Kirjoittaja Aihe: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )  (Luettu 26495 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hupi

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )
« Vastaus #50 : Heinäkuu 21, 2011, 23:07:51 »
Jaa a tässä nyt koitin koko päivän tätä pähkäillä, että mitenköhän tämä mahtoi mennä. Luultavasti kaikki hehkuttivat kirjoja, niin pakkohan se oli itsekin lukea. Sen kyllä muistan, että vuosi oli 2001, koska olin silloin 11- vuotias ja olihan se nyt siistiä olla saman ikäinen Potterin kanssa:D

Poissa Randomi

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Heinäkuu 22, 2011, 22:57:17 »
Olin jollain tokalla, ku oltiin perheen kaa kirjakaupas. Pikkuveli halus jonku kirjan, nii sitte porukat lupas molemmille yhen kirjan... En osannu päättää nii äiti sitte ehotti tota Potterii, ja se oli sit siinä :p

Poissa Satuu

• Vuotislainen
  • Pottermore: lightelm13
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #52 : Heinäkuu 23, 2011, 00:08:45 »
Isosiskoni sanoi etten voi olla 100% Potter fani jossen lue kirjoja. No siitä se lähti ;)..

Poissa hoippukurimu

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #53 : Heinäkuu 24, 2011, 11:53:31 »
Mä en kieltämättä ollut ihan ekana mukana lukemassa, kun Harry Potterit alkoivat ilmestymään. Meni ehkä vuosi, kun mä luin ensimmäisen ja sitten toisen ja kolmannen.. Noh. Neljännen kirjan puoliväliin mulla tökkäs. Yritin aina lukea sen monesti läpi, mutta tuloksetta.
Nyt tämän vuoden helmikuussa, kun asuntooni tuli vesivahinko ja jouduin muuttamaan avokin ja kissan kanssa avokin vanhempien luokse niin huomasin jo heti, että mitä kirjoja niiden kellarin kirjahyllyssä oli. Mä sitten otin ne kaikki luettavaksi: luin aina yhden kirjan ja sitten katsoin saman elokuvana, sitten toisen jne. Luin kuukaudessa kaikki kirjat ja katsoin 6 elokuvaa.

"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this."

Poissa Draak

• Garmiva gargoili
  • Vuotislainen
  • And they fly by..
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #54 : Heinäkuu 24, 2011, 19:33:28 »
Taisin lukea ekan kun olin nelos- tai vitosluokan syksyllä, eli 2008 tai 2009 (koska muistan kun oli sateista ja vaahteranlehdet keltaisia).
Ekan kirjan lukemisesta muistan sen verran, että yritin ekat luvut luettuani hakea tietä Tylypahkaan ja King's Crossin asemalle kotona kattilakaapista ja ties mistä.
Odotin myös 10-vuotiaana että milloin täytän 11, jotta saisin kirjeen. Mutta nyt menee vähän offiksi, eli siis..
Miksi aloitin? Koska olin kuullut kaverieni puhuvan siitä ja olin aluksi vähän epäileväinen, että millainen se sitten onkaan.
Muutama vuosi muita myöhemmin siis aloitin. Olin nähnyt seitsemän- tai kuusivuotiaana ekan leffan, en muista muuta paitsi Petunian "Oh, my little pumpkin!"-jutun ja jotain satunnaista siitä Harryn synttärikakusta :D
Dragonis -> Draak

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #55 : Heinäkuu 24, 2011, 20:10:15 »
Taisipa olla niin, että nähtyäni Viisasten kiven ensimmäistä kertaa äiti kehotti minua lukemaan myös ko. kirjan. :) Silloin kun muut luokkalaiseni (poikia lukuunottamatta) lukivat Heinähattua ja Vilttitossua, luin itse Pottereita :D Enkä ikinä oppinut ymmärtämään edellämainittujen päälle..

Noh, sille tielle sitten jäin. En omista kaikkia kirjoja, mutta suunnitelmissa olisi ostaa loputkin :)
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Wingardium

• Anturajalan kirjeenvaihtaja
  • Vuotislainen
    • DeviantArt
  • Pottermore: MoonShield19540
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #56 : Heinäkuu 25, 2011, 11:38:20 »
Mulla kävi silleen, että äiti aikoinaan hankki neljän ekan kirjan satsin kerralla, ja ne vaan pölyttyi kirjahyllyssä vuosikausia XD Kun Puoliverinen prinssi ilmestyi, niin äiti oli päättänyt ostaa sen ja kun mä näin sen, niin tokaisin, että eihän kukaan meillä edes lue näitä...

No, myöhemmin pelasin lähes viikottain tuttujen kanssa Harry Potter ja Viisasten kivi -kysymyskorteilla, ja mä olin osallistuvista ainut, joka ei ollut koskaan lukenut kirjaa itse (olin viimeksi kuullut sen luettuna ekalla luokalla) ja hävisin joka kerta, kun vastaukset ei edes hyvällä tuurilla osuneet kovin usein oikeaan, koska elokuvasta ei ollut kirjan kysymyksiin paljoakaan apua. Häviäminen alkoi ottaa niin paljon pattiin, että päätin repäistä ja lukea Viisasten kiven. Sitten se vaihde jäi jotenkin päälle :D Ja kun pääsin Liekehtivän pikarin loppuun, niin piti käydä ostamassa Feeniksin kilta, joka meiltä siihen mennessä uupui... Kuoleman varjelukset kävinkin sitten julkaisupäivänä hakemassa itse :)

Tänä vuonna sain sitten villityksen aloittaa sarjan jälleen alusta... : )
★ When you wish upon a star your dreams come true ★

chiuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Heinäkuu 29, 2011, 21:11:32 »
Itse joskus nuorempana ala-asteella ootin joulupukkia ihan levottomana ja sitte otin vaa jostai kirjan ja se kirja oli sitte Feeniksin kilta, luin sitä jonku verran ja päätin alottaa ihan ekasta. Kiitos joulupukin ;)

Poissa Ruusuinen

• Ikiunessa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: BladeCat23
« Vastaus #58 : Elokuu 01, 2011, 13:52:13 »
Olin viidennellä luokalla eli vuosi taisi olla 2000. Koulussa piti lukea joku kirja, ja ajattelin lukevani Salaisuuksien kammion. Luin sen ja tietysti jäin koukkuun, koulussa oli onneks neljä ensimmäistä kirjaa (mitkä olivat ehtineet ilmestyä) ja ehdin lukea ne moneen kertaan ennenkun sitten vähitellen sain ne myös omaksi. Eli kolmen kirjan ilmestymistä olen minä saanut jännittää ja odottaa :) Koulussamme oli myös Huipaus kautta aikojen ja Ihmeotukset ja niiden olinpaikat- kirjaset, ja niitäkin oli mukava lueskella. Pitäisi nekin vaan ostaa omaksi. Nykyään omistan siis kaikki Potterit suomeksi, Feeniksin killan, Puoliverisen prinssin ja Kuoleman varjelukset englanniksi ja vielä Kuoleman varjelukset ruotsiksi. En halunnut lukea ruotsin kirjotuksiin kielioppia, luin vaan ruotsin kielellä Potterin niin johan alko sujumaan. Tuli M ruotsin kirjotuksista eli ei huono ;D

Poissa Venom

• Fredin sureva tyttöystävä
  • Vuotislainen
  • Yes, i am blonde, and i am proud about it! :D
« Vastaus #59 : Elokuu 01, 2011, 21:49:09 »
Mun isosisko luki Pottereita ihan koko ajan ja sen innostus jotenki tarttu muhun, ja nyt mä tiedän Pottereista enemmän kun se :D
U know u love me, XO XO, Gossip Girl :D

Poissa Varpu

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Elokuu 03, 2011, 15:55:21 »
Tiesin Pottereista, mutta ne eivät kiinnostaneet ja ajattelin, että ne olivat tarkoitettu vain pojille. :D
Kun sain joskus 10-vuotiaana synttärilahjaksi VK:n elokuvana, ajattelin, että aika tylsää... Sitten katsoin sen ja olin ihan että vau! Ja ostin toisen leffan ja sitten löysin kirjat ja mummi osti Vk:n ja luin sen about kahdessa päivässä putkeen. Se vain imaisi mukaansa, ihana taikamaailma kun on! :) Ja sitten tietysti halusin loputkin kirjat, niitten lukemista ei pidätellyt enää mikään luulo, että ei kiinnosta. Parempaa lukemista ei ole! =)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2011, 16:01:16 kirjoittanut Varpu »

Poissa Henkinen punapää

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Elokuu 04, 2011, 18:43:42 »
Opittuani lukemaan kummisetäni antoi minulle joka vuosi syntymäpäivälahjaksi kirjan. Kun täytin kymmenen, sain lahjaksi kirjan Harry Potter ja Feeniksin Kilta. Yritin lukea sitä, mutten saanut mistään tolkkua, joten aloitin ihan alusta, Viisasten kivestä. Silmän räpäyksessä olin koukussa. Olin fani siitä hetkestä lähtien kun pääsin mukaan juoneen, ja olen säilynyt sellaisena tähän päivään asti, jopa neljän vuoden hiljaiselon jälkeen.

Ps. eikös teistäkin ole hiukan julmaa antaa 10-vuotiaalle lahjaksi 1050-sivuinen kirja? Toisaalta olin ikäisekseni kova lukemaan, joten...

Poissa twister

• Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinRose39
« Vastaus #62 : Elokuu 04, 2011, 19:02:53 »
Olin ollut kova lukija aina siitä lähtien, kun opin lukemaan, kunnes kerran päätin alkaa lukea jotai vähän paksumpaa ja pidempää sarjaa ja kävin lainaamassa kirjastosta Viisasten kiven, jäin heti koukkuun ja lopun sarjasta luinkin aika nopeaa tahtia.
"No story lives unless someone wants to listen. The stories we love best do live in us forever, so whether you come back by page or by the big screen, Hogwarts will always be there to welcome you home"

Poissa franska

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Elokuu 05, 2011, 16:19:01 »
Olin lukenut 1. & 2. potterin koska sain ne lahjaksi, mutta olin sen verran penska, että muistan pitäneeni niitä ihan sekavina. Kolmas kirja minulta jäi kesken enkä koskenut siihen varmaan vuoteen.
Sitten ihastukseni kehui Pottereita ja tunnilla aina keskusteltiin niistä jotakin (olisinko ollut 5.luokalla) joten minätyttö otin oikean pottermaratonin ja luin kaikki kirjat (mitkä oli siihen mennessä ilmestyneet) varmaan jossakin viikossa :D
Sitten me aina puhuttiin niistä ja olin aivan onneni kukkuloilla ;;D

Voi niitä aikoja
Elämä on leikkiä, leikki elämää.

Poissa idam

• Vuotislainen
  • Pottermore: OwlFloo171
« Vastaus #64 : Elokuu 05, 2011, 17:37:07 »
Vanhemmat on kannustanu minua lukemaan jo pienestä pitäen, mutta nykyään luen niitten mielestä ehkä jo vähän liikaaki xP Mutta joo, siis aloin lukemaan Harry Pottereita varmaankin sen takia koska minun isoveli oli lukenu niitä ja oli jääny koukkuun ja isäki oli sanonu että minun kannattais lukea niitä heti ku olen tarpeeksi vanha. Viisasten kiven luin varmaan siinä ku oli kymmenen vuotta. Jäin heti koukkuun ja sitten lopulta sain oman pikkusiskonki ja yhden hyvän kaverin innostumaan Pottereista. :D

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #65 : Elokuu 05, 2011, 17:54:38 »
Olisko ollut, että isosiskoni sai lahjaksi ekan osan, ja tiesin itsekin, että haluan lukea sen, joten siitä se sitten alkoi. Muistan hyvin, ennen kun aloin lukemaan tätä kirjasarjaa, niin snaoin koulussa: "Miten joku jaksaa hehkuttaa aina Harry Potterista ja siitä montako kertaa on lukenut ne kirjat?"  Nyt naureskelen tälle muistolle. XD
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa Dotto

• Vuotislainen
« Vastaus #66 : Elokuu 06, 2011, 15:54:47 »
Äitini työskentelee kirjastossa ja on aina kannustanut minua lukemaan - tästä huolimatta olen aina ollut mahdottoman laiska lukemaan mitään. Ala-asteen lukemiset keskittyivät Sininen banaani -kirjoihin, Neiti Etsiviin ja R.L. Stinen tuotantoon (nykyään ihmetyttää kyllä kuinka olen kyennyt lukemaan sellaista itseään toistavaa moskaa, anteeksi jos joku on kovakin fani tmv). Jos kirjassa oli yli 200 sivua, se tappoi motivaatiotani mittavasti - laiska mikä laiska.
Äiti kuitenkin halusi johdattaa minua laadukkaamman kirjallisuuden pariin ja toi minulle lainaan Harry Potter ja viisasten kivi -kirjan. Aloitin kyseisen kirjan lukemisen, ja se oli yllättävän hyvä kirja - jostain mystisestä syystä lukeminen jäi kuitenkin sivuun, mutta äiti keksi alkaa lukea sitä ikään kuin iltasaduksi. Tämä tepsi niinkin valtavissa mittasuhteissa, että päätin lukea kirjan itse. Äitini luki kuitenkin ihan tavan vuoksi muutkin kirjat ääneen, enkä väitä etteikö olisi ollut hauskaa kuunnella ilmeikästä lukemista ennen nukkumaanmenoa.
Ihastuttavan samaistuttavat hahmot, jännittävä juoni lukuisine käänteineen ja jästilapselle aivan uudenlainen, mielenkiintoinen maailma eivät jätä paljon vaihtoehtoja; kun kerran on iskenyt näppinsä johonkin Harry Potter -kirjaan, ei niistä voi tai edes halua enää päästää irti. Gotta catch - tai tässä tapauksessa read - 'em all.

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #67 : Elokuu 07, 2011, 21:27:20 »
Juurikin kirjahyllyä järjestäneenä huomasin Viisasten Kiven alkulehdillä tekstin että olen saanut sen jouluna 2000, olin 10v. En tosin päässyt alkua pidemmälle, sillä pidin alkua tosi tylsänä (c'moon, ekassa luvussa puhutaan Vernon-sedän työpäivästä..). Oletan, että siitä seuranneena kesänä, 2001, olimme kesä-reissulla Saksassa, jonne tietty otin matkalukemista. Mulla oli yksi kirja kesken, mutta otin toisen varuiksi, Viisasten Kiven. Niinhän siinä kävi, että kesken olleen kirjan loputtua, ahmin Viisasten Kiven.

Eli miksi aloin lukea? Koska ei ollut muutakaan siihen hätään tarjolla, mutta en valita yhtään! :D
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Yamiska

• Potterin lempiponi
  • Vuotislainen
  • My Little Harry
  • Pottermore: ThestralRook142
« Vastaus #68 : Elokuu 10, 2011, 10:15:18 »
Alkuun inhosin Pottereita, niitä oli joka paikassa ja minulla oli aikamoiset ennakkoluulot. Ei minua silloin
kiinnostanut muut kuin jotkin dekkarikirjat (mm. Neiti Etsivät), en voinut kuvitellakaan, että lukisin jotain niinkin tylsää aihetta
kuin fantasia.

No sitten näin leffassa ekan leffan trailerin ja kaverini kanssa (joka oli yhtä lailla ennakkoluuloinen kuin minäkin)
tuumattiin siinä, että ei hitsi pakko toi on kaikesta huolimatta mennä katsomaan. Ja niinpä sitten mentiin kun leffa aikanaan
tuli teattereihin ja onnistui onneksi osoittamaan, että olin kerrankin ollut ihan totaalisen väärässä ennakkoluuloineni.

Kirjat päätin lukea heti leffan näkemisen jälkeen, koska halusin tietää millaisia ne loppujen lopuksi olivat.
Ja sainpa huomata niiden olevan vielä elokuvaakin parempia. Siinä jäi ihan kerrasta
koukkuun (ja olipa sitten kiva kuunnella kun vanhemmat vinoili jonkin aikaa tästä suhtautumisen muutoksesta).

Poissa Lovepotion

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Elokuu 10, 2011, 13:49:01 »
No eräänä uutenavuotena vaan rupesin selailemaan Viisasten kiveä, kun oli niin tylsää (jtn 3 vuotta sitten kun olin kolmosella tai nelosella). Viikon kuluttua luinkin sitten jo Salaisuuksien kammiota. Tällä hetkellä olenkin jo lukenut kaikki moneen kertaan ja roolaan aktiivisesti kamujen kanssa Tylypahkaa;D

Poissa suklaapatukka

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Elokuu 10, 2011, 14:17:06 »
Olin pienempänä hyvin kiinnostunut fantasiasta ja taikuudesta. Kun Pottereita tuli ajattelin että voisihan sitä yhden kirjan lukea... = 7 :)

Poissa gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • A Elbereth palan-díriel
« Vastaus #71 : Elokuu 12, 2011, 23:45:57 »
Olin pienempänä hyvin kiinnostunut fantasiasta ja taikuudesta.

Kaikessa irrationaalisuudessaan minun on vastattava tähän samaan kysymykseen täysin päinvastoin: päädyin Pottereiden huomaan siksi, että inhosin nuorempana fantasiaa, velhoja, noitia ja taikuutta enkä pitänyt niitä oikein minkään arvoisena. :D Mutta miten se kaikki oikein menikään..?

Joskus silloin kun olin muistaakseni viidennellä tai kuudennella luokalla koulussa oli koulun seinillä Potter-julisteita ja joka toinen tai ainakin joka kolmas tuntui hehkuttavan Potteria. Minä olin tuolloin lueskelemassa kuvauksia ja kertomuksia tai peräti historiikkeja talvi- ja jatkosodista eikä minkäänmoinen velhoilu jaksanut kiinnostaa pätkän vertaa - huolimatta siitä, että meillä oli jos jonkinlaista kirjakampanjaa. Yläasteen aikana lukemistooni tuli sotakirjojen vierelle tähtitieteellinen ja kosmologinen populaarikirjallisuus. Ja yllättäen tämä luonnontieteellinen painotus ei tehnyt fantasiaan asennoitumista yhtään sen suopeammaksi.  :D

Lukiossa luonnontiedepainotus jatkui vielä pidemmälle vietynä. Mutta pieniä muutoksen tuulia alkoi olla ilmassa. Luin mm. ensimmäisen scifi-kirjani tuohon aikaan - joskin petyin jo ensisivuilla siihen, ettei kirjan kirjoittajalla ollut alkeellisintakaan käsitystä fysiikaalisista tosiasioista... -.- (Ai kuka käski rämplätä laskinta kesken lukemisen? xD ) Joka tapauksessa lueskelin jokusen muunkin scifiin lukeutuvan kirjan ja ehkä samalla opettelin ummistamaan silmiäni luonnottomuuksille, joita niissä vilisi. Kuitenkaan potteristia minusta ei tullut vielä pitkään aikaan. Sen sijaan olin äidinkielen kurssilla kiihkeänä antipotteristina jossain ryhmäkeskustelussa...

Lukion loputtua olin sitten isäni luona ja muistan sen illan suhteellisen hyvin. Oli aurinkoista ja tulin pyörällä kotiin jostain. Istahdin nojatuoliin sekä kirjoituksista että pyöräilystä väsyneenä ja silmäilin, tulisiko telkkarista mitään katsottavaa. (Sanottakoon tähän väliin, että yleensä en kyseistä aparaattia katsele kuin ehkä yhden käden sormilla laskettavan määrän vuodessa, eli sikäli omituista tuo...) Huomasin ohjelmassa olevan elokuvan Harry Potter ja viisasten kivi (Netistä tongin, että päivä voisi olla 9.4.2007). Ja kun juuri oli toitotettu nelisen kuukautta, miten lukio on yleissivistävä koulu ja miten kirjoitukset kasvattaa yleissivistystä, ajatukseni kulki jotenkin niin, että olisi ehkä ihan hyvä tietää lopulta, mistä Potterissa oikein oli kyse ja miksi ihmiset siitä niin paljon puhuivat. Siispä tuumasta toimeen ja töllö auki.

Yksikseni sitä sitten katselin ja kun elokuva loppui (todennäköisesti klo 22, jos löytämäni nettilähde ei kovin valehtele), ymmärsin luullakseni aika hyvin, miksi Potter oli niin pidetty. Ja se oli menoa sitten: Seuraavana päivänä menin kirjastoon ja lainasin Viisasten kiven kirjana. Lueskelin sen päivässä tai parissa (enää muista...) ja sitten lähti lukuun Salaisuuksien kammio. Tässä vaiheessa kirjaston tarjonta loppui kesken, joten Potter-nälkään piti lukea SK uudestaan ja hyvin pian olinkin tehnyt sijoituksen kulttuurille ja ostanut kaikki siihen mennessä ilmestyneet kuusi Potteria omaan hyllyyni. Voisi siis kai sanoa, että minusta tuli (ainakin kolme pesua kestävä ;) ) Potter-fani 9.4.2007 klo 22. *kietoutuu viittaansa ja haaveilee Tylypahkasta* n__n
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

Poissa Acone

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Elokuu 15, 2011, 09:00:10 »
Kouluun tuotiin isopino kirjoja ja niiden joukossa oli Harry Potter ja Viisasten kivi-kirja. Tuolloin en ollut varmaan edes kuullut Harry Pottereista... Valitsin sen ja luin koulussa ensimmäisen luvun. Otin kirjan kotiin ja luin monta lukua. Lukemisesta ei tullut loppua. Kun olin lukenut sen, luin toisen kirjan, kolmannen... Siitä se sitten kai lähti. Ja tässä sitä nyt ollaan. :)
Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka vanha Voldemort oikeastaan on, Voldemort syntyi nimittäin 31. joulukuuta 1926...

Poissa monnipop

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Elokuu 15, 2011, 13:46:19 »
Sain muistaakseni vuonna 1999 (tai sitten se oli 2000) Viisasten Kiven joululahjaksi. Oon aina tykännyt lukea, joten muistan miten linnottauduin lukemaan Potteria huoneeseeni. Se oli rakkautta alusta alkaen! Luin kirjan viikon sisään (kuten lähes jokaisen Potterin) ja olin ihan fiiliksissä siitä. Odottelin kirjettä Tylypahkasta siitä lähtien ::D...

Sain sitten aina synttäri- tai joululahjaksi uuden Potterin, kunnes yläasteikäisenä en enää halunnut kirjoja lahjaksi. Vähän se harmittaa, koska nyt multa puuttuu 4 (tai 3) viimeisintä kirjaa. Hmph. Aina piti sitten kavereilta tai kirjastosta käydä lainaamassa uusin, haha. Mutta se perimmäinen syy, miksi aloin lukea, tai oikeastaan miksi jatkoin lukemista ja halusin lisää Pottereita... Siihen aikaan Potterit olivat jotain ihan uutta ja erikoista! Se maailma vain veti mukaansa c::.
Real eyes
Realize
Real lies

Poissa Kummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Syyskuu 12, 2011, 18:56:42 »
No olen vasta alkanut lukea niitä ja olen tällä hetkellä lukemassa Harry Potter ja Salaisuuksien kammio. Ja aloin siksi lukea niitä koska olin nähnyt jo pari elokuvaa ja minua kiinnosti hirveästi HP ja kaikki mun kamutkin luki niitä ja kun kerran meillä oli jo ne kaikki seitsemän niin miksipä ei? siitä se sitten lähti aloin lukea ja jäin niihin "koukkuun" enkä ole voinut päästää niitä pois käsistä. Silloin musta tuli Harry Potter fani. Kaikkia elokuvia en ole valitettavasti nähnyt mutta tulen kyllä ne joskus katsomaan. :--D
I can always make you smile.