Kirjoittaja Aihe: Onko sinulla muistoja tai tapauksia liittyen joihinkin kappaleisiin?  (Luettu 2087 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
Onko sinulla siis joitain hyviä muistoja joistain kappaleista? Tai onko jokin kappale ollut hyvin tunteellinen, ja saanut sinut itkemään? Tässä topicissa voitte kertoa hyviä muistojanne joistain kappaleista, tai sellaisia muistoja, joita on tapahtunut hyvien kappaleiden soidessa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2011, 13:44:27 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Onko sinulla muistoja tai tapauksia liittyen joihinkin kappaleisiin?
« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2011, 19:47:32 »
Eka kommentoitsia sitten..

Ei minulla oikein mitään varsinaista ole. Joskus ATCn kappale Around the word sai minut liikuttumaan. Tuota kuuntelu kertaa ennen olin kuullut biisin vuosi aijemmin ja olin pitkään kaivannut sitä. Se sai jopa itkemään. Syytä en tiedä.

Ja sitten on:
Ryan Star - Losing your memory, tämä oli jotenkin ihanan liikuttava.

Britny Spearsin Everytime, Kosketti minua syvästi joskus.
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Marsi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2011, 20:00:04 »
Kesällä 2008 paras ystäväni, koirani, kuoli. Pari kuukautta myöhemmin The Rasmus julkaisi uuden levynsä. Viimeisenä biisinä levyllä on kappale nimeltä Live forever. Viime kesänä toteutin suunnitelmani muistotatuoinnista, ja nahkaan hakkautui biisin lyriikoista Remember and live forever.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #3 : Helmikuu 16, 2011, 22:11:03 »
Sonata Arctica - FullMoon

Ja anteeksi jos kirjoitin kappaleen nimen väärin, oikeastihan full moon kirjoitetaan erikseen mutta edes itse Tony Kakko ei kuulemma enää muista miten tuon nimen tarkoitti. Mutta sittenpä asiaan. Tuo biisi vei minut kuuntelemaan paljon enemmän musiikkia, kiinnostuin metallista josta taas jatkoin nykyiseen musamakuuni joka on niin laaja että siihen mahtuu lähes kaikki. Tätä kipaletta on myös tullut joskus kavereitten kanssa hoilailtua jossain tiellä kun ollaan marssittu hakemaan illalla Nesteeltä limsaa... :''D Kuinkahan moni sai traumat siitä loilottelusta?

Danko Jones - Cadillac

Tästä tulee mieleen kavereitten bändiharkat ja koululla valinnaisaine, bändikurssi. Bändikurssilla ollaan tämä soitettu ja hirveältähän se kuulosti (siinä oli vaan yks kitara ja kahdet koskettimet että saatiin kaikille tekemistä... hyi...), mutta menoa ja meininkiä sillä tunnilla oli. Hauskaa oli ja usein bändikurssilla kavereitten kanssa lauletaan tuota kappaletta. Tai pikemminkin niin että yks rummuttaa jalkojaan, yks laulaa ja pari muuta "laulaa kitarat" siihen :'D Se kuulostaa varmasti pöljältä mutta hauskaa se silti on, ja Cadillac jos mikä jää päähän soimaan!

Tehosekoitin - Hetken tie on kevyt

Joskus autossa istuttiin matkalla johonkin (en muista enää mihin...) ja tämä biisi alkoi soida radiosta. Poikakaverin kans istuttiin takapenkillä lähekkäin kuuntelemassa tätä lempeää ja kaunista kappaletta ja oltiin ihan toisissa kii. Tämä kappale on yhä molemmille tärkeä ja joskus kun tätä yhdessä kuunnellaan, niin aina ollaan oikeen lähellä. Haliruttaus kaikille!

Uniklubi - Rakkautta ja piikkilankaa

Joskus ala-asteellahan tätä koko ajan kuunneltiin. Jotenkin yhä tykkään tästä kappaleesta, huomasin sen nyt kasiluokalla bändikurssilla :D Siellä alettiin tätä soittamaan ja oli koko ajan hauska fiilis siinä mukana laulaessa, tuntu et fiilis nousi kattoon ja kaikki vaan pääs irti, kaikki huolet oli jossai kaukana ja kaikki ajatukset ylipäätään!

Eiffel 65 - I'm blue

Noh, tätä tuli kuunneltua aika paljon yhteen väliin, sanat tuli ulkomuistista ja aina se pyöri päässä. Vanha mutta hauska kipale, jää pahasti päähän. Joskus ala-asteella kun tää oli uus kappale, bestiksen kans hyräiltiin tätä koko ajan vaikka jos oikein muistan niin kumpikaan ei tuosta ehkä liiemmin tykännyt... Nykyään bestis yksinkertasesti vihaa koko biisiä :--D

Noh... näitähän nyt miulta löytyy ihan miljoonia joten riittäkööt ny nuo :) Ehkä joskus toiste sitten lisää, nyt ei jaksa. Vaikka ihan hauskaahan kaikenlaista on muistella... :'D
Cadillac.

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Helmikuu 19, 2011, 15:39:20 »
Itselläni ei paljon muistoja ole, mutta nämä ovat maininnan arvoisia.

Saksalaisen Julin Perfekte Welle tuo mieleeni kesän ja auringon, ja erään päivän kun olin kavereideni kanssa Särkänniemessä.

The Strokes - Automatic Stop muistuttaa minua viime keväästä, kun olin vasta löytänyt ko. bändin, ja olin ostanut Room On Firen, jota kuuntelin kerta toisensa jälkeen repeatilla :D Mieleeni muistuu elävästi se, kun istuin sängyllä Room On Firen kansivihkosen kanssa ja luin sanoja, katselin kuvia ja unelmoin bändistä, jonka laulajan ääni oli ihana :3 Ikkunasta katsoessa ulkona oli pimeää, koska oli talvi ja... okei nyt menee vähän ohi aiheen :D

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2011, 13:49:53 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #5 : Helmikuu 19, 2011, 19:08:48 »
Avril Lavigne- Slipped Away ja Christina Aguilera- Hurt kappaleista tulee pappani mieleen ja aika usein itkenkin, koska pappani oli tärkein ihminen elämässäni. Kuuntelen Slipped Away kappaletta papan kuoleman vuosipäivänä. Se auttaa kovasti. Tänä kesänä tulee 10 vuotta täyteen.

Timbaland feat. Katy Perry -If We Ever Meet Again
kappaleesta tulee mieleen nykyinen ihastukseni, jonka näkeminen oli maailman hienoin asia ja tää kappale ajoi sitä miltä miusta tuntui joka kerta kun näin hänet. Kesältä hyvät muistot <3
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #6 : Helmikuu 25, 2011, 20:47:43 »
Onpa hyvinkin, ja vielä sangen mielenkiintoisia muistoja onkin! Tässä joku päivä kuuntelin tällaisen kappaleen kuin Kymppilinja-Minä feat. Mariska. varmaan sellaset viisitoista kertaa putkeen vaikka en itse biisistä niin pidäkkään. Muistoja on sellaisia että juuri tuo
kyseinen kappale soi mikkelin neljäsluokkalaisten itsenäisyyspäiväjuhlien "diskossa" samaan aikaan kun minä ja pari (sellaset kuusi=D) kamua siellä väen paljoudessa piiloteltiin muutamaa tyyppiä jotka jahtasivat ympäri mikaelia ja uhkasivat pyytää tanssimaan : ) Kyllä oli niin kauhean hauskaa että vatsalihakset meinasivat siitä naurun määrästä räjähtää. Saman kaltainen historia on myös tällä: Cheek - Jippikayjei
Että sillein:) No noita hetkiä ei ihan heti unohdeta! Ja muutamasta kappaleesta tulee elävästi kesä mieleen! <3 Esimerkiksi nyt vaikka: Taio Cruz - Break your heart ja Jason Derulo - In my head ja toki myös Paramore - Brick by boring Brick jonka seurauksena tämä minun älytön paramore-intoilu alkoi! Ja on niitä muitakin...

Esimerkiksi monia, monia kohtia pähkinän särkijästä
Kun siellä kulisseissa tutustuttiin erääseen henkilöön ja niissä harkoissa sitä musiikkia kuunneltiin ihan kivasti :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2011, 21:00:56 kirjoittanut annips »

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #7 : Helmikuu 25, 2011, 21:03:13 »
Vielä yksi erittäin tärkeä kappale on Green Day - 21 guns koska yksi kamu jonka kanssa olin paaljon riidoissa tykkäsi Green Daysta ja sitten yksi kaunis kerta kun sovittiin siinä kyynelistä märkien halauksien kera; meistä tuli tosi hyvät ystävät. Sitten juuri tuo Green dayn kappale tuo sen mieleen jostain syystä, ja se on vähän sellainen haikeakin.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Helmikuu 26, 2011, 09:19:38 »
Lord Estin Sun vieres on lämmin biisiä tanssittiin ensimmäistä kertaa hitaissa nykyisen poikaystävän kanssa. Miljoona kertaa on tämän jälkeen tanssittu, mutta tämä on jäänyt parhaiten mieleen. Itse en edes pidä tästä biisistä, mutta nyt tulee aina poikaystävä mieleen<2

Madconin Glowsta tulee aina paras ystäväni mieleen. Yhdessä on tätä biisiä kuunneltu ja tanssittu. Kyseinen ystävä on muuttamassa pois ensi kesänä, joten biisi on minulle tärkeä (ja muutenkin ihan loistava). ;3

Muita ei nyt tule mieleen, mutta lisäilen sitten kun muistan :)
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa ainoboy

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Joulukuu 29, 2011, 23:52:42 »
Alotetaans nyt kerrankin tuoreimmasta muistosta vanhimpaan

Snoop Dogg - Smoke Weed Everyday (remix) - ISKOleiri, koukutin kaikki tähän biisiin! HAH, siitäs saitte.
Jason Derulo - It Girl - Olipa kerran bileet (= ja huippumeininki.
Chiddy Bang - Opposite of Adults - kesä rakkaan ystävän kanssa <3
Beyonce - All the Single Ladies - viimeinen kausi rakkaan joukkueen kanssa.
Stepa - Syntymäpäivät - Party party again
Jeremiah - Birthday Sex - Allekirjoittaneen synttärit keskellä ei mitään =D

Onhan noita vielä vaikka kuinka paljon, mutta noi nyt tuli ekana mieleen (=
I need a dollar dollar dollar is what I need

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #10 : Joulukuu 30, 2011, 19:59:24 »
Oo, onpas kiva muistelutopic! :)

Heti ensimmäisenä pomppasi mieleen Eiffel 65 - I'm blue (daba dee)

Ihan älytön biisi, kaikilla mahdollisilla tavoilla :'D En muutenkaan kuuntele tämäntapaista musiikkia hirveästi, mutta tätä kappaletta on aina välillä mukava kuunnella, etenkin siksi, että joskus ala-asteen limudiscossa kuulin tämän ensimmäistä kertaa ja se oli myös ensimmäinen kerta kun olin discossa, niin jäi mieleen :D Ei ollut mitään hajua miten tällaisen kappaleen tahtiin tanssitaan, mutta siinä sitä tuli hypittyä niinkuin kaikki muutkin, meidän minikoulun miniliikuntasalissa xD Oi niitä aikoja<3

Toiseksi, biisi, joka välillä ärsyttää niin maan suunnattomasti ja toisaalta on ihan kiva kipale: Bomfunk MC's - Freestyler

Tämäkin kappale on sitä luokkaa, että eipä tule yhtään nykyään kuunneltua mitään tämän tapaistakaan. Mutta silloin kun se jossain kuulee, ensimmäisenä tulee jälleen ala-aste mieleen ja yhden pojan synttärit :D Illalla koko synttäriporukka istui niiden kellarissa katsomassa, kun pojan isoveli breikkasi tämän tahtiin. Kyllä. Se oli cool. :P Sitten samoihin aikoihin, kun käytiin luokkaretkellä, kaikki "isot pojat" istui linja-auton takaosassa ja huudatti tätä KOKO matkan. Vaikea olla muistamatta :'D Mutta ala-aste aikoja on aina kiva muistella ja ajatella, biisit on vain yksi tapa palata niihin aikoihin ^^

Sitten viimeisenä, biisi, joka merkitsee minulle aika paljon: Todd Agnew - Grace Like Rain

Tämä gospel -biisi oli minulle täysin tuntematon ennen riparia. Siellä sitä soitettiin jonkun verran ja se on mielestäni kaunein gospel -biisi ikinä. En ole hirveän uskonnollinen, enkä kuuntele gospelia noin yleensä, mutta tämä jotenkin iski minuun heti. Sitten kun minusta tuli isonen ja lähdin rippileirille isokseksi, halusin ehdottomasti soittaa tämän biisin ainakin kerran riparilaisille. Sittenhän tätä soitettiin melkein joka päivä.
Tämä ei kuitenkaan ole minulle tärkeä vain siksi, että se teki minuun vaikutuksen riparilla. Se kesä, kun olin isosena riparilla, oli myös viimeinen kesä vanhojen kavereideni kanssa samassa isoskoulutusporukassa ja muutenkin. Sen jälkeen muutin pois vanhalta paikkakunnalta, koska en jaksanut sitä enää, mutta muistot ja tietyt kaverit ja mahtavat hetket ISKO -leirillä ja muuallakin jäi mieleen. Se on siis samalla viimeinen biisi mitä on kunnolla päässyt fiilistelemään vanhan porukan kanssa, koska sen jälkeen kuviot muuttuivat aika radikaalistikin. Todella tärkeä kappale siis <3

PS. Osaston aurorina haluaisin kertoa, että olisi enemmän kuin suotavaa, ettei topicista tulisi pelkkää kivojen biisien listausta vaan hieman pidempiäkin sepustuksia tietyn kappaleen tarinasta, siitä miksi kuuntelitte juuri sitä yms :) Kiitos paljon! ^^
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #11 : Helmikuu 22, 2012, 18:50:41 »
awww kun nousee muistoja pintaan :'3
Mulla on oikeestaan vaan yksi lapsuuden kaveri, joka on pysynyt (vaihtelevan hyvänä) kaverina aina sieltä jostain 4-vuotiaasta asti. Oltiin samalla ala- ja yläasteella, ja muistan, miten joskus kuunneltiin Wimmowehia. Ei ole mitään tietoa kuka biisin esittää ja olen liian laiska laittaakseni sitä edes google-hakuun (=todella patalaiska siis olen), mutta muistan, miten olin hänen luonaan ja kuunneltiin koko päivä tota biisiä. Jossain vaiheessa sanoin et hei eikö riittäis tää wimmoweh jo, niin kaverini vain sanoi, että kuunnellaan nyt tätä kun tää on meidän biisi 8D Siksi aina kun nykyään kuulenkin Wimmowehia muistan ton hetken ja meidän ystävyyden, joka on vähän laimentunut tässä viime vuosien varrella. Jollen ihan väärin muista, taidettiin joskus tanssiakin tota jossain koululuokassa, ennen kuin tunnit alkoivat..

Paloma Faithin Do You Want the Truth or Something Beautiful taisi olla biisin nimi, tai ainakin sitten sen levyn. Mitään tapausta ei liity tohon biisiin, se vain muistuttaa mua äitin vanhasta asunnosta. Se oli tosi hieno paikka ja aina kun kuulen on biisin, tuntuu kuin oisin takasin seisomassa siinä pöydän edessä, katselemassa ulos ikkunasta, josta näkyi puita joiden lehdet oli oransseja ja punaisia. Onko tässä mitään järkeä? 8D En tiedä, mutta se on vaan tosi elävä kuva, aina kun kuulen edes vähän tosta biisistä.

Takuuvarma tunteiden pintaannostattaja on MCR:n The Ghost of You. Hmm siitä ei välttämättä ole mitään hyviä muistoja, tai siis, se on jotenkin tosi kumma biisi. Eli ehkä siihen sittenkin liittyy joku muisto, koska nyt mulla hypähti mieleen se kerta, kun olin yksin kotona ja taisin tiskata ja kuunnella samalla Three Cheers for Sweet Revengeä. Silloin kun ko. biisissä tuli kohta if I fall.. down, tuli ylitunteellinen olo ja aloin itkeä ihan siksi, kun se kuulosti niin surulliselta ja ööh, se linkittyi silloin niin vahvasti omaan elämään. Aika tyypillistä minulle :D
Ja koska ylitunteellisuus on niin tyypillistä mulle, niin tietty Musen Knights of Cydoniaan liittyy vaikka mitä muistoja. Musen keikka 2010 kesältä, kesä ylipäätänsä, se kun juoksin kerran talvella ulkona niin lujaa kuin pääsin ja korvissa soi No one's gonna take me alive. Hieno  tunne, en halua kuvitella miltä näytin ulkopuolisten silmiin kun hypin ja pompin pitkin pihoja suu korvissa ja silmät kiinni.. tämmöistä tää aina välillä on. 8D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Quanie

• vampyyrin ja ihmissuden jälkeläinen
  • Vuotislainen
  • en tunne tapausta, suosittelen ampumista
    • Sunny loves Rainy
« Vastaus #12 : Lokakuu 06, 2012, 22:54:25 »
Kaikki varmasti tietävän Justin Bieberin Babyn? Noh, vaikka itse suunnilleen vihaan koko biisiä niin silti mulla on todella ihana muisto liittyen siihen :D
Kun olin seitsemännellä luokalla meille järjestettiin semmoinen "tervetulo" - juhla tai disco, miksikä sitä nyt haluaakin kutsua..
Siellä sitten oli erittäin kivaa= naurettiin, riehuttiin ja muuten vaan hengailtiin koko ilta vaan ja sitten yhtäkkin kajahtaa soimaan tämä kyseinen biisin hirvitys (anteeksi Justin Bieber - fanit) ja kaikki vaan huutaa kertosäkeen tahtiin "Baby, baby, baby, uuh" vai miten se menikään ? :D niin että koko koulu rakennus raikaa (ainakin vanhempainillassa olleen äitini mukaan)!!
Ja silloin meistä kaikista tuntu äärettömiltä!
And you can't see, that it's like a disease
It's killing me now, it's so hard to breathe

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #13 : Lokakuu 06, 2012, 23:24:57 »
Mulla ei varsinaisesti ole mitään biisiä mikä liityisi johonkin muistoon, mutta niin monet biisit tuovat muistoja mieleen ja kolahtavat lähes täydellisesti elämääni. Joskus tulee ihan tunne et "hei tää biisihän kertoo musta tai siitä mun yhestä kokemuksesta". Yleensä kiinnyn kappaleeseen vaikka vain pari lausetta siitä kertoisi elämästäni.
esim. Kanye West  - Heartless kertoo lähes sanatarkasti miten juttuni edellisen pojan kanssa päättyi. (jos vaihdetaan mies- ja naishahmot toisinpäin) samoin Vanessa Hudgens -Did It Ever Cross Your Mind kolahti silloin kun vielä surin asiaa. Näitä kyllä löytyy vaikka kuinka. Niin ja tietysti pitää mainita tähän myös Taylor Swift - Mean .
Tämän hetkiseen suhteeseeni sopii esim. PMMP - Oo siellä jossain mun.
Ja yleensäkkin itseeni sopii Demi Lovato - Skyscraper
"You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of glass
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper"
 Ei nyt tule muita mieleen mutta tuossa pari.
"You're never fully dressed
Without a smile!"