Kirjoittaja Aihe: Mitä tekisit työksesi?  (Luettu 11052 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I am the warrior of shadowclan
  • Tupa: Korpinkynsi
Mitä tekisit työksesi?
« : Marraskuu 20, 2010, 00:14:37 »
En löytänyt tällaista aihetta vaikka kuinka pengoin... toivottavasti en ollut huolimaton!
Eli kuten otsikko jo kuuluttaakin, niin kun olisit jo suorittanut Tylypahkan, mihin pyrkisit töihin?

Tahtoisitko jatkaa Tylypahkassa opettajana? Jos tahtoisit, niin mitä ainetta haluaisit opettaa?

Vai löytäisitkö itsesi ennemmin ministeriöstä? Miltä osastolta? Olisitko aurori, sanomaton Salaperäisyyksien osastolta vai kenties itse pääministeri :D?

Ehkä sinusta olisikin ammattilais huispaajaksi? Mitä paikkaa pelaisit?
Tai tahtoisit perustaa puodin esim. Viistokujalle, kuten Fred ja George tekivät. Mitä myisit puodissasi?

Itse varmaan tahtoisin olla opettaja :D Joko muodonmuutoksissa tai loitsuissa. Tylypahkaan voisi jäädä vaikka koko iäkseen, joten sitten urani loppuvaiheilla voisin tehdä saman tempun kuin professori Binns ja tulla haamuksi. Eivät pääsisi minusta kulumallakaan.
Tai sitten hullu kirjailija, joka pelottelisi pieniä noitia ja velhoja kauhutarinoillaan :D Koska rakastan kauhutarinoita ... ja pelottelua x)

// Niin, muistakaahan sitten perustelut :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2011, 16:03:16 kirjoittanut Yamaneko »
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Mitä tekisit työksesi?
« Vastaus #1 : Marraskuu 20, 2010, 14:47:22 »
Minä tahtoisin olla opettaja Tylypahkassa. Tylypahka on kuitenkin niin maaginen paikka, että jos sinne pääsisin en tahtoisi siitä paikasta noin vain luopua. Tahtoisin ehdottomasti sinne opettamaan ja antamaan oman hieman pysyvämmän jälkeni sinne. Aineesta en tiedä, mutta varmaan joko taikuuden historia tai muodonmuutokset olisi minulle, sillä molemmat aineet kiinnostavat ja taikuuden historiassa voisin ainakin tuoda elävämpää opetusta! Olen itse kiinnostunut opettamisesta ja erityisesti historiasta, joten se olisi aika täydellinen työpaikka minulle taikamaailmassa.

Toki myös Viistokujalle tai Tylyahoon jonkin liikkeen perustaminen kiinnostaisi, mutta toisaalta, ei minulla ole niinkään ideaa minkälaisen liikkeen perustaisin.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #2 : Marraskuu 20, 2010, 15:53:43 »
Hmmm... ainakin Salaperäisyyksien osasto Taikaministeriössä olisi hurjan mielenkiintoinen paikka *sisälläni asustava pikku Hermione pomppii innostuksesta* Sinne kyllä vaaditaan varmaan myös hurjan korkeat arvosanat. Tai sitten myös Tylypahkassa voisi opettaa jotain ainetta, silloin saisi selville mm. missä ne opettajat oikein nukkuvat. Kuolonsyöjäksi tai kiltalaiseksi olisi myös hauska ruveta, mutta eikös heillä ole myös vakituisemmat ammatit? Kingsley on ainakin aurori ja Lucius ministeriössä. No juu, ryntäisin kyllä heti innoissani Salaperäisyyksien osastolle jos vain pääsisin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2012, 22:09:19 kirjoittanut Sateenropina »

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Marraskuu 20, 2010, 16:07:55 »
No, minä haluaisin apoteekkarin virkaan Viistokujalle, mutta opettajan ura Tylypahkassakin kiehtoo valtavasti. Tässä olisi minulle oiva tilaisuus ruveta opettamaan loitsuja. Myös taikaministeriön ilmiintymiskurssinpitäjänä olisi mukava toimia, koska sovellun mielestäni tähän tehtävään. (Saisin tilaisuuden mahtailla ja saada esmes Tylypahkan kuudesluokkalaisten suut ymmyrkäisiksi :D) Myös jonkinmoisen itsepyydystettyjen taikaolentojen myymispuodin pitäminen olisi mielenkiintoista, tällöin saisin matkustela yltympäriinsä maata ja tavata velhoja ja noitia ja taikureita ja vampyyreita jajajaja... no maailmalla kumminkin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2010, 16:21:51 kirjoittanut Betaé »

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #4 : Marraskuu 20, 2010, 16:18:02 »
hauska kysymys!
Näin äkkiseltään mieleeni tulisi koko taikaeläintenhoidon opettajan työ tai sitten haluaisin perustaa taikaeläinmyymälän viistokujalle tai tylyahoon.
Onkohan taikaeläimille omaa klinikkaa?
Eli mikä vaan työ eläinten parissa kävisi :)
toisaalta charlien kaverina lohikäärmeita hoitamassa voisi olla ihan mukavaa ;)
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Marraskuu 20, 2010, 16:21:43 »
Varmaan etsisin töitä Viistokujalta, Lurppuluomesta. Eläinten kanssa toivon pääseväni vielä tulevaisuudessa työskentelemään, ja sieltä olisi hyvä aloittaa. Myöhemmin voisin tutustua harvinaisimpiin taruolentoihin ja kirjoittaa niistä muutaman kirjan.

Toinen mielenkiintoinen/unelmatyö voisi olla joko pimeiden voimien opettaja Durmstrangissa, tai sitten pimeyden voimilta suojautumisen professori Tylypahkassa. Opettaminen on mielestäni aina ollut kiinnostavaa, ja olisi mukavaa olla kaiken ytimessä, luoden omine taitoineni uusia sukupolvia velhomaailmaan, auttaen heitä oikeiden käsityksien luomisessa, vieden heitä kohti tulevaisuutta. Ehkä tässä on vain se ongelma, että mietityttää se kuinka kestäisin keskenkasvuisia ipanoita joka päivä, pitäisi varmaan saada muutama vinkki professori Kalkarokselta. :"D

+ Aurorin työ voisi myös olla äärimmäisen mielenkiintoista. Voisi työskennellä jännittävissä olosuhteissa ja saada parasta mahdollista (laillista) koulusta hyökkäys-puolustustilanteisiin. Nautin myös arvoituksista ja niiden selvittämisestä sekä toiminnasta ja välillä rauhallisemmistakin päivistä. Työkavereiden kanssa kasvaisi varmaan myös aika läheiseksi tuossa ammatissa. Aurorin työ on oikeastaan näistä varmaan minulle se mielenkiintoisin uraan vaaditun älyn ja viileän kestävyyden takia.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2011, 20:14:09 kirjoittanut Mortti »

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: RuneLumos12214
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #6 : Marraskuu 25, 2010, 21:40:33 »
Itse kai mieluiten työskentelisin Tylypahkassa taikiaeläintenhoidon opettajana taikka riistanvartijana, sillä taikaolennot ja niiden elintavat kiinnostavat minua. Ne taitavat olla ykkösvaihtoehdot, mutta myös jokin muukin opettajan virka käy, sillä varmasti olisin jo kiintynyt Tylypahkaan seitsemän vuoden opiskelun jälkeen, ja paljon Tylypahkan salaisuuksia olisi vielä löydettävänä.
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Marraskuu 29, 2010, 16:50:42 »
Työskentelisin varmaan salaperäisyyksien osastolla ja tutkisin sitä mitä taikuus on ja miten se toimii. (Jos siellä nyt on jotain sen tapaista osastoa).

Olisi myös todella työskennellä niin kuin Ollivanders, eli valmistaa taikasauvoja ja myydä niitä.

Eikä opettajan työ Tylypahkassa olisi hullumpi. Ehkä kaikkein mieleisintä olisi opettaa tähtitiedettä kun harrastan sitä myös näin  jästimaailmassa. Loitsut eivät olisi myöskään hullumpi vaihtoehto.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #8 : Joulukuu 02, 2010, 14:26:40 »
Taikamaailmassa loisin melko varmasti pitkää uraa Tylypahkassa opettajana, ja nimenomaan yrttitiedon opettajana. Kokisin alan niin osaksi minua itseäni, että nauttisin työpäivistäni eläkeikään asti.

Ja että miksi sitten opettajaksi? Osasyynä voisin sanoa aika lailla samaa kuin Haltiamieli tuolla vähän aikaisemmin:
Tahtoisin ehdottomasti sinne opettamaan ja antamaan oman hieman pysyvämmän jälkeni sinne.

Lisäksi olen luonnostaankin niin viherpeukalo, ettei yrttitiedon opettaminen varmaankaan tuntuisi työltä vaan silkalta huvilta. Opettamisessa voisin nähdä oppilaiden kasvua ja menestystä.

Samaten, jos kiintyisin Tylypahkaan, en lähtisi sieltä varmaan kulumallakaan pois :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #9 : Tammikuu 14, 2011, 19:30:58 »
Minä haluaisin olla muodonmuutosten opettaja Tylypahkassa. Haluaisin tosielämässäkin olla opettaja, joten se olisi varmasti unelma-ammatiini Tylypahkastakin päästyäni. Enkä tiedä miksi juuri muodonmuutosten. Se vain kuullostaa niin kivalta aineelta :D
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #10 : Tammikuu 14, 2011, 20:16:52 »
Vaikea kysymys, haluaisin ehkä olla aurori, aurorin työ kuulostaa tosi mielenkiintoselta tai sitten Sanomatonkin olis kiva ammatti
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #11 : Tammikuu 15, 2011, 12:44:21 »
Haluaisin olla opettaja. Muodonmuutosten tai loitsujen. Voisin tietty olla myös rehtori ;D Tylypahka on niin ihana paikka, että sinne olisi kiva päästä töihin. Toisaalta voisin perustaa oman kahvilan Tylyahoon tai viistokujalle.
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Tammikuu 15, 2011, 17:13:29 »
Ilmiselvää; olisin matami Prillin seuraaja ja hoitaisin kenties suurinta taikuuteen opastavien kirjojen kotia. Lisäksi olisin opiskellut hemmetisti kaikkea satunnaista ja olisin itsekin kuin painotuore sanakirja, vaikka sitä eivät oppilaat ehkä tajuaisikaan. Ihmisten yllättäminen on joskus kovin mukavaa.

Tai sitten olisin pimeyden voimien opettaja.

Tai höperöitynyt entinen oppilas, joka leikkisi pimeällä taikuudella jossain päin Kiellettyä metsää. Voisin kyllä hoitaa siellä thestralejakin.

Argh! En osaa päättää.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #13 : Tammikuu 15, 2011, 20:26:58 »
Hmm... minä olisin varmaan joko opettaja Tylypahkasta tai jonkin sortin kauppias Tylyahossa. Joka tapauksessa tekisin töitä lähellä Tylypahkaa.

Opettajana olisin varmasti taikajuomien opettaja. Aine kiehtoo minua, ja taikajuomat ovat kiintoisa aine.

Tai sitten olisin töissä jossain Tylyahossa. Voisin olla Kolmen luudanvarren omistaja, sillä minusta on mukavaa tehdä töitä ihmisten parissa.
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa miwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Tammikuu 15, 2011, 21:42:21 »
Olis aika siistiä olla huispaaja. Pelaisin joko etsijän tai pitäjän paikkaa :) Vaikka yleisesti en oo kovin urheilullinen ihminen (omaan kuitenkin hyvän kunnon ja osaan pelata pelejä tms), olisi niiin siistiä työkseen liidellä luudalla :D Mikäli huispaus on sellaista kuin luulen, olisi mahtavaa pelata kyseisen lajin parissa. Se vain olisi yksinkertaisesti kaikkein hauskinta :)

Toiseksi, olisi ihan jees olla opettaja Tylypahkassa. Normaalisti, koulunkäynti ei kiinnosta mua lainkaan ja täten ei opettajan työtkään, Tylypahka on tietenkin ainoa poikkeus :) Opettaisin joko huispausta tai taikaeläinten hoitoa.

~bf
I'm not asleep, I'm up for the fight, into the magic.
bellafruits -> miwaaa

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Tammikuu 16, 2011, 16:59:42 »
Hmm, Severus Kalkaroksen henkilökohtainen laboratorio-assistentti kuulostaisi aikas hyvältä ammatilta minulle. Miksikö? Siksi.

Jos nyt ei kuitenkaan. :''D Mieleeni tulee näin äkkiseltään ainakin kaksi ammattia, joita voisin mahdollisesti harjoittaa:

Opettajan ura Tylypahkassa. Aineena todennäköisesti taikajuomat.
Taikajuomat yksinkertaisesti vain kolahtavat minuun heti, niissä on jotakin määrittelemättömän mielenkiintoista. Voin hyvin kuvitella itseni hämärässä tyrmässä pilkkomassa ja mittaamassa aineksia millintarkasti ja hämmentämässä suurta noidankattilaa. Juuri tuo työn vaatima tarkkuus kuulostaa minulle sopivalta, sillä olen koulutöidenkin suhteen parantumaton perfektionisti. Tietysti omia kokeilujakin olisi luvallista tehdä ja saada mahdollisesti siinä sivussa koko helahoito kasvoilleen, mikäli vain huvittaisi.

Toinen vaihtoehto olisi parantajan työ Pyhässä Mungossa. Myös oikean maailman toiveammatteihini kuuluu jokin sairaanhoitoalalle suuntautuva työ, joten olisi sangen todennäköistä että hakeutuisin kyseiselle alalle myös taikamaailmassa. Suuressa osassa tavoitteitani on jo pitkään ollut muiden auttaminen, mikä heijastelee elämässäni moniltakin osin. Isoskoulutukseenkin lähdin pitkälti sen vuoksi, että pääsisin auttamaan ja tukemaan leiriläisiä. Auttaminenhan tuolla alalla on suuressa osassa, ja terveyden vaaliminen on tärkeää, ehdottomasti.

-Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2011, 17:06:37 kirjoittanut Bloody Princess »

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Tammikuu 17, 2011, 01:33:25 »
hmm, tätä en olekkaan miettinyt missään vaiheessa. aika mielenkiintoista alkaa ajattelemaan että missä näkisi itsensä taikamaailmassa töissä. :)

uskon että pyrkisin opettajaksi Tylypahkaan. aine mitä opettaisin olisi todennäköisesti Taikuuden Historia, koska historia kiinnostaa minua muutenkin todella paljon, ja voi olla että lähden sitä muutenkin tulevaisuudessa opiskelemaan. ;)
jos taikuuden historian opettajaksi en jostain syystä pääsisikään niin sitten toinen aine mikä olisi myöskin mieluinen on Tähtitiede, se kiinnostaa minua muutenkin todella paljon.
Tylypahka on muutenkin niin järettömän kiinnostava paikka, joten tuskin ihan heti kyllästyisin opettamiseen.

Uskon että voisin myöskin olla aurori ministeriössä, mielenkiintoista ja aktiivista hommaa.

Hyvin mielenkiintoinen olisi myöskin jokin oma pieni puoti, jonka omistaisin yksin ja jossa ainoa henkilökunta olisi minä itse. Voisin kuvitella myyväni jotain taikuuteen liittyviä mielenkiintoisia kirjoja, eli jokin tällainen kirjakauppa -tyyppinen hämärä puoti.

Kolme todennäköistä vaihtoehtoa siis. :)

Capuccino

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Tammikuu 18, 2011, 20:37:05 »
  Hmm, minustakin saattaisi tulla opettaja Tylypahkaan. Se olisi sinänsä tosi jännittävää, ja varmasti antoisa työ, kun olen aina ajatellut, että tylypahkalaiset pitävät koulunkäynnistä, niin olisi varmaan ihanaa opettaa sellaisia innostuneita pieniä ekaluokkalaisia. Sitten olisi mahtavaa olla tuvanjohtaja. Mutta se nyt ei kai liity niinkään tähän. :)
  Toisaalta haluaisin ehkä myös tulla Parantajaksi Pyhään Mungoon, mikä selittyy ihan sillä että oikeassakin elämässä on tuo lääkis siintänyt tulevaisuuden suunnitelmissa. Parantajankien työ on tärkeää, ja saahan siinä auttaa muita ihmisiä. Siellä tosin joutuisi varmaan hoitamaan vähän erilaisia vammoja ja vaurioita kuin "jästimaailmassa", mutta sehän siitä varmaan tekisikin mielenkiintoista.

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #18 : Tammikuu 18, 2011, 22:01:42 »
Tällä hetkellä suurimpia unelmiani ovat lääkärin ammatti tai sitten joku biologian (ehkä kemiankin) ala, joten vaihtoehtoni mieluisuusjärjestyksessä:

1. parantaja
2. yrttitiedon opettaja/joku muu niiden kasvien kanssa leikkijä :D
3. aurori
4. juomamestari
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

lovekiva

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Tammikuu 19, 2011, 14:22:38 »
Aurori, totta kai:) Tai sitten Tylypahkassa pimeyden voimilta suojautumisen opettaja.

Eikun aurori. Tahtoisin olla siinä yhtä hyvä kun Villisilmä oli.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #20 : Tammikuu 25, 2011, 13:26:50 »
Oikeastikin haaveni on työskennellä jossain kahvilassa tms. Luonnollisesti se olisi myös taikamaailmassa hienoa. Se onkin vaikeampi kysymys, missä olisin töissä. Omaa kahvilaa en ainakaan halua perustaa. Matami Buddifootin kahvila olisi aivan liian röyhelöinen ja pinkki makuuni. Saisin siellä varmaan päänsärkyä, jos olisin siellä töissä. Toisaalta ehkä siihen tottuisi ja osaisi sulkea silmät muulta kuin asiakkailta. Eli se voisi ehkä käydä paremman puutteessa. Kolme luudan vartta vaikuttaa jo paremmalta, mutta se on ennemmin pubi kuin kahvila. Eli ei. Ja Sianpää ja Vuotava noidankattila on vielä epätodennäköisempiä työpaikkoja. Qaino Vahvahqon jäätelöbaari kuulostaa jo mukavammalta työpaikalta. Totta kyllä sekään ei ole kahvila, mutta eiköhän tästä tytöstä jäätelön myyjä taikamaailmaan leipoituisi helposti. On se ainakin vähän saman tapaista asiakaspalvelu työtä.

