmella on melkein pelkkää täytebiisiä ja niin..

Ei. En vaan osaa edes tykätä niinku ennen.

Ärsyttää kaikki.

Poissa mimmu

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #2 : Marraskuu 14, 2002, 19:05:57 »
Apulanta, musiikki on harvinaisen vaikea selkoista. Sanoitukset ovat vähintäänkin oma peräisiä. Ja olen vakuuttunut siitä etten ole ymmärtänyt vielä yhdenkään apiksen-biisin todellista merkitystä, tai edes sitä mistä se kertoo. Sanat on osuvia, ne saa upotettua johonkin kohtaa jokaisen elämää, mikä toki tekee niistä aina vain parempia.  Ja olen vakuuttunut siitä ettei kukaan voi ymmärtää niitä, vain laulun kirjoittaja täysin ymmärtää mitä siinä haluaa sanoa. Se vaatii taitoa.

En tiedä pidänkö vai en, pidän pienestä osasta toutantoa, mutta monet biisit saa lähinnä hyppimään seinille. En pidä enkä oikeestaan dissaakkaan hirveästi.
Everything in this room is eatable. Even I'm eatable.
But that is called cannibalism, my dear children, and is in fact frowned upon in most societies.

mex-tex cowboy

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #3 : Marraskuu 18, 2002, 18:41:32 »
Aivan loistava bändi. (näkyy varmaan nimestänikin) Ei mex-tex cowboy sinäänsä mikään helmi ole, umtta se kuulostaa hauskalta! :P  

Mutta,
ihan niinkuin Chabat sanoi, juuri nämä teinikana"fanit" ärsyttävät tälläistä "tosidiggaria", no kai minä voin sellaiseksi itseäni kutsua, omistan muutamaa sinkkua vaille kaikki julkaisut, ja keikoillakin olen käynyt.

Sanokaa mitä sanotte mutta meikäpoika oli Hiekasta positiivisesti yllättynyt. Kaikki muut paitsi hetki potkii kuin vanha haulikko. Loistava levy.

muita hyviä levyjä on ANKM, Plastik, kolme, ehjä ja heinola 10

Wirtanen on nero.

Poissa piip

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • LJ
Apulanta
« Vastaus #4 : Marraskuu 28, 2002, 19:36:20 »
Minä pidän.
Olen tykännyt kyseisestä bändistä aikas pitkään.

Olin toissavuonna Ilosaarirockissa ja siellä näin Apulannan sitten ekan kerran livenä.Sielläkin paikan päällä oli aika paljon tätä "h3i m3 ollaan tozi kovii fanei eix niin!!1" mutta muuten ihan ok.

Eniten pidän Maanantai kappaleesta.

Useimmissa kappaleissa on jotain asiaakin ja siis se on aika koskettavaa välistä.Se että ne ovat alkaneet vetää kappaleita englanniksi ei oikein kolahda. Tietysti niin tulee lisää kuuluisuutta ehkä ulkomailla jne. Mutta silti.

Pitkään ovat kestäneet.
Pitäisi kai ostaa se uusin albumi.

piip~taas yksi joka on saanut kuulla liikaa ilona nimestä.

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #5 : Joulukuu 07, 2002, 22:09:33 »
Voi, pidän kovasti Apulannasta. Täytyy myöntää, ettei levyjä löydy kuin vain yksi (kokoelma sekin), mutta koneella on muutamia ja olen muutaman kerran lainannut jotain levyjä kavereiltani.

Syksyllä soitin aamunavauksena ko bändin kappaleen 'Mato', ja toivotin hyvää päivän jatkoa. Se vain kuulosti hyvältä. Tai jotain.

Hyvä live-esiintyjä, näin Tammerfesteillä kesällä. Kappaleista suosikeita ovat Mato, Tuhka ja veri sekä Maanantai. Maanantai on tuollainen kestosuosikkini, johon en tunnu kyllästyvän millään :)

Rontti

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #6 : Joulukuu 12, 2002, 18:05:39 »
Apulanta on ollut mun lempi bändi jo kauan.
Oon ollut..hmm..(laskee sormilla) 12 keikalla kahden vuoden aikana.
Ihan hyvin kun asuu Oulussa, jossa Apulanta käy kaksi kertaa vuodessa.
Tuukka on ehdottomasti mukavin tyyppi Apulannoista. Käytiin marraskuun lopulla, kun Apulanta oli keikalla täällä, kahvilla Tuukan kans.
Meillä oli tosin hiukan eriävät mielipiteet. Tuukka nimittäin väitti
Harry Potter leffaa huonoksi :evil: . Siitä tulikin kunnon väittely.
Pidin tietysti kovasti Potterin puolta  :) Ja kaverit nauroi.
Tuukka on muutenkin niin symppis olento.
Sipekin on ihan kiva, paitsi se on kauheen varautunut koko ajan.
Sipen kanssa mulla menee mielipiteet samaan suuntaan. Tykätään samoista yhtyeistä (Absoluuttinen nollapiste, Weezer) Sipe on kiva.
Tonista en tykkää, siitä en sitten sano enempää.
Apulannan lämppäribändi Ronnie Starr oli muuten aivan mahtava.
Suosittelen kaikille! Pojat oli mukavia. Halusivat kirjoittaa meidän nimet vieraslistaan Foxiassa, mutta kun ei oltu vielä 18 , niin ilkee portsari ajoi meidät pois  :evil:
Mulla on kaikki Apulannan levyt ja sinkut mitä vaan oon voinu ostaa
ilman konkurssia.
Parasta biisiä en voi mainita, kun niitä on niin monta, mutta sanotaanko
nyt vaikka Jyvät.
Plastik on huonoin levy.
Aijoo. Jos joitakin kiinnostaa Apulantojen kuvat, niin käykää mun sivuilla
http://www.sunpoint.net/~Ketjupelle

Kuuttis

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #7 : Joulukuu 12, 2002, 21:17:43 »
Apulanta on totta kyllä ihastuttava bändi.

Tosin. Mä en jaksa kuunnella Ilonaa yhtään. Mä en voi sille mitään mutta kun kaikki on hirveitä "vitsit se Ilona on kyllä ihana biisi" ni ei sellasta jaksais. Tai siis, ei millään pahalla. Tosin se kitarahomma on aika makee. Dii-diidaadi-diidaadi-diii...

Ja noin yleisesti minä pidän enemmän vanhempaa matskua, vaikka Heinola kympillä ne on aika mahtiksia. Mutta hiekka... se mitä kaupassa olen kuullut, ei ole kovin hyvä. Tosin mä pidän saastasta. Mulla on se sinkkukin, ja hidas (demo) on mahtisbiisi. Älyllisen hyvä.

Sipe on ihku. Ja mä oikeasti pidän siitä "kuka auttaa vois, kuka veis sut pois" biisistä, se on ihku. Soololevyä en siis omista.

Tuukkaa mua käy sääliksi, koska Apis tuntuu siltä että se on lähinnä tonin ja sipen homma ja tuukka vaan kuvaa videoita :(

Paras biisi on sitten varmaan Pvc-unelmia. Jotenkin pidän siitä niin hirmusti. Se on aivan ihana. Mä pystyn jollain tavalla samaistumaan lyyrikoihin, ainakin ne sanat tuntuu valtavan läheisiltä. Sitten on Muistijäljet. Poistuisitko mun elämästäni on hyvä myös ja sitten on Hidas. Maanantaissa on ihana melodia.

-Kuuttis

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Apulanta
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2002, 12:46:00 »
Pidin paljon. Ennen uudempaa levyä. Anteeksi nyt kaikki, jotka rakastavat uutta levyä. Siinä on jotenkin yleisön miellyttämisen makua, mitä nyt olen hiukan sitä kuullut ja se on liian poppia. Ei sinällään, että popissa olisi jotain pahaa, ei ei suinkaan, mutta minne on hävinnyt se Apulannan asenne, se että tehdään mitä itse tykätään, ja voi voi jos ette pidä.

Sipen ja Tonin nimmaritkin olen joskus saanut kalastettua ja voin tässä aivan rehellisesti sanoa että Sipe on kyllä niin aito ihminen, mukava ja ystävällinen. Kysyi minulta paljon lippu kyseiseen tilanteeseen (olisikohan ollut Ankkarock, vuosi hmm.. 01 tai 00) maksoi ja jutteli todella ystävällisesti, minkäänlaista "stara"-meininkiä ei todellakaan ollut.  Toni taas, no hän vaikutti hieman siltä että julkisuus olisi noussut hattuun. Ikävää, mutta sellaisen kuvan minä sain. Loistavia sanoituksia herralla silti on ja erittäin koskettavia. Ja voisiko meistä tosiaan kukaan väittää, että julkisuus ei mitenkään 'nousisi hattuun' tai muuttaisi ihmistä? Enpä usko.

Vanha tuotanto on edelleen enemmän minun mieleeni.
"City girls are just country girls with cuter outfits."

sairaankaunis

• Ankeuttaja
Suomen parasta musiikkia!!
« Vastaus #9 : Joulukuu 20, 2002, 15:55:48 »
Apulanta on parasta musiikkia, mitä tästä maasta löytyy! Apulannalla on kauniita kappaleita, monet niistä ovat niin kauniilla tavalla surumielisiä. Tonilla on kaunis ääni ja he soittavat hyvin... *slurp* Mahtava pakkaus kertakaikkiaan! Mielestäni Plastik on kaikkien aikojen upein Apulanta- levy, he ovat hieman laskeneet tasoa siitä...mutta Hiekkakin toki on hyvä levy, taattua Apulantaa... *ihmettelee miksi CD- soitin soittaa Plastikia välillä tuplanopeudella ja kohauttaa olkiaan*
Apulanta jyrää kertakaikkiaan!
Hmm. tämä kyllä oli ehkä jonkun mielestä hieman turha viesti, mutta halusin vain ilmaista mielipiteen lempparibändistäni... :P
Kiitos, Apulanta! *kumartaa*

Ayasha

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #10 : Joulukuu 26, 2002, 18:53:06 »
hmm... Molen tykänny apulannasta yli 3 vuotta... tietääkseni...

Se tässä on hassua, että vaikka mä olen sellanen ihminen joka ihan hulluna fanitan kaikkia ja juoksen ihan innoissani kaikkien vähänkin "julkkisten" perässä ja menen ihan sekasin.. Mä en ole ikinä ollut mikään hullu apis-fani... mä pidän tosi paljon niiden musiikista, kauniit sanat... hyvät melodiat... kyllä mä vaan tykkään, se jotenkin on sellasta synkän kaunista, herkkää mutta raskasta...

Apulanta... kyllä mä niistä tykkään, ne on mun mielestä ihan mahtava bändi...  vaikka toi faneus juttu mua ihmetyttää vieläkin....

Poissa Ramona

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #11 : Tammikuu 06, 2003, 14:51:03 »
Nytpäs muistankin miksi en ollut vastannut tähän topiciin aikaisemmin, vaikka Lannasta pidänkin.
IIIKKK!!! VITSZI SON HYVÄ!!! ILONNAAAAA. Siis aiheeseen.

Minolen kuunnellut Apulantaa virallisesti seiskalta asti, eli semmoiset viisi vuotta niin että olen levyjä omistanut ja uskaltanut virallisesti tunnustaa pitäväni siitä. Kaverilta sain Ehjä -levyn lainaan. Ja Kolmen itseasiassa samaan aikaan...

Omistan kaikki levyt paitsi Syitä ja seurauksia (miksi ostaisin kun ne biisit on mulla jo muutenkin) ja sen englanninkielisen. Niin ja Kolmen, mutta se on siskolla, joten sitä ei lasketa. Sinkkuja on pieni kasa. B-puolibiisit on kivoja.

Apulanta on merkinnyt mulle kamalasti muutama vuosi sitten vielä, mutta ei se jotenkin enää niin iske. Tai iskee iskee, muttei sellaista elämää suurempaa kokemusta ole nähdä Apulanta livenä tai "tää biisi kertoo minusta!". Sekin tietty riippuu. Mutta pitää kyllä sanoa, että Apulanta oli minulle se kipinä tuommoiseen rokkenrol-musiikkiin ja esimerkiksi Al:n innoittamana aloin soittamaan kitaraa. :) Niin klisee kuin se onkin, se lohdutti että ei välttämättä tarvi niin kamalan hyvä olla että voi soittaa. Jee.

Tuosta livehommasta vielä sen verran, että olen nähnyt Apulannan aika monta kertaa livenä. Tai no. Jotain 10-15 kertaa? Ärsyttää ettei keikollakaan enää järki lähde niinkuin ennenvanhaan.
Olin niitä Tavastialla katsomassa 30.11. ja petyin itseeni. Tai sitten Lantaan, mutta ei se ollut samanlaista kuin ennen "niittiä tulee naamaan ja kaksimetrisiä korstoja kaatuu päälle, SE ON VAIN SIISTIÄ!". Minä pakenin eturivistä kauemman fiilistelemään setin puolivälissä. Shame on me. Yksi hienoimmista Apulannan keikoista oli kyllä Nosturissa... en muista milloin, mutta '00 tai '01 kuitenkin. Olin eturivissä aitaa vasten keskellä yksin, mutta se ei ollut se hyvyyden mitta, jäänyt vain mieleen. Koko keikasta jäi vain tajuton euforia ja melkein kosminen yhteisymmärrys mieleeni. Se TOIMI.

Apulannan musiikkiin liittyy kamalasti muistoja. Siksi en sitä enää oikein kuuntelekaan. Koska oikeastaan Apulannan tuotannon läpikuunteleminen on sama kuin muistelisin yläasteen ja lukion ekan luokan läpi. Ja se ahdistaa.

Parhaita biisejä on turha yrittääkään laittaa järjestykseen. Jokaiselta levyltä niitä löytyy muutama, ja sitten nuita b-puolia. Kyllä niitä monta on. Ja levyjä on myös turha alkaa vertailemaan. Vaikka tottakai uudempi tuotanto on laadukkaampaa kuin vaikkapa Attackin aikainen. :) Mutta kun niitä muistoja on niin vahvasti kaikkeen liitettynä, niin ei niitä voi alkaa arvostelemaan.
Ilona? on vitsi, ja jos sitä ei joku tajua, minä nauran. Anteeksi. Kyllä tyhmyydelläkin pitää olla rajat. ;)

Draco's bitch

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #12 : Helmikuu 03, 2003, 21:23:14 »
Tässä olen nyt jonkin aikaa jo saanut kuunnella tätä uutta levyä ja pakko myöntää, että ei ole huono levy. Saastaa en edelleenkään suostu kuuntelemaan. Siis on kuunneltavaa. Kyllä minä Apulantaa dikkailen, ei sitä kieltää voi. Enkä minä ikinä voisi edes alkaa vihamaan Apulantaa, koska Apulannan musiikkiin liittyy NIIN paljon muistoja ja Apulannalta irtosi ensimmäinen kipinä musiikkiinkin.
Kuuntelin vaan eräs päivä koko levyhyllyni läpi niistä levyistä mitä ei ole pitkään aikaan kuunnellut ja Apulannallahan on aika paljonkin hyviä biisejä näin loppupeleissä. B-puolet on hyvinkin mukavia. Kyllä niistä lauluista tulee vaan aina niin paljon muistoja että ei sitä vaan voi olla kaipaamatta..
Joo, mutta se dikkailu on muuttunut tosiaankin nykyään sellaiseksi, että joskus kuunnellaan ja sitten dikkaillaan, pidetään taukoa puoli vuotta, muistetaan vaan, että kakkaa oli, kuunnellaan taas puolen vuoden päästä ja tykätään.
Ei vaan. Apulanta on hyvä bändi vaikka aika pissis-bändin maineeseen on päässytkin. Mutta sekin laantuu taas joku päivä kun tulee jotain uutta.

Chokito

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #13 : Helmikuu 04, 2003, 12:44:10 »
Minä en ole mikään Apiksen suurin fani, mutta pidän Apulannan joistakin biiseistä.

Eniten pidän Ei yhtään todistajaa- biisistä. Se on niin kaunis. Minä ainakin sanon sitä kauniiksi, tuskin se sitä oikeasti on.

Apulannan biiseistä pidän siksi, että ne on hyvin sanoitetut. Se ei ole mitään teinipoppia.
Apulannan biiseistä tulee mieleen jotakin vaatimatonta.

Poissa Ramona

• Vuotislainen
Apulannan sanoituksista ja asenteesta sun muuta häsmää.
« Vastaus #14 : Helmikuu 04, 2003, 14:10:28 »
Kauhean moni on sanonut että biiseissä "on sitä asennetta" tai vastaavaa. Mitä asennetta Apulannan biiseissä sitten on? Punk-asennetta? Sitä ei mielestäni kyllä enää ole, se on varma.
Biisit on karsittu siisteiksi, kuka voi enää voi kuulla Apulannan uudemmassa tuotannossa soittovihreitä tai muuta? Aika studiokamaa se on. Tai sitten se on "tämmösellä vintage-muljuttimella tehty ug-ratkaisu että saadaan 70-luvun fläbäfläbäsaundit." Jaa. Se ei ehkä kauheasti sellaista aitoa räkäisyyttä ole, mitä AL aikoinaan on ollut. Eikä todellakaan punkkia.
Mutta siitäkin on ihmisillä eri mielipiteet, antaapa olla niin.

Wirtasen sanoitukset toistavat itseään kauheasti. Sanoin tuosta jollekin kun kuulin tuota Hiekka-levyä ensimmäisen kerran, tai kun kuuntelin sitä ja lueskelin niitä sanoja.
Tuskaa, ahdistusta, onnettomia ihmissuhteita. Toimiva kaava, mikäs siinä. Itse en toki parempia osaisi tehdä, ja kieltämättä Wirtasella on useita loistaviakin sanoitusratkaisuja joita on piristävää huomata.
Jotenkin vain tuntuu silti, että nyt kun tuo Hiekkakin on... seitsemäskö?? studioalbumi, ne samat biisit vain kierrättyy ainakin sanoituksiltaan.
En sitten tiedä, ovatko Apulannan sanoitukset niin kauhean syvällisiä. Kaipa ne ovat, jos vertaa johonkin beibiailavjuu-sontaan.
Mutta eivät välttämättä NIIN HIRMUISEN syvällisiä. Eikä tarvikaan. Minusta ne ovat sopivan ymmärrettäviä, ja jättävät tulkinnan varaan hyvin.
Jokainen varmasti löytää itsensä niistä biiseistä silloin tällöin. Se onkin hyvän poplyriikan tunnus; että on helppo ymmärtää, mutta jos alkaa kaivamaan syvemmälle, löytää lisääkin.
Tuo ei ollut sitten oma mielipiteeni, olisikohan peräti itse Toni Wirtanen sen sanonut, nyt kun alkaa miettimään. Mutta siis. Apulanta on tuossa hyvin onnistunut.

Näistä hassuista studiosaundijutskista, jossain aika uudessa Soundissa Apulanta erittelee Hiekka-albumia biisi kerrallaan. Siinä sanottiin että Valaassa on toisessa säkkärissä joku mielettömän hieno Parta-Samin soittama skittaraita epätahtiin. Se ON hieno. Kerrankin joku studiokikkailu kuuluu maallikonkin korvaan. :)
Ensin sitä koitin kauheasti kuunnella, mutta en millään erottanut. Sitten unohdin koko jutun ja kelasin vain että ihan pirun taktinen kikka siellä. :)

Njuuh. Piti vain kertoa omia mielipiteitä, kun poistin about kolmesataa viestiä jossa oli tyyliin vain että APIS ON HYVÄ KUN NIILLON ASENNETTA!!
Että siis, mitä asennetta, onko sitä? Mitä "syvyyttä" sanoituksissa on? Aiheesta saa jatkaa keskustelua. ;)

Drage Anathan

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #15 : Helmikuu 04, 2003, 17:03:40 »
Kuulin tossa just uusimman sinkkulohkaisun ja meinasin tulla tekemään Apulannasta topikin :D

Apulanta on ehdottomasti yksi Suomen parhaita yhtyeitä, musiikki on tarttuva ja eh, pompittavaa :lol:

Mutta ne sanoitukset, oi ne on loistavia. Ja pitkälle on tultu "Anna mulle piiskaa":sta.. Tää Jumala-biisi (mä en nyt rehellisesti snaottuna muista nimeä..) on upea ja hiekka melkein yhtä hyvä. Apiksessa hienoa on se, että joku Kiss-FM ei soita sitä "puhki" ainakaan niin että sitä kuulisi joka v:n minuutti! Lyhyesti Apulannassa on särmää. Outoa vain, että mulla ei ole yhtään sen levyä :shock: , mutta eka taitaa olla nyt toivelistalla!

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
Re: Apulannan sanoituksista ja asenteesta sun muuta häsmää.
« Vastaus #16 : Helmikuu 04, 2003, 18:24:43 »
Iik. Ramona on niin kamalan oikeassa. Nykyään juuri tuota niin paljon kehuttua "asennetta" on minun ainakin niin vaikea löytää.
Minusta on järkyttävää, että tämä uusi levy, mitä nyt sitä olen erittäin vähän kuullut on niin hiottu ja siisti, näin soinniltaan.

Kun kuulin ensimmäisenä Wirtasen sanoituksia, olivat ne mielestäni omaperäisiä ja mielenkiintoisia, juuri tulkinnan varaan jättäviä ja omia mielikuvia ruokkivia. Nykyään ne todellakin toistavat itseään ihan järkyttävän paljon. Esimerkiksi Hiekka. Mistään kovin uudesta ajatuksesta ei siinä lauleta. *ei nyt muista kunnolla yhtään sananpartta kyseisestä laulusta*

Mikä on nyt mennyt metsään?  Bändi kasvaa ja kehittyy, vai onko se jäänyt junnaamaan paikoilleen. Ehkä joissakin sanallisissa kikoissa, kyllä. Soinnissa on kyllä uutta suuntaa paljon. Ehkä liikaakin. Tai no, minulle liikaa. Toisaalta Apulanta on tunnettu tuskasta ja kivusta ja kaikesta siihen suuntaan kalskahtavasta sanoituksestaan. Äh. Minen osaa nyt enää kommentoida.
"City girls are just country girls with cuter outfits."

Poissa Ramona

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #17 : Helmikuu 12, 2003, 14:18:41 »
Lainaus käyttäjältä: "mex-tex cowboy"
Psstpsst.. Ramona, se on saastassa.

Myönnän, oli väärässä. Tai ainakin osittain. :) Oli pakko nyt kun sanoit, mennä kuuntelemaan se, tai siis molemmat, ja kaivoin sen Soundinkin esille.. Näin siinä sanotaan.

Valas
-- Parta-Sami veti biisiin sitä kertaakaan aiemmin kuulematta aivan upean kitararaidan. Sillä kaverilla on sellainen ihmeellinen digimuljutuskeskus, josta ei tavallinen ihminen ymmärrä mitään. --

Saasta
-- Kannattaa myös erikseen tsekata toisen säkeistön puolivälissä oleva niin sanottu välihippo, johon Parta-Sami tributoi kitarataidetta, eli epätahdissa aivan mahtavan rätä-tät-tää-tätän.

(Soundi, lokakuu 10/2002)

Olen pilkun ystävä. :) Eli siis, juu, tuo juttu josta virheellisesti selitin, oli siis Saastaan. MUTTA. Myös Valaassa on toisessa säkeistössä samanlainen jutska. Se kuuluu mielestäni vielä paljon selvemmin, kuin Saastassa. Siinä "kuin enteenä vaarasta" -kohdassa, heti "kuin" jälkeen tulee koko säkeistön loppuun asti semmoinen.. juttu. :) Epätahdissa, älyttömän hienon kuuloinen. Kannattaa bongata se.
En sitten tiedä, onko se se Parta-Samin vetämä raita, mutta joku hassu raita se on.

Njoo. Ne on laittanut kahteen biisiin ainakin jippoja!!1 x)

Juliette

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #18 : Helmikuu 20, 2003, 00:49:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Chabat"
Bändejä voi fanittaa ihan rauhallisestikin, ei sitä tarvitse kiljua että IHANAA KU SE ON NIIN IHANAN NÄKÖNEN!!1.
Miten se Tonin ulkonäkö liittyy siihen musiikkiin?
Lyön vetoa että pieni osa näistä 'faneista' pitäisivät musiikkia kamalana jos ulkonäköä ei olisi.
No joo.

Apulantaa ala-asteelta asti.
Pursuaako korvista ulos? No ei...

Tuohon edelliseen viitaten, en vieläkään tiedä kaikkien Apulannan poikien nimiä.
Toni, joo, siitä jankataan joka puolella (ja minusta se ei ole edes hyvän näköinen) mutta muut jää täysin pimentoon.

