Kirjoittaja Aihe: Tarvehuone  (Luettu 15337 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Tarvehuone
« Vastaus #150 : Heinäkuu 19, 2012, 13:21:22 »
The Woman in Black -leffan katsoin oikeastaan sen takia, että siinä näyttelee Pottereista tuttu Daniel Radcliffe. Leffan pitäisi olla kauhuelokuva, mutta jotkut kohtaukset ovat sen verran surkuhupaisia, että alkoi naurattaa,
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
En sitten tiedä, kertooko se vain omasta huumorintajustani. :D Leffa ei ole ainakaan vielä ilmestynyt Suomessa.

Minua on kiinnostanut tämä leffa juuri sen takia että meidän Danielimme siinä esiintyy :D Eikö se sitten sinun mielestäsi ole katsomisen arvoinen vai oliko jotain hyvääkin? :D

Muutamia leffoja joista olen viime aikoina pitänyt: Sherlock Holmesit joissa Holmesia näyttelee Robert Downey Jr. ja Watsonia Jude Law. Päähenkilön toteutus EI OLE paras mahdollinen, mutta siitä huolimatta pidän näistä kevyistä leffoista joiden parasta antia on Sherlyn ja Watsonin välinen suhde ;D En ole mikään Holmes "puristi" jos niin voi edes sanoa, joten minulle käy tämänlaiset omalaatuisemmatkin viritelmät jos niistä kuitenkin löytyy jotain sellaista mikä miellyttää minua.

Toinen leffa minkä sain syntymäpäivälahjaksi ja katsoin vähän aikaa sitten uudestaan ystäväni kanssa on Spielberg&Jacksonin toteuttama Tintin Seikkailut. Tosi hauska animaatio-seikkailu, mielestäni ihan mahtava!! :'D Leffaan on yhdistetty kaksi eri elokuvaa, jotka minun mielestäni tekivät siitä hieman pitkäveteisehkön tietyissä kohdissa, vaikka muuten se olikin tosi hauska. Koko kaupungin tuhoaminen oli ehkä vähän hölmöä, mutta tuohon liittyvä takaa-ajo kohtaus oli sen verran hyvä, että se annettakoon anteeksi. Tintti oli loistava ja samoin reppana-Haddock, jonka hahmon takaa löytyy iki-ihana Andy Serkis! <3 Milou on ehkä hankalin hahmo toteuttaa (ja minua hieman ärsytti se kun häntä kutsuttiin englantilaisittain "Snowyksi"), mutta koiralle oli järjestetty sopivasti hupaisia huumori-kohtauksia että ratkaisevia valintoja, jotka auttoivat tarinaa eteenpäin, joten se pääsi loistavin arvosanoin seulan läpi. Todella hauska, eikä mitenkään ihan tavallinen animaatio, suosittelen että katsotte jos vähääkään kiinnostaa!

Lopuksi katsoin muutamia päiviä sitten Red Riding Hood-leffan ensimmäistä kertaa. Se oli ihan ok, minua ehkä hieman ärsytti päähenkilön asema, ihan liian arvattava tapahtumankulku ja ne kaksi supermiesmallin näköistä jätkää jotka kamppailivat tämän tytön sydämestä (ja heistä tietenkin se "renttu" voittaa rikkaan pojan). Suden henkilöllisyyttä oli kiva arvailla, vaikka siihen annettiinkin vinkki ihan liian nopeasti jolloin sitten arvelin sitä heti. Leffan suola oli kaksi Potterista tuttua brittinäyttelijää: upea Gary Goldman ja sairaan upea Julie Christie. Ilman heitä leffa olisi ollut todella tylsä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2012, 13:27:09 kirjoittanut Prosper »

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #151 : Heinäkuu 19, 2012, 13:56:57 »
The Woman in Black -leffan katsoin oikeastaan sen takia, että siinä näyttelee Pottereista tuttu Daniel Radcliffe. Leffan pitäisi olla kauhuelokuva, mutta jotkut kohtaukset ovat sen verran surkuhupaisia, että alkoi naurattaa,
En sitten tiedä, kertooko se vain omasta huumorintajustani. :D Leffa ei ole ainakaan vielä ilmestynyt Suomessa.
Minua on kiinnostanut tämä leffa juuri sen takia että meidän Danielimme siinä esiintyy :D Eikö se sitten sinun mielestäsi ole katsomisen arvoinen vai oliko jotain hyvääkin? :D

The Woman in Black elokuvassa on mielestäni toki myös hyviä kohtauksia niin, että sitä katsoessa sai oikeastikin jännittää. Varsinkin elokuvan alku ja loppu ovat karmivia. Toisaalta jotkut kohtaukset ovat mielestäni aika teennäisiä, kuten tuo edellä mainittu.
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #152 : Heinäkuu 24, 2012, 23:05:13 »
Kaikille naurua kaipaaville vinkki: One for the money. Perustuu Janet Evanovichin romaaniin, pääosaa esittää Katherine Heigl ja miesosassa Jason O'Mara.

Kirja oli hyvä ja hauska, leffa on vauhdikas ja hauska, aivot-narikkaan -kastia, mutta kyllä kannatti katsoa :D Elokuva kertoo Stephanie Plum nimisestä naisesta, jolla on rahaongelmia ja hän päätyy töihin serkulleen Vinnielle - palkkionmetsästäjäksi. Ja hän päättää ottaa vaikeimman jutun ja metsästää vanhan tutun Joe Morellin - jolle hän kantaa yhä kaunaa lukioajoista.

Suosittelen kyllä lämpimästi :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #153 : Syyskuu 30, 2012, 23:00:43 »
Mahtaakohan se, että vuotiksen kuvataideosio on aina välillä yhtä eloisa kuin raajaton zombi johtua siitä, että Potterit ovat kirjoja? :D Pitäisi varmaan joku kaunis päivä mennä tekemään topicin Luomisen tuskaan, jossa keskusteltaisiin kuvan tekemisen vaikeudesta. Lähes kaikki kun käsittelee siellä kirjoittamista. Onko kukaan muu huomannut tätä efektiä?
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #154 : Lokakuu 01, 2012, 00:23:50 »
Mahtaakohan se, että vuotiksen kuvataideosio on aina välillä yhtä eloisa kuin raajaton zombi johtua siitä, että Potterit ovat kirjoja? :D Pitäisi varmaan joku kaunis päivä mennä tekemään topicin Luomisen tuskaan, jossa keskusteltaisiin kuvan tekemisen vaikeudesta. Lähes kaikki kun käsittelee siellä kirjoittamista. Onko kukaan muu huomannut tätä efektiä?

Jeps, tästä on ollut paljon keskustelua ylläpidon kesken, mutta vähemmän viisaat päät yhdessä eivät ole saaneet aikaan mitään kunnollista tai käyttökelpoista. Jos jollakulla on nerokkaita ajatuksia - mieluiten laillisia - kuolleiden ylösnostamisesta, niitä otetaan mielellään vastaan. :)

Sen sijaan kuvataiteilijat pääsevät kyllä keskustelemaan valmiiseen pöytään, sillä Luomisen tuskassa on kuvataiteilijoiden vaikea elämä. Sinne vain!

Ja koska Tarvehuone on nyt Originaalitaiteessa, kaivoin epätoivoisena vanhoja arkistojani, josko löytäisin jotain. Ei löytynyt kuin yksi vanha, huonolaatuinen puolivalmis kuvitelma, jonka nyt viimeistelin hiirellä Paintissa. Oi hemmetti tätä laatua enkä voi syyttää pelkästään tekniikkaa. Milloin olen viimeksi piirtänyt? Kuusituhatta vuotta sitten?

Laittakaa tekin ihmeessä kuvia kiertoon. Olisi kiva nähdä. :)

// Ja linkki rikki. :D

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2013, 18:35:12 kirjoittanut Renefer »
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #155 : Lokakuu 01, 2012, 13:58:20 »
Minusta taasen on helpompaa piirtää fanitaidetta kirjoista kuin elokuvista/sarjoista. Silloin itse tietää, miltä hahmon pitää näyttää, eikä kukaan voi heittää nokan eteen referenssikuvaa että "Sä unohdit piirtää sen poskessa olevan arven!!". :D Totuus on kyllä se, että mä piirrän erittäin harvoin fanitaidetta. Tykkään enemmän piirtää joko omia hahmojani tai sitten jotain täysin randomia.

Kuva spoilerin alla koon takia.

Piirrustusblokit on muuten yksi vihoviimeinen asia. Kun tekisi mieli piirtää, mutta mitään ei vain synny. Miten te pääsette sen ylitse? Itse huomasin, että minulla auttoi se, että käytin sellaisia piirrustusvälineitä, mitä en ole aikoihin käyttänyt (tässä tapauksessa erilaisia vesivärejä) ja otin mahdollisimman suuren paperin ja annoin itselleni luvan maalata mitä lystään, tuli siitä esittävää tai sitten abstraktia. Se auttoi. :)
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #156 : Lokakuu 01, 2012, 16:26:40 »
Olen kyllä aina piirtämisestä tykännyt, mutta aika harvoin tulee oikeasti saatua aikaiseksi mitään, yleensä vaan epämääräisiä luonnoksia. Tuntuu vähän siltä, että aina on kun olisi aikaa piirtää, on päällä piirustusblokki. :D Tekee mieli piirtää, muttei ole mitään inspistä tai toisinpäin - saan kauhean idean ja näen kuvan valmiina mielessäni, mutta sitten turhaannun kun en osaakaan siirtää ideaa paperille. Tämä johtaa siihen, etten lopulta jaksa edes yrittää parannella tuherrustani vaan jätän sen sellaiseksi mikä se on ja tungen jonnekin säilöön. Kärsivällisyyttä ei siis kamalasti löydy...
Joskus taas teen niinkuin Taru kertoi, että otan vaan kynän/pensselin käteen ja rupen piirtämään. Tällä tekniikalla yleensä syntyykin jotain. Kuitenkin aika harvoin saan milloinkaan luoduksi mitään, mihin olisin todella tyytyväinen.

Ja Tarua komppailen siinä, että kirjoista on helpompi fanitaidetta tehdä. (Toisaalta joskus on helpompi ottaa johonkin asentoon tms. malllia jostakin valokuvasta, välillä jotakin on sitten hirveän vaikea hahmottaa omassa päässä. :P) Tosin en minäkään sitä kovin usein piirrä, enemmänkin originaaleja töherryksiä... vähän milloin mitäkin. :D Joskus piirtelin todella paljon koiria/susia, nykyään enemmän ihmisiä.

Enimmäkseen piirrän ihan vaan mustavalkoisia kuvia lyijykynällä, toinen vaihtoehto on sitten perus vesivärit. Erilaisia tekniikoita voisi kyllä kokeilla, mutta sitäkään en ikinä saa aikaiseksi. Viime vuonna koulun kuviksessa kyllä kokeiltiin eri tekniikoita ja nyt vähän harmittaa, kun minulta loppui nyt kaikki taideaineet kokonaan, enkä kasille valinnaisaineeksikaan saanut minkään sortin kuvista. Niin että kun koulussakaan ei tule piirreltyä niin kotonakin jää tämä harrastus vähemmälle. :c

Reneferin ja Tarun kuvathan on hienoja! Itse en koneelta löytänyt mitään kuvaa, joka ei olisi vähintään vuoden vanha ja laadultaan sen mukaista. :D

Poissa renak

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Kotitontuille äänioikeus!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #157 : Tammikuu 29, 2013, 17:31:06 »
Robin ja Tuuli...
Mitä mieltä te ootte niistä?
Kumpi on mielestäsi parempi?
Mikä on mielestäsi heidän parhaat kappaleensa?

Minusta:
Robin on hyvä, ja Tuuli on vähän niin ja näin.
Musta Robin on parempi.
Robinin paras kappale on kait Puutuva palanen ja Tuulin Salaisuudet...

Mitä syntyy kotitontusta ja taikasauvasta?
-Renak

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #158 : Tammikuu 29, 2013, 18:35:58 »
No en henkilökohtaisesti tykkää Robinista enkä tuulista. Meneehän joku Puuttuva palanen puoliksi läpällä kuunneltuna kavereiden kanssa, ja pojalla on tosi hieno ääni, mutta en jaksa innostua muuten Robsun musiikista. Tuulin biiseistä ja äänestä en pidä senkään vertaa. (kaikella kunnioituksella tietysti!)
Paras artisti mielestäni on Adam Lambert. Niin täydellinen ääni UwU <3 Kirkas ja voimakas, puhdasta mahtavuutta mielestäni. Ja biisit ovat syvällisiä tai ainakin mukaansatempaavia. Rytmi on ihana suurimmassa osassa biiseistä ja Adamilta löytyy joka tilanteeseen sopiva kappale. Niin lenkillä, onnellisena, angstisena, koulumatkalla, rentoutuessa, vihaisena kuin haaveillessakin tulee kuunneltua Adamin tuotoksia. Olen ihan murtunut, kun en pääsekään Trespassing -keikalle Helsinkiin :c
Onko joukossa muita Glamberteja? Tai Saulbertin puolesta liputtavia? (Heittäkää yksärillä jos haluatte ihkuttaa :D)

Kertokaas omista lempiartisteistanne ja miksi tykkäätte niistä :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2013, 18:39:50 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Tammikuu 29, 2013, 18:39:07 »
Mieluummin Robin. Pienempi kahdesta pahasta. Pidin Robinin YouTubessa vetämistä englanninkielisistä covereista, mutta suomeksi tuommoista massavarhaisteinipoppia... ei vain iske. Onhan pojalla ääntä ja musikaalista potentiaalia, mutta mielestäni se hänen nykyisellä linjallaan menee ihan hukkaan. Tuulin äänestä tai kappaleista en pidä ollenkaan, joten kyllä Robinille noista kahdesta menevät minun pisteeni.

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #160 : Tammikuu 29, 2013, 20:04:05 »
No tota, en kyllä tykkää kummastakaan. Se Auto-tune-kuorrutus on liikaa mun korvilleni :D Ja tässä kohtaa on pakko kyllä myöntää, että en ole kuunnellutkaan kovin paljoa, Tuulilta en ole kuullut yhtäkään kokonaista kappaletta, ja Robinilta... No, tiedän ne suosituimmat, mutta olen kuullut vain pari. Ihan hyvä  äänihän Robinilla on.
Mieluummin Robin. Pienempi kahdesta pahasta.---Tuulin äänestä tai kappaleista en pidä ollenkaan, joten kyllä Robinille noista kahdesta menevät minun pisteeni.
Näin.

//Sen sijaan Within Temptation, Nightwish, Evanescence etc. ja Alice Cooper, HIM, Green Day ja Avril Lavigne ovat hyviä :) Eikä pidä unohtaa leffojen soundtrackeja! <3 Wt:stä ja muista tykkään, koska niissä on aina kauniit sanat ja ihana melodia. Ja kappaleet antaa voimaa ja tuntuu niin omilta <3 En osaa sitä oikein muuten selittää.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 30, 2013, 19:34:28 kirjoittanut Eriya »
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #161 : Tammikuu 29, 2013, 21:02:41 »
Robin ja Tuuli...
Mitä mieltä te ootte niistä?

Ei kyllä iske yhtään kummankaan musiikki, eikä lauluäänetkään. Molemmat tuntuvat myös niin levy-yhtiöiden rahantekoa varten suunnittelemilta ja muovaamilta artisteilta tiettyä kohderyhmää varten. Jotenkin siitä puuttuu se aitous ja en muutenkaan kuuluu tähän aika selkeään kohderyhmään. En tietenkään mene kiistämään etteikö kukatahansa voisi kuunnella heidän musiikkiaan.

Kertokaas omista lempiartisteistanne ja miksi tykkäätte niistä :)

Minulla on nyt ollut joku melkein puolen vuoden The Gaslight Anthem putki. En vaan millään saa siitä tarpeekseni. Brian Fallonin ääni on jotain niin parasta. En ole ollut näin innoissani mistään bändistä sitten Avenged Sevenfold kauteni ja siitä on jo useampi vuosi aikaa.
Tuskimpa kukaan muu täällä kuuntelee The Gaslight Anthemia. En ole koskaan aikaisemminkaan törmännyt heidän kuuntelijoihin :<
Pidempi aikaisempia suosikkejani ovat esimerkiksi Alkaline Trio, Bad Religion ja Jimmy Eat World ja empä ole heidänkään kuuntelijoihin tainnut törmätä : /
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Tammikuu 30, 2013, 07:43:12 »
Jimmy Eat World

Osaan vieläkin The Middle -kappaleen sanat ulkoa. Voi kyllä, Jimmy Eat World. ♡ (Bändin löytämiseen liittyy sellainen nolo tarina, että pelasin Guitar Hero'ta ja vain jäin koukkuun The Middle'en. Miten itse löysit yhtyeen pariin?)

Mistä yleensä löydätte uudet musikaaliset rakkautenne? YouTuben suosituksista, radiosta, Soundin arvosteluista, kaverin levyhyllystä, mistä?

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #163 : Tammikuu 30, 2013, 12:21:28 »
Mistä yleensä löydätte uudet musikaaliset rakkautenne? YouTuben suosituksista, radiosta, Soundin arvosteluista, kaverin levyhyllystä, mistä?

Mulle yleensä joku kaveri ehdottaa jotain biisiä tai linkkaa jonkun youtube-videon ja sitä kautta löytää jotain uutta. Toisinaan myös radiosta kuultavat uutuudet tarttuvat, mutta kuuntelen radioa aika harvoin. Lähinnä selaamalla uutisia ja facebookia, silmiin sattuu uusia mielenkiintoisia tuttavuuksia  :D Youtube -suositukset on myös kivoja, jos tahtoo löytää hyviä akustisia biisejä, koska se osaa suositella niitä sen perustella mitä on katsonut ja tilannut.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #164 : Tammikuu 30, 2013, 12:48:12 »
Osaan vieläkin The Middle -kappaleen sanat ulkoa. Voi kyllä, Jimmy Eat World. ♡ (Bändin löytämiseen liittyy sellainen nolo tarina, että pelasin Guitar Hero'ta ja vain jäin koukkuun The Middle'en. Miten itse löysit yhtyeen pariin?)
Jee, joku tietää Jimmy Eat Worldin! Siitä taitaa olla nyt joku viisi vuotta kun löysin Jimmyn. En voi varmaksi mennä sanomaan, mutta minusta tuntuu, että olin vain kuullut bändin nimen joskus ja sitten vain levykaupassa selatessani päätin randomilla ostaa heidän levyn, joka osoittautuikin todella hyväksi. Enää ei kyllä ole varaa tehdä tällaisia spontaaneja levyostoksia...

Löydän paljon bändejä Spotifysta suosikki bändejeni 'related artists' kohdasta tai pistämällä jonkun hyvän bändi 'artist radion' päälle. Ennen löysin paljon uutta musiikkia brittiläisistä musalehdistä, mutta nyt on vähän niiden lukeminen jäänyt, tosin pyörin vieläkin niiden nettisivuilla, joista saatan bongailla joitakin uusia nimiä.

Soundin arvosteluista?
En edes pahemmin lue Soundia, mutta joskus vuosia sitten yksi Soundi oli jotenkin päätynyt käsiini ja satuin lukemaan satunnaisia arvosteluja ja näin löysin rakkauteni Alkaline Trion kun se Soundin arvostelija oli saanut sen levyn kuulostamaan niin hyvältä, että oli pakko mennä kuuntelemaan netistä.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #165 : Tammikuu 30, 2013, 15:46:29 »
Lempibändini on Muse. Kesti aika monta vuotta ennen kuin lopullisesti tajusin, että tämä musiikki on täydellistä mulle. Kuulin Knights of Cydonian ensimmäisen kerran joskus vuonna 2007, mutta olin silloin vielä liian tyhmä tutustumaan paremmin tähän bändiin. Unohdin sitten biisin nimen ja esittäjän ihan kokonaan, kunnes hankin Guitar Hero 3:sen ja kyseinen biisi oli siinä. Sitten ajauduin kuuntelemaan muitakin biisejä, tosin olin kyllä nähnyt Voicelta ainakin Uprisingin ja Undisclosed Desiresin ja tykkäsin niistä, mutta Knights of Cydonia aiheutti rakastumisen. Ostin kaikki levyt kerralla ja ensimmäisellä kuuntelukerralla unohdin edes olevani tässä maailmassa, koska Matt Bellamyn ääni ja kaikki soittimet ja sanoitukset hajhdjhh (niin käy kyllä välillä edelleenkin) ja sitten kun löysin vielä b-sidetkin niin en ole sen jälkeen pystynyt olemaan päivääkään kuuntelematta edes yhtä biisiä... Lempilevyni on joko Origin of Symmetry tai Absolution, en osaa päättää. Kaksi uusinta levyä ei ole ihan yhtä hyviä kuin vanhemmat, mutta kyllä niistäkin löytyy mahtavia biisejä. Joulukuisella keikallakin tuli oltua enkä jaksa enää selittää kuinka mahtavaa siellä oli ja kesällä uusiksi ♥

Olen aika laiska etsimään uutta musiikkia, kaikki hyvät bändit olen melkeinpä löytänyt vahingossa YouTubesta tai jostain elokuvasta. Esimerkiksi toisen lempibändini The Curen löysin kun kuulin Six Different Ways -biisin yhdessä elokuvassa. Uusin löytö on Does It Offend You, Yeah? muistaakseni niin, että luin jostain arvostelua Musen The 2nd Lawista ja siinä sanottiin levyssä olevan vaikutteita tältä bändiltä. Musen keikalla kuulin myös todella hyvän biisin Justicelta ja nyt on tullut paljon kuunneltua muitakin biisejä niiltä. Niin ja paljon hyviä bändejä on tullut löydettyä kuuntelemalla vanhempien vanhoja levyjä, koska meillä on aika samankaltainen musiikkimaku.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #166 : Maaliskuu 24, 2013, 19:21:18 »
Perjantaista lähtien Tears for Fearsin Shout on soinut päässä. Äly hyvä.

Ja tämän piti liittyä artistiin... No, Adam Lambert on paras. :)

Jätän romaanit sanasiepoille!

Oho ja mistä löytyy "musikaaliset rakkaudet" (menikö se edes noin?). Nooo... kaikkialta. Adamin löysin kun luin muutaman äijästä kirjoitetun uutisen ja sitten aloin lukea lisää ja lisää ja lisää... ja rakastuin :D Fanityttö yhdessä yössä. Muuten mitään suuria "ihastuksia" ei ole tullut... yksittäiset biisit löytyy ties mistä ja jää vaan soimaan päähän.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2013, 19:25:18 kirjoittanut Prosper »

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #167 : Maaliskuu 24, 2013, 20:47:36 »
Heeeeeeei vähän ihanaa että tämmösen löysin. Nyt voin mainostaa covereitani täälläki eikun täh.

*klick* Niitäonlisääsielläkanavalla

Joo, kyseinen biisi siis sattuu nyt sopimaan tähän fiilikseen vähän liiankin hyvin. Avenged Sevenfold - Seize The Day. Soinut muutenkin päässä ja em. bändi kuuluu kuunneltuimpien (onko se sana todella "kuunneltuimpien"? o.o) listalle itellä. Mielettömän hyvä ja inspiroiva bändi.

Soitin tänään rumpuja about 2 tuntia. Jeeeee, oon ylpee itestäni.
Ei mulla muuta.
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #168 : Syyskuu 23, 2013, 22:07:32 »
Enpä olisi muutama vuosi sitten arvannut että joskus tuntuu että haluan neuloa, mutta en voi. Ilmeisesti olen ruvennut ihan tosissani tykkäämään siitä kun rupesin jälleen tekemään sitä. No kai jotain kertoo jo sekin, että neulon itselleni villasukkia vaikka mulla niitä jo muutamat on. (Mutta kun ei ole tupasukkia!) Ja seuraavaksi voisi tehdä tupapipon. Tai lapaset. Tai toiset sukat. Lapasia en olekaan ikinä tehnyt, joten ehkä se olisi hyvä haaste kun olen selvinnyt sukista. Siinä varmaan toinen merkki siitä, että oikeastaan tykkään siitä. Haluan kehittyä siinä ja pelkän suoran neulomisen sijaan oppia uusia juttuja. Mutta niin, takaisin siihen mistä aloitin. Nyt nimittäin haluaisin neuloa, mutta en voi. Okei, ehkä halu neuloa on myös osittain halua saada tuo valmiiksi, mutta on neulominen oikeasti rentouttavaa ja mukavaa puuhaa. Miksi en sitten voi neuloa? Koska lanka on lopussa ja mikä pahinta, mistään kaupasta ei tunnu löytyvän samaista lankaa lisää. Eihän Novita ole voinut lopettaa tuon 7 veljestä korpinkynnen sinisen (se tumman sininen, värinumero 170) tekemistä, eihän? Pitää tonkia ilmeisesti kaikki kaupat läpi missä vain myydään Novitan lankoja. Ja jos ei muu auta, tilata netistä. Sit en ala, jos ei netistäkään löydy. :(
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #169 : Syyskuu 23, 2013, 23:10:00 »
Voi että... Sanasta kädentaidot tuli heti mieleeni viime kesänä Animeconin jälkeen virkkaamani koiran korvat. Jostain vain täytyisi hankkia vielä neula ja ruskeaa lankaa, että saisin ommeltua ne tuohon ruskeaan hiuspantaan kiinni. Mutta siihenhän se mun langalla leikkimiset jäivät.
Mutta rakastan yli kaiken helmillä leikkimistä koska pienet värilliset krokohelmikorut ja hamahelmet. Pitäisi taas tässä joku päivä tehdä krokokoru avaimenperäksi..
The best way to spend time is to have an adventure.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #170 : Joulukuu 08, 2013, 13:53:29 »
Kaikkia meitä ei valitettavasti ole kummoisillakaan kädentaidoilla siunattu! Olenko ainoa jolle niinkin yksinkertainen asia kuin lahjapaketin paketoiminen on mitä suurinta tuskaa? Innokkaasti minä aina olisin aloittamassa uutta askartelu- tai käsityö-projektia, mutta käytännössä eivät rahkeet riitä. Olen liian kärsimätön. Mutta kenties vielä jonain vuonna saan sen tupahuivin neulomisen aluille.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #171 : Joulukuu 08, 2013, 16:02:21 »
Hmm. Opintojeni ja tulevan ammattini puolesta minun kuuluisi olla kovinkin kädentaitoinen ihminen... mutta siellä se huppuhuivi kotona odottaa, samoin kuin poikaystävälle kudotut lapaset... joista toisesta on jopa ranne valmiina, jes! Eli neulominen ei olu miun juttu :D eikä oikein mikään muukaan, tykkään kyllä piirrellä ja kirjoitella, mutta askartelu ja muu.. menettelee, mutta, njää.. opiskelen siis ohjaustoiminnan artenomiksi, mikä käytännössä tarkoittaa virkistys- ja vapaa-ajan toiminnan ohjaajaa; kuvataidekouluja, vanhusten/vammaisten/kuntoutujien päivätoimintaa, lasten ja nuorten päivätoimintaa, viikonloppukursseja yms... ja näissähän voi tehdä melkein mitä vain. Huokaus. Olen hankkimassa itselleni ammattia, jossa voin tehdä mitä vaan.. pitäisi olla iloinen, vai täh? Mutta vähän tulee paineita oppia niin paljon (huovutusta, ohjaamista, mosaiikkia, maalausta, piirtämistä, puutöitä, metallitöitä.... jne jne jne) neljässä vuodessa. Ja tietysti kaikki ihanat teoria aineet päälle, kuten visuaalinen kulttuurihistoria <3 Ah.

Okei, mikä vuodatus taas :'D Mutta siis, tykkään tehdä käsilläni, mutta on vähän paha tapa tehdä ensin ja suunnitella vasta sitten xD Enkä ole erityisen tarkka mm. mittaamisessa ja kaavoissa. Ja välillä hommat tuppaavat jäämään kesken. Kouluhommia vähän vaikea jättää kesken, kun ne pitää jättää arvioitavaksi, mutta muuten... Käsityöt, ah <3
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #172 : Syyskuu 25, 2016, 19:36:21 »
Tällä hetkellä lymyillään Nomen Est Omen -pohdinnoissa, joten vähän siis näistä.

Luin vähän näitä Nomen Est Omen -juttuja, ja varsin mielenkiintoisia juttuja olivat. Kuinka paljon nimien takaa voikaan löytyä! Samalla pohdin, kuinkakohan paljon Rowling on miettinyt hahmojensa nimiä ja mahdollisia taustatarinoita ja merkityksiä niiden takana?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Maria Mufasa

• Musta
  • Vuotislainen
  • Toujours pur.
« Vastaus #173 : Lokakuu 05, 2016, 22:51:51 »
Ohoo, löysin tarvehuoneeseen.
Nomen est omen-osastolla edelleen.
Juuri pari iltaa sitten olin ulkona katselemassa revontulia ja samalla etsiskelin taivaalta Siriusta ja Regulusta. Sirius Ison koiran tähdistön kirkkain tähti ja Regulus, toiselta nimeltään Cor leonis eli leijonan sydän, Leijonan tähdistön kirkkain tähti. Kyllä Rowling on taatusti nämä yhteydet tehnyt tarkoituksella. Sekä Sirius että Regulus ovat kaksoistähtiä. Mielenkiintoista. Ja tuleepa mieleen, että mahtoikohan lajitteluhattu pohtia Reguluksenkin laittamista Rohkelikkoon.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #174 : Marraskuu 17, 2016, 16:08:58 »
Nyt puolestaan Tarvehuone löytyy runoista - kukkiiko kenenkään runosuoni?

Nimi: Suunta
Ikäraja: S
A/N: Kimmokkeita ihmisten elämästä, eikä mitään järjin syvällistä tulkintaa. Tarvehuone-topicin innoittamana.

Askel, toinen, kenties kolmaskin,
vailla suuntaa, ajelehdin.
Nostan katseeni, hämmästyn:
näen lämmön, tunnen kylmän.
Miksen onnistunut paremmin,
miksi kohtalolle antauduin?

Katseeni käänsin, huokaisin.
Itseäni vastaan taistelin,
halusin palata takaisin.
Nyt tiedän suunnan,
sillä valitsin sen itse.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.