Kirjoittaja Aihe: Millaiselta hahmot näyttivät mielessäsi kun luit kirjoja?  (Luettu 16137 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sabaku no Gaara

• sirkus tirehtööri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://heinzdrosselmeyer.deviantart.com/
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Millaiselta hahmot näyttivät mielessäsi kun luit kirjoja?
« Vastaus #25 : Huhtikuu 21, 2011, 19:38:57 »
minä ajattelin Oraven kirjan pohjalta että hänellä on sininen sellainen intialainen miesten puku ja se turbaani olisi kauniisti koristeltu
puku olisi tälläinen http://i44.tinypic.com/21jyat4.jpg

ja turbaani tämän näköinen koska kirjan mukaan se oli punainen eikä mikään violetti vaikka violetti onkin kaunis väri
 http://www.theheer.com/store/products.php?product=TB4987-Carmine-Turban
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2011, 17:25:48 kirjoittanut Sabaku no Gaara »
'over the hills and far away';

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Huhtikuu 22, 2011, 11:29:38 »
Haa! Hieno aihe.

Katsoin pari leffaa ennen kirjoja, mutta eräät ovat jääneet päähän tälläisinä: Kuhnusarvio oli mielikuvissani kalju, hivenen pulska kyyryselkä, jolla olisivat olleet kunnon harmaat ylöspäin kohoavat "häränsarvi"viikset, ja lisäksi pullonpohjarillit. Lockhart taasen oli mies, jolla oli ruskeat, muhkeat mursuviikset ja keskijakauksella olevat, brunetet hiukset. 
Mundungus Fletcher on taasen rähjäinen, vaalea mies jolla on beige, repaleinen takki ja sen alla kauluspaita/kravattiyhdistelmä. Hänellä on vaaleat leffan Lupin-tyyppiset viikset ja luumunvärinen pipo. 

Bartemius Kyyry vanhemman kuvittelen pitkäksi, noin nelikymppiseksi mieheksi jolla on ruskeat, hienosti laitetut Elvis-hiukset. Kyyry nuorempi taasen on vaalea, hiukan hermostuneen oloinen nuori, 19-vuotias poika...
Rufus Rymistyir taasen...hänet kuvittelin pitkäksi mieheksi, jolla on sininen kaapu ja siinä kultaisia tähtiä. Hänellä olisi oranssit hiukset ja parta, jotka muodostavat eräänlaisen leijonanharjan hänen päänsä ympärille. Ksenoflius taasen oli pitkänenäinen mies, jonka silmät muistuttivat kananmunanpuolikkaita ja hiukset olivat kuin vaahtokarkkikasa (?!) 
Oljon kuvittelin samanlaiseksi kuin leffassa, mutta violetilla iholla. Crabbelle ajattelin tuuheammat hiukset, ja Goylen kuvittelin laihaksi, ruskettuneeksi hujopiksi isoilla etuhampailla. Riesu on kuin Dobby mutta oranssilla tötteröhatulla, ilman korvia ja pitkällä nenällä, ja kaulassa on rusetti. Oliver Woodin kuvittelin leveäharteiseksi, tummaihoiseksi siilipääksi silmälaseilla. Ja ennenkuin näin leffan, Kingsley Kahlesalpa oli kyyryselkäinen, kalpea mies jolla oli vain vähän hiuksia ja kahleet kädessä.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Ikuisesti

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Kesäkuu 11, 2011, 18:47:53 »
Kuvittelin:

Fleurin: Sellaiseksi iiiiihan Blondiksi. (Niinhän se oikestaan onkin :D)
Krumin: Semmoiseksi koukkunokkaiseksi jolla oli ihan älypitkät hiukset :)
Rymistyirin: Kaljuksi :)
Harryn: Ennen kirjoja olin nähnyt VK:N Joten ihan perus Potter :)
Hermionen: Sama kuin Harrylla :)
Ronin: Sama Kuin Kahdessa Ylemmässä :)
Mollyn: Semmoiseksi ylipainoiseksi ja lyhythiuksiseksi :)
Arthurin: Noh, Punaiset hiukset, Pitkä ja Kaapu <3
Voldemortin: No, Ei oo nenää, Punaiset silmät ja kalju :))) <3

Poissa Greenback

• Kalamies Reino
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #28 : Syyskuu 01, 2011, 21:21:55 »
Ainakin aattelin et Ginny ja Fleur olis nättejä. Olin väärässä. Sit olin niin pieni ku luin niitä ekoja kirjoja et mulla ei oo minkäänlaista muistikuvaa minkälaiseks kuvittelin Harryt sun muut... Ja sen peikon mitä vastaan ne siellä tyttöjen vessassa tappeli, kuvittelin n. metrin mittaseks. Er..
Tänäänkin tuli viisi kiloa.

Poissa Hopsu

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyDraconis
« Vastaus #29 : Syyskuu 02, 2011, 17:04:02 »
Tää on hyvä keskustelu!
Oon aina kuvitellut, että Hermionella on paksu, pitkä ja kihara ruskea hiuspehko ja tummanruskeat silmät. Ronin oon kuvitellu tosi pitkäksi. Tonks on ollu mun mielessä vähän persoonallisempi ja hauskempi kuin leffoissa. Lunankin oon ajatellu olevan jotenkin räväkämpi pukeutumistyyliltään. Leffojen McGarmiwa on musta täydellinen!

Poissa Nebulae

• Kuuhullu
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #30 : Syyskuu 07, 2011, 14:29:44 »
Minun mielikuviini päähenkilöistä vaikutti aluksi suuresti Mika Launiksen suomenkielisten versioiden kansikuvat. ;) Niiden takia kuvittelin kaikille hahmoille aluksi tosi pitkän nenän, hah! Nykyään hahmot ovat muotoutuneet päässäni hieman erilaisiksi. En voi tarkkaan sanoa millaisina heidät kuvittelen koska en näe henkilöitä tai tapahtumia kovin tarkasti päässäni. Mutta yleensä ottaen Pottereiden maailma on mielessäni aika lailla piirrosmainen ja värikäs, ei kovin realistinen. Muutenkin esimerkiksi tapahtumapaikat kuvittelen jostain syystä kovin pieniksi. Esimerkiksi Dumledoren toimisto on mielessäni sellainen halkaisijaltaan ehkä nelimetrinen huone, mikä on aika huvittavaa kun on kohtauksia joissa sinne tunkee paljon porukkaa samaan aikaan. Siellä on siis minun mielikuvituksessani rehtorin työpöytä, ja siinä about se. Taulut siellä takana mutta ei paljon muuta. Kaikki kojeet, Fawkesit ja takat on jossain taustalla, mitä minun mielikuvitukseni ei syystä tai toisesta suostu näyttämään.

Harryn kuvittelen sotkutukkaiseksi, aika laihaksi ja pieneksi tyypiksi jolla on tavallista vihreämmät silmät. Hermione on rumahko ja hänen hiuksensa ovat kuin Legally Blonde-elokuvan Chutneylla eli älyttömän kiharat, permanentatun näköiset. Vaatteet ovat sellaista villatakki-linjaa jota kukaan Hermionen ikäinen ei normaalisti pitäisi. Ron on pitkä ja laiha. Tukka on leiskuvan punainen ja nenä pitkä ja terävä. Ronilla on isot kädet ja jalat, ja siksi hän on kömpelön näköinen. Hagrid on valitettavasti sen näköinen kuin elokuvissa sillä olen lopullisesti unohtanut millaiseksi hänet alunperin kuvittelin.

Dumbledore on pienempi ja mitäänsanomattomamman näköinen kuin millaiseksi leffoissa hänet on kuvattu. Dumbbis käyttää kirkkaita värejäm ja myhäilee usein puolikuulasiensa takaa. Hän on hieman omissa maailmoissaan olevan oloinen. Ei niin voimakkaan velhomaisen oloinen kuin esim Gandalf.

Snape on pitkähkö ja laiha, huonoryhtinen. Paljon nuorempi kuin Alan Rickman, joka oikeasti on aivan yli-ikäinen Snapeksi vaikka ääni hänellä onkin jumalainen. Snapen ääni on kuitenkin mielessäni samantyyppinen, syvä ja vaikuttava kuten Rickmanilla. Snape vaatetuksen miellän erilaiseksi kuin leffoissa. Ne napit eivät vaan ikinä näy minun sieluni silmin. Mustat kaavut, ja ei siis nappeja. Minun Snapellani hiukset ovat leffasnapea pidemmät ja likaiset ja nenänä suuri koukkunokka. =P Sormet pitkät ja laihat. (BTW, ficcejä lukiessa en voi sietää jos Snapella on uskomattomat lihakset jotka ovat tulleet taikaliemien hämmentämisestä. Hänen kuuluu olla laiha ja ruipelo, ei mikään lihaskimppu.)

McGarmiva on vakiintunut aika lailla Maggie Smithin näköiseksi, vaikka ehkä kuitenkin hieman nuoremmaksi.

Vauhkomieleni ei ole yhtään sellainen kuin elokuvissa. Miellän hänet paljon vanhemmaksi ja karskimman näköiseksi. Hiukset valkoiset ja pitkät ja siinä taikasilmässä ei todellakaan ole mitään tyhmiä remmejä, vaan se on ihan oikean silmän kokoinen mutta eri värinen ja pyörii vinhasti koko ajan. Laihempikin hän on kuin näyttelijänsä.

Bellatrix on ehkä mielessäni hieman rumempi kuin Helena Bonham Carterin versio, mutta muuten aika samanlainen. Narcissa taas on erittäinkin kaunis eikä hänen hiuksensa ole mitkään kaksiväriset. Taas jälleen kerran kuvittelen hänetkin leffaversiota nuoremmaksi. Lucius on nykyään aika pitkälti samannäkönen päässäni kuin leffoissa, koska leffa-Lusse on vaan niin ihana. Oih, ne hiukset! (Olen heikkona miehiin joilla on pitkät blondit hiukset: Lusse, Legolas, Haldir, jne. Harmi kun elävässä elämässä sellaisiin törmää aika harvoin! ;))

Miellän Dracon hiukset erilaisiksi kuin leffassa, ja muutenkin hänen elekielensä ja äänensä kuvittelen erilaiseksi kuin Tom Feltonilla. Hiukset kuvittelen valkoisenblondeiksi, sellaisiksi animetyylisiksi, ei geelipotaksi. Mielikuvitus-Dracossani hänen silmänsä ovat toinen tärkeä juttu. Ne ovat oikeasti harmaat, eivät sinisenharmaat. Draco on mielessäni myös aika laiha, ei mikään lihaskimppu toisin kuin jotkut ficcaajat hänet esittävät.

Sirius on paremman näköinen, urheilullinen ja komea toivuttuaan Azkabanista. En voi sietää Gary Oldmanin Siriusta joten omani on mahdollisimman kaukana hänen versiostaan, jos nyt näin sanotaan.

Remuksella EI ole viiksiä! Hän ei ole niin viekkaan näköinen kuin leffoissa. Sen tarkempaa mielikuvaa ei ole. Ihmissusimuoto on lähempänä sutta kuin ihmistä. Leffan ihmissusi on vuosisadan floppi.

Tonks on mielessäni kuin suoraan sarjakuvasta repäisty, käytöstä myöten.

Ginnyn kuvittelen hennommaksi kuin leffassa, siis ei niin vahvaa leukaa jne. Pieni mutta pippurinen ehkää kuvaa parhaiten. Vähän niinkuin Pikku Myy. =)

Krum on ruma, vähän Snapen oloinen, mutta vielä huolittelemattomampi. Siis paksut, villit kulmakarvat, synkkä katse ja huono ryhti. (Siis sellainen kuin Launiksen kuvassa).

Minulle ainoa oikea Luna on Skins-sarjassa nähty Cassie eli Hannah Murray. Hän olisi sopinut Lunaksi niin ulkonäkönsä kuin skins-hahmon luonteen ja käytöksenkin puolesta. Sellainen sekopäinen, omissa maailmoissaan oleva, suurisilmäinen ja eteerinen mutta silti homssuisen näköinen tyttö.

Rufus Rymistyiristä tulee aina mieleen Phileas Fogg koska kirjassa häntä kuvaillaan leijonamaiseksi. Se on sitten jäänyt päähäni. Rymistyir on tavallaan piirrosmainen miehen ja leijonan risteytys. =P

Minun Pimentoni muistuttaa lähinnä Marsilaista ihmissammakkoa, kiitos jälleen Launiksen kuvituksen. Leffassa Pimento on aivan liian inhimillisen näköinen, hmph.

Fleur on kauniimpi ja ylimaallisemman näköinen kuin leffassa jossa hän ei oikeasti eroa kenestäkään muusta ei-Veelasta.

Nevillen kuuluisi olla hieman tukevampi, samantyyppinen kuin Stand By Me-elokuvan Vern.

Voldemortia on paha kuvailla kun ei oikein tiedä miltä ihmisen jolla ei ole nenää pitäisi näyttää. Joka tapauksessa leffa-Voldie ei oikein vastaa mielikuviani.

Dudley on mielessäni paljon lihavampi, samoin Vernon. Petunialla taas on oikein kunnon hevosennaama.

Dean ei aluksi ollut musta, mutta leffojen myötä on nykyään. Voi olla että ohitin maininnan Deanin etnisyydesta ekalla lukukerralla tai sitten se mainittiin vasta paljon myöhemmin.

Gilderoy Lockhartilla on loistavankultainen, kihara hiuspehko ja niin leveä ja kirkas hymy että se sokaisee sekunnissa sokeankin uudelleen. Erittäin koreilevat ja värikkäät vaatteet, vähän sellaiset vanhanaikaiset.

Tarinan tapahtumapaikat ovat mielessäni varsin epäselvät. Tylypahka on kuitenkin jotenkin värikkäämpi, pienempi ja lämpimämpi kuin leffoissa. Jostain syystä Kalmanhanaukiota on hirveän vaikea kuvitella yhtään minkään näköiseksi, enkä tiedä miltä se leffoissakaan näyttää kun en ole nähnyt leffoja 5, 6, 7 ja 8. Kai se on aika ankea, pimeä paikka jossa huonekalut ovat tummaa puuta.

Tavaroista sen verran että luudissa ei minun mielikuvissani ole mitään muovisen näköistä peräpäätä vaan ihan rehellinen varpukimppu josta irtoaa oksia jos sitä käsittelee kovakouraisesti. =P Varsikin on sellaista oksaisen näköistä, eli aika epämukavaa istua. Taikasauvat ovat myös enemmän oksan näköisiä, tai sitten muuten vaan simppelimmän näköisiä ilman mitään hienoja koristeluja. Siis tasapaksuja, mitättömän näköisiä keppejä.

Näitä miettiessä tajuaa muuten hyvin kuinka tavattoman kauan siitä on kun ensimmäisen kerran luin Viisasten kiven ja siis muodostin ensi käsityksen hahmojen ulkonäöstä. No, ovathan ne jo aika moneen kertaa kyllä matkan varrella muuttuneetkin. Jostain syystä ficcien lukeminen on saanut aikaan sen, että en näe enää useimpia hahmoja mielessäni samanlaisina kuin ne ovat leffoissa, kuten aluksi oli asian laita. Tarpeeksi monta eri versiota Harrysta kun lukee niin niistä tavallaan fuusioituu se oma versio mieleen. Ympäristöstä voisi yhdellä sanalla sanoa että pelkistetty. Esim Tylypahkan huoneet kuvittelen paljon karummiksi ja pelkistetymmiksi kuin mitä ne ovat leffoissa.

Pahoittelen jälleen älyttömän pitkää kirjoitusta. En näemmä osaa tiivistämisen taitoa....
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
-Albus Dumbledore

Poissa saivartelija

• Agentti
  • Vuotislainen
  • Hitaat refleksit
« Vastaus #31 : Marraskuu 01, 2011, 16:10:17 »
Periaatteessa samalta kuin leffassa, koska kun aloin lukemaan Pottereita tiesin jo miltä useimmat, ainakin alun henkilöt näyttivät leffassa.

Pimento kuitenkin erilainen kuin elokuvassa, vaikutteita Feeniksin killan kuvituksesta, tietenkin :) Nainen oli jotenkin bulldogin, sammakon ja ihmisen risteytys, jolla oli maantienvärinen hiuspehko ja vaaleanpunaisia kuteita, villapaita yleensä.
Remus Lupin oli nuoremman näköinen ja tummempitukkainen, mutta tietenkin väsyneen ja hieman kuluneen näköinen, niinkuin Rowling hänet kuvaili.
Dumbledore käveli reippaammin kuin leffoissa ja käytti värikkäämpiä vaatteita, kaapu oli yleensä tummansininen (huomaa Viisasten kiven kansi).
Dursleyt erosivat melko paljon; miespuoliset olivat paljon lihavampia tietenkin (ja punaisempia) ja Petunialla oli pidempi naama, näyttikin enemmän hevoselta.
Voldemort Oli vielä hieeeman vaarallisemman näköinen ja hänellä tietenkin oli punaiset silmät. Ooikein punaiset.
Fleurin ajattelin paljon kauniimmaksi kuin mitä hän elokuvassa oli, sellaiseksi että hän oikein leijui ohi ja hän säteili ympärilleen hieman utuisesti, oli melkein kuin enkeli ja hänellä oli pitkät, liehuvat hiukset. Hänen liikkeensä olivat ikään kuin hidastettuja, ja hän käytti vain liehuvia, kauniita mekkoja...

Poissa Evannaque

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #32 : Marraskuu 01, 2011, 18:37:47 »
Ajattelin mm. Harmaaselän sellasen ihan suden näkösenä xd käyrä selkä ja karvainen.
Sitten Pimennonkin ajattelkin erilaiseks, mutten sitä enää muista, siitä on jo jonkin verran aikaa.
Vernon Dursleyn ajattelin vieläkin pyöreemmäksi ja punakkanaamaisemmaksi
Fleurin ajattelin paljon kauniimmaksi, enemmänkin veelan näköiseksi jolla on KULTAISET hiukset.
Ja Voldemortille eriväriset silmät
Lupinin vanhemmaksi.
Narcissan hiukset ainoastaan blondeiksi, ei mitää raitoja.
Dracon lyhyemmäksi
Villisilmän laihemmaksi ja lyhyemmät, suorat hiukset
Ja vielä ainakin Lavender Brownin laihemmaksi.
Ja Pansy Parkinsonin paljon nätimmäksi

Poissa sestiva

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Joulukuu 10, 2011, 22:02:24 »
Vaikka näinkin elokuvia ennen kuin luin kirjoja, olen onnistunut ihan tarpeeksi hyvin pitämään erillään 'elokuvien hahmot' ja 'kirjojen hahmot'. Esim. kun luen kirjoja, Harryn kuvittelen paljon pienemmäksi ja hoikemmaksi ja kapea kasvoisemmaksi, sekä kalpeaksi, hänen hiuksensa kuvittelen aina täysin mustiksi ja todellakin ihan sekaisiksi, eikä pidä unohtaa silmien vihreää väriä (jos tarkkoja ollaan kuvittelin hänen silmänsä pääsiäisruohon vihreiksi :d).

Mitä Weasleyn perheeseen tulee, kuvittelen heille paaaaljon enemmän pisamia ja tulen punaiset hiukset, jotka suorastaan loistavat valon osuessa niihin. :d He ovat kaikki myös pitkäjalkaisia. Pisamat minua tässä eniten häiritsevät, koska elokuva hahmoilla niitä ei oikeastaan edes ole, ja se on sääli... 8<

Draco on ehkä ainut, joka on elokuvassa kuin suoraan kuvitelmistani, joskin ajattelenkin hänet hiukan vielä viekkaamman ja ylimielisemmän näköiseksi. Samoin Voldemort, häntä en osaa kirjaa lukiessani muun näköiseksi kuvitella kuin sellaiseksi minkälainen hän on elokuvissa, paitsi että hänellä on punaiset silmät. Myös Sirius ja Remus ovat aika paljon sen näköisiä kuin elokuvissa, pieniä poikkeuksia lukuunottamatta. Mitä Kalkarokseen tulee, hänellä on maidon valkea iho. :D

Hagridin kuvittelen paljon isommaksi, hänen 'kouransa' oikein kunnon muurinmurtajiksi ja parran hurjemmaksi, mutta muuten häneenkin tulee vaikutteet aika pitkällä janalla elokuvista. Kirjoissahan sanotaan jossain vaiheessa, että Harryn piti juosta pysyäkseen Hagridin tahdissa, joten siitä se suuri kokoisuus taitaa tulla. Elokuvissa hän on mielestäni liian pieni...

Olisihan näitä enemmänkin, mutta en viitsi ruveta nyt listaamaan, koska siihen menisi aikaa ja pitäisi juuri nyt lähteä tästä koneelta. :d
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2011, 22:14:11 kirjoittanut sestiva »
"Harry Potter will always be a part of me."

Poissa Pric

• tulevaisuuden terapeutti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosStone26806
« Vastaus #34 : Joulukuu 11, 2011, 19:51:45 »
Näin osan leffoista enne ku aloin lukemaa, mut Evanna Lynch vastaa täysin mun kuvitelmaa Lunasta. Remus oli sellanen ku leffassa, Siriusta kuvittelin paljon komeammaks, erilaiset hiukset, laiha.Ron on samanlainen, Hermionen ajatelin olevan aika lailla Emma Watsonin näkönen. Olin ajatellu et Hermu olis ehkä vähemmän kaunis, sellanen tavallinen. Fleur, on tosi kaunis, häikäsevä. Sillä on tosi pitkät blondit hiukset, vähän ku Lunalla. Harry on sellane ku Radcliffe, ehkä vähän komeempi :D
If you play your cards right
you can change the world

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #35 : Maaliskuu 08, 2012, 12:04:01 »
Näin vaan viisasten kiven & salaisuuksien kammion ennenku aloin lukemaan kirjoja, et se oli oikeastaan aika hyvä. En tiiä, mut ajattelin koko ajan et Viktor Krum olis ihan Oliver Woodin näkönen :o Lunan ajattelin tismalleen samannäköseksi ku se oli, ihmettelinki kuin samannäkönen se oli ollut mun ajatuksissa!

Dudleyn kuvittelin enemmänkin Crabben näköiseksi, enemmän possumaisemmaksi ja paljon lihavammaksi.

Siriuksen kuvittelin silleen, et sillä olis musta viitta & muutenki mustat vaatteet ja hattu, välillä tuli mieleen joku batman :D:

Fleurin kuvittelin paljon kauniimmaksi ja nukkemaiseksi.

Ja kaikenlaisia muitakin mielikuvia mut niitä on vähän vaikee selittää :D

Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa tyhjätaulu

• normi velho
  • Vuotislainen
  • Jästi saa olla, mutta ei kuolonsyöjä.
« Vastaus #36 : Maaliskuu 21, 2012, 10:35:29 »
Minulle tuli Voldemortista mieleen hyvin pelottava luurangon näköinen tyyppi, jolla on käärmeen kieli.
Kalkaroksesta mieleen tuli setäni ilman lasejansa ja pitkillä hiuksilla .
Corneliuksesta taas kuvittelin ihan kalpean musta hiuksisen miehen.
Lupini naaman muoto muistutti koiran naamaaman muotoa (erityiseti saksanpaimenen.)
Ja matohäntä erittäin pitkältä mieheltä jolla oli hyvin kuluneet vaatteet.

Poissa Miseria

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Maaliskuu 22, 2012, 00:11:17 »
Hmm... minkäköhänlaisia pohdintoja saan itsestäni tähän aikaan yöstä irti :D

Kyllä täytyy sanoa että Pimento, Mundungus ja Tonks oli pettymyksiä.  Pimennon tosiaan kuvittelin paljon enemmän sammakkomaiseksi. Leffoissa se on turhan "tätimäinen" ja semmonen kiltimmän olonen. Ja tällä tarkoitan siis sitä ensikuvaa, minkä kyseisen hahmon ulkonäöstä saa. Luonnehan on tosiaan jotain ihan muuta, mutta sitä ei ehkä ulkonäöstä heti arvaa.

Pakko myöntää kyllä, että sammakkomaisuus, pinkit vaatteet ja tyttömäinen kimitys ja se hömhöm yskiminen tuntuu aika vaikealta yhdistelmältä. Kuten tosiaankin ensimmäisissä viesteissä sanottiin, että kuvitelmat hahmoista ei tosiaankaan ole mitenkään erityisen tarkkoja, jotain piirrosmaisia ja semmoisia jäljennöksen tapaisua, on vähän mahdotonta ainakin itselläni juuri Pimennosta sanoa, millaiseksi hänet kuvittelin. Semmoinen joku sammakon ja tiukan tädin yhdistelmä :Dvaikea sanoa..

Mundungus oli kyllä isompi pettymys. Kuvittelin sen semmoseksi spurgumaiseksi löyhkääväksi "kasaksi" eli siis hieman lihavaksi, jolla on todella iso ja monia taskuja ja nappeja sun muita härpäkkeitä sisältävä nahkatakki. Jotain vihreän ja ruskean sävyä. Plus vielä se, että vitoskirjassa kerrotaan miten Mundungus on änkenyt tankkinsa sisälle varastettuja noidankattiloita...

Tonks taasen... kuvittelin hänet jotenkin paljon mielenkiintosemman näköseksi. Kuten joku jo ylempänä sanoikin, Tonksin kasvonpiirteet ovat turhan jyrkkiä. Tonksin näyttelijä ei ole myöskään tarpeeksi Tonksimainen elokuvissa... Kuvittelin hänet enemmän kömpelömmäksi ja semmoseksi... mikäs se sana nyt onkaan. Noh, rempseämmäksi?:D "Morjens, Harry!" lausahduksesta mulle tulee just tämä mieleen.

Harry oli juuri semmonen kun kuvittelinkin, samoin Hermione. Hiukset oli kyllä ehkä hieman silkoisemmat, ja hampaista en nyt sano mitään. En aina ihan sisäistä kaikkea mitä kirjoissa kirjoitetaan, tai sitten vaan jotenkin hypin muutamien sanojen yli, joten en yhtään sisäistänyt niitä isomman puoleisia hampaita, mitkä näkyy esimerkiks olikos se nyt Salaisuuksien Kammion kirjan kannessa.

Ronin taas kuvittelin paljon pidemmäksi ja laihemmaksi. Tuli semmonen hontelo vaikutelma :D Enemmän pisamia myös.

Kaksoset Fred ja George täysin mun kuvitelmia vastaavat, samoin McGarmiwa, Villisilmä, Dursleyt, Lupin, Luna, Seamus, Cho, Ginny, Rita Luodiko, Hän-Joka-Jääköön-Nimeämättä, Bellatrix, Sirius, Dobby, Hagrid, ja monia monia muita, joita en nyt jaksa luetella enempää:D

Dumbledore kuvitelmissani oli jotain ykkös- ja kakkosleffan väliltä. Semmonen vähän hauraan, mutta samalla hauskannäköinen, myös suuttuessaan todella pelottavannäköinen kelmeä, todella velhomainen.. Asut olivat kaikki osuvia.

Mutta Dumbbiksen luonteesta täytyy sanoa, että Michael oli turhan raju, tai semmonen aggressiivinen kirjojen Dumbbikseen verrattuna... Tähän oli jostain tehty osuva kuvakin piirrettynä, mutten jaksa sitä tähän hätään etsiä. Se vertaus siitä miten Dumbbis kysyy Harrylta laittoiko tämä nimensä pikariin.

Molly ja Arthur olivat myös osuvia. Molly semmonen sopivan äidillinen, hieman tukeva ja maalaistyyppinen noita, jolla juurikin pilkottaa taikasauva essun taskusta, värikkäitä kukkakuoseja ja hiukset oli myös semmoset kun kuvittelin.
Arthur on juuri sopivan hauskannäköinen ja semmonen helposti lähestyttävä :)

Eiköhän tässä ollut ihan tarpeeksi pohdiskelua... :D aikamoisen romaanin sain kyllä aikaan.

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #38 : Maaliskuu 22, 2012, 00:53:49 »
Kalkaroksen nään aika sekalaisesti leffojen ja kirjojen Kalkaroksena. Nään kyllä hänet laihempana ja isonenäisempänä. Jotenkin pystyn ajattelemaan hälle sen parran, jonka Rowling on piirtänyt sketseihin. Iho hyvin kalpea, pitkät ja kellertävät sormet, keltaiset ja epätasaiset hampaat.... Leffoissa Alanin asu on kyl täydellinen.
Harryn hiukset on kyl ajatuksis sekasemmat ja Hermionel isommat hampaat.
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Kalmankoira

• Se hullu potteristi
  • Vuotislainen
  • Luihuinen - se aito oikea!
  • Pottermore: SkyMarayder11983
« Vastaus #39 : Maaliskuu 23, 2012, 21:02:47 »
Nooo, Siriuksen ajattelin semmoseksi todella komeaksi sydäntenmurskaajaksi :).
Tai että kiiltävät, mustat hiukset, suloinen hymy jne.
Snape, Snape, Severus Snape.
Shiguro -> Kalmankoira

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #40 : Toukokuu 21, 2012, 16:27:07 »
Vuosien kuluessa leffojen ja kirjojen hahmot (tai siis omat kuvitelmani hahmoista) ovat iloisesti sekoittuneet, mikä on vähän harmikin, koska jotkut elokuvien näyttelijöistä eivät ole yhtään sen näköisiä kuin olin itse ajatellut... Helpointa on verrata omia hahmoja leffojen hahmoihin.

Harry oli aluksi pienoinen pettymys... Olin kuvittelut Harryn hintelämmäksi, tukan oikeasti sotkuiseksi jne. Elokuvassahan Harry on jotenkin vähän liian hyvinvoivan näköinen tullakseen niin kurjista oloista...

Lupinin olin kuvitellut nuoremmaksi ja ihan eri tyyliseksi. Minun mielikuvissani Lupinilla on lyhyt, vähän pystyssä oleva ruskea tukka, jossa on tyylikkäästi hopeanharmaata siellä täällä. Olin tosi järkyttynyt, kun elokuvissa Lupin näyttää lähinnä keski-ikäiseltä sedältä. Hrr.

Tonks oli minun mielikuvissani räväkämpi, ehkä vähän punk-tyylinen. Tonksin tukka on minun mielikuvissani aina pinkki.

Weasleyn perheestä olisi aika paljonkin sanottavaa, erityisesti kaksoset ja Ginny on minun mielikuvissani ihan erilaisia kuin leffoissa. Kaksosethan kuvaillaan kirjoissa vantteroiksi ja lyhyemmiksi kuin Ron, mutta leffojen kaksoset eivät mielestäni kovin vantteroita ole. Ja kirjojen perusteella Ginny on hauska ja eläväinen, mutta leffoissa tosi ilmeetön ja tylsä. Mutta se on myönnettävä, että Ron on juuri sen näköinen kuin olin kuvitellutkin.

Jos yleensä kuvittelen kirjojen hahmoja, niin kasvot jää aina vähän utuisiksi tai vaihtoehtoisesti vähän piirrosmaisiksi, enemmänkin kuvittelen sellaista perusolemusta, joka tulee ruumiinrakenteesta ja luonteesta jne.

Tästä aiheesta olisi kyllä enemmänkin sanottavaa, ehkä tulen myöhemmin jatkamaan..
Huomenta maailma.

Poissa Rohkelikkokummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Toukokuu 22, 2012, 15:13:02 »
Kaikkein eniten mä erehdyin McGarmiwan ulkonäöstä. Kuvittelin et se on semmone vähä päälle kolmekymppine mustakiharahiuksininen tukevahko nainen.
Karkotaseet!

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #42 : Toukokuu 22, 2012, 15:43:24 »
Muutama hahmo on jäänyt selvästi mieleen:

Sirius oli mielessäni täsmälleen leffa-Kalkaroksen näköinen. O.O En yhtään tiedä että miksi, mutta hänen näyttelijänsä karvainen ulkomuoto oli yksi suurimmista pettymyksistä! Lupin oli myös mielessäni täysin eri näköinen ja paljon vanhempi kuin todellisuudessa; pulska, lyhyt, kumara mies, jolla on pitkät valkoiset/ruskeat hiukset ja kiltit kasvot. Joskus tämä kuva on yhä mielessäni lukiessani kirjoja.

Poissa velhokarkki

• Yksi Weasleyn serkuista
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosMoon200
« Vastaus #43 : Kesäkuu 30, 2012, 00:32:07 »
Tämä on tosi mielenkiintoinen aihe, josta on tullut puhuttua parin kaverin kanssa muutamaan otteeseen.

Harry on mielessäni aika lailla Daniel Radcliffen näköinen, kun hän oli Azkabanin vanki -elokuvassa. Mutta Dan ei ole minulle se juuri oikea sataprosenttinen Harry, ei tästä maailmasta varmaan löytyisi ketään joka näyttäisi tasan tarkkaan siltä miltä kuvittelen Harryn näyttävän. Mutta tosiaan, oma Harryni on vihreäsilmäinen (ne silmät pomppaavat omissa ajatuksissani aina hirveän kirkkaana esille), pörröhiuksinen, hintelä, mutta jotkin kasvonpiirteet ovat erilaisia kuin Danillä, esimerkkinä nenä ja suu, jotka kuvittelen ihan erilaisiksi.
Ron on aika lailla Rupertin näköinen, joskin hintelämpi (vaikka Rupert onkin ihan mielettömän hyvännäköinen lihaksineen). Ei tästä oikein muuta voi sanoa, minun kohdallani aika nappivalinta.
Hermione on hieman Emma Watsonin näköinen, mutta kuvittelen hänelle pidemmät, tummanruskeat ja hyvin pörröiset hiukset ja nököhampaat. Jostain syystä olen myös aina kuvitellut Hermionen todella ryhdikkääksi, aina selkä suorassa, nenä hivenen ylöspäin.
Hagrid, Bellatrix, Sirius, Lupin, Villisilmä ja Kalkaros olivat lähes täsmälleen sen näköisiä kuin kuvittelin, ei oikeastaan mitään valitettavaa.
Fleur on sekoitus kaikkia niitä piirteitä joita toivoisin itselläni olevan. Eli siis kuvittelin hänet niin kauniiksi kuin ikinä pystyin. En sano, että Clemence Poesy olisi ruma, ei todellakaan, mutta hän ei vaan vastannut omaa kuvitelmaani.
Tonksin kuvittelen oikeastaan hyvin erinäköiseksi. Omassa pääkopassani hän on lyhyt, isosilmäinen ja hänellä on tummanruskeat hiukset joissa on häivähdys lilaa.
Evanna Lynch on Luna. David Heymanin sanoin, muut tytöt osasivat näytellä Lunaa, mutta Evanna on Luna. Ei siitä sen enempää.
Weasleyn vanhemmat olivat mielestäni ihanan homssuisen näköisiä, en edes muista minkä näköisiksi kuvittelin heidät aluksi, nykyään he näyttävät näyttelijöiltään. Sama Fredin ja Georgen kohdalla.
Ginny on kirjoitettu mielestäni olemukseltaan aivan erilaiseksi kuin mitä hän on elokuvissa. Kun Bonnieta lytätään joillain sivuilla jatkuvasti siitä, kuinka hän ei osannut näytellä Ginnyä, minun täytyy pitää itseni kurissa, että ärtymys ei pääse aivan valloilleen. Eihän sen Bonnien syy ole, vaan käsikirjoittajien. Mutta siis, minun mielessäni Ginny on hoikka ja melko pitkä ja todella pippurinen. Elokuvissa minua niin rasitti se, kuinka Ginnystä tehtiin niin hento, hänestä ei näytetty lähes ollenkaan sitä lepakonräkäherjoja heittävää puolta.
Seamus ja Dean näyttävät myöskin nykyään näyttelijöiltään.
Pimentoon liittyy itseasiassa melko hauska tarina, tai miten sen nyt ottaa. Kun luin ensimmäistä kertaa vitoskirjaa, siskoni oli juuri lukenut sen. Toinen siskoni oli juuri käymässä meillä ja niin me kolmistaan istuimme juttelemassa ja kirja oli siinä pöydällä. Aloimme puhumaan Pottereista ja toinen siskoistani (se joka ei ollut lukenut FK:ta) katsoi kantta ja sanoi: "Siis toihan näyttää ihan Paavo Väyryseltä" ja me toisen siskoni kanssa ruvettiin räkättämään ihan täysiä, joten nykyään Pimento näyttää mielessäni naispuoliselta Paavo Väyryseltä ja Imelda Stauntonin sekoitukselta. :D

Noh, eiköhän siinä nyt ihan tarpeeksi. Loppuja en edes osaisi selittää, kun ei minulla niin tarkkoja mielikuvia edes ole.
"Miksi kukaan muka tahtoo juhlia kuolinpäiväänsä?" ihmetteli Ron, joka teki taikajuomien kotiläksyjä ja oli pahalla päällä. "Kuulostaa kuolettavan masentavalta, jos saan sanoa."

