Kirjoittaja Aihe: Taikalemmikkisi Tylypahkassa?  (Luettu 18742 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Cookie

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Taikalemmikkisi Tylypahkassa?
« : Maaliskuu 06, 2011, 16:20:17 »
Haluaisin kysyä mielipidettä asiasta nimeltä taikalemmikit. Jos pääsisitte Tylypahkaan, minkä lemmikin ottaisitte mukaanne? Entä mitä ette missään nimessä kelpuuttaisi mukaan? Kirjoissa mainitaan muistaakseni ainakin kissa, pöllö ja rupikonna. Ja Ronillahan on rotta.

Minä ottaisin pöllön, sillä ne ovat niin käteviä viestinviejiä ja minusta tosi kauniita otuksia:) Itse asiassa minulla on pöllöpehmolelu kotona...Jos pöllöä ei heruisi ottaisin kissan, onhan nekin söpöjä. En tosiaan haluaisi rupikonnaa, koska ne ovat minusta aika inhottavia. Ja rottia kammoan.

Elikäs kertokaa mielipiteenne ja perustelkaa!

//gamma viilasi hieman otsikkoa ja siirsi Kyselyihin. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2011, 17:49:13 kirjoittanut gamma »
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.-A. Dumbledore

Poissa Kanfley

• Lemmikki
  • Vuotislainen
  • Kulki koira musta, susi suuren siimeksen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Taikalemmikit?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 06, 2011, 19:27:40 »
Minulla on omat pienet epäilyskeni siihen että Tylypahkan kokoisessa paikassa olisi vain pöllöjä, kissoja ja konnia. Esimerkiksi olihan Leellä tarantella ensimmäisessä kirjassa [ehkei ollut se lemmikkilemmikki, mutta paljoako eroa?] ja Siriuksen saatatessa Harrya asemalle ihmiset luulivat hänellä olevan uusi lemmikki ja ilmeisen positiiviset suhatutumiset. x)

Mutta juu, noista kolmesta ehdottomasti se kaunis huhuilija.<3 Tornipöllö, jos tarkemmin pitäisi sanoa, niillä on jotenkin arvoitukselliset kasvot ja mysteerinen nimi.
Intohimomme ovat oikeita Feeniks-lintuja. Kun tuli tuhoaa jonkun niistä, tuhkasta nousee heti uusi.

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
Vs: Taikalemmikkisi Tylypahkassa?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 07, 2011, 19:38:34 »
Ihana aihe! =)

Ottaisin tunturipöllön, en siksi että Harrylla on vaan siksi, että ne on maailman kauniimpia pöllöjä ja haluan erottua joukosta lemmikkien suhteen. Tosin jos kaikilla olisi tunturipöllö niin ottaisin minervapöllön of course. Ne on söpöjä. Tai sitten ihana kissanpentu, sellainen harmaamustaraidallinen. No, jos saisi, tottakai ottaisin oman koirani.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2011, 19:45:26 »
Haluaisin kissan tai pöllön. Miksikö? Kissat ovat suloisia ja itsenäisiä pikku otuksia, ja sellaista ei joudu koko ajan vahtimaan (niin kuin vaikka koiraa pitää lenkittää ja leikittää aika iso lohko päivästä) Pöllöt taas... no, nekin ovat varsin suloisia ja vievät postia. Haluaisin mieluiten varpuspöllön <2
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2011, 20:25:22 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #4 : Maaliskuu 07, 2011, 19:51:39 »
Tylypahkaan tahtoisin mukaan pöllön, rodultaan helmipöllö tai lehtopöllö, en osaa päättää kumpi. Pöllön avulla voisin tosiaan pitää yhteyttä helpoiten perheeseeni ja ystäviini. Helmipöllö erottaisi minut ainakin joukosta, lisäksi helmipöllö on Suomen yleisin pöllölaji. Muistuttaisi ainakin minua Suomesta sitten, eikä sellaisia kyllä ihan jokaisella tylypahkalaisella ole. Lehtopöllö olisi kauniin värinen ja niminen, ja löytyy niitä Brittein saariltakin.
Kissaa en tahtoisi, sillä vaikka pidän niistä, en tunne itseäni kissaihmisiseksi. Kissat ovat mielestäni kuitenkin liian itsenäisiä, että sellaisen hankkisin lemmikikseni. Rupikonnaa en todellakaan ottaisi, ajatuskin nolottaa ja ällöttää. Jotenkin tuntuu, ettei sellaisesta sitten kuitenkaan ole niin paljoa hyötyä kuin pöllöstä ja kissasta. Kissasta kuitenkin saa seuraa ja onhan niiden puuhailuja mukava seurata. Rupikonnaa en vain pystyisi pitämään lemmikkini, menee yli minun ymmärrykseni pitää sellaista. Rotat ovat mukavia, mutta ne elävät kuitenkin liian lyhyen aikaa, että niistä varsinaisesti iloa olisi. Minä tahtoisin lemmikin, joka eläisi pidempään kuin muutaman vuoden (paitsi voihan rotta ollakin rekisteröitymätön animaagi, mutta joo :''D).

Olen kuitenkin ajatellut, että jos pääsisin Tylypahkaan, niin menisin Viistokujalla sinne Ihmeiden Eläintarhaan ja etsisin sieltä erikoisen, mutta valloittavan lemmikin. Jonkinlainen taikavoimainen koira olisi kyllä ihana (en toki ole leikkinyt ajatuksella, että Sirius pääsi Tylypahkaan esittämällä jonkun tylypahkalaisen lemmikkikoiraa :3).
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 07, 2011, 21:09:29 »
Haluaisin klassisen tornipöllön. Äärimmäisen kauniita otuksia ja niiden viisaus sekä tarut niistä kiehtovat minua. Pöllön haluaisin, koska se on kaikista Tylypahkaan sallittavista eläimistä käytännöllisin. Kissa minulla sen lisäksi myös on jo enkä sammakoista oikein perusta. Pöllöllä voi lähettää helposti kirjeitä ja tehdä tilauksia, luottaen varmasti siihen etteivät ne mene minkään välikäsien kautta läpi. Pöllö on myös kirjojen mukaan upea, uskollinen ja viisas kumppani.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Maaliskuu 09, 2011, 14:15:10 »
Haluaisin jonkun linnun, vaikka korpin, joka sitten voisi lennellä postieni kanssa - korppi siksi, koska ne ovat älykkäitä ja muutenkin persoonallisia lintuja, ja päivällä nukkuminen ei silloin olisi ongelma. Myös kissa voisi olla kiva, ellen olisi allerginen :(

//

Toisaalta rottakin voisi olla kiva, kun ovat älykkäitä otuksia. Tosin vähän huolestuttaisi ne Tylypahkan kaikki kissat sitten :D
Ottaisin sellaisen kiiltävänmustan rotan, joka osaa tehdä temppuja - mitä jossain kirjassa kuvailtiinkin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2011, 10:10:20 kirjoittanut Fimca Worthleberr »
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
« Vastaus #7 : Maaliskuu 09, 2011, 17:20:28 »
Oi, tuo korppi kuulostaisi ihanalta. Jos se olisi Tylypahkassa sallittua, tietenkin. Ja jos oletetaan että ei, niin haluaisin jonku söpön pienen pöllön, perusteluna tietenkin postinvientikyky, tai jonkun kissan. Kissa olisi tietyissä tilanteissa aika kätevä, niinkuin tuli todistettua Tällipaju-jutussakin (Koukkujalka)... En tiedä, varmaan minäkin vain marssisin Viistokujalle ja ottaisin sen, joka/mikä omalta tuntuu. :)
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #8 : Maaliskuu 09, 2011, 17:43:17 »
Minä ottaisin ehdottomasti pöllön. Helmipöllön tai varpuspöllön. Helmipöllöt ovat kauniita, varpuspöllöt ihanan pieniä ja söpöjä. Pöllöt ovat suunnattoman suloisia otuksia, ja postinkantotaito tulisi varmasti tarpeeseen.
Voisin myös ottaa kissan. Vaikkakin ne ovat aika itsenäisiä, olisi niistä varmasti hieman enemmän seuraa kuin pöllöistä. Pöllöthän ovat suurimman osan ajasta Pöllölässä, elleivät sitten kanna postia. Niistä ei olisi paljon seuraa vapaa-ajalla, toisin kuin kissoista. Kissat ovat ihan älyttömän söpöjä ja lutuisia eläimiä :3
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2012, 17:33:56 kirjoittanut Miss Zora »
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

SlytherinGirl

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Maaliskuu 26, 2011, 21:42:01 »
Kissa tai pöllö
Kissa siksi, koska pidän kissoista ja niitä voi aina pahantuulisena tai tylsistyneenä silittää ja pöllöllä voi lähettää viestejä

Poissa Minea

• Kelvollinen leijona
  • Vuotislainen
  • Kolmas niistä Weasleyn kaksosista.
« Vastaus #10 : Huhtikuu 20, 2011, 03:23:12 »
Kyllä täältäkin suunnalta pöllö saa äänen, ihan vain kätevyyden vuoksi; kirjeitähän nuo sitten kuskailisivat minne ikinä halajaisi. Mutta tosiaan, kyllä siitä sitten kaverinkin itselleen haluaisi, niin kuin Hedwig oli Harrylle kuin oikea käsi loppupeleissä. Enemmän kuin lemmikki siis! Ja oi vitsit, huuhkaja olisi kyllä melko komea toveri sinne satojen pöllöjen joukkoon; erottuisi sieltä muiden keskeltä. Tunturipöllö olisi kyllä todella kaunis tapaus, mutta mikseipä vaikka sitten viiru- tai helmipöllökin kelpaisi.

Ja voi vitsit, kyllä minä haluaisin olkapäilleni hyppivän kirkkaan punaisen puhpalluran! Olisi ihana kuunnella sen tyytyväisen taasaista hyminää, silitellä sitä ja pitää kädessään. Ja vielä kun se vissiin osaisi itsestään huolehtia, niin olisi tosi helppohoitoinenkin. Omaperäinenkin varmaan -ei kait hirveen monella noita puhpalluroita ole. Ja oih, miksei sitten tälle minun puhpalluralle vaikkapa seuraksi pikkuveli tai -sisko, kääpiöpallura, violetti sellainen! Sulan ihan ajatuksestakin!
Sunshine, daisies, butter mellow, turn this stupid, fat rat yellow.
- TU ES FOLLE ? TU ES UNE SORCIERE OU QUOI?

Poissa lustica

• Puuskupupu
  • Animaagi
  • Miten niin Lustica? Sehän on ihan pessimisti!!
« Vastaus #11 : Huhtikuu 20, 2011, 12:39:35 »
Jos suinkin olisi mahdollista, ottaisin Tylypahkaan mukaan tietenkin alppimurmelin. Murmeli kun olisi anigaamimuotoni ja suojeliukseni, niin miksei sitten lemmikkini. Tämä tietysti sillä ajatuksella, että saisin murmelin mukaan ottaa koulun sääntöjen puolesta. Jos murmelini ulkonäkö ja oma anigaamimuotoni olisivat samannäköiset, voisi "identtisyydellä" leikkiä kätevästi, esimerkiksi, kun pitäisi hipiä salaa yöllä käytävillä tai poistua tunnilta.

Jos saisin viedä vain konnan, kissan tai pöllön, valinta olisi pöllö. Juuri viestinviejä ominaisuuksien johdosta.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
« Vastaus #12 : Huhtikuu 22, 2011, 19:01:32 »
Tahtoisin sekä pöllön että kissan, mutta kun ilmeisesti kouluun saa ottaa vain yhden lemmikin, niin sitten se kissa. :) Kissa ainakin olisi kaverina jos koulusta ei muita ystäviä saa, ja kissan silittäminen vähentää (koulu)stressiä. Tosin jos tuon tällä hetkellä omistamani karvakasan ottaisin Tylypahkaan, niin tupatovereilta menisi hermot naukumisen takia, ja läksyjen tekemisestä ei tulisi mitään kun katti tykkää nukkua papereiden päällä. x')

Pöllö olisi toisaalta eksoottinen lemmikki ja kätevä postinkantaja, mutta onhan Tylypahkassa onneksi muita pöllöjä joita voi käyttää kirjeiden lähettämiseen.

Poissa Lunttu

• ankeuttaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #13 : Huhtikuu 24, 2011, 19:49:03 »
Minä haluaisin varmaankin oman kissani tai sitten pöllön koska niistä on paljon hyötyä :) Helmipöllö tai Tunturipöllö olisi kiva, ne ovat niin kauniita.
What doesn`t kill you, makes you stronger.

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #14 : Toukokuu 06, 2011, 21:19:15 »
No kissa tai pöllö of course, pöllö tieetysti siksi että viestien lähettäminen pöllöillä on kätevää, kissa siksi että kissat vaan on kissoja. :)
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
« Vastaus #15 : Toukokuu 06, 2011, 21:33:18 »
En usko että omistaisin sielläkään minkäänlaista lemmikkiä.
Pöllö olisi hieno ja käytännöllinen, mutta ne ovat varmastikin kalliita. Kissakin olisi ihana, kun pohtii iltoja jolloin käpertyisi sellainen otus sylissä takkatulen ääreen sohvalle :3 Tai jos se nukkuisi jalkopäässä. Aww.
Rupikonnat taas, hrrr. Ei kiitos. Ne ovat jotenkin... no en tiedä. Jos se vaikka hyppäisi kylmänä ja inhottavana jostain yhtäkkiä o___o
Mutta: kärsivällisyyteni ei riittäisi minkäänlaisen lemmikin hoitamiseen... Olen laiska ja allerginen. Tunnustetaan tosiasiat, mennään sillä periaatteella tällä kertaa.
Women and cats will do as they please ˘◡˘

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #16 : Toukokuu 06, 2011, 21:33:47 »
Ottaisin ehdottomasti pöllön, rodulla ei niinkään olisi väliä. Ne ovat kaikkein hyödyllisimpiä juuri postin lähetyksessä. Ei tarvitsisi aina lainata koulun pöllöjä, vaan postin voisi kätevästi laittaa oman lemmikin mukana. Lisäksi ne ovat taikalemmikeistä (ainakin mitä kirjoissa mainitaan oppilailla olevan) ainoita, joita meillä jästimaailmassa ei pidetä lemmikkeinä.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #17 : Toukokuu 07, 2011, 19:48:30 »
Ottaisin _ehdottomasti_ pöllön. Varpuspöllön tai tunturipöllön. En ottaisi tunturripöllöä siksi, että Harrylla on sellainen vaan, siksi, että ne ovat lumivalkoisuudessaan yksiä maailman kauneimpia otuksia! Hiukan itsepäisiä kyllä.. Ja tietoisia kauneudestaan. Hälläväliä.
Varpuspöllöt taas... Ne ovat niin ihanan pieniä ja herttaisia :)

//muoks//

Kissa olisi kyllä myös ihana :) Ne ovat niin suloisia pikkupalleroita. Ja niitä voi ehkä halia hiukkasen enemmän kuin pöllöjä..? Tiedättekö sen kissan siinä Sheba-kissanruokamainoksessa? Sen suloisen keltasilmäisen harmaan? Juuri sen nimenomaisen ottaisin :)) Rotua en tiedä.. :>>

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2011, 11:55:33 kirjoittanut annips »

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #18 : Toukokuu 07, 2011, 19:50:10 »
Minä (näin kissaihmisenä) ottaisin varmaankin sen kisun<2 Pöllökin voisi olla kätevä, mutta onneksi tylyllä on pöllöjä oppilaita varten :3

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #19 : Toukokuu 07, 2011, 20:24:22 »
Ottaisin pöllön ja kisun.Pöllöt ovat pehmeitä,viisaita,sillä voi lähettää viestejä ja luotettavia.Kisun,sellaisen oranssin värisen söpöliinin.Jota voi helliä ja pitää vieressä/sylissä.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa hroselle

• Princeshion
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Toukokuu 08, 2011, 00:24:39 »
Minä vihaan (/pelkään) kissoja ihan älyttömästi, että kissaa en kyllä tahtoisi missään nimessä. Säikkyisin Tylypahkassa varmaan muiden kissoja jo ihan tarpeeksi. Rupikonnat nyt ovat omasta mielestäni aika vastenmielisiä, joten en tahtoisi sellaistakaan.
Hedwig on niiin kaunis pöllö, siitä haaveilin kovastikin nuorempana. Koskaan en saanut omaa pöllöä, muttei se tarkoita, ettenkö semmoista edelleen haluaisi... Olisivat ne niin kätsyjä postinkuljettajia, ja lojaaleja ystäviä.
"I like the Virgos. We're so much smarter than everyone else. At least we like to think so."

- Rose McGowan

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Toukokuu 10, 2011, 09:50:31 »
"Oppilaat voivat tuoda myös pöllön TAI kissan TAI rupikonnan" VK s.77, joten tämän perusteella ei saa tuoda muita eläimiä kuin jonkin noista kolmesta.

Itse toisin pöllön, ihan vain siksi että saisin joka päivä Päivän profeetan (vai tuoko Päivän profeetan oma pöllö lehden :o en muista onko asiasta mainittu kirjoissa) ja voisin lähettää kirjeitä ystävilleni myös kesälomalla. Pöllöt ovat muutenkin älytömän suloisia olentoja ja niiden huhuilu on rauhoittavaa. Ottaisin mieluiten suopöllön, sillä se on suloisin pöllö minkä tiedän!
all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Toukokuu 10, 2011, 14:06:59 »
Haluaisin kääpiöpalluran, pöllön tai kanin. Kanit ovat lempieläimiäni joten kani olis kiva :3.

Kääpiöpallura kuulostaa suloiselta, joten haluaisin ehkä semmoisenkin...Tai sitten ihan vain tavallisen Puhpalluran.

Pöllö olisi myös aika kiva. Se toisi mulle postia ja kävisi ehkä ulkona lentelemässä. Fletkumatoa en missään tapauksessa haluaisi (anteeksi vain niille), sillä niiden hoitaminen kuulostaa äärettömän tylsältä.

~Koala

Poissa sarvipyrstö

• Viikatemiehen serkku
  • Vuotislainen
  • Harvat käsittävät käärmeiden kauneutta <3
« Vastaus #23 : Toukokuu 10, 2011, 18:29:04 »
pöllö, aivan ehdottomasti. tornipöllö jos mitenkään onnistuu, on ne niin kauniin värisiä ja niillä on siisti ääni, semmonen kirkuna. feeniks ois kans äärimmäisen ihana, kuhn ne on nii kauniita ja maagisia <3 mut yks mitä' en ottais on koira. ne on niin ärsyttäviä (just tälläkin hetkellä meidän vahtikoira huutaa jollekkin haamulle) ja työläitä (inhoon koirien viemistä ulos) eriävät mielipiteet sallittuja ja ymmärrettäviä
Mitä turhia syömään, nälkä tulee joka tapauksessa.

JD Weirdo

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Toukokuu 11, 2011, 11:18:05 »
Vannoutuneena kissaihmisenä mulla olisi toki kissa :) mutta niissä muutamissa ficeissä joita olen kirjoittanut, hahmollani (sillä perinteisellä versiolla "minusta" joka liittyy uutena henkilönä Tylypahkan sakkiin, heh) on kirjekyyhky jonkinlaisena pöllönkorvikkeena.

Poissa streakflank

• Vuotislainen
« Vastaus #25 : Toukokuu 18, 2011, 14:13:19 »
Kissa olisi minun ehdottomasti. Se olisi rodultaan Maine Coon ja se aina loikoilisi pulpettini edessä jaellen omahyväisen laiskoja katseita, kuin tyypillinen kissa.

Streakflank left the paw post

Poissa Scork

• Vuotislainen
  • Pottermore: KnightPumpkin206
« Vastaus #26 : Toukokuu 22, 2011, 19:29:19 »
Ompas täällä vahvasti lintujen kannalla olevaa porukkaa. Mutta itsekkin ottaisin linnun.
Ne ovat aina kiehtoneet minua, ihan vain lokki satamassa saa minut innostumaan. Mikä tahansa lintu kävisi, mutta en sentään mitään raadonsyöjää Tylypahkaan raahaisi...:D
Kummastuttaa että miten Ronilla oli rotta, ja otti sen jälkeen pöllön.
Mutta jos rotta olisi osa vaihtoehtoja ottaisin sen mieluiten! Itsellä on ollut rottia 5vuotta, ja ovat hyvin sympaattisia. Rotta mielummin kuin pöllö, vaikka käytäntö olisi heikompi.
each have piece of magic

Lucresia

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Toukokuu 22, 2011, 19:40:53 »
Mä oon aika vahvasti kissojen puolella. Haluisin oman kissani sinne. mun kissan nimi on lumipallo ja se on pitkäkarvainen. kuvioltaan musta-valkonen.
Se näyttää ihan seveltäXD

Hevoskotka

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Toukokuu 22, 2011, 20:29:43 »
No pöllö tietysti, ne on vaan niin ihania<3 ja mun lempieläimiä. Mieluiten tornipöllö, ne on kaikista söpöimpiä, mutta kyllä muutkin kävis...
Myös kissa olis varteenotettava vaihtoehto.

Lucresia

• Ankeuttaja
Minkä taikaolennon ottaisit lemmikiksi?
« Vastaus #29 : Toukokuu 28, 2011, 20:31:28 »
Olisiko mahtavaa omistaa hevoskotka? Tai lohikäärme? Vai ottaisitko sittenkin puhpalluran? Jos ottaisit niin minkä värisen? Tai haluaisitko vaikkapa kolmipäisen koiran? Vai thestraalin?

Kerro minkä taikaolennon lemmikiksi haluaisit? Minkä rotuisen lohikäärmeen? walesin vihreän vai Antipodien opaalisilmän? Olisiko vihreä puhpallura oikea vaihtoehto vai valkoinen? Vai kiinnostaako kaksisarvinen? Tai mahtaako albiino hevoskotka olla sittenkin oikea ja paras valinta?

Kerro unelma taikalemmikistäsi kaikki mahdollinen. mikä suloinen nimi sillä on? :) Pitääkö puhpallurasi lankakeristä? Laulaako se tapaninpäivänä? jos laulaa niin mitä?

Käytä luovuutta ja tarjoa minulle ja muille velhoille ja noidille (jästeille myös:)) lukuelämys söpöstä lemmikistäsi^^

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2011, 20:01:33 kirjoittanut Surumielinen »

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
Vs: Puhpalluroista hevoskotkiin
« Vastaus #30 : Toukokuu 28, 2011, 20:39:46 »
LOHIKÄÄRMEEE~~~~~~
En rotua ole ajatellut, mutta joku sinisen värinen hirvittävä peto olisi kiva ;). Pääsisin (ehkä) lentelemään, murtamaan jalkani tippuessa ja saisin luultavasti kivat palohaavat. Olen monesti ajatellut mistä tämmöisen saisin. Olisi kivaa. Tosin naapurit eivät varmain olesamaa mieltä lohikäärmeeni poltettua heidän talonsa..
Siltä kannalta joku helpompi olisi kiva. Kuten vaikka... thersali tai hevoskotka. Mielummin hevoskotka. Silläkin pääsisi lentämään ja voisi muutenkin pelotella aikuiset pois tieltä :) (tämähän on hyvä idea!) Veli voisi jäädä siivoskelemaan hevoskotkan jätöksiä, kun lähtisin lentelemään *pää ihan pilvissä*
Jompikumpi siis. :))))))))))))))))))
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #31 : Toukokuu 28, 2011, 20:46:01 »
Omistaisin laillisesti lohikäärmeen (Taikaministeriön erikoisluvalla, nääs). Lohikäärmeeni on antipodien opaalisilmä, joka on kiltti, ja aika pieni ollakseen lohikäärme. Lohikäärmeeni nimi olisi Indah, joka tarkoittaa kaunista. Indahin suomut, vaikka väriä vaihtavatkin, ovat useimmiten turkoosiin vivahtavat. Indah on hyvin viisas, ja pitää kalasta. Hän on varsin lauhkea, mutta jos häntä ärsyttää hän ärähtää. Ihmisiä, joista hän ei pidä, hän puree tilaisuuden tullen. Asumme syvässä laaksossa, jonka lammessa on paljon kaloja Indahin tarpeisiin. Se on suojattu taioin niin, että jästit eivät sitä huomaa, vaan näkevät vain syvän lammen, johon he eivät tahdo sukeltaa. Me lennämme aina välillä yhdessä, ja rakastamme toisiamme, varsinkin lentämisestä nautimme molemmat. Vaikka käsivarteni ovat täynnä arpia ja palohaavoja, se ei haittaa, sillä osaan hyviä parannustaikoja. Indah ei kovin usein puhalla tulta, enää, mutta aikaisemmin laakso paloi vähän väliä...
Sezzie ei uskalla tulla kovin usein kylään, vaikka Indah hänestä pitääkin...
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Lucresia

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Toukokuu 28, 2011, 21:28:38 »
Kiitos kirjoituksistasi Takkuturkki:) Mielekästä lukemista^^

Lohikäärmeesi väri kuulosti todella kauniilta ja kiehtovalta^^ Sininen lohikäärme olisi hurmaava näky, ja vielä peto^^ (*nostaa hattua)
Ikävän naapurin suhteen voisi käydä niin että muuttaisivat poisXD (paitsi jos olisivat jästejä, luulisivat tulleensa hulluiksi)
Olenkin aina miettinyt että miten pääsisin ainoista naapureistani eroon:DD

Sitten hevoskotkiin, Veljen työllistys on mukavaa ajanvietettä:D
Lentäminen olisi todella mahtavaa kun veli paiskii töitäXD Ja tuijottelevista aikuisista pääsisi kätevästi eroon. Ja miksei lapsistakin:D Sellaisista uhmaikäisistä lapsista varsinkin.

Kiitoksia paljon Takkuturkki:) (*kumartaa)

//Kiitos Loure :) Lohikäärmeesi kuulostaa jokaisen unelmalemmikiltä^^

Voi miten kaunis nimi tuo Indah:) Sopii hyvin pienikokoiselle turkoosille lohikäärmeelle^^
Pidin erityisesti siitä mitä Indah tarkoittaa:DD kaunista. (*nostaa hattua)

Kalan ystävä niin kuin minäkin^^ Laakso kuulostaa ihanteelliselta asuinpaikalta kalaa rakastavalle lohikäärmeelleX3
Indah on varmasti onnellinen kun saa elää rauhassa jästeiltä omassa laaksossaan rakastavan omistajan kanssa. Pidin Indahin luonteesta, lauhkea kuin lammas:D Mutta osaa olla äreä epämiellyttäviä ihmisiä kohtaan. Pieni mutta pippurinen^^  Kaunista Loure! Kiitos kun otit osaa aiheeseen:) (*kumartaa)

//Noh ajattelin itsekkin kertoa lemmikistäniXD

No minulla on hevoskotka. Väriltään oranssin keltainen. Kaksi-vuotias uros on nimeltään Arthur.
Arthurin silmät ovat keltaiset, kauniit mollukkasilmät:DD
Arthur Pitää kissanruoasta, mikä on vähän outoa. Mutta syö mitä tahansa lihaa ja joskus hyvinä päivinä kasviksia. Arthur on leikkimielinen poika:D Joka rakastaa ledivaloa koska ei saa ikinä sitä punaista pistettä kiinniXD Yritys on ollut joka kerta kunniaskas.
Arthur on kova lentämään. Ja sen kyydissä oleminen on vauhdin hurmaa ja ihanaa^^
Arthur ei saa unta yksinXD Joten nukun sen kanssa takan edessä pörröisellä matolla:) Kyllä, pidän hevoskotkaa olohuoneessaniXD Asun keskellä metsää suurehkossa talossa joten tilan puute ei ainakaan uhkaa. Arthur on onneksi sisäsiisti. Ja osaa avata oven joka on kätevää.
Arthurilla on kaulakoru, sellainen "Best friends" korun toinen puoli. Ja minulla toinen^^
Arthur eiole agressiivinen mutta jos jokin vaara uhkaa minua, niin Arthur kyllä suojelee henkensä kaupalla. Tämä todettiin kun ihmissusi hyökkäsi kimppuuni. Arthur on ihana lemmikki ja todella kultainen ystävä^^
Mutta Arthur on kovin mustasukkainen. Josta päästään toiseen asiaan. Sain hiljattain Ihmissuden pennun. Löysin raukan metsästä yksin. Se on luultavemmin Walesilainen ihmissusi, (joka ei muutu ihmiseksi enää) sen nimi on Jake. Poika on aikas rauhallinen ja itki kun imuroin villakoiria. :DD En ole vielä saanut enempää Jakesta selville. Mutta luultavemmin saan kun hän kasvaa. Yksi asia on tullut kyllä huomattua, jake raatelee kaikki ikkunaverhoni>< Jakella on muutama köysilelu mutta ne ovat jo atomeina, joten verhot ovat tulilinjalla..

//Peräkkäiset viestit yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2011, 13:19:13 kirjoittanut gamma »

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #33 : Toukokuu 31, 2011, 15:41:30 »
Jos joku eläin pitäisi valita niin sitten ottaisin hevoskotkan, joka voisi asustella läheisessä metsässä. Sen nimestä tulisi jokin erikoinen, kota ei paljon käytetä, niin ei tulisi sekaannuksia kenestä puhutaan (luokallani oli alkoinaan Roosa Siuko ja Roosa Siuro ja molemmat halusivat että heitä kutsutaan Roosaksi eivätkä lempinimet käyneet).

Toinen kiva lemmikki olisi pöllö. Jos laji pitäisi valita niin vähän tuntemattomampi pöllölaji, sarvipöllö tai tunturipöllö niin kuin Harrylla. Hedwigin tapainen arvokas pöllö joka jaksaa kuljettaa pitkiäkin kirjeitä olisi hyödyksi. Ei tarvitsisi aina lähettää tekstiviestiä, vaan voisi laittaa kirjeen pöllön jalkaan ja pyytää sitä viemään se perille.

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #34 : Toukokuu 31, 2011, 15:48:56 »
Ottaisin Tylypahkaan pöllön. Se olisi kätevä viestin viejä, jonka ei taevitse odottaa postilaatikon tyhjentämistä, vaan voi lähteä heti matkaan kun kirje on valmis.
Sarvipöllö olisi ihana pöllölaji, joten vastaus olisi Sarvipöllö

Lucmey

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Kesäkuu 02, 2011, 22:52:47 »
Haluaisin ehdottomasti tornipöllön. Ne ovat jotenkin niin kiehtovia pöllöjä. Kauniitakin vielä.
tai sitten huuhkajan. Rakastan huuhkajien huhuilua yöllä. Se on niin lumoavaa.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #36 : Kesäkuu 03, 2011, 18:52:13 »
Ottaisin pöllön. Pöllöt ovat kauniita siivekkäitä ja jos ajatellaan Rowlingin luomaa maailmaa, ne ovat käteviä kirjeenkantajia. Sekä älykkäitä otuksia. Haluaisin luultavasti helmipöllön tai tunturipöllön mutta loppujen lopuksi mikä vain kävisi. Ei lemmikin ulkonäköä niin tarkkaan saa miettiä, ihana otus se voi kaikesta huolimatta olla. Jotenka pöllön valitsisin.

Kissakin olisi toisaalta ihan söpö, mutta koska tässä talossa ei koskaan ole kissaa ollut, en ole tottunut niihin kovin hyvin. Meidän perheessä on aina ollut koiria, ja jos olisi mahdollista ottaa mukaan vaikkapa pieni perhoskoira, ottaisin sellaisen mielelläni. Ja miksikäs ei rottakin, ovat nekin suloisia. Mutta sanotaan nyt silti että pöllö.
Cadillac.

Poissa lilja

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Kesäkuu 10, 2011, 19:28:46 »
Omistaisin ehdottomasti hevoskotkan <3! sillä voisi lennellä taivaalla,ja se olisi muutenkin todella upea lemmikki.

Poissa Näkymättömyysviitan pala

• Knight of Cydonia
  • Vuotislainen
  • Dreams in dreams
  • Pottermore: WingStar7866
« Vastaus #38 : Kesäkuu 11, 2011, 19:09:23 »
Ottaisin varmaan pöllön tai kissan. Pöllö toisi viestejä ja paketteja, mutta olen kuullut että ne oksentavat kerran päivässä... Kissan taas siksi, että ne ovat suloisia, ihania ja kauniita.
Unwritten words, those words I wrote

But no one never read them

Tom Valedro

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Kesäkuu 23, 2011, 19:52:00 »
Se olisi kissa, koska minulla itse on kissa.

Hätisarama

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Kesäkuu 25, 2011, 22:44:34 »
Ottaisin perheemme kissan oikein mielelläni. Se voisi tulla seurakseni, sillä se on ollut minulla koko ikäni.

Useat täällä väittävät, että pöllö olisi kätevin viestinviejä. Miksei voisi käyttää koulun pöllöjä, joita luultavasti on aivan riittämiin? Niin minä ainakin tekisin.

Poissa Drew

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Kesäkuu 26, 2011, 03:30:40 »
Ottaisin mielelläni mukaan lehtopöllöni Treyn ja kissani Rukan.
Valitsisin kissan lemmikiksi, koska rakastan kissoja. Ne ovat itsenäisiä ja mukavan rauhallisia ja hiljaisia. Täydellisiä minunlaiselleni ihmiselle.

Poissa Kirsikankukka

• Noita
  • Vuotislainen
« Vastaus #42 : Kesäkuu 27, 2011, 13:40:26 »
Pöllö,kissa tai puhpallura.Kosak ne kaikki on niin ihania. pöllöt on niin viisaita.ja kissat ja puhpallurat niin söpöjä.
Elisabeth -> Kirsikankukka

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Kesäkuu 28, 2011, 21:22:55 »
Hm.. Ottaisin ehkä kissan. Pidän kissoista paljon:) Kissaa voisi silitellä ja paijata kun on kamala päivä takana ja ärsyttää. Kissat ovat muutenkin mukavia kun ne tulevat kiehnäämään jalkoihin ja niiden kanssa on hauska leikkiä. (varsinkin sellaisen ledivalon kanssa)
Ainakin oma kissani tulee viereeni nukkumaan:D Sillä on tapana laittaa ruhonsa naamani päälle:D
Jolloin en saa happea ja joudun siirtämään sen muualle. Sitten se tulee takaisin ja puree korvastaX)
Olen muutenkin kiintynyt kissoihin:) Niiden touhuja on kiva seurata. Varsinkin kun ne makaavat keskellä kulkuväylää selällään tassut kohti taivasta:D

Pöllö olisi myös todella kiva lemmikki. Siitä olisi hyötyäkin. Mutta pöllöjä ei voi paijata samoin kuin kissoja. Eikä niiden kanssa voi leikkiä niinkuin kissojen. Joten pöllö kävisi itselleni tylsäksi lemmikiksi.
Kissa on paras vaihtoehto minulla:) Ottaisin pitkäkarvaisen kissan, koska niiden turkkia on kiva harjata:)

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #44 : Kesäkuu 28, 2011, 23:29:44 »
Olen aina pitänyt feeniks-linnuista, mutta niitä tuskin saa ihan noin vain lemmiksiksi Tylypahkaan.
Valitsisin kuitenkin kissan. Kissa olisi valkoinen muutamalla mustalla läiskällä vartalossa, toisen silmän ympärillä ja vastakkaisessa korvassa. Nimi olisi Vici. Miksi päädyin näinkin tarkkaan valintaan? En ole koskaan pitänyt pöllöistä, rotista tai sammakoista, ne vain ovat sellaisia joita en osaa muutenkaan kuvitella kenellekään lemmikiksi. Kissa taas on paljon normaalimpi, vaikka toisaalta Tylypahkassa nämä kaikki ovat normaaleja. Kissa olisi mahdollisuus saada makuusaleihin ja oleskeluhuoneisiin, kun taas pöllö olisi kokoajan pöllölässä. Kissa on veikeä eläin ja rauhoittava ystävä, se saisi ajatukset pois esimerkiksi Kalkaroksen esseen kirjoittamisesta. Tämän oman kissa-hahmon olen luonut erää ficin yhteydessä jota olen joskus kirjouttanut, mutta todellisuudessa olen tämän näköisen kissan tavannut ja olisin voinut saada sen omaksi, mutta näin ei koskaan käynyt. Sama kissa siis siirtyi ficceihini ja olisi myös Tylypahkassa lemmikkini.
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Sege

• Vuotislainen
  • Fred in memorian
« Vastaus #45 : Kesäkuu 29, 2011, 18:39:26 »
Minä ottaisin kilpikonnan.Ne ovat mukavia lemmikkejä, ja ajatelkaa kuinka ihanaa olisi mennä sen kanssa sinne Tylypahkan järveen uimaan.

Jos kilpparia en saisi, haluaisin varmaan mukaan papukaijani Toton.Sen ainakin erottaisi postipöllöjen joukosta jos sitä käyttäisi kirjeiden viemiseen.
Ginny Weasley est le meilleur!!!!

Poissa Red Fox

• salakäytävien vartija
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Heinäkuu 03, 2011, 00:27:43 »
Oma lemmikkini Tylypahkassa olisi musta, harmaajuovikas kissa, jolla olisi jäänsiniset silmät. Sillä olisi tietysti joku outo nimi, ettei kenenkään tarvitse kysyä, mikä sen nimi on :Dd 

Jos ei kissa niin puhtaanvalkoinen tunturipöllö. Ne ovat hyvin kauniita ja  ihania <3
Ehkä kuulut Rohkelikkoon, jos
sydämmes urhoollinen on,
on sulla ritarin uskallus
ja olet kumman peloton.

Poissa Lakkamarja

• Vuotislainen
  • Pottermore: EchoMidnight28948
« Vastaus #47 : Heinäkuu 03, 2011, 13:29:25 »
Minä ottaisin kissan. Pöllökin olisi ihan kiva, mutta niitä saa koululta lainaan. Kissani olisi harmaa siperian metsäkissa. Ne on aika ihmisrakkaita ja tykkää rapsuttelusta. Toisaalta joku vähän villi maatiaiskissa olisi kiva. Kaverillani on kolme kissaa(kaksi siperian metsäkissaa ja yksi pentuna löydetty maatiaiskissa) ja olen aina tykännyt niistä. En voi kuitenkaan saada kissaa kotiin, kun porukat on allergisia. Siksi olisi kivaa pitää kissaa Tylypahkassa.

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
  • Boldly going through space and time
« Vastaus #48 : Heinäkuu 04, 2011, 17:03:49 »
Kaikkista mieluiten ottaisin pienen lohikäärmeen,mutta kun ne ovat kiellettyja sekä tylypahkassa että muualla maailmaassa...joten ottaisin varmaan mustavalkosen kisssan.jos tarvitsisin postipöllöä lainaisin varmaan koululta.
"There's no point in growing up if you can't be childish sometimes!"

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #49 : Elokuu 03, 2011, 22:25:49 »
Minulla olisi tietysti pöllö :)
Sellainen pienikokoisempi pikimusta pöllö, jonka silmät olisivat kirkkaan vihreät. Niin kirkkaanvihreät, että ne kiinnittäisivät aika paljon huomiota. Pöllöni nimi olisi ilman muuta Mince Espoir, joka on ranskaa, ja tarkoittaa "Turhaa toivoa", sinänsä kivan ironinen nimi, vaikka tietenkin rakastaisin pöllöäni. Lyhentää nimen voisi Jasperiksi. Pöllöstä olisi kuitenkin kivasti hyötyäkin, vaikka voihan kirjeitä Tylypahkankin pöllöillä lähetellä...

Jos vain saisi, ottaisin ehkä kuitenkin pöllöä mieluummin fretin. Ne kun ovat niin kivan pienikokoisia ja ihania <3 Mutta pysyttelen pöllössä, sillä frettejä ei kirjoissa mainita :)
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Cännibl

• Tuulen Varjo
  • Vuotislainen
  • Why are you wearing that stupid man suit?
« Vastaus #50 : Elokuu 03, 2011, 22:36:29 »
Ylivoimaisesti kissan ottaisin, olisi juuri sopivan vähätarpeinen, jotta opiskeluihin pääsisi kunnolla keskittymään.
Enkä muuten mitä tahansa kissaa, vaan somalin! Ne ovat juuri niin ihanan sosiaalisia ja älykkäitä, mitä lemmikiltäni vaadin.
Ja nuo hieman kettumaiset kissat ovat pienestä asti olleet suuri haaveeni. Muistan kun ensikertaa sellaisen kissakirjassa näin, vannoin itselleni, että joskus tuollainen elämääni koristaa.

¤ Cännibl ¤
If do not prise a life, do not deserve a life!
- John Kramer

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #51 : Elokuu 05, 2011, 13:20:09 »
Ottaisin itse pöllön, en nyt tiedä tarkalleen minkälaisen, mutta pöllö se olisi. Ottaisin pöllön, koska niistä olisi samalla hyötyä ja hupia.

En ottaisi missään tapauksessa rottaa! Hyi! Vihaan kaikenlaisia rottia, vihaan niiden viiksiä, käpäliä, korvia, ja varsinkin rottien häntiä!
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa Viuhpiipore

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Elokuu 05, 2011, 13:38:58 »
Ottaisin lemmikikseni varmaankin pöllön (tarkemmin sanottuna tunturipöllön). Pöllöstä olisi paljon hyötyä, se voisi kuljettaa postia ynnä muuta. Toinen vaihtoehto olisi sammakko (jos sellaisen voisi tuoda rupikonnan sijaan).

Rottaa en haluasi, sillä en pidä niistä.
Viuhpiipore - velhomaailman karkki nro.1

Poissa idam

• Vuotislainen
  • Pottermore: OwlFloo171
« Vastaus #53 : Elokuu 05, 2011, 14:06:35 »
Ottaisin varmaankin pöllön, koska sillä vois lähetellä kätevästi kirjeitä ja se olis ihana lemmikki, söpö, viisas, seurallinen ja se kiintyis omistajaansa, ainaki Hedwig kiintyi aika hyvin Harryyn <3 Kissaki ois kiva eikä rotassa tai konnassakkaan mittään vikkaa ois mutta kaikista mieluiten ottaisin pöllön :)

Poissa Sneaw

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Syyskuu 08, 2011, 15:00:46 »
Ehdottomasti pöllö! Omalaatuinen ja kätevä eläin, muuten kaunis ja hellyyttävä. Pieni ja vähän hölmön näköinen pöllö olisi minulle juuri sopiva, värillä ei juuri olisi väliä. Ne ovat myös itsenäisiä, tosin siisteys voisi olla ongelma.

Mieluiten tosin ottaisin, jos olisi mahdollista, koiran tosin se ei ehkä olisi paras ratkaisu.
Есть человек, есть проблема. Нет человека, нет проблемы.

Poissa Kummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Syyskuu 14, 2011, 20:12:27 »
Ottaisin pöllön koska ne on söpöjä ja ihania ja muutenkin niillä ois helppo viestittää. :)
I can always make you smile.

Poissa Guépard

• hämykeijun lyhty
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksStar9049
« Vastaus #56 : Syyskuu 18, 2011, 19:35:29 »
Pöllön ottaisin. Rakastan pöllöjä, itseasiassa keräilenkin niitä (EN ELÄVIÄ). Lisäksi ne on käteviä viemään kirjeitä ja kauniita ku mitkä. Ja mä oon ihan yöllä elävä itekki. Jos nyt pitäis ottaa joku muu, vaatisin lepakon. Kyl niitäkin varmasti sinne saa ottaa, kun kerran rottiaki saa. Ja lepakot on kivoja. Niistäki oon aina tykänny. Voi olla et ottaisin sellasen jopa mielummin kun pöllön. Ei ainakaa vaatis herkkuja.
If you never try, you'll never know.

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #57 : Syyskuu 27, 2011, 20:31:29 »
Albus Severus Potterilla tais olla fretti DH:ssa. Se vois olla kyl kiva lemmikki. Kallishan sellainen oikeassa elämässä olisi, mutta kuitenkin. :D
Pöllö on jo niin kerrattu tässä topicissa, mutta kyllä itekin sellaisen ottaisin. Vois lähetellä postia eestaas. Tornipöllö vois olla söpö.
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Yashar

• Kontrafessori
  • Vuotislainen
  • Aikuistun omilla ehdoillani.
« Vastaus #58 : Syyskuu 28, 2011, 16:45:27 »
Kääpiösfinksin tai keijun voisin muuten ottaa, mutta eivät ne taida tykätä lemmikin osasta.

Puutarhamenninkäinen olisi kenties kaveri, jolta voisi oppia paljon. Jos se ei pahastuisi lemmikki-nimityksestä. Mutta en antaisi purra sormen. Toisin kuin Xenofilus luulen sen levittävän pikemmin vesikauhua kuin maagisia kykyjä. Mutten haluaisi toisaalta loukatakaan sen tunteita pukemalla aina paksut hanskat käteen, kun menisin tapaamaan sitä.

Minä kasvoin lapsena huippuhienon labradorinnoutajan toverina. Labbis toisi pilkettä ja ulkoilukannustetta arkeen Tylypahkassakin. Vierailisin mielelläni sen kanssa Hagridin mökissä. Ainakin minun tuntemani luppakorva oli niin kaikkiruokainen koira, että varmaan se voisi syödä jopa puolijättiläisen leipomuksia.
Fictio mater studiorum est.

Vestigia imaginationis terrent.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #59 : Syyskuu 28, 2011, 16:59:31 »
Pöllö se taitaisi olla. Taikamaailman pöllöt ovat todella sympaattisia, varsin lojaaleja ja fiksuja.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #60 : Syyskuu 28, 2011, 19:47:30 »
Kissaihmisenä ottaisin aika varmasti kissan :)

Mietin tässä Harryn saamaa tylypahkakirjettä, jossa sanottiin, että Tylypahkaan voi tuoda oman rupikonnan, pöllön tai kissan. Paino sanalla vain - ilmeisesti jotta kaikilla olisi korkeintaan yksi lemmikki eikä koulu täyttyisi eläimistä. Nuorempana otin itsestäänselvyytenä, että lemmikin oli oltava joku noista kolmesta, mutta itseasiassa Ronin lemmikki on rotta :D Yllätys, yllätys... Ja Ginnykin tahtoo itselleen kääpiöpalluran. Mietin vain, miksi kirjeessä ei lukenut eläinlistan jatkoksi "tai muun lemmikin", tai muuta vastaavaa?
Lavender ei kuitenkaan ottanut kaniaan Tylypahkaan. Miksiköhän?

// No enpä tiedä onko Ronin katurotta tai Lee Jordanin tarantella yhtään maagisempi kuin kani. :D Voi tietty olla et se kani oli Lavenderin perheen eikä hänen omansa...

Lainaus
Albus Severus Potterilla tais olla fretti DH:ssa. Se vois olla kyl kiva lemmikki. Kallishan sellainen oikeassa elämässä olisi, mutta kuitenkin. :D

Mitämitä missä niin lukee? :O Mä muistan vaan et Jamesilla ja Albuksella oli molemmilla pöllöt.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2012, 22:25:30 kirjoittanut nightingale »
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Megia

• Human Error
  • Vuotislainen
« Vastaus #61 : Syyskuu 28, 2011, 22:14:00 »
Lavender ei kuitenkaan ottanut kaniaan Tylypahkaan. Miksiköhän?

Kaikki Tylypahkan lemmikithän ovat enemmän tai vähemmän taikaeläimiä. En nyt juuri satu muistamaan onko kirjoissa mainittu mitään Lavenderin juurista, mutta voisin heittää arvauksen että kyseinen kani ei lukeutuisi näihin taikaeläimiin vaan se olisi hankittu jästien eläinkaupasta tmv. Tällöin lemmikin kotiin jättäminen olisi ihan ymmärrettävää, varsinkin kun on kyse häkkieläimestä (tai ainakin jästien tapauksessa, voihan olla että taikapuput ovat asia erikseen) joka tarvitsee säännöllistä hoitoa.
live hard live your dream.

Poissa sestiva

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Lokakuu 30, 2011, 01:07:41 »
Haluaisin ehdottomasti pöllön (kuten näköjään moni muukin). Tornipöllön tai tunturipöllön kuten Hedwig. Ne vain ovat niin kauniita ja olen itse asiassa aina pitänyt pöllöistä. Lisäksi siinä olisi tietenkin se käytännöllisyys, kun ne voivat viedä viestejä ja sellaista..
"Harry Potter will always be a part of me."

Poissa Mustikkapiirakka

• Pöpö numero: Luihuinen
  • Vuotislainen
  • Hirveen, hirveen, väsynyt jaajaaaja...
  • Pottermore: FrogRook9037
« Vastaus #63 : Marraskuu 02, 2011, 07:49:57 »
Tietenkin pöllön koska sillä voisi lähettää muille kavereille(jästeille)ja muillekin myös.Ja se olisi aika mukava kaveri koska kyllähän jästi kaupoista saa kissoja rottia ja sammakoja
"Mmm... Fish... - No, its me!"

- Homer Simpson
karkkipää -> Mustikkapiirakka

Poissa Apinatar

• wannabe-velho
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Joulukuu 12, 2011, 19:25:20 »
Kissa olisi todella mukava, samoin sammakko. Molemmat ovat omalla tavallaan ihania eläimiä. Päätyisin kuitenkin loppujen lopuksi pöllöön, koska se on fiksun oloinen, omaan silmääni söpö eläin. Ja olisi siitä hyötyäkin, ainakin pöllöpostin lähettämisessä.

Poissa tassuttaja

• täydenkuun ulvoja
  • Vuotislainen
    • Sakemanni elämää!
  • Pottermore: KnightMarauder163
« Vastaus #65 : Joulukuu 12, 2011, 19:37:07 »
Koiran jos se olisi mahdollista.
Mutta jos ei niin varmaan oman kissani.
<3
~Cosplay ilman tuskaa on teeskentelyä~

http://www.sakemannielamaa.blogspot.fi/

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #66 : Joulukuu 12, 2011, 21:22:35 »
Voisin ottaa ihan perus pöllön, koska tosiaan sitä kautta voi pitää kätevästi yhteyttä ja kuljettaa viestejä, lisäksi olen aina pitänyt linnuista. Haluaisin ehdottomasti huuhkajan, huuhkajat ovat niin viisaan ja lempeän näköisiä, jotenkin kauniita ja mystisiä mielestäni olleet aina.
Kissa voisi olla myös kiva, olen aina ollut kissaihminen (joka omistaa koiran). Itsenäinen kissa tulisi hyvin toimeen ilman kokoaikaista paapomista ja on kuitenkin mukava lötkö sohvakaveri halutessaan. Rottakin voisin olla yksi vaihtoehto, rakastan rottia aivan älyttömästi. Rotat ovat fiksuja ja oppivaisia.

Poissa Vana

• Eksynyt haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #67 : Joulukuu 12, 2011, 22:14:36 »
Pöllö, kissa tai sammakko... Hmm, mua ei oikein innosta noista mikään. Pöllö olisi tietysti kätevä ja luultavasti siihen päätyisin, jos olisi pakko valita jokin noista. En kuitenkaan noin yleisesti ottaen pidä mistään linnuista, linnut on jotenkin arvaamattomia. Kissaihminenkään en ole, vaikka kissoista pidänkin ja periaatteessa voisin sellaisen ottaa. Sammokkoa tuskin ottaisin. Ehdottomasti mieluiten veisin Tylypahkaan koiran :).
"Well you built up a world of magic
Because your real life is tragic
Yeah you built up a world of magic"

Poissa Rohkelikkokummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Helmikuu 17, 2012, 21:12:21 »
Pöllö taikka kissa olisi kiva. Rakastan kissoja ja muutenkin, mutta pöllöt olisivat hyviä viestejenlähettäjiä.
Karkotaseet!

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #69 : Helmikuu 21, 2012, 13:11:34 »
Pöllön mie haluaisin kyllä, koska se olisi hyödyllinen ja mukava lemmikki.
Pöllöni veisi postiani muille ja saisin nopeasti vastaukset heiltä.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #70 : Maaliskuu 06, 2012, 11:51:59 »
Ottaisin pöllön, tarkemmin ehkä tornipöllön. Ne on nii söpöjä ♥ !

Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #71 : Maaliskuu 18, 2012, 01:32:56 »
No, pöllö olisi tietysti se hyödyllisin mutta ottaisin varmaankin fretin. Ei mitenkään yleinen lemmikki mutta rotta tuntuisi jotenkin niin, hmm, pieneltä :D Fretti sen olla pitäisi, mieluiten valkoinen niin voisin nimetä sen Lohikäärmeeksi ;)
Ja joo, listassahan luki että pöllö, kissa tai sammakko mutta olihan ronillakin rotta..
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #72 : Huhtikuu 11, 2012, 15:06:25 »
Olen koko ikäni halunnut kissaa ja haluan yhä, mutta koska olen kyseiselle eläimelle allerginen, en voi sellaista itselleni hankkia. Jos kuitenkin oletetaan, että minulla ei olisi mitään allergioita, hankkisin kissan. En vain osaa sanoin kuvailla, kuinka suloinen on sellainen pieni kissanpentu karvapallo pyörimässä matolla ja kynsimässä lankakeraa söpösti töpsytellen. <3 Sitten kun kissa kasvaa isommaksi, siitä tulee  oman arvonsa tietävä itsenäinen eläin. Juuri sellaista ihailen, ainakin enemmän kuin koirien "olen aina ihmisen paras kaveri ja läähätän hänen edessään pyytäen ruokaa" -asennetta. :P

Pöllökin olisi kiva. Sellainen hienon näköinen, tumma tunturipöllö. Päädyn kuitenkin kissaan.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Desine

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Kesäkuu 04, 2012, 18:58:19 »
Mulla kävis varmaan tälleen: en ottais mitään lemmikkiä, koska heti kun pääsen Tylypahkaan menisin Hagridin puheille ja adoptoisin Pörrön (älkää naurako). Pitäähän mun saada sellane sulonen höpönassu. Pöllöä ei siks, et en tykkää oikein linnuista. Lepakot, rotat ja sammakot on pelottavia/iljettäviä ja kissa ei oikein sopis mulle... Ainiin juu, lohikäärme tai puhpallero ois kans mulle söpivä juttu.
Magic is everywhere, if you belive so.

Poissa Vista

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosWatch3801
« Vastaus #74 : Kesäkuu 12, 2012, 20:20:57 »
Tietysti kissa, näin kissaihmisenä ajatellen. :) Toisaalta myös pöllö olisi hyödyllinen, sillä voisi lähettää postia menemään perheen ja kavereiden pariin.

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #75 : Kesäkuu 13, 2012, 17:38:01 »
Jos ottaisin pöllön, se olisi joko helmi- tai varpuspöllö. Helmipöllöt ovat todella kauniita ja erottuvat luultavasti joukosta, mutteivät kuitenkaan hohda tunturipöllöjen tapaan. Varpuspöllöthän ovat pikkuisia, joten sellainen sopisi minulle loistavasti, vaikken ihan hirveän lyhyt olekaan. Anyways, kaikki pieni ja pörröinen on usein suloista. Tosin varpuspöllö taitaisi olla vähän pieni velhomaailman postinkantotehtäviin, raukka joutuisi joko tuulenviemäksi tai ei jaksaisi kantaa pakettejaan ;(

Todennäköisesti päätyisin kissaan - kissaihminen kun olen. Mieluiten ottaisin oranssivalkoisen ja pitkäkarvaisen kissan, jonkun norjalaisen metsäkissannäköisen. Mitään siamilaista en ottaisi mistään hinnasta. Eli, joko norskityyppinen tai tavismaatianen. Maatianen olisi ihanan tavallinen, niitä ei välttämättä ihan hirveästi olisi.

Noh, jos puhutaan taikalemmikeistä, ja saisin minkä tahansa, ottaisin lohikäärmeen.. Sellaisen, mikä olisi täysikasvuisena about kyynervarren pituinen, yönsininen eikä söisi kaikkia huonekaluja. Lohikäärme on minulle jotenkin luonteenomaisin, omapäinen ja joskus vaarallinen, sääli vain, ettei niitä taitaisi saada ottaa mukaan :(
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #76 : Kesäkuu 15, 2012, 22:54:50 »
Noista kolmesta vaihtoehdosta kaikkein mieluisin/ihanin olisi pöllö. Kissoista minulla on traumoja. Kyllä ne ovat ihan mukavia ja silleen, mutta ei. Sammakko taas.. Ei, ei, ei. Ei missään tapauksessa. Minua ällöttää jo pelkkä ajatuskin. Ja jos minulla se olisi mukana, kaikkihan nauraisivat päin naamaa.. Joten ei. Voisin tietysti harkita asiaa, jos sammakko olisi nimeltään vaikka lisko tai jotn. Minulla, kun ei tule tuosta sammakko -nimestä mikään eläinlaji mieleen, vaan aivan jotain muuta.. Mutta siis..
Pöllön ottaisin. Ja rotu/laji mikälie olisi varmasti tunturipöllö, mutta kun niitä ei ole Suomessa ja jos se pitäisi olla Suomesta niin sitten helmipöllö. Helmipöllöstäkin kyllä tulee kaikki muut mieleen paitsi itse pöllöXD
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2012, 17:24:58 kirjoittanut Rupertismyking »
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Lorcanmei

• Vuotislainen
« Vastaus #77 : Heinäkuu 03, 2012, 14:56:03 »
Minulla olisi todennäköisesti kissa. Koska rakastan kissoja ja minulla on niitä nytkin. Kuulostaapas tylsältä :D
Mutta haluaisin myös pöllön. Koska ne ovat suloisia ja todella hyödyllisiä tylypahkassa. Haluaisin kauniin hiiripöllön tai lehtopöllön. Tunturipöllökin on kaunis.

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #78 : Heinäkuu 04, 2012, 15:44:32 »
Musta tuntuu että mulla olis Tylypahkassa mustavalkoinen norjalainen metsäkissa, koska oon aina tykännyt hirveesti kissoista. Toisaalta voisin harkita ottavani pikkusen lehtopöllön, koska pöllöt taitaa olla hyödyllisempiä pöllöpostin takia (:
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa GinnyW

• You gotta be kidding me...
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MidnightCloak26295
« Vastaus #79 : Elokuu 20, 2012, 11:06:04 »
Pöllö. Haluasin pöllön, koska ne on söpöjä, ne vie kirjeitä ja niillä on ´tunteet´. Haluaisin tunturipöllön, niin kuin Hedwig
Harry: You´re white.
Sirius: No, i´m Black
Harry: Lol, stop joking!
Sirius: No, I´m Sirius

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #80 : Elokuu 25, 2012, 13:53:11 »
Minulla olisi kaksi vaihtoehtoa. Noin kissaihmisenä voisin ottaa mukaani kissan, ne kun eivät hirveästi hoitoa vaadi, vaan tulevat toimeen itsenäisestikin. Kissat kuitenkin kiintyvät omistajaansa, ja ovat ihan yhtä paljon "Ihmisen parhaita ystäviä" kuin koiratkin. Toisaalta pöllö olisi hirveän hyödyllinen, suurin osa Tylypahkalaisistahan haluaa pöllön mukaansa, ja ihan syystä. Lehtopöllö, helmipöllö tai tunturipöllö olisi kyllä aika ihana. :)
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #81 : Marraskuu 04, 2012, 23:15:31 »
Jos Tylypahkan säännöissä sallittaisiin, ottaisin tietysti ihanan käärmeen.
Kuristajakäärmeen, ei myrkkykäärmettä... Luultavimmin kuningasboan tai jonkun muun boan, sillä ne ovat oikein koulutettuina säyseitä ja tyylikkäitä otuksia, jotka luonteesta riippuen tykkäävät olla kädessä tai sylissä :). Nimeäisin rakkauspakkaukseni liemien opettajan mukaan "Snapeksi" .
Ja p.s. Eivät ne luikerot kurista, jos ovat eläneet lemmikkinä koko elämänsä. Ne oppivat siihen, että saavat ruokaa, eivätkä ymmärrä, miksi heidän pitäisi kuristaa ruokkivaa kättä. Luonnossa he hankkivat ruokaa rutistamalla, mutta eivät terraariossa :)

//Ja oih! Lisää kauniita käärmelajeja löytyi netin sopukoista<3
Haluaisin Siis kuningasboan, sateenkaariboan, Meksikon mustankuningaskäärmeen tai viljiksen. Jos rehtori vain suostuisi tekemään ikkupikkuisen luikertelevan poikkeuksen...
Oma matonen olisi ihana<3
Myös pöllö olisi kiva ^^
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2012, 17:49:05 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Kaksisarvinen

• LUMOAJA
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightFlame10003
« Vastaus #82 : Joulukuu 15, 2012, 15:34:35 »
Ehdottomasti pöllö. Rakastan pöllöjä sydämeni salaperäisissä sopukoissa ja nurkissakin. Haluaisin joko SUUUUUREN sysimustan huuhkajan tai pikkuruisen helmipöllön. Aah. Pöllöjä. Niin suloisia. Ja salaperäisiä samalla. Rakastanrakastanrakastan.
Kaikki on mahdollista.

Poissa Hupi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #83 : Joulukuu 21, 2012, 10:40:54 »
Minä ottaisin jonkunlaisen pöllön. En ehkä mitään jätti isoa, mutta semmoinen mikä ei ihan kovasti lentele tuulen  mukana :D.
Ja pöllö siksi, että se kuskaisi kätevästi postit ja aika kesyiltä nuo kirjojen pöllöt vaikuttaa, niin kaipa siitä olisi ainakin jonkunlaista seuraakin.

Kissaa en ottaisi mistään hinnasta. Yksi kissa on jo kerran ollut ja se riittää :D.

Joku pieni taskuun mahtuva sammakko voisi olla jännä, mutta mitähän sen kanssa oikein voisi tehdä?

Mieluiten ottaisin tietysti oman koiran, mutta niitähän ei varmaan saa Tylypahkaan viedä.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #84 : Tammikuu 15, 2013, 21:40:41 »
Ottaisin ehdottomasti kissan. Kissoja minulla on nytkin lemmikkinä ja olisi elämä kyllä tylsempää ilman kissoja. Tylypahkaankin pitäisi saada edes yksi mukaan. Minulle kelpaisi ihan maatiaiskissa, mutta jokin übersosiaalinen itämainen rotu esim. siiamilainen, itämainen lyhytkarva olisi myös kiva. Tai venäjän sininen, ne ovat jotain niiin suloista ja kiintyvät voimakkaasti yhteen omistajaan.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Taco

• Hevoskotka
  • Vuotislainen
« Vastaus #85 : Maaliskuu 28, 2013, 12:30:25 »
Saattaisin ehkä ottaa pörröisen kissan, mieluiten Ragdollin. Tai sitten Kirjekyyhky-henkinen Pulu olisi kiva, ainakin erottuisin joukosta :D. Tai sitten sellainen oikein pieni, lutuinen sammakko :3

Poissa erised

• Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoon3
« Vastaus #86 : Maaliskuu 28, 2013, 17:16:52 »
Haluaisin ehdottomasti pöllön, koska kissoista en oikein pidä ja rupikonna olisi taas aivan liian tylsä lemmikki, josta en todennäköisesi muistaisi edes huolehtia. Pöllö olisi myös todella hyödyllinen lemmikki, koska sen avulla saisi kirjoiteltua ystäville & perheelle, olipa missä hyvänsä. Pöllön lajilla ei olisi oikeastaan väliä, koska en ole erityisemmin tutustunut niihin. Joku joka jaksaisi kantaa isompiakin paketteja olisi tietysti hyvä vaikka ei Posityyhtysen kaltaisissa pikkupöllöissäkään mitää vikaa ole.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #87 : Huhtikuu 01, 2013, 13:47:06 »
Taikalemmikikseni ottaisin ehdottomasti pöllön. Ne ovat niin hienoja lintuja, ja sellainen olisi mukavaa seuraa. Pöllö olisi myös tietenkin hyödyllinen kirjeenkantamisen vuoksi, mutta ilman sitäkin ottaisin kyllä pöllön. Pöllölajeihin en ole sen kummemmin perehtynyt, mutta tuollainen pöllö, kuin avtarissani on, olisi suloinen. Tai sitten vaikka huuhkaja, ei ainakaan kukaan uskaltaisi varastaa kirjeitäni!:)
Toinen vaihtoehto olisi sitten kissa. Se voisi olla vaikkapa norjalainen metsäkissa, mutta luultavasti päätyisin pöllöön.
Rupikonnaa en tahtoisi, en nimittäin ole matelijoiden ystävä..:)

//muoks: vaihdoin avani, mutta siis suurisilmäinen, keltanokkainen, ruskea-valkoinen pöllö.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2013, 16:05:07 kirjoittanut Greenfinch »

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #88 : Toukokuu 02, 2013, 19:44:12 »
Ottaisin lemmikikseni joko kissan tai pöllön. Kissan ihan vain siksi, koska pidän kissoista ja siitä voisi olla seuraa minulle. Pöllö taas olisi hyödyllinen, koska se voisi kuljettaa postia. Ja olisihan sellainen varmaan mukavan tuntuinen istumassa olkapäällä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2014, 19:53:08 kirjoittanut Soul Spirit »
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RiverSilver16420
« Vastaus #89 : Toukokuu 09, 2013, 13:05:59 »
Tunturipöllö tai varpuspöllö tietysti. Nämä ihanat uljaat linnut ja kumpikin söpöjä. :)
Mut ne kääpiöpallurat kuulosti tosi söpöiltä aluksi. Semmosen haluisin jos niitä sais sinisinä.
Ja tietysti koira jos sen voi tuoda tylypahkaan. Tietysti sen pitää olla mun oma koira "valkoinen kääpiösnautseri". :)

Poissa Noppa

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Toukokuu 09, 2013, 17:54:53 »
Minulla olisi pollo. Se olisi hyodyllinen ja muutenkin tahtoisin eniten Tylypahkan lemmikeista pollon. Tietysti jos saisi tuoda koiran toisin meidan mustan kaapiosnautserin. (;

Poissa Mehujauhepallo

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonPatronus27791
« Vastaus #91 : Toukokuu 12, 2013, 09:13:38 »
Ottaisin Tylypahkaan ehkä pöllön. Lajista en tiedä ehkä lehtopöllö. Pöllöt on hienoja lintuja ja lisäksi niistä olisi hyötyä postien lähetyksessä. Toisaalta taas kissat on ihania.

Poissa Cutiemimi

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Toukokuu 16, 2013, 18:14:20 »
Mää ottaisin pöllön samanlaisen ku harryllä sen nimi olis....Gizmo! juuh!
♥:llä CutieMimi

Poissa valekaljuuna

• linnunradan pienoismalli
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieFlame10573
« Vastaus #93 : Kesäkuu 03, 2013, 10:26:55 »
Minä haluaisin ehdottomasti pöllön, se olisi mahtavaa! Jos kaljuunani riittäisivät ja vanhempani antaisivat ostaisin pöllön pikinmiten!
Pöllöni olisi luultavasti pieni ja suloinen varpus-, taikka sitten helmipöllö. Kuten aiemminkin sanottu, pöllö olisi kaikin puolin kätevä kantamaan kirjeitä ja muuta postia, joten pelkän söpöyden ja eläinrakkauden lisäksi löytyisi siis jokin hyötypuolikin :)
Nyt olen kuitenkin alkanut heltyä myös konnille ja sammakoille. Kirkkaan vihreä kurnuttaja kämmenellä olisi kiva, mutta kun Nevillen konnanhoitoa on seurannut niin alkaa huomata, että aikamoisia karkulaisia ne näyttävät olevan. Kyllä minä ja varmasti itsekukin alkaisi ajanmyötä säälimään sitä pientä pomppijaa, joka joutuu kitumaan linnan kiviseinien sisällä päivästä toiseen. Heltyisin varmasti alle viikossa, ja päästäisin sen menemään järven rantaan kaveriensa tykö.
Siispä päätyisin pöllöön :)

Poissa normiverkko

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #94 : Kesäkuu 17, 2013, 10:59:06 »
Itse ottaisin myöskin pöllön, koska pöllöt on muutenkin yksiä suosikkieläimistäni ja olisihan se nyt mahtavaa, jos olisi pöllö lemmikkiniä, ja, sitten on lisäksi tietenkin se kätevyys viestien lähettelyssä. Ja kissoille olen allerginen, eivätkä rotat ja rupikonnat kauheasti kiehdo. :D

Pöllöni laji olisi varmaan juurikin jokin pieni ja suloinen, vaikkapa varpuspöllö ja sen nimi voisi olla vaikka Zeus, koska omasta mielestäni olisi hauskaa, kuinka pienellä linnulla olisi niin mahtipontinen nimi. c:

Poissa The Ziizi

• Vuotislainen
  • Pottermore: UnicornBronze22662
« Vastaus #95 : Kesäkuu 26, 2013, 14:17:30 »
Itse ottaisin Tylypahkaan mieluiten pöllön. Helmipöllön. Pöllöt ois käteviä postijutuissa. Tylypahkassa tietenkin on koulun pöllöjä, mutta oma pöllö on aina oma pöllö. :3
Jos ei pöllö kävisi(/se olisi liian kallis) haluaisin luultavimmin kissan. :)
"Olen vähän riehunut pianolla ja hengästyneenä kirjoitan tämän."

Poissa whean

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Kesäkuu 28, 2013, 10:10:27 »
Pöllö olisi ehdottomasti minun valinta. Joku sellainen söpö pieni Posityyhtynen :D

Kissat on ihan okei, mutta en nyt erityisemmin kissaihminen ole. Rotista ja sammakoista en tykkää yhtään.

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Heinäkuu 20, 2013, 16:31:20 »
Pöllön.
Sellasen sulosen ja mukavan pöllön, josta ois jotain hyötyäkin.

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #98 : Elokuu 05, 2014, 13:24:55 »
Mulla olis ehdottomasti pikkuinen hiiripöllö, söpö ja mukava kaveri, ja posti kulkisi näppärästi paikasta toiseen. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
« Vastaus #99 : Lokakuu 28, 2014, 17:24:51 »
Kuten monet muutkin, ottaisin ehdottomasti pöllön. Juuri postin ja muiden kuljetusten takia. Lisäksi pöllö olisi lemmikkinä siitä kätevä, ettei tarvitse olla koko ajan hyysäämässä.
Jos ei pöllöä voisi ottaa, niin kakkosvaihtoehto olisi kissa.
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
« Vastaus #100 : Toukokuu 27, 2015, 16:16:23 »
Ottaisin pöllön. Kun se on hyödyllinen ja muutenkin viisas eläin. Lajiltaan se olisi huuhkaja. Tai no, kyllä tunturipöllö ja Minervan pöllökin ois ihan kivoja. Kakkos vaihtoehtona ois rupikonna. Ne on niin söpöjä eläimiä.

Muoks. Luin tuossa aiempia viestejä ja päätin että jos voisin toisin käärmeen tai liskon. Lajiltaan ne olisivat kuningasboa ja iguaani. Mietin myös että voisin tuoda kouluun basiliskin ( jos se olisi sallittua ) jonka silmät olisi sidottu ja se tottelisi minua kärmessuu kun olen. Se olisi eksoottisempi lemmikki ja kenelläkään muulla paitsi Voldella ei olisi sellaista.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2015, 12:41:00 kirjoittanut Juomamestari »
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa karna

• pollomuhku
  • Vuotislainen
« Vastaus #101 : Marraskuu 21, 2015, 19:07:32 »
Minä todennäköisesti yksinkertaisesti salakuljettaisin koiran. :D Toisin sen jotenkin kouluun ja sitten se on jo vaan voi voi, kun koira olisi jo siellä. Toihan Ronkin rotan...
Kissasta, rupikonnasta tai pöllöstä varmaan kissa. Ne ovat niin pöwwöisiä ja pehmoisia - pöllöjä voisi lainata koulultakin... :)
"The thing about growing up with Fred and George", said Ginny thoughtfully, "is that you sort of start thinking anything's possible if you've got enough nerve."

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #102 : Marraskuu 22, 2015, 12:47:16 »
Kieltämättä karnalla on hyvä pointti tossa, että kyllä sen pöllön voi koulultakin lainata. Toki oma siivekäs olisi kiva, mutta kissa olisi ehdottomasti oma valintani koululemmikiksi. Toisin oman pikku kisuni sinne, vaikka melko varmasti se ryhtyisi heti sotasille kaikkien koulun muiden kissojen kanssa. No, eipä mitään, tuonhan voisi joskus esitellä Norriskalle... : D
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa neaemilia

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Joulukuu 20, 2015, 00:01:30 »
Oon tämmönen kamala ernu ja ottaisin rupikonnan :D

Poissa Rose

• Vuotislainen
  • Potterhead päästä varpaisiin
« Vastaus #104 : Joulukuu 20, 2015, 10:55:32 »
Suloinen aihe :3

Ottaisin pienen ja suloisen viirupöllön, koska pöllöt ovat käteviä, nehän kuljettavat postin ja ovat kyllä muutenkin tosi suloisia. Inhoan kaikkea vihreää ja limaista, joten rupikonnaa en todellakaan halua! Jos en saisi pöllöä, haluaisin kissanpennun.

Poissa Are

• Haltiamieli
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Helmikuu 05, 2016, 09:39:46 »
Ottaisin varmaan kissan. Koira olisi kiva, mutta en tiedä, ovatko ne edes sallittuja ja muutenkin olisi tosi hankalaa huolehtia koiran tarpeista. Pöllö on hieno eläin ja käteväkin, mutta pöllölästähän saa lainata pöllöjä, jos ei ole omaa.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #106 : Helmikuu 05, 2016, 10:04:16 »
Todennäköisesti mulla olis kissa, kun olen kissaihminen ja sellainen muutenkin jo asustelee mun nurkissani. :D Tai sit vaihtoehtoisesti voisin valita valkoisen pomppivan hillerin ;D. Mut todennäköisesti se olisi se kissa mikä mulla Tylypahkassa (tai Tuliluolassa) olisi. Rotua en pahemmin ole ajatellut, luultavasti perus maatiainen tai sit Ragdoll tai Maine Coon :D.
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
« Vastaus #107 : Maaliskuu 26, 2016, 16:49:26 »
Haluaisin pöllön. Pöllön jolla on ne ihme kulmakarvat vai mitkä lie. :D Pöllöt tuovat enemmän taikuus tunnelmaa mieleen ja ne voisivat lähettää kirjeitä.
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker

Poissa LovegoodTonks

• Jousiammunnasta haaveileva ratsastaja
  • Vuotislainen
  • Ristiriitainen ja outo kissanomistaja
« Vastaus #108 : Elokuu 13, 2016, 11:21:24 »
Kolme vaihtoehtoa:
1. Fretti (joka nähtiin Harryn pojalla, Albuksella, joten kai on mahdollisuus saada fretti lemmikikseen?)
2. Pöllö, ne on käteviä viestinviejiä ja söpöjä CX
3. Kissa, ihania, söpöjä, pörröisiä, kilttejä, kaikkea C-:
Anteeksi, en nyt oikein ehdi tehdä mitään, pitäisi nukkua, sitten nukkua, sit nukkua, sit vois ottaa päikkärit ja nukkua. Paljon tekemistä, vai mitä?

Poissa Flobberworm

• Vuotislainen
« Vastaus #109 : Marraskuu 29, 2016, 10:46:56 »
Pöllö olisi kiva siinä mielessä, että se on erikoisempi ja "taianomaisempi" lemmikki. Ja samalla olisi oma viestinviejä. Mutta ottaisin varmaan kissan, sillä siitä olisi enemmän seuraa ja onhan kissat ihan kivoja :)
Follow the spiders!? Why couldn't it be follow the butterflies?