Kirjoittaja Aihe: Verisääty  (Luettu 7089 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
  • Tupa: Korpinkynsi
Verisääty
« : Toukokuu 27, 2011, 22:58:48 »
Oletko puhdasverine, puoli verinen vai jästisyntyinen? Mitä mieltä olet siitä että puhdasveriset ovat melkein kuninkaalisia joidenkin mielestä? Onko oikein teljetä jästisyntyiset Atskabaniin, koska he ovat muka varastaneet taikavoimat? Haukutko muita kuraverisiksi?

Mielestäni on ihan sama mistä perheestä on syntynyt. Ei ole väliä oletko puhdasverinen vai et. Harry Pottereissa asiaa kuvastaa hyvin Hermione joka on jästisyntyinen oppilas, mutta silti luokkansa paras (melkein ainakin) kaikessa.

Lucresia

• Ankeuttaja
Vs: Verisääty
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2011, 15:25:30 »
Verisääty.. Mielenkiintoinen aihe velhojen ja noitien keskuudessa. Minun mielestäni Sillä ei ole mitään väliä onko "kuraverinen" vai "Puhdasverinen".
Sillä verisääty ei luo velhoille tai noidille rajoja osaamisen suhteen. Puhdasverisyys on jopa yliarvostettua joissakin tapauksissa. Tietenkin puhdasverisiä arvostetaan enemmän vanhan velhosuvun edustajina mutta miksei sitten jästisyntyisiä arvosteta samalla tapaan? Vaikka olisikin jästisyntyinen, ja olisi loistava velho tai noita, niin puhdasveriset tuntuvat olevan arvokkaampia. Eihän sillä ole väliä, sillä velho on velho vaikka voissa paistaisi. Ei ole olemassa "voimien varastamista" tai mitään sellaista. Taikamaaiman pitäisi olla ylpeitä että velhoja/noitia on olemassa ns.jokaisesta lahkosta.Itselleni ei olisi mitään väliä sillä että olisinko puhdasverinen vai jästisyntyinen. Juuret ja veri eivät vaikuta taitoihimme. (paitsi geenien kautta tietenkin)
Yleensä jästisyntyiset ovat mukavampia kuin puhdasveriset joille on mahdollisesti noussut tämä verihössötys päähän.

Lucmey

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Kesäkuu 03, 2011, 19:02:39 »
I'm agree with you, Lucy.
Verisäädyllä ei sinäänsä ole väliä, mutta jotkut lyhytnäköiset tietenkin arvostavat puhdasverisiä enemmän.
Itse olen puhdasverisestä velhosuvusta. Mutta en häpeäisi sitä, jos olisin puoliverinen

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Kesäkuu 20, 2011, 15:12:36 »
Omasta mielestäni sillä ei ole mitään väliä onko puoliverinen, jästisyntyinen vai puhdasverinen.
Taikuus kuuluu mielestäni kaikille kenellä on taikomisen lahja.
Mutta harmiksemme taikamaailmassa on tärkeää mihin verisäätyyn kuuluu.
Jostain syystä puhdasverisiä arvostetaan enemmän. Puppua sanon minä. Ei verisääty vaikuta meihin itseemme mitenkään. Hermione on loistava oppilas ja myöhemmin töissä taikaministeriössä vaikka onkin jästisyntyinen.

Hullujen hommaa että puhdasverisiä pidetään kuninkaallisina ja että heitä pidetään arvokkaampina kuin puoliverisiä. Puhdasverisen velhon tai noidan sana painaa enemmän kuin jästisyntyisen. Tämä on helveksuttavaa käytöstä eikä sitä pitäisi suvaita. Mikseivät kaikki velhot ja noidat voisi olla tasa-arvoisia verisäädyn suhteen. Voi olla että joku puhdasverinen velho onkin oikea mäntti ja jästisyntyinen ehkäpä tuleva taikaministeri.

Minua ihmetyttää myös se että vaikka velho olisikin puhdasverinen ja aatelissuvusta, niin häntä ei arvostettaisi kotitonttua enempää jos hän olisi ihmissusi. Että mitä järkeä tässä nyt sitten on?
Epätasa-arvo on toinen pahe verisäädyn lisäksi koko taikamaailmassa.
Mutta ehkäpä joskus tulevaisuudessa ei enää ole puhdasverisiä. Jos kaikki puhdasveriset olisivatkin sukua keskenään niin insestiä olisi mahdoton välttää. Olisi huomattavasti tasa-arvoisempaa elää maailmassa jossa ei olisi enää puhdasverisiä velhosukuja.

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Kesäkuu 22, 2011, 16:30:22 »
Minun mielestä ei ole mitään väliä mihin perheeseen on syntyny.Jos saa kutsun tylypahkaan,niin silloinhan on tervetullut taika maailmaa.Jotkut velhon vatin käyttävät sitä hyväkseen,että voi haukkua toista kuraveriseksi.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Kesäkuu 22, 2011, 17:17:02 »
Kaikella on väliä tietyssä suhteessa. Jästisyntyiset voidaan nähdä tietynlaisena uhkana taikamaailmalle - yksi korostuvista asioista kirjoissa on se, että se yritetään pitää salassa. Jästisyntyiset tuovat vaaroja sekä yhteyksiä jästimaailmaan, jotka ovat epätoivottuja. Myös heidän sopeutumisensa on kysymys, he kun eivät ole kasvatukseltaan tottuneet taikamaailmaan ja sen käytäntöihin. Ihmiset ovat myös erilaisia ja voivat tehdä pahuudessaan aikalailla hallaa jos niin toivovat. Kirjoissahan jästisyntyiset olivat niitä "kilttejä ja harmittomia" kun taas perinteiset puhdasveriset sarjan "pahiksia." Todellisuudessahan syntyperä ei ratkaise sitä onko ihminen paha vai hyvä.

Velhomaailman ikivanhat tavat ja juhlat pysyvät puhdasveristen välisinä, jästisyntyisille niitä ei opeteta eikä kirjojen mukaan se heitä kiinnostakaan. Vanhat juhlat on korvattu jouluilla ja halloweeneillä kirjoissakin - hieman minua harmittava puoli. Itse jästisyntyisenä oleminen ei tee kenestäkään huonompaa, mutta mielestäni nykyinen toiminta ei ole tarpeeksi turvallinen, järkevä tai toimiva. Jästisyntyisiä voisi esim. siirtää jästiperheistä velhoperheisiin vauvoina, jolloin kaikkien kannalta olisi parempi kun he olisivat tottuneet velhomaailmaan jo vauvasta. Riskit ja mielipaha vähenisivät.

Poissa Drew

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #6 : Kesäkuu 24, 2011, 12:27:43 »
Mutta entä sitten, kun nämä velhoperheisiin siirretyt henkilöt vanhenevat ja mahdollisesti saavat tietää oikeista vanhemmistaan ja syntyperästään? Jotkut saattavat ottaa asian hyvin vastaan, mutta osa ei sitä välttämättä pysty sulattamaan, mikä saattaisi johtaa monenlaisiin ongelmiin, joista olisi vain haittaa taikaministeriölle. Olen varma, että asiaa on pohdittu ja kaavailtu, mutta jästisyntyiset ovat myös yhtälailla velhoja ja noitia, kuin puhdasveriset ja puoliverisetkin.

Olen siis varma, että tehdään oikein antaessa jästisyntyisten asua omissa perheissään. Näin se on toiminut ja tulee varmasti toimimaan. Taikaministeriöllä on tiukat säädökset velhomaailman suojaamiseksi, joista ei pääse luikertelemaan helpolla ja se on huomattu, joten ei syytä huoleen. Ymmärrettänet kuitenkin, että jos jästisyntyiset jätettäisiin huomiotta, eikä esimerkiksi kutsuttaisi velhokouluun, niin ongelmana saattaa olla se, että oppimattomat velhot ja noidat eivät osaa välttämättä kontrolloida kykyjään, mistä koituisi jälleen ongelmia taikaministeriölle. Itse olen puoliverinen.

Hätisarama

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Kesäkuu 25, 2011, 22:14:22 »
Epäilen vahvasti olevani puoliverinen. ;) Äitini on aivan kuin noita, isästäni taas olen aivan varma, että hän EI ole velho.
Mielestäni ei ole väliä, onko jästisyntyinen, puoliverinen vai puhdasverinen. Ei verellä mitään väliä ole, ei se määrää ihmisen luonnetta tai ulkonäköä.

Sonya Malfo˙

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 15, 2011, 15:02:00 »
Verellä ei ole väliä, mutta uskon, että puhdasveriset pitävät itseään enemmän velhoina, silläheidän suvuillaan on ollut yhteys velhomaailmaan kauan aikaa ja heillä on tietysti enemmän tietoa ja kokemusta velhoista. Uskon olevani kuitenkin täysiverinen :)

Poissa ludarz

• Mahdoton idea.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #9 : Heinäkuu 17, 2011, 13:35:42 »
Olisin aivan varmasti puoliverinen. Johtuu ehkä vain siitä, että olen vain puoliksi-suomalainen. Eli olen tottunut olemaan puoliksi erilainen :D. Vaikka tiedä, että velhomaailmassa on (varmaan?) melkein yhtäpaljon puoliverisiä, kuin puhdasverisiä..
- Missä me oikeastaan ollaan?
- Jaa, ajattelin kysyä sinulta samaa, Dumbledore sanoi ja katseli ympärilleen Missä me sinun mielestäsi olemme?
-Tämä näyttää", Harry sanoi hitaasti King's Crossin asemalta.

Justifier

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Heinäkuu 20, 2011, 13:30:14 »
Olisin aivan varmasti puoliverinen. Johtuu ehkä vain siitä, että olen vain puoliksi-suomalainen. Eli olen tottunut olemaan puoliksi erilainen :D. Vaikka tiedä, että velhomaailmassa on (varmaan?) melkein yhtäpaljon puoliverisiä, kuin puhdasverisiä..

Mutta eikös puhdasveriset ole vähenevissä määrin? Jossain kirjassakin sanotaan, että suurin osa velhoista on nykyään puoliverisiä.

Poissa ludarz

• Mahdoton idea.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #11 : Heinäkuu 22, 2011, 19:47:20 »

Mutta eikös puhdasveriset ole vähenevissä määrin? Jossain kirjassakin sanotaan, että suurin osa velhoista on nykyään puoliverisiä.

Joo taidat olla oikeassa, mutta olisin silti puoliverinen :D
- Missä me oikeastaan ollaan?
- Jaa, ajattelin kysyä sinulta samaa, Dumbledore sanoi ja katseli ympärilleen Missä me sinun mielestäsi olemme?
-Tämä näyttää", Harry sanoi hitaasti King's Crossin asemalta.

Poissa psyca

• solmio rosmo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #12 : Heinäkuu 27, 2011, 01:07:10 »
Kuten moneen kertaan onkin tullut esille, niin mielestäni sillä ei juurikaan ole ainakaan taikavoimien (tai älykkyyden) suhteen mitään tekemistä, sattuuko nyt olemaan puhdasverinen, puoliverinen tai jästisyntyinen (mutta kun pitää saada verinen -pääte, niin olkoon "kuraverinen"). Tottakai on totta, että puhdasveriset ovat vanhaa ja vahvaa velhosukua ja tavallaan mielestäni he voivat saada tietunlaisen jalustan itselleen sillä, mutta mielestäni ei mitään sen suurempaa kuin esimerkiski suomessa asuvat aatelisten jälkeläiset.

Tottakaihan se olisi mukavaa ajatella itselleen kokonainen velhosuku ja perhe valmiiksi, mutta rehellisesti en usko ainakaan olevani täysin puhdasverinen. Kenties puhdasverisen ja puoliverisen jälkeläinen eli ööö... 3/4 puhdasverinen :D ? En luettelisi itseäni kuitenkaan jästisyntyiseksi, sillä olen kaikkien testien ja suurimpien aktorieeettien (eli kavereideni) mukaan tuvaltani Luihuinen joten olisi aika kieroon kasvanutta, että olisin jästisyntyinen, kun koko tupa on tätä vastaan. Mutta kukapa sen tietää, vaikka äiti hyvinkin voisi olla noita (positiivisessa mielessä ♥ ).
aka san-san

Poissa Wingardium

• Anturajalan kirjeenvaihtaja
  • Vuotislainen
    • DeviantArt
  • Pottermore: MoonShield19540
« Vastaus #13 : Heinäkuu 27, 2011, 01:20:52 »
Taidan olla selvästikin jästisyntyinen noita.. Kumpikaan vanhemmista ei ole tarpeeksi taitava velhoksi tai noidaksi, tai en tiedä...
★ When you wish upon a star your dreams come true ★

Poissa Hippisopuli

• Vuotislainen
  • Pottermore: SkySilver40
« Vastaus #14 : Elokuu 03, 2011, 12:26:49 »
Miäki uskon vahvasti olevani jästisyntyinen :D
Haukun silti kaikkia muita jästisyntysiä kuraveriksiksi >D

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #15 : Elokuu 06, 2011, 19:11:09 »
Varmaankin puoliverinen, niin että äidin suku olisi velhoja ja noitia (mukana olisi tietenkin pari jästiäkin) ja isäni olisi velho, jonka lähes koko suku olisi jästejä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2012, 09:06:18 kirjoittanut Pippuripiru »
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa Phoéx

• Weasley
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: KnightJinx51
« Vastaus #16 : Joulukuu 17, 2011, 16:16:11 »
Olisin luultavasti puoliverinen, sillä uskon, että vanhempani olisivat niin tavallisia, etteivät olisi kumpaakaan ääripäätä, eli siis joko puhdasverisiä tai jästejä.
Lisäksi vanhemmillani ei olisi mitään väliä menisivätkö he naimsiiin velhon/noidan vai jästin kanssa :D
"Better that I devote myself to study the other great mystery of the universe: Women."
-Emmett "Doc" Brown

Poissa miwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Joulukuu 20, 2011, 17:21:25 »
Uskoisin olevani puhdasveristä sukua, koska meidän perhe on sellainen ääripää :D Tietyt arvot ja säännöt on tärkeitä meidän suvulle, vaikka itse arvostan ihmisiä sellaisina, kuin he ovat.
I'm not asleep, I'm up for the fight, into the magic.
bellafruits -> miwaaa

Poissa Nipsutius

• Puun kuoressa
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Joulukuu 20, 2011, 19:34:09 »
Tätä oli muuten hyvin jännä pohtia. Päädyin puhdasverisyteen omalla kohdallani.
Mun sukutauluni, on hieman erikoinen omalla tavallaan ja äidin puolelta luulen äitini olevan noita, hänen äitinsäkin varmasti oli, isää taas en tunne, mutta eiköhän hän velho ole. Äitini mies on aivan varmasti jästi, jonka takia siskoni on puoliverinen. Isästänikin voisin sanoa että hän olisi velho, puhdasverinen sellainen. Isän vaimoke taas on varmasti myös noita, mutta puoliverinen. Toinen siskoni, puliverinen varmasti hänkin ei kyllä omaa minkään sortin maagisia kykyjä, tai jos omaa niin kätkee ne kyllä täydellisesti.

Muuten minulle on hyvin sama oikeastaan millaisesta perheestä kukin on lähtöisin. Varmasti jästiperheistä lähtöisin olevien kanssa sattuu jo mainittuja kulttuuriristiriitoja, mutta en näe miksi se tekisi ihmisestä huonompaa. Kukin kai mitataan omilla teoillaan millainen on ja millaiseksi jää ihmisten mieliin sekä "historian kirjoihin". Tottakai taustasta tulee omat ennakkokäsitykset, mutta ne kykenee kyllä selättämään.
"Pidä huoli siitä, että jätät tämän maailman hieman parempana paikkana kuin mitä se oli tänne tullessasi."
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa."

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #19 : Joulukuu 20, 2011, 22:10:00 »
Olisin varmaan puoliverinen.

Äitini on ihan selvästi noita vähän sellainen rouva Weasleyn tapainen. Isäni on selvä jästi, joten iso siskoni ja iso veljeni ovat jästejä myös, koska he ovat minun sisarpuoliani eivät osaisi taikoa ja pikkusiskonikin olisi puoliverinen ja olisi noita.

Enkä välittäisi minkä verisäädyn kanssa menisin naimisiin kunhan välitetään toisistamme ja se minusta tärkeämpää kuin se että on virtaako toisessa puhdasveri vai onko siellä jotain puolikasta tai jästiä.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Animaaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: StarRiver9930
« Vastaus #20 : Tammikuu 13, 2012, 20:11:37 »
Kuraverinen olisin aika varmasti, tai puoliverinen,jos jompikumpi vanhemmistani olisi velhosukua. Mutta aika varmasti Jästisyntyinen, JA YLPEÄ SIITÄ!
Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi, ei humpuukiksi.

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #21 : Tammikuu 21, 2012, 13:45:03 »
Olisin todennäköisesti puhdasverinen, koska olen luihunen ja kuten täällä on jo mainittukin niin kyseinen tupa on aikalailla jästisyntyisiä vastaan. Puhdasverisyys on mielestäni vähän niinkuin entisajan aateliset, eli hiukan katoavaista. Arvostan puhdasverisyyttä, mutta myös jästisyntyisiä, sillä kuten jossain kirjassa mainittiin niin ilman jästisyntyisiä ei velhoja ja noitia olisi enää kauan.

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
« Vastaus #22 : Tammikuu 29, 2012, 02:05:41 »
Olen puoliverinen. Minulle on ihan sama kuka on puhdasverinen, jästisyntynen tai vaikka siniverinen! o_o

ei nimi veri miestä naista pahenna!
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #23 : Heinäkuu 14, 2012, 22:57:01 »
Mielestäni sillä ei ole mitään väliä onko jästisyntyinen vai ei. Velhojen ja noitienkin maailmassa pitäisi vallita tasa-arvo! Mutta niin kuin hyvin monet ovat todenneet, että puhdasverisiä arvostetaan/uskotaan enemmän.. Itse olen vähän kahden vaiheilla.. Olisinko kuraverinen vaiko puhdasverinen.? Olen luihuisessa, joten sen puolesta sopisi puhdasverinen.. Mutta toisaalta olen myös tuntenut vetoa kuraverisyyteen (kädessäkin lukee niin), joka olisi omalla tavallaan sopiva minulle.. Että en tiedä. Mutta puoliveristä musta ei tuu kyllä tekemälläkään!
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #24 : Tammikuu 14, 2013, 21:30:45 »
Jästisyntyinen ja ylpeä siitä! Kunhan vain Tylikseen pääsisi ei tällä olisi mitään väliä.