Poissa yrraH

• Vuotislainen
  • Pottermore: newtkey76
« Vastaus #44 : Heinäkuu 01, 2012, 01:20:57 »
Harmittaa sinänsä, kun aloitin kirjojen lukemisen olin jo nähnyt elokuvat FK:hon asti. En osannut enää itse luoda päteviä mielikuvia hahmoista, paitsi kunnes olin lukenut kaikki 6- kirjaa ja aloitin KV:n mistä en onnekseni ollut nähnyt elokuvaa vielä. Silloin tuli uusia hahmoja joille sain kuvitella aivan omat piirteet elokuvaa odotellessa. Esim; Abeforth, Elfias Doze, Muriel-Täti, Bill weasley, Ksenofilius Lovekiva ym... :)

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Lokakuu 14, 2012, 21:14:56 »
muutaman hahmon kohdalla petyin tosi paljon, kun katoin elokuvat. harryn, hermionen ja ronin olin kuvitellut aika samanlaisiksi kun näyttelijänsäkin, paitsi että hermionen hampaat olivat mielikuvissani isommat ja ulkonevammat :D

mutta esimerkiksi lupinin kohdalla älähdin, kun näin azkabanin vangin. vaikka kirjoissakin kerrotaan, että lupin näytti itseään paljon vanhemmalta, odotin jotain ihan muuta. David Thewlis oikeastaan kuvastaa aika paljon sitä, millaiseksi lupini kuvittelin, mutta viikset ja roikkuvat, rasvaisen näköiset hiukset olivat tosi luotaantyöntävä yhdistelmä. en tiedä mitä siinä olisi sitten pitänyt muuttaa, mutta viiksiä en hahmolle ainakaan kuvitellut :D
olin kuvitellut lavenderin hiukset todella vaaleiksi ja suoriksi, ja tytön kasvot ja olemuksen jotenkin... särmikkäämmiksi, ei niin suloiseksi ja kiltiksi.
dumbledoren kuvittelin laihemmaksi ja en ehkä niin vanhaksi, vaikka vanha onkin :D hävettää myöntää, mutta aina pottereita lukiessani dumbledore on suomenkielisen viisasten kiven takakannen piiroksen näköinen. ei siitä pääse mihinkään.
Who knows which is which and who is who

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #46 : Lokakuu 25, 2012, 22:58:57 »
Oma Dumbledoreni oli aika lailla Richard Harrisin Dumbledoren näköinen, leppoisan näköinen vanha mies, jolla on sellainen hassu myssy, eikä mikään Gambon-Dumbledoren kotsalakkia päässä. Dumbledore ei kenties näyttänyt voimakkaalta velholta, vain vanhalta mieheltä, josta kuitenkin uhkuu voima..

Ginny oli myös hyvinkin erilainen. Hänellä oli oikeasti kirkuvanpunaiset hiukset, pienillä laineilla, ja taisin ajatella jotkin räikeänvihreät silmätkin. Muutenkin kuvittelin Ginnyn jo ulkonäöltään viestivän pippurisuutta, särmikkyyttä, ja ihan vähäsen ilkikurisuuttakin ehkä, mutta Ginny oli leffoissa kaikin tavoin laimean oloinen..

Liityn tunnustusketjuun: Ajattelin aina välillä SK:ssa Lockhartin naiseksi. Mikä minut tähän lienee ajanut, en tiedä, mutta Lockhart oli hyvinkin kirjan kannen henkilön näköinen, mutta nainen.. Toisaalta, nykyään Lockhartia ajattelen leffojen Lockhartin tyyliseksi, sopii mielestäni melko hyvin häneksi..

Olin myös kuvitellut Weasleyn veljeksiä ruumiinrakenteeltaan erilaisiksi: Kaksoset olivat lyhyempiä ja raskasrakenteisempia, Ron oli erittäin pitkä, melkein kaksimetrinen tikku, jollainen myös Percy oli. Billistä ja Charliesta ei ole niin selvää muistikuvaa, Charlie taidettiin kuvata kirjoissa ruumiinrakenteeltaan kaksosten kaltaisiksi. Eli, Kaksosten olisi pitänyt olla viimeisessä leffassa enemmän Rupert Grint-maisia ja Ronin enemmän Phelpsien kaltainen, tosin vielä enemmän hujoppi..
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #47 : Joulukuu 01, 2012, 20:53:46 »
kalkaroksenkuvittelin kahden rivin ajan naiseksi ja salazar luihuista/b]luulin varmaan 4 vuotta naiseksi, ja vaikka tiedänkin nyt totuuden on se edelleen mulle nainen:)perusteluna, ei kai miehellä ole medaljonkia

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #48 : Joulukuu 01, 2012, 21:44:27 »
Lainaus
myös miehillä voi olla medaljonki, vai onko Regulus Musta nainen

tietenkään regulus ei ole nainen, regulus on selkeästi miehen nimi, toisin kuin salazar .
sitä paitsi Kalmanhanaukiolla oli paljon kaikkea outoa, toisin kuin  se luihiusen medaljongi, joka oli varmaan suurin piirtein maahisilta tilattu, siinähän on nmikirjaimet ja kaikki

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Heinäkuu 12, 2013, 22:02:46 »
Ärsyttävää, mutta totta, niin melkein jokaikinen Potterhahmo on mun pääkopassa tarkalleen sen näkönen mitä elokuvissa.. En ees muista miltä ne näytti mun mielikuvissa, kun luin kirjoja, ennen kun olin nähnyt elokuvat.