Kirjoittaja Aihe: The Dark Knight Rises - Yön Ritarin paluu  (Luettu 1530 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
  • Tupa: Korpinkynsi
The Dark Knight Rises - Yön Ritarin paluu
« : Maaliskuu 04, 2011, 20:57:38 »
Christopher Nolanin Batman trilogian viimeinen osa The Dark Knight Rises ilmestyy vasta vuoden 2012 kesä-heinäkuussa, mutta elokuvasta on tullut jo paljon tietoja.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Elokuva ei tule olemaan 3D sillä Nolanin mielestä 3D vie katsojilta tarinankerronnan pois. Elokuvasta tehdään vain 2D ja IMAX-versiot ja IMAXia tehdään enemmän kuin Yön Ritarissa.

Nyt vain keskustelua tästä elokuvasta.´
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2011, 21:02:09 kirjoittanut Fairplay »
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Vs: The Dark Knight Rises - Yön Ritarin paluu
« Vastaus #1 : Maaliskuu 14, 2011, 14:28:22 »
Paha virhe Nolanilta jättää Penguin pois. Toivottavasti Bale edes tajuaa vihdoinkin muuttaa teennäisen Batman-mörinänsä.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Guetta

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 14, 2011, 14:59:39 »
Tätä odotettu kuin kuuta nousevaa. Pidin ensimmäisestä osasta kovasti, joten not suprise, eh?
2D on hyvä ratkaisu. Nykytekniikalla kun 3D:stä ei saada paljoa mitään irti, ainakaan näissä non-animation elokuvissa. Siitä ei ole juurikaan mitään hyötyä, päinvastoin joutuu pitämään laseja päässä jotka sumentavat ihanasti ruutua, kirkkaampana paljon mielyttävämpi katsoa of course. No se 3D:stä.

Toivon siis ainakin että tämä olisi edeltäjänsä veroinen ja että Anne Hathaway nyt sitten onnistuisi Kissanaisena. Banehan saattaa taas olla joillekkin tuntematon hahmo jos ei paljon ole Batmania seurannut, mutta ei se suurinpiirtein kai haittaa. Itse tutustuin lähemmin näihin Batmanin universumin hahmoihin Arkham Asylum - pelin kautta, kun heräsi kiinnostus alkaa tutkia hahmojen "taustoja".

We wait Christopher Nolan, and we hope that you don't disappoint us.

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Heinäkuu 16, 2012, 16:53:26 »
Perjantaina ensi-ilta, mutta torstaina ennakkonäytökseen katsomaan! En ole odottannut mitään leffaa näin paljon.
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Heinäkuu 20, 2012, 23:34:34 »
Onko vuotiksessa muita epäonnekkaita jotka olivat katsomassa Isossa Omenassa ja joutuivat päälle menevien valojen, kuvan jäätymisen, vartin tauon, puuttuvien tekstitysten ja "ei-korvausta-jos-katsot-elokuvan-viimeiset-15-minuuttia-ilman-tekstejä" -politiikan uhriksi? Harvoin jaksan tuohtua tai valittaa huonosta palvelusta, mutta Finnkino veti kyllä tänään pohjat ja riman niin matalalle että sitä ei enää hevillä aliteta.

Käytännössä leffakokemus meni täysin pilalle ja tärisin raivosta viimeiset 20 minuuttia, mutta kaeeksta huolimatta uskon että leffasta jäi positiivinen mielikuva eli en varmaan pettynyt ihan hirveästi ainakaan. Odotin elokuvassa eniten sitä, miten tarinaa on jatkettu edellisen osan lopusta - minusta siinä melkein kirjoitettiin kaikki umpikujaan tappamalla Batmanin rakkaus yms., mutta koko trilogialla selvästi haettiin jotain erilaista näkökulmaa Batmaniin ja siinä kyllä onnistuttiin loistavasti, nämä tullaan muistamaan ikuisesti isona klassikkona luokkaa Paluu tulevaisuuteen.
(Spoilaa ehkä vähän)
Kahdeksan vuoden aikahyppy oli yllätys, mutta iloinen sellainen. Uusia hahmoja oli ihan liikaa, mutta vähemmällä ei olisi pärjätty. Tarina lähti liikkeelle upealla ja näyttävällä toimintakohtauksella, joka ehkä jopa päivitti Yön ritarin alun pankkiryöstön. Uudesta pahiksesta tehtiin heti selväksi, että ei jäädä paljon jälkeen Heath Ledgerin Jokerille. Ledgerin perintö ja edellisen osan ällistyttävä menestys varmasti loivat hirveitä paineita ja odotuksia ja niihin vastattiin alussa jo aika hyvin.

Hathaway Catwomanina oli erinomainen, vaikka olin jo alkuun pelännyt uskottavuusongelmia. Batmanin ja catwomanin kemiat kohtasivat heti alussa ja hahmojen välillä oli loistavaa jännitettä etenkin tanssikohtauksessa. Lopussa hahmon kehitys meni todella kliseiseksi ja ennalta-arvattavaksi, mutta tämä annettakoon anteeksi koko trilogian muuten niin kaavojarikkovien käänteiden keskellä. Ja kaikki juonikuviot tulivat hienosti yhteen juuri Catwomanin kauttta ja se viimeinen kohtaus oli aivan ihana ;_;.
Hävettää myöntää, että tarinan lopputwisti joka oli koko ajan silmien edessä ei käynyt edes mielessä minulla. Jälleen kerran Nolan sai huijattua minua täysin (ei tosin yhtä hyvin kuin Prestigessä). Nolan on loistava kirjoittamaan elokuviinsa niin monta sivujuonta ja -hahmoa, että yhtä tyhmä katsoja kuin minä ei vaan ehdi kysyä tärkeitä kysymyksiä ja huomata vihjeitä tarpeeksi nopeasti. Elokuvan tarina oli typerää ja kliseistä ydinaseasetelmaa lukuunottamatta erinomainen mutta ei ehkä yhtä kiinnostava kuin kahdessa edellisessä osassa. Tarinaa tärkeämmässä osassa oli trilogian tuominen päätökseen ja Batmanin/Waynen hahmon kehitys. Yön Ritarin nousu, kuten elokuvan nimi olisi kuulunut kääntää, oli esillä koko elokuvan ajan ja moni kohtaus oli todella vaikuttava juuri tässä mielessä. Kiipeämiskohtaus oli varmaan elokuvan vaikuttavin kohtaus, tosin juuri tässä kohtaa Finnkino keksi pitää niitä *itsesensuuri*n valoja päällä ja ne jäätymiset alkoivat heti sen jälkeen ja pilasivat loistavan tension buildingin.
Onneksi leffakamu ei kestänyt katsoa loppuun ja haki molemmille hyvityslipun, ollaan menossa maanantaina uudestaan katsomaan. Harmittaa mielettömästi kun näin upea elokuva meni pieleen teknisten vikojen ja vuoksi :/.

Niin ja todella ikävää tuo mitä Amerikassa tapahtui. Luin siitä aikaisemmin päivällä ja tämänkin tapahtuman haamu vaikutti elokuvakokemukseen. Todella tahdikasta Warner Brosilta lopettaa elokuvan markkinoiminen eikä rahastaa mediahuomiolla. Jääköhän leffasarja historiaan näiden julkaisua edeltävien tragedioiden ansiosta?

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #5 : Heinäkuu 31, 2012, 18:49:14 »
Pidin leffasta, mutta...

Lopuksi pakollinen hehkutus:
Gary Oldman ♥

//EDIT.

Fairplay:
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2012, 23:25:20 kirjoittanut Vispilä »
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 31, 2012, 22:59:15 »
Pidin leffasta, mutta...

Lopuksi pakollinen hehkutus:
Gary Oldman ♥

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #7 : Elokuu 02, 2012, 20:48:35 »
Perusleffakävijänä The Dark Knight Rises yksinkertaisesti oli nähtävä. Oli todella vaikea uskoa, että Batman & Robin -leffan jälkeen tulisi yhtään vakavasti otettavaa Batman-elokuvaa, kunnes tapahtui Christopher Nolan ja tämän trilogia. TDKR saattoi olla aavistuksen pettymys Batman Beginsin ja The Dark Knightin jälkeen, mutta tykkäsin silti kovasti. Paluu synkille juurille ja se realistisuus vain toimivat paremmin kuin ne pari aiempaa camp-tyylisempää leffaa, heheh.

Tom Hardya ei tahtonut tunnistaa! Eikä syynä ollut Banen maski vaan se massa mitä näyttelijä oli kerännyt roolia varten. Maskin takaa ei ilmeitä kauheasti nähnyt, mutta tämä enemmänkin fyysinen näyttely oli vaikuttavaa. Bane showpainijaksi? En tunne hahmoa juurikaan, koska en ole lukenut sarjiksia.

Batmanin mörinäthän siellä edelleen olivat, mutta onneksi siihen on melkein jo tottunut sen verran, ettei repeä nauruun kesken esityksen.

Ja

Ooh, ja täytyy olla samaa mieltä siinä, että onneksi elokuvasta ei päätetty tehdä 3D-versiota. Joissakin kohtauksissa tämä saattaa toimia, mutta muuten elokuvan katsominen voi olla yhtä tuskaa kun puoli kuvaa on liian sumeana.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #8 : Elokuu 07, 2012, 23:26:09 »
En uskonut, että kolmas elokuva pääsisi lähellekään kahden ensimmäisen tasoa, mutta luojan kiitos olin väärässä. Kyllä se Nolan sittenkin osasi hommansa, elokuva oli loistava ja pituudesta huolimatta se ei kertaakaan tuntunut pitkältä, eikä se tuntunut siltä, että sitä turhaan venytettiin liikaa, kuten monien elokuvien kanssa käy.

