Kirjoittaja Aihe: Doctor Who  (Luettu 23082 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sumukala

• Ankeuttaja
Doctor Who
« : Huhtikuu 13, 2011, 23:02:15 »
Piti pari kertaa hieraista silmiä kun ei löytynyt tälle kulttisarjalle jo omaa aihetta. Tosin ei sitä Suomessa paljoa ole esitettykään. Olisi kiva päästä muidenkin fanien kanssa keskustelemaan, itse tosin olen vasta 4. kaudella (uudemmista) menossa.

Kopioin esittelyn suoraan omasta blogistani:
-----
BBC:n tuottama Doctor Who on scifi TV-sarja, alkanut jo vuodesta 1963, jatkuen edelleen. Sarja on kuitenkin jaettu kahtia, "vanha Doctor Who" (1963-1989) ja 2005 alkanut remake, joka kuitenkin ajallisesti jatkuu alkuperäisestä. Itse en ole vanhempia sarjoja katsonut (vielä), vaan aloitin uudemmista, joihin on siis helppo hypätä mukaan jos sarja kiinnostaa, lähtien jaksosta "Rose", kaudesta 1 (tai kaudesta 27 jos halutaan laskea vanhat mukaan)

"Tohtori" (The Doctor) on viimeinen lajiaan, hän kun nimittäin on Aikojen herra/Aikalordi (Time Lord)
Poliisipuhelinkopiksi naamioidulla aluksellaan nimeltä TARDIS tämä seikkailee yhdessä kumppaninsa (satunnaisesti useamman) kanssa ajan ja avaruuden halki pelastaen niin kaupunkeja, maailman ja koko universumin, useammin kuin kerran.

Tarinan idea ei ole uusi, mutta se on saatu tuntumaan siltä. Käsikirjoitus on huippuluokkaa ja mukana on sellaisia nimiä kuin Russell T Davies, Mark Gatiss, Steven Moffat ja muita. Sarjan pitkän iän salaisuutena on rakennettu juonikuvio, missä tohtorin kuoleva keho käy uudelleensyntymisen, jolloin eri näyttelijä voi jatkaa työtä. Tohtorin sisin ei muutu, mutta ulkokuori kyllä.

Vaikka lavasteet ja tehosteet saattavat tuntua totuttelua vaativilta niin tässä sarjassa käsikirjoitus on kuitenkin se kantava voima. Ja tehosteet paranee kyllä myöhemmin.
-----

Noita uudempia sarjoja esitettiin viimeksi Suomessa v.2007 mutta esitys lopetettiin. Briteissä sarja jatkuu edelleen kuten yllä jo lukikin.
Wikipedia fin
Wikipedia eng
Viralliset sivut

EDIT:// Niille jotka eivät ole koskaan katsoneet sarjaa, suosittelen katsomaan jakson "Blink" kaudelta 3, jos 1. jakso tuntuu typerältä ja haluaa saada esimakua tulevasta. Tuokun on sen verran itsenäinen jakso että sen voi katsoa vaikka ei sarjaa tuntisikaan.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2011, 23:11:04 kirjoittanut Sumukala »

Poissa Nonpareil

• Aikamatkustaja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: PixieMoonstone195
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Doctor Who
« Vastaus #1 : Huhtikuu 22, 2011, 14:34:14 »
Oi, Doctor Who on kyllä aivan ihana sarja! Olen fanittanut sarjaa n. 9-v. asti, silloin kun alettiin näyttämään tämän "uudemman" version ykköskautta Suomessa. Harmi vain, kun YLE osti tuolloin vain ensimmäisen kauden.

Olen kuitenkin nähnyt näistä kausista kaikki jaksot ykköskaudelta viitoskaudelle. (uudemmista! en ole katsonut koskaan näitä vanhempia, enkä jaksaisi nyt koko ajan huomioida niitä) Oletko huomannut, että kuutoskausi alkaa Britanniassa ihan lähipäivinä? Ja että Mtv3 Scifi näyttää vanhoja Doctor Who -jaksoja? Ja että BBC Entertainment näyttää näitä uudemman ajan jaksoja Doctor Whosta?

Itsekin olen sitä mieltä, että aina ei ole fiksuinta aloittaa ykköskauden jaksosta "Rose", koska siinä on muutamia "huonompia" efektejä, jotka ovat antaneet väärän vaikutelman sarjasta joillekin ystävilleni.

Mutta muistuttaisin, että kyllähän Tohtori muuttuu ainakin hieman identiteetiltään regeneraation jälkeen. Tämän huomaa paremmin viitoskauden alussa.

Pakko kysyä: kummasta Tohtorista olet tähän mennessä pitänyt enemmän, yhdeksännestä vai kymmenennestä? Omasta mielestäni molemmat ovat äärimmäisen loistavia, mutta David Tennantin esittämä Tohtori on enemmän mieleeni. Ja missä jaksossa olet tällä hetkellä menossa?

Syy siihen, ettei tästä kulttisarjasta olla keskusteltu aikaisemmin Vuotiksessa löytyy varmaan siitä, että ns. tavallisilla kanavilla on nähty vain tätä ykköskautta, ja muita kausia ollaan nähty vain maksukanavilla. Torchwoodista (Doctor Whon upeasta spin-offista) tosin Suomessakin ollaan nähty pari kautta, mutta harva osaa välttämättä yhdistää näitä ohjelmia.

Mutta lämpimästi suosittelen kaikille: Doctor Who on avartanut maailmankuvaani merkittävästi.

ETA: ps, sulla on hieno avatar!
"He is like fire, burning through time, as old as forever, but fast in his prime."

Sumukala

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 28, 2011, 16:39:38 »
Kyllähän se minullekin on David Tennantin näyttelemä kymmenes Tohtori näistä kolmesta mieluisin. Tosin yhdeksäs tulee aivan perässä, mutta jää usein hieman unohdetuksi johtuen varmaan siitä että oli tosiaan vain yhden kauden, vaikka loistava Tohtori oli kyllä hänkin.
Eikä yhdestoistakaan ole mitenkään surkea, itseasiassa pidin hänestä heti aluksi (toisinkuin moni muu), mutta hieman myöhemmin oon alkanu kaipaamaan sitä pimeämpääkin puolta Tohtorista. Tuo nykyinen kun on kuin iloinen, hukassa oleva lapsi (ja ilkeästi sanottuna ihankuin olisi muuttunut tyhmemmäksi, oikeasti!) Onhan hän hauska, mutta niin oli edellisetkin. Ja tosiaan muutos oli paljon korostetumpi viimeisimmän Tohtorin kohdalla!

Ja kyllä innolla odotan kuudennen kauden jaksoja! Ehtihän se jo alkaakin. Tosin vielä on pari jaksoa vitoskaudelta katsomatta ja mainitsemasi Torchwoodinkin katsominen pitäisi alottaa kunhan saan jaksoja käsiini~

Eikä sinunkaan avasi hullumpi ole ;)!

Poissa Jiwa

• Slytherclaw
  • Vuotislainen
  • Bigger on the inside.
    • Ikiliekki
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2011, 13:45:22 »
Humhum, täältäkin löytyy yksi vannoutunut Whovian. ;3

Meikäläinen aloitti Doctor Who'n katsomisen tuossa pari kesää sitten, kun olin siitä niin paljon kuullut juttua netissä pyöriessäni. Aloitin ihan näistä uusista remake jaksoista ja katsoin muistaakseni ensimmäisen kauden puoleen väliin asti ennen kuin innostus lopahti ja unohdin koko sarjan. Sitten myöhemmin samana syksynä aloitin katsomaan Doctor Who'ta uudestaan, ja pääsin sitten nopeasti neljänteen kauteen asti, ja todellakin rakastuin tähän kyseiseen sarjaan.

Tällä hetkellä olen sitten ihan ajan tasalla jaksojen puolesta, tänään aion katsoa kuudennen kauden seitsemännen jakson kun se illalla julkaistaan Britanniassa. Olen pääasiassa katsonut kaikki jaksot netistä ja ilman suomenkielisiä tekstejä ihan alusta saakka, joten nykyään tekstittömyys ei ole ongelma. Ostin kuitenkin tässä vastikään kaudet 1-4 itselleni DVD:lle, ja voin nyt katsoa niitä (ja extroja!) englannin kielisien tekstien kera. 8'D

Minulla ei oikeastaan ole suosikkeja Doctorin versioista, vaan pidän heistä kaikista yhtä paljon, koska he kaikki ovat kuitenkin sama henkilö.
Täytyy silti myöntää, että aluksi kun Eccleston regeneroitui Tennantiksi, olin kauhuissani, ja niin kuin Rose, tahdoinpa minäkin entisen Doctorin takaisin. Mutta heti kun olin katsonut Tennantin ensimmäisen jakson, rakastuin uudelleen, tällä kertaa 10th Doctoriin. Sama tapahtui myös 11th Doctorin kanssa, sillä heti kun tämä pääsi todistamaan taitojaan ensimmäisessä jaksossa, rakastuinnnn~ x)

Suosittelen tosiaan muuten kaikkia hieman vanhempia Doctor Who faneja katsomaan Torchwoodia, sillä jos yhtään pitää Captain Jackista, niin tulee pitämään Torchwoodista. Se on hieman vanhemmille suunnattu sarja, lähinnä koska se sisältää enemmän mm. seksiä ja väkivaltaa (siitäpäs ikäraja K-15). Se on todellakin katsomisen arvoinen niin erillään kuin yhdessäkin DW:n kanssa, vaikkakin eniten siitä ehkä saavat irti ne, jotka jo valmiiksi hieman tietävät jotain Doctor Who-universumin alieneista ja tapahtumista.

Onkos muuten kukaan täällä katsonut Sarah Jane Adventuresia? Se on myös Doctor Who spinn-off, jonka päähenkilönä on Doctorin vanha, alkuperäisistä sarjoista tuttu kumppani Sarah Jane Smith. Valitettavasti Sarah Janen näyttelijä, Elisabeth Sladen, kuoli viime Huhtikuussa joten sarjaa ei enää voida jatkaa.
"Excuse me, I'm making perfect sense. You're just not keeping up."
- The Doctor

Poissa Nonpareil

• Aikamatkustaja
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoonstone195
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2011, 18:12:12 »
Joo, olen tietoinen Sarah Jane Adveturesta, mutta jätin mainitsematta, kun sitä ei olla (tietääkseni) Suomessa koskaan näytetty. Olin myös tietoinen Sladenin kuolemasta, mutta jäikö SJA:lla jonkun kauden kuvaukset/muut kesken Elizabethin kuoleman takia? Ajan takaa sitä, että saatiinko sarja vedettyä ns. järkevään loppuratkaisuun?

Pakko kertoa teille trockista. En tiedä oletteko kuulleet, mutta trock= Time Lord Rock. Eli siis Whovianien tekemää musiikkia Doctor Whosta, oma suosikkini trock-bändeistä Chameleon Circuit, jonka jokaisella jäsenellä on muuten Youtube-kanava. Bändin toinen albumi ilmestyy piakkoin. Doctor Whota sivuaa aika hienosti myös The Accidentalin Time And Space, vaikkei sitä ollakaan kirjoitettu Doctor Whota ajatellen.

Muistatteko milloin Doctor Whon kesätauko päättyy? Sen verran muistan, että Torchwoodin uusi kausikin kerkeää alkaa ennen Doctor Whota.

"He is like fire, burning through time, as old as forever, but fast in his prime."

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #5 : Lokakuu 28, 2011, 23:17:43 »
Joo kyllä on DW'ta tullu katteltua :D iteasiassa nytten oon kyllä hiukkasen myöhässä, koska vasta viitisen jaksoa olen katsonu, jossa 11th on ollu :D Muistan, että sillon kun sarjaa näytettiin Suomessa, niin kattelin The Empty Child jakson ja en sitten yöllä meiannnu saada nukuttua kun päässä soi koko ajan "Are you my mummy?" : DD

Pari kuukautta sitten sain kuitenkin ostettua tuon ensimmäisen kauden. :D saisi alkaa kyllä taas tulla Suomessakin tää sarja! Mutta tunnetusti olemme myöhässä... Ja täytyy tässä nyt vielä mainita se, että kyllä Rosea ja 10th:iä on ikävä :' <  Mutta aivan mahti sarja!!! (:
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa gem

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Maaliskuu 04, 2012, 16:44:01 »
Olen suhteellisen tuore Who-fani, sillä löysin sarjan vasta viime kesänä :-D Aloitin katsomisen 5. kaudesta, jonka jälkeen ahmin edelliset kaudet noin viikossa, en vain pystynyt lopettamaan. Ensimmäisenä rakastuin Matt Smithin Tohtoriin, varmaankin juuri siksi koska hänen ansiostaan tutustuin sarjaan. Kuitenkin katsottuani kaikki jaksot en enää osaa valita suosikkiani; mielestäni kaikki näyttelijät ovat tuoneet Tohtoriin jotain uutta ja erilaista, ja pidän kaikista yhtä paljon :---) Sen sijaan Tohtorin seuralaisista ehdottomia suosikkejani ovat Rose (tietenkin) sekä Donna, jotka ovat molemmat ihanan persoonallisia ja räväköitä. Katselen silloin tällöin 6. kauden viimeisiä jaksoja jotka ostin dvd:llä, samalla kun odotan innolla seuraavaa kautta. Lisäksi hypin innosta, sillä YLE ilmoitti ostaneensa esitysoikeudet kausiin 1-6 !! Ei tarvitse enää tuijottaa jaksoja huonolla laadulla tietokoneen ruudulta :--)

Poissa Tiitinen

• Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleAvis29088
« Vastaus #7 : Maaliskuu 04, 2012, 16:50:08 »
Itse tutustuin sarjaan vasta muutama kuukausi sitten, vaikka netissä pyöriessä nimeen tuli törmättyä hyvinkin usein. Oon kattonut nyt vasta muutaman jakson näitä uusimpia tuotantokausia, mutta tykkään silti. Pitäis jostain hankkia kyllä niitä ihka ensimmäisiäkin, ihan puhtaasta uteliaisuudesta.

Ja mä nimen omaan tykkään niistä kököistä efekteistä, ne on vaan jotenkin niin liikuttavia :')
"Minä näin unta että jättiläinen nimeltä Hagrid tuli sanomaan minulle, että olen menossa velhojen kouluun. Kun avaan silmäni, olen kotona omassa komerossani."

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #8 : Huhtikuu 06, 2012, 20:47:32 »
Ja mä nimen omaan tykkään niistä kököistä efekteistä, ne on vaan jotenkin niin liikuttavia :')
Amen to that!

Mahtavaa, että täällä on Doctor Who ketju! Katsoin sarjaa joskus silloin kuin se tuli YLEltä, mutta sittemmin aloin fanittamaan sitä ja seuraamaan paremmin. Sarja on jännittävää seurattavaa ja todella koukuttava. Juoruja olen kuullut, että YLE on ostanut esitysoikeudet 1-6 kausiin ja sarja alkaa 1. tuotantokaudella kesällä 2012. Ilo uutinen siis kaikille Tohtorin faneille! Vanhempaa versiota en ole vielä seurannut, mutta kesällä olisi sekin tarkoitus katsoa läpi.
Uudempaa kautta olen netin välityksellä seurannut, tosin tarkoitus olisi ostaa kaikki uudemmat kaudet DVDlle. Uudempi DW vaikuttaa visuaalisesti silmääni miellyttävämmältä ja myös roolitus on minulle mieluisampi. David Tennant on minunkin suosikkini tohtoreista, mutta niin näyttää olevan monen muunkin. :) Ihan uusimpia jaksoja en ole vielä nähnyt, eli Matt Smithista en osaa sanoa mitään. Ja lopuksi pakko todeta, että haluan oman TARDISin!

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #9 : Toukokuu 06, 2012, 15:23:57 »
Koen tarpeelliseksi mainostaa vuotiksessa, että Doctor Who alkaa yleltä huomenna maanantaina 7.5. Yle Näemmä uskoo sarjan mahdollisuuksiin, sillä se tulee hyvään aikaan (kahdeksalta) ja neläjänä päivänä viikossa (ma-to). Tänä vuonna näytetään kolme ensimmäistä kautta ja ensi vuonna kolme seuraavaa kautta. Jaksot nähtävissä myös areenassa 14 päivää~~.

Löysin sarjan joululomalla, kun kuulin siitä paljon hyvää kaveriltani. Aluksi suhtauduin epäilevästi, mutta kun luin Wikipediasta siitä kuinka suosittu sarja on Briteissä päätin rohkaistua kokeilemaan. Jäin koukkuun heti ensimmäisessä jaksossa ja katsoin joululomalla kolmessa viikossa kaikki kuusi uutta kautta. Sarjan alkuasetelma on suorastaan nerokas ja jopa huonoimmat fillerijaksot toimivat tosi hyvin ja kaksi osaa kestävät jaksot toimivat jo lähes elokuvina. Pidän Moffatin tyylistä viidennellä ja kuudennella kaudella enemmän kuin Daviesin hieman liian fantasiamaisesta otteesta omilla kausillaan, mutta molemmat ovat tuoneet sarjaan omaa näkemystään ja molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Doctoreista en osaa omaa lempparia sanoa, Matt Smithistä en tosin pitänyt ollenkaan viidennellä kaudella, mutta hän parani huomattavasti kuudennella kaudella.
Sarjassa on paljon huumoria (Doctorin vitsit heh) ja se on viihdyttävää katsoa, mutta siinä on myös paljon draamaa ja se on saanut minut itkemään useammin kuin mikään muu sarja. Toisen kauden päätösjakso ja Vincent van Cogh -jakso ehkä eniten.  Se on saanut minut myös ihan oikeasti pelkäämään enkelipatsaita Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead ja on välillä ihan oikeasti pelottava, vaikka suurin osa sarjan hirviöistä on lähinnä tyhmänhauskoja. Olen äärettömän ylpeä siitä että Yle antoi sarjalle toisen mahdollisuuden ja toivon että se saa tuulta siipiensä alle myös Suomessa. Tämä hieman lievittää odotusta syksyllä briteissä alkavaa seitsemättä kautta kohtaan. Kuudes kausi jäi hirveimpään Cliffhangeriin ikinä ja haluan jo tietää mitä käy :)).

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Kesäkuu 02, 2012, 19:42:27 »
YLEllä mennäänkin jo hyvää vauhtia kakkoskaudella, ja tämä oli hyvä hetki mulle aloittaa sarjan katsominen, kun tutut ja puolitutut olivat siitä puhuneet, sanoisinko, vuosia.

Täytyy myöntää, että jos en olisi ikinä katsonut brittiläisiä draama-/komediasarjoja tai sarjoja, joissa olisi yhtä omituiset erikoisefektit, olisi Doctor Who jäänyt mulla katsomatta ensimmäisen kauden ensimmäisen jakson perusteella. :D Jos on tottunut pelkästään ns. Hollywood-meininkiin räjähtävien efektien kanssa, saattaa Doctor Who tuntua hitusen vaisulta. Mutta ei, avoimin mielin suorastaan odotin sarjan alkamista tuossa kuukausi sitten enkä pettynyt, koska osasin odottaa jotain tällaista scifi-meininkiä.

David Tennantia niin hehkutetaan suosikkitohtorina, mutta itse vielä ikävöin Christopher Ecclestonia. :( Hahaha. Mutta siis kun Eccleston aloitti tämän uuden version ensimmäisenä tohtorina, tuntuu Tennant vielä liian vieraalta. Njoo, onhan tässä vielä lukuisia jaksoja edessä totutella Barty Kyyry junioriin. :DD

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #11 : Kesäkuu 29, 2012, 12:38:58 »
En ole katsonut muun Tohtorin jaksoja kuin Tennantin. Ja hän on vanha suosikkini; Kyyry Jr:n elävöittäjä, paras leffassa L.A. Without A Map (Johnny Deppin kanssa)...

Dr Who on hyvä sarja. Ihanan kevyt ja huumorillinen. Vakavampi versio ei oikeastaan kiinnosta. En ole kiinnostunut scifi-jutuista. Jos Tennant korvattaisiin (kuten on korvattu) en varmaan enää katsoisi jaksoja. Hän on kuitenkin suurin syy siihen, että sarjaa katson. Toinen syy on siinä että tästä on ihana bongata tuttuja hahmoja. :D Olen alkanut myös tykkäämään Rosesta, vaikka alku olikin nihkeä. Ikävä jos hän nyt kuolla kupsahtaa.

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
  • Boldly going through space and time
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #12 : Heinäkuu 10, 2012, 14:08:49 »
Kun ensimmäisen kerran kuulin sarjasta nimeltä Doctor Who, ajattelin sen olevan taas jokin tylsä ja tavanomainen sarja. Kuitenkin rohkaistuin katsomaan yhden jakson ja no, se oli sitten menoa. Nykyään fanitan sarjaa. Aikamatkustus on aina ollut lähellä sydäntäni ja on mukavaa nähdä välillä tuttuja. (Esim. potter-näyttelijöitä.) Hauskaa on, kun Tohtoria esittää vanha tuttumme: Barty jr. eli David Tennant. Hänellä on mahtavia ilmeitä. :D
"There's no point in growing up if you can't be childish sometimes!"

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #13 : Heinäkuu 10, 2012, 14:54:54 »
Katsoin kyseistä sarjaa pienenpänä 1 kauden melkein kokonaan, mutta YLE pätti vaihtaa esitys ajan johonkin keskiyöhön. Tykästyin sarjaan heti. Nyt kun kuulin sarjan alkavan uudelleen toukokuussa niin olihan se pakko alkaa katsoa. Odotan maanantaita innolla joka viikko torstain jakson jälkeen. Harmittaa kun joutuu odottamaan ensi kesään asti ennen kuin näkee seuraavat 3 kautta. Mutta siis mahtava sarja!
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
« Vastaus #14 : Heinäkuu 10, 2012, 16:00:42 »
Vuotiksen facebook-sivuilla mainostettiin ja päätin sitten vilkaista.
No se vilkaisu sitten vähän venyi ja venyi ja nyt olen ihan koukussa! Kun Tennant korvasi Ecclestonin,
olin aluksi aika järkyttynyt, mutta varmaan jo Tennantin toisessa jaksossa aloin pitämään siitä <3

En koskaan ole pitänyt scifistä ja olin hieman epäluuloinen sarjaa kohtaan, kun kuulin siinä olevan tieteis/scifi-juttuja.
Mutta en ole katunut kertaakaan että sarjaa aloin katsomaan!

Eccleston oli ihana, mutta Tennant on silti se ikuinen ykkönen
Rosea rakastin, se oli ihan mahtava hahmo!
Marthaan pitää totutella, se on ihan ookoo, mutta sen angstaus ärsyttäää...
(okei olihan Doctor vähän törkeä sitä kohtaan, mutta kai Marthan pitää tajuta että sillä on ikävä!)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2012, 13:30:35 kirjoittanut Kissanminttu »
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #15 : Heinäkuu 23, 2012, 00:18:30 »
Tähänkin olen jäänyt koukkuun! Tän kauden alettua otin itteäni niskasta kiinni, katoin ekan jakson areenasta ja loikkasin sitten sarjaan mukaan, ja sille tielle jäin... Tennant on mulle tällä hetkellä se da-best-doctor, vaikka kylläkin muistan vielä vuosien takaiset DW-mainokset, jossa Ecclestonin naama vilahteli, ja siksi oli hiukan outo ajatus, että hänen tilallaan olisi joku. Mutta nopeastipa ajatukseen tottui ~
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Heinäkuu 23, 2012, 21:04:01 »
Olipas jännä ja karmiva jakso. En varmaan ikinä enään mene lähellekään patsaita saati sitten enkelipatsaita (lol).

Tennantista vielä sen verran, että esimmäiset hänen jaksonsa tuntuivat vääriltä, kun oli Ecclestoneen tottunut. Nykyään Ecclestone tuntuu ihan vieraalta.

Poissa Ninjaturtle

• Oman elämänsä Watson
  • Vuotislainen
  • jedi
    • Mah Twitter
  • Pottermore: CatSkull31170
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #17 : Heinäkuu 23, 2012, 22:08:53 »
Do not bink D¦

Aika jännä jakso kyl
Everyone i know is reaching for the peak of the volcano.

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #18 : Heinäkuu 24, 2012, 09:32:35 »
Eilinen jakso oli kieltämättä sen verran jännää katsottavaa, ettei siinä itsekkään meinannut uskaltaa paljon räpytellä...

Tennant ja Rose oli suosikki parivaljakkoni, jotenkin kukaan muu naishenkilöistä ei ole oikein vielä iskenyt Rosen lähdön jälkeen. Martha on ihan ok, mutta ei silti pysty korvaamaan hahmona Rosea. Olen kirjoitellut tuonne aiemmin että Tennant on suosikki Tohtorini ja varmaan tuleekin olemaan, mutta täytyy sanoa nyt että Lontoossa käydessäni televiosta pyöri Matt Smithin tähdittämät jaksot, eikä hänkään ollut hullumpi tuttavuus (vaikka melko kyynisesti häneen aiemmin suhtauduin). Vaatii vaan aina vähän aikaa totuttelemista, kun Tohrori vaihtuu.

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Heinäkuu 26, 2012, 13:41:47 »
Surullista, kun tänään tulee viimeinen tämän vuoden puolella tuleva Doctor Who jakso. :(
Sarja jatkuu ylen mukaan vasta ensi kesänä.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Heinäkuu 27, 2012, 15:46:00 »
Viimeinen Doctor Who jakso oli niin koskettava. :( Toivottavasti Mestari tekee comebackin seuraavalla kaudella!

Marthan lähtö sarjasta oli yhden tekevä ellei suorastaan hyvä; hänen hahmonsa oli jotenkin ärsyttävä. Tohtoria kävi vähän sääliksi, mutta se taskukello oli kyllä todella hieno!

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Pottermore: WildWave21968
« Vastaus #21 : Marraskuu 22, 2012, 20:30:29 »
Olen hurahtanut tähänkin sarjaan, joten pakko kommentoida, kun tänne rekisteröidyinkin.

Rose oli ehdottomasti paras noista companioneista - tai siis, olen nähnyt 1-4 kaudet, joten osaan sanoa jotain. Martha oli ihan okei, mutta en erityisemmin pidänyt hänestä. Oli ihan hyvä, että hän lähti pois.

Ja pidän David Tennantin Doctorista enemmän kuin Christopher Ecclestonista.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jenaminya)

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #22 : Marraskuu 25, 2012, 16:26:21 »
Katoin itse asiassa sen ykkös kauden missä Eccleston oli Doctorina sillon joskus kun se tuli Yleltä ja harmistuin kun sitä ei jatkettu. Innostuin kauheasti kun alkovat kesällä näyttää noita tuottiksia Ylellä, en kattonu kaikkia ykkösen jaksoja koska olin jo ne kattonu mutta huomasin etten ollut nähnyt kaikkia ykkösen jaksoja sillon kun ne oli tullut aiemmin. Pitää vaan ootella ens kesään uusia kausia.

Poissa Ropsus

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunCastle25757
« Vastaus #23 : Marraskuu 27, 2012, 13:23:23 »
Doctor Who on kyllä ihana! Katoin nuo kaudet 1-3 kun tulivat kesällä Yleltä ja viikonloppuna tuli sitten sellanen olo, että nyt sitä DW:tä kehiin ja tulin sitten katsoneeksi koko neljännen kauden kolmeen päivään. Nelos kaudessa oli kyllä joitain ihan sekoja jaksoja x) Mutta ei se haitannut! Nyt oon sitte kattonu kaks noista speciaali jaksoista nelos ja vitos kausien välistä ja nyt jo hirvittää kauheasti, kun vitoskaudella meillä on uusi Tohtori. Tennant on vaan jotenkin niin ihana! Ei sillä etten kyllä tiedä yhtään millanen Smith tulee olemaan, toivon kovasti että pitäisin hänestä, mutta ainakin nyt on sellanen olo, et voi ku Tennant jatkais.
Let's go poke it with a stick!

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #24 : Marraskuu 27, 2012, 21:10:55 »
Doctor Who on aivan ihana sarja. Itse olen tosiaan nähnyt kaikki vuoden 2005 jälkeen tulleet jaksot ja kuola lähes valuen odotan seuraavia. Enää alle kuukausi tosin jäljellä!

Jokainen Tohtoreista on mielestäni aivan ihana ja jokainen näyttelijä on antanut hahmolle aivan oman sävynsä. Myönnän kyllä, että David Tennant on omista suosikkini. Hänen erittäin ilmeikäs näyttelynsä vain vetoaa minuun aivan suunnattomasti. Sitä en tosin ymmärrä miksi jotkut suhtautuvat niin hirveän negatiivisesti siihen, että Tohtorin näyttelijä vaihtuilee. Harvemmin tätä ongelmaa tosin näkee 9. ja 10. välissä, mutta 10. ja 11. sen sijaan... varsinkaan, jos ei ole vielä edes nähnyt näitä jaksoja. Onko se vain tätä tyypillistä pässinpäisyyttä muutosta kohtaan?
Matt Smith onnistuu mielestäni oikein hyvin roolissaan ja vaikka itsekin alussa välillä kaipailin 10, niin kyllä vaan 11. on tiensä sydämeeni löytänyt. :D

Itse en tosiaan ole ollenkaan katsonut noita yleltä tulleita jaksoja, joten kysyisinkin näyttävätkö he myös spesiaali jaksot? Jos eivät, niin siinä tapauksessa väki on kyllä ihan pihalla vitoskauden pyörähtäessä käyntiin. Ja menettäneet parit totaallisen ihanat ja sydäntäriipaisevat hetket...

Ja pakko täällä mainita, että aivan mahtavaa kun pääsen pian tekemään puolitoista metrisen TARDISin rekvisiitaksi ja pukeutumaan 11. Tohtoriksi, pikkujouluihin!
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #25 : Marraskuu 27, 2012, 22:20:47 »
Jokainen Tohtoreista on mielestäni aivan ihana ja jokainen näyttelijä on antanut hahmolle aivan oman sävynsä. Myönnän kyllä, että David Tennant on omista suosikkini. Hänen erittäin ilmeikäs näyttelynsä vain vetoaa minuun aivan suunnattomasti. Sitä en tosin ymmärrä miksi jotkut suhtautuvat niin hirveän negatiivisesti siihen, että Tohtorin näyttelijä vaihtuilee. Harvemmin tätä ongelmaa tosin näkee 9. ja 10. välissä, mutta 10. ja 11. sen sijaan... varsinkaan, jos ei ole vielä edes nähnyt näitä jaksoja. Onko se vain tätä tyypillistä pässinpäisyyttä muutosta kohtaan?

Tai ehkä on vain niin kiintynyt tiettyyn näyttelijään, ettei haluaisi hänen poistuvan lempisarjastaan? Minulla on ainakin ollut vähän totuttelemista siihen ajatukseen, että ihanan Tennantin jälkeen on tyytyminen Smithiin. Vähän kuin nielisi kalanmaksaöljyä. Nyt alan kuitenkin jo jokseenkin hyväksyä ajatuksen.

Mielestäni joku Christmas Extra näytettiin tuossa kesällä, mutta en tiedä tämän tarkemmin asiasta.

Poissa Ropsus

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunCastle25757
« Vastaus #26 : Marraskuu 28, 2012, 10:48:12 »
Sitä en tosin ymmärrä miksi jotkut suhtautuvat niin hirveän negatiivisesti siihen, että Tohtorin näyttelijä vaihtuilee. Harvemmin tätä ongelmaa tosin näkee 9. ja 10. välissä, mutta 10. ja 11. sen sijaan... varsinkaan, jos ei ole vielä edes nähnyt näitä jaksoja. Onko se vain tätä tyypillistä pässinpäisyyttä muutosta kohtaan?

Itse ainakaan en jotenkaan ehtinyt niin paljoa kiintyä ysiin, kun Eccleston oli sarjassa vaan yhden kauden. Kymppi kun taas on ollu sarjassa ne kolme kautta, niin on kiintynyt siihen paljon enemmän ja harmittaa, kun näyttelijä vaihtuu. Mutta oon kyllä ihan toiveikas yhentoista suhteen.

Itse en tosiaan ole ollenkaan katsonut noita yleltä tulleita jaksoja, joten kysyisinkin näyttävätkö he myös spesiaali jaksot? Jos eivät, niin siinä tapauksessa väki on kyllä ihan pihalla vitoskauden pyörähtäessä käyntiin. Ja menettäneet parit totaallisen ihanat ja sydäntäriipaisevat hetket...

Luulisin että nuo näytetään, mutta vasta ens kesänä, kun tulee kaudet 4-6. Olisi kyllä hieman outoa, jos eivät näyttäisi, koska ne speciaalit on kuitenkin suht tärkeitä.
Let's go poke it with a stick!

Poissa Ninjaturtle

• Oman elämänsä Watson
  • Vuotislainen
  • jedi
    • Mah Twitter
  • Pottermore: CatSkull31170
« Vastaus #27 : Joulukuu 24, 2012, 23:47:34 »
Oho oon palannut.

Äiti olikin iki-ihana ihminen (kuten suurimmaksi osaksi ajasta..) ja lainasi kirjastosta Doctor Who-DVD:n! Oli hienoa, yhdeksäs tohtori ja tälleen.
 Jouluspesiaalit pitäis näyttää Suomessa (Mitä ny kuitenkaan Ylelle valittamaan, se on jo huomenna) mutta eipä niihin paljoa voi vaikuttaa :/
Everyone i know is reaching for the peak of the volcano.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #28 : Maaliskuu 30, 2013, 00:04:25 »
Mulle on jotenki tosia absurdia, että kaikilla tuntuu olevan suosikki Tohtori. Oon kattonu kolmannen kauden loppuun nyt ja mulla ei ole oikeestaan mitään preferenssiä 9. ja 10. välillä. Ne on vaan erilaisia mutta mulle molemmat ihan yhtä hyviä. Tosin oletettavasti mä tässä olen se omituinen tapaus. Tai ehkä tää johtuu siitä, et ennen ku aloin oikeasti kattoa sarjaa, olin jo ehtinyt nähä kuvia ja giffejä ja ties mitä kolmesta viimeisimmästä Tohtorista, joten ne oli kaikki suunnilleen yhtä tuttuja.

Olen myös miettinyt, että uuden sarjan katsottuani etsin käsiini ne vanhemmat jaksotkin. Yleensä haluan aina aloittaa alusta kaiken, mutta kaveri puhui Doctor Whon suhteen ympäri sanoen että olisi helpompaa aloittaa 9. Tohtorista ja katsoa loppuun, koska uudemmat jaksot jotenkin todennäköisemmin pitävät kiinostuksen yllä. Mutta tosiaan vanhatkin jaksot ovat siellä olemassa ja ainakin 4. Tohtoriin haluan tutustua lähemmin, koska tämä tuntuu olevan monien vanhempien sarjan fanien suosikki.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2013, 19:18:48 kirjoittanut Aurican »
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #29 : Maaliskuu 30, 2013, 07:56:55 »
Meillä ei oo telkkaria,mut katsottiin ahkerasti tohtoria  yle areenasta kunnes se loppui :(

Suosikkitoktorini on kyllä David Tennant, mutta ei siksi että se on näytelly Pottereissaki... Se vaan oli mulle se ensimmäinen doctor ja siitä tykkäsin ihan hirviästi =)

meinattinkin ostaa muuten jotain doctor who bokseja cdon.comista mut ei sit ostettu ;(

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Huhtikuu 21, 2013, 11:16:00 »
Kaikille jotka eivät ole vielä huomanneet tiedoksi, että 4. tuotantokauden uudet jaksot alkavat huomenna klo 23:12 Yle TV2! Jatkuu siis siitä mihin viimevuoden puolella jäätiin. Luulin, että ne näytettäisiin vasta kesällä, mutta hyvä vaan että mahdollisimman pian :).

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #31 : Huhtikuu 21, 2013, 11:22:46 »
Kiva kun taas jatkuu.:) Olen siis katsonut viime kesästä asti, kun mulle sanottiin, että saattaisin tykätä siitä. Harmi vaan kun lähetysaika ja -päivä on mitkä on. Eli sinänsä olisi ollut kivempi, jos vasta kesällä olisi jatkunut. Mutta eipä sinänsä, voinhan katsoa areenastakin.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Huhtikuu 21, 2013, 12:55:24 »
Minä sain sarjan ekan tuokkarin (siis sen ekan tuokkarin, jossa on Eccleston eikä "eka eka" tuokkari) dvd boxin joululahjaksi ja tykkäsin kovasti. Jäi kovasti harmittamaan, että en kyennyt jatkamaan sarjan katsomista, kun muita kausia ei ole dvd:llä julkaistu ja telkkarissakaan ei sillä hetkellä näytetty. Osaisiko joku kertoa onko huomenna alkaviin jaksoihin helppo hypätä mukaan minun tietämykselläni vai pitäisikö myöntää tappio?
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #33 : Huhtikuu 21, 2013, 13:10:46 »
Minä sain sarjan ekan tuokkarin (siis sen ekan tuokkarin, jossa on Eccleston eikä "eka eka" tuokkari) dvd boxin joululahjaksi ja tykkäsin kovasti. Jäi kovasti harmittamaan, että en kyennyt jatkamaan sarjan katsomista, kun muita kausia ei ole dvd:llä julkaistu ja telkkarissakaan ei sillä hetkellä näytetty. Osaisiko joku kertoa onko huomenna alkaviin jaksoihin helppo hypätä mukaan minun tietämykselläni vai pitäisikö myöntää tappio?

On muutkin kaudet julkaistu dvd:llä! ... sitä en kyllä uskalla luvata, että niissä on kaikissa suomitekstit... :s Mutta Doctor Who nyt on sen verran epämääräinen sarja muutenkin, että siihen voi hypätä mukaan ihan missä kohtaa vain :D Ei tarvitse ikinä huolestua, jos DW:tä katsoessa menee jotkut asiat yli hilseen. Neloskausi on mun lemppari, että ala vain katsomaan, kun se alkaa! :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Huhtikuu 21, 2013, 13:40:38 »
Siis joo tarkoitin, että ei oo Suomessa julkaistu sarjaa yhtä kautta enempää dvd:llä (mitä en ihan ymmärrä, kun ei ainakaan kysynnän puutteesta voi johtua), mutta kiitos kuitenkin vastauksesta.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Witchie

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Huhtikuu 21, 2013, 15:28:05 »
Tännään just löysin vieellä eurolla ekan tuotantokauden kirpparilta, oli tosi hyväkuntoisia, ei naarmun naarmua

Illalla pietäänkin toktor who maratoni :)

//Undef, kiiitoksia tiedosta, Hihhhiii, kohta pompin seinillä!!

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
« Vastaus #36 : Huhtikuu 23, 2013, 00:29:18 »
Hyvä jakso oli :). Ja näköjään vain tuo jouluspesiaali jakso tuli tähän erikoiseen aikaan, muut jaksot näytetään arkisin klo 18 (jos siis ette ole vielä huomanneet).

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Huhtikuu 23, 2013, 09:22:39 »
Joudun siis tekemään valinnan tämän ja kutosen samaan aikaan esittävän Star Trek: The Next Generationin (onpa paljon klassista scifiä kuudelta arkisin) välillä.  Älkää tappako minua tästä hyvästä, mutta taidan jatkaa Trekin katsomista telkusta ja otan Whon boxiin nauhalle.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Huhtikuu 23, 2013, 15:48:52 »
En tiennytkään, että muita jaksoja näytetään sitten aikasemmin. Mutta se on tosi kiva, kun on se mukavempi telkasta katsoa.:)

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Huhtikuu 23, 2013, 16:48:09 »
Kiitti tiedosta että tästälähin näytetään aiemmin, muuten multa ois mennyt täysin ohi noita jaksoa. Tykkäsin tosta eilisen jaksosta paljon.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Huhtikuu 23, 2013, 20:28:54 »
Sain juuri katsottua eilisen jakson ja pidin siitä myös. Tämänpäiväinen kuitenkin unohtui tv:stä katsoa, mutta pitää katsoa se netistä ennen huomista jaksoa.
Ylen netissä on muuten DoctorWho-kilpailu.:) sori jos ei olisi saanut kertoa tjtn..

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Huhtikuu 24, 2013, 18:55:34 »
Ihanaa, että Doctor Who jatkuu taas. Olin melkein unohtanut miten hyviä nuo jaksot ovat!

Donna Noble on tähän mennessä vaikuttanut ihan hyvältä matkatoverilta. Ei yhtä hyvältä kuin Rose, mutta ei myöskään yhtä ärsyttävältä kuin Martha...

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #42 : Huhtikuu 26, 2013, 12:26:43 »
Oon odottanut Doctor Whon jatkumista siitä asti, kun viime kesänä siihen tutustuin, joten ei liene kovin suuri ihmetys, että oon nyt tapittanut silmä kovana jokaisen jakson. Tosin angstaan jo nyt valmiiks sitä, kun Tennant lähtii (vähän veikkaan, että pillahdan itkuun Tennantin viimesessä jaksossa, sitä se teettää, kun ryhtyy jonkun näyttelijän faniks)

Donnasta en oo oikeestaan pitänyt kauheesti, jotenkin se vaan on liian sellanen moralisoiva ja marmattaa liikaa. :D tosin oon niin kova Rose-fani, että kaikki muut matkakumppanit on ärsyttäviä tavalla tai toisella. Ja olin näköjään ehtinyt unohtaa viime kesän jälkeen, kuinka kiva ohjelma DW on. Oon nyt nauranut melkein jokaista jaksoo katsellessa, koska joko Tohtori tekee jotain hassua tai sitten se sanoo jotain hassua tai sitten sen ilme nyt vaan sattuu oleen koominen. Ja koska omaan jo muutenkin erikoisen huumorin, niin ei oo ihmekään, että Sakura hajoaa, kun Tohtori sanoo "Molto bene!" ja ääntää sen vielä hassusti :P
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。
You've gotta believe that one day love will win.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Huhtikuu 27, 2013, 19:16:42 »
Mä oon kyl pitäny Donnasta. Jotenki vaihtelua siihen minkä näen kliseisenä companionina. Siitä tulee niin hauskoja tilanteita, kun Doctor ja Donna päätyy kiljumaan toisilleen jotain. All that sass. Ne on oikeesti niinku riitelevät sisarukset tai jotain. :D

Oon kyl nähny jo nää jaksot netistä aikasemmin, mut on ihan hauskaa kattella suomitekstityksillä vielä uudestaan. (Ja istua sovalla puhuen yksikseen tv:lle ja menettää se viimeinenkin järjissään olevan ihmisen maine. Ja hihittää joillekki käännöksille.)
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #44 : Huhtikuu 27, 2013, 19:54:14 »
Mä oon kyl pitäny Donnasta. Jotenki vaihtelua siihen minkä näen kliseisenä companionina. Siitä tulee niin hauskoja tilanteita, kun Doctor ja Donna päätyy kiljumaan toisilleen jotain. All that sass. Ne on oikeesti niinku riitelevät sisarukset tai jotain. :D

Donna on ehdottomasti mun lempi companion. :) Just sen takia, että se ei ole yltiörakastunut tohtoriin heti ensisilmäyksellä niin kuin kaikki muut, vaan se on aidosti tohtorin ystävä, eikä mitään muuta. :D Ja juurikin se, että Donna uskaltaa väittää tohtorille vastaan, pitää oman päänsä ja omat mielipiteensä, eikä tohtorilla oo siihen mitään sanomista. :D Catherine Tate on myös henkilönä ehdottomasti yksi roolihahmoistani, upea ja ihana ihminen!
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #45 : Huhtikuu 28, 2013, 13:06:33 »
Täytyy komppailla aiempia; Donna on minunkin lempicompanion tähän mennessä. :D Pidän kovasti siitä, miten hän osaa pitää oman päänsä eikä vain sokeasti ihaile Doctoria. Hän on niin aidosti vain ystävä, eikä tunne yhtään mustasukkaisuutta aiemmista companioneista. Lisäksi hän heittelee juuri samoja kommentteja, joita itse ajattelen sarjaa katsoessa.

Ensimmäisen DW-jaksoni, Aliens of London, näin joskus useampi vuosi sitten. Muistan ihmetelleeni kovasti, mistä oli kyse, kun alienit alkoivat kuoriutua esiin. :D En kuitenkaan innostunut sen kummemmin, vaan löysin DW:n uudestaan vasta viime kesänä. Sattumalta aloin katsomaan jälleen Aliens of London -jaksosta. Hämmennyin suuresti, kun muistin nähneeni sen aiemminkin! En ollut silloin tiennyt, että kyseessä oli Doctor Who.

Ysin aikana tehosteet olivat aika huonoja, mutta toisaalta se juuri teki sarjasta niin hauskan. :D Sen jälkeen taso onkin parantunut, mutta en tiedä, onko se hyvä asia. Olisin paljon iloisempi, jos ne kamalat enkelit eivät olisi niin pelottavia! Ihan kuin pelkäisi Muumien Mörköä jälleen. :D Enkelien lisäksi parhaimmat traumat antaneisiin kuuluu ehdottomasti se kaasunaamarilapsi.

Lempialieneitani taas ovat oodit ja dalekit. Jälkimmäisiä minun pitäisi kaiken järjen mukaan pelätä, ovathan ne todennäköisesti isompia kuin minä itse ja vielä kaikkea muuta kuin hyväntahtoisia. En vain millään pysty suhtautumaan vakavasti suolasirottimeen, jolla on imukuppi ja vispilä.

Jos lempparilinjalla jatketaan, toistaiseksi suosikkidoctorinani on 10. Olen täysin rakastunut Tennantin tukkaan, mutta pidän hirveästi myös hänen ilmeistään ja eleistään ja siitä katkeamattomasta puhetulvasta, jota Doctor suoltaa aina, kun päästään ihmisille vähän vieraampiin aihepiireihin. :D Sinänsä huvittavaa, koska kausien taitekohdassa olin hirveän pahoillani, kun Nine jäi pelistä pois. Mielestäni Ten oli silloin rasittava ja omituinen! Vähän tuntuu, että tulen toistamaan saman 11:n astuessa kuvioihin.

Olen kovin huono katsomaan televisiosarjoja ja erityisesti scifin kohdalla kokemukseni on olematon, mutta kuten näkyy, Doctor Who imaisi minut täysin mukaansa. Jokaisen jakson ajan tapahtuu koko ajan jotakin, niin ettei missään vaiheessa ehdi kyllästyä tai puutua. Toisaalta jokainen jakso on myös melko lyhyt, minkä ansiosta tapahtumia ei venytetä liikaa. Ainoa miinuspuoli on kaksiosaiset jaksot, jotka viikonloppu aina katkaisee.
Tästä tuli mieleeni, miten sarjan taas alkaessa aioin katsoa "ihan pikku hetken" joulujaksoa, jonka olin jo kertaalleen nähnyt. Lopulta päädyin valvomaan loppuun saakka - mainostauoitta oli kovin vaikea löytää sopivaa hetkeä karata sänkyyn.
Siitä olen kyllä onnellinen, että juuri Yle esittää Doctor Whota. Minusta sarja kärsisi paljon, jos sitä alettaisiin pilkkoa mainoksin. DW:n lumon yksi tekijä on nimenomaan se, että juoni säilyy eheänä, eikä ajatukset ehdi harhailla muualle. Ainakin itsestäni tuntuu, että tunti suorastaan hujahtaa ohi! :D

Koska kuulun tähän uudemman sukupolven whovianeihin, olisi mukava nähdä myös ne aidot ja alkuperäiset jaksot. Olisi mukava katsoa, onko tämän päivän doctoreissa mitään samaa kuin ensimmäisessä! Sekään ei haittaisi, että ymmärtäisin sen jälkeen paremmin viittaukset, joita jaellaan nykyisillä kausilla. (Saa kyllä korjata, jos olen väärässä luulossa. Jostain vain olen keksinyt, että toisinaan on jotain viittauksia ja vitsejä, joiden pohjana toimivat nämä ensimmäiset kaudet.)

Aika huvittavaa muuten, miten mahtava Doctor Who on ja miten nytkin olen ylistänyt sen jaksoja, mutta sitten aina välillä syntyy näitä huteja. Esimerkiksi tämä ja tämä. Tokihan Doctor Whota seuratessa väkisinkin ajattelee, että mitä hittoa tapahtuu, mutta noita kuvia katsoessa mietin sitä edelleen! :D Varsinkin jälkimmäinen oli ehkä hämärin DW:n jakso ikinä.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Toukokuu 01, 2013, 20:14:20 »
Mjuu, en ole nähnyt läheskään kaikkia Doctor Who -jaksoja (kun aletaan laskea uudistettujen kausien ensimmäisestä), 1. kaudesta yhteensä kolme episodia (Dalek, Empty Child ja The Doctor Dances), mutta aloin nyt katsoa menossa olevaa kautta telkkarista. Muutama on jäänyt välistä ajallisista syistä, mutta pääsääntöisesti seuraan.

