Kirjoittaja Aihe: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?  (Luettu 16878 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: IceNox21601
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?
« Vastaus #75 : Helmikuu 06, 2012, 16:06:58 »
Meidän perheessä kaikki ovat katsoneet leffat, mutta kirjat olen vain minä lukenut. Elikkä todennäköisesti vain minä olen potter-fani ja olen myös hulluuksissani pakottanut muut perheenjäseneni katsomaan elokuvat :D hyvin mahdollista..
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

Poissa Taikoja

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #76 : Helmikuu 06, 2012, 18:48:23 »
oon ainut joka on lukenu kaikki kirjat, paitsi isosisko on lukenu Kuoleman varjelukset :)
äiti ja iskä tykkää Potteri leffoista, ja katotaanki niitä aina yhessä. :) en varmaan kertaakaa yksin oo kattonu, ku aina joko äiti tai iskä tulee siihen kans kattomaan :---D
~ you make me smile ♥
Anturajalka -> Taikoja

Poissa Tylypahkan pikajuna

• punainen vauhtihurmu
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CentaurSkull9709
« Vastaus #77 : Helmikuu 06, 2012, 19:55:30 »
Äiti on kattonu leffat ja lukenu Viisasten kiven. Ei fanita erityisesti ( pitää oikeastaan mun "liiallista" fanitusta hivenen hulluna). Iskä on kerran koskenut Potter-kirjaan, kun joutui ostamaan sellaisen minulle. Itse olen täys fani. Kaikki kirjat luettu yli kolme kertaa. Elokuvat on nähty varmaan kymmenen kertaa. Perheestämme yksi siis fanittaa ja yhden mielestä ne on ihan OK.
"Always..."

Poissa Rohkelikkokummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #78 : Helmikuu 14, 2012, 17:22:22 »
No sisko on ainoo joka mun lisäks niitä lukee, ja sen mielestä ne on ihania. Mun mielestä ne on PARHAITA!
Karkotaseet!

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
    • Goodreads-profiili
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #79 : Helmikuu 15, 2012, 01:11:54 »
Voinen nyt mainita, että siskoni päätti joskus elokuussa hänkin lukea Potterit ja on nyt lukenut koko sarjan kai kahdesti. Uskomatonta. Edes minä en ole pystynyt lukemaan koko sarjaa alle puolessa vuodessa kahta kertaa peräkkäin, toisaalta se ei kyllä ollut mahdollistakaan kun kirjoja ilmestyi vielä... Nojaa. Olen ylpeä rakkaasta siskostani! Hän on viimein löytänyt tiensä sivistyksen pariin!

Sitä tosiaan on kiva seurata, kun lähipiiristä joku tutustuu mukaviin/ihaniin/mahtaviin kirjoihin - etenkin jos on itse ollut osallisena tutustuttamisessa. "Tervetuloa kerhoon" -fiiliksillä sitten seuraa ää jaettu ilo on kaksinkertainen ja niin edelleen. \o/

Meillä perheessä ovat kaikki lukeneet kirjat useampaan kertaan ja myös (varsinkin ensimmäiset) leffat on melkein puhki kulutettu, vaikkeivät kirjojen tasolle ylläkään. Onneksi Pottereista voi löytää joka kerralla jotain uutta tai näkökulma voi muuttua. Vaikka tuskin mitään jaksaisi yhtä pitkään jos ihan muuttumattomana pysyisi :'D (Mä en esim. ole vielä lukenut enkä katsonut Pottereita tarkoituksella kaksimielisyyksiä haeskellen --> ensi kerralla sitten!)

Tutustuimme kaikki sarjaan suurin piirtein yhtä aikaa, minun ja sisareni ollessa viisi- tai kuusivuotiaita (Azkabanin vanki tai Liekehtivä Pikari oli silloin viimeinen suomennettu eli olen kuitenkin suhteellisen "uusi" potteristi. Syytän syntymävuottani -96! :D)
Äiti ja isä lukivat meille aina iltaisin vuorotellen ääneen ja loppu perhe kuunteli silmät kiiluen vieressä, eli kaikki ovat jo tuolloin lukeneet/kuulleet tarinaa muutaman ensimmäisen kirjan verran. Minä taidan olla kaikkein ahkerin lukemaan, mutta isäni ja siskoni ovat lukeneet myös kirjat muutamaan kertaan ja äitini on lukenut kertaalleen ja kuunnellut äänikirjoina kerran. Eli joo, jonkinasteista potterismia on havaittavissa koko perheessä, vaikka vain isä ja minä tunnumme olevan edelleen kovin innostuneita sarjasta.
Tiedä sitten kuitenkaan, onko meidän taloudessamme varsinaista kiihkeää faniutta havaittavissa.

~anji~

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #80 : Maaliskuu 06, 2012, 14:50:35 »
Meidän perheessä on aika vähän potteristejä, mutta sisko innostui mun kautta lukemaan niitä :)
Vaikka se onkin hidas lukemaan, niin silti on hauska kattoa kun se innostuu kaikista kohdista! Aloitti siis vasta
lukemaan viisasten kiveä, mutta on paljon nauranut Dudleyn ja kumppaneiden Harryjahdeille :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Love And Hope

• Kummajaisten kuningatar
  • Vuotislainen
    • Virtuaalitylypahka Pahkakoulu
« Vastaus #81 : Maaliskuu 07, 2012, 14:36:27 »
Minä ja pikkuveli vähän. Mä oon sitä tyrkyttäny lukemaan VK:ta, ja kyllä se lukeekin, mutta sillä on lukihäiriö niin se ei jaksa kovin kauaa... Mut sitte se tietää Potteresita aika lailla kun mä aina selitän sille, ja lisäks tykkää kun luen sille Siuntio Silosäkeen tarinoita. (Tanili Kanilin käkättävä kanto<3)

Poissa Ulompi vino vatsalihas

• Ankeuttaja!
  • Vuotislainen
  • PS. Pidän hapanpastilleista
    • Livejournal
    • Katso taivasta, tähtiratainsa täyttämää
« Vastaus #82 : Maaliskuu 07, 2012, 16:07:24 »
Minä olen ainoa. :D Tai veljenikin on kyllä mielenkiinnolla lukenut kaikki kirjat kun ne ilmestyivät - ja olemme käyneet niistä lyhyitä keskusteluja-, katsonut osan elokuvista, pitämättä kaikista, mutta ei esimerkiksi lukisi niitä toiseen kertaan.

Vanhemmista toinen ei lue kuin Ilta-Sanomia ja toinen ei liene järin innostunut lasten fantasia-kirjasta.
On the 10 year anniversary of Harry’s parents’ death and the first time Voldemort was defeated, 31st October 1991, he and Ron saved Hermione from the troll in the bathroom. This is generally regarded as the day the trio became friends

Poissa elephanthouse

• kesän lapso mä oon
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FeatherHallow19419 & QueenRune11201
« Vastaus #83 : Maaliskuu 07, 2012, 17:20:34 »
Hmm... mielenkiintoinen kysymys.. :)
Hömm, ymm, öö... eikumitä--
Siis, äitini aloitti joskus lukemaan minulle ja pikkuveljelleni Pottereita ääneen. Siinä minä sitten taisin aikaslailla samantien itse innostua niitä lukemaaan, mutta 2 vuotta nuoremmalle veljelle äiti luki Potterit Feeniksin killan alkuun asti. Tätä enempää kumpikaan heistä ei ole Pottereita lukenut. Itse olen tietenkin moneenkertaan.... ;D Veljeni ja äitini ovat katsoneet melkein kaikki leffat.
3. lk siskoni on lukenut juuri tänä vuonna kaikki Potterit ja pitää niistä valtavasti. On myös katsonut leffat pariin kertaan...
Isäni ei ole tietääkseni lukenut muita Pottereita kuin Viisasten kiven. Ja 1. lk siskoni on vain vilkaissut ensimmäisiä sivuja. 
Yksi ajatus täyttää äärettömyyden - William Blake
Amin mela lle = Minä rakastan sinua
Ficcifoorumi

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #84 : Maaliskuu 12, 2012, 22:20:51 »
Vielä jokin aika sitten olisin vastannut tähän, että olen ainoa joka pitää Pottereista. Nykyisin perheeni on kokenut muodonmuutoksen ja asustan mieheni kanssa kaksin. Tässä kohtaa päädyn pohtimaan että miten perhe oikeastaan määritellään. Mieheni tähän totta kai kuuluu ja hän on yhtälailla fani kuin minäkin. Sitten on muuperhe: lapsuuden perhe. Veljet on omituisia tapauksia. Kumpikaan ei koskisi kirjoihin pitkällä tikullakaan, mutta toinen ainakin ensimmäiset elokuvat on katsonut ja toinen on viimeaikoina osoittanut hämmästyttävää kiinnostusta niitä elokuvia kohtaan. Vielä jonain kauniin päivänä se varmaan katsoo ne kaikki. (Tosin ei kaikkia samana päivänä.) Vanhemmat sen sijaan on toivottomia tapauksia. Isä kuvittelee niitä lasten kirjoiksi ja äiti ei ole sanonut oikein mitään. Ei ole väittänyt lastenkirjoiksi eikä osoittanut minkäänlaista kiinnostusta niitä kohtaan.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
« Vastaus #85 : Maaliskuu 12, 2012, 22:43:00 »
Äiti kehotti minua lukemaan Potterit heti kun opin lukemaan. Äiti piti sarjasta, mutta ei äideille tyypilliseen tapaan okein sisäistänyt juonen mahtavuutta.. Sanoi että maailmassa on parempiakin kirjoja (!!!!!!!!!!?) :0 esim. luulee edellen minun cossanneen Rita Luodikoa, vaikka olen noin 100000 kertaa sanonut cossaavani Lunaa. ("ai tuoko on Luna? Minä luulin että se on se vaalea toimittaja.." voi äiti..) äiti ei siis tosiaankaan mikään fani, isä on kai kattonut muutaman leffan ja mummi päivittelee sitä kuinka uskallan katsoa noin "pelottavia" leffoja.. Luulee säkyn luonteeni johtuvan Pottereista! O_o eli ainut fani olen :D
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
« Vastaus #86 : Huhtikuu 16, 2012, 17:22:03 »
Kaikki muut paitsi äiti on lukenu Pottereita (se tekee siis 7 henkilöä), mut mitenkään erityisen hullaantuneita ei oo ollu kukaan muu ku mä.. :D
You put your arms around me and I'm home.

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #87 : Kesäkuu 01, 2012, 16:47:57 »
Minä ja siskoni olemme lukeneet kirjat ja katsoneet elokuvat, mutta vain minä olen se tosifani :D Äiti on melko kiinnostuneena katsonut elokuvia, muttei kirjoinin ole kuitenkaan tarttunut. Iskä on katsonut leffoja vain syrjäsilmällä, niin että minä taidan olla se ainoa meidän perheestä, joka jaksaa fanittaa. Kotona minun potter-hölötyksiä ei kyllä kovin usein jakseta kuunnella vaan yritetään heti vaihtaa puheenaihetta...
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #88 : Kesäkuu 01, 2012, 19:32:02 »
Kyllä meillä kaikki tykkäävät Potterista. Äiti, minä ja sisko ollaan luettu kirjat ja iskä on sitten katsonut elokuvat. Minä olen toki se  isoin fani.

Nyt olen myös saanut poikkisen puhuttua ympäri. Hän on katsonut kaikki leffat ja ollut innoissaan niistä. Kirjoja en ole saanut häntä lukemaan, mutta esim Page to screenia ja suurta velhouskirjaa hän on selaillut. Tämä on oikeasti tosi iso asia, sillä aikaisemmin hän on vähän naureskellut minulle ja Pottereille :D
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Emilas

• Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltSeeker31442
« Vastaus #89 : Kesäkuu 05, 2012, 23:42:40 »
Kaikki lukutaitoset paitsi iskä on niitä lukenu. Pienimmät ei vielä oo loppuun asti sarjassa päässy. Pikkutytöt kuuntelee cdltä. Tai jos vaan suinki joku niille jaksaa ääneen lukia. :) Minä ja 2 veljeä tykätään niistä kaikista eniten. Ei iskäkään niitä vastaan oo ja tiiä vaikka vielä joskus ne lukkeeki.

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #90 : Kesäkuu 06, 2012, 10:14:12 »
Minä taidan olla ainoa tällä hetkellä :) Miehen olen saanut raahattua leffoja katsomaan, mutta eipä tuo ole niistä niin kiinnostunut ollut ja kirjoista vielä vähemmän. Pikkuveljeni kanssa aloitettiin lukemaan Pottereita samaan aikaan, mutta hällä taisi kiinnostus lopahtaa jo joskus neljännen kirjan tienoilla. Äitikin on saattanut pari Potteria lukea, mutta fantasiakirjallisuus ei ole hänelle se omin laji. Muita lapsuudenperheessäni Potterit eivät sitten olekaan yhtään kiinnostaneet. Elättelen toivoa, että tuo jälkikasvu kasvaessaan kiinnostuisi Pottereista.
Huomenta maailma.

Poissa Creepychild

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #91 : Kesäkuu 06, 2012, 13:20:08 »
Minä ja pikkuiskoni fanitetaan. Minä ehkä vähän enemmän. Äiti on lukenut  ja pitää Pottereista, mutta eikai mitenkään kovasti fanita.
Pikkuveljet on osat elokuvat kattonu, vaikka ei virallisesti sais kattoa.
Maybe I'm too busy being yours to fall for somebody new

Poissa Vista

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosWatch3801
« Vastaus #92 : Kesäkuu 12, 2012, 22:25:39 »
Itseasiassa koko perhe taitaa jollain tapaa pitää Pottereista, äiti tosiaan vaikuttaa vähiten kiinnostuneelta. :D

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #93 : Kesäkuu 29, 2012, 23:42:12 »
Meillä ei kukaan muu fanita tai tykkää Pottereista paitsi minä.. Ja olen ylifani..  Muut ovat kyllästyneitä niihin vaikka eivät ole lukeneet kirjoja tai katsoneet leffojakaan. Minä kun satun puhumaan Pottereista koko ajan..
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #94 : Kesäkuu 30, 2012, 13:20:39 »
Minä olen ainoa todellinen Potter-fani. Laitoin pikkusiskoni lukemaan kolme ensimmäistä kirjaa ja hän piti niistä, mutta katsoo mieluummin leffoja. Pikkusisko myös rakastaa Dracoa ja Luciusta :D

Molempien isoveljien mielestä Potterit on tylsiä ja lapsellisia ja he valittavat aina kun rupean puhumaan niistä. Isä on katsonut pari leffaa ja ne olivat hänen mielestään ihan ok, äidillä taas on joku kammo fantasiaa kohtaan, joten hän haukkuu Potterit pystyyn vaikkei ole lukenut ensimmäistäkään kirjaa :(
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa Ninjaturtle

• Oman elämänsä Watson
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • jedi
    • Mah Twitter
  • Pottermore: CatSkull31170
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #95 : Heinäkuu 01, 2012, 17:17:44 »
Veljet oli ala-asteen ja ylä-asteen aikamoisia faneja, nykyään eniten sisko. Kyllähän äitikin tykkää. Ja minä, tietysti.
Everyone i know is reaching for the peak of the volcano.

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #96 : Heinäkuu 01, 2012, 19:56:51 »
Siskoni oli kai ensimmäinen, joka aloitti Pottereiden lukemisen, ja minä kiinnostuin niistä sitten hänen jälkeensä. Tosin sille tielle taisin jäädä vain minä :'D Minä ja siskoni olemme nähneet kaikki leffat, ja joitakin alkupään leffoja on nähnyt myös nuorempi siskoni, mutta hän tuskin on jäänyt niihin vielä koukkuun niinkuin minä...
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #97 : Heinäkuu 03, 2012, 10:42:38 »
Minä ja isä ollaan ainoita. Siskoani ei vähempää vois kiinnostaa, eikä äitikään siitä sauva heilutuksesta ja sotimisesta tykkää. Mutta ainoo kunnon Potter fani olen mina oerheestäni. Isäni ei oo ees lukenu vasta kun ekan kirja ja elokuvissa se menee aina sekasin...
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
« Vastaus #98 : Heinäkuu 03, 2012, 10:45:31 »
Äitini niitä kirjoja mulle alunperin suositteli, ite lukenut kirjasarjan kai kertaalleen
ja muutamia kirjoja sitten vähän useamman kerran (: Mutta silti kaikki nimet, loitsut ja jutut on unohtunut ja leffoja katsellessa / kun minä selitän jotain "Voi vitsi kun on kiva nähdä Tennant Barty Kyyry juniorina!"
niin ainahan saan selittää että "se oli sen poika ja se teki sitä ja sille tapahtui sitä ja tätä jo tota".

Minä olen ainut fani perheessäni, mutta 10-vuotias serkkupoikani pitää kyllä niistä (Ja Doctor Who'sta!)
minun avustuksellani Potterit löysi, leffoja katsellaan yhdessä ja keskustellaan niistä :)
Kirjoja hän ei kai ole Viisasten kiven alun lisäksi lukenutkaan, mutta vielä jonakin päivänä...
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa Mini

• ღ ѕɑɑ∂ҽℱɑɱɪℓɣ ღ
  • Vuotislainen
  • En ole tyhmä, hullu vain
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #99 : Heinäkuu 03, 2012, 10:53:33 »
Meidän perheessä minun 10-vuotias pikkuveli on katsonut kaikki ja lukenut kaikki. Minä olen katsonut ja lukenut kaikki. Samoin isosiskoni. Ja äiti ja isikin katsonut ja lukenut. Ainoa meidän perheestä on 5-vuotias pikkuveljeni. Hän on liian pieni, mutta luulen, että vanhempana hän katsoo ja lukee kaikki. Koska hän osaa kaksintaistella ja tällä on oma taikasauva. Se on söpö kun se osoittaa sillä ja huutaa: Karkotaseet! :3. Ja pelaa mielellään Harry Potter lautapeliä :D. Että tulevaisuudessa kaikki :)
Olipa kerran pikku nyyti nyytiäinen,
hän ihan yksin asui taloaan
ja talo oli myöskin yksinäinen.
Siis kaksin kerroin yksin peloissaan.