Tai sitten voisi olla mukava työskennellä jossain muussa maagisessa liikkeessä. Asiakaspalvelu tehtävissä joka tapauksessa. Esimerkiksi Hunajaherttua voisi olla mukava tai kirjahulluna voisin viihtyä Säilässä ja imupaperissa. Myös pilailu puodit kuten Sekon pilapuoti tai Wealseyn Welhovitsit voisi olla hauskoja työpaikkoja. :)

Jokin esittelemätön kahvila olisi kyllä varmaan se paras työpaikka. Pakkohan velhojen Britanniasta on löytyä muutakin kuin yksi äklöromanttinen kahvila, jäätelöbaari ja muutama bupi/majatalo.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #21 : Tammikuu 26, 2011, 23:45:33 »
Haluaisin töihin Säilään & Imupaperiin, koska pidän kirjoista ja tykkään käydä usein kirjakaupassa, joten se olisi yksi unelma duuni tai sitten Tylypahkan kirjastonhoitaja olisi toinen.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Helmikuu 02, 2011, 17:41:17 »
Hmm. No ensimmäisenä mieleeni tosiaankin tulee ammattihuispaaja, verraten tähän jästielämääni; olen urheilullinen, rakastan elämää kun yksikään päivä (peli) ei ole samanlainen! Kyllä, olen tyttö, mutta en ihmettelisi jos sitkeän ja motivoituneen luonteeni ansiosta pääsisin ties miten pitkälle huispauspiireissä, ehkä tekisinkin vaikka historiaa, hah. Pelipaikkani huispausjoukkueessa.
Ja no huispauksesta ei ole sitten kaukana lennon opettaja Tylypahkassa.

Aurorin tai kirouksenmurtjan työt voisivat myös olla mieleen. Olisivat todella mielenkiintoisia vaihtoehtoja molemmat, jälkimmäisessä saisi mitata omaa kärsivällisyyttäänkin aika pitkälle. Mutta tosiaan noissa töissä pääsisi vissiin kiertämään vähän maailmaakin, ja aurorina oleminen olisi kyllä super jännää.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #23 : Helmikuu 02, 2011, 23:30:26 »
Varmaan perisin Ernien paikan poimittaislinjan kuskina. :D Voisi olla kieltämättä mielekästä hommaa, ja jopa hyvin sopisi ammatinkuvaani irl. Mutta ihan tosiaan se pesti voisi olla aika jees, kruisailla bussilla pitkin Britanniaa vailla huolta onnettomuuksista - mitä nyt matkustajilla saattaa olla hieman tukalaa.

Iskunkiertokujalla toki voisi harjoittaa jonkin sortin hämäräbisnestä jonkin puodin muodossa. Borkin & Burkes -tyylinen liike voisi olla jees, kyseinen pulju tosin taitaa kulkea suvussa, ja apulainen en välttämättä haluaisi olla, joten jotain vähän erilaista voisi kehitellä - Welhowitsien hämäräversio, kenties...? :D

Opettajan pesteistä eniten voisivat mieleen olla tähtitiede tai numerologia, mutta enpä usko, että velhomaailmassa opettajan homma kiinnostaisi. Toki voisin toimia ns. esiopettajana esim. puhdasverisille lapsille - yksityinen kotiopettaja ennen Tylypahkaa tai vastaavaa.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Emmalina

• Vuotislainen
  • Pottermore: CauldronChaser18511
« Vastaus #24 : Helmikuu 06, 2011, 18:39:15 »
Hmm. Haluaisin ehkä jatkaa Tylypahkassa opettajana, yrttitiedon, taikajuomien tai taikuuden historian.

Tai sitten perustaa jonkin kivan pikkukahvilan Tylyahoon tai Viistokujalle. Tai joku kiva pieni tilpehöörikauppa noihin mainittuihin jompaan kumpaan. Tai Hunajaherttuan kaltainen makeiskauppa vaikkapa Viistokujallekin! Jotakin tuon kaltaista.

Tai kuuluisa huispaaja! Jonkin velholehden päätoimittajana oleminen voisi olla myös mielenkiintoista, mutta en haluaisi kyllä esim. ministeriöön töihin.