Kirjoittaja Aihe: Putous  (Luettu 15708 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
    • Goodreads-profiili
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Putous
« Vastaus #125 : Helmikuu 19, 2012, 20:53:36 »
^ tuntui kyllä viimeisimmän jakson alusta asti, että JP tipahtaa - jotenkin siihen hahmoon ei enää pahemmin uutta tullut ja no, vaikka sen eteen varmasti on nähty vaivaa niin kovin hauska se ei varsinaisesti enää ole ollut. Oli omakin suosikkini eräässä vaiheessa, mutta tuntui lässähtävän kun pikkutiedoilla päteminen jäi hahmossa taka-alalle.

Luttisen kaksimieliset sanaväännökset ovat kyllä menneet minun kohdallani aikalailla ohi - valitettavasti? Arvon penaalin ja Sorvankylän (niin todellinen paikka kuin onkin) tajuan mut siihen se jääkin. Ei sillä että luottaisin niiden olevan mitenkään hirveän teräviä mut joo, siitä vaan jää puuttumaan jotain olennaista tällä tavalla. :D Tahdon Usko Translater -ohjelman mobiililaitteeseeni!

Leena Hefner on puolestaan parantunut hahmona kisan edetessä (jej, eihän se enää niin usein olekaan ollut hirrrveen, hirrveen humalassa, hmm?) ja sinällään on ihan ymmärrettävää, että pääsi myös jatkoon. Mieluummin Lennu kuin Hieno, johon ärsyynnyin saman tien... ei vain iskenyt se esiintymistapa eikä edes aihe, jota hahmolla parodioitiin.

~anji~

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Kuka mitä häh?
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #126 : Helmikuu 19, 2012, 21:11:46 »
Täytyy tunnustaa, että mä kyllä tykkään molemmista finalisteista ja nauran kummankin jutuille. Mulle on myös tarttunut niiden hokemat hyvin tehokkaasti. Sitähän sä kysyit. Se oli hirrrveen nätti, rrrikas jne. vitsi vitsi. Toisaalta mulla on ideaalitilanne, koska mä tykkäsin käytännössä kaikista hahmoista viiden parhaan joukossa. Olen kai sitten helppo nauratettava. :D Olen samaa mieltä, että jeevelöinti meni viimeksi aika yli ja rienauksen puolelle. Se laski vähän pisteitä, vaikka mua silti naurattaa. Mua on naurattanut aina siitä lähtien kun tajusin miten kaksimielinen lause uskoon tuleminenkin voi olla. :D Olen myös seurannut Nokian seurakunnan asioita.

anji, Usko Eevertin sanamuunnokset on melkein kaikki sellaisia, millä on tekemistä seksin kanssa tavalla tai toisella. Joukossa on muutamia muitakin, mutta pääsääntöisesti ne on niitä. Vanha vitsi, mutta toimii.
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #127 : Helmikuu 20, 2012, 17:00:15 »
Siis häh saanko mä nyt tänne vuodattaa kaiken angstin mitä Putous on aiheuttanut - myös ne edellisten kausien traumat? Mahtavaa (jos siis saa :D)!
Ensimmäinen Putous oli selkeästi jotain uutta, koska muistan miten kaikki yläasteella oli ihan täpinöissään ja kumma oli, jollei ainakin kerran päivän aikana kuullut "ihanaa Suomen kansa!" tai "se on penalty shot!" ah nostalgiaa 8) Ja juu, mielestäni eka kausi on ollut paras tähän mennessä, ja uudemmat kaudet ovatkin menneet sitten aina vaan aaaaalaaaaaspääääääääiin.
Raisa Reikänaama<3

Mutta niin! Tämä vuosi hienosti skippaan sen keskimmäisen on ollut aika paljolti täynnä myötähäpeää. Elena on taitava näyttelijä, mutta kaikki improilut ovat saaneet mut piiloutumaan sängyn alle. Piia Potka oli ihan jees hahmo, monia se on tuntunut ottavan päähän mutta mua ei vielä :D Muutenkin näytön paikat ovat olleet aika ööm... no, ne eivät vaan ole olleet yhtä hauskoja kuin ennen. Kristan imitaatio 2. kaudella Akun Venla-puheesta oli muuten ihan paras, se jaksaa vieläkin naurattaa. Krista onkin periaatteessa se syy, miksi Putousta katson, Krista on ihana (Yossun lauluesitys veti aika hiljaiseksi.. oli melko kekseliäs) 8D mut joo, ei siitä sitten enempää. Rikun tämänvuotinen hahmo oli ihan hauska, mutta ymmärrän myös miksi siitä nousi haloota [offtopic]90-v pappani kaatui juuri ja on todella huonossa kunnossa[/offtopic]. Rikun olis pitänyt vähän aikaisemmin ottaa puheeksi kaikki satamajutut ja krhm aiemmat uravalinnat ja punaiset mökit, koska ne oli oikeasti hauskoja :D JP oli hauska, ei aina, mutta oli silläkin hauskoja tilanteita. Haittaakse on kyllä paras hokemista, propsit siitä Iinalle. Leena Hefnemikälie on sekin hauska hahmo, mut en osaa sitä sanoa, kuinka pitkälle sillä löytyy hauskoja läppiä. Viimekin jaksossa enemmän nauratti muut näyttelijät Leenan perheenä kuin Leena itse. Ajatuksena kuitenkin toimiva, jaaa-jaaa-jaaa. Usko Eevertti oli kilpailun alussa kutkuttavan hauska hahmo + ne viikset ovat niin pervot.. 8D Mutta silti odotan Akulta parempaa. Sanamuunnokset toimii yleiöön, mutta jotain katalaa siinä hahmossa on... Lauantain jakso oli melko provoisoiva, Jani Toivola jeevelinä. Akua kyllä sinänsä arvostan, että uskaltaa tehdä tollasia vetoja, vaikkei sinänsä hänen tarinassaan mitä muuta hauskaa ollutkaan kuin Hunksit.

Nääh, tuli sekava selitys ja jotain. En tiä mitä tarjottavaa kummallaan finaalikaksikosta olisi. Leena Hefnermikälie jankuttamaan jonnekin televisio-ohjelmaan, ehkä ei. Usko Eevertille oma jouluohjelma tjs, ei sekään oikein toimi. Saa nyt nähdä sitten.
En tykkää, kun itse ohjelmasta on karsittu niin paljon sketsejä pois. Mikseivät sketsihahmot joudu enää improvisoimaan omia laulu-/tanssiesityksiään? imo oli kaikista parasta, kun jokainen joutui improilemaan oman esityksensä, nykyään kaikki on aika pitkälti opeteltu ulkoa. Improvisoiduissa esityksissä näkisi myös, kuka oikeasti on panostanut paljon hahmoonsa :(
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2012, 17:07:13 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #128 : Helmikuu 20, 2012, 19:15:58 »
Todellakin oikeat hahmot finaalissa. Mut puolesta JP ois saanu lähtee jo ajat sitten. Se oli hauska tasan yhden jakson, mutta sen jälkeen se on toistellut samoja asioita jaksosat toiseen. Eli kuten arvata saattoi Iina ei osannut viedä hahmoaan eteenpäin. En yleensäkään voi ymmärtää, mitä Iina tekee Putouksessa. Ei omaa minkäänlaisia improvisaatiotaitoja, eikä osaa olla hauska. Sen keksimät vitsitkin (esim. tulikokeessa) on aina ennalta arvattavissa - ne liittyy seksiin. Ei siinä muuten olis mitään, jos osais tehdä niistä hauskoja, mutta ei niin ei. Jo Iinan naamakin on alkanut ärsyttää. Toinen on Elena, jota en toivo näkeväni mahdollisella tulevalla kaudella.

Mutta Usko ja Leena on ollut kirkkaasti parhaimmat hahmot. Molemmat ovat myös menneet eteenpäin kauden aikana, ja koko ajan tullut esiin uusia piirteitä. Mulle on oikeastaan täysin yhdentekevää kumpi voittaa, molemmat hyviä.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #129 : Helmikuu 25, 2012, 21:09:43 »
Leena Hefner sitten voitti! Ihanaa! ^^ Äänestinkin kaksi kertaa. Kannatti äänestää, jos oli kerran puolella prosentilla kiinni tuo voitto. Siis Leena sai 50,25 % äänistä. o.O Viime Putouksessa oli sentään 4 % ero, että nyt kyllä oli ihan hilkulla. Mutta ihan näin puolueettomasti sanottuna Leena oli myös parempi tässä jaksossa kuin Usko. Hirveetä showta veti siellä, ihanaa. xD Usko ei saanut melkeinpä ollenkaan suunvuoroa, vaikka oli hänelläkin joitain mahtavia sutkautuksia. Liian yli ne vaan menevät mielestäni, eli siksi Leena on hahmoni 2012. <3 Olen niin onnellinen.

Anteeksi tästä sekavasta viestistä ja siitä, että suhtaudun Putoukseen aivan liian tärkeänä asiana. :D
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #130 : Helmikuu 25, 2012, 21:24:13 »
Ärr, täysin väärä hahmo meni voittamaan. ><
Leena oli ihan nice, mutta kävi lopussa ärsyttämään..
Usko on kyllä paras aina ja ikuisesti! <3
Sitähän sä kysyit.
Hey! You just lost The Game.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
« Vastaus #131 : Helmikuu 25, 2012, 21:42:51 »
Mikseivät sketsihahmot joudu enää improvisoimaan omia laulu-/tanssiesityksiään? imo oli kaikista parasta, kun jokainen joutui improilemaan oman esityksensä, nykyään kaikki on aika pitkälti opeteltu ulkoa. Improvisoiduissa esityksissä näkisi myös, kuka oikeasti on panostanut paljon hahmoonsa :(
Olen täysin samaa mieltä! Minusta nykyinen systeemi on enemmän sitä että näytellään sketsihahmoja eikä yritetä oikeasti olla se sketsihahmo, päästä hahmoon sisään. Tahtoisin nähdä enemmän juuri improvisointia, miten hahmot reagoivat yllättäviin tilanteisiin ja niin edelleen. Näkisi sitten, kellä on parhaiten rakennettu hahmo ja kuka eläytyy parhaiten.

Olen tyytyväinen Leenan voittoon. :) Pidin hahmosta alusta asti, mutta en olisi uskonut, että hän pääsee finaaliin saati voittaisi. Luttinen oli aluksi hyvä hahmo, mutta niihin sanamuunnoksiin alkoi loppua kohden kyllästyä. Hahmon lauseissa ei ollut usein mitään järkeä, kun joka väliin piti tunkea joku sanaväännös.

Olen muuten aina tykännyt tuosta hahmojen flirttailusta Jaskan kansssa. :D Leena ja Jaska olisivat söpö pari, vaikka edelleen olen kyllä sitä mieltä, että Raisa Reikänaama olisi Jaskalle se ainoa oikea. ;)

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #132 : Helmikuu 25, 2012, 21:51:04 »
Täysin väärä voittaja. Leena oli ärsyttävä eikä ollenkaan hauska. Jani-Petteri ja Usko Eevertti Luttinen oli parhaat hahmot.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
    • Goodreads-profiili
« Vastaus #133 : Helmikuu 25, 2012, 22:12:41 »
anji, Usko Eevertin sanamuunnokset on melkein kaikki sellaisia, millä on tekemistä seksin kanssa tavalla tai toisella. Joukossa on muutamia muitakin, mutta pääsääntöisesti ne on niitä. Vanha vitsi, mutta toimii.

Jees, arvelinkin jotain tämmöistä. 8) Tiedä sitten, nauraisinko enemmän vai vähemmän ellen miettisi niitä...

Mut höh, Hefner meni sitten voittamaan! Ei siinä mitään, ihan hyvä hahmo joskin olisin kyllä suonut sen puolen prosentin voiton mielummin Uskolle, ehkä olis taas saanut olla jotain parin prosentinkin luokkaa se ero.

Harmittaa, että vaikka finaalissa olikin hyvät hahmot niin niistä se "väärä" sai aktiivisemmat kannattajat. xD Leenallakin oli kyllä onnistunut esitys tänään, ei sen puoleen. Ihana se "et saa kertoa" ja muutenkin miten hahmo varasti koko ajan huomion itselleen. Mutta Usko 4evöh vai mitä ne siinä toistelivat, muhun ei vetoa päälle puhuminen niinkään...

Mikseivät sketsihahmot joudu enää improvisoimaan omia laulu-/tanssiesityksiään? imo oli kaikista parasta, kun jokainen joutui improilemaan oman esityksensä, nykyään kaikki on aika pitkälti opeteltu ulkoa. Improvisoiduissa esityksissä näkisi myös, kuka oikeasti on panostanut paljon hahmoonsa :(
Olen täysin samaa mieltä! Minusta nykyinen systeemi on enemmän sitä että näytellään sketsihahmoja eikä yritetä oikeasti olla se sketsihahmo, päästä hahmoon sisään. Tahtoisin nähdä enemmän juuri improvisointia, miten hahmot reagoivat yllättäviin tilanteisiin ja niin edelleen. Näkisi sitten, kellä on parhaiten rakennettu hahmo ja kuka eläytyy parhaiten.
Olen muuten aina tykännyt tuosta hahmojen flirttailusta Jaskan kansssa. :D Leena ja Jaska olisivat söpö pari, vaikka edelleen olen kyllä sitä mieltä, että Raisa Reikänaama olisi Jaskalle se ainoa oikea. ;)

Siinä olen ehdottomasti samaa mieltä, että improilua olisi ollut kiva nähdä enemmän juurikin tuosta syystä. Valitettavasti jäi aika köykäiseksi tällä kertaa tossa suhteessa, mutta nih. Toivotaan parempaa ensi kautta ;) Ja miehän en ole katsonut kuin ensimmäisen kauden pari viimeistä jaksoa + tän vuoden kokonaan, että Raisaa en tunne, mutta tykkään siitä miten Jaakko otetaan koko ajan mukaan showhun.

~anji~ hukkasi pointin.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #134 : Helmikuu 26, 2012, 15:14:41 »
Voi huoh. Leena sitten voitti - just ja just, mutta voitti silti.
Hieman ottaa kyllä nyt päähän, kun se voitti. Se vaan oli niin ärsyttävä hahmo - loppuun asti. Ärsyttävimmillään se oli silloin, kun se tuli siihen Luttisen valheenpaljastustestiin veistelemään omiaan. Joistakin ehkä se oli hauskaa, mutta ei musta. Tarvitsi tulla siihen pilaamaan Luttisen juttuja.
Mutta joo, aivan mahtava juttu, kun olivat saaneet mukaan Martti Suosalon, joka on yksi parhaista suomalaisista näyttelijöistä! Akun reaktio Suosalon mukana oloon oli jotenkin kaikkein parhain. Ja niin oli Akun suoriutuminenkin vastauksine kaikkineen Suosalon reploihin. :D
Hiukanko repesin, kun Jussi unohti Armin siinä tulikokeessa ja oli sitten huomattuaan asian, että "oho, hän on varmasti aika vähäpätöinen tyyppi, kun unohtuu". Hyvä tapa "pelastaa" tilanne. :D
Jos neloskausi vielä tulee, niin toivottavasti mukana olisi vähän enemmän muitakin sketsejä kuin pelkkää sketsihahmokisaa varten tehtyjä sketsejä, tulokoe/näytönpaikka ja Viikko katsaus. Niin kuin ekalla kaudella oli. Ja tietenkin mukana pitää olla ainakin Aku, Rasila, Jaska, Riku, Jussi ja Iina.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #135 : Tammikuu 20, 2013, 17:39:44 »
Kukaan katsonut tämänvuotista Putousta?

Tänä vuonna on selvästi yritetty saada palasia paikoilleen paremmin kuin parina viime vuonna. Jaska on palautettu turvallisesti juontamaan ja Elena Leeve potkaistiin pois eikä uusia näyttelijöitä ole otettu mukaan. Osittain homma toimii paremmin, mutta vieläkin ykköskausi hehkuu parhaana.

Sketsihahmojen ensiesittelyssä päällimmäinen tunne taisi olla "tässäkö nämä nyt sitten oli?!?" eli melko laimeita nämä tämänvuotiset. Kristalla ja Akulla on yritystä, vaikka hekään eivät lähellekään parastaan yllä. Armin Sanna Raipe Helmistä en ymmärrä juuri ollenkaan ja Leena Hefneristä tultu roimasti alaspäin. Jussin hahmo voisi pienellä hionnalla nousta ihan kohtuulliseksi, mutta tällä hetkellä en oikein jaksa sitä. Iina on palannut viimevuotisen piikin jälkeen takaisin omalle tasolleen eli yksi-ilmeisyyteen, murre oli ihan kiva tuulahdus mutta muuten hahmossa ei ollut paljonkaan sisältöä. Rikulta erikoista lähteä Iinan kelkkaan, mutta ei Rikunkaan hahmo mikään tajunnanräjäyttävä ole. Ja Jugi ei vain tunnu osaavan.

Eilisestä jaksosta (spoilausta jos joku ei ole nähnyt!):
Yllätystehtävän paluuseen olin tyytyväinen, vaikka idea tehtävässä olikin yllätyksetön. Näytön paikka oli myös jo ykköskaudella nähty ja parasta oli Kristan Iina-imitaatio, immuniteetti ihan oikeutettu :D. Hahmo-osuus oli luultavasti kaikkien neljän tuottarin tylsin, vaikka siinä yritettiinkin jotain uutta. Toivottavasti käyrä on noususuhdanteinen, viime vuonna hahmot kehittyivät ihan kohtuullisesti, joten tämänkin vuoden toivon voisi laittaa sille osastolle.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Tammikuu 20, 2013, 21:15:04 »
Tänä vuonna on selvästi yritetty saada palasia paikoilleen paremmin kuin parina viime vuonna.

Olen periaatteessa samaa mieltä. Välisketsien taso on edelleen vähän heikko, mutta Viikkokatsaus jatkaa viime vuoden tapaan yleisesti ottaen hyvällä tasolla. Näyttelijät, erityisesti ne parhaimamt improvisoijat, etupäässä Hirviniemi, liikkuvat mukavasti myös muualla, kuin alatyylisektorilla.

Mitä hahmoihin tulee, niin yleistaso ei ole yhtä mehevä, kuin vaikkapa viime vuonna, jossa säälittävimmilläkin viritelmillä oli jotain huumoriarvoa. Toisaalta mm. Sanna-Raipe Helminen on silkkaa neroutta; hyvää parodiaa eräänlaisesta "teinistereotyyppiryhmästä" ja mukana  peruskivaa Tampere- ja Raipe-vitsiä. Tämän hienoutta korostaa se, että Toivainen on itse tamperelainen. Joka tapauksessa, Sanna-Raipe on mielestäni aika nerokas hahmo. On tullut huomattua, että hahmo ei ole kaikille auennut, mutta itse tosiaan tykkään ja kovasti. Eiväthän ne jutut sinänsä hirveästi naurata, mutta itse tykkään myös tällaisesta vähemmän räiskyvästä huumorista.

Hirviniemikin on mennyt paikkakuntavitsien alueelle Samppa Linnansa kanssa... Keskitason Turku-huumoria ja ideana ihan hauskaa "mää oon nii hauska" -irvailua, mutta hahmo on selvästi, kuten Hirviniemi lupaili jo ennen kauden alkua, kieli poskessa väännetty viritelmä.

Vatasen Karim. Z. Yskowicz on idealtaan ehkä hienoin hahmo, sopivasti epäkorrekti. Vatanen ei ole kuitenkaan onnistunut täysin hyödyntämään hahmon potentiaalia ja some-vitsit ovat vähän kertakäyttökamaa, vaikka ovathan ne ihan osuvia nykyään.

Iina on palannut viimevuotisen piikin jälkeen takaisin omalle tasolleen eli yksi-ilmeisyyteen, murre oli ihan kiva tuulahdus mutta muuten hahmossa ei ollut paljonkaan sisältöä. Rikulta erikoista lähteä Iinan kelkkaan, mutta ei Rikunkaan hahmo mikään tajunnanräjäyttävä ole.

Joo, Kuustosen Sisko Sikiö oli ihan perusveikeä teini-irvailu, mutta ei lähelläkään Sanna-Raipen tasoa. Huomattavaa on, että Sisko Sikiöllä oli myös ehkä selvin "hokema", mikä ei ole aina niin hyvä juttu. Varsinkin Hirviniemi on aina ollut hyvä kehittelemään hahmoja, jotka eivät nojaa vain hassuihin toistuviin hokemiin ja viime kaudella muillakin sketsihahmoilla oli sillä saralla enemmän yritystä. Toisaalta samalla myös pahin esimerkki hokemien kanssa pelleilystä löytyy viime kaudelta, kiitos Pia Potkan. Parhaimmillaan hokemat toimivat kuten Luttisen "sitähän sä kysyit", joka on aika hieno piikki joidenkin pastorien ja muidenkin varsinaisesta kysymyksestä pois päin luikerteleville tavoille vastata kysymyksiin, jossa annetaan lopuksi joku ympäripyöreä vastaus ja oletetetaan, että "sitähän sä kysyit".

Niemisen Veli Sikiö on myös eräänlainen teiniparodia, tai jotain siihen suuntaan, ja ihan peruskiva sellainen, mutta ei jaksa oikein naurattaa. Veli Sikiö toimisi melkeinpä paremmin yksin, vaikka silloin se tosiasia, että tämä hahmokonsepti on vähän "nähty" korostuisi kenties lisää. Toisaalta niin oli Luttisenkin, ja hyvin toimi.

Kososen Taxfree on myös kategoriaa "ihan kiva idea", mutta hahmo ei oikein istu täydellisesti noihin tehtäviin ja Vatasen Mallorca oli niin paljon nerokkaampi. Ei tässä vikaa ole, mutta nääh.

Ja Jugi ei vain tunnu osaavan.

Joo, ei ole nämä sketsihahmot Rasilan heiniä.

Yleistaso on kuitenkin minusta ihan hyvä. Viime kauden hahmoissa oli ehkä enemmän helmiä, kuten Varamies, joka oli tosi hyvä sketsihahmo, muttei niin hirveän hyvä Putoukseen; ei se maailman nerokkain hahmo ollut, mutta ideana hauska ja vähän kuin Sanna-Raipella ja parilla muulla eilen, Putouksen improvisointiosasto ja vaihteleva sisältö hahmokisassa oli pienoinen kompastuskivi. Sketsihahmokisassahan ei loppujen lopuksi etsitä sketsihahmoa, vaan hassunhauskaa ja karikatyyristä fiktiivistä henkilöhahmoa. Tällä kaudella mukana on paljon yksittäisiä kivoja ideoita, mutta ei siellä mitään Harjakaisen tai Luttisen tasoisia nerouspommeja ole. Parhaimmillaan hahmot ovat, edellisten kausien tapaan, edelleen silloin, kun ne ovat kuin suoraan tosielämästä napattuja henkilötyyppejä.

Liputan siis eniten Sanna-Raipen ja varauksella Karimin puolesta. Toivottavasti molemmat kehittyvät hyvään suuntaan.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #137 : Tammikuu 21, 2013, 09:18:04 »
Just puhuin viime viikolla, ett on ihan peestä, ku Putous pyörii nykyää niin paljon sketsihahmojen ympärillä ja muut sketsit on jääny pois, niin kui esim. yllätystehtävä. Vähänkö ilahtusin, kun se oli nyt taas mukana. Ja siis vaikka sketsihahmot on ihan kivoi, nii vois vähän vähentää sitä niiden mukana oloa - ne kun on melkein koko ohjelman ajan esillä.
Sketsihahmoista suosikkeihin kuuluu Hirviniemen Samppa Linna, Vatasen Karim ja Niemisen Sikiö. Tykkäsin kyll myös Kuustosen hahmosta, enkä kyll ihan ymmärrä ett miks se tippu, koska siell o kuitenki muutamia hahmoja, jotka o sitä huonompia.
Armin hahmo ei naurata sitten yhtään. Jopa Kososenki hahmo on parempi kuin Armin - se sentään naurattaa. Armin viime vuoden hahmokin oli parempi, enkä edes tykännyt siitäkään, sillä Hefner oli vaan ärsyttävä.
Ja Jugi ei vain tunnu osaavan.
Mä oon kyll sitä mieltä, ett Rasila tekee tahallaan huonoja hahmoja. Ett sitä ei paljoa kiinnosta menestyykö hahmo vai ei. Koska ihan varmasti Rasila onnistuisi luomaan hyviä hahmoja, jos vain haluaisi.
On kyllä vähän hehkutettava tän kauden ekaa jaksoa, jossa Hirveniemellä oli näytönpaikka. Se oli jotain niin loistavaa ja hauskaa. :D Hirviniemi se vaan osaa.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #138 : Tammikuu 24, 2013, 19:15:53 »
^Rasila on hyvä näyttelijä, mutta tuo on totta, se taitaa itse tehdä huonoja hahmoja kun se muuten loistaa sarjan sivuosissa (mm. kaikki isähahmot joita hahmokilpailun hahmoilla on ollut).
Samppa Linna ei jaksa naurattaa, musta tuntuu että puree vanhempaan kansaan kuin minä - ja hyvä näin. Samoin Vatasen hahmo tuntuu hihityttävän vanhempaa väkeä. Armin hahmo naurattaa ihan vaan koska Armi itse on hyvä näyttelijä, nauran varmuuden vuoksi kun Armia näkyy missään kohdin.
 Hirviniemi on kyllä hyvä näyttelijä myöskin.
Kristan hahmo vain ärsyttää.

Tämäkin ohjelma perustuu johonkin ohjelmaformaattiin, onko kokemuksia tai näkemisiä originaalista?
//hööö? Miks mä oon lukenu että lopputeksteissä ois ollu että perustuu yada yada yadan formaattiin yada yada.. o.o
jeeee suomalaiset
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2013, 21:54:37 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #139 : Tammikuu 24, 2013, 19:42:55 »
Tämäkin ohjelma perustuu johonkin ohjelmaformaattiin, onko kokemuksia tai näkemisiä originaalista?

Putous on ihan suomalainen formaatti, jota taas on alettu myymään muihin maihin.

Olen seurannut Putousta alusta asti ja ensimmäinen kausi oli minusta parhain, silloin oli parhaat näyttelijät ja sketsit. Sketsihahmokilpailu nousi sen verran kuuluisaksi, että siksi muihin kausiin sketsihahmojen hommia on lisätty. Minusta kumminkin live sektsit ja niihin liittyvät yllätystehtävät ovat parhaimpia.
Sketsihahmoista, ensimmäisella kaudella Eero Ritalan Jone Riksusta oli suosikkini, se nauratti kunnolla. Marja Tyrni ja Kete Rahkonen oli myöa hauskoja hahmoja. Toisella kaudella mielestäni paras oli Jussi Vatasen Mister Mallorca. Viimevuonna kukaan ei noussut suosikikseni, mutta jos pakko olisi valita, niin Pastori Luttinen. Vasta ihan viimeisissä jaksoissa ymmärsin hänen sanamuunoksiaan. Nyt uusimmasta hahmoista suosikini on Sanna-Raipe Helminen. Parhaat hahmot ovat yleensä juuri tälläisiä perusihmisiä, joiden puheita ja tekemisiä liioitellaan tarpeeksi. Niistähän monissa sketsien hahmoissa yleensä on kyse. Kun ajattelee vaikka Kummeleita, niin niiden sketsit keskitty siihen, että ne parodiasoi (kirjotetaankohan se noin) erilaisia ihmisiä, kuten Speedy ja Saku hevareita.

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Tammikuu 30, 2013, 18:29:51 »
Samppa Linna ei jaksa naurattaa, musta tuntuu että puree vanhempaan kansaan kuin minä - ja hyvä näin.

En ole vielä yhteenkään itseäni vanhempaan törmännyt, joka Hirvisaaren turkulaisvitseistä huvittuisi. Ja toisaalta, mitä olen itseäni nuorempien kanssa puhunut, niin ainakaan itäsuomalaisnuoret eivät edes ymmärrä kaikkea mitä hän sanoo: joko täkäläisittäin kummallisen ilmaisutavan tai huumorin takia. En itse näe mitään syytä, miksi äänestäisin häntä. Jopa Kuustosen melko kehno parodiosointi intohimoisesta fanista on Hirviniemen tämän tuotantokauden seksistisiä vitsejä parempi.

Karimista ja Sanna-Raipeesta tykkään, molemmat ovat huolellisesti tehtyjä hahmoja hyvillä hokemilla ja ne on tehty hyvän maun mukaisesti. Onhan kaikilla hahmoilla ollut pieniä high lightejaan, mutta nuo voisivat puolestani mennä suoraan finaaliin keskenään.

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #141 : Tammikuu 30, 2013, 19:34:01 »
Hahmot ei niinkään sytytä, mutta Voice of Finland -sketsi oli aivan mahtava.  Nauroin tikahtuakseni ja nauroin kun satuin just kuuntelemaan Mike Monroen haastattelua radiossa ja hän piti sketsiä kanssa aivan mahtavana. :D

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
« Vastaus #142 : Helmikuu 17, 2013, 16:05:40 »
Sketsihahmokilpailu on IMO jäänyt vähän tylsäksi tänä vuonna. Osa hahmoista on/oli kyllä hyviä, mutta tuntuu kuin niistä ei otettaisi kaikkea potentiaalia irti. Itse en tykännyt näistä "Tanssii hahmojen kanssa" ja "Hyvät ja huonot uutisvuodot" sun muista tv-ohjelmien väännöksistä, joissa hahmot pantiin kisailemaan. Ei se oikein anna hahmosta mitään lisää, että tämä tanssii suunnitelluilla koreografioilla julkkiksen kanssa, eivätkä ne visailutkaan kamalasti naurattaneet. Tykkäsin enemmän edellisistä kausista, kun hahmot saivat esimerkiksi suunnitella omat tv-ohjelmansa ja musikaalinsa. Tällöin kaikki hahmot pääsivät kunnolla esille ja heistä paljastui uusia puolia. Edellisillä kausilla tuntui myös, että sketsihahmoissa tapahtui enemmän hahmokehitystä: Jani-Petteri käsitteli Tero-obsessiotaan ja löysi ihastuksen, Hefnerillä oli myrskyisä suhde Jaskan kanssa, Luttisesta tuli esiin villimpi puoli, Hienosta paljastui puuma... ja niin edespäin. :D Nykyiset hahmot tuntuvat ikään kuin jämähtäneen paikoilleen. Esimerkiksi Sanna-Raipe oli mielestäni hauska hahmo ja odotin innolla, mihin suuntaan hahmoa viedään, mutta hän pysyikin siinä samassa hiljaisessa roolissaan loppuun asti. Siis pitäähän hahmoissa olla jatkuvuutta, mutta jotain syvyyttäkin voisi lisätä. Ehkä sitä olisi tullutkin, jos Armi olisi pysynyt kisassa mukana pidempään.

Mietin muuten ennen tämän vuoden Putouksen alkamista, että eipä kukaan vielä ole tehnyt siamilaisia kaksosia hahmoksi, ja kappas! :D Sisko Sikiö ei niin kauheasti naurattanut, mutta Velistä (vai Veljestä?) tykkäsin heti. On kyllä jäänyt vähän hämäräksi että pitikö hahmon alusta asti olla niin elämäänkyllästynyt kuin hän nyt on, vai luovuttiko Riku kun näytti siltä, että Veli putoaisi ensimmäisenä kisasta. Ainakin joissain jaksoissa Veli sai selvästi vähemmän ruutuaikaa kuin muut eikä vaikuttanut siltä kuin hän edes yrittäisi olla hauska. Minusta tässäkin on hukattu kamalasti potentiaalia: siitähän saisi vaikka mitä kun Sisko on nyt irti ja Veli on yksin, mutta aihetta on sivuttu vain vähäsen. Välillä on kuin Siskoa ei olisi koskaan ollutkaan. Se oli kyllä söpöä kun Veli halaili sitä mitä-lie-mallinukkea ja valitti että on ikävä Siskoa. Aww. :D

Improvisaatio-osuudet ovat tällä kaudella olleet hauskoja ja sketsit mukiinmeneviä. En tosin yhtään tykännyt siitä vieras-sketsistä, jossa kaupattiin asuntoa täynnä julkkiksia. Minusta siinä ei ollut oikein mitään hauskaa, ihan kuin olisi vain yritetty toitottaa "Katsokaa, me saatiin julkkiksia paikalle, naurakaa!" Muutenkin tuntuu että Putouksessa vierailee liikaa julkkiksia, ihan kuin niillä yksin yritettäisiin ostaa katsojien mielenkiinto. Kyllä näyttelijät varmasti pystyisivät naurattamaan ihan ilmankin.

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Helmikuu 17, 2013, 20:42:11 »
Minä olen kyllä sitä mieltä että Putous vois pitää välivuoden.. Alkaa olla kulunu ohjelma jo, silti sitä vaan katotaan ja sillä on suuret katsojaluvut. Itsekin katson aina kyllä ja ajattelen jaksojen jälkeen ettei oikeastaan mistään jäisi paitsi vaikken katsoisikaan. Tämän vuoden sketsihahmot on kyllä kieltämättä vähän tylsiä, suosikkini on kuitenkin jo pitkään ollut Karim! Siinä on jotain semmoista mitä edellisvuosien onnistuneissa hahmoissa oli :D Tykkäsin myös Sanna-Raipesta, mutta hieman ehkä petyin kun viime vuoden Hefner oli niin mainio Armilta! Akun hahmoon petyin kyllä heti, Samppa tuntuu niin erilaiselta kun Akun aikaisemmat.. Tuntuu kyllä yleisesti että tänä vuonna näyttelijät eivät ole enää niin jaksaneet hahmoihinsa panostaa.

Sketsitkin naurattavat nykyään vain harvoin, ne on melkein aina ihan liian pitkiä, johon sitten ne kaatuu kokonaan. Tosin Vof-parodia oli mainio "tuomareiden" osalta :D Samaten Viikkokatsaus... Noh muutamia juttuja siinä on mitkä naurattavat, mutta monesti siinäkin on ihan omituisia kaukaa haettuja juttuja. Parhaita on ne osiot missä näyttelijät improvisoivat, silloin oikeasti voi nauraa. Ei sillä, tykkään ihan putouksesta ja oon kaikki kaudet katsonut, mutta olen henk. koht. sitä mieltä että voisi pitää vähän taukoa.
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa renak

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Kotitontuille äänioikeus!
« Vastaus #144 : Helmikuu 17, 2013, 22:35:11 »
Minä olen kyllä sitä mieltä että Putous vois pitää välivuoden.. Alkaa olla kulunu ohjelma jo, silti sitä vaan katotaan ja sillä on suuret katsojaluvut. Itsekin katson aina kyllä ja ajattelen jaksojen jälkeen ettei oikeastaan mistään jäisi paitsi vaikken katsoisikaan. Tämän vuoden sketsihahmot on kyllä kieltämättä vähän tylsiä, suosikkini on kuitenkin jo pitkään ollut Karim! Siinä on jotain semmoista mitä edellisvuosien onnistuneissa hahmoissa oli :D Tykkäsin myös Sanna-Raipesta, mutta hieman ehkä petyin kun viime vuoden Hefner oli niin mainio Armilta! Akun hahmoon petyin kyllä heti, Samppa tuntuu niin erilaiselta kun Akun aikaisemmat.. Tuntuu kyllä yleisesti että tänä vuonna näyttelijät eivät ole enää niin jaksaneet hahmoihinsa panostaa.

Sketsitkin naurattavat nykyään vain harvoin, ne on melkein aina ihan liian pitkiä, johon sitten ne kaatuu kokonaan. Tosin Vof-parodia oli mainio "tuomareiden" osalta :D Samaten Viikkokatsaus... Noh muutamia juttuja siinä on mitkä naurattavat, mutta monesti siinäkin on ihan omituisia kaukaa haettuja juttuja. Parhaita on ne osiot missä näyttelijät improvisoivat, silloin oikeasti voi nauraa. Ei sillä, tykkään ihan putouksesta ja oon kaikki kaudet katsonut, mutta olen henk. koht. sitä mieltä että voisi pitää vähän taukoa.
Mustaki Putous vois pitää välivuoden, sillä se huononee kausi kaudelta.
Mutta sitten ne tulis takasin yhtä hyvinä kuin ekana ja tokana kautena!
Miusta oli ihanaa, kun Samppa Linna tippu. Oon savolainen, joten en voinu sietää häntä.
Finaaliin tuli parhaat tyypit. veli ja Karim ovat parhaita.
Mä uskon, että Karim voittaa, koska Riku on jo voittanu kerran, ja kukaan ei oo ollu koskaan kahta
kertaa voittaja. Mutta voihan sekin voittaa...
Mitä syntyy kotitontusta ja taikasauvasta?
-Renak

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #145 : Helmikuu 17, 2013, 22:51:29 »
Mielestäni Putous ei tarvi välivuotta, mutta uutta verta kylläkin. Iina Kuustonen voisi poistua koko sarjasta ja tilalle ottaa jonkun lahjakkaamman näyttelijän. Mieluummin vanhemman sellaisen. Sketsit on tällä kaudella ollut aika tylsiä ja yllätystehtävät myös. Sketsien pituuksista joku taisi mainitakkin. Tuntuu, että monista sketseistä kirjoitetaan pitkiä, ihan vaan sen takia että ohjelam saa täytettä. Laatuun voisi parantaa. Nämä yllätysvieraat ja julkkikset, joita tällä kaudella on näkynyt ihan liikaa ei kyllä nosta ohjelman arvoa.

.En tosin yhtään tykännyt siitä vieras-sketsistä, jossa kaupattiin asuntoa täynnä julkkiksia. Minusta siinä ei ollut oikein mitään hauskaa, ihan kuin olisi vain yritetty toitottaa "Katsokaa, me saatiin julkkiksia paikalle, naurakaa!"
Olen samaa mieltä, mikä tässä sketsissä on ideana? Ymmärsin sen että osta talo ja keittiön muakna tulee Hans Välimäki kokkina, mutta ne loput... en tajuu. Improvisaatiotehtävät on ollut mielestäni vähän laimeita. Niihin voisi laittaa enemmän haastetta.

Mielestäni tän kauden sketsihahmot oli paljon parempia kuin viime vuonna, mutta esiintymiset eri ohjelmaformaateista on sekavia. Ainut "ohjelma" josta pidin, oli se haluatko sketsihahmosi, kun he soittivat vanhoille hahmoille. Minusta se oli hyvin rajennettu, että jotkut hahmot tunsivat toisensa, kuten Taxfree ja Mallorca ja se kuinka hahmot vastasivat puhelimeen omalle tyylilleen luontevasti.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #146 : Joulukuu 31, 2016, 23:05:35 »
Putous tulee pian - onko vuotislaiset ja Suomen kansa valmiina kohtaamaan tämän sarjan?

Itse seurasin Putousta enemmän ja vähemmän sarjan "kultavuosina", kun sarjassa oli mukana Hirviniemi ja kumppanit. Kun porukka vaihtui, laski mielestäni koko shown taso, enkä sarjaa enää yhtä paljoa seurannut. Saa nähdä, mihin suuntaan Putous lähtee, kun uusi kööri astuu puikkoihin. Aiotteko katsoa, ja mitä mieltä tulevista putouslaisista?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #147 : Tammikuu 01, 2017, 17:27:53 »
Eihän ensimmäistä kautta varmaan pystytä koskaan ylittämään, mutta silti olen jokaisen kauden katsonut. Sketsihahmot ja impro-osuudet ovat yleensä ohjelman suola, mutta jotenkin niistäkin on tullut vähän ikävystyttäviä. Etenkin sketsihahmot toimivat mielestäni paremmin jos niiden annetaan vain puhua Jaskalle/Heikille tai keskenään, kaikki nämä viime vuosien "tv-ohjelmat" ja muut ovat mielestäni turhia ja kankeita, antaisivat hahmojen heittää vapaasti läppää.

Tykkään siitä, että näyttelijöitä vaihdetaan ja tuoretta verta otetaan rohkeasti mukaan. Muutama uusista naamoista on itselle ennestään tuttuja, mutta jännittävää nähdä ovatko he hauskoja ilman käsikirjoitusta. Toivottavasti keväällä saadaan nauraa!
"Muikkunen, ota airo."

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #148 : Tammikuu 22, 2017, 16:57:54 »
Eilen se sitten alkoi, uusi Putous-kausi nimittäin. Katsoiko joku, mitä mieltä?

Itse ehdin alkua katsomaan, kunnes suuntasin saunaan. Jotenkin moni näyttelijä vaikutti ainakin noin alkuun vähän tönköltä - varmasti oli jännitystä ilmassa. Katsoin Youtubesta noita tämän vuoden hahmoja, mutten ainakaan vielä noiden pohjalta osaa sanoa mitään kovin kummoista, sillä mielestäni hahmojen pitäisi saada kasvaa jonkin aikaa ennen kuin niistä näkee mihin hahmot pystyvät.

kaikki nämä viime vuosien "tv-ohjelmat" ja muut ovat mielestäni turhia ja kankeita, antaisivat hahmojen heittää vapaasti läppää.

Tähän sanon, että olen ihan samaa mieltä! Jokin yksittäinen tv-ohjelmakytkös olisi ollut ihan jees, mutta kun niitä alkoi tuleman jatkuvasti, niin hommasta meni maku. Olisin silloin kaivannut uudenlaista ideaa enkä vain tv-ohjelmien pyörittelyä.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #149 : Tammikuu 23, 2017, 16:35:43 »
Olihan se pakko katsoa, vaikken suuria odottanut. En hirveästi pettynyt mutta en myöskään ilahtunut liiemmin. Hieman annan anteeksi ja laitan jännityksen piikkiin, mutta käsikirjoituksessakin olisi ehkä toivomisen varaa. Välisketsit eivät mitään jättipotteja todellakaan olleet eikä Tulikoe tai Näytön paikkakaan paras mahdollinen ollut. Hahmoista saatiin vain raapaisu ja tuntuu että siinä se jakso sitten oli, Viikkokatsauksesta en koskaan ole pahemmin välittänyt. Kaisan ja Minkan esittelyt olivat vähän vääntämällä väännettyjä vitsejä, vaikka se Tampere-läppä huvittikin.

Hahmoissa oli muutama ihan potentiaalinen, jos niiden antaa kasvaa ja kehittyä eikä pakota liian kankeisiin ohjelmaosioihin. Kokander ja Erkku taitavat tällä hetkellä olla suosikkini, Pilvikin aika hyvin veti mutta vähän ehkä tuli mieleen se Rikun mummohahmo männävuosilta. Roope Salminen ainakin hoiti juontajan tonttinsa mallikkaasti, siinä ei moitittavaa.
"Muikkunen, ota airo."