Kirjoittaja Aihe: Mitä tekisit työksesi?  (Luettu 12241 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lucresia

• Ankeuttaja
Vs: Mitä tekisit työksesi?
« Vastaus #25 : Toukokuu 28, 2011, 16:04:26 »
Tahtoisin olla opettaja. Olisin luultavasti:

1) Piemyden voimilta suojautumisen opettaja. Aine on kiehtova ja jotenkin puoleensa vetävä.
2) Juomamestari. Todella arvostettu ja taitoa vaativa virka.
3) Yrttitiedon opettaja. Aine on mahtava^^ Istuttelen alruunoita joka kevät. (minun alruunani ovat tomaatteja :D)

Toinen virka olisi tupakummitus. Olisi mahtava osallistua päätömään jahtiin^^
Olisin luultavasti:

1) korpinkynnen tupakummitus.
            taai..
2) RäyhänhenkiXD

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Toukokuu 28, 2011, 17:42:11 »
Huispaaja, pilapuodin myyjä/omistaja ja aurori olisi mielenkiintoisia, mutta en tekisi luultavasti mitään niistä.
Voisin olla sauvakauppias. Tapaisin uusia ja nuoria velhoja voisin huorehtia kaikesta mielenkiintoisesta. Ja olisi ainankin taikuutta lähellä. Myisin korkeilla hinnoilla hyviä sauvoja niin minusta tulisi rikas! :D
Tosin voisin olla vain rikasperillinen ja olla tekemättä oikein mitään. Kenties kiroitella kirjoja siinä sivussa. Lokoilisin kaikessa rauhassa ja matkustelisin. Asuisin isossa kartanossa ja juhlisin ystävien kanssa.
Ja sitten olisi viimeinen vaihtoehto. Palkkamurhaaja. Taikojen kautta ei tulisi ongelmia, tienaisi hyvin eikä olisi sitovaa työsopimusta. Ongelmat olisi ettei kiinni jääminen olisi kovin mukavaa ja saisi varoa, ettei tapavia kirouksia lennä niskaan heti kun tehtävän on saanut suoritettua..
Ehkä kuitenkin sinne huispaajaksi. :) olisin varmasti loistava lyöjä! (tai en kyllä ole varma..) olisi hyvä porukka kasassa minne menisikin. Ja olisi kuuluisa. *haaveilee*. No juu. Siis huispaaja tai rikasperillinen varmasti olisin.

~takkis
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Kesäkuu 02, 2011, 19:26:15 »

Olisin varmaan töissä kirjakaupassa Viistokujalla. Siellä voisin myydä kaiken maailman taikakirjoja. Siinä samalla voi sitten tavata ihmisiä ja opiskella kirjoja. Myös jotain taikakirjastoa olisi kiva pitää viistokujalla. En missään nimessä haluaisi kyllä mennä Tylypahkaan pitämään kirjastoa, mutta Viistokujalla kirjastossa kävisi muitakin kuin alaikäisiä velhomuksuja lukemassa kokeisiin.

Lucmey

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Kesäkuu 02, 2011, 22:17:13 »
Itse olisin aivan selvästi PVS:n opettaja. Aine on kiehtova ja houkuttaa.
Toinen virka olisi juomamestari. Olen aina ollut hyvä taikajuomissa.

Poissa Minea

• Kelvollinen leijona
  • Vuotislainen
  • Kolmas niistä Weasleyn kaksosista.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #29 : Kesäkuu 03, 2011, 18:16:51 »
Musta tuntuu että olisin jotennin Taikaministeriössä töissä, mitä suurimmalla todennäköisyydellä aurorina. Tuntuu et mei oisin kyl jollakin tavalla joku varjostajan tapainen. Oon hirveän kiinnostunut kaikenlasist rikosjutuista, aurorina oleminen olisi varmasti tosimoisen siistiä. Lisäksi se, että yksikään päivä ei ole samanlainen ja haasteita ja vaaroja löytyisi. Ja jotennin olisi niin mielenkiintoist että siinä työssä voi tavallaan kehittyy porras portaalt;
Lainaus käyttäjältä: Potterwiki
lisäkoulutuksia säännöllisin välein
Aurorin virassa pääsisi myös mahdollisesti näkemään paljon ja erilaisia paikkoja ympäri maata, ehkä jopa ympäri maailmaakin, ja se jos joku houkuttaa!

Toinen virka vähän enemmän historiaan liittyen voisi sitten olla kirouksenmurtaja. Olisi ihan tajuttoman mielenkiintoist olla juurikin esim. Egyptissä pohtimassa ja selvittelemäs vanhoja kirouksia ja yrittää löytää keino jolla purkaa ne. Vaikkakaan mua ei ole siunattu turhan paljolla kärsivällisyydellä, uskon että nauttisin tästä työstä varmaan yhtä paljon kuin aurorina olemisesta.
Sunshine, daisies, butter mellow, turn this stupid, fat rat yellow.
- TU ES FOLLE ? TU ES UNE SORCIERE OU QUOI?

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #30 : Kesäkuu 20, 2011, 15:46:00 »
Hm.. Olisin varmaankin ammatiltani opettaja :)
Opettaisin Tylypahkassa ehkä PVS:ssää. Aine on mielenkiintoinen ja olisi todella mukavaa olla opettamassa sitä. Tai sitten voisin opettaa loitsuja. Viihtyisin opettajana luultavasti koko ikäni:]
Jollei kukaan keksisi antaa minulle potkuja joka kuisen ongelmani takia :D
En ole ikinä kaavaillut itsestäni opettajaa peruskouluun tai lukioon sillä en oikeastaan jaksaisi huonosti käyttäytyviä nuoria. Tylypahkassa oppilaat käyttäytyvät hyvin, sillä on hienoa että heidät hyväksyttiin Tylypahkaan. Jästimaailmassa oppilaat käyvät pakosti koulua ja sitä kautta heittävät hanskat narikkaan heti kun tulee pikkuisenkin tylsää ja sitten alkavat häiriköidä. Kumpa kuri olisi samanlaista niin kuin ennen. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan jos opettajat voisivat lyödä karttakepillä sormille tai tukistaa.
Mutta se on tätä nykyaikaa.. Mutta palataampas itse aiheeseenXD

Todennäköisemmin olisin sellainen laiton kauppias. Myisin laitonta tavaraa jota olen kähveltänyt ties mistä :'D Olen aika hyvä taskuvaras. Velhot ja noidat tietäisivät että Huskylta saa laitonta kamaa korkein hinnoin. Välittäisin kaikenlaista tavaraa ja myös vohkisin jotain asiakkaan toiveiden mukaan. Olisi jännittävää elää rikollisena ;D Tosin en koskaan jäisi kiinni sillä toki viittani taskuissa olisi näkymättömyysviitta jos toinenkin. Olisin kavala kauppias/salakuljettaja jonka olinpaikoista saa tietoa baarien tiskijukilta. Menisin ja tulisin miten lystäisin ja käärin päivittäin tukku tuohta lompakkooni >:]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2011, 15:10:30 kirjoittanut Husky »

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #31 : Kesäkuu 20, 2011, 17:25:14 »
Hieno keskustelu. :) Ensimmäisenä mieleen tulee aurorin ammatti, mutta hetken mietittyä vaihtoehtoja on myös muita. Parantajan työ voisi olla hienoa, varsinkin jos ei tarvitsisi olla aina vain esmes. sairaalassa paikallaan, vaan liikkua ambulanssin tavoin paikasta toiseen. Taikalainvartijaosasto olisi myös eräs vaihtoehto... Enpä tiedä. Tuo aurorin työ houkuttaisi jännittävyytensä ja haastavuutensa vuoksi, olen näet erittäin kunnianhimoinen ihmininen. :--D Opiskelu ja rankka harjoittelu ei ainakaan haittaisi. Ehkä sanon tuon aurorin alan, oppii ainakin vahvoja taikoja; parantajan töitä voisin sitten opiskella itsenäisesti vapaa-ajalla. Ei sillä, etteikö noita aurorin taitojakin voisi.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa peconen

• Kermakalja
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixNight91
« Vastaus #32 : Kesäkuu 21, 2011, 01:12:19 »
Haluaisin olla aurori tai huispaaja ;) Lentäminen on ihanaa mielestäni ja aurorin ala kiinnostaa.
''Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?''

- Albus Dumbledore

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
« Vastaus #33 : Heinäkuu 08, 2011, 23:06:50 »
minä hakisin varmaankin tylypahkaan sairaalasiipeen matami Pomfreyn apulaiseksi tai Pyhään Mungoon lääkäriksi tai sairaanhoitajaksi tai kirurgiksi tai miksikälie .. :----) tai sitten auroriksi, taikaministeriöön
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

Poissa Sege

• Vuotislainen
  • Fred in memorian
« Vastaus #34 : Heinäkuu 09, 2011, 12:56:09 »
Minulla on kolme ammattia joissa voisin olla.
1.Aurori.Rakastan jännitystä ja seikkailua,ja hermoni ovat rautaa.Lisäksi siinä tapaisi (toivottavasti) yhtä mukavia tyyppejä kuin esim. Tonks.

2.Ammattihuispaaja.Niinkuin aurorin urassakin, huispaajana olisi elämässä jännitystä.Lisäksi huispaus on ihanan vauhdikas peli:)

3.Alkemisti.Alkemistin urassa saisi koko ajan kokeilla ja yrittää keksiä uusia asioita.
Ginny Weasley est le meilleur!!!!

Poissa Semmé

• Sievä Sivetti
  • Vuotislainen
  • Bumtity Bumtity Bum! My life for you!
« Vastaus #35 : Heinäkuu 29, 2011, 22:07:54 »
Hmmm.. Hyvä kysymys :D Taikamaailmassa olisi niin paljon mitä haluaisin töikseni tehdä.

Ehkä kuitenkin parhaalta vaihtoehdolta tuntuu jatkaa Tylypahkassa Taikaeläinten opettajana (: Tai sitten jossain muussa työssä, jossa saisin käsitellä noita otuksia.
Olen erittäin eläinrakas ihminen, ja varsinkin tuollaiset vähän erikoisemmat otukset kiinnostasivat kovasti. En nyt juurikaan opettajan virasta innostu, mutta tuossa aineessa se voisi olla ihan jees.

Toinen, mikä kuulostaisi näin reaalielämässäkin kiinnostavalta olisi joku baarimikko. Tykkään pienistä haasteista, joita humalaiset varmasti toisivat ;D Olen myös harras yöelävä, joten tuollainen työ sopisi senkin kannalta.

Tai ravintolassa tajoilijana kuulostaisi mukavalta. Nykyinen työni on juuri tullaista juoksemista ja tavallani pidän siitä ajatuksesta, että joutuu rohkaisemaan ujon luonteensa ja ottamaan kontaktia ihmisiin.

Itseasiassa kelpaisi melkein mikävain työ kunhan itsen elättäisi ;D
”Teidän lakinne ja oikeutenne, ha, ha, ha, ha.  Niitähän minun pitikin ampua.”
-Homsantuu

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
« Vastaus #36 : Heinäkuu 31, 2011, 20:28:21 »
Hmmm.. Hyvä kysymys :D Taikamaailmassa olisi niin paljon mitä haluaisin töikseni tehdä.

Minusta taas tuntuu ettei taikamaailmassa ole kerta kaikkiaan mitään tarpeeksi kiinnostavaa. Aiemmin olisin ilman muuta vastannut haluavani Tylypahkaan opettajaksi, mutta nyt tuntuu että olisi aivan liian sidottua asua valtaosa vuodesta sisäoppilaitoksessa. Eijei. Puotien pitäminen ei myöskään kiinnosta, tylsistyisin ennen pitkää. Aurorin hommasta saa HP-kirjojen kautta vauhdikkaan ja jännän kuvan, mutta kun sota on ohi, se luultavasti on huomattavasti tylsempää. Eikä minulla riittäisi hermot alituiseen hengenvaaraan.

Entäs taikaministeriö? Paperitöitä... Järkeä minulla olisi kyllä sellaisiin töihin, mutta sisätyö ei kiinnosta.
Huispaaja? En ole intohimoinen urheilija, mutta jos lahjakkuutta riittäisi niin se voisi tulla kyseeseen. Se ei ainakaan olisi sisätyötä, ja jännitystä riittäisi, koska jos ei pärjäisi, jäisi äkkiä tyhjän päälle!

Miten taikamaailmassa onkin niin vähän ammatteja... Maatilalla työskentelen irl, joten ehkä riistanvartijan tai lohikäärmeen kesyttäjän työt nappaisivat loppujen lopuksi eniten. Saisi olla ulkona ja työskennellä eläinten parissa.
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

Poissa Tunafish

• ehkä jossain muualla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #37 : Elokuu 01, 2011, 20:46:34 »
Ehdottomasti haluaisin olla Tylypahkan opettaja. Opettaja on ainoa ammatti oikeassa elämässäkin mihin voisin itseni kuvitella.
Minua eniten kiinnostava olisi toki taikajuomien opettaja pesti, mutta todellisuudessa taas pidän historiasta. Joten jos osaisin näppärästi keitellä liemiä, olisin taikajuomien opettaja, muuten taikakausien historian. Se pesti tosin taitaa olla varattu, edeltäjän kuolemakaan kun ei sitä enää vapauta.

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #38 : Elokuu 05, 2011, 14:09:30 »
Olisin varmaankin kuuluisa huispaaja, etsijä.
Tai sitten aurori tai sitten Tylypahkan opettaja.

Etsijänä olisin varmaankin siksi, että rakastan kovaa vauhtia ja olisi ihanaa olla joukkueen "tärkein" henkilö. Kaikki olisi kiinni minusta!

Aurori olisi myös mielenkiintoinen ammatti. Aurorina tuntisi todella olevansa noita. Ja sitähän me kaikki haluamme?

Tylypahkan opettajana olisin varmaankin huispauksen opettajana, tai taikaeläintenhoidon opettaja. Saisi olla mukana seuraamassa ja opettamassa nuoria noitia ja velhoja. Tylypahka on niin salaperäinen paikka, joten ei olisi pahitteeksi pari lisävuotta tutkimassa Tylypahkan salaisia tunneleita ja huoneita.
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #39 : Elokuu 06, 2011, 16:46:29 »
Jos rinnastetaan jästimaailmaan niin olisi upeaa olla aurori. Saisi turvata velhomaailman järjestystä ja nostaa (toivottavasti) hyvää palkkaa. Koulutus olisi luultavasti mielenkiintoisia ja työtehtävät vaihtelevia. Työssä vaadittaisiin hyviä hermoja, hyvää loitsupäätä jne. Ei mikään helppo homma.
Muut jästimaailmaan pohjautuvat haaveammatit olisivat parantaja, opettaja ja toimittaja.
Parantaja saisi auttaa ihmisiä, pelastaa ihmishenkiä, työskennellä pyhässä Mungossa. Työ olisi varmasti vaikeaa ja vaatisi todella hyviä hermoja ja päätöksentekokykyä. Siinä ei saisi kyllä panikoida.
Opettajana Tylypahkassa tai jossain muussa velhokoulussa, mikäs sen mielenkiintoisempaa ja haastavampaa. Saisi seurata lasten ja nuorten kasvua, toimia heillä kasvattajana ja opettaa taikuuden aakkosia. Tylypahkassa esimerkiksi olisi luultavasti mukava työilmapiiri. Voisin opettaa vaikka taikuudenhistoriaa, mutta eri metodeilla kuin Binns. Minä kertoisin ja esittäisin asiat mielenkiintoisemmin, laittaisin vaikka oppilaat esim. näyttelemään peikkoja peikkosodassa. Tai voisin opettaa pimeydenvoimilta suojautumista. Jos olisinkin ensin aurori ja myöhemmin tulisin Tylypahkaan opettamaan pimeyden voimilta suojautumista. Luultavasti hänen-joka-jääköön-nimeämättä kirous on kadonnut hänen kukistuttuaan, voisin sitten opettaa useammankin kuin yhden vuoden. Muodonmuutoksia tai loitsuja voisin myös opettaa, jos vain olisin tarpeeksi hyvä opettamaan niitä. Taikka sitten riimuja, olen aina ollut kiinnostunut riimuista.
Toimittajana velhomaailmassa olisi myös mielenkiintoista olla. Saisi kierrellä velhomaailmaa, kertoa ja kirjoittaa uusimmista tapahtumista, ottaa selvää asioista, jotka ovat velhoillekin ihmettelemisen arvoisia. Voisin olla radiotoimittaja tai perinteinen sulkakynäniekka. Tai kirjailija, kirjoittaisin humista seikkaluista ja ihmisten elämänkohtaloista.
Taikka huispaaja, pidän jästien urheilusta, mutta velhojen huispaus se vasta onkin mielenkiintoista. Työkseen lennellä luudalla! Olisin jahtaaja, sillä pidän siitä, että saa tehdä maaleja ja syötellä.
Tai sitten se makeiskaupassa työskentely tai Weasleyn Welhovitseissä! Saisi myydä ja kokea ja maistella vaikka mitä. Mutta en usko että tuo olisi kuitenkaan kovin realistinen työpaikka. Kuten ei ehkä oikein mikään muukaan noista. Olisinko muka niin pätevä velho, että minusta olisi auroriksi?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Käärmesuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Elokuu 06, 2011, 21:05:17 »
Jaa..no nyt sitte vihdoin kiinnostava topicci.Huispaus kiinnostaisi mutta siinä taas saattaisi loukkaantua ja peliura loppua lyhyeen :D

Ehkä tämä ammatinvalinta ei ole niin uniikki mutta Aurorivirastoon nappaamaan viimeisiä Volden kannatajia..

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #41 : Lokakuu 02, 2012, 23:26:03 »
Luovana ihmisenä jäisin Tylypahkaan - kiusaamaan Voroa maalaamalla seinille maalauksia, joiden siivoamiseen uppoaisi parista päivästä pariin viikkoon. =D
No ei, mutta maalari kyllä tulisi, ainakin pystyisin taikomaan helkkarin monta sivellintä maalailemaan sellaisista paikoista, joihin en itse ylettyisi ja pistäisin sitten maalaukset liikkumaan. Ja voisinpahan sitten Tylypahkan ollessa kesälomalla olla Weasleyn Pilailupuodissa auttelemassa kaupan hyllyjen täyttelyssä ja muussa tällaisessa...=)
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #42 : Lokakuu 05, 2012, 21:48:42 »
Hmmm, en olekkaan ennen miettinyt tätä. Toisaalta aika vaikeaa, kun ei tiedä puoliakaan velhoammatesita. Ja kun eitiedä mikä oikeastikkaan haluaa isona olla :D Mutta koska historiaa haluaisin lukea, jäisin varmaan taikuudenhistoriaa opettamaan tylypahkaan. Tai sitten perustaisin puodin Viistokujalle tai Tylyahoon. Myisin makeisia! :D
Niin ja olin unohtaa! Tietysti tekisin toimittajan hommia sivussa, jos en jopa päätyökseni. Ja kirjoittaisin tarinoita!
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #43 : Tammikuu 22, 2013, 20:22:23 »
Minä haluaisin tyskennellä taikaministeriössä. Mikä The Department of International Magical Cooperation on suomeksi? Kuitenkin, haluaisin työskennellä siellä, koska olisi siistiä päästä matkustelemaan ja olla tekemisissä muiden maiden ja kulttuurien kanssa ja organisoida kaikkea kansainvälistä toimintaa.

Olen yllättynyt, että olin ensimmäinen, joka sanoin jonkun muun ministeriöammatin, kuin aurorina tai salaperäisyyksien osastolla työskenteleminen. Mielestäni ministeriöstä löytyy vaikka mitä mielenkiintoiselta kuulostavia ammatteja.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #44 : Tammikuu 25, 2013, 23:47:40 »
Tämä onkin kiinnostava aihe!

Tässäpä muutamia omia vaihtoehtojani..
Voisin olla ammattihuispaaja, mieluiten vielä etsijä. Huispaus kuulostaa hirveän hauskalta ja jännittävältä, eikä kahta samanlaista ottelua varmaan olisi. Toisaalta, ammatissa olisi kauheasti rutiinia: harjoituksia ja toistoa, mihin saattaisin pidemmän päälle kyllästyä. Eikä huispausta voi jatkaa ikuisesti, urheilu-ura päättyisi kuitenkin aika aikaisin, ja pitäisi etsiä uusi ammatti. Ja fanit tekisivät minut hulluksi..

Toinen vaihtoehto olisi lohikäärmeiden metsästäjä/kouluttaja. Charlie-tyyliin. Ei varmasti tylsä ammatti, vauhdikas ja vaarallinenkin. Palkkiona saisi katsella uljaita ja mahtavia lohikäärmeitä..

Vielä, kirjailijan ammattikin voisi olla mielenkiintoinen: voisin tehdä oppikirjoja, tai kirjoittaa velhoille fantasiaa: kirjoittaa erilaisia mahtipontisia tarinoita siitä, miten jästit pärjäävät haastavissa tilanteissa. Uraan totta kai kuuluisi matkustelua ja tutustumista erilaisiin jästi- ja velhokulttuureihin ympäri maailmaa. Vaihtoehtoisesti, voisin kirjoittaa velhoille uusia lastensatuja.
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Taco

• Hevoskotka
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Maaliskuu 28, 2013, 12:26:00 »
Luulisin, että perustaisin jonkin pienen ns. " Taikaeläinhoitolan "- Viistokujalle, Jossa sitten hoitelisin kaikkia Pöllöjä ja Puhpalleroita ja Hevoskotkia jajaja.. :3

Poissa Katspicious

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #46 : Heinäkuu 23, 2013, 14:40:08 »
Taikajuomien professori jossain Tylypahkaa korkea-asteisemmassa koulussa, tai sitten apoteekkari. Myös Taikaministeriön unhoituttaja olisi jännää puuhaa, tai ehkäpä sittenkin parantaja. Siinä mun ammatit joihin voisin uskoa päätyväni.

Poissa Meow

• Vuotislainen
  • Pottermore: UnicornSnitch24815
« Vastaus #47 : Heinäkuu 29, 2013, 19:48:01 »
Mä menisin Ollivandersiksi Ollivandersin paikalle, ehdottomasti! Miettii nyt miten paljon uusia nuoria velhoja ja noitia sitä tapaisi ja pääsisi heille tekemään ja metsästämään valtavista hyllyistä just sitä oikeaa sauvaa :) Pöh, miksei tällaista ammattia vois olla oikeesti..

Viistokujalla työskentely ylipäätään kuulostais hurjan mielenkiintoselta, liikkeestä riippumatta!
Oh my.

Poissa happygirl

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Syyskuu 06, 2013, 19:27:22 »
Mä oisin kulttuuri-osaston päätoimittaja Päivän Profeetassa (: Se on mun nykynenki unelma-ammatti. Saattasin myös näytellä vapaa-ajallani rooleja teatterissa. Velhoilla ei oo elokuvia joten luulis että perinteinen teatteri vois olla ihan hyvässä suosiossa. Pakko niilläki on jotain viihdettä olla :D

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #49 : Huhtikuu 27, 2014, 01:07:43 »
Luultavasti olisin jonkinlainen kauppias ja perustaisin herkkukaupan. Mutta koska sellainen kauppa on jo velhomaailmassa, saattaisin kehitellä jotain muuta. Myös kirjailija tai toimittaja olisi kiinnostavaa olla!
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood