Kirjoittaja Aihe: Popeda  (Luettu 1153 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
Popeda
« : Heinäkuu 19, 2011, 14:15:50 »
Kuinka tästä yhdestä suomirockin helmistä ei ole topiccia?

Popeda on 1977 perustettu rock-yhtye. Yhtyeen jäsenet ovat vuosien varrella Patea lukuunottamatta vaihtuneet useampaakin kertaan. Nykyään mennään tämän näköisellä kokoonpanolla:

Pate Mustajärvi (laulu)
Costello Hautamäki (kitara, taustalaulu)
Jyrki Melartin (basso)
Pate Kivinen (koskettimet)
Lacu Lahtinen (rummut)

Pääasiallisesti laulujen sävellyksestä vastaa Costello Hautamäki ja sanoituksesta Pate Mustajärvi. Popeda keikkailee yhä edelleen varsin aktiivisesti ympäri Suomea. Lisäksi Costi on paljastanut, että Popedalta olisi luvassa myös uusi albumi tämän vuoden puolella.

http://www.youtube.com/watch?v=3AE42FfNOSQ
Jos bändi ei ole millään tavalla tuttu, niin tuossa olisi Tahdotko mut tosiaan, joka on yksi mun suosikeista.
Tykkääkö muut täällä Popedasta? Ootteko mahdollisesti käyneet keikoilla ja mitä piditte liveshowsta? Let's talk!

// Muokkailenpa vielä tähän. Eli itse oon tutustunut Popedaan samalla tavalla kuin Eppuihin eli äitini kautta. Pitkään olen jo Popedasta diggaillut, mutta viimeinen niitti oli pari viikkoa sitten, kun tuli käytyä tsekkaamassa bändi ihan livenä. Pirun hyvin vetivät ja tunnelma oli katossa heti introna soitetusta Maamme-laulusta lähtien. Lisäksi Costi on ihan pakko erikseen mainita, jestas miten taitava hän on. Vetää soolotkin yhdellä kädellä! Nostasin hänet kyllä Suomen parhaaksi kitaristiksi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2011, 15:24:37 kirjoittanut Lime »
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Juustonaksu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Popeda
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2011, 18:27:47 »
Popeda on ihan jees. Ei kuulu mitenkään suosikkiyhtyeisiini, mutta joitakin biisejä tulee välillä kuunneltua. Äidin kautta tähän bändiin on tullut paremmin tutustuttua kun se fanittaa tätä bändiä niin hirveästi. Livenä olen Popedan muutama vuosi taaksepäin Kuopiossa nähnyt ja olihan se paljon parempi livenä kuin levyltä kuunneltaessa (tosin näin se taitaa olla kyllä jokaisen yhtyeen kohdalla.) Suosikkikappaleitani ovat mm. Onhan päivä vielä huomennakin, legendaarinen pitkä kuuma kesä sekä punaista ja makeaa.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Popeda
« Vastaus #2 : Lokakuu 25, 2015, 21:02:54 »
Tunnen aina itseni todella vanhaksi kun sanon suosikkibändini olevan Popeda. Mutta s eon totta, kenenkään muun yhtyeen musiikkia ei tule kuuneltua yhtä paljon. Popedalla on yksinkertaisesti simppeleitä sanotuksia, jotka tuovat hyvän mielen ja mieleenpainuvia biisejä.

Tulin tuossa joku päivä sitten töistä, tosi väsyneenä, kiukkusena, nälkäsenä, jalat kipeenä jne. Aattelin että päivä menee ihan päin peetä. Istahin bussiin ja radiosta soi Matkalla Albamaan. Siin vaiheessa koin, että elämässä on vielä toivoa.

Popedan kaikista biiseistä tulee hyvä mieli ja keikat on kunnon energiaruiskuja. Costelloa voin helpostikkin sanoa parhaaksi kitaristiksi mitä tiedän.
Suosikkibiisejäni Popedalta on Kersantti Karoliina, Aino, Lentolupakirja, Elän itselleni, Sukset ja Huumetta.