Kirjoittaja Aihe: Animen op- ja ed-animaatiot  (Luettu 1290 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
Animen op- ja ed-animaatiot
« : Toukokuu 08, 2011, 09:01:05 »
Kuten tiedämme, monissa tunnetuissa animesarjoissa on vähintäänkin yhtä tunnettu avausanimaatio tarttuvalla biisillä, ja sarjoissa on myös sitten yleensä loppuanimaatiot aivan toisella kappaleella. Mikä/mitkä ovat sinun suosikkejasi? Miksi? Mitkä openingit ja endingit taasen aiheuttavat sinulle hiusten repimistä ja eläimellistä karjuntaa huonoutensa/ärsyttävuutensa takia?

Itse voisin mainita suosikeikseni monet One Piecen openingit, varmaankin tähän mennessä kaikki. (Bon Voyagesta tosin en niin välitä...) One Piecen kaikissa openingeissa on iloinen tunnelma (13 en ole varma, siinä on vakavahkompi fiilis). Endingit jätän ihan liian usein katsomatta, mutta täytyy minun mainita niitäkin. Soul Eaterin ensimmäinen loppuanimaatio (ja samoin myös openingi) ovat tosi tarttuvia renkutuksia, joita tekee mieli kuunnella uudelleen ja uudelleen.

Anteeksi nyt tästä kankeahkosta viestistä, te saatte jatkaa :)
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Animen op- ja ed-animaatiot
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2011, 10:53:29 »
Bleachin ensimmäinen ending theme, Rie Fun Life is Like a Boat, on suosikkini. Se on todella kaunis ja todella herkkä.
Suosekkeihini kuuluu myös Ouran High School Host Clubin opening theme, Chieko Kawabeen Sakura Kiss. Se on todella pirteä ja ihana kappale, joka saa aina paremmalle tuulelle, kun sitä kuuntelee.
Myös Princess Princessin ending theme, team-F:n I Want to Give You a Smile - todella nätti ja kaunis kappale - ja sitten Mermaid Melodysta toinen ending theme, Asumi Natakan, Hitomi Terakadon ja Mayumi Asanon Sekai de Ichiban Hayaku Asa ga kuru Basho, on ihan nätti kappale.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Hetukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Heinäkuu 06, 2011, 23:49:15 »
Oma ehdoton suosikkini on Bokura Ga Itan opening. Se on aivan totaallisen ihana. NANA:n ensimmäinen opening on myös kaunis. Usein pisimpien sarjojen ( kuten nyt esim. Naruto ) openingit alkavat mennä huonompaan suuntaan ajan kuluessa. Varsinkin fillereiden openigit ovat jotain kamalaa >.<

Poissa idam

• Vuotislainen
  • Pottermore: OwlFloo171
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Elokuu 06, 2011, 18:31:07 »
Ensimmäisenä mulla tullee kyllä miehleen Gosick sarjan op ja ed. Ne on vain jotenki niin kauniita ja biisiki sopii hyvin.
Ja niinku jo näköhjään mainittiin niin NANA:ssa on tosi hieno ensimmäinen op. ^^
Naruton ensimmäinen ending on koskettava ja kaunis mutta muut naruton op:t tai ed:t eivät minun mielestä niin kauhean mainittavia ole biisien puolesta mutta muuten aivan hyviä. :)

Soul Eaterin eka openeing on kyllä tosi mahtava!! Mulla se ainaki herättää heti mielenkiinnon sarjaa kohtaan :DD ekasta endingistä en kyllä tykkää yhtä paljon ku openingista mutta kyllä seki menettelee :))

Tykkään myös Bleachin openingeista, etenki viidennestä ja kuudennesta :DD

Hoo!! Ja meinasi täysin unohtaa Angel Beats!:in ensimmäisen openingin!! :DD Se on minun mielestä tosi mahtava! Kappale on kaunis ja video on hyvin tehty ^^

Ja tietty jos alkaisin nyt aivan syvällisesti miettimään niin tulishan niitä muitaki mahtavia openingeja ja endingea mieleen, mutta tuossa on nyt sitte mainittuna muutama mielestäni parhaimmasta päästä oleva :))
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2011, 12:08:47 kirjoittanut idam »

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Lokakuu 29, 2011, 20:03:01 »
Suosikkiopeningini on melkoisella varmuudella Ghost Houndin. Se on kaunis ja sekä musiikiltaan että visuaalistuudeltaan passaa animen tyyliin ja tematiikkaan kuin nokka ankalle. Sitä on selkeästi mietitty. Toinen opening, josta tykkään paljon, on Durarara!!-sarjan eka (toiseen kauteen asti en ole vielä ehtinyt). Se on vauhdikkuudessaankin tyylikäs ja tykkään niistä pysäytyskuvista, ja siinäkin musiikki on kohdallaan. Jälkimmäisen loppumusiikkikin (Trust me) on muuten sellainen korvamato, että huonompi biisi ärsyttäisi.

Monet hyvienkin sarjojen openingit tuntuvat minusta tosi tylsiltä, koska niissä käytetään aina samoja kikkoja: vauhtia yritetään luoda keinotekoisesti pistämällä hahmot juoksentelemaan ympäriinsä päämäärättömästi, mukana on paljon poseerausta. Ja pyöriminen ei tee kaikesta parempaa, eivät myöskään lähikuvat silmistä. Pidän enemmän sellaisista avausanimaatioista, joissa on, jos ei nyt juoni (kun se animaatio kumminkin yleensä kestää puolesta puoleentoista minuuttiin), niin jonkinlainen punainen lanka, jonka virittää itse sarjan tunnelmaan ja jossa hahmot esittäytyvät kekseliäämmin kuin poseeraamalla tuulessa. Hyvä musiikkikin saa antamaan anteeksi yllättävän paljon. Esimerkiksi D.N.Angelin True Light on biisi, jota kuuntelen mieluusti vielä vuosia sen jälkeen, kun olen kyseisestä animesta kasvanut ulos, mutta se avausanimaatio on kyllä aina ollut minusta melkoista huttua.

Fullmetal Alchemistin (sen ekan animen) openingit ovat minusta kohtalaisen tylsiä, vaikka sarja onkin mukiinmenevä. Brotherhoodin ensimmäisestä openingista pidin jo enemmän ihan biisinkin takia, lisäksi se on minun makuuni paljon tyylikkäämpi. Neon Genesis Evangelionin opening on minusta erittäin hyvä. Sekin sisältää joitain perin tavallisia kikkoja, mutta minusta se on kuitenkin sen verran tyylikäs ja ennen kaikkea sarjansa näköinen. Ja kappale on niin tarttuva, että kuuntelin sitä korvamatona vuosikaudet ennen kuin kuulin sen uudestaan ja sain selville, missä olin aiemmin sen kuullut.

Suosekkeihini kuuluu myös Ouran High School Host Clubin opening theme, Chieko Kawabeen Sakura Kiss. Se on todella pirteä ja ihana kappale, joka saa aina paremmalle tuulelle, kun sitä kuuntelee.
Sakura Kiss on minusta jopa ärsyttävän pirtsakka, mutta se toimii sen ärsyttävän pinnkiyden ja yltiöpäisten ruusunlehtien ja glitterin kanssa - asioita, joita en kyllä antaisi anteeksi yhtään vähemmän parodioivalle animelle. Toimii!

Ja Bleachia en ole ikinä katsonut satunnaista viisiminuuttista enempää, mutta teemamusiikit kuulostavat kohtuu tarttuvilta. Animaatioista en tiedä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2011, 20:09:06 kirjoittanut Mirrekala »
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie