Kirjoittaja Aihe: Tarvehuone  (Luettu 18082 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Tarvehuone
« Vastaus #125 : Helmikuu 18, 2012, 13:28:55 »
Hei, en ole tätäkään topicia huomannut. Hauska idea kieltämättä. Nyt tämä on siis keskusteluissa, joten keskustelua maan ja taivaan väliltä siis. :D

Olen siis kipeänä nyt, joten missasin miitin, joka alkaa puolen tunnin päästä. -.- Ja sairastuin siis eilen. Oi tätä kohtalon ivaa, olin nimittäin odottanut tuota miittiä aikas pitkään. No jaa, voisinpa tässä oikeastaan pykätä seuraavan Hesa-miitin pystyyn. Katsotaan, katsotaan...

Onneksi sentään sairastuin hiihtolomaksi, ettei koulupäiviä jää väliin. Tämä siis ei ole sarkasmia, se on oikeasti tärkeä juttu minulle. Nyt on siis yli viikko aikaa parantua täysin ja sitten taas virkeänä kouluun talsimaan. ^^

//*kiittää tropista* Valitettavasti ei auttanut kovin paljoa. :/
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2012, 13:45:54 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #126 : Helmikuu 18, 2012, 13:42:30 »
Olen siis kipeänä nyt, joten missasin miitin, joka alkaa puolen tunnin päästä. -.- Ja sairastuin siis eilen. Oi tätä kohtalon ivaa, olin nimittäin odottanut tuota miittiä aikas pitkään. No jaa, voisinpa tässä oikeastaan pykätä seuraavan Hesa-miitin pystyyn. Katsotaan, katsotaan...

Onneksi sentään sairastuin hiihtolomaksi, ettei koulupäiviä jää väliin. Tämä siis ei ole sarkasmia, se on oikeasti tärkeä juttu minulle. Nyt on siis yli viikko aikaa parantua täysin ja sitten taas virkeänä kouluun talsimaan. ^^

Huh, mikä tuuri. *tarjoaa Bloodien ihmetroppia*

Täkäläisten lomat alkavat viikon päästä, menemme vanhempien & siskon kanssa pitkästä aikaa Lappiin. :) Käytiin tuolla pohjoisemmassa lomalla viimeksi kun olin siskoni ikäinen, seiskalla. Silloinkin käytiin Syötteellä, sehän on tunnetusti niukin naukin Pohjois-Pohjanmaata eikä Lappia.

Lappi on mukavaa seutua. Enpä tosin ole käynyt kuin Sallassa niin pienenä etten muista reissusta mitään, sitten kolme-neljä kertaa Syötteellä.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #127 : Helmikuu 20, 2012, 22:45:30 »
Täkäläisten lomat alkavat viikon päästä, menemme vanhempien & siskon kanssa pitkästä aikaa Lappiin. :) Käytiin tuolla pohjoisemmassa lomalla viimeksi kun olin siskoni ikäinen, seiskalla. Silloinkin käytiin Syötteellä, sehän on tunnetusti niukin naukin Pohjois-Pohjanmaata eikä Lappia.

Syöte sijaitsee kylläkin ihan keveästi Pohjois-Pohjanmaalla ja on itse asiassa suhteellisen lähellä Lapin rajaa. Itse asuin penskana Pudasjärvellä ja kävin Syötteellä pari kertaa suksien ja ehkä kerran laudan kanssa. Rukalla on sen sijaan tullut käytyä enemmän, joskaan en ole koskaan ollut mikään himolaskija lähinnä rahatilanteen ja liiallisen muun ajankäytön vuoksi. Hiihtäminenkin olisi jees, jos olisi sukset, joilla hiihtää.

Lappi on mukava paikka minunkin mielestäni, oltiin siellä yhtenä kesänä road tripillä perheen kanssa. Hyttysiä oli, mutta maisemat olivat sen arvoisia. Talvella ja syksyllä siellä on toki vielä ihan eri meininki, joskin uskallan väittää ettei Lapin kesäkään ole mitenkään epäesteettistä katseltavaa.

- A. D, kävelyllä

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Helmikuu 20, 2012, 22:59:04 »

Syöte sijaitsee kylläkin ihan keveästi Pohjois-Pohjanmaalla ja on itse asiassa suhteellisen lähellä Lapin rajaa.

Siinä sen taas näkee, miten taitava olen puhumaan läpiä päähäni. Mutta ei se nyt sentään kovin kaukana rajasta ole. :'D Taisin vähän sählätä, koska sekä Pudasjärvi että Taivalkoski ovat minun mittapuuni mukaan melko lähellä Syötettä -> eikö Taivalkoski ole aikas lähellä Lapin rajaa? (Kuunnelkaas nyt kun pieni savolainen yrittää hahmottaa Pohjois-Pohjanmaan sekä Lapin seutua.)

Taivalkoskella käytiin viime Syötteen reissullakin, siellä kun on pakollisena nähtävyytenä Jalavan kauppa. :) Mielenkiintoinen paikka. Minulle vain tuppaavat jäämään nämä ehdottomasti olennaisimmat asiat mieleen, tärkeimpänä ilmeisesti se, että meinasin pyörtyä siellä ollessamme. :'D Suomen vanhin kauppa taisi olla turhan vaikuttava näky, hmm.

Voisi olla aika häipyä koneelta, kertomus alkaa lentämään vähän siihen malliin.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #129 : Maaliskuu 06, 2012, 22:41:13 »
Tämähän tuli sopivalle osastolle. :> Nyt voin ylpeänä ilmoittaa että olen saanut mieheni korpinkynsi kaulaliinan valmiiksi. Kauan taas siinäkin kesti, kun olen ollut laiska ja saamaton. Mutta lopputalven sai/saa hän pitää sini-kupari/oranssimikälieraidallista kaulaliinaa. Pituutta tuli suunnilleen saman verran kuin omassani on nykyisin. Se tuntuu hieman venahtaneen käytössä. :D Hapsut löytyy myös päistä.

Tällä hetkellä puikoilla on taas tossut (ks. puikkoilijat ja koukkailijat topic). Tällä kertaa teen äidilleni synttärilahjaksi. Ne on edistynyt suht hyvää vauhtia, vaikkei edes ole kiire. Synttärit kun on vasta toukokuussa. x) Lähinnä teen ne nyt vähän niinkuin välityönä ennenkun alan ihmetellä vaikeampaa.

Käsiä syyhyttää myös päästä askartelemaan jotain. Suunnitelmissa olisi tehdä talouspaperirullasta puikoille teline. Eivät sitten olisi missä sattuu, kun langatkin on saatu järjestykseen. Vähän on vielä koristelu mietinnän alla, kun varmaan kaikki on samaa mieltä kanssani, että pahvinen ruskea rulla ei ole kovinkaan hyvän näköinen. Lisäksi voisi näperrellä jotain pääsiäiskoristeita. Nekin vielä mietintämyssyvaiheessa, mutta on tässä vielä aikaa ennen pääsiäistä. :>
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #130 : Maaliskuu 07, 2012, 08:04:05 »
Olen itse innostunut neulomaan näistä aika uusista langoista sellaisia hörhelökaulaliinoja.  Niitä on nyt kolme valmiina: yksi beigen eri sävyissä, yksi kirkkaissa väreissä ja yksi lilan sävyisenä. Tämä viimeeksi mainitun neuloin sellaisesta lapamatoa muistuttavasta langasta. Ja se olikin nopein neuloa. Noiden kahden aikaisemman haasteena oli se, että lanka piti aukaista "verkoksi" ennen kuin sitä pääsi neulomaan. Lisäksi minulle toinen haaste oli se, että suuret silmukat, joita ei ollut montaa, tahtoi valua pois puikolta.

Nyt mietin tekisinkö vielä yhden huivin. Toisaalta pääsiäiskorttien askarteluaika taitaa olla koht'sillään käsillä.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #131 : Maaliskuu 07, 2012, 16:04:05 »
Vähän on vielä koristelu mietinnän alla, kun varmaan kaikki on samaa mieltä kanssani, että pahvinen ruskea rulla ei ole kovinkaan hyvän näköinen.

Mitä jos neuloisit sen talouspaperirullan ympärille jotain? :) Se voisi näyttää kivalta, liittyisi aiheeseen  ja pinta olisi kiva kanssa. :D
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #132 : Maaliskuu 07, 2012, 17:24:33 »
Oi, kiitos ajatuksesta Taru. Tuon voisi toteuttaakin. :> Omassa mielessäni oli pyörinyt että liimaisi siihen erivärisiä kankaan paloja jotenkin kivasti. Siinä on vaan se ongelma, ettei meillä ole kankaanpaloja. Tuota käyttämällä välttyisi kankaanpalojen hankkimiselta ja olisi vielä enemmän itse tehty. n__n
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #133 : Maaliskuu 15, 2012, 16:19:00 »
Me teemme parhaillaan koulussa omia huppareita. Rakastan ompelukoneella ompelemista. <3 Toinen käsityömuoto, mihin olen hurahtanut, on lapasten neulominen. Mulla on varmaan kohta jo viidet lapaset. :D Tosin nyt pitäisi olla vähän varovaisempi neulomisen kanssa, kun se ei tee kovin hyvää sormille, ja mulla on ensi viikolla pianotutkinto.

Hauskaa, että tämä Tarvehuone aina liikkuu paikasta toiseen. Saadaan monipuolista keskustelua aikaiseksi. :) (Ei sekavaa niin kuin Papupadassa...)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #134 : Maaliskuu 19, 2012, 21:21:30 »
Mitähän tekisinkään ilman käsitöitä? Puikoilla on pakko olla koko ajan jotakin, ja kaappi on täynnä puolikäyttämättömiä vaatteita, jotka pienellä ehostamisella muuttuisivat helposti käyttökelpoisiksi. Skräppääjänä olen aloittelija, ja sommitteluun ja oikeiden yksityiskohtien etsimiseen menee välillä hermo, mutta onnistumisen ilo ajaa tekemään aina vain lisää. Virkkausta hahmotan aika lailla isoäidinneliön verran - mutta saahan niistäkin jo päiväpeiton aikaiseksi. Ompelu taas ei ole minun juttuni, sillä en ole mittanauhan ystävä, ja kankaiden summassa leikkaamisesta ei koskaan seuraa mitään hyvää. Mutta nukkekodit! Yhdeksänvuotinen rakkauteni.

Tällä hetkellä puikoilla ovat sukat Belgiasta ostamastani langasta. Myös ystäväni pikkuruiselle siskolle neulomani Converset ovat vielä vähän kesken. Myös yksi tuunattu farkkuhame odottaa viimeistelyä... Keskeneräisiä projekteja on vähintään yhtä paljon kuin valmiitakin, mutta toisinaan hyvät ideat vain vaativat pitkän hautumisajan.

Ja mitä haluaisin vielä oppia? Paljonkin. Voisin aloittaa vaikka lapasten neulomisella. Sukat ovat tähän asti olleet enemmän minun alaani...

Offia. Pastalla on pelottava allekirjoitus. Kaamee stalkkeri.
Using the "are we", are we?

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #135 : Maaliskuu 21, 2012, 19:48:22 »
Olen pitkään ollut lähinnä neulojaihminen, kunnes parivuotta sitten totesin, että kyllähän tämä virkkauskin sujuu ilman ongelmia. Sen jälkeen on tullut tehtyä yhtä jos toista.

Uusin aluevaltaukseni on ompelu. Olen koulunkäyntiavustaja, minkä ansiosta olen päässyt uudelleen yläkoulun kässäntunneille, mikä on todella avartavaa. En aiemmin voinut sietää ompelua, enkä edelleenkään pidä siitä yhtä paljon kuin neulomisesta, tai edes virkkaamisesta, mutta jotain olen saanut jo aikaan.

Olin ystävänpäivän aikaan aivan tyhjätasku (ja olen edelleen :P)  ja mietin miten lahjoa avomiestä. Sattuipa roikale olemaan ystävänpäivää edeltävän viikonlopun rellestämässä, jolloin keksin kaivaa nurkkiin pyörimään jäänyttä collegekangasta tehdäkseni miehelle uudet kotipöksyt. Aiemmat olivat flanellinen joululahja vuosien takaa ja kuluneet jo puhki, mutta hyötykäyttöön joutuivat nekin. Vanhoista housuista leikkasin kankaat pöksyjen taskuja varten ja ratkoin vyötärön kuminauhan uusiin housuihin. Tuli aika hienot pöksyt, jonka hyötykäyttöideaa on ihasteltu muiidenkin tahoilta.

Mutta nyt kun on kevät ja koulukiireitä pukkaa, niin en ole ehtinyt tehdä oikein mitään käsitöitä. Sain maaliskuun alussa aikaiseksi itselleni välikausipipon, joka on ihan tuntuinen ja värinen, mutta sitä on todella ärsyttävä laukkuun tai taskuun, kun pieninkin roso saa pipon tarttumaan siihen. Tämän siitä saa kun hankkii liian hölläkierteistä lankaa :/

Ajattelin kesällä tehdä itselleni ensi talvea varten oikein ison ja lämpimän villapaidan. Sellaisen, johon saa pitkäkin ihminen polvet vedettyä sisään. Sellaisen teen ja sitten istun mökin terassilla ihaillen ruskaa teemuki kädessä. Katsotaan sitten ensi keväänä kun tuulettelen loppuun saatettua villapaitaani :D
Mens agitat molem.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #136 : Maaliskuu 23, 2012, 22:05:03 »
Sarjakuvat<3 

Kiva että tää tuli tänne, teki just mieli kirjottaa johonki, mut en oikein tienny et mihin ja tää topa on just kiva tämmöseen vähän vapaampaan lörpöttelyyn tietystä aiheesta :D

Aku Ankkaahan sitä tuli pienenä joka keskiviikko luettua, aina isoveljen kanssa tapeltiin kumpi saa lukee ensin - yleensä se voitti :D Nyt en oo pitkiin aikoihin lukenu mitään sarjakuvaa mitenkään säännöllisesti, mitä nyt yhteen väliin Nemiä ostelin, kun siinä on just mulle sopivaa huumoria ja elämänviisauksia :P Meinasin ostaa Aku Ankan ja täyttää sieltä välistä sen tilauslomakkeen et tulis taas hohta viikon keskelle, mut jos nyt vaikka kattelis ensin saako mistään töitä et ois varaa maksaakin se lehti sitten eikä jättää yhteen kuukauteen sitä tilausta xD

Etsiskelinpäs tuossa yhtenä päivänä kirjastosta pääsykoekirjoja, niitä ei tietenkään löytynyt, ja otti vähän päähän ja tulin lainanneeksi 17 kirjaa... hups? :D 7 niistä sattui olemaan Neil Gaimanin Sandman -sarjakuvaa -aivan upea sarjakuva, suosittelen! - ja kyllä se sarjakuva on vähän erilaista enkuksi ku suomeksi. En tiiä mikä siinä on, ku sarjakuvissa on kumminki semmonen oma tyyli ja eri kieli vähän muuttaa sitä tyyliä omanlaisekseen. Puhumattakaan siitä et Gaiman on aivan upea kirjailia, eihän siitä mihinkään pääse :D

Ruottiksi on myös jännä lukea sarjakuvia, sain tuossa Huvudstadsbladetia kuukauden ilmaiseksi, koska kirjoitin ruotsin tänä keväänä (viime maanantaina) ja eipä niistä lehdistä paljon muuta tullu kuitenkaan luettua ku ne sarjakuvat sieltä lopusta ja ehkä kannen otsikot... xD Nojooh, enpä mie sanomalehtiä kyllä lue muutenkaan, ei sillä :D

Mutta niin, jotten mie nyt ihan kesyis sivupoluille, pitää antaa varmaan muidenki sanoa joitain tähän väliin. :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #137 : Kesäkuu 15, 2012, 13:53:25 »
Minkäs elokuvan ihmiset ovat nähneet viimeksi?

Minun pitää oikein miettiä, koska käyn aika harvoin elokuvissa ja en muista, olenko katsonut jonkun tässä välissä televisiosta. Jos oikein muistan, niin viimeisin leffateatterielokuva olisi Dark Shadows. Se oli hyvä leffa, vaikka siinä olikin joitakin ärsyttävyyksiä. Ei niistä silloin leffan aikana oikein välittänyt, mutta kun myöhemmin asiaa mietti, niin tuli sellainen "mitä ihmettä?"-olotila.

Jotenkin sellainen olo, että olen varmasti nähnyt jonkun elokuvan tuon jälkeenkin, mutta ei mitään muistikuvaa mikä...

// Aaah, katsoin telkkarista Tarzanin! Se olikin sitten viimeisin leffa, jonka olen nähnyt.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2012, 22:06:05 kirjoittanut Taru »

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #138 : Kesäkuu 15, 2012, 13:58:51 »
Viimeisin minkä muistan nähneeni, niin viikko sitten Sweeney Todd, sitä edeltänyt taisi olla viimeinen Potter-leffa. Ensin mainittu oli kaikella tapaa ihan loistava, pitää vielä loman aikana uudestaankin katsoa :3

Viimeisin elokuvissa katsottu leffa taitaa olla maaliskuussa ensi-iltaviikonloppuna stalkattu Nälkäpeli, oli sekin vaan niin loistava. Tuo Dark Shadows oli alun perin tarkoitus mennä elokuviin katsomaan, mut ei sitten tullut sitä tehtyä jostain syystä, eikä se taida teatterissa enää pyöriäkään. No, odotellaan sitten dvd'tä, kyllähän se sieltä vielä tänä vuonna varmasti tulee. Tämän vuoden aikana tulee luultavasti vielä ainakin kahdesti käytyä elokuvissa, ensin elokuussa Nightwishin Imaginaerum -leffa ja joulukuussa Hobitti -leffan ykkösosa :3

//Yup, osa 1 14. joulukuuta 2012 ja osa 2 13. joulukuuta 2013 :3
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2012, 14:28:02 kirjoittanut Stargazer »
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #139 : Kesäkuu 15, 2012, 14:05:07 »
Mitä, tuleeko Hobitti tämän vuoden joulukuussa? O_O Miten tämä tieto on voinut mennä minulta ohitse! No, onneksi sain tietää tämän nyt jo, enkä vasta ensi tammikuussa. :D Sitä elokuvaa olen odottanutkin jo.

// Kiitokset tiedosta, pitää pistää muistiin nuo. :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2012, 22:06:25 kirjoittanut Taru »

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Kesäkuu 15, 2012, 14:54:16 »
Minkäs elokuvan ihmiset ovat nähneet viimeksi?

Mean Girlsin katsoin viimeksi, jo toista kertaa, ja pidin jopa enemmän kuin ensimmäisellä kerralla. Nyt on The Hours katsomisen alla ja ilman tekstejä, joten saas nähdä ymmärränkö hölkäsen pöläystä. Katson kuitenkin elokuvat mieluusti englanniksi, teksteillä tai ilman, mutta ymmärtämiseni riippuu paljolti siitä, millaista sanastoa elokuvassa käytetään. Kuolleiden runoilijoiden seura tuskin ilman suomitekstejä avautuisi ymmärrettäväksi, mutta jonkun köyhän rakkaushömpän tai etsiväsarjan jakson tajuaa yleensä. Simpsoneissa taas on yleensä niin temppuilevia vitsejä, että tarvitsen sekä alkuperäiskielen että tekstityksen suomeksi. Animen taas katson mieluiten japaniksi - tai jos on poikkeuksellisen hyvä dubbaus niin englanniksi - ja suomiteksteillä.

Miten muiden katsomistottumukset tekstityksen ja kielen suhteen? :)

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #141 : Kesäkuu 15, 2012, 15:28:32 »
Miten muiden katsomistottumukset tekstityksen ja kielen suhteen? :)

Riippuu tosiaan ihan leffasta/sarjasta. Esimerkiks Potter-leffoja pystyy helposti katsomaan ilman tekstityksiä ja ymmärtämisen kanssa ei ole mitään ongelmia, mutta taas Sweeney Toddia katsellessa tuli vähän väliä sellainen olo että "olis kiva tietää mistä noi tossa nyt oikeen lauleskelee". Samoin The Walking Deadin ykköskaudella en edes tiennyt kaikkien hahmojen nimiä kun välillä puhuivat niin epäselvästi ettei sanaakaan saanut selvää (etenkään kun katsomisaika oli keskellä yötä jolloin porukat nukkuivat eikä viitsinyt ääniä huudattaa) mut kakkoskaudelle onneks sain nyt suomitekstit hankittua. Yleensä jos on jokin uus leffa mitä en oo ennen kattonut, niin pyrin kattomaan sen tekstien kans jotta varmasti kaiken ymmärtää, mut tutummat leffat menee ilman.

Puolestaan kielenä pyrin aina pitämään alkuperäiskielen, oli se sitten suomi, englanti, japani tai esperanto. Esim. jotain piirrossarjoja tai -elokuvia katellessa en enää suostu suomidubbeihin, vaan katon mieluummin alkuperäiskielellä.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #142 : Kesäkuu 15, 2012, 17:03:16 »
Nykyään yritän katsoa elokuvia ihan kielen harjoittamisen kannalta mahdollisimman paljon ilman tekstityksiä (siis jos kyseessä on englanninkielinen elokuva, muut kielet ei ole vielä tarpeeksi hyvin hallussa). Aika useasti laitan kuitenkin tueksi englanninkielisen tekstityksen, mistä voin sitten vilkuilla, jos en saa ihan kaikesta selvää. :P Tutut leffat menee helposti ilman tekstityksiä ja samoin jotkut kevyet hömppäkomediat, mutta tuntemattomat ja vakavamielisemmät elokuvat vaativat yleensä vähintään sen englanninkielisen tekstityksen, jos en halua että jotain menee ihan ohi. :D Joskus tuntuu jopa suomenkielisiä elokuvia katsoessa, että pitäisi olla tekstitys mukana, kun näyttelijät puhuvat välillä niin hiljaa/epäselvästi, etten vaan meinaa millään saada selvää. :-D Ehkä mulla on vaan huono kuulo...

Viimeisin elokuva minkä katsoin taisi olla Brokeback Mountain. Kuuluu ehdottomasti lempileffoihini ja katsolukertoja on kerääntynyt ihan mukavasti. :-) Ennen sen katsomista oli piiiitkä tauko etten katsonut mitään elokuvia ja elokuvateatterissakin on viimeksi tullut käytyä katsomassa viimeisin Potter. :D Eli melkein vuosi sitten... huhhuh.
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #143 : Kesäkuu 15, 2012, 17:32:18 »
Viimeisin elokuva jonka katsoin, oli Pianistin sivunkääntäjä. Tykkään muutenkin ranskalaisista/ranskankielisistä leffoista ja taideleffoista, mutta myös actionelokuvista, trillereistä (varsinkin psykologisista) yms. Fantasiaelokuvia on kiva katsoa sairaana ja silloin kun ei ole mitään tekemistä - en yleensä katso juurikaan muita fantasiaelokuvia kuin Pottereita ja TSH:ta. :D

Tuo Pianistin sivunkääntäjä siis kertoo nuoresta naisesta, joka ei lapsena pääse läpi jostakin pianokoe-esiintymisestä ja joka sitten myöhemmin haluaa kostaa yhdelle niistä tuomareista, jotka murskasivat hänen unelmansa. Todella pikkumaista, joo, mutta ei sillä tytöllä tainnut ihan kaikki olla kotona. Kieltämättä aika kutkuttavan jännittävä mutta rauhallinen elokuva, ja tyylikäs.

Ja katson elokuvat lähes aina suomenkielisillä tekstityksillä, mutta voisi pikkuhiljaa ruveta katsomaan muillakin kielilllä. Joskus pienenä katsoin Pottereita jopa islanninkielisillä tekstityksillä, ihan vain mielenkiinnosta vaikka en ymmärtänyt niistä mitään. :P Kuuntelin sitten sitä englanninkielistä puhetta - vaikka olisinhan minä tietysti tiennyt elokuvat lähes sata kertaa nähneenä missä mentiin vaikka en olisi ymmärtänyt englantiakaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2012, 17:35:50 kirjoittanut Isetom »
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #144 : Kesäkuu 16, 2012, 14:39:29 »
Tämän vuoden suurin odotus: The Hobbit!

Oon käynyt jonkin verran leffoja katsomassa tänä vuonna; viimeisinpänä Lumikki Ja Metsästäjä. Leffa ei jäänyt kauhean hyvin mieleen eikä tainnut olla mitenkään erityisen hyvin toteutettu. Juoni liikkui aluksi ihan mukavasti, mutta tarina vähän tyssäsi siihen kun päästiin "nykyhetkeen" eli tahti hidastui. Leffassa oli muutamia helmiä, mutta mielestäni myös paljon sikoja ja tarinana se oli vähän ontto. Kristen Stewart oli ok lumikkina, itseäni hän ei ehkä ihan vakuuttanut. Charlize Theron Pahana Kuningattarena oli ihan ok, paremmalla ohjaustyöllä hän olisi päässyt kukkimaan. Parasta tarinassa oli ehkä Pahan Kuningattaren Malfoymainen veli! >:D Kääpiötkin jäivät hieman toispuolisiksi, mikä oli pettymys koska olin odottanut paljon heiltä. Njaa. Kyllä sen katsoi, mutta ei tarvitse katsoa toiste.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #145 : Kesäkuu 16, 2012, 21:29:37 »
Hee, vähän kiva :D

Minun tekisi mieli käydä katselemassa kaksi elokuvaa. En ole edes varma, pyöriikö toinen niistä enään..? Tahtoisin käydä tuon Dark Shadowsin ja Lumikki Ja Metsästäjän katselemassa kaveruuden kanssa... Vaikutti mukavalta ja hauskalta tuo ensiksi mainittu. Ja Tim Burtonin elokuvat nyt ovat yleensäkin hyviä. Lumikki ja Metsästäjä on varmaan aikalailla yhtä hyvä ja saman tapainen, kun tuo Alice In The Wonderland. Ja siitä tykkäsin tosi paljon <3

Niin ja sitten tulee tuo Hobitti. Jos sinne sitten vaikka ihan ensi-iltaan. Olisi hienoa :D

Viimeisin nähty elokuva on kotona katsottu, ylläripylläri, Harry Potter and the Half-Blood Prince. Aina yhtä hyvä, vaikka ei suosikki Pottereista olekkaan. :D Tavoitteena katsoa nyt ne kaikki läpi. Tänään pitäisikin katsoa tuo Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1. :D

Tekstitykset on minulla päällä aina :) En osaa olla ilman niitä ja en tajua mitään. Tai kyllä tajuaisin, mutta iso osa jäisi uupumaan. 12-vuotias, tässä terve :) Dubbaukset on inhottavia näytellyissä elokuvissa, animaatiot sitten asia erikseen :p

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2012, 21:37:24 kirjoittanut annips »

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #146 : Kesäkuu 16, 2012, 21:41:57 »
Hum, tekisi mieli nähdä Lumikki ja metsästäjä, mutta neiti Kristen Stewart ei vakuuta minua, että kyseessä olisi hyvä elokuva. En pidä kyseisen neitokaisen näyttelijäntaitoja kovin kaksisina ja jotenkin muutenkin tuo näyttelijätär on minulle aikamoinen turn-off. Leffan pitäisi muuten siis olla aivan erinomaisen loistelias, että viitsisin maksaa leffalipun hinnan... Ehkä odotan, että tuo tulee toivottavasti muutaman vuoden päästä telkkarista, niin ei tarvitse maksaa mitään. :D

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #147 : Kesäkuu 16, 2012, 22:14:09 »
Elokuvavuosi 2012 ei kyl oo tähän mennessä kauheasti säväyttäny, mutta paljon on kyllä lupaavia leffoja tullut ja tulossa, joita pitäisi nähdä!

Dark Shadows oli semmonen, että tiesin meneväni katsomaan sen siitä lähtien kun kuulin että kyseistä elokuvaa suunnitellaan ja en kyllä pettynyt sitten yhtään! Ehdottomasti katsomisen arvoinen, mikäli yhtään pitää Burton-Depp-Bonham-Carter -yhdistelmästä, joka on tähän mennessä toiminut ihan hemmetin hienosti.

The Avengers oli pettymys. Täysi floppi jos multa kysytään, Iron Man oli hauska hahmo ehkä ekan leffan ensimmäiset 30 minuuttia, mutta Robert Downey Jr. ei nyt kyllä vakuuttanu yhtään rasittavana playboy -hahmona. Thorista en tykännyt hetken vertaa omassakaan leffassa, yksi hauska repla löytyi Avengersista. Jos nyt jotain positiivista pitää sanoa, Kapteeni Amerikka loisti paremmin tässä kuin omassa leffassaan. (Ja se kun Hulk mottasi Thoria <3)

The Iron Lady. Upeaa näyttelijäntyötä -jälleen kerran- Meryl Streepiltä ja ihan oikeaan osoitteeseen meni kyllä maskeerauksen Oscar. Leffa kertoo siis Ison-Britannian ensimmäisen naispääministerin elämästä varsin taidokkaasti, suosittelen.

Sitten jotain mitä ainakin haluaisin nähdä: Iron Sky, olen kuullu pelkkää hyvää; Dark Knight Rises, ei ole suuria odotuksia, mutta kunnioituksesta aiempia osia kohtaan voin kuunnella Balen mörinää vielä kerran.

Ja Taru: Kristen nyt ei vaakuta ketään ja leffa oli muutenki ihan surkea, mutta pakkohan se oli katsoa kun kuuli että siinä näyttelee -vaikkakin vain pienessä osassa- Michael Shanks! <3 ;)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #148 : Heinäkuu 19, 2012, 10:46:23 »
Tänä vuonna katsomistani elokuvista ovat parhaiten jääneet mieleen seuraavat:

Nälkäpeli (The Hunger Games) on mielestäni kokonaisuutena hienosti toteuttettu tieteisleffa. En tosin ole vielä lukenut vastaavaa kirjaa (aloittanut olen), mutta pysyin silti hyvin mukana juonessa. Pidin erityisesti elokuvan maisemista (huippumoderni Capitol ja toisaalta jännittävät metsämaisemat). Näyttelijöistä suosikkini on päähenkilön (Katniss) roolissa oleva Jennifer Lawrence.

The Woman in Black -leffan katsoin oikeastaan sen takia, että siinä näyttelee Pottereista tuttu Daniel Radcliffe. Leffan pitäisi olla kauhuelokuva, mutta jotkut kohtaukset ovat sen verran surkuhupaisia, että alkoi naurattaa,
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
En sitten tiedä, kertooko se vain omasta huumorintajustani. :D Leffa ei ole ainakaan vielä ilmestynyt Suomessa.

Loppuvuodesta ilmestyvistä elokuvista odotan ehdottomasti eniten Hobittia sekä myös Amunkoin II-osaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2012, 12:41:03 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
« Vastaus #149 : Heinäkuu 19, 2012, 10:53:35 »
Seitsemän tuntia niin Yön Ritarin Paluu ennakkonäytös alkaa. Näyttäisi olevan kesän viimeinen käynti leffateatterissa.
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"