Kirjoittaja Aihe: Tarvehuone  (Luettu 21168 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Tarvehuone
« Vastaus #25 : Elokuu 19, 2011, 20:42:41 »
minkä väriset korvalaput olisit valinnut verson tunnilla?

Mitkä aineet olisit valinnut itsellesi kolmannesta vuodesta eteenpäin? 

haluaisitko monen muun tylypahkan opiskelijan tavoin potkaista norriskaa? Entä sen isäntää?

Olisitko kuulunut mieluummin inkvisitiopartioon vai albuksen kaartiin?

Mustat korvalaput! :D Ainoa mahdollinen väri. No olisi puuskunkeltaisetkin kivat... :3 Aineista olisin ottanut taikaeläinten hoidon ja ennustamisen, muut kuulostaa aikas tylsiltä. Ei miun pää riitä mihinkään numerologiaan. >_< Norriskaa en eläinrakkaana olisi halunnut myöskään potkaista, mutta Voro kyllä ansaitsisi potkaisun jos toisenkin, ellei potkut. :D En tiedä olisinko kuulunut kumpaankaan, inkvisitioon tai AK:hon, - en tykkää Potterista enkä Pimennosta kummastakaan.

//Thestraalit on ihania! <2 Jotenkin vaan niin suloisia. Itse en kyllä semmoista pystyisi edes näkemään. :'D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2011, 21:02:04 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #26 : Elokuu 19, 2011, 20:50:45 »
Mikä on teidän lempi ihmeotus?
Itse tykkään eniten Hevoskotkista. Tempperamenttisia ja fiksuja eläimiä. <3 Ja upean näköisiä. Kuvittelen ne ainakin sellaisiksi uljaiksi otuksiksi. Olisi kiva saada sellainen "kaveriksi" ja päästä vaikka lentämään selässä.

Puhpallurat! Ne ovat ehkä parhaiten mieleenjääneitä ihmeotuksia, jos ei lasketa kirjoissa suurempaa huomiota saaneita otuksia. Muistan miten joskus 14-vuotiaana ajattelin, että puhpallura olisi paras lemmikki ikinä! Joskin räänsyöminen on ehkä ällöintä puhpallurassa, mutta mikä olisikaan ihanampaa kuin pehmeä puhpallura, joka hyrisee tyytyväisenä jalkopäässä, kun itse lukee hyvää kirjaa?

Toisaalta ihmeotuksista mieleisiä ovat olleet menninkäiset, kyhmit ja kuutamollat. Olen ihmeotuksien suhteen aika low maintenance linjalla, liian hurjat ja hienot otukset ei ole mun juttu. Paitsi että sfinksien kohdalla teen poikkeuksen.

Oletteko miettineet millainen vaakuna teillä olisi, jos olisitte olleet perustamassa Tylypahkaa?
Itse varmaan olisin valinnut heraldisiksi väreikseni vihreän ja kultaisen, sillä vihreä on mukavan maanläheinen väri ja kultainen on mukavan lämmin metalliväri. Mikäli vaakunassa pitäisi olla eläin, valitsisin varmaan karhun, sillä se on mieleisin eläin tällä hetkellä. Syyt ovat moninaiset: luonne, talviunet, metsän kuninkuus, mielikuvat karhusta ja niihin liittyvistä asioista, jne. Tupani nimi olisi ehdottomasti Karhunhammas! ;D
Mens agitat molem.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Elokuu 19, 2011, 23:38:51 »
Nicolas Flamel tosiaan on hyvin mielenkiintoinen hahmo, josta olisi mielellään kuullut enemmänkin. Tietenkään Potter-kirjojen tarinan kannalta se ei ollut kamalan oleellista, mutta ehkä nyt Pottermoren saavuttua voimme toivoa kuulevamme näistäkin pienistä suurista hahmoista.

