Kirjoittaja Aihe: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )  (Luettu 30913 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Miksi alun alkaen aloitte lukea Pottereita? ( vol. 2 )
« Vastaus #100 : Helmikuu 22, 2012, 00:39:40 »
Äitini työkaveri oli ostanu juuri ilmestyneen Viisasten kiven ja suositteli sitä äidillenikin. Äiti kävi sen sitten ostamassa, ja me molemmat tykästyttiin siihen valtavasti.

Elettiin siis vuotta 2000 tai 2001, vaikea muistaa tarkasti.. Mutta reilusti ennen ensimmäistä elokuvaa kuitenkin. Itsehän olin tällöin 10-vuotias eli juuri sopivasti odottelin minäkin sitä Tylypahkan kirjettä saapuvaksi..

Joka tapauksessa, tämän jälkeen pitikin kirjat käydä ostamassa aina heti julkaisun jälkeen!
Ich bin nicht ich wenn du nicht bei mir bist

Poissa Weasly

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: QuaffleMist4450
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #101 : Helmikuu 26, 2012, 21:45:57 »
yks mun kaveri höpötti koooko ajan HP:sta nii ajattelin et vois alkaa lukee ja sainkin synttäri lahjaks serkuilt Viisasten kiven ja mummilta Salaisuuksien kammion ja sittenhommasin pikkuhiljaa koko sarjan

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #102 : Maaliskuu 04, 2012, 15:28:52 »
Oma isoveljeni oli joskus kauan kauan sitten lukenut näitä ja siksi hyllyssämme ne melkein kaikki olivatkin. Jossian kohtaa innostuin katsomaan Potter-elokuvia ja sitten siirryin kirjoihin. Kirjat olivat niin mukaansa tempaavia ja hauskoja, että oli pakko lukea kaikki kotona olevat kirjat. Suunnittelen ostavani vielä kaikki viimeiset osat. Suurrimman hurahdukseni aikana äitini lupasi, että saan kirjat ja meillä olevat Potter-elokuvat, nyt koitan ostaa myös kaikki elokuvat.
Keräilijäluonne kun olen ;D

~Magic girl~
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Myself

• Vuotislainen
  • Pottermore: NewtHex15734
« Vastaus #103 : Huhtikuu 15, 2012, 17:36:57 »
Minunkin isoveljeni oli alussa todellinen Potter-fani. Hän puhui kirjoista (niitä oli silloin ilmestynyt kolme ensimmäistä suomeksi) lähes koko ajan, ja yritti kaikin voimin saada minutkin innostumaan aiheesta. Tuloksetta. Aluksi minä en välittänyt Potter-kirjoista lainkaan, mutta kaikki muuttui kun paras ystäväni sai joululahjaksi Viisasten kiven, ja jäi aivan koukkuun. Minä taas olen aina lukenut todella paljon enemmän kuin hän, ja koin, että maineen "kaikenlukeneena" kärsi, joten lainasin ensimmäisen kirjan isoveljeltäni, ja ahmin sen päivässä!

Sen takia minä jäin auttamattomasti, ja täysin peruuttamattomasti koukkuun Pottermaailmaan!

Myöhemmin, aina kun uusi Harry Potter-kirja ilmestyi niitä täytyikin ostaa kaksi, koska siitä olisi muuten tullut aivan älyttömän suuri tappelu minun ja isoveljeni välille, kumpi lukisi sen ensin...

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #104 : Huhtikuu 15, 2012, 22:41:29 »
Ilman rakasta isosiskoani ei minulle näitä kirjoja oltaisi pikkulapsesta lähtien luettu. Juuri siitä syystä hänen jalanjäljissään minäkin niitä olen aina lukenut ja fani ollut kanssa ihan aina. On jotenkin hienoa, että juuri nämä kirjat ovat alusta asti kuuluneet elämääni. :)

Ja vielä tarkempi tarina tuolle aiemmalle on se, että rakas siskoni kiusasi minua lukemalla vain pienen pätkän kirjoista ja lopetti sitten kesken kun en pikkunaperona muka ymmärtänyt niistä mitään (pyh ja pah! tiesin minä ainakin sen, ettei Harry pelkää hämppiksiä!!) ja sitten pakotin äitini lukemaan niitä minulle iltasaduiksi. :'D Eka ikioma kirjani jota minulle ei ollut kukaan muu lukenut oli FK.

Poissa Nox

• Vuotislainen
  • Et nocte perpetua
    • Livejournal
  • Pottermore: NoxNiffler22625
« Vastaus #105 : Huhtikuu 24, 2012, 12:18:05 »
Ystäväni oli harras fani aikoinaan, ja suoraan sanoen painosti lukemaan. Eihän sitä kauaa jaksanut pistää hanttiin, ja jopas jouduinkin myöhemmin myöntämään olleeni väärässä; kirjat olivat hauskoja aj jännittäviä, mutteivät nyt ehkä ihan niin loistavia ja nerokkaita kun hän oli kerskaillut.
Mane tempus expergiscendi
The morning; the time of awakening

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #106 : Huhtikuu 24, 2012, 13:52:20 »
Oma tarinani on kyllä niin jännittävä, että. :'D

Eli siis, joskus kauan sitten äitini lainasi paikallisesta kirjastostamme Viisasten kiven. Minä en ollut aluksi kiinnostunut, mutta lopulta kuitenkin luin kyseisen teoksen. Ja ihastuin, totta kai. :P

Samana (vai seuraavana?) vuonna sain neljä ensimmäistä (eli ne, jotka olivat siihen mennessä ilmestyneet) Potteria joululahjaksi. Sinä jouluna olin aattona kuumeessa, joten vietin illan olohuoneen sohvalla Pottereita lukien. :D
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #107 : Huhtikuu 29, 2012, 18:40:00 »
Esiteltiin koulussa kirjailijoita ja yhet pojat esitteli J. K. Rowlingin ja Pottereita siinä samalla. Toinen pojista oli ja on edelleen Potterfani, toisesta en halua kuulla enää ikinä. Mutta pysytäämpä aiheessa... Silloin minua ei olisi voinut kiinnostaa pätkän vertaa koko (silloinen) roska, mutta sain samana vuonna Potter ja Viisasten kiven joululahjaksi. Aloin lukemaan sitä samana yönä (jouluaattona) ja yhtäkkiä huomasin, että olin lukenut koko kirjan. Siitä se sitten lähti. Nyt olen SUUUUUUUUURI Potter -fani.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2012, 18:33:21 kirjoittanut Rupertismyking »
I will cry when you go away because I love you forever♥

Rosmerta

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Huhtikuu 29, 2012, 23:15:27 »
Yksinkertaisesti kirjastossa ei ollut mitään muuta fantasiaa, alunalkaen olin oikeastaan pottereita vastaan, mutta kohta huomaa että on ahminut koko sarjan :D

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #109 : Huhtikuu 30, 2012, 09:00:10 »
Kaikki alkoi kun äitini osti VK:n ja alkoi lukea sitä minulle ja veljelleni iltaisin. Näin jatkui PP asti (osasin jo lukea siihen mennessä, mutta en halunnut). Sitten aloin lukea itse Pottereita, koska muistin, että aika moni asia oli mennyt ohi nuorena. Myöhemmin sain KV:n englanniksi heti kun se ilmestyi (osaan hyvin englantia, koska olen ollut päiväkodista asti englanninkielisellä luokalla) ja nyt olen iso potterfani.
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #110 : Toukokuu 21, 2012, 14:40:45 »
Muistelen, että ensimmäinen Potter kantautui kirjastosta kotiin, koska veljeni oli kai koulussa tms. kuullut puhuttavan Potter-kirjoista ja pyysi minua sitten lainaamaan kirjastosta sarjan ensimmäisen osan. Näinpä sitten tapahtui ja itse taisin tarttua kirjaan (Viisasten kivi), ettei muuta luettavaa juuri sillä hetkellä ollut ja lukutoukkana en voi elää ilman, että luen jotain... Siitä se sitten lähti. Tykästyin kirjaan heti ensimmäisistä sanoista alkaen. Salaisuuksien kammio oli silloin jo ilmestynyt suomeksi, mutta kolmatta osaa jouduttiin sitten hiukan jo vartomaan.
Huomenta maailma.

Poissa Kinder

• Takavasemmalta
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneDragon24
« Vastaus #111 : Toukokuu 21, 2012, 16:52:44 »
Tutustuin itse Harry Potterin maailmaan ensimmäisen kerran noin 13-vuotiaana, mutta kirjoihin vasta kun olin 19. Kuulin jo ala-asteikäisenä jostain ihme kirjasta ja velhopojasta nimeltä Harry Potter, mutta ei se minua kiinnostanut ollenkaan (en lukenut ala-/yläasteella juuri yhtään kirjoja, jos ei ollut pakko). Näin luokkakaverillani Viisasten kivi -kirjan jossain vaiheessa, mutta kansikuva oli varsin luotaantyöntävän näköinen ... Kolme vuotta itseäni nuorempi veljeni lueskeli Potter-kirjoja peruskoulussa, mutta ei hänkään saanut minua niistä kiinnostumaan. Elin täysin Pottereista mitään tietämättömänä yläasteelle saakka, jolloin katsoimme englannintunnilla Viisasten kivi -elokuvan. No, sehän oli ihan mahtavan loistavan upea leffa! Muistan katsoneeni sen muutaman kerran uudelleen joltain elokuvakanavalta, joka ei näkynyt kuin negatiivivärinä. Sain Salaisuuksien kammio -elokuvan VHS:nä kun se ilmestyi (DVD:t oli vielä tuolloin meille jotain ihan uutta ja ihmeellistä) ja Azkabanin vanki taisi olla joululahja(?) vuonna 2004. Vielä Liekehtivän pikarinkin sain DVD:nä ennen kuin olin lukenut ainuttakaan kirjaa.

Puoliverinen prinssi -kirja julkaistiin suomeksi 2006, ja veljeni pyysi äitiämme ostamaan sen. Nyt kun minuakin oli jo Potter-leffakärpänen päässyt puraisemaan, halusin myös itse lukea sen. No, olin kyllä aika pihalla sitä lukiessani, koska en tiennyt viitosesta yhtään mitään, mutta tykkäsin silti. Sinä syksynä aloin haalimaan itselleni kaikki viisi muutakin Potter-kirjaa. Aloin samana syksynä opiskella ammattikorkeakoulussa ja meninkin ensimmäisenä päivänä kouluun kirjakaupan kautta, josta ostin Liekehtivän pikarin. Luin ja ostin silloin kirjat nurinkurisessa järjestyksessä, ensin siis kuudes, sitten viides, neljäs jne. On se kumma, kun kirjojen lukemisen jälkeen ne aikaisemmin ihan järjettömän hyvät leffat tuntuivatkin yhtäkkiä niin kovin puutteellisilta ja pelkästään keskinkertaisilta – varsinkin se neljäs, joka oli aiemmin suosikkini. Ahmin kaikki kuusi kirjaa seitsemän (kolme viimeistä kahdeksan) kertaa, kunnes Deathly Hallows ilmestyi kesällä 2007. Sehän oli tietenkin ihan pakko saada. Sen lukeminen oli tosi haastavaa, mutta palkitsevaa kuitenkin. Kun olin sen lukenut marssin taas kirjakauppaan ja tilasin kaikki kuusi ensimmäistä kirjaa englanniksi kovakantisina häkeltyneeltä kirjakaupanmyyjältä. Sain maksaa niistä pienen omaisuuden, mutta oli se sen arvoista! Englanninkielisten lukemisen jälkeen en enää koskenutkaan suomennoksiin, paitsi kuoleman varjeluksiin, olihan se nyt pakko edes kerran suomeksi lukea.

