Kirjoittaja Aihe: Putous  (Luettu 15758 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Putous
« Vastaus #50 : Helmikuu 20, 2011, 13:20:33 »

Ettei oisi taas samat tyypit finaalissa kuin viime vuonna..?

Samat on finaalissa kuin viime vuonnakin. Viime vuonna mun suosikki oli Marja Tyrni, nyt Munamies, mutta Harjakainen on heti kakkosena.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #51 : Helmikuu 20, 2011, 16:43:32 »
Tällä kaudella sketsihahmojen tehtävät sekä tulikoe ovat olleet paaaljon edelliskautta paremmat. Viime kaudella tuntui, että käsikirjoittajalla loppui mielikuvitus niiden suhteen. Uusista näyttelijöistä Jussi on edelleen ainoa, josta tykkään. Jussin sketsihahmo oli loistava, olis saanut mennä vaikka voittoon asti. Se oli ainut, joka kehittyi hahmona kisan aikana. Alkuun Mallorcan jutut eivät naurattaneet ollenkaan, mutta nyt se on/oli suosikkini. Mutta näinhän se taas meni, että mun suosikki jäi kolmanneksi (nyt Mr. Mallorca, viimeksi Jone Riksusta). Nyt näistä kahdesta finalistista soisin voiton Harjakaiselle, sillä se on hauskempi. Munamies on ainoastaan suloinen, eikä se mielestäni riitä sketsi hahmokisan voittoon.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #52 : Helmikuu 20, 2011, 19:20:27 »
Ärsyttää, Zetterberg ja Mr Mallorca olivat vahvoja suosikkejani viimeisestä nelikosta (jonka kaikki jäsenet kyllä ansaitsisivat voiton), ja minua ärsyttää oikeasti vietävästi se, että heidän viimeisiksi jääneiden jaksojen suoritukset olivat onnettomia. Zetterberg ei naurattanut viimeisessä jaksossaan, eikä Mr Mallorcan kuoroa tajunnut. Molemmat olivat aivan mahtavia hahmoja, mutta sitten viimeisiksi jääneet jaksot ovat jättäneet ei-niin-kivan kuvan mieleen. On myös ärsyttävää, että finaalissa ovat jälleen samat näyttelijät kuin viime kaudella...ja niistä kahdesta hahmosta jos suosikki täytyy valita niin se on Harjakainen. Munamies on suloinen, muttei voita Harjakaista huumorissa. Jos Harjakainen voittaa, niin ärsyttää vietävästi Akun voitto. Mutta jos Munamies voittaa, niin ärsyttää taas se ettei Munamies kyllä ole Harjakaisen veroinen.

*ei myönnä revenneensä atominkokoisiksi kappaleiksi "Haaarjakainen kaiken korjaa!"-esityksessä*

En toki minäkään. o:) "Haaaarjakainen, firman piikkiin! Haaaarjakainen, tietenkin!" Aivan mahtava veto. <2

//Se on vain ärsyttävää, jos sama näyttelijä oikeasti voittaa kaksi kautta putkeen. Vaikka ärsyynnys olisi pikemminkin hetken aikaa, suurimmaksi osin olisin aivan fiilareissa. Aku on ollut aivan mahtava Putouksessa, pätkiä olen ykköskaudestakin kattonut ja niissäkin hän kyllä loistaa. Että kyllä se voitto sitten hyvä osoitus siitä olisi. Ja kertoisi se sitten sen, että Aku osaa luoda hyviä sketsihahmoja. ^^
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2011, 19:34:34 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #53 : Helmikuu 20, 2011, 19:26:52 »
Jos Harjakainen voittaa, niin ärsyttää vietävästi Akun voitto.

Haluaisin tietää, että johtuuko tämä ärsyynnys vain siitä, että Aku voitti viimeksikin? Minusta se vain todistaisi, kuinka hyvä näyttelijä Aku on ja kuinka hyvin hän pysty mukautumaan eri rooleihin. Harjakainen on ehdottomasti paras sketsihahmoista tällä kaudella ihan vain siitä syystä, että hänelle jaksaa vieläkin nauraa, eikä hän heitä ainoastaan vanhoja vitsejään uudelleen ja uudelleen, kuten munamies ja ihan lopussa vielä Zetterberg ja Mallorcakin. Itse pidin kyllä hirveästi Jussi Vatasesta ja olisin toivonut hänet Akun vierelle voitosta taistelemaan, mutta näköjään Rikun munamiehellä on vielä faneja, vaikka sen hohto sammui mun mielestä jo kolmanteen jaksoon. . .

Mutta toivon todella, että Aku vie voiton, koska -ei pahalla Munamiesfanit- kyllä se Rikun voittaa mennen tullen ja palatessa! ;)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #54 : Helmikuu 20, 2011, 21:40:15 »
Harjakaisen kuoroesitys oli kyllä ehdottomasti huonoin, Munamiehellä se oli todella hellyyttävä ja jopa kaunis, samoin kuin Mallorcalla; kuoro oli tosi taitava. Esineiden tunnistaminen oli kyllä parasta eilisessä jaksossa. :D
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Sillypillyvilly

• väkipyörä
  • Vuotislainen
  • Paramore!!!!
« Vastaus #55 : Helmikuu 20, 2011, 21:52:34 »
Harjakainen vie voiton epäilemättä! Munamiehen kimeäään ääneen ja sen toistuviin vitseihin on kyllästytty uutuden viehätys kadonnut kokonaan.
Aku on ehdottomasti näytellijöiden ja koomikoiden eliittiiä!
Oma ääni menee tänäkin vuonna Akulle!!
Haley Williams<3<3<3
I love PARAMORE
We miss you Josh and Jack!!
http://s6.fi.bitefight.org/user/bite/29508

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #56 : Helmikuu 20, 2011, 22:22:11 »
Harjakaisen kuoroesitys oli kyllä ehdottomasti huonoin, Munamiehellä se oli todella hellyyttävä ja jopa kaunis, samoin kuin Mallorcalla; kuoro oli tosi taitava. Esineiden tunnistaminen oli kyllä parasta eilisessä jaksossa. :D

Mallorcaa mä diggaan :D harjakaisen "ninnannunna firmanpiikkiin" alkaa mennä yli... Mallorcassa on sitä suomalaista sisua josta mä diggaan :D
tollaselta kuuluis jokasen lomailijan näyttää.
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
« Vastaus #57 : Helmikuu 20, 2011, 22:51:56 »
Tähän väliin on pakko sanoa, että musta Harjakaisen esityksen tehoa kuvasi parhaiten se, että isäni nukahti katsoessaan sitä :D

Musta oli niin sääli nähdä Mr Mallorcan putoavan (olisi edes ottanut tuloslähetyksessä paidan pois) :( Toivottavasti hahmoista nähdään kunnon kokoelmajakso ensi viikolla! On noita vanhoja ikävä - Pilvi <3
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #58 : Helmikuu 20, 2011, 23:06:45 »
Itse olen Putouksen seuraamisessa ollut vähän toisaikainen, välillä olen katsellut ja välillä en. Alunperin olin päättänyt olla katselematta , mutta eihän tätä järjetöntä Munamies- fanitusta voinut välttää, jonka vuoksi söin sanani ja vilkaisin ohjelmaa.

En kertakaikkiaan millään kykene ymmärtämään Munamieheen kohdistuvaa ylenpalttista ihkutusta. Itseäni ensinnäkin ärsyttää ihan älyttömästi se ääni, hyvä kun pystyn edes kuuntelemaan mitä Munamies puhuu. Toisekseen, ohjelmassa on käsittääkseni kyse sketsihahmoista. En ole Munamiehelle nauranut kertaakaan. Sinällään hahmo on kyllä nerokas keksintö ja nostan Rikulle hattua siitä että jaksaa kyykkiä siellä lattianrajassa, mutta muuten en koe mitään yhteyttä Munamieheen.

Lainaus
Mutta toivon todella, että Aku vie voiton, koska -ei pahalla Munamiesfanit- kyllä se Rikun voittaa mennen tullen ja palatessa! ;)

Zenzibaria kompaten! Ihan yksilysti jos Aku vie toisenkerran homman peräkkäin, koska niin hänen kuuluukin tehdä! Harjakainen on paras sketsihahmo.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #59 : Helmikuu 21, 2011, 00:07:05 »
Minun mielestäni näiden kaikkien hahmojen vitsit ovat jo hyvin kuluneita, eikä niille enää oikeen jaksa nauraa. Onneksi Mallorca tipahti lauantaina, hänen "vitsinsä" eivät ainakaan minua jaksaneet naurattaa edes alussa. Munamies on siitä sympaattinen kaveri, että hänessä on vähän syvällisempääkin aspektia, kaikkea mitä Munamies sanoo ei ole tarkoitettu vain mukahauskuuttamaan ihmisiä, esimerkiksi se kuoro-osuus oli oikeastaan aika koskettava, toisin kuin Harjakaisen Puuha Pete - sovitus, jossa ei kyllä turhaa sanoja käytetty... (toistettiin samaa lausetta koko ajan).

Mutta en sitten tiedä millaista sketsihahmoa tässä haetaan, voihan olla, että Harjakainen sopii paremmin voittamaan tämän vuoden sketsihahmon tittelin. Näyttelijä on kyllä hyvä, ei voi kiistää. Itse kuitenkin pidän enemmän Munamiehen tyylistä ja ei se äänikään ole ärsyttävä :)
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #60 : Helmikuu 21, 2011, 01:44:02 »
Omasta mielestäni se Munamiehen kuoron Pidä huolta pilasi koko laulun. Se on todella hyvä laulu alkuperäisenään, ja RAY'n versio vielä parempi, mutta tuo... Yhyy. Harjakaisen vitsit olivat tällä kertaa normaaliin verrattuna huonompia, mutta hyviä silti. Parempia Kerttu-vitsejä odotellessa! :D
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #61 : Helmikuu 21, 2011, 12:44:58 »
Omasta mielestäni se Munamiehen kuoron Pidä huolta pilasi koko laulun. Se on todella hyvä laulu alkuperäisenään, ja RAY'n versio vielä parempi, mutta tuo... Yhyy

Ai minusta se oli tosi laadukas! Sitä ei melkein voinut enää laskea vitsiksi vaan ihan oikeaksi taiteeksi :-D Mielipiteeni saattaa johtua kyllä siitäkin, että olen pahemman luokan Rajaton - fani... Joka tapauksessa, musiikillisesti ehdottomasti laadukkain esitys ja hieno sovitus. Esitys oli kyllä enemmänkin ällistyttävän hyvä, kuin hysteerisen hauska, muta kyllä mulle ainakin hyvä mieli jäi :-)
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #62 : Helmikuu 21, 2011, 13:44:38 »
Munamies ja Harjakainen olivat eilisessä Jokerit-Blues matsissa pudottamassa avauskiekon ja lisäksi heitä haastateltiin ekalla erätauolla.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Helmikuu 21, 2011, 14:34:00 »
Sitä ei melkein voinut enää laskea vitsiksi vaan ihan oikeaksi taiteeksi :-D Mielipiteeni saattaa johtua kyllä siitäkin, että olen pahemman luokan Rajaton - fani... Joka tapauksessa, musiikillisesti ehdottomasti laadukkain esitys ja hieno sovitus.

Olen samaa mieltä tässä kohtaa. Rajaton on älyhyvä, ja esitys oli musiikillisesti haastava, mutta laulun se kyllä raiskasi. :/
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2011, 16:54:04 kirjoittanut Vispilä »

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #64 : Helmikuu 21, 2011, 21:24:05 »
Mr. Mallorcan jutut eivät aluksi avautuneet, mutta kyllä ne lopulta alkoi naurattaa. Mr. Mallorca kehittyi myös kisan aikana huimasti. Alussa se oli vähän laimeata "Let's go" ja "Saletisti natsaa" jauhantaa, mutta loppua kohden alkoivat hänenkin juttunsa parantua :'>

Harjakaisen jutut ovat useimmiten tosi hauskoja. Pienimuotoinen häröily saa aina nauramaan. Munamieskin on kyllä ihan okei, mutta joskus tuntuu, että sen söpöily menee vähän yli.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2012, 19:11:19 kirjoittanut augustiina »
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa Akutar

• runotyttö
  • Vuotislainen
    • mieleni islanti
« Vastaus #65 : Helmikuu 21, 2011, 22:07:40 »
Itse tykkään enemmän Harjakaisesta. Munamiehen pikkuoravaääni alkaa ottamaan aivoon.
Hmm. Kerttu-vitsit ovat kieltämättä hauskoja. Kuvan tunnistus-peli oli älyttömän hauska!
Aku on upea näyttelijä kuten jo nimimerkkini vihjaa. ;)
Olen piikikäs ruusupensas
sydämessäsi.
Itseironian huipentuma.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Helmikuu 22, 2011, 14:53:29 »
Munamies julkaisee levyn

Mitäs mieltä olette uutisesta? Itseäni ärsytää, että Munamieskin mennään pilaamaan turhilla jutuilla, kuten juuri levytyksellä. Olihan tämä odotettavissa, koska rahaahan levystä saa... Pitää toivoa, että tämä kipale olisi laadukkaampi, kuin Marja Tyrnin "albumit".

// No ehee osaan kirjottaa... pistetään kuumeen piikkiin :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2011, 16:13:32 kirjoittanut tulppaanipenkki »
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #67 : Helmikuu 22, 2011, 15:03:23 »
RIP Rikun maine ja äänihuulet.
Ps, nauroin:

elvytyksellä

// niin, tai firman.. :--D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2011, 18:00:27 kirjoittanut Vispilä »

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #68 : Helmikuu 22, 2011, 15:48:00 »
Munamies julkaisee levyn

Mitäs mieltä olette uutisesta? Itseäni ärsytää, että Munamieskin mennään pilaamaan turhilla jutuilla, kuten juuri elvytyksellä. Olihan tämä odotettavissa, koska rahaahan levystä saa... Pitää toivoa, että tämä kipale olisi laadukkaampi, kuin Marja Tyrnin "albumit".

Itse uskon tämän olevan laadukkaampi, kuin Marja Tyrnin ns. albumit. Kyllä tämä silti aika rahastusta on..

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #69 : Helmikuu 22, 2011, 17:22:45 »
^Samaa mieltä, tämä on täyttä rahastusta.

Ehkä tästä kehittyy vielä jonkinlainen perinne, että jomman kumman Putouksen sketsihahmokilpailun finalisteista täytyy julkaista levy.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2011, 17:29:09 kirjoittanut augustiina »
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #70 : Helmikuu 23, 2011, 15:32:18 »
Me ollaan täällä naureskeltu, että jos munamies voittaa (mikä on aika todennäköistä), niin Rikun jalat tulevat olemaan aika kipeät seuraavien kuukausien ajan. :'D Ja nyt taitaisi jo hopeasija tuottaa hänelle tuskia, kun on pitänyt levy mennä vääntämään. :P Mutta siis itse kannatan ehdottomasti Harjakaista, paljon monipuolisempi hahmo kuin munamies, joka näyttää luottavan söpöyteensä enemmän kuin (olemattomaan) hauskuuteensa... Jaa, aika fifty-fifty se on nyt että kumpi voittaa. Itse toivon ehdottomasti, että Aku!

Mutta byää, harmittelen sitä että Mikko Zetterbergin piti tippua. ;___; Ehdottomasti oli paras hahmo hän koko kilpailussa, toisin kuin taas tämä Mr. Mallorca, jonka "vitsejä" en ikinä ymmärtänyt. Olisitte nähneet ilmeeni, kun sain tietää että kyseinen hahmo on saanut pronssia. o__O Luulin ekaa jaksoa katsoessani, että kyseinen häiskä häipyy ekojen joukossa, mutta ei sitten ilmeisesti.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #71 : Helmikuu 26, 2011, 20:45:49 »
Ahahah, Munamies käytti sitten vihdoinkin tätä ns. "oikeaa" ääntään eli Rikun ääntä :D Repesin aika pahasti. Tällä hetkellä toivon hiivatisti että Harjakainen voittaa, mutta saa nähdä sitten 34 minuutin kuluttua.

MUOK//Muna sit voitti /: Harmi sinänsä, vähän kuitenkin toivoin että se Harjakainen olisi voittanut...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2011, 21:15:14 kirjoittanut Surkimus »
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #72 : Helmikuu 26, 2011, 21:21:49 »
Munaaa<2

Harjakainen oli hauskempi, mutta no, muna oli muna ;D

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Helmikuu 26, 2011, 21:31:16 »
Onnea Aku Hirviniemelle. Ei, en katsonut väärin. Hän itse toivoi Riku Niemisen voittavan ja sanoi jopa äänestävänsä tätä itse. Ainakin jonkin uutisen mukaan (etsin tarvittaessa) hän sanoi, että keikkapyyntöjä on jo nyt tullut niin paljon, että ahdistaa.
"Pistän hahmon koteloon" kuului sketsihahmojen laulu. Ei tuohon voi sanoa kuin että hah hah. Sketsihahmo(t) pyöri(i/vät) vielä ainakin vuoden telkkarissa, tosin tuntuu vähän, että Timo Harjakaisesta kuullaan tulevaisuudessa vielä Munamiestäkin enemmän. Ja Aku Hirviniemestä varsinkin, tulee menestymään paljon Riku Niemistä enemmän elokuvissa, sarjoissa ja muuallakin julkisuudessa.
Hyvä kausi kyllä oli, täytyy myöntää. Alussa suhtauduin hieman kriittisesti, mutta hahmojen syventyessä ja (jopa) ulkopuolisten sketsien toistuessa ne alkoivat naurattaa enemmän ja enemmän. Viime Putouksen kauden päättyessä sanoin EI uudelle kaudelle, mutta nyt sanoisin KYLLÄ. Hieman uusia näyttelijöitä ja tehtävät yms hieman muokkaukseen, viikkokatsaus tosin saisi pysyä (ja varmaan pysyisikin) samana.
Sum summarum, hyvä Akulle, huono Rikun jaloille.

// Nenyan väliin.

Ainiin, ja yllättävän hauskaa oli muuten nähdä "vanhat" hahmot taas. Mikko (ei minä) Zetterberg oli komea mies! ;) Ja Mallorca veti hauskasti myös, hauskemmin kuin kisa-aikanaan.

//edit. Muokkasin yhden epäselvän kohdan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2011, 23:18:58 kirjoittanut Vispilä »

Poissa Heikku

• Pegasuksen siivellä salamatkustajana
  • Vuotislainen
  • half mad
« Vastaus #74 : Helmikuu 26, 2011, 21:58:02 »
Kertakaikkiaan hieno päätösjakso! Harmi ettei Jukka päässyt osallistumaan. Repesin totaallisesti kun Timo riiteli Marjan kanssa. (: Vaikka muna nyt voittikin niin Aku on silti paras näyttelijä. Ehkä Harjakaisen fanit eivät vaan jaksaneet äänestää, tai sitten äänet laskettiin väärin. Itse olisin suonut voiton Harjakaiselle, mutta minkäs sille voi. Toivottavasti hänestä kuullaan vielä, ja Akusta varmasti kuullaan. Ja ehkäpä ensi vuonna meitä ilahduttaa Putouksen uudet jaksot. (älkää nyt ymmärtäkö väärin, Riku on hyvä näyttelijä, ja niin ovat muutkin Putous tähdet, mutta minä olen Akun fani henkeen ja vereen!)
Mitä järkeä on elää, jos ei ryhdy kaikkeen? Mitä järkeä on ryhtyä mihinkään, jos ei tee siinä parastaan?