Haluan sanoa muutaman sanan Taikuuden historiasta aineena. Minua on alkanut harmittaa se, kuinka surkea opettaja siinä on (ja Tylypahka on olevinaan maailman hienoin velhokoulu). Jopa Hermionen kaltaisilla oppilailla tuntuu olevan hankaluuksia sen parissa ja Harrykin on sanonut, että 'aihe vaikutti siltä, että jonkun toisen kertomana se olisi saattanutkin olla mielenkiintoinen...' Voisihan tuo olla poliittinen temppukin. Varmasti velhomaailmalla on historiassaan omat mätäpaiseensa jota se yrittää piilottaa. Velhomaailman hallitus on aina vaikuttanut enemmän tai vähemmän diktatuurimaiselta. Mielestäni yksi diktatuurin piirteistä on juuri sensuuri ja tuohan on jo aika lähellä. Tylypahka tuntuu olevan niin keskeisessä asemassa Britannian taikaministeriötä ja päätöksen tekoa, että en ihmettelisi vaikka näin olisikin. Binns on aika alhaisen tasoinen opettaja, joten ehkä sille, että hänen edelleen annetaan opettaa on tosiaan muitakin syitä kuin tunne- tai välinpitämättömyyspohjaiset. Tylypahkahan tuntuu olevan yksi Britannian taikamaailman suurista ylpeyden aiheista ja silti siellä saa opettaa huonompiakin opettajia (tämä Dumbledoren kaudella)... Kuten Binns, jolta vain fiksuimmat oppilaat voivat jotain oppia. Sitten on Punurmio, joka on asemansa luultavasti ansainnut ainoastaan suojelusyistä. Tämän lisäksi on kuolonsyöjä, Severus Kalkaros, joka oli myös Dumbledoren suojissa. Sekä Hagrid, joka on Harry Potterin hyvä ystävä ja pääsi hänen opiskeluajallaan opettajaksi... Voi vain arvailla onko kaikki sattumaa vai ei.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Elokuu 20, 2011, 12:45:19 »
Ei ole tullut taaskaan kirjoiteltua oikein mitään. Lähinnä vienyt tuo fyysinen puoli kaiken ajan ja mielenkiinnon - koulu onneksi palauttaa suurimman osan kynäinnosta. Enkä minä nyt sentään ihan laiskotellut ole, runoja on tullut rustailtua. :D
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #29 : Elokuu 20, 2011, 12:52:59 »
Ei ole tullut taaskaan kirjoiteltua oikein mitään.
Sama D: Yksi pitkä tarina kesken, enkä ole jatkanut sitä moneen kuukauteen. Toisaalta nyt ei edes ole aikaa sellaiseen, ja arvatkaa harmittaako. Inspiraatio+kirjotusfiiliskin taas vaihteeksi hukassa.
Mikä teistä on vaikeinta kirjoittamisessa?
Minusta otsikon ja nimien keksiminen, sekä lopettaminen! Tarinat jäävät aina puolitiehen :D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #30 : Elokuu 20, 2011, 13:09:49 »
Minusta aloittaminen on vaikeinta. Minulla on pari kolme "suurempaa" tarinaa päässäni ja tunnen hahmot, tiedän paikat, mutta se aloittaminen on hankalaa. Tuntuu, että mä vain aina tuijotain sitä tyhjää wordia, enkä saa mitään kirjoitettua. Voisi joskus yrittää kirjoittaa ns. lyhyttarinoita näistä hahmoista ja paikoista, jos se itse päätarinan kirjoittaminen on näin hankalaa.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #31 : Elokuu 20, 2011, 14:02:58 »
Vaikeinta kirjoittamisessa on mielestäni tekstin kokonaiseksi kirjoittaminen - jos siis alan kirjoittaa ilman suurempia suunnitelmia, tekstit jäävät poikkeuksetta kesken. Jos taas minulla on loistava suunnitelma tarinalle loppua myöten, en saa sitä koskaan aloitettua.
En edes muista, olenko koskaan saanut kirjoitettua ainoatakaan tekstiä loppuun (paitsi pienenä jotain tarinoita ja koulussa surkeita töksähtäviä tekstejä). Kun saan aloitettua kirjoittamista mielestäni ihan hyvin, saankin jo uuden inspiraation ja edellinen teksti jää kesken.

Olen muuten kirjoittanut todella vähän tässä lähiaikoina, vähän aikaa sitten kirjoitin vielä monta vihonsivua päivässä. Nyt olen purkanut luovuuttani enemmän piirtämiseen.

Kuten Taru sanoi, voisi yrittää kirjoittaa sellaisia lyhkäisempiä juttuja näillä hahmoilla ja paikoilla, ikään kuin harjoitukseksi. Pelkään vain pilaavani tarinan, jos pakotan itseni kirjoittamaan jotakin. Lisäksi elättelen toiveita sen saman tarinan toteuttamista sarjakuvana...
Women and cats will do as they please ˘◡˘

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #32 : Elokuu 20, 2011, 14:40:52 »
Mulla pursuilee pää aina uusia kivoja ideoita ja alan kirjottaan niitä yleensä koulussa tunneilla paperille, mutta parin päivän päästä ehdin jo kyllästyä juuri siihen ideaan ja sitten alan miettiin uutta... kellään muulla samanlaista kokemusta? :D

Noista mun puolivalmiista juonikuvioista ja aloitetuista tarinanpätkistä saisi varmaan useammankin kirjan, harmi vaa ku ne ei liity toisiinsa eikä niissä oikeen oo mitään järkeäkään, ku lähinnä oon kirjottanu mieleen tulevia kohtauksia valiiksi, mutta yhtenäistä tarinaa tai kontekstia ei oo... se on aika ärsyttävää :D Sit joskus löydän jonku vanhan tarinan ja innostun siitä uudelleen, mut oon kadottanu tietenki kaikki tärkeät muistiinpanot enkä oikein muista enää kunnolla niitä hahmojakaan ja sit siitä ei tuu oikeen mitään.

Tällä hetkellä menossa yksi random -vampyyrijupakka, saa nähä mihin asti ton kanssa pääsee ennen ku innostus loppuu tai totean et juoni on ihan kökkö tai et sitä ei oo ollenkaan, on aan random -kohtauksia sieltä täältä :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #33 : Elokuu 20, 2011, 22:12:58 »
Ah, käsityöt ja muut kädentaidot, rakas harrastukseni. Minä rakastan kaikenmoista näpertämistä. Tällä hetkellä neulon myssyä syksyksi: Brambles Beret. Lankani on liukuvärjättyä ja vihreää, 100 % villaa, joten hatusta pitäisi tulla ihana ilmava ja lämmin. Melkein odotan syksyä, että saisin alkaa taas käyttää myssyjä ja pipoja ja hattuja.

Neulominen on usein hieman yksinäistä puuhaa, joten minulla ja muutamalla muulla (pääosin vuotislaisella) tätösellä on tapana kokoontua aina välillä kahvilaan, missä neulomme yhdessä, samalla kun hörpimme lähes litran kokoisia kahveja ja mussutamme herkkuja... ja tietenkin juttelemme. Mukavaa puuhaa :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #34 : Elokuu 20, 2011, 22:25:12 »
Olin koulussa aina todella huono käsitöissä ja tunnit olivat yhtä tuskaa! Kerran meidän piti ala-asteella neuloa jokin otus, ja minun epämuodostunut työni muistutti loppujen lopuksi reikäistä, vihreää matoa. :D Jos jossain olin hyvä, niin silmukoiden tiputtamisessa, vai miksi sitä nyt sanottiinkaan. :D

Nyt olisi kyllä kivaa oppia neulomaan jotain! Pitäisi varmaan katsoa jostain päin nettiä helppoja ohjeita aloittamiseen, en muista nykyään aloitussilmukoista tai mistään muustakaan yhtään mitään. :D Kaulaliinasta olisi varmaan ihan helppo aloittaa, villasukka voisi olla ensimmäiseksi työksi liian haastava. Olen sitä paitsi haaveillut tupahuivista, ja itse tehtynä sellainen olisi varmaan tosi kiva. :)

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
« Vastaus #35 : Elokuu 20, 2011, 22:34:17 »
Täällä kanssa yksi käsitöiden rakastaja! Rakastan kaikkea kädentaitoihin liittyvää pientä puuhastelua jo ihan normaalista ja yksinkertaisesta askartelusta neulomiseen. Ja tuo jälkimmäinen on ihanaa puuhaa. Rakastan neulomista, varsinkin syksyisin. On ihana tietää että voi tehdä jotain lämmintä itselleen tai ystävilleen talven varalle. Nyt onkin tiedossa muutamat tupavillasukat jouluksi tiedossa ystäville sekä muutama muu käsityö joululahjaksi, tänä vuonna ajattelin kyllä tehdä kaikki itse, sillä rahat eivät riitä siihen, että ostaisin jotain kallista ja tykkään muutenkin näperrellä kaikkea, joten mikä olisi kivempaa kuin tehdä villasukat tai vaikka korurasia ystävälle?

