Kirjoittaja Aihe: Millaiselta hahmot näyttivät mielessäsi kun luit kirjoja?  (Luettu 12286 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa katjuska

• ainoa laatuaan
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Millaiselta hahmot näyttivät mielessäsi kun luit kirjoja?
« Vastaus #50 : Toukokuu 04, 2014, 22:26:30 »
Koska sain syntymäpäivälahjaksi Harry Potter-laegenda kirjan, minulle ei ole muodostunut mitään "outoja" mielikuvia (esim pimento näyttäisi aivan rupikonnalta yms). Mutta pakko myöntää että koska en ole katsonut kirjaa niin paljon viime aikoina, minulle on tullut vihdoin jonkinlainen kuva kuhnusrviosta. Kuva on otettu sivusta päin ja sillä on hieman pullea maha. Päällään sillä on (hieman) toffeemainen takki jonka alla on liivi. Siinä kuvassa kuhnusearvio katsoo kameraan, hymyilee ja pitää liivistään kiinni kaksin käsin. Muhkeita pursuviiksiä sei mielikuvassa hänellä ole. En osannut kuvailla kunnolla, tedetään, muttaa koittakaa nyt jotain tajuta.

//älkää kysykö miksi, mutta broderic ennus näyttää mun mielestä vanhalta, laihalta mieheltä jolla on päänä sellainen oikein kiva sininen kastelukannu (johtuen ilmeisesti siitä että viidennessä kirjassa pyhän mungon aulanoita sanoi että ennus luulee olevansa teepannu)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2015, 09:49:19 kirjoittanut katjuska »
"In 900 years of time and space I’ve never met anyone who wasn’t important"- The Doctor

Poissa Katharina

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #51 : Toukokuu 04, 2014, 22:57:17 »
Olen lukenut kaikki kirjat ensimmäistä lukuun ottamatta ennen elokuvaa, joten minulla on hahmoista Rowlingin ja oman mielikuvitukseni muokkaamat ulkonäöt (koskee myös velhomaailman rakennuksia ja paikkoja). Hahmoista sen verran, että mielestäni näyttelijävalinnat olivat hyvät, mutta kirjoja lukiessani vain muutama hahmo saa nykyään elokuvien tarjoamat kasvot.

Harry: Ensinnäkin hänellä on vihreät silmät, musta sotkuinen tukka, that's it. Daniel Radcliffe on mielestäni onnistunut valinta Harryksi ja vaikka hänellä ei ole vihreitä silmiä ja kirjan vaatimia hiuksia, hänen katseessaan on jotain surumielisyyttä ja todella syvää. Kirjojen kannet ovat myös hieman pohjalla mielikuvaani Harrysta (en kyllä voi sanoa pitäväni suomenkielisten kansien Mika Launiksen kuvituksista).

Ron: Hänellä on paljon pisamia, sotkuiset oranssit hiukset ja pitkä. Rupert Grint on mielestäni täydellinen Ron, tosin pisamat lisäisin.

Hermione: Emma Watson on ainoa oikea Hermione, mutta kyllä minun mielikuvitseni tuottamalla Hermionella on isot etuhampaat ja todella tuuheat sotkuiset hiukset.

Dumbledore: Kääntäkää Viisasten kiven takakansi eteenne. Siinä on Dumbledore millaiseksi kuvittelin hänet ensimmäiset kirjat. En enää muista vaikuttivatko elokuvat viimeisien kirjojen Dumbledoreen, mutta nykyään kyllä.

Pimento : Nuorempana odotin mielenkiinnolla, miten tuo rupikonnanaamainen kamala nainen onnistutaan tekemään elokuvassa. Pettymys oli suuri, kun elokuvassa minut kohtasi Imelda Stauton ilman minkäänlaisia tehosteita :) Vaikka kyse onkin enemmän vertauskuvallisesta näöstä, en silti voi olla yhdistämättä Pimentoa Feeniksin kirjan kannen luomukseen.

Villisilmä: Onkohan kukaan tehnyt samaa virhettä kuin minä... minä luulin Liekehtivää pikaria lukiessani, että Vauhkomieli on se sininen hahmo kannen alanurkassa :) Vauhkomielen ulkonäkö muuttuu minulla joka lukukerralla hieman, mutta se ei ikinä saa elokuvien Vauhkomielen muotoa (onneksi). Vauhkomielellä toinen silmä on selvästi suurempi kuin toinen ja se liikkuu silmäkuopassa villisti ja hallitsemattomasti. Hän on minulle vertauskuvallisesti kuin soturi haarniskassaan.

Koska luin kirjat ennen elokuvia, minulla ehti muodostua päähäni oma kuvani henkilöistä. Elokuvilla on kuitenkin ollut suuri vaikutus hahmojen ulkonäköön, sillä esim.  Hagrid, McGarmiwa, Kalkaros, Luna, Weasleyt saavat kirjoja lukiessani näyttelijöiden kasvot.
"I don't want other people to decide who I am. I want to decide that for myself." -Emma Watson

Poissa katjuska

• ainoa laatuaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Toukokuu 05, 2014, 09:25:34 »
Koska sain syntymäpäivälahjaksi Harry Potter-laegenda kirjan, minulle ei ole muodostunut mitään "outoja" mielikuvia (esim pimento näyttäisi aivan rupikonnalta yms). Mutta pakko myöntää että koska en ole katsonut kirjaa niin paljon viime aikoina, minulle on tullut vihdoin jonkinlainen oma mielikuva kuhnusrviosta. Kuva on otettu sivusta päin ja sillä on hieman pullea maha. Päällään sillä on (hieman) toffeemainen takki jonka alla on liivi. Siinä kuvassa kuhnusearvio katsoo kameraan, hymyilee ja pitää liivistään kiinni kaksin käsin. Muhkeita pursuviiksiä sei mielikuvassa hänellä ole. En osannut kuvailla kunnolla, tedetään, muttaa koittakaa nyt jotain tajuta.
//miks tää tuli kaks kertaa?
"In 900 years of time and space I’ve never met anyone who wasn’t important"- The Doctor

Poissa Slytherin Prince

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
  • Pottermore: UnicornPhoenix28249
« Vastaus #53 : Heinäkuu 06, 2014, 21:00:46 »
Minä katsoin ekana leffat ja sitten vasta luin. Joten kuvittelen hahmot näyttelijöiden näköisiksi.

Poissa Hitomi Yukiko

• Sekunttiviisari
  • Vuotislainen
  • Pottermore: BloodDream30343
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #54 : Helmikuu 13, 2015, 21:13:18 »
Mulla kun on jonkinsortin manga-anime villitys menossa viidettä vuotta.. Pottereitä kun aloitin lukemaan n. kolme vuotta sitten ja hahmot olin kuvitellut sellaisiksi mangatyylisiksi. On varmaankin siis itsestäänselvyys, etteivät elokuvien hahmot vastanneet lähellekkään omia mielikuviani..
Paintin with my watercolors, watching my life.

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Kesäkuu 18, 2015, 18:14:20 »
eheh... ootteko kattonu Lego Ninjagoa? Fanitin sitä yli kaiken 8 vuotiaana, ja samaan aikaan suunnilleen luin AV:tä. Kuvittelin Lupinin Lego Ninjagon Zanen hiustyyliin :D Elokuvissa järkytyin kovin Lupinin ulkonäköä, samaten Pimennon, Pimento oli minulle vain sellainen, että en koskaan nähnyt hänen kasvojaan, kuulin vain pääni sisällä hänen narisevan äänensä. Eli en mielikuvissani koskaan katsonut Pimentoa kasvoihin, hän vain teki ärsyttäviä asioita. Siriuksen kuvittelin mustahiuksisena, ne eivät sinänsä olleet pitkät, mutta paksut ne olivat. Siriuksella ei ollut partaa, ja hän oli jotenkin viileän hyvännäköinen. Eli sellainen komistus, joiden perään jästitytöt hihittelevät ja huokailevat. Siriuksen hiukset olivat myös aavistuksen sekaisin, niin kuin Row kuvaili Harryn hiuksia, mutta tyylikkäämmin.

//muoks. Kornelius Toffee, toffeen väriset hiukset, säkenöivä hymy eikä mitään knalleja. Siis minulla Kornelius ja Gilderoy olivat saman näköisiä :D
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #56 : Kesäkuu 18, 2015, 19:24:38 »
Minä katsoin ekana leffat ja sitten vasta luin. Joten kuvittelen hahmot näyttelijöiden näköisiksi.

Minulla on sama juttu. Hahmot näyttävät kirjoja lukiessani melko lailla siltä, miltä näyttelijät, mutta, jos kirjassa on jokin ulkonäöllinen asia kuvattu eri tavalla kuin elokuvissa, silloin menen sen mukaan, mitä kirjassa lukee (esim. Kuhnusarvion mursunviikset, joita ei ole elokuvan hahmolla).
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Demeter

• suklaasammakko
  • Vuotislainen
  • Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
« Vastaus #57 : Kesäkuu 24, 2015, 20:10:36 »
  Valitettavasti usein mieleeni tulee ensin elokuvien henkilöt, sillä luin kirjat jo aika nuorena (6-7v) ja elokuvat sitten katsoin joskus 8-vuotiaana. Niinpä en enää edes muista kunnolla millaiseksi kuvittelin hahmot, mikä harmittaa :( Olenkin neuvonut veljeäni kuvittelemaan hahmot itse, ja varoitin siitä mitä tuhoa elokuvat tekivät mielikuvitukselleni. (Joo aika dramaattista :D)
  Launiksen kuvat taas eivät ole lähes ollenkaan vaikuttaneet minuun, ne ovat liian epäaidon näköisiä enkä ole edes koskaan pitänyt niistä.
  Muutamia omiakin mielikuvia minula onneksi vielä on; esimerkiksi McGarmiwa ei ole mielessäni todellakaan mikään Maggie Smith, vaikka hän onkin erinomainen näyttelijä. Mielessäni Minerva on nuoremman oloinen, ja hiukset ovat mustat. Lisäksi hän ei käytä hattua lähes ollenkaan.
"Älä sääli kuolleita Harry, sääli eläviä, ja varsinkin niitä jotka elävät ilman rakkautta"

- Albus Dumbledore -

Poissa wollie

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #58 : Kesäkuu 24, 2015, 23:00:21 »
Kuvittelen hahmot aika lailla elokuvien hahmojen näköiseksi. Ikävä kyllä, sillä en pidä kaikkien ulkonäöistä. En kyllä muista edes miltä hahmot näyttivät päässäni ennen elokuvia - poikkeuksena ainakin Sirius. Siriusta en koskaan kuvittele Gary Oldmanin esittämän hahmon näköiseksi! Aivan liian väärän näköinen! Minun kuvittelemallani Siriuksella on kalpeampi iho, pitkät mustat hiukset eikä viiksiä ollenkaan. Lisäksi on muutamia muita hahmoja, jotka kuvittelen omalla tavallani. Lipetitin kuvittelen samannäköiseksi kuin ekassa ja tokassa elokuvassa, inhoan loppuelokuvien Lipetitin ulkonäköä :D Poimittaislinjan Stanin ja Ernien kuvittelen hieman erinäköiseksi, johtuen siitä, että en kauheasti muista miltä he näyttävät leffassa. Marge Dursleyn kuvittelen myös välillä leffan hahmon näköiseksi, välillä en. Sama rouva Figgin kanssa.

Mielestäni jotkut elokuvien hahmot ovat hyvinkin onnistuneita. McGarmiwa ja Hagrid muun muassa, en edes haluaisi kuvitella heitä muun näköiseksi. Samoin Dobby ja Kalkaros ovat onnistuneita :) Kalkaroksesta puheenollen, onneksi en kuvittele häntä enää samanlaiseksi kuin ekaa kertaa VK:ä lukiessani. Luulin hänen nimittäin olevan nainen :D Ja kuvittelin hänet vielä erään silloin pyörineen noitakoulusta kertovan tv-ohjelman naisrehtorin näköiseksi. Ohjelma oli the Worst Witch, suomenkielistä nimeä en muista. Nevillenkin kuvittelin olevan tyttö, mutta häntä en oikeastaan kuvitellut minkään näköiseksi :D Onneksi toisella lukukerralla miehisyys selvisi kummallekin!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2015, 11:26:30 kirjoittanut wollie »
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Poissa EJ the muggle

• Vuotislainen
  • Velhopaukkukarkkeja >:3
« Vastaus #59 : Lokakuu 12, 2015, 21:42:47 »
Jostain syystä kuvittelen Tonksille aina irokeesin. Ernie Macmillanin taas kuvittelen siitä Simpsoneiden "nörttiporukasta" Kyleksi. Älkää kysykö miksi. x)

Poissa lisbe

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Elokuu 01, 2016, 03:22:56 »
Mulla on se hyvä et oon nähy ekan leffan vasta 5 kirjan lukemisen jälkeen, joten elokuvat ei kauheesti päässy pilaan mun mielikuvia :D Enemmän vaikutteita oon ottanu kirjojen kansien kuvituksesta.

Kalkaros Kalkaros oli mielikuvissani aasialainen. Sillä oli vinot silmät ja ohuet mustat viikset ja se pukeutu keltaseen kaapuun ja turbaaniin.

Hagrid Hagridin iho oli sininen ja vähän joku sellanen jätti kun josain lastenohjelmissa.
Sirius Siriuksella oli lyhyet mustat hiukset ja hän oli ruskettunut ja hyvin komea.
Dumbledore Dumbledore oli suunnilleen samannäköinen kuin Gandalf.
Pimento Ihan kuin kirjan kannesta eli näytti hyvin paljon rupikonnalta.
Kummitukset Kuin digimonin ne kummitusdigimonit.
Kuhnusarvio Liisa ihmemaassa sen mursun näköinen.
TonksMein enkun kirjas oli ala-asteella kuva naisesta jolla oli liilatukka, joten Tonks oli tämän näköinen.
Ankeuttajat Musta kaapu, huppu päässä ja siinä mis näkyis naama vain pimeää. Kun ottaa hupun pois niin pää joka on musta ja suonikas ja huulet on isot ja kirkkaanpunaiset.

Poissa GinnyLover

• Armoton Potterhead
  • Vuotislainen
  • Tulkaa toki juttelemaan ;)
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #61 : Elokuu 04, 2016, 15:43:47 »
Itse ajattelin suraavien hahmojen kodalla näin :D
Sirius: Sirius oli kuvitelmissani paljon pelottavampi kuin se sitten elokuvissa olikaan. Ajattelin että sen kasvot olisi ollut sellaiset ihan riutuneet ja tummat.
Dumbledore: Kuvittelin hänet ystävälisemmän näköiseksi (varsinkin näyttelijän muuttuessa). Ajattelin että hän pukeutuisi sellaiseen siniseen viittaan missä on jotain keltaisia tähtiä...
Dolores Pimento Kun ajattelin minkä näköinen Pimento olisi, sain paljon vaikutteita kirjan kannen kuvasta. Omasta mielestäni kirjan kannen Dolores näytti kalan ja rupikonnan sekoitukselta, joten sellaiseksi minä hänet ajattelin. Rupikonnakala joka käyttää vaaleanpunaista villapaitaa :DD
Dobby Dobbykin sai mielikuvissani paljon vaikutteita kirjan takakannesta. Ajattelin että Dobby näyttäisi hiireltä.

Poissa Rowena

• Vuotislainen
  • Suurin aarre on olla oma itsensä!
« Vastaus #62 : Elokuu 25, 2016, 16:36:09 »
Vernon Dursleyn kuvittelin laihaksi, ja pitkäksi (jota hän ei todellakaan ollut) ''herrasmieheksi'', jolla on smokki ja pitkä silinterihattu.. :P
Hirveästi ei muistu mieleen, kun elokuvien henkilötovat peittäneet omat kuvitelmat..
''Makeisilla ystäviä saa!''
-Scorpius Malfoy, Harry Potter ja kirottu lapsi