Kirjoittaja Aihe: Merlin  (Luettu 12726 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Silkku

• Ankeuttaja
Merlin
« : Maaliskuu 16, 2011, 15:19:50 »
Lauantaina telkkarissa alkaa ilmeisesti vähän Harry Potter tyylinen ohjelma (ainakin mainosten perusteella) Merlin. Kuka meinaa katsoa? Tietääkö joku onko hyvä ohjelma?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2011, 17:35:35 kirjoittanut Urpo Spok »

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Merlin, meinaatteko katsoa?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 16, 2011, 15:34:19 »
En nyt tiedä onko edes katsomisen arvoinen. Tässä on nyt vähän sitä plagioinnin makua, tyyliin "Koska Potter on suosittu tehdään melkein samanlainen juttu jotta saadaan rahnaa!" Rahastus ärsyttää, Pottereita ei kuitenkaan voi koskaan mikään korvata<2 Mutta voisin vilkaista, eihän sitä koskaan tiedä.

//Muokkaus:

Vilkaisin ja nyt ensimmäisen jakson perusteella huomasin että ei se sittenkään plagioinut Potteria niin pahasti. En tiennyt että ympäristönä olisi keskiaikainen Englanti. Mutta Potteria tämä ei missään nimessä korvaa, ehei.

Ja sitten itse sarjaan... lempihahmoni on nyt ensimmäisen jakson perusteella Morgana. Pahikset rulaa!>:D Ainakin alkuperäisessä Arthurin tarussa Morgana on paha, mitenköhän tässä... Pidän myös Arthurista ja siitä mistä lie noita-akasta. Jotenkin Merlin ja Gwen vaikuttivat vähän Mary Sue-tyypeiltä, mutta kenties heistäkin kerrotaan lisää sarjan edetessä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2011, 15:22:12 kirjoittanut Sateenropina »

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2011, 16:58:38 »
BBC:n tuottama ja esittämä televisiosarja nuoresta velhosta. Okei, brittejä ja velhoilua. Täsmää toistaiseksi. Mutta entäs kun mukaan tulee linnan alle kahlittu, puhuva lohikäärme ja taikuutta vastaan lakeja asettanut vanhoillinen kuningas ja ympäristö on keskiaikainen Englanti? Fifty-fifty, ehkä tuosta vielä saa leivottua arvostelun pottermaisesta sarjasta. Lopullisen iskun väitteelle, että sarja muistuttaa pottereita, tekevät seuraavat tosiseikat:
a) kyseessä on Merlin - vanha ja arvostettu tarujen velho - ja toisin kuin Rowlingin tarinan, niin tämän taustalla on koetettu hyödyntää ikivanhoja uskomuksia;
b) huumori on hyvin pitkälti erilaista, maailma... ööhh.. keskiaikaisempi (?) ja hahmojen arvot ovat hyvin eriäviä perustylypahkalaisten moraalikäsityksestä. Tarkoitan, että Potter on suunnattu lapsille alunperin ennen suosionsa noususuhdanteen räjähtämistä kattoon, mutta Merlin on vanhemmille, ehkäpä nuorille aikuisille.

Olen katsonut netistä englanniksi kolme ensimmäistä jaksoa ja pidän hyvin paljon, vaikka jotkut tapahtumat ja hahmot jäivät näkemäni perusteella kaksiulottoisiksi.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Maaliskuu 16, 2011, 19:11:09 »
Mainosten perusteella ei oikein erityisen hyvältä näyttänyt, mutta voisi vilkaista, Sateenropinaa lainatakseni. ;)

Juu, lyhyt, mutten nyt keksi muuta sanottavaa >.<

Silkku

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Maaliskuu 16, 2011, 19:41:26 »
Kiitos Sab perusteellisesta vastauksesta. Ehkä pitää katsoa, kun ei ole sun mielestä huonokaan. Ihan söpöltä ainakin noi kaks poikaa näyttää ;P

Poissa lakritsitahna

• Stalkkaa hakkeria
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #5 : Maaliskuu 16, 2011, 20:16:06 »
Aion ehdottomasti katsoa! Ulkomailla asustaessa ehdin jo aloittaa sen katselemisen, mutta kun muutin takaisin, niin sitä ei näytetty täällä Suomessa. Kiva kun on tuotu tännekin: kannattaa ainakin ensimmäinen jakso katsoa. Se ei kyllä ole (mielestäni) Harry Potterin tyylinen, lukuun ottamatta sitä, että se on fantasiaa.
En tykkää lakritsitahnasta >.<

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #6 : Maaliskuu 16, 2011, 22:42:24 »
Hehe, hassua että joku voi sanoa Merliniä Potter-kopioksi :) Olen joskus kauan sitten katsonut pari jaksoa tätä sarjaa, mutta ei oikein napannut. En sitten osaa sanoa missä vika. Saatan kyllä antaa sarjalle uuden mahdollisuuden jos se nyt tulee tv:stä. Olen aina rakastanut kuningas Arthurin tarinoita ja kaikkia eri versioita niistä (noh, myönnetään että erityisesti Monty Pythonin versiota :D Ja Marion Zimmer Bradleyn Avalonin usvia, naisten näkökulmasta kerrottuna). Niin miksipä en sitten tästäkin versiosta voisi pitää? Uutta yritystä siis kehiin.

Huomasitteko muuten, että eräällä Potter-leffojen lapsinäyttelijällä on Merlinissä pieni rooli? Ei kuitenkaan ensimmäisellä kaudella. Kuva spoilertagien takana.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Kuka tunnistaa? :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 17, 2011, 00:53:28 »
Mmh, tuli tapitettua tätä sarjaa viime vuonna parin jakson verran Tukholmassa hotellin telkasta :D Vaikutti ihan mielenkiintoiselta omaan makuuni. Mitään hajua ei kyllä ole, mikä kausi siellä oli meneillään, mutta jäin toivomaan, että tää tulis näkymään Suomessakin. Niin ja mainosten perusteellahan ei tästä sarjasta voi sanoa mitään, kun se mainos on oikeesti melkoisen mitätön ja mitään paljastamaton, imo. Mutta en siis minäkään pitäisi minään Potter-kopiona sen perusteella mitä olen itse nähnyt.

Huomasitteko muuten, että eräällä Potter-leffojen lapsinäyttelijällä on Merlinissä pieni rooli? Ei kuitenkaan ensimmäisellä kaudella. Kuva spoilertagien takana.

Kuka tunnistaa? :)

Meni kyllä hetki tunnistaa, myönnettäköön :)
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Maaliskuu 17, 2011, 07:46:57 »

En kyllä ajatellut katsoa, sillä en ole muutenkaan mikään hirveä fantasia fanaatikko..

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #9 : Maaliskuu 19, 2011, 18:04:32 »
ajattelin ainankin ekan jakson katsoa :) annetaan ohjelmalle mahdollisuus.. Puhuva lohikäärme kyllå kiinnostaa. Melkein kaikki muukin fantasia on kelvannut joten eiköhän tämäkin käy. Sinäänsä odotan innolla, mutta katsotaan muistanko tulla TVn eteen kahdeksalta..
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #10 : Maaliskuu 19, 2011, 18:46:37 »
Pakko sanoa, että kehotan kaikkia katsomaan! Ihan superhyvä sarja, mitä nyt on hiukan heikkoja tietokonetehosteita...
Näyttelijät on minusta ok hyviä, hörökorvahan tuo Merlin on, mutta muuten x) Ja sulonen se Arthurin näyttelijä

Minä menin isän ja veljen kanssa ostamaan jo kaikki kolme tuotantokautta.. :D Mutta joo. En kadu. Eli siis ehdottomasti kannattaa katsoa!
Juoneen pääsee nopeasti kiinni, ja näin, mutta jos tuntee Arthurin tarun läpikotaisin, on ehkä hiukan huono katsoa, kun niin moni asia on käännetty päinvastoin. Minusta ekan tuotantokauden paras jakso on ehkä kahdeksas.. En tietenkään sano siitä mitään :D

// Suosittelen myös ostamaan sarjan levyllä jos kiinnosti, sillä tekstit ja kuvanlaatu evät ollet minusta kovinkaan hyviä tv:ssä..
//Mimmi: Joku Ruotsalainen nettifirma niitä muistaakseni myy.. Kannet on ruotsiksi, mutta tekstit saa toki suomeksi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2015, 18:03:12 kirjoittanut Samiwais »
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #11 : Maaliskuu 20, 2011, 18:42:35 »
Kyseisen sarjan näkee muuten Subin nettisivuiltakin.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Merlin
« Vastaus #12 : Huhtikuu 03, 2011, 19:25:03 »
Joo siis, Merlinissä ja Harryssa ei ole näin pika-analyysilla muuta samanlaista, kuin taikova poika ja sarjan kohderyhmä. (Psst ja joo, Monty Pythonin versio on paras!)

Muta asiaan, Merlinhän on ihan mahtava! Sarja itsessään on jotenkin kovin sympaattinen; puvustus ja erikoistehosteet sun muut ovat jotenkin hellyyttävän kotikutoisia ja Merlinillä on hassut poskipäät. Juonessa on pieniä ärsyttävyyksiä, mutta niistä viis, kun sarja on muuten oikein mukava ja mukaansatempaava. Kuten arvata saattaa, fanitytöt ovat löytäneet kohteekseen Arthur/Merlinin (MERTHUR HEEI NO AWW <3<3) ja hyviä ficcejä löytyy kuin Potterista ikään. Luultavasti siksi, että monet vanhat (ficcaavatfanityttö-) potteristit ovat löytäneet uuden velhopojumme. Fandomin sisäinen letkeä fiilis, jossa kaikilla on kivaa ja kukaan ei ole liian outo ja kuolatkoon kukin ketä tahtoo -tunnelma muistuttaa aika lailla potterpiirejä, mikä on ihanaa.
Vaikka oon aika ronkeli fantasian suhteen, tykkään Merlinistä tosi paljon. Ei vaan pidä ruveta sarjaa katsoessa miettimään liikaa, tai ainakaan muistelemaan originaali-tarua.
Mä en tiedä, kuinka Finin puolella Merlin on otettu omaksi, mutta täällä ei ainakaan topan viesteistä päätellen ole suurta yleisöryntäystä tapahtunut :D Päätin tuossa tänään alkaa kyhäilemään suomalaista Merlin-foorumia, kun sellaiseen en ole törmännyt, sillä pakkohan meitä on muitakin olla! Bwhah.

Samiwais hei, mistä ostit boksit? :o Mulle kyllä kelpaisi, nomnom!

Loppuhuomiona että Anthony Head Utherina naurattaa mua. Pikku Britannian jaksot etuperin ja takaperin ulkoa osaavana mieleen putkahtaa väkisin pääministeri... Ja kun vielä sama miekkonen lauleskeli Sweet Transvestitea Rocky Horror Tribute Showssa, en osaa ottaa Utheria yhtään vakavasti. :D Liian tuttu näyttelijä, ja mä vaan räkätän.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Huhtikuu 03, 2011, 19:33:40 »
^Mimmi, Merlin ei sarjana ehkä tule saamaan sellaista huippusuosiota Suomessa, että foorumi porskuttaisi pelkästään sarjalla itsellään eteenpäin, joten ehkä suunnittelemasi foorumi voisi olla yleisesti Camelot ja Pyöreä pöytä -kansalle suunnattu? Minusta ainakin vaikuttaisi viksummalta ajatukselta siten...

Ja Samiwais, tuo taruston vääntely on tosiaan hyyyvin rasittavaa, olen saanut raivostelun puuskia ensimmäisen jakson alusta asti asian tiimoilta.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #14 : Huhtikuu 04, 2011, 19:45:52 »
Hmm, no ei mulla olisi suunnitelmissa mitään megafoorumia väkisin vääntää, mutta kun jo mun omasta kaveripiiristä tuntuu Merlinin katsojia ihan kivasti löytyvän, luulisin että muualtakin päin. :) Symppis pieni jutturinki ja parin hassun fanitytön droolauspaikka vaikka ensialkuun. Mulla on muuten jotenkin sellainen kutina, että moni hc-pyöreänpöydänpyörylä ei siedä sarjaa ollenkaan! :D

Ja hei, taruston vääntelystä... Onhan Arthurin ikäinen Merlin paljon otollisempi fandomille (MERTHUR AWWIPAWWI JEE!!1) ja muutenkin miellyttävämpää katseltavaa. Jos juoni olisi täysin tarustolle uskollinen, eihän sarjaa olisi läheskään niin hauskaa seurata, kun tietäisi aina heti mitä milloinkin tapahtuu. (Ja krhm, nyt joku tähän sanoo että tietäähän siitä muutenkin. XD Mutta heei, Merlin-sarjan viehätys on siinä fiiliksessä ja söpössä brittiaksentissa, ei niinkään ennennäkemättömässä juonessa! Ja se on hauska.)

- Mimmi, fangasm

psss. munin kaikille jotka täällä ovat ilmiantaneet katsoneensa Merliniä. Oi virtuaalimunan riemua!
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Huhtikuu 05, 2011, 15:59:16 »
Minäkin olen katsellut nyt nämä ensimmäiset jaksot mitä sub on näyttänyt, ja olen vielä vähän kahden vaiheilla tykkäänkö vai enkö. Merlin ja Arthur on tosiaan aika ihania, Merlin etenkin, mutta sitten taas naishahmot jättävät jotenkin aika kylmäksi (kun vertaa vaikka BBC:N Robin Hood -sarjaan, joka oli minusta tosi hyvä ja tykkäsin siinä nimenomaan Marianista. Muutenkin tässä Merlinissä on jotenkin paljon yhtäläisyyksiä siihen sarjaan ).

Juoni on välillä vähän kökön oloinen, ja yksi jakso käsittelee aina yhtä tapahtumaa ja seuraavassa se on jo unohdettu (niin oli myös Robin Hoodissa suurimmassa osassa jaksoista). Kaipaisin ehkä enemmän jatkuvuutta ja tapahtumien yhteensitomista, mutta kyllä tämä ihan kohtalainen on nytkin. Tarustoon en ole lähemmin tutustunut, joten en tiedä mitä kaikkea siinä on väännelty. Pidän ideasta, että Merlin ja Arthur ovat nuoria, ja aion kyllä vielä seurata sarjaa.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Huhtikuu 16, 2011, 19:40:03 »
Seuraan sarjaa Subin netistä, sillä en jaksa viikonloppuisin seurata tv:tä. Eipä ole mainoksia jännittävissä kohdissa ja mahdollisen tauon voi pitää itselle sopivassa kohdassa.

Merliniä mainostettiin tavallaan koko perheen sarjana, joten odotin jotain lapsille suunnattua sarjaa, mutta itse en ainakaan ihan nuorille lapsille suosittelisi. En kunnolla tunne Arthurin ja Merlinin legendaa, joten en voi kommentoida eroja sen ja sarjan välillä. Tai onhan joskus peruskoulussa ollut enkun tunnilla asiaa käsittelevä kappale ja muussakin on juttua tullut vastaan, mutta en oikeastaan muista mitään. (Onkohan muuten suomennettu Arthuriin ja/tai Merliniin liittyviä romaaneja ja onko niitä edes, ei ole ainakaan kirjaston fantasia-hyllyssä tullut vastaan. Leffoja yms. ainakin on melko paljon).

Enpä oikein keksi huonoja puolia. Ehkä Uther, joka on mielestäni ärsyttävä. Arthur oli 1. jaksossa rasittava, mutta nyt hän on melkein kuin ystävä tai ainakin kaveri Merlinille. Morganalla on todella upeita asuja.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Huhtikuu 18, 2011, 01:53:57 »
Katsoin lauantaina yhden jakson Merliniä.

Lähinnä sitä ennen olen youtubesta nähnyt musiikkivideoita ja kuullut suomalaisilla foorumeilla kehuja, mutta omasta näkökulmasta tuohan nyt oli aika peruskauraa. Oli se ihan ok ja varmaan seurailen, ehkä pitäisin enemmän jos olisin alku jaksoista lähtien päässyt juoneen kiinni. Nyt vaikutti hieman jähmeältä ja tylsältä tarinalta, tosin vaikutti välijaksolta, joten kukapas sitä sitten tietää.

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
« Vastaus #18 : Huhtikuu 18, 2011, 13:51:22 »
Merlin ei musta ollenkaan ole HP matkimista, ihan erilainen. Jos olisi ollut matkimista olisin jättäny heti kesken..
Mun lempihahmoja siinä on: Arthur ja Nimueh (Kara) ja Morgana ^^
Dara
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2013, 20:48:11 kirjoittanut Narniadara »

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Huhtikuu 19, 2011, 17:32:28 »
Toivottavasti Merlinissä tullaan kunnolla näyttämään Nimuehia, sillä minua kovasti kiinnostaa se, miten sarjan tekijät ovat sovittaneet "nuorennettuun kuosiin tarinaan" kaikki häneen liittyvät myytit. Varsinkin Merliniä koskevat (no, aikas yllätys, kun nimikkosarjasta kyse) tapahtumat kiinnostavat ihan himona. Eiku...

No, joka tapauksessa olen pitänyt yllättävän paljon sarjasta tähän mennessä. Varsinkin Merlinin ja Gaiuksen "sanaharkat" ovat äärettömän hauskoja. Ja Morgana on vielä jäänyt vähän jotenkin kaukaiseksi. Samoin tuo lohikäärmesotku. Huojennuttaa kuitenkin tuo tieto, että kausia on tehty kolme. En sitten teidä jatkavatko kuvauksia vielä tänäkin vuonna (epäilen kovasti). Joku voi siis olla kiltti ja kertoa minulle, loppuuko sarja kolmannen kauden loppuun??

Poissa Fowl

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #20 : Huhtikuu 20, 2011, 22:15:08 »
Toivottavasti Merlinissä tullaan kunnolla näyttämään Nimuehia, sillä minua kovasti kiinnostaa se, miten sarjan tekijät ovat sovittaneet "nuorennettuun kuosiin tarinaan" kaikki häneen liittyvät myytit. Varsinkin Merliniä koskevat (no, aikas yllätys, kun nimikkosarjasta kyse) tapahtumat kiinnostavat ihan himona. Eiku...

No, joka tapauksessa olen pitänyt yllättävän paljon sarjasta tähän mennessä. Varsinkin Merlinin ja Gaiuksen "sanaharkat" ovat äärettömän hauskoja. Ja Morgana on vielä jäänyt vähän jotenkin kaukaiseksi. Samoin tuo lohikäärmesotku. Huojennuttaa kuitenkin tuo tieto, että kausia on tehty kolme. En sitten teidä jatkavatko kuvauksia vielä tänäkin vuonna (epäilen kovasti). Joku voi siis olla kiltti ja kertoa minulle, loppuuko sarja kolmannen kauden loppuun??
Kyllä neljännen kauden kuvaukset on aloitettu, tuossa maaliskuun lopussa varmaan oli Merlinin näyttelijän haastattelu, jossa hän asiasta kertoi. Neljäs kausi alkaa Briteissä tavanomaiseen aikaan syksyllä ja siinä on 13 jaksoa. Nimuehia näytetään enemmänkin ensimmäisellä kauden lopussa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2011, 22:06:10 kirjoittanut Fowl »

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #21 : Toukokuu 04, 2011, 18:57:12 »
Ensinnäkin olen samaa mieltä kuin monet täällä, että sarja ei muistuta ollenkaan Pottereita. Mutta ei sen kuulukkaan, koska tarina on ihan eri ja vielä aikas paljon vanhempi kuin Potterit ;) Mutta täytyy myöntää että olen jäänyt pahasti koukkuun, odotan aina innolla launtaita ja Merliniä :) Sarja itsessään on ottanut paljon vapauksia legendan suhteen, mikä mielestäni on hyvä, koska tämä on kuitenkin nykyaikainen versio. Hyvää on myös se, että se ei ole yrittänytkään olla mitään muuta. Vannoutuneena Robin Hood fanina tällaiset sarjat sopivat kyllä minulle ...

Sarjassa on mielestäni hyvää huumoria ja otetta, ja tarina on alku vaiheessa vielä ihanan rennon oloinen (samanlaista fiilistä kun Robin Hoodin 1. ja 2. kausi). Juoni on kieltämättä välillä vähän sekava, mutta pitää huomioida että sarjasta tosiaan tehdään vielä 4. kausi. Joten luulen että moniin kysymyksiin vastataan näiden kausien aikana. Itse katson nyt ihan siinä tahdissa mitä tulee TV:stä, vaikka mielessä on käynyt DVD-boxien ostaminen ... No anyways, hahmot on kyllä parasta sarjasta :) Merlin on ihanan vekkulimainen ja positiivinen, Arthut välillä yksi idiootti, mutta kuitenkin ihana <3. Morganasta olisi kiva tietää enemmän, samoin muista sivuhenkilöistä. Ja Lohikäärme on mahtava! ( + välillä huvittavankin kömpelöt erikoistehosteet tekevät sarjasta aidomman tuntuisen, jollain ihmeellisellä tavalla. Ainakin saa hyvät naurut!) Sarjalla on mielestäni hyvä mahdollisuus kehittyä vielä paremmaksi mitä se on... Ja ai niin, tästäkin sarjasta löytyy paljon aivan mahtavia fanivideoita, suosittelen ;)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2011, 21:40:38 kirjoittanut Chiinatzu »
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Toukokuu 07, 2011, 20:12:29 »
Mutta täytyy myöntää että olen jäänyt pahasti koukkuun, odotan aina innolla launtaita ja Merliniä :)

Sama täällä. Melkein jo lasken minuutteja siihen kun jakson voi katsoa subin netistä.

Eikö muuten Merlinin ja kuningas Arthurin legendasta ole todella monta versiota, joten millä perusteella voi sanoa, että Merlin-sarja on "virheellinen". Sehän on tältä kannalta vain yksi versio tapahtumista. Oikeasti pakko löytyä kirjastosta joku kirja aiheesta.

Poissa Jii

• replica
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #23 : Toukokuu 09, 2011, 02:33:29 »
Merlin! n__n Ehdottomasti muodostunut kyllä yhdeksi suosikkisarjoikseni (oikeastaan ainoa, jota tällä hetkellä edes seuraan :D). Jopa niin paljon olen pitänyt, että olen harkinnut että netistäkin lataisin jaksoja (en viitsi missään suoraan katsoa kun laadun kyllä tietää) kun ei jaksaisi odottaa yhtään seuraavaa jaksoa. Mitään vinkkejä kellään, että mistä löytyisi jaksoja tai voisi ehkä katsoa? :> Itse kun en ole ainakaan pikaisella haulla löytänyt mitään kovin hyvää.

Mutta itse sarjaan siis. Tosiaan, tykkään tästä ihan hirveästi. Jo senkin takia, että itseäni kiinnostaa ihan valtavasti, koska tykkään kaikista legendoista/taruista ja vastaavasta ihan mielettömän paljon, juurikin pyöreän pöydän ritarit ja vastaava on suosikkeja. Ja tämä sarja on kyllä tosi hyvin tätä aihetta käsitellytkin ja noudattaa kyllä melko hyvin kaikkea lukemaani, vaikka oikeastaan siinä on aika paljon omaakin, mikä on toisaalta ihan hyvä juttu. Siisipä on tosi kivaa katsoa aina ja huomata selkeitä viittauksia alkuperäisiin tarinoihin.

Muutenkin tykkään tästä tietty tosi paljon. Jaksot on mielenkiintoisia ja into pysyy koko jakson ajan eikä lopahda kesken kaiken, jakson lopussa olevat ennakotkin saa tosi paljon odottamaan jatkoa. Toisaalta näissä jaksoissa on se huono puoli, että ainakin näin alussa itse tarina tuntuu etenevän todella hitaasti ja jaksot noudattaa sitä periaatetta, että Camelotiin tulee joku paha velho ja lopulta Merlin onnistuu pelastamaan koko valtakunnan tuholta. Pieniä juonellisiakin seikkoja tulee tietty melkein joka jaksossa, mutta tosiaankin pieniä ja itse tarina ei tässä hirveästi tunnu etenevän vain niiden pienien tapahtumien takia. Innolla siis odotan, että tässä tapahtuisi jotain oikeasti merkittävää.

Näyttelijät on myös ihan täydellisiä, etenkin tykkään Arthurin näyttelijästä joka hoitaa hommansa oikeasti ihan täydellisesti. Ei voi kun ihailla tuommoisesta suorituksesta. :> Muutkin näyttelijät on toki kivoja ja eläytyy hyvin hahmoihinsa. Mutta joo, yleisestikin tykkään ihan hirveästi, kaikki tämmöinen fantasia/ritarihomma vetoaa muhun ihan täysillä joten mitenpä voisin olla tykkäämättäkään. Seuraavaa jaksoa odotellen. :>>

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Toukokuu 09, 2011, 10:17:09 »
Elämäni ohjelmat tällä hetkellä... jääkiekko ja Merlin!

Jääkiekkoa seuraan vain äitini seurana, mutta Merlin sen sijaan... no, olen menettänyt kokonaan sydämeni sille! Ystävän kanssa seurataan haukkoina ohjelmaa ja päästään aina juoruamaan maanantaina. :D Merlin on todellakin kruunannut lauantain aseman suosikkipäivänäni. Valmistaudun tapahtumaan aina herkuilla ja juomalla (vappuna oli simaa!) Tuskin jaksan edes odottaa lauantaihin asti joka viikko! Merlin on yksinkertaisesti nerokkain ja mahtavin sarja pitkään aikaan! Merlinin ja Arthurin kuvio on loistavan ihanan jännittävä ja Gaiukselle saa nauraa ja inhottua. Uther on ainoa normaali ja selväjärkinen linnassa ja lohikäärmekin on upea!

Harmittaa kun ekat neljä jaksoa jäi näkemättä, mutta odottelen sitten sitä dvd-boksia haltioituneena!

Nauran edelleen älyttömästi kun muistelen Utherin sanoja Merlinille: "Onko sinulla henkisiä ongelmia?" :"D