Bane oli minulle täysin uusi tuttavuus, koska en ole sarjakuvia oikeastaan yhtään lukenut ja Batmanin pahiksia tunnen lähinnä aiempien leffojen pohjalta. Trailerit eivät vakuuttaneet minua siitä, että Bane olisi oikea pahis elokuvaan - Heath Ledgerin Jokeria oli mielestäni mahdoton korvata - mutta Bane ja hänen tarinansa, vaikka hitusen muokattu alkuperäisestä olikin, toimi todella upeasti ja toi kaikesta huolimatta jälleen uuden näkökulman Gothamiin.

Näyttelijävalinnat olivat hyviä, vaikka henkilökohtaisesti en pitänyt Anne Hathawaysta Kissanaisen roolissa, vaikka ulkonäöllisesti hän olikin hyvä valinta. Mielestäni hänestä puuttui jotain tärkeää, rooli oli jokseenkin laimea. Tom Hardya en Ruiskaunokin tavoin meinannut tunnistaa. Hän oli erittäin loistava Banen roolissa, vaikka joku Banen äänessä hämäsi kyllä minua. Jostain syystä se ei minusta sopinut Banelle ollenkaan, vaikka elokuvan loppua kohti siihen tottui ja sen osasi jo yhdistää oikein. Ääni oli jotenkin vanhan miehen ääni, mikä ei kuvasta Banea mielestäni ollenkaan. (Toisaalta Balen mörinän rinnalla Banen ääni oli täydellinen.)

Vanhat näyttelijät taas (Oldman, Bale, Caine) eivät pettäneet, Balen Batman-ääntä nyt lukuunottamatta. Oldman on täydellinen Jim Gordoniksi, yksinkertaisen täydellinen. Caine on on erittäin upea näyttelijä rooliin kuin rooliin ja tämän elokuvan myötä hänestä tuli lempi-Alfredini (Tähän mennessä olen pitänyt hänen kaimaansa Michael Goughia parhaana Alfredina ikinä ja hyvä Alfred hän olikin), sillä vain Caine osaa luoda niin paljon syvyyttä Brucen ja Alfredin suhteeseen ja hänen kasvoiltaan pystyi aina lukemaan sen tunteiden kirjon, jonka Alfred on aina yhdistänyt suojattiinsa. Upeaa näyttelijäntyötä.

Tämä menee ehkä hieman ohi aiheesta, mutta olen huomannut, että nykyään katson elokuvia aina osittain sillä silmällä, että tunnistan näyttelijöitä. Jonkun sivuhahmon kasvot vaikuttavat tutuilta ja sitten koko loppuelokuva meneekin miettiessä, että mistäköhän kyseinen hahmo oli tuttu. The Dark Knight Rises elokuvassa näitä hahmoja oli kaksi. Toiseen en osaa vieläkään yhdistää nimeä //Se on Desmond Harrington! Löytyhän se, ku vähän jakso ettiä :P, mutta toisen tunnistin heti äänestä, vaikkei hänellä tainnut olla kuin yksi repliikki ja vajaa minuutti screeniaikaa - Christopher Judge. Vannoutuneena Tähtiportti -fanina miehen bongaaminen oli minulle yksi elokuvan kohokohtia :P Olen sekopää, tiedän :'D

Mitäs muuta? Toisin kuin Vispilä, minä pidin elokuvan lopusta:

Lopun "yllätyksestä" haluaisin myös mainita, että:

Joo, tämä elokuva pitää kyllä lisätä DVD-kokoelmaan kunhan se julkaistaan. Loistava.

//Aijjuu, ja se unohtu sanoa, että

« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2012, 23:36:54 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #9 : Elokuu 08, 2012, 11:07:26 »
Miksei minua häiritse se Christian Balen mörinä? Olen kai alusta saakka vain sisäistänyt sen, että sillä tavoin hän haluaa peittää oman äänensä ja sillä sipuli. Ehkä se ei ole kovin autenttista Batmania, mutta mielestäni se sopii tuohon leffasarjaan. :')

Minulle käy muuten, Zenz, aina samalla tavalla noiden näyttelijöiden kanssa! Sitä ilon määrää, kun tunnistaa jonkin näyttelijän ohimennen.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #10 : Tammikuu 14, 2013, 00:16:20 »
Tämä oli kyllä ehdottomasti viime vuoden paras leffa! Kävin sen katsomassa kaksi kertaa leffateatterissa.
Olen ihan pitänyt aikaisemmista osista mutta tämä oli parempi kuin ne yhteensä kertaa kymmenen, olin positiivisesti hyvin yllättynyt. Tarina toimi loistavasti, näyttelijät olivat taitavia ja leffa oli hienosti tehty. Harvoin tällaista saa nähdä.

Minuakaan ei tuo Christian Balen mörinä häiristse ja olen muutenki aina pitänyt hänen batmanistaan/Bruce Waynesta.

"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #11 : Kesäkuu 14, 2014, 11:38:20 »
Hieno leffa, muttei ole koskaan toisen veroinen. Eka on hyvä.  Yön Ritari siis ehdottomasti parhain, koska Jokeri! Mut mahtava trilogia!!! <3
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood