Kirjoittaja Aihe: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?  (Luettu 17965 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: RiverSilver16420
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kuinka moni perheestänne pitää Pottereista?
« Vastaus #125 : Toukokuu 01, 2014, 13:59:16 »
Minun isosisko tykkää Pottereista ja se on hyvä, koska muuten minulla ei olisi ihmeotukset-kirjaa (koska tän kirjan painokset on loppu, eikä niitä ole tuotu lisää :D). Eihän hän ole hirveän iso fani, mutta on lukenu melkeen kaikki kirjat ja on kattonu joitakin leffoja. Muuten ei ole muita "faneja" perheessä. Ja muutenkin isosiskoni on ainoa sisarus perheessäni :/.

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: SparksWolf20852
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #126 : Tammikuu 03, 2015, 17:34:30 »
Kukaan muu meijän perheestä ei ymmärrä Pottereita yhtään. En tiiä mikä siinä on, vanhempien mielestä ne on kauheen lapsellisia ja niiden mielestä ylipäätään kaikki fantasia on täyttä roskaa. Sisko ei lue yleensä yhtään mitään, eikä sitä oo koskaan nuo Potter-leffatkaan kiinnostanu. Veli puolestaan... Hän ei osaa lukea. Eli minä olen meijän perheestä ainoa.

Nauroin tässä pari päivää sitten, ku sain kaverilta joululahjaksi tummansinisen kangaskassin jossa oli Tylypahkan vaakuna ja motto. Näytin sitä äitille, ja se katto sitä aivan ihmeissään.
"Eihän tuo oo yhtää sun tyyliä..."
"Totta kai on, siinähä on Tylypahkan vaakuna."
"Ai, mää että se on joku hevijuttu...."
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Kermakaljakissa

• Vuotislainen
  • Pottermore: DreamSpirit10028
« Vastaus #127 : Tammikuu 03, 2015, 22:01:41 »
^^ voi eei :,D

Vain minä. Sisko ei lue kirjoja ja muutaman HP-elokuvan se on kattonut mun kaa, mutta ei tajua niitä. Iskä ei ole tehnyt kumpaakaan ja äiti mainitsi tänään, että voisi joskus lukea kirjat edes yleissivistyksen takia. Se katto kerran mun kaa Puoliveristä Prinssiä, mutta nukahti ensimmäisen viiden minuutin jälkeen.
- well, it may have escaped your notice but life isn`t fair -

Poissa Puhpallero

• Vuotislainen
  • Turhaan sä minua stalkkaat.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #128 : Tammikuu 14, 2015, 21:07:19 »
Meillä pelkkä Potterin nimen lausuminen on jo suurinpiirtein kiellettyä (ainakin saan murhaavia silmäyksiä kaikilta läsnäolijoilta), puhumattakaan siitä että olen Potterholisti.XD Iskän mielestä ne on jotain teinien saippuaoopperaa, siskon mielestä ne on lapsellisia.C: Äiti on katsonut elokuvat, mutta vihaa taipumustani kanniskella sauvaa hihassani ja sekoittaa vahingossa asiat jotenkin HP:eeseen liittyviksi. Sanoo että olen hullu ja häpeää minua.x)

Muokkailen
Sain siskon lukemaan neloseen asti, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2015, 19:36:31 kirjoittanut Puhpallero »
Draco dormiens nunquam titillandus.

Poissa Dewitt

• Vuotislainen
« Vastaus #129 : Tammikuu 29, 2015, 15:54:02 »
Vanhempani eivät ole erityisen kiinnostuneita kumpikaan, vaikka isäni on lukenut aikoinaan ensimmäisen, toisen ja kolmannen kirjan. Siskolleni olen yrittänyt kaupata kirjoja, mikä ei ole mennyt vielä läpi (sekin aika koittaa). Hän on enemmän kiinnostunut elokuvista, mutta on ikärajoitusten mukaan vielä hieman liian nuori katsomaan niitä. Omasta puolestani olisi okei jos hän katsoisi, mutta vanhemmat ovat tarkkoja.

Olen siis käytännössä ainoa oikeasti kiinnostunut perheessäni.

Poissa Nokkis

• Vuotislainen
« Vastaus #130 : Tammikuu 29, 2015, 22:15:48 »
Minä olen ainut kunnon fani. Pikkusiskoa kovasti kiinnostaa, on katsonut leffoja, kuunnellut äänikirjaa ja sivuhistoriasta päätellen myös googlaillut Harry Potteria silloin tällöin, mutta lukemiseen en ole saanut innostettua. Pikkuveli ei myöskään ole lukuihmisiä, Feeniksin kiltaa joskus aloittanut englanniksi ja kuunnellut äänikirjaa, mutta muuten sen mielipide Pottereista näkyy vain palavana haluna rakentaa aidonkokoinen Tylypahka Minecraftissa komentokuutioilla toteutettavien lentävien avainten jne. kera.
Äitee on lukenut muutamaa kirjaa, mutta kuulemma tyssää aina siihen, kun tyypit menevät kouluun ja alkaa tapahtua. Iskällä taas ei tunnu olevan näistä hajuakaan.

Poissa wollie

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #131 : Helmikuu 02, 2015, 20:36:51 »
Olin perheestäni ensimmäinen, joka luki kirjoja. Sen jälkeen siskoni ja veljeni (kumpiakin yksi kappale) ovat myös lukeneet kirjat ja olemme katsoneet myös elokuvat. Kirjat saimme suomenkielisenä yhteiseksi (paitsi minä sain kolme ensimmäistä lahjaksi kummitädiltäni ja/tai isältäni). Elokuvat kävimme katsomassa yhdessä (paitsi ekan kävin vain veljeni ja isäni kanssa) ja sitä rataa. Isäni ei kuitenkaan ole koskaan ollut mikään fani tai edes kirjoja lukenut, vaikka niitä kaksi minulle ostikin ja yhden elokuvan katsoi :D

Siskoni ja veljeni tuskin ovat enää kovin suuria faneja. Tai mistäs minä tiedän, vaikka he olisivat aktiiveja tälllä sivustolla :D Äitini ei myöskään ole koskaan kirjoja lukenut tai elokuvia katsonut (paitsi ehkä joskus sivusilmällä, kun ne telkasta ovat tulleet), vaikka olemme häntä ainakin lukemaan yllyttäneet.
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #132 : Helmikuu 03, 2015, 14:16:47 »
Minun perheestäni vain minä ja siskoni pidämme HP-kirjoista. En tosin ole ihan varma, miten paljon tai vähän siskoni niistä pitää. Omasta mielestäni Potterit ovat eräitä parhaista lukemistani kirjoista, mutta en silti luokittele itseäni läheskään kyseisen sarjan faniksi. En, vaikka olenkin suunnittelemassa oman fanifiktion kirjoittamista aiheesta. Luen mielelläni Potter-fanifiktiota, mutta olen hyvin nirso sen suhteen, millaista tekstiä luen (kuten kaikkien tekstien kohdalla). Isäni ei varmaan edes tietäisi, mistä puhun, jos sanoisin nimen Harry Potter. Äitini on lukenut Salaisuuksien kammiota jonkin verran englanniksi ja ehkä katsonut joitakin elokuvia, mutta sen enempää hän ei varmaankaan ole sarjaan tutustunut. Hän ei tietämäni mukaan ole niinkään kiinnostunut fantasiasta kuin historiasta ja uskonnosta kertovista asioista.
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa HelenHopkin

• Vuotislainen
« Vastaus #133 : Helmikuu 07, 2015, 22:30:58 »
Hm... nyt kun mietin niin minä taidan olla perheen ainoa "yli-fani", siskon kanssa kateltu elokuvia ja nyt näyttää vähän siltä, että sekin alkais vähän lämmetä Pottereille (jee!), iskä kattonut osan leffoista ja äiti ei yhtäkään leffaa ole katsonut eikä lukenut kirjoja. Kuten ei siis iskä eikä siskokaan :( Harmi ne on kyllä niin hienoja teoksia!
Tuntuuko sinusta joskus, kuin olisit kyllästynyt elämääsi?
-Kyllä varsinkin menninkäisiä kitkiessä.

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #134 : Helmikuu 07, 2015, 23:40:42 »
En usko että olisin tänne vielä kirjoittanut, joten korjataanpa asia nyt :)

Nykyään taidan olla perheeni ainoa Pottereista pitävä. Isoveljeni joskus nuorenpana luki niitä, mutta enää ei ole kovinkaan kiinnostunut. Isääni ja isosiskoani ei varmastikaan voisi vähempää kiinnostaa, samoin kuin sitten äitiäni. (Joka kuitenkin luki niitä veljelleni joskus tämän ollessa nuori.)

Joten voi sanoa, että perheessäni ei juuri Harry Pottereista tai muutenkaan fantasiasta kiinnostuneita ole kuin minä :/
No mutta onneksi samanhenkisiä kavereita on sitten senkin edestä :D
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Villisilmä hullumieli

• Vuotislainen
  • Let it go
« Vastaus #135 : Toukokuu 02, 2015, 23:20:49 »
 Meillä Potter - faneja ovat vain minä ja siskoni. Tosin sisko ei kyllä välitä kirjoista vaan ainoastaan elokuvista vaikka minä kuinka yritän hänelle kirjoja tuputtaa. :-) No ,jonkinlainen fani silti.

Joo nyt kun oikein mietin niin äitinikin on Pottereita joskus aikanaan lukenut ja taisi niitä silloin vähän fanitaakin. Tosin ei enää joten häntä ei lasketa.
Elämä on liian lyhyt jotta ehtisi
 kunnolla elää.
 Elämä on liian lyhyt jotta ehtisi kunnolla tuntea.
 Mutta aina voi yrittää.

Poissa Demeter

• suklaasammakko
  • Vuotislainen
  • Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
« Vastaus #136 : Kesäkuu 23, 2015, 22:20:11 »
Minä tietenkin <3

Mutta 7v. veljeni patistin lukemaan, ihan hyvin näyttää suoriutuvan, PP menossa. Äiti on VK:n kai joskus lukenut englanniksi ja pikkusisko niitä leffoja joskus katselee, mutta ei häntä vielä taida kiinnostaa. Isällä ei tietenkään ole mitään käsitystä edes siitä, mitä huispaus on, tuskin osaa kirjoittaa koko sanaa. :D
"Älä sääli kuolleita Harry, sääli eläviä, ja varsinkin niitä jotka elävät ilman rakkautta"

- Albus Dumbledore -

Poissa Flobberworm

• Vuotislainen
« Vastaus #137 : Marraskuu 28, 2016, 22:49:25 »
Mun lisäks mun kolme siskoa, veli ja iskä tykkää pottereista. Plus serkut!
Follow the spiders!? Why couldn't it be follow the butterflies?

Poissa LovegoodTonks

• Jousiammunnasta haaveileva ratsastaja
  • Vuotislainen
  • Ristiriitainen ja outo kissanomistaja
« Vastaus #138 : Tammikuu 07, 2017, 13:00:30 »
Äiti: Lukenut muttei fanita
Isä: Sillä ei oo mitää hajuu
Sisko: Ei edes yrittänyt lukea
Sisko: Fani
Minä: Hullu fani
Kissa: joskus nukkui kirjojen päällä
Anteeksi, en nyt oikein ehdi tehdä mitään, pitäisi nukkua, sitten nukkua, sit nukkua, sit vois ottaa päikkärit ja nukkua. Paljon tekemistä, vai mitä?

Poissa Vekaax

• Vuotislainen
  • Kuolonsyöjä Forever
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #139 : Tammikuu 07, 2017, 22:27:48 »
Äiti on kai joskus lukenut ja katsonut , Isä lukenut pari ekaa sanaa kirjoista ja puolet ensimmäisestä elokuvasta katsonut. Toinen pikkusiskositani vihaa Pottereita yli kaiken eikä suostu niitä lukemaan.  Pienempi pikkusiskoni taas on liian nuori mutta ei kyllä ole kovin kiinnostunut. Itse olen hulluna niihin ja luen niitä kokoajan  ♡
Hagrid sammuu, Harry Potter nukkuu. Harry Nukkuu...

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #140 : Tammikuu 08, 2017, 10:07:37 »
Minä olin perheestäni se ensimmäinen Potteristi: luin kirjat, katsoin elokuvat ja keräsin fanitavaraa. Muut katselivat aikalailla vierestä sen enempää kommentoimatta asiaa, eikä heillä ollut oikeastaan kovin syvällistä tietoutta siitä, mistä on kyse. Ajan kuluessa kuitenkin huomasin, että sisarukseni katsoivat myös Potter-elokuvia, mikä lämmitti mieltä - en ollut ihan yksin. Kirjoja he eivät ole kuitenkaan lukeneet, eivätkä muutoinkaan "fanittamista" harrastaneet.

7v. veljeni patistin lukemaan, ihan hyvin näyttää suoriutuvan, PP menossa.

Toinen pikkusiskositani vihaa Pottereita yli kaiken eikä suostu niitä lukemaan.

Näihin kahteen lainaukseen voisin sanoa, että itse en voisi pakottaa ketään esimerkiksi lukemaan Potteteita: vaikka omasta mielestäni ne ovat hyviä, kaikki eivät diggaa. Toki osa patistetuista on saattanut jäädä Potteriuden tielle, mutta tuskinpa kaikki. Mielestäni olisi parempi, jos fanitus ja into seurata Potteteita tulisi luontaisesti: näin henkilö itse määrittää, mihin kaikkeen ryhtyy ja millaisella intensiivisyydellä.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Obviously

• Vuotislainen
  • Pottermore: Drarrie
« Vastaus #141 : Maaliskuu 21, 2017, 19:39:04 »
Koko perhe on katsonut elokuvat ja pitävät niistä. Olen kuitenkin ainoa kirjat lukenut, mutta parempi, että pitää pitävät elokuvista kuin vihaisivat koko Potteria.