Kirjoittaja Aihe: Mitä TV:n ohjelmistossa pitäisi muuttaa?  (Luettu 11807 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Mitä TV:n ohjelmistossa pitäisi muuttaa?
« Vastaus #25 : Marraskuu 24, 2003, 12:27:53 »
Olet kipeä. Haluat katsoa televisiota. Ja mitä sieltä tuleekaan:
Ykkönen: Sekalaista ohjelmaa. Tekstiuutiset. -_-
Kakkonen: Mikämikä?-tvpeli. Tyhmempää ei ole. Ja jatkuu monta tuntia.
MTV3: TV-shop, saippuaa, eli tylsää.
Nelonen: TV-shop, saippuaa, 4Deitti eli vielä tylsempää.
SubTV: Kaikki kansa halleluja. Chatchatchat. Tylsää.

Lisää kunnon peliohjelmia. Niitä on liian vähän.

Ja lisää Selviytymisoppaita! Ette usko miten niille voikaan nauraa!
"Jos tapaat nälkäisen alligaattorin, miten menetellä?"
No varmaan kaikki tapaavatkin vapaita, nälkäisiä alligaattoreita, varsinkin täällä suomessa. ^^
Jos sinun pitää päästä alas jyrkkää, hiekkaista vuorenrinnettä, miten menettelet?
Ja koska _kaikki_ joutuvat ainakin kerran elämässään oopperassa ollessaan tulipaloon, täytyy tietää kuinka selvitään pois, koska varauloskäynnit ovat tukossa.

Cubix taitaakin loppua... Se on kauhea ohjelma. Mutta katsokaapa vielä
*Spies-tytöt
*Tehotytöt
*Haamuetsivät
*yms. Aamupiirrettyjä.

Talkshow:sta, Dame Edna Show takaisin! Se on niin ihk. Dame Edna on niin mahtava. Sopivan töykeä, sopivan hassu, sopivan höpsö. Katsokaapa edes yksi jakso.

Poissa Claud Kishi

• höpöäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Marraskuu 24, 2003, 18:28:36 »
Minuakin ärsyttävät nämä nykyiset Spies-tytöt sun muut. Onneksi Muumit, joiden parissa itse vietin lapsuuteni, tulevat vielä niin että nykypäivän tenavilla on edes jotain laadukasta katseltavaa. TV2 lähettää muutakin ihan kelvollista lastenohjelmaa, mutta ne MTV3-aamupiirretyt. Etenkin Spies-tytöt. Päähenkilöt joko räiskivät tai ovat huolissaan: "Onko meikki hyvin?" Siinä sitä esimerkkiä lapsille...
Ja chatit pois. Ja lisää animea. Olisi kivaa jos Miyazakin elokuvia, esim. Totoro, näytettäisiin.

Silver Dragon

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Joulukuu 19, 2003, 16:14:48 »
Kerrankin asiaa tv ohjelmista.
Olen yhtä mieltä teidän kaikkien muden kanssa siitä, että nykyään telkkarista tulevat lasten ohjelmat ovat suoraan sanoen kammottavia. Teennäisiä, pinnallisia dollarihymy, barbinukken kopioita ja sun muita keskinkertaisia sählääjiä. Lastenohjelmista on kadonnut SYVYYS. Onko kukaan erehtynyt katsomaan UBOS-Taikakirjaa? HP-fanina voin sanoa, että se oli suora loukkaus. Vanhat kunnon sarjat takaisin, tai hankkisivat uusia parempia.
Toinen asia. Erotetaan anime lastenohjelmista. Suomen kanavilla (poislukien Sub.tv) näkyy vain Pokémon ja Digimon. Ne ovat kyllä pienemmille suunnattuja, mutta yleensä anime ei ole ihan pelkästään pieniä varten. Kohdeyleisö on paremminkin vanhemmat teinit ja siitä ylös päin.
Suomen kanaville lisää animea! Useinmiten tuntuu netissä seikkaillessa siltä, että kaikkialla muualla näkyy paljon animea ruudusta, paitsi Suomessa.
Kaikilta kanavilta heittäisin tunkiolle suurimman osan saippuasarjoista. En kertakaikkiaan voi käsittää niiden ympärille kehkeytynyttä mania-kulttuuria. Tilalle vaikkapa luonto dokumentteja, jos ei muuta... Kyllä ne kolot voidaan fiksumminkin täyttää.
Urheilusta... Sitä tulee liikaa! Katsot päivän ohjelmatarjontaa ja joka kanavalla on ainakin kolmet urheilu merkinnällä varustetut ohjelmat. (tiedän, että osa näistä on urheilu uutisia) Kyllä urheilu kelpaa jossain määrin, mutta kun se on aina sitä samaa. Jääkiekko, jalkapalloa, formuloita... Vaihtaisivat lajia... jotain ihan muuta ex-tream hurheiluha voisi olla mielenkiintoista. ROC-Sport Sub.tv:llä on sitä linjaa jo hieman aloittanut... siitä kiitos Sub.tv:lle.
Ja sitten ne iänikuiset mm-kisat... oli urheilumuoto mikä tahansa, ne syövät tv-ohjelma aikaa ihan mielettömästi. Ja sitten pitää karsia. Kun mm kisat-tulevat suorana niiden alle jää jotkut suositut saippuasarjat. No ne pitää tietysti näyttää. Mutta tietysti joidenkin muiden oikeasti hyvien sarjojen/ohjelmien kustannuksella.
Chat/mobiilipelit... aivan turhia. Kun kanavat viimeistään kahdelta yöllä ovat lopettaneet tavalliset ohjelmansa, alkaa se mobiilipeli rumba. Pistäisivät sinne vaikka urheilua niin paljon kuin sielu sietää, eikä veisi aikaa muilta ohjelmilta. Ja niitä mobiilipelejä tuntuu tulevan tarpeettoman pitkälle iltapäivään asti. Sinne voisi ihan hyvin pistää jotain muuta. On tietysti totta, että ihmiset ovat töissä ja koulussa, mutta useimmissa videoissa on nykyään ajastin nauhotus.

carolina

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Heinäkuu 01, 2005, 22:37:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Marygold"

Tuskin kovinkaan moni maksaa järkyttävän suuria tv-maksuja vain katsoakseen tällaista roskaa.

Tosin tv-lupamaksua maksetaan käsittääkseni Yleisradion ohjelmatarjonnasta. Mainostelevisiot (Suomessa MTV3 ja Nelonen, jos puhutaan valtakunnallisista kanavista) kattavat kulunsa nimenomaan mainonnalla. (Korjatkaa ihmeessä, jos puhun nyt puutaheinää.)

Mitä itse topikin aiheeseen tulee, kaikki olennainen tuntuu olevan sanottu. Nykyään lastenohjelmat ovat kammottavaa roskaa, tv on täynnä turhaa tositv-pelleilyä ja ihmisten (ilmeisesti) olemattomia aivosoluja koetellaan turhanpäiväisillä tv-kisailuilla ja visailuilla. ("Kuka tunnettu suomalainen mäkihyppääjä? TIMAT KYNÄNEN")

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 02, 2005, 03:22:43 »
Tv:stä pitäisi poistaa kaikki turha saippuaooppera ja ne ääliömäiset chatit, joista ei ole kenellekään mitään hyötyä. En voi sietää saippuaoopperoita ja minua aina raivostuttaa, kun televisiosta ei koskaan tunnu tulevan mitään mielenkiintoista. Katson televisiota varsin vähän, mutta toivoisin sieltä tulevan enemmän vaikka jotain dokumentteja, elokuvia ja ehkä joku sellainen draamasarja, jossa olisi jotain ideaa ja joka ymmärrettäisiin lopettaa, ennen kuin se menee saman vanhan toistamiseksi. Sitten sellaiset täysin tollot tositv-ohjelmat voisi siirtää suoraan roskiin. Tuntuu, että Amerikoissa väännetään nykyään kaikesta mahdollisesta toinen toistaan typerämpiä tositv-sarjoja. Ja ne sarjat, jotka on valmiiksi naurettu... Ne saisi vetää vessanpöntöstä alas.

Jaahast. Tämän perusteella saisimme siis putsata melkein puolet tv:n ohjelmistosta pois.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Shanlia

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Heinäkuu 05, 2005, 13:45:21 »
Olen myös sitä mieltä että nuo kolmosen maali, lenttis, chatit, ring-a-ling, voittoputki, ym. hirvitykset pitäisi poistaa ohjelmistosta. En tajua kuka lähettelee niihin mobiilipeleihin tekstareita? Niihinhän tuhlaa kymmeniä euroja! Eikä niistä saa edes kunnon palkintoja. Olen aina aamuisin sivusilmällä katsellut kuinka jotkut lähettelee niitä viestejä sinne taukoamatta... (tuhlausta sanon minä)
Edellä mainittujen ohjelmien tilalle voisi tulla jotain uusintoja, joskushan tuli frendien uusintoja, Ally Mcbealia, Roomansheriffiä, ym.

Sen sijaan kolmosen klo. 20.00-22.00 välisenä aika tulee minun mielestäni ihan hyviä sarjoja, esim. O.C. (olen ikuinen O.C.-fani), Everwood, teho-osasto, 24, todistettavasti syyllinen, ym.
Saippuasarjatkin ovat ihan hauskaa katsottavaa, esim. salkkarit ja kauniit ja rohkeat (uskokaa tai älkää, mutta tykkään tosiaan katsella kauniita ja rohkeita...)

Piirretyistä muumit kunniaan! (mihin jäi kaukometsän pakolaiset???)

Mara

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Heinäkuu 05, 2005, 13:54:14 »
Minusta parhaat sarjat tulevat vasta klo 20-23 välillä! Ja päivällä...ah ja voih! En kestä enää niitä iänikuisia chatteja, pelejä enkä kaiken maailman tosi-tv sarjoja (selviytyjät, amazing race ja huippumalli haussa riittävät). Esimerkiksi se Pelimiesten pelimies! Voiko yhtään "järkevämpää" ohjelmaa tulla? Argh! Joudun kestämään näitä kaikkia, kun pikkusiskoni katsoo jokaisen tosi-tv sarjan mitä telkkarista tulee.
Mainoksiakin saisi vähentää maikkarilta ja neloselta, varsinkin, niin rutkasti! Ja jos Ylen kanavalta tulee leffa, niin siinä ei voi poistua hetkeksi esim. hakemaan juotavaa, koska muuten menettää leffasta pari minuuttia. On niissä mainoksissa se yksi hyvä puoli mutta, kun niitä tulee ihan liikaa postiluukusta ja telkkarista!

Olen puhunut...

Clouder

• Ankeuttaja
Vs: Mitä TV:n ohjelmistossa pitäisi muuttaa?
« Vastaus #32 : Heinäkuu 30, 2007, 14:56:40 »
Lisää Buffya, X-filesia, Battlestar Galacticaa tms. Tai siis noitahan tulee jo mutta vähän katsojaystävällisempään aikaan. Ei sitä jaksa kahteen odottaa maanantaina sitä Buffya kun seuraavana aamuna pitä kouluun herätä... No nyt kesälomallahan sitä ongelmaa ole mutta syksyllä on taas edessä. Onneksi frendit entään jatkuvat syksyllä :)

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Syyskuu 08, 2007, 18:07:27 »
Mielestäni ostoskanavat ja kaikenlaiset turhanpäiväiset chatit pitäisi ilman muuta poistaa jokaisen mainostuloilla elävän kanavan ohjelmistosta, koska tuskinpa kukaan saa niistä mitään irti. Parempi ratkaisu olisi lähettää päivisin – silloin kun edellä mainituilla ohjelmilla on tapana täyttää monet kanavat – uusintoja vanhoista, suosituista sarjoista. Lisäksi en voi käsittää, miksi lähes kaikki mahdolliset amerikkalaiset tosi-tv –sarjat tuodaan Suomeen asti; Selviytyjissä, Amazing Racessa, Idolsissa ja parissa muussa tosi-tv –ohjelmassa on todella hyvä perusajatus, mutta uudemmat reality-sarjat ovat pääsääntöisesti surkeita. Viime vuosina on myös ollut yleistä tehdä monista tosi-tv –ohjelmista suomalaiset versiot, mikä ei ole oikein toiminut, koska ainoastaan Suomen Robinson ja Idols osoittautuivat mielestäni katsomien arvoisiksi.

Minnehoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Marraskuu 10, 2007, 13:59:44 »
Itse muistan kun olin pieni että pikkukakkosen jälkeen tuli nukkumatti ja olisi se kiva jos se tulisi vieläkin. Vanha kunnon Nukkumatti. Vaikka en itse enää seuraakkaan pikkukakkosta olisi se sen ikäisten lasten kannalta mukavaa. Ja kyllä itse katsoisin nukkumatin osion.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #35 : Marraskuu 10, 2007, 20:38:57 »
Tositelkkari-ohjelmille pitäisi saada oma maksullinen kanava jossa ne vahingoittaisivat alhaisuudellaan vain itseään. Esimerkiksi Music Television on jo kauan sitten saastunut musiikkiin 0%-liittyvistä ohjelmista joissa joko esitellään räppäreiden autoja tai rokkareiden kartanoja. Enemmän kuin joka toisessa koko kanavan ohjelmista keskitytään siihen asiaan josta musiikissa ei pitäisi koskaan olla kyse: että muusikot ovat julkkiksia eivätkä taiteilijoita. Kanavalta tulee viikossa tarjontaa 168 tuntia joista olen tyytyväinen vain yhteen: Alternative Nationiin joka menee päällekäin tiistai-illan Conanin kanssa.

Onneksi kuitenkin Yle Extralta tulee musiikkia ja jopa monipuolisesti, harmittaa ainoastaan että sieltä paras ohjelma "Musiikki-tv" tulee arki-iltaisin yhdeksältä jolloin sitä tulee lähinnä vilkuiltua Paon, Heroesin ja Lostin mainoskatkoilla.

Big Brotherille parempi ajankohta joko arkiaamuun muiden lastenohjelmien joukkoon tai sitten sille mainitulle kaatopaikkakanavalle nimeltä "Realitypaskaa-TV". On oikeasti ahdistavaa katsella SubTV:ltä mitään aikuistenohjelmia koska niiden jokaisessa välissä (kaikilla mainoskatkoilla) naamaa vasten hierotaan tätä tarpeetonta tusinaroskaa jolla ei ole mitään muuta annettavaa kuin seksiä ja uteliaisuutta, kaksi televisioviihteen halvinta temppua joiden avulla tomppelit saadaan katsomaan tomppeleita. Minulla ei ole yleensä tapana keskustella asioista näin hyökkäävästi, mutta jos sinä Big Brotherin katsoja loukkaannuit viestistäni, olet sydämellisesti ansainnut painajaisesi. Itse vihaan koko ilmiötä niin intohimoisesti, liekehtivästi ja rajattomasti että voisin vaikka kirjoittaa paksukantisen väitöskirjan aiheesta "BB On Katsomatta Paskaa"

Ohjelmatoiveistani ei taida olla enää paljon jäljellä, koska suurin osa niistä on jo toteutunut. Olen Neloselle erittäin kiitollinen siitä, että hekin ovat huomanneet amerikkalaisten HBO- ja Showtime-kanavien ohjelmiston laadun ja ostaneet näiltä oikeudet sarjoihin kuten Dexter, Weeds, Sopranos, Sleeper Cell, Penn & Teller, The Shield, Kylmä Rinki ja monia muita kulttitapauksia. Toisin kuin MTV3 joka yhä pidättäytyy tylsissä Formula 1 -kisoissaan (olisi jo aika siirtää se kokonaan minne se kuuluu eli MTV Maxille), mutta myös tarjoaa silloin tällöin iltaisin tasokasta ohjelmaa (ihme kyllä, ettei silti tule mieleen yhtään Maikkarille päätynyttä sarjaa HBO:lta tai Showtimelta).
E: eikä kun ai niin onhan siellä se Sinkkuelämää ja se L-koodi

Amerikkalaiset käsikirjoittajat ovat onneksi ottaneet huomioon että fiktiivisellekin viihteelle on vielä kysyntää, joten vielä on toivoa että tee-se-itse-ohjelmat väistyvät hitaasti mutta varmasti kohti ansaittua sukupuuttoaan. MTV3 ja Nelonenkin ovat osoittaneet tajuavansa hittisarjojensa potentiaalin ja täten esimerkiksi Heroesin sekä Lostin tuoreimmat jaksot uusitaan aina seuraavalla viikolla. Kehun tätä todella tervetulleeksi käytännöksi, sillä jatkuvajuonisuus edellyttää toisen mahdollisuuden tarjoamista kärryiltä pudonneille.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2007, 15:21:01 kirjoittanut Graveheart »
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #36 : Marraskuu 11, 2007, 17:53:31 »
Pois Big brother. On ohjelma muuttunut todella tylsäksi ja itseään toistavaksi. Heroes saisi tulla päivittäin (tai ainakin arkisin).
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Adalmina

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosUnicorn107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #37 : Marraskuu 12, 2007, 17:41:09 »
Minä kaipaisin lisää uusintoja telkkariin. Ja olen muuten nyt ihan tosissani :D En tarkoita, että ns. parhaina katseluaikoina näytettäisiin jo useampaan kertaan nähtyjä ohjelmia, mutta päivällä niitä olisi mukava katsella. Viikolla kun keskipäivällä ei telkkarista tule kuin chatteja, ostos-TV:tä ja älyttömiä soittopelejä. Kun on koulussa, tämä ei juurikaan häiritse, mutta jos olen kotona kipeänä, kaipaan jotain kunnon nostalgia-sarjoja.

Tämän uusintakierteen toivoisin ylettyvän myös lastenohjelmien puolella. Nykyiset lastenohjelmat ovat ihan roskaa, niissä ei ole päätä eikä häntää. Mielestäni tämän hetkiset lastenohjelmat ovat yksi syy siihen, miksi lapset aikuistuvat nykyään niin nopeasti. Mitä muuta voi odottaa kun lapsukaiset istuvat kotonaan ja katsovat vähäpukeisia, ylimeikkatuja, luonnottoman vartolan omaavia Bratzejä piirretyn muodossa? Ihan kuin ne kammottavat lelut eivät riittäisi.

Tasokkaista lastenohjelmista on ehdottomasti pulaa nykypäivänä :/ Kun minä olin pieni, näytettiin televisiossa sellaisia  loistavia ja tasokkaita sarjoja kuten Matka maailman ympäri 80 päivässä (& jatkotuotantokaudet), Tohtori Sykerö, Kolme muskettikoiraa, Alfred J. Kwak, Nils Holgerson, yms.

Joo, nämä kun saisi telkkariin muutaman muun yhtä hyvän sarjan kanssa niin kelpaisi lasten katsella. En muuten ymmärrä yhtä juttua lastenohjelmiin liittyen. Nimittäin, meillä ainakin näkyy Juniori aina silloin tällöin ja kerran olin ihan riemuissani kun sieltä sattui tulemaan Vili Vilperi, josta tykkäsin kovasti pienenä. Mutta sitten kun katselin sarjaa, huomasin että se oli dubattu uudestaan! Kaikki äänet olivat ihan vääränlaisia ja olivat vielä menneet vaihtamaan karrimarjat joksikin ihmeet kuminameiksi. Joitakin vuorosanojakin oli muuteltu. Kysynpähän vain että miksi?
Kuinka vanha olisit, jos et tietäisi ikääsi? – Satchell Paige

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Marraskuu 13, 2007, 19:07:57 »
Tasokkaista lastenohjelmista on ehdottomasti pulaa nykypäivänä :/ Kun minä olin pieni, näytettiin televisiossa sellaisia  loistavia ja tasokkaita sarjoja kuten Matka maailman ympäri 80 päivässä (& jatkotuotantokaudet), Tohtori Sykerö, Kolme muskettikoiraa, Alfred J. Kwak, Nils Holgerson, yms.

Olen aivan samaa mieltä. Ennen tuli niin ihania ja hauskoja piirrettyjä! Esimerkiksi juuri nuo yllä mainitut, ja Muumit, Kaukametsän pakolaiset, Olipa kerran elämä (ja muut sarjan piirretyt), Adalminan mainitsema Vili Vilperi jne. Nykyään lastenohjelmat ovat niin aggressiivisia ja täynnä huutamista ja tappelemista. Ja elleivät ne ole tuollaista riehumista, niissä kaupitellaan kaikenlaisia kauneusihanteita, tai päähenkilöt ovat muuten vain tikunlaihoja otuksia, joiden vaatteista voisi sanoa sanasen tai pari. Onneksi minulla on yhä tallessa maailman sympaattisin piirretty, Pikku Juna, joka tuli televisiosta joskus kauan sitten (muistaako kukaan?). Pitäisi saada se jotenkin taltioitua dvd:lle, että sitten joskus voisi näyttää sitä omille lapsillekin.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Tammikuu 07, 2008, 16:09:49 »
Lähinnä animea haluaisin Suomenkin telkkariin, ei mitään dubattua vaan ihan alkuperäiskielellä. Myäs anime voitaisiin kohdistaa johonkin muuhun kuin lapsiin, kun kaikki Suomen anime-sarjat on kohdistetty noin: 5-8 vuotiaille. Myös turhia saippuasarjoja voisi ohjelmistosta vähentää, ei niitä kukaan katso. Myös sketsisarjoja olisi kiva saada ja enemmän elokuvia.
カダージュ

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Huhtikuu 06, 2008, 14:13:58 »
Kaikki tosi-tv-ohjelmat pois! Ne ovat ihan kamalia, todella rasittavia katsoa ja niitähän telkkarista tuntuu tulevan nykyään enemmän kuin mitään muuta. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa joku ällöttävä Unelmien poikamies tai erittäin epämielenkiintoinen Big Brother, joten kaikkien tuollaisten ohjelmien tilalle voisi tulla jotain hyviä sarjoja vaikkapa.

Elokuvia tv:ssä voisi näyttää enemmän, eikä aina niitä samoja. Tietyt elokuvat tulevat tv:stä ainakin kerran vuodessa, joten niitä voisi näyttää hieman harvemmin ja niiden tilalla voisi näyttää jotain hieman tuntemattomampia hyviä elokuvia.

Olen myös samaa mieltä edellisten kanssa nykyisten lastenohjelmien surkeudesta. Hyviä piirrettyjä tuli silloin meidän teini-ikäisten lapsuudessa, mutta nykyisistä lastenohjelmista suurin osa taitaa olla melko typeriä.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #41 : Huhtikuu 06, 2008, 20:07:15 »
Ensimmäinen asia, mikä tulee mieleen, kun ajattelen otsikon kysymystä, mikä tv:ssä pitäisi muuttaa, on aikataulut. Siis että olisi kiva, jos ohjelmat alkaisivat ajoissa. On äärimmäisen raivostuttavaa, kun ohjelma on jo viitisen minuuttia myöhässä ja yhä pukkaa mainosta toisen perään. Ymmärrän kyllä, että kun sitä mainosaikaa on myyty, niin ne mainokset pitää näyttää, mutta voisi joko vähentää mainosten määrää tai vaihtoehtoisesti laittaa ohjelmat ihan suosilla alkamaan myöhemmin. Nykyään, kun monella on tallentava digiboxi, niin monesta ohjelmasta jää loppuratkaisu näkemättä juuri sen takia, että mainokset alussa viivästyttävät ohjelman alkua....

Sitten se, että nykyään näytetään ihan typeriä lastenohjelmia. Itse olen 19, mutta vanhat lastenohjelmat ovat minusta silti hyviä. Ne olivat jotenkin herttaisia (tms) ja niissä oli usein joku opetus. Nykyään on paljon tietokoneella tehtyjä, sisällöttömiä ja täynnä ties mitä räiskintää olevia lastenohjelmia, ja osassa näytetään pienille lapsille pukeutumismallia, muotivaatteet ja mahdollisimman paljastavaa... (Bratz)

Mielestäni television ohjelmisto on nykyään liian samanlaista, tasapaksua. Olisi kiva, jos välillä näytettäisiin erilaisia ohjelmia, niiden samojen saippuasarjojen uusintojen ja reality-sarjojen ohella. Useimmat reality-ohljelmat olivat itseasiassa joskus ihan hyviä, mutta nyt, kun esim Selviytyjiä tai Amazing Racea on nähnyt useamman tuotantokauden, niin ne alkavat olla kaikesta huolimatta toistoa ja tuntuu, kuin kaikki olisi jo nähty... ja ainakin selviytyjät on pitkälti etukäteen kirjoitettua

Nykyään TV:n katseluni on vähentynyt roimasti juuri sen takia, että tarjonta on aika yksitoikkoista ja uusintaa toisensa perään. Tai siis, että ketä kiinnostaa katsoa frendien uusintoja toisensa perään... Monennettakohan kertaa sitäkin uusitaan?

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #42 : Huhtikuu 06, 2008, 20:18:33 »
Mielestäni ne kopioivat showt pitäisi ottaa pois. Minua häiritsee aivan suunnattomasti se, että suomalaisten pitää kaikkien kopioida kaikkea. Ensin kopioitiin joku suurin pudottaja, sitten tulivat Idolssit, Tanssii Tähtien kanssa, olet mitä syöt, ne siivousohjelmat, sitten vielä tulee unelmien rumamies ja vaikka mitä surkeita kopioita kuten esimerkiksi suomen pelkokerroin. Huippumalli vielä menee, mutta pelkokerroin on kyllä tarkoitettu amerikkaan.

Myös Bratzit ja muut teiniähky-ohjelmat pitäisi ottaa pois, jos ne ovat vielä lastenohjelmiksi tarkoitettu. (en kyllä tarkoita winxiä, koska on pakko myöntää, että seurasin tätä 10-vuotiaasta noin kolmetoistavuotiaaksi.) Bratz on kuitenkin jokin joka menee niin yli. Minua myös häiritsevät nuo Entouraget ja Gossip Girlit, vaikka nyt nuortenohjelmia ovatkin. Jotenkin menee NIIN yli. OC ja Salkkaritkin ovat melko älyttömiä ohjelmia, jos alushousut sieltä televisiosta tulee niin kiinni menee.

Myös juuri tuo että ohjelmista tehdään miljoona tuotantokautta ja yhtä suuri määrä jaksoja niin se menee jo yli jos niitä vielä näytetään uusintoina. Voihan aina ostaa sen boksin siihen ohjelmaan.

Ja muuten, kopioivat showt pois. Se joku Studio 60 jota nyt jopa mainostetaan on täydellinen 30 Rockin kopio (katson hei tätä) joten mielestäni pitäisi ottaa nämä liian samanlaiset ohjelmat poies.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
« Vastaus #43 : Huhtikuu 07, 2008, 20:42:34 »
Tosi-tv:tä saisi karsia todella rankalla kädellä tai jopa jättää pois kokonaan.* Big Brotherin keksijät jalkapuuhun kirkonmäelle! Myös kymmenet sisustus- ja ruokaohjelmat sekä muuttumisleikit tulevat korvista ulos. Mistä niitä oikein sikiää? Katsooko niitä muka joku?

Leffatarjontaan pitäisi panostaa. Ei ole oikein, että me Canal plussattomat joudumme kärsimään viikonloppuiltoina B- tai Ö-luokan komedia- draama- ja kauhuleffoista. Laadukkaiden leffojen lisäksi saisi tulla lisää hyviä dokumentteja. BBC:n Ylpeys ja ennakkoluulo-minisarjan voisi myös uusia, samoin on Kylmäverisesti sinun-ohjelman laita. Hyviä musiikkiohjelmia ei myöskään ole Musiikki-tv:n lisäksi ollenkaan, ja se tulee sitäpaitsi ruokottoman myöhään. Joskus en vain tajua, mitä tv-pomojen päässä liikkuu.

Komppaan Xanieta ohjelmien alkamisajoissa: maikkarilla ja nelosella ohjelmat myöhästyvät aina sen viisi minuuttia, ja jos ohjelma on kaikkien suosikki, venyy myöhästyminen jopa kymmenminuuttiseksi. Sekin ärsyttää, kun useat hyvät sarjat ja/tai leffat tulevat päällekkäin. Mutta se taitaa kyllä olla tarkoituksellista.

*) Huippumallia lukuunottamatta.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #44 : Huhtikuu 14, 2008, 21:05:16 »
Tanssii tähtien kanssa -ohjelman voisi heittää suoraan jorpakkoon. Kummallista, että selvästi tanssitaidoton pääsee joka viikko jatkoon, vaikka tuomarit antoivat alhaisimmat pisteet. Se tanssitaidoton on muuten kansanedustaja ja se puolue oli kehoittanut äänestäjiään, jäseniään tms. äänestämään sitä. Eikö tanssikilpailussa pitäisi päästä jatkoon hyvällä tanssitaidolla.

En ole kyseistä ohjelmaa seurannut koko keväänä, tiedän vain kuka tippuu sillä siitä on juttua monessakin lehdessä. Näin kerran äänestysmainoksen ja meinasin kuolla nauruun kun näin sen yhden tanssitaidot.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Heinäkuu 25, 2008, 12:45:02 »
Muistaakseni luin jostain, että brittisekstisarjaa nimeltä A Bit Of Fry & Laurie on
joskus tullu yleykköseltä. Olin ihan hämmentyny.. Tuntuis jotenkin hassulta kattoo
sitä oikeesti telkkarista, ku nyt on tyytyny vaa youtubeen ja dvd:hin.
Pitää ehkä lähettää ylelle posti ja pyytää, sillä olis ihan mielenkiintoista nähdä
miten ne niitä sketsejä päättää suomentaa.. Kyllähän yle iloisesti nyt kesänä uusi
10 vuoden jälkeen sarjan Jeeves & Wooster (Kyllä Jeeves hoitaa), missä on samat
näyttelijät ku ABOFAL'issa.

Muutenkin tuntuu, et tulee hirveesti vaa jotai uusintoja.. Vaik ehkä se on kesän tarkoitus.
Kaikki on jossai peräröörissä, nii ei haittaa jos niitä uusintoja ei kerkee kattoo..
Mut silti tuntuu, et rönkötää aina vaa samoja ohjelmia.

/ Nii ja QI'tä pitäis ehdottomasti esittää suomessa! ;O /
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2008, 23:58:37 kirjoittanut Hamish »

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #46 : Elokuu 06, 2008, 23:11:09 »
Parempia leffoja!

Siis vaikka meillä on canal +, niin se ei tarkoita silti sitä että saisin katsoa hyviä leffoja. Sieltä rulee loppujen lopuksi aika surkeita tusina leffoja  melkeinpä aina. Katson Canalilta lähinnä lätkää ja fudista, koska ilmaisilla kanavilla ei näy NHL, Sm liiga eikä Englannin valioliiga. Maikkari ja Nelonen toistavat joka vuosi MIB leffat, HP VK:n ja Sk:n joka alkaa pikku hiljaa tympimään sillä voisivat näyttää myös uudempia HP leffoja. Bondit ja Turhapurot tulevat myös joka vuosi ja suurin osa näistä on aika heikkoja tapauksia.
Subilta tulee joskus ihan käypiä elokuvia tosin jotkut ovat hyvinkin outoja.

Eli siis vaihtakaa siellä ruudun toisella puolella vähän sitä tarjontaa :P
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Lokakuu 17, 2008, 16:12:12 »
Haluaisin ehdottomasti, että formulat ja SM-liiga alkaisivat taas näkyä peruskanavilla. Oma rahapussini ei maksullisista kanavista kärsi vielä, mutta sitten kyllä kärsii kun täytyy formulaviikonloppuina siirtyä ties minne niitäkin vahtaamaan. En pidä koosteista.

Sitten monipuolisemmin elokuvia. Että ne samat eivät pyörisi vuodesta toiseen. Ja kesäohjelmistot kaipaisivat mielestäni kipeästi muokkausta. Kun silloin olisi aikaakin katsoa telkkaria etenkin kun nämä Suomen kesät nyt ovat mitä ovat. Hyvä kun kaikki kesän arkipäivät eivät täyty Kauniit ja rohkeat-sarjan uusinnoilla. Uusintojen uusintojen uusintoja kun näytetään kuitenkin.

Ja viimeiseksi televisiossa on ihan ehdottomasti liikaa mainoksia, niitä typeriä chatteja ja sitten tietovisailuja. En tarkoita tällä ohjelmia tyyliin Haluatko miljonääriks,i vaan niitä idioottimaisia ohjelmia, jonne pitäisi soittaa ja esim. järjestellä kirjaimet K O I A R oikein ja saada niistä sana. Sitten vastatessasi oikein voit voittaa 1000 €.

Kanaviakin on ihan liikaa ja ilmaisilta kanavilta poistetaan kaikki pikkuhiljaa. Kaikkeen tarvitsisi erillisen kortin. Koskakohan uutisia varten tarvitsee hankkia joku kortti?
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

cheri

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Lokakuu 17, 2008, 18:14:49 »
Kanaviakin on ihan liikaa ja ilmaisilta kanavilta poistetaan kaikki pikkuhiljaa. Kaikkeen tarvitsisi erillisen kortin. Koskakohan uutisia varten tarvitsee hankkia joku kortti?

Sammaa mieltä. Meidän lopulta täytyi hankkia kortti, kun vapaapaini ja formulat ja vaikka mitä siirtyi maksullisille kanaville.

Valitan juuri näitten maksukanavien ohjelmistoista. Toistoa, toistoa ja toistoa. Kun on kattonut muutaman kerran maksukanavaa niin varmana osaa ennustaa, mitä sieltä tulee huomenna ja ylihuomennakin. Haluaisin enemmän vaihtelua, kun niistä joutuu maksamaan erillisen hinnankin. Samat leffat pyörivät päivästä toiseen. Tietenkin valinnanvara vähenee kun kanava joutuu latomaan leffoja 24/7, mutta yhyy.

Ja ohjelmat saisi todella alkaa silloin kun pitää. Minulla taisi jäädä Skinsin 2. tuotantokauden päätösjaksosta viimeiset minuutit nauhoittamatta, kun Sub kulta alkoi näyttämään sitä n. 10 min myöhässä. Tallentava digiboksikin antaa 5 min aikaa mahdollisille muutoksille/myöhästymisille, mutta 10 min? >:C

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #49 : Lokakuu 17, 2008, 19:41:12 »
Ja ohjelmat saisi todella alkaa silloin kun pitää. Minulla taisi jäädä Skinsin 2. tuotantokauden päätösjaksosta viimeiset minuutit nauhoittamatta, kun Sub kulta alkoi näyttämään sitä n. 10 min myöhässä. Tallentava digiboksikin antaa 5 min aikaa mahdollisille muutoksille/myöhästymisille, mutta 10 min? >:C

Subilla ja varsinkin MTV3:lla ollaan sangen lahjakkaita viivyttämään ohjelmia aikataulusta monella minuutilla. Tähän astinen ennätys jonka olen nähnyt oli kerran 17 minuuttia myöhästynyt ohjelma. Edellinen ohjelma päättyi kymmentä yli yhdeksän ja sen jälkeen tuli seitsemäksi minuutiksi mainoksia.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry