Kirjoittaja Aihe: Tarvehuone  (Luettu 21166 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Tarvehuone
« Vastaus #75 : Syyskuu 02, 2011, 01:59:58 »
Olen hereillä koska unirytmini on kamalassa kunnossa. D: Yritän aina välillä korjata sitä, mutta vaikeaa se on. Koko yön yli valvominen olisi vaihtoehto (koska seuraavana iltana olisi aivan poikki), mutta jossain vaiheessa aamua tulee se kamalin vaihe ja nukahdan aina silloin. Eli ei toimi, on yritetty. Ja aikaiset aamuherätykset ovat vaikeita, koska on helppoa vain sammuttaa herätys ja kääntää kylkeä.

Tarvitsen selvästi jotain tekemistä. :D Pitäisi aloittaa työnhaku...

Eli ei siis väsytä nyt juuri yhtään, kuuntelen Daft Punkin Discovery-levyä, juttelen toisen yökyöpelin kanssa mesessä ja selaan keskustelufoorumeita. Viimeistään kolmelta kone kiinni. Toivon mukaan.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #76 : Syyskuu 02, 2011, 02:14:37 »
Mä pääsen lähtemään täältä joskus seitsemän aikoihin ja mietin, että jos nukkuisin tämän jälkeen sinne jonnekin 11, niin illalla väsyttäisi ja saisin korjattua oman kamalan unirytmini. :D Heti kun työt loppuivat, niin unirytmi katosi jonnekin huitsin nevadaan ja äh. :D

Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #77 : Syyskuu 02, 2011, 02:27:46 »
Heti kun työt loppuivat, niin unirytmi katosi jonnekin huitsin nevadaan ja äh. :D

Jokin tuossa on niin tuttua! :D Aina kun koulusta oli pienikin loma, niin onnistuin heti valvomaan myöhään ja sitten sai taas olla korjailemassa suurella vaivalla rytmiä. En taida oppia tätä koskaan...

Nyt haukotuttaa jo vähän, hyvä merkki. :D Huomenna yritän tehdä koko päivän jotain väsyttävää, jos siitä olisi apua - luulisin nimittäin, että suurin ongelmani on se, etten ole tarpeeksi väsynyt iltaisin. Lupauduin ainakin jo pesemään saunan, alku sekin. :D

Yritän myös miettiä jonkin uuden harrastuksen/minkä tahansa tekemisen aloittamista. Neulominen on mielessä, mutta kärsivällisyyteni heittelee laidasta toiseen joten harjoitustyö on nyt tauolla. :D Ruoanlaitto kiinnostaisi myös, selasin viime yönä hillitöntä pinkkaa Yhteishyvän Ruokamaailma-liitteitä ja löysin useammankin reseptin, joita haluaisin kokeilla. Yritän repiä tästä välivuodesta jotain irti, joten hyödyllisten taitojen opettelu olisi jees. :D

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #78 : Syyskuu 02, 2011, 02:36:42 »
Mä osaan neuloa pelkkää oikeaa, joten mä kudon vain simppeleitä kaulaliina. Onko neulominen ja kutominen muuten sama asia vai onko niissä joku eroavaisuus?

Hyi, ihan kuin olisi kuullut jotain ääniä... Luultavasti ne olivat vain jotan jääkaappiurinoita tuolta keittiöstä, muta hyi, mä olen ihan säikkynä muutenkin. :D

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #79 : Syyskuu 02, 2011, 02:43:26 »
Mä osaan neuloa pelkkää oikeaa, joten mä kudon vain simppeleitä kaulaliina. Onko neulominen ja kutominen muuten sama asia vai onko niissä joku eroavaisuus?

Ei aavistustakaan. D: Onko se niin että esimerkiksi kaulaliinaa neulotaan ja sukkaa kudotaan? Joskus mulle on näitä kerrottu, mutten muista millään.

Parempi etten päde asiassa josta en tiedä paljoakaan. :D Joku viisas apuun!

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #80 : Syyskuu 02, 2011, 03:01:03 »
Avasin tämän, meinasin vastata, aloin tekemään jotain muuta ja nyt en enää muista, mitä mun piti kirjoittaa. Nojaa, tuskinpa se oli mitään mielenkiintoista tai ainakaan tärkeää.

Omista käsityötunneista on niin monta vuotta aikaa ja eipä se silloin(kaan) minua hirveästi kiinnostanut, niin en kyllä tiedä sitä eroa, jos sitä nyt onkaan. Pitänee odottaa päivän valkenemista ja jotakuta viisasta ihmistä, joka tietääkin tästä asiasta jotain. :D

Poissa Kamtsatka

• lahna
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedSpell61
« Vastaus #81 : Syyskuu 02, 2011, 07:26:38 »
Onko neulominen ja kutominen muuten sama asia vai onko niissä joku eroavaisuus?

Yleiskielessä neulominen tarkoittaa sitä, mitä puikoilla tehdään ja kutominen sitä, mitä kangaspuilla tehdään. Eli sukkaa ja kaulaliinaa sekä villapaitaa ja kumppaneita neulotaan ja kangasta ja mattoja ystävineen kudotaan. Seikka, joka tässä hämää, on se, että kutominen on murreilmaisu (länsimurteissa?) neulomiselle. :)
Äiti tietää - ja apteekki auttaa.

Poissa Painajainen

• Emoileva iskelmävaris
  • Vuotislainen
  • Taivas itkee hiljaa
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #82 : Syyskuu 02, 2011, 07:41:07 »
Kutomisesta puheenollen. Päätin taas ruveta kutomaan uusia villasukkia.
Don't fall in love. Fall off a bridge,
it hurts less.
Juukai -> Painajainen

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #83 : Syyskuu 02, 2011, 13:05:54 »
Onko neulominen ja kutominen muuten sama asia vai onko niissä joku eroavaisuus?

Yleiskielessä neulominen tarkoittaa sitä, mitä puikoilla tehdään ja kutominen sitä, mitä kangaspuilla tehdään. Eli sukkaa ja kaulaliinaa sekä villapaitaa ja kumppaneita neulotaan ja kangasta ja mattoja ystävineen kudotaan. Seikka, joka tässä hämää, on se, että kutominen on murreilmaisu (länsimurteissa?) neulomiselle. :)

Oo, kiitos sinä viisas. :D Ja joo, mä asun länsirannikolla ja täällä kutominen on samaa kuin neulominen ja maton tekeminen. Enpä ole ennen tätäkään osannut yhdistää.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #84 : Syyskuu 02, 2011, 13:27:15 »
Eilen puikoilta putosi puna-violetti kaulaliina, joka liittää sitten talvipakkasissa punaiset kenkäni violettiin pipooni. Puro-langasta, väreinä Luumupuu ja Takkatuli. Se on IHANA, vaikka itse sanonkin, ja olen siitä niin onnellinen! :) Mitähän sitä seuraavaksi tekisi? Puikoilla kun pitää olla koko ajan jotain, muuten iskevät vieroitusoireet.
Using the "are we", are we?

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
« Vastaus #85 : Syyskuu 02, 2011, 16:52:38 »
^Kyllä tuo kaulaliinasi myös kuulostaakin ihanalta, Lorainne. Mutta tee ihmessä vielä pipoosi, kenkiisi ja kaulaliinaasi sointuvat lapaset :>

Minellä on tällä hetkellä lapasten teko meneillään, tarkemmin sanottuna ensimmäiset lapasten ikinä :> Ensimmäinen lapanen on jo melkein valmis, joten kohta saan aloittaa toisenkin lapasen neulomisen. Väriltään lapaset ovat mustakeltaiset ja tasaraitaiset, puuskupuhin väreillä siis mennään. Olen kyllä ajatellut, että voisin tehdä myös kaulaliinan puuskupuhin väreissä, mutta en vaan ole koskaan saanut aikaiseksi aloittaa.

Neulominen on mielestäni todella mukavaa puuhaa ja erittäin koukuttavaa, vaikka en muuten kauheasti käsitöistä pidäkään. Ompelukoneen neulat onnistuin lähes aina ala-asteella tekstiilikäsityön tunneilla katkaisemaan ja langat sumppaamaan :'> Yläasteelle otinkin siksi Puukäsityön.

Olen myös haaveillut amigurumien teosta, sillä ne näyttävät kivoilta ja jotain niinkin pientä näperrellessä voisi tylsyyden iskiessä kuluttaa tovin jos toisenkin. Virkkaaminen ei tosin minulta kovin hyvin luonnistu, enkä ohjeitakaan ole onnistunut löytämään :<
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #86 : Syyskuu 02, 2011, 18:43:17 »
Eilen puikoilta putosi puna-violetti kaulaliina, joka liittää sitten talvipakkasissa punaiset kenkäni violettiin pipooni. Puro-langasta, väreinä Luumupuu ja Takkatuli.
Minä olen tehnyt (liian lyhyen) kaulaliinan Puron Revontulista :3 Rakastan ko. lankamerkkiä! Ne värit ovat syötävän ihania. Ja joo, olen kyllä myös niitä, joihin pelkät nimetkin uppoavat ja melkein saavat ostamaan :D

Olen myös haaveillut amigurumien teosta, sillä ne näyttävät kivoilta ja jotain niinkin pientä näperrellessä voisi tylsyyden iskiessä kuluttaa tovin jos toisenkin. Virkkaaminen ei tosin minulta kovin hyvin luonnistu, enkä ohjeitakaan ole onnistunut löytämään :<
Itse innostin kerran värkkäämään ihan omasta päästäni jotain amigurumien tapaisia, ja niistä tuli aika suloisia! Ohjeita minulla ei ollut siis lainkaan, ja itseasiassa oli helpompi vain niin. Edellisen kerran, kun ala-asteella tein ohjeitten mukaan nallen, sille tuli suhteettoman suuret käpälät :(

Tällä hetkellä on kesken yksi ikuisuusvillasukka. Ja sekin on vasta ensimmäinen niistä, eli jos joskus sen saisin lopetetuksi, pitäisi aloittaa sen parin kutominen.
Olen huomannut, että minulta hiipuu into neulomiseen hyvinkin nopeasti. Jos työ ei edisty tai ei muuten vain tule "tämä on ihan pian valmis!" -fiilistä, homma läsähtää siihen ja työ jää ikuisesti keskeneräiseksi :/
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #87 : Syyskuu 02, 2011, 22:34:37 »
YÖTOPIC!
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Suvituuli

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Syyskuu 02, 2011, 22:36:53 »
YÖTOPIC!
JEE!

Alkaa jo nukuttamaan :D Kuuntelen Shakiran Loca (Spanish version):ia ja luen jotain random tarinaa.
Pitäisi etsiä jostain rasvaa käsille, mutta en jaksa. Ei ne vaan voi kuivaa vielä, eihän nyt ole kuin vasta syksy!

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Syyskuu 02, 2011, 22:47:24 »
Ärsyttävää. En saa mitään aikaan... Minulla on nimi eikä sen enempää. Ainoa piristys on lempikappaleeni <3

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Syyskuu 02, 2011, 22:47:51 »
YÖTOPIC? WHEE! *miettii uskaltaisiko halata Lupinia*

Ihanaa, huomenna sitten lähes koko päivä matikan pänttäystä + ne kolmen päivän läksyt k.o. aineesta koska tänään en jaksanut ja sunnuntaina en ehdi, siinä on paljon mahtavampaa ohjelmaa. Pari tuntia kun olin pois kuumeen takia niin tulin vauhdilla kärreiltä alas vaikka nyt alussa on vielä ihan siedettävää.

Ylihuomenna siis pitkästä aikaa tapaamaan vuotislaisia ystäviä. ♥ Lähellä kaverit, kaukana ystävät, mutta etenkin koska nähdään harvoin, miitit ovat aina odottamisen arvoisia. :)

//Kiitoksia, Suvi. :D *hyökkää halaamaan ja juoksee sitten äkkiä karkuun varmuuden vuoksi*

~Bloodie
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2011, 22:51:26 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Suvituuli

• Vuotislainen
« Vastaus #91 : Syyskuu 02, 2011, 22:49:12 »
YÖTOPIC? WHEE! *miettii uskaltaisiko halata Lupinia*
Uskallat toki; sen basiliski on yhä minulla :P On muuten toiminut hyvin ennaltaehkäisevästi! Ei yhtäkään turhaa meiliä, josta olisin saattanut innostua luulemaan viestin tulleen Pottermoresta.

//
Lainaus
Btw. märät hiukset on ärsyttävät!
No on! Minulla on sen verta mittaa tukassa, että vielä tunninkin jälkeen suihkusta latvat tiputtelee vettä. Kuivaaminen ei auta mitenkään, sillä vesi ikään kuin materialisoituu hiuksiini jostain D: Ylhäältä hiukset onkin jo melkein kuivat, ettei se kaikki vesi voi sieltäkään tulla. Mystistä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2011, 23:00:12 kirjoittanut Suvituuli »

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #92 : Syyskuu 02, 2011, 22:56:56 »
JIIHII YÖTOPIC! Tulipa sopivaan aikaan. :) Tai no huomenna pitäisi kyllä jaksaa herätä aamulla kampaajalle, mutta tiedän etten kuitenkaan ehdi vielä piiiitkään aikaan nukkumaan! Joten hengataan sitten täällä. :D

Joo eli selitinkin tuolla Pulinaboksissa jo miten päätin tehdä tänään valmiiksi argumentaatioanalyysin, joka pitää maanantaina palauttaa. No, se on edelleenkin vähän vaiheessa. Ei siitä paljoa enää puutu, mutta minulle se loppu on aina kaikista vaikein. :--DD Mutta aion edelleenkin saada sen tänään valmiiksi (tai mikäs siinä jos vähän huomisen puolelle menee, kello kuitenkin on jo jotain).

Btw. märät hiukset on ärsyttävät!
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #93 : Syyskuu 02, 2011, 23:08:29 »
Jotenkin masentava fiilis päällä. Ihan kuin mua ei olisi olemassakaan muiden silmissä. Tiedä sitten mistä tää fiilis johtuu. Tekemistäkään en keksi, aikomus oli mennä nukkumaan mutta roudasinkin miniläppärin sänkyyn ja säädettyäni johdot seinään jämähdin sitten sen ääreen. Mutta ei tämä siltikään oloa helpota, kun ei tekemistä löydy. Ja koneella olo väsyttää ja sitten kun koneen sammuttaa niin piristyy heti. Helkatti sentään...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2011, 23:19:59 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Syyskuu 02, 2011, 23:26:05 »
Haltis, kyllä me siut nähdään, ei saa angstia. :( Olet korvaamaton, muutoin sitä ei pysty sanomaan. ♥ *haliruttaus*

Katselen vuoden 2009 Animeconissa kuvattua Kingdom Hearts -esitystä nyt aika monetta kertaa, miulla on hauskaa... Selvää en saa puolestakaan ääniraidasta, mutta hienosti on toteutettu.

~Bloodie

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2011, 01:52:41 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #95 : Syyskuu 02, 2011, 23:26:36 »
Turhaantunut olo. En saa mitään aikaiseksi. Koneen voisi sammuttaa, mutta ei siinäkään kuitenkaan olisi mitään järkeä. Ääh.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2011, 23:31:00 kirjoittanut Neithan »

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #96 : Syyskuu 02, 2011, 23:39:18 »
Perhanan suomirokki. Miksi olet niin addiktoivaa? Hassisen kone, Sielun Veljet, Happoradio...murr, ihan liian kivaa.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #97 : Syyskuu 03, 2011, 00:09:22 »
Jeejee. Väsyttää kivasti. Jeejee.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #98 : Syyskuu 03, 2011, 14:26:03 »
Nostalgisoin ja päätin postata, en ikinä tekisi tälle omaa topikia, mutta nyt tämä Tarvehuone on hyvässä paikassa. :D

Kirjoitettu vuonna 2005.

Sirius/Remus
Ikäraja: K-11

Sydämenlyönnit

Ikkunan likaisenvalkeat verhot repsottivat unohdetun näköisinä. Huoneessa oli sänky, jonka peitto ja tyyny tuoksuivat ummehtuneelta, unohdetulta ajalta ja jotenkin kaukaisesti niihin sekoittuivat kyynelten tuoksu. Lattialla oli matto, joka oli vinossa. Yöpöydän päällystä oli pölyssä, joku oli piirrellyt siihen ajatuksissaan.

Sirius Musta makasi sängyllä kyljellään ja katseli huoneen seinää. Seinällä oli ollut nuotteja ja joitakin julisteita, jotka oltiin vuosia sitten revitty pois. Huoneessa oli hämärää, katossa roikkuva lamppu ei ollut toiminut vuosiin. Ohuiden verhojen lävitse tuli vain hieman valoa, oli kestänyt hetken ennen kuin silmät olivat tottuneet pimeään.

Ovelta kuului hiljainen koputus ja joku tuli sisään. Valo satutti silmiä, jotka olivat jo sopeutuneet hämärään ja Sirius sulki silmänsä valolta. Hänen ei tarvinnut katsoa tietääkseen kuka tuli, Remus koputti aina varovaisesti ja tuli hiljaa sisään. Remus harvemmin sanoi mitään ennen kuin Sirius oli vilkaissut tai puhunut.

Sirius pysytteli hiljaa ja piti silmänsä kiinni. Remus sulki oven takanaan ja pimeys tuli takaisin huoneeseen. Mies pysytteli oven luona hetken totutellen valon puutteeseen ja tuli sitten lähemmäksi Siriusta.

”Nukutko sinä jo?” Remus kysyi kuiskauksella.

”En”, Sirius vastasi myöskin kuiskauksella ja avasi silmänsä. ”Mitä sinä täällä?”

”En ole nähnyt sinua koko päivänä”, Remus sanoi. Hän hymyili hieman surumielisellä tavalla. ”Minun tuli ikävä sinua. Ja olin huolissani.”

”Ei minusta tarvitse olla huolissaan.”

”Sulkeudut huoneisiin, etkä puhu kenenkään kanssa. Kai minä saan olla huolissani?”

Sirius hymyili, meni selkä vasten seinää. ”Tule tänne”, hän ojensi kättään.

”Emme me molemmat mahdu siihen”, Remus pudisti hieman päätään.

”Tule nyt. Minä pitelen sinusta kiinni”, hymy pysyi koko ajan miehen kasvoilla.

Remus otti Siriuksen kädestä kiinni ja varoen meni kapealle sängylle kyljelleen makaamaan. Hän painoi kasvonsa Siriuksen rintaa vasten. Toinen kietoi kätensä miehen ympärille.

”Katso nyt. Et sinä tilaa vie lainkaan”, Sirius painoi hetkeksi huulensa toisen hiuksille. ”Kuuletko sinä sydämenlyöntini?”

”Mh. Kyllä”, Remus nyökkäsi.

”Hyvä”, Sirius sanoi hiljaa. ”Sulje nyt silmäsi ja kuuntele tarkkaan.”

Remus sulki silmänsä. Sirius silitteli hellästi hänen selkäänsä.

”Sinä saat huolestua vasta sitten minusta, kun sydämeni ei lyö”, Sirius kuiskasi Remukselle hiljaa. ”Joten et saa olla huolissasi vielä pitkiin aikoihin.”

Remus ei vastannut mitään, hän kuunteli vakaita sydämenlyöntejä. Sirius hengitti rauhallisesti. He makasivat sängyllä hiljaa ja molemmat vaipuivat hiljalleen uneen.

Heidän sydämensä eivät lyöneet samaa tahtia.

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #99 : Syyskuu 03, 2011, 14:53:18 »
*omaa slashia en tänne nyt laita, kun en sellaista kirjoita...*
Taru, mielestäni tuo oli tosi hyvä ficci. Juuri sopivan pituinen, koskettava ja hyvää kuvailua. Laita ihmeessä oma topic, believe me, se oli hyvä. Tai ainakin niin mie ajattelen.
Heh, meniköhän aiheen vierestä? Tarvehuone, siirrä paikkaa pian!
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.