Voin sanoa, että englanninkielen lukutaitoni kohosivat valtavasti Pottereiden ansioista. Jos olisin kirjoittanut ylioppilaaksi vasta 2008 enkä 2006, olisi englannin arvosanani taatusti ihan jotain muuta kuin se onneton pahuksen B ... :\ Nyt melkein 25-vuotiaana olen edelleen ihan koukussa Harry Potterin maailmaan (viimeisen kirjan loppu kyllä vähän latisti sitä – olen yksi niistä, jotka vihaavat Harry/Ginny paritusta ... onneksi olen löytänyt fanfictionin, jolla voi ihanasti korjata tuon kamalan faktan! x)) eikä loppua näy. Löysin viime kesänä Vuotiksen ja sitten tuli Pottermore ja aloin neuloa Potter-kaulahuiveja ja – ah, Potterit! ♥ ^_______^

Kamala romaani ... ei mun nyt ihan näin paljon aiheen vierestä pitänyt kirjoittaa. o_O

Poissa Love And Hope

• Kummajaisten kuningatar
  • Vuotislainen
    • Virtuaalitylypahka Pahkakoulu
« Vastaus #112 : Toukokuu 22, 2012, 21:28:08 »
Luin ensimmäisen Potterin yhdeksänvuotiaana, kun syntymäpäivälahjaksi sain kummitädiltäni Viisasten kiven. Luin sen päivässä, ja aloin kaipaamaan lisää samankaltaista fantasiaa. Lopulta lainasin kirjoja kirjastoautolta. En tiedä miksi pidän niistä, niiden kaikki pinet yksityiskohdat vain koukuttavat. =D

Poissa Sontsukka

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaQueen31205
« Vastaus #113 : Toukokuu 24, 2012, 07:58:43 »
Tää tapahtui ehkä vuosi sitten... Mun parhaan kaverin kirjahyllyssä oli lojunut jo ainakin kaksi vuotta Harry Potter ja viisasten kivi. Mää muistan kun me aina väheksyttiin (kirjoitetaanko se noin) sitä kirjaa ja muitakin potter- aiheita. Sitten yks päivä, kun mää menin hakee sitä, niin se ilmoitti mulle että oli ruvennut lukee viisasten kiveä. Mää olin ihan että täh?! Sit kun se oli lukenut sen niin se sano mulle että mun on pakko lukee se kirja. Niin mää sit luin sen ja eiköhän lähdetty äitin kaa heti kirjakauppaan salaisuuksien kammiota ostamaan! Siitä alkoi pottereiden luku urani, ia luen niitä tälläkin hetkellä! Jättisuuret kiitokset Vekkulille, parhaalle kaverilleni!!!
Mikä on tullakseen, tulee...  ja me kohtaamme sen pystypäin, sitten kun se tulee.

Poissa Parselmouth

• Vuotislainen
  • Working in company C.S.I. Baker Street
« Vastaus #114 : Kesäkuu 30, 2012, 21:09:35 »
Olin varmaan jotain... ööö... 8 kun meidän mamma oli lainannut meille LP:n (en tiedä miksi, koska oon vanhin lapsi ja äiti ja isä ei lue kirjoja paitsi isä jotain sciffiä tms... niin aiheeseen:D) Mä muistan, kun se ns. "aikuisten-painos" oli meidän olohuoneen kirjahyllyssä. Olin jo silloin sellainen mini-lukutoukka ja sitten ajattelin että voisin lukea tuon.

Joskus kymmenen aikaan illalla, eli toooosi myöhään sitten hain sen ja aloin lukea omassa huoneessani. Potter-maailma oli jo mulle tuttu leffoista (eli VK ja SK lähinnä). Mutta oli se silti aika järkytys, kun alussa kerrottiin Valedrojen murha niiiiin pelottavasti. Että sitten suljin kirjan ekan luvun jälkeen ja yritin nukkua piiimeässä huonessa:D

Kuitenkin jatkoin parin päivän jälkeen lukemista ja luin ne kaikki ihan sekalaisessa järjestyksessä, jos oikein muistan: 4, 5, 7, 2, 1, 6, 3 tai jotain sinnepäin:D Ja oon lukenut ne rehellisesti varmaan kymmeniä kertoja. On mielenkiintoista, että silloin tajusi tarinassa vain pelkän juonen pääpiirteet, mutta kun niitä luki ja luki niin oppisin lukemaan Pottereita niinkuin "rivien välistä" ja huomaamaan kaikkia hauskoja yksityiskohtia.
"Tuon laulun olen kuullut ennenkin", Holmes huomautti. "Ennen vanhaan se soi jatkuvasti! Se oli edesmenneen professori Moriartyn suosikkikappale"

Poissa Ninjaturtle

• Oman elämänsä Watson
  • Vuotislainen
  • jedi
    • Mah Twitter
  • Pottermore: CatSkull31170
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #115 : Heinäkuu 01, 2012, 13:24:32 »
Aluks me saatiin Viisasten kivi edesmenneeltä isomummolta lahjaksi, kun kysy kirjakaupassa mitä pienet pojat lukee. Sitten kun opin lukemaan, niin rupesin lukemaan laajemmin niitä. Viime aikoina oon alotellu englanninkielistäkin :D
Everyone i know is reaching for the peak of the volcano.

Poissa Meow

• Vuotislainen
  • Pottermore: UnicornSnitch24815
« Vastaus #116 : Heinäkuu 01, 2012, 21:47:59 »
Joskus ala-asteella lainasin kaverini puolesta kirjastosta Viisasten kiven. Perusteluina neidillä oli se, että hänellä ei ollut kirjastokorttia eikä hän osannut etsiä niitä kirjoja sieltä hyllystä (siihen aikaan vietin suunnilleen kaiken vapaa-aikani kirjastossa). Siispä lainasin kirjan kaverille, joka palautti sen viikon päästä sanoen, että se on tylsä eikä hän jaksa lukea ekaa sivua pidemmälle. Siinä sitten hotkaisin kirjan aikani kuluksi, kun laina-aikaakin oli vielä ikuisuus jäljellä, ja lähdin heti sen jälkeen metsästämään seuraavia osia :D
Oh my.

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #117 : Heinäkuu 03, 2012, 12:14:17 »
Mä olin kattonu eka elokuvat ja olin totaallisesti HP:ta vastaan, eikä kiinnostanu yhtään. No sitten satuin kattelee mun äidin suurta kirjahyllyä ja bongasin Harry Potter ja Viisasten kiven hyllystä. En kyllä ruvennu ihan heti sitä lukemaan. Fanitus alko sillee pikku hiljaa ja kirjojen luku myös. Kävin muutaman kerran kattomassa tota ekaa kirjaa ja mietin että vois lukee tän joskus. Sillon ei kyllä yhtään kiinnostanu lukea... Mutta sitte joku päivä otin ton kirjan mukaani alakertaan ja rupesin omassa huoneessani sitä lukemaan. Sillee se vaan jotenki alko, olisko siitä nyt jotain pari vuotta vai vuosi... Eli ei kovinkaa pitkä aika. Oon kyllä jo lukenu kaikki kirjat ja tällä hetkllä luen uudestaa HP Feeniksen kiltaa. Se on musta paras kirjana.. Mua kyllä häirittee kun yks-kolmosee mulla on Potter kirjat pokkarina ja sitte loput kovakantisena. Eka ja neljäs kirja on mun mummilta, se anto ne mus äidille, kun se oli saanu ne jostai kirja kerhosta ilmaseks.
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Annis

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Joulukuu 27, 2012, 09:06:54 »
Mä kävin katsomassa viisasten kivi leffan elokuvissa, ja sen jälkeen olikin pakko ostaa kirja. Kirjat ostin heti ilmestymisten jälkeen ja leffat kävin katsomassa kun tulivat suomeen. Toki ensimmäinen leffa antoi paljon enemmän kun en ollut lukenut vielä kirjoja, seuraavissa leffoissa jäin aina miettimään mitä olisin halunnu kirjoista lisätä siihen vielä.

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #119 : Joulukuu 27, 2012, 15:01:15 »
En muista tarkalleen miten siinä kävi, mutta katsottuani pari ekaa leffaa yhä uudelleen ja uudelleen (ihmettelen miten ne Potter VHS -kasetit oikein kestivät sitä kulutusta) äitini oli ostanut minulle siihen mennessä ilmestyneet kirjat ja luin niitä koko ajan uudelleen ja uudelleen, enkä tiennyt paremmasta kuin Potter.
 Näin ainakin muistan käyneen...
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Malicia

• holy fool
  • Vuotislainen
« Vastaus #120 : Joulukuu 27, 2012, 23:15:47 »
Muistan Koululaisessa olleen ihan kokonaisen kannen Harry Potterista, siinä oli Liekehtivän pikarin kansikuva :D Vielä silloin sarja ei kiinnostanut, mutta myöhemmin kirjastoautossa näin Azkabanin vangin ja päätin koittaa näitä paljon kehuttuja kirjoja.
Watch your heart when we're together
Boys like you love me forever

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #121 : Joulukuu 28, 2012, 14:13:44 »
Sain kaveriperheen kolmelta lapselta kultakin yhden kirjan 8 -vuotislahjaksi. Kolme ensimmäistä kirjaa, siis. Olin todella pettynyt "tylsään" lahjaan, mutta luin kuitenkin huvikseni VK:stä ekan sivun, jonka jälkeen ahmaisin koko kirjan sitten ihan vahingossa. Siitä alkoi potterputki, jonka aikana elämääni ei mahtunut muuta kuin kirjasarjan hotkiminen...
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #122 : Joulukuu 29, 2012, 21:30:07 »
Äiti oli ostanut kirjat silloin, kun ne suomeksi ilmestyivät. Kun olin pieni, muistan, kun äiti luki niitä minulle iltasaduksi, luvun kerrallaan (ja muistan myös, että kerran vähän kiukuttelin ja äiti uhkasi, ettei lukisikaan seuraavaa lukua, joka kertoi Viistokujasta. Kummasti sitten käytös muuttui kiltiksi... ;)

Sitten kun osasin jo lukea sujuvasti, noin 6-7 vuotiaana, aloin lukemaan niitä itse. Ja äiti joutui useammin kuin kerran käskemään laittaa valot pois ja mennä nukkumaan.
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #123 : Tammikuu 05, 2013, 13:46:21 »

Itse aloitin lukemaan Pottereita, kun siskoni jauhoi ja jauhoi niistä Potterhuumassaan. Aluksi olin epäileväinen, mutta kun siskoni luetutti kaverillani pari sanaa Potteria ja kaveri valehteli pitävänsä siitä(en siis tietenkään silloin tiennyt tuosta valehtelamisesta), kiinnostukseni heräsi, jos Kaveri kerran tykkäsi, niin miksen minäkin. Siispä tartuin Viisasten kiveen ja loppu on historiaa.

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
« Vastaus #124 : Tammikuu 05, 2013, 14:00:52 »
Päädyin lukemaan Pottereita, kun olin nähnyt jo ensimmäiset kuusi elokuvaa.. :D elikä johtui siis elokuvien hyvyydestä. Tyyliin ykkösluokalla luin vähän VK:a, mutta olin vielä niin pieni, ettei ihan hirveesti innostanut, vaan skippailin tyyliin kakskyt sivua ain välil :D
You put your arms around me and I'm home.