Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli  (Luettu 12012 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Nälkäpeli
« Vastaus #25 : Maaliskuu 14, 2012, 16:38:02 »
Ilmeisesti ovat positaneet isommat verenmenot, eikä aseet ole verisiä. Poistaa kirjojen autenttisuutta.

Eniten häiritsee se, miten kirjat saadaan oikeasti tehtyä elokuviksi. Kaikissa kirjoissa on paljon Katnissin monologia ja varsinkin Matkinärhestä lähemmäs puolet kirjasta tapahtuu päähenkilön pään sisällä. Toivottavasti elokuvantekijät saavat jonkni kompromissin aikaan, miten saadaan se mukaan.

Kyllä tuo tulee heti ensimmäisenä kun mahdollista tulee katsottua. Minulla on iso luottu Jenniwer Lawrenceen, Winters bonessa hän oli hyvä.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa halkinaurus

• Omintakeinen makeinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: SeekerWillow112
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Maaliskuu 14, 2012, 17:03:01 »
Juu en oo ehtinyt vielä lukemaan, mutta sain liput kutsuvierasnäytökseen torstaiksi ja ajattelin lukea sen ennen kuin näen elokuvan.
Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen.
Siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen.

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
« Vastaus #27 : Maaliskuu 22, 2012, 21:04:48 »
Elokuvan arvosteluissa se on saanut paljon haukkuja siitä, että se ei uskaltanut olla K-16, vaan valitsi helpomman tien K-12 ikärajallaan. Tätä minä arvasin heti kun elokvua julkistettiin. Muuten elokuvaa on kehuttu kirjalle uskollisesti, ja Lawrence on onnistunut päänäyttelijänä.

Huomenan se tulee katsottua joka tapauksessa. Ehkä tulen sanomaan sanasen.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
« Vastaus #28 : Maaliskuu 23, 2012, 21:13:23 »
Hype ol iaika korkealla eiliseen asti, mistä se putosi kuin lehmän häntä. Hyvä niin, sillä nyt elokuva pääsi yllättämään positiisesti.

En ala nyt kirjoittamaan pitkästi, mutta tykkäsin näyttelijäsuorituksista ja siitä, että leffasta ei tehty "yay uusi twilight" elokuvaa, vana sen tyylinen, kuin sen toivoin olevan (eli yhteiskuntakritiikkielokuva). Elokuva ei paljoa näyttänyt "Star-lovers" juonikuviota, varsinkin kun se ei ollut kirjan pääpointti.

Väkivallan siivoaminen oli tehty yllättävän hyvin, mutta silti yhä se ärsyttää.

Jotain 3-3.5/5
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #29 : Maaliskuu 24, 2012, 16:59:52 »
Ihanaa, Nälkäpeli-faneja! Täältä kans tulee sit yks kauemmin mukana ollut fani mukaan :)

Kävin eilen kattoon ensi-illassa ja hui ku oli mahtava. Ei yltänyt kirjojen tasolle mikä oli täysin odotettavissa. Siitä oli jätetty muutama kohta pois joita ootin. Elokuva kuitenkin seuras uskollisesti kirjan tapahtumia, ei jäänyt varmastikaan kenellekään epäselväks mitä tapahtu. Kaikkialla hehkutetaan Jenniferin onnistunutta näyttelijäsuoritusta ja se on kuulemma elokuvan kantava voima. En toki tarkota ettei se olis ollut, mutta kyllä Joshkin pärjäs ihan kiitettävästi!! :>

Toimintaa oli mutta se ei ollut silleen raa'asti esitetty. Jotenkin jäin silti kaipaamaan sitä... tai en sittenkään. On vielä aika ristiriitaset tunteet... kohta taas katsomaan uudestaan. Peetan & Katnissin suhdetta käsiteltiin just sopivasti, ehkä ois voinu hieman enemmänkin sitä näyttää :)

Kun 'Vihan liekit' ilmestyy elokuvana niin sittenhän tää on jo sellanen massajuttu täällä Suomessakin. mikä on ihan ymmärettävää mutta silti aika haikee olo. :c tästä kun ei saa tulla mikään twilight kakkonen.
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #30 : Maaliskuu 24, 2012, 22:42:38 »
Tänään käytiin ystävän kanssa katsomassa, joten tuoreet mietteet sitten heti vaan tänne...

Ensinnäkin oli ihana huomata, että tämä todellakin on pitkä leffa! :) Kaksi ja puoli tuntia ei todellakaan ollut liian lyhyt aika ja hyvin oli kirjan maailma saatu tähän upotetuksi (eikä ihme kun käsikirjoittajana oli alkuperäisen kirjasarjan kirjoittanut nainen!) Täytyy myöntää, että Nälkäpelin katsominen oli todella jännä kokemus. Aivan erilaista kuin mikään muu... tiedättekö kun kirjoista tehdään kuuntelukasetteja? Tämä oli kuin sellainen kuvan kanssa. :D Todella mielenkiintoista!

Kun ekan kerran näin trailerin en ollut vakuuttunut Katnissin näyttelijästä - mutta hemmetti se tyttö oli kyllä täydellinen! Olin ällistynyt. Toisenlaista Katnissia en osaa enää kuvitellakaan. ;) Rakastin leffaa ja sen käänteitä, mielestäni suurin osa hahmoista oli hyvin toteutettua - Peetan isää sekä pormestaria tyttöineen jäin tosin kaipaamaan ja Gale oli ehkä ulkonäöllisesti suurin pettymys. Hän oli kuin jokin Clark Kent eikä mikään metsästäjä poika. Ystäväni sanoi kanssa hyvin kuinka hän oli kuvitellut aina, että Peeta oli se pidempi ja Gale lyhyempi... minulla oli ollut samat mielikuvat. Peetaankin kesti hetken tottua, mutta lopulta hän oli juuri se oikea. ;) Aivan mahtavaa työtä! Haymitchin kanssa oli ihan sama juttu! Olin aluksi ihan sitä mieltä, että nyt on huono mies rooliin valittu - onneksi olin väärässä! Tiettyjä henkilökemioita olisi saatu vielä korostaa paremmin yleisölle; mm. Haymitchin & Katnissin välinen kiero yhteisymmärrys, Ruen vyöhykkeen pojan kiintymys tuohon pikkutyttöön, äidin ja Katnissin kireät välit...

Koko leffa oli tosi hieno ja älyttömän uskollinen kirjalle... tietyt äänitehosteet olivat mielestäni paikoittain parantamisen varaisia, sekä leffasta puuttui sellainen leffamainen loisto, joka tekee leffoista niin järjettömiä kokemuksia kuin ne ovat -- ehkä sillä tavoin tämä oli liiankin uskollinen kirjalle... Siinä on kuitenkin valtava ero miten leffat ja kirjat tehdään onnistuneiksi. Yksi hienoimmista kohdista oli se, kun Rue oli kuollut ja vyöhyke yksitoista kunnioitti Katnissia ennen kuin ryntäsi kapinaan vallanpitäjiä vastaan - se oli minulle leffankohokohta ja aivan valtavan hieno kohtaus! Vau.

Tosi kaunis ja hieno leffa. Jotenkin tyyni ja rauhallinen olo jäi.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #31 : Maaliskuu 25, 2012, 00:14:51 »
Täällä yksi, joka käväisi katsomassa Suomen ensi-illan eilen Turussa kaverin seurana. En ole kirjasarjaa lukenut, enkä yhtään tutustunut koko systeemiin ennen leffaan menemistä, joten puhdas leffa-arvio tulossa. Sis. spoilereita.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Mutta diggailin kyllä näin jälkikäteen ajateltuna ihan. Vähän sellaista aivot narikkaan -tyyppistä kuin Twilight välillä, mutta ihan kiva. :'D
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #32 : Maaliskuu 25, 2012, 09:09:31 »
Joo, minäkin kävin eilen katsomassa ja vaikka johdut kohdat/näyttelijät olivatkin tosi hienoja, petyin vähän silti. Vaikka olihan se odotettavissa, miten elokuvasta nyt koskaan saataisiin kirjan tasoinen?

Mutta kuten jo noita hyviä puolia luettelin, kyllä leffasta löytyi niitäkin. Ja Jennifer oli todella taitava, ei mitään valittamista hänessä eikä Joshissa! Olen tietysti lukenut kirjan juuri eilen uudestaan, joten ehkä siksi leffa ei vaikuta niin hyvältä silmissäni, vaikka välillä leffaa katsoessa sai oikeasti jännittäkin. Mutta uskon kyllä, että ne ketkä eivät ole kirjoja lukeneet, eivät saa leffasta niin paljon irti - suosittelen lukemaan kirjat. Mutta Vihan Liekkejä odotellessa. :)

// muoksmuoks: Tuli omiin kriittisiin ajatuksiini liittyen mieleen, että miksi sen leffan pitäisikään mennä jokaisen kirjan yksityiskohdan ja juonenkuvion mukaan ja olla samanlainen kuin kirja? :D Silti minua jotenkin häiritsee.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2012, 13:57:20 kirjoittanut Zamira »

Poissa valekaljuuna

• linnunradan pienoismalli
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieFlame10573
« Vastaus #33 : Maaliskuu 25, 2012, 11:01:09 »
Minä en ole vielä lukenut sitä, sillä täällä se on tosi suosittu, olen varannut sen, mutta sen tulo kestää täällä helposti puol vuotta. Esim. olen nyt 12 varaaja ja muutamaa päivää myöhemmin kun eräs ns. ystävä varasi saman kirjan, hän oli 23 varaaja!!
Siispä en ole vielä päässyt lukemaan, harmi =(.

Elokuvan kävin kuitenkin eilen katsomassa, odotin hieman erillaista, vaikka eihän minulla ole mitään odotuksia voinut olla kun en pahemmin mitään tiedä.
Se oli mielestäni oikein ihana elokuva, mutta tuo kun ihmiset ovat pelinappuloina ja kuolevat on niin surullista.
Odotan kuitenkin varaukseni saapumista innolla!
Kirjailija on todellakin tainnut keksiä ihanan kirjan!

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #34 : Maaliskuu 25, 2012, 13:08:10 »
Öööö luin kirjan joskus silloin kun se tuli (kamala 2008 jo D: ) ja mun muistikuvat on aika pitkälle hävinneet kirjasta 8D muistan mitä tapahtuu muttamutta.. en osaa sanoo miten pahasti leffa sivuutti kirjan yksityiskohtia. SPOILAAN.

Ooo oli ihanaa kerrankin kattoa nuorille suunnattua leffaa, jossa oli oikeasti taitava ja rooliinsa sopiva näyttelijä! Tai siis, Katnissin näyttelijä olisi voinut olla joku yhden ilmeen ihme, joka olisi sitten tuijottanut tyhjästi kaikkea ja lopuksi vetäissyt naamalleen jonkun tosi kärsivän ilmeen...mutta imo Jennifer Lawrence sopi rooliin. Ensin mietin sitä ikää, kun tajusin että Katniss on härregüüd 16 ja näyttelijä näyttää yli 20-vuotiaalta, mutta se jotenkin sopi siihen rooliin. Se, kun Prim näytti selkeästi tosi nuorelta ja Katniss vanhemmalta, korosti oikeen sitä, miten Katniss on joutunut kestämään paljon ja olemaan se perheen tukipilari isän kuoleman jälkeen. Tai jotain. Emmä tiä, mulle vaan tuli tämmönen olo 8D

Tykkäsin kanssa siitä, miten koko leffa ei ollut itse peliä ja tribuuttien valmistautuminen ei ollut tylsää onkstääpakkokattoo-lätinää. Kuitenkin pelin idea on niin julma ja raaka, ettei se välttämättä olisi sopinut K-12-ikärajan sisään. Siitä, sopiko noin alhanen ikäraja ite kirjaan, en tiedä. Tietty K-16 olis kenties ollut raaempi (koska noh, pelihä  itessään on nii raaka), mutta se olis karsinut ison osan katsojista pois. Joten menköön tuolla ikärajalla. Mutta itse peliä olisin voinut kyllä katella kauemminkin. Tai esitellä niitä tribuutteja enemmän, koska unohdin koko ajan ketkä kaikki on hengissä ja kun district 11 poika pelasti Katnikssen (taipuuko se noin O_o) mietin että kuka toi nyt on. xD Peetasta olisin halunnut vähän lisätietoa myös, koska se oli mielenkiintonen hahmo ja kyllä oisin mielelläni kattonut vaikka sen elämää niiden district 1&2 tyyppien kanssa.

Ristiriitaisimmat tunteet jäivät ihan loppumetrien kohdista. En todellakaan muista, miten kirjassa meni kohtaus, jossa Peeta, Katniss ja Cato (?) tappelevat, mutta ne Caton selitykset siinä... öäh. Menee vaikeaksi. En tiä mitä mieltä oon, koska toisaalta olisin halunnut että se olis pysynyt loppuun asti jääräpäänä ylimielisenä urpona, mutta sitten taas... ääh. Oon hiljaa, kun en mitään järkevää osaa sanoa.

Tiivistettynä tykkäsin paljon. Vaikka tiesin, mitä kaikkea tulee tapahtumaan olin silti ihan kikseissä leffan aikana. Krhm saatan välillä eläytyä elokuvaan aika voimakkaasti... 8D joo. Tän voisi käydä kattomassa vaikka uudestaan.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Maaliskuu 30, 2012, 22:48:31 »
Fantasia- ja scifileffoja kammoksuva kaverini sai minut kiinnostumaan Nälkäpelistä, ja koska tykkään olla perillä asioista lukaisin ekan kirjan ennen leffaan menoa. Aikaisemmin olin jotenkin onnistunut sivuuttamaan koko sarjan kirjastossa, mikä kyllä harmittaa nyt, koska joka ikinen kappale on koko ajan lainassa, stalkkasin kirjaston sivuja viikon verran ja odotin josko joku tulisi lainattavaksi :D Kumminkin, kun sain sitten kirjan käteen, en malttanut hevin laskea sitä ja ahmaisinkin sen parissa päivässä.

Leffa noudatti kirjaa pääpiirteittäin, mikä on minusta aina plussaa (en edelleenkään tykkää esim. Liekehtivän pikarin labyrintistä, koska kirjassa oli erilainen ja mielestäni parempi). Näyttelijät istuivat rooleihinsa ihan hyvin, vaikka nauran sille että Josh Hutcherson on lyhyempi kuin Jennifer Lawrence (itse olen 178cm pitkä ja minua lyhyemmät pojat ovat auttamatta pois laskuista ;D ). Olisin myös tahtonut, että Peeta olisi ollut rotevampi ja lihaksikkaampi, mikään kukkakeppi ei mitään painoja heittele. Liam Hemsworth oli ihan ok, tosin Galen olin kuvitellut ehkä hieman vähemmän siloposkiseksi. Ja Ruen kuvittelin jostain syystä vaaleaksi, en tiedä sitten mikä minulta meni kirjassa ohi.

Effie oli juuri sopiva sellaisenaan, ja Haymitchistä tykkäsin sekä kirjassa että leffassa. Tosin kirjassa Haymitch on hyvä hahmo, joka ärsyttää ja saa rypistämään kulmia, kun taas leffassa vaan nauroin sen tempauksille. Ne pelinohjaajien, vai mikä onkaan oikea termi, välikohtaukset tosiaan selvensivät juonta. Kaverini, joka ei onnistunut saamaan kirjaa käteensä ennen leffaan menoa, oli joistain jutuista pihalla ja jouduin selventämään niitä hänelle.

Vaikka leffa kesti sen kaksi ja puoli tuntia, se meni tosi nopeasti, ja sen jälkeen tuntui että enemmänkin olisin voinut katsoa. Kirjassa ne alkulöpinät ennen pelin alkua oli aika tylsiä, mutta leffassa tykkäsin niistä peliinvalmistautumiskohtauksista. Itse peli tuntui ehkä pelkistetyltä, kirjassa korostettu selviytymisaspekti sivuutettiin täysin, missä oli nestehukka ja ruuanhankkiminen? Taistelut oli vain kuvan heilumista ja näyttelijöiden heittelehtimistä, mutta ikärajan takia sen ymmärtää. Olisin kaivannut enemmän sitä raadollisuutta ja etenkin tunteiden välittymistä, kaikki kirjasta välittyneet tunteet jäivät leffassa minulle etäisiksi.

Kaikenkaikkiaan nautittava leffakokemus, luultavasti päätyy joskus dvd-versiona hyllyyni. Ja ainiin! Pelinjohtajan parta oli ihan mieletön! Sellainen saisi takuulla huomioni jos kävelisi kadulla vastaan ;)
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #36 : Huhtikuu 06, 2012, 19:11:49 »
Minä tulin jtn tunti sitten katsomasta nälkäpeliä

Minun mielestäni muuten oli todella hyvin tehty, mutta kuolemat olivat jotenkin epäuskottavia ja kuva tuntui heiluvan koko ajan joka suuntaan. Elokuva seurasi mielestäni erittäin hyvin kirjaa ja hahmot oli hyviä. En ollut kauheasti muodostanut mielessäni hahmoille ulkonäköä sillä katsoin elokuvan trailerin ennen kirjan lukemista.

Haymitch oli aivan loistavasti. Olin kuvitellut hänet kuitenkin lyhyemmäksi ja tukevammaksi, mutta yllätyin positiivisesti. Ihanan kiero hahmo :) Effien peruukit oli aivan loistavia ja Capital oli juuri sellainen, kuin pitikin. Lisäksi kaikki hiusvärit, kampaukset, vaatteet ja sen sellainen oli hienoja (pinkkejä koiria :D) Cinnamonkin oli minusta juuri oikeanlainen

Luultavasti tulen omistamaan tuon elokuvan joskus sillä se oli erittäin nautittava kokemus ja katson mielelläni uudelleen :)
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #37 : Huhtikuu 08, 2012, 14:14:57 »
Perjantaina kävin Takkuturkin kanssa katsomassa ja kyllähän se leffa odotukseni sitten täyttikin, vaikka aluksi rasittavan heiluvan kuvauksen takia ärsyynnyin.

Katniss oli aluksi sellainen siis-onko-tuo-nyt-se-Katniss mutta loppua kohden, kuten moni muukaan, en pystynyt toisenlaista Katnissta kuvitellakaan. Peetan kasvot olivat vääränlaiset ja hän oli liian ruipelo, mutta kyllä hän roolinsa hyvin veti. Galea olisi voinut olla enemmänkin sillä hän on tavallaan mielenkiintoinen hahmo. Effie Trinketin peruukit ja maskeeraus=loistavia. Haymitch sai onneksi isomman roolin kun kirjassa (tai ainakin minun mielestäni) ja näyttelijä eläytyi hyvin. Prim ei oikein muuta tehnyt kun huutanut/kiljunut joten toivottavasti näemme hänestä jatkossa lisää.

Musiikki oli erittäin onnistunutta. Capitol oli ehkä hieman liian vaisu (olisi pitänyt olla enemmän värejä) mutta ihmiset siellä juuri oikeanlaisia.

Menisin mielelläni katsomaan uudestaan.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #38 : Huhtikuu 08, 2012, 15:08:56 »
Kävin katsomassa tämän elokuvan tasan viikko sitten sunnuntaina Kinopalatsin ykkössalissa. En ole vielä lukenut kirjaa, mutta elokuvasta innostuneena ajattelin sen tehdä. En tiedä, miksen ole tänne vielä mitään kommentoinut, mutta nyt on aika korjata se asia. :)

Elokuva oli kokemuksena kyllä aika vaikuttava. Katsoin sen isäni kanssa, jonka mielestä ikäraja oli liian alhainen eikä hän olisi päästänyt minua katsomaan sitä, jos olisi nähnyt sen itse aikaisemmin. En kyllä saanut siitä mitään traumoja - mielestäni isäni on aivan liian ylisuojelevainen. Näyttelijävalinnat olivat onnistuneet mahtavasti, varsinkin jo paljon kehuttu Katnissin näyttelijä oli mahtava. Itse tykästyin myös Caesar Flickermanin (eli sen showjuontajan) näyttelijään paljon - ensimmäinen reaktioni oli, että hän olisi se Jali ja suklaatehtaan Oompa Loompien näyttelijä, mutta eipä ollut. Samaa näköä kyllä oli. :'D

Nälkäpelin maailma on jotenkin niin sairas, mätä, että se herättää kiinnostukseni. Oikeasti, siellä Capitolissa ne mahdollisimman näyttävästi ja hienosti pukeutuneet ihmiset hurraavat iloissaan, kun saavat taas vuotuisaa viihdettä, jossa lapset tappavat toisiaan. Se kiinnostaa minua tavattomasti.

Mielestäni hyvän leffan ominaisuuksiin kuuluu, että sitä katsellessa unohtaa kaikki elokuvan tekemiseen liittyvät asiat, kuten kuvaustyylin, näyttelijät ja musiikin. Hyvää elokuvaa katsellessa se itse elokuva on niin vangitseva, ettei sitä ehdi miettiä mitään muuta. Musiikkikaan ei kulje tietoisen mielen kautta, vaan se vain sulaa siihen elokuvaan täydellisesti. Nälkäpelissä tämä tunne tuli minulle osittain, vain tärisevä kuvaustyyli aiheutti minulle ylimääräistä päänsärkyä.

Lempihahmoni oli Haymitch. Mahtava tyyppi. :'D Ja Effie Trinketistä tuli mieleen ihan Potterien Dolores Pimento. Selvää yhdennäköisyyttä oli havaittavissa. x)

Kyllä aion lukea kirjan, sen verran hyvä kokemus tämä elokuva oli.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Kuolonsyöjätär

• Pieni Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Ylpeä Kuolonsyöjä
« Vastaus #39 : Huhtikuu 08, 2012, 17:50:57 »
Rakastuin. Mutta sisko motkotti että pitää puhua tästä ja niin niin.. Tuli pallo kohtaus oli kyllä aika ahdistava, mutta muuten leffa oli hyvä! O U O Meinasin itkee ku Rue kuoli. :c Jotenkin tuli surullinen fiilis mutta Caesar Flickerman.. Sallikaa mun nauraa! : D hahmo oli hauska ja hyvin huvittava persoona. : ) Niin ja vielä lempihahmoni on Katniss Everdeen. : )
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2012, 19:06:10 kirjoittanut Kuolonsyöjätär »
We stare at broken clocks, the hands don't turn anymore
The days turn into nights, empty hearts and empty places

- Bring me to horizon suicide season

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #40 : Huhtikuu 08, 2012, 18:41:25 »
Kävin viime viikonloppuna katsomassa tämän ja tykkäsin. Ikärajaksi olisin mieluummin ottanut K-16 eikä K-12, sillä kirjoihin nähden toiminta oli vaisumpaa, koska piti pysyä matalammassa ikärajassa. Eihän Nälkäpelitrilogia ole mikään hilpeä tai kevyt ylipäätään, joten leffakin olisi saanut olla raskaampi kuin mitä se nyt oli. Mutta kuten jo totesin, pidin silti leffasta. En tiedä, onko mulla kovin järkevää sanottavaa, koska yhden katselukerran perusteella en ole vielä ehtinyt luoda kovin tarkkaa mielipidettä.

Noita häiritseviä kohtia olisi huomattavasti vähemmän, jos tuohon leffaan voisi suhtautua pelkkänä leffana kirjoihin vertaamatta. Itse on kuitenkin jo ehtinyt luoda mielessään paikat ja hahmot tietynlaisiksi, joten häiritseehän se, kun jotkin asiat ovatkin toisin.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
Vs: Nälkäpeli-trilogia
« Vastaus #41 : Huhtikuu 09, 2012, 19:05:22 »
Kateltiin tänään noita näyttelijöitä kaverin kanssa vähän tarkemmin ja tajuttiin, että Peetan näyttelijä ei sovin meidän mielestä ollenkaan siihen rooliin. Ulkonäöltään ihan ok, mutta kun googlailtiin lisää kuvia ja etittiin jotain sellaista, missä nähtäisi näyttelijän hymyilevän, todettiin, että ei miellytä. Jotenkin ne kaikki hymykuvat, mitä katottiin, niin tämä Josh Hutcherson hymyili niissä jotenkin... ylimielisesti? En mä ainakaan osaa kuvitella häntä jotenkin lempeäksi ja huolehtivaiseksi Peetaksi, jollaisena minä ainakin hänet kuvittelen. Mutta toisaalta, näyttelijä on aina näyttelijä - eli eiköhän hän osaa näytellä Peetaa.
Kun tultiin Caton näyttelijän, Alexander Ludwigin, kohdalle, mietittiin, että nuo kasvonpiirteet olisivat juuri täydelliset Peetalle. Ihan oikeasti, juuri tuollaiseksi olen Peetan aina kuvitellut! Ja nyt hän näyttelee vielä Catoa... No, enhän mä voi sitä päättää.
Myöskään Haymitchin näyttelijä ei oikein miellyttänyt, muut kyllä olivat ihan hyviä.

No elokuvan nähneenä voin sanoa, että Peetan näytteliä oli minusta aivan sairaan hyvä ja olin aikas tuollaiseksi hänet kuvitellutkin. Catoa en ollut kuvitellut, sanotaanko suoraan, hyvännäköiseksi, mutta en kyseistä näytteliää olisi Peetaksi voinut kuvitella. Haymitchin olisi pitänyt olla paksu! Mutta onneksi hänen näytteliänsä oli onnistunut aika hyvin humalaisen esityksessä. :) Cinnan näytteliästä vielä, oli aika eri näköinen kun olin kuvitellut, mutta kaipa ihan hyvä. Jennifer Lawrence oli onnistunut yllättävän hyvin roolissaan ja minusta melkein kirjojen Katniss oli ärsyttävämpi. Ja vielä Galen näytteliästä, musta se oli aivan surkea pohjanoteeraus. Näyttelijä suoritus oli ihan ok, mutta näyttelijä itse! Se ei minusta lainkaan sopinut sinne. Ja pakko sanoo se on Miley Sauruksen poikaystävä!!!!! Että näin.
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #42 : Huhtikuu 09, 2012, 19:11:02 »
Magic girl, joo, nyt elokuvan nähtyä mielipiteet on muuttuneet kyllä minullakin ihan täysin. Josh oli tosiaankin tosi hyvä Peeta ja Alexander just niin komea Cato kuin voi olla. Nyt en voisi kuvitellakaan Caton näyttelijän olevan Peeta, ehei, täydellinen Cato. :3 ne lihakset... eiku Ja Haymitch oli juuri mielestäni yksi osuvimmista näyttelijöistä rooliinsa.
Ja Liamin suhteen olen ihan samaa mieltä kanssasi myös. Suoritus ok, mutta tosiaan.

Poissa Misswatson

• Vuotislainen
  • Pottermore: SpellDream10578
« Vastaus #43 : Toukokuu 13, 2012, 16:22:21 »
Minäkin tykkään kovasti Nälkäpelistä, Collins on luonut hienon ja mielenkiintoisen tulevaisuudenmaailman, sekä tietenkin tämän raa'an viihdeohjelman, itse nälkäpelin. Kirjoista pidin eniten ensimmäisestä, sen juoni oli selkein. Varsinkin kolmas kirja meni minusta vähän överiksi.

Elokuvasta sen verran, että se oli ihan hienosti toteutettu, ja näyttelijävalinnat onnistuneita. Tosin olin vähän pettynyt elokuvan Galeen. Ja se kameran heiluminen oli myös vähän häiritsevää.
Always.

Poissa Tylypahkan pikajuna

• punainen vauhtihirmu
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CentaurSkull9709
« Vastaus #44 : Toukokuu 19, 2012, 15:56:52 »
En ole kirjoja vielä kerennyt lukemaan, mutta kävin katsomassa noin kolme viikkoa sitten Nälkäpelin elokuvissa. Oli kyllä mieleenpainuva kokemus.
 Minulla kävi juuri parisen päivää sitten mielessä mitä olisin itse tehnyt, jos minut olisi valittu Nälkäpeliin. Mietintääni lisäsi se, että olen itse suunnilleen saman ikäinen kuin Prim. Olisin ollut ihan paniikissa siinä tilanteessa. Ja minulla vielä ei ole isosiskoa joka mahdollisesti tulisi tilalleni.

Nälkäpelien lukemista aloitellen,
Tylypahkan pikajuna kiittää ja katoaa.
"Always..."

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Toukokuu 19, 2012, 16:22:43 »
Lempparihahmoja minulla oli paljon; Gale, Prim, Rue, Cinna + muu valmisteluryhmä, Katniss...

Munkin lempparihahmojakin oli myös Gale, Prim ja koko Katnissin valmisteluryhmä. En oikein tykännyt elokuvasta, koska roolitukset oli mielestäni epäonnistuneet, varsinkin Haymitchin ja Cinnan suhteen. Kuvittelin Haymitchin olevan sellanen lyhyt, kaljamahainen, mustahiuksinen (vähän niinkuin kuin Lenny Kravitzilla siinä elokuvassa) ja Cinnan pitkäks, n. 185 cm hujopiksi, pitkähiuksiseksi vaaleaveriköksi, eli olisin pistänyt Woody Harrelsonin Cinnan rooliin ja Lenny Kravitzin Haymitchin rooliin (+Lennylle roolivaatteiden alle sellanen tekokaljamaha). Ja jotkin kohtaukset olin ensimmäistä Nälkäpeli-kirjaa lukiessa kuvitellut erillaisiksi kuin mitä ne olivat elokuvassa. Olin ihan järkyttyny elokuvan jälkeen, että näinkö ne elokuvan tekijät kirjan tarinan/juonen näkivät?
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Syyskuu 10, 2012, 21:26:06 »
Katsoin leffan pari päivää sitten ja... No, se ei ollut ihan niin huono kuin odotin:) Nälkäpeli-kirjoja aloin lukea heti, kun ne aikoinaan ilmestyivät ja yksi suosikkisarjani se onkin. En yleensä pidä kirjoista tehdyistä leffoista ja tästä en ollut ihan kauheasti positiivista kuullut, joten ajattelin leffan olevan ihan surkea. Näyttelijävalinnoissa oli joissakin kohdin menty vähän metsään mielestäni, mutta kai tämänkin voi selittää sillä, että leffan tekijöillä nyt vaan on tällainen näkemys hahmoista.

Varmaan tulevatkin osat tulee katsottua, mutta teatteriin asti tuskin tämän takia vaivaudun. Leffana minusta aika keskitasoa, ei sykähdyttänyt mitenkään kummoisesti eikä toisaalta ärsyttänytkään kauheasti.

Kun näyttelijävalinnat silloin aikoinaan paljastettiin, olin tosi pettynyt Katnissin näyttelijään, hän ei yhtään ollut minun mielestäni Katniss. Leffaa katsoessa oli vähän samanlaiset fiilikset, mutta jotenkin pääsin sen yli silti. Peetan näyttelijä vastasi minun mielikuvaani Peetasta melko hyvin.

En nyt jotenkin saa tästä irti tämän enempää väsyneillä aivoillani. Ehkä katson leffan joskus vielä uudestaan, saattaa olla, että silloin on enemmän sanottavaa. Tai sitten ei.
Huomenta maailma.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #47 : Syyskuu 17, 2012, 07:36:16 »
Nälkäpeli, tuitui ♥

Kirjat ovat iiihania, ja halusin elokuvankin nähdä. Kirjoja aloin kuitenkin vasta elokuvan teatteriin tulemisen aikoihin lukea, joten jätin sen silloin väliin koska tahdoin ensin lukea kirjat :)

Nyt kuitenkin ostin sen elokuvan ja se oli oikeastaan aika hyvä! :D Parempi ainakin kuin Potterit valkokangasversiona... Minusta näyttelijävalinnatkin olivat ihan jees, joskin Primin ja Caton, Haymitchin ja Cinnan yyämäs ajattelin vähän toisten...

Mutta elokuva oli visuaalisesti tosi hieno, mutta ne presidentti Snow ja Seneca Crane-kohtaukset vähän hämäsivät...

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #48 : Syyskuu 17, 2012, 15:00:06 »
Hohoo, pakko tulla tänne eriävän mielipiteeni kanssa!

Olin ihmetellyt Nälkäpeli-hypetystä ja päättänyt suosiolla jättää menemättä siihen mukaan. Sitten eräs kaverini kävi katsomassa leffan ja rakastui siihen ihan mielettömästi. Hän sanoi, että minun on tultava katsomaan se hänen kanssaan, koska kuulemma minäkin tulen tykkäämään siitä. No, olihan se mentävä, ja kaverini oli oikeassa.

Elokuva oli aivan ihana ja näyttelijävalinnat loistavia. Koko loppupäivän leffan nähtyäni olin ihan aaaaa Nälkäpeliiiiiii. Ainoa pettymys oli se, kuinka epäahdistava itse nälkäpeli oli. Minusta se on nimittäin ajatuksena aivan karmiva, mutta leffassa siellä metsikössä vain saapasteltiin jeejee-asenteella.

No, kaverini oli ostanut kyseisen kirjankin, koska oli niin rakastunut. Ja luonnollisesti kaikessa hypetyksessäni lainasin häneltä kirjan ja luin sen yhdeltä istumalta - ja nyt seuraa se eriävä mielipide. Kirja oli aika huono. Elokuva oli huomattavasti parempi - enkä muista sanoneeni tätä koskaan ennen. Toki osaltaan saattaa vaikuttaa se, että kirjailija on käsikirjoittanut elokuvan, ja se seuraa juonta ihan mielettömän uskollisesti. Kirjaa lukiessa minusta kuitenkin tuntui siltä, että luin nimenomaan jotain käsikirjoitusta enkä romaania. Kuvailua oli tuskin nimeksikään, ja monet kohdat (erityisesti suomennokset) ontuivat todella pahasti. Sen takia en olekaan lukenut muita kyseisen sarjan kirjoja - elokuva oli niin paljon parempi, että huhhuh. Ihan tosi. Elokuvan nälkäpeliosuus oli kaikessa epäahdistavuudessaan sekin huomattavasti parempi kuin kirjan vastaava.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #49 : Lokakuu 29, 2012, 15:28:49 »
Itse olen sitä mieltä että kirja oli aivan mahtava. Rakastuin siihen täysin, ja olen nyt lukenut seuraavankin osan. Kolmas on varasujonossa kirjastossa, en malta odottaa että saan sen käsiini!
Ja olin positiivisesti yllättynyt, että leffa seurasi niin tarkasti kirjaa. En ole varmaan koskaan katsonut elokuvaa joka on noin tarkasti kirjan mukaan tehty. Ja minusta se oli todella hyvä asia. Odotan innolla seuraavaa osaa.
"You're never fully dressed
Without a smile!"