Raitasukka, kannattaa ehdottomasti aloittaa neulominen kaulaliinasta, helppo tehdä ja voi tehdä pelkkää oikeaakin jos nurja ei luonnistu heti. Villasukat on kyllä vähän liian vaikeat ensimmäiseksi tekeleeksi :) Joten ei kun ostamaan oman tupasi väriset langat ja alat neuloa ^^

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #36 : Elokuu 21, 2011, 00:46:55 »
Käsityöt. Mielenkiintoinen aihe. :)

Raitasukka, kannattaa ehdottomasti aloittaa neulominen kaulaliinasta, helppo tehdä ja voi tehdä pelkkää oikeaakin jos nurja ei luonnistu heti. Villasukat on kyllä vähän liian vaikeat ensimmäiseksi tekeleeksi :) Joten ei kun ostamaan oman tupasi väriset langat ja alat neuloa ^^

Jep. Myös minä neuloin tupakaulahuivin (pyöröpuikoilla) Hp-fanien ohjeen mukaan viime syksyistä DH1 -Vuotisnäytöstä varten. Ohje on mielestäni selkeä, ja tarvitsee ainoastaan osata luoda silmukat ja neuloa oikeaa. En ollut aiemmin käyttänyt pyöröpuikkoja, joten jännitin hiukan etukäteen. Itselleni kuitenkin selvisi, että pyöröpuikoilla neulominen on (ainakin omasta mielestäni) helpompaa kuin tavallisilla neulepuikoilla: puikot eivät putoile eivätkä silmukat karkaa yhtä helposti. Valitsemani bambupuikot olivat lisäksi kevyet eivätkä yhtä terävät kuin metalliset puikot. Väreinä käytin sinistä ja pronssia, kuten kirjoissa kuvataan korpinkynnen värejä. Tupakaulahuivi onnistui omasta mielestäni varsin hyvin. Se on ihanan lämmin!

Tänä syksynä aionkin seuraavaksi neuloa pipon korpinkynnen väreissä (Youtubessa on paljon hyviä ohjeita liittyen pipon neulomiseen, ne ovat kylläkin englanniksi) Myös tupavillasukat olisi kiva tehdä. Saa tosin nähdä, miten kantalappujen neulominen luonnistuu (viimeksi neuloin sukat yläasteella, mistä on jo aikaa). Harmittaa, etten ehtinyt tutustua isänäitiini, joka oli todella hyvä käsitöissä :(.
No, ohjeita on onneksi niin kirjoissa kuin netissäkin, jossa on myös videoita.

//Huvittaa kyllä se, että naureskelin aiemmin ystäväni kanssa opiskelijoille, jotka neuloivat luennoilla. Kuvittelin näet, ettei kuunteleminen onnistu käsitöitä tehdessä. Viime syksynä otin sitten mukaan oman tekeleeni, ja tajusin keskittyväni opetukseen vielä tavallista paremmin. Nukkuminen neulepuikot sylissä on melko hankalaa. ;)
//Toivon kovasti, että minut lajitellaan Korpinkynteen Pottermoressa. Joudunkohan neulomaan muuten uuden tupakaulahuivin? :O
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2011, 08:06:43 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #37 : Elokuu 21, 2011, 01:45:52 »
Ooh, HP-faneissa on tosiaan ohje tupakaulahuiviin! Mahtavaa! :) Nyt tiedänkin, minkä projektin aloitan ensi viikolla...

//Toivon kovasti, että minut lajitellaan Korpinkynteen Pottermoressa. Joudunkohan neulomaan muuten uuden tupakaulahuivin? :O

Mikäli innostun tarpeeksi, niin saatan itse tehdä kaulahuvin jokaisesta tuvasta. Minulla nimittäin on aina ollut pieni tupakriisi, en koe oikein kuuluvani mihinkään (paitsi ehkä eniten Rohkelikkoon. Ehkä), niin voisin aina fiiliksen mukaan valita huivin. Vaihteluhan tunnetusti virkistää. Mutta jospa yrittäisin ensin tehdä yhden kaulaliinan, katsotaan muita sitten sen jälkeen. On muuten hieno idea tehdä muitakin samaan sarjaan kuuluvia vaatteita, kuten pipoja ja sukkia. :)

Eniten neulomisessa kiehtoisi se, että saisin aikaan jotain ja vieläpä jotain hyödyllistä. :) Ja voisi vaikka antaa persoonallisia joululahjojakin, niiden keksiminen kun on usein kovin vaikeaa.

Tietämättömyyteni tulee taas esiin, en ennen Nymphaen viestiä edes tiennyt bambupuikoista. :O

//Kas, Tarvehuone siirtyi kirjoittamisen aikana.

Poissa monnipop

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Elokuu 22, 2011, 13:18:43 »
Ai että, tää tarvehuone on hauska! Mutta hieman tylsää on se, että sijaitsee tällä hetkellä keskusteluissa. Hmm, mitäköhän sanottavaa keksisin.

Aloin jo kirjoittamaan kyselyä ärsyttävistä naapureista (heräsin tänä aamuna todella kovalla soivaan musiikkiin), mutta se olisi melko tylsää. Joten monien mielenkäänteiden kautta löysin hyvän keskustelunaiheen! Oudot tavat. Toivottavasti siitä ei löydy jo jotain keskustelua... Ainakaan tarvehuoneessa siitä ei ole vielä keskusteltu.

Itselläni on monia outoja tapoja. Itse en pidä niitä outoina, mutta muut ovat huomautelleet niistä : D. Esimerkiksi liikennevaloissa sanon mielessäni "yks, kaks, KOLME" ja kolmen kohdalla valojen pitäisi muuttua vihreäksi. Yritän myös arvata mikroaaltouunin pysähtymisen ilman että katson paljonko aikaa on jäljellä. Kävelytiellä, joka on tehty sellaisista laatoista, yritän olla astumatta laattojen väleihin. Jos pelaan koneella pasianssia tai vapaakenttää, teen pelistä mielenkiintoisemman keksimällä jonkin palkinnon, jos voitan pelin. Eli tyyliin, jos olen kipeänä saatan sanoa "jos voitan niin tervehdyn huomiseksi". Eihän noi ikinä ole paikkaansa pitänyt, mutta no, tulee suurempi halu saada peli loppuun asti : D... On mulla muitakin outoja tapoja, mutta olen huomannut, että vanhentuessa ne ovat vähentyneet. Ala-asteikäisenä minulla ja siskollani oli kaikenlaisia outoja rituaaleja sun muita, mutta iän myötä ne ovat tosiaan vähentyneet. Mieleeni tulikin, että ala-asteella (olin joko 3. tai 4. luokkalainen) laskiessani pulkkamäkeä huutelin lentoloitsuja ja yritin saada pulkan lentämään. No, suureksi harmikseni pulkka ei ikinä lentänyt. Ajattelin, että kyllä minä sitten opin, kun saan kutsun Tylypahkaan ::).

Millaisia outoja tapoja teillä on tai on ollut? Oletteko saaneet kuulla kuittailua kavereiltanne, vanhemmilta tai sisaruksilta? Vai oletteko kenties saaneet kaverit mukaan juttuihinne? Mistä olette saaneet vaikutteita tapoihin, vai ovatko ne vaan tulleet itsestään?

Toivottavasti ymmärsin tämän tarvehuoneen idean, eikä aiheeni mennyt offtopiciksi :o

//muokkailin muutamia puuttuvia kirjaimia ja huomasinkin että keskustelu-alueelta löytyi "hullut teot/tavat yksinollessa", mutta no, tämä ei ole täysin sama asia ;; ).
Real eyes
Realize
Real lies

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #39 : Elokuu 22, 2011, 13:26:11 »
Kun olen ypöyksin kämpässäni, niin minä puhun itsekseni - päänsisäinen ääni vastaa ja minä vastaan sille sitten ääneen. Ei mitään pitkiä keskusteluja, mutta kuitenkin jonkunlaista ääneen höpisimistä aina silloin tällöin. Täällä kotona minä puhunkin sitten ääneen koiralle. Miksi muuten koiralle puhuminen kuulostaa järkevämmältä kuin yksin puhuminen? Jos olen yksin yötä kotona, niin tarkistan ulko-oven olevan lukossa n. 3-4 kertaa - normaalisti en tarkista sitä ollenkaan. Miten niin pelkään jotain olemattomia? :'D

En tiedä, minä en oikein hahmota itsessäni olevan mitään kummallista, koska kaikki on minussa/minusta normaalia. Ehkä ulkopuolinen ihminen näkisi minussa ne oudot puolet.

Ehkä se on outoa, että säikähdän erittäin fyysisesti ja säikähdyksen laadusta riippuu, missä tunnen sen. Joskus se tuntuu vain vasemmalla puolella kehossa tai vain jalassa tai osassa kättä tai päässä. Sellainen... eräänlainen kylmänväre, mutta nopeampi ja äkkinäisempi. Ei sitä tunnetta osaa selittää. Mutta siskoni väittää, että hän ei tunne säikähdystä tällä tavoin eikä myöskään yhteinen ystävämme. Mutta en tahdo kyllä uskoa, että olen ainoa, joka tuntee säikähdyksen fyysisesti. :D

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #40 : Elokuu 22, 2011, 13:48:49 »
Katsoin äsken Brad Pittin ja David Thewlisin tähdittämän Seitsemän vuotta Tiibetissä, löysin ko. leffan kirpparilta varmaan pari kuukautta sitten. En ole todellaan Pittin suurin fani, enkä edes huomannut ostohetkellä, että Thewlis on mukana leffassa, ostin DVD:n ihan tarinan takia. Ja mikä ihanan kamala tarina.

Uudessa opiskelupaikassa varmaan tykättäisiin, jos tekisin niin kuin Frendien Phoeben ystävätär: käyn suihkussa vasta, kun Tiibet on vapaa :D Ehkä en hygieniasta karsi, mutta taas tuli sellainen olo, että eikö tälle pahalle maailmalle ole oikeasti mitään tehtävissä? The Cove taisi olla edellinen leffa, joka aiheutti samat reaktiot.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #41 : Elokuu 22, 2011, 15:58:28 »
Katsoin tänään Kuninkaan paluun pidennetyn version. Olen niin rakastunut! Tekee vain mieli huutaa kiitokset kyyneleet silmissä. Kiitos, Peter Jackson, kiitos, rakas Tolkien, kiitos, Wiggo, kiitos kaikki!
Aivan kerta kaikkisen ihanaa!
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #42 : Elokuu 22, 2011, 17:06:21 »
AAAAAA <3333

Elokuvat, elokuvat, elokuvat <3 Kuten tittelistäki huomaa, oon kauhee leffafriikki :D Mun käsitys viikonlopun vietosta on kulhollinen sipsejä, pieni kaveriporukka ja mooooonta hyvää leffaa 8F

Ite omistan n 100 elokuvaa, mutta katsonut olen vaikka ja kuinka. Lempileffoihini kuuluu: Saksikäsi Edward, Watchmen, Love Actually (ainoana "hömppä" elokuvana suosikkeihini päässyt, niin pakko mainita :D), Yön Ritari, Ylpeys ja Ennakkoluulo ja ja ja... lista jatkuu loputtomiin :D

Kuten minua stalkanneet hyvin tietävät, Johnny Depp on lempinäyttelijäni ja muutenki suurin fanitukseni kohteeni ollut jo monen monituista vuotta! <3 Siihen mieheen ei ikinä kyllästy ja yksi hänen hienoimmista piirteistä on juuri se erilaisten elokuvien skaala joita hän tekee. Mielestäni ainoa elokuva, joka ei oikein sovi Johnnyn normaali -repertuaariin on herralta viimeksi ilmestynyt The Tourist.

Sarjoista vielä pakko mainita sen verran että:

I <3 Stargate SG-1, Sanctuary & Dexter <3 <3 <3
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Elokuu 22, 2011, 18:07:37 »
Haa, löysinpäs tänne!

Minun taasen on pakko mainita, että viherryin tuolissani luettuani Zenzibarin leffakokoelmasta. :D Itse omistan harmikseni hyvin vähän hyviä elokuvia. Aina kun päätetään jonkun meillä olevan kaverin kanssa katsoa leffa, tutkitaan ensin hyllyjä vaikka kuinka kauan vaikka tiedetäänkin sen olevan turhaa ja tuumataan sitten, ettei täällä ole mitään kiinnostavaa/sellaista mitä kaveri ei muistaisi ulkoa. Ja eikun Makuuniin! :D

Omat lempileffani... niitä on liikaa. Potterit nyt kuuluvat listaan automaattisesti (etenkin KV 2 ja PP), mutta niiden lisäksi lista olisi kutakuinkin tällainen: Pirates of the Caribbeanit, Alice in Wonderland (2010), Sense and Sensibility (1995), Pride & Prejudice (2005), Big Fish, Secret Window, Edward Scissorhands, Finding Neverland, The Tourist, Charlie and the Chocolate Factory, Sweeney Todd, vaikka en ole sitä kokonaan nähnytkään... *rääkkää aivojaan muttei saa millään päähänsä kaikkea* Pidän vähän kaikentyyppisistä elokuvista, mutta sanottakoon että etupäässä fantasia-, kauhu- tai romanttisia aineksia sisältävät leffat ovat minun mieleeni. Häpeänkin sitä että näkemieni kauhuelokuvien skaala on niin pieni - Linnut (mwah), The Omen (2006), Kauna... herrahumala, en edes muista muita.

