Kirjoittaja Aihe: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )  (Luettu 23321 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa hroselle

• Princeshion
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )
« Vastaus #25 : Kesäkuu 15, 2011, 01:11:41 »
Kaveri kävi katsomassa Viisasten kiven elokuvateatterissa, ja selitti innoissaan minulle sitä Hagrid & syntymäpäiväkakku-kohtausta. Itsekin aloin sitten innostua, ja pyysin lupaa päästä katsomaan elokuvan. Sehän oli menoa sitten, ihastuin heti ensimmäiseen elokuvaan ja pyysin kaverilta VK:n lainaksi. Siitä lähti fanittaminen, ah, kestänyt varmaan 11 vuotta? Vai Laskenkohan nyt väärin. No, suurinpiirtein, oijoi. Sitten niitä kirjoja odotettiin kuin kuuta nousevaa, varsinkin kahta viimeistä.
"I like the Virgos. We're so much smarter than everyone else. At least we like to think so."

- Rose McGowan

Poissa Chokola

• inkivesiliskoinvaasio
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Kesäkuu 17, 2011, 10:51:37 »
Taisi se mennä sillälailla, että kaverini puhuivat Pottereista ja alkoivat leikkimään Potteria välitunnilla ja halusin mennä mukaan leikkiin, että en jäisi ulkopuolelle. Mun oli pakko lukee Potterit, että pysyisin kärryillä ja sittenhän mä tajusin, että ne on ihan älyttömän hyviä kirjoja ja nyt mä oon lukenu Potterit 5-6 kertaa jokaisen kirjan. :>
xoxo, gossip girl

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Kesäkuu 18, 2011, 22:43:44 »
En muista olenko joskus kirjoittanut tähän aiheeseen, joten kirjoitanpa nyt uudestaan. :)

Näin Viisasten kivi -elokuvan joskus pienenä, about 6-7 vuotiaana TV1000 -elokuvakanavalta. Se oli mielestäni tosi jännä ja hyvä ja katsoin sen monta kertaa uudestaankin. Sitten joskus samoihin aikoihin isosiskoni vuokrasi R-kioskilta Salaisuuksien kammion. Katsoi sitä yksin ensin eikä antanut minun tulla katsomaan. Kuitenkin jäin katsomaan sitä ja sekin oli mielestäni tosi hyvä. 3:sen ja 4:sen katsoin sitten myöhemmin kaverini kanssa dvd:ltä, mutta 5:sen näin elokuvateattereissa. Niinkuin myös 6:sen 7:n molemmat osat.
Aivan, tässähän oli kyse siitä, että miksi aloin lukemaan Pottereita. No, 6. luokalla kaverini luki vihdoinkin 6:sen, jonka oli saanut lahjaksi jo aikoja sitten. Sen jälkeen minäkin halusin lukea sen. Jonka jälkeen luin tietysti kaikki loputkin, oudossa järjestyksessä: 6, 2, 1, 5, 4, 7, 3 muistaakseni. :D

Kirjafaniuteni on siis melko tuore juttu, mutta elokuvafani olen ollut jo kauan. En vain halunnut lukea niitä kirjoja kun ne oli muka niin paksuja... Potterit saivat muuten minut lukemaan paksuja kirjoja, joita ennen kammoksuin.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Sheridan

• Vuotislainen
  • Pottermore: SkyHazel4429
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Kesäkuu 19, 2011, 17:55:40 »
Joskus 2000- luvun alussa eskari-ikäisenä aloin lukemaan ensimmäistä Potteria. Luin parikymmentä sivua ja siihen jäi, tuolloin se oli ehkä tylsin lukemani kirja ikinä.
   Olisiko ollut -06 kun kokeilin uudestaan. Annoin pikkusormen, se vei koko käden... Eli jäin pahasti koukkuun. Kirjat hankin hyvin epäloogisessa järjestyksessä, eli Viisasten kiven hankin kai vasta viimeisten joukossa. Taisin kaksi viimeistä hankkia heti ilmestyttyään, jos oikein muistan.
   Jostain syystä vain yksi kaverini lukee Pottereita, joten ihan itse tuli tutustuttua. Eikä kaduta yhtään, on tuonut muuten tylsään ja tietokoneentäytteiseen elämääni jotain väriä ::D

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #29 : Heinäkuu 03, 2011, 20:06:34 »
Joskus silloin vuonna nakki ja muusi muistaakseni kaverilta lainasin Viisasten kiven. Muita ei ollut vielä ilmestynyt. Olin vaan kuullut jotain Potterista. Mut sit jäikin koukkuun. Pikkuveli sai kaikenlaista hienoa Potter-tavaraa silloin ekan leffan aikoihin. Itse en tietenkään saanut. Nyt oon kolunnu pikkuveljen laatikoita läpi lähes tuloksetta. Ei minkäänlaista havaintoa, missä kaikki ne tavarat on. :S
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #30 : Heinäkuu 03, 2011, 22:24:10 »
En tarkkaan muista miten juttu oikeastaan meni, mutta joskus silloin, kun eka Potter ilmestyi suomeksi niin olin about eskari-ikäinen. Isäni lainasi kirjastosta tämän ekan kirjan, koska sitä oli kehuttu. Noh sitten sitä ruvettiin lukemaan meille iltasaduksi, mutta en jaksanut paljon silloin pikkuisena keskittyä, koska odotin vain sitä milloin Harry pääsisi Tylypahkaan. Jotenka meni jonkin aikaa, ja varmaan ekalla luokalla suurinpiirtein sitten itse kiinnostuin uudestaan ja siitä se fanitus lähti ;D En tiedä sitten miksi silloin rupesin lukemaan... Ehkä vanhemmat yrittivät uudestaan ja rakastuin.
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #31 : Heinäkuu 04, 2011, 18:33:45 »
Aloin siksi lukemaan potterietita,koska itse tykkään enemmän elokuvista ja halusin sitten  uteliaisuudestani tietää,että minkälaisia ne kirjat ovat ja tietenkin kaverit sanoivat ,että kirjat ovat parempia kuin leffat ja sitten päätin lainaaa kirjastosta kirjan ja alkaa lukemaan sitä ja se oli hyvä olin sitä ennen lukenut jo kakkosen ja ykköstä ja sitten lainasin kolmosen ja se oli tosi hyvä  : D.

Poissa kaikomieli

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Heinäkuu 04, 2011, 19:43:14 »
Joskus 5 tai 6 vuotta sitten lainasin kirjastosta hetken mielijohteesta sarjan ensimmäisen osan eli Harry Potter ja viisasten kivi kun ajattelin jotain siihen suuntaan, että ovatko Potterit tosiaan niin hyviä kirjoja kun niistä niin kovasti puhutaan. Sitten luin sitä viisasten kiveä pari lukua, kyllästyin ja palautin kirjan takaisin kirjastoon, koska pidin sitä liian "lapsellisena" minulle (olin silloin jo täysi-ikäinen). Jostain syystä lainasin kyseisen kirjan sattumalta kirjastosta äänikirjana ja kuuntelin sen. Huomasin silloin, että kyseessä olikin ihan mielenkiintoinen kirjasarja. Lainasin viisasten kiven kirjastosta uudelleen ja luin sen kannesta kanteen. Sitten luin peräjälkeen sarjan 3 seuraavaakin kirjaa, mutta sitten jostain syystä kyllästyin taas Pottereihin ja lopetin niiden lukemisen. Muutama vuosi meni ja aina välillä lainasin tuon viisasten kiven uudestaan kirjastosta, yritin lukea sitä mutta en päässyt alkua pitemmälle, vaikka aina ajattelin, että minun pitäisi lukea kaikki Potter-kirjat edes kerran kannesta kanteen, että tietäisin, että mitä niissä sarjan kolmessa viimeisessä osasassa tapahtuu. Nyt tämän vuoden maaliskuussa aloin taas lukemaan viisasten kiveä alusta ja nyt olen päättänyt lukea kaikki nämä 7 Potter-kirjaa kannesta kanteen.

Poissa kuuntytär

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Heinäkuu 05, 2011, 17:42:15 »
Joskus pienenä yritin lukea viisasten kiveä, mutta se jäi aina kesken. Pidin Pottereita silloin hiukan tylsinä, tosin en pitänyt fantasiasta ollenkaan vielä silloin. Elokuvia sitten katselin  innoissani.
Tämä oikea Potter-fanitus alkoi ystäväni ansiosta oikeastaan. Puhe kääntyi jotenkin Pottereihin, ja olinhan minä sitä ensimäistä vähän lukenut.. Luultavasti suurin osa mitä sanoin ei ollut kirjoissa. Siitä aloin sitten lukea kirjoja, ja lopulta ostin ne kaikki, ja suunnittelen myöskin tilaavani englannin kielisten ostamista.. Sitten kun on rahaa.
Mystic - kuuntytär<br />Kaikkea erikoista tapahtuu, kun sitä luulee että mitään erikoista ei tule tapahtumaan.

Poissa Mangoria

• Nurkassa kyyristelijä
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Heinäkuu 05, 2011, 19:12:25 »
Ennen pidin HP:ta massakirjoina (häpeäkseni, mutta kaikki ihkutti niitä nii ärsytti) ja voi että ku luin niin kadun että en lukenut aiemmin, olisin voinut alkaa lukea niitä jo 6 vuotta sitten viimeistään mutta oon ollut mäntti, nyt kaikki loppuu kun se on alkanut vasta puoli vuotta sitten. Mulle vaan tuli äkillinen tahto lainata se kun olin kirjastossa: otin sen hyllystä selvittääkseni, mistä kaikki puhuivat- olin rakastunut ensimmäisen sivun luettuani.
Ah kuinka kadunkaan. Olen menettänyt kokonaisen lapsuuden.
S-spiders...s-spiders..they say I have to tapdance...I don't want to tapdance...

Hufflepuff -> Mangoria

Poissa Ami chan

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Heinäkuu 05, 2011, 20:27:12 »
Sisko luki ensin kolme ensinmäistä kirjaa itse ja ihastui niihin.Sen jälkeen hän luki ne minulle ääneen kun olin mankunut jo kauvan että lukisi.Olin silloin noin viisi ja en ihan tajunnut niitä.Noin kahdeksan vuotiaana luin aloin lukea niitä itse kun ei ollut mitään muuta luettavaa ja jäin heti koukkuun.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2011, 20:31:59 kirjoittanut Ami chan »

Justifier

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Heinäkuu 08, 2011, 12:12:01 »
Itse tutustuin kirjaan kun isosiskoni oli lainannut viisasten kiven kirjastosta, syksyllä 2001. Hän piti kuitenkin kirjaa tylsänä, joten päätin sitten lukea sen ennen kuin se piti palauttaa (hän ei ole tähänkään päivään mennessä lukenut yhtään potteria). En alkanut saman tien fanittamaan kirjaa, minulla oli enemminkin tapa, että kun kirja aloitetaan niin se luetaan kanssa loppuun asti. Veljeni sai viisasten kiven joululahjaksi samana vuonna, niin siitä tuli ensimmäinen meidän (hänen) oma potter-kirja. Sitten mentiin yhtenä päivänä veljen kanssa kirjastoon, hän lainasi SK:n, AV:n ja LP:n, itse lainasin sormusten herran. Luin kuitenkin myös nämä potterit (josta syystä kirjojen palautus myöhästyi, hups, mutta TSH oli pitkä kirja), ja siinä vaiheessa jäin koukkuun. Alkuvaiheessa kuitenkin lainailtiin kirjoja vain kirjastosta, vasta myöhemmin alettiin ostamaan niitä.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Heinäkuu 08, 2011, 16:23:41 »
Olen ollut Pottereiden kanssa tekemisissä 4-5 vuotiaasta lähtien. Siskoni luki kirjoja ja katseli leffoja, joten siten minutkin tutustutettiin niihin. Toisen luvun 1 kirjasta minulle ensimmäisenä luki juuri isosiskoni joka ei kuitenkaan sitten halunnut jatkaa lukemista, koska 'en ymmärtänyt mitään.' Sen jälkeen sain äitini lukemaan ne iltasatuina, aina yhden luvun illassa. Näin jatkui Feeniksin kiltaan asti, joka oli ensimmäinen oma Potterini. Liekehtivä Pikari oli siis viimeinen jonka äitini minulle luki ja FK:n jälkeen minulle ostettiin muutkin kirjat. Äitini luki myöhemmin itsenäisesti 5-7 kirjat vaikkei niitä minulle enää lukenutkaan.

Poissa nonparelli

• yltiöromantikko
  • Vuotislainen
  • Why so serious?
    • pikkukaupungin tyttö
  • Pottermore: QueenHeart84
« Vastaus #38 : Heinäkuu 08, 2011, 17:50:06 »
Muistan vieläkin elävästi, kun sain Potterin ensimmäisen kerran käteeni. Olin 7-vuotias, luultavasti ekaluokan lopussa tai tokaluokan alussa. Menin äitini kanssa kirjastoon, koska olen pienestä asti rakastanut lukemista. Löysin sieltä Viisasten kiven, tietämättä silloin ollenkaan, mikä se oli tai miten se tulisikaan vaikuttamaan elämääni... Äitini kertoi, että kirja on hyvä ja suositteli sen lainaamista, joten tietysti lainasin sen. Rakasastuinkin kirjaan heti ja ahmin sen nopeasti. Sitten lainasin Salaisuuksien kammion ja siitä se Potter-fanitus lähti...! 11-vuotiaana katsoin myös ensimmäisen elokuvan ja sen myötä rakastuin myös Potter-elokuviin. Nyt Potterit ovat olleet iso osa elämääni jo yli 8 vuotta. :)
"Brilliant! It's Potions last thing on Friday! Snape won't have the time to poison us all!"

Poissa Oromaro

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #39 : Heinäkuu 09, 2011, 23:45:19 »
Taidan olla astetta vanhempi edellisiä kun aloitin lukemaan kirjoja. Olisinkohan ollut kuudentoista pintaan.

Olin käymässä tavalliseen tapaani kirjastoautolla ja tuumin kuskin kanssa tietäisiköhän hän jotain lukemisen arvoista kirjaa.
Silloin kuski ehdotti Harry Pottereita koska niin moni oli sitä kehunut. Itse ei kuulemma välittänyt fantasiasta joten ei ollut niitä lukenut.

Muistan lukeneeni ensimmäisenä Azkabanin vangin ja sitten vasta Viisasten kiven ja Salaisuuksien kammion. Muut olivat lainassa; siitä johtuu takaperoisesti lukeminen. Muistan sen tunteen selvästi kun olin lukenut nuo kolme, eikä seuraavaa tullut vielä hyvään aikaan. Milloinkohan olisi jonkin kirjan odottaminen tuskastuttanut niin paljon. Siis ennen tuota. Innostus ja tuskastelu on tuon jälkeen jatkunut aina näihin päiviin asti :)
OroMaro -> Oromaro

Poissa velhokarkki

• Yksi Weasleyn serkuista
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosMoon200
« Vastaus #40 : Heinäkuu 12, 2011, 02:25:16 »
5-vuotiaana siskoni ehdotti minulle, että lukisin ensimmäisen Potterin. Aluksi en kirjasta kamalasti kiinnostunut, mutta sitten näin pätkän elokuvasta ja se vaikuttikin aika mielenkiintoiselta. Siskoni vakuutti minut lukemaan kirjan ennenkuin katson elokuvan kokonaan, joten luin kirjan. Ja seuraavan. Ja aina vaan luin kirjoja eteenpäin. Tokalla luokalla pari muutakin kaveria innostui sarjasta ja siinäpä minulla olikin sitten hyviä kavereita, kun pohdittiin kaikkea maan ja taivaan väliltä mikä liittyi Potteriin.

9-vuotiaana luin Liekehtivän pikarin. Aika myöhään, mutta sitä ennen luin ensimmäisen ja toisen kirjan pari kertaa ja nuorempana lukutahtini oli hitaampaa. Muistan vieläkin, kun äiti kävi töistä tullessaan ostamassa siskolleni Puoliverisen prinssin, mutta minä se olin joka sen muutamaan kertaan luki ennenkuin sisko ennen elokuvan ensi-iltaa päätti sen lukea loppuun saakka. Kaikin puolin mahtava sarja.
"Miksi kukaan muka tahtoo juhlia kuolinpäiväänsä?" ihmetteli Ron, joka teki taikajuomien kotiläksyjä ja oli pahalla päällä. "Kuulostaa kuolettavan masentavalta, jos saan sanoa."

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #41 : Heinäkuu 12, 2011, 02:30:11 »
Luin potterit, koska olin pitkään suunnitellut, että luen ne kaikki. Ensin meinasin, että miksi minun pitäisi lukea Potterit, kun olin katsonut leffat? Mutta otin itseäni niskavilloista kiinni ja avasin viisastenkiven viime syksynä. Luin ensimmäisen Potterin kolmessapäivässä ja siitä se sitten lähti. Luen nyt DH'ta toistakertaa :----)
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #42 : Heinäkuu 12, 2011, 16:01:00 »
Luin ensimmäisen Potter kirjan ennen ensimmäisen elokuvan ilmestymistä ja siitä se sitten lähti. En muista ostiko äitini tuon kirjan minulle vai keneltä sen sain, mutta ihastuin todella paljon sarjaan ja lukaisin pian myös seuraavan osan. Tosin jossain vaiheessa katsoin vain elokuvat, enkä tiedä miksi kirjojen lukeminen loppui. Pari vuotta sitten terästäydyin ja nyt on kaikki Potterit luettu.

Poissa Meizi

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Heinäkuu 13, 2011, 15:00:04 »
Ensimmäisen elokuvan katsottuani totesin et olipa hyvä. Kerran olin sit muistaakseni Prismassa ja selailin eri kirjoja ja etsin itseni lukemista junamatkaa varten, sitten huomasin Potter kirjat ja luin kirjan takaa lyhyen selostuksen ja kiinnostuin heti et ompa hyvä, ja siitä se sitten lähti. Ostin kirjan ja jäin siihen aivan koukkuun ku luin sen loppuun, sen jälkeen piti ostaa toinen ja sen luettuani ostin kolmannen jne. Nyt on kaikki kirjat ja kaikki elokuvat (paitsi ei viimeisintä 2 osaa) hyllyssä. Ja en kyllä luovu niistä koskaan.

Poissa naurrettavus

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Heinäkuu 14, 2011, 22:44:49 »
En muista! En edes muista, miten vanha olin. Enkä sitä, näinkö jonkun leffan ennen kirjan lukemista, vai näinköhän montakin? Luulen, että aloitin lukemaan 9-veenä. Siskolle ne kirjat alunperin ostettiin. Jos olin 9, niin se oli vuotta... 2005 tai jotain... ja milloin eka leffa tuli? 2001. En sitä varmaan ihan heti nähnyt, mutta luulen, että näin leffan kuitenkin ennen kirjan lukemista. Joo, koska olen aina kuvitellut Harryn, Ronin ja Hermionen samannäköisiksi kuin leffassa. Näin ehkäpä jopa 3 ekaa leffaa ennen niiden kirjojen lukemista. Olin kuitenkin niin nuori, että lukeminen vei aikaa, ja leffat taas ilmestyivät nopeasti :)

Eli, leffat saivat minut lukemaan. Kirjoihin rakastuin, ja leffoistakin tykkään.
"Eipä sun hyllyvä vanukaspoikas lisää läskiä tartekaan, Dursley, älä pelkää" - Rubeus Hagrid

nimimerkin vaihdos: sektumsempra -> naurrettavus

Poissa Lola

• Skyline
  • Vuotislainen
  • That phony girl
  • Pottermore: MoonJinx21295
« Vastaus #45 : Heinäkuu 15, 2011, 12:10:03 »
Mä näin ensimmäisen elokuvan kolmevuotiaana, ja puoli vuotta myöhemmin mulle luettiin itse kirja (pienissä pätkissä.) Sen jälkeen oon rakastanut Harrya. Joka kirja on ostettu kiireesti ja luettu. Käyty katsomassa leffa teattereissa, kun oli tarpeeksi ikää, eli 9 vuotiaana isän kanssa. Nyt en ole vielä käynyt katsomassa vikaa leffaa, koska olin Amerikassa, mutta menen katsomaan sen varmaan maanantaina kaverin kanssa. Pitää ottaa nessut mukaan. Parun kuitenkin ;)

- Lola
People go in one end, meat comes out the other. All we do is turn the handle.

Poissa Shirley

• Ihan seko :)
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Heinäkuu 16, 2011, 14:31:06 »
Kun olin ekaluokalla, olin vähän aikaa päiväkodin iltapäiväryhmässä, eli menin sinne aina koulun jälkeen, ja siellä sitten alettiin kuunnella Vk:ta äänikirjana, ja muistan ajatelleeni miten hirveän tylsä se eka luku oli... Ehdin kuunnella vain siihen kohtaan, kun Vernon lähtee lounastauolle, koska aika pian vaihdoin iltapäiväryhmästä koululla olevaan iltapäiväkerhoon, ja olin jopa iloinen  ettei tarvinnut kuunnella enempää Potteria...

No, olin ehkä tokaluokalla, kun satuin valvomaan niin myöhään että näin pätkän Sk:sta, joka tuli televisiosta, ja siinä kohdassa näkyi Dobby. Äiti sanoi että en saa katsoa leffaa (kuulemma isompien lasten elokuva ja näin...) ja minä sitten suutuin, koska vuotta vanhempaa veljeäni ei kielletty. Jotenkin se johti siihen, että lainasin jonkun Potterin kirjastosta ja päädyin lukemaan ne kaikki ja moneen kertaan. (Ja nyt en tietenkään voi elää ilman niitä.)
Let us die young or let us live forever... :)

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #47 : Heinäkuu 16, 2011, 20:18:03 »
Sain ensimmäinen Potter kirjan lahjaksi, en muista oliko se äidiltä. Luettuani sen ihastuin tietenkin sarjaan ja pian tuli ulos myös ensimmäinen elokuva, joka sai minut koukuttumaan totaalisesti. Sen jälkeen olen ollut aina välillä enemmän aktiivisesti lukemassa kirjoja ja katsomassa leffoja. Täytyy varmaan kiittää äitiä joku päivä, kun onnistui saamaan minut koukkuun tähän.

Poissa lilja

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Heinäkuu 21, 2011, 14:27:11 »
Pari kuukautta sitten etsin veljeni huoneesta jotain luettavaa,ja silmäni osuivat Harry Potter ja Viisasten kivi-kirjaan. Luin takakannen ja kiinnostuin kirjasta kovasti. Aloin heti lukemaan kirjaa ja luin melkein koko päivän.. :D

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #49 : Heinäkuu 21, 2011, 15:55:40 »
Mä olin pienenä kans yrittänyt lukea joskus ekalla tai tokalla Pottereita, mutta kyllästyin varmaan ekan sivun jälkeen. Vuosi oli siis luultavasti 2002. Sen jälkeen vannoin (pyhästi), että Potterit on ihan tylsiä kirjoja ja äitinikin sanoi, että ne on niin nuorille vielä ehkä vähän raskaita lukea. Sitten naapurissani asuva kaverini sai VK:n VHS:änä (♥ :D) ja katottiin sitä niillä. Mutta mulla tuli kotiintuloaika vastaan ja leffa jäi kesken, jolloin sain sen lainalle. Siitä se sitten lähti se innostus ja varmaan aika pian sen leffan jälkeen luin VK:n ihan alusta loppuun asti. :D
Muita kirjoja olen sitten lukenut aina sitä mukaa, kun äiti niitä on ostanut. Ainakin Puoliveristä Prinssiä ja Kuoleman Varjeluksia muistan odottaneeni innolla, FK:sta ei ole mitään muistikuvaa. Muistan, kun Deathly Hallows ilmestyi, äiti luki sen ja sen jälkeen käänsi aina vähän kerrallaan ja luki sitä mulla ja muille sisaruksilleni iltasaduksi. :D Ikää toki tuolloin oli jo aika reippaasti, mutta enkun taidot ei ikinä ole ollut parhaasta päästä... :) 
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died