Tulin kuitenkin postaamaan hehkuttaakseni tämän päivän jaksoa, johon ihastuin kovasti. Innostuin heti kun kävi ilmi että Doctorin ja Donnan kohteena oli 20-luku, mutta siitäkös riemu repesi kun mukana oli Agatha Christiekin. Episodin juoni oli loistava ja se oli muutenkin täynnä ihania pieniä yksityiskohtia, joita en edes pysty luettelemaan. Enkä tiedä oliko sattumaa että hovimestarin nimi oli Greeves. :''D

Mitäköhän muuta tässä osaisi nyypiönä kertoa. Tuttujen näyttelijäkasvojen bongaileminen on ollut mukavaa, erityisesti Clive Swiftin näkemisestä Voyage of the Damnedissä ilahduin. Matkakumppaneita en osaa sen suuremmin vertailla koska näin Roseakin vain kolmen jakson verran (Rosen random näyttäytyminen jossakin näistä jaksoista oli kyllä yhyy-hetki), mutta ei minulla ole mitään tätä Donnaa vastaan. En näe syitä sille miksi pitäisikään olla. Ihmiset ovat yksilöitä.

Rakastan muuten sarjan tunnaria.

Poissa Flexo

• Vuotislainen
« Vastaus #47 : Toukokuu 01, 2013, 21:42:17 »
Koska kuulun tähän uudemman sukupolven whovianeihin, olisi mukava nähdä myös ne aidot ja alkuperäiset jaksot. Olisi mukava katsoa, onko tämän päivän doctoreissa mitään samaa kuin ensimmäisessä!

Ensimmäinen ja toinen Tohtori eivät hirveästi uudempia muistuta. Osittain siksi, että molempia näyttelee viittä vaille eläkeikäinen vaari ja osittain myös siksi, että sarjan alkuvaiheilla tuotantoyhtiö ei tiennyt halusiko sarjan olevan koko perheen seikkailusarja vaiko opettavainen ohjelma perheen pienimmille, mikä luonnollisesti näkyi Tohtoreitten  luonteenpiirteissä. Kolmannesta Tohtorista eteenpäin sarjan sävy alkaa olemaan lähempänä nykyistä ja Tohtorinkin evoluutio Matt Smithiin alkaa tuntua loogiselta. Uuden polven faneja luultavasti mielyttäisi eniten neljäs Tohtori eli Tom Baker, joka on väiteltävästi klassisen sarjan David Tennant.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Toukokuu 06, 2013, 19:23:11 »
Tämän päivän 'Midnight'-jakso olikin iloinen yllätys, siinä kun oli Colin Morgan.:)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #49 : Toukokuu 07, 2013, 11:21:59 »
Jaahas, jos mäkin tulisin vähän laittamaan lusikkaani tähän soppaan. Vihdoin ja viimein.

En oikeastaan pidä ollenkaan scifi-aiheisista jutuista yhtään, mutta jostain syystä Doctor Who tekee poikkeuksen. Ei Doctor Whosta voi olla tykkäämättä saatikka olla jäämättä koukkuun. Ainakin itselläni kävi niin, että heti yhden jakson nähtyäni olin jo koukussa.

Nyt on kyllä myönettävä, että mun kohdalla on käynyt vähän niin, etten ole täysin varma sen suhteen, että olenko nähnyt Ecclestonia Tohtorina.  Muistan kyllä, että olen joitakin vuosia sitten katsonut muutaman jakson verran sellaista ohjelmaa, jossa mies ja nainen matkustivat ajassa jne. joten sen perusteella se sopisi kyllä Tohtoriin ja Roseen. Mutta koska siitä tosiaan on aikaa ja katsoin vain muutaman jakson - ja nekin sivusilmällä seuraten - niin en ole varma.
Kunnolla aloin seuraamaan Doctor Whota vasta Tennant'n aikana ja on tullut niitäkin jaksoja jo seurattua, jossa Tohtorin roolissa nähdään Smith. En kyllä ymmärrä miksi monet sanovat, että Smith ei sovi Tohtoriksi. Itse tykkään Smithistä yhtä paljon kuin Tennant'sta (mutta Smithin Tohtorin laseista en kyllä pidä, heh!).  Smith on Tennant'n lailla aivan mahtava Tohtorina.
Tuota, seuraava lause kai spoilaa hiukan, joten...
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Sitä en tosin ymmärrä miksi jotkut suhtautuvat niin hirveän negatiivisesti siihen, että Tohtorin näyttelijä vaihtuilee. Harvemmin tätä ongelmaa tosin näkee 9. ja 10. välissä, mutta 10. ja 11. sen sijaan... varsinkaan, jos ei ole vielä edes nähnyt näitä jaksoja. Onko se vain tätä tyypillistä pässinpäisyyttä muutosta kohtaan?
Olen Prosperin kanssa vähän samoilla linjoilla, että se saattaapi olla sitä kiintymistä tiettyyn näyttelijään. Kyllähän siinä on uuteen tyyppiin totuttelemista. Mutta voihan se kyllä joidenkin kohdalla olla sitä pässinpäisyyttäkin.
Ja tästä nyt tulikin mieleeni, että Moffat oli kai jossain sanonut, että Tohtori saattaa jossain vaiheessa muuttua regneroitumisin myötä naiseksi. Itse karsastan sitä ajatuksena, sillä en ymmärrä miten Tohtori yhtäkkiä voisi sukupuoltaan vaihtaa, mutta se kai on sitten mahdollista vai? Tietenkin siihen sitten varmaan tottuisi ajan myötä, jos niin tapahtuisi...

Mäkin pidän Donnasta Tohtorin companionina. Donna on kivan kipakka ja hauska hahmo.
Mutta jos nyt pitäisi sanoa, että kuka on suosikkicompanion, niin mun on sanottava, että se titteli menisi
Jaa niin, pidän River Songistakin. Vaikkei se nyt periaatteessa kuulukaan varsinaisiin companioneihin.

Niitä alkuperäisiä jaksoja olisi kiva nähdä joskus, mutta se taitaisi olla mahdollista, jos ne löytyisi jostain DVD:nä. Löytyykö Doctor Whota muuten ollenkaan DVD:nä, niin että siinä olisi suomenkielinen tekstitys?

Ai niin. Piti vielä sanomani siitä, että miksei ne voi suomentaa Time Lordia Aikalordiksi? Musta se kuulostaisi himpun verran paremmalta kuin Ajan Herra... Mielipidekysymys tietty sekin.
Toivottavasti tästä koko viestistä sai nyt jotain tolkkua. Mulla tuppaa aina käymään niin, kun innostun, että selitän vaikeuksien kautta kaikki eikä kukaan tajua, ellei tunne mua todella, todella hyvin.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2013, 11:25:24 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #50 : Toukokuu 07, 2013, 14:59:12 »
Niitä alkuperäisiä jaksoja olisi kiva nähdä joskus, mutta se taitaisi olla mahdollista, jos ne löytyisi jostain DVD:nä. Löytyykö Doctor Whota muuten ollenkaan DVD:nä, niin että siinä olisi suomenkielinen tekstitys?

Ainoastaan uuden sarjan eka tuokkari eli Ecclestonin aikakausi on saannut suomiteksteillä varustetun DVD:n. Kun kyselin muitten kausien perään maahantuojalta niin sieltä vastattiin, että muita kausia ei olla aikeissa julkaista ja kun ottaa huomioon, että tuon ekan tuokkarin julkaisusta on 6 vuotta niin ei varmaan kannata pidellä hengitystä sen suhteen, että asiaan tulisi muutosta.

Ton ekan tuokkarin voi ostaa ainakin täältä:

http://www.discshop.fi/elokuvat/dvd/doctor_who_kausi_1/P55634

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #51 : Toukokuu 08, 2013, 09:43:57 »
Omalla kohdallani vastentahtoisuus siirtyä 10. Tohtorista seuraavaan johtuu ihan puhtaasti siitä, että oon niin kiintynyt Kymppiin, että oon vakuuttunut siitä, että alan itkeen sillon, kun Tennantin Tohtori regeneroituu.

Oonko muuten ainoa, joka välillä itkee DWn suomennoksia? Jotenkin tuntuu, että suomentajat ei oo joko katsoneet välillä itse sarjaa ollenkaan (en siis tiedä, miten ne suomentajat toimii) tai sitten ei oo tarkistaneet onko se suomennos nyt ihan oikein. Nimittäin oli melko ristiriitaset fiilikset Poison Skyssä, kun huomasin, että "Are you my mommy?" oli suomennettu "Oletko sinä minun muumioni?" Siinä kohdin ei ollut itku enää kaukana, koska ensinnäkin, ne sössimusta ehkä eeppisimmän quoten koko DWssä ja sit hajosin sille, koska oikeesti. Miten äidistä oikein voi saada muumion ja vielä kuvitella, että se sopii edes asiayhteyteen. :D
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #52 : Toukokuu 08, 2013, 10:25:40 »
Oonko muuten ainoa, joka välillä itkee DWn suomennoksia? Jotenkin tuntuu, että suomentajat ei oo joko katsoneet välillä itse sarjaa ollenkaan (en siis tiedä, miten ne suomentajat toimii) tai sitten ei oo tarkistaneet onko se suomennos nyt ihan oikein. Nimittäin oli melko ristiriitaset fiilikset Poison Skyssä, kun huomasin, että "Are you my mommy?" oli suomennettu "Oletko sinä minun muumioni?" Siinä kohdin ei ollut itku enää kaukana, koska ensinnäkin, ne sössimusta ehkä eeppisimmän quoten koko DWssä ja sit hajosin sille, koska oikeesti. Miten äidistä oikein voi saada muumion ja vielä kuvitella, että se sopii edes asiayhteyteen. :D

Olen ihan samaa mieltä, että DW:n suomennokset ovat aika hirveitä yleensä. Ei kuitenkaan kannata suoraan hyökätä suomentajan kimppuun, koska syitä voi olla monia: a) suomentaja on saanut pelkän tekstin, ei ollenkaan audiota ja kuvaa b) tai pelkän audion, muttei kuvaa tai tekstiä c) suomentajalle on annettu naurettavan vähän aikaa tehdä suomennos, jolloin kiire ja paineet saavat parhaimmankin kääntäjän tekemään virheitä d) suomentajalle annetaan niin huonoa palkkaa, ettei häntä ole edes kiinnostanut saada kunnon tekstejä aikaiseksi. Voi jopa olla, että suomentaja ei ole ollenkaan saanut käsiinsä alkuperäistä käsikirjoitusta, vaan on joutunut työskentelemään vaikkapa ruotsinkielisen tekstityksen pohjalta, jolloin syntyy jo melkein väkisin jonkun verran merkityseroja, kun alkuperäisen käännöksen ja suomennoksen välissä on yksi ylimääräinen kieli. Virheet voivat tulla puhtaasti ihan jostain muualta,  kuin itse suomentajalta.

AV-kääntäjien tilanne on tällä hetkellä TODELLA huono Suomessa, joten surkeita tekstityksiä voidaan olettaa jatkossakin, eikä se aina ole suomentajan syytä. Itse opiskelen kääntämistä parhaillaan ja olen oppinut hieman antamaan huonoille tekstityksille anteeksi, kun ymmärrän että taustatekijöitä voi olla vaikka kuinka monia.

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Toukokuu 08, 2013, 19:56:39 »
Nyt kun on tullut katsottua enemmän jaksoja Donalta on pakko myöntää että hän on ihan hyvä companion. Pidän ehkä eniten silti Rosesta koska no hän oli eka companion ja häntä näytettiin pisimpään. Ei Marthakaan huono ollut. Minusta jokaisella kolmella companionilla joita olen nähnyt on omat hyvät ja huonot puolensa. Donan parhaita puolia on ehkä se että hän uskaltaa sanoa Doctorille vastaan ja olla omaa mieltä asioista.

Huomashan kaikki, että tänään tulee kaksi Doctor Who jaksoa kakkosella klo 18.02 ja 23.10. Nyt näytettävän 4. kauden jaksoja voi vielä kattoa yle areenasta -> http://areena.yle.fi/tv/1878444 Linkki heittää suoraan sivulle missä on kaikki näytettävät Doctor Who jaksot. Ensimmäinen näytettävä jakso on Pompeijin liekit, mutta se poistuu tänään klo 23.59, ja se näytettiin 24.4 eli oli kolmas jakso nyt nähtävistä jaksoista.

Eilinen jakso sai mut kyllä itkemään kuin vesiputous sillä sen aikana tajus miten paljon Donna oli vaikuttanut omilla valinnoillaan maan tulevaisuuteen. Tän päivänen aiempi Doctorin jakso jäi jännään kohtaan, onneksi huomenna on vapaata niin voi kattoa hyvällä omalla tunnolla ton myöhemmänkin jakson.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Toukokuu 08, 2013, 20:41:49 »
Roselta olen nähnyt ehkä yhden jakson, Marthaltakin vain muutaman, joten heitä minun on hankala lähteä arvioimaan. Mutta Donna on ollut hyvä companion, vaikka alkuun hän vaikuttikin ärsyttävältä. Harmi jos hän lähtee, kun vasta tykästyin.:|

Aloin siis 'vahingossa' viime kesänä Doctor Whota seurata. Olisin kyllä jo silloin voinut säännöllisesti katsoa, jotta olisin nähnyt kaikki Tennantin kaudet. Tennant on siis ensimmäinen näkemäni tohtori (ja hyvä;)) ja odotankin jo 'kauhulla' seuraavaa Doctoria. Ei kai siinä muuta haittaa, mutta kun on tottunut yhteen Doctoriin ja ajattelee, ettei tuleva voi olla yhtä hyvä.

On aina kiva bongata kaikkea hupaisaa Doctor Whon jaksoista, Tennantin outoja ilmeitä, ja vuorosanoja.:> Joskus kuitenkin ajattelee, että on varsin omituinen sarja, en nyt keksi kovin kummoista esimerkkiä, mutta sontaralaiset. Ja eikös viime vuoden jaksoissa Doctor vanhentunut nopeasti ja muuttunut aivan oudon näköiseksi, kuten Suvituuli tuolla aiemmin laittoi kuvia.

Ja tietysti on aina mukava huomata kun on tuttu näyttelijä jossain jaksossa: Colin Morgan Midnightissa sekä Andrew Garfield Daleks in Manhattanissa sekä Evolution of the Daleksissa. Tosin noista jaksoista näin vain osan toisesta, ja se pätkä jonka näin, onkin ensimmäinen näkemäni Doctor Whon jakso. Seuraavaksi taisinkin nähdä vasta Blink!in koska Olympialaisten takia menin sekaisin, koska Doctor Whota esitetään enkä siis muutenkaan ole Doctor Whota nähnyt kuin vasta nyt neljännen kauden kokonaan kuten jo taisinkin sanoa.:D

Mutta siis. Katsonkin ehdottomasti tuon seuraavan jakson nyt illalla jo, en voi odottaa huomiseen, koska edellinen jakso jäi niin jännittävään kohtaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2013, 22:33:15 kirjoittanut Greenfinch »

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #55 : Toukokuu 08, 2013, 20:52:45 »
Zenzibar, juu, suomennokset johtuu monista seikoista, enkä suinkaan mollaa niitä suomentajia, lähinnä vaan järkytyin ja sitten kuittasin sen mokan huvittuneena, koska se on hassu :P

Greenfinch, mäkin pidän Tennantista niiden ilmeiden takia (muutrnkin kyllä, mutta rakastan niitä ilmeitä ja kommentteja) Oon jopa huomannut, että puhun hämmentävän paljon samalla tavalla kun Kymmenes Tohtori ja kyseiset ilmeet tarttuu ja muutenkin oon humannut olevani hyvin herkkä napsimaan nimenomaa Kympiltä fraaseja, ilmeitä ja jotenkin DW ja nimenomaa Tennant on tehnyt hassuja mun huumorintajulleni. Mun nykyiset ilmeeni on todella pitkälti Tohtorilta lainattuja, ainakin tietyissä tilanteissa ja aika usein kommentoin asioihin "well, yeah." ja sitä jatkuu pitkään (samaan tyyliin kun Unicorn and the Waspissa)

Pakko kyllä kompata sitä, että tän päivänen jakso jäi jännään kohtaan. Iskä ottaa mun käskystä myöhemmän jakson tänää nauhalle, joten voin kattella sen rauhassa huomenna. Oon kyllä aika kauniisti kujalla ollut näissä neloskauden jaksoissa, äitikin on tainnut tajuta ne mua paremmin (mm. holokaustiviitteen eilisessä jaksossa)
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #56 : Toukokuu 08, 2013, 21:22:55 »
Gil, ilman sinua tuo jakso olisi jäänyt väliin! Kiitos paljon tiedosta. :)

Rose ja Jack ovat suosikkini kaikista Tohtorin kumppaneista. Martha on ok nyt, kun hän ei ole enää traagisen rakastunut Tohtoriin. Donna Noble on mielestäni tosi kiva - hän ei ole mikään ihan tavallinen kumppani. Ainoa miinuspuoli on ehkä se, että hän ehkä itkee ja huutaa vähän liiankin kanssa. :D Suomennoksiin en ole kiinnittänyt paljon huomiota, koska kuuntelen yleensä mieluummin kuin luen tekstiä, mutta kyllä pari aika ärsyttävää mokaa on pakostakin pistänyt silmään. Tämä tosin on yleistä melkein kaikissa tv-suomennoksissa. Onneksi sentään Suomessa ei dubata!

Parissa viime jaksossa on tuntunut olevan hirveästi "auvoisia loppuja"... Kaikille paitsi Tohtorille.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2013, 10:08:31 kirjoittanut Prosper »

Poissa Suvituuli

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Toukokuu 08, 2013, 21:54:55 »
Minäkin huomasin tuon "oletko muumioni?" :DD Tuijotin telkkarin ruutua ihan silmät pyöreinä ja lopulta aloin nauraa. En tosin ihmettele käännöskukkasta, kun muumio ja äiti ovat enkuksi aika lähellä toisiaan, eikä Doctorin (inside)vitsi liittynyt tilanteeseen mitenkään sinänsä. Voin vain kuvitella, mitä kääntäjäparka on miettinyt!

Omasta mielestäni taistelunhimoiset perunat ei ole vielä sarjan suurinta antia mitä omituisuuksiin tulee. Olen edelleen dalekien puolella (ihanaa muuten saada ne takaisin sarjaan!), koska mitä, suolasirottimeen tungetut aivomustekalat osoittelevat ihmisiä vispilöillä. Mutta olen samaa mieltä Greenfinchin kanssa siitä, että kun DW:tä alkaa miettiä, missään ei tunnu olevan erityisemmin järkeä. :D Nää aiemmat Doctorit todistivat sitä jopa puvuillaan, esimerkiksi 5 sellereineen ja liekö tässä sitten versio 6. Olen joskus yrittänyt selittää kavereille, mistä DW:ssä on kyse. Ei ala kovin vakuuttavasti: "Joo siis tässähän on tää mies jota sanotaan vaan Doctoriksi ja sit se lentelee 60-luvun poliisikopilla ajassa ja avaruudessa ja taistelee perunoita ja suolasirottimia ja taljoja vastaan." Mutta ei Doctor Whota voi tiivistää lyhyesti pariin lauseeseen! Kai se vain pitää itse katsoa. :D

Itse olen todella huono mitä tulee minkäänlaisiin muutoksiin, joten Doctorin vaihtuminen kirpaisee joka kerta. Aika huvittavaa näin jälkikäteen muistella, miten aikanani inhosin 10:ä ja kaipasin hirveästi Ecclestonia takaisin. Nyt taas olen heti valmiiksi negatiivisesti asennoituneena Smithiin. :D Odottakaa vain, kun sitten aikanaan tulee kahdestoista Doctor, niin minä olen itkemässä Smithin perään.
Onneksi joka Doctorilla säilyy se huumori, joka kyllä iskee minuun niin että!

Tämänpäiväisistä jaksoista pitää sanoa, että arvasin miten lopussa käy. Oli vain liian hyvää ollakseen totta... :D Huomasin myös tän myöhäisemmän osan, mutta luulin sitä uusinnaksi. Onneksi Gil tiedotti täällä tosta! Olisin ollut huomenna ihan ihmeissäni, kun kakkososaa ei olisikaan tullut. :D Saa tosin nähdä, miten jaksan valvoa.

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Toukokuu 10, 2013, 22:23:03 »
Olen halunnut katsoa Doctor Who'ta vaikka kuinka kauan koska olen nähnyt siitä niiiiin paljon erilaisia juttuja netissä, yritin alkaa katsoa sitä jo viime kesänä mutta se tuli huonoon aikaan ja kun yritin vihjaista kaverille että yks ohjelma tulee yleltä katotaaks niin se ei ole silleen njäh... :D Eikä sitten sen jälkeen ole ollut mahdollisuuksia katsoa sitä netistä ajan puutteen vuoksi ja siks koska kone alkaa olla melko huonossa hapessa. Sit mun kaveri teki tumblrin ja alko omatoimisesti katsomaan sarjaa ja ystävällisesti kertoi että neloskausi alkaa huhtikuussa telkkarista. Tässä sitä sitten ollaan eikä yhtään kaduta! Aivan mahtava sarja! :)

Mutta mitämitämitä? :D Miten kaikki täällä tuntuvat ainakin jollakin tasolla inhoavan Marthaa? Mitä nyt oon lähipäivinä netissä lueskellut niin on tullut melko selväksi ettei taida olla ihan useimpien favourite companion (haukuttu takertuvaksi ja marisijaksi ja liian angstaavaksi ja typerys meni vielä rakastumaan Doctoriin eikö keksinyt mitään omaperäisempää Rose oli eka!!!1! jotkut ehkä pelkäsivät että martha vie rosen paikan doctorin sydämestä tai jotain) mutta ite oon ainakin tykännyt todella paljon mitä nyt oon nähnyt ja spoilannut hieman itseäni, mä tykkään ihan tolkuttomasti traagisista ja täyttymättömistä rakkaustarinoista ja angstaavista hahmoista. Mutta voihan olla että sitten käytännössä asia on eri kun joskus (toivon mukaan pian) pääsen käsiksi näihin tuotantokausiin joita en ole vielä nähnyt! :) Mutta kyllä silläkin tuntuu olevan vahva kannattajakuntansa.

Ehkä Freema Agyemanillakin on osansa tässä asiassa, se on oikeasti ihan tajuttoman hyvännäköinen haha.

Oli muuten hauska kun yks päivä kamu oli ihan kikseissä että Jack on seuraavassa jaksossa ja sit mä olin että eikös sen Marthan kihlatun nimi ollut Jack (sehän oli se Tom mutta mulla menee nää Tomit ja Jackit ja Johnit ja muut tusinanimet sekasin) ja sit kamu oli silleen EI TODELLAKAAN ja sit siinä jaksossa ne keskusteli intohimoisesti puhelimessa ja mä olin että oletko sä nyt ihan varma ettei niillä ole mitään meneillään ja sit kaveri oli että EI OLE EI :D Ja sitten Journey's Endissä Martha ja Jack käveli siinä lopussa KÄSI KÄDESSÄ ja mä olin niin innoissani. Universumi kai halusi että alan parittaa niitä kahta toisilleen tai jotain. Mutta ehkä niiden juttu olisi melko epätodennäköinen mutta toisaalta...

Donnastakin tykkäsin alusta alkaen todella paljon! :) Rosekin vaikuttaa mielenkiintoiselle. Rakastuin sen mutisevaan puhetapaan. Ja uutta Doctoria odotan innolla. Kaveri laskeskeli jotain että sen pitäisi ilmestyä tiistaina tai keskiviikkona?
"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #59 : Toukokuu 10, 2013, 23:03:46 »

Rosella tosiaan on hieman outo puhetapa, mutta se kuulostaa hienolta juuri sen takia. Ja minähän siis en kuulu siihen joukkoon, joka ei pidä Marthasta. Martha on kiva. En oikein nyt osaa selittää miksi, mutta niin se vain on.:)

Doctorin regeneroituminen tulee olemaan varmasti surullinen ja ainakin aluksi luultavasti 12. doctori ärsyttää minua ainakin jonkinasteisesti. Aionkin jostain tilata Kympin kaudet dvd:llä englannin tekstityksillä, koska suomennettujahan ei taida löytyä.

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Toukokuu 10, 2013, 23:21:41 »
Mustakin Donnan lähtö oli surullinen. Sillä Martha ja Rose kuitenkin muistaa Doctorin ja Rosella on siellä toisessa ulottuvuudessa "oma" mukana nyt.

Toivottavasti Doctorille tulee pian uusi companion.

// 13.5 ollut jakso oli mielenkiintoinen koska vaikka Doctor pelasti sen kapteenin Marsissa tämä kapteeni kuitenkin teki itsemurhan maassa ja vain siksi, että Doctor pelasti hänet ja kapteeni tajusi että Doctor oli tavallaan mennyt rajan yli.

Onhan kaikki huomanneet, että huomenna 14.5 tulee DW sekä 18.00 sekä 15.5 klo. 0.00 eli kaksi jaksoa illalle.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2013, 19:38:22 kirjoittanut Gil »

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Toukokuu 13, 2013, 22:12:28 »
Tämän päivän jakso (Vaaralliset vedet) tosiaan.. Monta kertaa pelästyin regeneroitumisen alkamista, mutta ei sitä sitten tullutkaan. Koputuksiakin tuli, muttei ihan neljää. Ne tartunnan saaneet olivat kyllä todella kammottavan näköisiä, tai oikeastaan en ole ihan varma, kun en voinut katsoa. Ensin ajattelin, että miksei Doctor nyt voisi pelastaa heitä vaikkapa Tardisilla, mutta kun lopulta tekikin niin, ei se ollutkaan sitten ihan niin hyvä asia.
Oli jotenkin surullinen jakso koko ajan, ei mitään hauskaa polkupyörien ja robotin lisäksi.:/ Mutta jospa huominen huomiset jaksot sisältäisi taas enemmän huumoria, niinkuin yleensä.:) Tosin regeneroituminen yhä pelottaa..

//Uudessa jaksossa (Kaiken loppu 1/2) ei kyllä sitä huumoria vieläkään oikein löytynyt, valitettavasti. Ja oli kamala kun Doctor sanoi jotakuinkin, että regeneroituminen on kuin kuolema, että uusi mies tulee tilalle. Se oli niin surullinen.:( Neljä koputustakin kuultiin..
Mestarista tuli pakolla mieleen Klonkku TSH:sta, kun hoki sanoja ja sihisi.
Mutta, uutta jaksoa odottaessa. Tai ehkei sittenkään, tiedä mitä siinä tapahtuu.

// Kaiken loppu 2/2 oli hyyvin surullinen tosiaan. Itkin varmaan koko ajan sitä katsoessa Kymppi Doctorin takia. Etenkin Kympin
Ja vitoskauden avausjaksokin antoi saman vaikutelman. "Kalapuikkoja vaniljakastikkeessa.";)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2013, 15:45:23 kirjoittanut Greenfinch »

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Toukokuu 17, 2013, 09:05:02 »
Matt Smith on kelpo Tohtori. Hauska ja lempeä, mutta myös vakavuuteenkin kykenevä. Amy Pondista matkakumppanina en ole vielä mitään mieltä, vaikka monet ovat hänestä pitäneetkin. Ihmisenä hän vaikuttaa kuitenkin hauskalta unohtuneine hääpäivineen ja nynnyine poikaystävineen. Tohtorilla on kyllä kamala makuaisti!

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Toukokuu 17, 2013, 11:15:22 »
Mä en tiedä mikä siinä on, mutta en vaan jostain syystä voi sietää Amya. En sitten millään. Se on vaan jotenkin ärsyttävä.
Mutta Rorysta kyllä pidän. Aivan ihana hahmo. Jotenkin Roryn kanssa Amy ei ole ihan niin yhtä ärsyttävä...

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2013, 11:18:51 kirjoittanut tirsu »
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Toukokuu 17, 2013, 19:12:25 »
Musta toi Matt Smithin Doctori vaikuttaa ihan hauskalta ja kivalta. Amy Pondkaan ei vaikuta hassummalta. Kummastakaan on hankala sanoa vielä mitään koska olen nähnyt vain näissä ylellä tulleissa kolmessa jaksossa.

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
« Vastaus #65 : Toukokuu 17, 2013, 20:55:22 »
Aluksi ajattelin Matt Smithin olevan aivan kamala Tohtori ja surkuttelin näyttelijän vaihtoa. Täytyy kyllä myöntää, että Smith on yllättänyt positiivisesti.

Eniten inhottaa, kun kaikki on uudistettu. Alkutekstit, TARDIS, äänimeisseli, jopa dalekit! Sarja vaikuttaa ihan eri sarjalta kuin kympin aikana. Tohtorikaan ei hirveästi muistele menneitä. Mutta kaipa Tohtori itse tahtoi aivan uuden aluna kaiken sen surun ja tuhon jälkeen.

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #66 : Toukokuu 19, 2013, 16:25:34 »
Oon joutunut tässä 11. Tohtorin aikana peruun sanojani sen suhteen, että se on kamala Tohtori, koska oon alkanut pitään siitä. Tietenkään se ei oo musta parempi kun Kymppi, joka on se mun Tohtori, mutta ihan ok se Smith on. En kyl kauheesti tykkää uusista dalekeista, TARDISista tai äänimeisselistä. Liian erilainen kun Kympin aikana. Musta uus TARDIS on ruma. Ja uus alkuteksti on ruma.

Mut sentään pahimpiin Tennant-vierotusoireisiin auttaa vanhojen kausien katseleminen Netflixistä. Eikä mua haittaa se, et oon nähnyt kaudet 1-4 ties kuinka monta kertaa, koska ne on kuitenkin musta oikeita helmiä ja vaikka oppisin ne ulkoa, niin ei haittaa <3 ja jotenkin hassua, miten voimakkaita tunteita jotkut jaksot herättää mussa, koska oon nyt nähnyt ykköskauden Father's Dayn kaks kertaa ja molemmilla kerroilla oon purskahtanut itkuun ja kattellut sen jakson loppuun kyynelverhon läpi.
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
« Vastaus #67 : Toukokuu 23, 2013, 13:11:15 »
Olen Prosperin kanssa vähän samoilla linjoilla, että se saattaapi olla sitä kiintymistä tiettyyn näyttelijään. Kyllähän siinä on uuteen tyyppiin totuttelemista. Mutta voihan se kyllä joidenkin kohdalla olla sitä pässinpäisyyttäkin.
Ja tästä nyt tulikin mieleeni, että Moffat oli kai jossain sanonut, että Tohtori saattaa jossain vaiheessa muuttua regneroitumisin myötä naiseksi. Itse karsastan sitä ajatuksena, sillä en ymmärrä miten Tohtori yhtäkkiä voisi sukupuoltaan vaihtaa, mutta se kai on sitten mahdollista vai? Tietenkin siihen sitten varmaan tottuisi ajan myötä, jos niin tapahtuisi...

Tulipa sellainen mieleen, että ainakin itselläni tähän "muutosvastarintaan" 10. ja 11. Tohtorin välillä vaikuttaa se, että myös kaikki muukin muuttuu samalla: companion (ja muutkin sivuhahmot) dalekit, Tardis, äänimeisselikin... Ysin vaihtuessa Kymppiin "rekvisiitta" pysyi samana, eikä companionkaan heti vaihtunut. Katsoin tuon remaken ykköskauden jo silloin kun se YLEllä näkyi ensimmäisen kerran, joten hahmot olivat käyneet hyvinkin tutuiksi kun sitten viime vuonna katsoin kauden uudestaan. Niinpä siis muutosta helpotti se, että Rose, Mickey, Jack ja muut pysyivät mukana. Nyt ainakin vaikuttaa siltä, ettei näitä neljän ensimmäisen kauden sivuhahmoja enää nähdä (vaikka toki toivon että he mukaan tulisivat.. saas nähdä, mutta vaikuttaa vähän epätodennäköiseltä).

Samoin muuten olen ollut huomaavinani Tohtorin hahmon muuttuneen. Matt Smithistä ei ole valittamista, mutta tuntuu kuin hahmo olisi kirjoitettu hieman erilaiseksi? Esimerkiksi Amya Tohtori on pariinkiin otteeseen käskenyt palaamaan Tardisiin kun jotain alkaa tapahtua. Samoin eilisessä jaksoissa niille "kaloille" tunnuttiin antavan vain kaksi vaihtoehtoa, luovuttakaa ja kuolkaa sukupuuttoon tai sitten Tohtori tappaa ne, siinä missä ennen Tohtori tuntui aina olevan antamassa mahdollisuuksia ties minkälaisille alieneille, tyyliin "etsin teille jonkun kivan tyhjän planeetan, jos luovutatte". Ehkä vaan kuvittelen, mutta en oikein pidä siitä, millaiseksi uusi Tohtori on kirjoitettu. Matt Smith tosiaan oli silti ihan positiivinen yllätys Tohtorina.

Amysta täytyy sanoa sen verran, ettei hän mitenkään erityisesti ärsytä, mutta suosikkicompanioni Donnan jälkeen hän tuntuu vähän valjulta.

(Eilisessä jaksossa pääsi taas harrastamaan näyttelijäbongausta: Helen McCrory (aka Narcissa Malfoy) oli jaksossa)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2013, 13:15:06 kirjoittanut Sleepwalker »
Respect the funk.

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Toukokuu 23, 2013, 19:06:07 »
Se on kyllä totta että nyt ton regeneroitumisen aikaan tapahtuneet muutokset kuten Sleepwalker sanoi. Toisaalta oli kiva että tuli muutosta alkuteksteihinkin tämän uuden Tohtorin myötä. Tänpäiväsessä jaksossa oli myös yksi Harry Potter hahmo eli Toby Jones aka Dobbyn ääni.

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #69 : Toukokuu 23, 2013, 22:37:12 »
Mä en itse henkilökohtaisesti oikeastaan pidä 11. Tohtorista koskaan niin paljon kun Tenistä, koska 11 tuntuu liian erilIselta. Jotenkin 10 oli enemmänkin sellanen sivustakatselija, sellanen "stranger", kuten Donna sanoi ja antoi toisen mahdollisuuden, vaikka ei sitä lopulta koskaan antanut, koska ei omien sanojensa mukaan ole sellainen mies, joka antais toisen mahdollisuuden. Nyt Tohtori tuntuu enemmänkin vaan ärsyttävältä, jotenkin lyttänältä ja ykspuoliselta. Siitä vaan puuttuu se jokin, josta mä pidän, joku sellanen ettei vaan peeloile ympäriinsä ja hihku innosta kun pieni lapsi, vaan sellanen valoisa ja synkkä puoli. Oon viime aikoina huomannut, että pystyn ymmärtämään ja samaistumaan paljon helpommin 10. Tohtoriin kun 11. Tohtoriin. Jotenkin se tarttumapinta on kadonnut.

Ja eilinen jakso oli aika mielenkiintonen. Tosin niin oli tänpäivändnkin ja yleisin mun suusta kuulunut kommentti oli "what?" Toki drema lord oli jännä, tosin ehkä lopulta vähän turhan yllätyksetön mun makuun. Tosin hihkuin riemusta siinä kohtaa, kun se kysyi Amylta onko Tohtori kertonut sille nimensä. (mistä tuli mieleen, että uskon arvaavani, mistö River Song tietää Tohtorin nimen, jonka se sille kuiskas Kirjastossa Vashta Neradan kanssa kamppaillessa)
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #70 : Toukokuu 23, 2013, 22:51:33 »
(mistä tuli mieleen, että uskon arvaavani, mistö River Song tietää Tohtorin nimen, jonka se sille kuiskas Kirjastossa Vashta Neradan kanssa kamppaillessa)

Haluisitko kertoo sun teorian muille? Vaikka spoilerissa? :) Mua aina kiinnostaa tietää minkälaisia ajatuksia ihmisillä on aiheesta :D

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #71 : Toukokuu 24, 2013, 18:16:38 »
Zenzibar, mikäs siinä. En siis tiedä mitään, kunhan vaan spekuloin (ja jos joku ei halua tietää mun spekulaatioita, niin jättää lukematta)

信じることさ必ず最後に愛は勝つ。

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #72 : Toukokuu 24, 2013, 18:51:48 »
Oi ei, miksi minun piti mennä bongaamaan tämä aihe..

Anyhow, Doctor Who on yksi suosikkisarjoistani. Huumori, kumppanit, ei liikaa teknistä pulinaa... Käsittämättömän hieno sarja, pitäisi vain löytää aikaa katsoa myös niitä klassisen Who:n jaksoja, ensimmäisen olen nähnyt mutta muita en, tahtoisin etenkin nähdä ne, joissa Sarah Jane Smith on kumppanina, vaikka todennäkösesti klassisestakin löytyy muita hienoja kumppaneita.

Itse etenen brittien tahdissa, ja masennustelen vielä seiskakauden päätöstä, ja Suomessa vasta aloitettiin vitoskausi, tosin niitäkin katson, lähinnä suomennuksille nauramisen takia, ja kenties myös siksi, että toivon kiintyväni 11.tohtoriin. Sitä ei vielä ole tapahtunut, vaikka hänelläkin on hienoja jaksoja, muutamia suorastaan loistavia, tulossa. Kuitenkaan jostain syystä näitä Smithin jaksoja en ole tätä ennen uudelleenkatsonut, vaikka Ecclestonin ja Tennantin jaksoja tuleekin aika usein katseltua, ja kaudet 1-4 minulla onkin itselläni boxina.

Kenties suurin syy minulle, miksi en koskaan 11. tykästynyt, kuten esimerkiksi Sleepwalker tarjosi selitykseksi, lienee se, että sarjassa muuttui niin paljon 10. regeneraation jälkeen: Tardis, niin sisältä kuin ulkoakin, Tohtori itse, Sonic, kumppani ja sivuhahmot, alkutekstit, logo, käytännössä kaikki, jolloin sarjasta katosi osaltaan tuttuuden tunne. Regeneraatio olisi ollut helpompi ottaa vastaan, jos muut asiat olisivat pysyneet samoina edes muutaman jakson ajan, ja muuttuneet sitten pikkuhiljaa. Regeneraation jälkeen uuteen Tohtoriin on todennäköisesti aina hankala päästä alkuun kiinni, muistan, kun 9. regeneroitui Tennant-Tohtoriksi, inhosin häntä aluksi sydämmeni pohjasta, mutta vain muutaman jakson jälkeen en enää olisi osannut päästää irti. Smithin tohtori ei vain iske minuun yhtä paljon kuin Tennantin versio. Kuitenkin, sitten kun Smith joskus lopettaa Tohtoroinnin, ja 12.tohtori astuu hänen tilalleen, kuka se sitten ikinä tulee olemaankaan, parun luultavasti silmät päästäni, ja vaadin Smithiä takaisin. 9. ja 10. tohtorit tulevat kuitenkin aina olemaan ne minun tohtorini, ja mielestäni Ecclestonin 9 ansaitsisi paljon enemmän tunnustusta, hän oli aivan loistava tohtorina, ja hänellä oli osa kaikkein hienoimmista jaksoista, mutta hän tuppaa jäämään Tennantin ja Smithinkin jalkoihin, lieneekö syynä sitten se, että Eccleston oli tohtorina vain yhden kauden.

Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota sarjan suomennoksiin? Itseäni ne tuppaavat naurattamaan ja välillä vähän itkettämäänkin. En käsitä, miksi 11. Geronimo-lausahdus on pitänyt suomentaa 'nytmentiiksi' tms, koska Geronimo on Geronimo, aivan kuten Allons-y oli Allons-y. Thank god sitä ei sentään suomennettu 'mentiiksi'. Samoin kiinnitin neloskauden Atmos-jaksoissa huomiota siihen, miten UNIT-kenraalin(?) esitellessä Tohtorille uutta, hienoa asetta, Tohtori tokaisee 'Are you my mommy?', viitaten modernin Who:n ensimmäisen kauden kahteen jaksoon (mitkä olivat ehkä yksiä karmivimmista Who-jaksoista mitä olen nähnyt), oli suomennettu 'Oletko minun muumioni'. En kestä. Jos tapahtumissa, joihin 10. viittaa, olisikin etsitty äidin sijasta muumiota, sehän vasta karmivaa olisikin ollut.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2013, 14:54:01 kirjoittanut pilvenpiirtäjä »
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #73 : Toukokuu 24, 2013, 19:48:36 »
Pilvenpiirtäjä, joo mä olen itkenyt tässäkin topassa aikaisemminkin noita suomennoksia. Siihen oon jo tottunut että sonic screwdriver on äänimeisseli, mutta muut suomennokset saa aikaan hampaidenkiristelyjä. Siks tykkäänkin yleensä katsella Doctor Whota kovalla, koska keskityn puheeseen. Geronimo häiritsee muakin, koska jotenkin se suomennos on vaan tyhmä. Ja sinällään on vähän tyhmää, et UNIT on suomennettu Yksikkö, koska itelle se UNIT on kuitenkin merkityksellisempi. Onneks en oo sentään bongannut muita hämäryyksiä ton "oletko minun muumioni?" kysymyksen lisäksi.

Ja ykköskauden Doctor Dances on sinällään vähän mystinen jakso, koska ihan varmana sillä tanssimisella on joku muu tarkotus kun ihan kirjaimellisesti tanssina, koska miks muuten joku (Rose?) olis todennut jotain universumien räjähdyksestä, jos Tohtori tanssii. Ja jostain taisin lukeakin, että se on jotenkin allegorinen/metaforinen tms ja viittaa johonkin ihan muuhun.
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。

Poissa Villa Viola

• Salarakas Mäyrä
  • Vuotislainen
  • Rakkaus on kärsivällinen!
  • Pottermore: WingHowl90
« Vastaus #74 : Toukokuu 26, 2013, 17:40:40 »
Ah, Doctor Who! Mahtava sarja! Itse aloin seurata sarjaa vihdoin viime kesänä, kun Yle alkoi näyttää sarjaa "alusta". Olin kuullut sarjasta juttuja, koska siihen viitataan usein eri brittisarjoissa. Ihan mielenkiinnosta päätin siis katsastaa tämän sarjan. Ensimmäisen jakson perusteella, olin hieman hämilläni. Olin ajatellut, että sarja olisi hieman erilainen. En oikein jaksanut seurata sarjaa kovinkaan intensiivisesti, mutta eräänä vapaapäivänäni päätin, että katson taas DW:ta. Jakso olikin "toisen" kauden ensimmäinen ja David Tennantin myötä ihastuin sarjaan totaalisesti. En pitänyt 9. tohtorista, koska mielestäni hän vaikutti ilkeältä ja jotenkin luotaantyöntävältä. Ehkä, jos nyt katsoisin niitä jaksoja uudestaan olisin toista mieltä.

Tänä keväänä odotin kuin kuuta nousevaa, että Doctor Who taas alkaisi. Sarjassa vain on se jokin, joka saa sitä seuraamaan. Ihmiset ympärilläni pilkkaavat sarjaa sen "lapsellisuuden" takia, mutta minusta sarja on syvällinen ja hyvin kirjoitettu. Varsinkin kaksiosaiset jaksot ovat usein juoneltaan monitasoisia ja vivahteikkaita. Ei ole minun ongelmani, jos toiset ovat suppeamielisiä kaikkea erilaista kohtaan...

Minulla ei ole lempi companionia, vaan osaan pitää jokaisesta yksilöinä. Kaikilla companioneilla on jotain annettavaa tohtorille. Kuitenkin  on sanottava, että River Song on aivan ihana ja varsinkin tohtorin seurassa ollessaan, mietin koko ajan vain OTP :D Vaikka siis varsinaisestihan River Song ei ole tohtorin companion :)

Tohtorien vaihtumisesta on keskusteltu täälläkin paljon. Ajattelin, että Doctor Who on minulle kulminoitunut David Tennantiin. Olin varma, että lopetan sarjan katsomisen sitten kun tohtori vaihtuu. (Ennen viidettä kautta olevat speciaalit olivat melkein sydäntäsärkeviä...) Kun sitten koitti aika, että tohtori vaihtui, ajattelin antaa Matt Smithille yhden mahdollisuuden. Olin nähnyt häntä paljon fandomissa ja muutenkin DW mainoksissa ja kaikkialla. Hän vaikutti aina vain väärältä tohtorilta, melkein leikkitohtorilta. Mutta "viidennen" kauden ensimmäisen jakson jälkeen olin jo nollannut David Tennantin täysin. 11. tohtori oli aivan yhtä paljon tohtori kuin edellinenkin. Olen siis edelleen suuri DW fani ja todella iloinen siitä, että Tennant ei ollut minulle sama asia kuin Doctor Who!

Tähän naiseksi muuntautumiseen on viitattu DW:ssa. Kun 10. tohtori vaihtui 11:nneksi tohtoriksi, tohtori heitti ilmaan lauseen tyyliin: "Olenko nainen?" Ehkä meitä jo tässä hieman pohjustettiin...

Sakura, olen kanssa miettinyt jotain ton tyylistä kuviota mitä tohtorin nimeen tulee! On aina hauska huomata, miten ihmiset ajattelevat asioista saman suuntaisesti :D Mielestäni teoriasi on todella järkeenkäypä ja hyvin perusteltu. (Ehkä myös siksi, että olen itse samoilla linjoilla :D ) 

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
« Vastaus #75 : Toukokuu 27, 2013, 22:43:07 »

Tähän naiseksi muuntautumiseen on viitattu DW:ssa. Kun 10. tohtori vaihtui 11:nneksi tohtoriksi, tohtori heitti ilmaan lauseen tyyliin: "Olenko nainen?" Ehkä meitä jo tässä hieman pohjustettiin...

Kyl se ainaki on mahdollista. Villa Violan heittämän kohdan lisäks yhdessä 11. Tohtorin jaksossa se mainitsee jotain vanhasta Time Lord -ystävästään jolla oli aina ollu sama käärmetatuointi ja maininnassaan sanoo jotain sinnepäin että "He always had the same tattoo. Or she a couple of times."

Mut tavallaan olis aika rohkea veto tehdä Tohtorista nainen, koska sarjaa katsomattomatkin ihmiset tietää sen "Sinä ihme äijänä jolla on outoja vaatteita ja sininen poliisiboksi ja nätti nainen mukana". Toisaalta vois olla mielenkiintoista nähdä miten se kuvio muuttuis vai muuttuisko se ollenkaan.

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #76 : Toukokuu 28, 2013, 08:49:38 »
Mut tavallaan olis aika rohkea veto tehdä Tohtorista nainen, koska sarjaa katsomattomatkin ihmiset tietää sen "Sinä ihme äijänä jolla on outoja vaatteita ja sininen poliisiboksi ja nätti nainen mukana". Toisaalta vois olla mielenkiintoista nähdä miten se kuvio muuttuis vai muuttuisko se ollenkaan.

Olisi kyllä kiinnostavaa nähdä sukupuoleaan vaihtanut Tohtori, mutta jotenkaan en usko, että sitä tehdään, koska Tohtori on aina ollut mies, joten Moffatillakaan tuskin on pokkaa mennä vaihtamaan tämä naiseksi. Jos näin kuitenkin tapahtuu, itse toivoisin, että Tohtorista ei tulisi mitään liian naisellista, Tohtorin luonteelle sopisi poikatyttömäinen, fiksu, mutta tuttuun tapaan erikoinen ja toisissa tilanteissa tietyllä tapaa hölmö hahmo. Matkakumppanihan olisi tässä tapauksessa luultavasti mies, tai Pondien tapaan nainen ja mies, mutta olisihan tietysti kiinnostava nähdä, miten nainen-nainen -matkakumppanuus toimisi. Myös vanhojen hahmojen kohtaaminen naistohtorilla olisi äärimmäisen mielenkiintoinen, ajatelkaapa vaikka miten Captain Jack Harkness käyttäytyisi. Tosin, hän käyttäytyy sekä naisten että miesten ympärillä samaan tapaan, mutta hänen reaktionsa siihen, että Tohtori olisi muuttunut naiseksi, olisi kyllä näkemisen arvoinen.

Itse toivon, että kun 11.tohtori lopulta regeneroituu, hänestä tulisi punapää. En tiedä, onko tämä vain modernin Who:n pakkomielle Tohtorille, vai oliko jotakin tällaista jo klassisessa, mutta Tohtorin ilme, kun hänestä tulisi punapää, olisi yksinkertaisesti näkemisen arvoinen. 10.hän kysyi Roselta vakavalla äänellä regeneroiduttuaan: "Am I ginger?" ja 11. totesi "Still not ginger!"
"Aye, I could do that.."

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #77 : Toukokuu 31, 2013, 16:45:40 »
Ainoastaan uuden sarjan eka tuokkari eli Ecclestonin aikakausi on saannut suomiteksteillä varustetun DVD:n. Kun kyselin muitten kausien perään maahantuojalta niin sieltä vastattiin, että muita kausia ei olla aikeissa julkaista ja kun ottaa huomioon, että tuon ekan tuokkarin julkaisusta on 6 vuotta niin ei varmaan kannata pidellä hengitystä sen suhteen, että asiaan tulisi muutosta.
No höh. Aika harmillista. Voisivat kyllä julkasta ne muutkin tuotantokaudet suomenkielisillä teksteillä varustetut DVD:t - varsinkin kun ovat yhden julkaisseet jo. Jotenkin ärsyttävää, kun joistakin sarjoista julkaistaan vaan tyyliin pari ekaa tuotantokautta ja sitten jätetään kesken. Mutta siihen kai sitten vaikuttaa se miten hyvä menekki on.  DW DVD:n kyllä luulisi myyvän hyvin... 

Jaa niin joo. Ovathan kaikki huomanneet, että tänää (periaatteessahan se toinen jakso tulisi kyllä huomenna, koska vuorokausi on vaihtunut siinä vaiheessa...) tulee kaks jaksoa DW:ta? Toinen tulee klo. 00.35, tunnin pitune jakso. Niin ja ens viikolla ei tule ku vaan kolme jaksoa... :/

//3.6.-13 Äsh, mä en vaan yhtää tykkää tosta kuudennen kauden alusta. Jotenkin vähän toivoin, ett se olis mystisesti kadonnut siitä ja alkanu samalla tavalla kuin ennenkin. Miksi Amyn täytyy hölöttää siinä, miksi? Ei se oo mikään Amyn ikioma show...

// 6.7. Luin just Smithin haastattelun koskien sen pois jäämistä Tohtorin roolista tän vuoden jouluspesiaalin jälkeen. Tuntuu yhtä kauheelta kuin Tennantinkin kohdalla, kun se jätti sarjan. :(
Mielenkiinnolla  tosin odotan, ett saadaan tietää kuka on 12 Tohtori. En usko, että nro 12 nousee suosikki Tohtorikseni Tennant'n ja Smithin lailla, mutta uskon kyll, että tuun varmaan pitämään hänestäkin, kuka rooliin sitten ikinä valitaankin (ellei kyseessä nyt satu olemaan joku sellainen näyttelijä, josta en tykkää...).
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2013, 18:26:55 kirjoittanut tirsu »

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #78 : Kesäkuu 20, 2013, 19:31:15 »
Onpas tänne langennut Hiljaisuus..:-D
Amy on mielestäni ollut kiva companion, vaikka voinkin verrata vain Donnaan. Mutta silti se alun pätkä jossa Amy puhuu kuinka tapasi Doctorin on vain häiritsevä. Oli se ensin ihan kiva lisä, mutta kun se onkin nyt joka jaksossa.. Rory on myöskin hyvä tyyppi, kiva kun tuli myös companioniksi.:)
Ja vaikka edelleenkin pidän Doctor Whosta (tietysti:)) niin nuo 'ihmepelastumiset' on jo häiritseviä. Roryhan on jo ties kuinka monesti ollut mukamas kuollut, mutta pelastunutkin, samoin Amy, Doctor ja koko universumi (?) Ei siinä mitään vikaa sinänsä, hyvä kun ovatkin selvinneet, mutta nyt ei enää tule pelättyä niin kovasti jonkun hahmon puolesta, koska sen tietää että kyllä he pelastuvat vaikka ei siltä näyttäisi. Sekava selostus kenties, mutten paremminkaan osaa muotoilla.

Tänä vuonna on luvassa 50vuotis juhlajakso, saa nähdä näytetäänkö se Suomessa pian Britannian esityksen jälkeen, toivottavasti. Ja luin että sitä olisi suunniteltu näytettäväksi elokuvateattereissakin, maista tosin ei tietoa.

Ja Smithin poisjääminen Doctorin roolista ei kyllä ole mukava uutinen.:( Mutta kenties tässä käy samoin kuin viimeksi Doctorin regeneroituessa: harmittaa kun edellinen Doctor jää pois, mutta alan kuitenkin pitää siitä seuraavasta. Ainakin toivon käyvän niin. 12. Doctorin näyttelijä ilmoitetaan kai ensi kuussa (en ole ihan täysin varma lähteen luotettavuudesta, mutta luulenpa sen olevan oikeassa.) Niin ja YLE:n sivuilla lukee että Doctor Who't uusitaan ykköskaudesta eteenpäin ensi vuonna.:)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #79 : Kesäkuu 20, 2013, 21:02:44 »
Niin ja YLE:n sivuilla lukee että Doctor Who't uusitaan ykköskaudesta eteenpäin ensi vuonna.:)
Uusitaanko? Miten multa on mennyt tällainen tieto ohitse (koska Ylen sivut on jotenkin sekavat ja mulla palaa hermot niiden kanssa...) Mutta kiva juttu, jos näin on. :)

12. Doctorin näyttelijä ilmoitetaan kai ensi kuussa (en ole ihan täysin varma lähteen luotettavuudesta, mutta luulenpa sen olevan oikeassa.)
Onkos teillä muuten joku näyttelijä, jonka toivoisitte näkevän Tohtorin roolissa? Tai vastaavasti ketä ette haluaisi nähdä Tohtorin roolissa?
Itselläni on muutama, jonka haluaisin nähdä. Mm. James D'Arcy (en kyllä usko, että tulee koskaan tapahtumaan, mutta voihan sitä aina toivoa), Dominic Cooper ja Eric Tiede. Ja jotenkin Benedict Cumberbatchkin sopisi Tohtorin rooliin, mutta sitä nyt tuskin tulee tapahtumaan.
Jos Tohtori nro 12 sattuisi olemaan nainen, niin Helena Bonham Carter olisi kuin luotu Tohtorin rooliin. Bonham Carterin lisäksi Isla Fisher olisi toinen naisnäyttelijä, joka sopiva esittämään Tohtoria.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2013, 10:25:22 kirjoittanut tirsu »

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Kesäkuu 20, 2013, 22:39:18 »
Amy on mielestäni ollut kiva companion, vaikka voinkin verrata vain Donnaan. Mutta silti se alun pätkä jossa Amy puhuu kuinka tapasi Doctorin on vain häiritsevä. Oli se ensin ihan kiva lisä, mutta kun se onkin nyt joka jaksossa.. Rory on myöskin hyvä tyyppi, kiva kun tuli myös companioniksi.:)
Ja vaikka edelleenkin pidän Doctor Whosta (tietysti:)) niin nuo 'ihmepelastumiset' on jo häiritseviä. Roryhan on jo ties kuinka monesti ollut mukamas kuollut, mutta pelastunutkin, samoin Amy, Doctor ja koko universumi (?) Ei siinä mitään vikaa sinänsä, hyvä kun ovatkin selvinneet, mutta nyt ei enää tule pelättyä niin kovasti jonkun hahmon puolesta, koska sen tietää että kyllä he pelastuvat vaikka ei siltä näyttäisi. Sekava selostus kenties, mutten paremminkaan osaa muotoilla.

Tuo alkuselostus on tosiaan aika häiritsevä. Ihmepelastumisten lisäksi on alkanut ärsyttää juonikuvio, jossa Amy siepataan ja sitten Tohtorin/Roryn/molempien täytyy pelastaa hänet; esim. Hyvän miehen sota (tuo jakso jossa River/Melody syntyi), Hiljaisuus -jakso, Liskoihmisjakso (vaikka tässä jaksossa onnistuukin karkaamaan)... Muutenkaan en oikein pidä koko hahmosta. Rory on aika neutraali ja yhdentekevän oloinen hahmo, hänestä minulla ei oikein ole mielipidettä. Riveristä pidän kyllä, mutta hänen elämänsä pyörii vähän turhan paljon Tohtorin ympärillä.

Itse jaksotkaan eivät ole jaksaneet niin säväyttää. Mitään omien suosikkijaksojeni Waters of Marsin, Are you my mummy-tuplajakson tai Blinkin tasoista ei vielä ole vastaan tullut. Anteeksi, en jaksa muistaa jaksojen nimiä

Mutta ettei ihan valittamiseksi menisi, nuo uusinnat kuulostavat erittäin hyvältä! Itseltä meni viime kesänä osa ykköskauden uusinnosta ohi, joten hyvä nähdä nekin taas.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2013, 20:26:09 kirjoittanut Sleepwalker »
Respect the funk.

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Kesäkuu 20, 2013, 22:45:16 »
Lainaus
Niin ja YLE:n sivuilla lukee että Doctor Who't uusitaan ykköskaudesta eteenpäin ensi vuonna.:)
JEE! :D toinen ja kolmas tuottari ovat ainoat joita en ole nähnyt suomenkielisillä tekstityksillä ja jotkut tieteellisimmät selostukset menivät välillä yli hilseen joten on kiva päästä niistäkin jyvälle.

11. tohtori on luultavasti tämänastisista New-Whon Tohtoreista suosikkini. Muutkin Tohtorit ovat olleet oikein hyviä ja tuoneet sarjaan paljon. Ysissä kuitenkin ärsytti Villa Violan mainitsema jonkinlainen ilkeys, esim. mua tympi todella paljon se kuinka Mickey tuomittiin heti idiootiksi ja siinä yhdessä jaksossa Tohtori ei edes vaivautunut antamaan hänelle selitystä koska hän ei kuitenkaan ymmärtäisi sitä. Inhosin Mickeytä ekassa jaksossa koska hän ei todellakaan ollut mikään jaloin tyyppi ja käyttäytyi melko pelkurimaisesti mutta kannattaa muistaa että seuraavalla kerralla Mickey suojeli Jackieta ja oli valmis uhmaamaan slitheeniä pesäpallomailalla vaikkei siitä varmaan mitään hyötyä olisi ollutkaan :D Ja kun Rose luopui toivosta päästä takaisin Tohtorin luokse 1. kauden lopussa, Mickey käski olla luovuttamatta.

Kympin (ja ysin) kanssa ärsytti vähän se hänen kaudet pyörivät niin paljon Rosen ympärillä. Tykkään Rosesta hirmuisesti ja hänen ja Tohtorin suhde oli tosi suloinen ja mielenkiintoinen mutta liika on liikaa. Mä ymmärrän kyllä että Tohtori oli murtunut menetettyään hänet mutta ei se oikeuta häntä kohtelemaan muita ihmisiä (MARTHA!) huonosti. Marthaa hän vertasi koko ajan Roseen ja ekaa kertaa kun hän tapasi Donnan hän ihmetteli sitä että Donna ei ollut mitenkään ihmeellinen. Muidenkin osalta koko The Runaway Bride oli yhtä lytätään Donnan itsetunto pohjamutiin-juhlaa minkä vaikutuksesta Donnan itsetunto oli entistä huonompi neloskaudella. 3. kauden lopussa Tohtori varmaan tajusi että oli ollut mäntti ja pitänyt Marthaa itsestäänselvyytenä joten 4. kaudella hän otti asiakseen osoittaa Donnalle kuinka ihmeellinen ja tärkeä hän oikeasti oli.

Ja lainaus 11. tohtorilta: "D'you know, in 900 years of time and space I've never met anyone who wasn't important before."

11. ei mun mielestä tuomitse ihmisiä niin helposti, mikä kävi musta hyvin ilmi siinä jaksossa jossa se nainen tappoi sen olennon joka asui maan alla, en muista niiden olentojen nimiä. Hän sanoi että olkaa maailman parhaimmat ihmiset (tai jtn) mutta ei alkanut osoitella että HEI ETENKIN SINÄ.

Totta kai kympin tarina päättyi hurmaavasti hänen ja Rosen jälleennäkemiseen! Siis se oli oikeasti ihana mutta... :D Joillekin faneille pitää vaan muistuttaa että sarja kertoo Tohtorista, ei Tohtorista ja Rose Tyleristä. Rasittaa kun jotkut ruikuttaa koko ajan Rosen perään, kaikki muut companionit ovat automaattisesti surkeita koska hän ei ole Rose! Tohtorin kymmenistä ja kymmenistä companioneista vain yksi on Rose. Tässä fandomissa on parasta tottua siihen että asiat muuttuu.

Sen takia mä varmaan tykkään 11. tohtorista niin paljon. Niin paljon muuttui kertaheitolla. Yleensä mä en tykkää noin isoista muutoksista mutta tällä kertaa se tuntui virkistävältä. Jopa kuvaustyyli on musta paremman näköinen hahaha! Jotenkin musta nää 11. tohtorin jaksot ovat olleet ihanan eeppisiä (esim. The Big Bang) ja olen nauranut enemmän kuin muilla kausilla. Esim. sille Let's Kill Hitler-jakson Riverin ja Tohtorin kamppailulle jossa Riverillä on se banaani :D

Joku sanoi että kaipaa kympin pimeämpää Tohtoria, mutta kyllä ei se pimeämpi puoli ole kadonnut mihinkään vaikka 11. käyttäytyy hupsusti. Niin kuin Matt Smith sanoi: "That’s what interests me about The Doctor because, actually, look at the blood on the man’s hands. 900 years, countless very selfish choices, and he’s literally blown planets up. His own race, you know, that’s all on his hands. Which is why I think he has to make silly jokes and wear a fez. Because if he didn’t, he’d hang himself."

Martha, Rory ja River ovat tällä hetkellä mun lempihahmoja :) Ja Tohtori totta kai mutta en oikeastaan laske päähenkilöitä. En oikeestaan inhoa ketään. Aluksi olin melko neutraali Roryn suhteen, ajattelin että "jaa, joku Rory" mutta sitten PAM, yhtäkkiä se oli roomalainen ja vartioi Amya 2000 (!!) vuotta. Se on tosi pitkä aika. Mä olen ihastunut eeppisiin tekoihin, esim. siihen kuinka Martha matkusti vuoden ajan maassa ja kertoi kaikille ajatella Tohtoria tiettynä aikana. Ilman deus ex machinaa! River on tietty Ms. Epic itse. Myös Clara vaikuttaa mielenkiintoiselta vaikka en ole nähnyt hänestä paljoakaan.

Tässä yksi hienoimpia Doctor Who-fanivideoita joita olen ikinä nähnyt, johon palaan koko ajan uudelleen ja osasyy siihen miksi odotan Claraa niin innolla! :D Ja niin HUOM! Sisältää spoilereita.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #82 : Kesäkuu 21, 2013, 14:43:11 »
Täällä ensimmäisessä kommentissa lukee tuosta jaksojen uusimisesta. Muualta en ainakaan muista asiasta lukeneeni, koska aika hankalathan nuo sivut on..

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #83 : Kesäkuu 21, 2013, 14:53:32 »
Onkos teillä muuten joku näyttelijä, jonka toivoisitte näkevän Tohtorin roolissa? Tai vastaavasti ketä ette haluaisi nähdä Tohtorin roolissa?
Itselläni on muutama, jonka haluaisin nähdä. Mm. James D'Arcy (en kyllä usko, että tulee koskaan tapahtumaan, mutta voihan sitä aina toivoa), Dominic Cooper ja Eric Tiede. Ja jotenkin Benedict Cumberbatchkin sopisi Tohtorin rooliin, mutta sitä nyt tuskin tulee tapahtumaan.
Jos Tohtori nro 12 sattuisi olemaan nainen, niin Helena Bonham Carter olisi kuin luotu Tohtorin rooliin. Bonham Carterin lisäksi Isla Fisher olisi toinen naisnäyttelijä, joka sopiva esittämään Tohtoria.

Helena Boham Carter olisi kyllä loistava ehdokas, jos tohtorista päätetäänkin tehdä nainen.

Minä toivon, että uudeksi tohtoriksi ei valita ketään hirveän nuorta näyttelijää, eikä hirveän vanhaakaan. Smithän on melko nuori, nuorin tohtori tähän saakka. Ylipäätään hänen tohtorinsa käyttäytyy lapsekkaasti, joten hänen jälkeensä olisi mukava saada kontrastina luonteeltaan vähän vakavampi tohtori - kunhan ei liian vakava. 12.tohtorin luonne on kuitenkin minulle näyttelijävalintaa tärkeämpi - tietysti riippuu näyttelijästä, mihin suuntaan hän tahtoo hahmoaan viedä, sillä käsikirjoittajat kuitenkin kuuntelevat näyttelijän päätöksiä.

Kahta asiaa kuitenkin toivon: koska kyseessä on brittisarja, tohtori saisi puhua jollakin brittein saarten aksentilla, olkoonkin sitten perus-brittiaksentti, skotti-, walesilais- tai miksei vaikka irkkuaksenttikin.. Tosin skottiaksentillinen tohtorihan meillä juuri oli Tennantin muodossa, joten otetaampa vaikka se irkkuaksentti sieltä. Tosin, tohtori aussiaksentillakin olisi ihana. Toiseksi, tahdon tohtorista punapään, ja jos se ei tapahdu, tahdon hänen viittaavan siihen, kuten aiemmissa modernin who:n regeneraatioissa on viitattu.. Mutta kaikkein eniten haaveilen-jonkun sanoja lainaten, en enää muista kuka termin keksi, kun bongasin sen netissä pyöriessäni- nimenomaan ReGingeraatiosta.
"Aye, I could do that.."

Poissa Suvituuli

• Vuotislainen
« Vastaus #84 : Kesäkuu 22, 2013, 12:37:40 »
Tosin skottiaksentillinen tohtorihan meillä juuri oli Tennantin muodossa, joten otetaampa vaikka se irkkuaksentti sieltä.
Tennant kyllä puhuu skottiaksentilla itse, mutta Tohtorina häntä pyydettiin käyttämään muistaakseni Estuary Englishiä. Sen sijaan Ecclestone taisi puhua jollain pohjoisemman aksentilla, koska ainakin Rose sanoi hänen kuulostavan siltä kuin tulisi pohjoisesta. (En kyllä itse kiinnittänyt silloin 9:n puheeseen huomiota, joten varma en voi olla. :D)

Minäkin haluaisin Tohtorille tällä kertaa jonkun selkeän aksentin. Olen ihan hulluna kaikkiin murteisiin, eikä englanti tee siinä poikkeusta. :D
Muita toiveita uuden näyttelijän valintaan on sukupuoli. Tohtorin vain on oltava mies! Ehkä nais-Tohtoriin tottuisi, mutta näin kun kaikki edeltäjätkin ovat olleet miehiä, muutos tuntuu niin omituiselta. Kääntyisikö sitten companion-asettelukin niin, että Tohtori nappaisi komeita poikia mukaansa? (Ei paha!) Vai tulisiko sarjaan akkavalta? Siinä tapauksessa haluaisin Jackin takaisin. :D

Miten muuten time lordit tunnistavat toisensa? Jos koko keho uudistuu, mikä pysyy niin samana, että sen huomaa ulkopuolelta?
Entä jos Tohtori innostuisi ottamaan tatuoinnin, säilyisikö se joka regeneraatiossa kuten sillä yhdellä?
Ja voisiko Tohtori todella olla nainen? Heittikö Tohtori silloin vain, että se yksi (jonka nimeä en muista, anteeksi) olisi pari kertaa ollut naisenakin, vai oliko se ihan totta? Sinänsä kyllä loogista, että koko kehon uudistuessa myös sukupuoli vaihtuisi.
Oi miettikää muuten jos Master tekisi comebackin missinä!

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #85 : Kesäkuu 22, 2013, 14:45:44 »
Tosin skottiaksentillinen tohtorihan meillä juuri oli Tennantin muodossa, joten otetaampa vaikka se irkkuaksentti sieltä.
Tennant kyllä puhuu skottiaksentilla itse, mutta Tohtorina häntä pyydettiin käyttämään muistaakseni Estuary Englishiä. Sen sijaan Ecclestone taisi puhua jollain pohjoisemman aksentilla, koska ainakin Rose sanoi hänen kuulostavan siltä kuin tulisi pohjoisesta. (En kyllä itse kiinnittänyt silloin 9:n puheeseen huomiota, joten varma en voi olla. :D)
Saattaa muuten olla, ei Tennant ainakaan läheskään yhtä vahvalla aksentilla puhunut kuin normaalisti.

Miten muuten time lordit tunnistavat toisensa? Jos koko keho uudistuu, mikä pysyy niin samana, että sen huomaa ulkopuolelta?
Entä jos Tohtori innostuisi ottamaan tatuoinnin, säilyisikö se joka regeneraatiossa kuten sillä yhdellä?
Luulen, että timelordit eivät aina tunnista toisiaan. En ole klassista who:ta katsonut, mutta jostakin luin, että Tohtorilla on useita kertoja ollut vaikeuksia tunnistaa niin muita timelordeja, esimerkiksi Master, kuin myös omia regeneraatioitaan. Tietysti uusin regeneraatio tunnistaa omat vanhat itsensä, mutta esimerkiksi Doctor Who - Time Crash (children in need special 2007) -pätkässä 5.tohtori ei tunnistanut 10.tohtoria, kun heidän Tardiksensa törmäsivät, mutta 10 tunnisti vanhan itsensä. En siis usko, että ulkoasullisesti mikään auttaa timelordeja tunnistamaan muita, jotka ovat regeneroituneet toiseen kehoon. Tietysti, jos tuo tatuointi nimenomaan säilyi regeneraatioilta toiselle, saattaisihan jokin muu vastaavanlainen pysyvä tuntomerkkikin säilyä. Toisaalta, kun koko keho muuttuu, tuntuu vähän hölmöltä, että tatuointi säilyisi, kun koko muu timelord muuttuu. Itse ajattelin ko.kohdassa, että ko.timelord olisi aina ensitöikseen käynyt teetättämässä tuon tatuoinnin jossakin, jotta hänen rakastamansa merkki säilyisi, mutta voihan olla, että se säilyy regeneraatiosta toiseen.
"Aye, I could do that.."

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Kesäkuu 22, 2013, 16:17:39 »

Itse näkisin mielelläni James McAvoyn roolissa. Miehen roolisuorituksessa X-Men: First Class - leffassa oli vain jotain hyvin Tohtorimaista. Tämä tosin jää suurella todennäköisyydellä pelkäksi haaveeksi, kun mies väsää tällä hetkellä Hollywood - leffoja, joten tuskin aikataulu sallisi tv-sarjan pääroolia.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Pottermore: WildWave21968
« Vastaus #87 : Kesäkuu 22, 2013, 19:20:58 »
Ehkä minäkin whovianina tulen tänne pistää jotain viestiä tänne. :)

Oon ollut viime vuodesta lähtien whovian, kun sitä alettiin näyttää Suomessa, ja katsonn nykyään Britten tahtin, mutta katson kyllä Yleltä tulevia jaksoja, koska tekstitykset, joten tajuan asiat paremmin nyt. Silti tekstitykset eivät ole kovin hyviä Ylelllä. Siitä on kokemusta.

Mun suosikki Doctor on 10 ja 11 välillä... Companioneista suosikki on River - mutta jos pitää sanoa Rosesta, Marthasta, Donnasta, Amysta ja Clarasta, niin Donna on suosikki. Amysta oon pitänyt vain Roryn kanssa. Jack on myös ihana :D <33

Klassisia olen katsonut muutaman jakson verran.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jenaminya)

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Heinäkuu 06, 2013, 14:54:39 »
No niin, eilen vaihtui companion (toivottavasti muistitte katsoa yöjakson). Mitä mieltä Clarasta? Millaisia tunteita Amyn ja Roryn poistuminen herätti?

Itse en tosiaan Amysta ja Rorysta niin välittänyt. Hahmoista oli jo aika lailla saatu kaikki irti, joten mielestäni heidän olikin jo ihan hyvä aika poistua. Noita ihmepelastumisia, jollainen eilisessäkin nähtiin, oli jo ollut aivan tarpeeksi. Muutenkin heillä ei ollut varsinaista tarinaa, vaan lähinnä ihmeteltiin sitä, kuinka välillä eletään tavallista elämää ja välillä ollaan Tohtorin matkassa. Clara puolestaan vaikuttaa ihan kiinnostavalta hahmolta, ja tuo, miten hän voi elää (ja kuolla) useammassa ajassa herätti kyllä mielenkiintoni.

Uudesta Tardiksen "sisustuksesta" sen sijaan en pidä. Kauhean kolkon oloinen.
Respect the funk.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Heinäkuu 06, 2013, 16:24:47 »
Millaisia tunteita Amyn ja Roryn poistuminen herätti? Vaikka olenkin valitellut ihmepelastumisista, pidin silti Amysta ja Rorysta. Arvelinkin (spoilaannuttuani, että he Angels take Manhattan-jaksossa poistuvat) ainakin toisen joutuvan menneisyyteen. Lähtö oli niin surullinen, taas sai itkeä. Onneksi kuitenkin saivat olla yhdessä, mutta Tohtoria kävi sääliksi.
Mitä mieltä Clarasta? Ekan jakson, jossa hänet nähtiin, perusteella en oikein pitänyt hänestä. Mutta Lumiukko-jaksossa olikin onneksi mukavempi. Toivottavasti myös pysyy kivana.

Tardisin uusi ohjaamo ei minunkaan mieleeni ollut, mutta kaipa edellinen muistutti liikaa Pondeista.
Ja taas alkutunnari ja lopputekstit olivat muuttuneet, turhan usein minusta. Siitä tosin pidän, kun alun Doctor Who-tekstin kirjainten pinta liittyy jotenkin kyseiseen jaksoon.

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Heinäkuu 06, 2013, 21:07:48 »
Tällänen poistuminen millanen Amylla ja Rorylla oli kauhean surullinen. Toi että Tohtori yritti saada niitä vielä takasin oli sydäntä särkevää.

Clarasta on vielä hanka kahen erilaisen jakson jälkeen sanoa mitään mutta vaikuttaa kivalta ja omanlaiseltaan hahmolta. Oli ihanaa miten se sai Tohtorin taas kiinnostumaan maailman pelastamisesta.

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #91 : Heinäkuu 06, 2013, 21:49:55 »
Tykkään Pondeista ihan hirveästi, he ja Tohtori tekevät loistavan ja dynaamisen kolmikon mutta toisaalta odotin Claraa niin innolla että en paljoa tunteillut. Ehkä asiaan vaikutti myös se että en ole välttynyt spoilereilta tuon jakson suhteen joten tiesin mitä odottaa. Tätä sarjaa olisi niin hauskaa katsoa spoilaantumatta mutta se voi olla melko hankalaa, etenkin jos on Tumblrissa. Sit kun tää 7. kausi on näytetty, alan katsoa tätä Brittien tahtiin.

Eilinen jakso oli musta todella hyvä. Jostain kumman syystä mä olen tykännyt 11. Tohtorin jouluspesiaaleista ihan hulluna, ne kaikki on olleet jotenkin tosi söpöjä! :D Kympinkin jouluspesiaalit olivat hyviä mutta asenteeni oli hieman enemmän sellainen "no niin, siirrytäänpäs itse asiaan."

En tykännyt uudesta tunnarista ja minustakin uusi ohjaamo oli melko kolkko. Mutta ehkä se siitä "lämpenee" kunhan Tohtorin Pond-ikävä vähän hellittää. Mutta Clarasta pidin! :D Pidin hänestä jo tuossa Dalek-jaksossa. Huomasitteko kuinka hän rikkoi neljännen seinän? Kuka tahansa ei tee niin! ;) Clara vaikuttaa mielenkiintoiselta, älykkäältä ja "näpäkkäältä". Kaavailen hänestä uutta suosikkiani Marthan, Riverin ja Roryn rinnalle. Repesin sille "it's smaller on the outside."

Mulla ei ole ketään tiettyä näyttelijää ketä toivoisin 12. Tohtoriksi mutta toivon että hän ei ole nainen. Ei sillä että naistohtori olisi jotenkin huonompi mutta mulle tohtori on mad man with a box. Jotkut eivät kestä muutoksia yhtä hyvin kuin toiset, olihan niitäkin jotka melkein vannoivat ettei Tennantin jälkeen enää katso Doctor Whota :D Ainoa jonka voisin nähdä naispuolisena Tohtorina on juuri tirsun mainitsema Helena Bonham Carter. Itse asiassa hän sopisi todella hyvin mutta olisiko se mahdollista? Lisäksi toivon että tuleva Tohtori ei ole mikään pojannulikka mutta toisaalta ei mikään viittä vaille dementoitunut äijänkäppänäkään.

// muuten, tuliko kenellekkään muulle game of thrones mieleen eilisestä yöjaksosta? :D "winter is coming."
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2013, 22:50:26 kirjoittanut Cheo »

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #92 : Heinäkuu 07, 2013, 14:59:25 »
Mutta Clarasta pidin! :D Pidin hänestä jo tuossa Dalek-jaksossa. Huomasitteko kuinka hän rikkoi neljännen seinän? Kuka tahansa ei tee niin! ;) Clara vaikuttaa mielenkiintoiselta, älykkäältä ja "näpäkkäältä". Kaavailen hänestä uutta suosikkiani Marthan, Riverin ja Roryn rinnalle. Repesin sille "it's smaller on the outside."

Missä kohtauksessa neljännen seinän rikkominen tapahtui? Miten mulla on voinut mennä ohi...

Ja taas alkutunnari ja lopputekstit olivat muuttuneet, turhan usein minusta. Siitä tosin pidän, kun alun Doctor Who-tekstin kirjainten pinta liittyy jotenkin kyseiseen jaksoon.

Samaa mieltä. Vähän ihmettelen, miksi tunnaria on muutettu saman tohtorin aikana. Kympin aikaan oli sama tunnari koko ajan (oliko peräti sama kuin ysillä), mutta nyt tuntuu että vaihtuu koko ajan. Sama juttu Tardiksen ohjaamon kanssa. Juuri kun ehtii edelliseen tottua niin se jo vaihtuukin.

Mitä mahdolliseen naistohtoriin tulee, minulla ei ole mitään ajatusta vastaan. Toisaalta Helena Bonham Carteria on vähän vaikea kuvitella Tohtoriksi. Hän on kyllä näyttelijänä hyvä, mutta vähän pelkään, että ainakin minulla tulisi ajateltua häntä lähinnä itsenään tai Bellatrixina, ei Tohtorina :') Sama juttu muiden kovin tunnettujen/persoonallisten näyttelijöiden kanssa.

Olisi muuten mahtava nähdä Clara ja Jack samassa jaksossa. Tai Jack ja River! Tai vaikka kaikki kolme :D Turha toivo, tiedetään
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2013, 15:05:31 kirjoittanut Sleepwalker »
Respect the funk.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #93 : Heinäkuu 07, 2013, 16:36:33 »
Mitä mahdolliseen naistohtoriin tulee, minulla ei ole mitään ajatusta vastaan. Toisaalta Helena Bonham Carteria on vähän vaikea kuvitella Tohtoriksi. Hän on kyllä näyttelijänä hyvä, mutta vähän pelkään, että ainakin minulla tulisi ajateltua häntä lähinnä itsenään tai Bellatrixina, ei Tohtorina :') Sama juttu muiden kovin tunnettujen/persoonallisten näyttelijöiden kanssa.

Minustakin olisi hankala ajatella jotakuta tunnetumpaa näyttelijää Tohtorin rooliin, koska siinä tosiaan saattaisi ajatella näyttelijää edellisenä/edellisinä roolihahmoinaan Tohtorin sijaan. Siksi toivonkin seuraavan Tohtorin näyttelijän olevan joku tuntemattomampi, kuten Matt Smith. Vai olenko ainoa joka ei tiennyt häntä ennen Tohtorin roolia?

Mulla ei ole ketään tiettyä näyttelijää ketä toivoisin 12. Tohtoriksi mutta toivon että hän ei ole nainen. Ei sillä että naistohtori olisi jotenkin huonompi mutta mulle tohtori on mad man with a box.

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Heinäkuu 07, 2013, 17:40:37 »
Mutta Clarasta pidin! :D Pidin hänestä jo tuossa Dalek-jaksossa. Huomasitteko kuinka hän rikkoi neljännen seinän? Kuka tahansa ei tee niin! ;) Clara vaikuttaa mielenkiintoiselta, älykkäältä ja "näpäkkäältä". Kaavailen hänestä uutta suosikkiani Marthan, Riverin ja Roryn rinnalle. Repesin sille "it's smaller on the outside."

Missä kohtauksessa neljännen seinän rikkominen tapahtui? Miten mulla on voinut mennä ohi...
Ihan ekassa jaksossa missä Clara esiintyi (Asylum of the Daleks) siinä kohtauksessa jossa Tohtori poistuu Dalek-Claran luota :) Clara sanoo "run you clever boy and remember" ja katsoo heti sen jälkeen suoraan kameraan. Tässä linkki, löytyy kohdasta 3:34.

Poissa Witchie

• Vuotislainen
« Vastaus #95 : Heinäkuu 08, 2013, 22:47:47 »
Onko  kenelläkään tiedossa matt smithin fanipostiosoitetta? Olen lähettämässä hänelle postia mutta osoite puuttuu... Kiitos jos vastaatte.. :)

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Heinäkuu 10, 2013, 20:54:51 »
Matt Smith-fanisivulla ainakin lukee tuo osoite, mutta en tosin ole itse lähettänyt Smithille postia..:
Matt Smith
c/o Troika
3rd Floor
74 Clerkenwell Road
London EC1M 5QA
United Kingdom

//Ole hyvä! :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2013, 12:22:36 kirjoittanut Greenfinch »

Poissa Witchie

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Heinäkuu 11, 2013, 12:07:47 »
Kiitoksia paljon Greenfinch!

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #98 : Heinäkuu 25, 2013, 15:02:51 »
Tiedoksi vuotiksen whovianeille:
Doctor Whon 50-vuotis juhlajakso näytetään Suomessa pian Britannian ensi-illan jälkeen! :)
Tosi hienoa, sillä luulin että se näytettäisiin täällä vasta vuoden kuluttua.:)

Nyt DW jäi sitten tauolle, ja Smith on Tohtorina enää vain kahdessa jaksossa (mikäli olen oikein ymmärtänyt.) Se on harmi, sillä 11. Tohtori on minusta paras.:(
Toissapäiväinen jakso oli oikein hyvä, kuten muutkin on olleet, vaikka Clara ei yhäkään vedä vertoja suosikkicompanioneilleni Amylle ja Rorylle.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #99 : Heinäkuu 25, 2013, 22:35:32 »
Nyt DW jäi sitten tauolle, ja Smith on Tohtorina enää vain kahdessa jaksossa (mikäli olen oikein ymmärtänyt.) Se on harmi, sillä 11. Tohtori on minusta paras.:(
Toissapäiväinen jakso oli oikein hyvä, kuten muutkin on olleet, vaikka Clara ei yhäkään vedä vertoja suosikkicompanioneilleni Amylle ja Rorylle.

Saa korjata, jos olen väärässä, mutta minusta se menee niin, että juhlajaksoa seuraava tuotantokausi on Smithin viimeinen. Eli vasta 8. tuokkarin lopussa mies regernoituu.

Pitää muuten antaa tekijöille propsit kuinka hyvin tuossa vikassa jaksossa saivat liitettyä klassisen Whon ja uuden Whon kuvamateriaalit yhteen. Etenkin William Hartnellin "cameo" ansaitsee hatun noston tehostemiehille, kun ensimmäisen Tohtorin seikkailut olivat mustavalkoisia.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #100 : Heinäkuu 26, 2013, 11:20:22 »
Saa korjata, jos olen väärässä, mutta minusta se menee niin, että juhlajaksoa seuraava tuotantokausi on Smithin viimeinen. Eli vasta 8. tuokkarin lopussa mies regernoituu.
Smith'n Tohtori regeneroituu tän vuoden jouluspesiaalissa, joten kasi kaudella on sitten uusi näyttelijä Tohtorina. Eli Smith'llä on tosiaan enää vain nuo kaksi erikoisjaksoa jäljellä. :/ Vaikka jossain oli käsittääkseni ollut jossain vaiheessa juttua, että Smith ja Coleman olisivat molemmat allekirjoittaneet mukana olonsa kasikaudelle, mutta paikkaansa pitävä tieto se on näyttävästikin vain Colemanin kohdalla.

Mutta kiva, että 50.vuotis juhlaspesiaali näytetään Suomessa pian Brittien jälkeen. En malta odottaa. Mahtavaa nähdä kaksi suosikki Tohtoriani yhtä aikaa. Ja ihanaa nähdä Roseakin, joka on heti Claran jälkeen suosikkicompanioni.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2013, 11:23:55 kirjoittanut tirsu »

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #101 : Heinäkuu 26, 2013, 21:28:43 »
Sääli vain, että 8.kautta joutuu odottamaan ensi vuoteen asti.. Toivottavasti 11. regeneroituu jouluspesiaalissa siten, että meille näytetään, minkä tyyppinen häntä seuraava tohtori on persoonaltaan. Minut on vallannut paha tunne, ettei Moffat paljasta uuden tohtorin henkilöllisyyttä ennen jouluspesiaalia, ja sitten jakso päättyykin siten, että Smith alkaa regeneroitua syystä tai toisesta, sanoen jotakin 'regeneration is not cool' -tyyppistä, ja sitten leimahtaa liekkeihin, ja ruutu pimenee. Ehkäpä Moffat ei sentään niin julma ole, jostain luin, että 12. tohtorin näyttelijä paljastettaisiin elokuussa, mutta mene ja tiedä, niin jotkut väittivät kivenkovaa, että se paljastetaan heinäkuussa.

Marraskuuta ja joulua odotellessa. Tällä hetkellä näyttää siltä, että pääsen katsomaan tuon jakson livenä BBC:ltä, sillä suunnitelmissa on lontoonreissu 50-vuotisjuhlaviikonlopulle. Mihinkään tapahtumiin en aio mennä, mutta tahdon päästä haistelemaan drwho:n täyttämää ilmaa lontoon kaduilla, ja tutkimaan, jos vaikka jostain löytyisi Dalekeja. Ja tietysti kun jakso alkaa, täytyy olla hotellihuoneessa linnoittautunut television eteen ^^
"Aye, I could do that.."

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #102 : Elokuu 02, 2013, 21:27:05 »
The 12th Doctor on valittu. Näyttelijä paljastetaan kuulemma sunnuntaina illalla (kaiketi klo 19  brittien aikaa eli täällä sitten klo 21).
Nyt pitäisi sitten vaan malttaa odottaa siihen asti. Saas nähdä, että onko roolin valittu näyttelijä yksikään niistä (suurella todennäköisyydellä vastaus on, että ei), joita itse olen ajatellut/toivonut seuraavaksi Tohtoriksi.

Poissa Witchie

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Elokuu 04, 2013, 09:18:53 »
En halua tietää sitä vielä joten pliis jos kerrote sen täällä niin pistäkää spoileriksi, mut ei oo pakko jos ei haluu toivoisin vaan :(

//Mutta ei siis toooodellakaan oo pakko, mutta vain JOS usempikin henkilö haluaa näin. Niin ettei tarvitse mitään yksityiserikoissuperkohtelua minulle :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2013, 20:04:19 kirjoittanut Witchie »

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #104 : Elokuu 04, 2013, 21:39:13 »

Jotenkin iski kauhee tyhjiö, kun DW jäi tauolle, ehkä paikkailen tyhjiötä katselemalla koko sarjan taas uudestaan ihan ekasta kaudesta alkaen, koska en millään jaksa odottaa jatkoa. Toki oon ennakkoluuloinen Twelveä kohtaan, mutta vähän veikkaan, et sopeudun siihenkin, vaikka en usko sen nousevan Kympin ja Yhdentoista verokseks suosikiks, onnistuin nimittäin rakastumaan hyörivään ja pyörivään Yhteentoista, vaikka Kymppi onkin se My Doctor.
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Elokuu 04, 2013, 21:45:56 »
En halua tietää sitä vielä joten pliis jos kerrote sen täällä niin pistäkää spoileriksi, mut ei oo pakko jos ei haluu toivoisin vaan :(
No totta kai se laitetaa spoileriksi, jos joku ei halua saada tietää! Sehän on vaan reilua.

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #106 : Elokuu 04, 2013, 21:59:24 »
No totta kai se laitetaa spoileriksi, jos joku ei halua saada tietää! Sehän on vaan reilua.

Vastaus tuohon spoileriin:

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Elokuu 04, 2013, 22:00:00 »
Jotain ajatuksia asiasta.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2013, 17:51:47 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Flexo

• Vuotislainen
« Vastaus #108 : Elokuu 04, 2013, 22:30:40 »

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Elokuu 05, 2013, 11:09:03 »
Vastaus tuohon spoileriin:

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #110 : Elokuu 05, 2013, 14:30:01 »
"Aye, I could do that.."

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Elokuu 08, 2013, 00:50:48 »

Tulee kyllä tosi kova ikävä Matt Smithiä! Jotenkin hänen Tohtoristaan tuli juuri se minun Tohtori :)

Poissa Brina

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Elokuu 08, 2013, 03:46:03 »

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #113 : Syyskuu 24, 2013, 17:15:06 »
Nyt YLE on varmistanut, että 50-vuotisspesiaali esitetään Suomessa 23.11. kuten Britanniassa (ja muissakin maissa.)

Minusta se on tosi mahtavaa.:) Saa nähdä juhlajakson tarkalleen oikeana päivänä, ensimmäinen Doctor Whon jaksohan esitettiin 23. marraskuuta 1963. Ei myöskään tarvitse pelätä spoilereita, joita varmasti olisi ehtinyt kuulla, mikäli Suomen esitys olisi vasta ensi kesänä.:) Sitten kun kuulisi vielä, esitetäänkö joulujaksokin tämän vuoden puolella.. Mutta pääasia, että (ainakin) spesiaali esitetään.:)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #114 : Syyskuu 24, 2013, 20:58:11 »
Nyt YLE on varmistanut, että 50-vuotisspesiaali esitetään Suomessa 23.11. kuten Britanniassa (ja muissakin maissa.)

Minusta se on tosi mahtavaa.:) Saa nähdä juhlajakson tarkalleen oikeana päivänä, ensimmäinen Doctor Whon jaksohan esitettiin 23. marraskuuta 1963. Ei myöskään tarvitse pelätä spoilereita, joita varmasti olisi ehtinyt kuulla, mikäli Suomen esitys olisi vasta ensi kesänä.:) Sitten kun kuulisi vielä, esitetäänkö joulujaksokin tämän vuoden puolella.. Mutta pääasia, että (ainakin) spesiaali esitetään.:)
Oh! Aivan mahtava juttu. Sehän on aika pian sitten. :) En malta odottaa.
Mutta mitä tulee jouluspesiaaliin, niin mä odottaisin sen kanssa mieluummin niin kauan, että kasi kausikin ois valmis ja sitten ne näytettäisiin täällä meillä samaan syssyyn. Mun mielestä se olis jotenki niin parempi. Sillä tavalla pääsis heti "tutustumaan" uuteen Tohtoriin eikä tarttis odotella.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #115 : Marraskuu 13, 2013, 18:08:08 »
Niille jotka eivät pientä spoilaantumista pelkää olisi 50 - vuotisspesiaalista traileria tarjolla.

David Tennantin ja Matt Smithin kemia tulee selvästi olemaan shown kohokohta.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #116 : Marraskuu 15, 2013, 15:13:32 »
Apua, tuo traileri aiheuttaa aivan liian suurta fangirlausta, Tennant is really back! Blimey.

Sellaisille, joita kiinnostaa, olisi myös mini-episodi tarjolla, tähdittäjänä 8. tohtori Paul McGann, episodi on käytännössä prequel tuolle 50.vuotisjaksolle.
"Aye, I could do that.."

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #117 : Marraskuu 23, 2013, 23:59:35 »
Siinähän se meni ja iski täysillä. Huikean hauska seikkailu ja Tohtori - trion kemia piti huolen siitä, ettei kertaakaan ollut tylsää. Ecclestonia tosin jäi vähän kaipaamaan, kun välillä tuntui siltä, että jotkin kohtaukset oli alkuvaiheissa ideoitu siltä lähtökohdalta, että kaikki kolme modernia - Tohtoria saataisiin mukaan (mm. Vankityrmä - kohtaus). Spesiaali myös tuntui enimmäkseen vain normaalia isommalta jaksolta, koko sarjan 50-vuotisjuhlan sijaan, mutta tarinan finaali korjasi tämän asian oikein ryminällä.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #118 : Marraskuu 25, 2013, 19:04:30 »
50v-juhlajakso nähty nyt kahteen kertaan ja vielä monta kertaa aion katsoa uudestaan, sen verran hyvä jakso oli! :)

Nyt sitten jään odottamaan Jouluspesiaalia, joka siis Suomessa näytetään 29.12. jos joku ei sitä vielä tiennyt.:) Ja spesiaalin nimihän on
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2013, 21:10:00 kirjoittanut Greenfinch »

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
« Vastaus #119 : Marraskuu 27, 2013, 20:44:11 »
Eräs Whovian ilmoittautuu suuremmallekin yleisölle!
Tosiaan, olen hypännyt Doctor Who:n matkaan siinä vaiheessa, kun uusia jaksoja näytettiin silloin joskus vuonna 2006 Suomenkin telkussa.
Mie olin aivan ihmeissäni koko sarjasta, mikä tuo sininen vekotin oikein on? Miksi tuo salaperäinen mies esittäytyy Ajanherraksi ja matkustaa ulottuvuudesta toiseen? Mitä ovat Dalekit? Ennen kuin huomasinkaan, olin aivan totaalisen koukussa eikä paluuta enää ole ollut entiselleen. Fanitus on siis ollut enemmän tai vähemmän mukana tässä kuluneiden vuosien varsilla ja Doctor Who tuntuu vain kasvavan päivä päivältä yhä isommaksi asiaksi itselleni.
Miulle Tohtorien vaihtumiset ovat jostain syystä vaatineet enemmän aikaa niihin tottumisille. Oli esimerkiksi hämmentävää, kun ysi vaihtui kymppiin.
Noh, totuttelussa ei kauaa mennyt kuin ihastuin kymmenenteen Tohtoriin aivan täysin. Tennant on ihastuttava tapaus! Yksitoista vaatii edelleen hieman sulattelua, mutta myö olen hiljattain onnistunut rikkomaan jäätä hänenkin suhteensa.
Seuralaisista omasta mielestäni Rose on se ainoa oikea, joita nyt Tohtorin mukana on tässä vaihtuvien tuottisten aikana pyörinyt. Kenestäkään muusta en ole oikeasti tykännyt yhtä paljon, Amysta nyt vähiten (otan vihat niskaani, jos niikseen on).

Huh, spessujakso oli kyllä sellaista settiä, että oksat pois! Se oli eeppistä katsottavaa kaikinpuolin ja fanityttöily oli ehtaa todellisuutta! Valotti mukavasti myös edellisten Tohtorien mysteerejä, jonka lisäksi oli mahtavaa nähdä kaikki samassa jaksossa tavalla taikka toisella. : )
Viimeistään sen jälkeen iski fiilis katsoa aivan kaikki Doctor Who-jaksot, joita on ikinä tehty. Neljäs ja kahdeksas tohtori kiehtovat klassisista kaikista eniten.
Plus tietysti täytyy maratoonata kaikki uudet ennen seuraavan tuotantokauden alkua! Joulujaksoa odotellessa täpinöiden sekaisin tuntein~
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Marraskuu 30, 2013, 17:01:30 »
Spoilaa 50-vuotisjaksoa! Koska se tuli Suomessa samaan aikaan kuin muuallakin niin oletan että suurin osa on katsonut sen jo...? :D

Tykkäsin kyllä jaksosta tosi paljon mutta olenko ainoa jota hieman häiritsee tämä Gallifreyn pelastaminen? Tohtorin synkkä menneisyys tuo mielestäni hahmon "pelastaja-imagoon" (parempaakaan sanaa en keksinyt, sori!) mielenkiintoista särmää ja kontrastia. Hän on tuhonnut oman lajinsa mutta silti hän on hyvä ja yrittää toimia oikeudenmukaisesti. Totta kai Gallifreyn pelastaminen oli oikein mutta nyt pelkään että Tohtorista tulee liian puhtoinen. Puhumattakaan että tää hieno "lajinsa viimeinen" juttu on nyt enempi vähempi pilalla :D

Totta kai musta olisi mielenkiintoista tutustua lähemmin time lordeihin ja Gallifreyhin, sen kulttuuriin yms. enkä ole suinkaan lyömässä hanskoja tiskiin. Toivon vaan että käsikirjoittajat eivät munaa tätä ja Tohtori säilyttää vielä sen jonkin joka saa mut pitämään hänestä hirveästi.

Jouluspesiaalia odotellessa! :D

Poissa Flexo

• Vuotislainen
« Vastaus #121 : Joulukuu 01, 2013, 00:14:22 »
Spoilaa 50-vuotisjaksoa! Koska se tuli Suomessa samaan aikaan kuin muuallakin niin oletan että suurin osa on katsonut sen jo...? :D

Tykkäsin kyllä jaksosta tosi paljon mutta olenko ainoa jota hieman häiritsee tämä Gallifreyn pelastaminen? Tohtorin synkkä menneisyys tuo mielestäni hahmon "pelastaja-imagoon" (parempaakaan sanaa en keksinyt, sori!) mielenkiintoista särmää ja kontrastia. Hän on tuhonnut oman lajinsa mutta silti hän on hyvä ja yrittää toimia oikeudenmukaisesti. Totta kai Gallifreyn pelastaminen oli oikein mutta nyt pelkään että Tohtorista tulee liian puhtoinen. Puhumattakaan että tää hieno "lajinsa viimeinen" juttu on nyt enempi vähempi pilalla :D

Totta kai musta olisi mielenkiintoista tutustua lähemmin time lordeihin ja Gallifreyhin, sen kulttuuriin yms. enkä ole suinkaan lyömässä hanskoja tiskiin. Toivon vaan että käsikirjoittajat eivät munaa tätä ja Tohtori säilyttää vielä sen jonkin joka saa mut pitämään hänestä hirveästi.

Jouluspesiaalia odotellessa! :D

Jos käsikirjoittajat osasivat kirjoittaa 26 tuotantokauden ja yhden tv-elokuvan verran kiinnostavia tarinoita klassisten Tohtoreitten aikana Gallifreyn ja muitten ajan herrojen läsnäolosta huolimatta, niin tuskinpa nytkään on mitään hätää.

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #122 : Joulukuu 01, 2013, 14:26:05 »
Flexo, mun oma käsitys on se, että classic!Who:ssa on eri käsikirjottajat, kun tässä uudessa, joten en ainakaan ite tuudittaudu siihen uskoon, että koska classic toimi ja onnistui, niin tää uus onnistuu yhtä hyvin, jos Gallifrey ei oo tuhoutunutkaan. (enkä itse niin kamalasti tosta juonenkäänteestä syttynyt, koska se kuitenkin oli yks niistä ns. kantavista voimista tossa sarjassa ja asia, mikä teki Tohtorista Tohtorin ainakin jollain tavalla - se kipu ja häpeä, mitä se tunsi siitä, että tappoi koko oman lajinsa. Jotenkin se nyt vaan ei oo enää sama.

Eli Cheo, et ole ainoa, jota toi ratkaisu häiritsi. Omasta mielestäni Tohtori toimi niin pyyteettömästi nimenomaan siitä syystä, että oli tuhonnut oman lajinsa -> tunsi siitä häpeää -> yritti korvata ja maksaa sen takaisin tekemällä niin paljon hyvää kun vaan mahdollista. Nyt siltä vaan tippui pohja pois. Toki toi oli hieno ja mahtipontinen tapa poistaa asia päiväjärjestyksestä, mutta en tykännyt. Siitä tosin tykkäsin, että vaikka Billie Piper oli mukana, Rose ei kuitenkaan päässyt toistamiseen pakoon "vankilastaan". Hienosti oli kierretty ja silti Piperin mukanaolo riitti tuottaan mulle ihan mielettömät Ten/Rose-feelsit.

Olinko muuten ainoa, joka oli sitä mieltä, että Tenin high five TARDISin kanssa oli söpö? Itse ainakin hihkun ja melkein kiljun kyseisessä kohdassa joka ikinen kerta, kun sen nään. Nerokasta, nerokasta, nerokasta. Ja vieläkin meinaan purskahtaa itkuun joka kerta, kun Ten tekee jotain oikein Ten-mäistä juhlajaksosta, varsinkin jotkut repliikit saa joko nauramaan tai vollottamaan kuin vesiputous.
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Joulukuu 01, 2013, 14:40:28 »
Minun kantani Gallifreyn pelastamiseen on se, että ennen kuin siitä voi oikeasti sanoa mitään, meidän pitää ensin nähdä miten meno tästä etenee. Lähtökohtaisesti on kuitenkin hyvä, että rohkeasti pistetään status quota uusiksi ja tämä avaa mahdollisuuksia täysin uudenlaisiin ja omalla tavallaan loistaviin tarinoihin.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #124 : Joulukuu 01, 2013, 20:04:23 »
Itsehän siis tykkäisin, jos Gallifrey tuotaisiin takaisin sarjaan. Saatais vähän lisäsärmää Tohtorin ja muiden Time Lordien/Ladyjen völille. Tohtori kun ei oikein tunnu pitävän oman lajinsa edustajista, mut ne muut onkin aika törppöjä useimmiten. :D Oma mielipiteeni siis. Classic on aika kiva.

Mutta joo. Ketäänhän ei tietenkään kiinnosta se fakta, että olin viime sunnuntain ExCelissä 50th Celebrationissa juhlistamassa Tohtorin taivalta.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #125 : Joulukuu 17, 2013, 18:01:11 »

Minuakin vaivaa tuo Gallifrey. Tässä lähdettiin nyt vähän turhan paljon puuttumaan päähenkilön taustatarinaan, ja petyin jaksoon muutenkin. Ja taas tohtori meni naimisiin, wtf? Sekin harmitti, että Clara jäi jaksossa statistiksi. Toki ihan ymmärrettävää, että kaikkien noiden Tohtorien keskellä jää sivuun, mutta olisi ollut hauska nähdä häntä enemmän.
Respect the funk.

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #126 : Joulukuu 17, 2013, 19:34:09 »
Minuakin vaivaa tuo Gallifrey. Tässä lähdettiin nyt vähän turhan paljon puuttumaan päähenkilön taustatarinaan, ja petyin jaksoon muutenkin. Ja taas tohtori meni naimisiin, wtf? Sekin harmitti, että Clara jäi jaksossa statistiksi. Toki ihan ymmärrettävää, että kaikkien noiden Tohtorien keskellä jää sivuun, mutta olisi ollut hauska nähdä häntä enemmän.
Naimisiinmenokohta oli aivan loistava, sillä 10.hän huomauttaa End of Time -jaksossa: Got married. That was a mistake. Good Queen Bess. And let me tell you, her nickname is no longer. ja nyt saimme nähdä hänen menevän naimisiin Good Queen Bess:n kanssa.

Tuohon taustatarinaan voisin sen verran huomauttaa, että alunperinhän Gallifrey on ollut paikallaan, kunnes se 8. ja 9.tohtorien välissä tuhoutui (EIPÄS TUHOUTUNUTKAAN) aikasodan takia, joten aika monta Tohtoria käytiin läpi sillä taustalla, että Tohtori oli (käsittääkseni, en ole varma) karannut Gallifreylta varastamallaan Tardiksella, joten Gallifreyn takaisintuominen ei sinällään muuta mitään. Myönnettäköön, uudet Who:t, jotka ovat ainoita mitä itsekin olen nähnyt, ovat pyörineet melkoisesti tuon 'lajinsa viimeinen' ajattelun ympärillä, joten sinällään tuntuu oudolta tuoda Gallifrey takaisin, mutta itse odotan sen näkemistä innokkaasti.
"Aye, I could do that.."

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #127 : Joulukuu 29, 2013, 18:55:13 »
Tänään muuten tulee joulujakso noin klo 19. Naureskelin telkku.com:n kuvalla vaikka ei siinä mitään nauramista ole. 

Katsoin sen 50- vuotisjakson ja se oli ihan ensimmäinen jakso ikinä jonka katsoin (joo, sivistyksessä paha aukko). Olin kyllä välillä pihalla kun tiesin ennestään vain sen puhelinkopin näköisen jutun eli Tardisin ja mihin sitä käytetään ja että tohtori regeneroituu. Vielä en kyllä tajua miten eli kuoleeko se edellinen hahmo oikeasti ja syntyy tavallaan uudelleen vai muuttuuko tohtorin pärstä vain randomisti joksikin ja ihan sama hahmo kyseessä vaikka ulkonäkö onkin eri. Ja luulin, että kovin moni ei tohtorin olemassa olosta tietäisi, mutta toisin näköjään onkin.

Haluaisin ehdottomasti katsoa kaikki uudemmat kaudet ihan ykösestä lähtien ja ehkä niitä todella vanhoja jaksoja, mutta en tiedä mistä. Kun ei edes niistä uudemmista kausista ole dvd:nä kuin eka ja muita ei kuulema julkaista. Ilmeisesti on sitten Suomessa katsojaluvut ja dvd:n ostajaluvut alhaisia, etteivät viitsi panostaa. Ja viaplay:ssä ei ainakaan ole. Netflixistä en tiedä kun rekisteröitymätön ei voi valikoimaa selata toisin kuin muualla. Ja tekstitys pitää olla, vaikka englantia hyvin osaankin, jotenkin vain tuntuu helpommalta katsoa kun ei tarvitse niin tarkasti kuunnella. Ja mitähän sontaa ohjelman pitää olla, että ohjelmalla olisi tarpeeksi katsojia. Areenassa ohjelma on kategorisoitu lasten/nuorten ohjelmaksi ja sekin voi karsia katsojia, vaikka eikös myös aikuisetkin katso. Ainakin jotkut teinit syrjii ohjelmaa heti jos se "mainostetaan" lasten ohjelmana. Ja muutenkin lajittelu tuntuu menevän niin, että jos ohjelma ei sisällä seksiä tms. se on automaatisesti lapsille, vaikkei todellisuudessa olisikaan. Eli tohtorin pitäisi varmaan juottaa naisia känniin ja käyttää hyväkseen ja syntyy muutama avioton penska :)  *reps* Sitten varmaan katsojaluvut nousee, kun voisin kuvitella että jossain Salkkareissa olisi tuollaista ja se on suosittu vaikka onkin surkea. Doctor Who:ssa on sentään käytetty mielikuvitusta. Kirjojakin on, mutta ei niitä varmaan ole kovin montaa suomennettu. Ja pc yms. pelejäkään ei varmaan Suomessa myydä.

Onko kukaan muuten nähnyt sen parodiaversion, jossa on Rowan Atkinson? Pitäisi se joskus etsiä jostain. Itse yritin kerran etsiä parodioita youtubesta, mutta ainakin silloin huumori oli tyyliä tohtori on homo tai seksihullu. Hauskaa?

Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #128 : Joulukuu 29, 2013, 20:14:33 »
Netflixissä on 5 kautta Tohtoria.

Joulujakso... Haluun vaan itkee koska wääää! Kaivaudun johonkin kivenkoloon nyt ja sulattelen.

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #129 : Joulukuu 29, 2013, 20:55:18 »
Olin hivenen pettynyt joulujaksoon.. Toisaalta se saattaa johtua siitä, etten ole koskaan pitänyt niin paljoa Smithin tohtorista. Loput menköön spoilerin alle, jos joku ei ehtinytkään jaksoa katsoa suorana ^^

"Aye, I could do that.."

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #130 : Joulukuu 30, 2013, 13:06:00 »
Minusta jouluspesiaali oli hyvä. Ei loistava, ei huono vaan hyvä. Tarinalla oli hieman liian kova kiirre viedä kaikki Smithin - aikakauden juonenkäänteet päätökseen ja samalla antaa maistiaisia tulevasta. Hieman myös häiritsi, ettei tämä tuntunut muutamia pakollisia jouluviittauksia lukuunottamatta ollenkaan jouluspesiaalilta vaan ihan perusjaksolta, mutta se nyt on pilkunviilaamista.  Smithiä tulee kyllä ikävä, sillä tämä oli lempparini kolmesta modernista Tohtorista (en uskalla julistaa tätä kaikista parhaimmaksi ennen kuin olen nähdyt jokusen klassisten Tohtoreitten jaksoista) ja tuli haikea olo, kun Amy (Roryn kanssa parhain kumppani) tuli myös sanomaan jäähyväiset.

Jään kyllä innolla odottamaan mitä Peter Capaldilla on rooliin tarjottavana. Vaikka tämän ensiesiintyminen jäikin lyhyeksi, niin jokin tässä viehätti. Eikä muuten taatusti ole sattumaa, että sekä Tohtorin ensimmäisen, että uuden regernaatio - kierteen aloitti vanha mies.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Joulukuu 30, 2013, 20:56:47 »
Joulujakso on mielestäni tosi hyvä, vaikka ehkä hieman sekava.

Ja yle:hän uusi kaikki uuden Doctor Whon kaudet ensi vuonna.:)

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #132 : Tammikuu 01, 2014, 00:29:18 »

Mitä mitä? Ne tulee kaikki uudet vuonna 2014 uusintana? Mistä tiedät, kun itse en tuota tietoa löytänyt.

Olen kyllä varsinainen pöljä. Missasin itse  joulujakson, vaikka täällä itse muistuttelin muita. Kello vain sattui olemaan jo liikaa kun tv:n ääreen menin ja toivoin ensin että olisi ollut sen noin 5 minuuttia myöhässä, mutta ei. Kun se oli yle eikä mikään maikkari. En sitten viitsinyt alkaa katsoa myöhässä, kun halusin jakson katsoa ihan täysin alusta. Voi kökkö. Näin kuitenkin muutaman sekunnin mittaisen pätkän siitä jaksosta ja olin näkevinäni tekstityksestä jotain: "Oletko alasti" tms. Siis häh? En tiedä olenko sitten saanut trauman joulun jälkeen kun fb:ssä pyöri sellainen "Haluatko nähdä miltä joulupukki näyttää kesällä" -teksti ja alempana kuva pahasti ylipainoisesta  alastomasta miehestä (kommenttien perusteella en ole ainoa, joka traumatisoitui) ja nyt sitten trauma näkyy lukihäiriönä. Enhän minä ole yhtään sairas ihminen, en en.

Voiko muuten vain yhden ainoan jakson nähtyään sanoa itseään sarjan faniksi? Voi olla etten joskus muut "uudet" jaksot nähtyäni piittaa ollenkaan siitä 50-vuotisjaksosta, mutta hyvä oli tällä hetkellä. Ja voi olla etten näistä uusista jaksoista tykkää ollenkaan jos joskus  näen ne ihan alkuperäiset.

[olenpa_nolo_ja_seko]Olen niin ihastunut tuohon 11. Tohtori -hahmoon. Olisipa irl-hahmo niin voisi viedä minut Tardiksella johonkin Jupiteriin. [/olenpa_nolo_ja_seko] Juu, menen tarkistamaan lääkityksen, kun joku kuitenkin käskee niin tehdä. :)

Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #133 : Tammikuu 01, 2014, 10:57:41 »

Mitä mitä? Ne tulee kaikki uudet vuonna 2014 uusintana? Mistä tiedät, kun itse en tuota tietoa löytänyt.
Joo, tulee. Pari sivua taaksepäin siitä oli keskustelua hieman, mutta tässä olisi linkki , jossa asiasta kerrotaan. Siitä sanotaan kommenttejen puolella.

Näin kuitenkin muutaman sekunnin mittaisen pätkän siitä jaksosta ja olin näkevinäni tekstityksestä jotain: "Oletko alasti" tms. Siis häh?
Ihan oikein näit siellä lukevan, mutta eipä siitä enempää, ettei tule pilattua katsomiskokemustasi sitten, kun sen katsot.

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
« Vastaus #134 : Tammikuu 02, 2014, 21:50:53 »
Unohdin aiemmasta viestistä tämän, ja pahoittelen etten jaksa ruveta muokkailemaan vaan kirjoitan uuden.
"Aye, I could do that.."

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #135 : Tammikuu 07, 2014, 11:11:21 »
Unohdin aiemmasta viestistä tämän, ja pahoittelen etten jaksa ruveta muokkailemaan vaan kirjoitan uuden.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Tammikuu 08, 2014, 23:38:38 »
Näin kuitenkin muutaman sekunnin mittaisen pätkän siitä jaksosta ja olin näkevinäni tekstityksestä jotain: "Oletko alasti" tms. Siis häh?
Ihan oikein näit siellä lukevan, mutta eipä siitä enempää, ettei tule pilattua katsomiskokemustasi sitten, kun sen katsot.

No täytyy varmaan jättää jakso sitten väliin kokonaan (vielä en siis ole ehtinyt Yle Areenasta katsoa) tuon jutun takia. Muutenkin vielä järkyttynyt siitä yhdestä "joulupukkikuvasta". No huono läppä, eihän Doctor Who:ta voi jättää väliin, onneksi on vielä sunnuntaihin asti aikaa.

Tietääkö joku muuten Hikipedian? Siis sen Wikipediaa parodioivan sivuston, jossa lukee suoraan sanottuna jaskaa. Siis Dalekeista ainakin lukee hyvää läppää, ainakin itseäni nauratti

Ärsyttää muuten kun kirjoja on todella paljon, mutta kaikki englanniksi. Ja suomennettuja vain kaksi ja lisää tuskin tulee. Voisipa joku muu kustantamo ottaa ne käännösoikeudet. Edes e-kirjaksi. Vai pitääkö sellainen itse perustaa? Hmmmm... :)

Ja on niitä konsolipelejäkin. On kyllä pari kertaa v-alkuinen ruma kirosana ollut mielessä kun olen niitä PC- ja Nintendo DS-pelejä yrittänyt löytää, mutta mistään suomalaisesta kaupasta ei tunnu löytyvän.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #137 : Tammikuu 09, 2014, 11:14:53 »
Siis sehän on fakta, että Suomesta ei kannata edes yrittää etsiä mitään Tohtoriin liittyvää, koska täällä ei oo tarpeeksi laajaa kysyntää niille. Ite asioin suoraan BBCShopissa, tulee huomattavan paljon halvemmaksi, kuin yrittää löytää Suomensta jotain import-versiota, joka maksaa mansikoita...

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #138 : Tammikuu 09, 2014, 13:54:59 »
Katsoin sen 50- vuotisjakson ja se oli ihan ensimmäinen jakso ikinä jonka katsoin (joo, sivistyksessä paha aukko). Olin kyllä välillä pihalla kun tiesin ennestään vain sen puhelinkopin näköisen jutun eli Tardisin ja mihin sitä käytetään ja että tohtori regeneroituu. Vielä en kyllä tajua miten eli kuoleeko se edellinen hahmo oikeasti ja syntyy tavallaan uudelleen vai muuttuuko tohtorin pärstä vain randomisti joksikin ja ihan sama hahmo kyseessä vaikka ulkonäkö onkin eri.

Erittäin pahasti myöhässä oleva vastaus, mutta parempi niin kuin ei milloinkaan.

Jokainen regernaatio on siis sama henkilö, mutta jotkin luonteenpiirteet ovat voimakkaammin esillä kuin aiemmilla regernaatioilla tai päinvastoin enemmän taka-alalla.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #139 : Tammikuu 16, 2014, 19:26:13 »
Katsoin joulujakson viime perjantaina, mutta jostain kumman syystä en ole vielä kommentoinut täällä. No laitan spoileriin siltä varalta, ettei joku ole vielä nähnyt

Uusinnat tulee muuten vasta keväällä ja kesällä myöhäisillassa. Ja jonain ihmeen paketteina. Eli varmaan samalla tavalla kuin Game of Thrones eli tulee monta jaksoa putkeen. Valvo siinä sitten. Etenkin jos on koulussa tai opiskelemassa tai töissä. Toivottavasti tulee jaksot myös Areenaan, voisi katsoa itse paremmalla ajalla.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #140 : Tammikuu 16, 2014, 21:53:23 »

Eiköhän nuo jaksot uusintakierroksella tuu areenaankiin.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #141 : Tammikuu 17, 2014, 15:12:30 »

// 27.1.-14
Capaldin Tohtorin asu julkastiin tänään, mitäs piditte? Mun mielestäni se oli oikein kiva ja sopi todella hyvin Capaldille. Tykkäsin paljon. Jollain tapaa kivan yksinkertainen asukokonaisuus ja tykkään väristäkin. :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2014, 21:47:32 kirjoittanut tirsu »

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #142 : Helmikuu 11, 2014, 12:50:55 »
Kyllä, mie tykkään Capaldin Tohtorin asusta oikein paljon. Siinä on viitteitä kolmennen Tohtorin asuihin ja koska kolmos-Tohtori on yks lemppareistani, niin oon vaan enemmän innoissani Capaldista.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Toukokuu 18, 2014, 17:37:36 »
Lainaus
Uuden Tohtorin tuotantokaudet 1-7 uusitaan Kakkosella kesäiltapäivien putkina arkisin 3.7. alkaen n. klo 15.10. ... Tarkka päivämäärä voi vielä muuttua urheilun vuoksi. ... Kahdeksas, aiemmin esittämätön kausi nähdään alkusyksyn ohjelmistossa.
Ihan kiva, että näyttävät alusta (tai no, alusta ja alusta...) asti. Varsinkin, kun Suomessa ei ole myynnissä kuin vain Ninen kausi.
Ja mukava homma, että näyttävät kasi kauden aikas tuoreeltaan täälläkin. Kunhan kasi kausi olisi ilmestynyt Briteissä silloin sitten jo kokonaan - tai ainakin melkein kokonaan. Mutta sen näkee sitten, kun Briteissä joskus selviää ne pvät, jolloin jaksot näyttävät.
Kasi kausi vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mitä nyt niistä kuvista kuvauspaikoilta voi päätellä. En malta odottaa, että päästään tutustumaan Twelveen.
Laitan nyt seuraavan varmuuden vuoksi spoilerin alle.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #144 : Elokuu 24, 2014, 13:34:09 »
Onhan se kiva, että 8. kausi alkaa vain yhden päivän brittejä jäljessä eli tänään, mutta olisi Yle voinut aloittaa aiempien uusinnat niin ajoissa että 7. kausikin olisi kokonaan ehditty esittää ennen 8. kautta. Jos ei ole aiemmin sarjaa seurannut, häiritsee, jos katsoo samalla jotain 4. kautta ja 8. kautta. Mieluummin peräkkäin.

Onhan kaikki muuten nähneet youtubesta sen Doctor Games -parodian. Siis sen missä tohtorit pelaavat vähän Nälkäpeliä. Onhan se ihan hauska, mutta samalla surullinen, kun tyypit tappaa versioita itsestään. Hauskaa sekin kun lasketaan 12 alaspäin. Eli numeroa vastaava tohtori vilahtaa, mutta sotatohtorin kohdalla meinaa tippua tuolilta.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
« Vastaus #145 : Elokuu 30, 2014, 15:58:24 »
Onhan se kiva, että 8. kausi alkaa vain yhden päivän brittejä jäljessä eli tänään, mutta olisi Yle voinut aloittaa aiempien uusinnat niin ajoissa että 7. kausikin olisi kokonaan ehditty esittää ennen 8. kautta. Jos ei ole aiemmin sarjaa seurannut, häiritsee, jos katsoo samalla jotain 4. kautta ja 8. kautta. Mieluummin peräkkäin.

Minuakin hiukan häiritsee tuo, että nyt näkyy yhtä aikaa uusintoja ja uusia jaksoja. Uudesta tohtorista en kyllä ensimmäisen jakson perusteella osaa sanoa oikein mitään - näytti olevan vielä sen verran pihalla avausjaksossa uudentumisen jäljiltä, ettei hahmon omasta luonteesta  vielä oikein saa selvää.
Respect the funk.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #146 : Marraskuu 06, 2014, 21:42:59 »
Onko kukaan pelannut facebookissa Doctor Who Legacya? Ihan hauska peli, mutta kun se alkaa 7. kaudesta.

Ainakin kaudet 5 ja 6 siellä on, mutta ei pääse pelaamaan. Ja kiva kun eilen katsoi vasta 5. kauden vikan jakson. Ja en siis ole aiemmin sarjaa seurannut. Joten hieman spoilaa niistä pahiksista. Ja saisi Yle esittää niitä vanhojakin jaksoja. Siis sitä 60-90-luvun sarjaa.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Marraskuu 06, 2014, 22:59:15 »
Ja saisi Yle esittää niitä vanhojakin jaksoja. Siis sitä 60-90-luvun sarjaa.

Tuossa on, veikkaisin, kaksi isoa ongelmaa jotka estävät sitä tapahtumasta:

1. Alkuperäinen sarja on tyyliltään ja tunnelmaltaan jokseenkin erilainen nykyisen sarjan kanssa (etenkin kahden ekan Tohtorin aikakaudet), joten ei ole taattua, että tarpeeksi moni nykyisen sarjan fani jaksaisi sitä seurata.

2. Moni sarjan alkupään jakso on kadonnut. Mahdollisesti lopullisesti. 60 - luvalla tv-sarjojen filmikeloja harvoin säästettiin, joten monen tv-sarjan jaksot tunteettomasti tuhottiin tilaa viemästä. Joitakin jaksoja on löydetty ympäri maailmaa eri studioitten holveista ja yksityisiltä keräillijöiltä, mutta niitten kunto on vaihdellut (jossain tapauksissa pelkästään audio on tallessa tai moniosaisen tarinan välistä puuttuu jaksoja) ja on hyvin hyvin HYVIN epätodennäköistä, että kaikki jaksot löydettäisiin jonain päivänä. Lisää tietoa, jos kiinnostaa, saa tästä videosta (varoitus: enkunkielinen): http://sfdebris.com/videos/doctorwho/dwwiped.php
Joten tässä on ongelma miten menetellä näitten puuttuvien/vajaitten jaksojen kanssa.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Witchie

• Vuotislainen
« Vastaus #148 : Marraskuu 13, 2014, 22:03:12 »
Capaldi on loistava näyttelijä, ja esittää Tohtoria tosi hyvin, mutta itse sarja on mennyt todella paljon huonommaksi.

Niille jotka haikailevat vanhempien jaksojen perään, Netflixistä löytyy, jos lataa Firefoxille sovelluksen nimeltä Hola!, (googlaamalla löytynee). Tällä pääse muun muassa Amerikan Netflixiin, josta näitä jaksoja löytyy.

Mä oon jotenkin aina vihannut Claraa ja se on ollut tosi ärsyttävä alusta lähtien :D

Poissa Black Raven

• Dark sorceress
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ThestralSnidget21678
« Vastaus #149 : Marraskuu 17, 2014, 06:38:06 »
Doctor Who on kyllä aivan mahtava sarja. Ja David Tennantin tohtori on ehdottomasti paras. Oon sarjaa katsonu pitkään ja tulimpa nyt sanomaan mielipiteeni 8. tuotantokaudesta.
 Itselleni Capaldin tohtori on ollut melkoinen pettymys. Jo sen ensimmäisen muutaman sekunnin aikana mikä hänet nähtiin Matt Smithin viimeisen joulujakson aikana olin syvästi järkyttynyt ja ajattelin että tuoko on seuraava Tohtori? No on se järkytys laantunut mutta silti. Capaldin esittelyjakso oli yhtä painajaista. Eijän sitä Tohtoria juuri koko jaksossa nähty ja se mitä nähtiin ei kyllä vakuuttanut. Tohtorihan oli kuin mielisairaalasta karannut hullu. Capaldin Tohtori vaan toimii välillä hyvin epätohtorimaisesti. Capaldin piti olla synkin Tohtori. Minusta hän ei ole synkkä muttei valoisa. Kun alkaa miettimään hä  ei ole oikein mitään.  Hän vain on.
 Ehkä Capaldi voisi olla ihan hyväkin Tohtori mutta käsikirjoitus tässä tuotantokaudessa on se suurin ongelma. Jaksoissa on ollut paljon 'turhaa' aikaa jossa ei tapahdu oikein mitään juonen kannalta olellista (katson Suomen ajassa joten en ole nähnyt finaalia) ja tämä turha aika saa usein kiinnostuksen jaksoon vähän lopahtamaan. Joitain asioita on selitetty kummallisilla asioilla. Kuten se jakso jossa
Toivottavasti seuraava tuotantokausi on paremmin kirjoitettu ja Capaldi saa parempaa ohjausta.
"The true power is knowing your weaknesses."

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #150 : Marraskuu 17, 2014, 19:19:46 »
Minä olen pitänyt Capaldin Tohtorista kovasti. Uskaltaisin jopa väittää tämän olevan suosikeistani toisella sijalla, mikä on aika kiinnostavaa, kun tämä tuntuu olevan tarkoituksellinen vastakohta suosikilleni (Matt Smith). Capaldin Tohtorin kuiva huumori, kärttyisyys ja "ihan sama" - asenne jotenkin vain iskevät. Hahmo on kuitenkin edelleen sankarillinen, eikä ole koskaan epämielyttävän ilkeä tms. joten tätä jaksaa edelleen seurata tarinan pääsankarina. Kolmen ylihilpeän pomppijan jälkeen oli myös ihan tervetullutta tuoda seuraavan Tohtorin jalkoja lähemmäs maata.

Sen myönnän, että tämä tuokkari ei ole kokonaisuutena ollut kovin ihmeellinen. En nyt menisi tätä missään muodossa huonoksi haukkumaan, sillä jokainen jakso on jaksanut vähintään viihdyttää ja mukaan on mahtunut muutama suorastaan erinomainen hetki. Isoin ongelma, ainakin minun mielestäni, on Clarassa. Aiemmin tätä sieti, kun tämä jakoi valokeilan Smithin kanssa, mutta nyt kun Tohtorista on pyritty tekemään jälleen etäinen ja mysteerinen, niin Claran harteille on pistetty iso osa sarjan kannattelun painosta. Hahmo on valitettavasti niin tylsä ja yksiuloitteinen, ettei tämä jaksa kiinnostaa. Jos tämän roolin olisi antanut Donnalle, Amylle ja Rorylle tai ylipäätään kiinnostavalle kumppanille niin tarinoitten taso nuosisi valtavasti. Claran suhde Dannyn (hahmo, jolla on puupalikan karisma) kanssa on myös täysin kemiatonta pakkopullaa, joka tuntuu olevan mukana ihan vain, jotta stereotyyppiset teinityttöfanit saisivat jotain huokailtavaa nyt kun Tohtori on liian vanha kumppanin ihastuksen kohteeksi.

Toinen iso ongelma on, että muutamia Missyn pikavisiittejä lukuunottamatta, kaikki jaksot ovat olleet varsin itsenäisiä eivätkä ole sisältäneet kummepaa pohjustusta tuleviin tarinoihin. Yksi syy miksi olen pitänyt Moffatin aikakaudesta Daviesin kautta enemmän on miehen kyky tasapainotella monimutkaisia juonilankoja, joiden aukeaminen jakso kerrallaan on pitempään sarjaa katsoneelle erittäin palkitsevaa. Ymmärrän toki, että potentiaalisia uusia katsojia pitää välillä ottaa huomioon, joten voi olla, että Capaldin eka kausi otetaan tarkoituksella siltä osin hitaammin. En silti voi olla kuin hieman pettynyt siitä, että River Song/Silence/Great Intelligence/Trenzalore/Impossible Girl - mysteereistä on menty tähän.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2014, 19:23:14 kirjoittanut Hämppyli »

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #151 : Marraskuu 23, 2014, 19:01:51 »
Kohta alkaa kaksiosaisen finaalin 1. osa. Telkku.com:n mukaan finaalista oli tullut mussutusta, mutta onneksi 9. kausi sentään tehdään vaikka katsojaluvut ovatkin laskeneet. Ja toivottavasti se ei jää viimeiseksi kaudeksi. Tosin jos katsojat vielä lisää kaikkoaa, sekin on valitettavasti edessä. Ehkä jopa liian pian.

Telkku.com:ssa luki aika paljon tuosta finaalista ja jotenkin ilkeästi toivon että

Ja sitten Missystä.

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #152 : Joulukuu 18, 2014, 15:42:34 »
Mä oon katsonut Yle areenasta (enkuntaitoni ovat aika vähäiset) muutaman jakson Doctor Whota. Joistain jaksoista olen tykännyt tosi paljon, joistain en ihan niin kovasti (lähinnä niistä missä Clara on mukana. Toivon melkein joka jaksossa että hän kuolisi tai muuten häipyisi sarjasta).
En nyt muutaman jakson perusteella osaa oikein hyvää mielipidettä sarjasta kertoa, mutta aion varmasti vielä jatkaa jaksojen katselua aina silloin tällöin.
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #153 : Tammikuu 02, 2015, 10:46:50 »
Doctor Who on TV-sarjoista ehdoton ykkönen! Uusimman tuotantokauden jaksojen taso on hyvin epätasainen, mutta Peter Capaldi on loistava. Danny Pink oli hyvin turha henkilöhahmo, ihan puupökkelö. Tilasin netistä 8tk:n mutta kun cdon.com on kyseessä, siinä kestää. Mitä mieltä olitte jouluspesiaalijaksosta? Mielestäni loistava, melkoinen painajainen! Katselin tässä yks päivä jaksoja joissa Tohtorina on Peter Davison ja hän muuttuu Colin Bakerin Tohtoriksi. Katsoin samaan syssyyn Doctor Who the movie-elokuvan, jossa Tohtoria näyttelee Paul McGann. Oli hyvä, jännitystä, huumoria ja vauhdikkaita tilanteita. Kaksi asiaa tuosta elokuvasta on jäänyt kaivelemaan verraten tähän nykyiseen uuteen sarjaan. Älä lue, jos et halua spoilereita! Ensinnäkin elokuvassa Mestari on käyttänyt kaikki uudet kehonsa, joten miten hän uusissa jaksoissa regeneroituu eli uudentuu yhä vaan? Toinen kohta oli se, jossa väläytettiin että Tohtori olisi äitinsä puolelta puoliksi ihminen?? Englannin kielisellä nettisivulla on väittelyä siitä, onko se totta vai ei koko sarjaa ajatellen, vihjeitä siihen on annettu.

Joka tapauksessa suosikkijaksoni ovat Human Nature ja The Family of Blood kolmannelta tuotantokaudelta koska ne liittyy menneisyyteen, vanhaan aikaan ja koska Chameleon archin ansiosta Tohtori elää ihmisenä. Jakso on ihan hulvaton! Ripaus romantiikkaa myös. Ostin erikseen DVD:n The Day of the Doctor 50th Anniversary Special. Oikein toimiva ja hyvä kolmen Tohtorin kera, tosin Zygonit oli ruman näköisiä... Jaksossa Voyage of the Damned on tyylikkäät enkelit, miksi niitä nyt sitten kutsuttiinkaan. "Tiedoksi: kuolette pian." Enkelit menevät epäkuntoon ja osaavat lentää ja vaikka mitä ja lopulta tottelevat Tohtoria. Suosikeistani vielä jakso Midnight oli hyvin tyylikäs ja erilainen verrattuna muihin jaksoihin! Tohtori matkustaa ilman kumppania ja on omillaan ilman TARDISia kun kaikki kääntyy painajaismaiseksi. Mystinen jakso. Onneksi Mestari tuli takaisin kuvioihin, Missy on ihan paras! Aiemmin en osannut arvata kuka hän on mutta sitten luin netistä juonipaljastuksen. Suosikkihenkilöitäni ovat itse Tohtori ja myös Mestari. Pelottavia jaksoja mielestäni ovat The Waters of Mars, Night Terrors, The God Complex ja The Satan Pit! Kuka teidän mielestä on paras Tohtori? Uuden sarjan Tohtoreista suosikkini ovat David Tennant ja myös Peter Capaldi. Matt Smith oli hyvä, mutta turhan nuori rooliinsa ja Christopher Ecclestonia vaikea arvioida, kun oli mukana vain sen yhden tuotantokauden. Hyvä silti. Kumppaneista suosikkini tavallaan Rose mutta enemmän Donna. On saattanut jäädä näkemättä tyyliin joku yksi jakso, eli kysymys kuuluu: mitä Tohtorin hotellihuoneessa oli? 
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2015, 11:27:05 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #154 : Tammikuu 02, 2015, 16:54:16 »
Kaksi asiaa tuosta elokuvasta on jäänyt kaivelemaan verraten tähän nykyiseen uuteen sarjaan. Älä lue, jos et halua spoilereita! Ensinnäkin elokuvassa Mestari on käyttänyt kaikki uudet kehonsa, joten miten hän uusissa jaksoissa regeneroituu eli uudentuu yhä vaan? Toinen kohta oli se, jossa väläytettiin että Tohtori olisi äitinsä puolelta puoliksi ihminen?? Englannin kielisellä nettisivulla on väittelyä siitä, onko se totta vai ei koko sarjaa ajatellen, vihjeitä siihen on annettu.

Ajan Herrat antoivat Mestarille uuden annoksen uusiutumisia, jotta hän voisi sotia Aika Sodassa. Tohtorin sukujuuria koskeva paljastus tuossa leffassa on kuulemmani mukaan aiheuttanut jo ilmestyessään faneissa närää, joten käsikijoittajien asenne sen suhteen on, että Tohtori valehteli ja/tai oli uusiutumisensa jälkeen vähän pihalla vielä.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #155 : Tammikuu 06, 2015, 16:01:45 »
Okei, valaisit asiaa! Kiitos. Cdon.com-tilaus tuli aavistuksen myöhässä mutta kuitenkin ennen loppiaista. Nyt nautiskelen 8. tuotantokauden jaksoista. Lähes samalla hinnalla olisin voinut ostaa suoraan Puolenkuun peleistä, mutta tilasin sitten netistä. En heti muistanutkaan, että Missy näytettiin jo ensimmäisessä jaksossa. Kolme ensimmäistä jaksoa katsottu ja jatkan tänään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2015, 16:05:48 kirjoittanut Ana »

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
« Vastaus #156 : Tammikuu 10, 2015, 01:22:39 »
Kattelin (ja äänestelin) parhaita jaksoja uuden Doctor Who:n eri kausilta. Ja en vaan voi ymmärtää miten Vincent and the Doctor voi olla niin monen mielestä vitoskauden paras jakso. Ainoa jakso, jota en ees ekalla kerralla jaksanut kunnolla kattoa ja tokalla kerralla piti käydä välillä vessassa, sytyttämässä ja pöyhimässä takkaa ja taisin tehdä jotain ruokaakin jossain välissä. Love and Monsters tuli sentään ees ekalla kerralla katottua mielenkiinnolla, vaikka sen jälkeen ei sit ookaan ollut kiinnostava ja se on kuitenkin aika pitkälti worst episode ever.

Radiotimesin äänestys löytyy täältä: http://www.radiotimes.com/news/2015-01-08/what-is-the-best-doctor-who-episode-of-the-modern-era
En tiedä miten siinä oikein paras jakso päätetään, kun jokaiselta kaudelta sai äänestää yhtä. Hirveästi haukkuja kommenteissa sai kutoskausi, vaikka minusta se oli varsin hyvä, kun taas jollain muilla kausilla hyviä jaksoja oikeasti oli vain muutama. Mutta minä nyt tykkäsinkin kyllä Matt Smithistä, Amysta ja etenkin Rorysta (ja Roryn isästä). Clara sen sijaan on ollut minusta ihan täysin tyhjä hahmo koko ajan (mutta kasikausi on näkemättä).

Capaldin tohtoria en ole vielä ollenkaan nähnyt, joten pidän silmät kiinni täällä topicissa sitä koskien. :D
What would The Doctor do?

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #157 : Kesäkuu 24, 2015, 15:28:02 »
Anteeksi, että leikin vähän mainosmiestä, mutta pakko ilmoittaa. Doctor Whota on jälleen alettu julkaista suomitekstein DVD:lle ja tällä hetkellä (aikoja sitten ilmestyneen ekan kauden lisäksi) saatavilla ovat kaudet 2-4! Ihan sattumalta huomasin paikallisessa Kodin Ykkösessä pyörähtäessäni. Tiedän, että osa teistä on varmaan ostanut jo kaikki kaudet ilman suomitekstejä ja/tai on oikeasti tärkeitten menojen kanssa rahallisesti painivia, mutta pyritään nostamaan näitten levyjen myyntilukuja, niin saataisiin loputkin kaudet! =D

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #158 : Kesäkuu 25, 2015, 04:39:08 »
Itse kuulin asiasta jo aiemmin Risingshadowin keskustelusta mutta hyvä että Hämppyli ilmoitti täällä kaikille! Ilouutinen jota on odotettu. Ihmettelin aikoinaan miks tuotantokausien suomentaminen jätettiin typerästi siihen ensimmäiseen. Kylläpäs kesti että sitä jatkettiin. Ja odottakaas vaan kun kirjastot hankkii valikoimiinsa nämä suomennetut tuotantokaudet niin Doctor Who-sarja saa runsaasti myös uusia kaikenikäisiä faneja! Näin ainakin toivon. Itse ostin aikoinaan kaikki tuotantokaudet in english ja se riittää, kielitaitokin sopivasti riittää. Jos tietää että joku tykkää Doctor Who-sarjasta niin noi tk:t on myös hyviä lahjaideoita! Itse huomasin että Anttilassa oli lopultakin saatu ne hienosti esille. Ellen ihan väärin ole netistä bongannut niin loput kaudet ilmestyy myöhemmin tänä vuonna.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #159 : Kesäkuu 26, 2015, 11:45:46 »
Suomennettaisiinpa myös kirjoja. Kirjasto ei taida niitä tilata edes enkuksi. Niitä on vain muutama. Ja vain kaksi kirjaa käännetty.

Ja leffassa Kaiken teoria oli ainakin kaksi Doctor Who -viittausta. Toista ei välttämättä huomaa, mutta toinen oli kyllä hupaisa.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #160 : Elokuu 02, 2015, 22:09:43 »
Elvytetäänpäs myös tämä keskustelu. Niinpä, suurimmilla kirjastoilla olisi petraamisen varaa näissä Doctor Who-kirjoissa. Kunpa niitä hankittaisiin lisää. Pari suomennettua kirjaa luin joskus aikoinaan ja juoni ja yleinen taso oli huono. En tiedä sitten muista kirjoista. Katselen nyt pitkästä aikaa päivän piristykseksi 7. tuotantokautta ja pidän taas enemmän Matt Smithin Tohtorista. Nyt on meneillään jakso Dinosaurs on a spaceship. (Kaamee väsymys iski tähän väliin. Haluan silti katsella vielä monta jaksoa!) Harmi, ettei mulla ole tällä hetkellä yhtäkään Doctor Who-kaveria in real life. Yleisellä tasolla on mainittava, että Jenna(-Louise) Coleman on kaunis. Tähän loppuun ihana lause 7. tuotantokauden ekasta jaksosta:
"Who needs beds when you've got... hammocks!"

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #161 : Lokakuu 18, 2015, 12:00:01 »
Koska annan tumblr'n spoilata mua DW:n ysi kauden jaksoista, jotka meillä nähdään vasta tyyliin kahden vkon päästä, niin tää menee nyt aika lailla koko viesti spoilaukseksi, joten lue omalla vastuullasi.
(Lainasin vanhaa kommenttiani tähän ja laitoin sen varmuudeksi kanssa piiloon, koska spoilaus nyt  liittyy siihen...)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2015, 12:05:56 kirjoittanut tirsu »

Poissa Witchie

• Vuotislainen
« Vastaus #162 : Lokakuu 18, 2015, 16:35:39 »
Saiskohan tätä topikkia taas herätettyä uuden kauden tiimoilta? Minkälaisia mielipiteitä tästä kaudesta?

Mun mielestä vaikuttaa paljon paremmalta kuin kasikausi. Arvostin erittäin paljon (suomen tahdissa) viime jakson kuulovammaista hahmoa. Claraa vihaan jostain syystä ihan suunnattomasti, ja nyt ei tuo tohtorikaan oikeen enää iske. Kauden ekat jaksot oli ehkä vähän huonosti ajoitettu, ne olis ehkä sopinut paremmin myöhempään vaiheeseen.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #163 : Lokakuu 19, 2015, 02:03:36 »
Uusin kausi vaikuttaa oikeasti lupaavalta, varmaankin ja toivottavasti panostettu enemmän kuin edellisen kauden juonikuvioihin. Se että Mestari on nainen ei mitään ongelmaa koska näyttelijä on valittu hyvin mutta silti toivon, ettei sitä hahmoa mennä pilaamaan millään tyhmillä jutuilla. Toistaiseksi homma on pysynyt hanskassa ja Missy on uskottava.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2015, 19:18:11 kirjoittanut Ana »

Poissa Kalaongelma

• Vuotislainen
« Vastaus #164 : Joulukuu 06, 2015, 05:56:57 »
Doctor Who on aivan loistava sarja, yksi kaikkien aikojen suosikeista mulla. Vajaa pari vuotta sitten aloin kunnolla kattomaan ekaa kertaa Whovian-serkkuni vaikutuksesta ja nyt tällä hetkellä katson koko sarjaa uudestaan läpi. Joskus vuosia sitten sain ensikosketuksen Doctor Whohon ku satuin kääntämään kanavan johonkin DW-jaksoon, joskaan sillon se ei tehnyt niin minkäänlaista vaikutusta. Se näytti vaan oudolta ja efektit kököiltä :D

Mun suosikki Tohtoreista on ehdottomasti Kymppi, Ysi tulee heti kakkosena. 11 on ihan jees, tosin se tarvitsi vähän totuttelua Kympin jälkeen (ihan vaan koska suuri kiintymys Kymppiin). 12 on vähän siinä ja siinä, sinänsä tykkään paljon Capaldin Tohtorista mutta usein tuntuu et se jaksojen käsikirjoitus jotenkin "laimentaa" sitä hahmoa varsinkin nyt ysikaudella. Totta kai 12 on tietyllä lailla kaivattua vaihtelua; skottiaksentti (<3), kärttyisähkö vaikutelma, ne sonic glasses (mikälie suomeksi, "äänilasit"?), kitara (:D) mutta kyllä siitä jotain vaan puuttuu. (Muutenkin imo jaksot on huonompia kuin aiemmin, huomaa varsinkin kun oon nyt kattonu kymppitohtorin ja 12. tohtorin jaksoja rinnakkain) Lisäks oon jo aika kyllästynyt Claraan, vaikken koskaan mitenkää erityisesti hänestä olekaan perustanut.
Ja nyt kun Tohtorin kumppanit tuli puheeksi niin ehdoton suosikki on Rose (ja Jack!). Tykkään kanssa Marthasta ja Donnasta, jälkimmäisestä rupesin oikeesti tykkäämään vasta nyt uudestaan katsoessa. Amysta ja Rorysta en osaa oikein sanoa mitään, vielä en oo uusintakierroksella päässy siihen asti enkä oikein muista mitä mieltä olin niistä ekalla katsontakerralla...

Sarjan pahiksista lemppareita on tietysti Dalekit. Ja myös The Master (siis sillon kolmos-neloskaudella, Missystä en oikein pidä), vaikka omalla tavallaan se onkin tosi raivostuttava. Sontaranit on kanssa aika hauskoja.
ni l'un, ni l'autre
je suis, j'étais et resterai moi

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #165 : Joulukuu 26, 2015, 12:19:28 »
Kalaongelma, mikä olikaan ensimmäinen DW-jakso, jonka näit? Kuka menee katsoon jouluspesiaalin elokuvateatteriin?

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #166 : Joulukuu 26, 2015, 15:21:17 »
Kuka menee katsoon jouluspesiaalin elokuvateatteriin?

Pitää osata sitten hyvin englantia, koska siinä ei ole suomenkielistä tekstitystä. Lukee Finnkinon sivuilla. Itse en mene koska en viitsi maksaa 20 euroa, sillä

Poissa Kalaongelma

• Vuotislainen
« Vastaus #167 : Joulukuu 27, 2015, 05:01:34 »
Kalaongelma, mikä olikaan ensimmäinen DW-jakso, jonka näit?

Jos meinaat sitä vuosien takaista, ei ole kyllä hajuakaan. Saattoi olla joku ysitohtorin jakso... en katsonut sitä kokonaan silloin. Ensimmäinen, jonka näin kunnolla oli ysitohtorin eka jakso.
ni l'un, ni l'autre
je suis, j'étais et resterai moi

Poissa katjuska

• ainoa laatuaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #168 : Joulukuu 27, 2015, 13:53:36 »
Tietääkö kukaan, tullaanko jouluspesiaalia näyttämään tv:ssä, koska en pääse katsomaan sitä teatteriin?
"In 900 years of time and space I’ve never met anyone who wasn’t important"- The Doctor

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #169 : Joulukuu 27, 2015, 13:58:21 »
Näytetään. Muistaakseni 3.1. Ylen sivuilta löytyy.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #170 : Huhtikuu 24, 2016, 10:20:53 »
Tohtorin uusi kumppani on valittu! Billin roolissa nähdään Pearl Mackie (jolla on superihanat hiuket). En ole aiemmin näyttelijästä (uusi lupaus?) kuullut, joten en osaa tarkalleen sanoa mitä mieltä olen. Ainakin sen youtube-pätkän perusteella hänen hahmonsa vaikuttaa lupaavalta, todella mahtavalta ja hauskalta. Jos ihan sen perusteella saa sanoa, niin pidän hänestä. Hänen ja Tohtorin väliltä löytyy ilmiselvästi kemiaa (samaan tyyliin kuin Donnan ja Tohtorin väliltä löytyi).

En malta odottaa, että pääsemme tapaamaan hänet kunnolla. Harmi vain, että täytyy odottaa näillä näkymin ensi vuoteen asti, ennen kuin hänet tapaamme (vaikka kymppi kauden kuvaukset kuulemma alkavat ensi kuussa). Olisi kiva, jos näkisimme hänet yllättäen jouluspecialin lopussa.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #171 : Kesäkuu 03, 2016, 15:42:59 »
Se tunne kun luet että 8. ja 9. kausi + muutama dokkari tulee uusintana arkipäivisin. Ja alkaa ensi viikolla, olikohan keskiviikkona.