Kirjoittaja Aihe: Arctic Monkeys  (Luettu 1056 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
Arctic Monkeys
« : Elokuu 22, 2011, 17:36:57 »
Arctic Monkeys on nelihenkinen indie rockia soittava brittiyhtye Sheffieldistä. Bändin perustivat vuonna 2002 Alex Turner, Jamie Cook, Andy Nicholson ja Matt Helders. Ensimmäinen levy (Whatever People Say I Am, That's What I'm Not) ilmestyi vuonna 2006, jonka jälkeen basisti Andy Nicholson jätti yhtyeen. Hänen tilalleen tuli Nick O'Malley, ja hänen tulonsa jälkeen yhtyeen kokoonpano on pysynyt samana.
  Arctic Monkeys on julkaissut tasaisesti muutaman vuoden välein levyjä, ja viimeisin niistä ilmestyi kesällä 2011.

Albumit:
Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
Favourite Worst Nightmare (2007)
Humbug (2009)
Suck It And See (2011)

Jäsenet:
Alex Turner - kitara ja laulu
Jamie Cook - kitara
Nick O'Malley - basso
Matt Helders - rummut

Itse olen löytänyt bändin vasta vähän aikaa sitten, lähinnä Strokesin avulla (monet Strokes-fanit kuuntelevat myös Arctic Monkeysia, joten tartuin toimeen ja kuuntelin muutman kappaleen itsekin.) Tykästyin välittömästi, heti ensimmäisestä kappaleesta lähtien. Musiikki on indie rockia, juuri sellaista, josta pidän kaikista eniten. Pidän Alex Turnerin äänestä, ja varsinkin hänen ihanasta brittiaksentistaan (vastustamaton!) Rumpali Matt Helders on ehkä yksi parhaista rumpaleista, joiden soittamista olen kuunnellut. Jokainen jäsen Arctic Monkeysista on loistava soittaja, loistava yksilö. He soittavat hyvin yhteen, eikä ole kappaletta, josta en pitäisi. Alex kirjoittaa hyviä kappaleita, ja sanoitukset (vaikken niistä niinkään saa selvää) ovat uskomattoman loistavia ja ihanan runollisia. Mutta jospa tiivistäisin yhteen sanaan: rakastan.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2011, 12:31:33 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Taika on valtaa.
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Arctic Monkeys
« Vastaus #1 : Heinäkuu 30, 2015, 09:09:22 »
Yhdellä nettifoorumilla on yksi kova Arctic Monkeys -fani, joka oli tietenkin suositellut bändiä kaikille. Päätin ottaa selvää, tykkäänkö siitä ollenkaan, ja huomasin että eihän Alex Turnerin ääneen ja niihin kitarasooloihin voi olla rakastumatta :-D
Olen kuunnellut vain muutaman kappaleen, joista vain neljää useammankin kerran: I Bet You Look Good On The Dance Floor, Do I Wanna Know?, Arabella ja Teddy Picker.

Ei mulla oikeastaan muuta sanottavaa ole kuin se, että niiden musiikki kuulostaa hyvältä, ja sehän on se pääasia. Ei musta silti mitään suurempaa fania tule, siitä oon aika varma :-D
"They're taking the hobbits to Isengard!"