Kuten ylläolevasta listastakin saattaa käydä ilmi, yksi minunkin lempinäyttelijöistäni on Johnny Depp. Toinen suosikki on sitten Alan Rickman, vaikken olekaan nähnyt hänen leffoistaan kuin Potterit ja Sense and Sensibilityn. Plus pätkiä muutamista muista.

Pidän leffoista. Liikaa. Onneksi on olemassa sellainen keksintö kuin Makuuni. Aivan ihana paikka, siellä on omanlainen tunnelmansa. Karkkien tuoksu & elokuvia notkuvat hyllyt - heaven. <2

~Bloodie

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #44 : Elokuu 22, 2011, 20:29:03 »
Tekisi mieli mennä tuonne Turku-miittiin, mutta äää, mä olen liian ihmiskammoinen. On helpompaa mennä jonnekin ns. suurmiittiin tai jonnekin, missä tuntee ihmiset jo entuudestaan. Kyllä oli nuorempana helpompaa, kun ei vielä kammonnut ihmisten tapaamista. Mistähän tämäkin on tullut. :D

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #45 : Elokuu 22, 2011, 21:59:11 »
Tekisi mieli mennä tuonne Turku-miittiin, mutta äää, mä olen liian ihmiskammoinen. On helpompaa mennä jonnekin ns. suurmiittiin tai jonnekin, missä tuntee ihmiset jo entuudestaan. Kyllä oli nuorempana helpompaa, kun ei vielä kammonnut ihmisten tapaamista. Mistähän tämäkin on tullut. :D

Olen ollu Turkumiitissä kerran niin etten tuntenut sieltä ennalta kettään eikä ne miuta syöneet. :D Rohkeasti vaan, ei vuotislaiset voi kovin pahoja immeisiä olla. :3

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #46 : Elokuu 22, 2011, 22:00:13 »
Miitit, mitä ihanuuksia. <2 Niiden ansiota mie jopa uskallan olla oma itseni ja tavata uusia ihmisiä ja näyttää Potter-faniuteni ja ja ja... Paljosta on kiittäminen Vuotista ja miittejä ja vuotislaisia. :3
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2011, 22:17:49 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #47 : Elokuu 22, 2011, 22:19:29 »
Sateenropina; Minä ainakin tunnen olevani joskus niin _vanha_ verrattuna muihin miittaajiin, niin en viitsi osallistua. :D Joskus suurmiiteissä kuuntelen ja katselen niiden nuorempien riehumista... Huh. Ei ole mun juttu, vaikka en ole edes vanha ja tykkään olla lapsenmielinen. Mutta ehkä mä joskus sitten uskallan taas, vaikka kaipaankin henkistä tukea mukaani. :D

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #48 : Elokuu 22, 2011, 23:46:52 »
Minäkin osallistun ensi lauantain Helsinki -miittiin. Odotan innolla! Toivottavasti sää on hyvä eikä yhtä sateinen kuin nyt (täällä sataa kaatamalla, ei pysty edes nukkumaan).

Minulla se on mennyt toistenpäin, hassua kyllä. Olin pienenä hyvin ujo, ja olen kyllä edelleenkin jonkin verran. En kuitenkaan jaksa enää samalla lailla välittää, joudunko syystä tai toisesta naurunalaiseksi tai mitäköhän ne muut nyt ajattelevat.  Ei se ole maailmanloppu, vaikkei aina olisi omasta tai toisten mielestä niin fiksu ja filmaattinen (jokaisella on joskus huono päivä eikä kukaan ole täydellinen). Viimeistään jälkeenpäin voi jopa nauraa omille toilailuilleen. Ja toisinaan on hauskaa esittää hölmömpää kuin onkaan ja hihittää salaa toisten ällistyneille/huvittuneille ilmeille. ;D Kannattaa kokeilla!

Kun esiintyy tarpeeksi paljon, huomaa lopulta, ettei koko ikäänsä jaksa jännittää.

Olen ollu Turkumiitissä kerran niin etten tuntenut sieltä ennalta kettään eikä ne miuta syöneet. :D Rohkeasti vaan, ei vuotislaiset voi kovin pahoja immeisiä olla. :3
Pitää paikkansa! Selvisin varsin mainiosti yli viikon vuotislaisten seurassa kesäkuun alkupuolella, vaikken varsinaisesti edes tuntenut ketään heistä etukäteen.
(Ja jos on yhtään epävarma, niin miittiin voi aina yrittää houkutella jonkun "pahaa-aavistamattoman" tutun. :D )

Miittiin vaan! :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2011, 23:50:27 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Natalie

• Loitsuetsijä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SpellSeer**
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #49 : Elokuu 23, 2011, 01:52:34 »
Taisi olla joku vuoden vuoden 2003 loppua TAIKKA 2004 alkua, kun menin ensimmäiseen vuotismiittiini. Se järjestettiin Espoossa Kauppakeskus Isossa Omenassa. En tuntenut sieltä ketään ja olin keskustellut asiasta jo tovin äitini kanssa. Se oli myös viikonloppu, joten hän järjesti kauppareissun sille ajankohdalle. Äitini saattoi minut miittiin (muistaakseni) ja lähti sitten itse kauppaan ja mie jäin sinne. Minut otettiin lämpimästi tervetulleeksi ja sensellaista.

En vain kunnolla päässyt ensimmäisellä kerralla keskusteluun mukaan, kun kaikki tunsivat toisensa jo aikaisemmista miiteistä. Kuitenkin, kun lähdettiin kiertelemään ja kävelemään pitkin kauppakeskusta aloin siinä jo hieman puhua ja päästä mukaan. Juuri kun olin päässyt tutustumaan ihmisiin, niin äiti soittaa ja sanoo, että se on tehnyt ostoksensa jo ja että olisi lähdettävä.. Siinä sitten haikein mielin sanoin näkemisiin vuotislaisille ja lähdin kotiin.

Ei siinä kyllä aikaa ehtinyt kauaakaan vierähtää kun oli jo seuraava vuotismiitti samaisessa kauppakeskuksessa. Kun saavuin paikalle eräs-jonka-nimeä-en-nyt-muista tuli halaamaan minua ja antamaan kämmenselälleni aimo muiskauksen! Se oli hieman järkyttävää, mutta toivuin siitä nopeasti. Tämä toinen miitti meni jo luontevammin ja paljon kivempaakin oli, kun tunsi jo tunsin ihmisiä Espoon miittien porukasta.

Olen siis miittaillut vuotislaisia jo aika monta vuotta ja nykyään miitit on minulle todella tärkeitä. Tosin tuossa oli muutama vuosi ilman miittejä, kun äitini päätti, että nyt muutamme ~300km päähän pk-seudulta :) >.<; Sitten aloitinkin jo ammattikoulun tosin Järvenpäässä, mutta olin niinä vuosina niiiiiin hurahduksissani Japanilaiseen musiikkiin jaja kulttuuriin jne, ettei Pottereille vaan yksinkertaisesti ollut tilaa. Vuotiksessakin oleskeluni jäi olemattomiin tuolloin. :'D

Ammattikoulun päätyttä ja muutettuani Helsinkiin kesällä 2010 muistin vuotiksen ja miittejäkin alkoi olla kova ikävä. Ensimmäinen vuotismiittini vuosiin oli Suurmiitti Helsingissä heinäkuussa 2010. Siitä lähtien olen miittaillut ahkerasti ja järjestänyt muutamaan otteeseen Hengailumiittejä minulle tutuiksi tulleille vuotislaisille ja yhdet Pikkujoulut. :)

Että kaikki vaan mukaan miitteihin! Miiteissä on kivaa ja jos on uusi miitissä, niin minulta ei voi säästyä! Tulen jokatapauksessa jossain vaiheessa juttelemaan, kun huomaan, että joku on hiljainen. En pure ketään. Nata on ihan kiltti kaikille :3
Aina ja ikuisesti Luihuinen. Voldemortin palvelija. Uni, jonka näin (K-12, Scifi, Kauhu)