Kirjoittaja Aihe: Verisääty  (Luettu 7845 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Verisääty
« Vastaus #25 : Tammikuu 15, 2013, 00:59:49 »
Minä olisin varmaan jästisyntyinen :D
Minulla on ihan eri kyvyt ja taidot ja kiinnostukset kuin vanhemmillani, eikä heillä ole lainkaan kiinnostusta taikuutta kohtaan. Muutenki koko suvuilla tuntuu olevan yhtenäisiä arvoja ja ajatuksia, joista minä en ole aina samaa mieltä. Olen selkeästikin noita, jästisyntyinen sellainen :D
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Tammikuu 16, 2013, 17:25:27 »
Minä olisin kyllä selkeä jästisyntyinen... Tai ehkä suvussani (isoäiti) olisi jokunen noita tai velho, mutta omat vanhempani ovat kaiken kummallisen suhteen aivan kuin Dursleyt. He tuntuvat karttavan kaikkea outoa eivätkä usko mihinkään yliluonnolliseen. Minua katsottiin kuin jotain erittäin ällöttävää ja pilaantunutta, kun sanoin että larppaaminen olisi kivaa :D
Ymmärrän varautuneen suhtautumisen jästisyntyisiin, ovathan jästimaailmaan linkitettyinä olevat noidat ja velhot kuitenkin riski tiedon leviämiselle ja velhomaailman paljastumiselle, joten tietynlainen varovaisuus on ihan odotettavissakin. Kuitenkin esim. Malfoyn suvun harrastama veren kyttäys on minusta hiukan liikaa, joskin koomista ja nautittavaa lukemista :D
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #27 : Tammikuu 17, 2013, 12:59:47 »
Sanoisin että puoliverinen. Äitini nyt ainakin on umpijästi, siitä ei pääse mihinkään. Iskän taas voisin nähdä velhona, koska vaikkei tämä Pottereita ole lukenutkaan, iskä on kuitenkin avoin ja suvaitsevainen kaikenlaisia ihmeellisyyksiä kohtaan. Osaan hyvin kuvitella hänet Korpinkynneksi tai Puuskupuhiksi ja miten kaikenlaiset velhomaailman asiat olisivat meidän isä-lapsi -aikaamme, kuten joskus käy kun iskän kanssa innostumme spekuloimaan jotain syvällistä ja äiti pitää moisia lennokkaista ajatuksia ja hömpötyksiä lähinnä ajanhukkana. Pikkuveljen kanssa en ole ihan varma, mutta kyllä senkin voisin kuvitella velhoksi aika helposti ja olen varma, että se pitäisi huispauksesta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2013, 17:49:23 kirjoittanut Aurican »
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa erised

• Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoon3
« Vastaus #28 : Maaliskuu 18, 2013, 20:13:15 »
Osaan kuvitella, että olisin melko varmasti puoliverinen. Vaikka kummatkin vanhempani sopisivat taikaväeksi loistavasti, olisivat isäni vanhemmat aivan satavarmasti jästejä. Näin ollen isäni olisi siis jästisyntyinen, ja minä puoliverinen.

Kuten muutkin ovat täällä näemmä maininneet minäkin toisaalta ymmärrän tämän Malfoyn kaltaisten harjoittaman 'puhdasveriset ovat kuninkaallisia' -periaatteen. Kyllä minä ainakin tunnustaisin velhojen ylivallan, kun heillä kerran on yliluonnollisia kykyjä. Ihmisarvon nimessä jästejä ei kuitenkaan pitäisi kohdella millään tapaa huonommin kuin taikoviakaan, ihmisiähän kaikki ovat joka tapauksessa. Myöskään jästisyntyisten pitäminen vähempiarvoisina on minusta suorastaan törkeää, koska taikaverihän niissäkin virtaa.

Poissa Mehujauhepallo

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonPatronus27791
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #29 : Kesäkuu 14, 2013, 07:00:16 »
Luulen, että olisin puoliverinen. Äitini suku ja äiti myös ovat avoimia ja suvaitsevia uusia ja joskus ihmeellisiäkin asioita kohtaan. Iskä olisi varmaan jästi, joten olisin puoliverinen.

Mielestäni sillä ei ole väliä, onko puhdasverinen vai ei. Kaikki eivät ole samanlaisia, joten  sama juttu on verisäädyssäkin. Sille ei itse edes voisi mitään, olisiko jästisyntyinen vai puhdasverinen, joten se ei ole kyseisen henkilön syy, mihin verisäätyyn kukin kuuluu.

Poissa normiverkko

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #30 : Kesäkuu 17, 2013, 11:12:30 »
Itse olen puoliverinen. Äitini on noita ja samoin hänen äitinsä, mutta myös äitini suvussa on paljon jästejä.
Isäni koko suku on tietääkseni jästejä.
Mielestäni sillä ei ole, eikä pitäisikään olla mitään väliä onko "puhdasverinen" vai jästisyntyinen.

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #31 : Kesäkuu 19, 2013, 23:03:28 »
    Olen jästisyntyinen. Mielestäni on lähestulkoon ylpeyden aihe olla sukunsa ainoita taikureita. Puhdasveriset - kaikki sukua toisilleen, en paheksu mutta tulee mieleen aateliset jotka naivat vain oman säätynsä ihmisiä. Kuuluisa Harry Potter ja hänen vihollisensa Voldemort; puoliverisiä. Mutta olipa minkä säätyisiä tahansa, taikureita yhtä kaikki. Ja nyt kun oikein ajattelee: Onko surkki tai jästi verisääty? Taitaa olla mutta mitä mieltä olette niistä? Ovatko he mielestänne ryhmyllä lyötyjä lampaanaivoja?
   Luna Lovekiva. Puhdasverinen. Hiippari vai sankari?

Joten, onko sillä verellä nyt niin väliä?!
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Elokuu 11, 2013, 10:10:43 »
Olen jästisyntyinen. Munkaan mielestä puhdasverisyys on itseasiassa aika huono asia. Jos sattuu syntymään vaikka pimeälle puolelle, et saa mennä naimisiin kenen tahansa kanssa, ellet karkaa kuin Sirius. Tästäkin on jossain ollut keskustelua, mutta vaikuttaa siltä, ettei Bellatrix rakasta miestään, onko hän siis naimisissa vain puhdasverisyyden takia?

Poissa viuskihuiski

• masentunut korpinkynsi
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Lokakuu 15, 2013, 19:56:53 »
Olisin selkeästi puoliverinen. En arvostelisi muita verisäätyjä, enkä oikeuttaisi jästisyntyisten heittämistä Azkabaniin. Se olisi vain ihmisoikeuksien viemistä, mutta en sitten tiedä noudattavatko velhot ja noidat näitä lakisääteitä.
En haukkuisi jästisyntyisiä, enkä varsinkaan pitäisi puhdasverisiä muita parempina ja palvoisi heitä. Kaikki ovat tasa-arvoisia. Se olisi hyvin selkeä mielipiteeni.
Keep calm and correct everyone!

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #34 : Toukokuu 29, 2015, 17:53:35 »
Olisi puhdasverinen tai puoliverinen. Itse en rupeaisi haukkumaan jästisyntysiä kuraverisiks. Ymmärrän tietysti miksi velhot arvostaa enemmän puhdasverisiä. Ne kun on niiden maailman aatelisia.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #35 : Toukokuu 30, 2015, 18:49:23 »
Minä olisin luultavasti puoliverinen, mutta todennäköisemmin jästisyntyinen. Näin ajattelen sen perusteella, millaisilta omat vanhempani vaikuttavat. Itse elän suurinpiirtein jossakin kuplassa, joka on täynnä fantasiaa, kun vanhempani taas vaikuttavat melko arkisilta ja... jästimäisiltä. En ole huomannut, että he olisivat kovinkaan kiinnostuneita fantasiasta tai yliluonnollisuuksista - jälkimmäistä he pikemminkin pelkäävät. Itseäni ne taas kiinnostavat, vaikka voodoohun (taivutetaanko sitä edes noin?) ja muihin sellaisiin, missä ainakin väitetään esiintyvän paljon yhteyksiä tuonpuoleiseen, suhtaudun enemmän varauksella. Mutta, jos fantasiaa ei olisi vielä tässä maailmassa keksitty, minä luultavasti viimeistään keksisin sen. :'D
En tuomitsisi eri verisäätyjen edustajia ainakaan ennen kuin olisin tavannut heidät ja tutustunut heihin, kuten en nykymaailmassakaan tuomitse ketään ennen tuntemista. Jokainen on erilainen. Ei pidä ajatella stereotyyppisesti.
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
« Vastaus #36 : Tammikuu 10, 2016, 20:15:19 »
Minä olisin varmaankin puoliverinen, sillä äitini melkeinpä vihaa Pottereita, mutta isän mielestä ne ovat kai ihan ok jos hän kerta omistaa ne leffat. Itse olen siis tietenkin lukenut ja katsonut.

Niin, siis jästiveren merkitys... no, minun mielestäni on aivan sama, että onko jästisyntyinen vai puhdasverinen, vaiko siltä väliltä! Kaikki jotka kykenevät taikuuteen, saavat opiskella sen salat.

Ymmärrän tietysti niitäkin puhdasverisiä, jotka eivät haluaisi jästisyntyisten opiskelevan Tylypahkassa. Lainaus Draco Malfoylta:
"Minusta kouluun ei todellakaan pitäisi päästää muunlaisia sisään, entä sinusta? He eivät kerta kaikkiaan pärjää samalla tavalla, kun heitä ei ole kasvatettu tuntemaan meidän tapojamme."
Hän siis ajattelee, että jästisyntyiset eivät pärjää samalla tavalla ja ei siksi halua heitä kouluun? Kiintoisaa. No kyllähän Hermione ainakin pärjäsi todella hyvin, sai mahtavat arvosanat ja vaikka mitä.

Tai no jästisyntyisethän voisivat vaikka paljastaa jästeille velhojen maailman ja tuhoaisi siten salaisuuden jota ei koskaan saisi paljastaa. Ai niin, jästisyntyiset (ääh, toistan tuota sanaa koko ajan!) eivät tietäisi ensin olevansa velhoja ja sitten kun niillä tulee niitä outoja sattumuksia alussa. Sittenhän jästit voisivat polttaa heidät roviolla syytettynä noituudesta! Se voisi olla suuri riski taikamaailmalle ja aiheuttaa sekamelskan.

Tämä jästisyntyisten halveksuminen on vähän samanlaista kuin jos halveksuisi vaikkapa tummaihoisia tai homoja. Sillä haukkumanimethän heillekin on keksitty, niin kuin kuraverinen jästisyntyisille.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2016, 14:16:09 kirjoittanut Chandler Bing »
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker

Poissa Arianna Black

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #37 : Tammikuu 12, 2016, 16:56:46 »
Puoliverinen
-------------------

Mun mielestä ei ole mitään väliä onko puhdasverinen, puoliverinen tai kuraverinen
All I want to do right now is cry and scream and let it all out because it's killing me inside.

Poissa LovegoodTonks

• Princess Merida
  • Vuotislainen
  • Love fucks you up, like an evil angel
« Vastaus #38 : Heinäkuu 21, 2016, 18:44:50 »
Oon puoliverinen syystä että iskä ei tiedä Pottereista mitään ja äiti on lukenu kaikki potterit. Ainoot noidat meidän perheestä on minä, mun äiti ja mun sisko. Iskä ja toinen sisko on jästejä. Mun mielestä on ihan sama ootko puoliverinen, puhdasverinen vai jästiperheestä.
Anteeksi, en nyt oikein ehdi tehdä mitään, pitäisi nukkua, sitten nukkua, sit nukkua, sit vois ottaa päikkärit ja nukkua. Paljon tekemistä, vai mitä?