Kirjoittaja Aihe: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )  (Luettu 20854 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lacie

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )
« Vastaus #125 : Tammikuu 07, 2013, 19:57:43 »
Muistan että käytiin isän, veljen ja veljen kaverin kanssa katsomassa Viisasten kivi kun se tuli elokuvateatteriin, mutta siitä se innostus ei varsinaisesti vieä lähtenyt. Myöhemmin muistan että vanhempani ostivat Viisasten kiven ja Salaisuuksien kammion veljelleni mutta hän ei niistä välittänyt, joten kävin ne sitten uteliaisuuttani hänen huoneestaan hakemassa itselleni ja innostuin heti. :D Elokuvista en oikeastaan heti hirveästi välittänyt, mutta heti kirjojen lukemisen jälkeen alkoi elokuvatkin aueta paremmin ja tykästyin niihinkin. :)
Lilia -> Lacie

Poissa Dobbyliini

• Vuotislainen
  • Pottermore: FelicisVine29274
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #126 : Tammikuu 09, 2013, 15:56:41 »
Aloin lukea, koska siskoni alkoi lukemaan niitä ja kehotti minuakin lukemaan. Hän vannotti että ne ovat todella hyviä, mutta itseäni kiinnosti tuolloin hevoskirjat, enkä innostunut. Ajattelin sitten kuitenkin lukea hänen mieliksi muutaman sivun, ja alle kahdessa kuukaudessa olin lukenut kaikki (: Onhan sisaruksista joskus jotain hyötyäkin (:

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #127 : Tammikuu 09, 2013, 19:57:03 »
Yhellä luokkalaisella oli Viisastenkivi luvunalla 2001 syksyllä ja aattelin että toi vois olla mielenkiintonen kirja. Ekan kirjan taisin lukea viikonlopun aikana läpi ja hommasin sitten kakkosen syyslomalla, kolmosen sain synttärilahjaksi ja nelosen joululahjaksi saman syksyn aikana. Olin myyty heti ekan kirjan jälkeen ja Potterit oli ensimmäisiä pitempiä kirjoja joita olin lukenut.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #128 : Tammikuu 12, 2013, 05:33:08 »
Eli vuonna 2001 olin seitsemänvuotias ekaluokkalainen ja vuotta vanhempi siskoni oli saanut ensimmäisen Potterin lainaan ja sen jälkeen meidän vanhemmat osti kaikki siihen mennessä ilmestyneet neljä kirjaa ja minä aloitin sitten lukemaan ensimmäistä kirjaa ja pian olikin kaikki neljä luettu!
Ei siinä kauan mennyt, että jäin kirjaan täysin kiinni. Mitä enemmän sivuja käänsi, sen vaikeampi oli pistää kirja alas. Koko Potterien maailma oli minulle niin täydellinen, siinä iässä sitä vielä haaveili itse saavansa kirjeen Tylypahkasta (vaikka tiesikin, ettei sellaista voisi tapahtua). Ja köh, ei silleen etteikö vieläkin sellaista haaveilisi, vaikka iän puolesta pitäisi olla koko Tylypahkan oppimäärä jo suoritettuna :D
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #129 : Tammikuu 12, 2013, 23:19:55 »
Voi olla, että olen vastannut tälle palstalle joskus aikaisemminkin, mutta on aina mukava muistella mistä kaikki alkoi:)

Oli vuosi 2000 ja olin aloittanut toisen vuoden alakoulussa. Meille annettin projektiksi suunnitella ja kuvata uutiset ja silloin kuulin ensimmäistä kertaa Harry Potterista. Harry Potter ja "Viisasten kivi oli myynyt Suomessa..." en tarkalleen muista varsinaista uutista. Se uutinen annettiin minun luettavakseni. Sitten vuonna 2001 toivoin Viisasten kiveä joululahjaksi. Viime vuonna löysin vanhan päiväkirjani ullakolta, missä kerroin, että toivoin kaikkein eniten Viisasten kiveä lahjaksi. Siitä huolimatta, että olin saanut kirjan, en kuitenkaan lukenut sitä heti. En pitänyt kirjan kannesta. Se oli ilmeisesti liian lapsellinen makuuni, vaikka olinkin vasta 9. Pian kuitenkin katsoimme koulussa Viisasten kiven ja uteliaisuuteni heräsi. Pian olikin neljä ensimmäistä kirjaa luettu ja viidettä joutuikin odottamaan muutaman vuoden. Minä en usko sitä, että olisi ollut sattumaa, että sain toisella luokalla kertoa uutisen tuosta maailmalla jo menestyneestä kirjasta, joka sitten herätti kiinnostukseni. Niin oli tarkoitettu, sillä olen kasvanut ihmisenä niin paljon lukiessani tuota mahtavaa sarjaa.
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa iso L

• Vuotislainen
« Vastaus #130 : Helmikuu 18, 2013, 12:51:36 »
Kaikki alkoi siitä, kun kaverini Dobbyliini (etsikää vuotislaisista) yllytti minut lukemaan, ja hoki että "sun on ihan pakko lukea ne". Niinpä Dobbyliini antoi minulle lainaan Viisasten kiven, ja luin sitä. Aloin jo innostua, ja Viisasten kivi vaikutti tosi kivalta. Mutta. Sivulle 148 olen toistaisesti jäänyt, ja annoin kirjan takaisin, koska meillä olikin sama kirja. Nyt olen taas miettinyt, että voisin lukea kirjan loppuun viimeistään kesälomalla! Sen jälkeen Dobbbyliini on kuitenkin näyttänyt leffoja, ja ne on ollut tosi kivoja. Yks päivä katsottiinkin Viisasten kivi kokonaan, ja jonkin verran Salaisuuksien kammiosta. Kyllä se minusta  vielä fanin tekee! :D

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #131 : Helmikuu 18, 2013, 21:36:55 »
Siskoni omisti kirjat (jotka oli silloin ilmestyny) ja oli lukenut ne. En silloi noteerannut niitä sen kummemmin. Sitten kaksi ensimmäistä leffaa tuli telkkarista ja katsottiin ne äidin kanssa. Ne vaikutti kivoilta joten päätin hakea kirjan siskon hyllystä ja aloin lukea sitä. Ja yllätys yllätys koukkuun jäin. (En muista, olinko ehkä kymmenen silloin?)
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Lumipöllö

• Äänetön stalkkeri
  • Vuotislainen
« Vastaus #132 : Helmikuu 24, 2013, 13:47:20 »
Perheemme oli lähtemässä lomamatkalle, ja mietin, mitä lukemista ottaisin mukaan. Harhailin kirjastoon ja katselin vähän. En ollut kiinnostunut Pottereista, mutta ajattelin että voisihan sitä kokeilla. Noh, lainasin Viisasten kiven ja ihastuin heti. Luin puolet kirjasta samana iltana ja seuraavana päivänä menin lainaamaan SK:n. Luin ne lomalla ja kotiin tultuamme ryntäsin kirjastoon. Siinä tuli kuukauden sisällä luettua kaikki kirjat ja sen jälkeen olen ollut Potterfani henkeen ja vereen.
Ujonlainen keijukainen, asioistaan vaitonainen
Kaukaa kyyneleensä kiertää.
Yksinäinen, päältä jäinen, rakkaudessa kerjäläinen
Kengät kuljettaa ja hiertää.

Poissa Nipsutius

• Puun kuoressa
  • Vuotislainen
« Vastaus #133 : Maaliskuu 06, 2013, 18:58:31 »
Opettaja luki meille luokassa ensimäiset kaksi kirjaa ja kävimme katsomassa Viisasten kiven elokuvateatterissa luokkaretkenä, siitä se sitten lähti ja sillä tiellä ollaan. Eli tavallaan vahingossa kävi minun innostukseni. Olin kolmasluokkalainen pikkupallero kun Viisasten kivi ilmestyi elokuvana ja sitä ennen tosiaan oltiin kuultu se ensimäinen, eli oikeastaan ensimäinen potteri jonka luin itse oli kolmas, jos muistan oikein.
"Pidä huoli siitä, että jätät tämän maailman hieman parempana paikkana kuin mitä se oli tänne tullessasi."
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa."

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #134 : Maaliskuu 06, 2013, 22:02:30 »
Aluksi minua ei kiinnostanut Potterit lainkaan. Vasta ensimmäisen elokuvan nähtyäni innostuin niistä ja jäin totaaliseen koukkuun. En aikaisemmin olltut Potterin kokoisia kirjoja lukenut, joten varmaan elokuva auttoi, siinä että pystyin hahmoittaa Rowlingin luoman taikamaailman paremmin. Lapsena (ja vieläkin) mielelläni haluan valmiin visuaalisen kuvan maailmasta mistä luen, sillä minun on monesti hankala kuvittella maailmoja ilman visuaalista apua. Potterissa kiehtoi erikoiset hahmot ja sarjana hahmojen kasvu. Viisasten kiven lukiessa olin juurikin 11-vuotias joten hahmojen kasvaminen samaan tahtiin kuin minäkin oli todella samaistuttavaa, eikä muissa kirjasarjoissa tämä ollut minulle mahollista. 

Poissa sunnyrawwrs

• Vuotislainen
    • Yhdistyneet noitien ja velhojen Taikaopisto
  • Pottermore: MoonstoneSeeker6010
« Vastaus #135 : Maaliskuu 07, 2013, 00:08:39 »
Pottereiden lukemisen aloin isäni myötä. Hän osti minulle ensimmäisen kirjan (taisin olla tuolloin ensimmäisellä vaiko toisella luokalla) ja luki sitä minulle iltaisin. Toisen jo luin itse, ja sille tielle jäin. Koko tarina oli hyvin kiehtova, ja kenties yksi syy koukkuun jäämiseen oli sekin, etten ollut vielä täyttänyt 11, vaan odotin kiihkeästi kirjettäni Tylypahkaan.
Elokuvat olen katsellut kertaalleen, mutta niiden katsominen ei minua niinkään innosta. Mielikuvat jotka sain hahmoista kirjojen myötä, ovat säilyneet, vaikka tiedänkin kuka näytteli elokuvissa ketäkin.

Poissa valekaljuuna

• linnunradan pienoismalli
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieFlame10573
« Vastaus #136 : Maaliskuu 09, 2013, 12:55:34 »
Kunnia siitä, että aloin lukea Pottereita, kuuluu kokonaan parhaalle ystävälleni Polyjuiselle!
Hän kun niitä kirjoja pienestä asti luki. Kertoi aina jotain kivaa pottereista ja etenkin se päivä on jäänyt mieleen, jona olimme lähdössä kotiin harkoista. Silloin Polyjuise yritti opettaa minua muistamaan kaikkien pottereiden nimet ulkoa oikeassa järjestyksessä. Se tuntui mahdottoman vaikealta tuolloin!
Äiti oli kuitenkin sitä mieltä, että olin liian pieni lukemaan kyseisiä kirjoja. Olen edelleen katkera siitä, sillä hän ei itse ole koskaan edes avannut Potteria!
No, onneksi sitten lopulta, kun meillä eräänä kesänä sattui tuttuja kylään, he toivat minulle ja siskolleni pienet lahjat. Saatoittekin jo arvata, että Viisasten kivihän se sieltä paljastui. Samaisella viikolla heti vieraiden lähdön jälkeen me lähdimme viikoksi Lappiin. Matka oli pitkä, joten ahmin koko kirjan heti alusta loppuun ja ihastuin siihen heti. Kun seuraava kirjakauppa sattui vastaan, oli pakko mennä Salaisuuksien kammio ostamaan. Kolmatta en enää saanut ostaa, mutta heti kotiin päästyämme (ylipitkältä tuntuneen loman jälkeen) ryntäsin kirjastosta sen lainamaan.
Ja niin Potterit astuivat elämääni... ;)

Poissa Niittie

• rottamainen virne
  • Vuotislainen
« Vastaus #137 : Maaliskuu 09, 2013, 13:40:05 »
En muista yhtään, minkä ikäsenä alotin pottereiden lukemisen, mutta veikkaisin että ehkä joskus kakkosella tai ykkösellä. Muistaakseni Azkabain Vanki oli silloin jo ilmestynyt. Lukeminen alkoi kuitenkin niin, että isä oli lainannu kirjastosta Viisasten Kiven, ja luettuaan suositteli sitä mulle. Kirja oli mulla mukana melkein joka paikassa, uppoiduin maailmaan täysin. Löysin ihan vasta ison laatikollisen ala-asteaikaisia koulutöitäni ja muitakin piirrustuksia ja tekstejä. Siellä oli selitettyä mun joskus näkemä Harry Potter uni, ja kirjeitä Frediltä (minulta) Georgelle (kaukana asuvalle kaverilleni) ja toisinpäin. Löysin myös yhden "Ronin" kirjoittaman esitelmän ihmissusista :D
The mind is not a book, to be opened at will and examined at leisure

Poissa Pallukka

• Vuotislainen
« Vastaus #138 : Kesäkuu 01, 2013, 11:02:03 »
Kaverini oli kertonut, että pitää Harry Pottereista. Sitten toinen kaverini innostui ja lopulta minunkin oli pakko kokeilla. Loppujen lopuksi luin 1. Potterin, mutta 2. jäi sitten kesken... -.-

//Tarpeeton lihavointi poistettu. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2013, 21:29:15 kirjoittanut gamma »
Miksi kana ei mennyt tien yli?
- Se  näki Harry Potterin ja Voldemortin taistelevan.

Poissa normiverkko

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #139 : Kesäkuu 17, 2013, 11:48:07 »
Olin kai toisella luokalla ja minulla oli tylsää, joten tutkiskelin perheemme kirjahyllyä ja löysin sieltä Potterit. Aloitin tietenkin ensimmäisestä kirjasta ja koukutuin heti sen lukemiseen. Nyt olen lukenut kaikki Potterit vähintäänkin kaksi kertaa. En ole jaksanut etsiä käsiini englanninkielisiä Pottereita, mutta niiden lukeminen olisi To do -listallani. c:

Poissa Illusia

• Vuotislainen
  • Pottermore: QueenBronze29546
« Vastaus #140 : Heinäkuu 02, 2013, 11:26:31 »
Äiti sanoi että nyt on aika aloittaa Pottereiden lukeminen. Olin niin varma, että lukisin enintään 1 kirjan, mutta väärässä olin. Paras kirjasarja ikinä!

Poissa Lovepotion

• Vuotislainen
« Vastaus #141 : Heinäkuu 08, 2013, 14:42:27 »
Oikeastaan olin saanut lahjaksi kummiltani kaksi ensimmäistä Potteria, mutta en ollut niistä erityisen kiinnostunut (lojuivat kaapissa pölyyntymässä..). Sitten eräänä uutenavuotena ollessani yhdeksän tai kymmenen minulla oli tavattoman tylsää ja jostain syystä nappasin ekan Potterin hyllystä. Ja eihän siinä viikkoakaan mennyt kun olin koko kirjan lukenut ja janosin lisää :) En tiedä, mikä sai minut silloin tarttumaan kirjaan, mutta en kyllä kadu sitä lainkaan! Nyt, vuosia myöhemmin luen yhä Pottereita, tosin vaihteeksi englanniksi.

Poissa Luddz

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Syyskuu 11, 2013, 18:26:49 »
Kävin ruotsinkielistä koulua ja olin ala-asteella kun Viisasten kivestä ilmestyi ruotsinkielinen käännös. Opettajamme luki kirjan koko luokalle, joskin siitä on jäänyt meikäläiselle vain hämärä muistikuva. Ei sen ikäisenä oikein tahtonut tuo keskittymiskyky olla huipussaan, joten se mielenkiinto jäikin sitten siihen.

Vierähti muutama vuosi jonka aikana vanhempani erosivat.
Uusioperheen myötä sain ikään kuin uusia sukulaisia ja sattumalta uusi "serkkupuoleni" oli saman ikäinen kuin minä ja jo silloin täysin kiinni Harry Potterin maailmassa. Meistä tuli hyviä ystäviä.

Kuuntelin serkkupuolen höpinöitä ankeuttajista, hevoskotkista ja karkotaseista jonkun aikaa ymmärtämättä yhtään mitään. Meni hermot siihen tietämättömyyteeni ja päätin lukea kirjat jotka olivat siihen mennessä ilmestyneet. Tällä kertaa suomeksi. Ja ai että, ei paluuta näy!
Seuraavan kirjan odottelu oli mielestäni iso osa koko viehätystä, vaikka silloin se tuntui turhauttavalta.

Muistan kun kakarana leikittiin uutena vuotena että roomalaiset kynttilät (siis ne ilotulitteet) oli meidän taikasauvat ja jokatoisella tulituksella loitsu oli tainnutu ja jokatoisella avada kedavra. :D
"And his name is Voldemort, so you might as well use it, he's going to try and kill you either way."

Poissa Diamond

• Vuotislainen
« Vastaus #143 : Lokakuu 26, 2013, 20:12:49 »
Luin viisasten kiven eka kerran muistaakseni viitosella, kun etsin koulun kirjastosta luettavaa ja sittten kaverini suositteli sitä minulle. Sitä ennen en ollut kuulutkaan pottereista, vaikka kaikki osat olivat jo ilmestyneet! Alku oli niin kiinnostava, että oli pakko jatkaa, ja sitten tietenkin jäin koukkuun:D Nyt olen lukenut muistaakseni kaikki kirjat neljästi, paitsi KV:n viidesti.:D
Luna Lovekiva -> Diamond

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #144 : Lokakuu 26, 2013, 20:49:19 »
Sehän lähti siitä, kun olin ensin nähnyt elokuvat Feeniksin Kiltaan asti. Sitä ennen en ensin edes tiennyt kirjojen olemassa olosta, ja kun sain tietää, en muutenkaan lukenut kirjoja, joten ei sitten Harry Potter-kirjatkaan kiinnostaneet, vaikka elokuvista pidinkin todella paljon. Joskus, ehkä toisella tai kolmannella luokalla luin tosin alun AV:sta, mutten jaksanut lukea kuin alun, se kun vaikutti niin pitkältä.

Lopulta nähtyäni 5. elokuvan luin Feeniksin Killan, siihen menikin sitten koko kesäloma (ainakin muistaakseni) ja välillä ainakin meinasin hypätä joidenkin sivujen yli, koska FK on niin pitkä. En ole varma jätinkö tosiaan kohtia lukematta..

Sen jälkeen luinkin kaikki kirjat siinä järjestyksessä kun niitä kaupoista löysin, Kuoleman Varjelukset ainoana ennen elokuvan näkemistä. Sitä ennen kun ajattelin, että on kivempi ensin nähdä elokuva ja sitten lukea kirja. Nykyään olen kyllä toista mieltä, vähän myös spoilereiden takia, kahdesta viimeisestä HP:sta kun kuulin niitä ikävän paljon vaikken halunnut.

Voisinpa myös sanoa, että ilman Pottereita tuskin lukisin niin paljoa kuin nyt luen.:)

Poissa potree

• Vuotislainen
« Vastaus #145 : Marraskuu 01, 2013, 08:14:11 »
tais olla niin, että koulussa luettiin VK + tehtiin siiven tehtäviä tjsp (eli ihan koulutehtävä oli), niin siitä sitte lähti, lainasin kirjastosta SKn = hullaannuin härryihin vieeläkin enemmän jne

oho sori, viesti tuli kahteen kertaan :I
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2013, 08:19:53 kirjoittanut chooo »
chooo -> potree

Poissa sanpe hpf

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Laiturilla 9 3/4 tavataan!
« Vastaus #146 : Tammikuu 06, 2014, 19:34:36 »
Aloin lukea pottereita, koska isosiskoni piti niistä, ja suositteli niitä. Luin kaikki kahdeksan vuotiaana. Nyt luen melkein joka päivä ♥
Täällä ollaan.

Poissa Mäkimeerami

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: BloodLumos24876
« Vastaus #147 : Tammikuu 10, 2014, 22:34:53 »
Ala-asteella rupesin lukemaan, tosin olivat vielä ensimmäisillä luokilla liian raskasta. Olin tosin tainnut nähdä jo viisi ensimmäistä elokuvaa, ennen kuin rupesin lukemaan. Myöhemmin luin "ns" ajatuksella, joten ensimmäiset kerrat olivat vain sanoista toiseen katsomista.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist...

Poissa Semina

• Vuotislainen
« Vastaus #148 : Helmikuu 06, 2014, 20:39:29 »
Mä aloin lukemaan Pottereita vahingossa. Oikeastaan kaikki alkoi yhdestä vedosta. Mä olen koko luokan pahin lukufriikki ja kaikki tietää sen. No mäpä olin niin varma ittestäni (olin tällöin 10 vuotias) että päätin ettiä koulun kirjastosta mahdollisimman paksun kirjan, pienoisen pohdiskelun jälkeen päätin ottaa kirjan Harry Potter ja Feeniksin kilta. Eräs luokkalainen poikani Casper oli sitä mieltä että en voinut olla tosissani, olin kuulemma ottanut mahdottoman paksun kirjan tai jotain sinne päin. No minäpä sitten vähän suutahdin ja päätin lyödä vetoa että saisin luettua kirjan perjantaista keskiviikkoon mennessä. Poika oli vasta tullut kouluumme eikä siksi tiennyt minun erinomaisesta (joo tiedetään, olen itserakas mäntti) lukutaidostani. Voitin vedon ja olin siinä samassa hurahtanut Potteriin ihan kympillä. Heti seuraavaksi luin Puoliverisen prinssin ja koska koulun kirjastossa ei ollut kv:ta aloitin lukemaan Viisastenkiveä. Nykyään minulla menee 2 pv lukiessani FK:n.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2014, 23:10:44 kirjoittanut Semina »

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #149 : Helmikuu 10, 2014, 19:58:37 »
Jaa-a, empäs muista. Ala-asteella opettaja luki eka- ja tokaluokkalaisille ääneen Viisasten kiveä, ja myöhemmin Salaisuuksien kammiota ja Azgabanin vankia, ja aloin uteliaisuuttani lukea Pottereita, eli lainailin kirjoja vuotta vanhemmilta kavereilta, ja luin lahjaksi saatuja Pottereita.
Kait aloin lukea Pottereita ihan uteliaisuuttani. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".