Kirjoittaja Aihe: Millaiselta hahmot näyttivät mielessäsi kun luit kirjoja?  (Luettu 16263 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Pallosalama

• "Hei,Harry!"
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Niinpä niin.Taas joku aivoton
  • Tupa: Rohkelikko
Kalkaroksesta tuli mieleen lonkerohiuksinen mies.=)
Punurmiosta tuli mieleen ope meän koulusta ja
Fenrir Harmaaselkä taas oli tosi raa'an näkönen tyyppi,jonka
selässä kasvaa harmaita karvoja.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Millaiselta hahmot näyttivät mielessäsi kun luit kirjoja?
« Vastaus #1 : Joulukuu 09, 2010, 18:06:04 »
Tästä aiheesta voisi kirjoittaa vaikka kirjan... tosin näitä on vaikea selittää, koska mielikuvat ovat usein häilyviä ja epämääräisiä.. no, lullakseni kuvittelin hahmot sellaisiksi kuin Rowling ne kuvaili, enkä tosiaankaan kuvitellut/kuvittele ketään leffojen mukaan (jotka ovat pääosin mielikuvieni raiskausta, äää). Luciukseni on kyllä saanut vaikutteita leffoista Jason Isaacsin pitkien hiusten ansiosta, mutta tuskin olen ainoa. Mutta yleensä en kuvittele hahmoja kamalan realistisesti vaan enemmän piirrostyyliin, ainakin osittain.
Sitten on sellaisia asiaankuulumattomia pikkujuttuja, kuten se että kuvittelen Lupinille kauhtuneen, vihreän pitkän takin vaikka Rowling ei sellaista tietääkseni mainitse missään.

Mika Launiksen kannet ovat myös vaikuttaneet aika paljon mielikuviini, koska ne olivat usein ensimmäiset kuvat mitkä näin hahmoista, ja aika kärjistetyt/mieleenjäävät. Varsinkin Lockhart ja Fleur ovat olleet osuvia.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Joulukuu 09, 2010, 18:29:18 »
Hieno aihe!
tosin näitä on vaikea selittää, koska mielikuvat ovat usein häilyviä ja epämääräisiä.. no, lullakseni kuvittelin hahmot sellaisiksi kuin Rowling ne kuvaili.
Minäkään en oikein edes miettinyt hahmoja, sillä ne vain häälyivät mielessäni, mutta silti epätarkkoina ja kuitenkin tarkkoina...

Minä tosin näin ensimmäiset elokuvat, ennenkuin aloin lukea kirjoja, joten niiden myötä esim. pääkolmikkoa en voisi kuvitella muunlaisena... Silti esim. Punurmion kuvittelin sellaiseksi vanhaksi naiseksi, joka on hiukan sekaisin, ja hänen olemuksestaan näkee sen hyvin. Fenrir [Jonka muuten luin melkein aina Fernir :D] Harmaaselkä oli sellainen kamalan pelottava vanhempi mies, jonka huulen alta kasvoivat pitkät kulmahampaat. Ajattelin hänet aluksi hiukan sen näköiseksi, kuin Lupin on Azkabanin vanki elokuvassa muuttuneena.. Fleurin kuvittelin enemmän hienostuneeksi. Ajattelin hänelle aina sellaisen kivan siistin pinkin bling bling mekon... :D

Jos luettelisin, miltä minusta kaikki hahmot näyttivät, en lähtisi tästä vielä huomennakaan, joten ajattelin nyt ilmaista asian näin lyhyesti.
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Joulukuu 09, 2010, 19:33:03 »
Minun mielikuvani henkilöistä ovat muokkautuneet sekä Rowlingin kuvailujen että kansikuvien perusteella. Siksi olikin pieni järkytys nähdä elokuva-Pimento :DD Osasta henkilöistä on mielikuva muokkautunut vasta elokuvien myötä.

Daniel ei vastaa kuvaani Harrysta. Okei, tietty ne silmät on väärän väriset elokuvien Harrylla, mutta myös hiukset ja muu olemus ovat jokseenkin erilaiset kuin olin kuvitellut. Kyllähän Dan hyvin Harryn roolin täyttää, mutta ei ole minulle sama Harry kuin kirjoissa (tämä tosin voi johtua osaksi siitä, että kirjat =/= elokuvat).

Hermionen kuvittelin aikalailla sellaiseksi kuin hän on Viisasten kivi -kirjan kannessa: pitkät ja ruskeat sekä hyvin kiharat hiukset, "ylisuuret" etuhampaat. Emman hiukset eivät ole tarpeeksi kiharat eivätkä ruskeat (olenpas tarkka), hampaista en edes aloita.

Ronia näyttelevä Rupert Grint vastaa hyvin paljon sitä kuvaa, mikä minulla on ollut Ronista. Ainakin uusimpaan leffaan asti (en tiedä, pitäisikö tähän laittaa että SPOILAA, eli laitan SPOILAA :D Eli siis, kirjoissa Ronista on syntynyt sellainen "hujoppi"-kuva, eli pitkä ja laiha. Kuoleman varjelluksien ensimmäisessä osassa elokuva-Ron on liian lihaksikas kirjan Roniksi. Ainakin minun mielestäni.)

Myös esimerkiksi elokuva-Krum ei vastaa ollenkaan mielikuvaani kirjan Krumista. Sama juttu Tonksin kanssa.

Useiden henkilöiden kohdalla elokuvaversio vastaa hyvin pitkälti mielikuvaani henkilöstä, ja varmasti myös osaksi muokannut mielikuviani. Kun nyt luen Feeniksin kiltaa, en ajattele Pimentoa niin sammakoksi kuin aluksi, vaan hän on enemmänkin se Pimento, joka oli elokuvassa. Joitakin henkilöitä en edes oikein miettinyt mielessäni ennen leffojen näkemistä, ja he siis näyttävät siltä, miltä elokuvissakin.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #4 : Joulukuu 09, 2010, 20:19:18 »
Jotkut olen kehitellyt kirjaa lukiessa kunnolla, esim. Mudungus Fletcher, jonka kuvittelen hiukan rähjäiseksi kalastajatyypiksi, tai Oljon, jonka edelleen muistan lilahtavan sinisenä. Krum taas on aina, ja tulee olemaan, koukkuselkäinen pitkätukka.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Joulukuu 11, 2010, 16:19:39 »
Itse en (valitettavaa kyllä) enää oikein muista ensimmäisiä mielikuviani hahmoista. Minulle mielikuvien muodostaminen on jokseenkin hankalaa, varsinkaan jos ei olemassa kuin muutama kuvaileva lause siellä täällä kirjassa. Rowling ei mielestäni hirvittävän tarkasti keskity henkilöitten ulkonäöstä kertoilemiseen, mikä on toisaalta ihan hyvä. Se antaa sopivasti suuntaa ja vapaammat kädet lukijalle. Muutama kirjoittaja mainitsikin jo, että mielikuvat ovat usein vähän "häälyviä ja epämääräisiä". Tämä pätee minullakin, siksi elokuvien ja fanien luonnosteluitten on ollut helppo muokata käsityksiäni hahmojen ulkomuodoista. Nykyään ne muistattavatkin aika lailla sekoituksia kirjoista löytyvistä kuvailuista ja näyttelijöistä sekä kaikenmaailman kuvituksista.

Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #6 : Joulukuu 12, 2010, 11:46:03 »
Ehkä kummallisin kuvitelmani oli se, että Krum oli pieni, ruma ja parrakas kääpiö... :D En ole aivan varma mistä olin moisen idean aikaisemmin saanut. Ja kuvittelin tietysti joitain hahmoja ensimmäisten kirjojen aikana erilaisiksi, mutta Rowling alkoi muuttaa hahmoja pikkuhiljaa elokuvanäyttelijäiden näköisiksi joten niinä ne tulee nykyään aina kuviteltua.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #7 : Tammikuu 02, 2011, 16:13:52 »
No mietitäänpä... Tässä muutamia:

Hagrid Hagridin kuvittelin isommaksi, jotenkin karummaksi hahmoksi kuin nyt, hän oli vähän ehkä enemmän Ruaahin näköinen mielessäni. En tainnut lukea kovin tarkkaan Hagridin kuvausta, sillä päässäni Hagrid oli kalju, ja hänellä oli iso pää ja hampaita puuttui. Eli siis enemmän Ruaahin kuin itsensä kaltainen.

Luna Lunan kuvittelin vielä enemmän hassun näköiseksi. Kirjassahan sanotaan että hänen likaisenvaalea tukkansa hapsottaa, ja sis kuvittelin hänet vielä enemmän hassahtaneen näköiseksi.

Kalkaros Luulin Kalkarosta ensin naiseksi *punastuu* , mutta kun sain tietää että hän olikin miespuolinen, niin aika hyvin hän on vastannut kuvitelmiani.

Sirius Pienempänä (olin yhdeksänvuotias kun luin LP:n) luulin aluksi että LP:n kannessa oleva koukkunenäinen hahmo (joka oikeasti esitti Krumia) oli Sirius. Päähäni on jäänyt hänestä sellainen kuva, enkä pääse siitä millään eroon.

Tässä nyt oli joitakin... tietenkin oli muitakin mutta nämä tulivat nyt päällimäisenä mieleen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2012, 21:25:47 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Tammikuu 03, 2011, 02:29:44 »
Hmm... Ne näyttivät Harryn-Ronin-Hermionen-Kalkaroksen ym 1-2 leffoissa paljon esillä olleilta, koska näin ensin 1 ja 2 leffat sitten aloin lukea.

Muut taas näyttävät sitten ihan omaltaan, mutta vain muutamaan olen kunnolla pettynyt.
mm. se Taikakausien Historian kirjoittaja näytti liian karmivalta. Kuhnusarviokaan ei näyttänyt yhtään minun ajatusteni mukaiselta : D

Leffojen hahmot tarttuvat ikävästi päähän, eikä saa enää kunnon omaa kuvaa. Siksi suosittelen itselleni ja muillekkin; lukekaa ennen kuin katsotte.

Noh, sitten vähän hahmokohtaisemmin;

Villisilmä;  Jostain syystä kuvittelin sen silmän olevan muuten tavallinen, mutta vain pullistuneempi ja isompi, ei tuollainen "irtojuttu".  Se nahkanauha pään ympärille tarttui vasta myöhempään : <

Pimento; Kuvittelin sammakkomaisemmaksi, kuten kirjoissa kuvailtiin.

Voldemor ylösnousemisen jälkeen; noh, nenää en muista, millainen oli. Iho ei ollut samanlainen, vaan jotenkin... erilainen.

Kuhnusarvio; totaalinen järkytys.  Siis... no jaa, en osaa kuvailla, millainen se oli...

Okei, nyt ei saa mitään muuta kuin sekavaa aikaan...
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
« Vastaus #9 : Tammikuu 03, 2011, 10:03:57 »
Villisilmä;  Jostain syystä kuvittelin sen silmän olevan muuten tavallinen, mutta vain pullistuneempi ja isompi, ei tuollainen "irtojuttu".  Se nahkanauha pään ympärille tarttui vasta myöhempään : <

Mä aina olen ajatellut tuon "irtosilmän" leffassa niin, että sellainen silmäkuoppaan plopsautettava silmä olisi ollut vaikeampi toteuttaa. Kun taas näyttelijän oman silmän päälle on helppo tunkea tuollainen nauhalla kiinni oleva irtosilmä.
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
« Vastaus #10 : Tammikuu 07, 2011, 18:36:22 »
Hmm... Ne näyttivät Harryn-Ronin-Hermionen-Kalkaroksen ym 1-2 leffoissa paljon esillä olleilta, koska näin ensin 1 ja 2 leffat sitten aloin lukea.

Niin täälläkin. Tai siis osittain. Emman hiukset eivät ole läheskään sellaiset kuin kuvittelin ne kirjojen kuveuksen mukaan, ainakaan niissä myöhemmissä elokuvissa.
Dumbledoren se uudempi näyttelijä, Michael Gambon, ei ole Dumbledoreksi sopiva, tai sitten ongelma on ohjaajassa, joka on käskenyt olla hänen sellainen.

Mutta siis viestini tarkoitus on, että pääosin hahmot kuvitelmissani näyttävät siltä miltä elokuvissa.
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #11 : Tammikuu 09, 2011, 19:17:14 »
Lainaus
Kalkaros Luulin Kalkarosta ensin naiseksi *punastuu* , mutta kun sain tietää että hän olikin miespuolinen, niin aika hyvin hän on vastannut kuvitelmiani.

Ihan sama juttu minellä! Kalkaros oli mun kuvitelmissani nainen ekana ku luin VK:ta ja sitten satuin katsomaan, kun siellä jossain välissä puhuttiin Kalkaroksesta jotain että "Kalkaros päläpäläpälä ja pälä pälä. Mies katsoi Harrya" ja niin edespäin. Meinasin pudota sohvalta! :D Mutta sen jälkeen olen kuvitellut sen liki saman näköisenä kuin elokuvissa. Neville oli semmoinen jännä tosi pulska heppu. Ennen elokuvan näkemistä...

Mutta leffat on tosiaan tehny pahaa mun omille mielikuville kun luojan kiitos luin kirjat ensin. Aika moni hahmo muuttui leffojen näyttelijän näköiseksi ja Tylypahkan linna muutti muotoa myös :D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2011, 16:07:59 kirjoittanut Wanamo »
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

lovekiva

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Tammikuu 10, 2011, 15:21:58 »
Oon tehny tosi paljon luonnoksia tylypahkan tytöistä. Hermyn ajattelin olevan just semmonen kuin se elokuvassa oli. Romilda Vanen ajattelin sellaseks, jolla on suttuset ja takkuset ympäriinsä sojottavat hiukset. Lunasta ajattelin, että sillä on toosi pitkät vaaleet hiukset, ja että se on laiha ja iloinen. McGarmiwan ajattelin hieman pulskaksi ja punahiuksiseksi.

tobtob

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Tammikuu 11, 2011, 00:06:03 »
Tonksin ja Siriuksen hahmotin aina sellaisiksi räjähtäneen näköisiksi ihmisiksi. En nyt oikein tiedä miten kuvittelin ne hahmot paljon räväkämmiksi kuin miten ne elokuvissa kuvataan, mutta Siriuksen tapauksessa aina tuli mieleen se että jos se on riutunut Azkabanissa jo pidemmänkin aikaa niin että olisi paljon luikumpi, ja hiukset sekä parta olisi kärsineemmän näköiset jne.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #14 : Tammikuu 13, 2011, 10:36:01 »
Rowling ei mielestäni hirvittävän tarkasti keskity henkilöitten ulkonäöstä kertoilemiseen, mikä on toisaalta ihan hyvä. Se antaa sopivasti suuntaa ja vapaammat kädet lukijalle.

Rowling on mielestäni hyvin onnistunut henkilöiden ulkonäön (sekä myös olemuksen ja käytöksen) kuvaamisessa: hän on maininnut vain muutaman osuvan, mieleenpainuvan ja erottuvan piirteen tyypistä, ja loput lukija on saanut päätellä itse. Eihän noin jouhevasti kulkevaan tekstiin sopisikaan liian pitkät kuvailu-liiruttelut.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Lipsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Tammikuu 13, 2011, 19:45:50 »
Kalkaros oli aina mustissa, hiukset oli mustat rasvaset. nenä ainaki 15 cm pitkä ja terävä. Kalkaros oli n. 185 cm pitkä ja todella laiha. muita en oikee muista ku kirjojen lukemisesta on jo reilu puol vuotta:D

Poissa Cobb

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Tammikuu 13, 2011, 20:21:49 »
Kun olin joskus katsonut Azkabanin Vangin, enkä muistanut, minkä näköinen Gary Oldmanin Sirius oli, kuvittelin Siriuksen mielessäni aivan mustahiuksiseksi mieheksi, jolla on musta viitta ja musta, pieni parta.
Älä aliarvioi minua vain siksi, että olen nuori.

Avada Kedavra! -> Avaudu Kebabrulla! >:-D

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #17 : Tammikuu 14, 2011, 15:37:46 »
Emma Watson ei näytä niin paljon Hermionelta uusimmissa elokuvissa kuin kuvittelen hänet. Hänellä on melkein takapuoleen asti ulottuvat ruskeaa pientä kiharaa olevat hiukset ja hän näyttää muutenkin paljon aikuisemmalta. Muut hahmot ajattelen aika samannäköisiksi kuin elokuvissa heidät on kuvattu.
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #18 : Maaliskuu 02, 2011, 22:58:13 »
Aika hyvin ovat elokuvien näyttelijät runnelleet mielikuvani. Tai no oikeastaan huonon mielikuvituksen takia minulla ei mitään selkeitä näkemyksiä hahmoista ole koskaan ollutkaan. Tarkemmin kun ajattelee niin olen kiitollinen, että näyttelijät ovat helpottamassa henkilöiden kuvittelua. Ennen elokuvia kaikki olivat päässäni joko hyvin sekavan näköisiä, täysin eri näköisiä kuin miksi Rowling oli ne kuvaillut (mistä lie sekin johtuu) tai muuttivat ulkonäköään koko ajan. Myös suomenkielisten kirjojen kannet vaikuttivat näkemyksiini, vaikka välillä yritin pistää vastaan ja kuvitella henkilöt toisen näköisiksi. :D Ei onnistunut.

Ainoa mielikuva minkä muistan selkeästi, on Lupin. Jostain syystä kuvittelin hänet Vernon Dursleyn näyttelijän näköiseksi. x) (Sellaisena kuin hän on Vernonina) Tiesin kyllä, ettei Lupin mitenkään voinut olla sen näköinen, mutten vain päässyt kuvasta eroon... Sitten kun AV-leffa julkaistiin, huokaisin helpotuksesta, kun sain vihdoin paremman mielikuvan tilalle. ;)

Muita en sitten muistakaan. Sen vain, että Pimento oli aivan päinvastainen elokuvissa kuin mitä olin kuvitellut. Nyt ärsyttää kun en muista millaiseksi hänet kuvittelin. Ai niin ja Luna! Oli shokki kun näin hänet ensimmäistä kertaa elokuvassa. Olin nimittäin aina kuvitellut hänet bruneteksi. (Kuvailukohdat tulee kirjoista aina luettua jotenkin vauhdilla...)
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Bonocki

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixBludger2425
« Vastaus #19 : Maaliskuu 03, 2011, 13:23:05 »
Feeniksin killassa multa olis vissii menny ohi et Pimento oli nainen! Kun luin niitä kohtia missä se oli tekemässä niita opettajatarkastuksia, kuvittelin sen aina pitkänenäiseksi, tummahiuksiseksi ja musta pukuiseksi MIEHEKSI! :O Mutta leffan aikaan mulle sitte selvis et se oliki nainen. :D
Voldemort: "Why do you live?"
Harry : "Because I have something worth living for."

Poissa Kanfley

• Lemmikki
  • Vuotislainen
  • Kulki koira musta, susi suuren siimeksen
« Vastaus #20 : Maaliskuu 03, 2011, 17:38:10 »
^ Aaah, tuosta tulikin mieleen eräs oma väärinkäsitykseni; luulin pitkän aikaa että Tonks oli mies. x) Jossain vaiheessa FK'ta asian oikea laita selvisi minulle, mutta ilmeisesti onnistuin unohtamaan sen PP'tä lukiessani, ja jouduin hetken kelaamaan siinä kohdin kun Harry ilmaisi epäilyksensä siihen että Tonks olisi ollut rakastunut Siriukseen. B''D
Kyllä sitä sen jälkeen hieman nauratti oma typeryys~
Intohimomme ovat oikeita Feeniks-lintuja. Kun tuli tuhoaa jonkun niistä, tuhkasta nousee heti uusi.

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Maaliskuu 19, 2011, 14:04:43 »
Mundungus näytti mielikuvissani aivan erilaiselta. Hänellä piti olla sotkuiset keskipitkät hiukset.
 Mielikuvissani Pimento oli rupikonnamaisempi, Fleur kauniimpi ja Pansy oli rumempi, mopsimaisempi.
Ajattelin myös kirjoja lukiessani, että Pyryjyvällä olisi pitkät hiukset, jotka olisivat olleet vaikkapa ponihännällä.
Kuhnusarviolla olisi pitänyt olla oikein muhkeat viikset, mutta eipäs siinä leffassa ollutkaan.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #22 : Maaliskuu 19, 2011, 15:43:37 »
tosin näitä on vaikea selittää, koska mielikuvat ovat usein häilyviä ja epämääräisiä.. no, lullakseni kuvittelin hahmot sellaisiksi kuin Rowling ne kuvaili.
Minäkään en oikein edes miettinyt hahmoja, sillä ne vain häälyivät mielessäni, mutta silti epätarkkoina ja kuitenkin tarkkoina...

Sama täällä. :) On vähän vaikea selittää, mutta joitakin hahmoja on todella helppo vertailla leffojen ja oman mielikuvitukseni välillä.
Esimerkiksi Sirius - hänethän kuvaillaan kirjoissa pitkä- ja kiharahiuksisiksi, ja mielestäni leffojen näyttelijän ulkonäkö ei vastaa hahmon ulkonäköä. (Tummanruskeat, lainehtivat, lyhyehköt hiukset...) Itse en kuitenkaan kuvitellut Siriukselle kovin pitkiä hiuksia, mustat ja kiharat vain. Silti leffojen Sirius ei vastannut odotuksiani.
Leffojen Bella on taas lähes täydellinen kuva omastani. Samoin pääkolmikko. Mutta Fleur (kuten Toffee jo sanoi) olisi saanut olla leffoissa kauniimpi, kuvittelin hänet paljon erilaisemmaksi. Äh, on vaikea olla vertaamatta hahmoja leffojen henkilöihin. Ei nyt tule muita mieleen, mutta siis suurimmaksi osaksi kuvittelin hahmot kuten Rowling kuvaili. Joskus tosin kirjoja (myös muita kuin Pottereita) lukiessani käy niin, että en lue hahmojen kuvailuja kovin tarkkaan ja muodostan hahmosta ihan oman mielikuvani. :D

Ja vielä lopuksi; Kanfleyn ja Bonockin väärinkäsitykset on hauskoja. :D Ei sillä, ettei itselleni olisi ikinä käynyt noin - nytkin eräässä kirjassa, jota luen, olin luullut erästä poikaa tytöksi. x)

Poissa Joëlle

• Vuotislainen
« Vastaus #23 : Maaliskuu 19, 2011, 19:47:51 »
Aika vaikea on itse asiassa muistaa, että millainen mielikuva hahmoista lukiessa syntyi, kun nyt niin selkeästi esim. Harry on elokuvien Harry. Ainakin Tonksin kuvittelin kuitenkin erilaiseksi, vähän sirommaksi, näyttelijän kasvonpiirteet ovat mielestäni melko jyrkät. Sitten löytyyhän näitä vaikkapa Pimento, jonka kuvittelin tietenkin isoksi pulleaksi sammakoksi. Mundunguksen piti olla pieni ruipelo. Neville hoikistui mielestäni liikaa viimeisiin elokuviin. Ja eniten minua haittaa se, että minulla on jostain syystä sellainen kuva, että Pius Sakian piti olla lyhyt ja lihava. Elokuvassa en edes tajunnut, että kuka koko tyyppi oikein on. :D

Poissa Pyhimys

• Vähemmän avulias kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Huhtikuu 16, 2011, 18:04:25 »
No Harry ja Ron oli mun mielikuvissa aika samanlaisia kuin elokuvissa, Hermionesta mä mietin että se olisi pisamanaamainen hiukan pyöreähkö ja lyhyt ja sen hiukset näyttäis sähköiskun saanneille, ei siis yhtään niin kaunis ku emma.
Severus oli mun päässä pitkä ja laiha mustat ohkaset ja rasvaset hiukset, ja niin tumman ruskeet silmät että ne näyttäis melkein mustille.
Draco oli mun päässä paremman näkönen ku leffassa :D lyhyemmät hiukset ainakin ja se ei ollu semmonen luuseri niiku leffassa.
Mutta mun mielestä ne on ottanu hahmot aika hemmetin hyvin leffaan : D
Jos sä tahdot niin, tuon sulle Tiibetin vuoteeseen. Tai siirrän pohjoisen luoteeseen. Ja aina uudelleen ja uudelleen Sun muistan joskus mua suudelleen.