Kirjoittaja Aihe: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )  (Luettu 20853 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa huiskaus

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )
« Vastaus #75 : Syyskuu 28, 2011, 14:35:49 »
Olin kirjekaverillani yökylässä ja katsoimme joka ilta Pottereita:) Siitä sitten tuli hinku kattoo kaikki ja lukee kaikki. Olen lukemassa vasta Azkabanin vangissa

Poissa Viulutyttö

• Vuotislainen
  • Pottermore: JinxStar23
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #76 : Syyskuu 29, 2011, 20:23:30 »
Olin nähnyt ekan elokuvan pari kertaa kun koulussa tuli tehtäväksi lukea joku kirja. Päätin sitten vakuuttaa opettajan ihan kunnolla ja otin lähikirjaston paksuimman kirjan. Se sattui olemaan liekehtivä pikari :) Aluksi sain opettajalta lisäaikaa kirjan lukemiseen koska se oli niin paksu mutta siinä kävikin sitten niin että en voinut lopettaa lukemista kun sen aloitin ja olin koko luokan nopein lukija vaikka muiden kirjat olivat sellaisia satasivuisia...
Lontoo 7.7.2011 <3

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #77 : Syyskuu 30, 2011, 12:45:38 »
Pari vuotta sitten, joskus kai nelosen joulun jälkeen, mä alotin lukeen VK:ta, kun mua ärsytti, kun kaikki puhu Potterista. En oikeestaan ees kuullu niitä keskusteluja, koska aina kun kuulin sanan HP (Harry Potter) lähin pois. Mutta sitten olin kerran kirjastossa eikä siellä ollu mitään kivaa kirjaa mitä en ois lukenu, katoin siihen hyllyyn, missä Potterit on ja otin jonkun kirjan. Katoin että VK on eka, niin siitä sitten otin sen ja päätin kattoo, jaksaisinko lukee. Kotona aukasin kirjan, pari sivua ja -olin HP fani. Sen jälkeen muistan, että katoin aina KV kirjan takaa, mikä on seuraava ja ahmin ne siinä ennen synttäreitäni, jotka on helmikuun lopussa. Nyt en muusta puhukkaan, toivon joulu/synttärilahjaks Potteria ja omistan 1-3 kirjat pokkarina (kerään ne kaikki pokkarina, vaikka mulla on jo LP kirjana).
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
« Vastaus #78 : Lokakuu 16, 2011, 16:47:32 »
Muistan silloin kun VK ilmestyi ja sain kirjan toisensa perään lahjaksi, mutta itseä ei voinut jostain systä vähempää kiinnostaa. Kaverit hehkutti ja minua vaan ei jaksanut kiinnostaa, jonkun ihme velhopojan seikkailut jossain Tylypahkassa.

Sitten eräänä päivänä kaikki muuttui. Setäni ja "tätini" veivät minut ja pikkuveljeni (joka oli jo lukenut muutaman kirjan) katsomaan Viisasten kivi -elokuvan. Sen jälkeen se on ollut menoa. Kotiin päästyäni ahmin VK:n, SK:n ja AV:n yhtä kyytiä ja jäin samantien koukkuun. Jonkinlainen väsymys kuitenkin iski tässä vaiheessa ja kun aloitin Liekehtivän pikarin lukemista en yksinkertaisesti jaksanut lukea ensimmäistä lukua pidemmälle, joten jätin sen suosiolla myöhemmäksi.

Kun jaksoin taas lukea, aloin jo odottaa viidettä kirjaa, ja niihin aikoihin taisin myös eksyä tänne ensimmäisen kerran.
Harmittavaisinta omasta mielestäni on se, että näin elokuvan ennen kuin luin ainuttakaan kirjaa, jote joitkin hahmot eivät ole "täysin omia" mielikuviani henkilöistä vaan hyvinkin samankaltaisia kuin elokuvissa. Toki nuoret ovat kasvaneet kirjojen mukana ja uusia henkiköitä tullut mukaan, joten omiakin mielikuvia löytyy :)

Elokuvat olivat myös intohimoni alusta asti. Paras komemukseni elokuvista on kun olin katsomassa Turussa (muistaakseni Azkabanin vanki). Aikaisemmin päivällä tuli ensin jo aikaisemmin ilmestyneet elokuvat muutaman tunnin välein ja ilta huipentui ennakko ensi-iltaan. Oli hienoa istua täydessä taetterissa, kaapuasuisten ihmisten keskellä ja leffan loputtua katsoa kaikki lopputekstit ja taputtaa ja vislata muiden mukana. IHAN OIKEASTI! Tunnelma oli aivan mahtava kun leffa loppui ja KAIKKI nousivat seisomaan ja taputtamaan. En ole ikinä kokenut mitään vastaavaa.

Mutta joo, saan siis kiittää setääni joka vei minut elokuviin, hän ainakin aikaistutti minun Potter-holismiani :D
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: IceNox21601
« Vastaus #79 : Lokakuu 21, 2011, 01:24:27 »
Taispa olla niin, että sain 6v synttärilahjaksi VHS:ssänä Viisasten Kiven :) Muistan kun katoin sitä, että se oli sillon tosi pelottava ja se jäi jotenki päähän. Sillon olin ehkä vielä liian nuori lukemaan kirjoja, mutta siitä vähän aikaa eteenpäin oltiin perheen kanssa käymässä kummini luona ja pienenähän on aina tylsää jos ei ole omanikäistä seuraa :D perhe kahvitteli kummin kanssa keittiössä ja minä tutkin kummin kirjahyllyy ja kappas kummaa mitä löytyi; Salaisuuksien kammio. Muistikuvat on hatarat, mutta muistan että kummi antoi sen minulle omaks kun lähdettiin kotimatkalle :) Luin sen siis ensimmäisenä kirjana ennen Viisasten kiveä :D En voi muuta sanoa kun että lämmin kiitos kummille. Siitäpä lähtien hän osti minulle sitten jokasen Potterin mitä tuli. Alotin lukemaan kun olin 7v enkä vieläkään lopeta. Olen tosi kateellinen sille joka vasta aloittaa lukemaan näitä mestariteoksia, ei ole siis kokenut vielä koko seitsemän kirjan seikkailua. Ei ole mitään mahtavampaa kun se ensimmäinen lukukerta. Ja suren niitten puolesta jotka ei koskaan lue pottereita tai koskaan päässyt lukemaan niitä :( Nuo seitsemän kirjaa pysyy kirjahyllyssäni now and always, ja sitten kun on aika, ehkä jos on joskus omia lapsia saan antaa ne heille kera leveä hymy ;)
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

Poissa Juniori

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Lokakuu 25, 2011, 13:01:13 »
Itse näin ensimmäiset kaksi elokuvaa ennenkuin aloin lukea kirjoja. Sittenhän ne kirjat menivätkin ihan vauhdilla. Äiti oli jostain tilannut ensimmäiset kolme kirjaa meille kotiin, ilmeisesti silloin kun olivat ilmestyneet ja niistä sitten aloitin. Feenixin kilta oli ensimmäinen mistä en malttanut odottaa suomennosta vaan englanniksi se oli pakko saada ja hyvin sain ymmärrettyä. Nykyään kaikki seitsemän komeilet kirjahyllyssä ja kolme kappaletta englannin kielisenäkin :)

Poissa sestiva

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Lokakuu 26, 2011, 20:20:27 »
Hmmm, minulla lukeminen taisi alkaa siitä, kun veljen kanssa luimme mökillä toisillemme vuorotellen Azkabanin vankia. Eräänä iltana sitten siivotessani kaappeja löysin viisasten kivi vhs kasetin, ja katsoin sen. Halusin myös lukea kyseisen kirjan, joka minun piti tosin ostaa, koska emme omistaneet sitä vielä. Siitä se sitten kunnolla lähti. Halusin lukea kaikki muutkin kirjat - jotka kaivoin veljen kaapista ja omin omaan kirjahyllyyni :d - ja ihastuin niihin oitis. Olin toki aina pitänyt Potteria hyvänä, sen verran mitä olin elokuvia nähnyt. Kirjojen lukeminen ei vain koskaan ollut tullut mieleen. Nyt sitten luen Potteria aina kun vain on mahdollista. :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2011, 20:26:04 kirjoittanut Zenzibar »
"Harry Potter will always be a part of me."

Poissa osmojee

• Vuotislainen
  • I LOVE POTTERS
    • piquant que limé
« Vastaus #82 : Joulukuu 04, 2011, 12:47:14 »
Hmmmmm. Mun kummitäti osti mulle yhtenä jouluna tais olla 2006 Azkabanin vangin ja mun kaveri oli jo lukenu kaikki jotka oli ilmestyny, ja suositteli. No luin 60 sivua ja kyllästyin. Sitten parin vuoden päästä olin kattonu melkeen kaikki elokuvat jotka oli ilmestyny siihen mennessä ja innostuin kirjoista myös ja siitä se lähti :)
Things arranged always, one way or another <3

Poissa Pric

• fanityttö
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosStone26806
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #83 : Joulukuu 09, 2011, 21:55:32 »
Luin viisasten kiven ehkä 9-vuotiaana, mutta en muista luinko loppuun vai vaan vähän. SItten 2011 keväällä,ehkä maaliskuussa sain päähäni et haluun lukee HP:t, koska oon kuullu et ne on hyviä.Se oli mun tähänastisen elämän yks parhaista päätöksistä! Luin ekana VK:n, tietenkin ja paloin halusta lukee eteenpäin. Pidin leffamaratonin ja katoin Finn-tv:stä leffat 1-6. Samalla ootin kirjastoon tulevaks SK:ta. Samalla tavalla ootin osia FK:hon asti, ja FK ja PP luin molemmat mökillä mökkikirjastosta lainattuna, molemmat alle kahen vuorokauden :D sillon varmaan tajusin sen et hei näähä on oikeesti nii hyvii, ja sillonm ulla varmaa synty se tunneside ku painoin PP:n kannen kiinni.
KV:ta odotin tuskastuneena kirjastoon kuukauden.Sitte luin ekan luvun, vähän päälle ja aloin itkeään. En halunnu lukee sitä, se oli niin kamalan surullista,vika kirja. Otin sen mukaa,kun mentiin 3 pvä tutuille kylään mökille. Siellä aloin lukee sitä ja en päässy ylös siitä sängystä,jossa sitä luin. Luin sen kolmannen päivän aamuun saakka, sisko nukku vieressä ja heräs sitte ku mä itken hirveesti.

Oon ostanu omaks 1-3 kirjat pokkareina(halvempaa..) ja 4 sain lahjaks hyvästä koenumerosta(okei,kaikki numerot on hyvii :D) ja osat 5-7 saan jouluna. EN JAKSA ODOTTAA :D!
it's a passion

Poissa Ledi

• Suklaanarkomaani <3
  • Vuotislainen
  • Jos kaksimielisyys pidentää ikää, elän ikuisesti!
  • Pottermore: BloodNight20814
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #84 : Joulukuu 10, 2011, 23:23:51 »
Olin ekalla luokalla koulussa, sellainen 7 vee nappula, kun äitini osti VK:n lahjaksi serkulleen (joka on minua kuusi vuotta vanhempi). Olen aina pitänyt äidin serkkua isosiskon korvikkeena, ja halusin aina olla samanlainen kuin hän. Siispä minäkin halusin kirjan. Aluksi äiti sanoi, että kirja olisi liian hurja ja muuta sellaista, mutta sitten aloin kunnolla ruinata kirjaa. Ja kappas, mitä syntymäpäivälahjaksi sainkaan! siellä oli (kuten arvata saattaa) upouusi Viisasten kivi. Aloin lukemaan sitä, ja kun olen aina ollut nopea lukemaan, niin luin jo lukuun Viistokuja asti samana iltana. Kirja imaisi täysin mukaansa vasta kun Hermione loikkasi kuvioihin, koska samastuin häneen heti. Ahmin ekan kirjan about viikossa, jonka vietimme mökillä. Toisen, kolmannen ja neljännen äiti ja iskä ostivat joululahjaksi (synttärini ovat vähän ennen joulua). Luin toisen kirjan puoliksi, mutta kun basiliskin äänet tulivat kunnolla mukaan, jätin kirjan muutamaksi viikoksi hyllyyn ja jatkoin sitten päivällä. Pelkäsin silloin basiliskia kuollakseni... Kolmannessa samoin kävi ankeuttajien ja kalmakoiran kanssa... Myöhemmin sitten huomasin, että äitini serkku ei ollutkaan lukenut kirjaa ollenkaan... :) Osittain kirjojen lukeminen alkoi myös silloin telkasta tulleen viisasten kiven myötä, siitä se kunnon ruikutus itse asiassa lähti... :DD
Jos haluaa päästä sateenkaaren juurelle, on ensin kestettävä sadetta.

Poissa Morticia

• Vuotislainen
  • Mysterious Potion Master
« Vastaus #85 : Joulukuu 26, 2011, 18:07:16 »
Olin katsonut kaverin kanssa Salaisuuksien kammion silloin kun se oli uusi. Se oli eka kokemukseni Tylypahkan maailmasta ja se teki huiman vaikutuksen. Leffan katsottua halusin nähdä myös ensimmäisen osan ja aloin lukea Viisasten kiveä. Siitä se siis alkoi... Taikamaailma tempaa mukaansa täysillä! =)

Poissa Lipsin

• Vuotislainen
  • Pottermore: UnicornFang23677
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #86 : Joulukuu 26, 2011, 21:32:28 »
Olin pienenä tosi kova lukemaan ja tykkäsin eniten fantasiasta joten ei ollut mikään ihme että törmäsin Harry Pottereihin. Luin VKn n. 8 vuotiaana ja siitä se sitten lähti ;)

Poissa taratella

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #87 : Tammikuu 03, 2012, 00:18:01 »
Isoveljeni luki Pottereita ja tietenki seurasin hänen jalanjäljissä. Ihan omasta mielenkiinnosta aloin lukemaan koska vaikutti niin kivalta.
Enkä kyllä kadu :D Parhaimpia kirjoja mitä olen ikinä lukenut. Niitä jaksaa lukea vieläkin ties kuinka monta kertaa kyllästymättä.
Kiitän veljeäni vielä joku päivä kun herätti mielenkiintoni Pottereita kohtaan.

Poissa Lee

• Pitäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Tammikuu 03, 2012, 19:26:45 »
No isoveli höpötti koko ajan sillon kun olin pieni, Pottereista. Mä väitin että ne on ihan tylsiä kirjoja veli pakotti lukemaan. Luin ekat 20 sivua kissasta, joka istui aidalla, hyppäsi aidalta...en jaksanut enää. Myöhemmin sitten pakottauduin lukemaan viisasten kiven ja sitten mut kirjat.

Poissa Puhpallura

• Sonic Screwdiver
  • Vuotislainen
    • kirja/valokuvaus-blogini
  • Pottermore: ThornOwl10828
« Vastaus #89 : Tammikuu 03, 2012, 21:07:26 »
Aloin lukea Harry Pottereita kun olin äidin kanssa Anttilassa ja näin Viisasten kiven. Kysyin äidiltä voitaisiinko me ostaa se ja se ei ollut aivan varma oliko se meillä jo. Ostettiin sitten sinetin kanssa ja selvisi että meillä oli SK ja AV mutta ei VK:ta. Luin kirjan kahdessa päivässä ja jatkoin heti seuraavaan :)
we are all stories in the end
just make it a good one

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Tammikuu 05, 2012, 13:44:05 »
Aluksi Potterit eivät kiinnostaneet minua yhtään, vaikka tykkäsin kyllä Viisasten kivi elokuvasta. Onneksi ystäväni pyysi minua mukaansa katsomaan Azkabanin vankia, sillä siitä se fanitus lähti. Tykkäsin elokuvasta todella paljon ja sen jälkeen lainasinkin sitten kirjastosta kaikki siihen mennessä ilmestyneet HP-kirjat ja vuokrasin Salaisuuksien kammio -elokuvan.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #91 : Tammikuu 14, 2012, 17:27:10 »
Minulla onkin kyllä aika omituinen kertomus :)

Nelivuotiaana kun opin lukemaan, luin jotain ihan älyttömiä kirjoja kuten Vompattisatuja yms. (IHANA) Ja sitten viisivuotiaana yritin ruveta VK:ta lukemaan. (leffoja olin katsonut ihan pienestä. kuka nyt ikärajoja katsoo:D)

No lukeminen edistyi aika hitaasti, mutta muuten ihan hyvin, kunnes noin puolessa välissä aloin nähdä painajaisia. Ne eivät millään lailla liittyneet kirjaan, mutta niitten aiheuttamia ne oli koska kirjassa oli kuitenkin viisivuotiaalle aika jänniä kohtia. Tätä painajaista näin sitten kaksi kuukautta. Painajainen ei ollut täysin sama, mutta samat henkilöt siinä aina oli. Lopulta tajusin, että oli parasta totella äitiä ja uskoa, etten vielä voinut lukea Pottereita. Noin 8-vuotiaana, alkoi paras kaverini lukea niitä. Hän luki kai LP:n ja jonkun muun, mutta lopetti kun ei saanut niistä mitään irti. (eikä saa vieläkään, vaan kuolee tylsyyteen kun selitän jotain Pottereista) Siinä ajattelin niitä ruveta lukemaan, mutta painajaiset pelottivat vieläkin.

Liityin sitten 9-vuotiaana sellaiseen sivustoon, jossa ei kertakaikkiaan ole päätä eikä häntää. Vain sen takia että kaikki muut kävivät siellä. Pelkäsin olla oma itseni. Tämä sivusto oli gosupermodel, ja maailman hirvein ja järjettömin paikka :))) Siellä sain päähäni, että  "Hei! Mähän tykkään Miley Cyruksen musiikista" Jonkun aikaa sitä kuuntelin, mutta sitten aloin hukkua tylsyyteen ja aina kun kuului joku kappale, rupesi huippaamaan ja ällöttämään. Oli pakko vain muodon vuoksi kuunneltava sitä sontaa, koska - kaikki muutkin tekivät niin. : )

Sitten erään kaverini isosisko suuttui minulle, kun fanitin samaa kuin hän. Kyseisellä henkilöllä oli huoneessa yli 300 Mileyn kuvaa ja fanipostiakin lähetettiin. Hän oli isoin fani. Muut kuin hän eivät saaneet Mileytä fanittaa. Vihdoin sain syyn lopettaa sen ääliömäisen fanituksen. Ja tästä pääsemmekin vihdoin Pottereihin. Aloin siinä pohtia, mitä fanittaisin (nokun oli pakko :D). En minä keksinyt mitään, mutta päätin alkaa jotenkin kuuntelemaan paramorea ja lukemaan Pottereita. Noh, luin siinä VK:n. Sitten SK:n, ja olinkin ihan Potterien pyörteestä.  Juuri näistä kahdesta asiasta (muumit vielä <3) tuli ne minun fanittamani.
 Kiitos, kun suutuit Mileystä, sinä "isoin fani" (joka ei enää itsekkään fanita)

//muoks//¨

Ja sitten vielä, että vanhin serkkuni (nyt 19 vuotta ja opiskelee opettajaksi) oli ensimmäisellä luokalla kun VK ilmestyi (kai?) ja alkoi heti fanittamaan Pottereita, kuten myös hänen 2 vuotta nuorempi siskonsa. Sitten tähän kiertoon tuli isoveljeni ja sitten lopulta minä :))

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2012, 17:32:37 kirjoittanut annips »

Poissa Akaasi

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Tammikuu 16, 2012, 17:12:39 »
Täällä tuntuisi olevan useampikin, jolle kävi samoin kuin minulle. Vielä viidennellä luokalla alakoulussa ollessani pari parhainta luokkakaveriani alkoivat lukea ensin Viisasten kiveä, ja myöhemmin muita osia, yhtä aikaa ja puhuivat Pottereista joka välitunnilla. En ollut vielä kovin hyvin perillä asiasta, eikä minua koko sarja pahemmin kiinnostanut ensin. Kavereideni puheista ei tullut loppua, ja he houkuttelivat minutkin lukemaan sarjaa. Kokeilin kepillä jäätä, ja sille tielle tuli jäätyä. Lopulta minusta kasvoi paljon vankempi Potter-fani kuin toisestaPotter- kaveristani, joka ei ole nykyäänkään lukenut vielä kaikkia osia.

Hannah Abbot

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Tammikuu 16, 2012, 17:42:02 »
Kaikki kamut luki Pottereita ja hölötti niistä koko ajan, joten päätin kokeilla. Innostuin kauheesti ja olin lukenut Viisasten kiven heti päivän sisässä. Näin on käynyt monelle muullekkin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2012, 17:45:13 kirjoittanut Hannah Abbot »

Poissa Puuskiksenbella

• Vuotislainen
  • Moi!
« Vastaus #94 : Tammikuu 17, 2012, 18:35:03 »
Minä aloin lukea Pottereita kun jo 2 kamuani luki niitä ja tykkäsivät todella paljon. Kun aloitin sitten lukemaan, ja rakastuin niihin... <3
By: PuuskiksenBella

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #95 : Tammikuu 23, 2012, 22:17:57 »
En edes muista kunnolla, mutta todennäköisesti porukat ostivat VK:n meille, ja koska minä nyt satuin silloinkin pienenä eka-tokaluokkalaisena rakastamaan kirjoja yli kaiken, totta kai tartuin uusimpaan kotiin tulleeseen kirjaan. Ja sen luinkin melko nopeasti. Sitten menikin hujauksessa kolme seuraavaa kirjaa, neljäs tosin taisi vähän tökkiä, ja viidettä kirjaa en olisi millään jaksanut odottaa. Ja sitten kun se vihdoin viimein ilmestyi, muistan, kun riitelin isoveljeni kanssa siitä, että kuka sai lukea kirjan ensimmäisenä - lopputulokseksi kompromissi: molemmat saivat lukea kirjaa vuoropäivinä.. Se oli melko koomista, nyt kun ajattelee ^^ Mina olen aina tainnut olla vähän oman tieni kulkija - kavereistani ei juuri kukaan ollut lukenut Pottereita, muutama korkeintaan - koulussani juteltiin Pokemoneista ja pelattiin Pokemonkorteilla - tosin saattoihan Pottereiden tuntemattomuus johtua siitäkin, että olimme vasta jotain eka-tokaluokkalaisia ensimmäisten pottereiden ilmestyessä, joten saattoi olla ihan luontevaa, etteivät niin monet olleet lukeneet niitä.
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Dewill

• Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Helmikuu 04, 2012, 16:51:44 »
Satuin kirjastoautolla saamaan käsiini Azkabanin vangin, kun olin jotain 10 -vuotias. HP ei ollut silloin vielä mikään ilmiö, enkä muista että olisin aiemmin kuullutkaan koko sarjasta. Olen aina ollut innokas tutustumaan uusiin (fantasia)elämyksiin, joten hieno kansi ja takakansiteksti vakuuttivat.
No, luin kirjan varmaan päivässä ja olin siis ihan myyty.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #97 : Helmikuu 04, 2012, 17:42:13 »
Aww, minulle on luettu niitä ihan pikkuisesta lapsesta lähtien. Minun ensimmäinen iki-oma Potterini oli Feeniksin kilta, mutta olin muut kirjat lukenut tietysti monet kerrat. Aloin lukea niitä isosiskoni jalanjäljissä ja luen edelleen. :)

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
    • Goodreads-profiili
« Vastaus #98 : Helmikuu 16, 2012, 00:47:23 »
Kun mie olin viisi – seitsemänvuotias ( eli vuonna 2002 tai -03 Olen erittäin hyvä vuosiluvuissa jne... :D ) tutustuimme siskoni kanssa silloisen parhaan kaverimme välityksellä HP Salaisuuksien kammio -PC-peliin ja elokuvaan (ko. kaveri pelasi jo silloin paljon :)). Ensin taisimme elokuvan katsoa, kun ei peliin uskaltanut koskea "koska se oli enemmän äidin peli". No katsoimme SK:n varmaan kymmenen kertaa ja heti perään tietysti ensimmäinenkin osa tuli tutuksi.

No pian tuon jälkeen pelkän elokuvan pohjalta leikkiminen ei enää riittänyt. Vanhempamme halusivat myös tutustua sarjaan, joten he tosiaan lukivat meille vuorotellen ääneen siihen mennessä ilmestyneet kirjat (Liekehtivään Pikariin asti, vaikka aikaahan siinä tosin kului eikä niin pienenä meille ihan iltapimeällä luettu niitä lopputaistelukohtauksia.)

Olin kuitenkin laiska lapsukainen ja päätin lukea Viisasten kiven itse vasta joskus yhdeksänvuotiaana. Sittenkin luin kaiken muun ohessa aika hitaasti, vaikka fanitukseni - jos se nyt on kuvaava sana tähän yhteyteen :D - ei tosiaan vuosien aikana suinkaan laantunut, pikemminkin päinvastoin. Eli tutustuin kaverin välityksellä, lukemaan aloin vasta halutessani a) palauttaa mieleen useampia kohtauksia, jota leikkiä ja b) tehdä vaikutuksen ala-asteen opettajaan. Sanotaan vielä aiheen vierestä vaikka sen verran, että koska olin ja olen dysfasiapainoitteisella luokalla, tuo tosiaan tepsi. ;)
Nyt luen Pottereita ~kymmenettä kertaa, joskus aktiivisemmin, joskus laiskemmin. Vuosina 2007-10 luin kirjat vähintään 2x/vuosi, enää ei aika riitä samaan. :(

~anji~
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2012, 00:57:17 kirjoittanut anji »

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
« Vastaus #99 : Helmikuu 17, 2012, 15:00:56 »
Itse aloin lukemaan kun äitini osti Viisasten kiven syntymäpäivälahjaksi kaverilleni ja ei se kirja ikinä kaverilleni päätynyt kun aloin itse lukea sitä. =) Ja alku oli mielestäni niin hauska että jatkoin ja jatkoin ja jatkoin... Kunnes yhtäkkiä olin ahminut koko sarjan.

-Tassu

aika hyvä :D mul o vähä samanlaine , mut siis sain jolulahjaks liekehtivän pikarin ja en lukenu sitä ku vast miljoonan vuoden pääst mut se o oikeesti hyvä :D ja sit oon lukenu jo monta niitä :) oon nyt lukee salaisuuksien kammioo :D<3
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..