Huomasin tämän epäkohdan itsessäni tutustuessani oikeaan Apulanta faniin, jonka elämä on pelkkää lantaa.
Juteltiin biiseistä ja eniten sanoituksista, mietittiin tuskan ja ruhtinaiden sanomaa jne.
Sitten tämä keskustelu kumppanini kysyi mitä mieltä olen Tonista.
Mielestäni Toni osaa tulkita kappaleet hyvin ja vaihdella ääntään hienosti kuiskauksesta huutoon/karjuntaan (ihan sama) saakka.

Tämä real_fan katsoi mua silmät pyöreinä ja ilmoitti puhuvansa sen ulkonäöstä.
Joo-o.

Tuo tuska...se tulee esiin jokaisessa biisissä. Ja ruhtinaat. Joskus Tonin kielikuvat on todella vaikeasti ymmärrettäviä (ruttoiset ruhtinaat) ja ne täytyy kuunnella monta kertaa ja purkaa osiin.
Silti suuri osa jää pimentoon.
On hauska kuunnella biisejä, tietäen että niissä kaikissa on jonkinlainen sanoma ja ratkaista se.
Aina ei onnistu, mutta minä ainakin jatkan yrittämistä.

Ja ehkä minunkin olisi aika ottaa selville bändin jäsenten nimet näin neljän vuoden jälkeen...

Slipper

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #19 : Helmikuu 23, 2003, 21:13:23 »
ennen pidin apulannasta kovinkin, mutta enää e millään jaksaisi kauan kuunnella niiden levyjä. kyllä jokin yksi biisi sieltä radiostaon ihan siedettävä, mutta jotenkin se on vaan alkanut tuntua vasten mieliseltä. ja mielestäni niiden musiikki on vain mennyt huonompaan ja huonompaan suuntaan koko ajan. ennen niillä oli sitä meno mukana mut nyt se on sellasta synkkää Odotusta koko bändi.. se oli vain mun mielipide.

*muoksii 12.7*
Olin kattomassa niitä ruisrockissa ja hämmästyksekseni huomasin osaavani kaikki sanat ulkoa. Kummallista, en edes  omista kuin kaksi niiden levyä (Plastik ja Syitä ja seurauksia). Hyvä meininki oli.
Apiksen parhaat laulut on muuten ainakin Hallaa ja 0010 ja ja.. monet muut. Apis on taas noussut suosiooni. :)

LuMi

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #20 : Huhtikuu 06, 2003, 19:03:25 »
Muistan joskus kauan sitten kun inhosin Apulantaa. Inhosin sitä.
Tykkään siitä. Kappaleet ovat ihania. Jotenki ne sanoitukset ja yms.
Ilona on ihan hyvä.
Apulannalla on monia hyviä kappaleita. Ei niistä voi silleen eritella parasta.

Poissa jenan

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #21 : Huhtikuu 08, 2003, 16:48:57 »
Pidän kovasti. Levyjä löytyy hyllystä ja katson innokkaana telkkarista aina, jos on pientäkään värettä Apulannasta. Vähän on viime aikoina suuri into hävinnyt, mutta edelleen se musiikki vain iskee. [Sillä innon häviämisellä ei sitten ole mitään tekemistä Queenin kanssa, vaikka joskus tekee mieli myydä kaikki levyt lukuunottamatta Queenejä pois, "en mä noita koskaan jaksa enkä halua kuunnella". Offia, joo.]

Entinen naapurini tykkäsi aikoinaan paljon Apulannasta, ja osittain hän olikin minulle Apulanta-innoittajana [tosin siskoni kautta: tartutti Apulannan siskooni, joka tartutti minuun].

Hallaa on ihana kappale.

Pidän Tonin äänestä. Jotenkin.. hauska. [[välihuomautus] minulla adjektiivit hanskassa, hanska hukassa, mutta järki leikkaa kuin partaveitsi [/välihuomautus]]

Sipen soololevy on, sanoisinko, mielenkiintoinen. Muutama oikein mukava kappale.

lilith

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #22 : Huhtikuu 08, 2003, 17:17:09 »
Apis, joo. Kyllä se menee, mutta en tästä yhdestä levystä pidä niin paljon kuin edellisistä (tai no, isoveljeni levyjä, on ottanut satunnaisia kappaleita apulantaa netistä ja polttanut ^^). Ilona on edelleen kaunis kappale, nimesin yhden kuuluisia tarinoitani Ilonaksi (tyypillinen tarina: tytöllä menee huonosti, tyttö yrittää itsaria, plaaplaa. Harmittaa siinä tarinassa vain se, että en tappanut sitä tyttöä ) ja entinen bändinikin soitti sitä. Mutta kun erosin bändistä, en pitänyt Ilonasta niin paljon kuin ennen, katkeruutta eh? Jokatapauksessa, nyt se bändi säveltää jotain apiksen kaltaista musiikkia, melko hyvää. (Tämähän ei taas kuulunut asiaan, mutta :P).
Ja osasyynä voisi olla, etten pidä uudesta levystä niin paljon, että aina musatunnilla saa tuoda levyn kouluun, ja yksi tyttö luokallani toi tämän Hiekan kouluun. Tosi raivostuttavaa, kun se soitti vain yhtä ja samaa kappaletta koko ajan. Plaah.

siunattu

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #23 : Huhtikuu 10, 2003, 20:13:37 »
Yksi lempibändeistäni, itse asiassa ainoa sellainen jota kuuntelin jo muutama vuosi sitten. Siitä musiikkimaku on jo muuttunut, mutta tästä pidän yhä.

Omistan sen kokoelmalevyn, ja hyvin paljon olen sitä kuunnellut. Tosin tässä välissä oli kyllä sellainen puolen vuoden apulannaton kausi, eli en kuunnelut musiikkia yhtään. Tähän Syitä ja seuraksia-kokoelmaan liittyy myös sellaisia muistoja, musiikki tuo ne mieleen. Kai saattoi olla myös yksi syy siihen kauteen, tai sitten se, että B-levy eli parempi oli hukassa. :>

Mitäs minä sanoisin tästä uudesta musiikista.. kaikkia se tuntuu ärsyttävän, itse kyllä pidin. Valas ja Hippo ovat ehkä sellaisia erityylisiä kappaleita kuin yleensä, mutta pidin niistä silti. Sitten tämä Vasten mun kasvojani, nojoo. Kyllähän tämäkin menee, kuuntelen kyllä mielelläni.

Mikään himoihkuttaja (sana O_O) en siis ole, mutta pidän musiikista. Ainakin enimmistä kappaleista. :)

Lapa

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #24 : Huhtikuu 11, 2003, 21:56:01 »
Apulanta... sanoisinko ihan, että yksi minun lempibändeistäni?
Jep. Sanon.

Apulantaa aloin kuuntelemaan joskus pari vuotta sitten, kun "kaverini" kuunteli koulussa välituntisin korvalappustereoilla Apulantaa ja antoi minunkin kuunnella välillä...! :D  

Ensimmäinen biisi, minkä Apikselta kuulin, oli luultavasti odotus ja se on vieläkin lempibiisini. Se on jotenkin niin koskettava.

Apulannan levyjä en paljoakaan omista... tai siis omistan... yhden. :)

Hiekka-levyn biisejä en ole paljoakaan kuunnellut, mutta ne biisit,
jotka olen kuullut vaikuttivat ihan hyviltä...!

Eipä mulla muuta kuin, että Apulanta on paras! :D

Draco's bitch

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #25 : Huhtikuu 14, 2003, 19:21:27 »
No kyllä se myönnettäköön, että Apulanta on aivan helv-etin kova bändi. Apulantaa ala-asteelta asti. Vuodesta 1997. Kyllä se on myönnettävä, että Kauko-setä (herra Wirtanen) on lahjakas kaveri sanoittaja, laulajana sekä kitaristina.  
Ketkä täällä omistavat tämän uusimman levyn (Viper Spank)? Siis Tonihan on nero. Katsokaa niitä sanoituksia. Minä olen löytänyt tänä vuonna oikeasti Apulannan uudelleen tuollaisen puolen vuoden tauon jälkeen, joka oli tuossa vuoden 2002 puolivälistä, samaisen vuoden loppuun. Minä en edes tiedä miksi olen jättänyt näin loistavan bändin vähemmälle huomiolle.
Apulanta kokonaisuudessaan on kehittynyt kokoajan parempaan suuntaan: sanoitukset ovat entistä kauniimpia(?), syvällisempiä, koskettavampia jos vertaa vaikka levyyn nimeltä Kolme. Hiekka levyhän on mitä loistavin, on hiljaista ja rauhallista laulantaa, on runttua ja on myös sitä välimaastoa.
Jos pitäisi Apulannan huonoin levy valita kokonaisuuden kannalta (vaikka kaikilla levyillähän on omat helmensä) niin se olisi kyllä Kolme ja Attack of the A.L. people.
Toki Apulannalta löytyy myös kappaleita mitä ei jaksa kuunnella, mutta eiväthän ne kuitenkaan huonoja ole minkä olen monen kappaleen kohdalla huomannut.
Apulannasta ei ole muuta huonoa sanottavaa kuin heidän teinibändi-imagonsa. Minua ärsyttää yli kaiken muun nämä 12-14-vuotiaat (suurinosa ainakin, en haluaisi yleistää, mutta kun sellaisiahan ne kaikki jotka minä olen tavannut valitettavasti ovat) fanit jotka kiljuu keikoilla sitä kuinka ihana Kauko on ja hehkuttavat sitä kuinka IIIII-HANA biisi onkaan Ilona? Ja jotka tykkäävät näistä "pakollisista" hiteistä.  
Kaikki Hiekka-levyn parhaat biisit äänestettiin Apulannan sivuilla huonoimmiksi lauluiksi levyltä, mutta tottahan toki "Hiekka" ja "Saasta" olivat hyvin korkealla koska ovathan ne ne suurimmat hitit. Kyllä sylettää. Miettikää ihmiset omilla aivoilla mikä biisi iskee, ei sen aina tarvitse se suurin hitti olla.
"Joo, mä tykkään Apulannasta. Ilona ja Hiekka on parhaat biisit.. En mä niitä muista oikeastaan tiedäkään.."
"Ai, mun mielestä toi Ilona ja Viivakoodit on parhaat.." Argh.

Ei mitään henkilökohtaista..  :lol:

Schitzo Clown

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #26 : Huhtikuu 15, 2003, 15:18:32 »
Joo. Mullakin on Viper Spank.
Mutta drago´s bitch tiesikin sen jo..

Nonniin.. Eli minä olen ollut tollaset vähän vajaat 9.v kyseisen Apulanta-yhdistyksen fani. Ja joka paikassa olen törmännyt ihmisiin, jotka selittävät "mä olen Apis fani. Ai mikäkö tön basistin nimi on?Emmä tiiä. Eiks se oo Sipe?
Ai se on Tuukka vai.Aijaa.Mä luulin, että Tuukka on tuo kitaristi tossaTonin vieressä.Joo tulin tänne, koska mä oon niin iso fani. Mä osaan Ilonan sanatkin.(ja sitten se lauloi mulle jonkun juustopäiden biisin.)

Tuollainenko siis on faniutta?Ei. Ei voi olla.

Mä kulutan pari tunia JOKA PÄIVÄ katsomalla Apis aiheisia videoita ja tutkailemalla kaikkia hassuja juttuja, joita moni ei edes huomaisi.(Kaukon äänenpainotukset..)
Niistäkin huomaa jo paljon kaikkea.

Mulla on kaikki levyt/sinkut/ep:t paitsi Mikä ihmeen Apulanta?. Mukaan lukien Sipen soololevy ja sinkut. Enimmillään olen maksanut yhdestä levystä 80 euroa ja toisekai kallein on 60 ekiä. Ja tottakai ostan levyt HETI kun ne ilmestyvät, eli soitan läheiseen tavarataloon edellisviikolla ja tiedustelen tarkan kellonajan milloin levyt laitetaan hyllyihin. Ja sitten odotan kaupassa sitä hetkeä, jolloin myyjä rahtaa levyt hyllyyn.
Eli näin.

Uskallan väittää, että minä olen maailman suurin Apis fani.
Ja siihen ei todellakaan ole niillä 10-13 vuotiailla "olen niin fani" hepuilla sanomista. Silti mä uskon, että tapaan vielä joskus kunnon faneja, jotka eivät ole keikoilla kännissä.. ELI KIITOKSIA SINULLE HIRMU PALJON, JOKA MURSIT KYLKILUUNI 8.11 NOSTURISSA.

On niitä kunnollisiakin 10-13-vuotiaita, jotka oikeasti ymmärtää.

Kertokaas muuten joku mistä saan jonkin sorttisia riimuja tahi jotain fantasia henkistä kirjoitusta. Olen näet menossa ottamaan Apulanta tatuointia ja mietin, josko sen kirjoittaisi riimuilla.

Amon Karnak

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #27 : Huhtikuu 15, 2003, 16:09:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Schitzo Clown"
Uskallan väittää, että minä olen maailman suurin Apis fani.
Ja siihen ei todellakaan ole niillä 10-13 vuotiailla "olen niin fani" hepuilla sanomista. Silti mä uskon, että tapaan vielä joskus kunnon faneja, jotka eivät ole keikoilla kännissä.. ELI KIITOKSIA SINULLE HIRMU PALJON, JOKA MURSIT KYLKILUUNI 8.11 NOSTURISSA.

Kuulostaa siltä kuin se olisi joku kilpailu sinulle, että kuka on MAAILMAN SUURIN APIS-FANI! (vältä liiallista capslockin käyttöä)
Ihan kivaa jos on jotain fanitettavaa, mutta tuo menee jo pakkomielteen puolelle ja luulisi siitä aiheutuvan sinullekin ongelmia, mm. taloudellisia tai sosiaalisia, lisäksi koulunkäynnin luulisi kärsivän moisesta. Mutta mikäs siinä, jokainen tallaa tavallaan (minä en henkilökohtaisesti haluaisi kankkuuni mitään apupaska-tekstiä vaikka se olisikin sitten viikinkikielellä)

(ja muistetaan että vuotis ei ole leikkikenttä, jos se on tiedossa niin ei sitten mitään) :)

Schitzo Clown

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #28 : Huhtikuu 16, 2003, 16:05:08 »
Just joo..
En ole tätä miksikään leikkikentäksi luullutkaan.
Ei Apis faneus ole mulle mikään kilpailu.
Mä arvasin, että tästä tulee jotain sanomista mulle.
Eipä tuosta Apiksesta ole mulle ollut mitään haittaa, siis koulu ei ole kärsinyt, saman verran mulla on frendejä kuin joskus pienenäkin.
Pakkomielle?Tuskin olet psykiatri tahi psykologi. No.. Siihen en ota kantaa. Sanon vain, että en ole sen sairaampi kuin muutkaan. Luulenpa, että Apulannan ansiosta olen vielä järjissäni ja hengissä.
Ja se, että rahaa menee on periaatteessa hyvä asia. Mielummin rahat kannattaa tuhlata musiikkiin kuin esimerkiksi viinaan.
Musta tuntuu, että moni käsitti mun tarkoitukseni ihan väärin.
Siis no..kyllähän mäkintietty teen paaaljon muutakin.
Eli siis Apulanta ei ole minun koko elämä.

turme

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #29 : Huhtikuu 17, 2003, 23:32:56 »
apulanta on hyvä bändi, vaikka vähän rappeutunut tähän uudempaan tuotokseen mennessä.
henkilökohtaisesti pidän enemmän vanhemmasta tuotannosta. omistan silti hiekka- levyn.
pidän kovasti, ja mankassa se soi, mitä vanhempaa, sitä parempaa.
kiitos ja kumarrus.

Natuski

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #30 : Huhtikuu 19, 2003, 23:39:44 »
Ou jee apista...
Musiikki on mahtavaa sant on loistavia ja kertosäkeet ovat parhait!
Noh Tonihan on itse sanonut että pitää eniten biisien kertosanoista joten biisien kertosanoista tulee myös hyviä!
Olen jo kauan aikaa apiksesat tykännyt, mutta en suoranaisesti mikään fani ole...
Pakko kehuskella!
Kummisetäni sattuu tuntemaan Rumpalin sipen tod hyvin he ovat perhe tuttuja...
Niin eipä kummalisempaa bändi on loistava!

Poissa Lapinkulta

• muodonmuutosten magister
  • Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #31 : Huhtikuu 21, 2003, 19:12:28 »
En pitänyt Apulannan ensimmäisistä tuotoksista. Heinolan jälkeen "ihastuin" ikihyväksi.
Sain just lahjaksi sen Hiekan. Ihania lauluja.

Sanoituksen ovat todella... omaperäiset, koskettavat. ja kappaleen nimestä ei todellakaan voi välttämättä päätellä mitään itse kappaleesta esim. Valas/hippo jne.
Musiikki sopii aina sanoituksiin.

Suomen paras "rock-bändi" tunnelmallisin ja Toni on yksi parhaimmista sanoittajista mitä tiedän.
Niinhän se on, että jokaista maailmassa joku toinen voi pitää omituisena<br />-Rölli-

ankeuttaja

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #32 : Toukokuu 07, 2003, 11:55:47 »
Jooh.. Olin ennen kovakin apis fani. Minulla oli muinoin kaikki sinkut, levyt ja myyntivideot. Olen kuitenkin myynyt enimmän osan kamoista, vain parhaat levyt olen jättänyt. Mielestäni paras on Aivan niin kuin kaikki muutikin ja Kolme. Myös heinola 10 on hyvä. Paras kappale koko apulannan tuotannossa on 0010. Hyvät sanat ja muutenkin huippu. Keikalla olen ollut... hmmm.... jotain 5-6 kertaa ja valokuviakin bändistä on paljon. Myös kaikkien nimmarit löytyi. nekin on jo tainnut tulla myytyä (Olen hiukan rahan ahne XD). Hyvä bändi, vaikkei olekaan viime aikoina oikein tullut seurailtua lähemmin. Mutta silti ostin uusimman levyn, joka on ihan Ok. Ei ole kuitenkaan AL enää entisen veroinen... *muistelee haikeana vanhoja hyviä aikoja...*

Poissa Bambi

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #33 : Toukokuu 07, 2003, 15:22:29 »
Mun mielestä Apulanta on yksinkertaisesti loistava bändi.
Tosin Hiekka levy oli aikamoinen pettymys.

En oo Apulannan jäsenien fani vaan niiden musiikin.
Tiedän yhen pikku tytön joka tietää kaiken mahdollisen Tonista, Sipestä ja Tuukasta ja omistaa kaikki levyt, mutta ei kuuntele niitä koskaan. Apulanta on kuulemma hänen mielestään hyvä mutta musiikki on perseestä.

Vanhempi materiaali on paljon parempaa kuin uudempi.  

Hallaa on ehdottomasti paras biisi.
All you ever wanted was love
But you never looked hard enough

Natuski

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #34 : Kesäkuu 10, 2003, 16:56:58 »
1.6 apiksen keikka heinolasa jyrää..
Meikä pääs tapamaan apista.. ja keikan sai katsoa lavn reunalta ja käväisimpä keikka busissa muutman kerran... Kuvia oteltiin
filmin täydeltä tonin kainalossa niinkuin sipenkin...
Toni on todella mukava ja ystävällinen heppu ja sipe kanssa..
Bändi on huippu olen alkanut taas pitkän tauon jälkeen kuuntelemaan apista ja nyt en siitä aijo luopua millään...

Vanhempi tuotanti alkuvuosilta ei ole mitään parasta mutta
kyllä sieltäkin löytyy erittäin paljon hyviä kappaleita kanssa!
se on selvä asia että APULANTA ruuls.. vai? en omista kuin kaksi cd:tä heinola 10 ja hiekka ja yksi single jumal mutta koitan parhaani mukaan etsiä kaikkialta vanhempaa matskua ja jos ei löydy poltan kavereilta lainaan ottamani cd:t.. tietysti luvalla..

[Ei tuollaisia kamalia luetteloita parhaista biiseistä. Onko se niin vaikea uskoa?]
-Amon

Angie

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #35 : Kesäkuu 11, 2003, 17:38:32 »
Apulanta. Rakastin tuon bändin musiikkia joskus niin kovasti, että ... aijai, päähän sattuu. Minun pieneen elämääni ei silloin muuta mahtunutkaan, kun Apulanta (ei apis vaan ApuLaNta) oli vielä maailman paras bändi. :)

Apulannassa rakastin sitä, että se oli niin räkäinen punkkirokkiräminäbändi jolla oli asennetta vaikka muille jakaa.
Nyt ne otukset ovat sitten oppineet soittamaan ja en ole enää pitänyt heidän musiikkistaan pahemmin Plastikin jälkeen.
Ihailuni kohteena on Apulanta Ehjästä Plastikkiin.

Tässä vielä pähkäilen sitä että viitsiikö sitä uutta ultracoolia kaikkien suosikki Apulantaa mennä katsomaan huomenna Kaivariin...
Haluaisin nähdä sen oikean Apulannan joka soittaa Silmämunaa ja meininki on katossa! *sniif*

myrkkyleppis

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #36 : Kesäkuu 11, 2003, 20:47:27 »
plaah. En diggaa. En.
Uudempi on täyttä huttua, enkä löydä lyriikoista "sitä omaa", minkä löysin muutama vuosi sitten.

Vanhasta tykkään, mutta en minä sitä kuuntele, vaikka levyjä omistan.
Vanhempi on oikeesti rok, ja eikä niin "pelleä", miltä ne nyt näyttää.

Ja niistä lyriikoista. Ne on liian tuskaa, tuskaa, tuskaa. Ainakin uudemmassa. Shittiä.

panksu

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #37 : Heinäkuu 19, 2003, 00:05:58 »
Minä! Minä olen suuri fani :D Apulanta yksinkertaisesti on paras, no ehkä jos sanoisin jotain perustelujakin. Elikkäs minusta Toni luo mahtavia lyriikoita ja kertosäkeet jää mukavasti päähän soimaan. Sipe ja Tuukka osaa soittaa hyvin, tietenkin. Lauluista löytyy joka tilanteeseen jotain, melkein. Löytyy hidasta ja nopeaa ja sitten siitä keskivaiheilta. Täytyy kai mainita vielä se että omistan kaikki levyt [singlejä ei lasketa] paitsi heinola 10 [se tosin löytyy siskoni levy hyllystä], lavuaarista ja se netistä tilattava "harvinaisuus"

Ayasha

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #38 : Heinäkuu 19, 2003, 15:17:29 »
Tykkään mä Apulannasta vieläkin.. Mua harmittaa koska en ole kuullut paljon ollenkaan heinola10 ennen olevaa musiikkia, muutakuin ne mitä on Syitä ja seurauksia kokoelmalevyllä. Ei siinä kokoelmassa siis mun mielestä ole mitään pahaa, tuskin mä olisin sitten kuullu puoliakaan noista biiseistä saati sitten ruvennut pitämään niistä.

Hiekka levy oli mulle pettymys. Mä en sitä kovinkaan montaa kertaa jaksanut kuunnella, mielummin pistin sitten jotain vanhempaa Apulannalta mitä mullakin oli. Nyt se levy on johonkin kadonnukkin.. :/

Englanniksi en ole Apulantaa kuullut ollenkaan. Enkä ole bändiä ikinä livenä nähnyt, olisi kyl kiva joskus nähä.. :)

Ginia

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #39 : Heinäkuu 20, 2003, 12:38:05 »
Jos multa kysytään lempibändejä, niin apulanta on ainoa on ainoa joka on pysynyt *laskee sormillaan* noin 4-5 vuoden ajan. Muita bändejä menee ja tulee, mutta vanha kunnon apis on ja pysyy.

Aluksi (joskus neljännellä luokalla) vihasin Apulantaa, vaikken ollut yhtäkään biisiä kuullut. En tiedä miksi. Joskus siinä kuudennella aloin oikeen tosissani kuunnella sitä, ja siitä lähtien olen rakastanut apiksen musaa.

Sanoitukset, sävellykset ja kaikki. Ihanan synkkää musaa minusta. Ettei kaikki ole sellaista "Ihanaa uusi päivä tänään ja trallalllaaa..". Jotkut biisit tuntuvat tulevan kuin suoraan mun suustani..

Hmm. Missä menee tosifanin raja? En ole käynyt yhdelläkään keikalla, enkä omista muita levyjä kuin Syitä ja Seurauksia (joka on l_o_i_s_t_a_v_a!!) ja Hiekka. ja olen vasta 14 vuotta. Entäs sitten? Diggailen Apulantaa SILTI aivan mielettömästi ja voin sanoa itseäni faniksi. Minusta on typerää yleistää tyyliin "10-14 vuotiaat teinikana fanit eivät tiedä mistään mitään ja tykkäävät vain Tonin ulkonäöstä". Kröh. Minusta Toni ei ole edes hyvännäköinen! Minkäs sitä ihminen iälleen voi? Ja ärsyttää muutenkin tuollainen jatkuva teinijankatus. Kaikki on niin teiniä ja teiniä. Antakaa niitten/meidän olla. Nekin on ihmisiä ja persoonia ja ilman niitä maailma olisi varmasti paljon tylsempi ja värikkäämpi. Antakaa kaikkien kukkien kukkia.

Sori. Meni ihan offtopiciksi.

Shona

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #40 : Heinäkuu 22, 2003, 13:01:52 »
Olen ollut Apulannan fani jotain 2 tai 3 vuotta. Tykkään ihan kamalasti Apulannasta, eli Aloitin joskus nelosella Apulannan kuuntelemisen. Tai en ole varma että laskinko oikein.

Ensimmäinen biisi jonka Apulannalta kuulin, oli viivakoodit, ja se oli ihan hyvä. Sen jälkeen aloin kuunnella Apulantaa, ensin lainailin kavereiden levyjä, ja sitten sain synttärilahjaksi syitä ja seurauksia. (Ja jos saa sanoa, silloin kun ihastuin Apulannan musiikkiin, en tiennyt että minkä näköisiä bändin jäsenet olivat, ja minä fanitan juuri sitä MUSIIKKIA, en ulkonäköä.)
   Apulannan musiikki on vain sellaista joka iskee minuun. Tonilla on upea ääni, biiseissä on hyvät sanat ja soundi. :)

Lils

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #41 : Syyskuu 07, 2003, 17:55:32 »
Ennen en pitänyt lainkaan Apulannasta. Sitten eräänä kauniina päivänä musiikintunnilla asia muuttui tyystin. ^^ Lauloimme iki-ihanaa Ilona?-kappaletta ja ihastuin siihen ikihyviksi. Erittäin kaunis ja surullinen kappale... Myöhemmin lauloimme myös ihanaa Päivästä toiseen. Siihenkin olin umpi-ihastunut.

Kesälomalla sitten sain ostettua ensimmäisen Apulannan levyn, nimeltäänhän se on Attack of The A. L People. Tältä levyltähän löytyvätkin edellämainitut kipaleet. Nyt myöhemmin olen ihastunut muihinkin Apulannan kappaleisiin, mm. Hetki ja Maanantai ovat aivan ihania.

Pidän todella Apulannan kappaleiden sanoituksista. Ne ovat kauniita, koskettavia, surullisiakin toisinaan. Useimmissa on "se jokin".

Kiitos ja kumarrus Apulannalle upeasta musiikista. ^^

Vilja

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #42 : Syyskuu 26, 2003, 17:59:29 »
Hyvä. Parempi. Paras.

Apulantaa olen kuunnellut ehkäpä semmoisen vuoden. Tutuistin siihen veljeni mp3listalta, eli kiitos kuuluu hänelle.

Apulannan musiikki on niin mahtavaa. Siinä on jokin, joka tekee siitä vain niin ihanan. Tonin lauluäänen lisäksi tietty. Laulujen sanatkin on niin... herkkiä? Semmoisia jänniä, Ilonakin on aivan ihana, kaunis mutta niin koskettava.

Tonin lauluääni on myöskin semmoinen ihana ja jännä. Se laulaa niin koskettavasti.
Ja miten niin toistan itseäni?

Mutta ne ihmiset jotka kutsuvat itseään bändin faniksi vain Tonin ulkonäön takia. Se on jotenkin niin "lapsellista".
Eikös bändeissä yleensä kuunnella sitä biisiä, eikä katsota bändiläisten ulkonäköä?

Reunalla ja Ruhtinaat. Kaksi parhainta biisiä.
Niin ihania.

Rakastan Apulannan musiikkia. Lempibändejäni.

maniac

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #43 : Marraskuu 21, 2003, 21:42:04 »
Pakko vastata, koska kuuntelin just Hiekka ja Syitä ja seurauksia levyt pitkästä aikaa läpi. Eli tykkäilen Apulannasta, olen kuunnellut joku kolme-neljä vuotta. Joskus olin suurikin fani, mutta nykyisin kuuntelen enää aika harvoin. Hyvää musiikkia kuitenkin, ehkä yksi parhaista kotimaisista. Ja niinkuin joku jo sanoi, Apulanta on mullekin sellainen bändi, mikä on pysynyt yhtenä suosikkinani jo pitkään, muut bändit on usein ohimeneviä ihastuksia, mutta Apulanta on ja pysyy.

En osaa sanoa pidänkö enemmän uudemmasta vai vanhemmasta tuotannosta, koska Hiekassa ja vanhemmilla levyillä on kaikissa paljon hyviä biisejä. Hiekassa varsinkin sanoitukset on parempia ja syvällisempiä, lempibiisejäni siltä levyltä on ehkä jumala, Kolmiolääke ja Hiekka. Onttosydän on jotain mistä en pidä. En tiedä mikä siinä se on, se ei kai vaan kulje mitenkään eteenpäin tai jotain.

Hiekan lisäksi omistan vain kokoelman Syitä ja seurauksia. Lempibiisiä en osaa sanoa, se riippuu ihan mielialasta jne. Vanhemmat biisit on jotenkin yksinkertaisempia kuin uudet, mutta paljon iskevämpiä. Niitä jaksaa kuunnella enemmän. Varsinkin kertosäkeet on yleensä ihan mahtavia.

Tonin lauluääni on aika monipuolinen, ja sanoitukset mielettömän hyviä, mutta jotenkin mulle on tullut Tonista vähän vastenmielinen kuva. Ehkäpä suosio noussut vähän päähän. No onhan se periaatteessa ihan ymmärrettävää mutta kuitenkin... Sipe ja Tuukka vaikuttaa tosi mukavilta, ja ovat tietysti hyviä soittajia. Tykkäilen :)

aratfalasiel

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #44 : Tammikuu 30, 2004, 11:17:54 »
Ihkua. Apulantateini. Mietein tätä juuri eilen illalla. Kun olin ekaluokalla, siskoni (joka oli silloin minun ikäiseni, eli 14) oli ostanut Apulannan cd:n Ehjä. Levy näytti kivalta ja halusin kuunnella sitä. Tykästyin kappaleeseen 'Minä olen voittaja'. Sitten selitin kaikille koulussa kuuntelevani Apulantaa. Kukaan kavereisteni ei tietenkään tiennyt mikä se on, koska olimme ekalla ^^. Siitä asti olen kuunnellut Apulantaa. Ei tietenkään sen ikäinen siitä mitään ymmärtänyt, mutta nyt ajat ovat muuttuneet. Tietysti silloin joskus tokalla tulivat ne pakolliset Aqua, Daze, Alexia ym kehiin. Kolmannella minua haukuttiin, koska tykkäsin Apulannasta.Yläluokalla jo muutkin kuuntelivat sitä.

Eli, olen kuunnellut Apulantaa seitsemän vuotta. Ja kuuntelen juuri tälläkin hetkellä. Omistan kai kaikki albumit, ja sinkkujakin löytyy kiitettävästi. Parasta biisiä tuskin osaan nimetä, mutta sanotaan vaikka että Lupaus.

Olen monet kerrat itkenyt Apulantaa kuunnellessani. Olen vain maannut sängyllä ja antanut itkun tulla. Se on terapiaa.

Selviytyjä

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #45 : Huhtikuu 13, 2004, 14:28:48 »
Pidän Apulannasta paljon. Aiemmin inhosin sitä mutta viime kesänä vaivauduin serkkuni lähtemään Heinolaan, missä myös Apulanta esiintyi. Lisäksi siellä oli Viikate ja Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus. Sitten yllättäen aloin pitämään tosi paljon Apulannasta, sen keikan jälkeen ja levyhän oli sitten ihan must juttu. Veikkaanpa etten vieläkään pitäisi Apulannasta jos en olisi ollut silloin niiden keikalla. Toni on ihana!
Tosin muita levyjä en aio ostaa... Parhaat biisit on ehdottomasti Syitä ja seurauksia - 20 parasta -levyllä.
Ai niin, muistinpa tässä että kuulin joskus kauan sitten Ilona-biisin (silloin kun en vielä pitänyt Apulannasta) ja rakastuin siihen ihan hirveästi.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Apulanta
« Vastaus #46 : Huhtikuu 15, 2004, 20:03:43 »
AAAAAAH! Apulanta on ehdoton suosikkibändini, olen kuullut koko tuotannon! *egoilee*

Pojat soittavat mielettömän hyvin, ja biiseissä on usein käytetty jotain erikoisia soittimia tuomaan lisäväriä. Pidän todella paljon myös Tonin äänestä, se on mukavan pelkistetty. Hän ei yritä laulaa paremmin kuin mitä osaa, ja se riittää mainiosti.

Ja entäs biisit sitten. Lyriikat ovat aivan mielettömiä, niissä on valtavasti symboliikkaa ja kielikuvia. Mitäs tähän hätään keksisin... Hallaa:ssa esimerkiksi sanotaan pimeä kulkee sinun vaatteissas - aivan selvästi henkilöllä on mustat vaatteet. Kuulostaa paljon kiehtovammalta noin. :}

Melodiat toimivat myös erittäin hyvin. Kertosäkeisiin Toni on satsannut eniten, ne ovat tarttuvia ja niissä on aina mahtava riffi, joka jää mieleen. Hiekassa esimerkiksi on mahtava intro.

Jokainen levy on värikäs kokonaisuus jonka jaksaa kuunnella putkeen vaikka kuinka monta kertaa. Yksikään biisi ei ole samanlainen, ja sille nostan hattua. Usein hyvänkin bändin levyt lässähtävät siihen, että levy on yhtä puuduttavaa massaa. Apulannan musiikki auttaa huonoon fiilikseen tai siitä saa kicksejä, tilanteen mukaan. Eli sitä voi kuunnella milloin vain.

En ole syväksi harmikseni nähnyt Apista vielä kertaakaan livenä, mutta tarkoitus olisi tänä kesänä kaivautua vaikka Kaivarin kesäkonserttiin, jos ei muuta. Kaikki mahdolliset konserttitaltioinnit olen kyllä katsonut. Ja tietysti Mustahevonen ja Mustin hevonen -videot. Suosittelen lämpimästi kaikille, Mustahevonen on kyllä parempi. ;P Toni Wirtanen Undercoveria katson myös. (ylläri...)

Toivottavasti ei mennyt ihkutuksen puolelle. Kovasti kyllä kamppailin sitä vastaan. "^^
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Ixion

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #47 : Huhtikuu 17, 2004, 16:11:39 »
Minä olen kuunnellut Apulantaa noin viidesluokkalaisesta asti, ja olen nyt siis lukion ekalla. Se tekee aika monta vuotta apista...no okei, viisi.. Jotenkin siihen on niin kiinni kasvanut, että olisi vaikea kuvitella elämää ilman sitä. Omistan laajalti apiksen tuotantoa, mutta niinkuin Seireenikin, niin en ole nähnyt sitä vielä livenä. Kesällä olis tarkoitus mennä Ilosaarirokkiin. :) Tässä voisi sortua "Toni Wirtanen on jumala"-tyylisiin ihqutuksiin, mutta en tee niin, koska olen arvoni tunteva ja teinix-iän ohittanut kypsä nuori aikuinen. ;)

Lainaus
Kertosäkeisiin Toni on satsannut eniten, ne ovat tarttuvia ja niissä on aina mahtava riffi, joka jää mieleen.

Toni onkin tunnustanut olevansa kertsinikkari. :)

Lainaus
Toni Wirtanen Undercoveria katson myös.

*katkeraa tilitystä* katsoisin, jos näkyis nelonen.. vaan kun ei niin ei.. :P

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
Apulanta
« Vastaus #48 : Maaliskuu 30, 2005, 19:52:06 »
Apulanta. Mä rakastan sitä bändiä. En ole fanittanut sitä kauaa, vähän päälle neljä vuotta, ja onhan se aika vähän kun ottaa huomioon että Apulanta on ollut pinnalla jo yli kymmenen vuotta.

Rakastan Apulannan musiikkia. Päiväni alkaa Apulannalla, se siivittää minut läpi koulupäivän ja auttaa saamaan illalla unta.
Apulannan biisit ovat omalaatuisia ja vaikeasti ymmärrettäviä. Niissä on kuitenkin sanoma ja kun kuulen ihan minkä tahansa Apulannan kappaleista kulkevat kylmät väreet selkääni pitkin.

On monta kappaletta, joista pidän. Maanantai, Odotus, Ilona?, Itkeväthän enkelitkin, Pala siitä, Syöpä... onhan niitä enemmänkin, mutta nämä ovat ehdottomat ykköset.

Olen nähnyt Apulannan kerran livenä. Se oli viime kesänä Provinssirockiassa. Lavashow oli upea ja Tonin laulu sai kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin. Oli seuraavana päivänä kurkku vähän käheänä, kun lauloin (tai siis huusin) niitä kappaleita muiden kanssa. Parhaiten mieleen jäi se, kun koko yleisö lauloi Matoa.
Pakko on paras muusa.

Cata

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #49 : Maaliskuu 31, 2005, 17:58:48 »
Pidän. Erityisesti Tonin puhuttelevat ja koskettavat sanoitukset miellyttävät. Ilona on edelleen se mun suosikkibiisi Apulannalta, uusimmista kappaleista. Jumala. Levyistä omistan ainoastaan kokoelma levyn sekä Plastikin poltettuna.

Livenä oon Apiksen nähnyt kerran muutama vuosi sitten.  Hieno keikka, pojat soittivat hyvin ja Tonin lauluääni soi päässä koko loppuillan.

Magic eyes

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #50 : Heinäkuu 21, 2005, 18:03:35 »
Apulanta on ihan ok bändi mun mielestäni. Heidän uuden levynsä Kiila:n olen ostanut ja siinä ehdottomasti paras biisi on Pahempi toistaan. Se kuvaa vähän ehkä mun tämän hetkistä tilannetta omassa elämässäni. Lisäksi mulla on Apulannalta se muutama vuosi sitten ilmestynyt kokoelma tuplalevy. Siinä on pari hyvää biisiä, joita mä kuuntelen aina välillä.

Mila

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #51 : Heinäkuu 24, 2005, 12:31:51 »
Mm. Mikä aihe. Pidän joo.

Olen kuunnellut Apulantaa 11 vuotta, ekaluokasta, seitsemänvuotiaasta asti, ennen ataccia, tuttu TV:stä asti. Olen nyt 18 enkä ole vieläkään lakannut rakastamasta kyseistä pändiä.

ei, minä en fanita. minulla ei todellakaan ole edes kaikkia levyjä, vaikka ne haluaisinkin. Pienenä sitä osteli karkkia ja kuunteli siskon apulantaa ja vanhempana sitä tuli monia muita hetkellisiä bändejä joiden levyt oli pakko saada. Apulanta on ollut uskollinen minulle silti koko musiikillisen elämäni ajan. Se on aina auttanut, joka ikisessä tilanteessa. Mikä ikinä onkaan fiilis, löydän apulannalta varmasti oikean biisin siihen kohtaan. tällä hetkellä kundille raivoissani päässäni soi

hei herra mister täydellinen,
kun aina oot niin tärkee,
miten sä voit ollakkaan noin khuul.

katsot kohtaloosi silmiin
kuinka oikein luulet
et se suhun rakastuu

mm, aina löytyy laulu.

ja sitten tuohon 'tää musiikki menee huonompaan suuntaan'-juttuun.

Voi herranjumala, Toni on tehnyt biisejä ja kirjoittanut niitä yli kymmenen vuotta! c'moon! kuka ihminen pysyy samanlaisena kymmenen vuotta? kuinka moni ihminen tekee samanlaisia lauluja kaksi ja kolmikymppisenä, ajatusmaailmat muttuu. ja piru vie, eri elemänvaiheissa toiset asiat on tärkeämpiä kuin toiset.

ja yleensä iän myötä punk karsiutuu pois, vaikken haluaisikaan sitä tapahtuvan itselleni.

En edes piru vie itse luokittele apulantaa mihinkään kategoriaan, vaikka muutoin musamakuni rajottuu pitkälti punkrokkiin. sitä tuo apulantakin ennen oli, nykyään en enää tiedä mitä, enkä välitä. se menee kategoriaan APULANTA ja se riittää minulle.

ja huonoja levyjä ei ole olemassakaan, on olemass vain erilaisia ihmisiä jotka pitävät erilaisista musiikeista, joku tykkää eniten hiekasta, joku attacista. se on makuasia.

(okei okei, aforismi: erilaiset musiikkimaut on vain huono tekosyy tehdä paskaa musiikkia. tuo tuli joskus tuon punkkaripojan kanssa kännipäissämme keksittyä.)

Jokatapauksessa, pojat on tehny hienon uran, pysyny pinnalla pitkään, pirun pitkään ja aikovat pysyä vielä jatkossakin.

Apulanta on musaa joka ei petä mua ikinä, se on aina siellä kun sitä tarvitsen ja se on ainut joka pystyy auttamaan mua joka tilanteessa.

rakastan. se auttaa mut vaikeiden aikojen yli, ja on tehnyt niin yli vuosikymmenen.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Apulanta
« Vastaus #52 : Lokakuu 18, 2005, 17:21:22 »
Mitä hemmettiä? Missä minun viestini on? Vai enkö minä muka ole käynyt tänne vielä kommentoimassa? Jaa...

No, asiaan. Apulanta on ollut yksi minun lempibändeistäni jo noin kymmenisen vuotta. Eli toisin sanoen vartuin Apulannan musiikin soidessa. En kuitenkaan minäkään kutsu itseäni faniksi, kun on pitänyt jostain asiasta melkein kymmenen vuotta, siitä alkaa tulla jo elämäntapa. Ja siltikin aina kun kuuntelen jotain levyä, pidän Apulannasta silti yhtä paljon.

Tosiaan, tuo koskee niitä aikaisempia levyjä. Se uusin... Enpä taida sanoa siitä mitään. Tai no, Armo ja Routa(ko se nyt oli?) ovat ihan hyviä ja nättejä, mutta tiedän Apulannan pystyvän parempaankin ja ehkä jo kokeneen tähtihetkensä.

Lainaus käyttäjältä: "Mila"
Voi herranjumala, Toni on tehnyt biisejä ja kirjoittanut niitä yli kymmenen vuotta! c'moon! kuka ihminen pysyy samanlaisena kymmenen vuotta? kuinka moni ihminen tekee samanlaisia lauluja kaksi ja kolmikymppisenä, ajatusmaailmat muttuu. ja piru vie, eri elemänvaiheissa toiset asiat on tärkeämpiä kuin toiset.
Niinpä. Mutta minä en niinkään välitä herra Wirtasen elämänvaiheista ja ajatusmaailman muutoksista, vaan musiikista. Ja juuri se musiikki on mielestäni huonontunut herra Wirtasen ajatuksien mukana.

Tietenkään, en syytä herra Wirtasta synkistymisestä. Ei sille mitään voi. Ja eihän hän sitä musiikkia faneilleen tee.

Lainaus käyttäjältä: "Kroko"
moi!
mikä teistä on paras apulannan musavideo?
tiiättäkö te minkä ikäsii sipe, tuukka ja toni on? missä päin he asuvat? ja mikä teistä on paras biisi? toni on mun mielest kaikkein paras! vastakkaa!
No heipä hei. Toni ainakin on 30 vuotias, samoin taitaa olla Tuukka (en vanno) ja Sipe on joitain vuosia nuorempi. Anteeksi, en pysty antamaan tarkkaa tietoa. (Nyt menee huonosti. Joskus ennen tiesin heidän ikänsä tasan tarkkaan.) Ja Toni asuu Helsingissä, muista en tiedä.

Musiikkivideoista mielestäni paras on... Hmm. Ainakin Hallaa on mainitsemisen arvoinen. Minun mielestäni se on legendaarinen. Kerran ystävieni kanssa puhuimme kaikista hyvistä musiikkivideoista, ja minä rupesin puhumaan Hallaasta. Sitten kävi ilmi, ettei kukaan muu ollut nähnyt sitä. En voinut uskoa sitä.

Lempikappaletta Apulannalta ei minulla ole. Se aina vähän riippuu, millä tuulella on. Kuitenkin pidän lähes kaikista. Tällä hetkellä soi Tulva. Tulvasta tulikin mieleeni, tänään kirjoirin äidinkielen vihkooni Tulvan sanat, ja kaverini katsoi hetken kysyvästi. Sitten selostin hänelle, mikä kappale se on. Sitten hän vain kertoi, ettei vieläkään voi sulattaa, että minä pidän Apulannasta. En kuulemma näytä sellaiselta. Kysymys onkin, millaiselta Apulannasta pitävän pitäisi näyttää?

Ja lisäksi Apulanta on mielestäni yksi Suomen parhaimmista live-bändeistä, ellei jopa paras. Tietenkään, en ole nähnyt elämäni aikana kovin montaa bändiä livenä, ja Apulannankin vain kerran, mutta mitä nyt on telkkarista kaikkia konsertteja tullut. Erityisesti nämä kaikki lavasteet ja muutkin esiintymiseen kuuluvat jutut. Lisäksi Apulannan musiikki on erittäin hyvää myöskin livenä soitettuna, bändi osaa ottaa yleisön mukaan. Eikä Apulanta soita keikoillaan playbackinä.

Ah. Ja nyt vaihtui kappale. Hidas-demo (kuuntelen sinkkukokoelmaa). Itse en henk.koht. voi ollenkaan sietää Jumala-kappaletta, koska minun mielestäni tämä demo-versio on niin paljon parempi.

Hmm. Ei kai minulla sitten muuta ollut mielessä. Apulanta kuitenkin on mielestäni yksi parhasita bändeistä, ja mahtava sellainen.

AnnA

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #53 : Lokakuu 23, 2005, 12:48:24 »
Apulanta on ehdoton lempibändini, ollut jo monen vuoden ajan. Keikoillakin olen käynyt melko paljon (asun kauheessa takapajulassa..), tänä vuonna viidellä.
Mielestäni Toni on aivan mahtava biisin tekijä ja sanoittaja. Omistan kaikki Apulannan levyt. Musiikki videot ovat loistavia teoksia, erityisesti pidän Odotus videosta.
Bändin heputkin ovat erittäin mukavia. Toni on äärimmmäisen fiksu ja hauska, Sipe taas mukava rauallinen ja Sami veikeä hassuttelija. Tuukka oli myös erityisen mukava, harmi kun lähti, mutta parempi näin...

Lempikappaleeni Lannalta ovat Odotus, Ei Tänään, Elli, Pala siitä, Pirun morsian, Maanantai, Viivakoodit, Kalamiehen toveri, Valon juuri, Valas, Timantit, Ruhtinaat, Muistajäljet, 006, Hallaa.... Ääh.. Näitä tulisi niin paljon, ettei ole mitään järkeä luetella kaikkia.

Mikä on muuten paras Apulannan keikka, joilla olette olleet?

Minulla se on vuonna 2003 Heinolassa pidetty Apulanta&Heinola sinfonietta. Se oli lyhyessti sanotuna Upeaa.

Nerdie

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #54 : Lokakuu 24, 2005, 14:14:57 »
Kuten kaikki täällä hokevat, on Apulanta loistava, ihana, hauska, syvällinen ja kaikkea muuta yhtä mukavaa. Mutta onhan jokaisessa bändissä myös heikkoutensa. Kun kuuntelee Apiksen ensimmäistä tuotantoa, huomaa kuinka ns. "lapsellisempi" se on ollut. Sanat ovat sitä tiettyä teinirokkia. Nykyään, se  on syvällistä ja kaunista. Mutta silti, tykkään jotenkin vanhemmasta tuotannosta.
Onko muita jotka ovat samaa mieltä kanssani? :DD

Ja vaikka Apis onkin ehkä yksi Suomen suosituimmista bändeistä, ei kovin moni voi lakata kuuntelemasta tätä vain sen takia kun "kaikki muutkin kuuntelee, haluan olla erilainen" Kerran fani, aina fani. Niin se ainakin minun kohdallani on.

Pidän Kiilasta, joka onkin ainoa levyni. Mutta tässä tietokoneella olen imuroinut netistä monia kymmeniä vanhoja biisejäkin. Rakastan kappaleita Maanantai, Teit meistä kauniin, Armo, Laululintu ja Heihei mitä kuuluu.

Tonia rakastan. Hänessä on sitä jotain, perussuomalainen, omaperäinen ja upeaääninen miekkonen. Hervottoman hauskakin, kaiken lisäksi.

velhotar

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #55 : Joulukuu 20, 2005, 21:42:05 »
Apulannan olemassaolon taisin kunnolla tajuta vasta kun Pahempi toistaan alkoi soida radioissa. En vieläkään pidä siitä biisistä, varsinkin kun sen on kuullut liian monta kertaa. Pidän kuitenkin vanhemmista levyistä, niistä muutamista jotka olen löytänyt divarista. :) Plastikilta olen kuunnellut eniten Maanantaita ja Ei yhtään todistajaa-biisiä. Molemmat on aivan ihania, sellaisia joita mä kuuntelen mielelläni kun en oo kovin pirteällä päällä. :) Heinola 10 on jäänyt vähän vähille viime aikoina, enkä osaa siitä sanoa mitään lempparibiisejä, eikä Hiekaltakaan ole mikään erityisemmin mieleen jäänyt. Kiilaa en siis ole vielä ostanut, osin koska se maksaa niin paljon ja osin koska en oo niin kiinnostunut siitä, vaikka Armokin on aika ihana biisi. :) Uudenuutukainen fani olen vielä, enkä edes niin kovin innokas fani, mutta jotkut biisit siis on aivan ihania.

Mila

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #56 : Tammikuu 06, 2006, 16:09:26 »
vanha apulanta kertoo siitä hullusta neroudesta, joka kaikessa sekopäisydessän on täydellistä taidetta.

Minä vajoon teidän lattiaan tänä aamuna
Minä haluan tuottaa hedelmää teidän kotona
minä kiroon kaikki jotka yrittää meitä verottaa
minä tulen taas yhä uudestaan ja uudestaan

jeejeejee
olen sinun kilpikonna sinun kilpikonna
olen sinun klpikonna sinun kilpikonna

Ja niin minut kasvatettiin, ja ne vielä jaksaa ihmetellä miten musta on tullut tällänen kun oon.

acoustic

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #57 : Tammikuu 06, 2006, 17:19:28 »
Minä kun luulin että olin jo kirjoittanut tänne, mutta näköjään en.

Olen tykännyt Apulannasta muutaman vuoden, ensimmäisen kerran innostus taisi lähteä biisistä 'Reunalla' tai 'Viivakoodit'. Sellaista musiikkia, että joka päivälle löytyy oma biisi, enkä ole mihinkään Apiksen kappaleeseen ole vielä kyllästynyt. Rakastan bändissä sitä, että vaikka ovatkin yksi Suomen suositummista yhtyeistä, ei kenelläkään ole mielestäni noussut 'kusi päähän', eikä ole mennyt kaupalliseksi - Apulanta tekee vielä omaa musiikkiaan, vaikka se onkin muuttunut mielestäni hieman syvällisemmäksi Mato-rallatuksien jälkeen. Mukavaa nähdä, että vaikka bändi onkin kehittynyt, ja jäsenet kasvaneet aikuisimmaksi, niin bändillä on vieläkin periaatteessa sama meininki, ja yhtä hyvää musiikkia. Niin kuin todettiinkin jo, tuo Wirtanen osaa kyllä kirjoittaa biisejä, niin kauniita ja kekseliäitä useat noista sanoituksista ovat olleet.

Lempibiisejä on tällä hetkellä vaikea sanoa, kun en ole vielä tavannut yhtäkään Apiksen biisiä, josta en ole tykännyt. Tässä muutama esimerkki hyvistä biiseistä - Maanantai, Maailmanpyörä, Hallaa, Käännä se pois, Viivakoodit, Kadut, PVC-Unelmia...listaa jatkuu loputtomiin.

Asun ulkomailla, joten keikalle en ole vielä päässyt, ja ei noita levyjäkään täällä myydä, joten Singlet-kokoelman olen ostanut [siinä oli eniten biisejä]. Tarkoituksena olisi ostaa lisää levyjä ensi kesänä, ja yrittää saada liput edes yhdelle keikalle, niin loistava tuo bändi on, että olisi mahtavaa nähdä livenä.

Torkku

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #58 : Tammikuu 14, 2006, 13:33:38 »
Apulanta siis.

Itse olen ollut Apulanta fani kolmisen vuotta. En muista tarkalleen mistä innostus Apulantaan lähti mutta tässä sitä nyt edelleen ollaan ja levysoittimessa soi saman bändin materiaali.
Rakastan Wirtasen sanoituksia ja lempikappale kulkee nimellä Routa. Keikoille haluttaa ja menossa ollaan kunhan bändi eksyy tännekkin päin Suomea.

Koko aamupäivän olen yrittänyt metsästää internetistä HIENOA APULANTA HUPPARIA. Onko kellään tiedossa mistä löytäisi tälläisen?

Vicious Mistress

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #59 : Tammikuu 14, 2006, 22:04:45 »
Apulanta on sellanen bändi, jonka kautta mä opin kuuntelemaan musiikkia ja löysin ns. oman juttuni. En voi sanoa itseäni "faniksi" (vihaan muutenkin koko sanaa), koska en ole käynyt keikoilla tai edes tavannut kyseisiä hemmoja, mutta musaa kuuntelen kotona aika ahkerasti. Levyjä omistan noin kahdeksan, pari niistä kokoelmalevyjä ja muutaman singlen. Täytyy nyt myöntää, että itse diggaan enemmän vanhasta musasta. Siinä on sitä punkkia ja rähinää.  Myös Lannan keskivaiheen tuotanto on hyvää, mutta uudemmasta en kauheasti välitä. Se vaan jotenkin tuntuu jo kertaalleen tehdyltä ja kaavoihin kangistuneelta, ei siinä ole enää sitä samaa alkuaikojen fiilistä ja spontaaniutta. Suosikkibiisejä ja -levyjä on monta, mutta joitain biisejä mainitakseni; Maanantai, Minä olen voittaja, Maailmanpyörä, Mato, Kilpikonna, Mitä vaan, Ihmemaa, Poistuisitko mun elämästäni jne. jne. Levyistä pidän ehkä eniten Ehjästä ja Plastikista. Mulle Lanta on kuitenkin sellasta kausiluontosta, että joskus tulee kuunneltua paljon, joskus taas ei ollenkaan ja biisitkin merkitsee eri asioita eri elämäntilanteissa.

Se on rautaa, kun joskus ottaa turpaan.

Dotzz

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #60 : Tammikuu 15, 2006, 11:31:45 »
Rakastan <3
Olen kuunnellut Apulantaa jo monta vuotta, enkä edes muista mitä musiikkia kuuntelin ennen kuin veljeni avustuksella löysin sen.
Tässä syksyllä kävimme kavereiden kanssa Apulantaa livenä katsomassa, kun yhden kaverin äidiltä saimme vapaaliput sinne (liput oli muka myyty loppuun). Nyt mulla on niiden nimmaritkin =D
Vanhat biisit ovat ehdottomasti parempia. Jotkut uusista ovat... Liian väkisin tehtyjä tai jotain. Paras levy on Singlet 1998- 2003. Siinä on kaikki parhaimmat kappaleet (paitsi, että Ruhtinaat, Muistijäljet ja Kristalliprinsessa puuttuvat xD)...
Parhaimpia kappaleita; Mitä kuuluu, Ruhtinaat, Muistijäljet, Voimaa, Kristalliprinsessa, Hallaa, Unenkansa, Laululintu... Armo oli hyvä siihen asti kunnes sitä alettiin soittaa radiossa aivan liikaa. Olen aina inhonnut Matoa... En vain älyä sitä x)

Torkku

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #61 : Tammikuu 15, 2006, 13:00:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Vicious Mistress"
Torkku, Levy-yhtiön kaupasta saa kaikenlaista Lanta-aiheista sälää, myös huppareita "muut asusteet" -osiosta >> http://www.levy-yhtio.com/index.php

Olen tuonkin jo katsastanut mutta kun hupparin kuvakin on niin tajuttoman pieni ettei siitä tahdo saada minkäänlaista selvää.

Ei keltään sattuisi löytyymään kyseistä hupparia ja mahdollisuutta ottaa siitä isompaa kuvaa?

Muita Apiksen huppariosoiteitta tiedossa kellään?

menwendine

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #62 : Tammikuu 16, 2006, 14:29:28 »
Joskus nuorempana sain kuunnella siskon kanssa huoneen jakaessa Apulantaa niin paljon, että kyllästyin siihen. Oli yhtä tuskaa kuunnella tuota musiikkia päivästä toiseen ja siinä sitten sitä oppi inhoamaan, mutta kuitenkin löytyi muutama hassu kappale, josta pidin.

Nyt myöhemmällä iällä on tullut löydettyä kyseinen bändi jälleen. Kuuntelen heidän vanhempaa tuotosta enemmän kuin tätä uutta. Se vain vaikuttaa paremmalta kuin uusi materiaali ja kuulostaa korvissani paremmalta. Levyjä kyllä pitäisi ostaa pikkuhiljaa, jotta pääsee uppoutumaan tuohon musiikkimaailmaan. Enemmän pitäisi kyllä päästä kuuntelemaan, jotta voisi lähteä täältä päin mitenkään erikoisemmin arvostelemaan. Osa kappaleista koskettaa minua aivan henkilökohtaisesti ja osa taas vaan auttaa huonoon fiilikseen. Monipuolista.

Poissa Ms Dearborn

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Apulanta
« Vastaus #63 : Helmikuu 11, 2006, 17:06:11 »
Ensimmäinen cd-levyni, Movetronin jälkeen, on Apulannan single kokoelma. Opin kuuntelemaan Apulantaa serkkuni ja ystäväni isosveljen kautta.

Nykyään Apulanta soittaa hunompaa musiikkia kuin ennen. Minne ovat kadonneet rämpytkset Esko Ahosta ja Silmämunasta ? Radioissa, kesäisin, sioivat Apulannan klassikko kappaleet ja uutuudet on kulutettu loppun. Apulannan vanhoilta levyiltä löytää helmiä ja tunnelmaa, mutta uusimmilta levyiltä löydän vain saman kuuloista musiikkia.

Olen hieman pettynyt Apulannan nykyiseen musiikki tarjontaan. Kyseinen bändi on muutaman vuoden aikana siirtynyt rajusti uuden musiikin suuntaan. kehitys on mainittavaa, mutta onko se siirtynyt oikeaan suuntamaan ?

Ms Dearborn

Pollexia

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #64 : Maaliskuu 03, 2006, 02:58:32 »
Lainaus
Olen hieman pettynyt Apulannan nykyiseen musiikki tarjontaan. Kyseinen bändi on muutaman vuoden aikana siirtynyt rajusti uuden musiikin suuntaan. Kehitys on mainittavaa, mutta onko se siirtynyt oikeaan suuntamaan?

Olen samaa mieltä. Musiikki on muuttunut paljon ja hiukan ihmettelen musiikin uutta suuntaa. Vanhoista kappaleista tykkäsin lähes kaikista, mutta uusimmalla Kiila-levyllä on monia jotka eivät iske. Tietysti ne tietyt ovat loistavia ja ovat ehkä enemmän sitä "vanhaa kunnon" apulantaa, mutta silti vanhempi tuotanto iskee paremmin. Niillä levyillä, on jotenkin selvemmät erot kappaleissa kuin tällä uudella.

No niin, tykkään siis Apulannasta. On se uskomatonta miten niinkin yksinkertainen ja helposti soitettava musiikki kuulostaa niin hyvältä. Usein se alkaa tökkimään omalla haasteettomuudellaan, mutta sitä ei ole Apulannan kohdalla. Myös sanoituksista tykkään, etenkin tämä useiden teinien suosikki Ilona, Ruhtinaat, Hallaa ja 0010 ovat suosikkejani. Näistä ehkä eniten iskee Ruhtinaat tai Hallaa kappale. Molemmissa on nätit sanat ja jotain niin salaperäistä. Hallaa tuossa bassollakin soittelin päivällä.

Mutta toivon, että Apulanta löytää tiensä takaisin omaksi itsekseen.

Ruda

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #65 : Maaliskuu 06, 2006, 22:39:03 »
Apulannasta on tullut kaupallista paskaa suosion kasvaessa.
Vanha materiaali kyllä on yhä mieleeni, biisit olivat hauskempia ja paljon kekseliäämpiä. Hyviä esimerkkejä Anna Mulle Piiskaa, Silmämuna, Paha Paha Asia, ja oma henkilökohtainen suosikkini MATO, sekä moni muukin.
Ja kun Tuukka lähti niin siinä meni koko bändi.

Poissa Ms Dearborn

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #66 : Maaliskuu 07, 2006, 08:41:09 »
Lainaus
Ja kun Tuukka lähti niin siinä meni koko bändi

Apulannan alamäki oli varmaankin alkanut jo aikasemmin; uusi musiikki suunta, erilaiset mielipiteet juuri musiikista ja bändin jäsenten kasvaminen hieman, ulos bändistä. Tuukan lähteminen oli vain ehkä loppu tälle kiristyneelle tilanteelle.

Pitää vain tosiaan toivoa, että kyseisen bändin jäsenet ja tuottaja ymmärtäisivät, että sitä hienoa "vanhaa" musiikkiakin voisi aina pistää muutaman raidan verran uusille levyille. En kuitenkaan halua boikotoida Apulantaa uuden suunnan takia, vaan kyllä minunkin koneeni joitain raitoja silloin tällöin. Voihan Apulanta nykyisin olla aika "paskaa", mutta osaan kuitenkin arvostaa herrojen menneitä pitkäsoittoja. Onhan Apulanta sentään melkein "klassikko".

-Ms

Poissa Jents

• hapankorpputyttö
  • Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #67 : Maaliskuu 08, 2006, 10:57:18 »
No, pitipä heti hakea tämä Mato, kun sitä on niin moni kehunut. No, itseen pitänyt. Pyh.

Apulanta. Jaa että pidänkö? Tottakai! En tietenkään kaikista biiseistä, mutta suurimmasta osasta. Lempibiisejäni on ...Silti onnellinen, Armo, Ilona?, Itkeväthän Enkelitkin, Lupasit mulle (<3), Vasten mun kasvojani. Ainakin nämä, muitakin on.

Itselläni on ainakin tämä Kiila -levy koneella, sekä muita satunnaisia. Pidän Tonin äänestä, se sopii näihin kaikkiin lauluihin, sekä herkkiin että vähän semmoisiin.. rokimpiin? En osaa sanoa mitä tarkoitan :p

Mistäköhän tutustuin tähän bändiin.. Olisikohan ollut siskon mp3 -listalta. Ensimmäinen minkä kuulin oli Ilona?, pidin heti.  Tykkään tästä musiikista eniten<3
Hän on kuin sade tai pimeys, tai kivi joka täytyy kiertää, että pääsisi eteenpäin.

Larde

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #68 : Toukokuu 16, 2006, 22:32:32 »
Apulanta on ollut mun lempibändi sitten vuodesta -98. Bändin näin livenä ensimmäisen kerran v.-99 (olin silloin vain 11-vuotias :> ).
Nyt olen nähnyt Apulannan yhteensä 30 kertaa. Tänä kesänä pitäis nähdä ainakin 5 kertaa. On se vaan niin mahtava bändi.
Omistan lähes kaikki Apulannan tuotannostakin.
Tykkään Tonin äänestä todella paljon, ja Tonin biiseissä on vaan sitä jotain.<3 Sipe ja Sami ovat kans jotain aivan mahtavaa. :)
Ja pojat jaksaa olla aina mukavia faneille ! Sipe on maailman rauhallisin ihminen.
Luulisin että tuo Tuukan lähteminen bändistä pelasti Apulannan. 'Syynä miehistönvaihdokseen ovat Temosen omat kiireet TV- ja kuvapuolella, ja näistä seuranneet aikataululliset ongelmat.' Näin lukee Apulannan sivuilla.
Olihan tuo Tuukka kuulemma aika ahdistunutkin bändissä. Jos Tuukan kanssa olisi vaan rämmitty ja rämmitty niin ehkä Apulantaa ei enää olisi.
'Tuukan omat unelmathan ovat jo kauan olleet yksinomaan tuolla filmipuolella, eikä musiikissa. Meistä Sipen kanssa puolestaan tuntui, että haluaisimme puskea enemmän panosta Apulantaan, keikkailla ja treenata enemmän ja pusata kaikkea, mitä tähän bändihommaan nyt liittyykään. Pähkäiltyämme aikamme tilannetta päädyimme siihen loogiseen johtopäätökseen, että tekemällä kukin niitä asioita, joista eniten nautimme, ja joissa olemme hyviä, annamme kaikki parhaan panoksemme Apulantaan. Eli eihän Tuukka ole häviämässä mihinkään tästä Apulanta-yhteisöstä, hän vaan siirtyy basson varresta hiukan toisiin hommiin, eli juuri niihin, joissa hän parhaiten loistaa. Meillä on nyt pirun tiukka kolmen jätkän rockbändi, joka todella uskoo asiaansa. Apulanta on iskussa, halukas ja motivoitunut tulittamaan verta, hikeä ja rokkia niin kovaa, ettei ole tottakaan. Tässä bändissä on hyvä olla.'
Näin vielä Tonin sanoin. :)

Shannon

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #69 : Kesäkuu 15, 2006, 22:15:42 »
Sen verran olen kuunnellu mitä radiosta soi. Eli yhtään levyä en omista.
Voisinpa harkita hankkivani, sillä ihan hyvää musaahan Apis on.
Anna mulle piiskaa, Vasten mun kasvojani ja Armo on suosikkeja mitä oon kuullut. Ja tietenkin Ilona! Aivan loistava kipale!
Arvostan Tonia suuresti muusikkona. Sanoituksissa on sitä jotakin ja muutenkin herra on suhteellisen sanavalmiin oloinen.
Loistavaksi live bändiksi on kehuttu. Ties vaikka tänä kesänä pääsisi sitäkin herkkua katsastamaan.
Pari kaveriani fanittaa Apulantaa, tai no, ainakin kovasti tykkää musiikista. Musiikinopettajanikin suosikki suomalais bändi. ;) Ei huono todellakaan.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #70 : Elokuu 15, 2006, 20:46:45 »
Siis minä en ole mikään suuri Apulanta-fani. Ihan hyviä biisejä on, mutta muuten mielestäni biisi ei ole hyvä. Inhoan vain jotenkin Apulantaa ja mieluiten jätän biisin kokonaan väliin, vaikka sammutan telkan...
Ehkä paras biisi on Apulannalta Armo. Pidän Armo-biisin sanoista ja musiikki sointuu hyvin yhteen.

-Carm
xD

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Apulanta
« Vastaus #71 : Elokuu 15, 2006, 21:16:57 »
En ole fani, mutta koetan hillitä itseni.

Apulanta ei ole koskaan kuulunut bäni listani kärkeen. Koskaan en ole omistanut yhtään levyä tai oikeastaan en ole koskaan fanittanut bändiä. Toisaalta en ole koskaan suoranaisesti vihannut bändiä niin, että olisin systemaattisesti koettanut vältellä jokaista Apulanta aiheista juttua. Pakko kai se on tunnustaa, että kun joskus Reunalla (vai mikä ikinä onkaa...) oli kova sana minulla oli se soittoäänenä ja pidin kappaleesta jonkin verran.  Olen "sortunut" näihin perus lanta vitseihin joita on tullut kylvettyä (mikä sana valinta) ja sitä rataa.

Apulannan musiikki on vaan sellaista, että se ei oikein iske. Se on liian, liian, liia... Apulantaa. Minä en vain ole koskaan saanut kappaleitten sanoista sitä omaa juttua irti. Kappaleet ovat olleet minulle aina jotenkin kaukaisia ja ei omia. Tonin äänikään ei ole koskaan ollut minun mieleen.

Jos pitäisi jokin lempparikappale sanoa, niin sanoisin Jumala (vai mikä ikinä onkaan..). Armo oli aluksi ihan hyvä, mutta sitten se alkoi tuntumaan liian hehkutetulta ja teennäiseltä. Se oli jotenkin ihan erilainen kuin muut ns. vanhat Apulannan kappaleet.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Less

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #72 : Syyskuu 07, 2006, 17:03:02 »
Minä en pidä, en ole ikinä pitänyt. Jotenkin ei vain kolahda. Tietenkin Apulannalla on muutama hyvä kappale, mutta siihen se sitten minun kohdallani jääkin. Ja ne hyvät kappaleet ovat Maanantai (sekin vain siksi että sitä soitetaan aina diskoissa ja siitä tulee heti ne kaikki diskot mieleen) ja Odotus, ja Ilona aina välillä. Myös Armo kolahtaa silloin tällöin.

Yksi ystäväni on hirveä Apulanta-fani, ja minä aina ihmettelen miksi. Se ei edes jää minulla sillälailla erityisesti mieleen, vaan se hukkuu Yön, Kwanin, Uniklubin sun muiden joukkoon. Ja kaikenlisäksi inhoan Tonia, ja sitten sitä rumpalia.

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Tomaatti
Apulanta
« Vastaus #73 : Syyskuu 07, 2006, 17:14:07 »
Nyt kun tässä on ollut monta peräkkäistä "ei iske"- viestiä, niin meikän on pakko tulla hehkuttamaan ^-^

Olen tykännyt aina Apulannasta. Juuri sopivan angstista. Tykkään paljon Tonin äänestä, mutta eniten bändissä iskee ne melodiat. Ja suomenkielistä musiikkia on mukava kuunnella vaihteeksi.

Syitä ja seurauksia - kokoelmalevy(t) on aivan loistava, ei yhtään huonoa kappaletta. Noita voin kuunnella vaikka kuinka paljon putkeen kyllästymättä. Aivan vanha ja aivan uusi Apulanta ei khyl iske liiaksi, mutta siltä väliltä, se on sitä, mistä pidän.

Lempiakappaleita lienee tällä hetkellä ainakin Hallaa, PVC- unelmia, Reunalla, Odotus, Maanantai, Liikaa, Kadut, Muistijäljet, Ruhtinaat, Lupaus, Ota minut mukaan  (en tiedä tuon kappaleen oikeaa nimeä ;<), Mato, Mitä kuuluu, Käännä se pois, ei yhtään todistajaa....Öö, turha näitä on luetella kun pidän niin monesta. Mutta bändi minun makuuni. Livenäkin olen jopa kerran nähnyt, ja pidin ^.^
"Hehe, I wonder about that..."

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
Apulanta
« Vastaus #74 : Syyskuu 08, 2006, 23:43:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Larde"
Lainaus käyttäjältä: "tamina"
Lempiakappaleita lienee tällä hetkellä ainakin Ota minut mukaan (en tiedä tuon kappaleen oikeaa nimeä ;<)

Sitä voi sanoa ihan tuolla nimellä, myöskin nimeä 3/13 ilmenee jossain. :)

Kuunnelkaapas muuten huviksenne Weezerin Pink Triangle-niminen biisi, löytyy Pinkerton-levyltä. Toni on monessa haastattelussa maininnnut olevansa kova Weezer-fani, mutta tuo biisi on jopa faniuden nimissä aivan törkeä pastissi tai kopio kyseisestä Weezerin biisistä. Sävellaji on melkein sama, melodia melkein kokonaan ripattu, samoin kuin breikki ennen C-osaa (siinä kohdassa missä lauletaan "enkä tyhmä poika tajunnut...") ja lyriikoissakin on samanlainen vire kuin alkuperäisbiisissä. Mälsää!

(Toni on btw myös tokaissut, että hän joskus kääntää jonkun Oasiksen biisin komppilapun väärinpäin ja tekee biisit siltä pohjalta. Tosin voi olla että tuo Oasis-juttu oli taas yksi Tonin monista keiroista läpänheitoista... tai sitten ei.)
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Catoblepas

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #75 : Syyskuu 22, 2006, 23:49:01 »
Apulanta. On ehkä mielikuvituksellisin bändin nimi mitä on, muuten. Niin, kaiken sen lievän angstisuuden, alakuloisuuden, kadotetun rakkauden, itsetuhoisuuden ja pettymyksen alta löytyy se vanha kunnon hullu, järjetön, iloinen ja täysin sairas punkbändi nimeltä Apulanta.

Punkkia se ei kyllä enää ole.

Apulannan voisi jakaa kahteen ryhmään. On vanha Apulanta sekä uusi Apulanta. Jokainenhan nyt toivottavasti tajuaa jo tuosta, mikä ero bändeillä on. Mutta on muutakin.
Uusi Apis on melodisempaa, enemmän hittiainesta, aina suosittua sekä omalla tavallaan nerokasta. Vanha Apis sen sijaan on sitä hölmöä Pekka on kana-huumoria, jolla ei ole mitään rajoja. Ei siinä mitään, hyväähän sekin on.
Uudessa Apiksessa on se haittapuoli, että kaikki biisit ovat samanlaisia, mutta eri tavoin esitettyinä. Sama aihe, sama viesti. Ei mitään uutta. Ei siinäkään mitään, 13v ihkuttajat varmasti tykkäävät tästä uudesta ihanasta bändistä ja Tonin ihkusta kaljusta nammmmmm? <1+2

Mainstream. Se on oikea sana. NykyApis on liian mainstream.

Kaiken tämän keskellä rykäisen kuitenkin ilmoille, että pidän suuresti Apulannan tuotoksista. Toni on loistava sanoittaja ja laulussa on aitoa tuskaa ja kärsimystä, jota kaivataan jokaiseen biisiin sen omalaatuista tunnelmaa luomaan. Vaihtaisivat pojat kuitenkin edes vähän suuntaa pois tästä nykyisestä Pop-Apulannasta lähemmäs vanhaa Punk-Apulantaa, kiitos. Sitä tuskin kuitenkaan tulemme näkemään.
Mutta olkoon Apis mikä on, musiikkia kuin musiikkia ja hyvää sellaista.

Apulanta - Odotus.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
Apulanta
« Vastaus #76 : Marraskuu 13, 2006, 17:18:26 »
Catoblepasella oli kyllä niin tyhjentävä vastaus, että mitä siihen sanomaan. Niinhän se on, että monilla Apulanta foorumeilla ja yhteisöllä käydään ikuista kädenvääntöä tästä samasta asiasta. Monen fanin mielestä Kiila oli melkoinen flobbi, vaikka bändi itse pitää sitä kaikkein aikojen parhaana Apulannan levynä. Onneksi bändi lupasi kesän keikoilla ja haasteluissa palaavansa lähemmäksi vanhaa.

Kuinka moni oli tänään kuulolla, kun YleX:llä oli ensisoitossa heidän uusin kappaleensa Koneeseen kadonnut. Ja ainakin allekirjoittanut oli täysin myyty. Ihanan nerokas kertosäe, oi oi. Siinä oli jotain vanhaa ja kyllä, se oli kaukana Armosta ja Pahempi toisestaan. ^_^
Pakko on paras muusa.

Raindrops

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #77 : Joulukuu 18, 2006, 19:43:32 »
Pidän valtavasti Apulannan vanhasta tuotannosta. Uusi tuotanto on liian massassa kulkevaa rockpoppia minun makuuni (tietysti vain minun mielipiteeni). Mutta vanhat levyt ja kappaleet, aah, tykkään kovasti. Tonin äänikin on juuri sellainen, että siitä joko tykkää tai ei. Joko tai. Se on kuitenkin sen verran erikoinen. Sanoitukset ovat myös osuvia ja omaperäisiä. Kyllä Tonilla taitoa on paljon.

Minulla on levyt Hiekka sekä Heinola 10. Tuo Hiekka-albumi on jo sitä uudempaa tuotantoa, enkä välitä läheskään yhtä paljon kuin vanhasta. Mutta kyllä tuolta uudemmaltakin levyltä löytyy pari ihanaa kappaletta. Kuten juuri Hiekka. Heinola 10:ltä olen aina tykännyt eniten Viivakoodit biisistä. Siitä asti kun levyä olen kuullut. Se vain on paras. Nyt ajattelinkin että voisi todellakin hommata niitä vanhoja levyjä lisää. Mutta kun rahaa ei ole rajattomasti, toverit.

Ainiin ja unohdin mainita, että Maanantai. Ihanin biisi koskaan Apulannalta. Ja se uusin biisi, Koneeseen kadonnut, on kyllä melko hyvä. Silti vanha on korkemmalla.

Päksy

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #78 : Joulukuu 27, 2006, 10:41:10 »
Oihoihoih<33 Joku tykkää.. Ja paljon. Livenä en ole nähnyt, mutta musaa kuuntelen. Ilona? ja Koneeseen Kadonnut on tällä hetkellä suosikkejani. Apukakasta olen tykännyt kauan ja tulen tykkäämäänkin. Niin hyviä muistoja<3 Esitelmääkin siitä olen kouluaikanani tehnyt.... noin kolme ehkäpä?? Levyn omistan yhden, Isovelipuolelta saadun Singlet v. -93-97. Siellä on jokunen hyvä piisi, mutten siitä punkihtavasta Apulannasta niin tykkää, nykyinen on parempaa mielestäni. Mutta, enpäs nyt tässä enempää höpise, pitää keskittyä Ilonaan x)

Larde

• Ankeuttaja
Vs: Apulanta
« Vastaus #79 : Helmikuu 27, 2007, 17:51:40 »
Kuinka moni on kuullut/ostanut Apulannan uusimman levyn Eikä vielä ole edes ilta?
Minä sen heti ilmestymispäivänä kävin kaupasta hakemasta, ja voi että, kun on mahtava levy.
Erilaista, mutta mahtavaa musiikkia.
Pari keikkaakin on tultu nähtyä jo, Lahdessa 9. ja 10.2, ja vitsi, että oli mukava puolen vuoden tauon jälkeen nähdä jätkät lavalla.
Kyllä tässä taas hyvään suuntaan mennään.

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Tomaatti
« Vastaus #80 : Helmikuu 28, 2007, 21:56:10 »
Eikä vielä ole edes iltaa en ole kyennyt rahatilanteen takia vielä hankkimaan, mutta käynpäs ostamaan mahdollisimman pian. Onneksi ystäväni levyn hankki, on tullut kuunneltua pariin kertaan läpi, odotan innolla sitä, että pääsen keskittymään tuohon levyyn kunnolla.

Levy oli mielestäni hyvä, vähän itseääntoistava jossain määrin, mutta hyvä. Viisaus ei asu meissä on lempparibiisini, siinä on vain jotain mistä pidän. Ylijäämävalumaa jää päähän soimaan ekasta kuuntelukerrasta, en nyt erityisemmin tuosta kappaleesta pidä, mutta kivahan sekin on. Jotenkin hankala sanoa mitään valaisevaa kun en tosiaan ole saanut ylikulutettua mokomaa.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
« Vastaus #81 : Helmikuu 28, 2007, 23:14:15 »
EVEOI, oi hyvät hyrrät, mikä levy !!!111 (pientä teini-ihkutusta, ei kuulu tapoihin, ei tule toistumaan)
Siis, niin paljon erilaisempi kuin Kiila ja ainakin kymmenen kertaa parempi. Itse en ole aiemmin kehdannut myöntää, mutta Kiila ei minusta kuulu yhtyeen parhaimmistoon, vaikka pojat itse sitä kehuvat. Sama on Aivan niin kuin kaikki muutkin kanssa: ei sekään nyt ole niin kovin erikoinen, vaikka sen biisit ovat the legend.
EVEOI on kokonaisuus, joka on alkanut hahmottua minulla vasta tässä ehkä kymmenellellä kuuntelulla. Ne biisit pitää kuunnella juuri siinä järjetyksessä kuin ne levyllä ovat, luonnollisesti kovaa ja korkealta. Todella vahva tarina, kokonaisuus, jotenkin positiivisempi kuin Kiila. Mahti Apulantaa, se on pakko sanoa. Omia suosikkeja ovat Kaivo ja Näytelmä sekä luonnollisesti Viisaus ei asu meissä. Siinä on niin tykki aloitusbiisi, että jos tuolla ei aloiteta keikkaa, niin ei sitten millään.

Unohdin: ryntäsin ostamaan levyn heti ilmestymispäivänä, ajoin melkein 100 kilsaa vain Apulannan takia. En luukuttanut levyä auton soittimessa, vaan odotin kotiin asti, jossa sain keskittyä EVOEI:ltaan ihan omassa rauhassa.
Pakko on paras muusa.

Larde

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Maaliskuu 01, 2007, 01:09:52 »
Viisaus ei asu meissä. Siinä on niin tykki aloitusbiisi, että jos tuolla ei aloiteta keikkaa, niin ei sitten millään.
Mä olen niin samaa mieltä.
Syöpä oli keikan alotusbiisinä mahtava, mut VEAM, eh, eihän noita nyt voi edes mainita samassa lauseessa :D
En ihmettele, kun levy on nyt jo kolmatta viikkoa listaykkösenä. : )

Viksus

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Maaliskuu 05, 2007, 10:47:56 »
Minunkin täytyy kirjoittaa tänne, koska mielestäni Apulanta on aivan loistava bändi :) Tuo heidän uusin albuminsa, Eikä vielä ole edes ilta, on minusta hyvä ja uudet kappaleet kuulostavat sanoituksiltaan aika synkiltä, mutta silti hyviltä. Minä tykkään (=
Vanahatkin Apulannan biisit ovat hyviä omalla tavallaan. Mielestäni niistä parhaimpia ovat: "Minä olen voittaja", "Ilona" ja "Poistuisitko mun elämästäni"

Sakura

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Maaliskuu 07, 2007, 20:15:33 »
Apulanta. Apulanta on jotenkin kauhean tavallinen, arkipäivää minulle, ja se on ihanaa. Apulanta on tavallaan tuttu ja turvallinen, siihen voi luottaa, ja siinä on aina jotain henkilökohtaista, vaikka se toisaalta onkin vain taustahumua. Olen usein mustasukkainen - hölmöä, kyllä - bändeistä, mutta Apulannasta en ole ikinä ollut, joten sen kanssa on helppoa elää.

Tutustuin yhtyeeseen joskus pienenä ystäväni kanssa. Silloin se oli se ystäväni suosikkibändi, yhdentekevä, vaikkakin ihan mukava, mutta ne ajat ovat menneitä. Nykyään yhteyteni Apulantaan ovat toisenlaiset, täällä siihen on tullut jonkinlaista kotoisuuden tunnetta, mutta en todellakaan ole intohimoinen, enkä oikeastaan kuuntelekaan bändiä usein. Vain hädässä ^^* En oikein tiedä, mitä yritän selittää, mutta jotenkin Apulanta on minulle yhtä aikaa plus miinus nolla ja jotain paljon kymmenen yläpuolella <: Siinä on tunnelmaa, kun Apulanta soi radiossa.

Uusimman levyn voisinkin ostaa, mitään en vielä omista. Ennen kuuntelin mieluiten heidän vanhempaa tuotantoaan (Mato <3), mutta uusin kuulostaa kyllä hyvältä, ja Hiekkaan olen aina ollut mieltynyt. Kaikkeen en ole kauheasti perehtynyt, mutta vähän. Heidän materiaalissaan - ainakin vanhemmassa - on ihanaa humoristisuutta, ja uudemmassa puolestaan viisaita ajatuksia, kiehtovaa synkeyttä. Livenä olen nähnyt heidät kerran, mikähän vuosi se olikaan, 2005? Vetävä esitys, bändissä on ehdottomasti voimaa.

Apulanta vaan on Apulanta.

// Inhoan Ilonaa ^^'
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2007, 15:44:14 kirjoittanut Sakura »

Dian

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Maaliskuu 08, 2007, 16:52:01 »
Apulanta on tavallaan tuttu ja turvallinen, siihen voi luottaa, ja siinä on aina jotain henkilökohtaista, vaikka se toisaalta onkin vain taustahumua.

Enpä olisi osannut paremmin ilmaista. Apulannassa on jotain niin omakohtaista ja läheistä, että hulluksihan siinä meinaa tulla. Tykkään bändistä paljonkin, ja kolme uusinta levyä on omistuksessa ja joku vanha (ja kun sanon "vanha" niin tarkoitan sitä!) kokoelmalevy, jonka joku on jo hukannut. Näistä levyistä Hiekka on loistava mutta jo niin puhkisoitettu ettei sitä jaksa enää kuunnella, Kiila ehkä kaikkein paras, jotenkin ihanan katkera soundi, ja Eikä vielä ole edes ilta - noh, olen kieltämättä vähän pettynyt. Siinä ei jotenkin ole sitä mitä hain, jotain yksittäistä _todella hyvää_ kappaletta, toisin kuin näillä muilla. Kokonaisuutena se on kyllä ihan hyvä, mutta .. no jaa. Viisaus ei asu meissä on mielestäni paras sen levyn kappale, mutta ei sekään niin hyvä kuin Ilona?, Syöpä, Maanantai, Valas ja moni muu lempibiiseistäni. Eikä vielä ole edes ilta on mielestäni levynä aika tylsä eikä iske niin kuin Kiila, jota kuuntelen vaikka kuinka paljon aina. Taustahälynä menee, mutta siihen se sitten jääkin.

Vanhempaa Apulantaa en ole kuunnellut niinkään paljon, kun ei kovin monella tutulla ole Apulanta kovin korkealla kuuntelulistoilla (ainakaan levyinä hyllyissä, muuten kyllä), enkä yleensä käytä paljoakaan omaa rahaani levyihin, joten. Mutta sen verran mitä olen kuunnellut, voin sanoa, ettei vanhempi tuotanto ole näin synkeää kuin uudempi, ja huomaan että tämä synkempi vetoaa minuun enemmän. Eli taitavat levyt jäädä kaupan hyllyille.

(nohö, tulipas levypainotteinen teksti. en taas osaa ilmaista itseäni.)

Poissa Founa

• Vuotislainen
« Vastaus #86 : Maaliskuu 24, 2007, 11:20:00 »
Apulannasta minun on niin vaikea olla mitään mieltä. Minulla on jotenkin viha-rakkaussuhde Apulantaan. Joskus ennen Kiilaa Apis on kuulunut lempibändeihini, mutta sitten se kyllä todellakin lopahti. En pitänyt Kiila -levystä lähes ollenkaan. Siinä ei ollut sellaisia oikein kunnolla minuun iskeviä kappaleita, ei sanoituksiltaan eikä melodioiltaan. En ole tuolta Eikä vielä ole edes ilta -levyltä kuullut kuin nämä kaksi hittibiisiä, eikä kumpikaan niistäkään säväyttänyt mitenkään erikoisesti.

Apulanta on jotenkin aina ollut olemassa minulle. No, onhan se koko elinaikani ollutkin pystyssä. :D Mutta siis tarkoitan sitä, että jo ihan pienestä saakka olen jotenkin kuunnellut Apulantaa, ollut tietoinen sen kappaleista ja pitänyt siitä. Se on todellakin tuttu ja turvallinen. En oikein osaa sanoa, mistä Apulannassa erityisesti pidän. Ehkä se on se kokonaisuus. Kerran olen Apulannan livenä nähnyt, oli kyllä hyvä keikka. Osaavat laukoa vitsejä juuri sopivasti.

Lempikappaleitani Apulannalta ovat ainakin Jumala, Muistijäljet, Käännä se pois, Maanantai, Teit meistä kauniin, Mato (!!), Mitä kuuluu, Odotus, Poistuisitko mun elämästäni ja Viivakoodit. Ilonaa en tässä sen enempää viitsi ruveta kommentoimaan, kuin että kaunis kappale, mutta herättää ihmisissä negatiivisia ajatuksia itsesäälissä rypevistä teineistä. Se on harmi.
i am my own life, own harm

Drucella

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Maaliskuu 29, 2007, 15:39:37 »
Minä en oikein osaa sanoa. Tykkään vanhemmasta Apulannasta, mutta en pidä yhtään uudesta levystä.

En ole tuolta Eikä vielä ole edes ilta -levyltä kuullut kuin nämä kaksi hittibiisiä, eikä kumpikaan niistäkään säväyttänyt mitenkään erikoisesti.
Minä olen vähän enemmänkin, enkä... siis... ei. En tykännyt.
Se nykyinen tyyli, se on ehkä enemmän poppimaista, ja välillä minulle tule sellainen tunne, että: "hei! Oletteko te kaikki unohtaneet, mistä he aloittivat?". Tarkoitan nyt näillä 'te'illä niitä, jotka tykkäävät ja kuuntelevat pelkästään jotain Koneeseen kadonnut -biisiä, ja kun he näkevät esimerkiksi Aivan kuten kaikki muutkin -levyn kaupan hyllyllä, he huutavat: "Hei onx toi niinku Apulannan levy? Onx se niin vanha bändi? Vai onx tää vaa joku, jolla on sattumalta sama nimi?" tai vastaavaa.

Apulannalla on jokin sellainen, joka iskee. Sanat? Perustyyli? En tiedä. Se vaan on niin hyvää. Olen tykännyt Apulannasta sen jälkeen kun Heinola 10 ilmestyi, ja lempikappaleita on aika monta; Maanantai, Teen mitä vaan (hyvä musavideo xD), Kadut, 010, Jumala, Viivakoodit, Reunallat, Odotus, Ruhtinaat, Mato  ... niitä on monta.

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Tomaatti
« Vastaus #88 : Huhtikuu 04, 2007, 21:14:38 »
Nyt kun olen itsekin onnistunut kyseisen levyn hankkimaan, niin on vähän selkeempää näkemystä mokomasta. Tämä on minulle vähän niin kuin nuo muutkin uudemmat levyt, biisejä pitää kuunnella kunnolla ennen kuin niistä tyksii. Omalla tavallaan tykkään kaikista kipaleista, erityisesti kyllä erottuu noi VEAM, KK, EVOEI ja Ylijäämävalumaa, mutta muitakin kuuntelen ihan mielellään. Jokin tämän levyn sanoituksissa kiinnittää huomiota, se jotenkin erottuu. Ellei johdu tottumattomuudesta.

Siinä olen Drucellan kanssa eri mieltä, että minusta ei ole mikään synti tykkäillä vain bändin uudesta tuotannosta, jos sen tyylinen musiikki on sydäntä lähellä. Minäkin kai pidän joidenkin muusikoiden tuotanniosta vain yhdestä levystä tai tietyistä kappaleista,  tutustumatta koko tuotantoon. Vaikkakaan minä harvoin voin olla tykkäämättä jostain musiikista, niin että juu.

Vennlaa

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #89 : Huhtikuu 15, 2007, 19:01:17 »
Apulantahan on vanha. Iänikuiset bändin jäsenet saavat minulta kiitoksia, karkkia, ruusuja ja kaiken mitä tahtovat (paitsi levyni). Uusin levy voittaa kaiken.

Vanhat kunniaan silti.<3 :DD
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2007, 16:06:13 kirjoittanut Vennlaa »

Kaalikeitto

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Elokuu 01, 2007, 04:55:55 »
Apulanta.<3 ehdotomasti mun lempibändi, olen kasvanut Apulanta- uskontoon! Apulanta on uskontomme ja Toni Wirtanen Jumalamme (iskä on myös suuri fani) Toni Wirtanen on nero! Apulannasta hyvän tekee esim. se että ne biisit mitä Toni laulaa, niin se laulaa ne oikeesti tunteella, jotkut bändit tekevät sitä, että heti kun eka albumi ilmesttyy nii ei kiinnosta muun kuin myynti. Itse pidän ehkä enemänkin tästä Apulannan vanhemmasta tuotannosta mutta on pari uuttakin biisiä ihan hyviä esim. Koneeseen kadonut, Viisaus ei asu meissä, Armo. Mutta lemppareita on ehdottomasti esim. Maanantai, Vivakoodit, Ilona, Pahempi toistaan ja Lupasit mulle.. Noista kappaleista tulee mieleen jotain ihmeellisen tuttua, en tiedä.

Pitää laittaa tähän lopuun pari palaa kappaleista, jotka ovat mielestäni hienosti tehty. Esim. Viisaus ei asu meissä- kappaleesta kohta Tappaa ei ollut tarkoitukseni vaan rampauttaa pysyvästi niin että joka päivä muistaisit, joka päivä koko loppu elämäsi, sä teit sen minua koskevan virheen.
Lupasit mulle lupasit mulle ikuisen loppun asti kestävän rakkauden, mitään saanut en kuitenkan pelkän ikävän tuskan vaan..

Apulanta. Ehdottomasti suomen kakkienaikojen PARAS bändi!

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #91 : Elokuu 11, 2007, 17:14:36 »
Vanha Apulanta \,,/
Joo eli tota noin. En ole koskaan ollut mikään Apulanta-fani, mutta koko pienen ikäni ajan olen sitä aina satunnaisesti kuunnellut ja ympärilläni kuullut. Tykkään todella paljon Apulannan lyriikoista, heillä on ehkä parhaimmat sanoitukset niistä bändeistä/artisteista jotka suomeksi esiintyvät. Varsinkin vanhemmat Apulannan biisit ovat hienoja. Niissä on jotain joka sykähdyttää ja muutenkin lyriikat ovat paljon osuvampia ja musiikki ehkä vähän rokimpaa. Jopa vanhempien kappaleiden musiikkivideot ovat parempia kuin uudempien.
Uusi Apulanta? Yhh, en tykkää. Olen kuunnellut Eikä vielä ole edes ilta -levyn kertaalleen läpi ja joo, en voi sanoa muuta kuin että olen pettynyt. Musiikki on mennyt vähän popimpaan suuntaan ja muutenkin koko levy on aika kaukana ennen minulle niin rakkaasta Apulannasta. Enkä mahda sille mitään että Viisaus ei asu meissä kappaleen kohta Tappaa ei ollut tarkoitukseni vaan rampauttaa pysyvästi niin että joka päivä muistaisit, joka päivä koko loppu elämäsi, sä teit sen minua koskevan virheen. jää ikuisesti soiman päähäni, mikä ei edes ole hyvä asia. En tykkää koko kappaleesta.

Eli vanhaa Apulantaa kuulutetaan edelleen, uutta ei. Parhaita kappaleita ovat mielestäni ehkä Jumala, Hiekka ja Odotus.
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
« Vastaus #92 : Lokakuu 26, 2007, 18:01:17 »
Eli vanhaa Apulantaa kuulutetaan edelleen, uutta ei. Parhaita kappaleita ovat mielestäni ehkä Jumala, Hiekka ja Odotus.

Joo, jumala (oikeasti sen kuuluu olla pienellä alkukirjaimella, katso vaikka levyn takakannesta) ja Hiekka ovatkin oikein tosi vanhoja biisejä! No, tietenkin viisi vuotta vanhat biisit saattavat tuntua teinin mielestä todella vanhoilta, mutta ko. bändi on kuitenkin 16-vuotias, ja näin ollen Hiekka-levyn biisit edustavat melko uutta tuotantoa. Minun mielestäni on aika huvittavaa, kun eräät sanovat, että "Apiksen uus tuotanto on tosi paskaa, vanha on vitun hyvää, erityisesti jumala ja Hiekka ja Saasta!" Minusta Apulannan tuotanto voidaan karkeasti jakaa kolmeen osaan: vanhaan tuotantoon kuuluvat alkuaikojen EP:t ja kolme ekaa levyä, keskiaikaa edustavat AKKM ja Plastik, ja nuo loput ovat sitten uudempaa tuotantoa. Tosin tietenkin jokaisella on oikeus omaan jaotteluunsa, mutta noin minä ajattelen.

Tuntuu siltä, että ihmisten mielestä on jotenkin "siistimpää" kehua vanha tuotanto maasta taivaaseen ja haukkua uudempi täysin. Se on jotenkin ikään kuin muotia. Silloin kuulostaa tosifanilta, joka on kuunnellut Apulantaa tosi pitkään.

Itse en ole fanittanut Apulantaa kovinkaan kauan, vain vähän yli kaksi vuotta, vuoden 2005 syksystä. Itse asiassa olin kyllä jo sitä ennenkin pitänyt bändiä hyvänä, pidin lähes kaikista kappaleista, jotka olin kuullut (niitä vain ei ollut kovinkaan paljoa) ja mulla oli sellainen mielikuva, että niillä on todella hyvät sanoitukset. Tajuan kaiken hitaasti, joten vasta silloin 2005 syyskuussa (muistaakseni se oli nimenomaan syyskuu) tajusin, että kyseessä on todennäköisesti maailman paras bändi - yhtään liioittelematta. Silloin hankin Kiilan (poltettuna tosin), ja se oli heti menoa. Hankin lähes koko tuotannon (poltettuna, pakko myöntää) ja rakastuin siihen. Siitä lähtien faneus on vaan tasaisesti kasvanut, ja totta kai aidot levytkin oli sitten pakko hankkia - en voinut elää itseni ja syyllisyyteni kanssa, kun minulla oli vaan poltettuja.

Itseäni viehättää eniten juuri tämä uudempi tuotanto. Minusta on tyhmää kuunnella jotain musiikkia vain sen takia, että siinä on "niin vitusti asennetta!!!". Itse arvostan musiikissa eniten muita asioita; vaikka en mitään musikaalinen nero olekaan, kyllä minulle musiikilliset asiat ovat merkittävämpiä kuin se paljon puhuttu asenne. Vihaan punkia (ainakin yleensä). Apiksen vanhempi tuotanto ei ollut niin vakavastiotettavaa kuin tämä nykyinen. Useat vanhat kappaleet tuntuvat siltä, kuin ne olisi tehty ihan vain vitsillä, eikä musan ole minun mielestäni tarkoitus olla hauskaa. Uudemmat Apulannan biisit eivät sisällä teiniangstia, vaan jalostuneempaa ja aikuisempaa tuskaa, ja ne ovat melodioltaan vähemmän yksinkertaisia ja lyriikoiltaan kypsyneempiä.

Äh, tuosta tulee nyt sellainen kuva, kuin vihaisin kaikkia Apulannan vanhempia kappaleita, eikä se toki pidä paikkansa. Attack nyt on paskaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (Päivästä toiseen on hyvä!), mutta esim. Ehjältä ja Kolmelta löytyy kyllä oikeasti hyviäkin biisejä. Minä olen voittaja ja Poistuisitko mun elämästäni ovat omalla tavallaan nerokkaita, ja PVC-unelmia, Liikaa ja Mitä vaan puolestaan edustavat vakavasti otettavampaa ja herkempää musiikkia, samoin kuin b-puoli Ei tänäänkin. Ja pakko vielä sanoa, siitäkin huolimatta, että äsken sanoin asenteellisuuden olevan täysin merkityksetön seikka musiikissa: kyllä Kalamiehen toverissa oleva asenne iskee minuunkin. Siinä on biisi, joka toimii erinomaisen hyvin silloin, kun vituttaa. Mutta pointtini on kuitenkin se, että kokonaisuutena nuo vanhemmat levyt eivät oikein toimi uudempien lailla, ne sisältävät niin paljon niitä huonojakin biisejä.

Paras levy on ehdottomasti Kiila. Sanokaa mitä sanotte, minä en kyllä näe siinä mitään poppia: rock-levyhän se pääasiassa on! Killa on minulle rakkain Apulannan levy, sitä on varmaankin tullut kuunneltua eniten. Lähinnä tämä johtuu kai siitä, kun kyseisellä levyllä ei kertakaikkiaan ole yhtään biisiä, josta en pitäisi. Monet levyt ovat sellaisia, että niillä on joitakin tosi hyviä biisejä, mutta sitten niiden vastapainoiksi on myös vähintäänkin jonkin verran niitä skipattaviakin. Kiilalla tätä ongelmaa ei ole, vaikka tietenkin toiset biisit ovat parempia kuin toiset. Armoon olen kyllästynyt ja sen teini-IHQ-maine on kammottava, mutta huonoksi en sitäkään biisiä sanomaan, koska onhan se sävellyksenä yhäkin komea. Kiilan parhaisiin biiseihin vuosi luetella suurimman osan levyn biiseistä, mutta kyllä minä osaan nimetä parhaankin: Pala siitä. Se lyriikka on kertakaikkiaan nerokas. Aukeaa vaikeasti, mutta kun aukeaa, niin sitten iskee kunnolla. Luulen, että biisin aihe ei sinänsä ole kovinkaan ihmeellinen, ja senkin takia on hienoa, miten Toni on onnistunut upealla toteutuksella ilmasemaan asiat niin hienosti. Muita parhaita ovat Valon juuri ja Kuollakseen elossa. Toimivat lääkkeen tavoin silloin, kun ahdistaa. Kuten koko levy, kokeilkaa vaikka! Siksihän se onkin niin mittaamattoman tärkeä. Kuitenkin, parhaisiin kappaleisiin tuolta levyltä on ihan pakko mainita myös Pahempi toistaan, joka on yksi syy siihen, että ylipäätään hankin Kiilan ja löysin tieni Apulannan pariin, ja lisäksi Pahempi ei myöskään ole menettänyt tehoaan radiosoitossa, vaan toimii melko hyvin vieläkin (miksi hoen koko ajan sanaa "toimii"?).

Toiseksi paras levy on varmaan Heinola 10, joka itse asiassa ei jää paljon jälkeen Kiilasta. Huonoja biisejä ei oikein löydy. Kolmanneksi parasta levyä en kyllä osaa sanoa; siinä kohdassa alkaa olla aika tasavahvaa. Ennen olin sitä mieltä, että Hiekka on kolmanneksi paras, mutta enää en tiedä. Kova levyhän se on, ei siinä mitään, mutta kun siinä on kuitenkin niitä vähän keskinkertaisempiakin (ei kuitenkaan millään muotoa huonoja) biisejä jonkin verran. Plastikilla on vähän samaa vikaa, lisäksi se on jotenkin niin konemainen ja... muovinen, vaikka loistavia biisejä sieltäkin löytyy. AKKM on vähän yliarvostettu omasta mielestäni, mutta varsinkin tämän vuoden puolella olen kyllä alkanut arvostaa sitäkin ihan uudella tavalla. Ja sitten uusin, tuo EVOEI: liian punk, liian nopeatempoinen, liian suorat lyriikat, mutta silti niin onnistunut levy! Totta puhuakseni, jos nyt olisi aivan pakko julistaa jokin levy kolmanneksi parhaaksi, se saattaisi olla juuri EVOEI. Voi olla uutuudenviehätystäkin, en tiedä.

Parhaita biisejä, no, voin sanoa, että niitä on paljon. Jokaiselta levyltähän niitä löytyy, joiltakin enemmän, joiltakin vähemmän, mutta kaikilta vähintään muutama. Lisäksi emme saa myöskän unohtaa b-puolia! No, tiedän, ettei mahdottoman pitkää listaa jaksa lukea kukaan, enkä minäkään jaksa sellaista kirjoittaa, mutta sanon nyt tässä muutaman ihan parhaan. Paras, se on Kadut, melko selvästikin. Usein hyvät biisit aukeavat hitaasti, mutta tuo ampaisi tiensä sydämeeni heti ensikuulemalla. En ollut koskaan kuullut mitään sen kaltaista, ja kuunnellessani sitä, toivon, ettei se loppuisi koskaan. Noin lähellä täydellistä ei kyllä ole mikään toinen kappale; lyriikka, melodia, Tonin ääni, kertosäe, säkeistöt, alku... Kaikki niin sanoinkuvaamattoman upeaa. Ja toiseksi paras kappale on Faarao, siinä lyriikka on tärkein, kuten Kaduissakin, mutta tämä ei tarkoita sitä, että melodiakaan olisi millään muotoa huono. Faarao on samaan aikaa rock, mutta minusta myös herkkä. Kun parhaista biiseistä puhutaan, on pakko ottaa esille myöskin jo aiemmin mainittu Pala siitä, sekä niinikään aiemminkin mainitut Päivästä toiseen ja Ei tänään. EVOEI:ltä hevimpää materiaalia edustava Trauma on myös potentiaalinen kestosuosikki. Vielä on mainittava yksi biisi: Jäätyneiden kaupunki. Kuinka jokin biisi voikaan olla niin kaunis? Vielä voisi jatkaa listaa loputtomiin, mutta nyt pakotan itseni lopettamaan, heti.

Sitten ne syyt, mitkä Apulannasta tekevät niin erityisen. Minun mielestäni, ja uskon, että samaa mieltä ovat monet muutkin Apulanta-fanit, tuossa bändissä paras puoli ovat ehdottomasti lyriikat. Ei sillä ole mitään väliä, että useat niistä on varmaankin tarkoitettu kertomaan melko perinteisistä rakkausasioista; Toni W:n tapa tehdä sanoituksia jättää kuitenkin niin paljon tulkinnanvaraa, että loppujen lopuksi kaikki on kiinni juuri kuuntelijan omasta tulkinnasta. Vaikkei siis olisi kokenut omassa elämässään niitä asioita, joita silmällä pitäen Toni alunperin teki lyriikat, voi niistä kuitenkin löytää itsensä ja oikeastaan melkein mitä vaan, kunhan katsoo kunnolla. Lisäksi on hienoa miettiä, mitä Toni on milloinkin halunnut sanoa, tai etsiä sitä, mitä kappale itselleen merkitsee, yrittää löytää tarina komeiden metaforien ja symboliikan alta. Eivät ne ole mitään sananhelinää, eivät todellakaan. Ne lyriikat ovat mietittyjä ja kaikin puolin sellaisia, joita itse arvostan todella paljon.

Mutta silti, eihän hyviäkään sanoituksia varmaan jaksaisi pidemmällä mittakaavalla kuunnella, jos melodiat eivät viehättäisi. Apulannan kappaleissa tämäkin puoli on kuitenkin kunnossa. Rajua ja kaunista, hidasta ja nopeaa, rauhallista ja ei-niin-kovin-rauhallista. Eivät ne toista itseään, sieltä löytyy erilaisia biisejä ja melkein jokaiselle jotakin.

Voisi sanoa, että Apulanta auttaa, kun on vaikeaa, vie pahan olon ja ahdistuksen pois. Tämä voi kuulostaa liioittelulta, mutta jossain määrin on totta. Jotkut purkavat esim. aggressionsa hakkaamalla metsän puita pesäpallomailalla, toiset kuuntelevat Apista. Aina se auttaa. Siksi se on niin tärkeä bändi minulle.

Ja sitten livemeninki, kyllä, pidän siitäkin. Vaikka Apulanta periaattessa onkin sellainen bändi, jota haluaa hiljentyä kuuntelemaan omassa rauhassaan yksin huoneessaan, on fiilis keikoilla niin mahtava, että sinne haluaa mennä uudestaan ja uudestaan. Ei sillä, että itselläni olisi pitkä liuta Apiksen keikkoja takana, mutta olen minä käynyt viidellä, ja tuota määrää olisi tarkoitus kartuttaa niin paljon kuin mahdollista. Huomenna on vuorossa seuraava keikka, odotan jo innolla.

Viimeiseksi haluaisin sanoa, että pidän bändin jäsenistä myös persoonina. Sipe on oikeasti yksi maailman mukavimmista ihmisistä, ja Jönssi on niin symppis (vaikka se voisi kyllä jakaa nimmareita vähän enemmän). Ja Toni, siinä vasta on älykäs ja hauska mies. Joku sanoi muistaakseni ekalla sivulla, että Tonilla olisi noussut kusi päähän, mutta en minä kyllä ole sellaista huomannut. No, jokainen näkee, mitä näkee, turha siitä on kiistellä. Oli miten oli, minusta on kuitenkin hienoa, kuinka vakavasti se näiden kaikkien vuosien jälkeen ottaa nuo biisit ja niiden vastaanoton.

Nimmaritkin minulla on, Tonilta ja Sipeltä. Jönssiltäkin haluaisin mielelläni, huomenna täytyy yrittää.

Voi ei, tästä viestistä taisi tulla liian pitkä. Anteeksi, rakkaat ystävät, en voinut itselleni mitään.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2008, 18:15:10 kirjoittanut Kuupposen päivä »

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #93 : Marraskuu 15, 2007, 13:15:34 »
Joo, Apis. Alkaa ihan tekemään pahaa, kun joitakin tämän topicin ihkutusviestejä, mutta annanpa olla, jokainenhan itse vastaa viestiensä tasosta...
Minulle Apulanta on ollut läheinen jo muutaman vuoden. Kuuntelun aloitin muistaakseni joskus Kun Plastik ilmestyi, eli onhan tuosta ja muutama vuosi. DVD:t on kerätty kokoelmiin, ja tuo uusin Kesäaine on siis nyt ollut vielä viime kuukausinakin kovassa katsonnassa. Vaikka DVD:t eivät olisi mitään huippuluokan tuottamaa (Kesäaine parantanut kyllä noiden DVD:n tasoa), niin niissä näkyy silti niin selvästi se todellinen, suomalainen Apulanta ja suomirokki.

En nyt alkaisi tässä tarinoimaan, kuinka tärkeä ja sydäntä lähellä oleva ja upea ja ihana ja tunnelmallinen Apis on, en niin millään jaksa. Sanon vain lyhyesti: Apulanta on tärkeä osa minun musiikkimaailmaani.
Keikkoja on tullut kierrettyä, ja viimeksi näin Apiksen Simessä viime kesänä. Hyvin vetivät sielläkin - Tonin sarkastiset vitsit olivat paikallaan, mutta jotenkin minusta tuntui että Apis on vetänyt parempiakin keikkoja... (Rollorock, ah.)

Lempibiisiä on vaikea määritellä, koska en omista sellaista. Apiksella on sekä huonoja että hyviä biisejä, kuten jokaisella bändillä. Mutta eniten muistoja ja omia tuntemuksia minulla on ehkäpä biiseissä Odotus, ...Silti onnellinen, Liikaa, Käännä se pois, Reunallat, Muistijäljet ja Saasta. Kiila-levyltä voisin kuitenkin mainita Valon juuri-kipaleen, se herättää hyviä ja kauniita muistoja :) Lempilevyä en nyt niin luokittelisi, mutta Apiksen vanhempi materiaali kolahtaa enemmän. Ehkä ne alkukantaiset punk-ajat niin kuitenkaan, mutta aika Plastikin ja Kolmen ilmestyttyä. En ryhdy analysoimaan kaikkia biisejä, mutta Ilona?, Kolme vuotta (Mennään naimisiin) ja Ylijäämävalumaa ovat esimerkkejä niistä biiseistä, jotka eivät minuun iske. (Okei, olihan Ilona tosi ihq ja kaikkee silloin joskus), mutta Ylijäämävalumaa on esimerkki uusimman levyn "huonoudesta." Minuun se ei iskenyt millään lailla - Apulanta on muuttunut, ja paljon. Koneeseen kadonnut, en saa siitäkään biisistä mitään irti. Mihin on jäänyt se rock, rauha ja rakkaus? Omistan kyllä Eikä vielä ole edes ilta-levysen, mutta harvoin tulee kuunneltua. Minä elän niissä vanhemmissa ja oikeasti vanhoissakin biiseissä ja muistoissa. Elän siinä keikassa, jossa Reunallat soitettiin ekaa kertaa ja melkein itken, silloin se meininki oli niin saatanan loistava!

Kokoelmia kuuntelen myös usein. Varsinkin Syitä ja seuraksia sekä Singlet 1998-2003 ovat mahtavia vieläkin. Singlet 1993-1997 on myös esteettistä kuunneltavaa, ehdottomasti. Kiila-levy sinänsä oli hyvä - siinä oli asiaa, se oli vielä sitä salaperäistä rockia mitä minä olen Apulannassa aina tiedostanut. Lauseita, jotka ovat kuin Raamattu; ajan kanssa, useamman kerran kuuntelun ja lukemisen jälkeen ja pohdinnan jälkeen vasta ymmärrät niiden merkityksen. Se Tonin sanoituksissa onkin se upein juttu, koskaan et voi olla varma mitä mikin lause pohjimmiltaan tarkoittaa. Ja harvoin saakaan tietää.

Kyl kyl, Apista on tullut katsottua livenäkin, ja vaikka eräs ystävättäreni väittääkin kiven kovaan, kuinka huono live-bändi Apulanta on, en jaksa edes väittää vastaan. Okei, Toni ei pompi lavalla, kannusta yleisöä taputtamaan ja huuda Tiktakkimaiseen tapaan: "Onks teil kivaaaaaaaa?!", mutta silti on minun korviini ja silmiini hyvää viihdettä. Se tunne, joka Apulannasta lähtee kun se soittaa - se on vaan nähtävä.

Haluaisin herättää täällä keskustelua aiheesta: Tuukka vai Jönssi? (a.k.a Parta-Sami).

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Marraskuu 16, 2007, 15:35:25 »
Haluaisin herättää täällä keskustelua aiheesta: Tuukka vai Jönssi? (a.k.a Parta-Sami).

Kyllä Jönssi ainakin minun mielestäni on huomattavasti parempi basistina (ihmisinä en niitä ala vertailemaan). Olen tietenkin vähän huono arvioimaan kenenkään bassonsoittotaitoja, kun en bassonsoitosta yhtään mitään ymmärrä, mutta jopa minäkin uskaltaisin silti väittää, että Apiksen bassokuviot ovat muuttunet monimutkaisemmiksi ja taidokkaammiksi Tuukan lähdettyä yhtyeestä. Bassot ovat muutenkin nyttemmin tulleet suurempaan osaan bändin musiikissa, varsinkin EVOEI-levyllä. Tuukkahan taisi itsekin joskus todeta, että "ikinä en ole mitään osannut soittaa, enkä kyllä osaa vieläkään". Mulla on sitä paitsi sellainen käsitys, että bändi ei missään vaiheessa ollut kyseiselle henkilölle kovin tärkeä, vaan kaikki tv-jutut ynnä muut olivat etusijalla. Pitäähän ihmisen tehdä sitä, missä on hyvä ja mitä haluaa tehdä, joten mielestäni on kuitenkin ihan hyvä juttu, että Tuukka jätti bändin.

Se vaan itseäni vituttaa, että hän ei ohjaa enää edes Apiksen musavideoita. No, olihan osa Tuukan videoista melko huonoja, mutta joukossa oli kuitenkin niitä erittäin hyviäkin (kuten Käännä se pois!), ja jotenkin tuntuu tosi kummalliselta, että videot ohjaa nykyään joku muu kuin hän. Ei mulla kyllä ole mitään Toni Virhiää vastaan (KoKa oli sitä paitsi todella hyvä video), eikä tietenkään sitäkään tyyppiä, joka ohjasi Trauman (en muista nimeä), mutta kuitenkin.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
« Vastaus #95 : Marraskuu 16, 2007, 17:20:39 »
Se vaan itseäni vituttaa, että hän ei ohjaa enää edes Apiksen musavideoita. No, olihan osa Tuukan videoista melko huonoja, mutta joukossa oli kuitenkin niitä erittäin hyviäkin (kuten Käännä se pois!), ja jotenkin tuntuu tosi kummalliselta, että videot ohjaa nykyään joku muu kuin hän. Ei mulla kyllä ole mitään Toni Virhiää vastaan (KoKa oli sitä paitsi todella hyvä video), eikä tietenkään sitäkään tyyppiä, joka ohjasi Trauman (en muista nimeä), mutta kuitenkin.
Tästä tulee minulle ainakin sellainen olo, että Tuukka on tehnyt kokonaan pesäeron ja pessyt kätensä kaikesta Apulannan touhusta tästä eteenpäin. Minä en ole ylipäätään näiden musiikkivideoiden ohjaajin perehtynyt, mutta kun vertaa esimerkiksi Käännä se pois:ta ja Traumaa, kyllä KsP on paremi, mutta kun sitten taas ottaa Jumalan ja KoKa:een, niin .. Noh, kyllä jälkimmäinen vie voiton.

Mutta Tuukka vai Jönssi. No, minä kallistun itse jälkimmäiseen, vaikka alussa tämä miehistönvaihdos tuntui minusta oudolta, eteenkin kun oli nähnyt Jönssin vain yhdellä Provinssin keikalla lisäsoittajana. Ei siinä tilanteessa saattanut edes kuvitella tätä 1/3 Apulannasta. Mutta mitä nyt on käynyt keikoilla (tähän bassonsoittoon en puutu sävelkorvattomuuttani) niin kyllä Jönssi hahmona siellä lavalla menee minusta paremmin kuin Tuukka loppuaikoinaan. Myös läpän heitto on minusta yhtenäisempää, kun kaikki kolme äijää heittävät huulta settien välissä.
Pakko on paras muusa.

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Marraskuu 17, 2007, 11:44:41 »
Tästä tulee minulle ainakin sellainen olo, että Tuukka on tehnyt kokonaan pesäeron ja pessyt kätensä kaikesta Apulannan touhusta tästä eteenpäin. Minä en ole ylipäätään näiden musiikkivideoiden ohjaajin perehtynyt, mutta kun vertaa esimerkiksi Käännä se pois:ta ja Traumaa, kyllä KsP on paremi, mutta kun sitten taas ottaa Jumalan ja KoKa:een, niin .. Noh, kyllä jälkimmäinen vie voiton.

Jumala ei muuten ole Tuukan ohjaama! :) Kyseessähän on juuri se video, jonka ohjaaja valittiin jonkin kilpailun kautta. Itsekään en muuten pidä siitä videosta yhtään (en tosin ole edes nähnyt sitä kovin montaa kertaa), ei siinä oikein tapahtunut mitään. Kuuluu ehdottomasti Apiksen huonoimpien musavideoiden joukkoon.

Mutta niin, sellainen tunnehan tästä tosiaan tulee, että Tuukka on halunnut päästä kaikesta Apulantaan liittyvästä eroon. Se on aika surullinen juttu, kun aluksihan suunneteltiin, että hän tekisi lähtönsäkin jälkeen niitä levynkansia ja videoita, aivan kuten oli ennenkin tehnyt.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #97 : Toukokuu 17, 2008, 14:07:54 »
Herätetään nyt tää topic henkiin. Ainakin yhden viestin verran.
Minä pidän Apulannasta. Pidän Apulannan uudesta ja vanhasta tuotannosta, missä ikinä se raja meneekään. Vaikka Apulanna musiikki on muuttunut vuosien varrella se on edelleen hyvää ja siinä on se jokin Apulantamaisuus. En tarkkaan tiedä, koska musta tuli fani. Se vaan meni niin. Ensin kuulin sattuman varaisia kappaleita mökillä. Huomasin pitäväni siitä ja aloin tutustua siihen tarkemmin. Nyt olen mielestäni fani, vaikkei mulla olekkaan Apulannan kaikkia levyjä enkä ole käynyt kovin monella keikalla. Levyjen hankkimista vaikeuttaa rahapula ja se ettei niitä myydä paljoakaan. Keikkailua taas vaikeuttaa, se että sillon harvoin kun A-lauta eksyy tänne päin keikka on k-18 eli en pääse sisään. Eikä täältä jaksaisi jonnekkin Helsinkiin lähteä A-laudan keikalle, vaikka senkin olen kerran tehnyt:). Apulannan keikat on muuten loistavia. En myöskään valitettavasti ole tavannut ketään heistä.

En pysty sanomaan mikä on lempi kappaleeni tai levyni. Tai kyllähän mä voin sanoa mikä se tällä hetkellä on. Huomenna se vaan voi olla joku toinen. Se kun riippuu tosi paljon mielentilasta ja monesta muusta seikasta. Tällä hetkellä suosikki levyni on Ehjä ja kappale Pöljä. Olen kirjoittanut muihin aiheisiin (lempi bändisi/artistisi tai jotain simmosta) sen verran syitä siihen miksi pidän Apulannasta, joten en nyt jaksa toistaa kaikkea. Sanotaan nyt että pidän Toni sedän (älkää kysykö miten niin Toni setä, se vain on tullut jostain) lauluäänestä ja -tyylistä, sanoitukset on hyviä, melodia on hyvä, hyvä pojat soittaa hyvin (tiedän ettei Sipe, Jönssi ja Toni ole enää mitään poikia, mielessäni kutsun heitä silti Apulannan pojiksi). Fanitan ennen kaikkea niiden musiikkia, mutta myös he ovat omassa persoonassaan idoleitani. Älkää kuvitelko nyt että fanitan A-lautaa vain koska Toni on ihqu. Inhoan muutenkin koko sanaa. Aloin ensin tykätä musiikista ja sitten otin selvää henkilöistä sen takana. Mielestäni Toni ja Sipe on hyvän näköisiä. Ei sillä että Samikaan ruma olisi, muttei se ole sillä tavalla hyvän näkönen.

Voisi sanoa, että Apulanta auttaa, kun on vaikeaa, vie pahan olon ja ahdistuksen pois. Tämä voi kuulostaa liioittelulta, mutta jossain määrin on totta. Jotkut purkavat esim. aggressionsa hakkaamalla metsän puita pesäpallomailalla, toiset kuuntelevat Apista. Aina se auttaa. Siksi se on niin tärkeä bändi minulle.

Ymmärrän täydellisesti mitä tarkoitat. Apulanta auttaa muakin, sillon kun on huono tai ahdistunut fiilis. Olen kirjottanut aiheesta tarkemmin masentelumusiikki topickiin, joten en nyt kirjota tähän mitään tarkemmin.

Mielestäni Apulanta ei ole missään vaiheessa ollut eikä ole nytkään poppia tai kaupallista. Toni tekee juuri sellaista musiikkia, mitä itse haluaa. Tottakai yli 30-v mies tekee erilaista musiikkia kuin alle 20-v poika. Mielestäni Apulanta tekee edelleen sellaista musiikkia, mitä haluaa välittämättä teko hetkellä, siitä tykkääkö muut. Kyllähän Toni on itsekin muistaakseni sanonut, että levyä julkaistessa toivoo, että muutkin tykkää.

Tuukasta ja Jönssistä en osaa sanoa kumpi on parempi.

Tässä vielä lyhyt kertaus siitä ketkä Apulannasta soittaa ja lyhyt historia. Kun jotkut tuolla (pari vuotta vanhoissa) viesteissä eivät tienneet ketkä siinä soittaa ja muuta tämmöstä.
Apulanta perustettiin vuonna 1991 alkuvuodesta. Perustajat olivat Toni Wirtanen (kitara+laulu) ja Antti Lautala (kitara+laulu). Toni ja Antti pyysivät Sipen rumpaliksi ja myöhemmin (-92) amerikan vaihto oppilas Mandy tuli bassoon. -93 Mandy palasi Amerikkaan sillon basistiksi tuli Tuukka Temonen. -94 Antti lähtee. Pojat jatkavat tästä eteenpäin kolmestaan, jos ei lasketa vaihtelevia kiertuekitaristeja. 2005 Tuukka lähti ja Parta-Sami Lehtinen (eli Jönssi) tarttui bassoon, oltuaan sitä ennen kauan kiertuekitaristi.
Tämän hetken Apulanta siis on tälläinen: Toni Wirtanen (alias Kauko Starr) kitara+laulu+laulujen teko. Sipe (oik. Simo) Santapukki rummut (tehnyt myös muutaman kappaleen) ja Sami Lehtinen basso. Toni on syntynyt 4.4.1975, Sipe 20.12.1977,  Tuukka 20.4.1975. Tosta voi varmaan kaikki laskea itsekin iät. Samin iästä ei ole tietoa. Sanotaan nyt vielä ulkonäöstä. Sipe on tällähetkellä ainut jolla on hiukset (jos se ei ole ajanut niitä sitten viime näkemän). Samilla on simmonen jännä parta (tosin Tonillakin oli viimeksi partaa, kun siitä kuvan näin). ja Toni on se komea kalju (kuvissa usein keskellä).

Edit:Toni on kuulemma ajanut partansa, mutta jättänyt viikset.
On tääkin näköjään tämmönen kamalan pitkä viesti. Alunperin oli tarkotus kirjottaa lyhyt teksti, mutta se venähti pitkäksi. Toivottavasti joku jaksaa lukea tän. Ehkä joku muu Apulanta fani ymmärtääkin tän venähtämisen:)

Edit2:Ei mun pitäny tähän enempää tehdä lisäyksiä, mutta kun on pakko... Ei näitä mun höpinöitä varmaan tästä topicista kukaan luekkaan... Nyt Kauko on näköjään ajanut viiksensäkin. Luultavasti se kasvattaa ne takasin, ennen kun näen tai saan lukea jonkun muun nähneen sen. Ja sitten asiaan jonka takia oli pakko kirjottaa. Apulannan uusi kappale Paha ihminen on kuultavissa. Se on tuolla linkissä suunnilleen 38 minuutin kohdalla. On muuten mun mielestä uskomattoman kova kappale ja kuulostaa paremmalta joka kuuntelu kerralla. Hyvässä mielessä sitä tavallista Apulantaa, muttei kuitenkaan ihan sitä... Odotan innolla Kesä-eepeen ilmestymistä (ilmestyy 11.6.2008). Ei kai noi mun linkitykset ole kiellettyjä? Sanokaa joku, jos on, niin poistan ne sitten:).
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2008, 19:46:45 kirjoittanut AIV rehu »
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
« Vastaus #98 : Toukokuu 24, 2008, 12:35:36 »
Paha ihminen .. Mmmm, sanat ovat jälleen taattua Wirtasta ja kyllä tuo on kaukana EVOEI:n soundimaailmasta. Minä todella tykkään tästä. Tonin ääni menee mukavan katkonaisesti ja tämä on todellakin bändin peruskauraa, ei ehkä nouse bändin parhaaksi esitykseksi, ei osaa vielä sanoa, meneekö tämä kesä - EP edellisen Pudota levyn tasolle, jolla oli rankempaa tykitystä. Jossain kohdin biisi kuullostaa Koneeseen kadonneelta, muttei onneksi kuin keskikohdan jälkeen hetken verran. Odotan niitä muita biisiä ja koko EP:tä ja ennen kaikkea Provinssinrockin keikkaa, jossa nuo biisit korkataan ensimmäistä kertaa.

ota valta pois niiden käsistä
jotka eivät kuitenkaan ymmärrä
ole ilolla paha ihminen

P.s Odotin viiksistä jotain jykevämpää, ovat aika haaleet vaaleet. Onneksi tukkatyyli säilyy. :)
Pakko on paras muusa.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #99 : Kesäkuu 02, 2008, 00:07:59 »
Herättääkseni keskustelua. -Tai sitten vaan kiusallani pitääkseni Apulanta aiheen keskustelua jotenkin elossa. Voi myös olla, että viestini lähetys johtuu kellon ajasta ja siitä että mulla on tylsää.- Kysyn mitä muut on mieltä Paha ihminen kappaleesta? Se on kuultavissa youtubessa. Hyvällä tuurilla voi kuulla myös satunnaisesti radiosta. Kannattaa muuten kuunnella se useamman kerran, vaikkei ensimmäisellä kuuntelu kerralla sytyttäisi.
Aietteko muut hankkia a) kesä-eepeen b) uuden levyn (pitäis ilmestyä vielä tänä vuonna) c) molemmat d) ette kumpaakaan e) harkinnassa
sitten kun se/ne ilmestyy?

Tein sitten moni valinta tehtävän toiseen kysymykseeni. Mielellään silti perusteluja vastauksiin (ettei mulle tule vihaisia yskäreitä galluppien tekemisestä:P )

Toiseen kysymykseeni vastaan itse vastauksen c). Perusteluina Apulanta faneuteni, josta johtuen olen kuullut niin paljon A-laudan materiaalia, että luotan levyjen sisällön olevan hyvää. Minä yksinkertaisesti tykkään Apulannan musiikista... Kesä eepeeltähän olenkin kuullut jo yhden kappaleen ja tykkään siitä eli luultavasti loppu EP:kin on taattua Apulannan huippu musiikkia.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
« Vastaus #100 : Kesäkuu 02, 2008, 09:37:59 »
RadioRock soittaa Kesä-EP:n edellisenä päivänä Jone Nikulan johdolla. Biisejä on kommentoimassa kukas muu kuin itse Toni Wirtanen. Stay tuned!

Itse aion hommata kesä-EP:n nettikaupan kautta heti, kun se tulee. Pitää tehdä ennakkotilaus. Sitten on pari päivää aikaa opetella biisit Provinssia varten. :) Levy hommataan totta kai, ei missään vaiheessa ole tullut mieleenkään, etten hankkisi sitä. Viimeiset kaksi levyä sekä Kesäaine- DVD:n olen hommannut heti niiden ilmestymispäivänä, joten tulevan plätyn kanssa toimimme luultavasti samoin.
Pakko on paras muusa.

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #101 : Kesäkuu 05, 2008, 02:25:28 »
Itse en ole vielä muodostanut lopullista mielipidettäni tuon uuden biisin suhteen. Tarkoitan siis Pahaa ihmistä - en oikeasti tajua, miksi kutsun sitä aina nimellä "se uusi biisi" tai "tuo uusi biisi".
Joka tapauksessa, uusi biisi onnistui kyllä tällä erää yllättämään minut ihan täysin. Kuten joku sanoikin, se eroaa aika radikaalisti EVOEI:n soundimaailmasta ja itse asiassa Apiksen tuotannosta yleensäkin. Ehkä juuri sen vuoksi en ole vielä päässyt aivan sinuiksi sen kanssa.

No okei, kertsi on kyllä ihan taattua Apiksen laatua ja hittikamaa. "Ota valta pois..." jäi oitis päähän kummittelemaan. Näen jo sieluni silmin yleisön huutavan sitä kesäyössä Tonden mukana.

Mutta mutta... säkeistöissä onkin sitten enemmän sulateltavaa. Aluksi tuntui vähän siltä, että ne ovat hakkaavat ja aiheuttavat tuotapikaa päänsäryn minulle. No, eivät sitten aiheuttaneetkaan, mutta vieläkin nuo tuntuvat hiukan omituiselta.

Ja sitten lyriikka; kyllähän nuo kaikki avaruusromujutut yms. ovat vähän kummallisia, mutta eivät pahalla tavalla. Persoonallisuus on hyvä asia! Olin jo rakastumassa kappaleen sanoitukseen, se on niin raju ja hyökkäävä, härski suorastaan (eli juuri sellainen, millaisista yleensä pidän), mutta sitten... Äh, satuin kuulemaan siitä yhden itselleni epämieluisan tulkinnan, ja nyt se kummittelee alati mielessäni. Hitto, pitää yrittää päästä siitä ongelmasta yli ja sovittaa sanat omaan elämääni, niin kyllä siitä hyvä tulee. Oikeasti arvelen vakaasti, että tuosta sanoituksesta tulee ajan myötä todella tärkeä minulle. Eikä vaistoni yleensä petä.
Kertsin alku osuu ja uppoaa todenteolla:

Ota valta pois niiden käsistä
Jotka kuitenkaan eivät ymmärrä

Kuitenkin, pitää kuunnella tuo uusi biisi vielä useampaan otteeseen; sitten tiedän kunnolla, mitä mieltä olen siitä. Kyllä ks. biisiä tuli huudatettua varmaan sata kertaa peräkkäin silloin pari viikkoa sitten, mutta sitten se jotenkin jäi lähinnä koulun ynnä muun paskan ansiosta. Kappale tuntuu siis vieläkin vähän, tai oikeastaan melko paljonkin, vieraalta.

Vastaus AIV:n kysymykseen: c)
Totta hitossa. En minä tiedä, onko hyvä levy tulossa vai ei, mutta pakko siitä on ottaa selvää. Ja luulen kyllä, että on. Niin paljon pidän bändistä ja luotan siihen.

Ja lisää Apisasiaa: haa, näen bändin livenä tänä lauantaina. Ellei jotain ihmeitä tapahdu tässä ennen sitä, ja luultavasti/toivottavasti ei tapahdu.
Mitenkäs te muut? Aiotteko mennä monillekin festareille Apista katsomaan?

Mutta no niin, nyt lopetan tämän hiton viestin ja menen taas kuuntelemaan tuota uutta biisiä. Pahaa ihmistä.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #102 : Kesäkuu 08, 2008, 21:04:17 »
Provinssiin olen tulossa Apulantaa katsomaan. Pakkohan sen keikalle on päästä kesällä pitkästä aikaa. Viimeksi olin joskus syksyllä keikalla. Ruisrockiinkaan en pääse, vaikka se olisi paljon lähempänä. Sinne kauas sitten lähdetään. Kyyditsijä on samaa mieltä, että pakko mun on jonnekin päästä A-lautaa katsomaan. Innolla odottelen ensi lauantaita. Toivottavasti ei sada. Ei se sade tosin tunnelmaa pystynyt viime vuonna Ruisrockissa pilaamaan, joten ei se sitä tälläkään kertaa tee.

Minäkin luin yhestä paikasta erään tulkinnan Pahasta ihmisestä. Se on ihan erilainen, kuin oma tulkinnan kyhäelmäni. Nyt se toinen tulkinta häiritsee, kun en saa sillä tavalla tulkitsemalla kappaleesta - miten sen nyt sanoisi - itselleni tärkeää kappaletta. Oma tulkintani tekee kappaleesta itselleni läheisemmän. Sisimmässäni kuitenkin on tunne, että se toinen tulkinta on lähempänä sitä mitä Toni on kappaleella yrittänyt sanoa. En pidä kyseisestä tulkinnasta yhtään. Pidän joka tapauksessa kiinni omasta tulkinnastani, vaikka itse Wirtanen tulisi kertomaan kappaleen kertovan jostain ihan muusta. Tulkitsen kappaleen miten tulkitsen ja se on itselleni se oikea tulkinta (ja silti se toinen tulkinta kummittelee mielessäni).

Paha ihminen ei muuten jostain syystä jää ollenkaan päähäni soimaan. En pysty muistamaan sanoja, vaikka haluaisinkin. En taida pystyä kiduttamaan muita provinssissa laulamalla sitä, sitten kun A-lauta sen esittää. Ja uskon että esittää, kun se kerran on kesä-EP:n julkaisu konsertti.

Muoks. En saanut unta, joten katselin youtubessa Apulannan keikkoja. Nyt ei ainakaan nukuta ja on kauhea hinku keikalle. Tulisi jo ensi lauantai ja provinssi!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2008, 02:18:18 kirjoittanut AIV rehu »

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Kesäkuu 09, 2008, 21:47:00 »
Minäkin luin yhestä paikasta erään tulkinnan Pahasta ihmisestä. Se on ihan erilainen, kuin oma tulkinnan kyhäelmäni. Nyt se toinen tulkinta häiritsee, kun en saa sillä tavalla tulkitsemalla kappaleesta - miten sen nyt sanoisi - itselleni tärkeää kappaletta. Oma tulkintani tekee kappaleesta itselleni läheisemmän. Sisimmässäni kuitenkin on tunne, että se toinen tulkinta on lähempänä sitä mitä Toni on kappaleella yrittänyt sanoa. En pidä kyseisestä tulkinnasta yhtään. Pidän joka tapauksessa kiinni omasta tulkinnastani, vaikka itse Wirtanen tulisi kertomaan kappaleen kertovan jostain ihan muusta. Tulkitsen kappaleen miten tulkitsen ja se on itselleni se oikea tulkinta (ja silti se toinen tulkinta kummittelee mielessäni).

Eli sulla on juuri täsmälleen samanlainen tilanne kuin minulla! :) Olikohan peräti sama tulkinta kyseessä? Mistäs luit sen?

Ärsyttävää tällainen... Yritän epätoivoisesti unohtaa sen itselleni epämieluisan tulkinnan ja kehitellä tilalle paremman. Kyllä se vielä jonakin päivänä onnistuu, ainakin toivon niin.

Nyt Kauko on näköjään ajanut viiksensäkin. Luultavasti se kasvattaa ne takasin, ennen kun näen tai saan lukea jonkun muun nähneen sen.

Joo, lauantaina sillä oli taas viikset. Oikein paksut ja muhkeat vieläpä, melkein kuin Hitlerillä! Vaikka toisaalta ne ovat kyllä erittäin vaaleat väriltään, eli eivät kunnolla edes näy huonossa valaistuksessa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2008, 22:00:56 kirjoittanut Kuupposen päivä »

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #104 : Kesäkuu 09, 2008, 22:43:45 »

Eli sulla on juuri täsmälleen samanlainen tilanne kuin minulla! :) Olikohan peräti sama tulkinta kyseessä? Mistäs luit sen?

Ärsyttävää tällainen... Yritän epätoivoisesti unohtaa sen itselleni epämieluisan tulkinnan ja kehitellä tilalle paremman. Kyllä se vielä jonakin päivänä onnistuu, ainakin toivon niin.

Luin sen tulkinnan levy-yhtiön foorumilta. Muistaakseni Apulanta keskusteluista tulkintoja sanoituksista topicista. Saattoihan se ollakin sama tulkinta. Mistäs sä luit sen? Tosiaan ärsyttävää... Olen päättänyt unohtaa kyseisen tulkinnan ja pitää omasta (epämääräisestä) tulkinnastani kiinni.

Nyt Kauko on näköjään ajanut viiksensäkin. Luultavasti se kasvattaa ne takasin, ennen kun näen tai saan lukea jonkun muun nähneen sen.

Joo, lauantaina sillä oli taas viikset. Oikein paksut ja muhkeat vieläpä, melkein kuin Hitlerillä! Vaikka toisaalta ne ovat kyllä erittäin vaaleat väriltään, eli eivät kunnolla edes näy huonossa valaistuksessa.

Toivottavasti se ei mene ajamaan niitä viiksiä ennen lauantaita... Mäkin haluan nähdä ne, jos ne nyt näkyy sieltä lavalta yleisöön. Täytyy yrittää änkeä eturiviin (jonka kyllä tekisin joka tapauksessa). On mulla halvat huvit - Wirtasen viiksien näkeminen:) Vaikkei tää kyllä niin halpaa ole...

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Kesäkuu 09, 2008, 23:40:17 »
Luin sen tulkinnan levy-yhtiön foorumilta. Muistaakseni Apulanta keskusteluista tulkintoja sanoituksista topicista. Saattoihan se ollakin sama tulkinta. Mistäs sä luit sen? Tosiaan ärsyttävää... Olen päättänyt unohtaa kyseisen tulkinnan ja pitää omasta (epämääräisestä) tulkinnastani kiinni.

Joo, kuten arvelinkin! Sieltä minäkin luin sen, joten taitaapa tosiaankin olla sama tulkinta. Toivoisin, etten koskaan olisi nähnytkään sitä, mutta minkäs tuolle nyt enää mahtaa. Varmaan ihan hyvä tulkinta, ei siinä mitään, jotain tuon tyylistä Tonden kaljussa päässä on jopa saattanutkin liikahdella hänen kirjoittaessaan kyseistä lyriikkaa. Itse vain en pidä yhtään tuollaisesta aiheesta enkä kykene mitenkään samaistumaan siihen.

Toivottavasti se ei mene ajamaan niitä viiksiä ennen lauantaita... Mäkin haluan nähdä ne, jos ne nyt näkyy sieltä lavalta yleisöön. Täytyy yrittää änkeä eturiviin (jonka kyllä tekisin joka tapauksessa). On mulla halvat huvit - Wirtasen viiksien näkeminen:) Vaikkei tää kyllä niin halpaa ole...

Heh, en usko että ajaa. Jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että jätkälle on nyt tullut joku ihmeen pakkomielle keikka-viiksistä. Tarkoitan, että keikkojen aikana on kertakaikkiaan pakko pitää viiksiä, mutta silloin kun ei ole keikkoja vähään aikaan, se sitten ajaa ne hittoon.

Mutta kyllä ne varmaankin näkyy yleisöön asti, eivät ne nyt niin vaaleat sentään ole. Varsinkin jos pääset eturiviin. :)

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #106 : Kesäkuu 11, 2008, 13:43:48 »
Tänään löytyi tuo Kesä-EP postilaatiokosta. On kyllä pirun kovaa kamaa!

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
« Vastaus #107 : Kesäkuu 11, 2008, 15:48:31 »
Tänään löytyi tuo Kesä-EP postilaatiokosta. On kyllä pirun kovaa kamaa!
Ääh, vääntäkää veistä haavassa. Itse katsoin englantilaisen seinäkalenterini takia (viikon ensimmäinen päivä on sunnuntai), että levyn ilmestymispäivä on torstai ja jos tilaan sen viimeistään keskiviikkona, saan sen ilmetysmispäivänä. Vaan vielä mitä, virallinen ilmestymispäivä on tänään ja Levykauppa Äx on toimittanut tilaukset jo eilen. Voi tätä, onneksi saan oman levyni huomenna.

Mitä tulee Paha ihminen - tulkintaan, olen kehitellyt omaa tulkintaan biisistä enkä ole nähnyt niitä vaihtoehtoisuuksia. Tavallaan minä en edes jaksa biisejä niinkään tulkita, koska keskitän oman tulkintakykyni enemmän kirjallisuuden ja runouden puolelle. Musiikkia vain kuunnellaan. ^^
Pakko on paras muusa.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #108 : Kesäkuu 11, 2008, 19:25:59 »
Ääh, vääntäkää veistä haavassa. Itse katsoin englantilaisen seinäkalenterini takia (viikon ensimmäinen päivä on sunnuntai), että levyn ilmestymispäivä on torstai ja jos tilaan sen viimeistään keskiviikkona, saan sen ilmetysmispäivänä. Vaan vielä mitä, virallinen ilmestymispäivä on tänään ja Levykauppa Äx on toimittanut tilaukset jo eilen. Voi tätä, onneksi saan oman levyni huomenna.

Olen pahoillani Blue Ice. Mulla menisi hermot, jos joutuisin odottamaan huomiseen... Itse olen poistanut ep:n jo kaupan hyllyltä ja kuunnellut muutaman kerran läpi. Näitä kappaleita on tosi vaikee arvioida muutaman kuuntelu kerran jälkeen. Yritän nyt kuitenkin saada aikaiseksi jotain järkevää kommenttia.

Älkää lukeko kommentteja kappaleista, jos ette ole vielä kuulleet niitä, ettekä halua tietää etukäteen millaisia ne on.

Paha ihminen: Tämän olenkin kuullut jo useampaan kertaan (radiosta ja netistä). Tykkään edelleen. Sanoitus on taattua Apulantaa ja muutenkin Apulannan hittikamaa. Eli tätä ne varmaan soittaa kohta radiossa kyllästymiseen asti.

Näkysi muotoinen: Tällä hetkellä lempi kappaleeni levyltä. Aika erilainen, kuin se tavallinen Apulanta. Toisaalta ei "tavallista Apulantaa" voi oikein määrittää, kun niiden musiikki on niin monimuotoista. Alku on hämmentävä. Kun kuulin kappaleen ensimmäistä kertaa eilen radiosta, en tajunnut sen olevan Apulannan, ennen kuin Toni alkoi laulaa ja tunnistin äänen. Varsinkin kertosäe on Apulannan totuttua sanoitusta.

Höyryksi ilmassa: Rauhallisempi kappale. Klarinetti osuudet tuntuivat ensin hämmentäviltä. Nyt olen alkanut tottua siihen. Tykkään tästäkin. Mukavan melankolinen tai jotain sellaista. Kappaleen kuulleet ehkä ymmärtää mitä tarkoitan...

Sellaiset kuin itse olen: Ihan hyvä tämäkin kappale. Tosin ehkä tällä hetkellä huonoin kesä-ep:ltä. Jotenkin siinä on jotain PMMP:mäistä, joka häiritsee. Vaikka tykkäänkin PMMP:stäkin, en tykkää kuulla Tonin suusta PMMP:mäistä laulua. Ehkä kappale on Apulannaksi liian ööh... pop? Ehkä tää kappale vaatii useamman kuuntelu kerran, ennen kun siitä rupeaa kunnolla pitämään. Toivottavasti joku tajusi mitä tarkoitan. Lauluttomat soitto osuudet pelastaa paljon ja ne kaksi lyhyttä kohtaa juuri ennen kertosäettä.
..."Näkemättä jää
se kaikki itsessään
mitä ei voi sietää"...
..."Mitä arvoa
pitkällä kaarella
kun ei aisti mitään"...

Tästä eteenpäin uskaltaa kaikki lukea ei enempää spoilausta

Kannet on tyylikkäät.

Muoksis. Tuli kiire, joten viesti jäi vähän kesken.

Kansista vielä sen verran, että sisäpuolella oleva kuva on Loistava. en viitsi spoilata ja kertoa mikä kuva:). Levy on loistava kokonaisuus ja aika kauakana eikä vielä ole edes illasta.

Anteeksi pyyntö Blue Icelle, kun hehkutan tällä tavalla levyä. Toivottavasti viesti ei kamalasti satuta...

Lisää muokkailua. Mitä muut Kesä-ep:n hankkineet on mieltä levystä?
Mun täällä hyppiminen johtuu vissiin siitä, että mulla on tylsää (ja olen armottomasti koukussa Apulantaan). Ei mulla mitään tärkeempää asiaa ollu. Halusin vaan kysyä teiän mielipidettä siitä ep:stä...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2008, 00:17:55 kirjoittanut AIV rehu »

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
« Vastaus #109 : Kesäkuu 12, 2008, 14:17:05 »
Se tuli. Viimein. Olin eilisen kuin tulisilla hiilillä ja lähes tulkoon asuin postilaatikon nurkilla tämän aamun. Olin lähellä hermoromahdusta, kun en aluksi huomannut pakettia muun postin seasta: miksi juuri tänään tuli tukko kirjeitä, joiden sekaan levykaupan pieni levypaketti katosi. No, levy on kotona ja täyden kulutuksen alla. Tämä on taas niitä Apulannan levyjä, jotka eivät aukea ensimmäisellä eivätkä edes toisella kuuntelukerralla. Tässä levyssä on paljon yhteyksiä Pudota EP:lle (hitiksi noussut aloitusbiisi, päästelevä toinen raita, melankoliaa ja irrottelua) mutta kuitenkin se on kokonaisuus, jollaista Apulanta ei ole vielä ennen tuottanut. Silti on kuitenkin todettava rehellisyyden nimissä, ettei tämä ole yhtä kova tuotos kuin Pudota EP, vaan tässä on rauhallisempi, melodisempi tunnelma. Mutta huonoa musiikkia tämä ei ole.

Paha ihminen " -- vaikka ne rakastaa tirkistellä ja tuntea ylemmyydentunnetta --"
Oma suosikkini. Tätä jaksaa todellakin kuunnella. En osaa yhdistää tätä oikein muihin Apulannan kappaleisiin, ellei lasketa Koneeseen kadonnut - biisin tapaista muiluttelua biisin keskikohdan jälkeen. Lyyrisesti tämä on vahvin kappale tällä kappaleella, tässä on minusta kaikkein yhtenäisin tarina, joka sopii minun omaan tulkintaani biisin esittämästä tarinasta. Ainoa asia, joka vihloo sydäntäni,on että tässä on kaikki ne poppibiisin ainekset, jotka saavat taas armoteinit nousemaan kuopistaan ja ihkuttamaan kaljua miestä, joka "on siitä ihanasta bändix, jonka biisin just kuulin Voicelt. Eiks ne oo ihan uusi juttu?"

Näkysi muotoinen " -- en tee tahallani pilkkaa, se on kirjoitettu minuun --"
Toinen vahva kappale, vaikka jättää jotenkin tyhjän olen vahvan PI:sen jälkeen. Alku alkaa todella vahvasti, mutta soitto on ehkä hitusen verran liian pitkä. Kertosäkeessä on jälleen vahva ote ja se pelastaa tämän biisin monelta. Useamman kuuntelukerran jälkeen tästä kappaleesta alkaa jo pitää. ^^

Höyryksi ilmassa "-- vastarintaa kohtaamatta päätin antautua --"
Tästä tulee mieleen heti ensimmäisenä Kaukaa lähellä, Kiilan lopetuskappale, jota ei kuulemma Tonin mukaan voi edes lukea biisiksi. En tiedä, mitä tästä pitää ajatella, tykätä vai ei. Klarinettiosuus tuo kivaa vivahdetta, mutta yhteys KL kappaleeseen on häiritsevän huomattava. Vahvinta on sanaleikittely, joka kuitenkin tekee kappaleesta vaikean ymmärtää. Karjalaan viittaaminen oli jotenkin todella "hei, mitä tässä lauletaan" tunteen aiheuttava. Kaunis, muttei iskevä.

Sellaiset kuin itse olen " -- ei kukaan halua olla taistelukenttä."
Yhteys tällekin: Ylijäämävaluma. Viimeinen biisi on rempseää irrottelua, jossa annetaan positiivinen kuva asiasta, joka saattaisi olla tuskallinen. Tämä jättää biisistä hyvän kuvan eikä tästä oikein löydy muutta sanottavaa: tautisen hyvää Apulantaa.
Pakko on paras muusa.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #110 : Helmikuu 24, 2010, 16:56:06 »
*hihkuu riemusta* Apulannalta ilmestyy singlekokoelma vuosilta 2004-2009. Ilmestymispäiväksi on ilmoitettu 3.3. Vihdoin saan Pudota EP:n sen myötä näppeihini. Sitä kun en ole mistään saanut. Vihdoin pääsee kuuntelemaan Vasten mun kasvojani:a (joka on tällä hetkellä yksi lempikappaleista) ja muita ko. EP:n kappaleita levyltä :) Tuo kokoelma on pakko ostos Pudotan takia.

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #111 : Kesäkuu 25, 2010, 00:15:00 »
Apulanta<333 Rakastan sitä<33 Paras biiseistä on joko Ilona tai Viisaus Ei Asu Meissä tai Hiekka. En muuten ole kuunnellut paljoakaan uusia hittejä, muita kuin Käännä se pois kai se edes on uusi?
 Oli miten oli olen ollut Apulanta-fani viimeiset kaksi vuotta, ja se alkoi siitä kun tein Apulannasta musiikintunnilla esitelmän (mistä sivumennen sanoen sain 8-:kan) sen jälkeen sitten aloin kuunnella Apulantaa... Oletteko lukeneet Maalin alta- kirjaa? Se kertoo Apulannasta kaikki tarkasti. Itse lainasin sen kyllä kirjastosta mutta se oli niin pitkäveenteinen etten jaksanut lukea kuin muutaman sivun.
 Minulla on tätä nykyä Apulannan kolme levy mutta isälläni on melkein kaikki Apiksen levyt. Onko teillä muuten Apulannan karaokea? Se on sairaan hyvä levy!!!.. Harmi vain ettei minun äänelläni sitä paljoa lauleta. Minulla on myös Apulannan musiikkivideo ja huoneeni seinältä löytyy yksi Apiksen juliste- toinen meni rikki. Mutta Apulanta on sairaan ihana bändi<33 Mä varmaan kuolisin jos näkisin Sipen<33 se on ihana, mutta ettei tämä mene pelkästään Sipen ihailuuni niin sanon et Toni laulaa toooooooooooosi hyvin.
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #112 : Kesäkuu 27, 2010, 23:40:09 »
Olen lainannut kirjastosta ja lukenut Maalin alta -kirjan. Tuosta on aika paljon aikaa eli en muista enää kunnolla millainen se oli. Muistaakseni se oli hyvä ja kiinnostava. Oli kiva saada lisätietoa Apulannan alkuvaiheista ja sen ajan ajatuksista. Asiaan tosin voi vaikuttaa se, että varsinkin silloin ahmin kaiken Apulannasta saamani tiedon innolla (ja edelleenkin, mutta ehkä vähän vaimeammalla sykkeellä). 0:) Suosittelen lukemaan sen kokonaan vaikka alku tuntuisi pitkäveteiseltä (väittäisin, että se muuttuu vähemmän pitkäveteiseksi pidemmälle päästessä, mutta kun en muista muuttuuko, en voi sanoa mitään. :D ). Asiasta tulikin mieleen, että kyseisin kirjasen voisi lainata ja lukea vielä lähiaikoina uudestaan. Karaoke-julkaisua en omista, vaikka useasti sen hankkimista olen miettinyt. Ehkä sen vielä hankinkin, mutta toistaiseksi se on tuntunut hieman turhalta, kun siinä ei kai ole mitään uusia kappaleita. Onko siinä jotain mitä ei levyiltä löydy (videoiden lisäksi)? Luultavasti kuitenkin hankin sen, jos/kun sen saa jostain vähän halvemmalla.

Käännä se pois on julkaistu vuonna 1999. Ei siis ihan uusi hitti. Viisaus ei asu meissä:n sen sijaan mielestäni voi laskea uusiin hitteihin. Onhan tuo tietysti mielipide asia, minkä laskee uudeksi ja minkä ei. VEAM on toiseksi uusimman levyn kappale ja ilmestynyt vuonna 2007. Muutaman vuoden vanha siis sekin, mutta ajattelutavasta riippuen kuitenkin aika uutta materiaalia. Muistaakseni myös aika paljon radiossa ja keikoilla soitettu eli menee myös kategoriaan "hitti". :)

Ja kun tänne kirjoitin... Mitä mieltä muut on ainakin tämän vuoden kestävästä keikkailutauosta? Minusta se on täysin ymmärrettävää ja oikeutettua, kun ovat viimevuodet keikkailleet ja muutenkin puuhailleet musiikin parissa niin intensiivisesti. Tuntuihan se vähän tyhjältä aluksi, kun ei pääse keikoille (juuri kun täytti 18, eikä enää olisi k-18 rajoituksia). Eniten siinä aluksi häiritsi se, että ei yhtään tiennyt onko tauko puoli vuotta, vuoden, kymmenen vuotta vai "tauko" eli lopettaminen. Viimeinen vaihtoehto aiheutti pientä hätää. Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että ensi vuonna taas keikkailevat eli paniikki ohi. :)

Poissa Kettutyttö

• Sivullinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Heinäkuu 22, 2010, 18:20:14 »
Apparit on yksi lempibändeistäni. Ehkä kakkonen.
No, isäni on pitänyt kauan Apulannasta, ja osti joskus kaksi vuotta sitten viimeisimmän levyn, Kuutio (kuinka aurinko voitettiin):n ja rakastuin bändiin. Sanoituksiin, ennen kaikkea, siihen miten ufoja ne ovat. Toni Wirtanen osaa asiansa. Ja vaikuttaa hyvältä tyypiltä!
Kuten useat muutkin tässä topicissa ovat sanoneet, Apulanta on loistavaa masentelumusaa. Raivoni häviää, kun kuuntelen Freestylemeikkejä, Kirousta ja Kuution palasia.
Rakastaako kukaan muu sitä kohtaa Kuution palasissa, ihan lopussa, jossa tulee se
"Eivät juurikaan kosketa
mitkään seinän toisen puolen sattumukset" jne?
Aina välillä on pakko laulaa/huutaa tuo kohta täysillä.

Joskus isäni osti myös kokoelmalevyn Syitä ja Seurauksia - 30 parasta.
Pakko sanoa, että pidän vähän enemmän uudesta Apulannasta, vaikka kaikki hakkaisikin mut. Pitäisi saada enemmän levyjä käsiin.
Eniten pidän silti näistä kappaleista (plus nuo edelliset): Mato, Amerika, Hiekka, Trauma, Odotus, Tulva, Vauriot ja Ravistettava ennen käyttöä (jossa on muuten todella mielenkiintoiset sanoitukset!)

Eli Apulanta jää nyt tauolle? Jään innolla odottamaan uusia kuvioita!
Kaikki olennot kuolevat yksin.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #114 : Heinäkuu 22, 2010, 21:35:55 »
Eli Apulanta jää nyt tauolle? Jään innolla odottamaan uusia kuvioita!

Apulanta on ollut tämän koko vuoden tauolla. Meni joulukuussa... Suosittelen että tutustut enemmän vanhaan tuotantoon uusia kujeita odotellessa. :) Näin vinkkinä sen käsiin saamiseksi: Kirjasto on kiva paikka. Turun kirjastoihin en ole tutustunut, mutta voisin olettaa että sieltäkin voi lainata Apulannan levyjä. Levykauppojen alennushyllyiltä (sekä tavallisilta hyllyiltä mahdollisesti) ja ihan maitokaupan levyhyllyiltä pitäisi myös löytyä, jos haluaa ostaa omaksi. Kaikkia sieltä ei kuitenkaan löydy. Siksi nettikaupat ja Apulannan sivujen (Apulanta.fi) kauppa on kivoja.

Tuo mainitsemasi kohta on kiva. Kappaleen parhaimmistoa, mutta silti joidenkin muiden levyjen jotkut muut kohdat ovat vieneet sydämeni totaalisemmin. En rakasta, mutta tykkään kovasti. :)

Poissa Kettutyttö

• Sivullinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #115 : Heinäkuu 22, 2010, 22:49:20 »
Joo, niin, siis, näinhän se oli. Faktat vähän sählään aina.

Tiedän! Pitäis mennä sinne kirjastoon! Mutta ne levyt on usein aika huonolaatuisia
SKKKRIIIIKSCRÄCHHHHHH
(Tekosyitä)
No juu. Mutta koitan perehtyä vanhaan, hehheh.
Kaikki olennot kuolevat yksin.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #116 : Heinäkuu 23, 2010, 20:34:06 »
Tuossa uutisoidaan Kaija Koon ei Apulannan uudesta levystä. Apulannan levy-yhtiö vain on levyn julkaisija. Vai tarkoititko tätä kohtaa?

Lainaus
Kokonainen albumi julkaistaan loppusyksystä. Kesän Kaija Koo viettää keikoilla ja studiossa. Apulanta aloittelee oman, uuden albuminsa tekoa kun Kaijan levy on valmis.

Loppusyksyllä siis aloittavat seuraavan levyn tekoa. \o/ Mutta tuskinpa se tämän vuoden puolella valmiiksi ehtii. Saisivat tehdä aika tolkuttoman nopeesti. Ainakin jos silloin alottavat vasta kappaleiden tekemisen. Niinkuin uskoisin aloittavan.. Tuohon sävellys, sanotus, sovitus, harjottelu työhön menee varmasti paljon aikaa. Ainakin uskoisin niin. Jos taas kappaleet ovat valmiina ja pitää vaan levyttää no... Ehkä voi tullakin tänä vuonna. Tosin saa levyttämiseenkin varmaan aika paljon aikaa uppoamaan.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #117 : Elokuu 14, 2010, 16:30:08 »
Olin aika järkyttynyt kun tajusin etten vielä tähän topiciin ole mitään kirjoittanut O.o

Apulanta on kuulunut elämääni siitä asti kun pystyn muistamaan. Vanhempani olivat apulannan faneja jo silloin kun Apulanta oli vielä melko pieni ja aloitteleva yhtye. Tuolloin Apulannalla ei ollut vielä kotisivuja, joten isäni pyysi artisteilta luvan alkaa tehdä niitä. Ja sitten he tutustuivat, minkä johdosta olen päässyt tapaamaan artisteja. En oikein pienenä osannut ajatella Apulantaa samalla tavalla kuin muita bändejä. Se on vähän sama kuin pienenä ajattelee että opettajat asuvat koulussa eikä heillä ole muuta elämää. Samalla tavalla sitä ajattelee muusikoista. Paitsi minä Apulannasta. Se oli enemmän toisinpäin. Oli ihan hassua että siellä ne nyt soittavat parin sadan fanin edessä ja ovat juuri pari tuntia sitten olleet meillä kahvilla... Artistit ovat kuitenkin enemmän vanhempieni kavereita kuin minun, joten aika usein sain jäädä siskojeni kanssa kotiin soittamaan Apulannan levyjä (joista meillä on kaikki paitsi pari tosi vanhaa singleä), kun vanhemmat lähtivät katsomaan keikkaa.

No, sen johdosta että olen kasvanut Apulannan soidessa taustalla, siitä väkisinkin pitää. Se tuo muistoja vielä nytkin kun olen siirtynyt kuuntelemaan raskaampaa musiikkia. Ja kyllä sitä vielä ihan mielellään lähtee keikoille kuuntelemaan, ettei ihan turhaan niitä kaikkia lauluja ole ulkoa opetellut :) Apulanta on tuonut minun elämääni niin paljon jännittävyyttä, että en tiedä miten heitä siitä voisin kiittää.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #118 : Syyskuu 01, 2010, 17:43:49 »
*hyppii riemusta ylösalas* Apulanta palaa ensi keväänä keikkailemaan. ^^ Niiden sivulle on ilmestynyt uutinen, jonka mukaan aloittavat jälleen maaliskuussa 2011 keikkailun. Kevään keikkakalenteri toki löytyy myös sieltä. Ensimmäinen keikka on 12.2. Radiorock risteilyllä. Varsinainen kevätkiertue starttaa 10.3. Nilsiältä. Eksyvät näemmä yhtenä päivänä Turkuunkin Caribialle. ^^ Sinne saatan suunnata tai vaihtoehtoisesti hyväksi todetulla Sibeliustalolle Lahteen. Miten muut? Onko jotain suunnitelmia, minne aiotte mahdollisesti suunnata katsomaan heitä?

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #119 : Syyskuu 19, 2010, 16:56:30 »
Tämäpäs mahtavaa että aloittavat taas keikkailun. ^^ Tampereen Pakkahuone olisi tuossa sopivan lähellä ja olisin vielä silloin maisemissakin. Täytyypä varata lippu sinne, jos rahaa irtoaa siihenkin. :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #120 : Maaliskuu 17, 2011, 20:18:56 »
Wihii!!! Uusi levy on tulossa syksyllä! Siihen asti ei sentään tarvitse odottaa uutta materiaalia. Huhtikuussa tulee nimittäin uusi single. ^^ Singlen nimi on Vääryyttä!!1! (nuo huutomerkit voi kuulemma jättää sen nimen perästä pois). Uutinen aiheesta. Uutisesta löytyy lisätietoja. Keikatkin nuo ovat taas aloittaneet. n__n Omalla pöydälläni on jo lippu Caribialle. Ui ui, ei malttaisi odottaa tuota sinkkua ja keikkaa.

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #121 : Maaliskuu 18, 2011, 22:22:59 »
Voi jumpe! (Aivan palaan taas) Uusi levy?!!?!?! Se on kyllä pakkopakkopakkopakkopakko saada! Ja meikä saa myös varmaan huomenna Apulannan hupparin <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<33<3<3<3
 Mutta joo. Sipe on ihanaihanaihana <3<3<3 Edelleen täysillä Sipee fanitan. Ja tykkään muutenkin Apulannan musiikista, koska ne osaa kaikki kolme soittaa ihan sairaan hyvin ja Toni laulaa tosi hyvin. Harmi, et niitä biisejä on tosi vaikee laulaa Karaokella. Vaikee uskoo, et miten hyvin Toni osaa laulaa ja Sipe soittaa rumpuja. Sairaan hyviä itseasiassa kaikki kolme ja ens kuussa meen Apulannan keikalle ja nään Apiksen livenä <3<3<3<3<3<3<3<3 *miljoona sydäntä* eli on Apulanta-kevättä luvassa. (Suunnittelin kirjoittavani jonkin kaltaisen ficin Apulannalla, mutta saa nähdä jääkö se vain suunnitelmaksi...)
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
« Vastaus #122 : Maaliskuu 18, 2011, 22:48:09 »
Omalla pöydälläni on jo lippu Caribialle. Ui ui, ei malttaisi odottaa tuota sinkkua ja keikkaa.

Mulla on samanlaiset fiilikset. En kylläkään ole menossa Caribialle vaan Nosturiin ja yhdelle tai useammalle Sibeliustalon keikalle. Toisaalta nyt on ollut niin pitkä tauko, että himottaisi käydä vielä jossain muuallakin. Tavastiaa voisi harkita, mutta K18-keikat on vähän ahdistavia. En tosin ole käynyt kuin yhdellä, ja siellä jotkut känniset vanhukset pilasivat tunnelmaa keskittymällä musiikista nauttimisen sijaan viattomien ihmisten tönimiseen. Tietysti tuo oli yksittäistapaus, ja onhan niitä tönijöitä ikärajattomillakin keikoilla.

Myös sinkkua ja levyä odotan innoilla. Harmittaa vain, kun se Kauko Starrin biisi tulee vain vinyylisinkulle. Ei minulla ainakaan mitään vinyylisoitinta ole, enkä pelkästään yhden julkaisun takia sitä ole hankkimassakaan. Mielestäni CD-sinkullekin voitu laittaa b-puoleksi Jos soitan sulle matkalta -biisi eikä mitään musiikkivideota (vaikka onhan se videokin tyhjää parempi). Luulen ainakin, että suurin osa kuulijoista olisi halunnut mieluummin sen biisin kuin videon, vaikka mistäs minä sen voisin tietää, puhun vain omasta puolestani.

Musiikkivideon suhteen odotukseni ovat aika nollassa, koska viimeisimmät Apiksen videot ovat olleet aika surkeita. Vauriot-videon tunnelma oli täysin päinvastainen itse kappaleen tunnelman kanssa, ja Ravistus-videossa ei ollut tunnelmaa ollenkaan. En sitten tiedä, ohjaako tämän uusimmaisen Toni Virhiä vai kuka. Ainakin video tehdään yhteystyössä Vares-elokuvan kanssa, joten ehkä sen sitten ohjaa Lauri Törhönen (vai olikohan se uusimman Vares-elokuvan ohjaaja edes sen niminen?). Tai eihän sitä tiedä, mitä se yhteistyö käytännössä tarkoittaa.

Joka tapauksessa on todella hienoa, että Apis is back.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #123 : Maaliskuu 16, 2012, 10:25:31 »
Kaikki kolmesta pahasta <3 Pakko tulla tänne hihkumaan tuosta uudesta levystä. Taattua sydämen vievää Apulanta laatua jälleen kerran. <3 Ilmestymispäivänä tuo piti kaupan hyllyltä hakea ja kuuntelen sitä parhaillani.

Systeemi kusee tyylistä aggressiivisempaa Apulantaa jäi ehkä hieman kaipaamaan. Toisaalta on tässäkin omalla tavallaan sitä esimerkiksi Aggressio ja Kahdesta pahasta molemmat kappaleissa. Ja muutenkin sävellys ja soitto on jotain ihan parhautta. Se aggressio on enemmän siellä päässä kuin laulussa. Ja lauluunkin se on tuotu vähän toisenlaisilla konsteilla kuin alkupään levyissä. Mutta jotenkin tämä on umm.. ehkä aikuisempi levy. Paju kappaleesta on vähän kahdenlaiset fiilikset. PMMP ja Apulanta ei mielestäni ole oikein toimiva yhdistelmä. En halua että Apulanta menee PMMP:mäiseen suuntaan, vaikka sekin on ihan hyvä bändi. Mutta on tässä simmonen tunnelataus että kylmät väreet tulee väkisin. Ei siis voi olla tykkäämättä. Yhdestoista marssi aiheuttaa lähinnä simmosen "wath???" fiiliksen. Ohan se hieno sävellys, mut mut mut. EpäApulantamainen. Haluan kuulla Tonin laulua!

Sanoitukset on vaihtelevia. Hienoja kaikki toki. Osan sanoma on niin selkeä ja piilottelematon kuin vain mahdollista (esim. Kahdesta pahasta molemmat). Osassa sitten on sanoma piilotetumpi kuten Tonin sanoituksissa aika usein (esim. Zombeja. En jaksa uskoa että kyse on zombeista sanan varsinaisessa tarkoituksessa.) Systeemi kusee meininki puuttuu myös sanoituksista (tosin niinhän se on puuttunut jo pitkään). Näistä tulee lähinnä mieleen että onkos Tonilla sydänsuruja.

Tulkaas muutkin kertomaan fiiliksistänne uusistanne. Ja jos ette ole vielä hankkineet niin heti paikalla ostamaan jos vain pidätte Apulannasta!

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #124 : Heinäkuu 07, 2012, 01:12:45 »
EDIT// Tuukka-juttuun, eihän se mies ole Apulantaa täysin hylännyt. Taisi häneltä tulla musiikkivideoitakin ohjattua + muistaakseni vieraili Apulannan juhlakeikallakin.

Miten oon missannu tän aiheen? Aijaijai. Mut siis joo. Apulanta on ollu jo jonkinaikaa mun suosikkibändi. Tonin sanotukset ja biisien melodiat - mm. Meidän perheessä iskä on kuunteluttanu mulle 'Lantaa jo aika pienestä. Oisko Käännä se Pois ollu eka biisi. Sitten se oli sellasta et randomilta kuuntelin, ja kun alko tulla teini-ikä tässä pari vuotta sitten, alko bändi kiinnostaa enemmän pikkuhiljaa. Ja nythän se sit on niin et lämpibändiksi vaan noussu.
Albumeista paras on kaiketi Hiekka. Mutta muutkin levyt on täyttä rautaa!
Tyksin Apulannassa myös sitä jatkuvaa vaihtelevuutta. Jokasella levyllä on ollu omia kikkojaan ja kokeilujaan, eikä ole sellaista "välilevyä". Apulanta ottaa jatkuvasti uusia tuulia mukaansa - esim. Aivan Kuin Kaikki Muutkin-albumi oli yhtyeen kokeellisempia ja äkkinäinen muutos tyylisuunnassa räväkästä punkista rauhallisempaan alt-rockiin. Muita esimerkkejä ovat esimerkiksi Heinola 10-albumin Nu-metal-vivahde, Eikä Vielä Ole Edes Ilta-levyn painostava ja angstinen metallisoundi ja Kuutio-levyn koneteemat. Uusin levy on sekin aika kovaa kamaa. Aggressio on tarttuva rallattelu hiukan rasittavia säkeistöjä lukuunottamatta, ja muut sinkkubiisit (Zombeja, Pihtiote ja Vääryyttä!!1!) ovat aika sellasta samanlaista kastia, ilman sitä rasittavuutta. Zompparit on tosi kiva ja melko harmiton rokkiralli, Pihtiote mahtavan eeppinen ja melankolinen (tykkään muuten sinkkuversiosta enemmän) ja Väärryytä on mahtavan aggressiivinen biisi jota tekisi mieli vain karjua tunteja putkeen. Muista biiseistä ei hirveästi sanottavaa, vaikkakin Nimet ja Päivämäärät on ihan liian aliarvostettu kappale. Paaso taas ansaitsee sen kunnian, mitä sille ovat monet fanit antaneet. Meinasin kuolla kun keikalla aloittivat Paasolla <3 

Vanhaa Apulantaa on kiva kuunnella, mut uudempi iskee vähän enemmän. Suosikkibiisejäni ovat ehdottomasti Faarao, Valas, Muistijäljet, Ruhtinaat, Tervetuloa, Odotus, Ei yhtään todistajaa, Maanantai, 001, Kuution palaset, Usko, Armo, Väistö ja pakko sanoa, että jopa Vihollinen yltää kaikessa hauskuudessaan listoilleni : D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2012, 01:41:59 kirjoittanut Surkimus »
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #125 : Tammikuu 03, 2015, 14:13:34 »
Mullei oo kauheest kokemust tai tietoo Apulannan historiast mut tiiän jotai mitä oon ehtiny Apulannan historiikist selailla. Ja oon kuulemma ollu kerra keikallaki ku äiti ootti miut sillo vuon kakstuhatta ni tota oon ollu enne syntymää jo keikal <|B)

Levyist mul on täl hetkel Attackt of the A.L. people, Ehjä ja Kaikki kolmesta pahasta.

Tykkään ehkä itekki enemmä niist uusimmist ja lempibiiseihi kuuluu vähä sieltä sun täältä noit biisei.

Enite tykkään siis näist: Paha, paha asia, Mitä kuuluu?, Minä olen voittaja, Mex-Tex cowboy, Faarao, Jumala, Koneeseen kadonnut, Paaso, Pihtiote, Kahdesta pahasta molemmat, Vääryyttä!!1!, Poltettu karma ja Mä nauran tälle :)

Kyl tähä bändii viel pääsee sisälle, innol ootan tammikuun uutta biisii!
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta