Kirjoittaja Aihe: Uusi päivä  (Luettu 2374 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Uusi päivä
« : Huhtikuu 21, 2011, 18:03:44 »
Eli tälläinen sarja alkoi YLE:llä viime syksynä. Tapahtumat sijoittuvat Virtauksen pikkukaupunkiin ja sarjan keskiössä on Haaviston perhe, tunnusmusiikkina soi Kolmas Nainen -yhtyeen Hyvää ja Kaunista. Yksi tuttuni tituleerasi sarjaa "uusiksi salkkareiksi", mikä aika pitkälti pitääkin paikkansa. Tietty sarjalla on oma tyylinsä (toisin sanoen ehkä hieman siveämpi YLE-linja), ja sitä muistaakseni mainostettiin positiiviseksi ja ei-synkäksi tai jotain vastaavaa.

Sarja tosiaan on paljon valoisampi kuin Salkkarit, ehkä siksi että katsojia ei vielä tarvitse houkutella millään kauheuksilla. Näyttelijöinä on pari suomalaista huippua (mm. Esko Roine), mutta suurin osa on aika tuntemattomia ja kokemattomia. Itse pidin sarjaa aluksi naurettavana ja näyttelijöitä täysin surkeina, mutta parin katselukerran jälkeen taisin jäädä koukkuun ;) Tapahtumat ovat ainakin vielä hyvinkin realistisia ja muutama hahmoista on osoittautunut vallan mainioksi (esim. Siiri!), joten ihan mielelläni olen tätä iltaisin katsellut. Muita seuraajia?
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Uusi päivä
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2011, 10:39:00 »
En oo tätä nyt seurannu mitenkään aktiivisesti. Ihan vaan sillon, jos ei satu mitään muuta tulemaan ja tulee seilailtua kanavia. Vaikuttaa kyllä ihan hyvältä ohjelmalta, mutten oikein ole jäänyt seuraamaan, kun en oikein tahdo pysyä mukana. Se johtuu enimmäkseen siitä, että ei ole tullut seurattua kunnolla. Eh.
Viime viikolla en sitten tietenkään katsonut ollenkaan ja nyt jäi häiritsemään, että mitä se yks nainen (jonka nimeä en todellakaan muista) vastasi sen radiojuontajan, Aleksin, kosintaan? Piti kovin katsoa se jakso, mutta unohdin kovasti. Yle Areenalta koetin katsoa, mutta en löytänyt sitä jaksoa (onkos se sitten jäänyt tauolle tai jotain?)...
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Toukokuu 16, 2011, 21:52:44 »
Joo sarja jäi kesätauolle nyt, mutta tämän talven jaksot tulevat kesällä uusintoina Salkkareiden tyyliin. Ja siitä naisesta (Elina on sen nimi)
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
"Muikkunen, ota airo."

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Toukokuu 16, 2011, 22:20:32 »
No voihan pahus. Olisin halunnut tietää mitä se vastas. No, täytyy koettaa muistaa katsoa sitten, kun se palaa tauolta takaisin (kylläpäs se jäi aikasin tauolle...).
Mutta joo, kiitti vastauksesta. :)
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor

Hetukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2011, 23:45:22 »
Olen nyt koko kesän katsellut kesäuusintoja ja olen myös vakaasti sitä mieltä, että salkkarit eivät ole mitään verrattuna tähän sarjaan. Näyttelijät ovat paljon parempia ja käsikirjoituskin mainio. Ihme kun ei ole kovin suurta suosiota tämäkään sarja saanut aikaan. :/

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Heinäkuu 07, 2011, 21:54:13 »
Olen nyt koko kesän katsellut kesäuusintoja ja olen myös vakaasti sitä mieltä, että salkkarit eivät ole mitään verrattuna tähän sarjaan. Näyttelijät ovat paljon parempia ja käsikirjoituskin mainio. Ihme kun ei ole kovin suurta suosiota tämäkään sarja saanut aikaan. :/

Olen täysin samaa mieltä! Ehkä ihmiset tuomitsevat tämän ennakolta, koska tämä on Ylen sarja (itselläni oli ennakkoluuloja, myönnän, samoin monet kaverini tuhahtelevat tälle), ja yhden jakson perusteella tähän ei välttämättä tykästy. Omalla kohdalla katsoin useamman jakson ennen kuin aloin tykätä. Toivon, että ihmiset löytävät tämän sarjan, se tuleekin talvisin 20.00 eli heti Salkkareitten jälkeen, kanavaa olisi helppo kääntää ja sohvalle helppo jäädä. Jos katsojaluvut eivät nouse, sarja lopetetaan, sitä en kestäisi!
"Muikkunen, ota airo."

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 07, 2011, 12:06:39 »
No niin. Olen nyt ruvennut katsomaan tätä uusintojen myötä, vaikken vieläkään tahdo muista, että koska se tulee. Tai no, nyt on ruvennut jo paremmin jäämään se esitys päivä mieleen.
Kolme jaksoa kolme kertaa viikossa tuntuu jotenkin liian vähältä, mutta koska kyseessä on kuitenkin uusinta, niin ei kai siinä sitten mitään. Mun puolesta tätä voisi yhtä hyvin näyttää joka arkipäivä, sillä on sen verran hyvä ohjelma. Paljon parempi kuin Salkkarit.
Juoni on loistava samoin kuin hahmotkin. Jotenkin mielenkiintoista se, että tästä ohjelmasta on vaikea löytää sellaista hahmoa, josta ei pitäisi. No okei, en hirveämmin perustu kyllä Kristasta. Siinä on jotain ärsyttäviä piirteitä...
Vaikka pidänkin kaikista hahmoista, niin mulla on silti kolme hahmoa, jotka nousevat ylitse muiden: Aleksi, Tomi ja Emmi. Aleksi ja Tomi ovat vaan sellaisia symppis hahmoja, joihin tykästyin heti ja Emmi on sellainen kivan räväkän pirteä.
Jotenkin hauskaa, kun Halmeella on tässä samantyyppinen naistennaurattajan rooli kuin Make-Upissakin. Se on kyllä Halmeelle sopiva rooli. Mielsin hänet siihen roolin jo silloin, kun hän oli Biisikärpäsessä. En kyllä yhtään tiedä mistä sekin sitten johtuu.

// Ai juu. Unohdin ihan. Odotan innolla uusia jaksoja alkavaksi. :)

« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2011, 12:11:42 kirjoittanut tirsu »

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #7 : Tammikuu 21, 2013, 14:11:40 »
Itse seuraan tätä sarjaa ja kovasti pidän. Sellainen mukavan leppoisa ja arkinen sarja vailla mitään kauhean dramaattisia ja kummallisia juonenkäänteitä, jonka parissa on mukava rentoutua päivän päätteeksi. Hyvää vastapainoa Salkkareille (pidän toki paljon myös Salkkareista ja seuraan sitäkin). Lempihahmojani ovat Haavistot (Asko, Minna, Vilma, Tuija, Osku, Ensio, Aino ja Elina). Mukava symppisperhe, jonka juttuja on mielenkiintoista seurata. Inhokkeja ei juurikaan ole, mielestäni kaikissa hahmoissa on enimmäkseen hyviä puolia. Ehkä juuri sekin viehättää tässä sarjassa, ettei tässä ole ns. pahiksia.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2013, 14:15:23 kirjoittanut Hartsa »
Terve kaikille!

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Heinäkuu 20, 2013, 13:11:49 »
Itse seuraan, ja aivan mahtava sarja. Todella hyvä käsikirjoitus.
Välillä todella hauskoja kohtia (Siirin sekoilut) ja surullisia kohtia.. (en sanokkaa, mut kevään viimenen jakso, jossa Ensiolle käy jotain..)
Tässä tapahtumat on suht realistisia, toisin kun salkkareissa. Yleensä siis. (:

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Maaliskuu 08, 2016, 18:04:14 »
Syyskauden dramaattisen päätösjakson jälkeen UP on uudistunut riuskalla kädellä, tapahtumapaikkoja on muutettu ja pari uutta hahmoa on tullut mukaan. Mielipiteitä?

Minusta paras uudistus on tämä nuorten aikuisten juonikuvio, eli Krista ja Tomi asuvat kahden muun opiskelijan (Sonja ja Reino) kanssa Tampereella kämppiksinä ja meno on hyvin opiskelijaelämän makuista. Nelikon ihmissuhdekiemurat ovat hupaisaa seurattavaa ja Tampere tapahtumapaikkana tuo vaihtelua Virtaukseen. Minun puolestani tälle porukalle voisi tehdä ihan oman sarjan, sen verran hyvää kamaa niiden touhut olleet.

Aikahyppäyksen jälkeen Tuija on lievästi rasittava jatkuvan murjotuksensa kanssa, mutta Iiris on jostain syystä vähemmän rasittava. Eilisessä jaksossa nähty sukkaepisodi kirvoitti meillä huutonaurua :D Osku on yhtäkkiä ihan vakavasti otettava hahmo eikä mikään sivuhenkilö muiden juonikuvioissa. Askon ja Minnan riitely ei kiinnosta, mutta veikkaan niiden löytävän taas toistensa luo kun ovat aikansa vatvoneet asioita.

Kaiken kaikkiaan minusta UP pystyy jatkuvasti säilyttämään tasonsa. Aina välillä on hahmoja ja juonikuvioita joista en välitä, mutta sitä tasapainottavat muut paremmat hahmot ja tapahtumat. Kaikki on myös melko samaistuttavaa ja sarjassa käsitellään välillä vaikeita ja ajankohtaisia asioitakin. Huumoria on runsaasti, mutta ei farssiksi asti. Toivon UPn jatkuvan vielä vuosiksi eteenpäin!
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #10 : Maaliskuu 09, 2016, 09:34:18 »
Noh, täälä taas yksi joka EI ole kovinkaan innostunut tästä uudesta kuviosta UP.ssa. Mua taas juuri ärsyttää tää Krista/Tomi/Reino/Sonja kuvio. Sonjaa ja Reinoo ei ole esitelty kunnolla, ne on vain repäisty sinne kiireessä mukaan ja niille ei oo keretty kehitellä mitään oikeeta kuvioo sinne. Vähä siis tuntuu siltä et muuton jälkeen on ideat loppunut kesken ja väkisin väännetty ideaa et saadaan jotain kirjotettua.

No tuo Tampere/Virtaus kuvio nyt jossain mielessä toimii. (Virtauksen asema, vitsi toimii siis edelleen. :'D = "oon Virtauksen asemalla 10 minsan päästä") Mut jotenkin mä oon jäänyt tosissaan kaipaan tota Otson ja Laurin yhteistä "bromance" tarinaa.

Nii ja Karrin ja Jimin poissaolo ei kyllä hirveästi saa multa pisteitä. Jimi/Tuija kuvio oli söpöä ja Jimi hahmona oli niin mielenkiintoinen, mut siis se iso ongelma nimeltä KARRI. Nii ei muuten, mut Karri vaan just oli lempihahmoni koko sarjas ja Eemu siis vain oikeasti haltsas niin hyvin ton Karrin roolin ja oli vain niin täydellinen Karrina :D. Eli mä todella jään kaipaan sitä Karri huumoria :)

Okei UP.ssa on kivaa juuri se realistisuus, kukaan ei palaa kuolleista tms. ja sielä on tosiaan sellasia asioita mitä vois kenelle meistä tapahtua ihan irl, mut silti mä en tykkää näistä uudistuksista paljoakaan. (olisivat mielummin heivanneet Janin ulos sarjasta ja Vilman... argh...!!!) Vihreät Valotkin on jotain niin kamalaa (jos Jani laulaa).

Tauno Palon Täytetyt Apinat on kyl positiivinen yllätys, ainakin huumorissaan ja Eppu on mun lempparihahmoja ollu siitä asti kun se sarjaan tuli. Sopii täydellisesti Karrin veljeksi :'DD.
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Maaliskuu 09, 2016, 15:31:45 »
Karria osittain kaipaan itsekin, mutta loppua kohden Karrin hahmo jotenkin sysättii syrjään ja häivytettiin kokonaan pois, jäi epäselväksi mitä Karrille tapahtui, hakiko hän sinne Teatterikorkeaan vai jäikö vain Tampereelle näyttelijäksi. Jos Karri on edelleen Tampereella, mikään ei sulje hahmon ilmaantumista takaisin koska tahansa, mutta näyttelijä on ainakin ollut syksysta asti Tampereen Teatterissa esiintymässä. Alkuun Karri oli hulvaton, mutta luultavasti näyttelijän muiden projektien takia jäi vähemmälle huomiolle.
"Muikkunen, ota airo."

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #12 : Toukokuu 02, 2016, 19:30:56 »
Minä olen kyseistä sarjaa seurannut nyt muutaman vuoden, ja olen jäänyt koukkuun. Alkuun muistan katsoneeni jakson sieltä ja toisen täältä, mutta jokin siinä sai kuitenkin istumaan television ääreen yhä useammin ja useammin. Nykyään olen vakiokatsoja, ja katson uudet jaksot aina Yleareenasta – kätevää jo ihan oman aikataulutuksen kannalta. Areenasta olen katsonut myös Up+ pätkiä, ja etenkin erilaiset pilalle menneistä kohtauksista koostetut lyhyet videonpätkät ovat jaksaneet naurattaa.

Täälläkin Uutta päivää on kytköstetty Salattuihin elämiin, ja syystä. Molemmissa sattuu ja tapahtuu ja pyöritellään ihmissuhteita, mutta jotenkin pidän enemmän Uudesta päivästä. Uusi päivä on mielestäni jotenkin mukavampi ja lähestyttävämpi niin juonenkäänteineen kuin henkilöhahmoineen.

Sarja elää, ja uusia hahmoja tulee ja vanhoja lähtee. Itsellänikin kesti hetken aikaa päästä käsiksi sarjan uudistusten jälkeiseen meininkiin ja uusiin hahmoihin, mutta nyt olen jo tottunut ajatukseen uudistuksesta. Ja jos jotain lemppareita/inhokkeja hahmojen suhteen pitäisi osata listata, niin Lauri kuuluu lemppareihini (hänessä on sitä jotain yrittämisen meininkiä ja hyväntahtoisuutta), kun puolestaan Iris on jotenkin rassannut minua koko sarjassa olemisensa ajan. Kyllä, sarjaan tarvitaan erilaisia henkilöhahmoja, mutta jotenkin Iriksen olemus ja käyttäytyminen ovat jotain… yhg.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.