Kirjoittaja Aihe: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?  (Luettu 20239 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Scaredy Dandelion

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: QueenStrike5
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?
« Vastaus #50 : Elokuu 12, 2011, 09:01:24 »
Äiti luki minulle VK:ta iltasaduksi aikanaan, ja näytti itsekin pitävän taikamaailmasta. Luin kirjan loppuun kuitenkin itse, ja äiti tyytyi kyselemään kuinka Harryn lopulta kävi.
 Elokuvat ovat sekä äiti että isä nähneet, mutta tunnetusti pelkkien leffojen katsominen jättää Potterit melko väljäksi. Isä ei vieläkään ymmärrä tiedät-kai-kenen motiiveja jne jne. Iskäni myös on rauhassa kuunnellut, kun olen selittänyt esim. Harryn ja Voldemortin suhteet, hirnyrkkien tarkoituksen ja semmoista.
 Muualla suvussa on sitten enemmän kirjatoukkia: kummini vaihtaa silloin tällöin sanan jostain HP:iin liittyvästä. Hänen tyttärensä aka serkkuni tuntee Harryn myös, mutta tämä ryhmä varhaisteini-ikäisiä tuntuu vannovan enemmän Twilight-saagan nimeen. Myös mamma on lukenut kaikki kirjat, mutta ei kamalasti kommentoi niistä mitään.
 Olen suvun potteristi. Sen verran vanhempani pitävät Pottereista, että saan kiihkoilla rauhassa. Asun tosin jo omillani, että samahan se heille on vaikka tekisin asunnostani Rohkelikkojen oleskeluhuoneen. :'D
"You can't give a Dementor the old one-two!"

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #51 : Elokuu 12, 2011, 20:59:16 »

Meidän viisi henkisessä perheessä kaikki muut paitsi äiti lukevat hyvin mieluusti pottereita osa suomeksi osa englanniksi. Äitikin luki jonkun matkaa viisasten kiveä suomeksi mutta lukeminen tyssäsi siihen kun Dursleyt ja Harry matkustivat sille pikkuiselle luodolle. Eipä äiti ole sen jälkeen koskenut pottereihin, mutta muu perhe jaksaa silti olla ahkeria faneja.

Poissa muumuu

• Toisen maan tarina
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #52 : Elokuu 12, 2011, 22:06:28 »
Ihka ensimmäisen Potterin sain kymmenen vuotta sitten tuliaisiksi iskältä Helsingistä. Hän oli kuullut jonkun puhuvan siellä jossain kaupassa, että "Harry Potterit ovat nyt lapsien ja nuorten ykkösjuttu!" ja osti minulle kirjan heti. :) Onneksi osti, sen parempaa tuliaista en ole saanut. Iskä ja äiti eivät itse lue kirjoja, mutta elokuvat he kyllä ovat katsoneet, ja nyt viimeisimmän halusivat nähdä jopa sinä "kolmeteenä lasit päässä." :) Pikkuveljeni on myös hurahtanut Pottereihin, ja avomieheni myös ystäviltään salassa. :)
I need another story,
Something to get off my chest
My life gets kinda boring,
Need something that I can confess

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #53 : Elokuu 12, 2011, 22:06:51 »
Minä vain. Kukaan muu meistä ei ole edes yrittänyt lukea niitä. *paheksuntaa*
Äiti ja sisko on joskus elokuvia katselleet, mutta eivät ne Pottereista liiemmin välitä. Isäkin vain kommentoi tätä Potter-lukuintoani sanoin, "tuo varmasti sivistää todella paljon."

Että näin :D

//muumuu väliin
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa saimaannorppa

• Välttelee sukupuuttoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Elokuu 27, 2011, 09:48:08 »
Taidan olla ainoa joka niitä todellisuudessa fanittaa...
Iso Veljeni luki AV:n mutta ei sitten innostunut...
Äiti sanoo että joskus vielä lukee, mutta eipä taida niistä tietää mitään.
Isä tietää vaan että Harry Potterilla on silmälasit ja että siinä on jotain velhoja ja noitia ja että joku paikka on Tylypahka.
"Siskoni" (Puoli siskoni) taas pakotin lukemaan niitä. Luin silloin itse vasta ensimmäistä kertaa AV:ta (olin kyllä viimeisillä sivuilla) ja pelästyin että hän saa minut kiinni. Piilotin hänen salaisuuksien kammion (Se oli hänen omansa, mutta ruotsinkielinen. Puolisiskoni on suomi ruotsalainen) niin, piilotin siis hänen SV:n pesukoneen taakse ja palautin sen vasta kun olin lukenut kaikki Potterit. Aika ilkeää se taisi olla, mutta siitä on todella pitkä aika. Jostain syystä hänellä pysähtelee lukeminen kokoajan. Liekehtivän pikarin lukemiseen hänellä kesti pari vuotta ja hän lukee puoliveristä prinssiä vasta ensimmäistä kertaa. Elokuvat hän on kaikki nähnyt monta kertaa.

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Elokuu 27, 2011, 12:58:14 »
No meillä oon kaikki oikeestaa tykkää. Iskä, äiti, sisko ja 2 veljee on kattonut kaikki leffat ja tykkää kovasti jasitte minä oon kattonut kaikki leffat varmaan 20krt ja lukenut kirjat 2krt ja kolmas veli on lukenut liekehtivän pikarin ja kattonut kanssa kaikki leffat. Kaikkien mielestä Harry Potter on yksi maailman parhaimmista leffoista, kaikkien mielestä ainaki top. kolmosessa, mulla tietysti ihan ykkösenä!!  =) Mutta minä tietysti fanitan itse kaikkein eniten, kun olen katsonut leffoja niin moneen kertaan ja lukenut ja luen kaikki harry potter aiheiset uutiset ja käyn niiden sivustoilla ja olen jopa fanipostiakin lähettänyt =)  ja jaksan puhua aina harry potter aiheisista asioista =) 
"Only I can live forever"

Poissa Kummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #56 : Syyskuu 14, 2011, 18:40:07 »
Meijjän perheessä vaan mie ja miun veli oon lukenu niitä mut miun veli ei oo mikään "fani" mutta mie oon aikalailla fani. :--D
I can always make you smile.

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
« Vastaus #57 : Syyskuu 18, 2011, 13:34:10 »
Kun olin 3-vuotias, veljelle äiti luki VK:ta iltasaduksi. Mulle on kerrottu, että se oli mulle paha paikka ku mut lähetettiin lukemaan pupukirjaa toiseen huoneeseen isän kanssa, kun olisin halunnu kuunnella jännää tarinaa peikoista ja taikasauvoista:D
Veli on ne sitten lukenut, äiti aina sanoo että pitäs alkaa lukeen (mut ei se koskaan oo alottanu:D). Isästä en tiiä.
Nyt pikkusisko on kolmosella ja oon aina yrittäny saada sitä alottaan lukeen niitä, mutta tähän asti ei oo onnistunu vaikka kuinka oon hehkuttanu "että ku ne on parhaita kirjoja koko maapallolla" ja sitä rataa;)
Veli on siis ne lukenut, kai se niistä piti mutta hyvä ku se enää muistaa kirjojen nimet... Eli minä täällä vain, yksinäni potterit kirjahyllyssä.
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Brenda

• Vuotislainen
  • Potteristi, hetalisti ja mitähän vielä
  • Pottermore: OwlNettle504
« Vastaus #58 : Syyskuu 18, 2011, 20:52:21 »
Njoh, meillä täällä mutsin luona kukaan ei ole kirjojen fani, paitsi minä. Faijapuoli tosin tykkää jonkin verran leffoista. Velipuoletkin vähän tykkäävät leffoista, tosin eivät ole katsoneet kuin osan, rupesi pelottaan. Parin vuoden päästä sitte :>
 Faijan luona kaikki (mutsi- ja velipuoli +faija) ovat lukeneet ne, ja veli (7v) on ihan hulluna niihin ja sen kaa yhes hehkutetaan Pottereita, mummo-raukka joutuu kuuntelemaan veljen papatuksia joista ei ite ymmärrä mitään. Tosin hekin lopettivat PP'n kesken, siihen kohtaan missä Harry ja Draco on siellä vessassa, kun rupes jännittää liikaa. Sillekkin sitten (parin) vuoden päästä lisää, kun ei enään jännitä.
 Ainiin, ja sen veljen kanssa meillä on oma epävirallinen Dobby ihailijakerho :> Saas nähä mikä on reaktio kun kuulee että Dobs kuolee :/
Elä kuin jokainen päivä olisi viimeisesi. Jonakin päivänä olet vielä oikeassa.

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #59 : Syyskuu 18, 2011, 21:52:28 »
Minä, pikkusisko ja äiti ollaan faneja, aina sai tapella uuden kirjan ilmestyessä lukemisjärjestyksestä :D isi ei ole lukenut kirjoja, vaikka ollaankin useasti yritetty. Kaikki leffat se on nähnyt ja on ihan mielellään tullut katsomaan, eli kyllä sekin niistä tykkää.

Kaikkein ylpein olen mun poikäystävästä, jonka olen saanut käännytettyä! Se piti Pottereita alunperin vähän lapsellisina ja olin kuulemma vähän höpö kun fanitin niitä. Tosin, se myös sanoi, että on kuitenkin tosi söpöä, että mullakin on joku nörtteily-kohde. Lopulta sain sen lupautumaan katsoon leffat ja tättädädäää, nehän paljastuikin mielenkiintoisiksi ja hyviksi! :DD poikkis oli ihan fiilareissa ko mentiin kattoon vikaa leffaa. Kirjoja en oo saanu sitä vielä lukemaan, mutta yritys on kova.
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
  • Boldly going through space and time
« Vastaus #60 : Syyskuu 20, 2011, 13:51:22 »
Meidän perheestä Potteria fanittaa... vain minä.Veli ei koskaan lue mitään enkä antais sen ees koskee mun kirjoihin.Äiti päästää aina tuskahtuneen voihkaisun kun juttelen jotain  ja jos viittaan jotain potteriin liityvää.Kaikki ovat kyllä katsoneet leffat.
"There's no point in growing up if you can't be childish sometimes!"

Poissa zip

• Dreamer
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #61 : Joulukuu 03, 2011, 20:58:59 »
Minä olen ainut suuri fani, äiti ja veli ovat lukeneet kirjat, mutta seiskaelokuvat ovat katsomatta. Isä on kattonut pari elokuvaa, mutta ei suostu kirjoihin koskemaan, koska ei ole lukemistyyppiä. Silti kukaan heistä ei ymmärrä, miten olen ihan hurahtanut pottereihin...
Kirjoitus jatkuu, vaikka kuinka paljon sattuisi...

Poissa Mimi

• starship ranger
  • Vuotislainen
    • Taikurin hatusta
  • Pottermore: NimbusNettle160
« Vastaus #62 : Joulukuu 03, 2011, 21:34:33 »
Alun perin tutustuin Pottereihin, kun äiti luki ensimmäisiä kirjoja ääneen veljelleni iltasatuna. Sain silloin kuunnella mukana, mutta kun tuli "pelottavampi" kohta, mun piti mennä nukkumaan. Mä taidan olla perheen potteristein, mutta kyllä kun tuo kyseinen veli luki taas uudestaan noi vähän aikaa sitten, saatiin välillä keskustella vähän syvällisemminkin. Olihan se aikalailla samalla tavalla osa meijän molempien lapsuutta, muistan vieläkin kun kateltiin veljien kanssa ekaa leffaa ja vaan kyselin, mitä tapahtuu kun en osannut edes lukea ja leikittiin joskus pienenävelholeikkejä. :D

Niin, äitikin on lukenut kaikki. Ekoja kirjoja se luki meille lapsille, mutta ite ainakin jatkoin jo Viisasten kiveä itse, koska en jaksanut odottaa äidille sopivia hetkiä. :) Myöhemmin se sitten odotteli, että lapset sai kirjat luettua ensin ja luki sitten itse. Kyllä se niistä kaikesta päätellen on tykännyt ja saa sillekkin välillä purkaa pohdintojaan taikamaailmasta. Leffatkin nähnyt, paitsi viimeistä kahta, kun ei niitä ole meille vielä hommattu.

Muista veljistä en kyllä ole varma, onko ne lukenut Pottereita. :D Kai ne on lukenut kaikki vähintään pari, mutta onkohan muut lukenut sarjaa ihan loppuun... Leffoja katottiin pienenä koko konkkaronkalla, mutta eipä ainakaan kaikki kolme ole niitä jokaista nähnyt. Kamala oikeestaan, en mä tiedäkkään enää.

Isä on kait nähnyt suurimman osan leffoista, muttei lukenut niitä. Muistan kuitenkin, kuinka hassua oli, että isovanhemmillani oli mökillä iltalukemisena Pottereita jännillä kansilla. Nyt kun tarkistin, niin ne olivat näköjään jenkkipainoksia - en kyllä yhtään muistanut, että oisivat olleet englanniksi, mutta kaikkea jännää oppii. Ilmankos niitä ei meille ikinä luettu... Oisikohan niitä vielä jossain mummolla jemmassa, ottaisin ne mielelläni kokoelmiini. :)

Eli ollaanhan me suhteellisen potteristuneita kokonaisuutena. :D
It's all that I love, and it's all that I need,
Hogwarts, Hogwarts,
I think we're going back

Poissa valekaljuuna

• linnunradan pienoismalli
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieFlame10573
« Vastaus #63 : Joulukuu 07, 2011, 12:23:39 »
Minä olen lukenut kaikki pariin(2) kertaa ja sitten aina pätkiä sieltä täältä. Myös pikkusiskoni on lukenut 4 ensimmäistä, mutta ei nyt niin hirveästi innostunut. Meidän perheessä ei ole muita lapsia, eikä äiti ja iskä ole lukenut Pottereita, mutta varmaan jotkut ainakin katsoneet.
-Yhteenvetona: vain minä olen Potter-fani

Poissa Pric

• tulevaisuuden terapeutti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosStone26806
« Vastaus #64 : Joulukuu 12, 2011, 18:39:02 »
Olen ainoa meidän perheestä,joka on koskaan lukenu pottereita. Äiti&isä on nähnyt osan leffoista, ja sisko kanssa.Katsomme joskus leffoja yhdessä,esim. itsenäisyyspäivänä tulleen salaisuuksien kammion. Itse olen suuri potter-fani, muut eivät ole.
If you play your cards right
you can change the world

Poissa Ropsus

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunCastle25757
« Vastaus #65 : Joulukuu 12, 2011, 18:53:59 »
Olen ainoa meidän perheestä, joka tykkää Pottereista... Äiti ja isä katsoivat joskus Viisasten kiven ja välillä jäävät katsomaan kanssani, mutta eivät ole kumpikaan lukeneet niitä, eivätkä mitenkään kamalasti niistä perusta. Olen kyllä muutaman kerran yrittänyt suostutella heitä lukemaan kirjat, mutta kun ei niin ei.
Let's go poke it with a stick!

Poissa tassuttaja

• täydenkuun ulvoja
  • Vuotislainen
    • Sakemanni elämää!
  • Pottermore: KnightMarauder163
« Vastaus #66 : Joulukuu 12, 2011, 19:05:04 »
Minä ja isosiskoni:) Olemme lukeneet kirjat ja kattoneet leffat monet kerrat :D
Äiti on nähnyt vaan leffat, iskä ei varmaan tiedä koko Pottereita, pikkuveli on liian nuori, toinen isosisko nähny vaa jotain leffoja ja isoveliä ei tietääkseni ainakaan kiinnosta.
Eli siis minä ja mun vanhin sisko. :)
~Cosplay ilman tuskaa on teeskentelyä~

http://www.sakemannielamaa.blogspot.fi/

Poissa Suklaa Sammakko

• Mikä se oli?
  • Vuotislainen
  • Oletko nähnyt tätä noitaa?
  • Pottermore: PatronusFirebolt8891
« Vastaus #67 : Joulukuu 13, 2011, 20:41:19 »
Valitettavasti kaikki perheestäni ja suurin osa kavereistani pitävät koko sarjaa pelkkänä ilmana. Ainoastaan minä olen se outo tyttö viidenneltä luokalta, joka muistaa melkein kaiken Pottereista. Suurin syy miksi minulla on vain yksi kaveri, on se että pidän Harry Potterista. Se kaveri ei ole mikään hurja fani, mutta lukee kirjoja.
Meillä on koira, tosin narttu, mutta kutsun sitä usein Anturajalaksi ja suurin osa puheestani, kaappaa sanontoja Harry Potterista. Kuten Merlinin pöksyt, olin kerran huutanut, kun unohdin tehdä läksyt! Olen ainoa perheestäni, joka on lukenut kaikki kirjat, tai kirjat ylinpäätään ja katsonut kaikki elokuvat.
Harry Potter, Always!

Poissa Viulutyttö

• Vuotislainen
  • Pottermore: JinxStar23
« Vastaus #68 : Joulukuu 27, 2011, 11:51:25 »
Olen perheestäni ainoa, joka on lukenut kirjat, mutta äitini on kyllä nähnyt kaikki elokuvat. Ei hänkään ole erityisemmin ikinä kehunut kuinka mahtavia ne ovat joten yllätyin kyllä kovasti kun hän suostui lähtemään Lontooseen kesällä KV2:n maailmanensi-iltaan ja vieläpä nukkua kaksi yötä sateisella Trafalgar squarella!! :D Ja taas äitini yllätti minut iloisesti suostumalla Orlandon ja Lontoon matkoihin ensi kesänä :) Eli ehkä äitini on salainen Potter-fani!! :D Isäni tosin on tainnut nukahtaa jokaista elokuvaa katsellessa...
Lontoo 7.7.2011 <3

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #69 : Tammikuu 13, 2012, 12:48:51 »
Voinen nyt mainita, että siskoni päätti joskus elokuussa hänkin lukea Potterit ja on nyt lukenut koko sarjan kai kahdesti. Uskomatonta. Edes minä en ole pystynyt lukemaan koko sarjaa alle puolessa vuodessa kahta kertaa peräkkäin, toisaalta se ei kyllä ollut mahdollistakaan kun kirjoja ilmestyi vielä... Nojaa. Olen ylpeä rakkaasta siskostani! Hän on viimein löytänyt tiensä sivistyksen pariin!
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Jane Wood

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Voldemort voittaa aina
« Vastaus #70 : Tammikuu 31, 2012, 16:39:10 »
Taidanpa olla meidän perheessä ainut, joka on lukenut kirjat ja fanittaa koko sarjaa. Äitini ja serkkuni kanssa kävimme katsomassa viimeisen osan, mutta en ole nyt niinkään varma tykkäsivätkö he. Äitini ainakin sanoi, että koko leffa olisi ollut jotain raaka tai sellaista painajaisia aiheuttavaa kauhua, tai no jotain se ainakin sanoi. Serkkuni varmaan piti, pitääpä kysyä jos näämme joskus.
Meidän oma Voldemort on paras ! ♥

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #71 : Tammikuu 31, 2012, 17:50:11 »
Siskoni ovat jonkin verran lueskelleet kirjoja ja leffat käyty yhdessä katsomassa. Oma äitini on myös nähnyt elokuvat ja lukenut kirjat kertaalleen läpi. :) Kyllähän Potterit aika suosittu ilmiö on, mutta meidän perheestäni minä olen kuitenkin eniten tähän fandomiin hurahtanut.

Poissa Akaasi

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Tammikuu 31, 2012, 18:52:10 »
Äitini ja toinen siskoni pitää Pottereista. Kävin katsomassa muutaman elokuvan äidin kanssa elokuvissa (osat 3-5 ja 7 osa 1), ja hän kävi katsomassa kuudennen ja viimeisen osan yksin. Olemme myös katsoneet kaikki osat DVD:ltä vähintään pariin otteeseen hänen kanssaan. Jostain syystä äitiäni ei tosin kiinnosta lukea niitä kirjoina, vaikka pitääkin lukemisesta. Sain siskoni hurahtamaan kirjoihin noin viisi vuotta sitten, ja hän on lukenut niitä sekä suomeksi että englanniksi, ja olemme katsoneet yhdessä myös kaikki elokuvat. Nyt hän on alkanut lukea 7-9-vuotiaille lapsilleen Pottereita ääneen.

Poissa Dewill

• Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Helmikuu 05, 2012, 15:18:23 »
Minun perheessäni kaikki muut paitsi isäni lukevat paljon. Luin Pottereita ensin itse, ja suostuttelin äitini lukemaan myös.  Äiti innostui, ja luki kaikki silloin ilmestyneet kolme osaa ensin itse (voi kun tästä on jo kauan), ja sitten ääneen iltasaduiksi siskoilleni ja minulle. (muitten osien kanssa ollaankin sitten tapeltu että kuka lukee ekana, FK:aa luettiin niinkin että minä luin, äiti luki ja äiti luki ääneen) Eli kirja-faneja ollaan kaikki neljä.
Leffatkin omasta mielestäni menettelee, mutta muut ovat niidenkin fanaattisia faneja.
Ja mainittakoon että avokkikin on lukenut Potterit, ja tykkää...

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Helmikuu 06, 2012, 11:36:22 »
Meidän perheessämme Pottereista pitää minun lisäkseni äitini. Hän on Liekehtivä pikari -elokuvasta lähtien käynyt katsomassa kanssani kaikki Potter-elokuvat ja kolme ensimmäistä hän katsoi kanssani dvd:ltä.
Kirjoja hän ei ole vielä saanut aikaiseksi lukea, vaikka siitä onkin joskus ollut puhetta.